מה יהיה אם טראמפ ינצח? "השפעתו על עמדת ארה"ב ככוח עולמי": מאמר 1 בסדרה. הדודג'רס אלופי העולם!!! / מנחם לס

הבחירות לנשיאות ארה"ב בדיוק בעוד שבוע הן החשובות ביותר מאז שאני הגעתי הנה ב-1961.

אני לוקח חופשה מה-NBA לשבוע, ומנסה כוחי בכתיבת פוליטיקה.

אני לא איש POLITICAL SCIENCE, ואני מסתמך על מקורות זרים בכתיבת מאמרי סידרה זאת.

מה שקובע בסידרה הזאת הוא החומר שליקטתי. אני מנסה להיות נייטרלי ככל שאני יכול, למרות שסלידתי מטראמפ ידועה.

עם נסיוני האקדמאי, אני מסוגל לנתק את רגשותי ומחשבותי האישיים, ולסכם את מה שמומחים גדולים ממני – שזה מקצועם – כותבים. אני מודה שהמחשבה שטראמפ יהיה נשיא ארה"ב לארבע שנים נוספות היא לא רק מפחידה, ודוחה אותי, היא גם ממש מגעילה ומבחילה בעיני. היא מפחידה את גייל אשתי ואותי כי הנשיא טראמפ הוא סכנה ממשית לחיינו ולכל קבוצות הסיכון כאן – כל אלה שמעל גיל 70, וכל הסובלים מבעיות רפואיות הפוגעות ביכולת נגדני הגוף להתגבר על נגיף הקורונה – אבל לא רק. הוא מסכן (לדעתי, ומהמסקנות שהסקתי מהחומרים שקראתי) את כל ארה"ב ממעמדה כמגן, והעוגן של כל העולם החופשי.

הסדרה הזאת לא תשנה את הפתק שישים כל ישראלי שהוא אזרח אמריקאי שיקרא אותה.

הדבר המוזר ביותר הוא שכל שפוטי טראמפ מצביעים עבורו, ולא משנה איזה עובדות איומות תנפנף ממש מול עיניהם. טראמפ טען לפני יומיים שהאומה כבר עשתה "U-TURN" במלחמתה נגד נגיף הקורונה על-אף שיום-יום נשברים שיאי נדבקים חדשים. הוא אמר ב-RALLY שלו בפנסילבניה ביום ראשון ש-"עוד שבוע נתגבר על הנגיף". אלפיים או שלושת אלפים משפוטיו – כמעט אף אחד לא חובש מסיכה וכולם דבוקים אחד לשני כתף אל כתף – מריעים "FOUR MORE YEARS".

בכל ימי חיי לא ראיתי אדם המשקר ללא כל בושה וללא כל היסוס, ושפוטיו יודעים שהוא משקר, וככל שהוא משקר יותר הם מריעים לו יותר.

כשיש לך נשיא המכחיש בכל תוקף את סכנות הנגיף האיומות, ומבטיח ש"כבר עשינו סיבוב "U" ובעוד שבוע הנגיף יהפוך לזיכרון רע ולא יותר, אני מוטרד עד לשד עצמותי.

הזה הנשיא שאני רוצה? הזה המנהיג שאני מצפה שינהיג את העם? אילו הנהיג את העם כפי שכל סטודנט מתחיל שנה ראשונה לרפואה היה מוביל, היו לנו היום אולי 100,000 קורבנות, ולא 226,000, ובקרוב רבע מיליון.

הרשו לי לומר משפט זה באנגלית:

The prospect of what might happen if Donald Trump wins a second term is too awful for me to contemplate

למעשה עד כדי כך שאשתי גייל ואני מרגישים שלא נוכל לחיות כאן יותר. ברוך השם יש לנו את האמצעים לעשות את המעבר ולבלות את שנותינו האחרונות בישראל. אז, בדרך עקומה ביותר, טראמפ יעזור לי במשאלה שאני נושא בליבי כבר 46 שנים.

אופיו הנרקסיסטי ידוע. הדבר החשוב לו ביותר הוא עצמו, אפילו במחיר עמו. כמובן שעם כל הבוז והתיעוב שאני מרגיש כלפיו, אני יודע שכמה מהמאורעות שקרו לישראל נחשבים להישגיו. אני מוכן לקבל זאת, למרות שאני מאמין באמונה שלמה שאם היה ניפתח עימות רציני, חס וחלילה, בין ישראל ואיראן הוא היה נס מהבעיה כפי שהוא נס מהקורונה: "היא תיעלם מעצמה". במקרה של ישראל ואיראן, "הן חכמות מספיק למצוא פתרון בעצמן" או משהו לאורך קו דיבור זה.

אבל אני מוכן לשים את כל התועבה שאני מרגיש כלפיו בצד, ולהיכנס לכתבות של מדענים ב-POLITICAL SCIENCE כדי לבחון בצורה אובייקטיבית את הישגיו וכישלונותיו, ומה מצפה לנו אם הוא יהיה נשיא לעוד ארבע שנים.

*******

הסידרה הזאת שתימשך יום-יום עד יום הבחירות מבוססת תמיד על מאמר עיקרי אחד או שניים, בתוספת חומרים שקראתי בוושינגטון פוסט, ניו יורק טיימס, בוסטון גלוב, טיים מגזין, וכן אתרים כ-CNN, FOX NEWS, https://www.thenation.com/subject/politics/, וכאלה. השקעתי שעות על גבי שעות לאסוף חומרים כדי לוודא, כמיטב יכולתי, באמיתות ובאובייקטיביות החומר.

אני חייב להביע עובדה אחת פשוטה: כמעט כל מה שקראתי היו חומרים מרשיעים נגד טראמפ, וחוסר מעשיו, או היעלמותו המחלטת מהבעיה. ניסיתי למצוא חומרים מצדיקים ומסנגרים על מעשי – או חוסר מעשי – הנשיא. אדרבא – אני מזמין את כל החושבים או טוענים אחרת, להסביר את נקודת מבטם בנידון.

*******

האם ארה"ב מסוגלת להיות הגנתו של העולם החופשי עם טראמפ כנשיא עוד 4 שנים? תחליטו אתם!

רוב החומר לפרק זה בסדרה נילקח מווסלי קלארק, ה-SUPREME COMMANDER OF NATO לשעבר, במאמר זה (https://washingtonmonthly.com/magazine/april-may-june-2020/, אבל לא רק!

ווסלי קלארק מתחיל עם ההצהרה שלדונלד טראמפ אין כל חוש אסטרטגי ב-FOREIGN POLICY.

הדבר המסוכן ביותר בבורות המחלטת שלו ("HIS IGNORANCE AND PROFOUND MISUNDERSTANDING") היא אמונתו שהוא יודע, מבין, ובקיא בעניינים אסטרטגים, צבאיים, ומדיניים. "טראמפ בא מעולם העסקים שם הוא פעם ב-'GUT FEELINGS'. הניסיון שלו ב-INTERNATIONAL POLICIES ו-INT. BUSINESS הוא "OLD-STYLE USA ISOLATION".

הוא כבר הצליח לבודד את ארה"ב בהרבה מובנים מהעולם החופשי, והוא פועל בניגוד מחלט לצורה שארה"ב פעלה בה במלחמת העולם ה-II ואחריה: US תמיד סיפקה את הזרוע הצבאית, ההגנה, והכוח ששאר העולם למד להעריך כאקסיומה.

בעוד שארה"ב נתנה לאירופה את ה-DIPLOMATIC וה-BUSINESS CLOUT לשרת את ה-VITAL U.S INTERESTS. זה עבד מצוין לשני הצדדים. עם 500 מיליון תושבים מערב אירופאים בעלי רמה אינטלקטואלית גבוהה וערכים דומים לשלנו, ארה"ב סיפקה את המטרייה הצבאית, ואירופה את הדיפלומטיות וה-BUSINESS CLOUT לשמור על שיווי משקל עולמי, כשנא"טו הופכת לחלק עיקרי של השלד האירופאי, והפכנו לשותפים כמעט טבעיים של אירופה המערבית.

הנשיא טראמפ כבר השיל מ-NATO את ה-CLOUT שלה. אם ייבחר לעוד ארבע שנים, הוא יהפוך את רוסיה ל'כאילו ידידה של ארה"ב' – וטראמפ יחשיב (כפי שהוא כבר מחשיב !) אותה לפרטנרית של ארה"ב – בעוד שהרוסים בהנהגת פוטין, מחייכים בזמן שהם ממשיכים לחתור ולהדק את האוטוריטה שלהם באוקראינה וג'ורג'יה. לפני שנדע מה קורה נחזור לימים של 'בריה"מ נגד העולם המערבי'.

ההיסטוריה – והניסיון – הוכיחו לארה"ב שהיא לא יכולה להרשות לכוח עוין – אויב – לשלוט במערב אירופה. שלושה דורות של מנהיגים אמריקאים שמרו את העיקרון הזה:

Three generations of American leaders faithfully sustained that lesson, maintained peace, and ensured that the United States—and American values—maintained their dominance through the Cold War and post–Cold War period across the globe.

"כל הדם האמריקאי שנישפך עבור שמירת העיקרון הזה יישפך לשווא אם דונלד טראמפ ייבחר שוב לנשיא!" – (ציטטה ישירה ממפקד נא"טו לשעבר).

את השליטה על המזרח התיכון (מלבד הקשר החדש שנוצר וממשיך להתהדק בין 'סעודיה ומדינות הנפט' & ו-ישראל נגד איראן ) הוא כבר העביר הלכה למעשה ל'חברו' פוטין. זה נעשה ע"י הוצאת הכוחות האמריקאים – מלבד כמה מחלקות סמליות – מסוריה ועיראק. הוא יעלים אותנו מהמזרח התיכון לחלוטין.

גם בסאות' פסיפיק טראמפ – וההשפעה האמריקאית – נמצאים בצמצום קבוע כשהסינים שמחים למלא את כל החסר גם מבחינה עסקית וכספית, וגם בהשפעה צבאית. ישנם יותר ויותר סימנים שכדי לצמצם את אי שיווי המשקל ב-TRADES בין סין וארה"ב, האמריקאים – בראשות טראמפ שלא מבין את חשיבות ההשפעה האמריקאית בדרום פסיפיק – יסכימו 'למכור' לסינים את אזורי השליטה שלהם בסאות' פסיפיק. השאלה היחידה שנותרה היא כמה הסינים יהיו מוכנים לשלם עבור הנסיגה האמריקאית מדרום פסיפיק. מצידו של טראמפ, הנסיגה האמריקאית היא כנראה אפילו יתרון כי כבר מתחילת כהונתו הוא נראה כנשיא שעבורו הסתגרות אמריקאית בגבולותיה ללא התחייבות צבאית מחוצה לה, הוא יתרון, לא חסרון.

טראמפ גם מצמצם יותר ויותר את ההשפעה האמריקאית, וההשקעה הכספית, באפריקה. הוא הפחית את חשיבות היבשת כמעט מתחילת כהונתו. הסינים, והרוסים שמחים למלא את מקום ארה"ב בהשקעות ופיתוח 'משותף'.

תחת טראמפ המדיניות של 'AMERICA FIRST' נעלמת. הוא יכול לנפנף ב-"MAKE AMERICA GREAT AGAIN" כמה שהוא רוצה. אבל בארבע שנותיו הוא רק גרם ל-MAKE AMERICA WEAKER AND WEAKER"

באמריקה הלטינית הדבר היחידי שנראה מעניין את טראמפ הוא לעצור, ולדחוף חזרה עד כמה שאפשר, את ההגירה הבלתי חוקית. הוא כבר הבטיח את התמיכה האמריקאית הגדולה ביותר למדינה שתצליח למנוע את תושביה מלנסות להגר צפונה ללא ויזת כניסה לארה"ב כמהגר.

ההסכם החדש שנחתם בין ארה"ב – קנדה – ומקסיקו נראה מבטיח, ונראה כהישג לארה"ב, עד שמסתבר שמטרתו הראשית הייתה להבטיח לחברות אמריקאיות, קנדיות, ומקסיקניות זכויות קידוח (וכמובן בעלות) למעמקי האוקיאנוס OFF THE SHORES – שם התגלו לקודחים אמריקאים וקנדיים 'כמויות אדירות של OIL'!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
223 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
onetwo3
28/10/2020 4:55:23

סליחה על התגובה הלא קשורה אבל אני לא מאמין למראה עיניי.
מעולם לא הייתי חובב בייסבול אבל החלטתי לצפות במשחק ה6 בגמר, וחזיתי בתצוגה מדהימה של המגיש של TB, סנל.
במשך כמעט שישה אינינגים הוא איפשר שני סינגלים בלבד והיה לא פחות ממדהים. בנקודה הזאת המאמן החליט להחליף אותו, ביתרון 1-0 לTB.
על אף שאני לא חובב בייסבול מייד קיללתי את המאמן האדיוט הזה ולא תאמינו – כבר באותו האינינג המשחק התהפך והדודג'רס התחילו לחבוט ולחבוט ולחבוט ועלו ליתרון 2-1.
ואני שואל – מי נותן כסף לאפסים האלה לאמן? אם הדיוט כמוני יושב ומבין שתזמון ההחלפה הזה הרסני, והמאמן לא רואה את זה – מה זה אומר על הליגה הזאת??

בזיון בזיון בזיון

ליבי עם סנל. הוא היה מבריק

onetwo3
28/10/2020 5:23:25
Reply to  מנחם לס

סנל רצה להישאר, אין בכלל ספק בעניין. מאז שהוא הוצא הקבוצה בהדרדרות מוחלטת.
החלטה של מאמן שצריכה לעלות לו במשרה

ארז
28/10/2020 13:47:50
Reply to  מנחם לס

זה אנליטיקס, הממוצעים של חובטים עולים בפעם השלישית שהם רואים את הפיצ׳ר.

גיא רוזן
28/10/2020 5:26:38
Reply to  onetwo3

לא מדויק בכלל.
הסינגל שהיה ההתחלה של הקמבאק שהביאה את הדודג'רס ליתרון, הגיע מהפיץ' האחרון של סנל במשחק. אחריו הוא הוחלף.
.
בבייסבול, לכל פיצ'ר יש את המספר שלו. את אותה ספירה אחריה הוא כבר לא אותו הדבר. "5" (אינינגס) זה המספר של סנל.

onetwo3
28/10/2020 5:31:38

גיא יש לך נטייה לא להסכים עם כל דבר.
לא מתכוון להתווכח איתך.
זו דעתי האישית, ו"5 (אינינגס) זה המספר של סנל" זה בדיוק התקיעות במקובעת בקופסה שהפילה רבים בספורט האמריקאי לאורך ההיסטוריה.
סנל היה מדהים ולא היה צריך להיות מוחלף, נקודה.

גיא רוזן
28/10/2020 5:35:48
Reply to  onetwo3

הוא לא יצא אחרי 5. הוא יצא אחרי סינגל בשישי. זה הבדל עצום וברור.

onetwo3
28/10/2020 5:40:46

הוא לא היה צריך לצאת. נקודה

גיא רוזן
28/10/2020 5:50:39
Reply to  onetwo3

מת על ההחלטיות! הלוואי עליי להיות משוכנע כל כך…
.
אתה מחמיץ את הפואנטה. לא טעני שצריך היה להחליף אותו, טענתי שההחלפה לא הגיעה כרעם ביום בהיר. היא הגיעה אחרי סינגל –
מי שראה מספיק בייסבול יודע כמה פעמים מאמנים "פישלו" אחרי שלא הוציאו בזמן את הפיצ'ר מהמשחק.
.
או במילים אחרות –
אין על חכמת ה-בדיעבד.

onetwo3
28/10/2020 6:02:53
Reply to  onetwo3

תקרא מה כתבתי ותבין שזה לא היה בדיעבד.

ארז
28/10/2020 13:49:45
Reply to  onetwo3

שניכם טועים, זה לא הפיצ׳ינג, לא האינינגס ולא ההיט, אם סנל לא הוצא הוא היה אמור לזרוק לבטס פעם שלישית, ואין אצל קאש והרייז דבר כזה לראות חובט יותר מפעמיים. זה הכל, גם אם היו 2 אאוטס ולא 1 אאוט 1 און היו מוציאים את סנל. לדעתי היה מוציא אותו גם אם הוא היה על פרפקט גיים.

אור
אור
28/10/2020 14:08:07
Reply to  onetwo3

לא מסכים, את גלסנואו הוא השאיר נצח (או ככה זה הרגיש) בשני המשחקים שהיו לו. רק סנל קיבל את המקל הקצר ולא בפעם הראשונה..

אור
אור
28/10/2020 9:09:27

5 אינינגס זה המספר של סנל – רק אם אתה שואל את קווין קאש, זה לא עובדה משמיים. מעבר לזה כל מה שרשם מידן + הבולפן של הרייז היה רעוע מול הדודג'רס כל הסדרה, אני לא הייתי מעלה אותם במקום סנל עד שהוא מגיש at-bat ממש רע

גיא רוזן
28/10/2020 9:45:49
Reply to  אור

ברור שזו לא עובדה משמיים (לצורך העניין, גם אני בזמן אמת אמרתי לעצמי "למה?!?!")
אבל בין זה לבין "הטעות הגדולה ביותר" יש פער עצום.
כמה פעמים ראינו מאמן שמוציא את השחקן מאוחר מדי?
היה שם סינגל, זה היה באינינג השישי, כך שלהחלטה, יש איזה בסיס הגיוני.

אור
אור
28/10/2020 10:06:57

היו טעויות גדולות יותר אבל זו אחת הגדולות שהיו, זה היה ברור גם לא לאוהדים אדוקים של המשחק.

MBK
MBK
28/10/2020 6:42:16
Reply to  onetwo3

זה מקובל בבייסבול
זאת לא הפעם הראשונה ולא אחרונה שמאמן מנהל גרוע את הפיצ׳ינג שלו
יש משחקים שפיצ׳ר נשאר קצת יותר מידי זמן על הגבעה ומחרב משחקים
סנל ירד רק אחרי 73 הגשות, בדרך כלל פיצר נשאר לפחות עד 90 ו 100 ומעלה זה כבר מספר גבולי
אי אפשר לדעת מה היה קורה אם הוא היה נשאר להגיש

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28/10/2020 9:38:16
Reply to  MBK

אפשר לדעת שהרייז היו טובים יותר עם סנייל. ולאחר שיצא הדודג'רס החלו להשתלט על המשחק.

Yinon Yavor
28/10/2020 9:53:51
Reply to  MBK

אם זה באמת המצב (73 זריקות לעומת ממוצע של 90-100) – אז זה באמת פשע.
הרי עייפות לא נמדדת באינינגים, אלא במספר הפעמים שהזורק אימץ את הזרוע שלו. מי שלא מבין את העניין הפשוט הזה – כנראה שבאמת לא נמצא במקום המתאים.

ארז
28/10/2020 15:20:41
Reply to  MBK

תמיד אומרים שהשחקן הכי טוב הוא זה שלא שיחק, אז פה השחקן הכי טוב הוא זה ששיחק 🙂

onetwo3
28/10/2020 5:22:07

זה פשוט לא ייאמן..
אני בעצבים כאן לא יודע מה לעשות עם עצמי..
כמה טיפש אפשר להיות??

אם לא יהיה נס באינינג התשיעי ההפסד הזה רשום על שמו של המאמן הזה.
בושה וחרפה, לא יודע אם היה אי פעם בהיסטוריה טעות כזאת גדולה

גיא רוזן
28/10/2020 5:39:34

ברכות לאור!
ואולי גם לקרשאו על הניתוח המוצלח להסרת הקוף…

אור
אור
28/10/2020 9:10:19

תודה, נשאיר את עיקר הברכות לקרשואו וחבריו

onetwo3
28/10/2020 5:41:22

האם הזכיות של לוס אנג'לס בכדורסל ובייסבול מסמנות את הדרך לראמס בפוטבול?

תום
תום
28/10/2020 5:41:32

הרייז ויתרו לגמרי באינינג האחרון. זה נראה כמו סבוטאז'.

onetwo3
28/10/2020 5:44:17

"Seems like thats is all we needed"

אם זאת התגובה של כוכב הדודג'רס על שאלת המראיין לגהי ההחלפה של סנל בתחילת האינינג השישי – זה אומר הכל.

מחדל של מאמן TB שצריך לעלות לו במשרה

גיא רוזן
28/10/2020 5:46:04

בהמשך לדיון הרייטינג (אז נטען שהבועה נכשלה בגלל נתוני הרייטינג הגרועים) –
3 המשחקים עם הכי פחות צופים בתולדות הוורלד סיריס הם משחקים 1 – 3 בסדרה הזו.
משחק 3 הוא הכי פחות נצפה בתולדות הליגה, והוא מציג ירידה של 28% בהשוואה למשחק 3 של הוורלד סיריס בשנה שעברה.

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 6:13:21

נו בבועה הייתה ירידה של 45%-50% אחוז , אבל מה זה 20% אחוזים טעות שבאנו עם נרטיב מהבית

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 6:18:55

https://www.google.com.mx/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-10-13/nba-ratings-decline-points-to-broader-trouble-in-tv-watching

51% ירידה משנה שעברה בסדרה, איך אפשר להשוות 28% אחוז לזה?

אור
אור
28/10/2020 9:13:01

ברוך, tv watching לא מודד שום דבר בימינו, למה אתה לא מוכן לקבל את זה. בבייסבול קהל היעד הרבה פחות צעיר ואינטרנטי
.
אמנם זה מוואלה אבל בגדול מספר את הסיפור האמיתי שממנו אתה כרגיל מתעלם
.
https://sports.walla.co.il/item/3394155

תום
תום
28/10/2020 13:16:30
Reply to  אור

רייטינג בהילט מודד דבר אחד בימנו, כמה אנשים צופים לייב בפרסמות – הדבר שבגללו הליגה מקבלת כסף על שידור המשחקים. על כל מאה אנשים שרואים תקציר משחק ברשת ונותנים לייקים לחשבונות של קבוצות/שחקנים, הליגה היית מעדיפה בן אדם אחד שיצפה לייב בטלוויזיה.

אור
אור
28/10/2020 14:13:58
Reply to  תום

סבבה אבל זה לא קשור לדיון

גיא רוזן
28/10/2020 6:20:09

הכי כיף לקרוא את התגובות שלך, ברוך.
רגע,
ה-"באנו עם הנרטיב מהבית" זה עליך, כן? . . .
.
עכשיו, תעשה טובה. לשם שינוי תוותר על המסקנות המוכנות מראש,
ותתבונן במכלול. הזמן בשנה, התחרות (מה שודר במקביל באותה תקופה). והחלק שהכי נוח לך להתעלם ממנו –
פלטפורמות הצפייה הנוספות.
.
אם אתה כנה עם עצמך, התגובה שלך תשתנה.

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 6:30:12

רגע ירידה של כמעט פי שניים מהבייסבול זה לא פגיעה 56% אחוז ירידה במשחק 3, שאתה מדבר על התחרות של הNBA מה שמצחיק שגם בענפים השונים נוסף להם תחרות.

בסוף החוזה הטלוויזיוני של הNBA בא מרייטינג וצפייה בטלוויזיה מה זה משנה שמצייצים בטוויטר או צופים באינסטגרם בחלקים של 5-10 שניות? שהליגה לא מקבלת עליהם כסף? בסוף הNBA בבעיה שהעבירו את העניין מהמגרש למחוצה לו. שופטים נורמלים הוצאת הזבל הפרוגרסיבי וקיצור המשחק היה עושים את העבודה.

גיא רוזן
28/10/2020 6:35:55

כרגיל,
כמו ברוב התגובות שלך לאחרונה, אתה מתעלם מהכתוב ומתייחס רק למה שנוח לך.
.
הפיינלס התחרו גם עם הבייסבול, וגם עם הפוטבול. 2 ענפים שהם בפירוש פופולריים יותר מה-NBA
.
בנוסף, תבדוק את פלטפורמות הצפייה הנוספות. כן, בטלוויזיה חלה צניחה דרמטית. אבל תבדוק, זה לא מסובך. התמונה תראה אחרת.

Yinon Yavor
28/10/2020 9:33:19

לא רק זה.
הבייסבול (לדעתי) זז לא הרבה מהתאריכים המקוריים. אם אני זוכר נכון אז הוורלד סירייס משוחק בדר"כ בתחילת אוקטובר, ועכשיו סוף אוקטובר. כלומר – לא שינוי דרסטי.
בטח בהשוואה ל-NBA שממש החליפה עונות וחודשים רבים.
לא יודע מה ההשפעה המדויקת של זה, אבל לדעתי היא בהחלט קיימת.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 9:54:38

בדקתי את חמש השנים האחרונות והן כולן גם בסוף אוקטובר שלעיתים גולש לתחילת נובמבר, אז זה בכלל לגמרי בתאריך הרגיל

Yinon Yavor
28/10/2020 9:56:02

תודה. מחזק את הטענה שלי עוד יותר

trusttheprocess
trusttheprocess
28/10/2020 5:59:25

לגבי הסכמי השלום עם ישראל עם מדינות שמעולם לא נלחמו עם ישראל(מחלקה של 40 סודנים לא נחשב)
מבחינת טראמפ זה רק עסקאות נשק , הוא מוכר F35 לאמירויות ומי יודע מה עוד , הוא בעצם חזר על מה שאובמה עשה עם אירן, רוב הסיכויים אחרי ההסכם הגרעין שחרר לאירן מאות מיליוני דולרים שהיו שייכים לאירן והוקפאו בבנקים בגלל סנקציות.
טראמפ הוציא את סודן מהמדינות התומכות בטרור , שוחרר להם מאות מליוני דולרים והם בתמורה יקחו את הכסף הזה ויקנו נשק אמריקאי.
ישראל היא עניין משני בעסקה הזאת

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 6:12:15

טראסט אתה הורג אותי מצחוק אם אובמה היו עושה את ההסכמי שלום האלה הוא היה מקבל חמישה פרסי נובל וכנראה שהיו משנים את הפרס לשמו , רק בגלל שטראמפ עשה את זה ההסכם לא טוב וזה הצביעות של הדמוקרטים כמו של השמאל הישראלי.
.
בסוף טראמפ הביא שלום למזרח התיכון בעוד שאובמה הפך את המזרח התיכון לסכנה ממשית, השחור קיבל פרס נובל ועל טראמפ יורדים, גם הניסיון לשנות את הסכם הסחר הוא אדיר, לפני טראמפ נשיאים לא רצו לפתוח את הקופץ שרצים הזאת שבה הסינים עוקצים אותנו בסיטונאות.
.
העצירה של ההגירה הבלתי חוקית פגע בפשיעה שהביאו (אני לא אומר שכל המקסיקנים פושעים אבל בהחלט חלקנים מהם אחראים להצפת ארהב בסמים ובפשיעה,אני בכלל לא מדבר על המיסים שהם לא משלמים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עושים שלום עם כל אויבי איראן למי שמתקשה להבין עדיין את המפה.
ברגע שמלחמות הסייבר והסיכולים הנקודתיים לגרעין יכשלו יהיה צורך בתקיפה מאסיבית זה רק הכנה של איגוד בריתות.
טראמפ מבין את המזרח התיכון יותר מכל נשיא אי פעם.
איזה טענה מצחיקה יש לכל מתנגדי השלום 😂😂😂
ככה בדיוק דוחקים לפינה טראסט.

גיא רוזן
28/10/2020 6:26:24

נותר פחות או יותר שבוע, שמעון –
זה הזמן להוכיח עד כמה אתה מומחה לענייני ארה"ב.
.
אתה טענת שוב ושוב שטראמפ לוקח את זה "בהליכה" לצד המון חחח וסמיילים מתבכיינים.
.
בוא, זו ההזדמנות שלך להוכיח שאני קלולס.
שכל התגובות שלי אודות החברה האמריקאית הן לא יותר שליפת נתונים עיוורת מהגוגל.
.
התערבות –
אני אומר שטראמפ מפסיד, ושם את 2 הבירות של דה שוט + אחת משלי מול בירה בודדת שלך.
הנה, הזדמנות לעמוד מאחורי המילים שלך.

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 6:35:07

גיא החברה האמריקאית מאז ומתמיד היה חשוב לה עניין הכלכלה, עניינים במזרח התיכון כמעט ולא משפיעים על הבחירות עדיין אין מה להוריד בהשגים של טראמפ מזה כמו שמנסים באתר.
.
לפני הקורונה טראמפ היה לוקח את הבחירות בהליכת ירח, עכשיו יש לביידן ייתרון רק אם טראמפ יצליח להוכיח בחמישה ימים הקרובים שהוא יצליח לאושש את הכלכלה .

גיא רוזן
28/10/2020 6:41:34

אתה בטוח שאתה גר בארה"ב?
אובאמה נבחר פעמיים בגלל הכלכלה?
או שאולי הוא הצליח להגיע לאוכלוסיות שמסורתית מצביעות באחוזים נמוכים יותר, וכך גרם לדמוגרפיה בארה"ב להשתקף בתוצאות הבחירות.
.
(אם באובאמה עסקינן, הוא מזכיר ש2 מערכות הבחירות האחרונות הן כלל לא "בעד" משהו. הקודמת הייתה נגד הילרי, הנוכחית נגד טראמפ. כאשר אובאמה התמודד מול מקיין, היו 2 מתמודדים שניתן היה להצביע "בעדם")

trusttheprocess
trusttheprocess
28/10/2020 6:42:59

זה יפה שאתה קורא את מה שכתבתי ומגיב על דברים אחרים לחלוטין .
לא אמרתי שום דבר על הצד של ישראל בהסכמים האלה וגם לא אמרתי שזה לא טוב .
לא אמרתי שאובמה עשה שלום או הבין מה הוא עושה במזרח התיכון .
כל מה שאמרתי זה שבלי קשר לשלום מבחינת טראמפ זה קודם כל עסקאות נשק וציינתי שמה שאובמה עשה אחרי הסכם הגרעין עם אירן מבחינה כספית טראמפ עושה אותו דבר עם אירן .
אני לא שמאלני ולא ימני ולא דמוקרט ולא רפובליקני , אני לא רשום באף מפלגה , ויש דברים שאני מאמין בהם במצע של שני המפלגות בארה"ב.
טראמפ "טוב לישראל " לא מעניין אותי , אני אזרח אמריקאי ומבחינתי טראמפ רע לארה"ב וזה הדבר היחיד שמעניין אותי , אם טראמפ היה דמוקרט הוא עדיין היה רע לארה"ב

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 7:25:55

גיא מספיק להתייפייף מה הצבע עור של אותם אוכלוסיות שאתה שוכח לציין? אובמה דרך אגב היה טוב לכלכלה שהתרסקה אחרי האהבל בוש שמעך אותה וגם אני הצבעתי לו בבחירות הראשונות. אני אזרח אמריקאי גם אבל גם אזרח ישראלי.
.
איך טראמפ רע לארהב מבחינתך?

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 7:31:04

ונחתכה התגובה הסיבה שהוא הגיע לאוכלוסיות האלה היה בעיקר בגלל צבע עורו, אם טראמפ היה שחור אין ספק שהוא היה נבחר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:52:52

ברוך
בוא נספור ביחד את כמות המיליארדרים האמריקנים השחורים שירשו את הכסף שטראמפ ירש….

Avri
Avri
28/10/2020 10:21:06

גיא, קבל התערבות: טראמפ (לצערי) לוקח את הבחירות, ביידן מקבל רוב קולות. בדיוק כמו הילארי. אחד המקרים הבודדים בוא אני אאלץ להגיד בדמעות, 'אמרתי לכם'.

גיא רוזן
28/10/2020 10:44:49
Reply to  Avri

Avri,
אתה מוזמן להצטרף למפגש ההופס שקורם עור וגידים.
היות וכבר יש לי התערבות על שתייה חריפה, אני צריך משהו שיעזור לקלוט את כך הטוב (גם אם אני מפסיד, אני בתקווה שדה שוט יגיע לשלם את חובו).
התערבות על מנת האוכל השומנית שתעזור לאלכוהול להיספג, מתאימה?

Avri
Avri
28/10/2020 10:56:48
Reply to  Avri

לצערי המשמעות של להגיע למפגש הופס בשבילי זה לעזוב אישה וילדים ולעלות על מטוס, ובימי קורונה זה קצת קשה. נסכים שאם תנצח אני אוריד מנת אוכל שומנית במקום מושבי ואשתה כוס אלכוהולית לחייך.

גיא רוזן
28/10/2020 10:59:35
Reply to  Avri

(ובימי "לא קורונה", זה קל? . . . )
.
(אני כמובן לא מדבר על הרעיון הקוסם של לעלות על מטוס עם מסר "אני עוד רגע חוזר, את אחראית בינתיים…"
אלא רק על הביצוע…)

Avri
Avri
28/10/2020 13:18:59
Reply to  Avri

כל נסיון ביצוע של הנ'ל יפגש במבט שטוח, מזלזל ואף מאיים מצדה של אשתי.

IDO
IDO
29/10/2020 3:24:01
Reply to  מנחם לס

הוא אכן יפסיד. אבל יערער על הבחירות בבית המשפט הגבוה שהוא עכשיו אדום כהה. ואמריקה תהיה בלימבו לפחות שנה.

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 6:44:33

אנחנו נצטרך את המסדרון האווירי הזה מעל ערב הסעודית והאמירויות כדי לתקוף באירן לכן ראוי שיהיו יחסים דיפלומטיים ואישור ושאפשר יהיה להציב במקום מטוסי תדלוק שיאפשרו את תקיפת התשלובת. העיקר הביטחון של טייסנו.
מהמריקאים כנראה נקבל פצצות חודרות בונקרים כדי שנוכל לגרום נזק בלתי הפיך.
אירן היא המדינה היחידה בעולם שחרטה על דגלה את השמדת ישראל. גם החמס וחיזבאללה רוצים בכך אבל אין להם את היכולת והם קטנים. חיסול התשלובת הגרעינית ותכנית הפצצות והטילים היא הכרח וחשובה בדיכוי המהפיכה האיסלמית שאירן מנסה לייצא.

trusttheprocess
trusttheprocess
28/10/2020 7:03:03

מה לתקוף , יש לך ראש ממשלה שמפחד לתקוף את חמאס אתה חושב שהוא יתקוף באירן

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 9:22:21

לפי הסיפורים התכונן לתקוף מזמן, עוד בימי נפוליאון ברח, ועצרו אותו. עכשיו אולי לא יהיו לו תירוצים?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 8:50:05

אירן גם חרטה על דגלה באותה מידה ממש את השמדת ארה"ב.
רק שתבין כמה חרוטה החריטה הזאת.

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 9:22:53

יויול'ה….

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 8:47:31

טראמפ הביא שלום למזרח התיכון?
טוב לדעת.
בהצלחה בביקורים הקרובים שלך ברמאללה שכם וחברון.
תבלה היטב בביקורים בדמשק ביירות וצידון.
אל תחמיץ את בגדד וטהרן, ערים מדהימות.

אור
אור
28/10/2020 9:41:08

לא שמעת שהמפרץ וסודן זזו למזרח התיכון?

Avri
Avri
28/10/2020 10:27:52

צחוק צחוק (ואני בהחלט מסכים עם הנימה הכללית), אבל בלבנון עולים קולות (יחסית שוליים בנתיים – כמו קלודין עיון – הבת של) שקוראים לנורמליזציה עם ישראל. אפשר להתייחס לכך בביטול אבל אלו קולות שלא נשמעו בעבר. לא הייתי מזמין חופשה בביירות עדיין, אבל ווטץ' דיס ספייס. מעניין.

אור
אור
28/10/2020 10:34:50
Reply to  Avri

מסכים שזה עוזר, אבל "טראמפ הביא שלום למזרח התיכון" – מגוחך

Avri
Avri
28/10/2020 11:04:37
Reply to  אור

לא הביא שלום למזרח התיכון, וגם המוטיבציה שלו כנראה לא משהו, אבל כנראה (עוד נראה) תרם תרומה חיובית להתפתחויות שיכול להיות, יהיו חיוביות לישראל.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:50:45
Reply to  Avri

לא שיש טעם לבנות על זה אבל בכל מקרה הקשר של טראמפ לזה הוא פשוט לא קיים

Avri
Avri
28/10/2020 11:02:54

אני לא מבין גדול אבל המומחים משייכים את זה לגל ההסכמים שנחתם והבנה אסטרטגית ששתפ עם ישראל זה כבר לא טאבו. בהקשר של לבנון יש גם את המו'מ על הגבול הימי שארה'ב מתווכת בו (הינה עוד הקשר לטראמפ) והמשמעויות הכלכליות העצומות שלו (גז!), בעיקר לאור המצב הכלכלי הנוראי בלבנון (ולאור הבריונות של טורקיה במרחב הימי). ברור שיש קונטקסט מאוד רחב כאן אבל גם לעסקאות השלום/נשק של טראמפ יש, כנראה, תרומה כלשהי למומנטום הזה. אם כל זה טוב או רע? שלום זה תמיד טוב, אבל אם (ויש שיאמרו כש) לבנון תתהפך עלינו עם נשק אמריקאי יכול להיות שעוד נקלל את טראמפ.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 11:13:09

זה הכל גל של דברים שטראמפ רוכב עליו גם כן. הוא לא הסיבה או המניע שלו, רק מנצל את מה שהוא יכול ממנו עבור האינטרסים של you know what

Avri
Avri
28/10/2020 13:24:28

אין שום ספק שאתה צודק כאן – גם רבין 'רכב' על מומנטום שהתחיל עוד לפני שהוא נבחר, מעטים אלה שיוצרים מומנטום מאפס. אבל גם את זה צריך לדעת לעשות והאדם, מדיניותו, והאינטרסים שלו (לדוגמא להשיג חוזי אנרגיה ונשק לחברות אמריקאיות) לא לגמרי מנותקים מההקשר הסיבתי כאן, נאהב את זה או לא.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 14:40:35

בהחלט, אבל בשביל להביא משהו צריך להוליך וליצור. טראמפ מנצל נקודות כאילו הוא מחפש הזדמנויות עסקיות (רק מינוס הכריחו). לך תדע מה אדם יותר מוכשר עם חזון אמיתי היה מסוגל להשיג באקלים הנוכחי.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 14:41:58

(מינוס הכאילו)
פאקינג אוטוספלר

Avri
Avri
28/10/2020 14:56:01

לגמרי מסכים.

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 17:16:08

אוי קמתי לשטויות שלכם, שלום עם חריין וערב הסעודית זה לא שלום? אם אובמה היה עושה את זה הרובוט היה מתלהב אבל זה הצביעות מהשמאל

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 18:22:31

+100
מזל שלנו שהחתן הציוני שלו מנהל את ענייני החוץ של ארה"ב.
משפר את מצבנו ויוצר את הבריתות האלה. אז לטראמפ יש יועצים פיננסים ומדיניים טובים, במיוחד לאינטרסים של ישראל.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 20:04:52

אתה לא קצת מבוגר בשביל לקום בבוקר ולבכות על הזיות שאתה הוזה לעצמך?

אור
אור
28/10/2020 21:22:53

אני מתערב איתך שאתה לא יודע איפה זה בדיוק בחריין ומה עיר הבירה שלה, אז בטח שלא היסטוריית היחסים (הרשמיים והלא רשמיים) עם ישראל

עמיחי קטן
28/10/2020 6:36:11

אין לי מושג מי ינצח בבחירות, ודעתי לא צריכה לעניין כאן אף אחד, אבל אם זה מה שיגרום לך לחזור לארץ – זה כבר יתרון משמעותי.

אשך טמיר המקורי
28/10/2020 7:45:31

טעות – אסור לו לחזור בשום פנים. זו תהיה טעות קולוסלית עבורם.

etayle
etayle
28/10/2020 14:34:34

חיים, לפעמים אנשים צריכים לשמוע שופר טמא כדי לחזור לארץ..

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 6:49:16

מנחם, איך אתה מסביר את זה שככל שהוא משקר יותר הם מריעים לו יותר?
אולי הכל עניין כלכלי? אנשיו ראו שהוא מקיים הבטחות ומצבם הכלכלי השתפר?

נשמח מאד אם תחליטו בסוף להגיע לפה. מניח שבסוף תמצאו משהו בחיפה ותגיע לבת גלים אותה אתה כל כך אוהב.
נשב במסעדה ביחד אחרי הגלישה….

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 8:54:20

יש סרטון קורע של תומך טראמפ שמרוצה עד השמיים כי הוא מרוויח עכשיו פי ארבע.
המקצוע שלו הוא גביית חובות.

לירון
לירון
28/10/2020 8:55:54

המצב הכלכלי לא השתפר. לשפוך טריליוני דולרים תוך הגדלת החוב למספר שאפילו קשה להגיד אותו ולהחליש את הדולר לרמה שבקרוב יאבד את המעמד בעולם הפיננסי?

הטריליונים ששפך הפד לקחו חברות וקנו את המניות של עצמן, מה שגרם לעלייה פיקטיבית של השער שלהן וכל ההמונים צוהלים איך הבורסה עולה כשהחברות עצמן במצב כלכלי גרוע.

מחלקים מענקים לכולם והעם צוהל, כסף מהליקופטרים – יש.

למה כולם מחכים לראות אם יהיה עוד מענק? כי אין עבודה, עסקים קורסים ורק מדפסות הכסף עובדות.

הקורונה זה רק הטריגר, זה היה קורה גם בלעדיה.

אור
אור
28/10/2020 9:42:56
Reply to  לירון

בדיוק, יש פה אנשים שהידע שלהם מסתכם בסיסמאות של ברוך באתר הופס

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 9:46:11
Reply to  לירון

חליפת האיומים?
בינתיים הדולאר כמעט 9 לירות טורקיות. על המטבע האירני בכלל אין מה לדבר….

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 9:58:00

זה כמו לבקש שיבחנו את המוסריות שלך על בסיס השוואתה למוסריות של היטלר

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 10:21:52

יההה, באמת?
יש לך את זה בקצת יותר פשוט? אני לא מבין כלוווווםםםם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:48:32

תקליד כמה אותיות רנדומליות על המקלדת ואז אות אחת הרבה פעמים ברצף ותנסה להבין מזה משהו.

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 18:23:59

אני משאיר את זה ל AS כמוך….

Avri
Avri
28/10/2020 10:34:04

משפר את מצבו הכלכלי של ברוך וחבריו, והמחיר… בת גלים שאתה ומנחם אוהבים כל כך תעלם מתחת לגלי הים. טראמפ יצא מהסכם פריז, הוריד מגבלות על זיהום גזי חממה וגדול מכר את העתיד של הילדים/נכדים שלכם. המומחים אומרים שקדנציה נוספת של טראמפ והסיכוי שמטרת הסכם פריז למניעת שינויי האקלים תושג (מעלה וחצי עליה בטמפרטורות) יהיה אפסי (סיכוי יחסית נמוך גם ככה).

etayle
etayle
28/10/2020 14:36:02
Reply to  Avri

כן כן, עוד שנייה העולם נחרב…
(בלי קשר שיש לעשות צעדים יותר ראויים לשמור על העולם)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 14:51:19
Reply to  etayle

כשאומרים העולם נחרב, למה אתה חושב שמתכוונים?

Avri
Avri
28/10/2020 14:59:59
Reply to  etayle

איתי, לא עוד שניה, ולא נחרב, אבל אני די מופתע מזה שאנשים צעירים כמוך לא מודעים (במקרה הטוב) או מכחישים (במקרה הרע) ל/את האימפקט של שינויי האקלים.
זהו, קראתי למישהו אחר 'איש צעיר', אני עכשיו רשמית זקן טרחן.

MBK
MBK
28/10/2020 7:30:16

טראמפ צריך נס או התערבות של האקרים בשביל לנצח.
הוא מתנדנד בג׳ורג׳יה, אריזונה ונאבדה אותן ניצח ב 2016.
מדינות המפתח פנסילבניה,מישיגן וויסקונסין מצבו לא מזהיר.
מאחר והוא הגיע ל 306 ב 2016.
הוא יכול להרשות לעצמו ״להפסיד״ רק 36 אלקטורים. כלומר לא יותר מ 2 מדינות או פלורידה+מדינה כלשהיא.
אם הוא מפסיד את טקסס הוא אבוד והקרב שם צמוד
איך הוא יסגור את הפער בכל כך הרבה מדינות?
אם בכל זאת הוא ינצח הוא יהפוך לווינר הגדול בהיסטוריה של הפוליטיקה, קאמבקים שלא נראו כמותם.
יש בי איזה צד שרוצה שהוא ינצח, סטירת מצלצלת לכל הסטטיסטיקאים באשר הם.
טראמפ הוא כמו הטיפוס הדפוק של הח׳ברה. קטעים איתך תשאר.
הוא הסטיב סטיפלר, הגדי פישזנון של הפוליטיקה

Avri
Avri
28/10/2020 10:38:47
Reply to  MBK

מידן/מנחם, לצערי (אם היה אפשר להדגיש הייתי מדגיש את המילה 'לצערי') אני שם כסף על נצחון של טראמפ בבחירות ונצחון של ביידן בספירה הפופולארית (כמו הילארי). הפער של ביידן בסווינג סטייטס יורד בהדרגה ואיכשהו המומנטום תמיד הולך עם הרעים והמופרעים שלו מתודלקים ויגיעו בהמוניהם ביום הבחירות. בדיוק כמו ב2016 הוא ינצח על הקשקש בסווינג סטייטס ויקח עוד ארבע שנים. עם אפשר היה לרדת מכדור הארץ ולעבור לירח הייתי עושה את זה.

אור
אור
28/10/2020 10:45:51
Reply to  Avri

יכול להיות, רק שהפעם כמות המצביעים לפני יום הבחירות היא עצומה.

Avri
Avri
28/10/2020 13:25:28
Reply to  אור

כנראה משני הצדדים.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
28/10/2020 7:52:39

למבוגרים יותר באתר –
אני נולדתי ב-91. כשהייתי בן 5 היה את 'הלילה השחור' של הסקרים בישראל (ביבי-פרס); ב-2000 הסקרים טעו כליל עם בוש-גור; ב-2015 בוז׳י וציפי (bitches, please..) 'הובילו משמעותית על נתניהו בסקרים', וב-16 הנצחון כבר היה בכיס של הילארי.
.
רוצה לומר – לא היה עשור בחיי בו ל"סוקרים" לא הייתה טעות אקוטית – ואיך לא תהיה להם? הם מסתמכים:
א. שאנשים אומרים להם את האמת.
ב. שאנשים לא משנים דעתם.
ג. שמי שמפרסם הסקרים לא מוטה.
ד. שמי שסופר הקולות לא מוטה.
.
בקיצור, גיא – אני רוצה להתערב איתך, אבל בירה זה משקה משעמם… סינגל מאלט 15+, מה אתה אומר? אני טוען שאו שטראמפ מנצח, או שהוא לא יורד בחלופת שלטון רגילה, whatever it might be – לא מתפנה, מלחמה עולמית, בכיות על זיוף, etc..

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מסכים שהסקרים מצליחים לפספס בחלק לא קטן של המקרים, אבל לדעתי הצעת ההתערבות שלך נובעת גם משיקולים אסטרטגיים אחרים:
אם טראמפ מפסיד – אתה תשמח שטראמפ הפסיד.
אם טראמפ מנצח – לפחות תוכל להשתכר כהוגן.
זה ווין-ווין קלאסי – זה לא בהכרח מעיד על כך שאובייקטיבית אתה חושב שהסיכוי שטראמפ ינצח גבוה מהסיכוי שיפסיד.
😉

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 9:49:42

חחחחחחחחחחחחחחח
גדול

dror2
dror2
28/10/2020 8:26:40

לסקרים יש דיוק בטווח מסוים.
ביבי ניצח ב-96 ביתרון של 30,000 קולות, שהיו לחלוטין בתוך טעות הדגימה. אני זוכר עד עכשיו איך שמחתי כשפרסמו את תוצאות המדגם וניסיתי להתעלם מזה שאמרו שהפער בסקר הוא בתוך טווח הטעות.
הלאה – בבחירות 2000 גור ניצח, גם מבחינת מספר הקולות הכללי ואחרי סיום הספירות החוזרות וההליכים המשפטיים ככל הנראה גם בפלורידה ובמספר האלקטורים. רק שעד אז הוא כבר ויתר, בוש הושבע והשאר היסטוריה (שלילית – תחשוב איפה היינו יכולים להיות עם יותר פעולה נגד התחממות גלובלית ובלי מלחמה מיותרת בעירק). אגב, למיטב זכרוני בכל הסקרים אמרו שזה הולך להיות צמוד.
2015 – תוצאות המדגם אכן היו רחוקות מתוצאות האמת (פער של ארבעה מנדטים זה הרבה)
2016 – לטראמפ היו לפי הסקרים האחרונים 25% סיכוי להבחר. נמוך אבל לא בלתי אפשרי. היות ובכמה מהמדינות החשובות הוא ניצח ההפרשים קטנים מאוד, פחות מאחוז, זה יכול להסביר את התוצאה הלא סבירה שלו. וכידוע, גם שם הילרי ניצחה בפער של שלושה מיליון קולות, ואם לא שיטת האלקטורים האנטי דמוקרטית היא היתה לוקחת את הבחירות בהליכה.
בכל שאר מערכות הבחירות בעשרים השנים האחרונות, יהיו די הרבה, הסקרים הצליחו לנבא את המנצח ובדיוק די גבוה את התוצאות.
בשורה התחתונה – סקרים זה כלי שמראה תמונת מצב, עם טווח טעות אפשרי. באופן כללי אנשים זה דבר טוב, רובם אומרים אמת, ואין עדויות להטיה בספירה. הייתי יו"ר ועדת קלפי ב-2013, תהליך הספירה הוא כזה שקשה מאוד לרמות כי כל פתק נבחן בידי חברי ועדה ומשקיפים ממפלגות שונות, כל מחברת ספירה מושווית למחברות האחרות, ובכל התהליך מעורבים כל כך הרבה אנשים שונים שקשה לזייף מעבר לשוליים.
מקווה שתצליח להאמין יותר במין האנושי ובדמוקרטיה בכלל, אין לנו כרגע משהו יותר מוצלח משני אלה.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
28/10/2020 9:09:59
Reply to  dror2

מיקי – עלית עליי.. סתם תירוץ להניע מפגש שאקח בו חלק, ולו רק עם גיא.

דרור,
"טווח הטעות האפשרית" הוא, אפעס, תמיד עבור צד אחד במפה הפוליטית.. מוזר. בנוסף, אותו "טווח טעות" היה תמיד בצמתים אולטרא-מרכזיים לשמאל ב-25 שנים האחרונות, לא? לפי הסקרים, הדמוקרטים הפסידו רק ב-04 מאז בוש האב.. (זו אינה הלעזה -ואני שמאל+++ בדעותי, ונחרד שאיש כמו טראמפ הוא מנהיג העולם החופשי; לדעתי הוא היה המועמד האמריקאי הכי גרוע וunfit לנשיאות, אולי אי פעם, אבל בטח מאז ww2)
.
איפה הסקרים נעשים? באיזו מידה יכולים לשקף 1,000,000 נשאלי סקר (מספר עצום, רובם קטנים הרבה יותר) את מצבם של 10,000,000 ישראלים (+-) או מאות מליונים באמריקה?
.
אני מאוד מאמין במין האנושי – כאינדיבידואלים. בקבוצות אנחנו מאבדים את זה – לעיתים כבר של 2!
.
עוד משהו 'נחמד' בזמננו – "לי זה לא קרה, אז זה לא קורה" – באמת נחמד שבועדה בה כיהנת התהליך היה לג׳יט – מה זה רלוונטי לגבי כל היתר? "אני לא חטאתי – אזי אין חטאים"? some jesus shit..

etayle
etayle
28/10/2020 9:23:30
Reply to  dror2

אני רק רוצה לציין, ששיטת האלקטורים היא ממש "לא דמוקרטית", והתחילו לדבר על זה כדי סוג של להצדיק את ההפסד של הילרי.
ארה"ב זו מדינה מיוחדת, שמורכבת מהרבה מדינות, ולדעתם האיזון שנוצר על ידי הגדרת גודל מסויים לכל מדינה(שמתייחס לגודל בצורה כלשהי), מאפשר למדינות לקבל יותר ערך, מאשר בחירות רגילות עם מלא קולות. (כמו בארץ כשאין בחירות ישירות)
טוב או רע זו שאלה יפה, אבל יש רציונל מאחורי ההחלטה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 9:38:53
Reply to  etayle

זה פשוט לגמרי לא נכון. מדברים על זה כבר מזמן.
מעשית השיטה הזאת קובעת שאין שיוויון בין הקולות של האזרחים ולאזרחים במקומות מסוימים יש קול ששווה יותר מהקול של אחרים ממקומות אחרים. עכשיו בדרך כלל אנשים חושבים ששיווין בקול זה ערך חשוב בדמוקרטיה אבל בארה"ב זה בברור לא המקרה.

אור
אור
28/10/2020 9:45:05

ובסנאט בכלל הדמוקרטים ולמעשה כל מי שלא מתגורר ב-rural america נדפק מזה חד וחלק.

Yinon Yavor
28/10/2020 9:47:22
Reply to  etayle

בלי קשר לדעה פוליטית – לדעתי זו שיטה דפוקה.
יש להם את הבחירות לסנאט ולקונגרס כדי לייצג את האזור או המדינה. הנשיא הוא המנהיג של כל האזרחים, לא משנה היכן הם גרים – ולכן צריך להיבחר על ידי רוב הבוחרים. למעשה, הבחירות בארה"ב מייצגות במידה מסוימת רק את המצב בתוך המדינות המתנדנדות. לרפובליקני שגר בניו יורק או קליפורניה, או אפילו לדמוקרט שגר שם – אין שום השפעה על תוצאות הבחירות לנשיאות.

Avri
Avri
28/10/2020 13:28:36
Reply to  Yinon Yavor

זאת שיטה דפוקה אבל לא לגמרי מיוחדת לארה'ב. קיימת גם במדינות מערביות אחרות (קנדה שאתה מכיר, או בריטניה).

etayle
etayle
28/10/2020 14:44:37
Reply to  Yinon Yavor

אני חושב שיותר חשובה חלוקת העבודה בין הממשל הפדרלי – למדינות, מאשר החלוקה הספציפית של האלקטורים.
בכללי כמה שפחות ממשלה (לפי הבנתי בארה"ב הצד השמרני דוגל יותר בעצמאיות המדינות, ופחות בהתערבות פדרלית)
וככה לאזרח ברמת הפרט תיהיה השפעה על בחירת המושל שלו, ולמדינה ברמת הכלל יהיה את היחס ברמת האלקטורים.
אבל מודה שלא השקעתי יותר מידי זמן במחשבה על שיטת הממשל האמריקאית. (פה זה לא פחות דפוק, שאין באמת הבדל בין הממשלה לכנסת).

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 16:19:09
Reply to  etayle

יש משהו שאתה צריך להבין. הרתיעה כביכול של השמרנות האמריקנית מהתערבות פדרלית אינה נובעת מתוך רצון בחופש של האזרחים בפני הממשלה אלא נובעת מהצורך של הארגונים הדתיים לשמר על הכח שלהם על החופש של האזרחים.
זה נכון גם לגבי פייגלין. לא במקרה הוא דוגל בחירות האדם בפני המדינה אבל תומך בכך שהאדם ישים את חירותו בפתחה של הדת. הוא לא מקורי, הוא פשוט העתיק והדביק מהשמרנים האמריקנים.

גיא רוזן
28/10/2020 9:37:26

יש התערבות.
המנצח בוחר את מקום המפגש (אני רוצה מקלן סינגל מאלט 15 טריפל קאסק. אני אוהב את האלכוהול שלי "מחליק", ואני צריך שיהיה איך לחזור הביתה אחרי המפגש…)

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
28/10/2020 10:30:37

יססס!
אני אקח לגאבולין 16, עד שנפגשים..

גיא רוזן
28/10/2020 10:37:59

יפה. אפשר לפרסם שאנחנו בדרכנו למפגש הופס מתי שהוא באמצע נובמבר.
דה שוט, תרשום ביומן!

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
28/10/2020 11:01:27

אם דה שוט מגיע אתה כבר תהיה שיכור מדי לנהוג..

דה שוט
28/10/2020 16:00:13

אם יתקיים – אבוא לשלם את חובי!
ד"א רשע – מספרי ספטמבר חזק בצד שלך – אם אתה מבין למה אני מתכוון. יכול להיות ש-"דה קרס" עובד גם עם קורונה?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 16:05:07
Reply to  דה שוט

אם כן אז בבקשה תתחיל לנבא מספרים עצומים של מתים וחיסון שלעולם לא יגיע

דה שוט
28/10/2020 17:25:20
Reply to  דה שוט

חחח לא יקרה, אני לא יכול לשקר (זאת אומרת לא כל עוד אני אנונימי)
🙂

גיא רוזן
28/10/2020 18:53:37
Reply to  דה שוט

תותח!
אני מחכה למפגש בקוצר רוח (ולא רק בשביל ההזדמנות להשתכר…)

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 9:48:14

מה זה אומר?
1) אנשים משקרים בסקרים?
2) הסוקרים עם הווישפול?
3)….
4)….
וכולו וכוליי וחו"ל

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 9:01:06

מנחם, אתה ניזון מהפרופגנדה של CNN MSNBC Washington Post ושאר המקהלה.
אתה מסרב להסתכל על האמת ולהבין שהידיים של סין עמוק עמוק בתוך הפוליטיקה האמריקנית ובעצם שולטת על כל הצד השמאלי של המפלגה.

יש ראיון שנעשה היום עם בבלינסקי, שכמובן אף רשת מהתעמולה האמריקנית לא תשדר.
אם אתה בענין האמת, ורוצה להקשיב (לווא דווקא להאמין) לצד השני, אני ממליץ בחום להקדיש כמה רגעים לראיון הזה.

https://www.youtube.com/watch?v=2zLfBRgeFFo

שיהיה בהצלחה לכולנו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 9:33:58
Reply to  Ofer E

מדהים, ראיות מפלילות ללא ספק שביידן נשלט לחלוטין ע"י הסינים. איך אנשים לא רואים את זה?

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 9:46:58

אם אתה רוצה כן להכנס לקונספירציה…

יש מצב שבאם ביידן ינצח, ולא ישתף פעולה עם השמאל הרדיקלי, התקשורת הממסדית פתאום תגלה את זה, ידיחו את ביידן, ויתנו את המושכות לקמלה האריס.
מקווה שלא נגיע לזה

אור
אור
28/10/2020 9:48:42
Reply to  Ofer E

מי ידיח את ביידן? אתה יכול להסביר איך זה יקרה? תן לי תרחיש אחד הגיוני בבקשה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:02:08
Reply to  אור

אתה כאילו באמת מנסה לדבר ברצינות עם אדם שמקורות המידע שלו הם טאקר קרלסון?

אור
אור
28/10/2020 10:04:12

קצת ברצינות, רוצה לשמוע את הצד שני, אולי אני מפספס משהו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:07:26

הצד השני מתקיים בעולם דמיוני בו השמאל שולט על הכל, אבל איכשהו עם כל הכח והשליטה הזאת הוא בוחר לדאוג שכל הכח הזה יהיה מופנה לדאגה לאינטרסים של בעלי הון וחברות ענקיות.

אור
אור
28/10/2020 10:08:42

ברור לי אבל תודה שזה מבדר לשמוע את ההסברים לתיאוריות האלה

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 10:12:33

הקשבת???

טאקר קרלסון הוא רק המראיין.
תקשיב למרואיין!!!

הבחור היה שותף של משפחת ביידן במשך שנים

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:13:20

בהחלט, זה אכן מבדר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:00:41
Reply to  Ofer E

😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂😭😂🤣😂🤣😭😂🤣❄️🤣😂🤣

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 10:14:30

תגובה שמאלנית קלאסית.

מגכיחים את הצד השני ואז אפשר להתעלם מהכל.
לא יכולים לדבר לגופו של עניין.

אתה רוצה לעצבן שמאלני, תציג לו את העובדות.

אור
אור
28/10/2020 10:21:48
Reply to  Ofer E

איזה עובדות הצגת בדיוק?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:21:59
Reply to  Ofer E

אתה מגחיך את עצמך. אני לא צריך לעשות כלום חוץ מלצחוק.

אור
אור
28/10/2020 10:22:13
Reply to  Ofer E

אני יודע – "עובדות" ימניות קלאסיות

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:24:31
Reply to  Ofer E

כאילו, אתה באמת חושב שביידן וסין זה שמאל כלשהו.
זה לבדו מצחיק בטירוף אבל כשאתה מוסיף לזה את חוסר המודעות והתמימות שלך זה פשוט הורג.

dror2
dror2
28/10/2020 9:06:12

מנחם, אני לא בעד טראמפ. רחוק מזה. רק לא הבנתי ממה שכתבת, למה בדיוק מדיניות החוץ שלו מוטעית.
למה ארצות הברית צריכה לספק את הגב הצבאי לאירופה בעלות אדירה? האיחוד האירופי יותר עשיר ויותר מאוכלס מארצות הברית, למה תקציב הביטחון של ארצות הברית צריך להיות מעל 700 מיליארד דולר בשנה (רק התקציב הרשמי, כן?) בעוד תקציבי שאר חברות נאט"ו הרבה יותר נמוכים? נכון שבעל המאה הוא בעל הדעה, וכשהבטחון של אירופה תלוי בארצות הברית היא תהיה יותר קשובה לאינטרסים שלה, אבל גם לזה צריך להיות גבול כשהחוב הלאומי של ארצות הברית עולה למימדים שהיא לא תוכל להתמודד איתם לאורך זמן.

דקסטר
דקסטר
28/10/2020 9:20:31

אני חושב שזה תזמון טוב להתעורר ולחקור את ההיסטוריה שלנו מעבר לסיפורים שסיפרו לנו.
יש כאן שאלה הרבה יותר גדולה בעיניי שהבחירות בארה"ב הוא רק הסימפטום שלה.
כמה סיפורים "מכרו" לנו לאורך ההיסטוריה ומה היה גודל השקר.
תחשבו כמה מעט אנחנו בתור יהודים יודעים על הציונות וזה סיפור של ה 100 שנה האחרונות בלבד ומבחינתנו הרצל היה אבי האומה, אז כמה קל לשכתב היסטוריה של 2000-3000 שנה..
אז בתור התחלה ברמה המקומית הייתי ממליץ לחקור על:
-ציונות והשחקנים המרכזיים- ז'בוטינסקי, הס, הרצל מי הם היו באמת ומה הייתה דעתם על היהודים
-האם היהדות היא זו שהתחילה את כל הדתות ומהיכן הושפעה
-האם היה "עם יהודי" אחד? ואיך "הגענו" לאירופה
-מה הקשר בין היהדות לגרמנים ובהמשך לנאצים
.
לכל הפחות יהיו כאן שאלות פתוחות שישאירו הרבה ספקות לגבי כל סיפור שסיפרו לנו ואת מי זה משרת הכי טוב.

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 10:24:13
Reply to  דקסטר

כל הדתות אינטרסנטיות וסיפורי התנ"ך לפרשנות נולדו.
הדתות "יודעות" לעשות נכסים וכסף.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:26:04

דר נייטרלי
אתה לא מתאמץ לחקור מספיק
Apply yourself

דוקטור רזי הופמן
28/10/2020 18:28:37

🙂
בשביל מה?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29/10/2020 0:43:10

בשביל שגם אתה תזכה בהארה של דקס

shadow
shadow
28/10/2020 19:39:27
Reply to  דקסטר

דקסטר בוקר טוב אליהו.
תתחיל עם השקר הכי גדול שיהדות זה עם או גזע ולא דת.
זה ראשיתו של הסלט.
מיסטיקה היא שקר של אנשים לא יציבים ודת(בעיקר מונותאיסטית) היא שקר של אנשים מושחתים ורעים.
אם באמת חוקרים רוב השאלות ממש לא נשארות פתוחות אבל רוב הדברים האלה ידועים כבר מזמן פשוט הכי קל זה לאמץ נרטיב של נרדפות והתקרבנות.
יציאת מצרים כמשל.

אשך טמיר המקורי
28/10/2020 9:36:23

חחחחחח גן עדן לחולי נפש כאן

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/10/2020 12:44:06

מבצע חודש נובמבר….. כל המוכיח שהוא חולה נפש,
מקבל אספקת טיטולי חורף עלינו

אשך טמיר המקורי
28/10/2020 17:13:06

בדיוק מה שחשבתי

etayle
etayle
28/10/2020 15:17:59

הינה איש השנאה התעורר. מה אתה עושה בלי השנאה בפגרה? את מי אתה שונא עכשיו?

אשך טמיר המקורי
28/10/2020 17:13:18
Reply to  etayle

אותך בעיקר

Alex Rabino
28/10/2020 10:22:46

אין לי ספק שביידן מנצח. חשוב לא פחות, גם בסנט ובקונגרס יהיה לדמוקרטים רוב. דברים ראשונים שהם צריכים לעשות:
1. לבטל את מוסד האלקטורים כך שנשיא ייבחר ברוב קולות פופולרי ולא ע"י נציגים מכול מדינה.
2. להגדיל את מספר השופטים בבית המשפט העליון כדי לנטרל את בחירתה של השופטת בארט.
3. לשנות את החוק האומר שנשיא ונבחרים אחרים נבחרים בתחילת נובמבר ונכנסים לתפקיד רק בסוף ינואר (אם טראמפ יפסיד, חכו ותיראו איזה נזקים הוא יעשה עד סוף ינואר).

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 10:52:57
Reply to  Alex Rabino

ואני מציע שכשביבי יבחר הוא יבטל את בית המשפט העליון, היועץ המשפטי והפרקליטות.

אחי, אתה הזוי

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 10:57:18
Reply to  Ofer E

😂😂😭😂🤦🏻‍♂️😂🤦🏻‍♂️🤣🤣😂🤣🤣😂
עוד עוד
תמשיך בבקשה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/10/2020 13:37:45

איכס על כל הדתות
THOG אתה כלכך מפגר,
ששום טיטול לא יעזור לך

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 14:35:44

לתגובה שלך אין קשר לשום דבר כאן. האליפות של לברון המיסה לך את המח סופית?

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/10/2020 15:11:15

לברון?עוד בולבוס שחור ורקוב שיעלם עוד שנתיים,
אתה כלכך דפוק ממישזה מדהים

etayle
etayle
28/10/2020 15:19:10

אתה באמת עונה לאדם "בוגר" שמשחק אותה מוכר טיטולים? 😂😂😂

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 15:49:57

לפעמים התדרדרות המנטלית של אנשים כאן מדאיגה אותי (אני מאשים את האינסטינקטים השמאלנים שלי)

etayle
etayle
28/10/2020 16:54:14
Reply to  Ofer E

דווקא פיצול היועץ המשפטי לממשלה זה דבר נכון, וראוי.
אחד יהיה ראש התביעה בישראל, ויתמנה על ידי וואטאבר.
ואחד שיהיה מייצג הממשלה בערכאות שונות, ויתפקד בתור היועץ ללמשלה.
לראשון נביא הגנות מסוימות מפני הממשלה,
ואת השני יוכלו לפטר ולהחליף ביותר קלות, כי תפקידו זה אהההם ליעץ לממשלה.

Avri
Avri
28/10/2020 13:33:31
Reply to  Alex Rabino

אלכס, הלוואי שביידן ינצח אבל אני לא משוכנע כמוך. בשביל לשנות את השיטה צריך לדעתי לשנות את החוקה וזה די קשה וגם לא ממש פופולרי. לגבי מספר השופטים בעליון – כאן, אם אני זוכר נכון (אני לא מומחה למשפט אמריקאי!) יש לקונה בחוקה כי לא כתוב כמה צריך להיות. לדעתי אבל זה תרגיל מסריח שמשנה את כללי המשחק ומתאים לאנשים כמו טראמפ. זה גם יוצר תקדים – הגדלת את מספר השופטים, ועוד ארבע שנים הרפובליקנים לוקחים – מה אז? מגדילים שוב וחוזר חלילה?

etayle
etayle
28/10/2020 14:52:30
Reply to  Avri

בהנחה שזה לא מחויב לגדול, אפשר גם להקטין את השופטים בבית המשפט העליון. למשל ל1, או אפסילון כלשהו.
גם הייתי רוצה לראות צעד כזה מהסיבה שזה בטח יגיע לבית המשפט העליון.
עכשיו אין ספק ששופטים פרוגרסיבים היו מבטלים את ההגדלה, אבל מה שופטים שמרנים יפסקו? ואיך שופט שמרן יכול לאשר חוק (לקוני) שירסק את כוחו, פרדוקס הסובלנות בהתגלמותו.
אני מאמין שהם ישמרו את זה כאיום על בית המשפט העליון, שאם יסחפו הם יגדילו אותו ל200 מיליון שופטים פרוגרסיבים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 14:56:25
Reply to  Avri

בתורת המשחקים כשצד אחד משחק נקי ולא מוכן ללכלך את הידיים מתוך מנהל תקין ושמירה על עקרונות וצד שני מרמה כמה שהוא יכול ושוחה בבוץ תוך כדי צפצוף על כל הנ"ל, מה התחזית אומרת על מה יצא מזה?

etayle
etayle
28/10/2020 15:00:51

תורת המשחקים זה נחמד, רק צריך לזכור שאם זה היה נכון, מי שהיה מנהיג את העולם היו כלכלנים, משום שכוחו של כלכלן מוגבל, אפשר להסיק שתורת המשחקים פחות עובדת בעולם הזה.

שוב, אני חושב שהגדלת השופטים זה צעד חריג מאוד, שלא נראה לי קרה בשנותיה של ארה"ב, ולכן זה תעד דרסטי.
מה אומר תורת המוסר, והצדק(שטבוע בבני אדם, ומתברר שגם בחלק של חיות, למשל שימפנזות פיצצו את הארוחה, אם חברו אכל יותר ממנו בצורה שיוויונית)
אם חותכים אותך בכביש, ואתה מוציא RPG ויורה על הרכב שחתך אותך.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 15:09:00
Reply to  etayle

הנקודה היא שרפובליקנים לא יתיישרו רק בגלל שהדמוקרטים יציגו כמה הם משחקים לפי החוקים.
אם הדמוקרטים לא פועלים לאזן את ההשחתה שהרפובליקנים ביצעו בשנים האחרונות בראשות מקונול במערכת המשפט הם יכולים באותה מידה להכריז שהם מוסרים את המדינה לרפובליקנים.
מה שמפחדים כביכול שהדמוקרטים יעשו בהרחבת בית המשפט העליון ודחיסת בתי המשפט בשופטים "פרוגרסיבים" זה בדיוק מה שהרפובליקנים עשו בשנים האחרונות.

etayle
etayle
28/10/2020 15:17:06

אתה מוזמן להצביע על נקודות שבית המשפט יפגע במדיניות הדמוקרטים.
אין לי בעיה שהדמוקרטים אם ינצחו ישנו הרבה דברים, לדעתי הצעד הזה ספציפי קיצוני מידי, ומעיד בעיקר על לוזריות, וילדותיות.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 15:56:06

מה זה יפגע במדינות הדמוקרטים?
זה בכלל לא שאלה רלוונטית. השאלה איך אנשים יפגעו. התשובה לזה היא דיון מאוד רחב, שבקצרה מאוד אומר שנים של דיכוי לפגיעות בזכויות אדם שונות.
אם אתה מגדיר הוספת שופטים לבית המשפט העליון כדי להחזיר לו את האיזון הייצוגי שהרפובליקנים גנבו עם המשחקים הלא נקיים שלהם כך, איך אתה מגדיר את מה שהרפובליקנים עושים?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 17:46:53
Reply to  etayle

אגב מספר השופטים בהחלט כן השתנה בעבר. היו דיבורים על לשנות אותו הרבה מאוד פעמים מאז הפעם האחרונה.
זה לא רק לא אנטי דמוקרטי לשנות את כמות השופטים בו. יש לכך כל מיני סיבות מעבר לפוליטיקת צדדים.
https://time.com/5338689/supreme-court-packing/

Avri
Avri
28/10/2020 15:03:45

יכול להיות, אבל מרוץ לתחתית זה אף פעם לא רעיון טוב, אפילו אם הצד השני התחיל. גם מבחינה פרקטית, כשמועמדים דמוקרטים משחקים מלוכלך (ראה הילארי) האלקטורט שלהם לא תמיד אוהב את זה.

Avri
Avri
28/10/2020 15:04:41
Reply to  Avri

תגובה לגילרי השני.

etayle
etayle
28/10/2020 15:07:17
Reply to  Avri

אני מבין שלכם אוהדי בוסטון יש משהו עם הצל של גילארי חחחח(thog הכל בהומור)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 16:08:33
Reply to  Avri

אני לא יודע אם אתה מודע לזה אבל השתי אותיות האחרונות בכינוי הן קיצור של
other gilary
אז אמנם גילרי השני פחות נכון מגילרי האחר אבל זה עברות קביל

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 15:59:06
Reply to  Avri

אני גם לא אוהב את זה אבל לפעמים צריך להיות פרגמטים. הרפובליקנים מתנהלים בבריונות וממש לא בטוח שזה יעזור לדמוקרטים לעמוד בשקט במקום ולחטוף מהם.
זה יכול ליצור התדרדרות בלתי נפסקת מצד אחד אבל מצד שני זה יכול גם להראות לרפובליקנים שאם הם לא יפסיקו אז יהיה מחיר לשלם.

Alex Rabino
28/10/2020 23:21:36
Reply to  Avri

תרגיל מסריח? להזכירכם ב 2016 התפנה מקום בבית המשפט העליון כמה חודשים לפני הבחירות. הנשיא הדמוקרטי אובמה נענה לבקשתו של מנהיג הקונגרס הרפובליקני מקקונל ולא הביא מועמד חדש לפני הבחירות. אותו מקקונל נעתר עתה לבקשתו של טראמפ והעביר את המינוי של השופטת בארט (אגב "ילדה" בת 48) במהירות שיא לפני הבחירות. הדמוקרטים כבר הודיעו שאם תהיה להם שליטה בבתי הנבחרים אחרי הבחירות הם יגדילו את מספר השופטים. אבל אני חוזר שוב על מה שכתבתי למעלה. אם טראמפ לא יבחר, חכו ותיראו איזה באלאגן הוא יעשה עד שיפנה את מקומו בסוף ינואר 2021.

etayle
etayle
28/10/2020 14:47:40
Reply to  Alex Rabino

אלכס היקר, אין לי רק להגיד שההצעות הזויות, אנטי דמוקרטיות, ומתכון להשמדת החברה האמריקאית. דווקא מתאים למפלגה האמריקאית, אבל אני בספק שזה מה שביידן רוצה להשאיר אחריו.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 16:02:45
Reply to  etayle

אני חייב להודות שזה מצחיק לראות אותך קורא לשלוש פעולות שהן חוקיות לחלוטין ושלפחות אחת מהן משפרת את רמת הדמוקרטיות של המדינה והשתיים הנותרות לא משחקות תפקיד ברמת הדמוקרטיות, אנטי דמוקרטיות.
(וזה בלי להכנס לנקודה שהאחרונה חסרת כל תכלית)

etayle
etayle
28/10/2020 16:51:32

וואלה תדע שחוש הומור זה דבר בריא.
ראיתי מחקרים שזה טוב גם עם נשים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 17:32:27
Reply to  etayle

לבריאות ובהצלחה עם הנשים

ge
ge
28/10/2020 11:24:35

אני רוצה להגיב על הדברים שאתה כותב נגד טראמפ (שונא להגיב ומתנגד להרשמה אבל כבר אי אפשר):

1. קודם כל, אתה עושה תעמולה נגדו כאילו אתם חיים בריק, אבל העובדה היא שהבחירה היא בין 2 מועמדים/מפלגות ואתה לא מתייחס לחסרונות והשחיתות של הצד השני – ויש הרבה מאוד.
2. אתה סובל מהטייה ותעמולה קשות, אני אתן רק דוגמה אחת:
מס החברות הוא מס לא רק לחברות גדולות, אלא לעסקים – כל העסקים. חברות גדולות לא משלמות ולא ישלמו את מלוא המס (בכל העולם) כי יש להן את היכולת להעסיק להעסיק עורכי דין ורואי חשבון ולבצע תכנון מס (לשחק עם מאזנים לתזמון מס, להעביר יחידות עסקיות בעולם ובארה"ב לפי חוקי מיסוי, לנהל משפטים וכו..) ולכן, לדוגמא, גוגל משלמת 1% מס וגם תמשיך לעשות את זה. עסקים קטנים, לעומת זאת, לא יכולים לעשות את זה כי אין להם את המשאבים וזה לא משתלם להם ומשלמים אחוז גדול יותר של מס – ומדובר בבעלי עסק שהם הלב של הכלכלה.
כתוצאה מכך, מס חברות גדול מגדיל את אי השוויון לטובת החזקים וכל החברות הגדולות תומכות בביידן והדמוקרטים. כמו כן משתלם יותר לייצר במדינות כמו סין (ממליץ לך לבדוק את המעורבות של משפחת ביידן ועוד דמוקרטים ב/עם סין) ונלקחות עבודות מאמריקאים.
מי שיוצא כאן חברתי ולא פופוליסטי זה בפירוש טראמפ.

דברים דומים אפשר למצוא בכל תחום החל מבריאות ועד ליחסי חוץ. אני לא חסיד של טראמפ בתור בן אדם אבל הוא אחד הנשיאים היחידם שראיתי שבאמת עושה וההספק שלו מדהים.
ממליץ לך להשכיל ולקרוא מקורות אחרים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  ge

נו, ועד שעד שאתה כבר מגיב אתה "מבזבז" את התגובה על פוליטיקה? חבל, לדעתי. מעדיף לשמוע עוד דעה על ספורט – לייקרס, קליפרס, אפילו מיניסוטה עדיף על פוליטיקה
😉

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/10/2020 12:40:30

מנחם,מה הדבר הכי גרוע שיקרה ?
טראמפ יחרבן על כולם עוד 4 שנים ויפרוש לטיפול אנטי דמנציה ולשקיעה.
ישראל במיץ של הזבל,שחיתות בכל חור,
מנהיג שיכול תאורטית לשלוט עד יומו האחרון.
פאק,אני לא חי ובחיים לא יחזור לחיות במדינת ישראל,מדינה נוראית
מדינת עולם שלישי

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
28/10/2020 13:36:25

רק שיהיה ברור כמה מדינת ישראל דפוקה,
שמאל ,ימין,שני צדדי הפיגור אוהבים את שיטת הבחירות החולנית הזאת,
היא מעולה לכל השחתנים וחבריהם.
פאק גם השמאל וגם הימין בישראל

Zivke
Zivke
28/10/2020 14:11:52

מנחם, אם אתה באמת עוזב את ארה"ב בגלל בחירה של טראמפ, ישראל היא אולי המקום האחרון להגיע אליו עם כמות התומכים שיש לו פה…
.
לגבי ארה"ב – לא יודע מה יהיה בבחירות, אבל הקורונה הולכת להוריד ולהעלות לא מעט שליטים בעולם בשנים הקרובות. בכל מקרה, אם ביידן יבחר אני בעיקר חושש מאכזבה אדירה של חלק מהבוחרים (בעיקר הצעירים) שאחרי שהעשן של טראמפ יתפזר יבינו שנשארו עם סבא ג'ו החביב שלא באמת הולך לשנות כלום. הרבה מהם גם כנראה לא יזילו דמעה אם מפאת גילו יפנה את הבמה לסגנית המרשימה שלו
.
לכל המתלוננים על שיטת הבחירות האמריקאית – אם תכתבו ארצות הברית ולא ארה"ב אולי תיזכרו שאלה מדינות שיש ביניהן "ברית", זה לא חוק טבע שהן פועלות במשותף, ואם האינטרסים של אחת המדינות לא ייוצגו זה יכול להעמיד בסכנה את האיחוד עצמו. אין שום הגיון/צדק בלבחור נשיא לפי מספר התושבים הכללי

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 15:03:23
Reply to  Zivke

מציע לך להתעדכן במבנה המנהלי של ארה"ב ולהתמקד בנושא של פרישה (secession)

dror
dror
28/10/2020 14:41:08

היכולת של ברוך ואחרים לעשות "רציונליזציה" לבחירה בטראמפ באמת מרשימה. דיסוננס קוגניטיבי שהוא כמו תהום פעורה. הבנאדם עושה כל שביכולתו לחבל בבחירות, מינה את דה ג'וי במיוחד בשביל זה, הוא מתבטא כמו דיקטטור, מפריד ילדים מהוריהם בגבול (ועכשיו מי יודע אם יוכלו להתאחד), הוא אחראי ישיר למותם המיותר של קשישים רבים באמריקה, מסכן את עתיד הדמוקרטיה בארהב ו…איכשהו בגלל שזה טוב לאיזשהו אינטרס/פריבילגיה שקשורה אליי אני בכל זאת אבחר בו…."בגלל הכלכלה"…אותה כלכלה שפוגעת אנושות בכל מי שלא שפר גורלו להיות אמיד+. הבנאדם רוצה לקחת לעשרות מיליונים את ביטוח הבריאות שלהם בשעת מגיפה…לא מזיז למצביעיו. ואותו דבר כאן עם ביבי. גם ביבי שינה את המזרח התיכון…אפשר לנסוע לחופשה מפנקת בחרטום. רגע…עכשיו שמעתי שהילרי וביידן והדיפסטייט מנהלים רשת פדופיליה עולמית ממרתף של פיצה…גו טראמפ! והם עוד מסבירים לך שהדמוקרטיה לא בסכנה. טראמפ בקושי רב (אם בכלל) יכול לקרוא מאמר בעיתון אבל הוא האדם המתאים לנהל את אמריקה. אוקיי. זה אותו היגיון שצועק עכשיו שליאת בן ארי עשתה עבירת בנייה אז צריך לסגור לביבי את התיקים. מנחם תודה על מה שכתבת.

etayle
etayle
28/10/2020 14:56:38
Reply to  dror

עכשיו בא נעשה ניסוי מחשבתי(שעובד גם בארץ),
תסביר למה להצביע לביידן, בלי להגיד שלילות על טראמפ.

dror
dror
28/10/2020 15:16:22
Reply to  etayle

כי הוא לא טראמפ ולכן ברור שהוא שפוי/טוב/נעלה עליו. שמחתי לעזור😉

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 17:14:46
Reply to  etayle

קמתי עכשיו דרור לשטויות שלך, תגיד לי הרס הדמוקרטיה זה לא למנות מליון שופטים שיהרסו את בית המשפט העליון?
.
הכלכלה פוגעת אנושות בכל מי שלא שפר להיות אמיד? דווקא שוק חופשי שטראמפ מעודד נועדה בדיוק לעודד את ההפך, זה הסיבה שלאזרח אמריקאי הסיכויים הרבה יותר גדולים מאשר מה שהולך בישראל .
.
אתה מודע בכלל על מי נפל אובמה קר? התוכנית נכשלה ונפלה על רוב הציבור במעביד הביניים שמשלמים הרבה יותר ומקבלים הרבה פחות, זה נוראי אני יודע שאת בעד שוויון אבל רוב הציבור האמריקאי מתנגד לאובמה קר (וזה תראה בכל סקר ) ואיך אמרת דמוקרטיה זה רצון העם?
.
לגבי הגבול והקשית ההגירה אתה רואה מה קורה באירופה ומה המהגרים האיסלאמיים הביאו לשם?

dror
dror
28/10/2020 19:01:53

ברוך תבדוק מה טראמפ עשה ל-545 ילדים שלא יודעים כעת איפה הוריהם. אחכ תחזור אליי תגיד אם זה מוצדק בעינייך ומה בין זה למניעת הגירה. הרי אפשר למנוע יחד עם ההורים אין צורך להפריד. זה כמובן מנוגד לכל אמנה בין לאומית אפשרית אבל למה באמת שזה יפריע לך? יש לך כסף אפשר לשים זין על כולם…תיהנה מטראמפ העלוב תבחר בו למה לא…שיהיה לך לבריאות.

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 19:10:55
Reply to  dror

ברור שזה מוצדק זה עצוב וכנראה היה אפשר לטפל במצב טוב יותר ואני מקווה שזה לא יקרה אבל זה נזק היקפי .מה עדיף הסמים והפשיעה שהביאו המהגרים הבלתי חוקיים המקסיקנים לארהב (אתה יודע כמה קורבנות יש לנו מסמים?אני לא מדבר רק על עשרות אלפי הרוגים, אלא על המסוממים הגמורים שהמשפחה שלהם נהרסה ואיבדו הכל בגלל הסמים). אני בהחלט בעד הגירה חוקית.
.
תראה מה קורה באירופה עם הבדלנות האיסלאמית שמאיימת להחרים אבל בוא נעצום את העיניים כולם מסכנים שרק רוצים אפשרות טובה יותר.
.
שוב אתה מדבר על דמוקרטיה שביידן רוצה להשמיד אותה לגמרי (הרפובליקנים השביעו שופט בשנת בחירות אז אני אהרוס את בית המשפט העליון עם מליון שופטים בגלל פרצה בחוקים).
.
מה זה לשים זין על כולם רוב הציבור לא רוצה את אובמה קר הנטל נופל על הציבור הבינוני שגם ככה היה מכוסה בביטוחים, בעצם העלו לו את מחיר הפוליסות והפרימות ונותנים לו פחות, אבל גם פה רצון הציבור לא נחשב? ארצות הברית נבנתה על קפיטליזם זה למה האומה שלנו כל כך מוצלחת וזה יש כל כך הרבה אפשרויות הניסיון להרוס את זה זה פשוט עצוב
.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 19:57:22

עבור אדם שבוכה כל פעם שמנחם אומר משהו לא מדויק בנוגע לטראמפ יש לך נטייה מוזרה לשקר ללא הפסק לגבי ביידן

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 20:56:01

שאלו אותו בדיבייט על כך הוא התחמק, מה לגבי הפשיעה שההגירה הבלתי חוקית הביאה? אבל מה זה משנה המספרים גם ככה אתה לא מסוגל לעבד אותם נצמד לנרטיב

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 21:01:21

סליחה בראיון הוא התחמק באלגנטיות

Ofer E
Ofer E
28/10/2020 20:56:35
Reply to  dror

545 ילדים?

ההורים הביאו אותם ונטשו אותם.
מחפשים את ההורים והם לא באים לקחת את הילדים שלהם. הם רוצים שהילדים ישארו בארה"ב.

לך תבדוק את עצמך לפני שאתה מקשקש כמו ביידן

dror
dror
28/10/2020 15:20:08

ויותר ברצינות…כי הוא (בנט/ליברמן מי שלא תרצה…ביידן/הילרי) מכבד את תוצאות הבחירות לטוב ולרע…לא פועל למלחמת אזרחים עי הסתה בלתי פוסקת, לא שם עצמו מעל לחוק, פועל לטובת כלל האזרחים, ולא מונע רק מאגו פצוע וכן לא חולה נפש מדופלם.

גיא רוזן
28/10/2020 15:36:45

יש רגעים בהם מבאס להיות "צודק" (אולי נקרא לזה, מבאס לנסות להצביע על המציאות כפי שהיא למי שבוחרים להתעלם ממנה לגמרי).
.
נתוני התמותה המעודכנים כפי שפורסמו היום בלמס (והופיעו ככתבה ב-YNET) –
עלייה של 18.6% בכמות הנפטרים בחודש ספטמבר בהשוואה לשנה שעברה. עלייה כוללת של 13% בכמות הנפטרים בחודשי הקיץ (לצורך רפרנס – קצב הגידול באוכלוסייה הוא של 2%)
.
מה שלא הוופיע ה-YNET:
* אלו עדיין נתונים חלקיים. המספר הסופי ככל הנראה יגיע לכמעט 20% בספטמבר.
* המספר של אוקטובר צפוי להתקרב ל-25%
* המספר של בני ה-70+ מתקרב ל-22%
* בקרב הנפטרים שגילם נמוך מ-70 העלייה היא של 9%
.
אלו מספרים מטורפים.
אני מוצא את זה הזוי שיש מי שממשיכים להילחם בצורך לעטות מסיכות. אני מוצא את זה הזוי שיש מי שממשיכים לקיים חתונות/להתקהל במקומות סגורים. אני מוצא את גל מכחישי הקורנה, ובכן, הזוי.
.
הזוי.

dror
dror
28/10/2020 15:45:45

הנה איתי…עוד סיבה טובה להצביע לביידן

etayle
etayle
28/10/2020 16:42:43
Reply to  dror

ללא ספק התנהלותו של טראמפ במהלך הקורונה מתחת לכל ביקורת (לא בטוח שנשיא אחר היה מצליח יותר, אבל לדעתי גם לגישה ולהתנהלות יש ערך, לא רק לתוצאות).
עדיין יש מכלול גדול של דברים בהסתכלות כיצד מצביעים לנשיא. שכמובן הדברים שהזכרת ראויים להילקח בחשבון.

דה שוט
28/10/2020 16:07:11

כתבתי לך לגבי זה למעלה – אכן מספרים קשים.
אני חושב שאנחנו עדיין בתוך התמונה מכדי שנוכל לראות אותה.
אני נשאר בשלי – אם כי בהחלט עושה בדק בית.

גיא רוזן
28/10/2020 18:55:27
Reply to  דה שוט

אני חלקית בצד שלך –
אני משוכנע שתהליך קבלת ההחלטות במדינה פשוט לא קשור בכלום לנגיף.
.
הטיעון שלי הוא שיש רגעים בהם עלינו האזרחים להיות אלו עם האחריות.

etayle
etayle
28/10/2020 16:40:03

אמת, כבר תקופה שהמספרים הראו שיש פה משהו מוחשי. אני למשל גם שיניתי את דעתי(לא על ריחוק חברתי, ומסיכות בשטחים סגורים שזה תמיד תמכתי) שיש לנקוט בצעדים יותר זהירים.
הכי מסוכן זה להחזיק בטעות, מקווה שאנשים לא יפלו לדבר הזה.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
28/10/2020 16:07:05

חחחחחחח זה פשוט מצחיק שבשם תרבות הPC, ישראלים (בארץ, בעולם) יצביעו לביידן. ואני לא מדבר על יהודים בגולה, כי הם כבר הוכיחו לאורך השנים נאמנות למפלגה הדמוקרטית בכל מחיר, שזה פחות גרוע מלתמוך בBDS ועוד כל מיני שבהם עושים בנוסף.
זה לא כזה מפתיע, בגלל הקשר המצוין של טראמפ עם ביבי, שהופך כל דבר אוהד לביבי למשהו שלילי שאסור להתקרב אליו.
אין ולא היה לארה"ב נשיא יותר טוב לישראל ואני אפילו לא נכנס לעניינים של האם זה בגלל אהבת ישראל או אינטרסים זרים. אי אפשר להתכחש לעובדה הזו שהוא הנשיא הכי טוב שהיה לישראל.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 16:10:53

#כשאתה_לא_מודע_לזה_שנשיא_ארה"ב_צריך_לשרת_את_אזרחי_ארצו_ולא_את_מדינת_ישראל

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 19:02:09

יואש הדבר הכי מצחיק שהם מאשימים את טראמפ שגנב את הבחירות בגלל ״שהשיטה לא דמוקרטית״ ומאשימים את ביבי שגנב את הבחירות ה״לא דמוקרטיות״, אומרים שיעשו דיקטטורה בנתיים שביידן רוצים להגדיל במיליון את מספר השופטים בבית המשפט עליון דבר שיהרוס כל שבב של הדמוקרטיה (הרי . בוכים שטראמפ מבטל את האובמה קר למרות שזה רצון העם בסקרים (אבל מה זה משנה רצון העם). בוכים על ההסכמי שלום שטראמפ עשה ומהללים את אובמה.
השמאל במיטבו, או במילים שלך ה״סמול במיטבו״.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
28/10/2020 20:00:03

#כשאתה_מדמיין_הם_שאומרים_דברים_שאף_אחד_לא_אמר_מחוץ_להזייה_של_ימני_פרנואיד

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 20:54:11

שאלו אותו בדיבייט על כך והוא התחמק
#כשאתה_מדמיין_הם_שאומרים_דברים_שאף_אחד_לא_אמר_מחוץ_להזייה_של_שמאלני_פרנואיד

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29/10/2020 0:31:52

וואוו, אתה ממש נכשל בהבנת הנקרא. לא על זה דובר בדברים שאתה הוזה שנאמרו

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
28/10/2020 21:26:09

ה0מול.

אור
אור
28/10/2020 21:29:09

יפה שבנאדם משכיל כמוך משתמש בביטויים של ילד בן 4

אור
אור
28/10/2020 21:28:08

ברוך, תפסיק להמציא דברים ואנשי קש. מה כל כך קשה לך לענות לעניין לתגובות פה ולא לטיעונים שאתה מדמיין?

ברוך רובין
ברוך רובין
28/10/2020 21:54:06
Reply to  אור

התחמקות אופיינית של ביידן בראיון תיקנתי למעלה.
.
שוב לא ענו לי על השאלות מה עדיף הפשיעה שאובמה הביא עם המהגרים? זה שהם טוענים שגם בישראל וגם בארהב גנבו את הבחירות (וכן השיטה בעייתית עדיין לא אומר שזה לא דמוקרטיה), רצון העם לבטל את אובמה קר חד וחלק, העם צריך לסרב לרצון רוב העם בשביל האוכלוסייה החלשה?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29/10/2020 0:28:50

ג'יזס ברוך
אתה מבין מה ההבדל בין להוסיף עוד שני שופטים(שאפילו את זה לא ברור שיש לגמוקר ל'להגדיל במיליון את מספר השופטים בבית המשפט עליון דבר שיהרוס כל שבב של הדמוקרטיה'

אהרון שדה
28/10/2020 21:04:35

מנחם תודה קראתי אני לא מבין גדול בענייני פוליטיקה אמריקאית .
ובכל זאת ארצה לומר כמה דברים גם מהזווית הפרובנציאלית שלנו .
לפני שאני מתחיל אציין שטרם קראתי את התגובות וסליחה על כך מראש .

1. טראמפ עושה היום היסטוריה ולא סתם היסטוריה אלא בחשיבה מחוץ לקופסה . ההיסטוריה מתבטאת כמובן בהסכמי השלום הכמעט משחיים בין ישראל לארצות ערב והחשיבה מחוץ לקופסה מתבטאת בכך שהוא כפר בקונספציה שדיברה על כך שהסכם השלום יהיה קודם כל בין ישראל ל "פלשתינאים" ( העם הממוצא כדברי דוד הן גוריון ).והנה בדיוק היום יקבי רמת הגולן חתמו הסכם מסחרי עם האמורויות אין לך "היינו כחולמים" גדול מזה .

על כך לטראמפ מגיע ללא ספק פרס נובל לשלום .
אלמלא הפוליטקיות ואם היינו יכולים לרגע לנתק את דמותו של טראמפ בכלל ובעיני מתנגדיו בפרט והיינו מדברים נטו על החפצא ולא על הגברא.
קרי על המעשה עצמו ולא על האדם מאחורי המעשה ( לו יצוייר למשל שהיו אומרים לנו בלי שידענו מי שיהיה משיהו שיעשה כך וכך בין ישראל לאומות ערב היינו ישר מכתירים אותו למר שלום וחתן נובל בטח לפני אובמה שרק דיבר וקטף את הפרס ).

2. לפחות מהזווית שלנו טראמפ עמד בדיבורו ואין מה להשוות אותו למשיאים אחרים בתקופה .

3. כמה שידי משגת הוא גם עמד בגדול במה שהבטיח לבוחריו קרי היא שחצן יהיר בוטה אבל את העבודה עושה לפחות מה שהבטיח לעשות.

4. אישית אני מקנא בבוחריו על כך שיש להם מנהיג שגם רגע לפני בחירות מצליח למנות שופטת שמרנית על אפם וחמתם של כל יריביו הפוליטיים וזה בדיוק ההבדל בינו לנתניהו .

5. דיברת על כלי התקשורת עליהם אתה מסתמך יד אלו שלא אמרו עליו מילה טובה לא את כולם אני מכיר אבל חלקם לא יגידו עליו מילה טובה גם אם הוא יביא את המשיח יקים את בית המקדש ויביא את הירח זה בדיוק כמו שאצלנו לא 11 לא 12 לא 13 לא הארץ ולא ידיעות יפרגנו לנתניהו.
מנחם אצלנו למשל מחנה "השלום" נעלם דום כאשר נתניהו…עשה שלום .
הם אפילו סירבו בתחילה לשלוח נציגים לטקס בבית הלבן ולא לא בגלל שלא לבשו מסיכות…עד שהבינו שהם יוצאים אהבלים ואז שלחו את וייס שהוכיחה שבארץ או בבית הלבן האי קיו אותו אי קיו .

ככה שתרשה לי לא להתרגש ממה אומרים/כותבים עליו באמריקה .

6. אשר לקורונה אני באמת מבין ומכבד את התחושות שלך וחלילה שישמע שאני מזלזל בזאת אבל אבקש להסב את תשומת לבך לכמה דברים .
א. בארץ אותו מחנה אגב יוצא נגד נתניהו על זה שעשה בדיוק הפוך . מאשימים אותו שמרוב חרדיות מהנגיף הוא שיתק את הכלכלה ובכלל שהוא עושה זאת נגד הדמוקרטיה רק תחשוב למשל מה היו אומרים אצלכם אם טראמפ היה למשל מסרב לעימות בגלל זהירות יתר מהנגיף

ב. אנו נמצאים במשבר כלל עולמי שמעטים אם בכלל יצאו ממנו טוב .
אנו עוד לא במדד השוואתי כלל עולמי לכשיהיה כזה אז להערכתי לפחות נתניהו ייצא ממנו טוב מאד ביחס לעולם וגם בעולם היו מנהיגים שהחליטו על צעדים קשים ורעים עוד יותר מטראמפ למשל בבריטניה ובוודאי בשבדיה

ג. קשה לי לחוות דעה מה היה קורה אם טראמפ היה נוהג אחרת מחד בא לי לומר שזה לא היה משנה דבר מאידך אני משוכנע שלפחות בסבב 1 בארץ נתניהו השפיע חיובית מאד על תחושת הזהירות בארץ אבל נדמה שאנו תרבות דומה .

7. משמעון פרס סלדתי אבל היה משהו שהוא אמר שהימין לא יכול היה לענות לו ( עד שבא נתניהו ) ומה הוא אמר ?
3 מילים
מה האלטרנטיבה שלכם ? .
הימין השתגע ממנו כי הימין דאז לא הציג אלטרנטיבה .
כנ"ל בארצות הברית טראמפ יהיר שחצן בוטה דעתני כוחני וכו אך לפחות פועל ביידן נראה מנותק לגמרי נשלט על ידי אחרים חצי סנילי ומלא בהסתבכויות .
אגב כדאי שתבדוק מול כלי התקשורת שלך כמה הם מספרים לך על כך וכמה הם משתיקים את סיפורי בנו הפדופיל.

7. דיברת גם על היחס למדיניות הבינלאומית של טראמפ אני חושב שאם יש לו למשל כזו תמיכה במדינות המפרץ ואם הוא גמר פחות או יותר עם איראן והצליח להביא כזה שלום עם ישראל ועוד כל מיני הסכמים אתה אולי צריך לבחון עוד פעם את עמדתך בייחוד על רקע הבווגדנות של אובמה אז במובארק בעוד שליטי ערב ובסוף גם בישראל בשלהי כהונתו עת שינה רגע לפני שעוזב את הבית הלבן אז שינה עמדה מסורתית של ארה"ב כלפיי ישראל אך נתניהו עשה לו מט בעזרתו של פוטין שאמר לאובמה כי רוסיה תתן וטו לישראל .

8 .לכוסית לחיים שהרים אם טראמפ ייבחר הרים עוד אחת אם במקרה תממש איומך ותגיע ארצה .
התחזית שלי צמוד צמוד הסקרים שלכם מפספסים שילוב של זדון ושוגג.

onetwo3
28/10/2020 22:58:17

לא נכנס לעימות הפוליטי וגם לא לדיון הפוליטי אלא רק רוצה לרשום מילה טובה לאהרון על כך שהציג את דיעותיו בצורה מנומקת ולא מתלהמת.
מצרך נדיר במחוזותינו

דוקטור רזי הופמן
30/10/2020 3:44:39
Reply to  onetwo3

+100

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
29/10/2020 0:29:55

ג'יזס ברוך, כמה בכי
אתה מבין מה ההבדל בין להוסיף עוד שני שופטים(שאפילו את זה לא ברור שיש לדמוקרטים אומץ לעשות) ל'להגדיל במיליון את מספר השופטים בבית המשפט עליון דבר שיהרוס כל שבב של הדמוקרטיה'?

IDO
IDO
29/10/2020 4:24:57

מנחם אני מציע משחק. יש 538 אלקטורטים בקופה. כחול זה ביידן. אדום זה טראמפ.

אני שם 470 כחול / 68 אדום.
טראמפ יגורש בבושת פנים. זה עדיין ייקח זמן להעיף אותו כי הוא ינסה על טריק משפטי אפשרי. לראיה המהלכים שלו בבית המשפט העלון ומינוי הבזק. אבל נראה…
ג'ורגיה – כחול. אריזונה כחול. טקסס. כחול. רצועת הפלדה כחול. זאת הולכת להיות מפלה ניצחת.


אגב רכילות זולה אבל כנראה נכונה. מסקרמוצי וצוות ההפקה של המליונר. טראמפ בבוקר על ספידים ובערב על קוקאין. לי לפחות זה עוזר להבין את הסיטואציה.

Zvika Bar-Lev
29/10/2020 11:18:59

כבר אמרתי פה בעבר – נראה שרק בגלל התנהלותו הממש לא הגיונית בעיני בנושא הקורונה – כשכל מה שהוא היה צריך לעשות זה להתנהל ולדבר קצת יותר בזהירות ובאמירות שבגלל שאנחנו לא יודעים מספיק על הנגיף אנחנו מתנהלים בזהירות וכל הזמן שוקלים את צעדינו בהתאם לתוצאות – ואז לא משנה כמה שטויות היה עושה, זה לא היה נראה כ"כ גרוע – הוא כנראה יפסיד למועמד שעלוב ממנו כנראה שלא ניתן היה למצוא.
ולהכרתי, לא רק לישראל, אלא לכל העולם כולו, זה יהיה נזק גדול מאוד. העברת הנהלת העולם החופשי לפרוגרסבים המטורללים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, עלולה לגרום נזק שישתווה ואף יעלה על מה שעשה אובמה. התקווה היחידה שלי היא שבכל זאת רבים בכל העולם, כל בני הברית של ארה"ב, כבר הבינו את הנזק של הטרלול מכהונתו של אובמה, ולכן לא ישתקו ולא יכבדו ולא יתנו את מרווח הטעות העצום שנתנו לאובמה.