מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1.המילה האחרונה בקשר לבחירות בארה"ב

לשמחתי כל הסקרים מצביעים על ניצחון ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב.

אם הוא אמנם ינצח בהפרש גדול, וינצח במדינות כמו טכסס וג'ורג'יה, המסר למפלגה הרפובליקנית יהיה ברור: "טיפוס נרקסיסטי ומסוכן ביותר הצליח לרמות אתכם בפעם הראשונה. למזל כולנו אופיו האמיתי נתגלה ברבים, ורוב האזרחים הנבונים – ימנים ושמאלנים – הכירו סוף-סוף בסכנה האיומה שהבנאדם הזה היה מסוגל להביא על האומה, על הדמוקרטיה, ואולי על העולם כולו".

אני לא חושב שיריבו ביידן הוא האדם הראוי מכולם לנהל ולהנהיג את האומה האמריקאית. אבל לפחות הוא יביא יושר, הגינות, טהרה, וכנות למשרה החשובה ביותר עולם. הוא יאחד את העם בזאת שיזמין כמה מיריביו הרפובליקנים לשמש בממשלתו. הוא ינסה את הטוב שיוכל ללכד שוב את העם, ולקבץ את כולנו שוב להיות אומה אמריקאית, ולא אומה של דונלד טראמפ.

אם התוצאות של הבחירות יהיו צמודות

והנשיא טראמפ יעשה מה שהוא הבטיח כבר לפני שלושה חודשים שיעשה – יסרב לקבל את תוצאות הבחירות, ויגרום לכך – בעזרת סינט רפובליקני – שבית המשפט יכריע מי יהיה נשיא ארה"ב כפי שהיה בשנת 2,000 עם אל גור. גורל ארה"ב כדמוקרטיה ישתנה לנצח. אל גור הסכים לקבל את תוצאות בית המשפט שהיה פחות או יותר נייטרלי ואובייקטיבי, רק כדי לא לגרום לרעידת אדמה איומה שהיתה מטלטלת את כל הדמוקרטיה האמריקאית. אבל היום? טראמפ יקבל בשמחה את תוצאות בית המשפט העליון שהיום הוא 3-6 שמרני וקונסרבטיבי, עם שופטת חדשה שמרנית מאד שהושבעה רק לפני 10 ימים. זה יהיה הסוף של ארה"ב כפי שאנחנו מכירים אותה. הנשיא טראמפ לעוד ארבע שנים יהיה חרפת ארה"ב. נשיא שניבחר ע"י בית משפט עליון שמרני בניגוד לרצון העם. ארה"ב תהפוך לאימפריה של קלון. אימפריה שראשה פגום, וניבחר רק בעזרת מניפולציה פוליטית. העולם יחזה, ולא יאמין.

אבל…היה וטראמפ ינצח חד וחלק...

הם בוחרים מרצונם עבור טראמפ, והעולם יבין שבחירת טראמפ עוד בפעם הראשונה לא הייתה ABERRATION – אברציה, סטייה, ליקוי חד פעמי – של העם האמריקאי, אלא שהעם האמריקאי באמת ובתמים רוצה שמנהיגו יהיה אדם סרוט בנפשו, נרקסיסט מופרע, שקרן כרוני, ונשיא שבחירתו היתה חשובה לו הרבה יותר מהבריאות של העם האמריקאי.

בחירתו של טראמפ תהיה הסטירה הגדולה ביותר שסבלה האומה האמריקאית מאז ומעולם; המראה הטובה ביותר למה שקרה לעם שפעם האמין בחרות, בחופש, בשוויון זכויות לשחורים, נכשלים, ושוויון לאשה.

פסל החרות יהפוך לבדיחה הגדולה של העולם, ולשקר הגדול ביותר בכניסה למנהטן.

אם ניבחר בטראמפ, זה אומר שלא רק הוא חולה נפש. כולנו חולי נפש. אם בחרנו בו, זאת אומרת שהוא הצליח לשקר – ועדיין לשכנע בשקריו – גם את רוב האזרחים האמריקאים, ביניהם בני משפחתי, חברי, וסתם אזרחים.

אם ניבחר בו אז כנראה אנחנו ראויים לו.

2. היום קרו חמישה דברים שברצוני לדווח עליהם:

א) בשבוע האחרון כל שנייה נידבק מישהו בארה"ב מנגיף הקורונה (היום נישבר שוב שיא נדבקים חדש)

ב) היום כל שתי דקות ניפטר מישהו בארה"ב מנגיף הקורונה!

ג) טראמפ אמר ב-RALLY שלו היום ש"מספר הקורבנות מקורונה הוא קטן בהרבה מהמדווח כי רופאים מזייפים בדוח"ות על חולים שמתו כדי להרוויח יותר כסף".

ד) שוק המניות ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מרץ (אני שמתי את כל כספי המושקע במניות לפני 3 שבועות ב-MONEY MARKET. חסכתי לעצמי הפסדים גדולים מאד. זה הדבר הטוב היחיד שקרה לי בימים האחרונים)

ה) ברק אובמה ללברון (טיווי מצלם גם כאן וגם שם): "נכון שאנחנו מובילים עכשיו. אבל זה כמו שאתה מוביל עם קבוצתך בכמה נקודות…דקה לסיום…אתה מאבד ריכוז וחושב שהניצחון בכיסך. לפתע שחקן קבוצתך מאבד כדור…היריב קולע שלשה. ואז פאול תוקף. היריב קולע שלשה עם פאול, ופתאום אתה מאבד את כל ההפרש בגלל שהפסקת להילחם וחשבת שיניצחון בכיס..".

3. עכשיו זה רשמי: מייק ד'אנטוני הוא עוזר המאמן של סטיב נאש

הייתי מוסיף גם את IME UDOKA אילו יכולתי לבטא את שמו הפרטי. אמארה סטודמאייר יהיה עוזר המאמן השלישי. אבל השם המעניין כמובן הוא מייק ד'אנטוני, שפעם כשאימן בסאנס את סטיב נאש – שעתה הוא המאמן של הסאנס – ושלפני 15 שנה ד'אנטוני השתיל שם את ה-"SEVEN-SECONDS OFFENSE", שבסאנס של אז עבדה מצויין, עם סטיב נאש המנוע הראשי.

בנוסף לשלושה, גם ארבעת עוזרי המאמנים של המאמן הקודם קני אטקינסון – אדם הרינגטון, ג'ורדן אור, טיאגו ספליטר, וריאן פורהן-קלי – יישארו כעוזרים. (אולי הגיע הזמן שה-NBA תגביל את מספר עוזרי המאמנים? סתם מחשבה).

סטיב נאש אמר:

“People talk about the Phoenix teams I played on, and this sort of revolutionary tone of how it impacted the game, but the truth be told, Mike D’Antoni’s brilliance in much of that was he allowed it to evolve instead of getting in the way.

עד כאן אין לי בעיות איתו. אבל כשהוא אומר – –

I want us to play super- fast; I want us to space the floor. I want us to create opportunities to get downhill with our ball handlers and make plays for one another. Attack closeouts. A lot of high-level philosophical thoughts, and of course we’ll design and have offensive sets and things that we think fit our group, but we don’t want to get too far ahead of ourselves with the offense. We want it to stay pretty high-level right now.”

ואז הוא סיכם את כל הבול-גיים: "אני הולך על אליפות. אחרת לא הייתי מקבל את הג'וב!"

סטיב, שמע לי, אחד שהיה שם: תשכח ממשחק 'סופר-מהיר' עם דוראנט ואירוינג. אם תתעקש על זה אז אתה תעוף משם תוך חודשיים, וד'אנטוני יעוף יחד אתך. עם כל הכבוד – קווין דוראנט וקיירי אירוינג הם חשובים בקבוצה יותר ממך וממייק ד'אנטוני (ואתה יכול לצרף את סטודמאייר ל'רשימת המפוטרים'). אני מציע לך שתעשה חושבים כבר עכשיו לפני שריצ'רד הריסמן, הטנור הידוע, יספיק לשיר מילה אחת אחרי 'או קנדה…'

כשסטיב נאש קיבל את הג'וב, מייק אמר עליו: "אני מאושר בשבילו. סטיב הוא אחד הבחורים הפקחים בכדורסל. אני לא חושש ל-'חוסר נסיונו באימון'. הוא יביא אליו כמה SMART PEOPLE". עכשיו הוא אחד מהם? אם כן אז אוי ואבוי.

עכשיו בואו נלך מהכיוון השני: אם לא "התקפת 7 שניות", בשביל מה סטיב היה צריך את מייק? אחרי הסאנס היו לו רק בעיות עם השחקנים בניקס, בלייקרס, וברוקטס. הוא לא "מאמן של שחקנים"כמו שמומי הוא לא מורה לזמרה ביידיש.

כשסטיב נתבקש להסביר מדוע הוא בחר בד'אנטוני כעוזרו, הוא הגיב:

As the league average pace has increased over the last twenty-plus years, the teams that Coach D’Antoni coached have consistently finished well above the league average.

The faster the pace recorded, the more opportunities that team have to score. This will offer a methodical way of optimizing the all-world talent of Kevin Durant and Kyrie Irving

אני לא מאמין למשמע אוזני.

4. תפקיד מאמן הרוקטס החדש? ניתוח כללי מבלי שהחולה ימות!

אחרי אכזבה גדולה מאד נוספת בפלייאוף האחרון, קשת הרגשות בארגון, ומספר ההצעות והדעות על 'מה עושים עכשיו' גרמו ליותר מחודשיים חיפושים אחרי האדם המתאים להחליף את המאמן מייק ד'אנטוני. אמנם ד'אנטוני התפטר על דעת עצמו, אין להתכחש לאנחת הרווחה שנשמעה מיוסטון עד אטלנטה.

היום ידוע שעוד לפני שה-GM דריל מוריי החליט שהגיע הזמן לעזוב את הקבוצה – הדעה שהוא עומד לעזוב, או שיפוטר, היתה של כל סגניו ומנהלי הקבוצה האחרים, רפאל סטון ואלי ווייטוס – שני מנהלים עיקריים – החלו בחיפושים. הם ידעו שזה יהיה המאמן הראשון שבעל הקבוצה טילמן פרטיטה יקבל אחרי חיפוש ולא אחרי ירושה, ואני בטוח שהוא אמר להם "זוהי בחירה שאין לטעות בה!"

מה הקושי במקרים כאלה?

קבוצה המשחקת בשיטה מסוימת עם שחקנים מסוימים המתאימים לשיטה – למעשה הם קבעו את השיטה ולא ההיפך, לא יכולה להשתנות במכה אחת וגמרנו, אלא אם כן היא מחליפה גם את שחקני המפתח שעליהם נבנתה השיטה. אז הצורך במקרה כזה – מאחר והשיטה ניכשלה – היא למצוא מאמן שיצליח לשנות את השיטה מבלי לגרום למהפך טוטאלי. או במילים אחרות – –

לשנות בלי לשנות! או יותר נכון – לנתח בלי שהחולה ימות.

יוסטון הכינה רשימה של מאמנים. היא לא רצתה 'מאמן הגנה' או 'מאמן התקפה'. הם לא חיפשו 'שם'. ברשימה היו שמות מאד מוכרים כג'ף ואן-גנדי, קני אטקינסון, טיירון לו, וכל המאמנים הלא חתומים. אחד מהם היה עוזר מאמן המבריקס סטפן סילאס. הם אפילו לא חיפשו 'מאמן שיידע כיצד להסתדר עם ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק'.

הם בחרו בסטפן סילאס כי הוא אמיתי איתם בכל הפרוסס של הראיונות, והוא היה המוכן ביותר, עם התכניות הריאליסטיות ומה שנראה כטובות ביותר עבור הקבוצה. הוא הסביר כיצד הוא מתכונן לפתור בעיות, קשיים, ומה הם העקרונות שלו כמאמן.

הם מצאו בו מה שחיפשו: צעיר אינטיליגנט המכיר את המשחק מבפנים ומבחוץ. מאמן שדשמות לא מרגשים אותו. מה שמרגש אותו היא קואורדינציה, מאמץ קבוצתי, ואחד עבור כולם וכולם עבור אחד.

לפי היוסטון נשיון הוא ענה ללא היסוס על כל שאלה. הוא הגיע מוכן. הוא הכיר את כל בעיות הקבוצה בעבר ובהווה. הוא הכיר את כל 15 השחקנים ברוסטר כאילו בילה איתם כמה שנים. הוא דיבר על 'סמול-בול', על האפשרויות עם הצוות הקיים, ועל אמונתו בערך האנליטיקס.

הוא היה הארכיטקט של ההתקפה של הדאלאס מבריקס שהיתה THE MOST PROLIFIC בכל ה-NBA. הצורה שבהדרכתו ההתקפה של דאלאס שיחקה ב-SPACING וב-OFF THE BALL MOVEMENT.

אבל כנראה הדבר שהכריע לטובתו היתה השאלה כיצד הוא ישתמש בהארדן ובווסטברוק. "תשובותיו השאירו את כולם פעורי פה…'כיצד אנחנו לא חשבנו על כך???'…"

אני בטוח גם שצבע עורו עזר במקרה זה. עם כל המהפכה החברתית, חשיבות המאמן השחור גדלה, ולא משנה כיצד תסתכל על זה. הוא יתחבר לדוק ריברס, טיירון לו, דוויין 'קאסל, לויד פירס, מונטי ויליאמס, ו-JB ביקרסטאף. 7 מאמנים ראשיים מ-30 זהו נתח רציני. העובדה שהוא בנו של פול סילאס בוודאי שלא הפריעה.

5. הדעה הרווחת היא שהוולבס יבחרו את ג'יימס וויסמן בבחירה הראשונה!

לפי https://theminnesotasun.com, ה-STAR-TRIBUNE (ועוד) הדעה היא שבסופו של דבר מינסוטה יבחרו בג'יימס ווייסמן ולא יעשו טרייד של הבחירה, כי המחשבה השלטת היא שעם קרל אנטוני טאונס – המסוגל לרווח את המגרש עם משחק החוץ שלי וקליעת ה-3 שלו, ווייסמן יוכל לעשות הרבה נזק תחת הסל!

6. לפי ה-B/R הגעת דריל מוריי לסיקסרס מגדילה את הסכויים לטרייד שיביא אליהם את כריס פול!

עתה שדוק ריברס הוא המאמן, ודריל מורי הוא נשיא הקבוצה והאחראי על כל פעולות הכדורסל, הסיקסרס נשיון, הפילדלפיה אינקוויירר, וה-B/R (https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/LDUiKS0lVN26EQW6N0yc6Bm5Yps=/183×73:3719×2085/1200×800/filters:focal(1788×1076:2468×1756)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/67706305/814645828.0.jpg) – בין האחרים – כולם כותבים שהמטרה של הסיקסרס הוא כריס פול מהת'אנדר, שהוא ביחסים מצויינים עם ריברס ועם מוריי. השאלה היא מה הת'אנדר ירצו עבורו, ומה יקרס עם בן סימונס. האם הוא יישאר בבק-קורט עם כריס פול? יעבור ל-"4"?

מרתק.

7. הראיונות הלא מוצלחים של למלו בול עלולים להורידו בסולם הבחירות לדראפט

ריק בונל מהשרלוט הורנטס (https://www.radio.com/wfnz/sports/charlotte-hornets/hornets-might-expect-lamelo-to-fall) אינו היחיד שאמר שלמלו בול 'לא הרשים במיוחד' בראיון שלו עם הבוסים של הקבוצה. במילים אחרות, הוא לא אלברט איינשטיין – אוקיי, את זה אנחנו יודעים – אבל היו כוכבים אחרים ב-NBA שלא ידעו שקפריסין היא אי, ומי היה נשיא ארה"ב שנתן את האישור להטלת פצצת האטום על הירושימה.

8. הבאקס עושה ככל יכולתה לדוג את אולדיפו בטרייד עם אינדיאנה

קווין או'קנור מהרינגר, מדווח שהבאקס הולכים ALL OUT כדי לנסות לדוג את ויקטור אולדיפו מהפייקרס (https://www.theringer.com/nba/2020/10/28/21539425/daryl-morey-philaldephis-76ers-joel-embiid-ben-simmons)

הם מאמינים שהוא הדג שישכנע את יאניס להישאר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 218 תגובות

  1. מנחם סחטיין אחלה מעורב פינקת פה.
    קצת הגזמת עם התאורים האפוקליפטים על טראמפ אבל כנראה שאי אפשר בלי.
    הקטע עם נאש ודאנטוני משעשע גם במעורב וגם במציאות אבל אף לא החזקתי מדאנטוני מאמן חלש

  2. תודה מנחמנו
    עוד פוסט מובן מהלב.
    אני רק מרחם על אוהדי פילי שקיבלו את דוק ריברס, נראה לי שהצדיק, ברוך, פרוסס ושאר אוהדיהם כבר שברו את כל הרהיטים בבית כששמעו את הבשורה. אם יצליחו להנחית את CP תהיה עונה מעניינת.

    1. דוק פילי גמורה בNBA כמו בחיים צריך לנצל הזדמנויות ולהכות בברזל שהוא חם ההזדמנות של פילי הייתה לפני שני עונות, שהצמד האוסטרלי ואמביד שהיה בהריון או שהשתמשו באיזה תירוץ אחר בפלייאוף יהרס. אני מחזיק מדוק ריברס כמאמן בדיוק כמו שאני מחזיק מבראון, אני לא מבין את הקיבעון של קבוצות שמחזירות אותו פעם אחר פעם. מה פילי יעשו עם כריס פול? רק סופרסטאר יעזור להם ואני לא רואה אותו מגיע לשם. סימונס ואמביד ישארו בדיוק אותם שחקנים איזה תמריץ יש להם להשתפר?
      .
      לצערי פילי לא יודעים למכור מניות בזמן, אני המלצתי להטריד את הנגר האוסטרלי לפני שלוש שנים שערך שלו בשמיים אבל המטומטים בפילי עדיין לא הטרידו אותו וחיכו שהבלוף יתגלה.
      .
      הרוקטס גם קבוצה גמורה, הטרייד על הדביל ווסטברוק גמר להם את העתיד והיה צפוי שלא יביא להם כלום בהווה, פרסטי שדד את מורי שהפלא ופלא גם קיבל תפקיד בפילי (אולי אמביד יהפוך להיות גארד שזורק מ3).
      .
      וויסמן הוא חתול בשק פרט לזה שהוא אתלטי לא ראיתי ממנו כלום אפס קליעה אפס משחק פוסט אפס יכולת מסירה.
      בול זה גם בלוף גדול, יאמר לזכותו של לאבאר שהוא גאון שיווקי בדיוק כמו טראמפ יודע למכור זבל פעם אחר פעם לאנשים.
      .
      בדיוק סיימתי קידוש דוק אני עוד כמה שעות חוגג 82, אני אשמח שמישהו יסביר לי איך אני מעלה תמונות וסרטונים לתגובות.

      1. מזל טוב ברוך
        עד 120, שמח לשמוע שאתה שומר על המסורת בגולה. זה חשוב לדעתי.
        לגבי סרטונים, מניח שתעלה ליוטיוב ואז שים לינק. תמונות, לא חסרים אתרים ושים לינק גם כן.

            1. נשמע כאילו ה 5 שנים בדיוק נגמרו לך באמצע המשפט…
              (-:

  3. מנחם ראן אנד גאן מתאים מאד לנטס. הם הולכים לשחק כמו יוסטון עם iso אינסופי בין קיירי ודוראנט וחלוקה ביניהם. הסגנון משחק יהיה כמו של יוסטון בדיוק.
    הפעם הם במזרח ועם 2 גנרים אני רואה מצב טוב מאד להגיע לגמר. הכל בתנאי שאני מניח שדוראנט חוזר למה שהיה לפני.
    אני גם אוהב את הצוות האימון שהתארגן שם.
    לדעתי יארגנו שם הרבה טריידים. אל תופתע אם תמצא את קובינגטון בטעות בנטס.
    לגבי למלאלו בול כבר לפמי כמה ימים כתבתי פה שהוא יבחר 7 ומטה לפי דעתי. זה שהוא בלוף זה ידוע לכולם אבל לאף קבוצה ב6 הראשונות אין בו צורך אלא אם הוא בא כמחליף מהספסל לטריי בהוקס.
    מיני לא תגע בו ולא צריכה אותו יש להם ראסל וביזלי. הלוחמים לא יגעו בו כי הם יודעים שהוא בלוף.
    מייקל לא יקח את הבן של לבאר עם כל הדאחקות שלבאר הריץ עליו וגם יודע זהוא בלוף.
    לבולס יש את קובי וויט.
    לקאבס יש את סקסטון וגארנלד שהם גרועים אבל עדיפים על למאלו.
    הוא יבחר בדטרויט שאין להם גארד או בניקס. כתבתי זאת לפני כמה ימים ולפני הכתבות עליו.
    למאלו זה טמבל שבא להיות כוכב ואין לו את היכולת. הקליעה שחו זה גם פיקציה הוא לא קולע כמו טריי שלא נדבר על יכולות ניהול משחק וכו.

    לגבי מאמן יוסטון יש לי הרגשה שהוא לא הולך להבריק במיוחד. יוסטון קבוצה מתה סתם קבוצת פלייאוף כזאת של סיבוב 1 2 וזהו וזה ביום טוב

    כריס פול בשכר שלו בפילי זה אסון אבל תשמע אם נותנים לי אותו במקום הורפורד ועם נגרים אני חותם עכשיו.

  4. "טיפוס נרקסיסטי ומסוכן ביותר הצליח לרמות אתכם בפעם הראשונה. למזל כולנו אופיו האמיתי נתגלה ברבים, ורוב האזרחים הנבונים – ימנים ושמאלנים – הכירו סוף-סוף בסכנה האיומה שהבנאדם הזה היה מסוגל להביא על האומה, על הדמוקרטיה"
    .
    העתק הדבק לביבי.
    אבל לישראל אין מזל כמו לארה"ב.
    הוא לא נבחר פעם אחת, כטעות, אלא שוב ושוב.
    כמות נכבדה ביותר של אזרחים הם לא נבונים, ומונעים משינאה ופחד, או יונקים מסיר הבשר של המושחת המשחד ולכן מסרבים לוותר עליו בכל מחיר.
    הסרטן המסוכן הזה פרץ באלימות ב-96', מוגר זמנית ב-99', וחזר בגדול מ-09', שולח גרורותיו לכל מקום במשך עשור.
    ישראל כיום היא חולה סופני.
    ולכן אני אומר לך שוב ושוב, כחבר: אסור בשום פנים ואופן שתחשבו על לעבור לכאן.

    1. ישראל חולה אבל לא סופנית. יש פה סכנה אמיתית לדמוקרטיה ולמהות שלנו כחברה, וביחד עם זה יש פה עדיין אנשים טובים וכוחות חיוביים משמעותיים. אל תרים ידיים. מנחם אתה ממש מוזמן לפה, אין לנו באמת בית אחר.

    2. אשכוס אתה ממש לא מצחיק בתגובה הזאת. מתגלה לצערי גם כמתנשט חסר מודעות בצורה עמוקה ביותר. זה די מבאס לראות את זה מבחור שיודע לקחת החיים בפרופורציות ובהומור. גם אם אינך מתלהב מנתניהו, הדרך שאתה מציג את זה פה היא פשוט מנותקת מהמציאות, מתארת סוג של פסיכוזת רקלאביבי, וזה פשוט עלוב שזה לא יאמן, כמה שזה עלוב.

      1. עד כמה המצב בארץ גרוע?
        מספיק לקרוא את רב שיח החרשים שמנהל כאן בהופס.
        אני לא מסכים עם טמיר. לטעמי, לא כל מי שאני לא מסכים אתו, הוא (השלם את החסר).
        אבל עם חלק מהותי מרוח דבריו, אני בהחלט מסכים. ראש הממשלה שמתלונן שהוא מאוים, הוא המסית מספר 1 במדינה הזו. לי יש ילדים בוגרים (יחסית) בני 15 ו-13 שאני יכול עם קצת פחות חשש ללוות להפגנות,
        אבל הורים לילדים קטנים? פחד.
        כמות האלימות שמופגנת כלפי מי שבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית, היא בלתי נסבלת.
        הניסיון הזה של להציג תמונה המלמדת שהאלימות היא דו סטרית, זה שקר וכזב.
        חורה לי שיש כל כך הרבה אנשי ימין שאני מכבד ומעריך שעומדים מנגד שותקים. לא חייבים להסכים עם דעה כזו או אחרת בשביל לגנות אלימות. המאבק שמתחולל כיום, הוא בין ממסד כוחני שמסית לאלימות לבין אזרחים שמאסו ההתנהלות הזו.
        אני בהחלט יכול להבין את תחושת האכזבה לנוכח מי שעומדים וצופים באותה אלימות, בוחרים לשתוק, לעצום עיניים, או במקרה הגרוע לתת רוח גבית להסתה.
        זה כלל אינו ויכוח בין ימין לשמאל. זה מאבק על אופיה של המדינה. אנשי ימין מובהקים משמיעים את קולם כנגד ההסתה (לימור לבנת, לדוגמה. לא חסרות דוגמאות נוספות), ומי שמביט במבט מפוקח יודע –
        אין אידיאולוגיה מאחורי הממסד הרוחני. רק מאבק הישרדותי אישי.
        השורה התחתונה?
        לפני 25 שנה הייתה הפגנה עם הכותרת "כן לשלום, לא לאלימות". אותה אלימות, היא כאן, היא מורגשת, והיא מופצת ביתר שאת מרחוב בלפור.
        להתאכזב ממי שבוחרים לעצום עיניים,
        זה מובן לחלוטין.

        1. למה הימין צריך לגנות אלימות של אספסוף?
          אני מגנה אלימות כמובן, אבל ניסיון השיוך של ההזויים האלה ל"ימין" תמוהה, אתה יכול לשייך אותם למשותפת או לחרדים או לשמאלנים.

          חבל שאתה מגיב למפיץ השנאה והפילוג מספר אחד באתר…

          דווקא המצב באתר למעט מעט מפיצי שנאה הוא נהדר,
          יש פה שיח לא רע. לא חייב תמיד להיות בצד הפסימי של המפה גיא.

          צריך להפסיק להביא לקיצונים לשלוט בשיח.

          1. בוא נתחיל בראש ממשלה שלא שולח אנשים ממפלגתו ללבות אלימות כנגד המפגינים נגדו, ואחרי זה נחזור לדבר על האם יש טעם או אין טעם בגינויים

        2. ומה עם ההסתה לרצח של ביבי?
          קריאות בוגד?
          האיומים על החיים של המשפחה שלו?
          הביזןי המיני לשרה?
          שלטים של ״בגללך״ עם 3 קליעים?

        3. אתה אשכרה טוען שהאלימות היא רק בימין?
          תסלח לי גיא, חשבתי שאתה קצת שונה מאחרים פה, אבל אתה בדיוק אותו דבר כמו האחוס״לים המתלהמים.
          .
          רחמים חברוני, מכיר? תגגל בבקשה.
          רן כרמי בוזגלו שקיבל נגיחה מאיש שמאל, מכיר?
          אבישי בן חיים שאוים ברצח?
          ריקלין שצריך ליווי משטרתי כל שידור, מכיר?
          שמע, תתבייש לך.

          1. מתי זה היה, 96'? מה היה שם, דחיפות בין 2 פעילים, אחד מהימין והשני משמאל. אני לא זוכר את כל הפרטים, אבל אם זה מה שאתה מוצא…
            .
            בוזגלו. זה לא הבחור שהצית אש בעוטף עזה? אם תקפו אותו, שישלחו את תוקפו לכלא, כמו שצריך לשלוח כל עבריין.
            .
            אנשים אלימים, יש בימין, יש גם בשמאל. בימין ובשמאל יש גם מי שמגנים אלימות.
            .
            מה שאני מלין עליו,
            זה שישנה אלימות שמקבלת רוח גבית מהממסד.
            אני נכחתי בהפגנות. אנשים שבאו עם משפחותיהם. ללא התלהמות. ללא רמז של אלימות. כמות הקללות, המרירות, האיומים שהופנו כלפינו,
            זה מטורף לחלוטין.
            הבוז שהורגש מצד חלק ממי שאמורים להיות אמונים על שמירה על החוק –
            זה עוד יותר מטריד.
            .
            כאמור –
            אני כלל לא מדבר על ימין לשמאל. אני מדבר על מאבק באלימות.

            1. מערכת אכיפת החוק היא רקובה מיסודה, וצריכה ניעור רציני ביותר.
              הבעיה שיש לנו שר משפטים, וצד אחד שמשום מה לא מוכן לדון בשום דבר שינער את המערכת.
              גיבוי אוטומטי הזוי.

              בנוגע לבוז, מותר לשנוא אנשים בחברה חופשית. ואם אתה הולך להפגין אתה לא יכול לצפות שכולם יאהבו אותך.
              אלימות מחוץ לתחום כמובן.

              המשטרה בישראל אלימה, בלי קשר לימין ושמאל. תגיד תודה שאתכם יש את התקשורת.
              זכור לי שחבר שלי פעם היה בפינוי של "מאחז" לא חוקי, הוא ראה שם שוטר שבכוונה תקף נערות דתיות בביזוי.
              הבחור כמו ילד טוב העיר לשוטר, שריסס אותו בגז מדמיע, שגרם לו להתאשפז על זה.
              הקטע המצחיק שהשוטר נפל שם ונלקח לבית חולים, הוא פגש אותו שם בשירותים וצחק עליו על כל הסיטואציה.

            2. אם זה מה שאני מוצא…
              אתה באמת צריך שאני אמשיך ואמלא את כל הדף?
              .
              בכל מקרה חבל מאוד שאתה מרגיש מאוים בהפגנות, אני מגנה כל אלימות באשר היא מכל צד. מילולית ופיזית.
              .
              אלימות שמקבלת רוח גבית מהממסד?
              על מה בגיוק אתה מדבר?
              אתה אגב אולי נוהג באיפוק ומתנהג כמו שצריך, אבל ההפגנות מלאות בשנאה, מיצגים מיניים, קללות, האשמות בבגידה ואיומים כלפי משפחת נתניהו והימין בכלל.
              אתה רואה אותי מאשים אותך אישית בזה?
              לא.
              .
              בכל מקרה, אנחנו בימין לא מקבלים יותר את הנסיון הזה מאז רצח רבין להפוך אותנו לברברים, אלימים ובבונים. נגמר הסיפור.
              יגאל עמיר לא ייצג ולא מייצג אותנו וכך גם לא הרבנים עם הפולסה דנורא.
              .
              יודע רק מה ההבדל? שהיום אחרי הרצח זה שוב חוזר. אנשים מאיימים על נתניהו, קוראים לליכוד ארגון פשע, קפמביאיפ מיצגים מיניים על שרה.
              ומה יוצא מזה? שום דבר. אנשים אלימים לא נעצרים מהשמאל.
              אנשים כולבים בפייסבוק שצריך לרצוח את ראש הממשלה, אפילו ההוא מכוורת כתב ולא הוזמן אפילו לחקירה.
              אף אחד בעיתונות לא קורא להפסיק את ההסתה הזו נגד המשפחה, נגד ביבי, נגד שרה, נגד יאיר.
              ואז אתם רוצים ש?
              תוקיעו את האלימים ממכם שעושים הכל במסווה של חופש הביטוי ותראה איך השיח והמרחב הציבורי ירגישו בטוח יותר.
              .
              גם פה אשך ודרור מדברים על הימין כאילו אנחנו מאפיונרים עבריינים חסרי שכל ומוסר, אף אחד לא פוצה פה.
              זוכר מה קרה שאמרתי לך ללכת למצוץ? קיבלתי פה גשם של רעל (ובצדק, לא הייתי צריך לרדת לרמה הזו, למרות שעזרת לי לא מעט עם ההקנטות).

            3. מי שהסיתו לאלימות נגד ביבי,
              נחקרו, נעצרו, ויש מי שהועמדו לדין.
              .
              אני אסביר –
              מבחינתי, זה לא ימין נגד שמאל. זה דיון לגיטימי בעד/נגד תהליכים מדיניים. זה דיון לגיטימי בעד/נגד סיפוח התנחלויות.
              היה רוב הכנסת מקבל החלטה להפוך את יהודה שומרון לחלק מהמדינה?
              לטעמי, זו טעות. אבל זו רק דעתי. ואם הדמוקרטיה קיבלה החלטה חוקית,
              אז רק בדרך דמוקרטית (בחירות) אנסה לשנות או לקדם את עמדתי.
              .
              מה שמתרחש היום?
              זה מאבק לגיטימי על יושרה ונגד שחיתות שלטונית.
              אני זוכר את ההפגנות (הלגיטימיות) של הכתומים. אני לא זוכר אלימות שכזו מופנה כלפיהם. אני לא זוכר אלימות שיטתית שכזו, אלימות שמקבלת רוח גבית ממקהלת השלטון, ועצימת עיניים מהאמונים על אכיפת החוק.

            4. אתה לא זוכר נכון בנוגע לאלימות נגד הכתומים..
              אבל שוב הדיון פה נגד אלימות משטרתית היא לגיטימית , אבל התפיסה כאילו אתם היחידים שחווים את זה מצחיקה.
              פאקינג מכתזיות אסרו להביא נגדכם, לחבר שלי היו מביאים מתחת לבית בואש…

            5. המתנחלים פוצצו במכות
              לא נתנו להם להפגין באותה חופשיות
              .
              בעיתונים היו כתבות על איך להרביץ להם כם נתקלת בהם.
              מערכת המשפט דנה באיך שולחים לכלא מפגינים על חסימת כבישים
              .
              שוב, אין לך מושג על מה אתה מדבר, כי אין לך מישג ו/או כי אתה בעיתון של נוני ואל גזירה 12 כל היום

            6. כן, בואו תספרו לי על המפגינים נגד ההתנתקות שעמדו בצמתים וחילקו לאנשים סרטים כתומים לקשט את הרכב ואיך העוברים ושבים קיללו אותם ירקו עליהם ריססו אותם בגז פלפל, עצרו לדפוק להם מכות, ניסו לדרוס אותם, ואיך כל מנהיגי השמאל באותה עת עודדו התנהגות זאת כלפיהם.
              אה נכון אופס, בעצם זה לא באמת קרה.

            7. אז אני מבין שעמדת בכל ההפגנות וגם אתה זוכר את כל ההתבטאויות של מנהיגי השמאל מאותה התקופה. זה בהחלט מרשים.

            8. חגי
              זה אמור להיות מאוד קל להראות שמה שאמרתי אינו נכון אם זה אכן המצב.
              לא מדובר בעידן בלי תיעוד.

            9. אז זה ילך ככה שתזרוק הצהרות בלי שום ביסוס ואז אני אצטרך להוכיח שאין לי אחות? ואם לא היה לזה תיעוד בעיתונות או שאני אשלח אותך לאתר של ב7 או לעיתון יתד נאמן או לעיתון יום ליום בתור הוכחה למשהו? זה נשמע לך רציני? ולגבי התבטאויות של פוליטיקאים אני די בטוח שהיו לא מעט אמירות של "0 סבלנות" ואמירות דומות לאמירות של "אנרכיסטים". אתה רוצה משהו נגיש (הרי לא היה אז טוויטר) תוכל למצוא כאן בכתבה התבטאויות שהיו בתקשורת. התבטאויות שאלימות נוטפת מהם. https://www.makorrishon.co.il/opinion/253875/
              .
              אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שאתה אדם מאוד רציני כך לפחות אני מתרשם. אז די. תפסיק להתבטא כך. הדברים הם הרבה יותר מורכבים והרבה פחות דיכוטומיים ממה שתגובה כזו מציגה.
              .
              ולרקורד – כן אני חושב שבימין אנחנו נוהגים באלימות יותר כלפי הצד השמאל, מאשר השמאל כלפי הימין. אבל ההבדל לצערי הוא לא גדול.

            10. חגי
              קודם כל זה מקרה הפוך לגמרי מלהוכיח שאין לך אחות.
              שנית, גם אם אני מקבל את כל המתואר שם האמת מוחלטת שמתארת במדויק ארועים בדיוק כמו שהתרחשו*, התאורים האלו לא מתייחסים בשום צורה לדברים שתארתי בתגובתי. כן, לצערי שרון לא היה מעולם מנהיג שמאל גם לא בזמן ההתנתקות.
              שלישית, מה זה להתבטא כך? כל איזה צורת ביטוי שלי בדיוק אתה קובל?
              העניינים יותר מורכבים תמיד. לאיזה דרגת מורכבות אני צריך להגיע כאשר אני עונה לדמגוגיה זולה והקבלות שצריך דמיון פרוע במיוחד כדי להקבילן?
              יוצא לי פה ושם להיות בצומת זאת או אחרת. זה לא שמהצד הכביכול שמאלי (ותכלס כרגע אין מדובר בכלל בהפגנות של הצד השמאלי) לא קורה אף פעם שמישהו מפגין אלימות כלפי הצד השני(מקלל בדרך כלל) אבל לרוב מה שקורה במקרה זה שמישהו לידו מאותו הצד עוצר בעדו ומרגיע אותו, וזה לא שבצד הימני כביכול כולם אלימים, ממש לא הם לרוב יחסית ממש בסדר(וכשאני אומר ממש בסדר אני מתכוון שהם לא מתקדמים מעבר קללות כי מסיבה כלשהי זה הסטנדרט המינימלי שם), אבל אפילו כשהם בכמויות פחותות אחוזי הביטוי האלים מצדם חסרי פרופורציה כאשר מסתכלים על המצב, וכשמישהו אלים הסובבים אותו מעודדים אותו להגביר.
              אף אחד לא עוצר את האוטו שלו באמצע צומת לצעוק למפגינים בעד נתניהו איחולים לחלות במחלות סופניות, לסתם מוות מהיר, או סתם לקלל אותם. (מצד שני זה חוויה של כמעט כל מפגין להפרדת נתניהו ממושב ראשות הממשלה על בסיס שבועי)
              .
              .
              *כאשר בפועל מדובר במאמר של התקרבנות הזויה עם הקבלות מופרכות.
              'האם תלישת דרגה מכתפו של קצין משטרה, שונה בהרבה מתלישת הסמל מרכבו של רבין ז"ל על ידי מפגין זועם?'
              נו באמת? אני זוכר איך המפגינים אחרי שהורידו את הדרגה רואיינו בתקשורת והסבירו איך כמו שהם הגיעו לדרגה הם יכולים להגיע לקצין.

            11. מכיוון שאני אקסטרה אידיוט אז הנה לך מצג של התבטאויות השמאל לקראת ההתנתקות
              https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3060456,00.html
              להביט על הטוקבקים אז ולהשוות אותם למה שיש היום זה פוקח עיניים (טוב האמת שאני לא מעז להביט בטוקבקים בכתבות פוליטיות בארץ כבר שנתיים אז אולי הנקודת מבט שלי קצת מנותקת מהמצב האמיתי היום)

            12. אני חושב שיש גבול לכמה לינקים אפשר להכניס. אז רק אחד https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4828099,00.html
              כל חיפוש של "אנרכיסטים תקפו" "מפגיני שמאל תקפו" וכו' יביא לך לא מעט. ואני לא אכנס כאן לנקודה של מה התקשורת מדווחת ומה היא נוטה יותר לטשטש, אז יהיה לי קשה יותר למצוא.
              .
              לגבי הלינק שהבאת אני זוכר שהיו עוד המון התבטאויות המון. אל תשכח שהתיעוד על אף שהיה אז הוא הרבה פחות זמין מהיום. ראיונות רדיו למניהם. אבל אתה באמת חושב שלא היה מלא הסתה של הפוליטיקאים משמאל? מה לא שמעת אף פעם את זהבה גלאון נניח מדברת? היא נראית לך כמישהי שמצפיצה מסרים של פיוס?
              .
              עכשיו תגיב איך שבא לך. אז אם זו רק תגובה לשטויות שיואש פולט סבבה. רק שזה לא הרושם שלי, אלא הרושם שלי היא שאתה רואה את הדברים בצורה הרבה יותר קיצונית ממה שהיא. וחבל לי בשל כך.
              .
              אם התנסויות אישיות אז שנים על גבי שנים לא הייתי בהפגנה ובכללי לא היו כמעט הפגנות של אנשי ימין מאז ההתנתנקות. בהפגנות שאני הייתי היה סדר מופתי, בלי טיפת אלימות. גם אנשי שמאל שהפגינו נגד היו תמיד מוזמנים לשיח.
              .
              הדבר היחידי שאני חושב שאפשר למדוד איכשהו בצורה סבירה זה איך מתייחסים לאלימות הזו בכל מיני פלטפורמות. לא צריך ללכת רחוק, לטוקבקים בהארץ. מספיק שתקרא את הכותרות הראשיות בהארץ. האמת שזה די דומה לסגנון שהאשך כותב כאן. זה תמיד נראה בערך כך בהפשטה גסה: הרעים הם רעים אנחנו חייבים לעשות משהו לפני שהם יהרגו גם את הטובים"

            13. א) זה מצחיק כי בכלל הגעתי לקישור מתוך זה שחיפשתי התבטאויות של גלאון בזמן ההתנתקות כי חשבתי שבטח יש איזה התבטאות שלה שבימין אימצו בשביל להראות שהיה השמאל הסית נגד המפגינים בהתנתקות. מסתבר שהמוניטין שיש לה הודות להדהודי הימין חסר הצדקה.
              אתה מביא לי כאן קישורים מהיום, כאשר דובר על האלימות שחוו המפגינים בהתנתקות וממי ובעידוד מי היא הגיע.
              אי אפשר בכל רגע לפנות להתקרבנות של התקשורת לא מדווחת כי היא בכוונה נגדי.
              אני די הצגתי את איך אני רואה את הדברים כרגע בתגובה שלי. אם אתה חושב שזה קיצוני מדי (ומה שאמרתי היה שמלבד קללות שמשום מה הם סטנדרט בסיסי, האלימות נדירה, אז זה קיצוני מאוד מוזר) או לא מייצג את המצב אני מניח שאין קושי רב עבורך למצוא הפגנה קרובה לבית ולצפות בה מהצד.

            14. #שאתה_מתחיל_לכתוב_תגובה_עם_סעיפים_ממוספרים_ושוכח_מזה_כבר_אחרי_החלק_הראשון

      1. מה אתה מתרגש מאנשי השנאה?
        פעם חשבתי שיש אנשים שהמצב הדיפולטי שלהם זו עגלה ריקה,
        היום גילתי שהעגלה שלהם לצערינו מלאה, בשנאה,גזענות,התנשאות.

        כשאדם מתנתק מהמסורת, זה מצריך את עצמו ביציקת תוכן לחייו, יש כאלה שעשו דברים מדהימים,
        והצליחו ליצוק תוכן ראוי, אם כי זה דבר קשה.
        ויש כאלה שיצקו לזה תוכן רדוד ומוזהם, שזה יותר קל, במקום למצוא ערכים מכובדים אחרים.

        1. כן, זה מצחיק שאותם אנשים שמתיימרים לאהוב ערבים (שזה מבורך, יש לי חברים ערבים), בתמורה שונאים חרדים, מסורתיים ומזרחים.
          .
          זה מצחיק שאדם שאוכל 15 קילו בשר בשבוע לבדו, מדבר על אלימות של אחרים ובאופן כללי מדבר כאילו הוא איזה דוגמא לטוהר מידות.
          .
          על מנחם אני לא ארחיב, הוא מרוקאי ובגילו זה יוצא לו

  5. אני בכלל חושב שהשחקן שהנטס הכי צריכים מכל הליגה הוא בן סימונס. הוא יכול לשמור 4 עמדות מהיר ודוהר במתפרצות ישלים נהדר את שם החורים שקיירי ודוראנט ייצרו עבורו בהתקפה ובהגנה. לדעתי אם הם מנחיתים את סימונס וקובינגטון זו קבוצה שיכולה לקחת אליפות.
    בתור פילי הייתי מבקש את לבארט דינווידי והאריס על סימונס.
    וכמה נגרים שישלימו את הטרייד. מה אומרים הייתם הולכים על טרייד כזה?

  6. חוץ מזה תודה על מעורב מצוין.
    יוסטון היא גוויה. אין לה שום דרך להשתפר וראס את הארדן לא יספרו את המאמן.
    ברוקלין היא עוד ניסוי מופרע, אין להם שום צ'אנס לצאת מזה טוב.
    קיירי ודוראנט חירבו את הפרנצ'ייז לשנים. וממש חבל כי הם עשו דרך מופלאה להשתקם עד ההבאה שלהם.
    דאנטוני תחת נאש מעליהם… התקפת 7 שניות… מסירות בהתקפה… חחח נאש חי בסרט, הוא לא ראה את ברוקלין עם קיירי עונה שעברה?!
    הוא לא שומע את היציאות שלהם מאז שהגיעו?
    לא ייאמן שהסכים להכניס את עצמו לזה.
    איזה ברדק יילך שם.

  7. מנחם
    אתה יכול להיות רגוע
    צריך לקרות תרחיש קיצוני שטראמפ ינצח, הוא בפיגור של 8 אחוז ומעלה בכל מדינות המפתח
    לא נראה שהוא הולך לנצח במדינות החלודה (מישגן וויסקונסין) כשגם פנסילבניה מחוץ לתמונה
    טראמפ צריך לסגור פער ולנצח ב 9 מתוך 11 מדינות (ללא שילוב של הפסד בפלורידה) בשביל לנצח.
    אומרים על טראמפ שהוא דביל, אני חושב שהוא גאון. עושה הכל במודע ועם מחשבה תחילה. הוא נותן מגה טראש לבוחרים שלו במינון ממש גבוה.
    הוא יפנה את הבית הלבן כמו גדול כשיפסיד.
    בטח יארגן קייטרינג של כריכי סלופי ג׳ו לסליפי ג׳ו

    1. "הוא יפנה את הבית הלבן כמו גדול כשיפסיד"
      כל מילה בסלע, יהרוס לכל הפייקרים את התחזיות הפסימיות.

    2. מידן, אתה צריך להניח שבמדינות , כמו פילדלפיה, שנמצאות בשליטה של מערכת ממשל רפובליקאית עד 5 אחוז מההפרש הדמוקרטי יקוזז באמצעים טכנים ("שגיאות ספירה", טפסים נעלמים, פסולים תקועי דואר וכהנה וכהנה שיטות).

    1. ציפית לשמוע משהו מ MSM ?
      את האירוע הבא יהיה להם קשה להסתיר.
      ואל דאגה, הסקרים משקרים ומי שייתפס בהונאת בחירות יהיו הדמוקרטים.
      יש מצב שלא יכריזו מנצח בין שבוע לשבועיים כי הם זורקים את כל התחמושת שלהם ומזייפים בקצב היסטרי אבל זה לא יעזור להם. יוכיחו את הכל.

      1. כפי שהבטחתי, את הבירות והפיצוחים כבר הכנתי, מחכה להצגה השנייה הכי טובה בעולם, אם לוקחים בחשבון שבאיירן זו ההצגה הכי טובה כיום בספורט…

    2. פילדלפיה זאת עיר לא מדינה
      היא נמצאת בפנסילבניה, מדינה שטראמפ חייב לנצח בה
      זאת מדינה ענקית
      דווקא בפילי נראה לי שביידן שולט
      ככל שמתקרבים לאזורים של הרד-נקים טראמפ סוגר את הפער

    1. מעניין מאד שמעון, סחטיין על התכנון.
      .
      לדעתי זה טרייד מצוין לפילי, לא רע בכלל לאינדי, וסביר למילווקי ולאוקלהומה. הבעיה היחידה היא לשכנע את הנטס לקחת שחקן שלא קולע, וצריך את הכדור ביד, ונראה שיש לו אגו לא קטן, לקבוצה עם קיירי ודוראנט. אם תחליף את סימונס בטוביאס לדעתי יש על מה לדבר.

    2. לא יודע לפי מה הם מחשבים את ההשפעה על כמות הנצחונות פלוס/מינוס אבל למה למיקלווקי לקבל שחקן שמפיל אותם לקרשים (-33 נצחונות)? על פניו אני מסכים שאולדיפו במקום דוינצנזו ובלדסו אמור לקדם את מילווקי אבל המערכת חושבת לגמרי הפוך. אוקלהומה, אינדיאנה ופילדלפיה סבבה (אינדיאנה היתה שמחה להפרוק עוד חוזה כדי להקטין הוצאות). הנטס יצטרכו לראות איל סימנס משתלב בעמדה 4 אבל נראה סביר מבחינתם.
      .
      בקיצור, מילווקי אומרים לא.

    3. הבאקס נותנים הרבה יותר מדי.
      ברוקלין נותנת שני שחקנים מצוינים בתמורה לנגר, שבדיוק הפוך מהחזון החדש שלה.
      לפייסרס זה לא רע בסה"כ, במיוחד אם אולדיפו הולך להפעיל לחץ ללכת.
      לת'אנדר לא ממש שווה לדעתי, מאבדים את אחד השחקנים החשובים שלהם ונדפקים עם בלדסו והחוזה שלו.
      פילי מתחזקת מאוד.
      .
      תנסה משהו שיש בו אינטרס גם לצדדים האחרים חוץ ממך.

      1. לא מסכים לגבי הנטס. כריס לוורט לבטח ודינוודי כנראה לא הולכים לחיות בשלום עם קיריי. לדעתי אך אחד לא, אבל זה דיון לעוד 3 חודשים. עדיף לקבל תמורת מישהו עכשו לפני הפיצוץ. סימונס יהפוך לעוגן הגנתי ויעזור בהובלת הכדור. הוא יקשיב לסטיב נאש.

        1. אתה צודק רן. לבארט ודינווידי הולכים לסבול וטרייד זה עניין של זמן. לכן הצעתי את הטרייד.
          אין הרבה קבוצות בליגה שסימונס יחזק אותם הנטס היא בין הבודדות הוא די סוגר את כל החורים בהגנה ובהתקפה שקיירי ודוראנט ישאירו, הוא תפור לנטס.
          אשך זה לא קשור לאינטרס שלי הייתי עושה את הטרייד הזה גם אם הייתי נטס.
          אני הייתי עושה את הטרייד בתור המנגר של כל 4 הקבוצות חוץ מהתאנדר אבל יש אחרים שאולי יסכימו.

          1. לדעתי יש להם ערך טרייד מינימלי. אלה לא שחקנים שנותנים עבורם משהו יותר משחקן רוטציה ובחירת דראפט נמוכה.

            1. במחשבה שנייה.. 🙂

    4. רעיון טוב שמעון. ערך הטרייד של סימונס גבוה לכן אני אפילו לא בטוח שצריך להוסיף בחירת סיבוב 1. דינווינדי לאברט ריצ’רדסון האריס ואמביד זו יופי של חמישייה. לאינדי ו okc זה בינוני

  8. ברוקלין – סוגיה מעניינת. מצד אחד, להריץ את דוראנט וקיירי, שחוזרים מפציעה, והיו פציעים גם לפני זה, והם כבר לא צעירים, זה באמת לא נשמע טוב. מצד שני, אולי הצעירים ירוצו קדימה, וימסרו אחורה לדוראנט וקיירי שיצלפו משלוש? זה יהיה 7 שניות להגיע לצבע, ועוד 3 למסור אחורה ולעלות לשלשה או לדאנק במקרה של דוראנט? בכל מקרה, אם אכן זו התכנית נראה שברוקלין ישמרו על הצעירים ואולדריג' לא יגיע לשם. חבל.
    .
    יוסטון – סיילאס יצטרך להיות קוסם אמיתי כדי להוציא מהסגל הקיים יותר ממה שדאנתוני הוציא ממנו. לא רואה את זה קורה. מצד שני אני גם לא רואה אותם מצליחים לשנות את הסגל באופן משמעותי, אז נראה לי שזו תהיה עונת מעבר כזו, לפני טרייד על שארית החוזה של ווסטברוק ואולי גם על הארדן, ושלמעשה הוא הגיע כדי להתחיל את הריבילד, פשוט בעונה הבאה.
    .
    פילדלפיה – כריס פול זה לא רעיון רע בכלל, אבל קשה לי לראות את פרסטי לוקח את סימונס או את הורפורד. אולי דרך קבוצה שלישית ורביעית? אם מורי יצליח לארגן את זה הוא תותח.
    .
    מילווקי – לוותר על ברוגדון לאינדיאנה רק כדי ללכת אול אין על אולדיפו מאינדיאנה שנה מאוחר יותר זו בדיחה עצובה בה במידה שהיא הייתה צפויה. אנשים לא לומדים את לקח הארדן.
    .
    תודה רבה מנחם על מעורב גדוש במיוחד.

    1. למה שפרסטי לא ירצה את סימונס? בטווח של שלוש שנים המקסימום שהוא יכול להגיע זה פליאוף כל שנה. יקח לו זמן לאסוף שחקנים מהשורה הראשונה דרך הדראפט. יש לו הרבה בחירות אבל רובן לא בלוטרי. סימונס לכל הפחות יתן לו הגנה. פילדלפיה רק עם סימונס לא נראתה רע. מצד שני להחזיק את כריס פול נגד רצונו? למי זה טוב? שכריס פול יארגן עסקה ראויה ומכבוד. בכלל, במצב הכלכלי להיות הרבה תחת לתקרת השכר ועם יכולת לספוג חוזי רעל יכול להניב לו תשואה יפה.

      1. מסכים שסימונס "לא מפריע" יותר מדי, אבל נראה לי שעם הלחץ בפילי ובמילווקי אולי אפשר לקבל על כריס פול יותר ממישהו ש"לא מפריע". אם אני טועה, אז מסכים שאפשר ללכת על סימונס, ואולי פרסטי ימצא דרך להעביר אותו הלאה בהמשך הדרך.

  9. ישחקו או לא ישחקו ב 22 בדצמבר, זו השאלה.
    .
    לברון לא רוצה, אבל 75% משחקני הליגה נחים כבר חודשיים לפחות ועל הכף מונח הרבה הרבה כסף. תגובת הנגד של הבעלים? רוצים לנוח, נעשה ליגה של 50 משחקים בלבד – המשמעות עבור השחקנים זה קיצוץ של לפחות 50 אחוז בשכר.
    .
    הבעיה של השחקנים הקטנים? את המשא ומתן מנהלים בשמם כריס פול (שאירגן לעצמו חוזה מקס ), אנדרה איגודלה (שאירגן לעצמו חוזה ל 15 מיליון לשנה הבאה) וברוגדן (גם הוא מסודר) ומעל כולם מרחפת רוחו של לברון. שכבת הביניים בליגה, שחקנים ותקים, שמרוויחים 3 עד 10 מיליון דולר בשנה הצטמקה מאד ביחס לעבר.

  10. בתור ליברל שמאלני נורא קל לי להבין איך טראמפ נבחר ואם האמריקאים ייבחרו בו שוב זה לא כי הם משוגעים. הבעיה היא גם לא שמאל או ימין. טראמפ ניצח קודם כל את הרפובליקנים הותיקים, כמו שמובילי הברקזיט בבריטניה ניצחו את השמרנים של קמרון יותר מאשר את הלייבור. הבעיה זה כל ה"ממלכתיים" שמפחדים לעצבן מישהו. הם לא יכולים להציע פתרון לאזרחים שמאבדים את עבודתם כי "אסור להתערב בכלכלה" ולא יכולים לפתור שום דבר כי "המומחים מזהירים". טראמפ חי בסרט אבל לאנשים הייתה תקווה שהוא יעשה משהו. מקווה שמספיק הבינו שהוא יעשה רק נזק ומקווה שהפוליטיקאים ה"ממלכתיים" קצת ייתנערו מהאפרוריות שלהם כי אחרת נמשיך לקבל טראמפים.
    *
    התקפת ה7 שניות לא הביאה את פניקס לגמר אז ולדעתי היא לא תעבוד עם ברוקלין, גם אם דוראנט ואירווינג משום מה ייזרמו. בפלייאוף מישהו כבר יאט או יישבש את זה וכדאי שתהיה להם תוכנית ב'. דאנטוני לא יעזור לנאש עם תכנית ב… לא נראה לי שזה הקטע שלו.

    1. ממש לא הדעה השלטת. הדעה השלטת היא שאם ויסמן יהיה זמין במספר 2 וג"ס לא תזוז אחורה היא לוקחת אותו. לגבי תזוזות אחורה, אין דעה שלטת. אין שחקן אחד מועדף מבין דני, הליברטון, אוקורו, ואסל ואפילו אדוארדס, היז וטופין מקבלים תמיכה.

      1. לחצתי על הקישור הראשון בגוגל בחיפוש NBA DRAFT
        https://www.nbadraft.net/nba-mock-drafts/
        מבלי לראות את וייסמן – רק מלקרוא עליו כאן – אין סיכוי שג"ס תבחר בו.
        נשמע כמו פלופ רציני, אין להם צורך בשחקן כזה, וסנטרים באופן כללי כבר לא משמעותיים בליגה הזו (מלבד שחקנים מיוחדים מאוד וספציפיים כמו יוקיץ'. דייוויס בלי השריקות המופרכות שמקבל דרך קבע גם לא נשק משנה משחק).
        אני מאמין שמיני תבחר בו כסנטר לצד טאונס. מתאים להם לעשות את הטעות הזו.
        אני לא מכיר אף שחקן בדראפט חוץ מאבדיה, שגם אותו ראיתי רק בשני קמפיינים בנוער.
        אבל מהקריאה עליהם כאן בפוסטים וממגיבים אין שם אף אחד ששווה ויתור עליו.
        ההתאמה שלו לגולדן, פלוס המוכנות לשחק ברמה גבוהה מול בוגרים, פלוס התקרה הגבוהה שלו – הם לא יוותרו עליו.

  11. תודה מנחם.
    .
    ממה שיצא לי לראות את למלו, הוא יודע ליצור לעצמו – בניגוד ללונזו. אז נאמר שבהינתן בריאות למלו נמצא באזור של רוביו פחות או יותר אולי עם יותר רהבתנות. זה לא רע ובדרפט כל כך לא ודאי לדעתי שוווה לקבוצות להמר עליו. גם לקבוצות כמו מיני, הוקס שיקגו, שווה ללכת עליו כמחליף.

    1. לא… הוא ממש לא באזור.
      תראה מה רוביו עשה בתור ילד ביורוליג. הוא מנהל משחק בחסד.
      למאלו ? הוא "קנה" קבוצה שתתן לו לשחק וגם שם לא הסתדר

  12. אני רק שאלה, איך זה עובד בדיוק שד׳אנטוני הולך להיות העוזר מאמן של נאש? נגיד, שפיני גרשון היה העוזר מאמן של גודס, הוא היה אחרי איזה 4-5 שנים שלא אימן, אבל ד׳אנטוני היה מאמן ראשי עד העונה. איזה אינטרס יש לו בהצלחת נאש? הרי אם נאש עף הוא עובר לראש הרשימה להחליפו. נכון שיש סיכוי שהוא גם יעוף אם ההנהלה תחליט להחליף את כל הצוות, אבל הוא מספיק משופשף לנווט את עצמו כך שהכשלון (אם יהיה) יפול בלעדית על כתפיו של נאש חסר הנסיון. מספיק לזרוק פה ושם ״אמרתי לו אבל…״ ולבוא עם תוכנית חומש כשמזמינים אותו לשיחה כשנאש חוטף את הגרזן וברכות למאמן החדש. לא שאני טוען שזה מה שיקרה, אבל נאש עשה צעד של טירון לדעתי.

    1. הסיכוי של זה לעבוד הוא בסיכוי שיש אנשים שלא רוצים לחיות בשיטה שבה קו המים עולה כל הזמן והדרך היחידה להישאר מעליו הוא לעמוד על כתפיים של מישהו אחר (וכל זה רק כדי לעזור למישהו אחר שעומד על הכתפיים שלנו לא להרטיב את סוליות נעליו).

    2. ארז
      דאנטוני הוא לא טיירון לו. הוא לא מאמן צעיר שבונה את עצמו ומנסה להתקדם לג'וב הנחשק הבא, על חשבון מי שזה לא יהיה. הוא כבר בסטטוס של המבוגר האחראי, בעל הניסיון שלוחש עצות טובות על אוזנו של המתלמד, והצלחת המתלמד היא גם הצלחתו שלו. לדעתי הוא הגיע לשלב שבו אור הזרקורים כבר לא קוסם לו. הוא רוצה להתעסק באהבתו הגדולה, שהיא כדורסל, ולא בניהול אגואים.

    3. אולי דאנתוני באמת אוהב את נאש ורוצה בהצלחתו?
      אני חשבתי שהוא יפרוש, יפה שנשאר. במיוחד בנישה של עוזר מאמן, שיכולה להיות ממש סבבה לאדם שאין לו כח להתעסק בשיט.

  13. חבל לי על נאש הגאון שמתחיל קריירת אימון עם שתי נקניקיות כמו קיירי ודוראנט. עדיין, אם הוא יצליח לגרום לדוראנט לשמור כמו בג"ס אולי יהיו סבירים. אם הוא יצליח לגרום לקיירי אשכרה לנהל התקפה אז הוא בכלל גאון. אבל חברתית הקבוצה תהיה חלשה וזה לא מספיק לשלבים הגבוהים. חייבים איזה וטרם יעיל שיצליח להרגיע את האגו של דוראנט וקיירי. קיירי הוא ממש הנגטיב של לברון כשחקן. עושה את הסובבים גרועים יותר. תודה מנחם על המעורב. ככל שאני קורא שביידן ייקח ככה אני נלחץ יותר שהפסיכופת יחזור לעוד קדנציה. לא יכול לשמוע או לראות אותו ואת החבר סגול השיער שלו. בחילה קשה. הלוואי שהאמריקאים יעיפו אותו הביתה אבל עד שלא אראה לא אאמין. עדיין בלתי נתפס איך אנשים מצביעים לשלולית חרא הזה. מעוות וחולני לגמרי.

    1. בגלל שהמין האנושי הוא די קקה.
      האדם רע מיסודו.
      תמיד חשבתי ככה.
      ברמה האופטימית, המחאה הנוכחית אצלנו החזירה לי קצת את האמון בחברה הישראלית והורידה לי במעט את רמות התיעוב שתמיד חשתי כלפיה.
      עדיין יש פה הרבה מאוד אנשים טובים, שיוצאים ועושים מעשה למען עתידם, עתיד ילדיהם ועתיד מדינתם.

      1. אכן ואמן אשך. והתכוונתי לכתוב בשקיירי ההיפך מנאש לא מלברון…לא יודע איך הוא נכנס לשם. אני מקווה שבשישי לדצמבר קירות ביהמש ירעדו מההפגנה שנארגן שם לנאשם החלאה. בינתיים נבוא לבלפור לצעוק קצת.

      2. הטבע היחיד של האדם הוא להסתגל לסביבתו. אם אתה רואה אנשים רעים מיסודם סביבך עליך להסיק מסקנות לגבי הסביבה שהם עוצבו בה.

  14. בעונה המתקרבת ובאה יהיה יותר מעניין על הספסל של ברוקלין מאשר על הפרקט.יש כאן בהחלט מצב מאוד נפיץ. כמובן שהכול תלוי במצבם הגופני של דוראנט ואירווינג שלא שיחקו המון זמן. שניהם נוטים להיפצע (ביחוד אירווינג) כך שלדבר עליהם כמועמדת לאליפות זה ממש לא רציני.

  15. אל תתרשמו מהשפוטים הצעקניים של ביבי, שמיוצגים היטב גם כאן.
    יש ליכודניקים ערכיים שמתפכחים. עוד ועוד מהם.
    https://www.facebook.com/100047470329821/videos/226105455648464/
    מה שחשוב שאנשים אלה ואחרים שמתלבטים מכל המחנות יבינו – הצבעה למפלגת החושך של בנט היא הצבעה לביבי.
    הם יתחברו מייד לאחר שיגזלו את קולכם ויעשו עיסקה – בנט ראשון ברוטציה תמורת העברת חוקי חסינות וביטול המשפט.
    ביחד הם יסתערו על מה שנשאר משלטון החוק ומערכת המשפט וימשיכו בדרכם לביסוס המדינה כחשוכה, פרימיטיבית, לאומנית, דתית, משיחית.
    למי שרוצה לחיות במדינה חילונית, ליברלית, חופשיה ודמוקרטית – אסור בשום פנים ואופן לעשות את הטעות הזאת.
    הגיע הזמן לסובב את הספינה.

      1. הבעיה היא שהסרטן מתפשט בקצב הרבה יותר גדול מהחלקים שמחלימים. אני חושב שאנשים טובים כמוכם צריכים פשוט להתחיל בטיהור, להציל אותנו מעצמנו. אתם התקווה

            1. את זעקות היהודי הגלותי שלך אתה יכול לשמור לעצמך, אין לי חלק בזה

            2. יקירי כשאתה נכנס לפוזיציה המתמרמרת והמתבכיינת שלך אתה מאבד את כל החן שלך (ויש לך לא מעט חן). אתה אפילו מזכיר את שנואי ליבך החרדים עם הקנאות המשעממת ונטולת ההומר הזו שלא נאמר שאתה מזכיר במלחמותיך את מלחמות הדת של הציפור.

        1. חגי, נווו
          עכשיו אתה הגרורה הסרטנית?
          תחזור לתותח, ככה אנחנו הכי אוהבים אותך.
          במקום לשנות שם תחליף את האווטר, גורדון זה פסה, שים קטש.
          🙂

            1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              כן, אחד הטובים.
              מה עושים עם כל המטבעות של 10 אגורות? אין כוח לאסוף אותם בצנצנת…

  16. מנחם לגבי ניצחון של טראמפ הסר דאגה מליבך.
    כפי שכבר כתבתי פה כבר 30 שנה יש יותר דמוקרטים מרפובליקנים בארצות הברית וכל בחירות תלויות אך ורק באחוז ההצבעה של הדמוקרטים שיוצאים להצביע.כשיש מועמדים כריזמטים כמו קלינטון הצעיר או אובאמה אז האחוז הצבעה הדמוקרטי הוא גבוה.כשהילארי רצה היה נמוך.הדמוקרטים למדו את הלקח והתחילו ליישם כבר בבחירות האמצע ב 2018.ביידן הוא לא העניין כאן הפעם.גם אם אני הייתי רץ הייתי מנצח את טראמפ כי זאת הצבעה רק לא טראמפ כשהממסד הדמוקרטי הממסד הרפובליקני ואפילו השמאל הפרוגרסיבי חברו ביחד רק לבחירות הללו להפיל את טראמפ(אחרי שיפילו אותו ימשיכו לריב ביניהם).
    הבחירות עצמן לא אמורות להיות מותחות.מה שאותי מעניין זה מה שיקרה לאחריהן עם ההתרסקות הכלכלית civil unrest ושקיעתה של אמריקה לטובת סין

  17. חרות, חופש, שוויון זכויות לשחורים, נכשלים, ושוויון לאשה, אף פעם לא היו הערכים עליהם בנויה ארה"ב, זה רק המסכה המזויפת שהם שמים מעל עצמם כדי להמשיך ברמיסה בלתי פוסקת של אנשים שאינם מקבוצת בעלי הזכויות הרלוונטית היחידה בארה"ב (קפיטליסטים). אמריקנים רבים מאוד הם זנופובים וסקטוריאלים ברמות מטורפות. אפילו אמריקנים ממדינה שכנה נתפסים בעיני לא מעט אמריקנים כזרים שצריך לחשוד בהם ולפחד מהם. זה לא מקרה שנאומי ההם שרוצים להשמיד את אמריקה של טראמפ מהדהדים היטב ברגשות של אנשים אלו.

    1. מעניין לעקוב אחר השינוי שהמסיכה הזו עוברת בכל פעם שיש בקלאש. מעבדות לג'ים קרואו לניאו-ליברליזם לשם האהוב עליכם לכנות את מה שטראמפ מציע עכשיו.

    2. תמיד אני אעדיף קפיטליסטיות, מאשר החלוקת תקציבים והכסף שיש בישראל אני לא רואה סיבה למה צריך לממן כל חמור שלא עובד. זה אחת הסיבות שאזרח אמריקאי מתחיל בנקודה הרבה יותר גבוהה מאזרח ישראלי, אבל לא מעט עסוקים בלבכות.

      1. עד כה מה שלמדתי לגביך הוא שאתה מתחמק משלם את החובות שלך, ומשלם לעובדים עבורך פחות מהרווח שהם מייצרים עבורך. זה מאוד ברור למה אדם שחושב שראוי שאדם ישר ינהג כך יהיה תמיד בעד קפיטליסטיות.
        הסיבה שלאזרח אמריקני נקודת פתיחה יותר גבוהה משל אזרח ישראלי היא כמה מאות שנים של גניבה אימפריאליסטית וניצול עבודה אנושית ללא תגמול.

        1. עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה
          מִגַּב כָּפוּף נִפְרֹק הָעֹל
          אֶת עוֹלָמֵנוּ אָז נָקִימָה
          לֹא כְּלוּם מִתְּמוֹל,
          מָחָר – הַכֹּל.

          או בגרסא יהודית "18 קללות קלל ישעיה את ישראל ולא נתקררה דעתו עד שאמר להם המקרא הזה ירהבו הנער בזקן הנקלה בנכבד"
          מדהים איך בלי בושה אתה מדבר אל אדם שיצר מקומות עבודה, נתן פרנסה ואוכל לאנשים. כמה קל לחלק כסף של מישהו אחר.
          אתה מוזמן לקחת את כספך ולחלק לאנשים את "הרווח שהם מייצרים עבורך"
          הבעיה העיקרית עם קומוניסטים זה שהם לא מבינים בבני אדם, ראינו איך זה הצליח בברית המועצות וונצואלה.

          1. כרגיל ליברטריאנים חסרי מושג שאין להם מה לומר באמת צועקים ונצואלה וברית המועצות בלי שיש להם אפילו מושג קלוש על שני המקומות שלא לדבר על הקשר שלהם למדיניות הכלכלית שהדובר מולם מכוון אליה.

            1. הייתי נותן לך מקורות ידע, אבל אתה לא נוהג להתעניין בעובדות.
              אבל אם תחרוג ממנהגך, אז השאלה הפשוטה היא, למה פאקינג מעניין אותך מה ברוך עושה בעסקיו?
              לך תקים עסק "חופשי" כרצונך, "הוגן" כרצונך, ועזוב אחרים לנפשם.
              הבעיה היא שאין לך דרך לנצח ככה, אז אתה רוצה לכפות את דעתך על אחרים, מפלטו של החלש זה הכפייה.

            2. אה, ואם אתה רוצה, אתה מוזמן לקרוא את הספר של תומאס סאול "המרדף אחרי צדק קוסמי", הוא מסביר למה אנשים כמו ברוך הם לא רק האנשים המרוויחים ביותר, אלא למה המדיניות שלהם גם המועילה ביותר.
              גם יסודות הכלכלה שלו מציג יפה את הסוגיה.

            3. LOL
              תומאס סואל, עוד תלמיד שרלטן של דת השקרים של מילטון פרידמן שהזיבה היחידה שהיא עדיין קיימת היא בגלל שהשקרים שלהם משרתים את האנשים שיש להם כסף להפיץ אותם בכל חור.
              תזכיר לי מה מכל הדברים שקישרתי לך כאן בתגובה לדברים שכתבת כאן טרחת לקרוא?
              כי עד עכשיו קיבלתי ממך אפס תגובות רלוונטיות, לכל הדברים הללו.
              אז עשה טובה ואל תקשקש על התעניינות בעובדות כי לך אין.

            4. חחחח טוב אם אתה קורא לתומאס סאול שקרן, מה אני אמור לעשות.

              אתה מגדיר כל מה שלא מתאים לך כשקר, אחלה גישה לחיים(לא ציני).
              אני באמת חושב שהאיש במשל המערה, עשה טעות שחזר, והיה צריך לאנשים להישאר בחושך.
              נ.ב
              יפה שאתה שיורד על קונספירציות מפיץ קונספירציות שהאידאולוגיה הימנית היא "משרתת את בעלי ההון"…

            5. עזוב נו הוא חיי בעולם לא מציאותי, הוא מושב שהמטרה של עסק כלכלי אמורה להיות הומנית. יש סיבה שהקומניזם לא עובד ולא יעבוד .

              אני עדיין מחכה ממנו לתשובות, על מי נופל כל הסיכונים והנזקים של עסק כאשר הוא נכשל? מי בא עם ההשקעה?

            6. קראתי לסואל שרלטן, אבל למה שאני אצפה ממך לשים לב למה שבעצם נכתב.
              לא ברור לי איך הצלחת לקפוץ לאידאולוגיה ימנית מהדת הנאוליברלית של פרידמן אבל בכל מקרה זה לא קונספירציה שהנאוליברליזם של פרידמן משרת את בעלי ההון, זה עובדה שכל מי שמסוגל להביט שתי שניות בעולם בעיניים פקוחות מבין.

            7. מסכים ברוך, אבל זה מעצבן כי בארץ זה לא נדיר שיש שנאת עשירים, או מצליחנים.
              ניקח אותך לדוגמא במקום לבא ולהגיד "בא אדם לקח את חייו בידיו, הקים עסקים, עשה הון, ודאג לאנשים לעבודה ולהאכיל"
              הפכו אותך לאדם "שמנצל" אנשים לצבירת ממון.
              ככה לא מייצרים חברה מצליחנית, וגם לא חברה ערכית.
              ככה מגדלים חברה צרת עין, שחומדת וחומסת את החזק, רק בגלל שהוא חזק.
              אתה יודע שבישראל עשירים תורמים פחות מבארה"ב? שבכללי החברה תורמת פחות?
              זו תוצאה ישירה של החינוך לכך" שהמדינה צריכה לדאוג לחלשים" במקום להבין שזה מוטל על כל אחד.

              אני סטודנט למקצוע שנחשב רווחי ומבוקש, אתה פוגש סטודנטים ואתה שואל אותם, למה להצביע למפלגה שתעלה את המיסים, הם עונים לך" מי ידאג לרפואה, ולחלשים", ואתה שואל אותם למה שהם לא יתרמו, עד כדי כך אנשים סומים מלעזור לאחר, שרוצים שיקחו מהם כסף בכח לזה.

            8. פשש, אתה ממש מומחה בקפיצות חסרות בסיס.
              עכשיו אני שונא עשירים.
              הדברים שאתה צריך לספר לעצמך כי לשמור את עצמך מלהיות צריך לעמת את עצמך עם מחשבות שלא מסכימות איתך. הכי מצחיק איך אתה באותו זמן מתבכיין על איך אנשים סותמים לאנשים פיות כאשר אתה אוטם לעצמך את האוזניים.

            9. אולי אני פשוט לא מסכים איתך?
              אולי אני חושב אחרת?
              אני בא מהעולם הדתי ב"ה, ואת הטיעונים האלה שיעני אם לא מסכימים איתך, אז זה כי לא מקשיבים לך, אני מכיר מספיק שנים.

              אתה טוען בלי להתבייש שברוך
              " ומשלם לעובדים עבורך פחות מהרווח שהם מייצרים עבורך"
              הפנתי אותך לספר של הוגה דעות, שהוא בדיוק מסביר כמה המושג של "רווח" זה דבר חמקמק שקשה לקמט, ולך קל להגיד למישהו שלקח סיכון עצום שהוא חומס את החלש.
              אתה יודע כמה עסקים נכשלו? הרווח מאפשר לאנשים להיכנס לשוק מסוכן, ולשפר את רמת החיים של כולם.
              בזכות הרווח אדם כמו הנרי פורד הלך קילומטרים ברגל, ובנה אימפריה ששיפרה את חייהם של כל תושבי ארה"ב.
              בזכות "הרווח" מייסד וולמארט בנה אימפריה ענקית, שהורידה את מחירי הסחורה, וסיפקה למיליוני אמריקאים חווית קניה ורווח עצום. (הם גם תרמו לא מעט כסף לצדקה)
              טיילתי כמה ימים בקובה, שמה אין ניצול, המקום כן מעלה תהיות על קפיטליזם מול קומוניזם, אבל דבר אחד בטוח, עושר ושגשוג אין שם. אתה נכנס לסופר 2 סוגי עוגיות(וניל או שוקו), ולחם אחיד. פה במכולת השכונתית בעיריית פיתוח שלי יש עושר עצום יותר מכל מה שיש שם. אבל היי שמה אין "רווח".

              ואולי ברוך סיפק עבודה לאדם שהשקיע כך בחינוך ילדיו, והילד הזה עם תואר מהאוניברסיטה? למה לרמוז שברוך לא ישר?

              אתה אפילו לא שם לב לגסות רוח בדבריך,חוץ מזה שדבריך לא הגיוניים.

            10. לפעמים צריך פשוט להתעלם, אתה יודע כמה פעמים בחיים שמעתי את המילים חזיר קפיטליסטי אלפים. אף אחד לא מתייחס לעובדה שסיפקתי עבודה למאות אנשים אם זה אנשי מכירות ,קבלנים וכל מה שמתחתיהם , אדריכלים, רואי חשבון עורכי דין. ומה לא…
              .
              אף אחד לא מתייחס לבעל העסק שלוקח סיכון עצום בהשקעה שלו וחוטף את כל הנזק אם הוא מפסיד (במיוחד בנדלן), ועדיין מבלבלים פה את המוח שמגיע לעובד תמורה זהה, שהוא בא כטבאולה ראסה לעסק.
              .
              בסוף זה השכר שמציעים בשוק העבודה ,המטרה שלי היא למקסם רווחים כבעל עסק והמטרה של העובד זה להשיג את מיטב המשכורת אם היה לו מקום אחר הוא היה עוזב, הנסיון להפוך עסק למוסד הומני וביטוח לאומי מצחיק אותי
              .
              .אני גם שונא את השטות הזאת שהמדינה צריכה לדאוג לאזרח זה נותן לאנשים את התירוץ לבכות במקום לעבוד קשה. אני הגעתי לארהב בגלל הקיפוח שהיה בארץ לפני 51 שנים, לא בכיתי ידעתי שגורלי בידיים שלי בלבד וזה לא משנה מי בשלטון אף אחד לא ידאג לי יצאתי לעבוד והתוצאות מדברות בעדם עצמם , פשוט הרבה יותר קל ונוח לאנשים לבכות ולצעוק גזענות ואפלייה במקום להסתכל במציאות שבפועל היה לך נשיא שחור לפני 4 שנים.

            11. אולי באמת אתה לא מסכים איתי, אבל איך אי פעם תדע אם במקום לבחון את העניין פשוט תדמיין לעצמך שאתה יודע מה הדעות שלי ולא תסכים עם הדעות המדומינות שלי?
              אבל אתה באמת לא מקשיב לי. הערתי לך לגבי כמה נושאים שהתלוננת לגביהם בשבועיים שלושה האחרונים והבאתי לך הבהרות לגבי איפה אני חושב שיש לך מיסקונספציה לגביהם וגם הבאתי לך כמה קישורים להרחבת הפרספקטיבה לגבי חלקם, התגובה שלך לכל זה הייתה כלום אחד גדול. אין לי מושג אם קראת בכלל אי אלו מהדברים הללו.
              סואל יכול לקשקש הרבה ואני לא הולך להכנס לויכוח שלם על המחשבה הכלכלית שלו והטענות שלו שחלק לא קטן מהן הוא קלוקל עד שקרי לחלוטין(חלק מהרעיונות שלו כל כך מטומטמים שזה כואב), אבל כאשר אתה קופץ ומתעלם מהאימפריאליזם והעבדות ומסיק שהמקור לעושר הוא פשוט הקפיטליזם הנקי של כלכלת השוק ושאנשים ענייים רק בגלל שהם לא עובדים זה לא מבט רציני על המציאות. והעולם בינתיים אכן עסוק אמפירית בלהוכיח שהרעיונות של פרידמן הם אכן דת ושאין להם ביסוס במציאות.
              שוב אתה מצליח לקרוא או להבין לא נכון. אני אמרתי שברוך ישר בעולם שהוא חי בו במערכת שהוא מאמין בה. מה שאינו ישר הוא המערכת ועולם הערכים שלה.
              כן, ההבדל בין קובה וארה"ב זה רק הנקודה הקטנה הזאת שארה"ב קפיטליסטית וקובה סוציאליסטית. אתה לא רציני נכון?
              מה זה ברוך סיפק עבודה לאדם? ברוך עצמו הרי דוגל בכך שהמוטיבציה היחידה היא לעשות כסף ושהוא בעצם מעסיק אנשים רק כדי שיעשו עבורו יותר כסף. מה זה רלוונטי שהאדם הזה השתמש בכסף בשביל החינוך של הילד שלו שעכשיו עם תואר מאוניברסיטה או כל שימוש אלטרנטיבי אחר שלו בכסף הזה?
              אני לא יודע איך ברוך עשה את הכסף שלו איך הוא התייחס לעובדים שלו, איך הוא התייחס לעוסקים מולו. איני שופט אותו ואיני יכול לעשות זאת בלי שום מידע. אני גם מודע לכך שלא משנה כמה זה עשוי להיות מעניין לבחון את הדיסוננס בין איך שקפיטליסט רואה את עצמו ואיך המציאות של פועלו נראית כאשר היא נבחנת לעומק לפרטים הקטנים, אין מצב שברוך אי פעם יחשוף כאן כמה הוא הרוויח איך וכמה הוא שילם לעובדים שלו(וכמה קבלני המשנה שעבד איתם שילמו לעובדים שלהם), אז בכל מקרה לא יהיה לי אפילו איך להצביע עבורו איך הוא לא עומד בסטנדרטים שהוא טוען כביכול בפני עצמו שהוא עומד בהם. בכל מקרה אין אנשים שמקלידים תגובות באינטרנט שלא נהנים מהעיוות הכלכלי הנוכחי של העולם שלנו, אבל זה שאני חלאה פריבילגית(ואני חתיכת חלאה פריבילגית) לא אומר שאסור לנו להתלונן ו/או לרצות לשנות דברים.
              מה שאמרתי על ברוך הם שני דברים, אחד נכון מנסיון אישי, השני הוא פשוט נתון של המעמד החברתי שלו במערכת הכלכלית שהוא חי בה. אתה יכול לאהוב את זה או לא, אבל זו המציאות ואין טעם להעלב מזה.
              אני בהחלט שם לב שאני גס רוח כלפי ברוך. זה מכוון והוא הרוויח את זה ביושר.
              זה נורא נחמד להגיד שדברי לא הגיוניים בלי להציג איך איפה וכיצד.
              יודע מה, דבריך לא הגיוניים.

            12. ברוך
              אהבתי את הגרסה שלך לשיר שוב
              קבל 1+

        2. חביבי אני לא יודע איזה חוב אתה חושב שאני חייב לך,

          העובדים שהיו לי לא לקחו עשירית מהסיכון שהיה לי בסוף בעל העסק לוקח את הסיכון ואת הרווח,
          דרך אגב אם אני אשלם לעובדים את מה שהרוויחו לי איזה רווח ישאר לי? אף אחד לא מחייב אדם לעבוד אצלי זה התנאים רוצה תעבוד לא רוצה על תעבוד. או שאני צריך להביא לכל עובד מרצסדס ב60k כתנאי בסיס?
          .
          הסיבה שלאזרח אמריקאי יותר קל זה גודל השוק והאופציות עבודה המגוונת שבו, המיסים הנמוכים משמעותית ועידוד ודחיפת הכלכלה החופשית.

          1. אתה יודע היטב ואתה מתתמם.
            אין כמו להנות מתוצרת העבודה של אדם בלי לספק לו דבר בתמורה.
            שמור את הבבל"ת הליברלי שלך למישהו בלי השכלה בסיסית שלא יודע דבר על ההסטוריה או על כלכלה.

            1. תביא לי ציטוט ידידי אני לא יודע איך אתה חושב שאני חייב לך כסף , אבל כמו שהבנתי אצלך מחשבות לחוד מציאות לחוד.
              .
              מה זה לא לספק לא דבר אני מספק לו את המשכורת שמספקים בשוק, לא ענית לי על כמה שאלות מהותיות
              שמעוררות את התאוריה הקומוניסטית שלך לחלוטין, מי הביא את ההשקעה של העסק? אם העסק מפסיד מי חוטף את הנזקים? מי מחייב את העובד לעבוד אצלי?
              והשאלה החשובה כנראה ביותר האם אתה יודע מהי מטרה של עסק?

            2. אתה צורך כאן כל יום תוכן של אתר של מתנדבים.
              בחיי שאין לך טיפה של מודעות.

            3. אני מחכה לתשובה הם שאלות די פשוטות, מי מפסיד שהעסק מפסיד העובד או הבעלים? מי הביא את ההשקעה? חבל שאתה מתחמק ומנסה ליצור עולם קומוניסטי במקום לענות
              .
              אתה יודע מה המשמעות של התנדבות? אני יכול להפנות אותך למילון

            4. ברוך
              זה עובר מעליך, ולא משנה לי הסיבה, בכל מקרה אתה תקבל ממני את התשובות לשאלות האלה עוד פעם כאשר תפסיק להתתמם ותשלם את החוב שלך.

  18. לדעתי יש להם ערך טרייד מינימלי. אלה לא שחקנים שנותנים עבורם משהו יותר משחקן רוטציה ובחירת דראפט נמוכה.

    1. איזה יופי, באמת הבן הטוב של אבא ואמא.
      נאחל לו שיגיע לאטלנטה ויתראיין בעברית ע"י מנחמנו עבור הופס, אחרי שתגמר הקורונה.
      לוקה דונציץ הבא? לא חושב אבל שחקן טוב מאד שיכול לפרוח ליד הקוריוז.
      מה אתה אומר, צדיק?

        1. נצטרך לחכות ולראות.
          הווישפול שלי זה שבדיעבד הוא יהיה השחקן הכי טוב מהדרפט הזה (עדיין לא דונציץ) ואם יצא בבחירות מאוחרות אנשים יתפשו את הראש ויגידו איך פספסנו אותו כמו שהיה עם יאניס.

      1. הוקס זה תפור בשבילו. הם נותנים הזדמנויות ונתנו לכל הצעירים לכן הוא יקבל גם. הם גם מחפשים בנרות מוביל כדור משני לטריי למשך כמה דק. הם ניסו את זה שנה שעברה קצת עם רדיש והורטר שנכשלו כשחון חרוץ ולכן לדני יהיה צאנס לעשות קצת גם דברים מעבר לחיתוכים וקאץ אן שוט. הוא גם מתאים לטיים ליין שלהם וגם מנחם גר שם. לצערי לא רואה אותו מדרדר למקום 6.

        1. קבוצה ללא שיטה ובה יש שחקן אחד מורם מעם שעושה מה שבא לו, מתי שבא לו (שזה אומר לזרוק המון ובלי קשר לזרימת המשחק) – זה לא תפור בשבילו.
          הוא צריך קבוצה שבה כולם משחקים בשביל הקבוצה, ולא בשביל הסטט' והאגו.

  19. לגבי הסקרים, נראה שהייתרון של ביידן אכן יציב
    *
    לגבי יוסטון, הם עלולים להפוך לעוד קבוצת סיבוב 1-2, אלא אם יצליחו לשמר שם את השיטה ולשדרג אותה, שקשה לראות איך זה קורה
    *
    לגבי פילי, כריס פול זה טוב מאד בשבילם, ולו רק כי סימונס ואמביד לא יכולים לשחק יחד, כי שניהם צריכים צבע פנוי (ולהביא את פול ישנה את את הסגל בטרייד, או את התפקיד של סימונס על המגרש). צריך בפילי הרבה שינויים כדי לסדר את הפלונטר בסגל שיש שם.

  20. לגבי ברוקלין,
    על הנייר יש להם המון, שני כוכבים, סגל טוב מאד, נבחרת מאמנים מרשימה.
    בפועל זה יהיה לדעתי שלם קטן בהרבה מסכום חלקיו, בסגנון של פילי, או הקליפרס(של הפלייאוף)
    אין היררכיה ברורה בין השחקנים, אין מנהיג אמיתי, אין סגל עם שיטה (העונה כנראה מתחילה עוד חודשיים), אין מאמן מנוסה או סדר סביר בתוך קבוצת האימון. וזה לפני נושאי כשירות שלא מובנים מאליהם (חזרה מפציעות וכו')
    מאמין שנציגת המזרח (בסגלים הנוכחיים) תהיה בוסטון או מיאמי או אולי הבאקס אם יתעשתו

  21. אם לקיירי יהיה רספקט לנאש, העסק יכול לעבוד. כל ההצלחה האפשרית של ברוקלין בנויה על זה – כמה קיירי יהיה מוכן להקשיב למאמן ולפעול בהתאם.

  22. בתחום הכדורסל –
    מתרוצצת שמועה שגולדן סטייט מעוניינים באוברה מהסאנס. לגולדן סטייט יש טרייד אקספשין בו הם יכולים להשתמש בשביל לקלוט את החוזה של אוברה. ויש להם בחירת דראפט שתשמש פיצוי הולם (אני מנחש שבמקרה כזה הם יקבלו בחזרה את הבחירה ה-10 של הסאנס).
    במקרה כזה, הסאנס יזכו באפשרות לבחור ברכז (ויפתרו את סוגיית החוזה הנגמר של אוברה) וגולדן סטייט יזכו בעומק שישלים להם אחלה סגל להתמודדות על אליפות 21'.

  23. גיא, אתה בדיוק כמו מנחם רק צעיר ב40 שנה.
    אין לך מוג על אלימות בשמאל כי היא לא מדווחת בתשקורת שאתה צורך.
    .
    אין לך חצי מושג על מה אתה מדבר.
    השמאל לא רק שאלים, הוא הרבה הרבה יותר אלים.
    משתמש באלימות לא לגאלית ולא לגאלית.
    אבל מאיפה לך? אתה שפוט של אל גזירה 12 וcnn.
    זה מזכיר בדיוק את התעלוליים הסטטיסטיים שאתה עושה כדי לנסות להוכיח נקודה.
    בכל מקרה תתבייש.

    1. למה ככה? מדובר באנשים סובלניים שמוכנים לשמוע דעות אחרות.
      ראה למשל https://twitter.com/MLevitt_NP2013/status/1317781548901363712?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1317781548901363712%7Ctwgr%5Eshare_2&ref_url=https%3A%2F%2Frotter.net%2Fforum%2Fscoops1%2F661721.shtml

      שהם ביטלו הרצאה של זוכה פרס נובל לכימיה ! בגלל דעותיו על קורונה, בנושא שבכלל לא קשור לקורונה! ובתחום ההתמחות שלו.

      איך אמר הפרופסור המלומד(שבקורונה הוא טעה בענק) New Dark Age Cometh.

      1. כן, לגמרי, השמאל ביטל את ההרצאה שלו, לא העמיתים שלו שלא רצו ששמם יקשר בשמו.
        אתה מאבד את הטיפת יושרה האחרונה שעוד הייתה לך.

        1. איזה יופי הניתוק בין השמאל להלך הרוח הפרוגרסיבי. חבל שאת האספסוף שמתנהג באלימות בהפגנות אתה לא מפריד ככה מהימין.

          אני לא יכיל להעיד על יושרתי, כי אין הנחתום מעיד על יושרתו.
          אבל רק אגיד שלפי הפיסיקה, לפעמים התוצאה שאתה רואה אצל האחר, קוראת אצלך בעצם (או בלשון חז"ל כל הפוסל במומו פוסל), ולכן אמליץ גם לך לבדוק את יושרתך(ואני אבדוק את שלי).

          1. לא לרצות שהעבודה שלך תהיה מזוהה עם עבודה לא מקצועית של אדם במקצוע שלך זה מנהג עתיק ימים שאין בינו ובין פרוגרסיביות חצי דבר.
            לא חסרים דוגמאות לדיסאסוציאציות חברתיות על בסיס בערך כל מסגרת רעיונית.
            ההתעלמות שלך מזה מעידה על כך שהמח שלך עוות לגמרי על ידי תסביך רדיפה.

    2. פשוט עצוב!! השמאל כבר שכח מה זה להיות שמאל, במיוחד בישראל, שנאה גזענות אלימות מילולית ופיזית… אצלנו זה בכלל עצוב הפוליטקי קורקט שהולך במדינה שדרן סקרמנטו פוטר בגלל שאמר שחיי כל האדם חשובים, האשימו אותו בגזענות.

      1. אם אתה מחפש דוגמה להסתה ואלימות –
        רק לאחרונה נכתב כאן באתר "חייל נאצי" על אלוף במילואים.
        היה צריך להציב לך את האמרה העצובה הנ"ל מול הפנים בשביל שתתייחס.

        1. בפוסט הזה נכתב על ראש הממשלה ומחנה הימין על ידי מפיץ השנאה :
          "כמות נכבדה ביותר של אזרחים הם לא נבונים, ומונעים משינאה ופחד, או יונקים מסיר הבשר של המושחת המשחד ולכן מסרבים לוותר עליו בכל מחיר.
          הסרטן המסוכן הזה פרץ באלימות ב-96', מוגר זמנית ב-99', וחזר בגדול מ-09', שולח גרורותיו לכל מקום במשך עשור."
          ולא ראיתי גינוי כלפי מפיץ השנאה. על האמירה ההזויה על האדם שהעיד על עצמו שהוא קצין בצבא תוך כדי שהוא "מזהה בקרבנו תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני שבעים שנה" יצא גינוי. אם כי יאיר גולן לא העיד על עצמו שהוא קצין בצבא *כ*נאצי?

            1. יפה גינוי רפה למפיץ השנאה זה הכבר התקדמות.
              וביבי מגנה אלימות
              https://news.walla.co.il/item/3376917

              https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5632941,00.html

              או שאתה מצפה שביבי יגנה כל היום מיעוט בזוי שמטופל ביד קשה(לשם שינוי על ידי המשטרה)

              מה שכן ביבי לא מגנה את האלימות במגזר הערבי,שהיא לא נתפסת, ופוגעת קודם כל במגזר עצמו.
              אבא שלי עבד שנים באחת הערים הגדולות של המגזר, בהערכה רבה. ויש לו מספיק סיפורים קשים של אלימות והזנחה.
              זכור לי פעם שהיה סיפור של נקמת דם, ואבא שלי דיבר על זה עם שכן שלי, שהיה אז בכיר במחוז, והיום מתפקד כאחד הבכירים במשטרה,. אותו שכן שאל אותו "תגיד מהיכרות שלך איתם,האם אפשר לשנות אותם?"(לא זוכר את המילים המדוייקות,אבל זה ללא ספק רוח הדברים)
              האם זה נראה לך הגיוני שככה ידבר בכיר במערכת אכיפת החוק?(למרות שצודק)
              רוב הנשים שנרצחו בארץ, הינן מהמגזר הערבי. למרות שיחסן באוכולוסייה נמוך משמעותי.
              ומשום מה למעט חברי כנסת מהמגזר, אף אחד לא מדבר על זה. בושה וחרפה.
              נ.ב
              אני מבקש ממפיצי השנאה לחסוך את התגובה שקוראת לי גזען, לכו תפיצו שנאה במקום אחר.

        2. גיא אתה רואה איזה דברים כותבים על ראש הממשלה פה באתר, על כל מצביעי הימין? השוו פה את ביבי לדיקטטורים מעבר (אחד שאחיו נהרג במבצע , ששירת כלוחם קרבי) אני לא מדבר על טראמפ שהאשימו אותו ברצח עם. זה ההגדרה של ההסתה ושנאה.

          גם היום כפי ששמת לב לא התייחסתי לגרורות שאשך משווה את האזרחים או הגזענות כלפי הדתיים, לא אומר שאני לא מגנה אותם!!!

          1. תקרא שוב את תגובה 36.
            .
            תפסיק לעצום את העיניים,
            ברוך.
            זה לא ימין מול שמאל.
            זה דמוקרטיה, כן או לא.
            זה תמיכה באלימות, כן או לא.
            .
            יש אנשי ימין שהתחילו לצאת לרחובות. גם הם מבינים שזו לא אידיאולוגיה שמניעה את מקבלי ההחלטות.

  24. ובכל מקרה, חבל מאוד שלאף אחד לא מפריע שאשך קורא לביבי והימין סרטן ואף אחד אפילו לא מגיב.
    או כשגיא טוען שרק הימין אלימים.
    .
    אשך כמובן חכם מאוד מאחורי מקלדת ובכלל בחוסר כבוד לאנשים בכלל ולמבוגרים כמו ברוך בפרט.
    .
    אז במטבע שלכם: אנחנו אלימים וזה בגללכם:
    https://ibb.co/1b6GB46
    אנחנו אלימים ודם של מעל 1000 אזרחים ישראלים על הידיים שלכם ושל פושע אוסלו.

    1. א. אתה סובל מבעיה רצינית בהבנת הנקרא. אני אומר שראש ממשלה שאמור לייצג את הימין הוא המסית מס' 1 לאלימות ופילוג. אנשים אלימים, יש בכל צדי המפה הפוליטית. ראש ממשלה שנותן רוח גבית לאלימות?
      .
      ב. תגובה ילדותית כל כך. מזכיר את תגובת ה-"לך תמצוץ" שכתבת.
      .
      ג. היות וניתן לנחש שגילך צעיר (התגובה הילדותית לא משאירה מקום לספק) ושלא יצא לך לראות את מה שהתרחש בעזה לפני האוטונומיה,
      אז אסתפק בזה –
      אין לך מושג. אין לך מושג עד כמה עמוקה הייתה שלולית החרא שדשדשנו בתוכה. מהסיטואציה ההיא נולד דור הטרוריסטים הנאלחים שיצרו את התמונה הנ"ל.

      1. גיא נו זה היתממות המצב עם הערבים התחיל הרבה לפני אני יכול לחזור איתך למעוראות תרפ״ט שבא שחטו יהודים (נולדתי כמה שנים אחרי אבל הסיפורים חקוקים) בגלל שהינו יהודים או למלחמת העצמאות שבה אני ילד בין 10 מפוחד שרוב משפחתו יוצאת להגן על ישראל , אני יכול לחזור איתך לתקופה שהייתה ילד ב66-67 לפני מלחמת ששת הימים, אני יכול לחזור איתך לנזקים של הסכם אוסלו או טיפה לפני ומה הנזק שקרה לישראל כל פעם שעשית וויתורים עסקת גבריל דוגמה טובה, החינוך בעזה לעולם לא הכיר בישראל או במדינה יהודית,
        השטות שאם תיתן להם שטח ועזרה הם יחיו איתך בשלום לא באמת עובדת לא היסטורית לא סטטיסטית.

          1. אני לא עוצם עיניים כמה פעמים ירדתי על ביבי על זה והגבתי על זה גם על טראמפ וביבי כתבתי שהם משסעים ומפלגים את האזרחים ויוצרים הרבה שנאה

            1. שימון, מהיום אין יותר שב״ר אלא חבורת הזבל.
              תרשום

            2. האמת שמעון צריך להקים סופר טים יש לנו פה כמה סופרסטארים שבאים בול

      2. ראש הממשלה מסית לאלימות?
        אתה פשוט הזוי כמו מנחם, אין מה לומר.
        תראה לי דוגמא אחת להסתה של ביבי. אחת.
        רק חסר שתביא את הציטוטים החתוכים שהוצאו מהקשרם על ה0מול ששכחו.. או שהערבים נעים…
        .
        התגובה היא בדיוק ברמת השיח שיש פה. אני מתאים את עצמי לרמה.
        .
        יש לי מושג טוב מאוד מה היה פה לפני אוסלו ומדריד וכו׳. אני קורא ומתעניין וגם נולדתי לפני ההסכם הארור הזה.
        .
        אתה כנראה לא מבין דבר נורא פשוט:
        השקט בעזה הוא מדומה, הם עסוקים בטרור מבור עד ערב ואם לא המצור על עזה, היה פה גרוע באותה מידה כמו בתקופה של לפני הקמת הרשות.
        הרי ערפאת סיפר שאוסלו הוא תרמית ובשמאל התעלמו
        מנגנוני הבטחון שאנחנו עזרנו להקים ונצנו להם נשק השתתפו אקטיבית בפיגועים
        אבן מאזן הוא מכחיש שואה ולא מועיל לא לעזתים ולא לנו, מי ששולט בפועל בעזה הוא החמאס ולא הרשות.
        אז מה הרווחנו פה?
        .
        ותעשה לעצמך טןבה ותפסיק לדבר בהתנשאות, אתה מבוגר ממני בסהכ ב10 שנים. אתה לא בגיל של ברוך או מנחם.

        1. מה לעשות שיצא לי לראות את עזה רגע לפני מימוש הסכמי האוטונומיה.
          .
          "השמאל שכח מה זה להיות יהודים"
          .
          "הערבים נוהרים"
          .
          השקר שהוא סיפר (איזה כיף שיש חסינות) על כך שהקרן החדשה מממנת את המחאה נגד השחיתות.
          .
          הפייק ניוז (התמונות מקהיר, הפוסט שהופץ כאלו מפגינים מתכננים להביא גז מדמיע, או תרסיס פלפל, מה שזה לא יהיה)
          .
          יש כל כך הרבה. כל מילה של רגב, זוהר, אמסלם. באמת רשימה בלתי נגמרת.

          1. ביבי לא אמר "הרעבים נוהרים"…
            חבל שאתה מביא אמרה לא מדוייקת, הביטוי המדוייק:
            "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי"

            1. דוגמא מצוינת לתרבות הפייק ניוז בארץ, שכמו עוד הרבה דברים אחרים הומצאו בארץ הקודש.
              .
              יש עכשיו סילוף מסוג אחר:
              לומר שבגין והרב עובדיה יוסף היו דמויות נערצות והיו קונצנזוס, וחבל שביבי ואחרים לא כאלה היום.
              חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              ״בגין רוצח״ וטורי ביקורת ושנאה על עובדיה יוסף מבוקר עד ערב, אבל כשהם הלכו מהעולם משתמשים בהם כלכאורב דמויות אהודות.
              מיררו להם את החיים כמו שממררים עכשיו לביבי וכדי לשכנע אפשר לשקר בכל דרך אפשרית.

          2. חחחחחח אתה מכיר את המשפטים המלאים?.
            ״אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים, הם חושבים שאת הביטחון שלנו ישימו בידי ערבים, הערבים ידאגו לנו הערבים ידאגו לנו– ניתן להם חלק מהארץ והם ידאגו לנו." ~ לחישה לרב כדורי, בשנת 1997
            .
            .
            "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים. לנו אין V-15, יש לנו "צו 8", יש לנו רק אתכם. צאו אל הקלפי, תביאו את החברים ובני המשפחה, הצביעו מחל כדי לסגור את הפער בינינו לבין מפלגת "העבודה". בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".
            .
            .
            זאת הזתה גיא?
            זאת הסתה של מי שסילף את הציטוטים

            1. זה ממש משעשע. הציטוט המלא:
              "אם הם לא מסכימים אתי, אז הם שכחו מה זה להיות יהודים…" כאילו ה-"קונטקסט" הופך את האמירה לפחות מסיתה…
              .
              "עמותות השמאל מביאות אותם…"
              .
              את נאום השחפ"ץ אתה זוכר?
              .
              מה עוד?
              את מה שהמסנג'ר של תנועת הליכוד שלח לפני הבחירות, אתה זוכר?
              "אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים – ותאפשר איראן גרעינית שתחסל אותנו. אסור לנו לתת לזה לקרות!"
              הערבים. הם רוצים להשמיד את כולנו! אפילו את הילדים! ואחר כך אתה מזועזע כאשר חברי כנסת מזכירים תהליכים שהתרחשו לפני 80 שנה.
              .
              וכל זה מבלי להתייחס למה שמפיצים שליחיו, להם יש את האפשרות לומר דברים בטון שהוא (עדיין) לא מרשה לעצמו.
              .
              אם אתה לא מצליח להבין שכאשר ראש הממשלה (אמור להיות של כולם) מחלק את הציבור ל-"אנחנו" ו-"הם", כאשר הוא מבטל את הלגיטימיות של ציבור שלם, זו הסתה,
              אז באמת מדובר כאן בדו שיח של חירשים.

            2. אתה רוצה ממש מצחיק, מה שהוא לחש לכדורי בחוסר אמונה, זה בעצם מה שקרה וקורה בשטח ונתניהו משתף עם זה פעולה בעשור האחרון כאילו זה הדבר הכי טבעי בעולם.

    2. אתה לא ימין, דביל, אתה שפוט של נאשם מושחת ומסית שלא סופר אותך ושוקד על החרבת מדינת ישראל.
      אתה תומך שחיתות חסר מוסר, מקופח סדרתי המונע משינאה לערבים, לאשכנזים, ל'סמולנים' ולאחר.
      אתה וחבורת הזבל שלך בהופס הם מיעוט צעקני, אבל אתם מתמעטים והולכים באוכלוסייה הכללית.
      רק השפוטים שבשפוטים נשארים לתמוך בו, השונאים שבשונאים, העיוורים שבעיוורים.
      האלימים וחסרי הבושה, חסרי המוסריות.
      אני אפילו לא הולך לתקן אותך על השטויות שאתה כותב ועל העיוות המכוון של דברי.
      אין לי דין ודברים עם שכמותך.
      אתם תישארו בשלכם, הרוב המכריע של אזרחי המדינה הערכיים, שוחרי הדמוקרטיה, שלטון החוק, השיוויון אשר יצאו למלחמה על עתידם יחלוף על פניכם וימשיך הלאה.

          1. אני מבין שתמכת במירי רגב אז?
            בלי קשר מה אני קשור למירי רגב?
            וצודק, הזכות יוצרים היא לרבין כמובא בציטוט:

            העובדה שרבין ראה במתנחלים "סרטן" ידועה ומוכרת. בספרו "פנקס שירות" שפורסם ב-1979, הוא כתב בין היתר: "בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר – סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית.

            אני חושב שעדיף להפסיק להיות מגלה סרטנים, ולנהוג יותר בכבוד אחד בשני.

            1. מגלה סרטנים או מזהה תהליכים

            2. "בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר – סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית."

              וואלה צדק.
              הפעם הראשונה והאחרונה שלי הייתה במסגרת מילואים לפני כמה שנים. הפחות משבועיים שהייתי שם הספיקו לי להבין כמה אנחנו רק צריכים לעוף שם ובמהרה.

        1. העיקר שכשאני ניבלתי את הפה, אז באו כל מיני כמו אור, ג׳ונתן ועוד כמה מתחסדים שיצאו עליי על השפה.
          אבל על האפס הזה אף אחד לא מדבר.
          .
          זה גם לא ככ מפתיע בהתחשב שזה בדיוק מה שקורה בשיח הציבורי כל יום.

          1. תגיד מה אתה רוצה? זה מה שיש לך להגיד עכשיו, "אבל מה איתו"? זה שהאשך מדבר כמוך עושה אותך בסדר? אתה זלזלת במישהו שדיבר איתך יפה ולעניין כי הוא כל כך תיסכל אותך שנגמר לך מה להגיד, אז ירדת לרמה שירדת אליה. כנראה למדת יפה מהמודלים לחיקוי שלך רגב ואמסלם

      1. מי אתה בכלל שתקרא לי דביל יא אפס שגבר רק מאחורי מקלדת.
        בטח כופכפת כל חייך שאתה חושב שאתה יודע הכל ומנסה להדביק לי ולאחרים פה ובכלל כל מיני סיגי התנהגות

      2. אגב, ילד כאפות שכמוך,
        אנחנו רק גדלים בשיעור שלנו באוכלוסיה.
        מיליון וחצי בבחירות האחרונות ויותר גם בבחירות הבאות.
        .
        ואתה? תמשיך להיות ממורמר ואפס כמו שאתה.
        מקופח או לא, מבטיח לך שאני הרבה יותר מוצלח ממך, בלי קשר למה אני או אתה השגנו בחיים, פשוט מהעובדה שאתה בכיין, ממורמר ואפס.
        .
        יאללה תתקדם מפה, ילד כאפות.

        1. ידידי לא צריך לרדת לרמה הזאת, לגבי תרבות הPC כאן היא חמורה פי כמה.
          https://www.google.com/amp/s/amp.detroitnews.com/amp/3132629001

          לגבי כל הבכי של המקופחים, לעולם לא הבנתי זאת אני עזבתי את ישראל לפני 51 שנה בגלל קיפוח שהיה ויצאתי לחפש לי עתיד כלכלי טוב יותר בארצות הברית.

          1. אין ספק שהיה (ועדיין יש).
            רק שזה ממש לא העניין פה בשיח בחודשים האחרונים, באתר וברחוב.
            .
            הקטע עם הPC בארה"ב הוא בכלל משהו שיצא מכלל שליטה.
            כל ה I am a while privileged ולכן אני צריך להתנצל על קיומי וכו'. חחחחחחח זה פשוט בדיחה.
            זאת אותה בדיחה שבגללה ישראל מושמצת בכל הזדמנות באו"ם, על ידי מדינות שבהן מצב זכויות האדם מזכיר את שנת 500 לפני הספירה.

  25. אני מאוד אוהב את הרעיון של וויזמן אל מינסוטה, וכבר אמרתי את זה כמה פעמים.
    יכול להיות ניסוי מעניין של תאומי מגדל בעידן המודרני, יכול להיות מרתק לצפות בזה.

  26. הבעיה היא לא ימין או שמאל. הרי לכולנו יש את שניהם במוח.
    הבעיה היא היעדר הגשר בין שניהם.
    על זה ייפול ויקום העם.
    מאחל לכל מגיבי ומגיבות האתר הנפלא הזה להיות על הגשר הזה, כי במוקדם או במאוחר הוא עתיד להיבנות.
    והוא לא יבוא מהפוליטיקה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום.
    ובימים ההם שיהיו.. וְגָר זיואש עִם כגילרי וְנאיתיל'ה עִם גת'וג יִרְבָּץ וְעֵגֶל (כך במקור) וּכברוך וּקוריוז יַחְדָּו וְנרותם אלרן קָטֹן נֹהֵג בָּם. ז וּפרופ' לס וָדוק רזי תִּרְעֶינָה יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן שוכני האתר וְאלכס רבינו כַּבָּקָר יֹאכַל תֶּבֶן'.
    עד כאן מפנמה הבהחלט לא מושלגת.

    1. ואיך שכחת, ונאמר אמן?
      אני באמת חושש לעתיד העם שלנו והשלום צריך להיות קודם כל בינינו.
      השיח הפך להיות מגעיל בעיקר ב 30 השנה האחרונות.
      כמו שאמרתי בעבר, מלכות דוד 80 שנה, חשמונאים 70 בערך ועכשיו אנחנו הבית השלישי, מריבות קללות שנאה תהומית. כל צד מתחפר ומתעב את השני. מי יושיענו?

  27. הבעיה היא לא ימין או שמאל. הרי לכולנו יש את שניהם במוח.
    הבעיה היא היעדר הגשר בין שניהם.
    על זה ייפול ויקום העם.
    מאחל לכל מגיבי ומגיבות האתר הנפלא הזה להיות על הגשר הזה, כי במוקדם או במאוחר הוא עתיד להיבנות.
    והוא לא יבוא מהפוליטיקה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום.
    ובימים ההם שיהיו.. וְגָר יואש עִם גילרי וְאיתיל'ה עִם ת'וג יִרְבָּץ וְעֵגֶל (כך במקור) וּברוך וּקוריוז יַחְדָּו וְרותם אלרן קָטֹן נֹהֵג בָּם. וּפרופ' לס וָדוק רזי תִּרְעֶינָה יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן שוכני האתר וְאלכס רבינו כַּבָּקָר יֹאכַל תֶּבֶן'.
    עד כאן מפנמה הבהחלט לא מושלגת

  28. אני רק שאלה:
    מתי מתחילים לקבל מושג סביר מה התוצאות? האם ברביעי בבוקר שלנו כבר יודעים ב 80-90% מי ניצח בכל מדינה?

      1. בסוף איזה יום?
        אני אגיד לך למה אני שואל.
        התקשורת הישראלית (והכללית) היא ייצור שמזין את עצמו. הרבה פעמים מייצר חדשות במקום לדווח עליהן. אני בטוח שכל ערוץ יפתח לעצמו איזה "משדר מיוחד" שבו "רק אצלנו תשמעו ותראו את כל… בקשר לבחירות".
        אז אני רוצה לחסוך לעצמי זמן בהיה במסך, ולהתעדכן בזמן שבו כבר יש איזושהי ודאות (גבוהה/סבירה) בתוצאות האמת

            1. האמת שלא..

            2. לא זוכר הכל במדויק, אבל בערך ככה:
              אדם על כדור פורח עובר במעופו ליד הולך רגל.
              "תוכל לומר לי איפה אני?" – הוא שואל.
              "אתה על כדור פורח בגובה 10 מטרים מהקרקע, בקו רוחב 31 צפון וקו אורך 24 מזרח, נע במהירות 5 קשר בכיוון דרום מזרח" – עונה לו הולך הרגל.
              "אתה בוודאי מהנדס", אומר האיש בכדור.
              "נכון. איך ידעת?"
              "ובכן, שאלתי אותך שאלה וענית עליה בפרטי פרטים נכונים, אבל לא עזרת לי בכלל".
              "אתה בוודאי מנהל", ענה האיש על הקרקע.
              "נכון, איך ידעת?"
              "ראשית – אינך יודע היכן אתה נמצא, לאן אתה הולך, או איך להגיע לשם. שנית – אתה שאלת וביקשת את עזרתי, ולאחר שנתתי לך אותה, אתה עדיין לא יודע את הפרטים הקודמים, אבל איכשהו – כעת זו אשמתי"

            3. אז לא עזרתי לך? 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט