סיקור הליגה הבלקנית – מחזור 4 / עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

(מנהלת הליגה)

הפועל תל-אביב (2- 1) – בני הרצליה (1- 2) 77- 67:

אחרי שהבית הזה היה היחיד בו כל הקבוצות היו במאזן 1-1 אחרי הסיבוב הראשון, חיפשו 2 הקבוצות אפשרות לפתוח פער קריטי בטבלה, והפועל היו אלה שפתחו טוב אחרי דקות ראשונות צמודות, וריצה אותה הובילה אפשואו ומדר סידרה יתרון 20- 12 בסיום הרבע הראשון. בערך אחרי חצי מהרבע השני היתרון האדום נשאר בעינו ואפילו גדל מעט ל-33- 21, אבל משם יצאו האורחים לריצת 9- 1 שצמצמה ל-4 בלבד, אבל דיבלר ולמון קבעו 39- 31 להפועל בהפסקה.
מדר ודיבלר היו אלה שבלטו ברבע השלישי והקפיצו את הפועל שוב ליתרון דו-ספרתי, כאשר ממול היו אלה אנתוני ודונאלדסון שניסו לשמור על הרצליה בתמונה וצמצמו ל-56- 46 בסיום הרבע השלישי. לוין, קרביץ ואנתוני בלטו בהרצליה לאורך הרבע האחרון, ואנתוני קבע יתרון 3 בלבד להפועל, אבל משם אפשואו ומדר השתלטו על העסק וריצת 8- 1 עד לסיום קבעה את התוצאה הסופית 77- 67 להפועל תל-אביב.

מדר ואפשואו קלעו 15 כל אחד והובילו את הפועל ולמון ג'וניור סייע להם עם 13. במקרה של מדר, הוא חזר, ותרם גם 5 אסיסטים בנוסף לנקודות, אחרי כמה ימים של נתק בינו ובין הפועל, כאשר הוא רצה לעבור לאימונים אישיים לקראת הדראפט והפועל סירבו.

את הרצליה הובילו אנתוני ודונאלדסון עם 15 נקודות כל אחד, כאשר האחרון תרם גם 10 קרשים וגיינס סייע להם עם 11 נקודות.

עירוני נהריה (1-2) – מכבי חיפה (3-0) : 81-87

מכבי חיפה פותחת את המשחק מצויין ועולה במהירות ליתרון 6-0. נהריה מצמצמת ומכבי בראשות דאו פותחת ריצה של 16-5 לקראת סוף הרבע, סל ועבירה של הסגולים מצמצם ועוד נקודות קלות מורידות את ההפרש ל-5 בלבד מכאן והלאה עד סוף המחצית מכבי שומרת על יתרון שנע בין 5-9 כשלעיתים נהריה מצליחה לצמצם ולעיתים מכבי מצליחה לפתוח פער גבוה יותר. לקראת סוף המחצית נהריה מצמצמת את התוצאה ובשתי זריקות עונשין משווה את המשחק. ברבע השלישי הקבוצות עושות חתול עכבר ורודפות אחת אחרי השנייה עד שהירוקים מצליחים לעלות ליתרון 3 שנמחק כליל אף הוא. סל ועבירה של לוקס מעביר את היתרון לסגולים בסיום הרבע. המטוטלת נמשכת וכל סל משנה את זהות המובילה. גם ברבע הרביעי טום וג'רי ממשיכים להכות גלים עד שנקודות של ווטרס מעלות את ההפרש ל-4, 2 דק' לסיום. שלשה ש ל לוקס שפותח פער, סורקין עונה בשלשה. החלטה שנויה במחלוקת של השופטים לגבי עבירה של סמית לפני צעד וחצי ועצבים של מאמן חיפה נותנים נק' לנהריה וטכנית למאמן שזוכה גם להיות מורחק. והיתרון של נהריה קופץ ל-8. דקה לסיום. חיפה מצמצמת אך מאוחר מדי. והניצחון הולך לקבוצתו של דני פרנקו.

בנהריה – לוקס עם 25 נק', ווטרס עם 18 בלוסומגיים (9 רב') עם 12 כנ"ל סקוט. אלכסנדר עם 11 ו-7 רב'.

בחיפה סורקין במשחק שיא עם 29 נק' ו-9 רב'. כריס דאו עם 17 נק', 6 רב' בן שימון עם 12, 7 רב' ו-7 אס' צ'וברביץ עם 11. סמית עם 9 נק' 13 רב' 9 אס'.

עירוני נס-ציונה (0- 3) – הפועל אילת (2- 1) 84- 87:

קייסי פראת'ר היה זה שהוביל את אילת בפתיחה וסידר יתרון 5 מוקדם, אבל צ'יטהאם עלה מהספסל של נס ציונה וצמצם את ההפרש. פראת'ר הגיע לדאבל-פיגרס כבר ברבע הראשון, אבל צ'יטהאם קבע 23- 21 בלבד לאילת בסיום הרבע. הרבע השני התאפיין בעיקר בחילופי יתרון רבים, עד ש-2 שלשות רצופות של מרפי ומילר סידרו יתרון 5 למארחים מהשרון. פראת'ר ורגלנד שוב השוו, אבל צ'יטהאם קבע 47- 44 לנס ציונה במחצית.
הרבע השלישי התבטא ביתרון קל של נס ציונה לאורך רובו המוחלט, למעט רגעי שוויון בודדים, ובסיומו היתרון הכתום עמד על 5. הרבע האחרון כבר היה סיפור אחר לחלוטין, כאשר אילת השתלטו על העסק, השוו והפכו במהרה, ובהמשך גם פתחו פער משלהם. ביתרון 87- 79 של אילת החל ניסיון הקאמבק של נס-ציונה, כאשר צ'יטהאם ולימונד צמצמו ל-3 בלבד, אבל ברי החטיא את ההזדמנות להשוות מחוץ לקשת.

את אילת הוביל פראת'ר עם 21 נקודות ו-12 ריבאונדים, רגלנד וניבו קלעו 13 כל אחד, כאשר האחרון תרם גם 14 כדורים חוזרים, בראון קלע 11 וקרטר הוסיף 10.

אצל נס ציונה הבולטים היו צ'יטהאם עם 19 ומילר עם 18 (4/5 לשלוש ו-2/6 מהקו) ולהם סייע ברי עם 9.

מכבי ראשון לציון (1-2) – הפועל באר שבע (3-0) : 85-89

המשחק מתחיל מדשדש כאשר אף קבוצה לא מצליחה לפתוח פער משמעותי, סל רודף סל ועד סוף הרבע ראשון פותחת פער של 4. מכאן ב"ש עושה ריצה של 16-2 שממשיך גם לתוך הרבע השני. ראשון מנסה לעצור את המומנטום עם פעולות נכונות. אגאדה מגיב עם לייאפ אך מנגד טיילר עם סל ועבירה (שלישית של אגאדה) מצמצם ל-4 בלבד. 2 מהקו לאדומים ומונרו עם חטיפה וסל קל מוריד ל-3. בחילוף הבא הוא מדדה לעבר חדר ההלבשה לבדיקה. ראשון עם 2 לייאפים רצופים משווים ועולים ליתרון. שלשות משתי הקבוצות מחליפות הובלה. 2 נוספות של ראשון פותחות פער של 4, שלשה של גוקוביץ שולחת את המשחק לפסק זמן. וייס עם שלשה גדולה מעביר את המאזניים לצד האדום. ראשון משווה ולייאפ אחר מהלך גדול של הפועל מוריד אותנו למחצית ביתרון אדום. דרום אדום.
המחצית השנייה נפתחת בקצב מצויין, מיצל מחד וגולן גוט מנגד. מסירה של מונרו לאלי-הופ של מייצל ולאחר מכן אסיסט לאביבי שבא מהדלת האחורית משווים את התוצאה ודברת מהקו נותן יתרון כתום. 4 נק' מנגד מחזירים את היתרון לאדומים, דברת מהקו משווה. ולקראת רבע רביעי שמתחיל בשיוויון.
שלשה אדומה פותחת את הרבע, 2 מהקו ועוד הטבעה של יורוביץ נותן יתרון 7 מהיר לדרומיים. טיילור עם לייאפ וסחיטת תוקף עוצר את המומנטום זמנית אך סל ועבירה של גריפין בתוספת נקודות של יורוביץ נותנים הפרש דו ספרתי. נגמר? לא אם זה תלוי בראשון שקולעת שתי שלשות בכדי להוריד את ההפרש. גולן גוט במשחק חייו עם עוד נקודות מוריד ל-2 בלבד. אגאדה עונה בשתים משלו. גוט אמרנו? שלשה שלו ולייאפ אחרי אסיסט של גוט מחזירים את ראשון ליתרון. החלפת נק' ועבירה על – שמדייק מהקו פותח פער 3, חצי דקה לסיום. איבוד כדור אדום ודיוק מהקו סוגרים את הסיפור. ניצחון כתום בתצוגת שיא של גוט.

בראשון כאמור גוט בערב מצויין של 31 נק' (10/15 מהשדה 4/8 משלוש 7/10 מהקו) טיילר עם 21 נק' מיצל 15 עם 7 רב', מונרו עם 12 נק' 10 רב' ו-5 אס'. דברת 6 נק' 6 רב' ו-8 אס' בתוספת של 3 חטיפות.
אצל ב"ש אריק גריפין היה הבולט באדום עם 20 נק' 10 רב'. ווריק עם 17 נק' 6 רב' אגאדה עם 12 יורקוביץ עם 11 ואמיר בל עם 10 ו-6 אס'.

איש המשחק – גוט (צולם ע"י עודד קרני, מאתר מנהלת הליגה)

מצב הליגה בינתיים – מכבי חיפה, באר שבע ונס ציונה עם 3 הפסדים והודחו רשמית, אם כי לכל אחת מהן נותר עוד משחק אחד.
הרצליה יהיו חייבים ניצחון נגד הפועל חיפה, ניצחון של הפועל חיפה על הפועל תל-אביב, וכל זה בהפרשים הרצויים להם.
מכבי ראשל"צ, אילת ונהריה עלו כולן למאזן 2- 1, ושתיהן חייבות ניצחון על הפועל ירושלים, חולון וגליל בהתאמה, וגם אז זה צריך להיות בהפרש הרצוי או שהקבוצות המצוינות כאן יפסידו גם במשחק הנוסף שלהן נגד באר שבע, נס ציונה ומכבי חיפה שכבר הודחו ואיבדו עניין.
הפועל ת"א עלתה לראשות הבית שלה, וניצחון שלה על הפועל חיפה יעניק לה את הכרטיס לשלב הבא. במקרה של הפסד, הם יזדקקו לניצחון של הרצליה על הפועל חיפה ואז זה יהיה עניין של הפרשים.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אמנם חסר את הקהל אבל הליגה לבינתיים די טובה. משחקים צמודים לכל אורכן, חזרה מפיגור אינו נס אלא דבר שבשגרה. הפלטפורמת שידור ממש נוחה למתעניינים. כיף גדול.
    היום בערב רבע גמר בגביע. בעשרה ל7 חולון נגד גלבוע גליל וב9 ורבע מכבי תארח את הפועל חיפה

  2. תודה חיים ושחר. התבלבלתי לגמרי באיזה מסגרת המשחקים.. כאוהד הפועל ת"א מקווה מאוד שמדר יחכה עוד שנה לפני שיעזוב אותנו…אפשואו לזירה המקומית זה יופי של זר.

    1. הליגה הבלקנית היא ליגה שהקימו כמה מארצות הבלקן – יגוסלביה לשעבר ברובן – אבל הן מזמינות גם קבוצות מליגות אחרות להשתתף.
      גליל למשל השתתפו במפעל 3 שנים בעבר – זכו פעמיים והפסידו פעם אחת בגמר.
      כשנכנס לתקפו הסגר בארץ הוחלט שנותנים רק לקבוצות שמשחקות בליגות של חו"ל לשחק, אז הקבוצות הישראליות (חוץ ממכבי שמשחקת ביורוליג) הצטרפו לליגה הבלקנית. הליגה סודרה באופן כזה שבשלבים הראשונים הקבוצות הישראליות משחקות נגד עצמן, ורק אחרי 2 השלבים הראשונים יעלו 2 קבוצות לשלב שיכלול גם את הקבוצות הבלקניות.

  3. באר שבע ונס ציונה מסתמנות כקבוצות שלא מצליחות לנצח גם כשהכל מנסה לעזור להן.
    בסוף הרבע השלישי החמישייה של הפועל ת"א הייתה מורכבת מארבעה צברים ושוכמן (שאמנם נולד בארגנטינה אבל גדל בנהריה). כיף לראות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט