אירועי דיומא – 08.11.2020: מנצ'סטר סיטי נגד ליברפול

כדורגל:

פרמייר-ליג: מחזור 8 / רועי ויינברג:

14:00-ווסט ברומיץ'-טוטנהאם (ספורט 1). אחת מקבוצות ההתקפה הטובות באנגליה נגד זאת שספגה 16 שערים ב-7 משחקים. סם ג'ונסטון שוער טוב ומחפה על ההגנה המזעזעת של ווסט ברומיץ', אבל קשה לראות אותם מצליחים להוציא נקודות נגד קיין וסון.

16:00-לסטר סיטי-וולבס (ספורט 1). משחק מעניין בין לסטר לקבוצה שנחשבת הקריפטונייט שלה – אחת שחיה על מתפרצות ומשחק בלי הכדור. וולבס יכולה להוציא נקודות בקינג פאוור סטאדיום, אבל המומנטום של הקבוצה של רוג'רס הופך אותה לפייבוריטית.

18:30-מנצ'סטר סיטי-ליברפול (ספורט 1). משחק השבוע ואולי גם משחק העונה באנגליה. ליברפול במומנטום טוב מאז הפציעה של ואן דייק, אבל חלשה משמעותית בחלק האחורי. סיטי מתקשה בליגה אבל מצליחה באירופה והכישרון ההתקפי שלה הופך אותה לפייבוריטית במפגש כזה, בזמן שדיוגו ז'וטה ירצה להמשיך את המומנטום במדי האלופה. ניצחון של האדומים יתן להם פער של 8 נקודות כשסיטי עם משחק חסר.

21:15-ארסנל-אסטון וילה (ספורט 1). ארסנל עושה הרבה דברים נכון, חוץ מכל מה שקשור ליצור מצבי הבקעה או שערים. הם ינסו להכניס כאלה לאסטון וילה, שמדורגת מעליהם בטבלה ולמעשה מגיעה כפייבוריטית למפגש הזה.

בונדסליגה – מחזור 7:

16:30-וולפסבורג-הופנהיים (ספורט 4). שתי קבוצות שיכלו לצפות ליותר מהעונה שלהן עד עכשיו, כשלהופנהיים היה לוח משחקים יחסית קשה והיא הקבוצה הטובה יותר. משחק אמצע טבלה כרגע, אולי בסיבוב הבא יהיה מעניין יותר.

19:00-באייר לברקוזן-בורוסיה מנגשגלדבאך (ספורט 4). אחלה משחק בין מקום 4 (לברקוזן) ל-5 (גלדבאך). ההגנה של לברקוזן נראית הרבה יותר טובה, ויחד עם הביתיות סביר להניח שהיא תצא מהמשחק הזה כשידה על העליונה.

ליגת העל – מחזור 6 / חיים:

19:00 מכבי פתח-תקוה – עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב HD). שתי קבוצות שיכולות להרגיש טוב עם פתיחת העונה שלהן עד כה, ויקוו להמשיך בתוצאות הטובות כדי להמשיך במירוץ לפלייאוף העליון והחוצה מהתחתית מהר ככל הניתן. קרית שמונה אמנם עוד לא הפסידו העונה, אבל ניצחו לאחרונה באוגוסט, כך שתיקו יהיה ההימור הבטוח ביותר במקרה שלהם, וכך אני אהמר.

20:15 בני סכנין – מכבי תל-אביב (ספורט 3). שתי קבוצות שמפרידות ביניהן בסך הכל 2 נקודות בטבלה, וכל אחת מהן עד עכשיו התמקדה בהידבקות המונית של הקבוצה שפגעה ביכולת המקצועית. אצל מכבי ת"א פתיחת העונה הנהדרת באירופה השכיחה את זה, אבל התיקו במשחק העונה והתבוסה בספרד הופכות את המשחק הזה לקריטי עבור הביטחון של דוניס. אני אהמר על משחק קשה ועצבני, ובסיומו 1- 0 קטן לצהובים.

20:45 הפועל באר-שבע – הפועל כפר סבא (ספורט 2). עוד נציגה אירופאית שלא הכי מרוצה מפתיחת העונה בליגה. היינו צריכים לקבל יריבה כמו לברקוזן כדי לגרום לקבוצה של אבוקסיס לספוג רביעייה, וזה עוד אחרי יתרון 2- 1 מוקדם של הקבוצה מבירת הנגב. אבוקסיס כנראה לא יבצע רוטציות רחבות בהרכב, למרות העייפות מאירופה, ובכך ירצה להראות שהמשחק הזה חשוב לו מאוד, כך שאני אהמר על 1- 0 לזכותו בסופו של משחק חלש.

כדורסל ישראלי / חיים:

ליגת ווינר – אף אחד לא יודע באיזה מחזור מדובר:

19:25 הפועל גלבוע/גליל – הפועל תל-אביב (ספורט 5). שתי הקבוצות שכמעט הדיחו את מכבי ת"א בפלייאוף של העונה שעברה ירצו יותר ממחמאות העונה, ואצל שתיהן הסיבה המרכזית לאופטימיות היא הרכז הישראלי הבולט. יפתח זיו ממשיך להיראות מצוין, כמו בסוף העונה שעברה, וגם ים מדר נראה מצוין כשהוא משחק ולא מתאמן לדראפט. אני נוטה להאמין שגליל מעט יותר טובים, ולכן אני אהמר על ניצחון צמוד שלהם.

20:00 מכבי חיפה – הפועל באר-שבע (ספורט 5+). אתמול קראו בתורה בבתי הכנסת "על כן קרא למקום ההוא באר שבע… ויכרתו ברית בבאר שבע". הקשר של זה לכאן הוא הקשרים הטובים בין אוהדי מכבי חיפה לאוהדי הפועל באר-שבע, אם כי זה בולט בעיקר בכדורגל. מדובר ב-2 קבוצות שלא פתחו את העונה כל כך טוב, ובחיפה החליטו להחתים גם את דבון ג'פרסון (לטעמי הזר הגדול ביותר בתולדות המועדון) ולצרף אותו למושב הזקנים של דונטה סמית. דרון פרקינס כבר פרש, ולכן מה שחסר לחיפה הוא רק גל מקל, אבל אל תבנו עליו כמובן… אני אהמר כאן על ניצחון של חיפה במשחק התפוצצות.

21:10 הפועל ירושלים – עירוני נהריה (ספורט 5). הפועל ירושלים פותחים עונה אחרי אי אלו אכזבות במפעלים שכבר הגיעו לשלבי ההכרעה – ליגת האלופות של העונה שעברה וגביע ווינר – אבל פתחו טוב בליגה הבלקנית, ואפשר לסמן אותם בתור המועמדים המובילים לתואר "האירופאי" הזה. נהריה מנגד מגיעים אחרי הפסד ביתי לגליל בתצוגה התקפית רעה, וקשה לראות אותם מוציאים הרבה מהמשחק הזה. אני אהמר על ניצחון קל של ירושלים ושליטה מוחלטת מהרגע הראשון.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הוואלטה א אספניה – קטע 18 ואחרון:

קטע 17, עם הטיפוס האכזרי לקובאטייה, היה צפוי להיות קשה ומותח, ולחלוטין עמד בציפיות. כבר בתחילה, התגבשה קבוצת בריחה ענקית של 35 רוכבים, עם שמות כגיום מרטאן, דויד דה לה קרוז ויון איזאגיר. הדבוקה שמרה על מרחק ביטחון מהבריחה, עד שקבוצת מוביסטאר עברה לחזית, והכתיבה קצב מהיר. כשהתקרבה מספיק אל הבריחה, התבררה המטרה, כשמהדבוקה שוחרר מארק סולר, שגישר במהרה אל הבריחה. בנקודה זו הדבוקה, הפעם בראשות יומבו ויסמה, הורידה הילוך, ונתנה לבריחה את החבל הנדרש. המשימה של סולר לא צלחה, ובמקום זאת ראינו מלפנים בריחה של מארק דונובן, יון איזאגיר וג'ינו מאדר. השלושה עבדו בתחילה יחדיו, אך איזאגיר התנער מהם במהרה ופרץ קדימה. מאחורי השלישיה, שיתפו פעולה דויד גודו וגיום מרטאן לתפוס את הבורחים, כשמי שבסוף עשה זאת לבדו היה גודו. הצרפתי הדביק את איזאגיר והמשיך קדימה, כשאף אחד לא מצליח להתקרב אליו, והשלים את הניצחון השני שלו במירוץ. מאדר ואיזאגיר השלימו את הפודיום. אלא שכל זה היה רק הסיפתח לדרמה האמיתית בחבורת ה-GC מאחור. התקפה של יו קארתי על השיפועים הקשים של הקובאטייה בישרה את פיצוץ העניינים, כשרק רוגליץ', קאראפאז, מאס ו-ולאסוב מצליחים לשרוד איתו מלפנים. אלא שאת ההתקפה המסוכנת יותר שיגר קאראפאז, שהחל לברוח לרוגליץ', ולכרסם ביתרון ה-45 שניות שלו לפני הקטע. כאשר גם קארתי ברח קדימה לרוגליץ', היתרון של קאראפאז מלפנים כבר נשק לכחצי דקה. אלא שכאן זה נגמר – רוגליץ נעזר בתחילה בלני הופשטדה, שהיה מלפנים בבריחה, ואח"כ במאס ו-ולאסוב שהיו איתו. זה הספיק לו על מנת להחזיק מעמד, ולהגיע 21 שניות אחרי האקוודורי, ובכך להחזיק ביתרון שלו על מנת להבטיח את הזכייה במירוץ כולו. בנוסף לחולצה האדומה, רוגליץ' גם הבטיח (זה מכבר) את הזכייה בחולצה הירוקה, בעוד שהלבנה הלכה למאס, והמנוקדת למרטאן. לפיכך קיבלנו את הדירוג הסופי של המירוץ עם רוגליץ' בראש, ואחריו קאראפאז (24+), קארתי (47+), מרטין (2:43+), מאס (3:36+), פולס (7:16+), דה לה קרוז (7:35+), גודו (7:45+), גרוסשארטנר (8:15+) ו-ואלוורדה (9:34+).

קטע 18 הוא הקטע הנועל של המירוץ, שייקח אותנו למדריד. בדומה לקטע הסיום בטור, זה קטע ייצוגי, בעל משמעות תחרותית רק במיאוץ הסיום. כאן אנו צפויים לקבל תחרות בין בנט, אקרמן ופיליפסן. שידור ביורוספורט ב-19:00.
בנוסף לעובדה שזהו הקטע המסיים של הוואלטה, הקטע יסיים גם את עונת הוורלד טור של 2020. עונה שתיזכר הרבה בגלל הצרות שנגיף אחד גרם לה, אך גם כאחת המשובחות, המרתקות והבלתי צפויות של השנים האחרונות. הזכייה של רוגליץ' בוואלטה אמורה להבטיח לו גם את ראשות הדירוג של UCI בסיום העונה, הישג עליו הוא חוזר עונה שנייה ברציפות. העונה הבאה צפוייה להתחיל באיזור סוף פברואר (בדרג הוורלד טור), זאת לאחר ביטול המירוצים באוסטרליה. בתקווה שנקבל עונה משובחת כמו קודמתה, הפעם אם אפשר בלי כל ההתקלות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. בג'ירו לא עושים את זה כחלק מפורמט קבוע כמו בטור ובוואלטה. לפעמים יש להם את זה, כמו לפני שנתיים שזה הסתיים עם ספרינט ברומא, אבל בד"כ לא. ההסבר לזה יכול להיות בגלל שהג'ירו מאורגן ע"י חברת RCS, בעוד שהטור והוואלטה מאורגנים שניהם ע"י ASO.

  1. פאקו, תודה על עונה עמוסה מרתקת ובלתי צפויה.
    רוגליץ' אמר שהוא לא הרגיש שהניצחון היה בסכנה בשום רגע.

    1. תודה גם לך על הכל, וגם לכל מי שהשתתף כאן בדיונים.
      האופי של רוגליץ' זה אולי הדבר שאני הכי אוהב ברוכב הזה. לא יודע כמה רוכבים היו מתאוששים בצורה כזאת מחווייה מרסקת כמו בטור. הוא אגב הראשון מאז 95 (ז'לאבר) שזכה בגראנד טור ובמונומנט באותה העונה.

      1. אכן, כמו מכונה פשוט ממשיך הלאה. מת על האיש הזה.
        שנתיים רצוף מסיים שני גראנד טורס על הפודיום (כשבראשון שבהם הוא חווה שברון לב).
        לפני הקטע האחרון הוא אפילו הצליח להגניב בדיחה – שלפחות הפעם הוא חושב שפוג'אצר לא יתקוף…

  2. תודה על ההשקעה היומיומית לכולכם.
    1. לסטר סיטי משחקת נכון להיום כדורגל התקפי ומהנה עם חלק התקפי משובח בראשות הסילון וארדי, ומזכירה את הקבוצה המפתיעה שלהזכירנו זכתה באליפות לפני שנים ספורות (אגב, יש משהו מרגש בעובדה ששמייכל, אחד השוערים הטובים בעולם לטעמי, בחר ובוחר להישאר בקבוצה הצנועה הזאת).
    2. הקלאסיקר אמש נרשם בעיניי כאחד המשחקים הגדולים של השנים הארונות – היה בה הכל מהכל. מי שלא ראה – שייראה תקציר. כל התקפה במשחק הזה הייתה מסוכנת, משני הצדדים, ולא בגלל חולשות הגנתיות.
    3. סיטי נגד ליברפול זה משחק קשה לחיזוי. הכל כולל הכל יכול לקרות בו.
    4. יש גם משחק של איינדהובן עם זהבי ב21:15 כמדומני, לכל מי שחובב משחקים בהם משתתפים ישראלים, כמוני..

    1. דורטמונד-באיירן באמת היה משחק נפלא לדעתי, ואם לא יהיו פציעות משמעותיות כמו הפציעה של דייוויס (יחזור עוד כחודשיים) ויהושוע (קרע במיניסקוס והעדרות של כ 3 חודשים) היא עשוייה לשכפל את ההישגים של שנה שעברה.

  3. ואיכשהו חייבים לציין את ההישג של דן מרטין ו-ISN : מקום רביעי בוואלטה הוא ממש לא עניין של מה בכך.
    זה מה שהיה לאירי להגיד אחרי המירוץ:
    I started off the day feeling good, but it was one of the most challenging races I’ve ever done. With the cold and rain and savage pace all day, it was just one stage too far for me. I emptied the tank and minimized our losses.
    We envisaged an attack for the podium, but in the end, the three guys in front were just better.
    I’m incredibly proud of what we have achieved these past three weeks. Israel Start-Up Nation signed me last year with the belief that I was capable of results like this, and it’s incredible for me to pay back that belief.
    They gave me a team – built around me – in the Vuelta, and the guys did all they could for me for three weeks.
    It’s been one hell of a ride, and to get the best Grand Tour result of my career and a stage victory, we could not have imagined such results three weeks ago.
    It’s a milestone for the team as we build into what will be an incredibly exciting year next year, where our ambitions as a team will be even greater.
    Thank you to all the staff and riders and the Israel Start-Up Nation fans in Israel 🇮🇱 and the rest of the world for making this such an impressive three weeks.
    It makes me hungry for more next year.”

  4. תודה רבה לכולם ושבוע טוב.
    גמר טורניר המאסטרס בפריז (נערך באולם, על משטחים קשים) יתקיים היום בשעה ארבע.
    המדורג חמישי בעולם, דניאיל מדבדייב הרוסי, יפגוש את אלכסנדר זברב מגרמניה, שמדורג שביעי. האחרון, אגב, גבר בחצי הגמר על רפאל נדאל, בעוד שיריבו ניצח באותו השלב את מילוש ראוניץ' מקנדה בשתי מערכות צמודות.
    שני הטניסאים הבטיחו זה מכבר את המקום בשמינייה הראשונה בדירוג. במילים אחרות, יישחקו ב'גמר הסבב', שייפתח בלונדון בעוד כשבוע.

      1. בינתיים עונת המסלול נמצאת בהפסקה ותתחדש בחורף.
        מירוצי הכביש מתקיימים בעיקר עבור הרצים המובילים. ביום שישי האחרון מארו טפרי שיפר את השיא הישראלי בריצה לעשרה ק"מ בכביש כשקבע 28:18 (קיצוץ של 15 שניות משיאו הקודם) במירוץ שנערך בפארק הירקון.

  5. רזי, אם חשבת שהגזמתי בתשבוחות לקלאסיקר אמש, אז אולי תקשיב לזה:
    "זה היה משחק טוב באופן סנסציוני", אמר הנסי פליק בסיום ההתמודדות. "הייתה כמות עצומה של איכות על המגרש, היו הרבה מאוד מצבי הבקעה לשני הצדדים ובסופו של דבר אנחנו היינו קצת יותר נחושים".

    1. הנסי דיטר מחלק פליקים.
      עשיתי חיקוי שלו בשבוע שעבר ומי שראה התפוצץ מצחוק.
      תנסה לעקוב פעם אחריו במהלך המשחק, מדיכאון קליני ועד אופוריה בלתי נשלטת וחוזר תוך שניה לפרצוף הטחורים….
      זה מצחיק ברמות איך בחלקיק השניה הוא עובר מטמורפוזה משמחה לאבל ודיכאון….
      🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט