הפועל ירושלים מנצחת את לימוז' במסגרת ליגת האלופות / עידן ארווץ

הפועל ירושלים מנצחת את לימוז' במסגרת ליגת האלופות / עידן ארווץ

כמעט שמונה חודשים אחרי שהפיס ארנה בירושלים אירח משחק במסגרת ליגת האלופות של פיב"א, אמש התקיים משחק במסגרת המחזור ה-2 של עונת 2020/21 בליגת האלופות בין הפועל ירושלים ללימוז' הצרפתית. השנה לקחו את הקורונה בחשבון בצ'מפיונס והחליטו שבמקום בתים של 8 קבוצות יהיו בתים של 4 קבוצות. זה נתן לקבוצות מרווח של שבועיים בין משחק למשחק ונתן גם אפשרות לדחות משחקים במקרה של הדבקה בקבוצה מסוימת. הבית של הפועל ירושלים כולל אותה, את טורק טלקום (טורקיה), את לימוז' (צרפת) ואת איגוקי (בוסניה והרצגובינה).

אשתקד, בשל התפרצות נגיף הקורונה באירופה בכלל ובישראל בפרט, לא ניתן היה לסיים את העונה כמו שהיא הייתה מסתיימת בעונה רגילה, והיא נעצרה בסיום שלב שמינית הגמר. בשל הרצון להכריע אלופה, החליטו בפיב"א לקיים פיינל 8 בספטמבר. זהו טורניר של משחקי נוקאאוט – משלב רבע הגמר ועד לגמר. בפיינל 8 השתתפה כמובן הפועל ירושלים אך הודחה כבר ברבע הגמר על ידי מי שתוכתר בהמשך כאלופה החדשה – סאן פאבלו בורגוס.

2020_Basketball_Champions_League_Final_Eight_logo.png (420×262)
לוגו הפיינל 8 של ליגת האלופות. תמונה: פיב"א

אל המשחק הזה הפועל ירושלים הגיעה לאחר פציעותם של שני שחקני המפתח של הקבוצה, ג'ייקובן בראון ומלקולם היל. במשחקם הראשון העונה בליגת האלופות, הפסידו האדומים בטורקיה לאחר מותחן לזו שלא מעט מסמנים כאלופה הבאה. במשחק הזה עוד שיחק היל עוד שיחק ואף קלע 15, אבל המצטיינים העיקריים של ירושלים במשחק היו כריס קרמר שהגיע כמחליף לג'ייקובן בראון וסולימאן בריימו שחזר לעונה שנייה באדום. הירושלמים ככל הנראה יחוו עונה הרבה פחות טובה מהקודמת, בשל האילוצים הכספיים שגרמה הקורונה.

לימוז', מנגד, הגיעה לאחר שמשחקה בליגה הצרפתית, שאמור היה להתקיים ביום שבת, נדחה בשל התפרצות הקורונה בקבוצה היריבה. במחזור הראשון של ליגת האלופות היא ניצחה בביתה את איגוקי 75-80 לאחר משחק טוב של הגבוה ג'רי בוטסיל עם 25 נקודות ו-7 ריבאונדים. בנוסף, הירוקים ממוקמים במקום ה-7 בליגה הצרפתית עם 3 ניצחונות ו-2 הפסדים.

מהלך המשחק:

רבע ראשון: 28-15 ללימוז'

החמישייה של ירושלים: אדם אריאל, תמיר בלאט, סולימאן בריימו, כריס קרמר וטיישון תומאס. אדם אריאל קלע את השלשה הראשונה במשחק ותמיר בלאט מסר אסיסט לטיישון תומאס כשבצד השני נלסון ובוטסיל משווים 5-5. מהנקודה הזו הצרפתים התחילו לרוץ ריצת 21-6 ו-1:00 לסוף הרבע זה 26-11 ללימוז'. 4 נקודות רצופות של טאריק פיליפ שמות את ירושלים ב-13 הפרש מאחורי הירוקים בסוף הרבע, 15:28 ללימוז'.

1 Marcus Ginyard (LIMO), 23 Phil Scrubb (LIMO)
כריס קרמר (ירושלים) עולה לפלוואטר. תמונה: פיב"א

מחצית: 42-36 לצרפתים

טיישון תומאס פתח את הרבע השני עם 2 דאנקים, אבל הצרפתים המשיכו לצלוף מחוץ לקשת ו-6 דקות לסיום המחצית הראשונה, התוצאה היא 35-21 ללימוז'. המשחק המשיך להיות בשליטת האורחת כשהחטאה ל-3 של תמיר בלאט נותנת לנלסון את הכבוד להעלות את לימוז' ליתרון השיא, 16, 3:20 למחצית. כאן, בהובלתם של אדם אריאל, טיישון תומאס, תמיר בלאט וסולימאן בריימו, הפועל ירושלים יצאה לריצת 2-12 עד סוף המחצית, שנגמרה בתוצאה 36:42 ללימוז'.

OBH10549
אין קהל? יש קמע עם תוף! תמונה: פיב"א

רבע 3: 66-58 לירוקים

ירושלים פתחה את הרבע השלישי במטרה להמשיך עם הריצה מסיום המחצית הראשונה, אבל בפועל הוא היה אפילו פחות טוב מהרבע השני. לאנג קלע בצד אחד, תומאס המשיך לקלוע בצד שני ו-7:30 דקות לסוף הרבע זה רק 3 הפרש לצרפתים אחרי שלשה של טאריק פיליפ. נלסון החזיר לפיליפ בשלשה משלו ובוטסיל העלה את האורחים שוב ליתרון של 8 באמצע הרבע. ירושלים המשיכה להחטיא שלשות ולימוז' עלתה שוב ליתרון דו ספרתי. שלשה של אדם אריאל ו-4 רצופות של כריס קרמר הורידו את ההפרש בסיום הרבע ל-8, 66-58 ללימוז'.

תומאס עם עוד דאנק. תמונה: פיב"א

סיום המשחק: 75-81 לירושלים

הרבע האחרון כבר היה הרבע של הפועל ירושלים. 9-23 האדומים ניצחו אותו, וגם את המשחק. 2 קליעות עונשין מדויקות של קרמר ועוד שלשה של אריאל התחילו את הריצה של האדומים, כשאז הגיע ה-דאנק של המשחק של טיישון תומאס (סרטון למטה). תמיר בלאט עם שלשה נותן יתרון ראשון לירושלים מאז הרבע הראשון, כשקרמר ותמיר בלאט מבטיחים את הניצחון.

קלעים בהפועל ירושלים: טיישון תומאס 24 (12-16 מהשדה), כריס קרמר 15 (11 ברבע הרביעי, 3 חטיפות), טאריק פיליפ 14 (5-5 לשתיים), אדם אריאל 11, סולימאן בריימו 8 (6 ריבאונדים), תמיר בלאט 6 (11 אסיסטים), עידן זלמנסון 2, דייוידאס סירווידיס 1. כן שותף: כהן סבן.

תמיר בלאט עלה במשחק למקום הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות באסיסטים, עם 289 כאלה!

עודד קטש בסיום המשחק: "זה הכל היה עניין של אנרגיה ואגרסיביות, הם ממש הענישו אותנו. הראינו הרבה אופי והטרדנו אותם וזה מה שעשה את ההבדל. זה לא יכול אבל לעבוד ככה לאורך זמן, אנחנו צריכים להציג יציבות. אבל אני גאה בסופו של דבר בשחקנים מאוד, הם הראו הרבה אופי. אפשר להתחיל עם יותר לחץ על הכדור ויותר אנרגיה, אנחנו לא מתחילים משחקים טוב וצריכים לשנות את זה. חלק מהשחקנים, דווקא אלה מהעונה שעברה, מגיעים לפעמים עם יותר מדי ביטחון שבסוף נצליח לנצח. אי אפשר לעשות את זה, זה חייב להיפסק אם אנחנו רוצים לנצח. הלוואי והייתי יודע מה גרם לפערים בין המחציות".

כריס קרמר בסיום המשחק: "זה סיפור של שתי מחציות בשבילנו, במיוחד ברבע הראשון שהיינו רכים מבחינה הגנתית וספגנו 28 נקודות. היו לנו כמה ריצות, אבל לחזור כמו שחזרנו במחצית השנייה זה קשה ואני מאוד גאה בקבוצה שלנו. הראינו את הלב והאופי שלנו ועשינו מהלכים גדולים בשלבי ההכרעה. ברבע הרביעי נלחמנו על הגאווה שלנו, שמנו דגש מבחינה הגנתית וניצלנו את ההזדמנויות שלנו, עשינו כמה קליעות ואני מאוד גאה בקבוצה, זה ניצחון גדול בשבילנו".

אדם אריאל התייחס גם הוא בסיום ואמר: "היה משחק שחובה לנצח בשבילנו. לחזור הביתה אחרי ההפסד בטורקיה, ידענו שאנחנו חייבים לצאת עם ניצחון כדי להישאר בתמונה במפעל והתחלנו לא טוב, במחצית השנייה התאפסנו ושמרנו קצת יותר טוב. שמרנו אותם על 27 נקודות במחצית וזה מה שניצח לנו את המשחק ואני שמח, עכשיו צריך להמשיך קדימה. ברבע הרביעי ידענו עד כמה המשחק הזה חשוב בשבילנו, שאנחנו לא יכולים להפסיד בבית ולוותר על המשחק הזה, במיוחד עם השיטה החדשה בצ'מפיונס ליג ואני שמח שגם הכדורים נכנסו וגם ששמרנו טוב ושיצאנו עם הניצחון הזה".

תקציר המשחק

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אחלה סיקור .הפועל ירושלים נמצאת במצב בעייתי אחרי הפציעה של מלקולם היל. בנוסף הפציעה של ג'ייקובן בראון לא עושה להם חסד ,והם צרכים להסתדר עם קרמר שלא תורם יותר מידי. במצב הקיים של הפציעות אני לא רואה שהם עוברים שלב בפורמט החדש .

    1. עד כדי כך? לא עוברים שלב? כרגע הם במקום הראשון בבית אחרי הניצחון, ותוסיף לזה את העובדה שהמשחק הבא יהיה רק בעוד שבועיים ככה שבראון יכול להיות שיחזור

  2. תודה על הסיקור. כיף לראות את הישראליות מצליחות באירופה
    תלמיד שלי שאוהד הפועל התקשר ואמר לי לא לראות, לימוז פותחת את הפועל. הוא התקשר כעבור שעה ואמר ראית??? ניצחנו!! .
    .
    היית בהיכל בזמן המשחק?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט