יש נשיא נורמלי. נשיא של העם!!! / מנחם לס

חגיגה ספונטנית בטיימס סקוור – כמו בכל עיר בארה"ב!
אלפים בכל דאונטאון בארה"ב

(הצעה לכל אוהבי, אוהדי, ושפוטי טראמפ: עברו לפוסט הבא!)

זה דבר שאף פעם בתולדות ארה"ב לא קרה" אומה חוגגת בגלל שנשיא זה או אחר ניבחר?

NEVER!!!

אף פעם!!!

ארה"ב חוגגת. בכל דאונטאון של הערים הגדולות ביותר בארה"ב, בערים קטנות יותר, ואפילו בעיירות – לך תדע, אולי מיליונים – יצאו לחגוג מיד ב-11:25 בבוקר שעון מזרח ארה"ב, ונשארו עד מאוחר בלילה – רוקדים, מתופפים, צורחים – כשנודע שג'ו ביידן הוא הנשיא הבא של ארה"ב.

עם כל האהבה לג'ו ביידן, החגיגות לא היו רק לכבודו. החגיגות היו גם בגלל סיבה אחרת: נפטרנו מדונלד טראמפ!

פורקן בכל רחבי ארה"ב! נפטרנו מהנשיא הנרקיסיסט, אובססיבי, 'חולה הגדלות' – והכי גרוע, המסוכן – הזה! לארה"ב ישנה עתה הזדמנות לחזור לנורמליות.

את הפוסט הזה יקראו אלפי קוראים. אני שולח אותו גם לכמה 'קבוצות' של אנשים שאני בטוח שכמה מהם אוהדי ושפוטי טראמפ. כמובן שבפוסט אני מסביר מדוע הוא היה נשיא גרוע ומסוכן, ואפילו לא נשיא טוב כפי שחושבים לישראל. אז אני מציע לכל אוהדי טראמפ שבטוחים שהוא היה הדבר הטוב ביותר שקרה לארה"ב ולישראל לעבור לפוסט הבא, או לאתר אחר.

אלפי אלפים חוגגים מול הבית הלבן
לטוב או לרע – זה הדור החדש של ארה"ב. ואם שתי נכדותי טלי בת ה-17 ושירה בת ה-14 הן נציגות נאמנות של הדור החדש – העיד של ארה"ב נראה בידיים טובות מאד

כל הגזעים. כל הדתות. כל הגילים
ל-BLM היה חלק חשוב בנצחון. שחקני ה-NBA חוגגים בטוויטרים ללא יוצא מין הכלל!
ישנה תקווה לארה"ב: בנות צעירות, בנות גילן של נכדותי!
שחורים ולבנים מול הבית הלבן
ההתעקשות הטפשית של טראמפ לא להוציא EXECUTIVE ORDER על חבישת המסיכה עלתה לו ביוקר!
ביידן הפך יותר ויותר ל'אחד מהעם' כשטראמפ מתאכז יותר ויותר בימין הקיצוני. זה עלה לו בנשיאות
הנצחונות של ביידן בפנסילבניה, ג'ורג'יה, אריזונה, ונבאדה כאילו "עטפו" את ארה"ב ממזרח ומערב (שלא לדבר על LANDSLIDES בניו יורק וקליפורניה – בכי מזרח והכי מערב)
ביידן ניבחר ע"י יותר מ-80 מיליון אמריקאים, המספר הגדול אי-פעם, כי הוא הנשיא הראשון מאז הנשיא פורד שהדבר היחיד שבאמת מעניין אותו הוא הטוב של המדינה.
שחורים רבים מחו דמעה כי הם יודעים שבחירת ג'ו ביידן הוא צעד נוסף – וחשוב ביותר – נגד הגזענות, ונגד הקיצונים הימניים
ליד סנטרל פארק בניו יורק. כולם חוגגים. גייל ואני, וכל המשפחה באטלנטה יוצאים לחגוג במסעדה ישראלית חדשה בשם…"רינה"

כאן חגגנו הלילה: במסעדת 'רינה' הישראלית החדשה באטלנטה – שמה של אשתי רינה ז"ל, שנפטרה מסרטן דם ב-1973

התפריט של הערב!

הדמוקרטיה ניצחה בגדול. העם דיבר את דברו. THE PEOPLE HAVE SPOKEN. ג'ו ביידן, הנשיא הבא של ארה"ב, לא מחכה: ביום שני הוא כבר ניפגש עם ה-TASK FORCE להתחיל במלחמה בנגיף הקורונה. הוא לא אומר – כמו הנשיא דונלד טראמפ – ש-"התגברנו על הנגיף" כאשר בארבעת הימים האחרונים נדבקו כאן חצי מיליון תושבים נוספים בנגיף. ללא סמכות עד ה-20 לינואר, כל מה שהואר יוכל לעשות – בינתיים – זה להציע ולהביע דעתו כי עד אז הנשיא טראמפ הוא הנשיא.

מצד שני טראמפ הודיע שהוא לא מקבל את תוצאות הבחירות, והוא לא מתכונן להזמין את ג'ו ביידן לבית הלבן לברכו, כפי שעשה איתו הנשיא אובמה, וכפי שעשה כל נשיא בארה"ב לנשיא שיחליפו.

הטיפש הזה טראמפ! הוא יכול היה להציל כל כך הרבה מכבודו (ואפילו מעט מהמוניטין שלו) אילו איחל לג'ו לביידן הצלחה עם בחירתו לנשיא הבא, ובעוד חודשיים להעביר את כס הנשיאות לג'ו ביידן ב-INAUGURATION ב-20 לינואר כפי שעשה כל נשיא בתולדות ארה"ב (אלא אם-כן הוא WAS IMPEACHED או התפטר). הוא היה מציל את עצמו – ומורשתו – במקצת אילו איחל לביידן הצלחה, וחסל סדר פסח. במקום – הוא ייאבק מאבק טיפשי ואווילי בבתי משפט פדרליים ללא כל סיכוי לנצח (המאבק כבר החל, ובינתיים הוא 0 מ-7 בטענותיו הדמיוניות שכל הבחירות היו תוצאה של רמאות אחת גדולה, FRAUD בממדים דמיוניים, ללא צל של הוכחה קטנה שבקטנות). וכך, אם נשאר לעם – או לחלק מהעם – קצת כבוד לו, הוא יאבד גם את הטיפה הזאת.

מה הוא רוצה? שאנשי FBI יגיעו לבית הלבן ויזרקו אותו כאילו שהיה גנב שפרץ לדירה?

התפקיד של ג'ו ביידן עתה הוא לאחד את העם. ה-DIVISION שנגרם ע"י טראמפ הוא הגדול ביותר שהיה אי-פעם מאז מלחמת האזרחים, והכל בגלל אישיותו האובססיבית, נרקיסיסטית, ושגעון הגדלות שלו. כבר היום נודע שיועציו וחברי סינט מנסים לדבר על ליבו שיודה שביידן ניצח, שיאחל לו הצלחה, ובנאום פרידה שיזכיר בכל זאת את הישגיו ויודה לעם שקיבל את סמכותו ל-4 שנים. אבל שטראמפ ידבר על הישגיו האמיתיים, ללא שקרים, בדותות, ורמיות.

הוא, בינתיים, דחה את כולם, ואמר שרק בית המשפט העליון יוציא אותו משם.

בית המשפט העליון לא ידון אפילו בטענותיו. זה לא יגיע אליו. בתי משפט תחתונים ייעצרו את התביעות לפני שיגיעו לשם. רוב הרפובליקנים ינטשו אותו. הוא הפסיד FAIR AND SQUARE בהפרש עצום, כשביידן זוכה ביותר בחירות מכל נשיא אחר בתולדות ארה"ב.

אני מאמין שהעם היה בוחר בביידן בכל מקרה, אבל מה שלא עזר לו היה נגיף ה-COVID-19, אבל, שוב, במקום לשמוע לעצת הרופאים והמדענים המובילים בעולם, אישיותו הנרקיסיסטית העדיפה להילחם בהם, לכנות אותם 'אידיוטים'. במקום להשתמש בנגיף כמכשיר עזר בהנהגת העם בצורה הגיונית ומסורה, הוא העדיף להיות ה-'אנטי' שבסופו של דבר לא היה רק הטיפש אלא גרם למותם של "בין 120,000 עד 150,000 קורבנות " שהיו ניצלים עם הנהגה נורמלית שתצווה על העם ב-EXECUTIVE ORDER רק שני דברים:

1) לחבוש מסיכות פנים בקהל.

-2) לשמור מרחק.

הוא סירב לעשות את שניהם.

מספיק היה להסתכל היום על מאות אלפי החוגגים בטיימס סקוור, ליד פעמון החרות בפילדלפיה, וליד גדרות הבית הלבן – כולם, כולם ללא יוצא מין הכלל עם מסיכות פנים. שמירת מרחק היתה בלתי אפשרית עם ההמון החוגג הזה. לעומתם – ה-RALLIES של טראמפ עם אלפי מאמינים ושפוטים, אולי 5% עם מסיכות, בהפגנות של "אנחנו אתך, טראמפ, באש ובמים'". 99% מהם לבנים. כמעט בטוח שרובם גזענים, אנטישמים, ואנטי גייז.

בטיימס סקוור? לבנים מחובקים עם שחורים. המון אסייתים. אני בטוח שיהודים, נוצרים, מוסלמים, בודהיסטים, SECULARS, הומואים, L.G.B.T.Q.I.A, ואפילו ראיתי ישראלים רוקדים 'הורה' עם שלט "הישראלים משדרות 'אמסטרדם' (שדרה מקבילה לברודוויי, מ.ל) – לא כל הישראלים – כמוני – מאמינים שטראמפ הוא אוהד ישראל. הוא עושה רק מה שטוב לו, ובכל ארבע שנות נשיאותו לא קרה אף מקרה בו אהדתו האמיתית לישראל ב-SERIOUS EVENT עמדה למבחן!

יותר מדי ישראלים הצביעו עבור טראמפ. התרוץ שלהם? "הוא טוב לישראל". הם מסרבים להאמין שהוא טוב רק לעצמו. ההטבות האמיתיות לישראל היו ההכרה בירושלים כבירת ישראל וברמת הגולן כחלק מישראל. ההכרות האלה חשובות לנפנף בהן לגאווה, אבל מה יתרונם המעשי? האם הן שינו משהו? ירושלים היא בירת ישראל מאז 1947, ורמת הגולן היא חלק מישראל כבר מאז 1967. אז נהדר שהוא הכיר בהן רשמית, אבל מבחינה מעשית זה לא משנה דבר, ולטראמפ זה לא עלה דבר. הסדרי הנורליזציה עם האמירויות היו קורים בכל מקרה כי הם טובים גם להם וגם לנו, ולמעשה הם כבר היו הלכה למעשה, מלבד הטיסות הרשמיות והקונסוליות.

מבחינה צבאית אובמה היה הנשיא שחימש את ישראל יותר מכל נשיא אחר, והסדרי הנורמליזציה באו במחיר כבד: אישור מכירת ה-F-35 לאמירויות. אני מבטיח לכם שהכל ימשיך – עם עוד סידורי נורמליזציה ואולי אפילו שלום, עם ארצות ערב אחרות ביניהן כאלה שנמצאות עדיין ב'מלחמה' איתנו.

(את החלק הבא, הצבוע כחול, אני כותב ר-ק לקוראים הישראלים בישראל ובשאר רחבי העולם שלא מכירים אותי, ולא יודעים את סיפור חיי בקיצור נמרץ)

תראו. אני נמצא כאן כבר 60 שנה, ובכ"ז אני עדיין הרבה יותר ישראלי מאמריקאי. ישראל תמיד הייתה ותמיד תהייה בראש מעייני. אלפי אנשים קוראים פוסט זה ורבים מהם לא יודעים דבר וחצי דבר עלי, ובוודאי הם שואלים "אם הוא יותר ישראלי מאמריקאי, מה הוא עושה שם כבר 60 שנה?,.

אז בקיצור נימרץ למה אני עדיין כאן: לפני 50 שנה אשתי רינה ואני קיבלנו את הדוקטורטים (PH.D) ועמדנו לחזור ארצה עם שתי בנותינו סיגל בת ה-3.5 ואפרת בת השנה. כשאנחנו כבר עם ג'ובים בארץ (רינה כפסיכולוגית קלינית בבית חולים 'כצנלסון' ואני במכון וינגייט) ועל מזוודות ,רינה חלתה בסרטן דם אקוטי (ACUTE LEUKEMIA) . היא שרדה בטיפולים ניסיוניים שנתיים וחצי. לפני מותה היא השביעה אותי ממש ש"למען הבריאות הנפשית של הבנות (שהיו אז בנות 6.ו-3.5) אתה חייב למצוא כמה שיותר מהר אישה שתאהב את הבנות, ו'אל תשים לב מה יגידו עליך בארץ'". כעבור 4.5 חודשים הייתי נשוי לגייל, נוצריה שהתגיירה, אם גרושה לשני בנים בני 16 ו-12, הורים, אחות, ואח תאום, שביקשה דבר אחד: "אני אמריקאית. אל תבקש ממני לעזוב את ארה"ב". גייל אימצה את בנותי כשהיו בנות 7 ו-4.5 והפכה לאם מיוחדת במינה, ואשה מיוחדת במינה, עד עצם היום הזה. בגללה – ורק בגללה – הבנות גדלו בריאות לחלוטין בנפשן והפכו אמהות בעצמן – סיגל נשואה באושר ואם לשלוש בנות מקסימות בנות 22, 20, ו-12 בהוד השרון, ואפרת, נשואה באושר ואם לשתי בנות מקסימות בנות 17 ו-14 באטלנטה, קילומטר אחד מהמגדל בו גייל ואני גרים. גייל ואני (והבנות עד שנישאו) ביקרנו בישראל לפחות לחודש ימים כמעט כל קיץ – לפחות 35 פעמים. היא אוהבת את ישראל עד-מאד, ואפילו ניסתה ללמוד עברית (ללא הצלחה…) באולפן לעברית באוניברסיטה בת"א. אני חושב בעברית, סופר בעברית, ובעל אתר ספורט ישראלי בו אני כותב באדיקות יום-יום, וכן, אחרי 60 שנה כאן, אני מסוגל עדיין לדבר ולכתוב עברית. 90% ממשפחתי מתגוררת בישראל, והדבר הראשון שאני עושה כל בוקר זה להיכנס לאינטרנט ולקרוא את חדשות היום בישראל. לכן אני מעז לכתוב שאני יותר ישראלי מאמריקאי. אגב, אני גם אקבר בארץ. יותר נכון אפרי יפוזר על חוף הים בבת-גלים. זה הכל בצוואה, והבנות הבטיחו לי שזה ייעשה!

למרות מגיפת הקורונה, מיליוני אמריקאים (בסביבות 145 מיליון) החליטו שהם חייבים להצביע. עבורי זאת ההוכחה שהייתי צריך שהדמוקרטיה שוכנת עמוק-עמוק בלב האומה האמריקאית. ההצבעה עבור ביידן הוכיחה לי דבר נוסף: ארה"ב רוצה להמשיך להתנהל בצורה אחרת. נמאס לה משקריו היומיים של הנשיא; נמאס לה לחיות ללא הנהגה; נמאס לה להיות האומה המובילה בעולם בחללי הקורונה, ובחולי הקורונה; נמאס לה לחשוד בעסקיו וקשריו הסודיים עם פוטין. היא מוכנה שסגן הנשיא תהיה נקבה. היא מוכנה שהיא תהיה שחורה. היא מוכנה שהיא תהיה חצי אסיאתית (אמא הודית ואב מג'מייקה) . היא מוכנה שבעלה יהיה יהודי חם.

הרשו לי לומר זאת באנגלית:

With the campaign over, it’s time to put the anger and the harsh rhetoric behind us and come together as a nation. It is time for America to unite and to heal

אני מכיר את כל הציניים שלי (הטובים!) באתר: הם מפוזרים בכל העולם מכפר-סבא, י"ם, ואפיקים (אוקיי, לשעבר מאפיקים) ועד מנהטן, ניו זילנד, ואיסלנד. הם יגיעו עם התגובות הציניות והלא-מאמינות שלהם. זה בסדר, זה עולם חופשי וכל אחד חופשי לדעתו. אני מביע את רגשותי עתה: אני מלא אמונה שארה"ב מוכנה לדרך חדשה. יותר מדי צעירים אינטיליגנטים ופטריוטים יצאו הלילה לרחובות להביע את שמחתם, ומוכנותם, לשינוי אמיתי ביחסי חברה, כלכלה חדשה, הזדמנויות חדשות תחת הנהגה הוגנת וישרה, וביטוח רפואי לכל העם – גם לאלה שלא יכולים להרשות לעצמם ביטוח רפואי פרטי בתוך-תוכה של מגיפה.

העם החליט להחליף עסקן נדל"ן שחייב כסף לכל העולם – 400 מיליון לממשלת רוסיה, שכר לימוד של עשרות אלפי דולארים ליותר מ-100,000 סטודנטים שלמדו ב'אוניברסיטה' שהוא פתח ושתואריה הם לא יותר מבדיחה, והוא חייב משכורות לעשרות (אולי מאות) פרופסורים – ביניהם כמה מחברי – שלימדו שם ולא קיבלו משכורות – באדם ישר עם ניסיון פוליטי עשיר, שאפילו הצליח להסתדר עם ראש הסינט הרפובליקני מקונן, כשהיה סגנו של אובמה.

הוושינגטון פוסט כתב בראש העמוד:

Biden’s victory was celebrated by millions of Americans across the country who has spent the last four years organizing and mobilizing against Trump as a repudiation of a president who shattered democratic norms and stoked racial and cultural grievance. Cheers, honking and dancing erupted in major cities, including the nation’s capital, where Biden will be sworn into office on 20 January.

אבל אני לא משלה את עצמי שזה יהיה קל: 70 מיליון עדיין הצביעו עבורו. ביניהם ישנם בוודאי מאות אלפים המאמינים שטראמפ יעשה "MAKE AMERICA GREAT AGAIN". אני לא מבין מדוע הוא לא עשה זאת – או לפחות התחיל לעשות זאת – בארבע שנות נשיאותו. מדוע הוא לא עשה "MAKE AMERICA FIRST" בארבע שנותיו. ה-"LAW AND ORDER" שלו הלך לאיבוד ולעזאזל בכל ההפגנות החברתיות שהחלו עם התהלוכה הקיצונית-ימנית/נאצית בשרלוטסוויל, וירג'יניה, כשהנשיא אומר על הניאו-נאצים האלה ש-"ישנם אנשים טובים בשני הצדדים", ואז ההריגה של ג'ורג' פלויד.

אני בוטח בזקן הזה ג'ו ביידן שהוא יפתיע את כולם, ויהיה ה-GUARDIAN שלנו ושל כל העולם החופשי, וידיד אמיתי של ישראל, כפי שהיתה המפלגה הדמוקרטית כל השנים (אני, אגב, הצבעתי 'רפובליקני' מאז שהפכתי לאזרח אמריקאי לפני איזה 54 שנה ועד לפני שלושה שבועות). יו"ר המפלגה הדמוקרטית בסינט הוא יהודי (שומרט) ואיזה 20-25% מאנשי הקונגרס הם יהודים יקרים, שקצת התרחקו מיטשראל בגלל הקירבה של ביבי לטראמפ.

ביידן איבד את אשתו והתינוקת שלהם ב-1972. ב-2015 הוא קבר את בנו שניפטר מסרטן מוח. הוא התמודד עם טרגדיות בחייו, וניצח. הפעם הוא לחם, וניצח טרגדיה נוספת – הנשיא טראמפ.

הוא הבטיח הלילה:

“The work ahead of us will be hard, but I promise you this: I will be a President for all Americans — whether you voted for me or not,y. “I will keep the faith that you have placed in me.

אני מאמין לו.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 274 תגובות

  1. מזל טוב. לכם ולעולם. אולי בקרוב אצלנו נצליח להיפטר מהשקרן חסר המוסר שהורס כל חלקה טובה.
    *
    בענייני כדורסל – לברון שם את הראש של ביידן על הגוף שלו כשהוא חוסם את איגי, שקיבל את הראש של טראמפ.
    צחקתי ובכיתי בו זמנית.

    1. מצפה ממנחם ומצוות העורכים של התגובות למחוק תגובות נאצה אישיות על כל אדם שהוא, גם אם הוא ראש ממשלה לא אהוב.
      ההסתה המוסווית הזאת מסוכנת, לכל צד וחלק במפה הפוליטית הארצית והעולמית, במיוחד היום.

        1. התחלת עידו?
          אתה נודניק כרוני
          וכן – תמחק תגובות שלי אם הן תגובות נאצה אישיות, ואוסיף להן התנצלות מיידית

      1. אתה טוען שביבי הוא לא שקרן ואדם מוסרי? המופתי, הערבים הנוהרים לקלפיות באוטובוסים של עמותות השמאל, השמאלנים ששכחו להיות יהודים, ההתחייבות להתפטר אם יוגש כתב אישום (מבלי להתפטר ואחרי שהוא דרש ממתחרים להתפטר על פחות), החקיקה להטבות מס בעת שכולנו במשבר קורונה, החשמלאי שביקר ביום כיפור, ההסכמים מתחת לשולחן עם נוני מוזס ועוד אינספור אנשים ואירועים חולקים עליך…
        אתה טוען שההתקפה שלו על מערכת החוק והמשפט לא הרסה כלום? מה לגבי קמפיינים של בחירות שהזהירו מפני עליית הערבים? איך זה בתור פילוג וגזענות לשמה? כל זה מוסרי בעיניך?
        *
        ורגע של עברית: לקרוא לילד בשמו זו ממש לא הסתה.
        הסתה זה לקרוא לאנשים לבצע מעשה שאינו חוקי או לטעון שאדם הוא בגדר אויב ובוגד ואז ברור איך צריך לטפל בו. לקוות שמישהו ייפנה את מקומו דרך בחירות, נבצרות או התפתחות פוליטית זו ממש לא הסתה. יותר מזה – אני מעדיף שביבי יעוף בבחירות ולא בנבצרות עקב המשפט שלו. לא שאני בעד דחיות נוספות למשפט ובכל זאת – יהיה נחמד לראות שציבור הבוחרים התבגר קצת.

      1. פרט לזה שלי זה ממש כאב כאוהד חשבתי שזה די מצחיק. מקווה שאיגי יחזיר לו עם תמונת החטיפה במשחק 3 מהגמר הבא.

  2. מנחם

    אני שמח בשבילך ומקווה מאד שביידן לא יפתח את הקדנציה בלחץ על ישראל.
    מקווה מאד שהנהנתן התקשר או יתקשר, לא מעודכן, לברך ולקבוע פגישה.

  3. ברכות לכולם🥳

    מעניין אם ביידן אכן יוציא EXECUTIVE ORDER למסכות וריחוק כפי שאתה מצפה ממנו. אישית אני חושב שהוא רק ימליץ.
    בטח יפיל את ההחלטה על המושלים של המדינות ואז האחריות תהיה עליהם.

  4. חכו שביבי יעוף ויפנה את הכסא, החגיגות בארץ יהיו פי כמה מאושרות ונכונות. אני מקצה את ה750 שקל שהוא חילק לשני בקבוקי דום פריניון

  5. שמחה גדולה במחנה הליברלי. לא מבין על מה השמחה. התהליכים שהביאו את טראמפ עדיין פה ואפילו התגברו. הפופוליזם שהוא תגובת נגד לטהרנות הליברלית לא הולך לשום מקום. הגוויה המהלכת גו ביידן הוא לא תקווה לאף אחד, הוא בסך הכל השהייה, במקרה הטוב, של מה שקורה בכל העולם המערבי. מצאתם לכם אוייב בדמות השמרנים, אנשים שלא חולקים איתכם השקפת עולם אבל בהחלט חולקים איתכם צורת חיים ומכבדים את האופי הדמוקרטי של המערב. האוייב האמיתי שלכם ושל השמרנים לא חולק השקפת עולם ולא חולק את צורת החיים שלכם, הוא כאן והוא קיצוני והוא מעוניין לשנות את אורח החיים שלכם. הא כ ירגונים הרדיקליים סטייל אוקיופיי לא ישמרו על אורח החיים הבורגני שלכם, הם כאן בשביל להשמיד את הסדר הקיים. כולכם פה פריבילגים ממדרגה ראשונה וביום שקבוצות כמו אוקיופיי ישלטו אתם עוד תתגעגעו לטראמפ. בנתיים תצחקו ותריצו דאחקות אסקפיסטיות על הבורות של טראמפ (באמת הוא מביך) ועל הבבונים של ביבי (הם לא בבונים, סתם לא רוצים להיות חלק מכם) וכל שאר ההתנשאויות הקטנות שלכם. אתם תלעגו לברוך ושמעון ותכנו אותם בכינויי גנאי כי זה מה שאתם יודעים לעשות – לזלזל. אם ביבי יעוף כמו שחלקכם רוצים, הוא לא יוחלף בנציג ליברלי, העם ברובו לא תומך בדעתכם ורואים את זה פעם אחר פעם בבחירות. גם בארהב למרות הבליץ התקשורתי ולמרת הכישלון המחפיר בקורונה לא היה חסר הרבה בשביל שטראמפ ינצח. מרוב עונג מדושן אתם מפספסים את התמונה הגדולה – טראמפ נלחם באירן וסין, אובאמה חיבק. טראמפ דיבר בבריונות ואובאמה נהג בבריונות (על קצה המזלג – אי ציות למעשה בבית המשפט האמריקאי בנושא הפסיקות הלא חוקיות של הרכב בית הדין לעבודה ויש עוד כמובן) אבל ניחא זה לא העניין. העניין הוא שהשמחה שלכם מוקדמת מאוד, תנו לעצמכם פרספקטיבה אחרי העשור הבא. תראו כמה מהערכים הגדולים שלכם ישרדו אותו.

    1. קודם כל – זלזול זה אף פעם לא דבר טוב, אני איתך בזה.
      למה הליברלים שמחים? אם אחרי ניצחון כזה לא נשמח אז מתי כן נוכל לשמוח?
      טראמפ עשה יופי של עבודה בשביל אירן וסין. הוא הצליח לשבור את הברית הבין לאומית שחתמה על הסכם הגרעין, שמחורר ככל שיהיה לפי גופי המודיעין, גם בארץ, גרם לאירנים להשעות את תכנית הגרעין שלהם. במקום זה הוא דחף את אירן לזרועותיה של סין, שחתמה איתה על הסכם אסטרטגי. לגבי סין – הוא באמת ניהל מו"מ קשוח, אבל באותו זמן ניהל את ארצות הברית בצורה. קטסטרופלית, החליש אותה ופגע בכלכלה, בחברה, באחדות ובערכים הדמוקרטיים שלה. הוא פגע בברית עם אירופה, וביכולת של כל מדינה לסמוך על ארצות הברית וללכת איתה, בלי שהיא תנטוש את בעלות בריתה כמו שהוא עוזב הסכמים וכמו שהוא ניסה לנטוש את הכורדים לפני שהקונגרס עצר אותו.

      1. הדברים שאתה כותב פשוט לא נכונים. אירן שמחים שטראמפ עף, לא בגלל שהוא עזר להם.. סין נכנסו איתו למלחמת סחר, והוא הצליח לשפר את התנאים של ארהב מול סין. חנק את אירן כלכלית ולא נתן להם את הכסות הבינלאומית ועצימת העין המערבית להמשך הפיתוח של הגרעין במחשכים.
        כלכלת ארהב השתפרה לאין שיעור בתקופתו לעומת תקופת החושך של אובאמה ולא בכדי טראמפ היה פופוללרי מאוד לפני הרקורונה.
        טראמפ בגד בשותפים? אתה אמיתי? שכחת כבר את הדקירות בגב של אובאמה בזמן האביב הערבי? זה לא הוא שנתן גב לאחים המוסלמים שם? אני לא יודע אם מדובר בעיוורון או בורות אבל העובדות מראות דברים אחרים לגמרי ממה שאתה כותב פה.

    2. Gal
      בלי להתייחס לטיעונים שלך לגבי תהליכים שקורים ולביקורת שלך על אובמה, הכל ניתן לדיון.
      העניין העיקרי הוא שהצלחת להפנים את שפת השנאה של טראמפ, אותה שפה שגם ביבי משתמש בה.
      לא ראיתי שמנחם משתמש במושגים של הם ואנחנו, בטח שלא מדגיש את זה. לא חושב שדמוקרטים שונאים ליברלים. דמוקרטים שונאים את טראמפ.
      ברור שלא מחבבים ליברלים, ומתנשאים על כל מנהיג ליברלי שהיה, אבל שנאה כזו כמו שהיתה כלפי טראמפ, ממש גועל נפש, לא זכורה לי, ובצדק.
      אני לא חושב שמי שיש לו קצת שכל שמח כי הוא חושב שעכשיו יהיה רק טוב בגלל ביידן, בעיקר שמחים להיפטר מטראמפ

  6. ברכות מנחם, מקווה שהמצב ישתפר אצלכם בבית בעקבות זאת.
    בינתיים ביידן נשמע כמו מנץ' אמיתי.
    טראמפ מופרע נפשית, הוא לא מסוגל להודות בתבוסה, זה יחסל את אישיותו השברירית והמסוכסכת.
    הישראלים שתומכים בו? אותם ישראלים שתומכים בנאשם בפלילים, תואמו המתוחכם יותר, ולכן המסוכן יותר – שהשתלט על דמוקרטיה שברירית הרבה יותר לאט ובטוח ושלח את גרורותיו עמוק לכל חלק במדינה, כך שכיום ישראל היא דמוקרטיה על מכונת הנשמה.
    הם כבר מזמן איבדו את הבושה, ולכן כל שנותר לי הוא להתבייש בשמם.
    .
    והנה ההבדל בין הפסיכופת הנרקסיסטי שהם מעריצים (שכמו שציינת אכפת לו רק מעצמו), למתמודד הרפובליקני הקודם שהפסיד – ג'ון מקיין.
    כן, אותו מקיין שטראמפ עלב בו של שנפל בשבי כטייס, אותו מקיין שצחק עליו כשחטף סרטן מוח, אותו מקיין שביקש בצוואתו שהנשיא טראמפ לא יהיה בהלוויתו, ושדחף את אריזונה מדינתו להצביע נגדו.
    טראמפ מסרב להכיר בהפסד, טוען שניצח בגדול (פשוט חולה נפש, אין מה לומר), ושהדמוקרטים "גנבו את הבחירות".
    הוא בעצם קורא לתומכיו לצאת למלחמת אזרחים, ועל בסיס שקרי.
    מקיין? זה היה נאום ההפסד שלו לאובאמה:
    https://www.youtube.com/watch?v=NvgqRKYapU8

    1. ההשוואה בין טראמפ למקיין פשוט מדהימה
      נושא תפילה שהרפובליקנים יחזרו למכובדות שאיפיינה את האיש אציל הנפש וגיבור המלחמה הזה. האיש שסירב להשתחרר מהשבי בוייטנאם לפני החברים שלו!
      מקיין היה פטריוט אמריקני אמיתי – טראמפ הוא crying baby ו sore loser
      כמה סימבולי שאריזונה של מקיין הענישה אותו

  7. ניצחון מורט עצבים , מל.
    שלושה ימים מדלג בין הרשתות עד שסוף סוף יצאה ההודעה.
    טראמפ יכול לבחור עכשיו האם הלגסי שלו הולכת להיות פאטתיות חסרת כבוד ומעוררת חמלה או שיאסוף את עצמו כמו שמציע לו החתן היהודי שלו קושנר וללכת בשארית הכבוד שאפשר לגייס.

    ענייני נשים:

    כמה זמן סופרים עד לגירושין של מילנה?

    קמילה האריס -זה חתיכת סיפור כי אמנם היתה כבר מזכירת מדינה {הילארי} בממשל אבל להיות סגנית נשיא זה צעד אחד קטן מהנשיאות עצמה ובטח על רקע גילו המתקדם של הנבחר.

  8. טוב מנחם אני אגיב כמה תוגבות מפורטות כי למדתי לא להשאיר דברים בבטן אגיב תגובה אחת על כל נקודה מהנקודות שמופיעות כאן ומקווה מאד שלא אגרר לעוד תגובות
    על מה אדבר.

    1. הציפיות מביידן

    2. הפסד טראמפ והקורונה

    3. מדד הצפירה והריקוד ברחובות

    4. העתירות המשפטיות

    5. הישגי טראמפ

    6. ביידן ויחסי ישראל

    7 מבט לעתיד טראמפ .

  9. 1. הציפיות מביידן : מצחיק אותי אלו שחושבים שהוא מייצג את הטוב והמוסר יש עליו כמה קופות שרצים גדולות (בלשון סגי נהור כמובן ) ומי שחושב שממנו יבוא המוסר הפוליטי אינו אלא טועה . (ובכלל בעניין הזה אני חושב כמו שמעון אין ולא יכול להיות "צדיק" בהתמודדות עתירת מילארדים שכזו אתה חייב לעגל פינות אבל ביידן זה אפילו מעבר אלא שכמובן התקשורת עשתה הכל בכדי לגמד ולהתסיר כמו כאן שרובכם בכלל לא יודעים על התחקירים על חיות נשיאת העליון כי למרות שיש תמונות ברורות על שקריה זה לא מגיע לתקשורת המיינסטרים )

    1. זה לא עובד ככה. אנשים לא מחפשים פוליטיקאי מלאך שיחליף את הנוכל הג'ינג'י. אנשים פשוט רוצים פוליטיקאי שלא רומס את האמת והנורמות.

  10. כמה תובנות מנצחונו של ביידן:
    ברוב הערים הגדולות (ניו יורק, בוסטון, פילדלפיה, אטלנטה, לוס אנג'לס, לאס ווגס, סן פרנציסקו) היה רוב מוחץ לביידן.
    ההצבעה המוקדמת הביאה לקלפי המון הצבעות של אנשים שלא הצביעו קודם.
    קבוצות הצעירים מגיל 21 – 45 הצביעו ברוב מוחץ לביידן.
    תעשו גוגל על אישה בשם סטייסי אברהמס. קיראו איך היא הצליחה להפוך את ג'ורג'יה ממדינה רפובליקאית לדמוקרטית.
    שלדון אדלסון תרם קרוב ל 300 מיליון דולר לקמפיין של טראמפ. אבל רוב עובדי בתי הקזינו שלו בנוודה הצביעו לביידן….

    ולבסוף שאפו גדול ל CNN. הייתי מחובר לערוץ 24/7 מאז יום שלישי. איזה רמה של אנשי חדשות ! איזה ויכוחים אינטליגנטים בין משתתפי כול דיון !! איזה רמה של דיווחים של כתבי שטח !! והכי חשוב איזה תרבות ויכוח !! הם לא היססו לקטוע שידורים של טראמפ אחרי שהפיץ בהם שקרים וטענות ללא ביסוס.

    1. אשמח לדעת, האם לדעתך CNN זה רשת מאוזנת ואובייקטיבית?
      היא לא שופר של איזושהי מפלגה?
      היא לא פרוגרסיבית?
      לדעתך היא מספקת חדשות ולא יוצרת אותם לפי אג'נדה כלשהי?

        1. לא יותר מדי.
          קרובים שלי בארה"ב אמרו לי שיש סיבה פשוטה למדיניות של fox news, המייסד מרדוק שמרן ימני שיוצא לפנסיה. שני בניו שמאלנים . אם זה נכון הרי שפוקס ניוז הופך לעוד רשת בעלת אג'נדה מובהקת.
          רוב רשתות התקשורת בארה"ב שייכים לצד אחד של המפה, בדיוק כמו בארץ.
          מה שהם משדרים זה חדשות מעובדות, אחרי הפרשנות שלהם. כמובן שהם מסננים את החדשות שהם לא רוצים שישמעו.
          לבנאדם אוביקטיבי שרוצה לדעת מה באמת קורה, קשה מאד לשמוע ולהנות מCNN ודומיו.
          אני מניח שהרבה מזה הקצין כשטראמפ החליט ללכת אתם ראש בראש, אבל זה היה שם הרבה לפני כן.

          1. לשיטתך – עכשיו כשפוקס בידיים שמרניות אין לה אג'נדה מובהקת, ברגע שתיפול לבנים השמאלנים, אז תהיה אג'נדה מובהקת?

      1. קודם כול, אני חושב ש CNN היא רשת חדשות מעולה ומאוזנת. אם שמת לב, רבים מהמרואיינים בפאנלים היו רפובליקאים. זה שגם להם נמאס מכול השטיקים של טראמפ וההתנהגות שלו, זה נושא לויכוח אחר.

        אגב, מדוע לא שאלת אותי אם רשת FOX NEWS היא רשת מאוזנת? התשובה היא לא!!!

        1. משתתף קבוע בפאנל של CNN היה היה ריק סנטורום, סנטור רפובליקני לשעבר ממדינת פנסילבניה שהיה אחד המתמודדים לנשיאות מטעם הפלגה הרפובליקנית ב 2012.

  11. מנחם שמח בשבילכם!
    בקרוב אצלנו, אולי בסוף אפילו אהרון יבין שביבי מושחת ומהווה נטל לא רק על השמאל, אלא על הימין והמדינה בכלל.
    אופטימיות זה דבר חשוב, לפעמים קשה להחזיק בה, נצחונות מורטי עצבים כמו זה עוזרים בכך… לפעמים האחדות, הערכים והשפיות מנצחים

    1. אתה חדש באתר? או אולי אתה מדלג על התגובות של אהרון.
      מבחינת אהרון ביבי בכלל לא מושחת וגם אם בית המשפט ימצא אותו אשם לא רק בשלושת התיקים שלו אלא בדרך נס יחליטו לחקור את פרשת הצוללות והוא יואשם גם בצוללות מבחינת אהרון הוא בכלל לא מושחת.זה הכל החונטה המשפטית שהחליטה להפיל אותו ולכן לקחה ראש ממשלה חף מפשע שכל חטאו היה שדיב רלא יפה לחונטה המשפטית ולכן היא החליטה להפיל אותו בכל מחיר.
      ולכן מבחינת אהרון הוא בכלל לא מושחת. והמלחמה של ביבי היא בכלל לא מלחמה אישית שלו להימנע מהכלא אלא מלחמת קודש ממש בשביל להפיל את החונטה המשפטית ולקיים דמוקרטיה אמיתית בלי פקידים מושחתים שמנהלים את המדינה בפועל

      1. מבחינתי נתניהו לא מושחת בוודאי ביחס לכל ראשי הממשלה שהיו אחריו שהם פרס שרון ברק ואולמרט
        מבחינתי אכן יש חונטה והחונטה זה אפילו לא עניין של ימין או שמאל זה עניין של מי נותן לה לנהל את המדינה ומי לא (אולמרט את רמון לצורך העניין לא היו ימין …אמנם אולמרט היה מושחת אך החונטה לא הייתה נוגעת בו אם היה איתה)

        ביבי דווקא דיבר יפה (מדי) לחונטה וזה גם לא עזר לו .

        לא יודע מה זה המלחמה של ביבי והוא גם לא באמת מעניין אותי כביבי אבל כן מעניין אותי כנתניהו זאת אומרת הוא לא מעניין אותי כאדם פרטי ואם הייתי מאמין שהוא אכן מושחת ושהמניע להרשעתו היא בשביל למנוע שחיתות הייתי תומך בכך .
        אלא שברור לי שזה לא המניע ומדד השחיתות לנתניהו הוא שונה בעליל ממדד השחיתות של נניח לבני או ברק
        יודעים מה כל מתמודד אחר לראשות ממשלה (אולי למעט בנט ) ולכן אני מבין הבן היטב שהמטרה היא לא למנוע שחיתות אלא מטרה אחרת לגמרי למנוע ממנהיג נבחר לבצע את הרעיונות שלו רק בגלל שזה לא בא לאף אחד טוב בעין .
        זה כל הסיפור.
        שמאל באופן עקרוני בא טוב בעין לחונטה אלא אם כן הוא מנסה להיות עצמאי מדי
        ימין לא בא לחונטה טוב גם אם הנבחר מתרפס בפני החונטה.
        החטא הכי גדול של נתניהו זו ההתרפסות לחונטה .

        1. זה בדיוק מה שאמרתי.אתה מבחינתך נתניהו בחיים לא ייחשב מושחת גם אם בית המשפט יפסוק שהוא אשם.
          אתה לא מאמין לבית המשפט של מדינת ישראל ומבחינתך ההגיון והשכל שלך גוברים על כל השאר.יש לך תיאוריה ותתאים אותה לכל מצב.
          רק שתבין את התיאוריה שלך מבחינתך בית המשפט בישראל שזה אחד משלושת היסודות שהדמוקרטיה הישראלית נשענת עליהם,מבחינתך היא לא קיימת וצריך להרוס אותה מהיסוד ולבנות אותה שוב איך שאתה רוצה.אם נלך למצב קיצון(אני לא באמת מאמין שאתה שם) אז אם בית המשפט יחליט שביבי אשם וביבי יסרב לקבל את התוצאות ויביער את השטח אתה מבחינתך תלך להבעיר את השטח כי המטרה להפיל את החונטה המשפטית הנוראית חזק מכל ערך דמוקרטי אחר.
          ההבדל בין הימין לשמאל אהרון שאתה מבחינתך התגאת איך הימין שומר על המנהיגים שלו אצלי זה מתבטא אחרת כי השמאל גם אם הוא בשלטון יש ערכים שיותר חשובים מהכל ואצל הימין כל עוד המנהיג מספק את התוצאות שיהיה מושחת שיהיה מה שהוא רוצה או כפי שהנשיא היוצא אמר הם ימשיכו להצביע לי גם אם אני יירה במישהו באמצע השדרה החמישית.
          כל עוד ביבי מבחינתך מספק את התוצאה לא מעניינת אותך שחיתות ובכדי להצדיק את זה אז שים לב מה אתה אומר:
          1.תפרו לביבי תיקים-זאת החונטה המשפטית שהחליטה להפיל אותו(אם אתה טוען שהוא היה טוב לחונטה המשפטית אז למה הם החליטו כן לתפור לו תיקים?ולמה לקח להם 10 שנים לעשות את זה ויותר מזה למה הם לא מחקו אותו אחרי הפרשיות בקדנציה הראשונה?)
          2.בסדר אולי הוא קצת מושחת אבל בטח ובטח הרבה פחות מלבני או ברק שלגביהם אין לך שום הוכחה אלא מנטרה שחוזרים ואומרים שוב ושוב עד שמאמינים בה בלב שלם ואין בעיה להכפיש אנשים כי זה מסתדר לתיאוריה.

        2. אהרן בגלל שהתגובות שלך כל כך צפויות בכל עניין, ובטח בעניין ביבי "והחונטה המשפטית", ובטח ובטח בגלל אורכן, אולי תחסוך אותן מאיתנו?
          (סליחה, אבל הייתי צריך לפרוק)

          1. עגל גם אתה נהייתה בריון מקלדת? כל כך קל להגיב ולסתום פה למי שלא מסכים איתך, פלורליסטים ונאורים מי אסס רוב האתר ואתה נכלל ביניהם מביישים את הצד השמאלי בישראל, ואני מקווה שאתם לא מציגים תמונת מצב של מה שקורה בפועל, התקרנפות, הטלת שנאה בכמויות כמה פשוט זה להתחבא מאחורי מקלדת. פשוט מביך

            1. ברוך כתבתי ״סליחה אבל הייתי חייב לפרוק״.
              .
              הרגשתי לא טוב עם זה והתנצלתי מראש!

            2. רגע זה שאתה מתנצל מראש זה הופך את זה לגיטימי?

            3. היה בזה קצת הומור.
              ואם אומר לך שהתגובות שלך צפויות אז תחסוך אותן מאיתנו – לא לגיטימי לומר זאת?
              בוא לא ניסחף, לא מתאים לך ה pc הזה

            4. אני מתנצל בפני אהרן אם הוא נפגע.
              בלי קשר אליך ברוך יקירי

        3. אהרון, עדיין לא ענית לשאלה שהעליתי כלפיך כמה פעמים.
          בוא נעזוב רגע את מה שעומד למשפט, והשאר עם הדברים שביבי אמר בעצמו.
          1. הוא קיבל 16,000,000 שח ממיליקובסקי. מיליארדר זר עם אינטרסים עסקיים מגוונים, למעשה הוא קיבל מעל 20,000,000 כולל הדיבידנד על המניות. זה טוב מבחינתך? אם כן, אז לי כקב"ן היה מותר לקבל כסף מהורים של חיילים בזמן שירות הקבע שלי?
          2. הוא קיבל רכוש בשווי מאות אלפי שקלים משני מיליארדרים אחרים תוכ הכהונה שלו. זה בסדר? אם ככה לי כקב"ן היה מותר לקבל מתנות יקרות מהורים של חיילים?
          3. הוא אישר בעצמו את מכירת הצוללות למצרים, תוך מידור והסתרה משאר המערכת. כמובן גם תוכ הסתרת העובדה שהוא החזיק מניות של ספקית של טיסנקרופ, והרוויח 16,000,000 שח מהמכירה שלהן לאותו ספק של טיסנקרופ, כשהוא ממשיך לקבל ממנו מעטפות עם מזומנים באופן שוטף (כפי שמיליקובסקי העיד בחקירתו). זה טוב מבחינתך? ככה צריכה להתנהל המדינה?
          4. הוא פועל באופן עקבי ולוחץ על הגורמים המאשרים לאשר לו קבלת כספים ממיליארדרים לצורך ההגנה המשפטית שלו. למעשה, בזמן שהוא הגיש את הבקשות, הוא כבר קיבל מיליון שח, מה שנוגע רק אחר כך אבל לא הוכחש על ידו. זה בסדר?
          אהרון, אתה באמת רוצה שככה תתנהל המדינה שלך? שככה יתנהל ראש המועצה המקומית שלך? מנהל בית הספר של הילדים שלך? מנהל בית החולים שאליו אתה מגיע כשאתה או בני משפחתך חולים?

            1. הגיע הזמן שתלמד על החונטה

  12. 2. הפסד טראמפ מנחם בכל מקרה היה הפסד בנקודות הוא לחלוטין לא הובס (הסקרים היו אלו שהובסו )
    וכל ההבדל בלשון הכדורסל זה בין לקלוע ללהחטיא בבזאר.
    התוצאה דומה מאד ל 2016 אמנם פער האלקטורים לא מועט אבל זה כתוצאה מהפסד של 2 עשיריות האחוז בג'ורג'יה ,חצי אחוז באריזונה ו 0.7 האחוז בוינסקונסין
    סה"כ 37 אלקטורים שהוכרעו על חודו של קול .

    עוד דבר טרמאפ לקח כ 71 מיליון קולות לעומת (לעומת קצת פחות מ 63 בבחירות 16 )
    ככה לדבר עליו במונחים של תבוסה היסטורית זה רחוק בעליל מהמציאות

    לכל זאת נוסיף את הקורונה לי אין כל ספק שאלמלא הנגיף טראמפ היה מנצח בגדול.
    מנחם יגיד לנו שטראמפ כשל בניהול הקורונה אבל בכל העולם ישנם ביקורות על המנהיגים המתנהלים מול הקורונה שכן לא פשוט להתנהל מולה .

    למשל כאן בארץ נתניהו מתנהל לכאורה הפוך מטראמפ אך הביקורות אותם הביקורות
    מנחם אתה כותב שטראמפ היה מפסיד גם אלמלא הקורונה אבל כאשר אתה רואה את התוצאות הצמודות במספר מדינות.

    אתה לא יכול לומר משפט כמו אין לי ספק שטראמפ היה מפסיד גם בלי הקורונה
    שכן לאור התוצאות הצמודות הרי שאתה יכול לומר לכל היותר הקורונה לא היוותה פקטור במערכת הבחירות זה בהחלט משפט שיכולים לדון בו.

    אבל אם אתה טוען שהקורונה היוותה פקטור הרי שברור שהפקטור הזה היה לרעת טראמפ ולכן הוא הודח

    אני אישית חושב שהקורונה כמעט ולא היוותה פקטור במערכת הבחירות ובכל זאת היא הייתה פקטור בקרב אוכלוסיות מסוימות בעיקר קשישים מבוגרים וזה בהחלט ייתכן שעשה את ההבדל .

    1. אהרון,
      אתה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה חדשה דנדשה.
      .
      מצד אחד, אתה סופר את שברירי האחוזים, מהצד השני אתה מתעלם מהתמונה הכוללת.
      .
      התמונה הכוללת היא שכרגע הפער ב-"קול הפופולרי" עומד על 4.5 מיליון. כאשר תסתיים הספירה, הפער יהיה בוודאות יותר מ-6 מיליון קולות (יש מצב שגיע ל-7 מיליון).
      אני מזכיר –
      מדובר על נשיא מכהן. כזה שהפסיד בפער של 6+ מיליון קולות. זה לא הפסד בהפרש זעום כפי שאתה מנסה להציג.

      1. גיא גם כשהוא ניצח הוא הפסיד ב 3 מיליון קול יותר מ 2 אחוזים
        היום הוא מפסיד ביותר קולות אבל במספר כולל גדול בהרבה
        באחוזים הוא מספיד בפחות מ 3 אחוז
        ההפרש מינורי ולא מהותי .
        בשורה התחתונה השיטה באמריקה לא קובעת את הקולות כי אם את המדינות
        ובמדינות התוצאה דומה מאד ל 2016 בהבדל הפעוט שאז היא התנדנדה לאדום והיום לכחול
        זה כל מה שזה גיא.

        1. 306 אלקטורים, זה הפרש גדול (כאשר סופרים לפי שיטת האלקטורים).
          6+ מיליון, זה הפרש גדול (כאשר סופרים לפי הקול הפופולרי).
          .
          לספור אלקטורים, אבל אז להתלונן על ההפרש הקטן בחלק מהמדינות –
          זה לעוות את הנתונים.

          1. יש מאות אלפי קולות מערים דמוקרטים שנמצאו בפחי זבל תודות לבחורינו הטובים מהדואר. היתה חייבת להיות פה נצחון גדול על מנת להתגבר על כל הרמאויות האלו

            1. שאלה לי אליך, האם אתה חושב שבבחירות האלו הרפובליקנים רימו יותר מאשר הדמוקרטים?

            2. גריפין אתה אמיתי? כל הניסיון להעליל על הצבעה בדואר הרבה לפני הבחירות, להמציא חוקים שנועדו להקשות על אזרחים להצביע וזאת בזמן מגיפה עולמית ובסוף כל הניסיון לעצור ספירת קולות זו רק הרמאת שרואים על פני השטח, אם זה מה שהרפובליקנים עושים לעיני כולם לך תדע עד לאן זה מגיע מאחורי הקלעים

            3. גריפין קח את זה כאקסיומה – הימין תמיד ירמה יותר בגלל שהשמאל מונע מערכים, מוסר ומטובת בכלל, והימין מטובת עצמו ו"המטרה מקדשת את כל האמצעים".

            4. אור, לא הבנתי את כוונתך לגבי להעליל. בכל בחירות יש רמאויות. בחירות בדואר מחמיר את זה עשרת מונים. מי שמתריע על כך מראש הוא מעליל, אלא אדם ריאלי.
              הבעיה של בחירות בצל covid19 היא ממש קשה, ואין לי מושג אם יש פתרון יותר טוב. מסכים לגמרי שחייב שיהיה לכל אחד את זכות הבחירה.
              אני משוכנע שבשני הצדדים היו רמאויות , אבל התחושה שלי היא שהרמאויות בצד הדמוקרטי עולות בהרבה על הצד השני. אני מחכה לראות מה ייחשף.
              מה שלא ברור לי זה איך חלק ממכם (לצורך העניין זה מה שאמרה לי דודה שלי שגרה בפילי) חושבים שיש רמאויות רק בצד אחד.

            5. כיצד בחירות דרך הדואר מחמירות את הרמאויות עשרות מונים?

            6. אשך, הלוגיקה שלך זהה לשל אוהד ביתר קיצוני, רק מהצד השני של המתרס 😉
              נחמד להסתכל על העולם כשחור ולבן, טובים ורעים, אבל באיזשהו שלב של ההתבגרות מבינים שלא כך פני הדברים.
              איך שאני רואה את זה השמאל זה הסכנה הכי גדולה שיש, כי הוא חי בהזיות, ואם הוא יצליח לממש את המדיניות שלו, מדינת ישראל עלולה להימחק.
              זה הסיבה שאני מעדיף את ביבי, על כל מגרעותיו.

            7. זה יפה שאתה מתבסס על תחושות, חונטות ואנשי הצללים
              .
              אני מתבסס על ההתנהגות של הרפובליקנים לאורך ההיסטוריה הרחוקה והקרובה, הצהרות של טראמפ וחבריו וכו'.
              .
              עוד לא שמעתי ממך משהו קונקרטי מעבר לתחושות שלך, כולל הסבר למשפט "בחירות בדואר מחמיר את זה עשרות מונים", אתה בטוח שאתה מכיר את מנגנוני ההצבעה? בוא תסביר לנו איך הדמוקרטים מרמים לדעתך.

            8. אשך איזה ערכים אתה מונע שנאה גזענות בריונית כלפי האחר?אתה פשוט מביך ידידי, אני לא רואה אותך שונה מהקיצונים בצד השני של המפה.

            9. אתה לא ידידי, אתה אויבי – המטומטם המצוי שמניע את גלגלי השחיתות ומאפשר אותה.
              הקטע עם מטומטמים הוא שככל שהם יותר מטומטמים, כך הם פחות מבינים עד כמה הם מטומטמים וחושבים שהם חכמים ממה שהם.
              אתה בקצה הסקאלה.

            10. חמודי בריונות ושנאת האחר יושבות עלייך טוב, שוב אמרתי לך אתה מבייש את השמאל השפוי והטיפה שנשארה ממנו, אמרתי לך הרי שאני לא סובל את ביבי שהוא הרס את הכלכלה בישראל. אני יודע שאתה מתקשה להבין,שמצביעי ימין מצביעים אידואלגית והרוב הגדול לא מעריץ את ביבי ורובם ככולם לא תומכים בשחיתות.

            11. גריפין- מצד אחד ראיות. מצד שני שמועות. ועוד מסוגי אנשים שכבר הוכח שהם שקרנים סדרתיים.
              מכאן זה כבר החלטה שלך. אתה אדם חופשי.

    2. טראמפ לא התנהל בצורה רעה אלא בצורה פושעת. הוא סגר ענפי ממשלה שמיועדים לטפל בהתפרצות מגיפות, התעלם מאזהרות מוקדמות ומאוחרות ומאנשי מקצוע ואחר כך האשים אותם, ניסה להסתיר את המגיפה, להמעיט בערכה ובדרכים למנוע את הפצתה, המציא שטויות כמו עם האקונומיקה, אירגן עצרות המוניות וכניסה לבית הלבן עם אפס אמצעי זהירות להוציא חיסון חודשים לפני הזמן בגלל הבחירות. עוד לא הגעתי לזה שהוא וחצי מהבית הלבן נדבקו ועל הדוגמה האישית שלו.
      .
      אני חושב שהוא אחראי ישיר על מוות של לך תדע כמה אמריקאים ועל דברים הרבה פחות חמורים נשיאים הלכו הביתה עוד לפני הבחירות. לא מבין מה יש לך להגן על אדם כזה

    3. באיזה הזיות אתה שהביקורת על טראמפ ונתניהו בקשר לקורונה זהה?
      הדמיון היחידי הוא שיש ביקורת, התוכן של הביקורת שונה לגמרי.

  13. מדד הצפירה והריקוד ברחובות :
    הצפירה ברחובות נובעת מנחם מדבר אחד פשוט מאד והוא השנאה והפילוג.
    לכן בארץ למשל מחנה גדול שונא את נתניהו נו אז ?
    נתניהו הוא המתמודד הנבחר (מערכות בחירות ששמו אותו ראש ממשלה ) בישראל בכל הזמנים
    בבחירות האחרונות השיג את שיא כל הזמנים שלו 36 מנדטים .

    תראו לי בבקשה עוד מתמודד אחד בכל העולם שבמערכה התשיעית שלו כראש מפלגה ולאחר שמכהן כבר מספר שיא של שנים כראש ממשלה משיג את התוצאה הטובה ביותר שלו !

    ועדיין ברור לגמרי שהצד הנגדי מתעב אותו שונא אותו והוא ללא ספק יחגוג לא רק בצ'ופרים אלא גם בחצוצרות ,שופרות וזיקוקים אם נתניהו יפסיד .
    נו אז ?
    כשם שנתניהו מתועב במחנה הנגדי כך הוא פופולרי במחנה שלו …הוא יכול להפסיד או לנצח אבל בסיס כח יש לו .

    כאשר אני חושב על זה אני מוצא את ההבדל המהותי בין ימין לשמאל בארץ וכנראה שלא רק בארץ.
    בארץ מנהיג מפסיד בשמאל נזרק לכלבים בעודו בחייו (גנץ ,הרצוג ,פרץ ,שלי ,לבני ,ברק ,פרס ,פואד ורבים אחרים )
    בימין רוחשים כבוד למנהיג גם אם הפסיד (בגין בזמנו נתניהו ועכשיו גם טראמפ באמריקה).

    ולכן בשורה התחתונה מנחם טראמפ שנוא מאד אצל יריבו ואהוב מאד אצל תומכיו וראינו זאת בעצרות הבחירות האחרונות.

    בייידן בניגוד אליו הוא (במקרה הטוב) סוג של גנץ שהוא הבובה של המחנה שהיה בעצם מחנה רק לא טראמפ וזהו.
    מי שבחר בו היה בוחר גם בדחליל .

    1. אהרון, שוב אתה לא נותן לאמת לבלבל אותך… הליכוד מנסה בכל כוחו להוציא מפגינים עכשיו, וכמעט שלא מצליח. מאות בודדות, כולל החוליגנים של לה פמיליה שאני מקווה שגם אתה מתעב את האלימות והשנאה שלהם. לעומת זאת, כל שבת יוצאים מעל 150,000 אנשים בכל הארץ להפגין נגדו. זה אומר שהוא מעורר הרבה התנגדות בציבור הישראלי, שמספיק חזקה כדי שאנשים יצאו לרחובות נגדו בהמוניהם. זה לא המנהיג שיכול לאחד את ישראל ולחזק אותה.

      1. אצלנו בצומת זה עובד כך. כשמשלמים מגיעים שני אנשים עם בידורית לעשות רעש נגדי עבור נתניהו, ואולי עוד עשרה אנשים נאספים אליהם, וכשלא משלמים להם הם נשארים בבית, ויש הפגנה שקטה.

      2. חחח 150 אלף 😂😂😂 אתם עוד לא וזה כלום גיסנו מה סה 150 מתוך 8 מיליון 😂😂😂
        סתם הפגנות ממומנות שכמה מושפעים נגררים אחריה. חבל על המאמץ לא יעזור בכלום

          1. לכמה שעות אתה רוצה שאפגין? כמה אלפים קטנים אני זורם אפילו מכין שלט ביבי הפושע שוקע ואת כולם תוקע מה אומר?
            עכשיו אני יכול להביא גם את המשפחה אבל התעריף עולה.
            ואם יש תשלומים שמנים ומדשנים אפילו אהפוך לפעיל שמאל מוכר. יש לך איך לגייס את הכספים?

            1. תן מחיר לשעה

            2. 3000 שח במזומן בלבד. יש גם סיכון קורונה אל תשכח בין כל האנשים שם ואצטרך לראות הרבה הזויים כמו ההוא שמתחפש לאישה ערומה שזה יהיה מצחיק אולי אעשה סלפי איתו.

            3. ואתה חושב שיש כמה אנשים ברחבי הארץ שמקבלים 10,000 שקל לשבוע* בשביל לשכנע נגררים להפגין אחריהם?
              כמה אנשים נגררים אחרי כל ממומן?

              *על פי התעריף שלך (לכולנו יש דברים יותר טובים לעשות בחיים מלעמוד ברחוב עם שלט/דגל/זין ביד)

            4. לאנשים שם יש הרבה זמן פנוי התעריף שלהם אני בטוח יהיה מהותית נמוך משלי. גם ב50 שח אפשר להשיג אנשים. אתה גם לא מבין מהי הפגנה ממומנת. מנהיגיה מקבלים תשלומים והטבות וטובות עתידיות על זה שהם מצליחים להוציא אנשים סתם להפגין כמו קבלני קולות והם מתוגמלים על זה.
              לא אכנס איתך לאיך דברים עובדים בפועל בפוליטיקה יש לי קצת היכרות עם זה.

            5. בעולם הקונספטואלי שלך יש הפגנות שאינן ממומנות?

            6. תמיד מספרים שההפגנות ממומנות. איך אני לא מצליח לקבל שקל מזה? אולי אתה יודע איך אני יכול כן לקבל? בינתיים המחאה רק עולה לי כסף

            1. אין מקומות טובים יותר להכיר בחורות? כמו בים לדוגמא?

            2. ברוך ושמעון,
              מהיכן יש למי מכם מושג?
              .
              לפני שבועיים וקצת (יום ה'), צעדו בחיפה במרכז הכרמל כמה אלפים. לא בבלפור, או בתל אביב.
              קהל מפגינים כלל המון משפחות עם ילדים, המון גמלאים, ועוד ייצוג של כלל החלקים שמרכיבים את העיר חיפה.
              .
              אז שמעון, די עם ה-BS. הוא מטופש בדיוק כמו זה שכתבת לפני הבחירות בארה"ב.
              .
              ברוך,
              אין לי מושג מהיכן אתה שואב את הנתונים שלך. אבל מבלי להיכנס לשאלה האם היו אלף, אלפיים, או יותר, באותה הפגנה בחיפה,
              היא לבדה מפריכה את הנתון המנותק שרשמת.
              (טוב, לא מנותק. אינטרסנטי)

            3. גם לים הם הולכים זה לא סותר.

            4. גיוש גם בהפגנות הדיור משפחות צעדו 😂😂 מי שהצליח להוציא אותם קיבל אחלה תגמול בתור חבר כנסת. פראיירים לא מתים רק מתחלפים.
              הכי מצחיק שאז באוניברסיטה כמה רפי הבנה התווכחו איתי שאמרתי להם שהכל חרטא וזה ממומן אני ועוד מישהי צחקנו עליהם אחרי שהמנהיגים נכנסו חכנסת אחד מהם אמר לי וואלה צדקת.

            5. שמעון,
              אפילו מנוע החיפוש של גוגל לא חזק מספיק בשביל למצוא מתי צדקת לאחרונה…

            6. הוא צדק אתמול בנוגע לכדורסל בטרנינג

            7. לצמד החבובות הפאתטי, אתם לא מעודכנים.
              אנחנו כבר לא מקבלים כסף כדי להפגין.
              עכשיו אנחנו סוכנים איראניים.

            8. آفرین

    2. אהרון, מאד חיבבתי אותך ואת אלעד כשנפגשנו בקניון, אבל אני מתחיל להבין יותר ויותר שאתה קיצוני ימני מכור וסתום, ולוזר שלא יודע כיצד להפסיד בכבוד. אני לא אגיב יותר לתגובותיך אלא אם הן תהיינה בענייני ספורט.

      1. מנחם גם אני חיבבתי ועודני מחבב אותך רצונו של אדם כבודו .
        לא ראיתי קשר בין תגובתך לבין מה שכתבתי אבל שיהיה בגילך כבר לא נשנה אותך ולא תשתנה .

  14. מנחם congratulations!
    תפתח שמפניות זה הנצחון שלך תהנה מזה.
    אין ספק שאמריקה חוזרת למסלול הנורמלי עם בחירתו של ביידן,
    לדעתי אם אויבי מדינת ישראל התפללו שטראמפ יפסיד ועכשיו הם שמחים כנראה שהוא כן היה טוב לנו בצורה יוצאת דופן, כך גם אני כישראלי חושב.
    אבל ג'ו עושה רושם שיהיה אפשר להסתדר איתו, לא דואג מזה.
    אל תתרגש יותר מידי מהחגיגות של השחורים וכו עדיין חצי אומה הצביעו לטראמפ למרות הקורונה שזה אומר משהו, מעניין לאן זה יוביל

  15. המקום בו תוצאות הבחירות פוגשות את הספורט:
    .
    התגייסות האתלטים לטובת המאבק על עידוד ההצבעה –
    דטרויט, מילווקי, אטלנטה, פילדלפיה. כולן היו קריטיות לניצחון ביידן, בכולן האוכלוסייה האפרו-אמריקאית יצאו להצביע באחוזים גבוהים שגרמו למהפך בימים האחרונים.
    .
    אז אפשר לנסות ולשנמך את הישגי המאמץ הקולקטיבי לדחוף לשינוי,
    או שאפשר לזהות את המגמה ולהבין שהמלחמה לעידוד הצבעה תהפוך קריטית יותר ויותר, בעיקר במדינה כמו ארה"ב שם השיטה הופכת את ההצבעה של כמה אלפים בפרברי אטלנטה להצבעה שיכולה להפוך בועד חודשיים את הסנט מרפובליקני לדמוקרטי.

    1. שטויות במיץ הספורטאי המוכר והמוכר בארהב זה לברון ראינו כמה השפיע בפלורידה ובאוהיו, אנשים לא מתייחסים לכמה סתומים שמכדדרים בנושא פוליטיקה מסיבה מובנת.

      1. תמשיך להתעלם מהמציאות גם כאשר היא נותנת לך (ולעוד לא מעט תומכי טראמפ) סטירה.
        .
        תבדוק את נתוני ההצבעה. תראה מה אחוז הבוחרים בביידן בקרב האוכלוסייה הצעירה. תבדוק מה אחוז האפרו-אמריקאים מהערים הגדולות שיצאו להצביע.
        אם מינימום אובייקטיביות תוכל לזהות שיש הלימה מסוימת בין הנתונים הנ"ל לבין הקרב שנערך בחלל המדיות החברתיות (קרב בו ספורטאים לקחו חלק משמעותי למדי).

        1. אתה עושה הרבה הקשרים לא קשורים, ביידן פנה לאוכלסיות החלשות בעיקר, האפרו האמריקאיים לרוב מצביעים לדמוקרטים גם הקהילה הצעירה נוטה להצביע לדמוקרטים. טראמפ יצר כל כך הרבה הסתה ופילוג שגרם לעוד כמה מילונים לצאת להצביע רק שלא יבחר ממש לרא קשור לספורטאי x או y
          .
          התאוריה שלך מתנפצת כאשר ברט פארב תמך בטראמפ וטראמפ הפסיד באותה מדינה שכחתי את בריידי שהוא תומך טראמפ ידוע והפלא ופלא לא שינה , מייקל גורדן ולברון גיימס (שהם שני הספורטאים הגדולים אי פעם באמריקה בטח מבחינת השפעה ומכירות) שיתפו פעולה בפלורידה והפלא ופלא טראמפ ניצח שם.
          .

          1. ברוך,
            מי הם אותם מצביעים עליהם פנו הספורטאים, זה ברור.
            השינוי הוא לא בבחירה שלהם, אלא באחוזי ההצבעה.
            .
            זה ילדותי לצפות מאוהד ספורט שישנה את בחירתו בגלל שאתלט אותו הוא אוהד אומר כך או אחרת.
            אבל אוהד ספורט, שההחלטה שלו היא בין לצאת או לא לצאת להצביע,
            החשיפה שלו לתנועות ה-!VOTE שהיו כל כך דומיננטיות ברשתות החברתיות –
            היא בהחלט יכולה הייתה לעשות שינוי.

  16. לגבי העתירות המשפטיות וחוסר ההודעה של טראמפ .

    אז ככה אני יכול רק להעריך אין לי באמת את הידע ואני משתדל לא להיכנס לתרבות פייק ניוז
    כפי שאמרתי בעבר בארץ אין לי כל ספק שהזיופים הכריעו את מועד א כי בבל"ד זויפו הרבה יותר מ 3,614 הקולות שהעבירו אותם את אחוז החסימה
    ולאמלא בלד עוברת את אחוז החסימה התוצאה 58-62 ימין (ללא ליברמן )

    אז בארץ מערכת הזיופים הכריעה ללא ספק רצון דמוקרטי ומהרגע הזה אישית נהייתי חשדן בכל השיטה
    וככל שהיא פחות שקופה ויותר מסורבלת ומסובכת וככל שהמחנה "הליברלי" מתנגד לדברים בסיסיים (כגון מצלמות בקלפי אצלנו ) כך ממילא רמת החשדנות עולה.

    אבל אם אתה חשדן זה עדיין לא אומר שאתה צודק ואפילו אם אתה צודק והיו לצורך העניין זיופים זה עדיין לא אומר שזה עשה את ההבדל .
    למשל ניתן להוכיח שהיו זיופים (כגון למשל השמועה שלא בדקתי את אמיתותה המתייחסת למעל 2,400 מתים שהצביעו במישגן )

    אתה צריך להוכיח שהיה זיוף מערכתי
    שוב לא רק שהיה זיוף מערכתי אלא להוכיח את זה .
    ולכן אומר כך
    בשורה התחתונה זה לא ראלי ויצטרכו לרעוד אמות הסיפים בכדי להוכיח שהיה זיוף מערכתי
    (שוב איני נכנס לשאלה אם היה זיוף מערכתי אלא האם ניתן להוכיח זאת )

    ולכן בשורה התחתונה זה לא ראלי

    ואם כן נשאלת השאלה מה טראמפ רוצה להרוויח מכך
    ישנם כמה תשובות אפשריות נתחיל מהקל לכבד

    1. הוא באמת מאמין שיש לו הוכחות טובות (לא סביר )

    2. הוא נהנה להטריל את הדמוקרטים : זאת אומרת בתוך תוכו הוא יודע שהפסיד והוא יודע שהוא הלך לתמיד אלא שהוא אומר לעצמו הם שתו לי את הדם בקשית ועכשיו אני אחזיר להם אותו דבר .
    יש כאלו שיגידו שזה סביר אני לא חושב כך אלא את האפשרות השלישית

    3. האפשרות הזו היא שהיו דברים לא תקניים אך לא כאלו שיש בהם להכריע את מערכת הבחירות וטראמפ יודע זאת אבל הוא רוצה מראש להפוך את ממשל ביידן ללא לגיטימי
    והמטרה של העתירות הללו היא לא להשיג את הנשיאות או אפילו לא להשיג בחירות חוזרות במקום זה או אחר
    אלא מין אמירה של בית משפט העליון שהבחירות הללו הוכתמו /מטילות צל כבד גם אם לא ניתן למנוע את התוצאות ועל אמירה שכזו יתפוס טראמפ טרמפ. זו לדעתי מטרתו ימים יגידו

    1. טראמפ צריך ללכת הביתה הוא הפסיד בבחירות, כל עוד הוא לא יביא טענות קונקרטיות לזיופים בקנה מידה גדול, הוא חייב ללכת הביתה זה מהותה של הדמוקטיה.
      .
      לגבי מדינת ישראל וועדת הבחירות וגם מערכת המשפט רקובות מהיסוד לא בגלל הזיופים אלא בכלל שהכשירו שרצים כמו בל״ד עוצמה יהודית… וכל הזבל הגזעני והמסית הזה כמפלגות לגיטימיות ״נאורות ופלורליסטית ״, ומאפשרים לחלאות אדם שתומכות בטרור כמו היבא יזבק לשבת בכנסת.

          1. מצע זה לא רשי תיבות. מה שהם עושים בפועל זה כלום כי אין להם כח אלקטורלי בארץ.
            אבל בכל מקרה תודה שאישרת שאין לך מושג מה הם רוצים מהמדינה, ואתה מבקר אותם על בסיס תעמולה שקראת.

            1. מה תעמולה יזבק זה תעמולה, אולי זאחלקה או זועבי, אני מבקר אותם על פועלם

            2. זה נחמד שאתה מנסה לברוח מלדבר לעניין, אבל הנסיון שלך להסית מהנושא לא עוזרת לך

            3. זה נחמד שאתה מנסה לברוח מלדבר לעניין, אבל הנסיון שלך להסית מהנושא לא עוזר לך

            4. מה כוח אלקטורלי אתה צוחק כן? הם מנסים לפגוע בישראל בכל הזדמנות, אם זה פוליטית חברתית כלכלית, תמיכה במחבלים, זה שאין להם כוח אלקטורלי לא אומר שהם לא פועלים כנגד ישראל ואזרחיה.

            5. מנסים לפגוע בישראל בכל הזדמנות?
              בוודאי שיש לך דוגמא מעשית לזה.
              כמובן שתביא אותה כאן.
              אין ספק שנראה את הרי הדוגמאות של חברי בל"ד פועלים לפגוע בישראל.

            6. תגיד יא חתיכת ליצן (וכמו שאמר פה איזה מוקיון אחר, סליחה שאני קורא לך ליצן פשוט כבר לא יכולתי להכיל, אני מרגיש רע עם זה אבל בגלל שאני כותב את זה אז זה בסדר) – איך אתה קורא לזה אם לא פגיעה ישירה באינטרסים של ישראל??

              https://news.walla.co.il/item/3077744

            7. אין כאן שום מידע שמראה שזה נעשה כדי לפגוע בישראל. אם באמת היה כזה סביר להניח שלא היה מקבל כזה עונש קצר.
              עבירה על החוק? כן בהחלט. אבל אם זה הסטנדרט לנסיון לפגוע בישראל אז יש לך עוד כמה חברי מפלגה וחברי כנסת מכמעט כל המפלגות שמנסים לפגוע בישראל כולל ראש הממשלה.

            8. "מסיבות הומניטריות, מצפוניות וערכיות. האסירים הביטחוניים והמשפחות שלהם סובלים בגלל שהרשויות בישראל עושות בהם שפטים בניגוד לאמנות בעולם". גטאס הסביר כי "כל אחד מגיע בחיים שלו לנקודה שבה הוא צריך לבחור בין לכבד את החוק ללכבד את ערכיו, אמונתו והמצפון שלו. בהיסטוריה של האנושות יש מנהיגים רבים שהפכו לגיבורים כי העדיפו את המרות של הערכים ממרות החוק".

            9. סבבה, הבנתי עם מי אני מדבר. זה היה כבר דיי ברור מראש אבל איששת סופית. בכל זאת לתגובה הזו לא ציפיתי.
              אתה יודע ש״אסיר בטחוני״ זה ביטוי מכובס לאיזה מפעיל של מחבל מתאבד או סייען, או איזה מטורף מפיגוע דקירה. מסכן באמת סובל מהרשויות בישראל.. היה עדיף שישב בכלא של המדינה הערבית ממנה הגיעה, שם היה אוכל דבש.

            10. אתה מדבר הרבה, אבל זה רק מראה כמה אתה לא יודע שום דבר על מה שאתה מדבר.
              אולי כדאי שתבדוק קצת מי זה האסיר הביטחוני הזה שהוא סכנה קיומית בלתי נתפסת לישראל ומאיזה מדינה הוא הגיע לפני שאתה מתחיל להקליד הבלים.

            11. וכן, אני יודע טוב מאוד שהסיבה שאתה בורח מבאמת לדבר על זה לא כי הבנת עם מי אתה מדבר (כי שנינו יודעים היטב שאין לך מושג) אלא כי אתה מפחד שמבקרה תאלץ להסתכל במראה ולבחון באמת עם העקרונות שלך עקביים ועומדים בפני עצמם. (או שבעצם אתה סתם גזען פחדן שכל הערכים שלו מתבטלים בפני שני אלו)

            12. הכי קל להגיד גזען אבל עידוד מחבלים הרי הנבלה מצדיעה לסאמיר קונטר , עזרה ופעילות נגד ישראל ואזרחיה זה פגיעה בישראל איך שלא תצייר את זה העיקר אנחנו גזענים, העיקר להכשיר ארגון טרור, בל״ד זה אותו הזבל של כהנא מהצד הערבי .
              https://m.ynet.co.il/Articles/5009592

            13. ברוך בשבת: הרג אנשים בלי משפט הוגן זה רצח
              ברוך בראשון: מחאה נגד הוצאת אדם להורג בלי משפט זה תמיכה בטרור, ובנוסף האנשים שמוחים כך הם חלק מארגון טרור

            14. אתה מתתמם או שאתה לא מבין שכל מערכת החינוך היהודי בארץ מלבד אולי החינוך חרדי מלמד בדם ואש נפדה את פלסטין אבל קורא לזה ישראל וטוב למות בעד ארצנו, מגש הכסף, וכו'?

    2. לגבי טראמפ
      1. אם יש לו הוכחות, שיציג אותן. אתה בעצמך מודה שזה לא סביר
      2. מה זאת אומרת "נהנה להטריל"? מה, הוא טוקבקיסט?
      3. ונניח שהוא גורם לתומכיו לחשוב שממשל ביידן לא לגיטימי, איה תועלת תצמח מזה? איך הוא עוזר לאמריקה בזה? כמו שאני רואה את זה, זה רק ימשיך את הפילוג והקרע. מה הקטע?

  17. הישגי טראמפ .
    היו לו רבים פנימיים וחיצוניים .

    בגדול ההישג הכי גדול שלו היה שהוא עמד במילה שלו בטח בכל הקשור לישראל .

    במדד פנימי הוא הטיב עם הכלכלה האמריקאית וייצר המון מקומות עבודה ( עד הקורונה כמובן ).

    בכל הקשור לישראל תסלח לי מנחם זה מגוחך לזלזל בהסכמי השלום הללו .
    אם זה היה כל כך קל מדוע זה לא נעשה קודם לכן ?

    תגיד שנוצרו זהויות אינטרסים בוודאי אבל מישהו צריך לשדך זאת ולתווך זאת .
    היו מספיק הזדמנויות טרם טראמפ שלא מומשו טראמפ ידע לייצר את הדינמקה את החשיבה מחוץ לקופסה .
    והוא עשה זאת בצורה מדהימה .

    גם ההכרה בגולן ובמיוחד בירושלים מדהימה
    בגולן כבר פורסם שהסורים רוצים מו"מ הכרה שהיא הוכרה שלנו .

    ובירושלים הייתה הבטחת שגרירות כמדומני מיימי ריייגן ואף נשיא לא העז לקיימה .

    יתרה מכך הפחידו את טראמפ שהוא יצית בכך את המזה"ת עד שאפילו ירושלמי מדורי דורות כמוני חשש ופחד מכך אך טראמפ לא פחד .

    בוא נגיד מנחם שאובמה על הרבה פחות ( למעשה על כלום ) קיבל פרס נובל .

    ולכן הישגי טראמפ ייכנסו להיסטוריה ואני מתנבא שהוא ייזכר הרבה יותר לטובה מאובמה למשל .

  18. ביידן ויחסי ישראל.
    מעבר לכך שהוא יצא ומחה בזמנו נגד נתניהו בנאום האמיץ של האחרון בקונגרס ב פבוראר 2015 הרי שגם אם טוב מתון ושוחר שלום מפלגתו לא כזו יש בה קולות רדיקליים מאד .
    בסופו של יום גם מנהיג ואפילו חזק גר בסביבת העבודה שלו והיא עכורה מאד בוודאי ביחס אלינו ולכן אין לי צפייה מיוחדת מביידן .
    מה שהיה לא יהיה ואם הייתי מנהיג ישראלי לא הייתי בוחל בלחפש אלטרנטיבות ליחסי ישראל אמריקה שהאחרונה תבין שאנו מדינה חזקה שלא חייבת להיות בכיסה .
    אולי מעז יצא מתוק .

    1. כן, בוא נהיה מדינת חסות של סין או רוסיה. זה בטוח יסדר אותנו.
      אהרון אתה אמיתי?
      תסתכל על סין רוסיה. על איכות החיים שם, על החופש, על זכויות האזרח. על התמ"ג לנפש (ארה"ב מקום 5, ישראל 19, סין 59 ורוסיה 61).
      אלו המעצמות שמתחרות בארצות הברית ומחפשות אזורי השפעה חדשים. אם אתה מכיר מעצמה אחרת עם ערכים דומים לשלנו, קהילה יהודית גדולה ומשפיעה ויכולת להגן עלינו בשעת הצורך – אני פתוח להצעות. עד אז ארצות הברית זה מה שיש ועם זה צריך להסתדר (ולא לחרבן להם בסלון כמו ב-2015)

      1. בוא נפסיק להיות מדינת חסות של אלה שמנסים לטפל באיום האיראני (בדרכים שאנחנו אולי לא מרוצים מהן) ונהיה מדינת חסות של אלה שמוכרים להם טכנולוגיה ונשק. תוכנית גאונית.

    2. אהרן אתה הזוי, לא פחות מזה. המדיניות ארוכת הטווח של ישראל תמיד היתה bipartisan, כלומר שגם הדמוקרטים וגם הרפובליקאים חברים שלנו, ולנו אין העדפה, אנחנו רוקדים על שתי החתונות. (דוג של "גם רפובליקאים מוכרים לנו נשק")
      אבל ביבי הגאון כיפף את האסטרטגיה ארוכת הטווח של ישראל לטובתו הפרטית והטיל את כל יהבו על טראמפ, ואנחנו נשארנו עכשיו עם הז*ן ביד.
      לא הכל זאת אשמתו כי יש פלג קיצוני ואנטי ישראלי אצל הדמוקרטים, אבל במקום לברוח מהדמוקרטים ישראל צריכה להילחם בפלג האנטי-ישראלי.
      כרגיל ביבי עושה מה שטוב לו ורק לו.

  19. מבט לעתיד טראמפ
    עוד לפני הבחירות הייתי משוכנע כי גם אם טראמפ יפסיד הוא יתמודד בבחירות הבאות (עם סיכוי מצוין לנצח )
    אמנם זה לא חסר תקדים (הנשיא גרובר קליבלנד היה הנשיא ה 22 של ארה"ב בין 1885-1889 הוא הפסיד לאחר מכן אך חזר וניצח ונהיה לנשיא ה 24 בין 1893 ל 1897 )

    ובכל זאת זה כמעט חסר תקדים ואין רבים זולת טראמפ שהיו הולכים על כך
    טראמפ חזק מאד במחנהו הוא וראינו זאת בעצרות יש לו בייס חזק מאד ואם הוא יחליט ללכת בכל הכח אין לי ספק שהוא המעומד הרפובליקני לבחירות הבאות (ככל שיישאר בריא כמובן ).
    ולפי איך שנדמה לי שביידן יהיה הרי שדרכו לבית הלבן תהיה סלולה (ולא משנה מי המעומד מולו ).

    תתכונן מנחם למצוא בית בארץ ב 2025 .

    1. טראמפ לא יעלה שוב,ואפילו לא יתמודד שוב הוא באמת הביא את מספר המצביעים הגבוה אי פעם אחרי ביידן בבחירות, אבל הוא גם הסיבה שיצאו כל כך הרבה דמוקרטים להצביע השנה, הפילוג והשיסוע שהוא יצר הביאה לשנאה תהומית עליו מצד הדמוקרטים הועילה לדמוקרטים. אני לא מאמין שביידן יתמודד ב24 ואם כן נציג רפובליקני ייקח אותו, טראמפ סיים את שלו מה שהוא צריך עכשיו זה לנאום יפה להעביר את השרביט לביידן, במקום לבכות אכלו לי שתו לי

      1. ברוך טראמפ לא חושב כמו כולם ובדרך כלל זה גם מצליח לו .
        גם את נתניהו שנאו ב 99 ברמות על והוא חזר לנצח מדוע ?
        כי המציאות עולה על כל דמיון
        ובמילים אחרות אם הדמוקרטים לא יעשו את העבודה הוא יהפוך באחת ללגיטימי .

        1. טראמפ. מייקל כוהן העו"ד שלו בכלא על תצהרי מס שקרים. ההליכים נגד טראמפ ימשיכו ברגע שהא לא נשיא.
          דויטשה בנק ממש נכסים על 400 מליון פךוס דולר בערבויות אישיות של טראמפ.
          בוא נראה מה איתו בעוד חצי שנה. אם זה המציאות שלך או שלי.

      1. חוץ מזה שאתה לא מבין כלל פוליטיקה ישראלית
        לנתניהו אם רק ירצה בכך ישנו פתח מילוט קל ונהדר לבטל את המשפטים מולו הוא רק צריך לחתוך לנשיאות
        הוא לא רצה להחליט בכך עד הנשיאות באמריקה לא בגלל שהוא אשם ממש לא אלא בגלל שהוא רצה את טראמפ לנתניהו אין סבלנות בשביל ביידן ולכן להערכתי הוא יחתוך לנשיאות הוא ייבחר ברוב גדול מסיבה אחת פשוטה כי זה האינטרס של כל המערכת הפוליטית היריבה לליכוד .
        אבל בדיוק כמו טראמפ אחרי מחליפו מי שלא יהיה ייכשל הוא יעזוב את הנשיאות וייבחר לראשות ממשלה שוב.

  20. כן, מהפך בהחלט מרשים. אני שמח בשבילכם, דוק, אמרתי בבית שמבחינתי יש סיבה אחת שיש לי עניין בהחלפתו של טראמפ, כי הרי מבחינת ישראל מי נשיא לא ממש רלוונטי, והיא כדי שאתה ומשפחתך תקבלו קצת שלוות נפש מהסיוט היום יומי הזה.
    בסופו של דבר אלה היו בחירות לא טובות, אלה סתמו את האף והצביעו ״רק לא ביידן״ ואלה סתמו את האף והצביעו ״רק לא טראמפ״, והיו הרבה יותר ״רק לא טראמפ״ במדינות כמו פנסילבניה ואריזונה ואפילו אצלך בג׳ורג׳יה. עוד דבר חיובי פה, לשני הצדדים, הוא שהתוצאות מכריעות. לא חודו של קול בפלורידה, אלא מסה של אלקטורים בכמה וכמה מדינות, כולל בדרום ובמיד ווסט שמונעת את הסיוט שרבים חששו ממנו.
    אם אני אמריקני, אני לא אופטימי. החלפת טראמפ היא צעד ראשון מני רבים. יש לארה״ב בעיה מהותית, פוליטיקת הזהות הפכה את המדינה למקוטבת מאי פעם. החלוקה המחוזית מדברת בעד עצמה, מרכזי הערים ״כחולים״, כל השאר אדום. כולל ניו יורק, כולל כולם. זה מצב מאוד לא בריא מבחינת אף מדינה, ושוב, לא קשור באיזה צד אתה, מצב כזה מאד נוח לניצול על ידי כל דמגוג חפץ שררה, וטראמפ הוא רק ירית הפתיחה. הבעיה השניה היא שעם כל הכבוד, נשיאות ביידן היא נשיאות מעבר. פלסתר. המפלגה הדמוקרטית חייבת לגבש לעצמה זהות חדשה ואמיתית, לשים את סגן הנשיא הקשיש של אובמה עובד להם עכשיו, אבל זה עדיין הממסד הישן, זה שתקע בגבו של סאנדרס סכין אחר סכין כדי לתת את המועמדות לעוד פונקציונר מקושר היטב, קלינטון, גור, קרי, קלינטון ועכשיו ביידן זה לא מנהיגות חפצת חיים, זה ברמה של מפא״י ההיסטורית.
    מנגד הרפובליקנים חייבים להתעשת, המהלכים שבוצעו במפלגה מאז נשיאות קלינטון הביאו לשינוי מהותי לטווח קצר, והשיגו להם את הנשיאות של בוש הבן, אבל יחרבו את המפלגה הזו לטווח הארוך, הtea party עשתה נזק לא יתואר גם ברמת הממסד וגם ברמת הרחוב, הם צריכים להבין שלבנות על המעמד הלבן הנמוך בדמגוגיה שמשלבת שוביניזם, גזענות ומיליטריזם אולי יתן להם את הסנאט לעוד בחירות, אבל יביא עליהם מכה אנושה מאוד. הבוחרים שלהם ממשיכים להצביע בשביל דהרגולציה והטבות מס ומקבלים אבטלה ועוני. הדה לגיטימציה שהם עושים לדמוקרטים ועשו לאובמה הביאה עליהם את ההתנפלות על טראמפ והצגתו כמוסוליני (והוא לא), וזה בתורו יוצר החרפה של הקיטוב. עכשיו יש לך צד אחד שנלחם נגד ה״קומוניסטים שרוצים לתת למקסיקנים להשתלט״ וצד שני שנלחם ב״גזענים ניאו נאצים שרוצים לירות בכל השחורים״. מי שחי בישראל יכול להעיד כמה נזק התנהלות כזו גורמת ותעד חוסר התפקוד של הממשלה בשנתיים האחרונות והנזקים המצטברים שזה גורם. (אגב, למי שחושב שאני מגזים, תעברו על דיוני והצבעות התקציב בקונגרס עשור אחורה ותראו איך המגמה מחמירה והולכת).
    המזל של ארה״ב, וזה מזל גדול, הוא שמקימי האיחוד היה להם מספיק שכל להבין איזו אומה הם מקימים ולבנות חוקה שתגן עליה מפני עצמה. זה מבטיח להם שמה שלא יקרה, טראמפ בסוף ילך והשיירה תמשיך. אבל חוקה יכולה להגן רק כשמשחקים בגבולות המגרש. הטראמפ הבא, או זה שאחריו יהיה זה שינסה לשבור את החוקים. המטרה צריכה להיות לחזק את האומה כדי לא לאפשר לו להיות שם. כרגע זה לא נראה אפשרי. ימים יגידו.

    1. +100 מסכים עם הניתוח שלך ולצערי התמורות האלה גם חילחלו אצלנו ואין לי כבר ספק שהביבי הבא שלנו(יכול לקחת עוד 10-15 שנה)יהיה הרבה יותר גרוע ויותר מסוכן

      1. מאחר ולנו אין חוקה, בפועל הביבי הנוכחי כבר בצעדים די מרחיקי לכת לקראת הפיכת ישראל ל״דמוקרטיה אוטוריטנית״ או איך שלא יקראו לזה. הביבי הבא כבר לא יצטרך את החלק של ה״דמוקרטיה״ בשם הזה.

        1. אתה צודק אבל אני אופטימי שביבי בסופו של דבר לא יצליח ואנחנו נצליח להציל את הדמוקרטיה שלנו.אני התכוונתי שבבא בתור אנחנו כבר לא נצליח להילחם ולהצליח להציל את הדמוקרטיה.

      2. הבעיה זה לא ביבי, הבעיה שהשיטה רקובה.
        לעם היושב בציון חסרה קצת רוח חירות, הפעם הימין בשלטון, אז הוא רומס את החירות,
        אבל אין ספק (ואפשר לראות את זה גם עכשיו בקטנה) שאם השמאל יהיה בשלטון, גם הוא ירמוס את ערך החירות.

        צריכים להקטין כמה שיותר את הכח של המושחתים(משני הצדדים) עלינו…

    2. ארז, אתה טועה בדבר אחד, והוא הדבר החשוב ביותר: אף פעם לא היו בחירות כשרוב הבוחרים באחוז מדהים (64%) היו מתחת גיל 50 – וזה אפילו כשהזקנים יכולים היו להצביע בדואר, ואני מאמין שהיום ישנן יותר אזרחים מגיל 50 עד… מאשר אזרחים מגילאי 18 עד 50.
      גדל כאן דור צעיר מצויין. דור אינטיליגנטי שלא כמו ההורים והסבים מתעניין בעולם, מטייל בעולם, ויודע שארה"ב היא לא המרכז שסביבו העולם מסתובב. יש לנו חבר צוות מאטלנטה שהוא מנהל 'הלל' באוניברסיטת ג'ורג'יה, ושאל אותו על השינוי המדהים שקרה גם לנוער היהודי לגבי הדמוקרטיה ולגבי ישראל (לפני 20 שנה יהודים צעירים במכללות נשאו דגלי פלסטין). אני רואה זאת בנכדותי. ילדות אינטיליגנטיות, מתעניינות בפוליטיקה, היו בישראל (ולא בגלל ההורים אלא בגלל קשריהן לנוער פרו-ישראלי ממחנות הקיץ), מטיילות באירופה, מבינות את הקשרים והקשיים עם בסין, רוסיה, וה\חשש מאיראן. כשאני הייתי פרופסור באונ' אדלפי בלונג-איילנד, אילו ס\בקשתי מ-50 סטודנטים להרים יד אם ביקרו באירופה, איש לא היה מרים ידו. אילו שאלתי להזכיר שתי ערים בטורקיה, לאיש לא היה מושג. אילו שאלתי להזכיר שם עיר אחת בטורקיה, אולי, אולי אחד מ-50 היה יודע.
      היום גדלה כאן אוכלוסייה אחרת לחלוטין מאשר הייתה בעבר. הם יהפכו לדמוקרטים או רפובליקנים, אבל עם הבנה, רצון להסתדר במקום לריב, ופחות מהם יצביעו בעתיד עבור טיפוס כמו טראמפ כי חוש הביקורת שלהם הוא דבר חדש שאף פעם לא היה במדינות האדומות של המיד-ווסט ומערבה עד שמגיעים למדינות החוף הנאורקות כמו קליפורניה, אורגון, ווושינגטון. עכשיו שגם אריזונה ונבאדה הצטרפו להן, זה צעד גדול בכיוון הנכון.

      התפקיד העיקרי של הנשיאים הבאים, ואיתם הסינט והקונגרס הוא להתקרב ולשוחח – הדמוקרטים והרפובליקנים. ההרגשה שלי היא חיובית. אני מרגיש טוב לגבי העתיד וג'ו ביידן – שהוא אדם מזדקן ולא 'מפחיד', הוא אולי האיש הנכון והמתאים להתחיל את תהליך אחדות העם.

  21. סלח לי מנחם אני משתדל להימנע מופליטיקה לאחרונה.
    .
    כדורסל!!!
    .
    לפני כמה ימים צירפת את הכתבה של הרינגר לגבי דני שאכן הייתה מאוזנת ואיכותית. אני סורק את האינטרנט לגבי הדראפט הזה ובמיוחד לגבי אבדיה והנה יצא איזה אייטם לדעתי אחד המדוייקים:
    .
    https://youtu.be/x0cw5s48owY

  22. תודה מנחם. למתבונן מרחוק כמוני בעיקר הרגיש כיותר הצבעה נגד טראמפ מאשר בעד ביידן.. כנראה שרוצים אצלכם שפיות ממנהיג קודם כל. ברכות על סגנית נשיאה ראשונה (בוקר טוב ארצות הברית 2020) . אולי גם מתישהו תבוא נשיאה ראשונה.

  23. ג'ימי קרטר, ג'ורג' בוש הראשון – ועכשיו טראמפ.
    שלושת הנשיאים היחידים שהפסידו בחירות שניות אחרי שנבחרו בקדנציה הקודמת, מזה 88 שנים. בהחלט הישג להתגאות בו…
    [פורד הפסיד אחרי שהחליף את ניקסון המתפטר, אך בעצמו לא נבחר אלא מונה לסגן, אחרי התפטרות הסגן ה"מקורי" של ניקסון].

    1. זה כמו האנליטיקס, לוקחים משהו סטטיסטי ומניחים שיש מאחוריו משהו. אחרי שהובר הובס על ידי רוזבלט ועד שקרטר הפסיד לרייגן היו רוזבלט ארבע קדנציות, טרומן שלא רץ פעם שניה, קנדי שנרצח, ג׳ונסון שלא רץ פעם שניה, ופורד ש״לא נחשב״, זה שהיו בארבעים שנה מאז קרטר עוד שניים שלא נבחרו שנית לא ממש מלמד שום דבר על שום דבר.

      1. תיקונצ'יק, ברשותך- טרומן כיהן 2 קדנציות, כאשר התיקון המגביל את נשיאות ארה"ב ל2 קדנציות הושלם ב1951 (התיקון ה22 לחוקה), אמצע הקדנציה השנייה של טרומן. אולי נכון יותר יהיה להסתכל משם על הנשיאים שלא המשיכו לקדנציה שנייה, לחלק את זה לפורשים (ג'ונסון), לכאלו שנכשלו (קרטר, בוש האב, עכשיו ככל הנראה גם טראמפ) ולמיוחדים (פורד). מחקר עתידי יכול לנסות למצוא מכניזם משותף בין נשיאים שלא המשיכו לקדנציה שנייה (הייתי מוציא את פורד, ובוודאי את קנדי, מהמשוואה הזו).
        4 הקדנציות של רוזוולט, השתיים הנפרדות של גרובר קליבלנד וכל השאר לא ממש רלוונטיות

        1. השוואה רלוונטית אפשרית אולי בין ג'ונסון לפורד- שניהם החליפו נשיא שהקדנציה שלו נקטעה טרם זמנה (נתוני פתיחה דומים אך כמובן שונים מכורח נסיבות ההחלפה). ג'ונסון הביס בבחירות 64', פורד הובס.

          1. כי פורד נחשב לממשיכו של ניקסון, ואף העניק לו חנינה. ג'ונסון ירש את קנדי שנרצח, והצליח איפה ששמעון פרס כשל…

    2. והקורנה לא היה כדבר הזה מאז מלחמת העולם השנייה (הכוונה בהשפעתה הכלכלית לפחות על העולם)
      זו כנראה הסיבה העיקרית לנפילת טראמפ ולא שום דבר אחר

      1. במדינות בהן הקורונה הכתה הכי קשה, טראמפ ניצח.
        .
        מי שהפכו את "החומה הכחולה", שוב לחומה כחולה, הם האוכלוסיות העירוניות בפילוח של –
        נשים, שחורים, צעירים.
        זה לא קשור לקורונה. זה קשור בראש ובראשונה להתנהלותו מול מחאת ה-BLM ולהתנהלותו בכלל.

        1. גיא, הלוואי שאתה צודק, אבל לי זה נראה שזה קשור בעיקר לקורונה (שעוד תשנה הרבה ממשלים בעולם), ואם הדמוקרטים לא ישכילו לשלב לשיטתם חלק מהסוגיות שעלו ב-4 שנים האחרונות (לטעמי, בעיקר התפישה של ארה"ב כמנהיגה עולמית והמשאבים שמוקצים לזה), הם ימצאו את עצמם שוב בבעיה עוד 4 שנים, כנראה מול מתמודד יותר חזק מטראמפ

          1. המצביעים של טראמפ מתחלקים לאלה שעדיין בטוחים שטראמפ בכלל הציל את ארה"ב מחמש מיליון מתים, ואילו שבטוחים שאין בכלל קורונה וזה הכל מזימה של הסינים ו"השמאל" להשמיד את הכלכלה האמריקנית.

            1. החילוק שלך, אם נתחשב בכמות האנשים שהצביעו לטראמפ נשמע מוגזם.
              אני מאמין שעדיין רוב המצביעים של טראמפ זה רפובליקנים מסורתיים,
              הוא כנראה הפסיד בצעירים, ובקבוצות סיכון כמו מנחם שהקורונה קריטית להם.
              ולכן הפסיד בסך הכללי.

              בסוף הפערים במדינות המפתח לא היו גדולים, וההתנהלות ההזויה שלו בקורונה מן הסתם היטתה את הכף.

            2. תראה כאשר 38% מהאמריקנים מאמינים שהקורונה זה קונספירציה מנופחת ושבכלל לא מדובר במגיפה מסוכנת אז נראה לי שגם אם האמירה שלי לא תופסת את כל המצביעים עבור טראמפ אז היא בהחלט תופסת את רוח הרוב.

  24. בהצלחה לביידן,
    אני ממש סקפטי שאנשי האהבה באמת יביאו אהבה,
    אבל אני אשמח שהמציאות תכה בי, וביידן יהיה נשיא טוב לארה"ב.

    שאלה מעניינת זה כמה שליטה תיהיה לביידן במפלגה הדמוקרטית, ביידן בעיניי סך הכל סביר, איש מרכז חביב, שינסה בעיקר להרגיע את העם, ולא לשבור את הכלים. אבל במפלגה שלו יש כמה אנשים שצריכים שיתפסו אותם, הלוואי שיצליח.

    אם כן, זה יהיה מסר מול כל הפופוליסטית ומפיצי השנאה משני הצדדי.

    שִׂ֭נְאָה תְּעוֹרֵ֣ר מְדָנִ֑ים וְעַ֥ל כָּל־פְּ֝שָׁעִ֗ים תְּכַסֶּ֥ה אַהֲבָֽה׃

          1. אולי הפלג השמאלי האלים הקיצוני שיש לו שנודע בוונדליזם שלו ״ Bernie Bros״ , ובתקיפות שלו זה דמוקרטים ואם זה רפובליקנים , בדיוק מאותו הזבל הקיצוני של טראמפ רק מהשמאל, או שאנחנו מדברים על ההסתה והפילוג בדומה לטראמפ שהוא עושה?

            1. אז ברני סנדרס לא מסוכן, ומה שמסוכן זה כמות מסויימת של תומכים בו שלפעמים לוקחים את התגובות שלהם למקומות לא מקובלים ואז מבקרים אותם על זה בשמאל כולל סנדרס? זה הסכנה?

            2. ההיגיון של ברוך:
              ברני סנדרס – יהודי חביב שנחמד לכולם ומנסה להציל את העולם משואה אקולוגית –> "השטן הגדול"
              טראמפ וכל מה שאמר ועשה –> "הצבעתי לו מבלי להסס"
              עכשיו לך תתווכח איתו ותנהל דיון עם מוח שבור כזה…

            3. ברני סנדרס ״יהודי חביב שנחמד לכולם ומנסה להציל את העולם משואה אקולוגית ״ – אני אגיד לך את האמת אדך חשבתי שאתה דביל, אבל זה עובר גבול , ברני סנדרס מסית חבל על הזמן , עם קהל מעריצים פנאטי לא רואה הבדל מטראמפ אחד שמאל קיצוני

            4. דוגמה להסתה, ברוך. אתה הצבעת לטראמפ, מה שמייצר רף גבוה למדי בכל הנוגע להסתה. איך סאנדרס אפילו מתחיל להתקרב לרף של טראמפ? דוגמה מוחשית, בבקשה.

            5. עוד נסיון להסית את הדיון. מזל שלא שאלתי אותך את השאלה מראש אז אני לא ממש מאוכזב מחוסר היכולת שלך לתמוך בהצהרות הריקות שלך.

            6. דווקא הברני ברוס הם לא אלו שעשו מהומות ושרפו חנויות ובתי עסק. בתוך המחנה השמאנלי אצל הדמוקרטים יש שני גושים:

              א. גוש הברני ברוס שיותר אכפת לו לגבי נושאים כלכליים ומבניים (ביטוח בריאות, מיסוי, צמצום מלחמות וכ'ו) מאשר מנושאים חברתיים. מאז שברני הפסיד את הריימריז ב-2016 הם אוכלים מרורים מהתקשורת שהאשימה אותם בהפסד של הילארי כי הם חבורה של מיזוגנים שלא יכלו להצביע לאישה (למרות שיותר תומכי סנדרס הצביעו להילארי ב-2016 מאשר תומכי הילארי הצביעו לאובמה ב-2008). גם הפריימריז של השנה התקשורת המשיכה עם ההתקפות האלו, במיוחד אחרי שאליזבת' וורןהעלילה על ברני על זה שהוא אמר כביכול 'אישה אף פעם לא תוכל לזכות בנשיאות' ותומכי ברני כצפוי התקיפו בחזרה את פוקהונטס השקרנית.

              ב. גוש ה-WOKE שמעדיף לעשות מהומות, להתנצח בטוויטר ובאופן אירוני להחזיר את ההפרדה הגזעית וקביעה של היררכיה של 'גזעים'. אני לא מגזים לגבי הקטע שהם רוצים הפרדה גזעית, הם באמת חושבים ודורשים דברים כמו מעונות נפרדים לשחורים ומיעוטים אחרים. הרעיון של ההירכיה הגזעית זה גם לא משהו שאני סתם אומר. שמת לב איך תוך שבוע-שבועיים המונח Person Of Colour (בעצמו רי-מיקס למונח ה'גזעני' coloured people) או בר"ת שלו POC נעלם כמעט לגמרי והחולף ב BIPOC ׁשפירושו Black, indigenous and other Peoples Of Colour, כי היספנים ובמיוחד אסייתים הם פחות מדוכאים והם יותר white adjacent. בקיצור, כל ההסבר הזה נועד להראות שברני סנדרס הוא ממש לא "הפלג האלים והקיצוני" של השמאל.

            1. ברוך,
              ציטוט, משהו שהוא הסתה. אתה יכול להסכים, או שלא להסכים עם דעותיו. אני לא רואה ציטוט של הסתה.
              .
              מה שאני כן רואה, זה את המקור אותו בחרת בשביל להביא האשמה, לא ציטוט.
              לא מרשים, בלשון ההמעטה.
              .
              דרך אגב –
              לא להסכים עם המדיניות הישראלית, אין משמעותה שנאה לישראל.
              בהצבעות על התקציב, זה שאשרר את הסיוע לישראל –
              סאנדרס תמיד מצביע בעד.
              .
              בינתיים,הדבר הכי קרוב להסתה זו ההאשמה שלך כלפי סאנדרס…

            2. אני קורא לקיצונים משני הצדדים להתמתן ולפעול לאחדות.
              מצד אחד ברוך מאשים את סנדרס בהסתה, מצד שני גיא מאשים את ברוך בהסתה.
              כולנו יהודים – גיא, ברוך, ברני, ואפילו אני, בת"ז לפחות.
              בואו נפסיק לריב ולשנוא זה את זה!
              הבה נתאחד, אנחנו אחים!
              ובואו כולנו נתרכז בלשנוא ביחד את האויב המשותף – הערבים אזרחי ישראל!

            3. חחחח, איפה ההסתה בדיוק ואיך זה קשור למשהו

            4. "I don't think our supporters are inciting. What our supporters are doing is responding to a candidate who has, in fact, in many ways,
              encouraged violence
              .
              When he talks about … 'I wish we were in the old days when you could punch somebody in the head.'
              אתה צוחק כן ? מה ההבדל בין זה להגיד מצביעי הימין לא אשמים שהם מרביצים למפגינים, זה בגלל ההתנהגות שלהם .

            5. ברוך: אני תומך בזכות של אנשים לנקוט באלימות נגד אנשים שבאים לפגוע בהם באלימות אלא אם במקרה מדובר באנשים שאני לא נמנה עם אחת מקבוצות השייכות שלהם.

            6. תוג תפסיק להכניס לי מילים לפה, אני מגנה אלימות משני הצדדים.
              .
              במילים יפות ובפוליטקי קורקט הוא אומר שהוא מעודד אלימותכיוון שטראמפ מעודד אלימות, אבל הם רק ״מגיבים״ נו זה בדיחה כמו שהקואליציה המשוגעת הימיני רק הגיבה שחטפה את הסנטורית בגלל שסגרה אותם, ברי הם לא רצו להגיב ככה. לא סתם השמאל הרדיקלי עוקב אחריו

            7. ברוך
              מגנה אלימות משני מהצדדים זה הדבר האחרון שאתה עושה. הרבה בגלל שאתה רואה רק שני צדדים למטבע ומחמיץ את כל הצדדים שאתה שייך אליהם.

  25. ארה"ה הולכת מדחי לדחי.
    'ביידן' הוא קצה הקרחון של המפלגה (פילוג) הדמוקרטית ו'טראמפ' היה קצה הקרחון של המפלגה (פילוג) הרפובליקני.
    הקרחון עצמו רקוב משני הכיוונים והמאבק הילדותי בין המפלגות ובין תומכיהם ומתנגדיהם, גם כאן באתר, הוא כל כך מגוחך בעיניי ומחטיא בענק את שורש הבעיה שהוא, לדעתי, הריחוק האנושי ממטרת הקיום.
    מי שמזלזל בדבריי שיבושם לו.
    רמת השיח שהייתה כאן בשבועות האחרונים הייתה מבישה, מלווה בנאצות לשני הכיוונים, וחוסר תקשורת הבנה וסבלנות בין רוב המגיבים, כולל ירידה לפסים אישיים.
    היו הבלחות של תגובות אובייקטיביות ומאירות עיניים אבל המראה (reflection) ששוקפה באתר הזה על ידי מרבית המגיבים הייתה מעציבה, אלימה, חסרת תקווה וצבועה בצבעים סובייקטיביים ומוטים מלכתחילה.
    רשמתי כבר בעבר שמטרת שיני צידי המוח היא לעבוד יחד ולא אחד כנגד השני ואני לא רואה שום הבדל בין מבנה המוח ובין שני צידי המתרס הפוליטי האמריקאי, מלבד יצר ההרס העצמי שקיים בפוליטיקה.
    ועד שלא יקום הגשר שיאחד בין שני צידי המתרס אין סיכוי או תקווה שהאומה האמריקאית תחלים, ולא משנה איך יקראו למנהיגים הזמניים שלה.
    זו דעתי.
    והערה נוספת: אין לי העדפה פוליטית ואיני מצביע בבחירות. העליהום על אהרון שדה שכלל ירידה לחייו האישיים היה מתחת לכל ביקורת. * מן הראוי שנץהאתר המכובד הזה, והצוות שאמון על התגובות יהיה עירני יותר לתגובות ולא יאפשר תגובות שיורדות לפסים אישיים, הסתה לרצח (כן, תקראו בין השורות והתגובות) ושאר מרעין בישין.
    באופן אישי אני יודע שהתגובה הזאת תזכה למנת הביקורת הצפוייה ואני חי עם זה בשלום.

            1. אז הרשה לי להתייחס לחלק זה של תגובתך כאמירה ריקה מבוססת רגש וחסרת סימוכין.

            2. תתייחס אליה כמו שתבחר להתייחס.

  26. אז בסופו של דבר טראמפ עשה את אמריקה great again? הוא הוציא את כל האינפקציות של החברה החוצה. מבחינת מי שמעולם לא דרך על אדמת בארה"ב קשה לי לשפוט, אבל ממה שרואים מרחוק יש כעס ושנאה לאמריקאים אחרי חמישים שנה של אימפריאליזם, ויקח עוד זמן רב לשכנע את העולם שהיאנקים הם לא הרוע במהותו. הדבר הכי חשוב מבחינת העולם הזה היה ההכרזה של ביידן לשוב להסכם האקלים שנחתם בפריז, זו הסכנה האמיתית שלנו, וזה הנזק המשמעותי שטראמפ גרם לנו, ארבע שנים של הליכה אחורה. אין לנו כדור אחר ללכת אליו, וכפי שזה נראה בישראל עוד לא הבנתם את זה.

  27. אני לא מבין את כל ההשוואות האלה בין ישראל לארה"ב
    אנשים שונים,שיטת ממשל שונה לחלוטין,הדברים שחשובים לאזרחים בארה"ב שונים מאלה שחשובים לאזרחים בישראל ולהיפך.
    שתי מדינות שנמצאות במצב שונה לגמרי עם ערכים אחרים ויתרונות וחסרונות שונים.
    לאף אחד בישראל לא איכפת מהפלות,לישראל אין ממש כוח או יכולת לשנות משהו שקשור באקלים.
    לעומת זאת הנושא הבטחוני הוא הרבה יותר חשוב בישראל , בארה"ב יש הפרדת דת ממדינה בעוד שבישראל אין וזה נושא שנוי במחלוקת.

    1. אור השמש לא הרג אלאף אחד לא אכפת מהפלות? לישראל אין כל דרך להשפיע על האקלים? הבעיה הבטחונית לא מעניינת את האמריקאים ובארצות הברית יש הפרדה בין דת למדינה. מה אגיד לך, לבן סימונס יש אחוזים טובים יותר מהשלוש לעומת אחוז הצלחה בטענות שלך.

      1. הכוונה שלי היא שבישראל נושא ההפלות הוא לא כזה משמעותי שבגללו בוחרים שופטים לבית המשפט העליון וחברי קונגרס מאבדים או מרוויחים את בחירתם .
        מעולם לא שמעתי על בחירות בישראל שהמועמד יבחר או לא בגלל דעתו על הפלות , בדרום מזרח ארה"ב הנושא הזה קובע בחירות למושלים,חברי קונגרס,חברי ממשל מקומיים ואפילו ראשי ערים.
        בגדול גם עם ישראל תפסיק ממחר לפלוט גזי חממה, לא משתמשים בפחם, חשמל נקי. מכוניות חשמליות זה לא ישנה כלום ברמה העולמית.
        כדי להציל את כדור הארץ צריך פעילות משותפת של ארה"ב, סין,רוסיה האיחוד האירופי והודו, ישראל זה כמו חצ'קון על התחת בנושא הזה גם אם לא נעים לך לשמוע את זה .
        לארה"ב אין בעיית בטחון פנימית, הגבולות שלה מוגנים. אין לה מדינה טרוריסטית 20 דקות מוושינגטון. יש לה בעיות גלובליות מול סין ורוסיה אבל לא בעיה יום יומית של טילים שעפים מקנדה או מקסיקו .
        ,בארה"ב יש הפרדת דת ממדינה , אני לא צריך כומר או רב כדי להתחתן , אני יכול ללכת לעירייה ולהוציא רישיון נישואין חוקי. בארה"ב יהודי או נוצרי יכול להתחתן עם מי שהוא רוצה,איזה דת שהוא רוצה וברוב המדינות עם איזה מין שהוא רוצה , לא צריך ללכת לרבנות כדי להתגרש, היה לי ירושה שהייתי צריך לקבל בארץ והייתי צריך לחכות חודשיים כדי שהרבנות העצלנית תאשר את זה עם כל מיני חוקים מפגרים , מה הקשר בין דת לירושה .

        מה שקיבלת עכשיו היה דאנק של בן סימונס על הפנים עם צעקה ופאול טכני

        1. אתה צודק במה שאתה אומר, וטועה בכך שיש קשר ברור בין צורת ההנהגה של טראמפ וביבי, הניסיון לחמוק מאישומים ע"י אחיזה בשלטון, פילוג העם, הסתה נגד מיעוטים ועוד. מן הסתם זה לא משהו חדש ויש קווי דמיון גם למדינות אחרות

          1. זה בסך הכל שני אנשים
            People come and go
            אבל מבחינת פוליסי ו issues המדינות שונות לגמרי.
            בארה"ב דרך אגב יש מה שבישראל לא רוצים , אסור לתבוע נשיא מכהן, חייב לעבור דרך אימפיצ'מנט והקונגרס

        2. השופט שרק שלוש שניות, אין סל. הבנתי את הכוונה שלך, אנשים שונים שיטות ממשל שונות אבל עדיין אנשים שחיים היום בעולם האחד הזה. אתה טוען שנושא ההפלות לא כלכך חשוב בישראל, אבל עדיין יהדות התורה לא תאשר לך. לאנשים בארצות הברית יש בעיות ביטחון, אמנם לא חאמס אבל מה לדעתך על הרג המוני? בבתי ספר בקניונים בבית כנסת, לעזאזל איפה אין לאנשים חשש? לגבי הנושא האקלימי בישראל אני ממש לא מסכים איתך. כל אדם בכל מדינה בעולם יכול ליצור שינוי. תתחיל בלאסוף את הזבל ולמחזר ועד גידול ירקות ביתיים. פחות צריכה פחות בזבוז פחות זיהום. אתה גם שוכח שאומת הסטארטאפ יכולה לעזור לעולם בדרכים שונות, המוח היהודי יכול להמציא פטנטים, ראה ערך מערכות טיפטוף מערכות טיהור מיים אנרגיה חלופית ועוד. בקיצור המדינות שונות הבעיות דומות במינונים שונים. כפר גלובאלי כבר אמרנו? הולכים לריוויו?

  28. ונקודה נוספת למלעיזי ביידן, הבחירה בקאמלה האריס ממוצא הודי היא לדעתי הכיוון של ארצות הברית, מציאת בני ברית חדשים לתקופה הקרובה. מעצמה עולה שאיננה רוסיה או סין.

  29. אהרון
    אני שמח שהוצאת ואיווררת את מחשבותיך ורגשותיך. זה חשוב מאוד ובריא לנפש.
    עם התוכן אני כמובן לא יכול להסכים. אני גם לא חושב שההתקפות על דבריו היו מוגזמות.
    .
    יש נקודה חשובה שצריך להבין:
    אנחנו כולנו משחקים לפי אותם כללי משחק. הסכמנו בשלב כלשהו של חיינו לחיות בצורת משטר דמוקרטית המכבדת את עקרון הפרדת הרשויות. ברגע שמישהו בא ואומר שבגלל החלטות מסוימות אז "שוברים את הכלים ולא משחקים", והחלטות בית משפט ורשויות הופכות לחשודות במקרה הטוב ולא לגיטימיות במקרה הרע, אז הוא מוציא את עצמו מציבור החברה המתוקנת. לא ייתכן שהחלטות של בית משפט שלא נראות לציבור מסוים, ייזכו להתעלמות ואפילו לפעולת נגד. הרי אם זה נכון עבור אדם/קבוצה כלשהי, אז זה יכול להיות נכון עבור כל קבוצה. כל האנסים המורשעים במדינה ייצאו בהצהרה שאינם מכבדים את החלטת בית המשפט משום שהוא מוטה נגדם כציבור.
    יוצא, שבסופו של דבר, ציבור גדול הצועק ומאשים "אנרכיסטים", הוא האנרכיסט בעצמו הפועל נגד מוסדות המדינה. מי שמציג עמדה שכזו בלי להתנצל, ראוי וצפוי שיקבל קיתונות של ביקורת.

  30. ונקודה אחרונה בקשר לשפה ולתרבות הדיון:
    יש פה כמה אנשים שמתנסחים בזוהמה וגועל נפש. האתר הזה התחיל כאתר משפחתי עם כבוד וקבלה של האחר. אז בשביל כל אלו שמנבלים פה את הפה ומרדדים את השיח (כן – אני מדבר אליכם – גלאל, יואש ושי מאיו), אני אחרוג ממנהגי בשביל ציטוט של אחד מגדולי הדור – אל פאצ'ינו האלמותי ב"ניחוח אישה":
    https://getyarn.io/yarn-story/b6e2ba98-037a-4a09-84c8-833851338324

    1. לאשך וחבר מרעיו

      "איך זה מרגיש אין עתיד באופק
      אין מקום שיש סיבה טובה
      להיות פה איך זה מרגיש
      להיות תמיד בצד אף פעם לא באמצע
      אף פעם לא קרוב…
      קרוב מספיק לא לקחת חלק
      איך זה מרגיש
      ואין לי חלום…"

      אז אנחנו נמשיך בפריפריות עם ביבי שדואג לחבר אותנו לרכבות,דואג לנו בנייה ולתעסוקה.
      עם מירי שעושה אחלה דג לשבת ועל הדרך לא מתביישת בתרבות שלה, בשפה הצבעונית שלה ולא דופקת חשבון לאף בן זונה.
      הרי אם הייתה בצד השני של המפה הפוליטית היא הייתה "אשה חזקה פמיניסטית ודעתנית".
      הידעת אשך הגזען? בזמנה של מירי רגב כשרת התרבות נוספו עשרות פסטיבלים בעלי אוריינטציה מזרחית , מאות פעילויות תרבות בפריפריות כן כן – מאות ,ואפילו האנדלוסית אשדוד קיבלה הכרה כתזמורת לאומית ועל אפך ועל חמתך- נמשיך לבחור בה ,בביבי ובליכוד.
      זו מהות הדמוקרטיה גם אם היא לא מסתדרת עם הערכים המפאייניקים הגזענים שעליהם התחנכת בקיבוץ חתיכת פישר קטנטן עם שם עט וכתיבה שמחפה על האדם שאתה במציאות.

      פשוט בושה שחבר צוות מפזר את הארס שלו באתר וכולם שותקים.
      האתר הזה הוא פנינה.
      אבל אני עם האתר הזה- גמרתי.

  31. מזל טוב מנחם!! יום חג היום…
    אמריקה:1
    טראמפ:0
    הטיעון של אהרון עם ה"חיתוך לנשיאות" של ביבי הרג אותי…אהרון, זה לא נשמע לך טיפהל'ה מושחת?
    נ.ב. ההתקרבנות שלכם מול האשך מגוחכת. אתם תומכים בביבי שמסית תחת כל עץ רענן. מסית באמת, לא כמו האשך. והוא רוה"מ, לא אשך אחד טמיר. אתם כותבים שקרים נוראים על השמאל, המשותפת ועל המפגינים. ענו לכם בשפתכם, תתרגלו. אתם לא קורבנות. עברנו את טראמפ, נעבור גם את ביבי. נקסט. בואו להפגין זה אחלה כסף.

  32. אהרון – אני איתך, בלתי נסבל הטירוף שיוצא פה מאנשים לגבי נתניהו. מילא, נניח לגבי טראמפ האיש המאוד אקסצנטרי ונרקסיסט, למרות שבאמת כל השקרים המוטרפים שמפיצים עליו הדמוקרטים המדיה, מה לעשות הוא נותן להם בסגנון שלו המון חומר ונשק ועל מה להיתפס, ואז אכשהו הם נתלים בזה לעומת כל המעשים הנפלאים שלו גם בהקשר של ישראל וגם בכל הקשר בינלאומי וגם לאומי – אז נניח שאני יכול להבין למה הוא ימשוך כזאת אש.
    אבל נתניהו – האיש המנומס והמתון הזה, שגם מבחינה פוליטית הוא איש מאוד מתון ורגוע, ההיפך מפזיז, גם בסגנון דיבורו, גם במדיניות כלכלית ובטח מבחינה מדינית, עם הישגים משמעותיים – ומתייחסים אליו בכזאת איבה ושנאה מוטרפת, ובשם זה מצדיקים כל מעשה נבלה, כל ברית פוליטית עם מהללי מחבלים ותומכי טרור, מתעלמים מרוח החוק ואלמנטים הכי בסיסים של דמוקרטיה – ועוד מאשימים אותו כאילו הוא מנסה ליצר סוג של דיקטטורה. זה מופרכות ממש בסיסית ברמת הטיעונים – והם עוד כותבים את זה פה בזחיחות ובבטחון כאילו השמש זורחת להם מהתחת. לא יאומן השיט הזה. וזה מאנשים שגם מבינים בכדורסל וגם לפעמים כאילו יש להם חוש הומור – ואילו פה שנושא הזה – אפס חוש הומור, אפס מודעות עצמית, אפס שליטה עצמית – פול ריטרדד בלי לראות בעיניים. בין הגישה של מנחם על טראמפ, והגישה של אשך על נתניהו – זה ממש מדכא אותי. אנשים שאני מעריך כחברים פה, נהנה לקרוא אותם ושמח להחשיב אותם כחברים בזכות הקשר מפה – מאבדים כל יושר אינטלקטאולי וחוש הומור כשמדברים על ראש מדינה במדינתם הדמוקרטית – במונחים של דימויי המן הרשע. זה דפוק לגמרי ומאכזב לגמרי.

    1. כן בטח.
      מישהו: אומר כאן משהו ביקרתי על נתניהו
      אתה: השתגעתם לגמרי, מה זה השנאה הנוראית הזאת נגד בן אדם מנומס וטוב שבסה"כ רוצה לשרת את המדינה.
      נתניהו: נותן עוד אחד מנאומי ההם והאנחנו שלו
      אתה: 😶

      1. שטויות במיץ כמה פעמים אמרתי שנתניהו מסית וגזען ומפלג את ישראל, יש הבדל גדול בין להעביר ביקורת להאשים את כל גוש הימין ומצביעי ביבי בפרט כגרורגות שנגד הדמוקרטיה.

        1. אמרת גם מלא פעמים שאתה תומך בו ושתמשיך לתמוך בו.
          ביבי זה לא ימין. הוא נאשם בניגוד עניינים שפועל כנגד המדינה, מוסדותיה ואזרחיה מאינטרסים צרים שלו.
          לתמוך בביבי זה כת ולא "אידאולוגיה".
          הוא לא לגיטימי כראש ממשלה ונמצא שם כיום רק בגלל החלשה מכוונת של הגופים המבקרים (בג"ץ, משטרה, יועץ משפטי, מבקר, תקשורת), סדק צר במשפט הכתוב שאיש לא העלה על דעתו שיבוא מישהו מספיק חצוף ונכלולי לנצל, ובעיקר בגלל בגידה של גנץ (ופרץ-שמולי) במצביעיו.
          בשלב שהמתקדם שאנו נמצאים, כשכל המסיכות הוסרו מזמן – תמכת בביבי תמכת בשחיתות, בהסתה ובשנאה.
          אתה רוצה להצביע ימין ולהישאר ערכי? יכולת להצביע ליברמן – הוא ימני קיצוני. יכולת להצביע בוגי – הוא ימין ישר כמו סרגל. יכולת להצביע גנץ (הוא ימין לכל דבר). גם לפיד הוא הרבה יותר ימני משמאל.
          לא חסר ליכודניקים שרופים שהודיעו לפני הבחירות שלא מסוגלים לתמוך בביבי (בני בגין, לימור לבנת).
          הצבעת לגוש החסינות של ביבי – הצבעת בעד שחיתות ונגד הדמוקרטיה.
          .
          ותזכורת – בנט יתחבר לביבי ברגע הראשון שיוכל. הוא היה שם גם עכשיו אם ביבי לא היה זורק אותו בתמורה לאידיוט השימושי שמצא בגנץ, שמאפשר לו להחריב את המדינה.
          אבל הפעם אם יקבל סביבות ה-20 הוא יבוא מעמדת כוח, ואחרי אפיזודת גנץ ומתוך היכרות עם השקפת עולמו כפי שהוצגה עד היום העסקה תהיה – בנט ראשון ברוטציה בתמורה לחיסול המשפט (חוק צרפתי, נשיאות, הם ימצאו משהו).
          שמירה על החוק מעניינת לבנט את הביצה.
          מה שהיה המפד"ל בעבר – מפלגה דתית ציונית שפויה – הפך לחבורה של מתנחלים משיחיים פרימיטיביים וחשוכים שמטרתם המוצהרת זה הרס בג"ץ כגורם מאזן בהפרדת 3 הרשויות, כי הוא מפריע להם להתנהל כרצונם ללא דין וללא דיין.
          נקבל ממשלת ימין קיצוני-חרדית-משיחית שתדרוך על מה שנשאר מהדמוקרטיה הגוססת.

          1. אני לא הצבעתי שנה שעברה בישראל מסיבה פשוטה שלא הייתי, לפני הקורונה בהחלט הייתי מצביעי לביבי,בגלל שמצב האזרחים והכלכלה היה מצויין. הוא היה בחירת מחדל לדעתי והתנגדתי להרבה ממה שעשה.
            .
            אחרי שהוא גמר על הכלכלה במהלך השנה הנוכחית, הוא בחיים לא היה מקבל את הקול שלי, כשהייתי בישראל לחודשיים הלכתי לתרום לאוכלוסיות החלשות.
            .
            על המשפטים ביבי לדעתי לא צריך לשרת מבחינה מוסרית, מבחינה חוקית, החוק איתו וגם הליכוד זכתה להיות המפלגה הגדולה ביותר, .
            .
            אני מאמין בשלטון החוק ובדמוקרטיה (זה למה אני מקבל באהבה את הבחירה בבידן, ומתנגד להתנהגות של טראמפ זה מהותה של הדמוקרטיה, הנסיון ל״מהפכה״
            זה לדעתי מוות לדמוקרטיה, הרבה יותר.
            .
            בכללי אני חושב שהם צריכים לשבת בכלא חצי מהפולטיקאים לא בגלל משפט X או Y אלא בגלל ההתנהלות שלהם בזמן משבר.
            .
            בנט? הוא קיצוני מדי נראה לך השתגעתי? אני בכלל רציתי בישראל שתהיה ממשלת מרכז ימין, שתכיר במסורת
            ותתן לאזורים ולאזרחים להתנהל על פי תפיסת העולם שלהם מבחינת הדת. ביבי גנץ ליברמן,שתפעל לטובת האזרחים העובדים והפשוטים, אני קפיטליסט. מפלגות קיצוניות הייתי מוציא מהחוק.

            .

        2. דבר נוסף – אני מעולם לא השוויתי את מצביעי הימין לסרטן.
          זה רק ניסיונות ההתקרבנות העלובים שלכם ושיבושים מכוונים שלכם בסגנון של המנהיג ששטף לכם תמוח ("פגיעה בי כי אני מושחת – פגיעה בכל הימין!").
          ביבי = סרטן.
          "גוש הימין" = גוש חסינות למושחת.
          ימין שפוי – כזה שלא מנסה לחלץ את המושחת ממשפט, מבין את הסכנה הגדולה ממנו והנזק שהוא גורם לנו, ומנסה להחליפו.
          אני יודע שלא מגיע לך שאלעס ואסביר לך את זה.
          אבל היה לי חירבון טוב הבוקר ואני מרגיש נדיב.

      1. בעיני אלו התגובות שלך המביכות כל כך. שום קשר בין כל מה שכתבת גם לגבי נתניהו, גם לגבי תומכיו, לבין המציאות.
        בא נדבר ספציפית על החוק בעניין כהונת ראש ממשלה בזמן שיש נגדו כתב אישום. בתהליך החקיקה, ובדברי ההסבר לחוק, נצפה במפורש המצב הנוכחי, וזאת הייתה מטרת ניסוח החוק, שלא לאפשר מצב שפקיד, בכיר ככל שיהיה, כוהן הצדק והמשפט ככל שיהיה, הוא לא ינטרל בהגשת כתב אישום את ההכרעה הדמוקרטית. לכן נקבע במפורש שרק הרשעה חלוטה היא הקובעת.
        אז להשמש בכתבי האישום נגדו בתעמולה, כדי שלא יבחרו בו, סבבה, מובן. אבל להפוך את עצם כהונתו לאחר שנבחר כחוק ויש לו רוב קואליציוני כחוק, ללא לגיטימי ופסול, בניגוד מפורש ללשון החוק ורוח החוק – זאת פשוט ההדגמה הכי בוטה לצביעות ולחוסר יושר אינטלקטואלי, וציבורי, ופוליטי, שאני מכיר.

  33. הצבעתי לג׳ורגנסן, כי לא רציתי להצביע לגזען מוכח (וכי אני ליברטריאן בדעותיי)

    ועכשיו שהוצאתי את זה החוצה – אומר זאת. בהרבה רמות טראמפ היה נשיא לא רע.
    1. השכר הריאלי החציוני במשק עלה ב 4 שנים ב 13%. בתקופת אובמה, (8 שנים שלמות!) הוא לא עלה בכלל
    2. רבים מדברים על הכשלון בקורונה. אבל צריך לזכור – כבר שנה כולם מדברים על המתח שבין קריסת הכלכלה לבין מתים בתור סוג של או זה או זה. טראמפ בחר בכלכלה, והמצב בארה״ב רחוק מלהיות רע. כשכרגע אנחנו כבר על פחות משבעה אחוזי אבטלה, חברות פורחות, ושוק המניות עולה. אף אחד לא ימכור לי שהמצב בארה״ב רע כלכלית. למרות שכן, היה אפשר לעשות הרבה הרבה יותר בשביל שיהיו מאות אלפי פחות מתים. אבל זה לא כשלון בכל החזיתות, זה כשלון בחזית אחת.
    3. blm יכולים להאשים את טראמפ עד מחר, והוא באמת פה גדול. אבל המתח הבין גזעי לא התחיל ממנו, והיו מספיק שחורים שנרצחו ללא עוול בכפם גם בתקופת אובמה ולפני. זאת היתה מטרה קלה לשים על הגב של טראמפ והפה הגדול והמזוהם שלו. אבל ריאלית, הבעיה לא מתחילה בטראמפ (ובעיניי, הראשונים שצריכים להסתכל על המצב, הם השחורים עצמם על תרבות הגנגסטר של רבים יותר מדי מהם). אני מסכים שטראמפ החריף מעט את הבעיה, ושהיו יותר פשעי שנאה בארבע השנים האחרונות מאשר לפני כן (כשלמעשה היה גרף ירידה עד טראמפ) וזה רע מאד. אבל זה לא שורש הבעיה ולא קרוב לזה.
    4. לא יודע על אירן וההסכם כי אני לא יודע מספיק, ולכן לא אדבר על כך. אבל אני לא אקבל עולם שבו אנשים אומרים לי שסודן, איחוד האימרויות ובחריין הוא לא הצלחה גדולה של טראמפ (וביבי).

    אני בסדר עם הניצחון של ביידן. יש מצב טוב שזה מה שהאומה האמריקאית צריכה עכשיו. איזה סבא חביב שכזה וזה בסדר. אבל הניסיון הזה לגמד את כל מה שטראמפ עשה הוא מגוחך.

    1. ורק עוד דבר אחד – בתור עובד טק בסן פרנסיסקו, אף אחד לא ימכור לי שהשמאל לא דופק דה לגיטימציה חזקה לימין . ברור לי שבמחוזות רבים זה הפוך לחלוטין, אבל בסן פרנסיסקו ובערי החופים – אף אדם שפוי שעובד במעוזות הטכנולוגיה והכסף לא יכול להעיז ולומר שהוא תומך בטראמפ. כולם יוצאים מתוך נקודת הנחה ברורה שכל מי שעובד לידם ואיתם הוא תומך ביידן.
      וכן, זה מעצבן נורא. מזל שהצבעתי לג׳ורגנסן (ובכך הייתי ״נייטרלי״)

      1. "היה אפשר לעשות הרבה הרבה יותר בשביל שיהיו מאות אלפי פחות מתים. אבל זה לא כשלון בכל החזיתות, זה כשלון בחזית אחת"

        מה זה כמה מאות אלפי אנשים מתים בסך הכל סטטיסטיקה כמו שסטלין אמר , וחוץ מכל המהומה גברת לינקולן איך היה המחזה?

        1. המחשבה שאנשים בוגרים היו מקשיבים ומשנים את ההתנהגות שלהם בגלל שהנשיא אומר להם זה בדיחה, כמה אנשים מעשנים למרות האזהרות על קופסת הסיגריות?

          1. כנראה שהעיוורון הרגיל שלך מנע ממך להביט על הציבור שתומך בטראמפ וכמה הוא ילדותי במובן של לעשות מה שהוא אומר.

            1. מיעוט קיצוני בטוח שיש . הבעיה שאתה מכליל את הרוב ,לא מבין את התרבות פה, טראמפ זה רק השליח אם לא יילך בדרכם הם פשוט לא יצביעו לו. ג’ון הסביר אז במפורט לישראלים על התרבות פה והוא ברמה הרבה יותר גבוהה משלי בהרבה בכל מה שקשור להתנסחות בעברית.

            2. אתה שוכח שהיה מהפך בעניין לבישת המסיכות בקרב הציבור הרפובליקנים בארה"ב והיה לטרמפ חלק לא מבוטל בו.

            1. למה ככה, לסלף את העובדות?
              .
              2 חמושים בדרכם לנק' ספירת קולות עם פתקים מזויפים אותם הם תכננו "להפקיד".

      2. זה לגיטימי לחלוטין "לדפוק דה לגיטימציה" להסתה, הפצת שקרים ושנאה, ולטירלול חסר העכבות שהוא טראמפ.
        טראמפ – כמו ביבי – זה לא ימין.
        גם הרפובליקנים כבר יודעים זאת.
        לא זוכר ש"דפקו דה לגיטימציה" לסתם מועמד רפובליקני ממלכתי ושפוי.
        (וזה בלי קשר לרעות החולות של השמאל – ובארה"ב אני מדבר בעיקר על תרבות ה-PC החולנית)

    2. 4. ההסכמים הם בעיקר עסקאות נשק.
      טראמפ גוזר קופון, המדינות הערביות (שמעולם לא היו אויבותינו והיו לנו קשרים ענפים איתן לאורך שנים רבות) מקבלות את מה שרצו ושאף נשיא שפוי לא היה עושה, וביבי הוא טרמפיסט שמקבל קצת יח"צ ועל הדרך מוכר עוד קצת מביטחון ישראל בלי להגיד לאף אחד, כי הוא מנסה להינצל ממשפט ומתנועת מחאה סוערת נגדו.

    3. הנתון שלך על העלייה בשכר נאצל טראמפ זה קטיף דובדבנים אידיוטי.
      אם אתה בוחר את זה אז לאובמה היה כמעט 24 באותו מדד כשהוא קיבל את המדינה במשבר כלכלי בניגוד למצב של צמיחה יציבה שטראמפ קיבל.
      כשמסתכלים על יותר מנתון אחד התמונה הרבה יותר מורכבת ולא מחמיאה במיוחד.

      1. לא יודע מה זה ה 24 שהשתרבב לך שם. אבל בכל מקרה, אנא ממך – ספק לי נתונים אחרים. נתונים כלכליים שאומרים שמצב האדם הממוצע גרוע יותר כלכלית משהיה לפני 4 שנים (ולא, חוב של המדינה זה לא נתון כזה, מכיוון שהוא לא באמת נוגע באדם הסביר, בטח כל עוד ארה״ב יכולה להחזיר את החוב).
        אז אנא, ספר לי.

        אבל אם אין לך נתונים כאלה, אל תקרא לי אדיוטי.

    4. בעיני אלו התגובות שלך המביכות כל כך. שום קשר בין כל מה שכתבת גם לגבי נתניהו, גם לגבי תומכיו, לבין המציאות.
      בא נדבר ספציפית על החוק בעניין כהונת ראש ממשלה בזמן שיש נגדו כתב אישום. בתהליך החקיקה, ובדברי ההסבר לחוק, נצפה במפורש המצב הנוכחי, וזאת הייתה מטרת ניסוח החוק, שלא לאפשר מצב שפקיד, בכיר ככל שיהיה, כוהן הצדק והמשפט ככל שיהיה, הוא לא ינטרל בהגשת כתב אישום את ההכרעה הדמוקרטית. לכן נקבע במפורש שרק הרשעה חלוטה היא הקובעת.
      אז להשמש בכתבי האישום נגדו בתעמולה, כדי שלא יבחרו בו, סבבה, מובן. אבל להפוך את עצם כהונתו לאחר שנבחר כחוק ויש לו רוב קואליציוני כחוק, ללא לגיטימי ופסול, בניגוד מפורש ללשון החוק ורוח החוק – זאת פשוט ההדגמה הכי בוטה לצביעות ולחוסר יושר אינטלקטואלי, וציבורי, ופוליטי, שאני מכיר.

        1. אשמח לאיזה הוכחה על ידי אמירה מלאה ומפורשת של טראמפ, עם כל ההקשר שבה היא נאמרה, כדי לגבות את הטענה שהוא גזען מוכח. ממה שטני יודע על האיש הוולגרי הזה, אין שום יכולת להוכיח את הטענה שלך אבי. ועניינית ומעשית, אין באיש שמץ גזענות ושמץ אנטישמיות (כן גם בזה האשימו אותו)

          1. I have black guys counting my money, I hate it, The only guys I want counting my money are short guys that wear yarmulkes all day
            .
            Laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that
            .
            Why are we having all these people from shithole countries come here? We should have more people from places like Norway
            (התייחסות להאיטי, ומדינות אפריקה)

            1. Trump Plaza Hotel and Casino President John R. O’Donnell, in the 1991 book “Trumped,” claimed that Trump once said that “laziness is a trait in blacks.” Here is the full context for the statement, as described in the book. O’Donnell relates a conversation with Trump about a finance employee, who happens to be black and who O’Donnell believes has shortcomings.

              AD

              Instantly, Donald was enthused. “Yeah, I never liked the guy. I don’t think he knows what the f––– he’s doing. My accountants up in New York are always complaining about him. He’s not responsive. And isn’t it funny, I’ve got black accountants at the Trump Castle and at Trump Plaza. Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day. Those are the kind of people I want counting my money. No one else.”
              I couldn’t believe I was hearing this. But Donald went on, “Besides that, I’ve got to tell you something else. I think that the guy is lazy. And it’s probably not his fault because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not something they can control. … Don’t you agree?”
              So this is clearly a secondhand quote, made in a private conversation and written some years after the fact. Trump called O’Donnell a disgruntled employee, but he initially did not dispute the remarks. “The stuff O’Donnell wrote about me is probably true,” he told Playboy in an interview published in May 1997.

              Two years later, however, he told NBC’s “Meet the Press” that O’Donnell’s account was fiction. “He made up this quote. I’ve heard the quote before, and it’s nonsense,” Trump said. “I’ve never said anything like it, ever.”

            2. ולגבי ההערה של כל מיני שיטהולס לעומת נורבגיה – אין שום סיבה לתרגם כגזענות. אלו מדינות מאוד לא מפותחות ומאוד עניות לעומת המדינה אולי הכי מפותחת והכי עשירה בעולם

          2. They're sending people that have lots of problems, and they're bringing those problems with us. They're bringing drugs. They're bringing crime. They're rapists. And some, I assume, are good people
            .
            If Hillary Clinton can't satisfy her husband what makes her think she can satisfy America
            .
            I’m a negotiator, like you folks
            .
            We condemn in the strongest possible terms this egregious display of hatred, bigotry and violence on many sides. On many sides
            .
            if she gets to pick her judges, nothing you can do, folks. Although the second amendment people, maybe there is, I don’t know
            .
            I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything. Grab them by the pussy. You can do anything.
            .
            You know, it really doesn't matter what the media write, as long as you've got a young and beautiful piece of ass
            .
            All of the women on The Apprentice flirted with me–consciously or unconsciously. That's to be expected
            .
            טוב,
            הרשימה ממשיכה וממשיכה,
            אבל האמת?
            נגמר עידן טראמפ. בשעה טובה.
            .
            דרך אגב,
            אתה רציני?
            shithole countries.
            לבריאות.

    5. אשמח לאיזה הוכחה על ידי אמירה מלאה ומפורשת של טראמפ, עם כל ההקשר שבה היא נאמרה, כדי לגבות את הטענה שהוא גזען מוכח. ממה שטני יודע על האיש הוולגרי הזה, אין שום יכולת להוכיח את הטענה שלך אבי. ועניינית ומעשית, אין באיש שמץ גזענות ושמץ אנטישמיות (כן גם בזה האשימו אותו)

      1. I have black guys counting my money, I hate it, The only guys I want counting my money are short guys that wear yarmulkes all day
        .
        Laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that
        .
        Why are we having all these people from shithole countries come here? We should have more people from places like Norway
        (התייחסות להאיטי, ומדינות אפריקה)

  34. תלמד לקרוא בבקשה לפני שאתה נעלב ומגיב כך.
    כמו שכתוב ה24 זה אותו הנתון שהבאת על טראמפ לתקופה של אובמה(אתה יכול לחלק את זה לשניים אם אתה רוצה ואז זה 9.5 אחוז לכהונה הראשונה של אובמה ו13 לשניה) אז טראמפ בנקודה הצרה שבה בחרת להשקיף על הישגיו הכלכליים זהה לכהונה השניה של אובמה. תחליט בעצמך אם אתה רוצה להסיק מזה שאובמה היה טוב בניגוד לסיפורים של טראמפ או שטראמפ גרוע כמו אובמה.
    לא קראתי לך אידיוט. קראתי לטיעון שלך אידיוטי כי הוא אכן כזה. פשוט לא בוחנים כלכלה על פי נתון אחד.
    https://theconversation.com/amp/real-pay-data-show-trumps-blue-collar-boom-is-more-of-a-bust-for-us-workers-in-3-charts-131264

      1. ????
        הבאת לי קישור להכנסה למשק בית חציוני (ועוד כמה) לא לשכר חציוני.
        זה מדד עוד יותר הזוי לבחור כמדד על פיו אתה שופט את ההצלחה של הפוליסות הכלכליות של ממשל.
        זה שיא קטיף הדובדבנים מה שאתה עושה כאן.

        1. צודק, סליחה שלא דייקתי (המדד שאתה הבאת סתם לא היה קשור) עתה, אנא תסביר לי למה מדד שמודד את כוח הקניה של האמריקאי החציוני הוא הזוי
          אגב, לא אמרתי מילה על כל החלטות הממשל. אמרתי שהיו הצלחות כלכליות, פה ובנתוני האבטלה בעת קורונה. או כמו שאמרתי, העולם לא בינארי וטראמפ גם הצליח. לא רק. גם

          1. קודם כל אבל המדד שהבאת לא מודד את כח הקניה של האמריקני הממוצע, אלא של משק הבית ואז הכח קניה של האדם מאוד תלוי בכמה אנשים יש בכל משק בית כזה.
            אם לדוגמא חזרת לגור עם ההורים ההכנסה של המשק בית עלתה אבל כח הקניה של כל אחד מחברי משק הבית לא בהכרח השתפר והמצב כלכלי של כולם בו לא בהכרח טוב יותר.
            שנית, המדד לא הזוי, למרות שקשה לדעת ממנו הרבה.
            מה שהזוי זה להשתמש בו כמדד יחיד על פיו לשפוט מצב כלכלי.

            1. אכן, יש לך סיבה להניח שיש יותר אנשים במשק בית מאשר בעבר? לא בדקתי את הנתונים, אבל זה מאד יפתיע אותי אם כן.
              בעצם, עזוב. יש לי נתונים
              https://www.statista.com/statistics/183648/average-size-of-households-in-the-us/#:~:text=The%20average%20American%20household%20consisted%20of%202.52%20people%20in%202019.&text=As%20shown%20in%20the%20statistic,decreased%20over%20the%20past%20decades.
              אותו דבר, ואם כבר אז אפילו ירידה קטנה,

              לגבי מה שהזוי, כפי שכתבתי יותר מפעם אחת, לא השתמשתי בו כמדד יחיד, אלא אמרתי שהוא בנוסף לאחוזי האבטלה הם שני מדדים שמוציאים את טראמפ טוב, ואומרים שלא כולו רע. האם יש מדדים כלכליים אחרים הפוכים? אני מניח, אבל אשמח במקרה הזה אם תביא אותם.

            2. ובינתיים עוד נתונים כי ביקשת
              תלג לנפש – עלה אצל אובמה, אין ספק, אבל העלייה הכי מתונה ב 12 השנים האחרונות, היתה בשנת 2016 תחת אובמה, ושתי העליות הכי חדשות היו אצל טראמפ ב 18-19
              https://www.macrotrends.net/countries/USA/united-states/gdp-per-capita

              אני נובר עוד קצת באתר שם, אבל בינתיים לא ראיתי עוד נתון ממש משמעותי. אם גילית משהו, אנא ציין

            3. זה שתמשיך לבחור את הנתונים שמתאימים לקונספציה שאתה מנסה להעביר לא אומר שהקונספציה שלך נכונה. מאוד פשוט לצייר תמונה מסויימת כאשר אתה בוחר את הנתונים שמתאימים לך אבל זאת מרינה הדרך לצייר תמונה ישרה ומציאותית של המציאות.
              אתה לא יכול לבחון השגי כלכלה רק על בסיס הנתונים שמתאימים לך.
              כאילו אתה יכול אבל אתה יוצא עם תמונה מעוותת עד שקרית שכושלת בשיקוף המציאות.

              https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/10/01/the-number-of-people-in-the-average-u-s-household-is-going-up-for-the-first-time-in-over-160-years/

            4. אנעארף, חיפשתי דקה ומצאתי מקור אחד, אתה מצאת מקור אחר. לא יודע מה ההבדל ולמה, ולא יודע אם זה משנה כל כך. אל תקרא לי שקרי, זה לא כאילו שאני המצאתי את הנתונים שהבאתי. הבאתי אתר סביר ומקובל בהחלט (statista) שמצביע על משהו אחד.
              בכל מקרה, אני עדיין מחכה לנתונים ההפוכים על איך טראמפ דפק את הכלכלה האמריקאית כי בינתיים לא הבאת כלום.

              וכמו שאמרתי, ברור לי שיש כאלה. רק מה – לא הצבעתי על המדיניות הכלכלית שלו כולה, אלא רק על העובדה שהוא לא כולו רע, אבל אתה ואנשים בינאריים אחרים משום מה חושבים שכן.

            5. אתה מחמיץ מאת הנקודה. אני לא מנסה לדבר איתך על האם טראמפ היה טוב או רע לכלכלה והאם ואיך הדברים שעשה תרמו או הפריעו. אני מנסה לדבר איתך על זה שצורת הטיעון שלך ודרך הבאת הסימוכין שלך קלוקלת.
              אם תבין את זה ותנסה ליישם בפעם הבאה יופי, אם לא אז לא. 🤷🏻‍♂️
              זה שתעבור לאנשי קש לא יעזור כאן.

            6. תודה על שהארת את עיניי, מאור הגולה, שמש העמים.

  35. מגיבים אנשים מבוגרים עם ניסיון חיים והכרה של אמריקה…והם לא מבינים מה רע בטראמפ? הרס הפרדת הרשויות? עידוד טרור של עליונות לבנה? ניסיון גלוי לחלוטין לרמות בבחירות דמוקרטיות? הפרדת ילדים בגבול מהוריהם? יציאה משלושה הסכמי גרעין שארה"ב הייתה חתומה עליהם? התניית סיוע בטחוני שעבר בקונגרס בתמיכה בטראמפ בבחירות תוך הפצת שקרים על ביידן ובנו? 26 מתלוננות על הטרדה/תקיפה מינית? ממוצע שקרים של 130 במהלך הקמפיין? משיכת המונים בלי מסיכות לעצרות שהן קמפיין הדבקה בקורונה? התידדות עם כל עריצי העולם? התבטלות מוחלטת וחשודה מול רוסיה הכובשת והדיקטטורית? קסנופוביה? ביטול זכותם של טרנסג'נדרים לשרת בצבא? ניסיון אלים והגיוני לגזול למיליוני אנשים את מעט ביטוח הבריאות שלהם בזמן מגיפה?
    זה נשמע כאילו אם השטן עצמו היה זוכה בבחירות אבל מגדיל לכם את הנטו בטיפה הייתם מצביעים לו. ספרו לי עוד על "השתקת תומכי טראמפ". כשאתם מדברים שטויות ואומרים לכם את זה הפנים זו לא השתקה. זו קריאת השכמה.

    1. מזכיר לי שסיפרו לי כאן איך טראמפ לגמרי שינה את כל המצב עם צפון קוריאה מנע מלחמה ועוד רגע הולך לחתום על הסכם שיביא שלום ויפרק את צפון קוריאה מיכולות הגרעין שלה, כי רק הוא מבין את קים ג'ונג און ויודע איך לדבר איתו הודות לשליטתו המבריקה בשפת העסקים.
      ובינתיים בעולם האמיתי, כלום ושום דבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט