אפשר לסגור את הליגה. לברון החליט לשחק / מנחם לס

 

 

 

 

לברון התעורר

לפעמים נדמה לי שפשוט אין לו את זה. במשחקי הליגה הראשונים הוא עמד כמו אהבל ולא היה לו מושג מה קורה. הוא גם שכח כיצד חודרים לסל, וכדוריו לא היו פוגעים אפילו ניסה לזרוק לאוקיונוס שמול ביתו. בקיצור, הוא היה מין ג'ו ג'ונסון ביום רע. הגעיל אותי להסתכל עליו.

אבל אז  בא לו יום ששי, והוא נתן הצגה שלא היתה מביישת את מייקל ביום טוב.

בניו מורשים לבוא לכמעט כל משחק ביתי המתחיל ב-7:00. אשתו סבאנה – חברתו עוד מהתיכון, ומי שיש לו שאלות לגבי נאמנותו של לברון בגלל עניין הקאבס שישאל את עצמו אם גם הוא נשוי לחברתו מהתיכון – מרשה לילדים ללכת למשחקים ביתיים המתחילים מוקדם. למה לא? תראו את הקרוס-אובר של בנו בן ה-5 ותתפוצצו מקנאה שהנה גדל לברון מס' 2, שיביא להיט בעזרת השם עוד 6-7 אליפויות. אז בנו לברון ג'וניור שאל אותו אחרי המשחק שלשום נגד מיאמי ,

-"דד, דיד יו הב טריפל דאבל"?

-"לא, בני", ענה לברון. "כדי שיהיה לי טריפל דאבל אני צריך 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים והיו לי רק 6 ורק 4!".

-"אז ז"א שלא היה לך משחק טוב?"

-"תלוי איך אתה מסתכל על זה. קלעתי 39 ב-18 זריקות. יש שחקן אחר שקוראים לו רודי גיי והוא קלע 33 ב-37 זריקות. תן לי 37 זריקות ואני קולע בין 70 ל-80!"

 -"ז"א ששיחקת טוב?"

-"לא רע.

מה שחשוב לציין (ולומר לכל שונא לברון ישר אל תוך האוזן!) הוא שהרבה מסליו באו מנשק חדש שהוא התאמן בו כל הקיץ, ועד הנצחון (הדי עלוב ב-6 נקודות) על המבריקס לא ראינו אותו עדיין עד הלום: 

FADEAWAY JUMP!

הזריקה שעליה עשה קובי קריירה. עכשיו עם הנשק החדש הזה ללברון יש את כל כלי הנשק. אני צריך רק לראות שהוא שיפר את יכולת החדירה שלו, שעד עתה היתה לא יותר מבולדוזר היורד בירידה של רח' בלפור בחיפה ללא מעצורים. הוא היה ניכנס כטנק וחוטף די הרבה פאולי-תוקף. אם ילמד לפרוץ עם הטעייה וצעד ראשון מהיר, הבנאדם באמת יגיע לדרגת השחקן השני בטיבו בכל הזמנים (והייתי אומר שעוד שלוש אליפויות עד סיום הקריירה לא תזקנה!).

הבעייה של לברון, ולכן קשה להתחבר אליו? מדוע עליו לפתוח פה ולומר "אילו זרקתי 37 פעם כמו רודי גיי הייתי קולע 70-80"? הוא לא חושב שאנחנו יודעים זאת כשאנחנו רואים

 

POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
L. James F 36:58 *** 14-18** 1-1 10-11 0 0 6 6 4 0 1 6 0 0 39

 אנחנו רואים 14 מ-18 ל-39 נק' ואנחנו יודעים חשבון.

אז:

1. למה לומר זאת בקול רם?

2. אנחנו מכירים אותו ויודעים שיכול גם להיות הערב במשחק בו אהיה 7 מ-18, ובמשחק כזה הוא לא כזה גבור.

אבל ברור שקרה לו משהו ושהוא החליט להיות העונה הזאת לברון טוב יותר מאי-פעם. אריק ספואלסטרה אמר:

"He understands the main thing being the main thing,"

אני לא בטוח שאני יורד לעומק הדברים, אבל זה נשמע טוב.

היה עוד גבור להיט ושמו דוויין ווייד. הוא החליט להתרכז על גניבות וכייס את דאלאס בשיא אישי – ושווה-שיא קלובי – כשכמו טים הרדאוויי כייס את היריב 8 פעמים.

לברון קלע בקליבלנד ממוצע של 50.3%. מאז בהיט הוא 51.8%,  53.1%, ו-56.5% בשלוש עונות עם ההיט. עוד  ל-פ-נ-י  המשחק של 14 מ-18 ביום ששי הוא כבר ישב העונה על 58.6%. אני בטוח שממוצעו עובר היום את ה-60%. שימו את ממוצעו של קובי כאן ותקבלו שוק אמיתי על ההבדל בין השניים.

 

 

Steve Mitchell-USA TODAY 

 

דאלאס ניסתה שמירות שונות עליו: מאליס לשון מריון. מדירק נוביצקי לג'יי קראודר, לוינס קרטר, ואפילו דחואן בלייר. מאומה לא עזר: לא שומרים נמוכים, לא שומרים בינוניים, ולא שומרים גבוהים.

למה?

כי נגד נמוכים הוא יודע לשחק "BIG" נגד בינוניים הוא משלב "SMALL" עם "BIG", ונגד ביג הוא משחק  "SMALL". המילים אחרות אין נגדו מץ'-אפ טוב. אם הוא בזון, הוא ימשיך לקלוע ולא משנה מה תציב נגדו.

האם לברון רצה 'להעניש' את השחקנים שמנעו ממנו אליפות ראשונה?

"בשום אופן לא. רק רציתי ליצור 'רספקט'.  דירק נוביצקי הוא אחד השחקנים שאני הכי מעריץ בליגה. HE IS AMAZING. כמעט אף פעם לא היה לי משחק ממש טוב נגדו, אז הערב רציתי לתת משחק שגם לו יהיה 'רספקט' אלי!". נשמע הגיוני, לא?

הרספקט של לברון היה RECIPROCATED. הנה מה שנוביצקי אמר:

"He's worked so much on his three ball so you don't want to just give him threes and he's so good at going to the basket you don't want to just let him go to the basket.What you sometimes give up is the in-between game, but he looked really comfortable today. He was jabbing, making his in-between shots, so when he makes that it's tough to guard him because he can get to the basket at will, he made his in-between shot, and he made the three. He's tough to unguardable and when we do trap him, he's probably the best passer."

מה שאני אוהב אצל לברון העונה היא חלוקת הכדור. הוא מוסר, הוא נע, והוא לא מגזים בזריקות. ב-9 משחקי העונה זה היה מספר זריקותיו:

  11, 17, 19, 14, 20, 13, 13, 21 ,18

שימו נגדו את כרמלו אנטוני, דוראנט, או ווסטברוק ותראו את ההבדל.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה לדבי הגלשנית שהוסיפה צבע לאתר עם הגלישה שלה (בארץ?)
    גם שאר הגולשים יכולים בשתי דקות להוסיף תמונה ע"י כניסה ל-

    gravatar.com

    שני צעדים פשוטים ותמונתך תיכנס לכל תגובה באתרים הבנויים על WORD PRESS, כמו האתר הזה.

    זהו, זז לשרלוט, לראות כמה גבור הוא לברון נגד ג'רלד הנדרסון!

  2. לה ברון מדהים אותי יותר משנה לשנה
    שחקן שבזתי לו בכל דרך אפשרית
    קולע באחוזים מפלצתיים , קלע 40% מהשלוש בעונה שעברה , כולל 5 שלשות בגיים 7

    אין מה לומר , רמות הדומיננטיות של לה ברון מנפצות כל שיא אפשרי
    לה ברון כ PF הוא הנשק הקטלני בליגה .

  3. משחק מהנה של מכבי על אשדוד שני רבעים החמישיה של מכבי רק עם ישראלים וסלים יפהפהים של לנדסברג פניני כהן אלטיט והררי פשוט חמישיה שלישית ומבריקה

  4. אני לא אוהב את לברון ואת הקבוצה שלו. וזה עוד אנדרסטייטמנט.
    בכל זאת, חייב להודות שהוא השחקן הטוב בעולם.
    הסיבה שאני לא אוהב אותו זה כי הוא בכיין כרוני. שלשום הוא התבכיין לשופט שלא נתן לו המשכיות למרות שהחטיא. הפלופר הזה שובר שיאים.

  5. אני מת על האתר הזה- היחיד בארץ שמעניין לקרוא. אבל מה הקטע לשים תמונות לא קשורות לאנשים לא קיימים (דבי הגלשנית- כן בטח… גם סמדר) אפשר לחפש תמונות בגוגל בימינו. על מי מנסים לעבוד פה ולמה?

    1. לאריק,כל אחד יכול לשים איזה תמונה שבא לו,יש כאלה שמעדיפים תמונות שלהם,אחרים של הקבוצה/שחקן שהם אוהבים וחלק סתם תמונות,כל העניין הוא שככה אנח והגולשים יודעים מי מגיב ואין התחזויות של אנשים שונים וזה נראה גם יותר טוב

  6. כשאני גולש לאתר מהאייפד שלי, מופיע איזה אתר איראני (!!!!) ורק כשאני גולל למטה מתגלה האתר של לס. באמת.
    עוד מישהו נתקל בתופעה הזו?

  7. הסיבה שאין הרבה אנשים בארץ שנשואים לחברות שלהם מהתיכון זה הצבא…בכל מקרה זה שהוא נשוי לחברתו מהתיכון לא מוכיח כלום על נאמנותו,כמובן….
    סליחה שנתפסתי על המשפט הזה מתוך כל המאמר, שהוא מאמר מצויין כמו רוב התוכן באתר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט