"למה זה חייב להיות ביידן" – מאמר 3 בסדרה, מתורגם ישר מה-'אקונומיסט' של היום / מנחם לס

****************

לפני 15 דקות חזר ה-POWER שהוריקן 'זטה' – שהגיע עד מטרופוליטן אטלנטה – הרס בכל רחבי המטרופוליטן. האמינו או לא – אם כי כשהוא הגיע אלינו בלילה שעבר הוא היה כבר TROPICAL STORM – שהוא היה חזק מספיק לגרום לנזק אדיר, עם רוחות שהגיעו ל-120 קמ"ש שהעיפו מאות עצים מגזעם ישר על קווי הטלפון והחשמל, ולראשונה בעשרות שנים חייתי 20 שעות ללא חשמל, ללא טלפון, וללא אינטרנט. וואללה איזה EXPERIENCE, חבל על הזמן. איך חיו אבותינו לפני 2,500 שנה, והאינדיאנים כאן לפני 400 שנה, אין לי מושג. אני לא הייתי ניצל (SURVIVE).

עשיתי סיבוב עם גייל לראות עשרות משאיות של GEORGIA POWER על כל צעד ושעל על I-75, על I-85, ועל I-285, ומאות עובדים – רובם ככולם היספנים ממרכז אמריקה – מחזירים לנו את החיים. אלה הם המהגרים שטראמפ מכנה "רוצחים" ו-"אנסים", והבטיח לשפוטיו לעצור את ההגירה הלא חוקית שלהם. אבל מה לעשות שההגירה החוקית היא חופן חול בחוף 'ג'ונס ביץ' בלונג איילנד? מה יעשה את העבודה של ארה"ב בלעדיהם? טוב, זה נושא לפוסט אחר.

הגעתי מאוחר מדי לכתוב את מאמר הסדרה מס' 3 שלי. אעשה זאת מחר. במקום זאת מאמר 3 בסדרה יהיה תרגום מאמר שהיום הופיע ב-THE ECONOMIST, העיתון/מגזין השבועי הבינלאומי היקרתי מכולם, שמרכזו בלונדון, עם שלוחות בכל העולם. הוא ידוע כאחד מהוצאות לאור הנאמנות והמוערכות ביותר לעולם, ובוודאי אחד המגזינים השבועיים הידועים בדו"חות הוולידיים והאובייקטיבים שלהם מבלי לבחור 'צד'. רק מדווחים את המצב כפי שהוא, וכל סיפור עובר קריאה מבקרת של כמה עורכים בקצוות העולם השונים המביעים את דעתם לפני שהמאמר הסופי מתפרסם.

אז תרגום זה מוקדש לאנשי הצוות ולגולשים המכירים את העיתון/מגזין ECONOMIST, ואם לא אז אני ממליץ עליו במיוחד.

באמת, אבל באמת שאני לא מדבר כאן אל דבילים כשימון שקוראים רק את הכותרות של הפוסטים שלי, ושרק יודעים לצרוח כמו ילדים בני 7 – "טראמפ להר רשמור" ללא בושה. ברוך רבין מעט מבוגר משמעון אבל באותה רמת אינטליגנציה, שכותב שוב ושוב על "הפוסטים השקריים של מנחם" מבלי שיצביע על שקר אחד שכתבתי.

אז תרגום זה הוא עבור אלה שמוכנים להרחיב את דעתם מחוץ לגבולות של 'ישראל היום'.

הנה, תרגום של המאמר מה-ECONOMIST מהיום:

(https://www.economist.com/leaders/2020/10/29/why-it-has-to-be-biden

************

שני דברים לפני שאני מכניס את הפוסט לפרסום:

1)ממש ברגע זה (5 בבוקר בישראל) יצאה הידיעה שבארה"ב נישבר היום שיא חדש של נדבקי קורונה-וירוס: 88,764 חולים חדשים. היום! (והיום לא ניגמר – במערב ישנן עוד 5 שעות). היום נגיע ל-230,000 קורבנות לנגיף (עכשיו 229,674, ויש את כל היום (כאן זה עדיין 'אתמול'), וטראמפ כמובן אומר "התגברנו על המחלה". היום גם עברנו את ה-9 מיליון נדבקים (המספר הוא 9.01 מיליון). עם 80,000 עד 90,000 נדבקים ביום, בעוד שבועיים נעבור את ה-10 מיליון נדבקים. הווה אומר ש-1 מכל 35 אמריקאים נידבק מהקורונה. לזקנים כמו גייל ואני זה מספר מפחיד ביותר. זה סיכוי ריאלי מאד להידבק, והאשם העיקרי בפריצת כל הסכרים של המחלה זה טראמפ – שאשתו ובנו היו בין הנידבקים (לאשתו היו שלושה שבועות קשים מאד עם המחלה).

בדרום דקוטה, מדינת טראמפ 'אדומה' מושבעת מ-1954, הייתה היום עליה של 46.7% (!!!!!!!) במספר הנדבקים החדשים. בדרום דקוטה, חבישת מסיכה היא 'בגידה בטראמפ', בושה למגן על עצמו.

2) גם זה קרה היום: אחרי שבמינסוטה היה חוק שכל הצבעה שנשלחה בדואר עם חותמת דואר שהמעטפה נשלחה עד יום הבחירות היא 'כשרה', היום שני שופטים פדראלים (רפובליקנים שטראמפ הושיב על כיסאם) ביטלו את החוק הקודם וקבעו שבבחירות 2020 המעטפות היחידות שיילקחו בחשבון הן אלה שיגיעו לוועידת הבחירות ב-3 לנובמבר, הכי מאוחר. ישנן אלפי מעטפות שנשלחו בימים האחרונים ולא יגיעו בזמן, כי מנהל הדואר – אף הוא איש טראמפ – חתך את תקציב הדואר לפני 3 חודשים, ובכמה מדינות מכתב בדואר לוקח 10 ימים להגיע למכותב.

למה זה חייב להיות ביידן

דונלד טראמפ חילל (DESECRATED) את כל הערכים שעשו את ארה"ב למשואה ואור (BEACON) לעולם, והפכו אותה למנהיגת העולם.

האומה שבחרה בטראמפ ב-2016 הייתה לא מאושרת, ומחולקת. האומה שהוא מבקש שתיבחר בו היא עתה יותר לא מאושרת ויותר חצוייה. אחרי כמעט 4 שנים של מנהיגותו, הפוליטיקה האמריקאית היא כעוסה יותר, והאחדות בין שני הצדדים מפוררת יותר מאי-פעם. מחיי היום-יום נשלטים ע"י הפנדמיק שרשמה 230,000 קורבנות, והכל בזמן שהנשיא מתקוטט, ממציא 'תרופות' ומשקר לעמו במצח נחושה. הרבה מהאשמה היא על ראשו של הנשיא, ואם ייבחר שוב ההסבר היחיד הוא שרוב האומה קיבלה את שקריו והסכימה לחיות איתם.

ג'ו ביידן אינו תרופת הפלא לכל תחלואיה של האומה האמריקאית. אבל הוא אדם ישר ואמין שיחזיר את האמינות והיושר לבית הלבן. יש לו את הכלים לאחות את האומה הזאת שבארבע השנים האחרונות נשברה (WAS FRACTURED). זה למה אם הייתה לנו הצבעה היינו בוחרים בו.

המלך דונלד


Mr Trump has fallen short less in his role as the head of America’s government than as the head of state. He and his administration can claim their share of political wins and losses, just like administrations before them. But as the guardian of America’s values, the conscience of the nation and America’s voice in the world, he has dismally failed to measure up to the task.

ייתכן שללא ה-COVID-19 הוא היה זוכה בבחירה שנייה. הישגיו בזמן כהונתו התקבלו ע"י חלק ניכר מהעם בחיוב: הורדת המיסים, דה-רגולציה, והצבת שופטים שמרניים בכל מערכת המשפט הפדרלי, כולל בית המשפט העליון. לפני המגפה, המשכורות של השיכבה הנמוכה ביותר עלו ב-4.7%. הביטחון של בעלי המסחר והתוצרת הקטנים היתה בפיק של 30 שנה. ע"י שהוא צימצם את ההגירה הוא נתן לבוחרים האמריקאים את מה שרצו.

במדיניות החוץ שלו הוא הביא כמה שינויים חיוביים – לפחות במחשבת המסכימים איתו. (https://www.economist.com/briefing/2020/10/29/president-trumps-criticisms-of-the-world-order-had-some-merit. ארה"ב הכתה בכמה אומות מוסלמיות, והיא היתה הסוכנת של הסדרי שלום בין ישראל ושלוש מדינות מוסלמיות. הוא גרם לכמה אומות חברות ב-NATO להשקיע יותר כסף לחיזוק הארגון, והוא גרם לסין להבין שארה"ב מכירה עכשיו את אי שיווי המשקל ביחסי המסחר – יבוא וייצוא – של שתי האומות והיא לא תרשה שהמצב יימשך.

אבל כל מה שנחשב כ'הישגים' ע"י חלק מהאוכלוסיה ניתקל בהתנגדות חריפה בחלקי אוכלוסיה אחרים: הורדת המיסים היתה REGRESSIVE. כמה מה-DE-REGULATIONS היו מסוכנים מאד, במיוחד לאיכות הסביבה ולאקלים העולמי עתה ובעתיד. הצעדים שנקט ב-HEALTH-CARE הסתיימו בכישלונות, ובמיוחד כשהוא לא החליף את האובמהקר בתכנית מוחשית אחרת. הטיפול בהגירה הבלתי חוקית היה אכזרי כשה-OFFICIALS שלו הפרידו בין ילדים והוריהם, והדילול בהגירה ייבש את ארה"ב מכוח עבודה הכרחי. נגד האויבים האמיתיים – צפון קוריאה ואיראן – הוא עשה מעט מאד, אם בכלל. צפון קוריאה ממשיכה בייצור טילים גרעיניים, ואיראן פועלת ללא כל פיקוח.

אבל הטענה העיקרית נגד טראמפ היא הרבה יותר יסודית: בארבע שנים תחת מנהיגותו הוא הצליח לחלל ולבזות, לזלזל ולהכלים את כל הערכים שעשו מארה"ב גן-עדן לאזרחיה, וה-BEACON – משואה – לשאר העולם. הוא ניסה TO BULLY את מי שעמד בדרכו, ושיקר ללא הפסק באמרותיו, נאומיו ובטוויטרים שלו כשהוא לא מבין את הנזק שהוא גורם לעצמו.

It starts with America’s democratic culture. Tribal politics predated Mr Trump. The host of “The Apprentice” exploited it to take himself from the green room to the White House. Yet, whereas most recent presidents have seen toxic partisanship as bad for America, Mr Trump made it central to his office.

הוא אף פעם לא ניסה להנהיג את ארה"ב ולהיות מנהיג רוב העם. מתחילת כהונתו הוא סרב לייצג את האמריקאים שלא הצביעו בעדו. כשהפגנות-שלום (PEACEFUL PROTESTS) אחרי ההריגה של ג'ורג' פלויד, האינסטינקט שלו לא היה לרפא או להביא מזור, אלא להתרכז דווקא בביזה ובשוד, ולהאשים את השמאל הקיצוני בארגון המחאות. הוא גרם ל-RACIAL TENSION וגרם לכך ש-40% מהאלקטורים היום מאמינים שהצד השני, הצד שיצא למחות, הוא EVIL!!!

הדבר הלא יאומן ביותר משך ארבעת שנות נשיאותו היה HIS CONTEMT OF THE TRUTH!

המצב הגיע לאבסורד. ידוע שכל הפוליטיקאים prevaricate (מדברים 'חצאי אמיתות'; מסתירים), אבל הואן והאדמיניסטרציה שלו נתנו לעם "ALTERNATIVE FACTS". אי אפשר להאמין במאומה שיוצא מפיו, כולל הצהרתו שג'י ביידן הוא CORRUPT. אפילו אנשח מפלגתו הרפובליקאים יודעים שהכל הוא FABRICATION שלו אבל משום מה הם מרגישים חובה להגן עליו. ה-IMPEACHMENT שלו – חוץ מהצבעה אחת – ניכשל בגין הצבעה כל-רפובליקנית.

המוזר בטראמפ וההולכים אחריו הוא שהם, כך נראה, נהנים משקריו והתקפותיו חסרות השחר. בגללו ובגלל אוהדיו, העקרון האמריקאי של CHECKS AND BALANCES סבל מכה רצינית, אם לא אנושה. קריאתו להכניס למאסר את מתנגדיו מתקבלת בתשואות. הוא הפך את ה-JUSTICE DEPARTMENT להיות כלי העזר ב-VENDETTAS (גאולות הדם) שלו. הוא שיחרר את ידידיו הפושעים מבתי כלא. הם – והוא – חייכו כשפושעים כרוג'ר סטון (שנמצא אשם ב-7 FELONY CRIMES) יצאו מבית הכלא כגיבורים. הוא נתן לבני משפחתו ג'ובים בבית הלבן בעלי אחריות עצומה, ללא כל ניסיון קודם (מ.ל: כגון קושנר).

הדבר האחרון: הנשיא כינה, למפרע, את שיטת הבחירות כ'לא כשרה', ושיטה שהוא – למפרע – עומד להאשים בהטיית הבחירות לרעתו. כשהנשיא מטיל ספק ב-INTEGRITY של שיטת הבחירות, הוא פוגע ופוצע בשיטה הדמוקרטית שהוא נשבע – 'SO HELP ME GOD' להגן עליה!

טראמפ יכול היה להיות גיבור האומה. נשיא גדול. כל מה שהיה עליו לעשות זה להנהיג את האומה להילחם נגד הנגיף בצורה שהמדענים (של הארגון ברפואי למלחמה במחלות מדביקות שהוא מנוהל ת-ח-ת-י-ו!!!) שלו, הטובים בעולם, ממליצים עליה. משום מה האינסטינקט שלו בחר בדרך הפוכה לחלוטין: "לקחת את העם מהרופאים", ובכך הוא הפך את ארה"ב – האומה עם המדענים המובילים בעולם – למדינה המובילה בעולם באופן יחסי במספר חולי הקורונה, ומספר הקורבנות לקורונה:

As so often, he sneered at science, including over masks. And, unable to see beyond his own re-election, he has continued to misrepresent the evident truth about the epidemic and its consequences. America has many of the world’s best scientists. It also has one of world’s highest covid-19 fatality rates.

הנשיא התנהג וטיפל ב-ALLIES של ארה"ב בעולם באותו MINDEDNESS (טמטום) שהוא מתנהג עם הקורונה:

That matters. Americans are liable both to over- and to underestimate the influence they have in the world. American military power alone cannot transform foreign countries, as the long wars in Afghanistan and Iraq proved. Yet American ideals really do serve as an example to other democracies, and to people who live in states that persecute their citizens. Mr Trump thinks ideals are for suckers. The governments of China and Russia have always seen American rhetoric about freedom as cynical cover for the belief that might is right. Tragically, under Mr Trump their suspicions have been confirmed.

הבוחרים של 2016 לא ידעו במי הם בוחרים. עכשיו הם יודעים. אלא שיבחרו בו יודעים – אפילו שלא יודו בפה מלא – שהם בוחרים בחלוקת העם במקום איחוד העם, והם בוחרים בשקר במקום באמת.

They would be ushering in climate change that threatens not only distant lands but Florida, California and America’s heartlands. They would be signalling that the champion of freedom and democracy for all should be just another big country throwing its weight around. Re-election would put a democratic seal on all the harm Mr Trump has done.

עכשיו בא קטע ארוך על "הנשיא ג'ו" שהוא ארוך כמו הקטע הארוך על "המלך טראמפ".

אני לא מרגיש שיש צורך לתרגמו. יש לכם את הרפרנס למאמר למי שמעוניין.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. תודה פרופסור
    תשמרו על עצמכם ואם טראמפ ייבחר בואו לגור פה, כפר סבא, בת גלים או בת ים מחכות לכם וגם אנחנו אנשי הופס.

  2. ארהב היא היא במקום ה14 במספר המקרים למליון נפש ככה שאין שסיכוי שהיא ה"מדינה המובילה בעולם באופן יחסי במספר חולי הקורונה, ומספר הקורבנות לקורונה"
    במספר הקורבנות למליון נפש היא במקום העשירי.
    בשני הנתונים האלה היא דווקא השתפרה בחודשים האחרונים.
    אני בשום שלב לא אומר שהטיפול של טראמפ במחלה הוא מוצלח אבל הוא גם לא הכי גרוע כמו שאתה מציג.
    אני גם לא יודע מה זה טיפול מוצלח כי זה לא שחור לבן. טיפול מוצלח לא נמדד רק בכמות מקרים ומתים נמוכה מכיוון שיש עוד גורמים במשוואה.
    מנחם אם אתה מוציא מהפה שלך משפט כמו "…ואם ייבחר שוב ההסבר היחיד הוא שרוב האומה קיבלה את שקריו והסכימה לחיות איתם." אז אתה כנראה ממש עוד לא הבנת למה טראמפ נבחר.

    1. בוא נדבר על מדינות כמו סין, הודו, רוסיה ועוד שהספרים שמדווחים משם בכלל לא קרובים למספרים האמיתיים….

      1. אותי שכנעת אמריקה במצב מצויין כי הודו מעוותת נתונים. הם לא אחד ל 35 הם … בעצם הם כן אחד ל 35.
        רגע, גם אמריקה מעוותת נתונים. הפסיקו לעשות בדיקות רוחב מאז שהמלך טראמפ אמר שאם לא בודקים לא מוצאים….

      1. מנחם חמוד זה בסדר, תגיד שאתה לא מסוגל להעביר נקודה, מצחיק ומביך באותה מידה שזה שמנסה לצאת על טראמפ בכל הזדמנות, נוהג בשיטות דומות כלפי האחר.
        .
        מה שכתב העיתון It also has one of world’s highest covid-19 fatality rates.
        אינטרפרטציה של מנחם לדברים :
        ״ למדינה המובילה בעולם באופן יחסי במספר חולי הקורונה, ומספר הקורבנות לקורונה״

        1. ברוך, למה זה טוב?
          התגובה הזו לא לעניין וגם זה שאתה טוען שמנחם משקר מאד לא לעניין. יותר מזה, אם אני הייתי מנהל את העניינים פה התגובות האלה היו יורדות. תפסיק כבר עם זה!
          דיי

          1. מנחם עושה אינטרפרטציה לנתונים ולמילים כדי להוכיח נקודה ולשנות אותה בצורה מובהקת מהמציאות, בדיוק כמו שטראמפ עושה.
            יש מספר מילים נוספות בלקסיקון שאני מסוגל להשתמש בהם לצערי אמת ויושרה לא מופיעות כאן .

            1. מה שרואה ממה שאני קורא זה שמנחם מאד דואג. יותר משהוא דואג לעצמו הוא דואג לגייל שאותה הוא מאד אוהב, למרות שהיא לייקרס גירל, והטיפול של טראמפ בקורונה מתחת לכל ביקורת. הוא משתגע מדאגה ואתה לא מבין את זה.
              בגלל זה אני מבקש שתוריד את האש.
              וכל השאר באמת לא משנה.

        2. מנחם אני לא מנסה להעליב אותך אבל זה היה התרגום שלך שעכשיו אחרי שחזרתי לבדוק את הקטע באנגלית גיליתי שאתה בעצמך החלטת (כמו שאתה נוהג לא מעט) להגזים בתרגום החופשי וזה כנראה הושפע מהדעה המוטה שלך מלכתחילה.
          אם התכוונת למשפט השני שציטטתי אז אני מתנצל כי לא שמתי לב מתי זה עבר מהערות שלך לתרגום של האקונומיסט אבל אם האקונומיסט הוציא משפט כזה אז מה הטעם להמשיך לקרוא? הרי זה משפט שכולו שטות גמורה

        3. דרך אגב לנושא ההגירה, רציתי להתייחס בטור הבא אבל אני אתייחס אליו בקטנה פה,
          ההגירה הלא חוקית הביאה אלינו כמויות אדירות של פשיעה במיוחד מהגבול של מקסיקו, הציפה את ארצות הברית בסמים ובפשיעה,
          https://www.heritage.org/crime-and-justice/commentary/crimes-illegal-immigrants-widespread-across-us-sanctuaries-shouldnt

          אני לא מסכים עם השיטה של טראמפ וכנראה היא אפשר לטפל במשבר בצורה הומנית יותר אבל אי אפשר להתווכח עם התוצאות זה עדיף בהרבה על מה שאובמה עשה עם ״הבלתי מתועדים״.

          1. ומי יקצוץ את הדשא? ומי יעבוד בתיקון הקצר שהיה לכל אטלנטה? ומי ינקה את הדירה (אני משלם לעוזרת מהונדורס שלנו $100צ ל-3 שעות עבודה, אז נא לא לרחם עליה)

            1. מה זאת אומרת מי מנחם? אחד מ300 מיליון התושבים החוקיים של המדינה הזו בין אם אזרחים ובין אם מהגרים חוקיים

            2. מנחם הממשלה בעצמה לא תעסיק עובדים לא חוקיים אלה שתיקנו את החשמל הם עם אישור עבודה ולא לאלה אני פונה.
              .
              לא חסר אזרחים שיקצצו את הדשא, וינקו את הדירה.

            3. מה לעשות שמתוך ה-300 מיליון אף אחד לא רוצה לקצוץ דשא? כולם רוצים להיות בעלימ חברות לקרציצת דשא ושההיספנים יהיו כוח העבודה שלהם.

            1. גם אני לא חסיד של טראמפ יתרה מכך יש המון דברים שאני שונא אצלו ההסתה השקרים… עדיין לדעתי הוא יותר טוב מאלטרנטיבה.
              .
              יחס וקשרים לישראל הוא גורם עיקרי בהצבעה שלי

          2. Kein mensch is illegal שזה בתרגום מגרמנית, "אין אדם לא חוקי". אני מתאר לעצמי שאתה גם מאמץ את המילה הבזויה והייחודית לישראל, "מסתננים"…

          3. כמה מפתיע שאתה מביא מאמר מעוות שבוחר איזה נתונים להראות בצורה מגמתית.
            במציאות מהגרים בארה"ב גם חוקיים וגם לא חוקיים, גם ביחד וגם לחוד מבצעים פחות פשעים מבחינת אחוזים מהאוכלוסייה שנולדה בארה"ב.
            מלבד זאת גם אם זה לא היה המצב מדובר בטענה דמגוגית שמתעלמת מכך שרוב עצום של המהגרים הלא חוקיים לא מבצע פשיעה ולרצות להעניש אותו על זה שיש גם פושעים בין המהגרים הלא חוקיים (שברובם בכלל לא מגיעים לארה"ב דרך הגבול שהאידיוטים רוצים לבנות בו חומה) זה סתם שנאה אנושית בסיסית חסרת צידוק.
            וזה בלי להכנס לכך שכל הבעיות של ארה"ב עם סמים זה יצירת כפיהם של הCIA והממשל האמריקאי לדורותיו והתערבותם בכל היבשת שדרומית להם.

          1. אני מבין שתרגמת מאקונומסיט קראתי את המאמר באנגלית, הבעיה שלי זה השינוי של הנתונים שיוצרים תמונת מצב מוטעת (בכוונה או לא זה כבר תשאל את עצמך).

            יש הבדל בין It also has one of world’s highest covid-19 fatality rates.
            .
            ״ למדינה המובילה בעולם באופן יחסי במספר חולי הקורונה, ומספר הקורבנות לקורונה״, one of world’s highest כאן טמונה התשובה

            1. מעניין בכמה אחוזים עלתה השעיה באירופה עקב ההגירה מסוריה…
              האם העליה הזו מובהקת?

            2. השעיה=הפשיעה

  3. מנחם
    כמן שזה נראה אתה צריך להזמין כרטיס לישראל ולהיות שותף לחרא שאנחנו אוכלים
    הטיפול בקורונה לא הרבה יותר טוב כאן
    נכנעים למיעוט שמה שמעניין אותו זה לפתוח בתי כנסת וישיבות
    אין תוכנית נורמלית לחזרה לשגרה
    מגזרים כלכלים שלמים ימחקו
    במקום לאטום 15-20 ערים וישובים עם תחלואה גבוהה מענשים את הציבור הנורמטיבי
    שיהיה בהצלחה עם ביידן

    1. קודם כל שיבוא.
      לדעתי, הטיפול בקורונה כן טוב פה וכנראה טיפל'ה יותר טוב מאשר בארה"ב.
      הסגירה השנייה למדה הרבה אנשים לקח ורואים שאנשים שומרים יותר על הכללים, לפחות בסביבה בה אני מסתובב.
      אתמול בים היה ריחוק והיו אנשים עם מסיכות. מה שחשוב זה שהלחץ על בתי החולים יורד ומאפשר מרחב תמרון.
      להגיד שזה בגלל בתי כנסת? יש הוראות לגבי מספר המתפללים בפנים ואותן יש לאכוף. לגבי הישיבות לא יודע מה הוחלט.
      לגבי סגירת ערים אדומות אתה לגמרי צודק. הנהנתן פוחד לפגוע בערים האלה שבחלקן דתיות.
      ואסיים ב- הוא, עם האצבע מצביעה למעלה….

      1. תגיד רזי נראה לך הגיוני לפתוח בית כנסת עם 10 מתפללים ולא סנדלרייה או גלידרייה עם 1-2 עובדים?
        אתה יודע כמה מתים ונדבקים במגזר החרדי?
        אתה מודע לזה שאחוז הנדבקים שם גבוה פי כמה וכמה מהאחוז שלהם באוכלוסיה?
        אתה מבין שמקום לטפל בערים האדמות הם שולחים אנשים בראים להבדק ולהוריד את ״אחוז״ החיוביים?
        בזמן שהילדים שלי היו בבית בחלק מהערים החרדיות גנים ומסגרות חינוך עבדו כרגיל?
        תעשיית התרבות והקמעונאות גוססת, במצב של מוות קליני
        אם היו עוסקים ההסברה ולא בחאפלות וחתונות מצבנו היה טוב יותר לעין ערוך
        יש 2 מגזרים שמחרבנים מהמקפצה בגלל שרוה״מ מפחד שיתפרק לו הגוש

        1. מומידן
          אני בהחלט מודע לכך שמי שמובילות בישראל באחוז הנדבקים אלו חלק מהערים החרדיות והערביות.
          הכל עניין של אכיפה. צריך לטפל במפרי החוק במגזרים האלה.
          אני חושב כמוך שאת הסגר צריך לעשות על הערים האדומות ואם הם מתעלמים מעניין הריחוק, הניקיון והמסכה זו בעיה שלו (הוא עם אצבע לכיוון שמים) וגם שלהם.
          מקווה שלא תהיה התפרצות נוספת ואם כן, שיסגרו רק אותם.
          הביקורת שלך לגמרי לגיטימית בעיני וזה לא שולל את מה שאמרתי שהמצב פה לא כל כך נורא כמו שרבים מציינים.

    2. למה שיבוא? אתם אוטוטו על ארבע מאות אלף חולים על 8 מליון תושבים. מבחינת הקוביד זה אחד המקומות הגרועים בעולם.

          1. לפני הסגר השני הייתי אוסף מעלי קארוון ביפו
            שבת בבוקר, כולם עם מסיכות ללא יוצא מן הכלל
            3 דקות בתור ויש לך חומוס פגז
            אטום בקופסא + גרגרים + מסבחה
            יש כמה סברות לגביי המקור של החמיצות בחומוס, אני מעדיף לא לשאול הרבה שאלות

            1. עשית לי תאבון עכשיו.

  4. מנחם צודק לגבי העובדים , אני גר בקליפורניה ומעסיק 20 עובדים כולם מקסיקנים אמנם חוקיים אבל זה לא משנה באותה מידה יכול להיות לא חוקיים.
    אמריקאים לבנים ,שחורים ואסיאתים לא מוכנים לעשות מה שהם עושים תמורת מה שמשלמים להם, ואני עוד משלם הרבה 15-20 דולר לשעה תלוי מה עושים.
    ראיינתי מאות שחורים ולבנים שלא רוצים את העבודה כי קשה להם או שמנסים אבל אחרי יומיים נשברים
    כל אלה שמתלוננים על ההגירה זה שבעים כמו ברוך ששכח שגם הוא היה מהגר שהגיע בלי כלום ומגיע להם זכות לשגשג בדיוק כמוהו או רד נקס אידיוטים שחיים על דמי אבטלה ותלושי מזון או עובדים בוולמרט תמורת שכר מינימום כי הם לא רוצים לעבוד קשה , הם בוכים שהמקסיקנים לוקחים להם את העבודה אבל שינסו לקטוף תותים כל היום בשמש , אחרי חצי שעה הם מתעלפים , ואם לוקחים את כל העובדים הלא חוקיים שעובדים בתעשיית החקלאות ומכניסים במקומם אמריקאים לבנים שלא מסוגלים לעמוד במכסות,צריכים ביטוח בריאות ומשכורת מינימום אז פאונד של תותים יעלה 10 דולר ועגבניות וחסה יעלה 5 דולר והכלכלה כמובן תתמוטט , אבל טראמפ ושכמותו טובים בדיבורים ופשיטות רגל , טראמפ פושט רגל סדרתי שמשאיר בלי מקצוע עם הזין ביד בלי תשלום ואומר להם שיתבעו אותו , הוא אויב של העובד האמריקאי

    1. זה בדיוק ככה בהרבה ממדינות המערב. בוכים על ההגירה אבל לא מוכנים לעבוד בהרבה עבודות סופר נחוצות (חלקן די משתלמות) שאי אפשר בלעדיהן.

  5. תודה טראסט. ותודה מנחם.
    טראמפ הוכיח במגיפה (למי שעוד היה זקוק להוכחה) שחיי אדם מעניינים לו את קצה הביצה. הוא הורס את הדמוקרטיה לחלוטין…לא מתייעץ עם אף אחד כי הוא עמוק בקטע של כ.כ.כ. איש אכזר ומסוכן. משבית את כל עבודת המשרדים או מתעלם ממנה ומרוקן מתוכן את המושג משרתי ציבור. וגם לו היה רוצה לעשות טוב אין לו את היכולת…הוא חף מכל ידע על העולם, לא קורא ולא מקשיב. בדיחה עצובה. טרגית. כמו חברו הטוב ביבי הוא מכהן מעל החוק (ע.ע האימפיצ'מנט והפרדת הילדים ועוד). הורס לחלוטין את הבלמים והאיזונים. מעודד אלימות. מקומו של האיש בכלא. לא בבית הלבן. אפילו תומכיו לא באמת מסוגלים לגבות את "מדיניותו" ומתרכזים בפייק ניוז והסתה מפוקס ניוז. מנסים להשוות בינו לביידן. כאילו מישהו יקנה את השטויות האלה. מביך. זו לא שאלה של שמאל/ימין אלא שאלה של דמוקרטיה/דיקטטורה. בדיוק כמו בארץ.

    1. דרור איזה דיקטטורה? זה שאתם לא מקבלים את שיטת הבחירות ורצון הבוחר לא אומר שזה לא דמוקרטיה, אלא שאתם לא מקבלים את הדמוקרטיה .
      הנסיון לצייר כל בוחריו של טראמפ/ ביבי כמפגרים שהולכים אחרי המנהיג בעיניים עצומות זה בדיחה.
      .
      עכשיו לחלק השני יש לך חוסר הבנה וידע לגבי החוקים במדינה שלנו (ארהב) ואתה עדיין כותב דברים בביטחון מוחלט אני אסביר לך כמה דברים.
      .
      טראמפ או נשיא X לא יכול לפגוע במערכת האיזונים והבלמים במדינה.
      כוחו של הקונגרס בא מהחוקה שנועדה למנוע את עריצות הרשות המבצעת על ידי העצמת הרשות המחוקקת.
      .
      החוקה מגבילה את הנשיא, שאינו כל יכול כמו שאתם מנסים לצייר פה באתר טראמפ לא קובע את סדר היום החוקתי ולא את זהות המחוקקים בוועדות . כוחו של כל נשיא וזה לא משנה טראמפ אובמה או X אחר נבלם על ידי מערכת איזונים ובלמים והפרדה מוחלטת בין הרשויות דבר שמהוגן בחוקה.
      .
      החוקה מעניקה לרשות המחוקקת את הכוח לשנותולבטל מדיניות של נשיא (
      התקציב הוא בידי הקונגרס, סיוע חוץ, וביניהם שיתופי פעולה עם מדינה כמו ישראל …
      כמה דוגמאות בשבילך הם הנסיון של אובמה לעצור את תקציבי כיפת ברזל שנכשל ) הסיבה שטראמפ יכול היה לפרוש מהסכם הגרעין.

      1. מזל שהניסיון הזה עם כיפת הברזל נכשל.
        אבל בסופו של דבר, אובמה גם היה טוב שנתן סיוע שנתי של כמעט 40 מליארד ל 10 שנים…
        בינינו, טראמפ לא היה מסכים לכזה גובה של סיוע…
        נכון או לא?

        1. אני מאמין שכן אין נשיא דוק שהיה טוב יותר לישראל מאשר טראמפ, כל אזרח ישראלי באשר הוא צריך להתפלל לזכייה של טראמפ.

          1. ברוך, איך בנאדם כמוך, שלפי דעתי יש לו ערכים ומידה מסויימת של יושר, יכול לאטום את האף כל כך חזק ולהצביע לפסולת אנושית כמו טראמפ. אם כל היחס לישראל, לארנק וכו, איך אתה מסוגל להתעלם מהאישיות של הבנאדם ולתמוך בבחירתו כמנהיג העולם החופשי?

            1. זה פשוט, יש לך שגיאה בהנחות

            2. אברי. מכיר את מיסטר ברנס? לפני שאתה מגיב לברוך צשאל את עצמך מה מיסטר ברנס היה עושה…
              וכן מיסטר ברנס מצביע לטראמפ.

            3. אני דווקא מחבב את ברוך (מצד שני גם עם מסטר בארנס אני חושב שהייתי מסתדר).

            4. אני גם חצי חושב שזה חשבון פייק, כמו מומי יבדל'א.

            5. השניים מעליי עוד יהפכו אותך לנייטראלי…

            6. אתה בוחר מנהיג רק לפי האישיות שלו?
              גישה מוזרה.

            7. לא, אבל גם להתעלם מהאישיות זה בלתי מתקבל על הדעת. לדוגמא, היית מצביע למועמד אנטישמי?

            8. היי אברי בוקר טוב, אני לא סובל את ההתנהגות של טראמפ ואני מרגיש מובך כל פעם שאני רואה אותו,
              ויש המון דברים שאני חולק עליהם ומתנגד אליהם, אבל אני לעולם לא בוחר מנהיג על פי ההתנהגות שלו בלבד.
              .
              ישראל והכלכלה הם גורמים עיקריים בשבילי בהצבעה כאשר הראשון גדול מהשני.
              שביידן אומר שהוא יחזיר את הסכם הגרעין עם איראן זה קו אדום אצלי.
              .
              ביידן וטראמפ, ואותו דבר ביבי גנץ… הם כשלונות של הציבור שלנו שזה הכי טוב שהוא מסוגל להביא.

      2. ברוך סליחה אבל התגובה שלך לגבי ישראל ואמריקה היא טמינת ראש בחול. אתה פשוט מתעלם (או לא יודע) מה קורה בשטח. בישראל- אתה מתעלם לחלוטין מריסוק הפרדת הרשויות, אני בספק אם אתה בכלל יודע שנתניהו כבר חצי שנה מושך חתימה על הסכם ניגוד עניינים שהתחייב בפני בגץ לחתום. וממשיך לבחוש במינויים שקשורים ישירות למשפטו. כלומר בפועל הוא כרגע מעל לחוק. אבל זה מאד משעמם להידיין ככה…אתה או לא מודע למה שקורה או בוחר להתעלם ולכן אנחנו טוחנים מים. מרסקים את הדמוקרטיה מול עינייך ואתה כמו עיוור. אין לזה קשר לבחירות בכלל…אתה מדבר כאילו אסור להפגין נגד רוהמ. ואני משתעמם. לגבי אמריקה- אתה מבין מה טראמפ עשה רק לא מזמן עם הכסף שמיועד לסיוע חוץ לאוקראינה? כי מדבריך ניכר שלא…אז מה עוזר הסנאט פה? איפה הדמוקרטיה כשהוא משפיט את המפלגה שלו ככה שלא יעידו? בדיוק כמו ביבי כאן. ממשל טראמפ ברגע שהמתין על הדמוקרטיה כשהוא עסוק עד מעל לראש לא בטיפול במגיפה אלא ב-voter suppression שהוא הכל חוץ מדמוקרטי. ב-2009 הם צרחו שזה לא דמוקרטי למנות שופט לפני בחירות. ועכשיו? זה דמוקרטי להגיד שלא בטוח שתקבל את הכרעת הבוחר? בקיצור הטיעונים שלך חלשים ביותר. העיקר שאני לא מבין את חוקת אמריקה. מי שבאמת לא מבין ולא מתעניין בחוקה זה טראמפ, לא אני. ואלכס כבר עם השטות הזאת שטראמפ טוב לישראל…איך זה בדיוק טוב לנו שניאו נאצים מקבלים רוח גבית ממנו? שהוא מסיג את הסיכוי להידברות עם הפלסטינים מאתיים שנה אחורה? שהוא נסמך על קולות של אוונגליסטים שרואים בנו חמורו של משיח? שהוא מחמיר את מצב הפלסטינים בשטחים? מי יסבול מזה, אנחנו או וושינגטון? כל נשיא אמריקאי אחר היה טוב ממנו לישראל כי פשוט אמרו לנו את האמת בפרצוף: בלי פשרה טריטוריאלית אין שלום. אני מבין שאתה ונתניהו חושבים שהפלסטינים צריכים לחית באוויר אולי אבל זה פחות ריאלי ויותר אשליה עיוורת של כח.

        1. לא ייאמן שאתה עדיין מאמין ששלום אפשר לעשות עם מי שבכלל לא רוצה בשלום.
          הערבים המכונים פלסטינים לא רוצים שלום, רק השמדה שלי ושלך. הם עובדה בשטח ובסוף תהיה פה עוד מדינה ערבית אבל בלי שלום, לכל היותר אותו מצב כמו היום רק עם גבולות ואת זה באיזושהיא הסכמה/חוסר הסכמה.
          לפחות יהיה לנו שלום עם רוב המדינות הערביות האחרות בזכות הפולס הזה של ג'ארד קושנר הציוני.
          בחיי שהייתי שמח לקבל אותו בתור הנשיא הבא של ארה"ב במקום סבא דונאלד דאק…

          1. ואח"כ תספר לנו שאתה לא גזען… אתה רק יודע מה כל הערבים רוצים…אתה יודע יש גם משפטים דומים על "כל היהודים". מה שלא ייאמן באמת זה שלמעלה פה הסכמת עם מידן על הכל ובכל זאת כמו רובוט מאולף תצביע לבנט שילך עם ביבי. ואחכ תגיד שאתה לא תומך בשחיתות…🙄. דרך אגב מי שמוביל למדינת כל אזרחיה זה אתם לא השמאל…כי נורא חשוב לכם לשבת בלב חברון כי פעם רחל אימנו דפקה שם נאד. סלע קיומנו ממש.

            1. אני בהחלט גזען. לפחות אני לא מכחיש את הגזענות שלי כמוך וכמו רוב המגיבים פה ובעיקר חלק מפיקטיביים.
              אבל למה שכתבתי למעלה אין קשר לגזענות. רק למידה מן הניסיון המר שיש לנו ב 25 השנה האחרונות אם אותם הערבים שחיים פה. אני למדתי ממה שאתה לא מוכן ללמוד ולהפנים בשם אידאל נשגב ולא רלוונטי.
              אגב המטרה שלי ושלך דיי דומה, להיפרד מאותם הערבים.

  6. מנחם, אני ממש מבין למה טראמפ עושה לך בחילה ומאיפה מגיעה ההתנגדות אליו.
    הנתון שtheshadow ציין הוא נכון, למעשה אם מורידים מדינות עם פחות ממיליון תושבים (שם כל חולה וכל נפטר משנים את הנתונים דרמטית) היא עולה כמה מקומות (9 במספר הנדבקים, 8 במספר המתים – שניהם ביחס לכל מיליון תושבים; במספר הכללי ארצות הברית מובילה את העולם בפער גדול).
    ביחד עם זה, המאמר ברובו עוסק בערכים ולא בנתונים, ובזה לדעתי צריך להתמקד. כשאתה מייחס כוונות רעות לכל כך הרבה אנשים, מטיל ספק בכל ערך מקודש ובמניע של כל מבקר שלך, התוצאה היא ירידה באמון הציבור ובהיותה של החברה חברה ולא אוסף של פרטים עוינים אחד לשני.
    אם נצליח להאמין בטוב שיש באנשים, בכך שרובם עושים את המיטב שהם יכולים, ושנה שמחבר אותנו יותר גדול וחזק ממה שמפריד אותנו – המסיתים לא יצליחו לפורר אותנו לצרכיהם, ונוכל להתחיל לשקם את ההריסות שהם משאירים.

    1. לגבי הנתונים – מנחם צועק את זה כבר די הרבה זמן. זה ממש לא מסובך: המנהיג מטיף להתנהגות לא אחראית – מליוני עוקביו עושים מה שהוא אומר – יותר אנשים מתים ממה שהיו אילו המנהיג היה מטיף להתנהגות אחראית. ההשוואה שאתה צריך לעשות זה בין המצב כרגע, למצב שיכול היה להיות, אילו המנהיג היה מטיף להתנהגות אחראית.

      1. זה בסך הכל משאלת לב שאין לה אחיזה במציאות והעובדה שארה"ב לא מקום ראשון וגם לא שני, לא במוות ולא בהדבקה.
        תנחש מי נמצא במקום השישי בעולם במקרים למליון נפש? העם שבטוח שהוא הכי חכם בעולם עם המנהיג הדגול שכל העולם מתקשר אליו לשאול אותו "איך עשית את זה?!"

    1. חחחח +100 סוף סוף תגובה לעניין,
      זה מאוד לא PC ויש קטעים כאלה גם לגברים (דודו אוואט את מרציאנו היו יכולים לככב במקום השוערת שלא מצליחה לעצור את הכדור) – אבל מצחיקקקקקקקקק חבל על הזמן
      אם כבר אני חורג ממנהגי ויוצא לרגע מהקווים הקשוחים של ה-PC שמתוקף עבודתי אני מחוייב לציית להם בקנאות – מספר 11 בערך ב-0:53 זאת לא פחות משערוריה
      🙂

        1. זלעטי ענק, מת עליו ועל הרוח שלו.
          מי שהתקרצץ לו על הרגל היה חוטף, אבל זה לפני עידן הוואר. היום אנשים נזהרים יותר.

          1. חחחחח החמור הזה היה עושה את זה גם היום. זה בכלל לוחם UFC שבטעות בצעירותו אבא שלו רשם אותו לחוג כדורגל 😂😂😂😂

            1. ברור
              היה היום בעל 10 חגורות לפחות….

        2. חח הגול עצמי היה אדיר
          אני תמיד דוחף את המגינים מהקבוצה שלי אם למשל יש איתי רך בקבוצה שלא מחליף טוב סוויץ אחרי חסימה אני דוחף אותו על השחקן 😂😂
          אתמול דחפתי אחד כזה פעמיים על לאורי
          פעם עשינו משחק 2 גדולים וילד בן 14 15 בכל קבוצה שיהיה 3 על 3. הילד של הקבוצה ה2 היה מגודל והיה עושה לי חסימה שהשחקן שלי יהיה על הילד למיסמאץ. הילד היה רך ולא היה יוצא באגרסיביות לחסימה היה מפחד לשים גוף אז כל הזמן הייתי דוחף אותו על השחקן הוא אמר לי מה אתה דוחף אותי אמרתי לו עד שלא תשים גוף כמו שצריך אני תמיד אדחוף אותך לכיוון שלו 😂😂😂

          1. חחח מי שלא שם גוף – לא ישים גם אם תדחוף אותו. בפעם הבאה שמשחקים תעשה עליו טרייד, תביא אחד שחוסם ומפחד לזרוק, אלה הכי טובים בתור פרטנרים בשכונה

            1. אל תשאל אתמול שיחקתי עם בנדר אני התמנון ובנדר הפסדנו 10 0 ללאורי גמייקל ואיזה ילד בן 15 שקרקס את בנדר חחח בנדר כדור מהריב בדרך ליד שלו והוא מוריד ידיים נשבע לך 😂😂😂
              הבן אדם 1.92 גולם לא נורמלי.
              אחרי המשחק הוא אומר לי אתה לא יכול להיות מאמן אתה מוריד בטחון 😂😂😂😂 אני והתמנון לא נשמנו מרוב צחוק
              משחק אחרי העליתי בן 15 מקלון שמנשיפה הוא עף במקום בנדר ואיזה 1.65 וניצחנו 10 8.
              אמרתי לו שים גוף מצידי תקבל מרפקים כל היום שים גוף הוא נתלה על הבן 15 הזה 😂😂😂
              מה זה גרמתי לו להתאמץ והכי מצחיק במצב 8 8 הוא חטף כדור ללאורי רץ לכדור ואיזה מטר מה3 העיף קשת מטורפת ורק סוויש חחח קלע את סל הנצחון בזריקה היחידה במשחק האמת לא מסרנו לו אני ולאורי היינו בטראש טוק עצבני אז שיחקתי איתו אחד על אחד שהתמנון והוא מסתכלים😂😂

      1. זו המטרה
        בידור להמונים
        אנחנו מתמודדים עם כל מיני דברים אז לפחות נהנה כל עוד אפשר ונחלוק את הצחוק.

            1. אבל תיזהר, זה פאקינג חצי שעה!

  7. בימים האחרונים יצא לי לצפות בלא מעט נאומי בחירות של טראמפ. כמה נמוך הבן אדם הזה יכול לרדת. הוא מפלג את העם, מביע זלזול מוחלט ביריבו עד כדי כך שהוא הוא קורא לו בשמות מעליבים. הכי חשוב, אין שום בשורה לעתיד בנאומים שלו. רק ניצחון מוחץ של ביידן יעיף אותו מהבית הלבן. אחרת יהיה פה תוהו ובוהו שהדמוקרטיה עוד לא ראתה.

    1. אלכס, כמה נמוך טראמפ מסוגל לרדת כולנו יודעים (נמוך מאוד), וגם הסיבות הציניות שלו די ברורות בסך הכל. מה שאותי מדהים זה ש(1) הגישה הצינית שלו עובדת על כל כך הרבה אנשים, ו(2) ישנם המון שמבינים שהוא פסולת אנושית עדיין ימצאו סיבות להצביע לו. זה כבר נשגב מבינתי.

  8. לא קשור לפוסט הנוכחי אבל ראוי בהחלט לתשומת לב.
    היום יום הולדת. היום יום הולדת.
    ותחילה יום הולדת שהתרחש לפני שבעה ימים(23.10.2020). פלה בן שמונים. בתקופה האחרונה הוא לא בקו הבריאות. נאחל לו בריאות ואריכות ימים.
    .
    נקפוץ עשרים שנה קדימה ונעבור ליום ההולדת לאלטר אגו שלו דייגו מראדונה שחוגג היום שישים שנה סוערות. אין רגע של מנוחה. תמיד בכותרות בתנועה מתמדת. שערוריות, דרמות ומה לא עוד. הכדורגלן האדיר הזה תמיד נשאר בתודעה.
    .
    לכבוד יום ההולדת שלו נפתחת הלילה לאחר הפסקה ארוכה הליגה הארגנטינאית. משחק של הקבוצה שאותה הוא מאמן חימנסיה לה פלטה נגד פטרונאטו ישודר הערב בשעה 23:50 בספורט 1. עד כמה שידוע לי הוא נמצא בבידוד ולכן לא יהיה במשחק הנוכחי.
    .
    שני קישורים בנוגע אליו:
    https://www.youtube.com/watch?v=8NI5oTTW_is
    השיר La Mano de Dios (יד האלוהים) מתוך הסרט של אמיר קוסטריצה על מראדונה. מסתבר שהוא זמר לא רע. יש לשיר הזה מעל חמש מיליון צפיות.
    דרך אגב. בראיון שנערך לפני מספר ימים הוא אמר שהוא חולם לכבוש עוד שער נגד אנגליה והפעם ביד ימין.
    .
    בקישור השני יש שישים אמירות של מראדונה ואחרים. הוא לא עושה חשבון לאף אחד. לעתים גס, בוטה וחצוף ללא פילטרים.
    לדוגמה: ציטוט 38 בנוגע לתקופה קשה כאשר היה מאמן נבחרת ארגנטינה וציטוט 60 שמתייחס לפלה
    https://sports.walla.co.il/item/3395151

  9. מנחם אתה יודע איזו מדינה נמצאת במקום השישי במקרים למליון נפש? המדינה שאליה אתה רוצה לברוח, נשמע הגיוני סך הכל.
    אגב המדינות שמעלינו הן אנדורה, בחריין, קטאר, ארובה, בחריין וגינאה הצרפתית. שלוש מהחמש הן מדינות עם לא יותר מ300 אלף איש. כבוד

    1. טוב שלפחות בתי החולים מתפקדים.
      לדעתי, בסופו של דבר נהיה חסינים ברמה כזו או אחרת, עם זה אפקט העדר, או מציאת חיסון.
      נצא מחוזקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט