סוף עידן וול בוושינגטון? / יניר רובינשטיין

סוף עידן וול בוושינגטון? / יניר רובינשטיין

לפני כמעט 11 שנים ג'ילברט ארינס הביא צמד אקדחים לחדר ההלבשה של הוושינגטון וויזרדס. הוא הושעה מהליגה וסיים את דרכו ככוכב והמכשפים הפכו לקבוצת לוטרי למשך כמה שנים טובות.

כחצי שנה מאוחר יותר היה נראה שהמזל הרע של וושינגטון עומד להשתנות כאשר זכתה בבחירה ה-1 בדראפט למרות שהיו לה 10% בלבד לזכות בה. ג'ון וול נבחר בבחירה, והמועדון זכה לרכז דינמי במקומו של "סוכן 0". מיד הוא הוכתר כ"פנים החדשות של המועדון" ומאז זכה לאין ספור פינוקים ומעט מאוד ביקורת מהמועדון.

לפני כחודש ג'ון וול נראה לכאורה בוידאו ויראלי מבלה במועדון בניו יורק עם שלל חברים, כולם נטולי מסכות. ניחא. אך בנוסף לפי אחד הדיווחים שקיבלתי (שאני לא בטוח שהתפרסמו בתקשורת האמריקאית) חלק מהחבר'ה הטובים האלה היו לכאורה חברים בכנופית "בלודס" וג'ון וול גם לכאורה נפנף בידיו כמה סימני ידיים של הכנופיה:

טומי שפארד המנכ"ל שנכנס לתפקיד לפני קצת יותר משנה מדבר מאז שנכנס לתפקיד על שינוי התרבות במועדון. עד עכשיו זה לא כל כך נגע לוול. בכל זאת, כשיש לך 130 מיליון מובטחים עד 2023 המועדון בדרך כלל צריך להתאים את עצמו אליך.

אבל הווידאו הזה כנראה היה הקש ששבר את גב הגמל. לפני כמה ימים שפארד נשאל האם וושינגטון היא הקבוצה של וול, זה מה שהוא אמר:

When I say we’re building around [Beal], John’s been away for two years, it’d be unfair to say, ‘Hey this is John’s team.’ Bradley’s put in the work, he’s been available, John didn’t ask to be injured but the NBA marches on.

וול וסוכנו ריץ' פול לא אהבו לשמוע את האמת באוזניהם. בנוסף, כאשר שפארד לא הכחיש את השמועות על מגעים עם יוסטון לטרייד אפשרי וול על ווסטברוק, האגו כנראה עלה להם על ההיגיון ושאמס צ'רניה (מהימן מאוד בדרך כלל) דיווח שוול מבקש טרייד.

לא ברור בדיוק מה יקרה. זאת סיטואציה הזויה בכל קנה מידה: שחקן ללא ערך טרייד שמבקש טרייד מקבוצה שהיתה נאמנה אליו מאוד עד שהגיעו מים עד נפש. זהו כנראה המבחן האמיתי הראשון של שפארד ויש לו פה הזדמנות להתחיל דף חדש.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אני חושב שוול יכול להיות שחקן טוב, אבל לא האול-סטאר שהיה. גם כששיחק לפני הפציעה השנייה הוא לא היה כזה טוב, אם הוא לא יבין את זה הוא לא ישאר בליגה לעוד הרבה זמן. מבחינת חבילת טרייד ראיתי איפשהו שמועה על טרייד של פולץ+ווצ'ביץ' תמורת ג'ון וול ותומאס בראיינט, לא סגור איך זה מבחינת משכורות אבל יכול לעזור לשתי הקבוצות.

  2. תודה יניר. וול שנתיים בלי משחק. השאלה אם זו לא סוף דרכו בליגה בכלל. אם וושינגטון יצליחו להוציא משהו עליו דהיינו.

  3. איש מגעיל. תמיד תיעבתי אותו, עוד כשהיה קדוש כאן לפני כמה שנים ולא הבינו על מה אני מדבר.
    שנתיים לא משחק, החוזה המטורף דופק, והוא דורש טרייד.
    עוד אגומניאק מעפן.
    וגם תמיד היה כזה אוברייטד, גם כשהיה בריא לגמרי.
    מי ייקח אותו בכלל?
    שיישב ביציע.

  4. עצוב מה שקרה איתו. מזכיר את הסיפור של בוגר קנטקי אחר: קאזינס. דפקה בראש ומלא פציעות. כישרון לבד לא מספיק בליגה הזאת ושניהם מפוצצים כישרון. חבל.
    תודה על הפוסט

    1. אם זה בתמורה לווסטברוק הדעות חלוקות. לא נראה לי זה משנה כל כך כי הקבוצה הזו תשתנה לגמרי בשנה שנתיים הקרובות

  5. וול אחד הפספוסים הגדולים בשנים האחרונות, בטח ביחס לחוזה והתג פרנצייז שהיה עליו. הוא הגיע לליגה כרכז סופר אתלטי שמסוגל להגיע לטבעת בכל הזדמנות, ולהבדיל מרכזים סקוררים הוא חיפש את המסירה.
    אבל הליגה השתנתה ונתנה יותר חשיבות לקליעה, דבר שוול לא ממש הצליח להשתפר בו, ובנוסף לכל אלו הגיעו הפציעות, במניוחד האכילס. במקביל בראדלי ביל קיבל את הקבוצה לידיו ולא בטוח שוול מסוגל להתמודד עם זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט