שתי קבוצות שחייבות ניצחון – פריוויו למשחק החוץ של מכבי נגד חימקי / עמיחי קטן

20:00 חימקי מוסקבה (0- 4) – מכבי תל-אביב (1- 3):

מכבי כבר עם שלושה הפסדים רצופים ותרצה להימנע מהרביעי, אבל חימקי מגיעה אחרי ארבעה הפסדים רצופים שלה, תוצאה של הידבקות של כמה שחקני מפתח בסגל ופציעה של שבד. הערב, הרוסים צפויים לשחק בסגל מלא, ואולי אפילו עם יותר מוטיבציה לניצחון שיהיה הראשון שלהם העונה.

בעונה שעברה כל אחת מהקבוצות ניצחה את משחק הבית שלה, כאשר בשני המקרים מכבי חזרו מפיגור דו-ספרתי וכפו קרב צמוד, ובמשחק הביתי, דווקא ללא בלאק, כספי, דיברתולומאו, וולטרס וגם ווילבקין, שכן היו בהפסד החוץץ, מכבי הצליחה גם להשיג את הניצחון בהנהגתו של אלייז'ה ברייאנט. במוסקבה המאזן ההיסטורי בין הקבוצות הוא 3- 2 למכבי, אבל הניצחונות היו בהפרשים של 2, 5 ו-8 לעומת הפסדים ב-6 וב-21 הפרש.

סגלים עונתיים:

סגל חימקי: אלכסיי שבד, אריק מקולום, יאניס טימה, סרגיי קראסב, ויאצלב זייצב, איגור ויאלצב, סרגיי מוניה, ולאדיסלב שראפוב, גרג מונרו, ולאדיסלב אודינוקוב, יבגני וורונוב, סטפן יוביץ', דווין בוקר, יונאס ג'רבקו, דאיריס ברטנס, ג'ורדן מיקי.

סגל מכבי: אלייז'ה ברייאנט, סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס, אנג'לו קלויארו, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, עומרי כספי (פצוע), טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומאו (פצוע), עוז בלייזר, דראגן בנדר, דורי סהר, אנטה זיזיץ', עידן אלבר, יונתן אטיאס, יובל זוסמן (פצוע).

המחזור הקודם: שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד נוסף ברצף. אצל מכבי מדובר בהפסד על הבאזר בפיראוס שהיה השלישי ברציפות, ואילו אצל חימקי מדובר בהפסד לבאסקוניה שהותיר אותם ללא ניצחון גם אחרי ארבעה משחקים.

מספרים לקראת ההתמודדות:

במהלך החודש הראשון של העונה, עד סוף חודש אוקטובר, אני אמשיך להביא בכל פעם גם את סטטיסטיקות העונה שעברה, מכיוון שהעונה הנוכחית היא עדיין מדגם מטעה ולא מייצג (לפחות ככה מכבי מקווים).

מכבי העונהחימקי העונהמכבי עונה שעברהחימקי עונה שעברה
נקודות79 (מקום 4)72.8 (מקום 17)82.4 (מקום 8)85.5 (מקום 3)
נקודות יריבה79.8 (14)83.3 (מקום 16)77.4 (מקום 5)85.5 (מקום 16)
ריב' הגנה24.3 (מקום 6)23.8 (מקום 8)25.7 (מקום 2)23 (מקום 11)
ריב' התקפה11.3 (מקום 3)8.8 (מקום 12)10.3 (מקום 11)9.5 (מקום 14)
ריב' סך הכל35.5 (מקום 3)32.5 (מקום 13)36 (מקום 2)32.5 (מקום 14)
אסיסטים16 (מקום 9)18.3 (מקום 4)17.1 (מקום 10)19.6 (מקום 2)
איבודים14.3 (מקום 10)16.5 (מקום 18)13 (מקום 9)12.9 (מקום 8)
אחוזי 255.6% (מקום 6)53.3% (מקום 10)54.2% (מקום 6)56.8% (מקום 2)
אחוזי 332.3% (מקום 14)32.1% (מקום 15)37.5% (מקום 11)38.8% (מקום 6)
אחוזי עונשין79.7% (מקום 8)76.9% (מקום 11)72.7% (מקום 16)80.5% (מקום 4)
מדד משוקלל87.8 (מקום 3)76.5 (מקום 16)88.2 (מקום 10)92.7 (מקום 6)

כמה נקודות מרכזיות מהנתונים:

  1. הנתונים של חימקי העונה הרבה פחות טובים בכל תחום התקפי. ההגנה נותרה רעה כשהייתה לאורך השנים האחורנות, וההתקפה המצוינת נפגעה אנושות מהסגל החסר. מצד אחד, רובם חוזרים לסגל, אבל מצד שני, למכבי יהיה יתרון בכושר המשחק, ולא בטוח ששבד וחבריו יחזרו חלק.
  2. ההתקפה של מכבי אמנם קצת פחות טובה, אבל באופן די דומה לכל שאר הליגה, כך שהירידה לא מתבטאת בדירוג באופן חלקי. הבעיה האמיתית היא ההגנה, שם רוב הקבוצות רושמות נתונים משופרים, בעיקר בגלל ההתקפות הפחות טובות ממול, אבל מכבי נפגעה משמעותית בתחום הזה. אנחנו ממשיכים לשאול עד כמה זה עניין של סגל ועד כמה זה עניין של כושר ומוכנות.
  3. אחרי פתיחת עונה מזעזעת מחוץ לקשת, ראינו את מכבי קולעים יותר מ-50% בפיראוס בכמות זריקות די קטנה (9/16). אם זה מעיד על מומנטום קליעה שמתחיל להצטבר יהיה הרבה יותר קשה ליריבות להתמודד עם מכבי.

שימו לב אליהם:

סרגיי מוניה מול טיילר דורסי.

מוניה בקושי זורק ודורסי בקושי פוגע עד כה, אבל אצל שניהם הנצרה יכולה להשתחרר בקלות. מוניה גם הוכיח בלא מעט מקרים בעבר שהוא יורה בצרורות כשהוא רואה מכבי בעיניים, ככה שאלופת ישראל צריכה מאוד להיזהר. בצד השני, קליעה טובה של דורסי יכולה להיות מה שישחרר את כל ההתקפה של מכבי, ומול ההגנה הלא מרשימה של חימקי זה בהחלט אפשרי.

מפתחות לניצחון:

חימקי:

משחק התקפה איטי וחכם. זה תמיד מפתח נגד מכבי, ואצל חימקי, קבוצת התקפה עומדת מצוינת כשהיא בסגל מלא, זה חשוב עוד יותר. משחק חכם יגרום לכך ששבד יעשה את מה שהוא יודע לעשות, ורק קצת יותר מדי, וזה קשה מאוד על מכבי בהגנה ובניסיון לייצר התקפות מעבר.

שליטה בריבאונד ההגנה. מכבי של העונה לוקחת הרבה ריבאונדים בהתקפה, כאשר 34.2% מההחטאות הצהובות חוזרות לידיים זהות (מקום 2) וחימקי קבוצת ריבאונד לא כל כך טובה. הרוסים יצטרכו להשקיע יותר בריבאונד כדי למנוע ממכבי סלים קלים.

קליעה טובה מבחוץ. מכבי נוטה לצופף את הצבע ולהמר על קלעים, ולחימקי יש על הנייר קלעים טובים מאוד, רק שבינתיים הם מתקשים מאוד. קליעה טובה שלהם תקשה על מכבי לסגור את הצבע, ואז גם לשם יהיה קל יותר להגיע.

מכבי:

משחק ריצה. כשמכבי לא משחקת מהר בהתקפה היא תלויה רק בזריקות קשות של ווילבקין או בהכנסת כדורים פנימה לזיזיץ'. שניהם עובדים מדי פעם, אבל לא מספיק כדי לקלוע בכמות רלוונטית.

הרכבים מתאימים בקו הקדמי. יש למכבי אתגר לא פשוט בהתאמת הדקות, כאשר בנדר לא מצליח להשתלב בינתיים ודקות טובות של זיזיץ' דוחקות החוצה את האנטר. קו קדמי שיעבוד טוב בשני צידי המגרש יאפשר גם פחות עומס על ווילבקין וקלויארו שבקושי נחים.

קליעה מבחוץ. בינתיים חוץ מווילבקין, שגם האחוזים שלו הרבה פחות טובים ממה שהתרגלנו, רק בלייזר וג'ונס (3/8 ו-5/9 בהתאמה) קולעים באחוזים טובים, אבל במדגם קטן. בעיקר ברייאנט ודורסי, ואפילו בנדר, הם בעלי פוטנציאל קליעה משמעותי שבינתיים רחוק ממימוש. אם הם ישתחררו יהיה הרבה יותר קשה להגנות יריבות.

הימור: מכבי יבואו מספיק אגרסיביים כדי לנצל את הכושר הבעייתית יותר של חלק ניכר משחקני חימקי. מכבי ב-6.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. מונרו עם איבוד כדור, הרבה מיין עברו בביוב מאז שיחק רציני באן בי איי, מי אמר דארמונד ולא קיבל?

  2. מביך איך שקבוצה של מליונים נראית.
    איש הטוב בעיניו יעשה.
    בלי ווילבקין זאת הקבוצה החלשה ביורוליג.
    עוז בלייזר על תקן עלה התאנה הישראלי וכמו שהוא נראה הערב עדיף היה שלא יתלבש למשחק הזה.
    בנדר נזק בכל שנייה על המגרש, ספרופולוס לא שולט במה שקורה על המגרש, וזיזיץ' וווילבקין היחידים שמפעם לפעם מביאים משהו חיובי.

  3. מכבי תא, כמו בפעמים רבות השנה, משחקת עם חמישייה ללא ישראלים, עם מאמן יווני ומנהל מקצועי קרואטי.
    איבדה את הזהות, איבדה את הקשר, ותאבד את האליפות.
    מול חימקי הערב זה יספיק כנראה

  4. היה פה מהלך מלוכלך של המזכירות הרוסית: חימקי התחילה את המהלך המסיים של הרבע השלישי כשיש 28 שניות על השעון. המזכירות לא התחילה את שעון ה24 עד ששעון המשחק הגיעה ל24 שניות..
    זה אולי נשמע משהו מינורי אבל זה הסתכם בשתי נק' רוסיות ובלי זמן למכבי להגיב.

    במקום 3 או 5 הפרש זה עכשיו נקודה

  5. שלוש שלשות מחזירות למכבי את הצבע ללחיים.
    שתיים של קלויארו ואחת (השמינית שלו) של דורסי, במשחק חייו.

    אף ישראלי לא משחק במכבי תא כבר לפחות מחצית.

    1. תאמת?
      10.3 שניות לסיום ההארכה חזיתי החטאה ואחרי כן סל ניצחון של שבד. הטאה היתה אבל לא היה תרגיל לרוסים והזריקה לא נכנסה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט