מעורב הופס ליום ה': למה ואן-גנדי שגיאה (חמורה ביותר!), וקליעת בול עם נייט ביורגרן / מנחם לס

1.הפליקנס לא יכולים היו לעשות שגיאה גדולה יותר מסטן ואן-גנדי!

כששמעתי שפיניקס סאנס בחרה בסטן ואן-גנדי להיות מאמנה הבא, מיד הגבתי:

"הסאנס לא יכולים היו לעשות שגיאה גדולה מזו!"

כשאור הגיב לי מיד שזאת ניו-אורלינס פליקנס פליקנס ולא פיניקס, מיד הגבתי:

"הפליקנס לא יכולים היו לעשות שגיאה גדולה מזו!"

זאת כנראה הייתה התגובה שלי כמעט לכל קבוצת NBA שהייתה שוכרת את סטן ואן-גנדי כמאמן.

מה פתאום סטן ואן-גנדי?

1.הוא בן 61

2. הוא נמוך ושמן. עם 1.73 מ' ו-107 ק"ג הוא ייראה כמו גמדמד קטן ליד ציון ויליאמסון וברנדון אינגראם.

3. הוא צרחן, מתעצבן, מזיע, וקולו צרוד.

4. הוא הגיע פעם אחת לגמר ה-NBA עם דווייט האוארד. הוא אימן גבוהים אחרים המשחקים תחת הסל – שקיל או'ניל, אנדרה דרמונד, ובלייק גריפין. אבל אף עם אחד מהם לא נוצרו יחסים טובים. דווייט האוארד והוא היו קרובים לקרבות אגרופים לא פעם ולא פעמיים. עם אנדרה דרמונד ובלייק גריפין הוא אפילו לא הגיע לפלייאוף. ישנה לו היסטוריה של בעיות עם שחקניו הגבוהים הכוכבים: שקיל אוניל…דווייט האוארד…אנדרה דרמונד…בלייק גריפין. מתי נוסיף את ציון ויליאמסון וברנדון לרשימה?

5. הוא לא הסתדר עם מוח כדורסל שעמד מעליו – פט ריילי כנשיא הקבוצה – עד שפט ריילי היה חייב לפוטרו ולקחת את מקומו (כולל אליפות). כיצד הוא יסתדר עם דייויד גריפין, שהוא, באופיו, דרשן ואוטוקרט לא פחות מריילי???

6. כמה שסטיב ואן-גנדי צרוד, צעקן עם צרידות, נמוך ושמן, עם כמה שיערות שנותרו על ראשו והן תמיד נראות משומנות ובלתי נקיות – הוא עם אופי שתלטן, דומיננטי, עם צורך לכבוש ולפקד על שחקניו במקום לשוחח איתם, להבינם, ולדבר על בעיות שמתעוררות. כיצד הוא יסתדר עם שחקנים עדיני נפש ממש כלונזו בול, ברנדון אינגראם, ומה היא בדיוק הרכב נפשו של ציון? – אנחנו בינתיים עוד לא יודעים. אני רואה את סטיב ואן-גנדי עולה עליהם כמכבש ועושה מהם "לדר' (אני לא יודע אם כך עדיין מכנים את המשמש הזה שהשטיחו עד כדי הפיכתם למין דף משמש דק מגולגל שאני מת עליו, ואני קונה אותו פעם בשבוע בחנות של הפרסי ליד הבניין שלנו ופעם קניתי בעיר העתיקה בירושלים)

7. הדבר הראשון שמאמן הפליקנס יהיה חייב לעשות כדי להפכם לקבוצה מהטיר העליון זה לבנות קבוצת הגנה ממושמעת. אבל לא להכניס להם את עקרונותיו דרך הגרון, אלא להסביר, לשתף, להקשיב, לשמוע, ללמד, לפרש, ולהציע פתרונות. אני אף פעם לא ראיתי את סטן עושה זאת. מה שהוא עושה זה לצוות, לדרוש, ול'דיקטייט'. עבורו זה אימפרטיבי לשלוט במצב כמו גנרל פייטון.

8. לי סטן נראה הדבר הנוגדני ביותר לחבורת שחקני הפליקנס: הוא אף פעם לא שיחק כדורסל מעל רמה של דיביזיה 3 במכללות. לדעתי הוא בכלל הגיע ל-NBA הרבה בגלל אחיו ג'ף. הוא מתרבות אחרת לחלוטין מהשחקנים שלו. אין לו כל מנטליות של מגרשי משחקים או כדורסל שכונות, הוא מדבר אנגלית כמו ש'ייקה' מדבר עברית. היו מאמנים לבנים לפניו שהצליחו, אבל הייתה להם 'מנטליות שחורה' בהרבה מקרים, או לפחות, הם היו שחקני NBA בעצמם. מאמנים כמו ניק נרס מהרפטורס הם יוצאים מין הכלל במיוחד. אבל הוא יגיע כמאמן שאף שחקן לא ירגיש כל יראת כבוד אליו. אין לו את ההישגים להתגאות בהם שהוא יכול לטפוח על חזהו ולאמר – "אתם זוכרים? זה אני שעשיתי זאת!". במקום זאת הוא מגיע כמאמן שעליו להוכיח את עצמו ערב-ערב!

9. סטן ואן גנדי תמיד היה עם קבוצותיו מתחת למקום עשירי. הוא לא רגיל ולא יודע להיות בטופ, להוביל קבוצה בטופ. הוא מאמן של "קבוצות 20 ומטה". הוא לא מאמן של "טופ 10" ואף פעם לא היה.

VAN GUNDY'S TEAMSRECORDOFF. RATING (NBA RANK)DEF. RATING (NBA RANK)EFFECTIVE FG%PACE
2003-04 Heat42-40100.6 (17th)100.3 (9th)46.3 (19th)23rd
2004-05 Heat59-23108.9 (3rd)102.2 (7th)52.4 (2nd)17th
2005-06 Heat11-10103.8 (14th)101.4 (11th)49.9 (17th)17th
2007-08 Magic52-30110.4 (4th)104.9 (10th)53.7 (2nd)11th
2008-09 Magic59-23108.3 (9th)101.3 (1st)52.0 (3rd)14th
2009-10 Magic59-23110.7 (4th)102.8 (4th)53.6 (2nd)22nd
2010-11 Magic52-30107.4 (10th)101.8 (4th)52.1 (6th)21st
2011-12 Magic37-29104.0 (15th)103.4 (13th)50.6 (4th)29th
2014-15 Pistons32-50104.3 (13th)105.4 (20th)48.2 (24th)21st
2015-16 Pistons44-38105.3 (15th)104.9 (13th)49.1 (22nd)21st
2016-17 Pistons37-45105.3 (23rd)106.7 (8th)49.2 (27th)21st
2017-18 Pistons39-43106.6 (19th)106.7 (10th)51.2 (20th)23rd

10. אני מכיר קצת את סטן ואן-גנדי משנותיו במיאמי היט. אני אף פעם לא הרגשתי נעים בחברתו. איך להגדיר את הרגשתי? הוא טיפוס מאד ABRASIVE. טיפוס מחוספס שלא היית רוצה לשבת איתו על כוס בירה. הוא ידען כדורסל "X" "O" מהמעולים. הוא יכול להיות מורה מצויין לציון ויליאמסון. הוא יכול להיות עוזר מאמן מהטובים.

אבל מאמן ראשי? לדעתי NEVER, ובמיוחד לקבוצה כמו הפליקרס!

אני רק אומר.

2. אינדיאנה קלעו בול עם  נייט ביורגרן

אחד האנשים המאושרים ביותר בהחלטת אינדיאנס פייסרס לתת את ג'וב המאמן לנייט ביורגרן הוא ניק נרס, מאמן הרפטורס, שנייט היה עוזרו.

בספרו שרק יצא לאור, RAPTURE (אשך, האם זה מזכיר לך משהו?) הוא מסביר את יחסיו לנייט ביורגרן, שהפך לא רק לעוזר מאמן נפלא, אלא גם לחברו הטוב ביותר.

השניים היו יושבים ימים ולילות בקייצים בבייסמנט של ניק, ומשרטטים תרגילים לקבוצות ברמות שונות, וקבוצות עם רוסטרים שונים. הם היו מתחרים אחד בשני: נייט בוחר חמישייה עם שני גבובים נדומיננטיים. לניק היה רק גבוה דומיננטי אחד.

דברים אחרים שעשו?

אני מצטט מהספר (מומלץ ביותר לקריאה!):

הם ישבו בבייסמנט ו…

Drawing up plays in my basement.” The basic goal was just to make it, whatever “it entailed as D-League coaches back in 2013. The stretch goal, though, was to be replicating their D-League partnership-turned-rivalry at the NBA level.

ביני ובין שימון, אני יכול לחשוב על דרכים מענגות קצת יותר לבלות בהן את ימי הקיץ, אבל כל אחד עם השיגעונות שלו.

כשניק שמע על כך הוא הגיב: "חלום שהתגשם!".

היחסים ביניהם הולכים רחוק רחוק: כשניק נרס היה עוזר מאמן באונ' דרום דקוטה, ונייט היה פרשמן ששיחק פוינט גארד, הם חזרו לדבר על הימים באיובה כשניק היה עוזר מאמן קבוצת ליגת D ונייט היה כוכב קבוצת התיכון שלו שזכתה באליפות המדינה. כמה שנים אחרי נייט אימן תיכון באריזונה וצילצל לניק שכבר היה מאמן ראשי של קבוצת "D" ושאל אם ניק יודע על אפשרות "TO MAKE A JUMP" מאימון קבוצת תיכון.

השאר הוא היסטוריה. ב-2011 ניק כמאמן ראשי, ונייט ביורגרן כעוזרו הראשי זכו יחד באליפות ה-D-LEAGUE ב-2011, ואז בגמר ה-D-LEAGUE של 2013 שניהם הגיעו שוב לגמר אבל…בקבוצות יריבות!

בסוף המשחק (לא אגלה מי ניצח!), נרס אמר לביורגרן: "נייט, אתה יודע מה? אני מאמין ששנינו יכולים לעשות זאת יחד גם בליגה הגדולה!"

כשנרס היה הראשון לקבל את ג'וב המאמן הראשי 'בליגה הגדולה', סגן המאמן הראשון שהוא שכר היה נייט. הם כמובן זכו כמאמן ועוזר מאמן באליפות ה-NBA ב-2019, ועתה השניים יכולים להיפגש שוב, הפעם כמאמנים ראשיים בגמר המזרח הבא!!!

דבר אחד שיהיה ברור: למרות שנייט הוא, אולי, אחד מענפי "העץ של ניק נרס", הוא טיפס ועלה בסולם המאמנים בזכות עצמו. היו לו 5 עונות מצויינות כמאמן קבוצות ליגת D לפני שהיה עוזר מאמן בפיניקס וטורונטו.

נרס אומר על נייט:

The biggest thing is he’s a super-positive guy He’s the guy sitting next to me when I’m sensing disaster going on in a game and he’s saying, ‘We’re gonna win, we’re gonna come back.’ Constantly, ‘We’re gonna do it, we’re gonna come back.’ And that helps me out quite a bit.”

את ההמלצה הגדולה ביותר נייט ביורגרן קיבל מקייל לאורי שכמעט ולא מחמיא לאף אחד, אף פעם:

“I would say he is the fucking man,” Lowry said.

פרד ואן ווליט מיד מוסיף:

I will just say – one of the best”

ועל משרת מאמן אינדיאנה: “well deservedI .”

אינדיאנה לא חיכתה הרבה. מיד אחרי ההפסד היא שמה עיניה על עוזר מאמן טורונטו, שהשחקנים עצמם גילו כמשהו מיוחד. הוא היה RISING ASSISTANT שאפילו שחקנים מיריבים למדו להעריך. אין מחמאה גדולה מזאת.

כל הדברים שאמרתי שלסטיב ואן-גנדי אין, לנייט ביורגרן יש! אין טעם לחזור עליהם.

מה שעוד יש לו, שלא הזכרתי בדיון על ואן-גנדי הם דמיון, ו-CREATIVITY. הוא לא מרובע כמו רוב המאמנים, וניק נרס כותב על כך בסיפרו כיצד "לנייט היו רעיונות שממש לא חשבתי עליהם. לפעמים נשארתי נידהם! הדבר החשוב ביותר בו כמאמן בליגת D לפי שחקניו הרבים היא העובדה שהוא 'גמיש ומוכן לשנות את דעתו מיד כשמראים לו שהוא טעה".

נשיא הפייסרס קווין פריצ'רד אמר על המאמן החדש:

We are very pleased and excited to have Nate as our new coach,”. “This was an extensive and thorough search, and when we reached the conclusion, we felt strongly Nate is the right coach for us at the right time. He comes from a winning background, has experienced championship success, is innovative and his communication skills along with his positivity are tremendous. We all look forward to a long, successful partnership in helping the Pacers move forward.”

אגב, אחד מאנשי הנהלת הפייסרס שמיד המליץ על נייט, ונייט דאג להזכיר את שמו כמעט מיד עם תודתו לפייסרס היה…לא אחר מלארי בירד. המלצה מלארי בירד היא עבורי כל מה שאני צריך.

מיד עם הידיעה שעוזרו – וחברו הטוב נייט ביורגרן – הוא מאמנה החדגש של הפייסרס הוא שלח לו את הברכה הבאה:


3. מיאמי רוצה את …(זה סוד) בבחירה מס' 20 שלהם!


אוקיי. אשבור את חוק ה'אומרטה' עוד מהימים שהייתי בניו יורק ושפשפתי כתפיים עם כמה מיני-בוסים של המאפיה (אחד מה גר מול ביתי בגרדן סיטי, אני ברח' קילבורן 15, ומיסטר אנטוני רוזיאנו ברח' KILBURN 18) , בגלל שאני כותב זאת בעברית וכל האויבים לא מסוגלים לקרוא.

שמו (שקט…) ג'יילן סמית מאונ' מרילנד. הוא 2.10 מ', וקלע בעונתו האחרונה 15.5 נק' עם 10.5 קרשים.

פט ריילי כבר ביקש בקשה לעשות איתו זום!

4. הניקס מוכנה לשמוע הצעות לטרייד על RJ ברט!

אם מישהו בוחר את למלו בול לפניה, הניקס מוכנה לעשות טרייד. RJ ברט עבור כריס פול או ראסל ווסטברוק.

5. בוסטון תלך על 'שחקני בית' במקום בדראפט כפוינט גארד מחליף לקמבה וולקר

מה יש? מה קרה? אין כבר בראד וונמייקר? מה הבהלה הזאת?

אין שום בהלה, אבל בראד הולך לנסות את השוק החופשי בהפוגה הזאת, ועדיין לא ברור כמה יציעו לו וכמה הסלטיקס תסכים להשוות.

הסלטיקס תהיה חייבת למצוא פוינט גארד מחליף לקמבה אם בראד יעזוב. בדראפט יהיו כנראה קיירה לואיס ג'וניור, קול אנטוני, או סקיילר מייס, אבל אתר הניישיון של הסלטיקס כותב שבראד סטיבנס הודיע להנהלה שאם כך הוא כבר מעדיף את קרסן אדווארדס, שכדי למצוא אותו כל מה שהם צריכחים לעשות זה לרדת קצת למטה ברוסטר.

הוא נמוך (1.76 מ') אבל מהיר כברק

השחקן של פורדו יוניברסיטי עדיין לא קיבל צ'אנס אמיתי בסלטיקס. בפורדו הוא היה איש של 19.4 נק' ב-23.3 דק' ב-46.7% מצויינים מהפרימטר (לא מה-3 בלבד, אבל בעיקר מרחוק, מעורב בכניסות). הרבה טענו בזמנו שהוא גניבת הדראפט, אבל בראד סטיבנס המרובע לא נתן לו צ'אנס אפילו במשחקים שהיו למעשה גמורים.

6. אם ה-NBA תפתח את העונה החדשה באולמות הביתיים כמתוכנן, הרפטורס תשחק בלואיוויל

מושל אוטריו, קנדה, המחוז בו שוכנת טורונטו, כבר הודיע ל-NBA שאם העונה החדשה תיפתח באולמות הביתיים כמתוכנן, הרפטורס תצטרך לשחק במקום אחר כי ממשלת קנדה לא מרשה כניסה למדינה ללא שבועיים של בידוד.

הרפטורס כבר הודיעו שאם זה יהיה המצב, היא תשחק בלואיוויל, קנטקי.

7. עומר – אומר – יורטסבן (סבן, שבע, '7 או 2.14 מ') מג'ורג'טאון (וטורקיה) הולך לדראפט

אין לי מושג כיצד הטורקי בן ה-22 הזה הגיע מ-NORTH CAROLINA STATE ל-GEORGETOWN מבלי לשבת בחוץ עונה, אבל את מי שזה מעניין שיילך לחפש.אותי מעניין שמאמנו פטריק יואינג אמר לו שהוא "מוכן ל-NBA", והוסיף שהוא גם "הסנטר הטוב ביותר בדראפט".

ה-2.14 מ' הזה קלע העונה 15.5 נק' למשחק עם 9.8 ריב' ו-1.5 חסימות למשחק.

הקשיבו לטורקי הזה:

“I wouldn’t put anyone ahead of me. I haven’t seen anyone with the tools that I have. I can shoot the ball, the three-ball, and that’s where the big man is headed,” Yurtseven said.

והוא מוסיף: "לא רק זה, אלא אני גם איש היסטוריה של תולדות ה-NBA. השחקן שאני מזכיר יותר מכולם הוא ריקי סמיתס מאינדיאנה פייסרס!"

באמת? אז אולי הוא ניבחר ראשון?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. תודה מנחם על הגיוון והמעורב.
    מילה אחת על הפליקנס – הבעיה של הקבוצה הזאת היא לא בעמדת המאמן. גם פיל ג'קסון לא יעזור להם.
    החומר האנושי של הקבוצה הזאת הוא הרסני, ועד שאינגראם וחבר מרעיו לא יפנו את מקומם וישאירו לבול וזאיון לבנות קבוצה חדשה לגמרי – אין להם סיכוי לכלום, כולל לא לפלייאוף.
    המאמן הוא לא הבעיה בקבוצה הזאת. הבעיה היא אסופת השחקנים הספציפית הזאת.
    ובאותה נשימה – אם הבוסטון לא יעשו שינוי דרמטי של שני שחקנים (שניים שיילכו ושניים שיבואו) דומיננטיים הם ימשיכו לדשדש בגמר המזרח לכל היותר.
    יסר להם שני גרוש ללירה ואני לא רואה את זה משתנה, אלא אם תהיה החתמה יוצאת דופן בסדר גודל של אנת'וני דיוויס או מישהו בקליבר הזה.

  2. מנחם ידוע שאתה לא תופס מואן גאנדי ציפיתי למתקפה שלך. ועשית עבודה יסודית. שכנעת אותי! יש מאמנים שלא ברור לי איך הם שורדים בליגה אחרי כל כך הרבה כשלונות. הכי תמוה לי זה פרינגלס- דאנטוני שלא אסלח לו לעולם על התקופה בלייקרס. הבנאדם לא הגיע לגמר אפילו.
    לפחות איזנת את עצמך עם נייט ביורגרן.
    ואם כבר הסלטיקס עלו. לדעתי הבעיה היא דני איינג׳

  3. תודה מנחמנו
    במשחקי ההכנה של שנה שעברה וליגת הקיץ יצא לי לראות את קארסן אדוארדס משחק. הוא היה פיור שוטר זריז שהזכיר לי את IT בסגנון ועם יכולת של לקלוע 7 שלשות ברצף מכל טווחי ה 3. חשבתי שמדובר בטאלנט ענק, כמו שאמרת, גניבת הדראפט… הוא קיבל את ההזדמנויות שלו ופשוט לא לקח אותן בתחילת העונה. חתם על חוזה ל 4 שנים כמדומני….
    איינג בעצה של סטיבו הוריד אותו ל G ליג והוא היה לא יותר מטוב + שם. לכן גם לא קיבל הרבה צאנסים באן בי איי וכשכבר קיבל לא היה בולט. מקווה מאד שימצא את את האומץ לפרוץ השנה ולהראות מה הוא שווה, כרגע לא הרבה למרות שיש לו חוזה לעוד 3 שנים בסכום כולל (ל 4) של 4.5 מליון.

  4. אהההההההההההה, רגעעעע
    ושמעתי את ההצעה הבאה. לא יודע אם זה עובד, וגם לא איכפת לי כי לא הייתי הולך על זה אבל שימון תשמע…
    הסלטיקס מקבלים: בן סימונס, מיילס טרנר, דאג מקדרמוט וג'רמי לאמב.
    פילי? מקבלים ויקטור אולאדיפו, קמבבבוקר, דניאל תייס ובחירהסיבוב שני של פייסרס ב 2020
    אינדי? גודן הייווארד, שייק מילטון, טייבול, רומיאו לנגפורד, אל הורפורד ובחירות דראפט של ממפיס (14) דרך בוסטון ואת של בוסטון ב 2020.
    זהו יצאתי

      1. לא הצעתי כלום. מישהו אחר הציע, לי אין זמן לבדוק אם אפשרי בכלל, מניח שנבדק.
        נראה מה יהיה. אם פתאום יאניס או KAT באים במקום הייווארד וקמבה, מתאים לי. כל השאר? לא מעוניין.

    1. לא לוקח
      הורפורד יושב על חוזה נורא והוא בירידה
      קשה לי לראות את הייוורד כנכס מקצועי, אולי כחוזה נגמר
      טייבול ומילטון זה נחמד ולא יותר מזה, והטיים לורד (זה הכינוי של לנגפורד לא?)- לא ראיתי אותו משחק אז אין לי עמדה לגביו.
      אני נותן 40% מהחמישיה ואת שני המחליפים הבכירים שלי (שיושבים על חוזים מאוד נוחים), תמורת החוזה הרע של הורפורד (שהשילוב שלו עם סאבוניס מעורר שאלות), והחוזה הלא משתלם של הייוורד, וחבורת שחקני ספסל נחמדים. אני יכול לקבל יותר על אולדיפו, בטח כשזה בא ביחד עם טרנר.

    2. מי שהציע את זה העביר יותר מידי שחקנים מן הסתם כדי לאזן שכר.
      אני הייתי חושב שבוסטון צריכה להטריד את בראון תמורת סימונס איכשהו. אבל לא נראה לי זה אפשרי מבחינת חוזים.

      1. איתי
        בראון וטייטום זה הקור של בוסטון.
        לא יוותרו עליהם בשנים הקרובות ואולי גם על סמארט, כל השאר סחיר.
        אני חושב שהצמד הזה הולך ביחד גם בגלל שהם אוהבים להיות ביחד וישמחו להמשיך קריירה משותפת.

  5. ואן גנדי יודע כדורסל.
    הבעיה שלו היא שברגעי משבר או הכרעה, הוא פשוט לא משדר רוגע ומנהיגות אלא פאניקה ובלבול – בין אם זה נכון או לא, וזה לא מה שהשחקנים צריכים ורוצים ברגעים האלה.
    עקרונית הוא אידיאלי כעוזר בכיר.
    .
    אבל אני סומך על גריפין ועל מה שהיה בראיון שלו עם ואן גנדי, וגם אם הוא לא יהיה זה שבסופו של דבר יוביל את הפליקנס לאליפות, הוא יכול להיות זה שיוביל אותם לבאר.
    אני לא רואה איזה מועמד פנוי שבוודאות יביא אותם יותר רחוק.

  6. תודה דוק, אחלה מעורב (כתמיד).
    בקשר לון גאנדי אני לא מסכים איתך כמעט בכלל כאן, וכמו שציינתי אתמול, עוד ב-2009 הוא לקח קבוצה מבוססת כוכב ענק בצבע לצד קלעים לגמר, ובימינו כנראה יצטרך להעלות את הקצב (למרות שגם אז, הם היו קבוצה ממוצעת בליגה בקצב המשחק), אבל ההגנה שהוא ביסס שם יכולה להיות טובה, במיוחד עם זאיון לצד סנטר חזק הגנתית כמו פייבורס או הייז.
    לאור המצב הנוכחי בשוק המאמנים חושב שזו החתמה לא רעה בכלל עבורם, די אהבתי ומחכה כבר לראות איך זאיון ישחק תחתיו.

  7. אני חושב בדיוק הפוך לגבי סטן.
    הוא הפלפל והסמכות שהחבר'ה הצעירים צריכים אחרי הנמנמן.
    מצד שני, הוא איש ישר מאוד, הוגן ובעל עקרונות וזה יתאים מאוד לשחקנים כמו לונזו, ציון והארט שהם "ילדים טובים" (בניגוד לדווייט האידיוט שהיה לו אז).
    הוא מאמן הגנה מצוין ואת זה הם גם צריכים.
    קבוצת צמרת הם לא יהיו, אז מה שהוא מביא מספיק להם בהחלט.
    השאיפה – ייצוב הקבוצה, הקשחתה ופלייאוף.
    האיש המתאים לתפקיד.

    1. מסכים, מן הסתם מינוי הרבה יותר טוב מתיבודו שמנחם השתפך עליו כשהניקס מינו אותו.
      גאנדי גם מאמן הגנה מתאים הרבה יותר למשחק המודרני, וכמו שכתבתי קודם, נקווה שכן יסכים לשחק מהר, כי שם לונזו וזאיון פורחים יחד.

      1. תיבודו טוב מון גנדי.
        זה שון גנדי הצליח להביא פחון כמו האוורד לגמר זה באמת הישג נהדר ועוד ניצח את שיקצה על הדרך אז יש באמתחתו עיטור ללל.
        לשמחתו הוא טרם נוגב עי השיקצה אז אין לו אות הלשון החומה

  8. קראתי שמועות שיהיו שינויים משמעותיים בסגל של הקליפרס. מעניין אם זה נכון ואם כן על מי מדובר
    .
    אני לא מכיר את השחקן שכתבת על מיאמי אבל האם עכשיו קבוצות יחפשו "דייויס סטופר"? אולי מישהו יעשה מהלך על רודי גובר? (למרות שהוא מתקשה לרוץ אחריו מחוץ לצבע, זה אולי הרע במיעוטו)

  9. מעורב מעולה וגדוש מנחם, תודה רבה.
    .
    מסכים איתך בנוגע לפליקנס – הם היו צריכים להביא מישהו כמו נייט ב. או איזה אקס ספרס כזה, אבל אולי גריפין רואה משהו שאנחנו לא רואים.
    .
    בוסטון אחת הקבוצות המעניינות ביותר בקיץ הזה, אמנם היו טובים בבועה, וחצי פצועים, אז אפשר להמשיך לסמוך על התפתחות השחקנים, אבל לדעתי קמבה מייצר להם תקרה מוגבלת, וכדאי לעשות משהו כדי לשנות את זה. לא יודע אם יעשו.

          1. צודק האשך. מאנו זה משפט טנש יצא לך מה זה הוא קטן. הוא שחקן קטלני חרבן מול ההיט נכון אבל שווה לתת עוד שנה זה לא שיש מישהו אחר שממתין לבוסטון.
            תן לי קמבה סימונס ראש בראש לקחתי עכשיו

          2. לא יודע. לא ראיתי הרבה בוסטון-מיאמי, אבל ממה שכן ראיתי הוא פשוט היה נקודת התורפה של בוסטון. קשה לי לראות איך זה משתנה משמעותית ברמות הגבוהות של הפלייאוף. כל קבוצה תנסה להגיע לבידוד של הכוכב שלה עליו, ואני לא רואה אותו מדגדג את קוואי, לברון, באטלר ושאר החשודים המיידיים.
            .
            מה שכן, מסכים איתכם שקרוב לוודאי שלא יוטרד, אז נחיה ונראה (אם נקפיד על המסכות, כמובן).

            1. היה נק תורפה כי ניגר שלשות לבד. אם היה קולע אותם בוסטון היו עוברים.
              לכן סביר להניח שפעם הבאה הוא יקלע אותן 😎

  10. אתה כתבת, מנחם שסטן תמיד סיים כפחות מטופ 10, אך בחמש עונות קבוצותיו כן היו בטופ 10, ובשלוש מהן אף בטופ 5 עם 59 ניצחונות. בשתיים נוספות הגיע ל-52 ניצחונות.

  11. הפליקנס חבורת ילדים שמתעסקת יותר בלהיראות "COOL" מבלשחק כדורסל מנצח. אז דיוויד גריפין הביא להם את הדבר הכי רחוק מ-COOL שהוא יכל למצוא. מי יודע, אולי לבן מבוגר, מזיע, שמן וצווחני זה בדיוק מה שהם צריכים…

  12. מנסה לתת את אות טימטום העונה,לא ברור כלכך,
    כניראה לקליפרס,אבל נושפים בעורפם,הניקס כמובן,הפאלקינס,

  13. "הניקס מוכנה לשמוע הצעות לטרייד על RJ ברט!
    אם מישהו בוחר את למלו בול לפניה, הניקס מוכנה לעשות טרייד.
    RJ ברט עבור כריס פול או ראסל ווסטברוק."
    אם זה קורה חחחחחחחחח דובי חותך אשך וחצי

    1. אני אמרתי כבר מליון פאם שראס לניקס זה ווין-ווין.
      הדבר הכי טוב שיכול לקרות להם זה ראס בתפוח הגדול…
      הוא יכול להיות המלו הבא שלהם.

  14. מנחם על svg רשמת 20-30 בעוד שבפועל לפי הישגיו הוא 2-20, וצריך לציין שאימן תמיד סגלים חלשים, כן אפילו במיאמי בשנתיים הראשונות עד פיטוריו.. צריך לזכור שדי וייד (טופ 1 פייבוריט אצלי) היה אז בשנתו השלישית בליגה, כמה שחקנים לקחו פיינלס אמ וי פי עד שנתם השלישית? חוץ ממגיק, מי עוד? זה יצר לו שם רע כמו לבלאט, מאמן שפוטר והקבוצה לקחה אליפות באותה שנה.
    .
    בתגובה לחם מהתנור הגבתי לאלרן שהיה בן 4 כשאורלנדו בניצוחו הגיעו לגמר ורשם שהשלים פערים מאז, שלפי הרמ״ל אין דינה של צפייה בדיעבד כדינה של צפייה בלייב, במקרה הזה חכמינו מנחם לס אתה חוטא בשנאת חינם כלפי מי ששם משפחתו הוא ואן גנדי..

    1. לגמרי שרת.. בכלל, אי אפשר לדבר על מה שלא ראית בלייב, אין מה לעשות – לכן אדם פסול צפייה של כל מה שקרה לפני הולדתו, ואף לםני שעמד על דעתו (1991 ו-2049, במקרה שלי). לו רק דין צפייתי היה שווה, שכן אז יכולפתי לראות באמת את ג'ורדן, את האבליצ'ק, את סרטי ה-ww2 שהאמריקאים הפיקו (כמו גם את סרטון "הנחיתה על הירח" של קובריק.. דה שוט, תגיד להם!), שלא נדבר על צ'אפלין!

      לדעתי מה שטענת הוא קשקוש, ומקטין את רותם, שהוכיח פה ידע בכדורסל מהעשירון העליון באתר. בנוסף, טענתך מבטלת גם את טיעון ה"קארים הוא העז" של גיא. אגב, אם עמדת על דעתך ב-90's – כמה משחקים בדיוק ראית של ג'ורדן? בשידור חי? ושל האקים, סטוקטון, etc.. ואם לפני – אז של מאג'ק ובירד? וכן הלאה..

      1. לא ירדת לסוף דעתי, כי הסכמתי עם רותם וזרקתי עקיצה למנחם. לצד העקיצה ניסיתי להדביק לו כינוי מחמיא (רמ״ל) להמתיק את העקיצה.
        .
        ולרותם אלרן אתה ממש ממש אחלה, המשפט אין דין צפייה בלייב כדין צפייה בדיעבד הוא משפט שאפשר לדון עליו שעות, לדעתי יש בו מין האמת, יחד עם זה לא היה בו שום ניסיון להקטינך, אתה ענק, ומפגין ידע נרחב ויכולות ביטוי וניתוח מרשימות ביותר.

      2. לא יודע מה השרת כתב לרותם, אבל עקיצות בצד זו נראית לי סוגיה מעניינת:
        .
        א. ההשפעה של זמן אמת – מודה וקצת מתבייש שניקרתי כמו משוגע בתחילת המשחק השישי בפיינלז של 98', אבל עד היום אני זוכר את המתח המטורף של הפוזשנים האחרונים, ואת אחי פולט "מייקל" בקול חלוש כשהנ"ל חטף למאלון את הכדור. לא חושב שיש לזה את אותו אפקט כשאתה רואה את זה ביוטיוב 15 שנה אחר כך ויודע את התוצאה, וזה משפיע על תפיסת ה"גדולה" של שחקנים, קבוצות ומהלכים.
        .
        ב. השינויים באופי המשחק – אני מניח שמי שרואה באיחור של הרבה שנים, מושפע מהשינויים האלה. למשל מיעוט הזריקות מחוץ לקשת, קשיחות ההגנה, והקצב האיטי יכולים לגרום לו לחשוב שזה כדורסל קצת פרימיטיבי. זו לא מחשבה מוטעית, אבל אני מניח שהיא יכולה לפגום בהבנת ה"גדולה" של השחקנים. יכול להיות מעניין לצפות היום בסדרה מול יוטה ולבדוק את זה.
        .
        ג. השינויים ב"היסטוריה" של המשחק – כשאני צפיתי בלארי בירד "ידעתי" שאני צופה בשחקן הכי טוב בהיסטוריה בשיאו (כי זה מה שמנחם אמר). צפייה בבירד היום כוללת את הידיעה שהוא כנראה פחות טוב ממייקל, ואולי גם מלברון, ואני חושב שזה משנה את החוויה.
        .
        אם אני חייב להמר – צפייה בדיעבד יכולה לפגוע בתפיסת ה"גדולה". זה לא אומר שה"מילואימניקים" צודקים כשהם טוענים ש"ב-67' עשינו את זה יותר טוב", אבל זה כן מעלה את האפשרות שלצעירים קשה להבין את החוויה של אז במלואה.

        1. מאנו תתבייש לך, ניקרת ב98, שיים און יו.
          .
          אני נרדמתי דקה 85 יונייטד באיירן ב99.
          .
          ולטובת הקארמה שלי ניגשתי לתגובה המקורית שלי בשירשור המלא בחם מהתנור שהתחיל מלגוס הגבר גבר ואני בטוח שאלרן הבין שלא הקטנתי אותו, ואם עדיין לא הבין, אז לפי רוחו של רבינו דורון שנעלם לאחרונה: אני ממש אוהב את רותם אלרן.

          1. תודה רבה!
            אפרופו ניקורים, גאון שכמותי הצלחתי בשנה שעברה להחמיץ חצי מהמשחק בגמר שבו קליי תומפסון קרע את הצולבת.
            אולי היה תזמון טוב אחרי הכל, לא כיף לראות שחקנים נפצעים.

          2. שרת –
            קבל התנצלותי. הבנתי לא נכון.

            מיקי –
            ודאי שיש כח לצפייה בלייב – ספורט הוא אולי המקום האחרון שזה רלוונטי במיוחד.. אפילו דיליי של חצי שעה יכול לבאס כליל. עם זאת, המחשבה שx שראה בלייב 'מבין יותר את רחשי הלב' של המתרחש ממי שלא, מקטינה את האפשרות להביע דעה על כל עבר או הווה שהוא לא לקח חלק ממנו בזמן אמת.
            זאת ועוד – אין דין הגישה לליגה בעשור (+-) האחרון כדין הגישה בעבר. חצי שעה של נ.ב.א אקשן,הטור של מנחם ו6-12 משחקים בשהוע (במקרה הטוב) בניינטיז היו ההספק של רוב הגולשים ה'מבוגרים' כאן – בערך הממוצע של רותם ביממה (שלי בערך רבע מזה).
            מבחינה פילוסופית, ניתן לשים הדגש על ה'שעתוק' שבצפייה בדיעבד (וולטר בנימין) – אך הדבר נכון גם על הצילום עצמו, ללא קשר לזמן שידורו.
            ההבדלים במשחק ו"הפרימיטיביות" אולי מובנים, אך לי הם רק מוסיפים – כמו לראות גניאולוגיה של מושג-משחק מתפתחת. אולי ל"דור של היום" (שאני, כרונולוגית, חלק ממנו) הדבר מפריע – fine.

            לגבי ג', אומר כך – לאף אחד אין בעיה לקבוע שמייקל גדול מראסל, ווילט, מיקאן וכו' – ועל סמך מספר זעום של סרטונים/משחקים, במקרה הטוב! הדיון ההיסטורי גם כך שרוג בהווה, וה"זכרון" של האירוע בלייב כבר קרוּס באי אלו שידורים חוזרים וכדומה.

            לגבי מי ש"היה שם בלייב" – תשאל פעם אנשים מדור (שנולדו ב) תש"ח מה הם יודעים על, למשל, חטיפת ילדי תימן, או הבעיות עם העליות האחרות (דוגמא אקראית לא בכוונת דיון פוליטי) – ומה הם זוכרים ב"זמן אמת" – הזמן נותן פרספקטיבה אחרת (וגם לוקח סיגריה ומניח אותה בפיך, אם אתה מאמין לבואי)..

  15. יש כאן נציגות של אוהדי שיקגו? מסתובבות שתי הצעות לעסקה של ג"ס שיקגו. ג"ס מקבל #4 פלוס סטורנסקי או מרקינין (ג"ס עושה שימוש בחלק מה TPE לרכישת החוזים. הבחירות פשוט מוחלפות). שיקגו מקבלת את #2. לטעמי ג"ס מסכימה. שיקגו, בהנחה שלמלו עדין על השולחן, מסכימה גם כן.

      1. רוב העסקאות הן לא שלי אלא ממרחבי הרשת ואני משתדל שיהיו של גורמים מוכרים. צודקים מנו ושמעון שלשיקגו יש את קובי וויט וסביר שיעדיפו מישהו משלים אבל אני חושב שהשחקן עם הכי הרבה פוטנציאל זה למלו. אני מסכים שצריך להתרחש שילוב של קבוצה, מאמן ובעיקר הפנמה של למלו שלא הופכים לסופר סטאר בלי הרבה דם יזע ודמעות כדי שימצא את הפוטנציאל

  16. טוב, סטף ואן גאנדי כל מילה דוק.
    לגבי לואיוויל, עיר באמת נהדרת לשחק בה. לצערם של תושביה, השוק שלהם לא מספיק גדול לקבל קבוצה מהביג 4, אבל כמו שאר האזור (לואיוויל נמצאת ב״אמצע״ בין סינסינטי, נאשוויל, אינדיאנפוליס, וסט. לואיס) האנשים שם חולים על ספורט, אבל כמו רוב אמריקה נאלצים להסתפק בספורט הקולג׳ים שהוא בעצם הספורט האמריקני האמיתי בהתחשב בריכוזיות של הליגות הגדולות. אז נכון שלואיוויל יותר בייסבול (מפעל הלואיוויל סלאגר למחבטים נמצא שם) ופוטבול מכדורסל, אבל גם כדורסל יבוא בברכה.
    לא שעיני צרה בקנדה, אבל מה לעשות שבינתיים חוץ מהוקי לא ממש נמצא צידוק לשים פרנצ׳ייזס אצלהם. מעניין אם הבלו ג׳ייס ימשיכו בבאפלו או שגם יחפשו לעצמם בית באזור.

      1. הם אירחו בבפאלו את משחקיהם העונה (בגלל הבידוד שהיה נדרש מקבוצות שמגיעות מארה"ב אם היו מארחים בטורונטו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט