ביקורת שבועית WWE – שבוע 1 (18-24/10) / מתן סרי

ביקורת שבועית WWE – שבוע 1 (18-24/10) / מתן סרי

נוכחתי שיש לא מעט חובבי רסלינג באתר, לכן החלטתי לנסות משהו חדש – לכתוב מעין ביקורת אודות אירועי השבוע בארגון ההיאבקות הגדול ביותר שקיים היום – ה-WWE. המטרה שלי איננה לסקור את שקרה, אלא לתאר כמה תובנות מנקודת מבטי האישית על מה שקורה בארגון, ואולי לעורר דיון אחד או שניים בתגובות. הערה נוספת: אמנם NXT ו-AEW לא פחות איכותיים ומבדרים מ-RAW ומ-SMACKDOWN, אך אני אתמקד בהם בעיקר מפני שאני עוקב אחריהם יותר באדיקות.

הארט ביזנס נגד רטרביושן מתוך RAW

1. חברים, ה-WWE חזר ובגדול! טוב, אולי עוד מוקדם לקבוע, אבל אחרי מספר חודשים לא מבוטל שבהם חווינו בעיקר אכזבות מצוות הכותבים (creative team), פתאום יש הרגשה של שינוי באוויר. התחושה שלי שאנחנו סופסוף נמצאים בתקופת המעבר שייחלנו לה, ולא מעט מהכישרונות הצעירים והמרגשים שיש ברוסטר הרחב הזה ייזכו לדחיפה שהם זקוקים לה. מעבר לכך, לראשונה מזה זמן מה שנהניתי כמעט מהמופע כולו ב-RAW: הפרומואים היו מעולים, הפיודים החדשים סיקרנו אותי וגרמו לי לרצות עוד, והקטעים ההיתוליים הצליחו לגרום לי לצחוק (כן, אפילו ההטחה בפעם המי יודע כמה של לאנה בשולחן הפרשנים).

2. הדבר הטוב ביותר שקורה היום בעיניי הוא ה"סטייבלס" (stables) החדשים שנוסקים מעלה – "הארט ביזנס" ו"רטרביושן". ברשותכם אתמקד באחרון: אחרי שהפסידו ל"הארט ביזנס" והושפלו על ידי "הפינד" מיד בתום הקרב, מעריצים רבים התלוננו שהארגון כבר קובר אותם. לדעתי ההיפך הוא הנכון; נכון, זו לא הייתה ההחלטה האידיאלית, אבל הם היו בעיצומו של פיוד עם MVP וחבורתו. תוצאה הפוכה לא הייתה יותר טובה. דווקא מנקודה זו אפשר לסגור את הפיוד ביניהם ולתת לחבר'ה של מוסטפה עלי להשתולל, כמו שתוכננו מלכתחילה. מוסטפה עלי (שמתגלה להיות מנהיג כריזמטי עם יכולת פרומו מדהימה) ונתיניו יכולים לתעל את התבוסות הללו כדי ללבות את הרצון בנקמה ולחזור לעשות בלגן, כמו שרמזו בעצמם במהלך הפרק. בשורה התחתונה – ה-WWE התחילו במשהו טוב ומעניין אותי לראות כיצד זה יתפתח, בואו ניתן להם את ההזדמנות להמשיך את זה.

3. על אף שנראה שהמקוריות והיצירתיות חזרה למוחותיהם של צוות הכותבים, עדיין יש מקום לשיפור. הנקודה המשמעותית ביותר היא הפיודים המתארכים, ובעקבותיהם החזרה המעייפת על קרבות שראינו כבר יותר מדי פעמים. בכל פיוד טוב יש טווח זמן אידיאלי שעליו להימשך, כלומר אין עניין בקרב בודד בלי התפתחות, ומנגד פיוד שנמשך שנה ברצף כנראה יהיה לעוס מדי. שבוע הדראפט הוא הזדמנות נהדרת לערבב את הרוסטר ולחתוך פיודים. סת' רולינס והמיסטריוס – אני מקווה שאתם קוראים את זה.

4. יש בעיה עם ה-Heels הוטרנים. הארגון לא יודע לנצל אותם היטב. ברון קורבין הוא דוגמה טובה לכך – הוא לא מסומן כקונטנדור אמיתי לאף תואר, ובטח שלא כמיין איבנטר (main eventer); אך מצד שני הוא לא מצליח לבנות אף בייבי-פייס כהלכה, כמו שנראה שמצפים ממנו. בעקבותיו הולך גם שיימוס, והארגון חייב להבין איך לשנות את המצב.

5. בדיוויזיית הנשים העתיד נראה ורוד מאוד גם ב-RAW וגם ב-SMACKDOWN. הפיוד בין סשה בנקס וביילי הוא הדבר הלוהט ביותר על המסך (אולי אפילו ברמה של אירוע מרכזי ברסלמניה!), אוסקה נראית טוב מתמיד, והדיוויזיה מלאה במתאבקות ששוות חגורת אליפות. יחד עם זאת, אין בדיוויזיה הזאת זוגות (tag teams) מספיק איכותיים שיכולים להוות בסיס מוצק להתקדמות של זוגות הנשים. לדעתי לא קיימת הצדקה אמיתית לכך שיש חגורת אליפות לזוגות נשים, על אחת כמה וכמה שהארגון דואג לפרק כל זוג טבעי (מישהו אמר אייקוניקס?). נכון לעכשיו, אף זוג מתאבקות לא הצליח להעלות את ערכו של התואר או להתפתח בעקבותיו, והוא נראה מיותר לחלוטין.

6.  קצת הימורים לקראת אירוע "השלם וצפה" (paperview) של החודש – Hell in a Cell: זה צריך להיות הקרב האחרון בין אורטון ומקינטייר כשלא נראה שמישהו מהם יכול להפסיד בצורה נקייה.  הדבר ההגיוני ביותר בעיניי הוא חזרה מפתיעה של אדג' מפציעה שיבוא לעזרתו של מקינטייר, ואולי ישבית רנדי לתקופה מסוימת (וכך נימנע מהמשך פיוד בין השניים). בקרב על האליפות האוניברסלית, רומן ריינס לא ירחם על בן דודו וישמור על התואר אחרי קרב מרתק, ומעניין יהיה לראות כיצד הפיוד המשפחתי יתפתח משם, אולי כפי שגורסות השמועות לעבר "סטייבל" משפחתי בהובלתו של ריינס? ולבסוף הקרב בין ביילי וסשה בנקס יכול ללכת לכל כיוון, כאשר ניצחון של ביילי יהיה חייב להיות מלוכלך. מהיכרותי עם ה-WWE זה גם מה שיהיה, אבל מה שבטוח הוא שזה לא יהיה הקרב האחרון בין השתיים, ובסוף של דבר נזכה לראות אלופה חדשה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה
    הענף לא מעניין בלי קהל חי
    לא זוכר שראיתי קרב ראוי כבר כמה שנים טובות
    אם אדג׳ ורונטון עדיין מתאבקים… זה כמו לראות אחד על אחד בין קארים למג׳יק
    אני בדרך כלל צופה בתקצירים של הארועים הגדולים וגם על זה אני מוותר מאז הקורונה

  2. אני חושב שבשנה האחרונה הזמנתי מהאתר הרשמי של הWWE איזה 20 חולצות (אני לא מגזים), אבל רובן המוחלט של טריפל אייץ', nWo וכאלה.
    .
    אני באמת לא יודע מה יכול לגרום לי לחזור לצפות בWWE היום.
    אולי כמו מה שמידן אמר – אדג'י, רנדי אורטון וכו'.

  3. אני לא חושב שהאתר הזה צריך לסקר את ה-WWE. זו תוכנית טלוויזיה ולא ספורט תחרותי. בנוסף, וינס מקמהן הוא חתיכת זבל אנושי ולא ראוי שהאתר הזה יקדם את העסק שלו.

    1. שלא תבין אותי לא נכון, וינס מקמהון הוא חתיכת זבל אנושי, אבל בערך לפחות כמו הגרועים יותר מבעלי קבוצות ב-NBA וב-NFL. משפחות דבוס וסניידר אוכלות אותו בלי מלח ואז מנקות אותו מהשיניים שלהן עם עצמות אנושיות.

      1. תכנס לערך של וינס מקמן בויקיפדיה ותראה בעצמך איך הוא פי 100 יותר גרוע מהבעלים הכי גרוע ב-NBA או NFL. רק המהלך האחרון שלו בו הוא אילץ את המתאבקים שלו לוותר על ההכנסה שלהם מטוויצ'/יו-טיוב/כל מדיה חברתית אחרת מראה שהוא גרוע יותר מכל ג'יימס דולן או דן סניידר.

      2. זה אולי נכון מבחינת התיאוריה, כלומר בעלי הקבוצות בליגות הספורט היו רוצים להתנהג לשחקנים שלהם כמו שמתנהגים למתאבקי הWWE אלא שלשחקני כדורסל, פוטבול ובייסבול יש סוכנים ואיגוד, והם חתומים על חוזה שכולל זכויות, ביטוחים והגנות. למתאבקים אין סוכנים ובטח שלא איגוד והחוזה שהם חתומים עליו בWWE לא מקנה להם כלום, בטח לא ביטוחים רפואיים או הגנות, אבל דורש מהם התחייבות ובלעדיות, שזה בפועל חוזה לא חוקי בארה״ב. ככה שעם כל השם הרע שיצא לבעלי המועדונים, בתקופתנו יש מעט מאד שהם יכולים לעשות לדפוק את השחקנים שלהם, בניגוד לWWE.

        1. ארז אני זוכר את הWWF , לגבי וינס מקמהן אני לא יודע מה אתם יוצאים אליו, זה שוק העבודה הצע וביקוש מעסיק תמיד ירצה לחסוך כמה שיותר כסף ועובד תמיד ירצה להטב את תנאיו,כל הניסיון הזה ליצור חברה סוציאליסטית הוא מחליא בעיני,

          בסוף המתאבקים לא מנוצלים הם מקבלים משכורות ענק ביחס לשוק הם מקבלים חשיפה ופרסום בשווי של מליוני דולרים ובהתאם לזה יש להם דרישות בתפקיד.

          1. "הם מקבלים חשיפה ופרסום בשווי של מליוני דולרים ובהתאם לזה יש להם דרישות בתפקיד"

            אבל אפילו את זה מקמן לא רוצה לתת להם. הוא רוצה את הרווחים שלהם ממדיה חברתית, אפילו שזה תחת השם האמיתי שלהם. היו מתאבקים שהרוויחו עשרות אלפי דולרים בחודש והוא לקח להם את זה.

            בקיצור ברוך, אני מקווה שתהיה מאוד חולה ב-4 לנובמבר.

      3. אתם יודעים, התכוונתי לעולם שמחוץ לליגות האלו. שם הם כרישים מנוולים אכזריים ענקיים ועלובים שוינס מקמהון יכול רק לקנא בהם.
        וגם בעולם שבתוך הליגות, היחס של דן סניידר למעודדות למשל הוא לא יותר מפושע.

  4. מדהים שנשמע כאילו כמעט כלום לא משתנה בממלכת WWE, למרות ששום דבר לא אותו דבר. רנדי אורטון, MVP מאיזה בוידעם יצא?, לא באמת יודעים מה לעשות עם זוגות, תקופה ארוכה של סטגנציה ואז בום קצר של משהו יצירתי.
    בהצלחה עם הביקורת השבועית.

    1. אולי זה השתמע ככה מהפוסט, אבל דווקא בתקופה האחרונה יש תחושה שהם כן מצליחים לדחוף כישרונות צעירים חזק יותר. במקרה של MVP לדוגמה זה לחלוטין כדי לקדם כישרונות כמו בובי לאשלי (שאמנם לא כל כך צעיר אבל מגיע לו run משמעותי בארגון) וסדריק אלכסנדר

  5. האמת שאני לא צפיתי במוצר של הWWE שנים. מה שכן, בRing of Honor התחילו בטורניר שהוא די הדבר הכי טוב שראיתי בהיאבקות מודרנית מזה עשור, טורניר של אשכרה היאבקות, לא לוצ׳ה, לא high spots, לא angles, לא שטויות, לא כלום. היאבקות. אחיזות, נעילות, power moves וקרבות טובים אבל לא כאלה שלוקחים חצי שעה בנסיון להכניס כל מהלך אפשרי שעולה על דעת הצמד, אלא משהו שיותר דומה לספורט. מאוד מפתיע ומאוד משמח למי שמתגעגע לסגנון של פעם.

    1. נשמע מעניין מאוד! דווקא ROH מאוד חיזקו את הסצנה הבידורית בשנים האחרונות (קרבות היתוליים ויותר דגש על בידור הקהל) בעקבות דחיפה של כישרונות אינדי.
      איך קוראים לטורניר?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט