הפתעת העונה ביורוליג עד כה / אריאל בנדר

ראינו רק 5 מחזורים ביורוליג עד עכשיו, חלקם חלקיים עקב התפרצות של הקורונה אצל חלק מהקבוצות, אבל אפשר לסמן כבר עכשיו קבוצה אחת שהייתה מעל כולם והצליחה להוציא הרבה מעבר למה שציפו בשלב מוקדם. זאת באיירן מינכן. אנדראה טריינקרי, האיטלקי בן ה-52 שאימן בהצלחה בקאזאן, באמברג וקאנטו (פעמיים מאמן העונה באיטליה), מאמן אותם.

באיירן לא עשתה מהלכים גדולים בקיץ אלא רק 4 החתמות בלבד. מלקולם תומאס האמריקאי מקליפורניה, ג'יילן ריינולדס שבילה במכבי בעונה שעברה, וויד בולדווין הגארד מהבלייזרס ואימט אקינר, גארד בגובה 1.93 מ'. כל המהלכים האלה הובילו את באיירן ל-4 ניצחונות מ-5 משחקים, כולל משחקים נגד פנרחבצ'ה ומכבי ת"א בחוץ ומשחק בית נגד אולימפיאקוס. מי מתעלה אצל הקבוצה הזאת כדי שהיא תגיע לרמות האלה?

השם הראשון זה ולדימיר לוצ'יץ' הסרבי בן ה-31 שקלע 60 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים, יותר מכל אחד אחר חוץ מוויל קלייבורן של צסק"א. בכל המשחקים לוצ'יץ' הוביל במדד היעילות (113 מצטבר העונה, יותר מכל אחד אחר. השני ביורוליג זה דה-קולו עם 93). הוא קלע 13 מ-20 מחוץ לקשת בחמשת המשחקים, 65% נהדרים, ובכלל 68.8% מהשדה.

הסיפור הוא לא רק לוצ'יץ' הותיק אלא גם וויד בולדווין הרכש החדש. בולדווין עם 13 חטיפות ב-5 משחקים, 2.6 למשחק, לצד יכולת סחיטת עבירות נהדרת: 4.4 לטובתו בכל ערב, נתון אדיר והראשון ביורוליג. חשוב לציין גם את ג'יילן ריינולדס, אקס מכבי ת"א, שלוקח 3.6 ריבאונדי התקפה למשחק ונותן נוכחות טובה מתחת לסלים, אתייחס אליו בהמשך.

ההישגים של השחקנים יוצאים מהרגיל כשמדברים על לוח משחקים קשה ועל תחילת העונה, במיוחד של בולדווין החדש ושל לוצ'יץ', אבל הסיפור הוא בעיקר באיירן מינכן כקבוצה. שימו לב לזה:

נתוןבאיירן מינכן (מקום ביחס לשאר היורוליג)
נקודות80.6 (2)
ריבאונדים 31 (5)
ריבאונדי התקפה9.4 (4)
אחוזים מהשדה47.1% (5)

ניתן לומר, שבאיירן מינכן כרגע במקום מצוין בטבלה, אף-אחד לא ציפה שהם יגיעו למקום הזה באף שלב של העונה והם הגיעו להישגים גבוהים בשלב מוקדם של העונה ואני מקווה שהם ימשיכו כך, אולי גם יעלו להצלבה ויבואו לעונה הבאה מוכנים יותר.

בהצלבה ובאופן כללי ביורוליג משחקי החוץ הם חשובים מאוד וכאן נכנס שחקן אחר לתפקיד, שחקן מעניין שנתן פתיחת עונה לא רעה בכלל והוא מסקרן מאוד. זה ג'יילן ריינולדס, אקס מכבי. הסנטר בן ה-27 שמתנשא לגובה של 2.08 מ' ומגיע למשחק בחוץ והוא שובר שיוויון עבור באיירן מינכן. שבשלושת משחקי החוץ של באיירן מינכן קלע 43 נקודות בשלושתם ביחד, בממוצע למשחק זה 14.3 נקודות.

חוץ מזה, גם במשחקי החוץ תמיד שחקן אחד שמתעלה מעל כולם ובמקרה של באיירן מינכן בנוסף לריינולדס המצוין זהו כמובן לוצ'יץ', השחקן ההתקפי השני בטיבו ביורוליג במשחקי החוץ, כאשר הוא קולע 19.3 למשחק חוץ. הראשון זה בויאן דובלביץ' מולנסיה עם 20 נקודות בממוצע למשחק בחוץ.

בכל מקום: בחוץ או בבית באיירן מוצאת את השחקן שלה וזה מה שמוביל אותה להישג של 4 ניצחונות מתוך 5 המשחקים האחרונים, כל הניצחונות ברציפות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. יופי של כתבה.
    הסיפור של גרמניה כבר לא מפתיע – מדינה שבהרבה דברים מקדימה את העולם המערבי, וליגת הכדורגל שלה מייצגת פתיחות, הנאה וחופש.
    אני מעריך שבאיירן תאבד מהתנופה בקרוב כשיתר הקבוצות יתאזנו, ואני מעריך שהיא תיאבק על מקום בהצלבה בסיום העונה הסדירה ביורוליג. במילים אחרות, המיקום הריאלי שלה הוא 7-10.

    1. ביורוליג אי אפשר לדעת כלום אבל גם אני לא רואה את באיירן מינכן מגיעים ליותר מהסיבוב הראשון.כלומר, ההצלבה ביורוליג, בעונה הבאה עם המאמן הנוכחי שלהם (טרינקנריי) וסגל שחקנים מחובר הם כבר יכולים לאיים יותר ולהיות קבוצה חזקה יותר אבל עד כה, באיירן מינכן היא הפתעה מרעננת לתחילת העונה.

  2. קבוצה מבטיחה, אבל אני חושב שהפוטנציאל שלה מוגבל.. המשחק שלה עם מכבי לקראת הסוף התחיל להראות לי כפוקס קצת. מלא זריקות קשות שנכנסנו תחת לחץ, לחבר המון זריקות קשות אחת אחרי השנייה קורא מידי פעם במשחקים – אבל קשה להחזיק את זה למשחקים רבים (להוציא כמובן את העובדה שלוצ'יץ' קלע ב146% מהשדה). אני מאמין שהם יסיימו באיזור 6-9 ויופיעו יפה בסיבוב הראשון של הפלייאוף וזהו.

  3. יופי של כתבה. לוציץ משחק ברמת נבא אחרי שגם תפר את מכבי. טראנקיירי מאמן מעולה אבל הליגה עוד ארוכה ושני נצחונות מפתיעים לא מבטיח כםום בנתיים.

  4. כתבה מעניינת מאוד על קבוצה שבאמת מפתיעה מאוד בינתיים. אפשר לומר שניצחונות החוץ שלה על מכבי ופנר גם הפכו את המשחק ביניהן בחמישי לחשוב.

  5. תודה אריאל. בולדן וריינולדס נראים פגיעה מצוינת.
    טרנקיירי מאמן טוב מאוד שהרבה שנים מאמן בדרג הביניים ,
    היה מעניין לראות פעם אחת מישהי מבכירות היורוליג מהמרת עליו. ולמרות הכל וכמו שכתבו מעלי המצב יתאזן והם כנראה יילחמו על אחד הכרטיסים האחרונים להצלבה..
    ( מקומות 7-10)

    1. יותר מזה ב-NBA קרה ועדיין קורה דבר מדהים, הרבה שחקנים אירופאיים מגיעים לרמות שאף-אחד לא ציפה לפני 30-40 שנה, מי האמין ששחקן מאירופה יהיה MVP (יאניס) או שחקן ההגנה (גובר), עם השנים יותר אירופאים מגיעים ל-NBA , העתיד של לוקה וקריסטאפס נראה מבטיח ולדעתי, זה הצמד האירופי הטוב ביותר שנראה בעשור הקרוב לפחות אולי אפילו יותר מזה.
      לדעתך האירופאים ימשיכו לגדול ב-NBA?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט