סיכום מחזור 8 ביורוליג / עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

המחזור השמיני של היורוליג החזיר אותנו למצב שבו אחת הקבוצות מושבתת, הפעם זו מילאנו, אבל משחק ההשלמה הראשון של העונה התקיים ביום רביעי בין וילרבאן ובין הכוכב האדום. שתיהן הפסידו את המשחק שלהן במחזור השמיני, וייתכן שזה כתוצאה מכך שהן שיחקו למעשה שבוע כפול ואילו היריבות שלהן לא עשו כן. חוץ מזה, ראינו את מכבי מביסה את ז'ליגריס לפני ששאראס הצלי את כבודם ודאג שפנרבחצ'ה יושפלו יותר על ידי ברצלונה שלו, את צסק"א, ריאל ואנאדולו ממשיכות בהתאוששות שלהן, וגם מייק ג'יימס שרב עם מאמנו איטודיס ולא שותף נגד באסקוניה.

משחק השלמה – רביעי:

וילבראן (1- 4) – הכוכב האדום בלגרד (3- 4) 68- 89:

משחק ההשלמה נפתח בצורה טובה מהצד הצרפתי שעולה ליתרון 6 במהלך הרבע אך הסרבים מצמצמים לקראת סוף הרבע ל-4 בלבד. דקה וחצי במצב של שיוויון שלשה של רוצ'סטי משלימה ריצת 8-0 ונותנת יתרון אדום. וילבארן מחזירה את הנדנדה אליה. המחצית מסתיימת ביתרון שלוש לאדומים. הצרפתים צמודים לאורך הדרך. אך ריצת 14-3 של הסרבים נותנים יתרון 14. ברבע הרביעי היתרון רק גדל ומסתיים ב-21 הפרש. ערב קליעה גדול (51.7% מהשדה, 57.9% משלוש, 90% מהעונשין) ושליטה מוחלטת של הכוכב האדום במחצית השנייה נתנו לה ניצחון חשוב.

אצל המארחים המאוכזבים – פרימן קלע 14, ליגטי ויבוסלה 11 לראש.
אצל האורחים שיוצאים מאושרים לקראת המחזור הבא הובילו לויד (29 נק') וולדן (20) דיופ עם 9 נק'.

משחקי חמישי:

צסק"א מוסקבה (5- 3) – באסקוניה (2- 4) 89- 86:

צסק"א פותחת טוב את הרבע הראשון ועולה ליתרון 10 באמצע הרבע. טיפ אין על זמזום השעון של הספרדים מוריד את ההפרש ל-7 בלבד. במהלך הקבע באסקוניה מצמצמת את ההפרש עד כדי 3 בלבד, אך ריצה נגדית של הרוסים פותחת פער 13. הטבעה של שנגליה על הבאזר נותן יתרון 12 לאדומים. הרבע השלישי המגמה נמשכת וצסק"א ממשיכה להוביל ובאסקוניה לרדוף. לקראת סיום המשחק צסק"א מובילה ב-11, מכאן הלבנים מספרד עושים ריצה 13-2 בשביל להשוות את המשחק. 25 שניות לסיום. שלשה אדירה של הילארד נותנת הפרש 3 ואחרי עבירות דו צדדיות המשחק נגמר בניצחון של צסק"א.

אצל הרוסים ששלטו לאורך כל הדרך אך כמעט איבדו את זה בסיום הוביל הילארד עם שלשת הניצחון ו-31 נק' ב-70% משלוש. הארקט עם 16 קילבורן ושנגליה עם 12 לראש, האחרון הוסיף 7 רב'.
לבאסקוניה – 19 של פול יחד עם 8 רב' ו-6 איבודים. הנרי עם 17 וילדוזה ופטרס עם 13 לראש. גידראטיס עם 10.

אולימפיאקוס (5- 3) – אלבה ברלין (1- 5) 75- 71:

אלבה פותחת חזק ועולה ליתרון 8 אך חטיפה אדומה מצמצמת זמנית, ריצת 11-5 צהובה מסיים את הרבע ביתרון 12 לאלבה.ברבע השני היתרון גדל ועולה ל-15. רבע שלישי אדיר של היוונים שקולעים 27 נק' לעומת 9 בלבד של אלבה נותן יתרון ליוונים. ברבע האחרון היוונים ממשיכים את המומנטום ועוילים ליתרון 12 במהלכה, והיוונים מנצחים את המשחק. שלשה של גרינגר על הבאזר משנה את התוצאה.

אולימפיאקוס נהנו ממשחק טוב של מקיסיק שקלע 14, ג'ין-צרלס עם 13 וזינקוב עם 11.
אצל אלבה החסרה גיפיי עם 13 נק' 6 רב' 4 אס', לו וטימן עם 10 לראש. לאמרס אריקסון ופונטציו עם 8 כ"א.

מכבי תל-אביב (3- 5) – ז'לגיריס קובנה (5- 3) 85- 57:

סוקר בהרחבה כאן.

ברצלונה (7- 1) – פנרבחצ'ה (4-4) 97- 55:

בדיומא חזיתי (שחר) שיהיה משחק צמוד אך בארסה תנצח בסוף אך בפועל זה לא ממש מה שקרה.
ברצלונה פתחה חזק וכבר בסיום הרבע ההפרש עמד על 11. ברבע השני הקאטלונים חיזקו את שילטתם בטורקים והוסיפו עוד 11 ליתרון. מכאן הפער רק הלך וגדל והצמוד שחשבתי השתנה לקריעה גדולה מדי.

אצל בארסה חמישה שחקנים בספרות כפולות ובראשם קוריץ' עם 25 סמית' עם 20, מירוטיץ ען 16 נק' 8 רב'. אבריס 12 היגינס עם 11. קאלתס והורטל עם 8 אס' כ"א הראשון הוסיף גם 5 נק' ו-5 רב'.
אצל הטורקים בראון היה היחיד עם ספרות כפולות – 10 נק' סה"כ, ווסרטמן עם 9 אדי וברטל עם 7.וסילי עם 6.

משחקי שישי:

הכוכב האדום בלגרד (3- 5) – ריאל מדריד (4-4) 67- 73:

ג'רדן לויד הוביל פתיחה מוחצת של המארחים ויתרון 16- 5 אחרי קצת יותר מ-5 דקות, אבל ריאל צמצמו עם ריצת 9- 0, ונקודות של וולדן קבעו 26- 21 לסרבים בסיום הרבע הראשון. הכוכב האדום המשיכו לשלוט וג'וני אוברייאנט קבע יתרון 11 שוב, אבל שוב ריאל הגיבו בריצה שהחזירה אותם למשחק וזה רק 42- 36 לסרבים במחצית.
הרבע השלישי כבר היה סיפור אחרי לגמרי עם ריצת 18- 4 של ריאל שהפכה את התוצאה והעבירה לידיהם את היתרון. וולדן ולויד הפכו את התוצאה ברבע האחרון, ואנחנו קיבלנו דקות אחרונות צמודות. פעמיים רצוף קמאפצו מצא את תומפקינס לשלשה, וריאל החזירו לעצמם יתרון 5, ומאותו רגע לא ראינו סל שדה עד לשניות הסיום, והוא כבר היה מאוחר מדי עבור המארחים. בסיום – ריאל משלימים ניצחון שלישי ברציפות והכוכב האדום עם הפסד מספר 3 ברצף.

את קלעי ריאל הובילו תומפקינס עם 14 ורנדולף עם 13.

ג'ורדן לויד המשיך את העונה המצוינת שלו עד כה עם 22 נקודות עבור הכוכב האדום וקורי וולדן הוסיף 16 למאמץ.

פנאתנייקוס (2- 4) – אנאדולו אפס (4- 3) 77- 80:

בובואה, שהצטיין בניצחון בשבוע שעבר על מכבי, נפצע כבר אחרי דקה והותיר את הטורקים בסגל חסר עוד יותר. פאו ניצלו את זה ולקחו יתרון קטן עליו הצליחו לשמור, אבל 9 נקודות של מיצ'יץ' ברבע הראשון ו-12 במחצית השאירו את המשחק צמוד, למרות היתרון הקטן עליו הצליחו היוונים לשמור. ברבע השלישי הגיעה התפוצצות נוספת של מיצ'יץ' והוא קלע 17 נקודות ברבע הזה, לעומת 14 בלבד של פנאתנייקוס. זה הספיק כדי לסדר לטורקים יתרון 5 לקראת הרבע האחרון.
מיצ'יץ' הגיע כבר ל-33 נקודות וההפרש ל-10, קצת פחות מ-8 דקות לסיום, היוונים מצאו תגובה עם ריצת 7- 1 שצמצמה ל-4. שלווין מאק המשיך במלאכה והצמד פאפאיאניס את פאפאפטרו צימק את ההפרש ל-3 בלבד, כאשר אנאדולו מחזיקים בכדור אחרון. סימון נשלח לקו והחטיא פעמיים, אז הטורקים בחרו לשלוח לקו את פאפאיאניס שהחטיא את הכדור השני בכוונה, והוא נפל לידי מוארמן. שוב נעשתה עבירה ו-1/2 של מוארמן מהקו השאירה ליוונים סיכוי אחרון, אבל פאפאפטרו החטיא ניסיון אחרון מהחצי.

מיצ'יץ' הצטיין אצל אנאדולו עם 33 נקודות במשחק ו-17 ברבע השלישי, אבל יצא ב-5 עבירות והיה חסר בדקות האחרונות, וסימון הוסיף 12, אבל גם 2 החטאות עונשין קריטיות.

מאק הוביל את קלעי המאוכזבים עם 18, כאשר פאפאיאניס הוסיף 16, פאפאפטרו 12 וארון וויט 11.

באיירן מינכן (6- 2) – ולנסיה (4- 3) 90- 79:

ולנסיה פתחו את המשחק בריצת 9- 0, אבל באיירן הגיבו מהרה בריצת 16- 2, אותה הספרדים צמצמו וירדו בפיגור 3 בסיום הרבע הראשון. מחצית ראשונה מאוד צמודה, בה היתרון החליף צד לא פחות מ-9 פעמים, הסתיימה ביתרון 2 של ולנסיה, כאשר ג'ונסון משאיר את באיירן במשחק עם 15 נקודות. גם הרבע השלישי המשיך להיות צמוד, ובסיומו הפעם הגרמנים החזיקו ביתרון של 2 נקודות.
ברבע האחרון לא ראינו את היתרון מחליף צד, אבל 2 וחצי דקות לסיום באיירן החזיקו ביתרון נקודה בלבד, וכולם כבר הכינו את עצמם לדקות הכרעה מורטות עצבים, אבל בשלב הזה חל שינוי. לוצ'יץ' הוביל ריצת 7- 0 של באיירן והספרדים קלעו רק פעם אחת עד לסיום המשחק, ככה שההפרש הדו-ספרתי בסיום משקף רק את 2 הדקות האחרונות.

לוצ'יץ' ממשיך להיות מועמד לגיטימי ל-MVP, והפעם הוא תרם 22 נקודות, 7 ריבאונדים, 2 חטיפות ומדד 35, כאשר הצוות המסייע היה פול זיפסר עם 20, ג'וואן ג'ונסון שקלע 2 במחצית השנייה ובסך הכל 17 ומיודענו מלקולם תומאס שקלע 11, כולל שלשה שתפתיע את כל מי שצפה במשחקי מכבי בעונת 2012-3.

פרפליץ' הוביל את האורחים עם 18 נקודות, כאשר דובילייביץ' הוסיף 12 וקאליניץ' תרם עשירייה.

וילרבאן (1- 5) – זניט (3- 1) 53- 66:

מסוג המשחקים שיכאבו בעיניים של מי שינסה לצפות בהם. 12- 11 בסיום הרבע הראשון, 28- 21 במחצית ו-44- 37 בסיום הרבע השלישי אלו רק מספרים שמשקפים חלקית כמה המשחק הזה לא הצליח להתעלות. כמובן שאין עניין לשפוט את הקבוצות, מכיוון ששתיהן סבלו ממקרי הידבקויות רבים ורק בשבוע-שבועיים האחרונים חזרו להתאמן ולשחק, והמשחק הזה היה נראה בהתאם.
ברבע האחרון זכינו לראות את הכדורים מוצאים את הטבעת קצת יותר, בעיקר מצד זניט, ועדיין 119 הנקודות שנקלעו הן הכי קצת למשחק יורוליג מאז הניצחון של צסק"א על ריאל בינואר. הרוסים מוצאים את עצמם עם 75% הצלחה מפתיעים עד כה, ואילו וילרבאן סובלים משמעותית מכך שאין קהל, ומשלימים שני הפסדים השבוע, כולל משחק ההשלמה.

את המנצחים הוביל וויל תומאס עם 14 ועזר לו פוייתרס עם 12 נקודות.

אצל וילרבאן בלט קהודי עם 14 נקודות ונציין גם את דיוויד לייטי ומוסטפה פול שקלעו 10 כל אחד.

חמישיית המחזור:

דארון הילארד (צסק"א מוסקבה) – 31 נקודות ב-12/16 מהשדה ו-7/10 לשלוש ומדד 32.

ואסיליה מיצ'יץ' (אנאדולו אפס) – 33 נקודות ב-12/20 מהשדה, 5/7 לשלוש ו-4/4 מהעונשין, סחט 7 עבירות ומדד 29.

ולדימיר לוצ'יץ' (באיירן מינכן) – 22 נקודות ב-6/9 מהשדה, 3/5 לשלוש ו-7/7 מהעונשין, 7 ריבאונדים, 2 חטיפות, סחט 8 עבירות ומדד 35 – MVP.

רולאנדס סמיתס (ברצלונה) – 20 נקודות ב-9/10 מהשדה ו-2/2 לשלוש, 5 ריבאונדים ומדד 23.

יוסופה פול (באסקוניה) – 19 נקודות ב-7/9 מהשדה ו-5/6 מהעונשין, 8 ריבאונדים, 2 חטיפות, סחט 7 עבירות ומדד 27.

נקודות השבוע:

  1. מייק ג'יימס וצסק"א. ג'יימס לא שותף בניצחון הצמוד של הרוסים על באסקוניה והם סירבו להסביר מדוע. יממה לאחר מכן התברר שג'יימס רב עם איטודיס מאמנו ולכן לא שותף, והדיווחים הם שהרוסים שוקלים גם לשחרר את ג'יימס. יש מי שמקשר את זה לאופי של ג'יימס ויש מי שמקשר את זה אולי לרצון שלו להיו חלק משוק השחקנים החופשיים ב-NBA, אבל אפשר לשער שלמכבי הוא לא יגיע, בעיקר בגלל היריבות שלו עם הקהל הצהוב וההצהרות שלו שמכבי היא לא מועדון גדול באירופה.
  2. ולדימיר לוצ'יץ'. זאת הפעם השנייה שאנחנו בוחרים אותו כ-MVP של המחזור, אבל הסיפור גדול יותר מזה. הפורוורד של באיירן מדורג שני במדד משוקלל (אחרי מירוטיץ'), שביעי בנקודות, שלישי בסחיטת עבירות, ראשון בביקורים על קו העונשין, רביעי באחוזים ל-2, חמישי באחוזים לשלוש, שביעי באחוזים מהשדה, שלישי באחוזי עונשין, שני בטרו שוטינג. יחד עם העובדה שהוא מוביל את באיירן למאזן 6- 2 ולמקום השני, כאשר בעונה שעברה לקח להם 14 מחזורים להגיע ל-6 ניצחונות – ולדימיר לוצ'יץ' הוא המועמד שלי ל-MVP עד כה.
  3. הגדולות מתחילות להתאושש – אנאדולו, ריאל וצסק"א עם 3 ניצחונות רצופים, רגע לפני שמכבי תתארח במדריד, מכבי הרשימה בתבוסה שהנחילו לז'לגיריס, ברצלונה מובילים את הליגה, והפעם גם הרשימו ומחצו את פנרבחצ'ה. אלו היו חמשת הגדולות של העונה שעברה, ולכל אחת מהן היו קשיים העונה לשחזר את היכולת (אצל כולן) והתוצאות (חוץ מברצלונה). ההתאוששות שלהן יכולה להעלות את הרמה.

בשבוע הקרוב יש שוב שבוע משחקים כפול. אנחנו נשתדל להעלות כבר בחמישי סיכום של מחזור מספר 9, והתכנון הוא לצרף לזה את מחזור מספר 10 ולהעלות את הפוסט מחדש ביום ראשון. מצפה לנו שבוע מרתק, אז הישארו עמנו. כמובן נסיים במהלכי הטופ 10 של השבוע.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

    1. לא. השנה יש פער משמעותי בין קבוצות שההכנסות שלהן נפגעו ברמה של צמצומי משכורות – מכבי והיווניות למשל, ובין אלו שזאת לא יותר ממכה קלה בכנף – הספרדיות בעיקר.

  1. תודה על סיקור תענוג כרגיל חיים ושחר. מנחם בספורט הקבוצתי באירופה לא שמעו על תקרת שכר עדיין. ברצלונה הבטיחה המון ערב פתיחת העונה ובינתיים מקיימת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט