נ"צ על המפה – סיכום מחזור 6 בליגת ווינר סל / אלעד אייל

 

1.

כותרת המחזור היא ללא ספק הקבוצה הלוהטת של נס ציונה שהעפילה לליגה רק בעונה האחרונה, ונמצאת כבר במאזן 1-4 ומשחק חסר מול גלבוע גליל. נס ציונה עם ניצחונות על מכבי ת"א והפועל ירושלים כבר בשלב מוקדם של העונה, הישג שקבוצות גדולות בהרבה לא השיגו גם בעונה שלמה. מי שצפה במשחק ראה קבוצה שנראית כמו יחידת קומנדו. זה היה מסוג המשחקים שכבר בדקות הראשונות היה ברור שירושלים נתקעה בשער הגיא. מצפייה במשחקי ירושלים העונה אפשר לקבוע בצורה די נחרצת שחסר לקבוצה קלעי יציב, כזה שיודע לפתוח הגנות במיוחד כשיותם יורד לנוח. דאנקן גבוה עם יד מצוינת מבחוץ פתח את העונה עם 18% עלובים מהשלוש, והיריבות קלטו את העניין ומאתגרים את הקבוצה בהגנה אזורית, שירושלים לא מוצאת לה עדיין פתרונות מספיק טובים.

2 .

אבל למה להתעסק בירושלים כשהסיפור הלוהט הוא נס ציונה. הקבוצה הזו בנתה תלכיד נהדר בהנהגת מאיר "בעל הנס" טפירו שנראה נהדר ממש כמו בימים הטובים ומיטשל וואט והניקט האתלטים. ההפתעה הגדולה ביותר היא כמובן טל דן בן ה-26 שפרץ העונה לתודעה עם יכולת נפלאה והערב התפוצץ עם 20 נקודות, 12 ריבאונדים, 5 חטיפות ומדד 34. ללא ספק מספרים מנצחים. שאפו ענק גם לטל זילברשטיין שמנצח על התזמורת.

טיילר האניקט. לוחם בכיר ביחידת הקומנדו של נס ציונה.

3.

על רקע חוסר היציבות של מכבי ת"א והפועל ירושלים בולטת מאד היכולת המצוינת של הצלע השלישית שלנו באירופה מכבי (סלע גיברלטר) חיפה. הקבוצה מהכרמל מציגה יכולת נהדרת ומובילה את הליגה בממוצע נקודות ובכ"ח. הטיעון של מכבי ת"א לעייפות וחוסר יציבות כתוצאה מעומס משחקים נראית בעייתית במקצת לאור העובדה שגם חיפה משחקת פעמיים בשבוע, ובכל מקרה נראה שהסיבה להבדלים ביכולת נעוצה יותר בקושי להסתגל לחוק הרוסי בליגה כשהישראלים המובילים בקבוצה כמעט ולא רואים דקות ביורוליג. בחיפה הישראלים רואים דקות בשתי המסגרות, ומהווים ברגים חשובים בקבוצה, ואין מצב של הרכבים שונים במעבר בין המסגרות, וזה די בולט.     

   

4.

איזה כיף לסיים מחזור ולגלות שבכל חמש הקבוצות שמוליכות את הליגה יש ישראלים מובילים ודומיננטיים והשינוי מתחיל דווקא מהקבוצות הקטנות יותר כאילת – חנוכי, ברקוביץ' וניסים, הרצליה- בן שימול ובלייזר, נס ציונה- טפירו ודן גם שתים מהקבוצות שמכוונות ללכת עד הסוף כחיפה וירושלים מחזיקות בסגל ישראלי מרשים. אבל התופעה הזו מרשימה עוד יותר כשמסתכלים על הדומיננטיות של הרכזים הישראלים. מורן רוט הנפלא, אבי בן שימול שנותן עונה מצוינת עד כה, ברקוביץ שמנווט היטב את אילת, ואפילו חולון של גוני וסקוורר. אז נכון שרוב השמות ברשימה הם שחקנים משנתונים קודמים שכבר מסתובבים בליגה לא מעט שנים, אבל חלק מהם לפחות מעולם לא קיבלו הכרה והזדמנות אמיתית להוביל קבוצה. בהחלט חומר למחשבה.

5.

אם כבר לאמץ כמה תאים אפורים, אז יש עוד כמה שצריכים להסיק מסקנות השבוע. ליאור אליהו שבחר לעזוב את מכבי בגלל ירידה במעמד והשכר, עדיין מחפש קבוצה שתסכים לשלם לו את הסכומים שהוא דורש, קיבל הצעה להצטרף לירושלים שמנסה להשתדרג וליצור איום אסטרטגי על מכבי ע"י תחרות אמיתית על הישראלים הלוהטים בשוק. האם ירושלים צריכה מקצועית את אליהו? האם זה רק מאבק יוקרה? ומדוע מכבי מיהרה השבוע לחדש מגע עם אליהו אחרי שנפנפה אותו לפני חודשיים? וליאור עצמו האם הוא באמת יודע לאן הוא חותר והאם יש לו את היכולת לחתור למטרתו בלי להתבלבל ולהסתנוור כפי שעשה לפניו גל מקל? הניחוש שלי לאור מהלך הקריירה של אליהו עד כה, שהוא לא באמת ציפה להגיע למצב הזה בשלב כזה של העונה, והשאלה הגדולה היא האם ימצא את הדרך לרדת מהעץ ולחתום בתנאים ריאליים יותר מכפי שקיווה להם בעונת המלפפונים, ומי תהיה זו שתזכה לעקוץ את יריבתה כשהרווח והנחיצות המקצועיים לא לגברי ברורים. כנראה שלפעמים להוציא ליריב את העין חשוב יותר מלראות בעצמך.

     

ליאור אליהו. האם הוא ימצא את הדרך לרדת מהעץ?


מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. תודה על הסיכום,רק תיקון קל מאמן נס ציונה זה נדב זילברשטיין ולא טל.
    לגבי אליהו אז מבחינת ירושלים זה החתמה סופר חשובה גם אם הוא לא יועיל לה כל כך מקצועית,זה יאותת למכבי שפעם ראשונה יש לה מתחרה אמיתית על שחקנים ישראלים בליגה ולא כל אחד רק יחלום להגיע למכבי ולהתייבש על הספסל,האמת שאם יש לו שכל אז הוא צריך ללכת לירושלים מכבי הראו לו שהם לא כל כך מעוניינים בו ולא מחזיקים ממנו

  2. אחרי טל דן אני עוקב כבר מספר שנים ואני מאד מופתע שהוא רק מהשנה משחק בליגת העל אחרי מספר שנים מעולות בלאומית גם יצא לי לראות אותו כאשר שיחק מול הקבוצה שאני אוהד ומדובר בשחקן נהדר ששווה להזמין אותו לנבחרת ישראל

    1. בשבילי הוא הפתעה גדולה ונעימה. כיף לגלות שחקנים כאלה ששוטטו מתחת לראדאר.

      יניב תודה על התיקון, האמת שירושלים ניסתה כבר כמה פעמים לגנוב למכבי שחקנים, החל בהנפלד ששקל לעזוב את מכבי, והמשך בבורשטיין לפני כמה שנים אבל מהלכים אלה לא צלחו. בקשר לאליהו אני מסכים חלקית. השאלה הגדולה היא האם מעבר לתחושה שהקבוצה מצליחה לעמוד כשווה במאבק על שחקנים היא גם מעמידה אלטרנטיבה מקצועית אמיתית לאורך זמן. כרגע זה נראה שהקבוצה בדרך הנכונה, עם ניהול מקצועי ונטול רגשות מיותרים כפי שהיה, וההקמה של הארנה שתסייע לקבוצה להתקבל ליורוליג, ולזכות בהכנסה משמעותית ממכירת מנויים.

      1. קודם כל מבין לליבך לגבי התגובות אבל בכל זאת מקווה שלא תפסיק לכתוב,לגבי ירושלים אז נכון שהם ניסו לקחת שחקנים למכבי אבל אף פעם לא הצליחו,וכמו שאמרת כרגע זה נראה רציני בירושלים ובגלל זה אני אומר שאם אליהו יעבור אליהם זה בהחלט יראה שהם בדרך הנכונה להוות אלטרנטיבה אמיתית למכבי.
        דרך אגב לי דווקא יותר קל להגיב בבוקר/אחה"צ,שאני חוזר מהעבודה אין לי סיכוי להיות ליד המחשב (ילדים)

  3. טיילור האניקוט זה גניבת השנה ואני אפילו לא צריך לראות יותר מדי את הליגה הזאת כדי להבין את זה.

    שחקן שלפני 3 שנים סומן לסיבוב ראשון מUCLA, אפילו אם אני לא טועה נבחן עם הלייקרס קיץ ושיחק קצת בדי ליג.

    אבל ברור שזה שחקן שגדול מאוד לליגה שלנו.

    פוטנציאל אמיתי, הגנה שהיא הרבה מעל להגנה טובה לליגת הישראלית(היה מהמגני פרימטר הטובים ביותר בפק 10- אז זה היה פק 10).

    אני זוכר אותו היטב ולכן אני כותב עליו.
    גניבה אמיתית הוא לא ישאר פה הרבה זמן.

    1. מעניין לשמוע עליו הוא באמת נותן מספרים יפים ונראה שהוא שחקן מגוון מאד בעיקר מרשים 10.2 כ"ח, ו2.4 חטיפות ו3 אסיסטים כל זה לצד 16 נקודות. מצד שני יש לו גם 2.4 איבודים, אבל מה שחשוב באמת זה שהוא משתלב בקבוצה ותורם כחלק מהמערך.

  4. גולשים יקרים וחברי האתר
    ככל הנראה ואם לא יחול שינוי משמעותי בכמות התגובות בטורים והכתבות שלי על ליגת וינר והיורוליג, אני אפסיק לכתוב אותם. אולי האשם הוא בי ואולי בחוסר הענין בענפי הכדורסל האירופיים, אבל זה תענוג די מפוקפק לשבת חצי שעה או יותר ולחשוב על נושאים לכתיבה ולהשקיע בניסוח וסגנון הכתיבה ולקבל מקלחת קרה של חוסר ענין ותגובות שאפשר לספור על כף יד אחת. אינני כועס על איש אבל אם זה ימשך כך אראה בכך אישור לחוסר הענין ואפסיק עם הכתיבה.
    תודה למי שכן מגיב אני בהחלט מעריך זאת.
    בברכה אלעד

      1. איתן זה לא הפוסט הראשון שאני כותב, יש גרעין קטן של אנשים שזה מעניין אותם, אבל אם לסיקור אן בי איי מגיבים 50-60- ולעיתים יותר גולשים הייתי מצפה לפחות לשליש מזה שמעניין אותם כדורסל מקומי. לצערי בד"כ יש 10-12 תגובות כש 3-4 מהן הן שלי וזה די מבאס. אין לי טענות לאיש אבל אם זה לא מעורר ענין אין לי שום סיבה להשקיע זה הכל. אם לאנשים אכפת והם רוצים אז שיביעו זאת בתגובות. זה הגמול היחיד שאנחנו הכותבים מקבלים. לכתוב לעצמי אין לי צורך.

  5. אלעד, אני מאוד נהנה לקרוא את הטורים שלך (רק תחליף את תמונת הפרופיל המשונה כבר!)
    העונה הזאת מצטיירת כעונה יוצאת דופן, אולי אפילו העונה שתשבור את המונופול המכביסטי.
    מדהים לגלות כמה שחקנים טובים יש כאן, במיוחד אחרי אליפות אירופה חשוכה כזאת.
    ישנן שתי סיבות לכך שאני ממעט להגיב כאן: א. אני מרגיש נבוך לפתוח את הפה בחברת אריות כדורסל כמו אלו שמסתובבים פה.
    ב. אני רואה את המשחקים לעיתים נדירות (אין לי טלוויזיה ואת האינטרנט אני מושך מהשכנים בגניבה, והאות שלו חלש) ולכן קשה לי לגבש עליהם דעה מוצקה.
    בבקשה אל תפסיק לכתוב את הסקירה, אתה מכניס צבע לעולם שאחרת היה נצבע בגוונים של ערוץ הספורט.
    אבל באמת, מה נסגר עם התמונת פרופיל?

  6. תמונת הפרופיל הזו באמת משונה אבל אני לא זוכר איך לשנות אותה. בכל אופן תודה על המחמאה אבל אני באמת לא חושב שאני מבין כדורסל יותר מאחרים. אני חובב כדורסל מילדות והידע שלי הוא מנסיון של שנים. אני לא מקצוען כמו אסי למשל, אבל אני מנסה לסקר מנקודת מבטי. אני אשמח מאד לקבל פידבקים, ובעיקר לפתח דיון. השתיקה וחוסר התגובות היא הכי מבאסת כי זה נותן תחושה שאני מדבר לעצמי.

  7. ניב איזה דרך יש לי לדעת שבאמת קוראים ? המשוב היחיד הוא תגובות של אנשים, וזה לא רק משוב אלא גם תחושה שמישהו נהנה ומעריך את מה שאני עושה. אני לא מאמין שמישהו כותב כאן עבור עצמו. אין מה לעשות התגובות הן הדלק והמוטיבציה להמשיך לכתוב. אני משקיע בכתיבה ומבקש שאנשים יצביעו בתגובות. אם גולשים לא מרגישים צורך לעשות זאת אז או שהכתיבה לא מספיק אטרקטיבית, או שהנושא לא מעניין. בכל מקרה אם יש קוראים שנהנים הם יכולים להקדיש חצי דקה לתגובה. מה שקרה עד עכשיו זה הצבעה ברגליים ולא בא לי להתבאס כל שבוע. אם אתה באמת צודק זה אמור להתבטא בתגובות.

  8. תודה אלעד על הפוסט הזה ועל כל השאר אני דווקא מקפיד לקרוא את הכול ובד"כ מאוד נהנה מטבע הדברים ליגת ה נ ב א מעניינת אותי יותר אבל יורליג אני רואה קבוע ומזפזפ את שאר הליגה תשמע זה טוב מאוד תמשיך אנחנו נהנהים ולכל גולשי חו"ל אם תרצו לצפות בליגה שלנו אתן לכם קישורים מצוינים ברמה של טי וי רק תבקשו אה ותיקון קל טל דן (שחקן ענק בלי הגזמה ענק)כן שיחק שנה אחת בליגת העל באשקלון ואחרי זה ירד ושוב עלה כך שמעתי את הורסקי בשידור

  9. בעל הנס .מאז ניצח מאיר טפירו את מכבי הוא זכה לכינוי "בעל הנס"
    מכיוון שגם היה קוסם וגם קראו לו מאיר .כפי שקראו ללבי מאיר בעל הנס.
    אך בערוב ימיו אחרי שעבר בת"א ,אילת ,חיפה ,הוד השרון ירושלים ,ראשון ואשדוד כשבאמצע הוא טס עד נאנסי .
    הגיע טפירו "לנססססס ציונה.
    ומאז הכותרת בעל הנס רלוונטית מתמיד .במיוחד לאור הניסים שעושה הקבוצה המדהימה הזו מדי שבוע.
    בכלל ליגה מרתקת ביותר .
    מכבי חיפה היא הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שגם לוקחת אליפות ממכבי וגם משתדרגת בשנה שלאחר הזכייה.

    ירושלים כרגיל לא יציבה .מכבי לא מצליחה להעמיד קבוצה בליגה שתתמודד עם הקבוצה שהיא מעמידה ביורוליג. בכלל ליגה מקסימה רק שתמשיך להיות ככה.

    1. זה נכון לגבי חיפה,העניין הוא אבל שלמרות שבסופו של דבר היא נראת טוב,עדיין היא לא שמרה על הסגל הקיים וזה עקב אכילס של כל הקבוצות בליגה(ושל מכבי ביורוליג),כמדומני חוץ מדונטה סמית כל הסגל התחלף,לגבי ירושלים יש לי דוקא הרגשה טובה לגבי המועדון,הח'ברה שקנו אותה נראים אנשים רצינים שאני מקווה שתהיה להם סבלנות ,כתבתי את זה בפוסט אחר פעם,אני דוקא רואה עתיד לא רע לכדורסל יהיו 4 קבוצות טובות(מכבי,ירושלים,חיפה וחולון),תהיה בכל עונה עוד קבוצה שמפתיעה כמו נס ציונה השנה וזה אמור להיות לא רע בכלל

  10. אלעד, תודה על הסיקור. אני כל הזמן קורא את הסיקורים שלך. לא תמיד מגיב כי כמו שאמר כאן מישהו, לא כ"כ רוצה לדבר על משהו שלא ראיתי. ומכיוון שאין לנו מקור מסודר לראות תקצירים כמו בESPN, אז התמונה שלי חסרה מידי מכדי להגיב. אני צריך אותך בדיוק בשביל זה – כדי לעקוב אחרי מה שקורה בליגה שלנו . אל תפסיק!

  11. צביקה מצד אחד זה מחמיא, אבל מצד שני רק מחזק את הטענה שלי. למה לסקר את מה שאף אחד לא רואה ? אם הליגה אטרקטיבית למה אף אחד לא צופה ?
    בשביל לדעת תוצאות לא צריך אותי יש מספיק אתרים לזה.
    אני מנסה לתת זוית קצת שונה ומשקיע בזה מחשבה כדי לעניין.
    הדבר היחיד שאני מבקש הוא להקדיש חצי דקה לכתיבת תגובה. זה לא חייב להיות ארוך מספיק תודה נהניתי לקרוא היה כיף וזה מספיק כדי לדעת שאני לא כותב לעצמי..

    1. אלעד אני דוגמה למישהו שאין לו זמן לראות משחקים בליגה.
      יחד עם זאת אני בהחלט מתעניין בה.
      מצד שני זה שאתה לא רואה לא אומר שאתה לא יכול להגיב.
      למשל "נס ציונה " לא צריך לראות אותה שוחטת את ירושלים בכדי להבין ולהתפעם מסיפור סינדרלה יוצא דופן.
      היי ציונה …נס ציונה ….

  12. אני קורא בקביעות ונהנה. לא מגיב כי אני לא צופה במשחקים מארהב.לפני שירדתי צפיתי קבוע בליגה כך שהטורים האלה הם הדרך שלי להשאר מחובר.
    לגופו של עניין, שלושה דברים משמחים:
    1. הישראלים בעלייה ודווקא לא המחוברים שבהם.
    2. מאיר טפירו שאני זוכר אותו קובר את מכבי בבאזר לפני 100 שנה כאילו היה זה אתמול. כל כך שמח לדעת שהוא עדיין שם. הוא דוגמא ומופת לשחקן הישראלי על איך לפתח אישיות במגרש, לא לשחק עם רגשי נחיתות, והכי חשוב, לזרוק כשאתה חושב שתקלע. לא לפחד.
    3. אולמות חדשים. זה כל כך חסר. מבאס לשחק ליד קיר כשזה המקצוע שלך. מבאס שאין קהל. זה הולך להיפתר.

    אגב, יש תוכניות לאולם בנתניה? איפה משחקת נס-ציונה? יש להם קהל? מישהו יודע האם מתפתח קהל באילת?

    1. יש אולם חדש בחיפה אולם נהדר עם 5000 מקומות. בירושלים נבנה עכשיו ארינה עם 11,000 מקומות, וגם בחולון ות"א עבור הפועל נבנים אולמות חדשים. עפ"י מה שהבנתי יש תכניות לאולם גם בנתניה. באילת עד כמה שאני יודע יש אולם קטן של 1100 מקומות, אבל הקבוצה שם די מצליחה ואולי תיווצר מסורת של קהל נאמן. נס ציונה משחקת באולם של 1200 מקומות שנקרא "לב המושבה"

      1. תודה.
        אני אנסה לברר מה התוכניות בנתניה ואפרסם באחת התגובות.
        האולם זה הבסיס לקיום קבוצה. המתקנים שהיו כשהייתי בארץ היו מבזים.

  13. מכבי ת"א טמבלים פספסו את סקוטי הופסון ואדריאן יוטר וממשיכים לפספס את דונטה סמית ועכשיו הם לא יקלטו את הפוטנציאל של האניקט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט