מעורב הופס ליום ג': איזה ערב זום מפתיע עם שחקני באונ' 'אדלפי' מ-1969! / מנחם לס

היו לי שתי ברירות:

1)לוותר על הפוסט בגלל שלפתע הוזמנתי להשתתף ב'זום' עם בני קבוצות הכדורגל שלי שכמה מהם לא ראיתי 40 ו-50 שנה

2)לכתוב אותו במהירות הבזק, ללא עריכה.

החלטתי לקחת צ'אנס, לכתוב מהר-מהר, ולהכניס. אז מתנצל על שגיאות.

1.ערב 'זום' מפתיע עם כמה שחקנים שלא ראיתי או דברתי משך 50 שנה!!!

זום עם שחקנים מ-1969? אלכס רבינו, אני מתנצל שלא הודעתי לך כי אני עצמי לא ידעתי על 'פגישת הזום', ואני הייתי אחד מאורחיו החשובים!

מה שקרה הוא שגארי בוק, מאמן אדלפי בארבע השנים האחרונות, שלח לי בחודש האחרון כמה אימיילים לכתובת SEFERSHELI@HOTMAIL.COM, אימייל שכבר שנים אינני משתמש בו.

אבל גארי בוק הוא אנגלי עם מוח של אנגלי. בחור מוכשר ביותר ופיקח מאד שמשך 30 שנה היה הסגן שלי, עד שלפני המעבר לפלורידה מכרתי לו הכל. הוא כמו בן שלי. אבל הוא אהבל בריטי. לא יעזור שום דבר. חכמים ומוכשרים עם אפס סטריט סמארט. אם הוא שולח לי אימיילים למאורע כזה חשוב ואני לא עונה אז או שאני קבור עשר אמות באדמה, או שמשהו לא בסדר באימייל. רק חצי שעה לפני פתיחת מפגש זום עם ALUMNAE מכל שנות הכדורגל מ-1959 ועד הלום, הוא סוף-סוף צלצל והבעיה התגלתה.

אלכס (רבינו) , אני מדבר אליך: זה היה כבר 7:30 בערב – בישראל 02:30, והזום היה אמור להתחיל ב-8 PM. מיהרתי לסדר את מה שהייתי צריך, להכין כמה ראשי פרקים קצרים 'לנאום' הפתיחה ובקושי הספקתי לסדר הכול בזמן להיות אחד מנואמי המפגש הראשיים. אני לא יודע כמה משתתפים היו. יותר מדי מכדי להראותם במסך אחד. אני מעריך שאיזה 200? אחרי כמה נאומי פתיחה של 2 דקות כל אחד, גארי בוק 'פיזר' אותנו לכמה 'חדרים' כשבכל חדר היו שחקני המאמן שאימן. בתקופתו

אלכס, לא הפסדת הרבה כי משנותיך באדלפי היו רק ד"ר ג'יימי בודנר (בזמנו הוא היה סופר אידיוט עד שתפשתי אותו בצוואר וסידרתי לו את חייו בחצי שעה, ואחרי 6-7 שנים הוא היה רופא השיניים של משפחתי), אלן (צ'ופר) שאני לא זוכר את שם משפחתו, וסטיב גולדשטיין. הרוב 'בחדר' היו מהשנים 1973 עד 1978 בהן היינו משנת 1973 עד 1975 בין 5 הראשונות בדיביזיה ה-II, ובשנות 1976-1978 בהן היינו בן עשר המובילות ב-DIV I.

מפגש הזום בא כהפתעה מחלטת, ולא היה לי זמן להתכונן נפשית לראות שחקנים שכבר 40 (ויותר) שנים לא ראיתי או שמעתי מרובם. רגע, האם אני זוכר את כל השמות? אני מקווה שכן. מה שקורה הוא שהשחקנים האלה חיים אתך חומם ולילה ממש, אבל אז מסיימים את האוניברסיטה ונעלמים ויותר לא שומעים מהם. כמה מהם פגשתי בחגיגות יובל ה-40 של שכייתי כמאמן באליפות המכללות ב2014 אבל עם רבים אחרים הקשר נותק.

מאמן אדלפי היום הוא הגארי בוק הזה , אנגלי שבגיל 19 הבאתי להיות מאמן במחנות הכדורגל שלי (אביו היה פעם המנג'ר של מנצ'סטר סיטי!). לפני שלוש שנים הוא קיבל את משרת מאמן הכדורגל של אדלפי וסגן ה-AD. מעגל גדול מאד ניסגר בין שנינו. בעונת 2018-19 הוא הגיע עם אדלפי עד שמינית הגמר.

היה מרגש. גם שמח וגם עצוב (כי כולם חיו איתי את מחלתה של רינה אשתי ז"ל מ-1970 עד שנפטרה בבית החולים בבולטימור בעת שאני נמצא עם הקבוצה בספרינגפילד, מסצ'וסטס, שם ניצחנו את ספרינגפילד בחצי גמר 1973 ועלינו לחצי גמר אליפות המכללות. ניידת משטרה הגיעה לפני סיום המחצית השנייה והודיעו לי שעלי למהר לבולטימור, לאשתי הגוססת. עזבתי את הקבוצה עשר דקות לפני סיום המשחק, ונסעתי בניידת המשטרה לחברת השכרת מכוניות, ויצאתי לדרך של 6-7 שעות נסיעה כשראשי עלי סחרחר לחלוטין.

איחרתי בשעה. חברי הטוב מבת גלים יצחק יקל (דקל) חיכה לי בקומה הרביעית (הוא היה אז שליח הסוכנות בבולטימור) וכשראיתי אותו ידעתי.

במשחק הגמר עם עוזר המאמן שלי אייבי ריס יומיים אחרי (ישראלי לשעבר, שהיה היום ב'זום') הפסדנו לאוניברסיטת בולטימור 3-2.

טוב. הזכרנו נשכחות. צחקנו כשהזכרנו דברים מצחיקים, ונזכרנו בצער במותם של שני שחקני 11 מקבוצתי האלופה של 1974 – דיק היינס וברני רוליק – דיק ניפטר לפני תריסר שנים וברני לפני פחות משנה.

נזכרתי בדברים שכבר כ-40 שנה לא חשבתי עליהם. צחקנו אחד על השני, ושחקני סיפרו לי על דברים שעשו בכמה משחקי םשאילו הייתי תופס אותם הייתי מחסל אותם. למשל? למשל הסיפור שעד עכשיו, ארבע שעות אחרי שסיפרו לי, עדיין אני לא מסוגל להאמין ששחקני הטובים והממושמעים האלה, שמשך ארבע שנים טרטרתי בראשם על החשיבות הבלתי ניתנת לפשרה של משמעת, והקרבה עבור הניצחון היו מסוגלים לעשות לי את זה.

לעשות זאת ל-COACH LESS???

היכן נשמע דבר כזה???

איזה נאיבי מטומטם היית?

כגון? כגון הסיפור ששמעתי הלילה לראשונה על מסיבת ערומים וערומות של רוב חברי הקבוצה כשהיינו בסיאטל לפיינל-פור של המכללות ב-1975 (הפסדנו משחק חצי גמר לאונ' סיאטל 1-0, ובמשחק למקום שלישי גברנו על אונ' ויסקונסין 1-7).

המסיבה נערכה בבריכת ה-INDOOR של המלון, שעשינו RESERVATION עליה לששי-שבת. בשעות הבוקר של יום ששי הם פגשו שתי עובדות מלון צעירות והן הבטיחו להביא כמה חברות משלהם לפני חצות. אחד מהם השיג את המפתח לחדר הבריכה בטענה שהמאמן שלח אותו להביא את המפתח לרחיצת לילה.

שעת סגירת האורות הייתה 22:30, וב-23:00 אייב ואני כבר נחרנו.

זה עדיין משגע אותי. תמיד חשבתי שהייתי כזה מאמן קשוח שבני זונות האלה לא היו מעיזים לעשות זאת בלילה, כשמשחק חצי הגמר (היה ידוע שסיאטל – בה כמה שחקני הנבחרת הצעירה של קנדה – ואדלפי הן הטובות ביותר, וחצי הגמר היה כאילו הגמר) הוא למחרת ב-7 בערב.

אני ידעתי כבר כמה שנים טובות שבאותו לילה קרה משהו שמוטב שלא אדע עליו (שחקני הישראלים נמרוד דרייפוס וצביקה שרף, שהיו מבוגרים ב-3-4 שנים מהשחקנים, לא השתתפו במסיבה, אבל שנים אחרי זה נימי גילה לי שכמה שחקנים 'השתכרו במסיבה בלילה שלפני המשחק' אבל לא הזכיר יותר במילה 'מה שהילדים המופרעים האלה עשו לי ולאדלפי'…). שבעה מהם היו הערב במפגש ה'זום' הזה ואמרתי להם שכשהם פוגשים אותי ברחוב, מוטב שיעברו לצד השני. כולם צחקו.

שאלתי אותם, "איך העזתם?"

יוג'ין דושטו, השוער שלי (ואחרי אדלפי 12 שנות שחקן מקצועני בסיאטל, פורטלנד, ואל.איי) ענה לי, "ד"ר לס, אתה לא היית כזה TOUGH כמו שאתה חושב שהיית. עשינו עוד כמה דברים גם ב'אדלפי' וגם במשחקי חוץ שמוטב שלא תדע עליהם".

כולם פרצו בצחוק.

הקוס של האמא שלהם. תמיד האמנתי שהייתי יותר TOUGH ממסמר. חשבתי שהעריכו, כיבדו, ו…פחדו ממני פחד מוות. אני מאמין שהעריכו וכיבדו, אבל מסתבר שכל השנים האמנתי שהייתי מאמן מיוחד במינו ששחקניו לא 'יעיזו' להמרות את פיו – והיי, אני עדיין מחזיק באחוז הניצחונות הגבוה ביותר ב-NCAA בכדורגל למאמנים שאימנו יותר מ-5 עונות, 86% נצחונות – אבל דבר אחד בטוח: לפחד הם לא פחדו ממני.

I WAS WRONG ALL ALONG. ALL ALONG פרושו 10 שנות אימון!!!

אילו רק תפסתי אותם שותים ושוחים ערומים עם כמה נערות לפני משחק חצי הגמר של אליפות המכללות? אין בדאונטאון סיאטל מספיק עצים שהייתי תולה אותם עליהם. אבל זה "אילו". משך 10 שנים אף פעם לא תפסתי אותם, ואני לא רוצה לדעת בכלל מה עוד עשו לי.

אני עדיין לא יכול להאמין – כמה שעות אחרי שנודע לי – שבני הזונות האלה עשו זאת! הערב 'סלחתי' להם רשמית. (אגב נגד סיאטל שיחקנו נהדר. היו לנו 27 בעיטות לשער נגד 17 של סיאטל, אבל הכדור מאן להיכנס).

בקיצור נמרץ שאר החדשות:

2. בשמונה הימים האחרונים חצי מיליון בני אדם חלו בקורוניה

*היום טראמפ בעצרת בפנסילבניה: "כבר לפני שבועיים הקורונה עשתה U-TURN. תוך שבוע נכריע את הנגיף והוא יהיה רק זכרון".

*לבנאדם אין טיפה ישרה אחת בגופו. הוא משקר במצח נחושה, ומדבר ישר לקהל 2,000-3,000, כשהוא עיודע שהם יודעים את האמת וזה לא מזיז לו. הוא אומר "תוך שבוע נכריע את הנגיף" וכל שפוטיו נעמדים ומוחאים לו כפיים (כמו כל מיליוני שפוטיו שרואים זאת בטיווי). לא חוויתי דבר כזה בכל ימי חיי!

*הצ'יף של ה-STAFF של אנשי טראמפ בבית הלבן ענה לשאלה של ג'ייק מ-CNN: "לנו אין כל תכנית לעצור את הקורונה. המלחמה שלנו היא אחרת: כשהיא תוקפת, אז נילחם בה בחיסון ובטרפיה".

הצ'יף של ה-STAFF של הבית הלבן אומר ש"אין לנו תכנית להילחם בנגיף", וטראמפ אומר כמה שעות אחרי "תוך שבוע נתגבר על הנגיף!"

3. הלוואי וזה נכון: הקליפרס וקני אטקינסון עומדים לפני חתימתו של קני כעוזר מאמן לטיירון לו!

https://larrybrownsports.com/basketball/kenny-atkinson-clippers-staff/566535

4. הבן של דווייט, ברנדון האוארד: "האבא שלי הוא DEAD-BEAT FATHER! ומסיים: "I HATE YOU!". הכל כאן:

5. פטריק מהומס מזמין את הרפטורס לשחק בעונה הבאה בקנזס סיטי!

פטריק מהומס הוא מין AD ב-NBA של ה-NFL. הוא הקוורטרבק הטוב ביותר בליגה (אני אפילו לא אשפיל את עצמי להתווכח על זה עם אף אחד) והוא מזמין את הקבוצה מטורונטו לשחק בקנזס סיטי מאחר וקנדה לא תרשה זאת בתקופת הקורונה. "לא רק זה", הוא אמר לקנזס סיטי בולטין, "אם תשחקו כאן עונה אחת לעולם לא תרצו לעזוב!!!"

6. כולם רוצים את אלכס קרוסו!!

Alex Caruso wanted by every team in trade, Lakers coach says

תאמינו או לא, אבל אלכס קרוסו הפך ל-CULT HERO !https://larrybrownsports.com/basketball/video-alex-caruso-taco-tuesday-funny-ad/561093

פתאום כולם וצים את אלכס קרוסו. הוא הפך ל-IN של עולם הכדורסל.

עוזר המאמן של הלייקרס מייק פנברת'י אמר ללייקרס דיילי (https://lakersdaily.com/lakers-daily-exclusive-mike-penberthy-talks-nba-bubble-life-lebron-james-and-teams-championship-run/) שהתחיל מרוץ מטורף אחרי אלכס.

הוא אמר:

Every time we wanted to do a trade in the offseason or before the trade deadline, every team wanted Alex Caruso,” Penberthy told Lakers Daily. “He’s known throughout the league and respected throughout the league.

I think his basketball I.Q. is really high. His NBA skill set is very high. He’s an above-average athlete and he’s an excellent defender. That’s what makes him so good.”

GOOD FOR HIM!

7. ג'רום אלן , אסיסטנט של בראד סטיבנס בלייקרס, כתב ספר. הוא מאמין שהספר מסביר את מה שקרה מבלי לנסות להצדיק או לכפר. "שגיתי. אני רוצה שבני יידע בדיוק מה שקרה, ושיבין שעתה אני AMEND על החטא שעשיתי!

"עכשיו אני פתוח כמו הספר שכתבתי", אמר ג'רום אלן לבנו בן ה-11. "אני רוצה שתקרא זאת ממקור ראשון", הוא אמר לבנו ג'רום בן ה-11.

הוא ישב לצד בנו בזמן שהוא קרא פרק, ועוד פרק. רק לאחר כשעה הוא הבין שמדובר באביו, שכעוזר מאמן אוניברסיטת פנסילבניה היקרתית לקח שוחד של $300,000 כדי שבן של משפחה עשירה יתקבל לאוניברסיטה, כשחקן כדורסל.

ספר האוטוביוגרפיה שלו שזה עתה יצא לאור (/When the Alphabet Comes: A Life Changed by Exposure,

אלן חשב שבנו ג'רום בן ה-11 לא מבין את הכתוב. ג'רום ענה לאביו: "דד, אני מבין כל מילה בסיפור. זה עוזר לי להבין את מה שקרה".

אלן נמצא אשם. הוא נידון לקנס של $200,000 ולעוד עונשים שלא כוללים מאסר.

ספר מצויין שמתאר על טעות גדולה מאד שבנאדם עושה, ללא כל כחל וסרק, כדי שכולנו נבין שזו טעות שיכולה לקרות לכל אדם. הספר הוא אזהרה לכל אחד מאיתנו, יותר מכל.

Alen said he didn’t want to offer some excuse or sob story as to why he accepted the money. Instead, he wanted to take the reader through his journey, which has included mistakes and transgressions, and also rebirth.

8. שקיל או'ניל: טיירון לו הוא בדיוק מה שהרופא ציווה לקליפרס!

"… ודבר שני שהרופא מצווה זה לעשות טרייד על פול ג'ורג') –https://www.podcastone.com/episode/Shaquille-ONeal-talks-voting-the-big-NBA-coaching-changes-and-the-craziest-stories-of-the-week-on-The-Big-Podcast-with-Shaq

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
57 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברוך רובין
ברוך רובין
27/10/2020 6:50:40

ענק מנחם!!! בסוף אימנת נערים בקולג, אני לא הייתי שחקן כדורגל אפילו לא קרוב אבל אם לפני משחק היה כזה דבר לא הייתי אומר לא!!! לפחות שם הם הבקיעו.
.
לגבי טראמפ הוא שקרן פתולוגי אני לא יודע מה אתה מופתע מכך כל מה שמעניין אותו הבחירות ו$ , להאמין למילים שיוצאות לו מהפה?
.
4 אני שונא את התקשורת הרדודה שמתנהלת אצלנו, הילד בן כמה 7-8 למה לכתוב עליו בכלל, תנו לו את הפרטיות שמגיעה לילד.
.
5. אין לי בעיה שקבוצה תקח את קרוסו אני אוסיף את גרין ושיביאו לנו שני גארדים נורמלים, אני אוהב את האסל. והלחימה של קארוסו אבל הוא לא לרמה של הלייקרס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סתם העצמה של הלייקרס שמנסים לנפח לו ערך בטרייד כאילו מקבלים כוכב 😂😂
לא רק שהוא לא ברמת הלייקרס הוא לא ברמת nba גם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח גדול מנחם. מעורב שהעלה חיוך הבוקר.
תן לנו עוד סיפורים כאלה.
אל תדאג גם היום השחקנים חוגגים לפני משחקים.

דוקטור רזי הופמן
27/10/2020 7:06:38

נפלא, מ א' ועד ת'
בעיקר הקטע של "ג'רום אלן , אסיסטנט של בראד סטיבנס בלייקרס"?
טוב לפתוח את הבוקר עם מעורבב של מנחמנו.
כמעט כל הפוליטיקאים שקרנים וטראמפ במיוחד.
כח זה מה שהם מחפשים ועוד כח.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

משעשע מנחם, תודה רבה.
.
מת על קארוסו, אבל זו תקופה בשנה שבה מהללים כל דבר שאפשר למכור הלאה במחיר מופרז, אז אני מקווה בשביל קארוסו, שהוא לא מאמין בזה בעצמו.

Tzafriros
27/10/2020 7:22:04

מנחם חבל לא הייתי שחקן שלך…

eliko3rd
eliko3rd
27/10/2020 7:26:02

תודה על המעורב

NFS
NFS
27/10/2020 8:10:42

מעורב מעולה מנחם. תודה ורק בריאות

צ'יקו
27/10/2020 8:20:59

ענק מנחם!!
מאמן קשוח זה מתכון להצלחה. בדרך כלל.
.
כדורגל זאת אהבתי השנייה בספורט אחרי הכדורסל.
כילד היפראקטיבי הייתי משוגע על הריצה עם הכדור והבעיטות שיכניסו את השוער עם הכדור לתוך השער.
באיזשהו שלב אחי הגדול דחף אותי לשער ושמה נשארתי. הייתי מהשוערים המתאבדים. כמות התחבושות והפלסטרים שהיו להוריי בבית הכפילו את עצמם. עד כיתה ו הספקתי לשבור יד, כמה אצבעות ובוהן (לא ממולץ לבעוט באבן שנראית כמו כדור).
החלום להיות שחקן נגוז בגיל 12 שגילו לי גידול אגרסיבי ברגל. הרופאים המליצו לתלות את הנעליים. משם כבר לא שיחקתי יותר בצורה מופרעת כמו שהיה לפני אבל עדיין הייתי שוער בתיכון ולאחר התיכון בכדורגל מתחתי גיד בכתף ומאז לא שיחקתי עד היום בצורה רצינית.
.
מסמתן שלא רק בגזרת השחקנים יש סופר טיים אלא גם במאמנים בונים צוותי מאמנים מצויינים. הקליפרס יהיו עם צוות ניהול יותר טוב מקבוצה.

אשך טמיר המקורי
27/10/2020 8:52:39

תודה דוק, תענוג קריאה

MacLeod 1
MacLeod 1
27/10/2020 9:41:50

חח הבעיה האמיתות שלא הזמינו את המאמן ;))

etayle
etayle
27/10/2020 10:35:21

"ד"ר לס, אתה לא היית כזה TOUGH כמו שאתה חושב שהיית."
גם פה מנחם זה ככה, תזכה לשנים רבות,נעימות וטובות.
תודה רבה על אחלה מעורב לפתוח איתו את הבוקר בארץ הקודש.

אהרון שדה
27/10/2020 10:35:23

מנחם אתה תותח ככל שאתה מספר יותר על העבר שלך ככה זה יותר מעניין .

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/10/2020 11:04:10

היו ימים באדלפי… ומתברר שגם אקשיון היה שם.
תודה רבה דוקטור

Avri
Avri
27/10/2020 12:11:03

🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

השיקצה מאיים על הליגה דרך שליחו LOL
מה נראה לכם מי יתרפס השיקצה או סילבר?
https://sports.walla.co.il/item/3395000

אבג
אבג
27/10/2020 12:08:58

נקווה שיהיה זרז לכמות משחקים נמוכה יותר גם בשוטף. זו הבעיה העיקרית במוצר הנוכחי פציעות, משחקים שנראים כמו משחקי אימון וכו'

Avri
Avri
27/10/2020 12:15:09

נו, אז ברור שלברון יהיה קצת על לואד מנג'מנט, בעיקר בתחילת העונה (גם דייויס, אגב). אני לא חושב שזה איום, זה די צפוי ודי מוצדק לגביו. לגבי שחקנים בקבוצות אחרות, אני לא חושב שתהיה לזה הצדקה. נחו חמישה חודשים,שיחקו חודשיים (בלי טיסות), ויצאו לעוד שלושה חודשי פגרה. יעלו לשחק כמו נמרים.

אור
אור
27/10/2020 12:44:28
Reply to  Avri

אולי זה ספציפית ראוי לדיון אבל כל מה שוואלה מפרסמים עדיף לא להתייחס

אשך טמיר המקורי
27/10/2020 15:30:59

כמה נהי, אחרי כל הפגרה הארוכה בקורונה. כולה לשחק כדורסל, ועוד עם כל הפסקי זמן.
תמורת עשרות מיליונים.
איזה יצור בכיין יא אלוהים.

אבג
אבג
27/10/2020 17:06:51

הם לא משחקים בשכונה. הם משחקים כדי לקחת אליפות. כמעט כל שנה פציעות משמועותיות מכריעות את האליפות או לפחות מטילות ספק- מה היה קורה אם…
לדעתי המוצר שנקרא העונה הרגילה לא מעניין אפילו את השחקנים שמשתתפים, והקטנת כמות המשחקים תתרום עניין וכסף למוצר הסופי.
לברון ספציפית עושה לואד מנגמנט במובן שלא תמיד מתאמץ בעונה הרגילה, אבל בדרך כלל לא מחציץ משחקים.

אור
אור
27/10/2020 12:47:03

גדול מנחם

Alex Rabino
27/10/2020 13:26:02

אכן פאשלה של המארגנים שלא הגיעו אלי (וכמובן גם אליך עד חצי שעה מהמפגש). מכול השמות שהזכרת אני זוכר רק את סטיב גולדשטיין. אם אני לא טועה הוא חבש משקפיים בעת ששיחק.

עגל
27/10/2020 13:34:39

מצוין מנחם.
הזקנים בינינו באתר תוהים בקול רם האם באמת המאמן נחר במיטה כבר ב 23:00 ?!
אלכס קארוסו מלך, א י אוהב אותו כי הוא מזכיר לי שגם אני יכולתי להיות שחקן נב"א
🙂

MBK
MBK
27/10/2020 13:42:46

מעורב מעולה
כנראה כדורגלנים עושים צחוק מהמאמן והחוקים בכל קבוצה בכל מקום על הגלובוס

onetwo3
27/10/2020 15:02:11

איי מנחם..
אתה תופעת טבע שאין כדוגמתה.
לפעמים אני מצטער שלא הכרתי אותך קודם ושלא הייתי כדורגלן אצלך.

ארז
27/10/2020 15:41:58

ענק דוק, במקום להתעצבן, תבין, 40 שנה לא העיזו לספר לך! 40 שנה! זה מלמד איזה ריספקט היה פה. אין מה לעשות, חוץ מלנעול שחקן בחדר אי אפשר לעצור אותו מלהתנהג ככה, אבל היה כזה ריספקט לקואוץ׳ שאף אחד לא העיז להגיד מילה 40 שנה. זה יותר מלמד על כמה מאמן קשוח היית מאשר הכל. מאמן אחר לא 40 שנה, 40 דקות היו עוברות והייה יודע בדיוק מי נגד מי. יש לך הרבה מה להתגאות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  ארז

חחחח אכן

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 16:14:39

ההודעה על התחלת הליגה ב 22 בדצמבר תפסה את כולם בהפתעה, גם את אדם סילבר.מי שחושב שיש מצב שהתאריך ידחה כנראה לא מעריך נכון את הנכונות של בעלי הקבוצות להפסיד כסף ובלבד שלברון גיימס יזכה לקצת מנוחה. החישובים הכספיים שהושלמו בשבוע שעבר והראו על הפסד של 1.5 מיליארד ביחס לתחזית ההכנסות של 2020-2019. זה מספר גבוה יותר מהערכות קודמות. השנה הבאה לא תהיה טובה יותר, אם כבר פחות. בנבא השחקנים עשויים לקבל פחות כסף מסכוום החוזה, אבל החוזים מובטחים ואין מצב שבו שחקן נשאר ללא הכנסה. הבעלים לעומת זאת מפסידים כסף ובמקרים מסוימים (ג"ס למשל), בדליים. בשנה שהסתימה ג"ס הפסידה 50 מיליון דולר הכנסות (על כל משחק בית ג"ס מכניסה 6 מיליון דולר מקהל!!!) , רק עבור משחקים. ס"כ הפסד ההכנסות מהקומפלקס שבנו מסתכם בלפחות כמה עשרות מיליון דולר נוספים אם לא יותר ממאה (עשרות קונצרטים שבוטלו, שכירויות בקומפלקס אוכל שלא נפתח ועוד). אבל ג"ס עדין ירוויחו כסף מ 2020 כי תחזית ההכנסות הכוללת שלהם היא בין 500 ל 600 מיליון. לעומת זאת ב 2021 250 מיליון הכנסה מצופים עשויה להעלם וההוצאות לשכר (לפני קיזוז חלק יחסי בגין הפסדי הכנסות שיגיע ל 30 אחוז לפחות) עומדות על 150 מיליון ללא שימוש ב MLE ן TPE.
.
בקיצור:

– 18 בנובמבר דראפט
– 22 עד 24 נובמבר תחילת עונת שחקנים חופשים (בפועל הדיונים החלו למרות האיסור, לבטח אחרי הפרסום)
– 1 דצמבר תחילת מחנות אימונים
– שבוע שלישי של דצמבר 2 משחקי טרום עונה (אי אפשר בלי)
– 22 בדצמבר משחק הטבעת בשידור של TNT
.
יהיה שמח
.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא מבין למה לא פותחים מועדי העברות עכשיו ומקדימים את הדראפט גם ככה כולם מדברים אחד עם השני 😂😂

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 16:33:14

את הדראפט אי אפשר להקדים כי קבוצות צריכות זמן לפגוש שחקנים תחת המגבלות שהגדירו. אי אפשר לצופף. העברות ועסקאות על בחירות אפשר לקיים כבר עכשו. מה שעדין אסור זה החתמה של שחקנים חופשיים וכדין לא פורסם המועד. בדרך כלל יש מועד לתחילת הדיבורים ואחרי שבוע עד עשרה ימים אפשר להחיל להחתים השנה ידחסו את הלו. אני מניח שיאפשרו להתחיל דיבורים ישר אחרי הדראפט.

עידו גילרי
27/10/2020 16:43:42

למה?
כי אי אפשר לעשות כלום עד שלא מסכימים מחדש על תיקונים להסכמים. זה מה שהליגה והארגון השחקנים עובדים עליו בלחץ.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 17:06:17

ארגון השחקנים מנהל מלחמת מאסף. השבתה וחוזה CBA זו קטסטרופה מבחינתם. המקסימום שיכלו להשיג לדעתי זו הגנה על חוזי המינימום, אבל בדרך כלל הארגון לא ממש דואג לדגים הקטנים.

אור
אור
27/10/2020 17:28:51

מדויק

גיא רוזן
27/10/2020 17:45:57

לשחקן שמרוויח 30 מיליון ולשחקן שמרוויח 3 מיליון יש בדיוק את אותו קול בהצבעות ארגון השחקנים.
היות והשכר החציוני ב-NBA הוא משהו כמו 3 מיליון,
אז התמונה האמתית היא שהכוח בדיוני המשא ומתן הוא לא בידי הסטף/לברון/יאניס
(אם הכוח אכן היה בידיהם, אז היינו רואים סכומי מקס גבוהים יותר/עליית שכר תלולה יותר במשך חוזה).
בסופו של יום, חוזי המקס מגנים על "מעמד הביניים" של שחקני ה-NBA.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 18:00:25

גיא, אתה מתעלם מהמציאות של השנים האחרונות. בסיבוב הקודם הנשיא היה דרק פישר, שחקן מהדרג הרביעי לכל היותר. בסיבוב הנוכחי הנשיא הוא כריס פול. עיקר ההשגים בסיבוב הדיונים האחרון על ה CBA היו סביב חוזי מקס וסופר מקס שרבים טוענים שנתפרו למידות של כריס פול ודומיו. אמנם רוב השחקנים מרוויחים מתחת לשכר הממוצע אבל הם גם שוהים מעט זמן בליגה באופן יחסי. לכן השפעתם מועטה. שחקנים כמו כספי ששרד 10 שנים בליגה ברמות שכר נמוכות אינם רבים.

A Ljos: Resurrection
27/10/2020 18:02:40

גם בארצות הברית לכל אחד ברמת הרעיון יש קול אחד.
אתה יודע לספר איך דברים עובדים בארגון? למי יש השפעה ואיך? מי עושה את המשא ומתן ועל מה בדיוק מצביעים ומה האפשרויות?

גיא רוזן
27/10/2020 18:14:24

אין ספק שהתקבלו החלטות שגם מיטיבות עם "השמות הגדולים". ועדיין,
בחינה של -CBA מגלה שהוא דווקא מיטיב עם דרג הביניים של השחקנים (חוזי מינימום שגדלים עם הוותק, העובדה שרק תקרה קשיחה מונעת מקבוצה מלהחתים שחקנים על חוזי מינימום).
שלא יהיה ספק –
יכולת ההשתכרות בתנאי שוק חופשי של ה-"לברון/דייויס/קרי" של הליגה גבוהה בהרבה ממה שהם הרוויחו במשך הקריירה שלהם.

A Ljos: Resurrection
27/10/2020 18:17:03

ברור שעדיף לשחקנים שיהיה ארגון עובדים מאשר שלא יהיה. השאלה היא אם יכול להיות יותר טוב ויותר דמוקרטי לכולם.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 18:21:04

לא יודע יותר מידי. בכל קבוצה יש שחקן שמרכז את הקשר עם הנהלת הארגון. אלו בדרךך כלל שחקנים בדרג ביניים בקבוצה. יש נשיא (או תואר דומה) שעכשו זה כריס ומספר שחקנים שמשמשים כסגניו, אדרה איגואדלה אחד מהם. תקרא פה יותר פרטים https://nbpa.com/leadership.
.
אתה יכול לראות שלצעירים ולדגים הקטנים אין יצוג בהנהלה שמנהלת בפועל את המשא ומתן יחד עם המנכל שהיא שכירה והצוות שלה. עכשו, כשיש מצב שצריך להצביע, לך תנהל קמפיין כנגד כשאתה שחקן זוטר שבמידה מסויימת החוזה שלו תלוי בכוכבי הקבוצה (אני בהחלט רואה מצב ששחקן ככריס פול מודיע למנהל הקבוצה ששחקן איקס אינו רצוי יותר.)

גיא רוזן
27/10/2020 18:53:38

אני לא טוען שהשחקנים "הקטנים" מנהלים את העניינים.
אבל מדובר באנשים שמרוויחים מספיק כסף בשביל להבין את המשמעויות של ההצבעה שלהם להסכמי ה-CBA (גם אם זו עצה שהם צריכים לרכוש).
.
כאשר לוקחים בחשבון שמדובר בסופו של יום בכמות לא גדולה של שחקנים (כמה מאות),
ושהם כמעט כולם מכירים אחד את השני –
בהחלט ניתן לראות איך שמבנה ה-CBA הגיע כתוצאה מהשפעה ברורה של דרג הביניים של השחקנים.
.
בהתחשב בעובדה שההשפעה של כוכב בודד על הצלחת קבוצתו ב-NBA היא הגדולה ביותר בהשוואה לליגות המקצועניות האחרות,
הפער בין שכר המקסימום לשכר החציוני מצביע על אחת כמה וכמה על כוחו של דרג הביניים בקרב ארגון שחקני ה-NBA.
לצורך השוואה –
ב-NFL, הכוכבים הגדולים מרוויחים 25 – 30 מיליון. השכר החציוני הוא פחות ממיליון.
ב-NBA הכוכבים הגדולים מרוויחים 35 – 40 מיליון, השכר החציוני הוא 3 מיליון.
.
וזה לפני שלוקחים בחשבון את שאלת החוזים המובטחים, חוזי המינימום, וחוזי הרוקי
(בכולם מצבם של שחקני ה-NBA הוא הטוב ביותר בהשוואה לליגות המקצועניות האחרות. וזה, כאמור, למרות שהשפעתו של כוכב ב-NBA גדולה בהרבה מזה של כוכב מקביל בליגות המתחרות)
.
(אלא אם שמך הוא טום בריידי…)

גיא רוזן
27/10/2020 19:04:47

Ljos,
אתה שואל שאלה כבדת משקל.
מה בין דמוקרטיה לארגון עובדים?
לכאורה, יחליט העובדים שהם כגוף אחד דורשים חלוקה שווה של המשאבים ביניהם. האם זה "טוב יותר" לשחקנים בטווח הקצר? בטווח הארוך?
האם העובדה שאין תחרות שמשתקפת דרך שכר השחקנים, תהפוך את הליגה לרווחית יותר או פחות בטווח הקצר והארוך (וכפועל יוצא, את רווחי השחקנים לקטנים/גדולים יותר)?
.
בהתעלם מדעותיי בנושא (בעד ארגוני עובדים. בעד תחרותיות),
חובה לציין שמצבם של שחקני ה-NBA ככלל (לא רק הכוכבים) הוא הטוב ביותר שאני זוכר מאז שאני עוקב אחרי הליגה (עובדתית, לאותו שחקן NBA חציוני שמרוויח 3 מיליון, יש קריירה שנמשכת קצת פחות מ-5 שנים. הוא מרוויח כמעט פי 5 משחקן ה-NFL החציוני שברוב המקרים לא שרד את הליגה בגלל פציעה).
הן כאשר בודקים את מצבם של הרוקים, והן כאשר בודקים את מצבם של השחקנים הוותיקים.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 19:47:33

זה נכון והחוזים שלהם מובטחים שזה דבר ענק. בפוטבול הכל על הקרח.

דוקטור רזי הופמן
27/10/2020 16:52:29

רצה שמועה שהייווארד יצא מהחוזה ויחתום כמו הורפורד במקום אתר שיתן לו חוזה "ארוך" בסכום גבוה.
מקווה שזו רק שמועה. בהנחה שזה נכון, יהיה קצת צורם לאוהדים שהשחקן לא עשה הרבה ב 3 שנים וקיבל המון כסף בשביל לברוח בסוף למקום אחר.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 17:03:22

למה ככה? יש לא אופציה על 34 מיליון. במצב הנוכחי בוסטון יכולה לפנות לאוקלהומה ולארגן עסקת החתם והחלף על דנילו גלונרי למשל שישמח לחתום עבור 12 מיליון. בוסתון תרד מתחת לרף המס, תחסוך עוד כמה מיליונים ולא תנזק כלל ממצב של תקרת שכר קשיחה. היא יכולה לצרף גם את שרודר לחבילה וזה יעלה לה בשחקן צעיר מהערמה שיש לה ואיזו בחירת דראפט או שתים שגם מהן יש לה יותר מידי. זו רק דוגמא אחת לאפשרויות שנפתחות לפני בוסטון.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 17:14:44

יש לו

Avri
Avri
27/10/2020 22:14:36

לא רואה את גלו חותם על 12, לא אחרי העונה שהוא נתן.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/10/2020 17:43:52
Reply to  מנחם לס

אינדיאנה תשמח להחליף את אולדיפו וטרנר בשחקנים אחרים אבל לא מוכנה לצאת פריירית. יש להם הסטוריה של החלטות טובות. אמנם במזרח אבל הם היו ב פליאוף 24 מתוך 30 העונות האחרונות וזה השג. בוסטון תשמח לטרנר, לא בטוח שגם לאולדיפו. בהחלט יש על מה לדבר.

Avri
Avri
27/10/2020 22:11:22

הוא בהחלט 'חייב לנו' (אילו רק היה דבר כזה במציאות). אנשי החוזים (טנ'ש) יתקנו אותי, אבל למה שבוסטון לא תציע לו בדיוק אותו הדבר? אף אחת לא תציע לו יותר מ20 מליון לשנה ולדעתי הוא בהחלט שווה סכום כזה לבוסטון (20 מליון ל4 שנים, כמו הורפורד, קונה).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

את מי מעניינים האוהדים 😂😂😂 זה ביזנס.
אם יש פראיירית שמוכנה להציע להיוורד ארוך ושמן למה שלא יקח, יקח גם יקח. רזיאל ממך לא ציפיתי למשפט נאיבי שכזה.
גלו יחתום על 12 מיליון זה בכלל היה מצחיק יקבל הרבה יותר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

את מי מעניינים האוהדים 😂😂😂 זה ביזנס.
אם יש פראיירית שמוכנה להציע להיוורד ארוך ושמן למה שלא יקח, יקח גם יקח. רזיאל ממך לא ציפיתי למשפט נאיבי שכזה.
גלו יחתום על 12 מיליון זה בכלל היה מצחיק יקבל הרבה יותר ובוסטון כמו במקרה הורפורד צריכה לומר לו תודה ולרקוד

A Ljos: Resurrection
27/10/2020 17:39:39

מודה שאף פעם לא הבנתי את המשיכה למורה/מאמן/מנהל סמכותני קשוח. אלה הראשונים שהייתי מתנתק מהם, בזכותם למדתי לשקר ולהסתיר טוב יותר, ובדרך כלל הייתי עושה הפוך ממה שהם רוצים (ורק לפעמים בכוונה).
מישהו יודע להסביר?

Avri
Avri
27/10/2020 22:12:21

דמות אב. זה מקור המשיכה.