אירועי דיומא – 03.11.2020

כדורגל / חיים:

ליגת האלופות – מחזור 3:

19:55 לוקומוטיב מוסקבה – אתלטיקו מדריד (ספורט 5 לייב). אתלטיקו הצליחו להתאושש מהתבוסה לבאיירן בשבוע שעבר עם ניצחון על זלצבורג, והם זקוקים לתוצאה דומה על מנת לפתוח פער משמעותי בקרב על המקום השני, ואולי גם לחכות בסיבוב לנפילה של באיירן. הרוסים יקוו שהביתיות תסייע להם להשיג תוצאה שתשאיר להם סיכוי למקום השני, או לפחות כזו שתשים אותם בעמדה טובה יותר מזלצבורג במאבק על המקום השלישי. אני אהמר על ניצחון של אתלטיקו שאמורים להיות עדיפים.

19:55 שחטאר דונייצק – בורוסיה מנשנגלדבאך (ספורט 5). מנור סולומון וחבריו עדיין עומדים בראש בית ב', בזמן שהמשחק היחיד בבית הזה שלא הסתיים בתיקו היה הניצחון שלהם בברנבאו. הפעם עומדת ממול יריבה עם הגנה פחות חזקה מאינטר, אבל כזו שמולה ההגנה תצטרך להשתפר עוד קצת. הגרמנים גם הם נמצאים בעמדת זינוק די טובה, אבל הקרבה לאינטר וריאל במקרה שלהם תיצור עוד קצת לחץ. אני אהמר על תיקו רב שערים ומהנה שישמור על הסטטוס קוו בבית ב', לפחות עד המשחק של ריאל נגד אינטר.

22:00 מידטיילנד – אייקס. אמש נתגלו 11 חולי קורונה באייקס, ועם זאת מדובר עדיין בפייבוריטית די גדולה. ההולנדים חייבים ניצחון כדי לחזור למאבק עם אטאלאנטה על המקום השני בבית, וגם בסגל החסר יהיו הציפיות והלחץ. אני אהמר על 1- 0 קטן של אייקס בתום משחק רע שישחרר הרבה לחץ.

22:00 זלצבורג – באיירן מינכן (5 STARS). מאז ה-7/12/2019 באיירן עם הפסד אחד בלבד נגד הופנהיים ודאבור ועוד תיקו אחד נגד לייפציג וגם 41 ניצחונות. אם רוצים ללכת להפסד האחרון של באיירן בליגת האלופות אז שם מדובר בכלל על הפסד לליברפול ב-13/3/2019. בקיצור – כנראה שההגנה האוסטרית הבינונית לא תעמוד בפרץ הפולני וחבריו הגרמנים.

22:00 מנצ'סטר סיטי – אולימפיאקוס. יותר מחודש עבר מאז ההפסד האחרון של סיטי, ונראה שהם נכנסים לעניינים, לעומת אוליפיאקוס שהפסידו לפורט בשבוע שעבר. פערי הרמות כאן גדולים מאוד, והיוונים כנראה ישחקו הגנתי על מנת לשמור על תוצאה מאופסת ככל הניתן. אני אהמר שהם ייכשלו בכך רק לקראת הסיום ושער אחד יכריע את ההתמודדות לטובת מנצ'סטר סיטי.

22:00 אטאלאנטה – ליברפול. ג'ואל מאטיפ אמור לחזור לשחק במדי ליברפול, ואחרי הרבה זמן יהיו לקלופ שני בלמים בסגל. ההגנה נראית לאחרונה בהתאם לכך שאין ואן-דייק, כולל התבוסה ההיא 7- 2 נגד אסטון וילה, ובכל זאת ז'וטה מוביל את ליברפול לפסגת הליגה האנגלית ולמקום ראשון בבית ד' בינתיים. כוחם של האטלקים הוא בעיקר בחלק הקדמי, ולכן יהיה מעניין לראות האם ואיך ההגנה של ליברפול תצליח להתמודד עם זה. אני אהמר על משחק רב שערים ושער ניצחון מאוחר של ליברפול.

22:00 ריאל מדריד – אינטר (ספורט 5). אפשר להכתיר את המשחק הזה כמרכזי של הערב, בעיקר בגלל הפתיחה הבעייתית של 2 הקבוצות. ריאל מדורגת אחרונה בבית כשהיא משחקת העונה באלופות רק במחצית השנייה, כפי שמעיד מאזן שערים של 0- 4 במחצית הראשונה לעומת 4- 1 במחצית השנייה. נראה שזידאן מתקשה למצוא את ההרכבים המתאימים ונאלץ לבנות על שחקני הספסל שיושיעו אותו, ועד כה זה לא ממש מספיק. אני מעריך שאינטר ישחקו הגנתי יחסית וינסו לחשוף את ריאל למתפרצות, מה שיוביל ליתרון, ממנו ריאל יצליחו לחזור ולקבוע חלוקת נקודות.

22:00 פורטו – מארסיי. הצרפתים חייבים ניצחון כדי להישאר בתמונת המאבק על השמינית, אבל מצפה להם משחק קשה נגד יריבה שכמעט כל שנה מגיעה לשמינית הגמר. גם במקרה הזה כנראה שיש יתרון משמעותי לפורטו מפורטוגל, בעיקר כשהם מגיעים אחרי ניצחון חשוב על אולימפיאקוס. אני נוטה להאמין שיש יתרון לפורטו, ולכן אני אההמר על ניצחון שלהם.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הוואלטה א אספניה – קטע 13:

קטע 12, עם הסיום באנגלירו, היה אכזרי עבור המתחרים בדיוק כפי שהיה צפוי. הבריחה, שכללה את גיום מרטאן הפעלתן (שהגדיל את הפער בתחרות על חולצת מלך ההרים), נתפסה כבר בתחילת הטיפוס לאנגלירו, כאשר יומבו ויסמה, כדרכה, הכתיבה את הקצב בחזית. במעלה הטיפוס, מי שנתן את האות לפיצוץ העניינים היה אנריק מאס: לובש החולצה הלבנה פצח במתקפה, שהותירה מתי מעט בדבוקת הנבחרים. לאחר מה שנראה כמו נצח שבו הספרדי היה בחזית, קאראפאז וקארתי גישרו אליו, בעוד שרוגליץ' התקשה מאחור, וקיבל עזרה שלא תסולא בפז מסגנו, ספ קוס. קאראפאז עבר להוביל את החבורה, כשגם ולאסוב גישר אליה, ואז הגיעה המתקפה העוצמתית של קארתי, שהכריעה את הקטע. הבריטי פתח פער שהלך וגדל על השלישייה מאחוריו, והצליח לחצות את הקו ראשון, 16 שניות לפניהם. לבריטי זהו סה"כ הניצחון השני ברמת הוורלד טור, והראשון בגראנד טור, מפתיע לאור היכולת שהוא מגלה במירוץ זה. ולאסוב ומאס הצליחו להקדים את קאראפאז ולהשלים את הפודיום, בעוד שהאקוודורי נאלץ להסתפק במקום הרביעי בזמן זהה לשניים. מאחוריהם רוגליץ' הצליח לחפור את דרכו מעלה, ולהגיע 10 שניות אחרי השלישייה (יחד עם קוס ומרטין), כשהוא מצליח לחתוך את ההפסדים בקטע למינימום הרצוי מבחינתו. לפיכך קיבלנו בחזרה את קאראפאז בחולצה האדומה, ואחריו רוגליץ' (10+), קארתי (32+), מרטין (35+), מאס (1:50+), פולס (5:13+), גרוסשארטנר (5:30+), ואלוורדה (6:22+), ולאסוב (6:41+) ונייבה (6:42+).

קטע 13 הוא קטע הנג"ש היחיד של המירוץ, שיתנהל לאורך החוף של גאליסיה (כמה נחמד ומתאים לקטע נג"ש). זהו קטע באורך 34 ק"מ, שטוח לרוב אורכו, מלבד שני הק"מ האחרונים שבהם יזכו הרוכבים לשיפוע של 14% בממוצע, מה שמן הסתם צפוי להביא להחלפות אופניים לפני העלייה. אין צורך להדגיש עד כמה חשוב הקטע הזה, ודאי למי שצפה בשני הגראנד טורים הקודמים. אין לנו פה שענים טובים במיוחד (פרום לא נחשב), מלבד אחד – פרימוז רוגליץ'. הסלובני הוא המועמד הוודאי לזכות בקטע, הרביעי שלו במירוץ (כן כן, אנחנו זוכרים מה היה בטור). אלא שמה שיעניין אותו כאן הוא ודאי פחות הניצחון בקטע, ויותר פערי הזמנים שהוא יצליח לפתוח על יריביו ב-GC. לשאלה זו תהיה משמעות מכרעת עבור הזכייה האפשרית שלו במירוץ כולו, זאת כאשר נראה שנותר רק קטע טיפוס אחד (בשבת), לו תהיה השפעה על הדירוג הסופי. מבין מתחריו בחמישייה הראשונה, יש לנו את מאס שהוא שען לא רע, קאראפאז וקארתי שהם שענים בינוניים מינוס, ודן מרטין שצפוי להיפגע עוד יותר מהקטע. פערי זמנים של כדקה וחצי לטובת הסלובני נראים כמו תרחיש סביר בהחלט, שאותם הוא צפוי לקחת בשתי ידיים. שידור ביורוספורט ב-15:35.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. נג"ש מאד לא טיפוסי. זה כאילו לקחו נג"ש סטנדרטי ובסופו ישר מצניחים את הרוכבים על החלק הכי קשה באנגלרו.מה שכן הטיפוס למצפה מעל סכר אזרו הופך אט אט לקלאסי למי שזוכר את פוריטו מגיח בזחילה לפני קונטדור ואלחנדרו ולוורדה(מדהים שהוא עדיין שם).
    אתגר גדול גם לדן מרטין שינסה לשמור על המקום בטופ 5

    1. קשה להאמין שיצא מהטופ 5. בשביל זה הוא צריך לאבד לפולס מעל 7 שניות לק"מ. זה תרחיש על גבול הדמיוני.
      הסיכוי לקזז דקה מול ויסמה די נמוך.
      אם לקארפאז יש שאיפות לזכות הוא יצטרך לצמצם את הנזק לכיוון השניה-שניה וחצי לק"מ. ברור שיותר סביר שזה ילך לכיוון ה-2 ומעלה.

      1. כן ברור. יותר התכוונתי לפוזיציה מול מאס…
        אם קארפאז נשאר בהפרש של 30-40 שניות מרוגליץ בדירוג הכללי זה הישג עבורו.

      2. בהיסטוריה שלו מול רוגליץ' קאראפז הצליח רק פעם אחת לרדת מה-3 לק"מ מול רוגליץ' זה היה בנג"ש הסיום בורונה בג'ירו (קצר בחצי מהיום). בכל נג"ש אחר רוגליץ' תמיד לקח 3 לק"מ לפחות הטור השנה 10 לק"מ (אבל לקארפאז לא היה על מה לרכב) בג'ירו שנה שעברה בנג"ש באורך דומה (כולל טיפוס אבל לא באופי משוגע כמו היום) 3.3 לק"מ. בקיצור כל מה שישאיר את קארפאז במרחק של פחות מדקה מרוגליץ' צריך להיחשב הפתעה (ועדיין זה יהיה פחות מפתיע ממה שראינו בטור).

            1. בוא נגיד שאם יהיה היום גם גשם אז כדאי מאד שהם יהיו על הצמיגים הנכונים…

            2. הזכרת לי שראיתי את האנגלירו ב-2002 (ראיתי – מה שרואים בצילום, מטר קדימה), יש שם פניות פחד אלוהים יחד עם הגשם והמסלול המחליק, רק חשבתי על זה שאף אחד לא ימות שם. מה שכן לא הצלחתי למצוא בסרטונים שהם נתקעו מאחורי האופנועים וכל זה

            3. אני גם לא זוכר צילומים מזה רק את הצעקה שקמה ואת דיוויד מילאר מסרב לסיים…

            4. כן, לא מצאתי שום סרטון או תמונה שלו עוצר על הקו

            5. כי אין…

  2. שני משחקים מצוינים, שתי הקבוצות שלי נצחו. באיירן כרגיל קונצרט על זלצבורג 6:2 בחוץ.
    ריאל מול אינטר של לופטאגי 3:2
    13 שערים במכה…
    באיירן עם 2 לפולני, השני בנגיחה מסובכת מאד, בוטאנג, כריסטנסן, סנה ולוקס הרננדז. המינכנאים ממשיכים בכושר המדהים שלהם, עושים ככל העולה על רוחם בשיטה המפליקה של הפליק.
    רוברט עם עוד יום במשרד ישבור עוד שיאים השנה גם בליגה הגרמנית ולדעתי גם באירופה. רק שלא יפצע, טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה, פלפל שוד בשר…
    בריאל כארים שם אחד ופספס בסוף המק את השני, החמצה של גול כמעט בטוח. סרחיו שם פק"ל את השני ורודריגו קינח אחרי שהמילנזים השוו. בסוף המשחק השליטה היתה של האינטראים אבל ריאל במתפרצות היתה הרבה יותר מסוכנת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט