"מה תעשה בחירת טראמפ ל-OBAMACARE" – מאמר 4 -ואחרון -בסדרה. חשבתי לכתוב 5, 6, ו-7 אבל נישבר לי מטראמפ ומהכל (מנחם לס)

הבן של טראמם: "קורבנות הקורונה שואפים לאפס" (29/10) ביום שמספר הקורבנות כמעט נגד ב-1,000. עבורו ועבור אביו זה "שואף לאפס" כי יש שם רק "1" אחד.

אחד הדברים האחרונים שטראמפ רוצה לדבר עליהם הוא HEALTHCARE. למה ומדוע? כי הוא הבטיח "לחסל לחלוטין את ה-OBAMACARE שהיא תכנית הביטוח הרפואי הגרועה ביותר בתולדות ארה"ב מאז בריאתה ולהחליפה ב-HEALTHCARE".

מה הבעייה? שהוא החל בהריסת אובמהקר בעזרת השופטים השמרנים שהוא הכניס למערכת המשפט הפדרלי בכל רמותיו, עם בעייה חמורה ביותר אחת: הוא לא החליף את 'אובמהקר' ב-'הלת'קר', כי 'הלת'קר' הוא רק שם בנתן ל"תכניתו", אבל תכנית עדיין אין.

מומחי HEALTH POLICY – משתי המפלגות – ביקשו לראות את 'התכנית של טראמפ'. הדמוקרטים בגלל לבדוק אותה ולהביע דעתם, והרפובליקנים כדי לנפנף בתכנית החדשה לעיני הבוחרים.

במסיבת עתונאים לפני שבוע הדוברת החתיכה של הנשיא טראמפ התבקשה להראות את ה-HEALTHCARE של טראמפ. היא הביאה את ה-LOOSE-LEAF NOTEBOOK עם "תכניתו". אבל איש לא הורשה לתקוע מבט. אח"כ התברר שהיא הביאה את ה-"LOOSE-LEAF" עם דפים חלקים כמו טוסיק של תינוק…

למה? למה? למה אף אחד לא הורשה לתת מבט? הדפים היו 'ר-י-ק-י-ם', פור גאד סייק.

אק רגע, הרשו לי להכניס עוד תמונה שלה:

(אחד הדברים העצובים בהפסד של טראמפ תהיה העובדה שיותר לא נראה את Kayleigh McEnany  – שכולנו כבר מזמן דלוקים עליה)

בקיצור ולעניין, טראמפ מחסל את אובמהקר מבלי שישנה לו תכנית ביטוח בריאות מינימלית לשכבה הענייה באומה. כולם היו בטוחים שהקורנהוירוס תאלץ את הנשיא לעבוד עם הקונגרס הדמוקרטי למצוא פתרון, אבל בינתיים מאומה לא נעשה, ואלפי – אם לא עשרות אלפי – נגועי קורונה קשים, מגיעים לבתי חולים ללא ביטוח רפואי. אובמהקר היה משלם עבורם. בינתיים ישנו בלבול שלם שמישהו – אנחנו – נצטרך לשלם עבורו: הכספים עתה משולמים מה-MEDICARE TRUST FUND של 2026. הכסף הזה יהיה חייב להיות מוחזר. מהיכן? ביידן יחזיר מיד את מס ההכנסה למולטי מיליונרים מ-21% ל-35% כפי נשהיה לפני טראמפ, וכמה ביליונרים ישלמו את כל מה שנילקח מה-MEDICARE TRUST של 2026.

בפעם האחרונה שמקרה כזה קרה היה ב-1997, אבל אז ביל קלינטון והקונגרס פתרו את הבעייה. לפני כן שה-MEDICARE לא יכול היה לשלם היה ב-1983, ואז הנשיא רייגן והקונגרס פתרו את הבעיה. לארה"ב יש את הכסף. השאלה מי משלם אותו: העובדים בעם עם תלוש משכורת, או עשירי העם י-ח-ד עם בעלי תלושי המשכורת. אבל הקונגרס חייב להיות BIPARTISAN כדי להשיג זאת: רק דמוקרטים ורפובליקנים ב-י-ח-ד בקונגרס יכולים להוריד את מחירי התרופות שעלו לשחקים כאלה שהאדם הממוצע לא יכול יותר לשלם עבורם, ולטפל בבעיית -"SURPRISE MEDICAL BILL" כשאדם שהיה בבית חולים ועבר ניתוח, לפתע מקבל חשבון של $20,000 לשלם.

מה שטראמפ עשה היה לבטל את הביטוח הלאומי המינימלי שהיה מטפל בכל חולי הקורונה מבלי להציע מאומה במקומו כי הוא מטומטם מדי לעשות זאת, והוא לא מוכן לשמוע לעוזריו המומחים. אצל טראמפ הפילוסופיה של ממשלו הוא "אחרי המבול".

זה יהיה דבר שביידן יוכל לעשות: לעבוד עם הקונגרס. טראמפ? טראמפ והקונגרס זה כמו כשר לפסח וחזיר. עובדה שטראמפ, וחברי הקונגרס הרפובליקנים הקיימים, ניסו להקשות על אזרחים חסרי אמצעים ליהנות מה-OBAMACARE ע"י הוספת כל מיני קשיים ומיגבלות. הם ניסו ומנסים ללא הפסק

TO REPEAL AND REPLACE OBAMACARE

כגון חובה להיות עובד עם תלוש משכורת כדי ליהנות מהביטוח הרפואי. רק שופטי בית המשפט הפדרלי יכולים היו להחליט נגד האדמיניסטרציה. הרבה מהם עשו זאת, אבל הרבה גם סירבו להחליט נגד טראמפ כי הוא הושיב אותם שם מלכתחילה, ובכך נגרמו קשיים על גבי קשיים לחולים רבים, והתשלום עבור טיפולם הגיע מהמדיקר טראסט פאנד (שהסברתי למעלה)

בינתיים חתימת אובמה נשארה על OBAMACARE אבל טראמפ ניסה 4 שנים להגביל ולהקשות על השימוש בה עם ה-EXECUTIVE AUTHORITY שתישאר לו, הווה אומר שאם ייבחר שוב, יהיו לו עוד 4 שנים לפגוע ולחבל ב-OBAMACARE, וכמובן שאם ייבחר שוב זאת אומרת – זה כמעט GIVEN – שגם כוחו בקונגרס ובסינט יגבר.

תודה לאל שבינתיים, לפי הסקרים, הוא ממפגר גם במספר הבוחרים לנשיאות, לאנשי קונגרס מועמדים להחלפה, וסנטורים העומדים לבחירה אף הם.

המסקנה הפשוטה היא זו: טראמפ לא יצליח לבטל את ה-OBAMACARE. מה שהוא כן מיצליח לעשות (ואת שליש העבודה הוא כבר עשה) יהיה לקלף ולהקטין את היכולת לשימוש בו, עד שלא יישאר ממנו כמעט כלום!

דוגמאות? הנה:

“. For example, the Trump administration has hobbled the state marketplaces where individuals can buy insurance, with a variety of small-scale policy changes. The administration cut nearly all the funding for staff to help people sign up for coverage through the marketplaces, and made it easier for consumers to buy cheaper plans elsewhere that may not cover preexisting conditions, one of the core requirements of the Affordable Care Act. The president and Republicans see it as politically advantageous to have the marketplaces function poorly.

עם יתרון קיים של 3-6 בבית המשפט העליון טראמפ לא צריך 'לבטל' את OBAMACARE – צעד שיביא ללא ספק למרד של שחורי ארה"ב שכמוהו לא ראינו. כל מה שהוא צריך זה להציע עוד ועוד 'שינויים אדמיניסטרטיביים' שיעברו מבתי המשפט התחתונים לבתי משפט ה-APPALATE, ומשם עד בית המשפט העליון עם רוב שמרני מוחץ.

התקווה היחידה שישנה נגד ניסיונותיו של טראמפ להוריד פלח אחרי פלח מה-OBAMACARE היא שהדבר דורש עבודה ומחשבה של ממש. טראמפ יגיד לעצמו 'לעזאזל עם OBAMACARE וכל השטויות. אני טס לפלורידה לשחק קצת גולף!"

אבל התקווה היותר גדולה היא שהוא, פשוט, לא ייבחר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 66 תגובות

            1. למה שלא תשב לכתוב על כך כמה מילים במקום לזיין לי את המוח שוב ושוב, שוב ושוב. זה אף פעם לא מעייף אותך. רק לכתוב מעייף אותך.

            2. חבל לי על העצבים של מנחם, מצד אחד יש לו אחד כמוך שממרר לו את החיים, בגלל בעיה אובייקטיבית כמובן, ומצד שני ברוך משגע אותו. אני הייתי משתגע…
              אז אני שוב אשים פה את ארצי באנקר, אולי זה ירגיע אותו קצת ויצחיק אותו.
              https://www.youtube.com/watch?v=Z8EKndHBy7U

            3. רזיטרול אתה בדיחה מהלכת בלי שתוסיף שום דבר.

            4. שמח שאני משעשע אותך, אמרתי לך שאין לי בעיה עם זה שאתה נכנס בי, בכיף.
              אבל גם אמרתי לך שכל פעם שתיכנס פה במנחם או כל בן אדם אחר בצורה הזו אז אני אכנס בך בחזרה…
              אתה גס רוח ואתה לא קולט שיש לך בעייה. היא בולטת וזה כבר לא מזיז לך.
              אני אזכיר לך כל פעם שתיכנס פה במישהו ואני אראה את זה.
              בי אתה יכול להיכנס חופשי, לא במנחם ולא באנשים אחרים.
              אני יודע שמגרד לך עם הבעיה ולא נותן לך מנוחה, אבל אפילו אדם עם בעיות יודע להתאפק כשצריך.
              סתם הצעה, כל פעם שמישהו כותב פה משהו שמדליק לך את הסעיף, תספור עד 10 ותעבור הלאה.
              תאמין לי שיהיה יותר טוב פה וגם לך.

            5. אני גס רוח…
              וואלה. יפה שאתה יודע לנתח את הבעיות של כולם חוץ משלך.
              בוא נסתכל על הדיאלוג שהיה כאן ונראה מי באמת התנהג בגסות.
              אהה שכחתי יש כאלה שמותר להם כי אתה אמרת.
              סתם הצעה. תרד מהעץ הגבוה שטיפסת עליו כי יום אחד תיפול.

            6. התגובה שלך היא הסימן הכי טוב לבעיה שלך.
              התגובה של מנחם, אחרי כן, אומרת לי הכל…..
              לגבי השאר, לא שווה תגובה, במיוחד השורה התחתונה. אני מקווה שהגולשים האחרים קוראים את זה. מעניין מה הם יכולים להסיק מזה…
              1, 2, 3…
              אולי סוף סוף יפתחו לכמה העיניים, ויבינו על מה אני מדבר.

            7. מה הם יראו רזי. בוא בוא ספר לנו.
              אתה יכול לתת לכולם הצעות אבל אני לא?
              להזכיר לך את הפעם האחרונה שנפלת וברחת מכאן לשנתיים?

            8. מאז "האגדה של קורה" לא ראיתי את הכשלים של תיאוריית פרסת הסוס בצורה כל כך מובהקת.

            9. ואם אנחנו כבר כאן בוא תחלוק עם השאר את יכולות הניתוח מבריקות שלך ותספר להם מה בדיוק האבחנה. מה הבעיה של עידו.

            10. התחלת לדבר על עצמך בגוף שלישי?
              חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              אני מאמין שאתה יודע מה הבעייה שלך או לפחות חושד.
              וגם אחרים מתחילים להבין, כולל אלה שמתחברים אליך מידי פעם.
              לא צריך שום יכולת ניתוח מיוחדת, רק לקרוא את התגובות שלך לאנשים ובמיוחד לאדם בן 83 וקצת שנותן לך במה ויד כמעט חופשית.

            11. האיש שדואג להוסיף לשם שלו את התואר דוקטור ורץ לספר לחברה כל פעם שהוא כותב אות מגחך… כן מודעות עצמית תמיד הייתה הצד החזק שלך.
              כרגיל אתה מפזר השמצות חסרות בסיס במסווה של רמיזות. כי הרי הכי חשוב שלא תתלכלך ותוכל להמשיך להכריז על 'נקיון כפיך'.

            12. גילרי
              מהתגובות שלך למנחם, שיכול להיות סבא שלך ונותן לך במה, ועוד אנשים פה מעיד לגמרי על הבעייה שלך.
              ברור גם שהבעייה הזו לא נותנת לך מנוחה כשאתה רואה יותר מ 3 חיתים במה שמביע צחוק.
              כל מי שנכנס לפה רואה את זה וגם הגילריז מתחילים לתפוס את זה.
              מציע שתיספור טוב טוב לפני שאתה עונה בצורה גועלית למי שנותן לך במה לכתוב הכל כולל להיכנס בו. עצמו.
              הבנת?
              אני אשאיר לך לכתוב את התגובה האחרונה, הרי זה אחד הסימפטומים מההפרעה האובייקטיבית שלך.
              רציתי לסיים בגיחוך הרגיל שלי אבל עזוב, העניין הזה לא מצחיק אותי בכלל.

  1. עשרות מיליוני אמריקאים חושבים בדיוק כמוך. המתנה שאלוהים נתן לך מנחם זאת היכולת להתבטא נהדר בכתב (ובשתי שפות…) מה שהרבה חושבים. כול הכהונה של טראמפ "הצטיינה" בשליפות אין סוף כולל בעניין ביטוח הבריאות. אין לו תוכנית לשום דבר.

  2. מנחם אני מבין שכשבאים לדבר על מספרים שקשורים באנשים להרבה מאיתנו קשה לנתק רגש מהעובדות כי מעורב פה סנטימנט וחיי אדם אבל המציאות היא שכל יום מתים בעולם עשרות אלפי אנשים וזה לא מזיז לאף אחד. ביום ממוצע מתים באיזור ה 150 איש ברחבי העולם. השנה עד עכשיו מתו כבר 48 מליון איש.
    ברור שכל אדם הוא עולם ומלואו אבל 230 אלף מתוך 330 מליון זה בהחלט שואף לאפס מבחינה מספרית.
    מס החברות שאתה מדבר עליו הוא לא למולטי מליונרים אלא לכל מי שיש לו חברה. דווקא המולטי מליונרים משתינים על כולם בקשת ללא קשר לגובה המס הקבוע בחוק, בפועל הם משלמים אחוזים בודדים. דרך אגב חברות ההייטק הגדולות כמו גוגל אמזון אפל פייסבוק ומייקרוסופט הן חברות שתומכות בדמוקרטים והן לא בדיוק מנדבות מסים למרות שהן מנסות לצייר את עצמן כsjw.

    1. SHADOW, מה בקשר ל-10 מיליון נידבקים שחלו (עוד שבועיים-שלושה)? גם זה מספר השואף ל-אפס? והיום מגלים מיותר ויותר בעיות שניגרמו מתגלות כתוצאה מהמחלה לא רק לזקנים, אלא לצעירים בני 40: בעיות נשימה, בעיות לב, ועוד בעיות חדשות שמתגלות יומית ממש. לא לכל ה-10 מיליון אבל לאחוז די הגון מהם.

      1. אני לא יודע מה אם ואני גם לא מגדת עתידות אני מתייחס למה שאתה רושם ואתה נוטה להגזים אז אני משתדל לדייק כמה שאפשר.
        כמו שאתה רואה בצרפת איטליה ספרד ועוד הנגיף משתולל שוב, למרות שאין להם טראמפ.
        יש בעיה מובנית במלחמה בין בני אדם לנגיפים שמקשה על מלחמה בכל נגיף ובמיוחד בנגיף כזה והאמת שכמעט בלתי אפשרי גם לקיים חיים נורמלים וגם לעצור את ההתפשטות באותו הזמן. אתה יכול לראות איך כל מדינה שמנסה לפתוח מקבלת התפרצות חדשה. זה כמעט בלתי אפשרי.
        תראה אני מבין שאתה רוצה שטראמפ יצא בהצהרה על מסכות אבל אני חושב שזה טיפה אוברייטד ואתה דווקא נותן לו בלי לשים לב הרבה יותר קרדיט ממה שאתה חושב, אם אתה חושב שההצהרות שלו משפיעות עד כדי כך על התנהלות הפרט.
        הרי גם ממליצים לשים קונדום וגם לא להיות הרבה בשמש ומה נראה לך שקורה בפועל?
        תחשוב שעל קופסאות סיגריות מפרסמים לך תמונות מזעזעות לגבי מה המוצר עלול לעולל לך ועדיין אנשים מעשנים.
        בשורה תחתונה בני אדם בוגרים אמורים להיות מסוגלים להחליט בשביל עצמם, לטוב ולרע.
        ברור שהיה עדיף אם היה אומר משהו בנידון אבל זה לא היה משנה סידרי עולם.

        1. הנגיף לא משתולל במערב אירופה כמו בארה"ב, כי באירופה עוטים מסכות ועושים פעולות. בארה"ב מתים. לא מבין איך אתה לא רואה שכמעט רבע מליון מתים, שזה אחוז עצום מהאוכלוסיה, בלי פרופורציה לשום מקום בעולם. זה הרבה יותר מכל מקום בעולם. להגיד "הנגיף משתולל" לא רק בארה"ב זה יפה כסיסמה, אבל במספרים זה לא מתבטא.
          טראמפ אידיוט גמור. לא מבין את הטיפשות הזו. בפוסט הקודם של מנחם, הכתבה מהאקונומיסט, רציתי לשאול אותו, שאם הנתונים היו כל כך טובים בכלכלה (לפני הקורונה), אז עם כל הרע שאתה (מנחם) ואני חושבים על טראמפ, בעצם זה מובן למה שיבחרו אותו שוב. עם כל השליפות, והשקרים, והעדפת העשירים, המספרים מראים שהכלכלה טובה. אז למה שלא ייבחר שוב?
          אבל הוא פתר את הבעיה ואין צורך בשאלה, עם הטיפשות שלו סביב הקורונה. החלטה לא מובנת לחלוטין להכחיש את המחלה. מה היה איכפת לו להגיד לכולם לעטות מסכות? כלום זה לא היה מוריד ממנו, אלא רק מעלה. הרדנקים היו מארגנים מסכות צבאיות מנומרות והיו הופכים את זה לפריט אופנה. אבל הוא כל כך רגיל לשקר, להכחיש, להמציא, שהוא הלך גם עם הקורונה על הכחשה, ואכל אותה.

          1. שמע אתה לא חזק במתמטיקה אבל בעובדות ארה"ב מקום עשירי בעולם באחוז המתים ומקום 14 באחוז הנדבקים. במתים פחות מספרד, פחות מבלגיה ולא הרבה מעל אנגליה איטליה וצרפת.
            בנדבקים מתחת לישראל בלגיה צכיה ולא הרבה מעל ספרד.
            וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון שהרבה יותר קשה להתמודד עם המחלה במדינה ענקית כמו ארה"ב ועוד כשאתה לוקח בחשבון שההנחה היא שטראמפ עושה עבודה גרוע המאוד עד לא קיימת, יש אפילו שיגידו הורס. אז אם זה ההפרש בין המדינות מה זה אומר על היכולת האמיתית להתמודד עם הנגיף הזה.
            רוצה עוד נתונים?
            אתמול בארה"ב 91 אלף נדבקים
            בצרפת? 47 אלף
            בספרד? 23 אלף
            באנגליה? 23 אלף
            איטליה 27 אלף
            בלגיה 21 אלף
            אז מה אתה אומר המספרים מבלבלים אותך?
            קח בחשבון ש91 אלף נדבקים זה שיא בארה"ב אז כשהיא שוברת שיאי נדבקים היא עדיין במצב יחסי יותר טוב ממה שקורה באירופה.
            אפילו גרמניה שנחשבת למופת בהתנהלות, עם ממושמע וכל הגניבת דעת הזו הם עם 18 אלף.
            אז איך אתה לא רואה שאתה צריך להחליף מחשבון?
            .
            נ.ב
            המספרים טיפה מעוגלים מי שרוצה מספר מדוייק באתר worldometres.info

            1. צל בבקשה תפסיק להפיץ מספר נדבקים כללי, זה פשוט מספר חסר תועלת שתלוי בכל כך הרבה גורמים שיקריים

            2. כל מילה צל ושרת אני רק חושב מה היה קורה אם לסרטן ולמחלות לב היה את אותו יחסי ציבור,בסוף אם היו משקיעים שליש מהכסף שהשקיעו בקורונה בדברים אחרים העולם היה מקום טוב בהרבה, במקום זה בגלל ההפחדה הכלכלה נהרסה והנזק שנוצר לציבור גדול יותר מכל מחלה ויראלית כזאת או אחרת

            3. בפעם ה-100 ברוך סרטן ומחלות לב לא מדבקות

            4. ויש הרים של כסף שמושקעים בהן, בנוסף פה השעון מתקתק וככל שהזמן עובר בלי "להשקיע" התמותה תגדל לא ליניארית אז זה הכרחי למצוא חיסון כמה שיותר מהר, מה הקשר בכלל

            5. מה זה משנה הם גורמים למליון וחצי מתים בשנה פה בארהב בעוד הקורונה ל250 אלף (וזה מספר מעוגל מתים עם קורונה זה לא מתים מקורונה), גם הגיל תמותה הממוצע של מחלות לב וסרטן למיניהם נמוך משמעותית מזה של קורונה.
              .
              ההבדל היחיד של קורונה יש מחלקת יחסי ציבור ששום מחלה לא זכתה להם מאז ומעולם, מחלקה שגרמה להרס הכלכלה דבר שפוגע בבני אדם הרבה יותר מהווירוס עצמו.

            6. אני לא מפיץ שום מספרים וכבר כתבתי אלף פעם את הסייגים. אני לא מתכוון להדביק את זה כל תגובה.
              הגבתי ל- S&M שטען שאני לא "רואה" דברים או שאני מפיץ "סיסמאות" ומכיוון שאלה המספרים הרשמיים היחידים שאני מכיר אז בזה אני משתמש והם מספקים בשביל לפתור את הנושא שהועלה.

            7. ברוך, אם אתה לא יודע מה ההבדל בין מחלות למגיפה חדשה שמתפשטת בקלות אין לי עוד מה להגיד לך.

            8. אור למה אתה לא סוגר את הכבישים? או את תעשיית הטבק? או את הים ומכוני השיזוף… הקורונה זה בלוף רציני שניפחו הרבה יותר מדי

            9. כ-י ז-ה ל-א מ-ד-ב-ק. החרא שאתה מכניס לגוף שלך זה בעיה שלך, לא שלי.

            10. כבישים זה משהו אחר, אל תהיה דמגוג.

            11. אני מניח שבאותה מידה הפרסום של מוות מרצח ומטרור זה ניפוח של מוות בכמויות זניחות. כן?

            12. מה לא מדבק אתה לא מכיר את נזקי העישון הפסיבי?

            13. גם זה לא אותו דבר. הדבקה במגיפה נוצרת סתם כששני אנשים עומדים ונושמים אחד ליד השני ואח"כ אדם ב' שאין לו מושג שהוא חולה יכול להדביק את סבתא שלו והיא תמות.

            14. הכוונה שעישון פסיבי מסוכן לציבור אתה לא תסגור את תעשיית הטבק, וגם נהג שיכור יכול להוריד חס וחלילה אדם בכביש שעבר במעבר חצייה אתה לא תסגור בגלל סיבות אלה את הכבישים.

            15. האם יש דבר כזה "מגיפת עישון פאסיבי"? הדבקת שרשרת מעישון פאסיבי? נגמרו לך הטיעונים?

            16. טוב, אתה לא מסוגל לקרוא מה שכותבים לך. לילה טוב

            17. אני קראתי את מה שאתה אומר פשוט אני לא מסכים עם זה, יש תעשיות שגורמות לכל כך יותר חוות כל שנה ואתה לא עוצר אותם.
              .
              תחשוב משפחה במעבר חצייה בא אותו ומוריד את כולם, גם כאן אין להם השפעה, תבדוק על נזקי עישון פסיבי כמה מקבלים סרטן כל שנה למרות שבפועל לא עישנו או החזיקו סיגריה.

            18. ברוך אני מסכים עם הנקודה של אור רק שאני חושב שזה קצת נאיבי לצפות ממי שביום יום עסוק בלדחוף לך תרופות נשק אוכל תעשייתי, טבק, סוכר ועוד רעות חולות הוא זה שפתאום יבוא ויציל אותך מנגיף שהיו שנים להתכונן אליו אבל לא באמת התכוננו.
              אני מדבר בעיקר על ארה"ב אבל לא רק.
              וזה עוד בלי לדבר על זה שמנסים כל הזמן להלחיץ את הציבור על אלף ואחת דברים.
              בנתונים היבשים לא רואים הצלחה אמיתית לאורך זמן בשום מקום ולא נראה שממש משנה באילו שיטות נקטו.
              אלא אם כן אתה סין ששם אף אחד לא מת מהנגיף הזה ומשום מה אף אחד כבר לא מתעניין באיך הם עשו את זה.
              ממש קסם וכולם משחקים אותה טמבלים.

            19. שאדו, בסין המספרים היו שקריים, סבבה. לא הבנתי אם אתה חולק על זה שהם התמודדו עם הנגיף בהצלחה, זה די ברור שכן בזכות מערכת המעקב המפלצתית שלהם והיכולת השלטונית לכפות על האזרחים סגר אמיתי ומתמשך והגבלות אחרות.

            20. מנחם תתחיל להריץ את השיא סין לנשיאות, תראה איך הוא מטפל בקורונה!!!
              .
              צל מה שאני שואל זה אם צריך לעצור את העולם בגלל שזה מדבק?? בסוף הנזק לכלכלה גדול הרבה יותר
              לאזרחים ופוגע בחיי אדם מאשר הקורנה עצמה.

              תעשיית הנשק אחראית לאלפי קורובנות כל שנה ללא עוול בכפם, אני לא מסבר בכלל על מקרי שוד שנגרמו בפציעות כאלה ואחרות, עדיין אתה לא רואה שסוגרים את התעשייה הזאת. אותו דבר תעשיית הרכב כמה מקרי דריסה ותאונות יש?

            21. אור ודאי שאני חולק מכיוון שאי אפשר להאמין למילה שיוצאת משם והאמת זה לא שגם ככה יוצאות משם הרבה מילים.
              דווקא השקט שפתאום אפף את סין מעלה חשד כבד.
              הרי בהתחלה לא הפסיקו לשבח אותם, כנראה שיש סיבה טובה שהם פתאום בשקט וגם כל השופרות שלהם. אם הם באמת היו מצליחים להתמודד עם זה כבר היית שומע בכל העולם.
              יש סיכוי קלוש שהם הצליחו להתמודד עם זה באמצעים שהשתיקה יפה להם אז לא הייתי קורא לזה להתמודד.
              .
              ברוך אני ממשך לא עומר שצריך לעצור את העולם כי זה מדבק אבל לפעמים כשאתה ננעל על משהו אתה מפספס את הנקודה שמי שאתה מדבר איתו מנסה להעביר לך ואז זה סתם שיח חרשים.
              העובדה שזה מדבק מצריכה התייחסות וההבדל בין זה למוות מדברים אחרים הוא ברור וזה מה שאור ניסה להעביר לך אני מאמין.
              מצד שני כשבאים לצומת קבלת החלטות לגבי צעדים מאוד דראסטים שמשפיעים באופן קיצוני על רוב האוכלוסייה צריך קור רוח וגישה ראציונאלית בשביל לקבל את ההחלטה הנכונה גם אם לא פשוטה. כדי להגיע להחלטה הנכונה קודם כל צריך להגיד מה המטרות ופה אני חושב שדי ברור שלהציל חיים זה לא השיקול המרכזי וגם לא צריך להיות המרכזי אלא הסתכלות על הכלל סוג של trolley problem. אתה גם צודק שהדוגמאות שלך מראות ששיקול החיים של הפרט הוא מעולם לא באמת שיקול מרכזי בקבלת החלטות של ממשלות אז לא סביר שפתאום הם יתחילו לדאוג לזה עכשיו ובטח שאחוז המתים הוא אפסי לעומת גורמים אחרים גם אם אינם מדבקים.

      2. מנחם ידידי, הבעיות האלו שפתאום התחילו לגלות היו תמיד, פשוט נוח לאינטרסנטים למינהם לייחס אותם לקורונה אבל בפועל העולם כבר עשרות שנים סובל מהתדרדרות רפואית בריאות ובלב בגלל אורח חיים על הפנים. הצל שלרוב אני חולק עליו צודק לחלוטין, 1000 מתים זה זניח בתמונה הגדולה. ובקשר לנזקים ארוכי הטווח בוא נדבר על זה אחרי שיעבור זמן ארוך טווח, עד אז הכל פייק ניוז. רק מזכיר שב2017 מתו יותר אנשים באיטליה ממגיפת השפעת שתקפה את העולם מאשר ב2020 מקורונה (באיטליה) ולשפעת יש חיסון כבר כמה עשרות שנים. אפשר להירגע ולחזור לחיות את החיים כרגיל, לי מרגיש שהעולם רגיל לאיזה מלחמת עולם כל 2-3 דורות, ובגלל שהתבונה הקולקטיבית השכילה להבין שמלחמות זה חרא אז בחרו אוייב חדש להוציא עליו אמוציות, אוייב שתמיד היה פה בדמות מחלות ויראליות רק שהשנה הוא קיבל שם סקסי ומחלקת יחסי ציבור מטורפת.

        1. יחד עם כל כל מה שאמרתי טראמפ הוא עדיין אידיוט אינטרסנט והעובדה שנוכל כמוהו, מפיץ הפייק אולי הגדול בהיסטוריה הוא נשיא ארהב זה תעודת עניות לעולם המערב בכלל ולארהב בפרט

            1. אני לא מוצא בגלל זה אני שואל.

  3. מנחם
    לפי מיטב הבנתי האובמה-קר תקוע ולא יושם
    טראמפ ביטל את התוכנית כבר ב 2017
    הבעיה? הסנאט לט אישר שום תוכנית חליפית והחוק נותר בעינו
    בכל אופן האובמה-קר זה מגה בלוף, העלות שלו לאזרח לא זולה וזה נראה כמו מהלך פופוליסטי

    1. מידן, הוא חוק קיים שלא בוטל. הנשיא לא יכול לבטל חוק קיים. רק הקונגרס יכול. האובמהקר הוא מגה בלוף לעשירים. לא ל-30 מיליון אמריקאים שבלעדו אין להם כל ביטוח רפואי. הוא לא ביטוח מושלם, ואנשים כמוני משלמים עבורו בתשלומי הסושיאל סקיוריטי, אבל הוא יותר טוב משום דבר. בארה"ב הרבה לבנים לא אוהבים את החוק כי הוא נראה להם כמו 'קופת חולים', וזה "סוציאליסטי". אז מה קופת חולים בארץ אם לא 'סוציאליסטי'? כמו בשבדיה, כמו בדנמרק, כמו בקנדה. אבל אם אתה לא רוצה אותו – כמוני – אני נשאר בביטוח שתמיד היה לי. אנחנו כמובן כבר ב-MEDICARE בגלל גילנו, אבל הביטוח המשלים הוא פרטי ולא אובמהקר. כל אחד בוחר מה שטוב לו. , (אבל גם למדיקר שילמתי טוב טוב ב-40 שנות עבודה).

      1. מנחם אין נתון אחד נכון שכתבת על האובמה קר, זה תוכנית לא יעילה בעליל שגרמה לאנשים מהמעמד הבינוני לשלם הרבה יותר ולקבל הרבה פחות, זה כישלון מערכתי , שבגלל עקשנות משני הצדדים נוצר במקום לשנות את המערכת מבפנים כמו שהיא צריכה.

    2. מידן, לי נראה יותר ויותר מתגובותיך האחרונות שאתה אוהד טראמפ אבל מתבייש לגלות זאת. אין לך מה לחשוש. אני אמשיך לאהוב אותך, אבל אדע שבביקורי הבא בארץ אאלץ לתת לך כמה שעורים בפוליטיקה של ארה:"ב. אבל זה בסדר . כל הפרסים היהודים באל.איטי הם שפוטי טראמם.

      1. מנחמנו
        נראה לי שמידן לא אוהד טראמפ, אבל יש לו ביקורת על אובמהקר. אפשר להיות אנטי טראמפ וגם אנטי אובמה קר. ואולי אני טועה.

        1. פיקס
          אני חושב שאובמה היה מכונה של יח״צ
          יודע לדבר, מאוד חכם אבל במבחן העשייה הוא לא היה הצלחה מסחררת
          היחס שלו לישראל היה די רע

  4. כל מה שטראמפ עשה בארבע השנים האחרונות הם EXECUTIVE ORDERS בקשר לחו'ק: כל מיני הגבלות וכל מיני 'תיקונים' שהיקשו יותר ויותר על השיכבות הנמוכות להשתמש בו.

  5. SHADOW, מה בקשר ל-10 מיליון נידבקים שחלו (עוד שבועיים-שלושה)? גם זה מספר השואף ל-אפס? והיום מגלים מיותר ויותר בעיות שניגרמו מתגלות כתוצאה מהמחלה לא רק לזקנים, אלא לצעירים בני 40: בעיות נשימה, בעיות לב, ועוד בעיות חדשות שמתגלות יומית ממש. לא לכל ה-10 מיליון אבל לאחוז די הגון מהם.

    1. מנחם אני כל כך מעריך אותך שאני מתבאס בשבילך שאתה מתרגש מהמספרים האלה שאתה מציין. הם תמיד היו, רק שהשנה החליטו לספור אותם ולהדביק אותם לקורונה. כמו שיש מתים עם קורונה שנספרים בתור מתים מקורונה, אז יש גם מלא אנשים חולים עם בריאות חרא ובעיות בלב ובריאות שנספרים בסטיסטיקות שאתה מציין בגלל קורונה למרות שבפועל קורונה לא קורונה יש מלא בני 40 עם בריאות חרא. הרבה לפני 2020 הגיל הממוצע של התקפי לב, מחלות קני נשימה, וסוכרת הלך וירד, לספור כל בן 40 שחלה בקורונה ופתאום גילה שמצבו הבריאותי לא משהו זה חוסר הבנה של התמונה הכללית של העולם המודרני כבר עשרות שנים.
      .
      רק בריאות, שימרו על היגינה, תשטפו ידיים המון, אם אתם מרגישים חולים תישארו בבית ותשימו מסיכות וכפפות כדי לא להדביק אחרים. כל זה היה נכון גם לפני הקורונה, במיוחד בחורף.
      .
      כשאני חושב על זה, פעם אחרונה שחליתי ממש היתה בחורף 2017, בשפעת כך הרופאה אמרה לי, 5 ימים הייתי מרותק למיטה עם חום גבוהה צמרמורות וקוצר נשימה. אולי באותו החורף היתה גם מגיפה דומה? המספרים שקשה לערער עליהם כמו תמותה כללית מצביעים שכן. כל המספרים האחרים שניתנים למניפולציות בעידן שלנו אני פשוט לא סומך עליהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט