להתעורר ומהר – פריוויו למשחק החוץ של מכבי נגד ולנסיה / עמיחי קטן

(אתר היורוליג)

22:00 ולנסיה (5- 3) – מכבי תל-אביב (3- 6):

הערב תשלים מכבי את השבוע הכפול של משחקי החוץ בספרד בביקור אצל ולנסיה. אחרי התצוגה הרעה, בעיקר התקפית, במדריד נגד ריאל, יקוו אנשי מכבי להציג יכולת טובה בהרבה, ובעיקר להשיג ניצחון שישפר משמעותית את עמדת הצהובים בטבלה. ביממה וחצי האחרונות דפי הרשתות החברתיות של הקבוצה עוסקים בעיקר בבחירתו של דני אבדיה בדראפט ה-NBA, מה שמהווה גם הגשמת חלום מסוימת עבור אנשי הקבוצה בה הוא בילה את השנים האחרונות, אבל הם צריכים להיזהר שלא לשקוע בחלומות על חשבון המשחק החשוב הערב.

ולנסיה מגיעה אחרי ניצחון, והחדשות הטובות הן שמאז צמד המשחקים הראשונים של העונה, שהסתיימו שניהם בניצחון של ולנסיה, כל אחד מהאחרים הלך לכיוון הפוך מקודמו. ייתכן שגם הפעם זה יעבוד למכבי, אבל כדי שזה יקרה יצטרך לקרות שינוי משמעותי באיכות המשחק המכבית.

סגלים עונתיים:

סגל ולנסיה: קווינו קולום, וניה מרינקוביץ', קלמן פרפליץ', חיימה פראדיה, ג'וזף פוארטו, לואי לאברי, סם ואן-רוסום, מייק טובי, ניקולה קאליניץ', בויאן דובלייביץ', גיים ויווס, פרננדו סאן-אמטריו, דריק וויליאמס, מרטין הרמנסון, חואן סאסטרה, מילאן חימנס, תומאס פבלקה, גיים פראנדו

סגל מכבי: אלייז'ה ברייאנט, סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס, אנג'לו קלויארו, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, עומרי כספי (פצוע), טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומאו (פצוע), עוז בלייזר, דראגן בנדר, דורי סהר, אנטה זיזיץ', עידן אלבר, יונתן אטיאס, יובל זוסמן (פצוע).

המחזור הקודם: ולנסיה עם ניצחון ומכבי עם הפסד. ולנסיה ניצחו את פנאתנייקוס בבית, לאחר בריחה מרשימה ברבע האחרון, ואילו מכבי סבלו מהגנה רעה מאוד ברבע הראשון, והתקפה רעה לא פחות לכל אורך המשחק, מה שהוביל לתבוסה במדריד נגד ריאל.

מספרים לקראת ההתמודדות:

מכבייריבות מכביולנסיהיריבות ולנסיה
משחקים9988
נקודות78.6 (מקום 10)78.9 (מקום 8)81.6 (מקום 3)78.9 (מקום 10)
ריב' הגנה25.6 (מקום 1)24.6 (מקום 14)22.8 (מקום 11)22.8 (מקום 8)
ריב' התקפה10.7 (מקום 3)9.8 (מקום 14)8.9 (מקום 11)9.6 (מקום 12)
ריב' סך הכל36.2 (מקום 2)34.3 (מקום 14)31.6 (מקום 13)32.4 (מקום 8)
אסיסטים15.4 (מקום 15)16.4 (מקום 5)20.4 (מקום 2)17.3 (מקום 12)
איבודים14 (מקום 12)12.6 (מקום 14)11.9 (מקום 4)13.5 (מקום 11)
אחוזי 253.7% (מקום 9)50.3% (מקום 2)58% (מקום 2)56.5% (מקום 16)
אחוזי 334.9% (מקום 14)36.8% (מקום 10)35.9% (מקום 11)37.2% (מקום 11)
אחוזי עונשין75.2% (מקום 13)85.7% (מקום 17)81.8% (מקום 7)73.4% (מקום 3)
מדד משוקלל85.6 (מקום 9)86 (מקום 11)93.8 (מקום 2)86.1 (מקום 12)

כמה נקודות מרכזיות מהנתונים:

  1. גם ולנסיה היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות באירופה כרגע, כפי שניתן לראות מכמות הנקודות, יחס האסיסטים-איבודים והאחוזים מתוך הקשת. האחוזים מחוץ לקשת פחות טובים אצלם, אבל מכבי נוטה לחטוף הרבה שלשות ולא בטוח שזה הימור משתלם נגד ולנסיה.
  2. היתרון של מכבי צריך להיות בתקיפת הצבע. בניגוד לריאל, ששמה בצבע אחד טבארס בגובה 2.20 והוא מנע משחקני מכבי להגיע לצבע. לולנסיה אין שחקן כזה, והיריבות מסתדרות די טוב בצבע, מה שאומר שמכבי תצטרך ללכת יותר פנימה ופחות לזריקות חסרות סיכוי מחוץ לקשת.
  3. מכבי ממשיכה להיות בצמר הריבאונדים, גם בהגנה וגם בהתקפה. בהתקפה זה מוביל לסלים קלים ובהגנה למתפרצות, ומכבי תצטרך לשמר את היתרון שלה בריבאונד בשני הצדדים.

שימו לב אליהם:

בויאן דובלייביץ' נגד אנטה זיזיץ'.

דובלייביץ' הוא הקלעי המוביל של ולנסיה עם 12.3 למשחק, והוא עושה את זה גם באחוזי 90-50-40. זיזיץ' מנגד שומר על יציבות, כאשר 11 הנקודות שלו הן פחות ממה שווילבקין קולע למשחק, אבל הוא שומר על אחוזים די טובים גם מהשדה וגם מקו העונשין. לשניהם יהיו קשיים הגנתיים במאצ'-אפ הזה, ומי מהם שיצליח יותר יוכל לסייע משמעותית לקבוצתו.

מפתחות לניצחון:

ולנסיה:

לשחק לאט ומבוקר. תמיד נכון נגד מכבי, כי זה גם מונע מתפרצות בצהוב-כחול וגם אפשר לראות שמכבי מתקשה לפעמים לשמור טוב ונכון לאורך זמן, בעיקר כשנוצר מיס-מאצ' כזה או אחר.

שליטה בריבאונד ההגנה. הם די ממוצעים בזה בינתיים העונה, אבל בהפסדים לבאיירן וצסק"א חוסר השליטה בריבאונד ההגנה הייתה קריטית, והם ירצו מאוד להימנע מזה נגד מכבי.

לסגור קלעים של מכבי. ב-3 הניצחונות של מכבי כל מי שאינו ווילבקין קלעו יחד ב-46.4% לשלוש לעומת 29.9% שלהם בהפסדי מכבי. ווילבקין דווקא עם 27.2% בניצחונות של מכבי לעומת 33.9% בהפסדים. ווילבקין קלע לפחות 2 שלשות בכל משחק העונה, והגנות שהיו אגרסיביות מאוד עליו חטפו הרבה שלשות של האחרים, לעומת הגנות שהעדיפו לחטוף ממנו קצת יותר, אבל לא להפקיר את הקלעים.
האסטרטגיה הנכונה יותר נגד מכבי כרגע היא לא להמר על הקליעה של האחרים, אלא להסתכן ביום טוב של ווילבקין ולדאוג שאף אחד לא יקבל הזדמנויות קלות.

מכבי:

משחק ריצה. כמו תמיד, מכבי צריכה לשחק מהר ולרוץ. נציין שמשחק הריצה מאפשר להכניס לעניינים גם את אלה שמתקשים לייצר לעצמם מצבים, כלומר מי שאינו ווילבקין, ואולי קצת דורסי, ג'ונס או ברייאנט.

הרכבים מבוססים על ריווח וריבוי קלעים. הרגעים בהם מכבי מצליחים לייצר ריצות בהתקפה הם אלו שבהם השלשות נכנסות. מכבי צריכה להציב הרכבים שיגדילו את הסיכוי לזה, יותר מאשר הבלחות של ווילבקין ואולי דורסי, כפי שראינו למשל נגד ז'לגיריס, כאשר הרכב מבוסס קליעה פתאום הוביל למחצית של 9/11 מחוץ לקשת. על זה אין למה לבנות, אבל הרכבי קלעים יניבו יותר קליעה לרוב.

שליטה בריבאונד ההגנה. ריאל לקחו הרבה ריבאונדים בהתקפה והראו שכאשר אין למכבי ריבאונד אז גם אין אפשרות לשחק מהר, ומה שקורה זה דקות ארוכות בהן מכבי נראית כמו נבחרת ישראל בכדורגל בימים רעים – לא מאיימת על השער.

הימור: ולנסיה קבוצה מאומנת מצוין, אבל לא כמו ריאל, ומכבי הצליחו לאורך השנים לא רע נגדם. יהיה צמוד, אולי אפילו צמוד מאוד. יש לי בכל זאת תחושה שככל שמדובר בעניין של מומנטום, זה של הספרדים חיובי הרבה יותר, ופרננדו סאן-אמטריו הותיק יתפור סל ניצחון שלא יהיה הראשון שלו על ראש מכבי. בקיצור – הפסד מינימלי בתום קרב צמוד ודני אבדיה מקבל טלפון שמציע לו אולי בכל זאת לוותר על וושינגטון.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אחלה פריוויו, תודה רבה.
    עד כה מכבי מדכאת, אפילו מעבר לתוצאות. משהו כבוי בקבוצה, וגם כשהיא מצליחה לייצר יתרון במשחק הוא לרוב נשחק. מה שבולט בעיקר הוא חוסר התנועה בהתקפה, מה שיוצר התקפה סטטית במקרה שלא מייצרים משהו בין שניים. הנוכחות של טאברס בצבע פגעה לא רק במשחק של הגבוהים, זיזיץ לדוג' שיחק טוב, אלא בעיקר הרג את משחק החדירה של מכבי.
    והעניין של מכבי באבדיה לא רק חברי, הם הולכים לקבל מיליון דולר מהחתימה שלו

    1. תודה.
      את הבעיות בצבע ראינו נגד ריאל גם בעונה שעברה בהפסד הבית היחיד של מכבי, ואז הייתה קליעה טובה יותר מבחוץ, מה שהוביל להפסד מינימלי. באופן כללי, כפי שציינתי בפריוויו של שלשום, מכבי מתקשה מאוד נגד ריאל לאורך כל ההיסטוריה ביניהן, כולל מאזן 15- 4 בתקופתו של פאבלו לאסו כמאמן ריאל.
      מכבי היא לא קבוצה של תנועה בלתי פוסקת של כולם, אבל ספציפית במדריד היה נראה שהם רוצים כבר לסיים את זה ולעבור למשחק שיש בו סיכוי לנצח שזה היום

  2. אין חדש בממלכת מכבי, עד כה. חולשה התקפית שאיכשהו מספיקה ל17 נק' שלמות ברבע. מזל שולנסיה לא הרבה יותר טובה עד כה

  3. המשחק הכי מתסכל של הקבוצה הכי מתסכלת במפעל הכי מתסכל
    מזל גדול מבחינתי שבורא עולם זיכה אותי לא לראות את המשחק הזה.

    1. אני הגעתי למסקנה שכל פעם שמכבי משחקת בשבת היא מנצחת בציפורניים במקרה הטוב, ומפסידה במקרה הרע.
      ההנהלה צריכה לעשות את מירב ההשתדלויות לשחק בימי שלישי וחמישי ולא רביעי ושישי.

      1. כשהתחילו לשחק גם בשבתות ההנהלה של מכבי ניסתה לפעול כנגד זה, מה שהוביל לזה שמכבי משחקת רק משחקי חוץ בשבת ופחות מכל קבוצה אחרת ביורוליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט