אסיסט 91#- Good defense, Better offense/ אסי שלם

 

 

בס"ד

אסיסט 91#- Good defense, Better offense

אני מאוהב. עוד פעם. פיניקס של בארקלי היו הראשונים, אח"כ באו סקרמנטו של וובר-דיוואץ'-ביבי. אחרי השממה הקצרה הגיע נאש ועם פיניקס ואמארה כבשו את ליבי. גם נוביצקי של דאלאס החד פעמית תפסו פינה בלב.

זו אף פעם לא תהיה הקבוצה הכי חזקה, היא חייבת להיות אנדר דוג, אחת שתנצח ותשאיר אותך עם חיוך של: "ואללה לא האמנתי שבאמת תנצחי, מותק". אף אחד כנראה לא יכתוב עליה יומן אליפות וכנראה הם גם לא יזכו, אחרי הכל לדעת כל המומחים: "Jump- shooting team could not win it all".

גולדן סטייט היא זהב טהור אמיתי בעולם של פחות כישרון ויותר שרירים. לברון, השחקן הטוב ביותר על כדור הארץ' הוא חוצן. דוראנט, הסקורר הטוב ביותר והשחקן השני הכי טוב בעולם, הוא בעל יכולת ריכוז של פנטיום 5. נשארנו עם בן האנוש היחידי- סטף קרי.

הוא בן של, נמוך יחסית, מגיע ממכללה שיש לה שם שחשבתי שהוא סניף של המכללה למנהל. הוא רזה והדבר היחידי שיש לו ואין לאחרים זה עיניים ירוקות. אני בטוח שכל הנשים נופלות. מומי לטיפולך! סקר לאיזה שחקן יש את העיניים היפות ביותר.

אני מנסה לתת סיבות למה כבר שבוע הניצחון שלהם מול OKC לא נותן לי מנוח. מצאתי כמה:

מאמן

הדבר שאולי הכי פחות מעניין אתכם הצופים. החשיבה שלו חדשנית ומעניינת. מה שג'קסון עשה בעונה שעברה היתה תצוגת אימון מרשימה כולל בפלייאוף, מי שזוכר כשכתבתי על המשחק החשוב שלהם מול הספרס עם "תרגיל וויליס ריד". השנה הוא משתמש באיגואדלה כרכז מחליף, משחק עם הרכב גבוה כשהשחקן בעל היתרון הגדול על השומר שלו(miss match) יקבל את הכדור קרוב לסל כשסוללת הקלעים מלווה מסביב. המשחק בין גבוהים נפלא ודיוויד לי נראה כמו התאום הקטן של בוגוט. טביעת האצבע שלו ברורה.

קלעים

ת'ומפסון איגי ובארנס הם שחקנים שאסור להשאיר לבד. ומעל כולם מנצנץ הכוכב הגדול מכולם.

סטף

השחקן הכי מרגש, מרתק, שמרגיש לך כאילו אתה מעודד את הבן במשחק קט-סל וכל סל שלו גורם לך למחוא כפיים בהתרגשות ומצד שני למחות דמעה בזווית העין, יופי בן שלי.

איגי

הטרייד הכי שנוי במחלוקת. מצד אחד אמרו שזה מה שהלוחמים צריכים כדי להגיע עד לגמר הNBA. מצד שני אמרו שהוא שחקן יחסית אפור ומעבר להגנה טובה ויד סבירה מבחוץ הוא לא מצדיק את המחיר וההתרגשות, במיוחד כשיש כוכב עולה בעמדה שלו בשם הריסון בארנס. אבל כנראה שזה מה שהווריורס היו צריכים. לקלוע אין להם בעיה. הגנתית איגואדלה יכול לשמור על כל שחקן מעמדה 1 עד 3 מה שחוסך חילופים וקושי של הגבוהים שלהם לחסום. מעט ניסיון וקשיחות נחוצים מאוד מול כוכבי העל של הליגה בעמדה 3 כמו לברון KD ג'ורג' ומלו. אל תכעסו עלי. בעונה שעברה מלו באמת היה נראה קונטנדר, השנה זה נראה יותר קונטיינר.

זו הקבוצה שלו ורק שלו. כולם יודעים את זה

היררכיה

החיוכים על הפנים של השחקנים אחרי השלשות של קארי מראות בדיוק שלזה הם מצפים. בדיוק ההיפך מהפנים החמוצות של הניקס אחרי שלשת התאבדות של JR סמית בניקס או המבט החלול של ברוקס אחרי שווסטברוק מעדיף לזרוק בעצמו ולהחטיא מאשר למסור לדוראנט. הכל ברור והכל ידוע. זו הקבוצה של קארי.

בעיות

1. יש להם מחסור עצום בספסל בעמדות הגארדים, מה שיוצר עומס גדול על קארי ות'ומפסון.

2. קשה לקלוע 120 נקודות בפלייאוף.

3. הם יצטרכו לעבור בדרך את OKC, הספרס, ממפיס והקליפרס. וגם אם יצליחו יחכו בגמר מיאמי אינדיאנה או שיקגו. כל סדרה בדרך בעלת פוטנציאל של 6-7 משחקים.

אני נהנה לראות וקבוצה כזו לדעתי לא תימדד באיזה מקום יסיימו את העונה ומה יהיה שלב הפלייאוף אליו יעפילו. אני רק מקווה לראות עוד קצת מהעיניים הירוקות האלה. ואם אפשר שיהיה עמוק לתוך הקיץ.

קצת טקטיקה על הקליעה האחרונה. עוד הברקה מבית היוצר של ג'קסון.

לי(5) הולך לחסימת עומק לאיגי(4).קארי(1) נמצא בצד הרחוק.

זריקה אחרונה מול OKC. למי ילך הכדור האחרון? לקארי. זהו שלא. קארי משמש כפיתיון והולך לקצה האחר של המגרש. איגואדלה ייצא על חסימה של לי לכיוון הכדור.

ספולשה(4 מגן) יוצא גבוה ומונע את המסירה. איגי(4 מתקיף) חותך בחכמה חזרה לאיזור האפור

בגלל שההגנה הגיבה טוב, וספולשה עובר מעל החסימה איגי יחתוך חזרה(Back door) לכיוון קו הרוחב ומשם ישחיל קליעה יפיפייה.

סיומת נפלאה למשחק אדיר

ועוד יותר כיף מלראות את הקליעה זה לראות את התסכול על הפנים של ווסטברוק אחרי שכמעט שנייה לפני הכניס זריקה מכריעה. מצטער, אבל את ה"דגם הרובוטי המוקטן של לברון שקוראים לו ראסל ווסטברוק" אני נהנה לראות מפסיד. ניצחון האדם על המכונה, אתם יודעים.

 

 

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. האמת, ששתי הקבוצות הללו מדליקות, אבל הלוחמים הרבה יותר מאוזנים והמאמן שלהם יותר טוב.
    לעניין ווסטברוק, אני מציע לכולם לשים לב: הוא שיפר את הקליעה שלו. הוא לפחות במשחקים עד עכשיו קולע ל3 באחוזים יותר טובים מדוראנט! (41% לעומת 36%). הבעיה שחוץ מהשניים הללו אין הOKC איום על הסל, ואילו ללוחמים יש בלי סוף. ספציפית אם נדבר על זריקות מ3, הלוחמים כקבוצה הכי טובים בליגה עם 46%, וOKC מקום 24! בליגה עם 32.5%. תהייה התישרות עד סוף השנה, אבל OKC בלי איזה טרייד לא נראה לי שיצליחו להשתפר הרבה. בשנה שעברה הלוחמים בסוף השנה הובילו את הליגה עם 40% וOKC היו שלישיים עם 38% – אני לא רואה איך הם מגיעים לרמה הזאת השנה.

  2. ואם לדבר עוד קצת על מספרים. שנה שעברה KD עשה את ה50,42,92 – מספרים נהדרים. מה עשה סטף: ובכן הוא עשה 45,45,90.
    השנה עד עכשיו, KD עושה 45,36,88 ואילו סטף עושה 46,44,89.

  3. אגב, אותה קליעה נהדרת של איגי בסופו של דבר הייתה הגנה לא מספיק טובה של ספלושה. אם הוא היה מספיק טוב איגי לא היה מצליח הלתפנות ככה. הוא עשה לו תרגיל יפה וספלושה נפל בפח.

    1. אני לא יודע מה היתה ההנחיה של המאמן מאיזה כיוון לעבור בחסימה אבל במקרה הספציפי היתה חייבת לבוא עזרה משחקן נוסף עקב הזמן הקצר.

    1. נאש – 4 פעמים בתוך 5 שנים (למעשה גם בשנה החמישית היה לו 89.9) בשנים 2005-2010.
      בירד – 2 ברצף 1986-1988.
      רג'י מילר, מארק פרייס ונוביצקי – כל אחד עונה אחת. ודוראנט כמו שאמרנו שנה שעברה.
      הייתי מוסיף לזה עוד שחקן שהיה ממש על הסף – קלדרון שנתיים 2008-2009.

  4. אסי,פגעת בול בפוסט הזה,גם אני השנה בעדם,מכיוון שאם הלייקרס ייכנסו לפליאוף זה יהיה נס אז אני הולך איתם(למרות שכמו שאמרת הסיכוי שלהם לקחת הוא לא גבוה),קבוצה מלהיבה עם קהל מעולה,רק שפציעות לא יכריעו את העונה שלהם

  5. היו לי 3 משחקים לצפייה בוידאו:
    דאלאס- מיאמי
    אוקלהומה- קליפרס
    אוקלהומה- גודלן סטייט
    פטבול ניו אורלינס- סן פרנסיקו

    בדיוק בחרתי במשחק הזה- נהניתי מאוד מהבחירה שלי
    כל המשחק נראה הייליטס, שתי קבוצות שמזכירות את פיניקס בימיה הגדולים עם נאש וסטודמיאר.
    חוויה

  6. פוסט אדיר !
    הקליעה של איגי עדיין היתה לא קלה. לא בטוח שיש כאן מהלך של מאמן (אני מדבר על הירידה של איגי לעיגול האפור)

  7. גולדן סטייט נראית טוב אין ספק. אני מאמין שאם כולם בריאים יש להם את הכל להגיע לגמר. ולגביי מיאמי אף קבוצת גאנרים לא תנצח אותם, ההגנה שלהם בנוייה מהרבה דאבל אפים וחטיפות. אפשר להעניש אותם רק מבפנים, ובשביל זה צריך קבוצה שדוחפת הרבה פעמים את הכדור פנימה בצורה חכמה ולא צפוייה, ולא, חטיפה של וייד ואליי-הופ בצד השני.

  8. מת על הקבוצה הזו, וכבר אמרתי שאני מקווה שילכו עד הסוף העונה וחושב שהם מסוגלים לזה.

    אני רק חושב שקצת פספסת לגבי השימוש של ג'קסון באיגי כרכז שני כסוג של יצירתיות, או חוסר העומק בגארדים – כי שני הדברים האלה הם רק תוצאה של הפציעה של טוני דאגלס, ששיחק מצויין עד שנפצע.

    אני במיוחד אוהב לראות את הם משחררים את תומפסון לשלשות מהפינה פעם אחר פעם.

    הדבר הכי "מפחיד" בקבוצה הזו, זה שהעתיד שלהם נראה עוד הרבה יותר טוב מההווה.

    יש להם בעלים עם כיסים עמוקים, תכניות לארינה חדשה ומדהימה ליד המים, ושתי חריגות טרייד להשתמש בהם – בהן אחת ששווה 11 מיליון (!).

    מת על הקבוצה הזו.
    על השחקנים, על המאמן, על השיטה, על הקהל – פשוט נהדרים.
    רק שיהיו בריאים…

    1. מרק ג'קסון עדיין לא הוכיח דבר בקשר ליכולתו כמאמן. בינתיים הוא סתם רוכב על גל של הצלחה. הווריורס לא משחקת שונה שאף קבוצה אחרת, ובינתיים הולך לה.
      נראה את מרק ברגע שיצטרך TO MANIPULATE, לתמרן, ולעשות מניפולציות. לדעתי אין לו את הידע, ואני מכיר אותו אישית עוד מסנט ג'ונס, וממש ממש אישית מהימים שהיינו שותים בירה ביחד בניקס.
      אלא אם קרה איזה שהוא מהפך והוא עבר מטמורפוזה, מרק ג'רסון לא שונה מכל שחקן NBA אחר שהפך למאמן, בשנתיים-שלוש הראשונות שלו. מה שנעשה זאת עבודת עוזרי המאמנים.

  9. לגולדן סטייט, עם בוגוט ולי יש קו קדמי מאוד אפקטיבי, ויתרון ברור בריבאונדים על מיאמי. לעומת זאת יש להם הרבה יותר איבודים.
    ויש מאמן מעולה כמו שציין אסי.
    בקיצור, אם הם מגיעים לגמר, יש להם בהחלט סיכוי.

  10. איגואדלה זה קשיחות וניסיון, אבל גם מסביבו לא חסר.בגלל הכישרון והקרי מתעלמים מזה שבארנס ותומפסון שומרים מצוינים לגילם, גם בוגוט כיום אנדרייטד ובהגנה הוא לא שחקן עם מספרי חסימות מטורפים, אבל שם גוף ונייד ומשפיע.

  11. בוגוט הוא קודם כל שחקן הגנה מצויין.
    כמו ששימי ריגר היה אומר – זו הגדולה שלו (?).

    גם בארנס ידוע כשומר טוב מאד.

    לא בטוח לגבי תומפסון, אבל יש מספיק איזון גם ככה.

  12. הרבה סימני שאלה וספסל קצר.ההשמה של איגי ברכז היא ברירת מחדל וזה ברור אבל גם מזה ג'קסון עשה דברים יפים.הוא בודד את בארנס ואיגי על לאמב בדקות שקרי היה בחוץ.

  13. יש להם את השחקן השישי הכי טוב בליגה, וחוץ ממנו עוד כמה שחקנים נחמדים.

    רוב הקבוצות היו מחליפות איתם את הספסל לדעתי.

      1. המחליף לקארי הוא טוני דאגלס.

        המחליף לתומפסון הוא איגי. בארנס, איגי, ותומפסון מקבלים את כל הדקות בעמדות 2-3, כשגם גרין ובייזמור מקבלים פה ושם.

        לא רואה בזה חולשה מיוחדת.

  14. אני אוהב אותם. אבל אני לא חושב שהם עשויים מחומר של אלופים. לדעתי גם אם האלופה תבוא מהמערב זה לא יהיה הם. הקליפרס והספארס יותר טובים ויותר חשוב מכך יותר מנוסים. בכל מקרה אין ספק שאיגודאלה מוסיף להם משהוא שמאוד היה חסר להם. עכשיו הם צריכים עוד שחקן האסל טוב והם יהיו מועמדים לאליפות לדעתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט