בשביל מה חשובה העונה הסדירה?

העונה התחילה בחודש אוקטובר אבל מרבית העניין ב NBA יקרה רק באפריל..


אז בשביל מה בכלל משחקים עכשיו?

הזזתי כמה מספרים ובדקתי קצת סבירויות, והליגה לא משוחקת סתם ככה, למעשה תוצאה טובה בעונה הסדירה סוגרת אליפות כאן ועכשיו!
אז בואו נזיז כמה מספרים ונראה איפה התרנגולת הטילה את הביצה…

בשביל לזכות באליפות צריך לשחק 82 משחקי עונה, שרבים יגדירו שהם לא ממש חשובים לאליפות, לאחריהן 4 סדרות פליי אוף עם ייתרון לקבוצה הביתית. מנצחת כל הסדרות תהיה אלופת הNBA.

אז האם חשוב להשתלב ב 8 האחרונות?
חשוב רק בשביל להכנס לפליי אוף אבל סיכוי ממשי לטבעת יש רק לקבוצות שסיימו 1-3.

מה הסיכוי של קבוצה כמו הלייקרס שנה שעברה שסיימה מקום שביעי לקחת אליפות?
אחוז אחד. או פעם המאה שנה…
בווגאס נותנים סיכוי של 2:1 לקבוצה הביתית עוד לפני שמסתכלים מי משחק בקבוצות ורשימת פצועים.
באחוזים זה 33% לקבוצת החוץ. על מנת שקבוצה מדרג 5-8 תיקח אליפות אליה לנצח ארבע סדרות   (4^0.33) זה יוצא אחוז אחד!

אפשר לקרוא לזה גם פעם במאה שנה…

ה NBA משוחקת 66 שנים מתוכם זכתה קבוצה ממקום ראשון (47) שני (10) ושלישי (7). סך הכל 64 מתוך 66 האלופות הגיעו מהטופ 3.
תהיו בטוחים שבכל קבוצה מועסק צוות אנליסטים שיודעים יופי לעשות את החשבון ולכן בכל עונה יש משהו כמו 15 משחקים להפסיד עם מקום לעוד 3-5 תאונות.
אחרת הסיכויים בפלייאוף יורדים דרמתית עד לרמת הבלתי אפשרי.

אז כמה קריטי היה ההפסד של מיאמי לבוסטון ופילי שעוד לא עברה רבע עונה?
מספיק דרמטי בשביל להבין שהשנה האליפות מתרחקת מהם בצעדי ענק!
כבר שנה שעברה ה X-פקטור של מיאמי היה 3 נצחונות במשחק שביעי בייתי. תיקח את זה מהם, ולקחתה להם את האליפות.
נראה שבאינדיאנה וסן אנטוניו כבר הבינו את זה טוב טוב. בשיקגו וניו יורק עוד לא.

בכל זאת מעניין לראות מי היו הסינדרלות שנתנו ריצה יפה בפלייאוף:

מקום שלישי: ניקס של שנת 99

השתחלה לפלייאוף מהמקום ה-8 בעונה המקוצרת של 99-00.
נצחה בבאזר ביטר של  אלן יוסטון את מיאמי (מקום ראשון בעונה).
סוויפ על אטלנטה מהמקום הרביעי.
סדרה לפנתאון עם 4:2 על אינדיאנה של רג'י מילר, ואליפות המזרח!
לצערם הם פגשו את פופ עם רובינסון ודאנקן שניצחו אותם 4:1.

באזר ביטר של אלן יוסטון על מיאמי


מקום שני:
בוסטון של 69 אליפות מהמקום הרביעי.

נתחיל מהסוף הסיכוי של מקום רביעי לזכות באליפות הוא בין 3-4% ובכל תולדות הNBA היתה רק זוכה אחת מהמקום הרביעי.
בשנת 69 בוסטון היתה שבעה עייפה ופצועה הגיימר שלהם ביל ראסל כבר התחיל להתנדנד ולסבול מפציעות, לראשונה בקריירה שלו הממוצע שלו ירד מתחת ל 10 נקודות. ובכל זאת מאמץ אחרון של ראסל והבלציק דחף אותם למקום הרביעי.
במשחק מול הפייבוריטית מהמקום הראשון פילדלפיה, בוסטון ניצחו ב-3 נקודות. ואז מול הקבוצה הנחושה של ויליס ריד מניו יורק 4:2.
בגמר הכל היה מוכן לאליפות הראשונה של ג'רי ווסט ואלג'ין ביילר מהלייקרס. כל קבוצה שמרה על הבייתיות לאורך הסדרה עד המשחק השביעי, אז בוסטון ניצחה על חודו של סל והעניקה לביל ראשל את הטבעת ה-11 שלו. זהו גם ההישג הגבוה ביותר לקבוצה מהמקום הרביעי עד 95….

 

 

מקום ראשון: יוסטון שנת 95

האם באמת אפשר לקרוא לאלופה הפתעת המילניום? בעונת 95-96 יוסטון החזיקה מאזן לא רע כל כך  (47:35) אבל פיניקס ס"א ויוטה שלטטטו במזרח ודרדרו את האלופה היוצאת עד המקום ה-6.
הגולגולת הראשונה היתה של הדוואר וטוקטון. אח"כ האציל וקווין ג'ונסון עפו ולבסוף דיוויד רובינסון ודניס רודמן בגמר המערב.
מהצד המזרחי של הליגה הגיעו אורלנדו של שאקיל ופאני שקיבלו מטאטא ואפשרו את לתמונה שלמעלה לראות. וגם לקלייד לקבל טבעת!

אז החדשות הטובות הם שכן. קבוצה ממקומות 5-8 יכולה לזכות באליפות ה- NBA.
החדשות הרעות הן שזה קורה פעם במאה שנה והמאה ה-21 רק התחילה…

000

 

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
39 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
גל יעקובי
גל יעקובי
11/11/2013 12:43:15

העונה הסדירה חשובה רק בשביל משחקי הפנטזי, כל היתר לא מעניין.

ואני כותב את זה בשיא הרצינות, הפנטזי מתעלה על המשחק עצמו.

moria
11/11/2013 12:56:17

גל יעקובי – הפנטזי חשוב לך ולסוכנים של השחקנים אבל חייב להיות תמריץ לקבוצות ולשחקנים להילחם בתוך העונה הסדירה.
הנתונים בסיפור שלי מסבירים את זה חד חלק. התדרדרת למקום הרביעי ומטה לא תהיה אלוף ה NBA.

אגב זה נכון כמעט לכל ליגה עם פלייאוף.

יניב
יניב
11/11/2013 13:53:20

אהבתי את הניתוח זה אכן שופך אור אחר על הליגה הסדירה,שביל הביינים שכנראה לא יהיה בגלל אינטרסים כלכליים זה להקטין את כמות המשחקים ואז הליגה הסדירה תהיה גם יותר מעניינת,ודרך אגב יוסטון היו קבוצה ענקית והכי זכור זה המשפט של המאמן שלהם "לעולם אל תזלזל בלב של אלופים"

צביקה
צביקה
11/11/2013 14:16:14

לדעתי המקרים של בוסטון ושל יוסטון מחזקים עוד יותר את הטיעון של מוריה. בשני במקרים הללו היה מדובר באלופה של השנה הקודמת, שהדירוג הנמוך יחסית שלה היה סוג של תאונה, או תחושת שובע, שידעה להעלות בפליי-אוף לרמה כזאת שהיא מחקה את את יתרון הביתיות והגנה על תוארה. אז מכל זה יוצא שהסינדרלה האמיתית היחידה שהיית ממש סינדרלה היא הניקס של 99 עם יואינג שהצליחה להגיע לגמר, אחרי הופעות מרשימות ביותר כל הדרך. הם פשוט נתקלו בגמר בקבוצה יותר טובה, שניצחה אותם גם בביתם (הסדרה נגמרה 4-1 כמו שצויין כאן), כך שאני לא בטוח כמה משמעות הייתה במקרה הזה לביתיות. לסיכום, הייתה רק סינדרלה אחת, הלא היא הניקס של יואינג ב-99.

דדי
דדי
11/11/2013 17:39:59

סתם קטנוניות מצידי, אבל הכותרת לא מנוסחת טוב.

"מה חשיבות העונה הסדירה"

"האם העונה הסדירה חשובה"

בשביל מה – זה לא עברית עיתונאית לטעמי.

ותרגיש חופשי להתעלם ממני אם זה נראה לך קטנוני.

אופיר נ
אופיר נ
11/11/2013 18:37:11

טור מצויין.

חומר למחשבה.

שעייה
שעייה
11/11/2013 19:28:49

טור מעולה. הבעייה שלי היא שמיאמי, אם לא תסיים באחד משלושת המקומות הראשונים, תהייה סוג של יוסטון.
לצערי, במשחקים על הכסף לברון ווייד הם משוכה מאוד מאוד קשה. גם בגלל השופטים אבל בעיקר בגלל היכולת.

moria
11/11/2013 21:35:13
הגב ל  שעייה

שעייה – מה שניצח את האליפות למיאמי שנה שעברה זה 2 משחקי -7 בבית. לולא המאזן מהעונה הם לא אלופים שנה שעברה.

שעייה
שעייה
11/11/2013 19:30:29

אגב, הפייבוריטים שלי הם הנטס. מקום אחרון במזרח. מה זה אומר עליהם?

מולי
מולי
11/11/2013 19:54:26

טור חכם וטוב. כל הכבוד.

Mbk
Mbk
11/11/2013 20:19:43

יוסטון רוקטס של 81 גברה על הלייקרס בסיבוב הראשון ( הטוב מ 3 )
המשיכה עד לגמר אותו הפסידה ב6 משחקים לבוסטון
המעניין הוא שיוסטון סיימה את העונה במאזן שלילי ( 40 – 42 )

טור מצויין

דדי
דדי
11/11/2013 20:23:51

הנטס פשוט צריכים מזל בפלייאוף.

אם הם מצליחים להתחמק מאינדיאנה – אני חושב שהם ינצחו כל קונטנדרית אחרת.

לבקן
לבקן
11/11/2013 20:48:19

אני ממש לא מסכים איתך
הניתוח שאתה עושה ממש מוטעה
זה לא שקבוצות מהמקום השמיני לא לוקחות אליפויות כי הם במקום השמיני, אלא שקבוצות מהמקום השמיני הם בדרך כלל הרבה פחות טובות מקבוצות במקום הראשון והשני. המיקום הוא אינדיקציה לחוזקה של הקבוצה ולא הסיבה בגללה היא מנצחת או מפסידה.
כלומר, הסיכוי של מיאמי לקחת אליפות מהמקום השמיני (אם יצליחו להתדרדר כל כך נמוך) לא ממש רחוק מהסיכוי שלהם לקחת אליפות מהמקום הראשון.
יתרון ביתיות בפליאוף הוא חשוב אבל ממש לא הכרחי.

אלעד רבין
אלעד רבין
11/11/2013 21:20:24
הגב ל  לבקן

בדיוק אבל בדיוק מה שרציתי לכתוב.
כל מילה נכונה!!
ניתוח נכון צריך לראות כמה סדרות ניצחו קבוצות 5,6 קבוצות במקומות 3,4 . אני די בטוח שהאחוזים קופצים משמעותית כי שם ההבדלים בטיב הקבוצה קטנים הרבה יותר.
השאלה שצריכה להשאל היא האם קבוצה כמו מיאמי צריכה להתיש את שחקניה ולסכן אותם בפציעה בשביל מקום 1/2 או שעדיף לה לא לעשות זאת ולהגיע 3-5 לדוגמא. דרך אגב, אם תשאל את הפלאח ברור שתשובתו היא לתת לשחקנים לנוח!! גם לדעתי

moria
11/11/2013 21:40:53

לבקן ורבין – אליפות לוקחים ב-4 סדרות לא באחת…

וכן קבוצה כמו מיאמי בבעיה כי בלי המקום הראשון בעונה אין לה את משחק 7 בבית… שנה שעברה עם כל כח האש של לברון ופלאש הם מ-א-ד היו צריכים את ייתרון הביתיות.

לכן אני גם מבין למה המאמנים לא זורקים זיין על כל העונה ורק מנסים להתפלח למקום 8.

פופ בחוכמתו זורק זיין על משחקים שמראש הוא הגדיר כהפסדים, כמו משחק חוץ במיאמי….

אלעד רבין
אלעד רבין
12/11/2013 0:41:19
הגב ל  moria

לעולם לא נדע מה היה קורה אם משחקי 7 היו משוחקים בחוץ, אולי הם היו מנצחים גם שם?
היתרון הביתי הוא יתרון לא משמעותי באחוזים, ובטח שבגללו לא שווה לשחק בפול גז 82 משחקים. דרך אגב, הם לא משחקים בפול גז ואפילו לא קרוב לזה בעונה הסדירה. רמת האינטנסיביות ב90 אצוז ממשלקי העונה הרגילה היא בסביבות 50 אחוז ואני מחמיא להם.
יש כאלו שנחים בבית (סאן אנטונין), יש כאלו שנחים כמו וויד כל משחק חמישי או משהו כזה, ויש כאלו שנחים על המגרש תוך כדי משחק.
גוף האדם לא מסוגל לשחק 82 משחקים בעונה ברמת אינטנסיביות גבוהה, לא יעזור

ido moria
12/11/2013 10:22:36

אנחנו אוליי לא נדע אבל לווגאס יש תשובה חד משמעית
66% סיכוי לנצח סדרה עם ייתרון ביתיות.

שוב אולי כל מה שאני כותב זה ברמת התיאורייה אבל ברמת התכלס רק 2 קבוצות לקחו אליפות מחוץ לטופ 3 ושתיהן היו האלופות היוצאות.

אדם
אדם
11/11/2013 20:56:11

מה עם דאלאס של 2011? הם היו רביעיים בסוף העונה או משהו כזה, לא?

Mbk
Mbk
11/11/2013 20:59:08
הגב ל  אדם

מקום 3
הדיחו בסוויפ מרשים את הלייקרס
פגשו בגמר המערב את אוקלוהומה סיטי הצעירה 4:1
57 – 25 , כמו הלייקרס במקום ה 2

אדם
אדם
11/11/2013 21:31:44
הגב ל  Mbk

כן, אבל היו רביעיים בליגה. אחרי שיקגו.
למרות שנראה שהכוונה במאמר היא לדרוג בתוך הקונפרנס ועל כן לא חוכמה גדולה להגיד שהאלופה תצא מבין 6 הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר. בכל זאת זה כדורסל, לא שש-בש (או לחליפין כדורגל).

אדם
אדם
11/11/2013 21:43:25
הגב ל  אדם

למעשה חמישיים, כי גם מול מיאמי לא היה להם ייתרון בייתיות.

moria
11/11/2013 21:56:06
הגב ל  אדם

צודק – המאמר מתייחס רק למשחק בית או חוץ ולצורך העניין אין חשיבות למה קורה מחוץ לקונפרנס

אילו האחוזים (מסתכם ל 50%):
מקום ראשון סבירות 25% לזכות באליפות
שני 10%
שלישי 7%
רביעי 4%
5-8 1% כ"א

אותם סביריות קורות גם בקונפרנס השני.

אוהד ברוקלינטס
אוהד ברוקלינטס
11/11/2013 22:36:29

הניתוח שלך מתבסס על סטטיסטיקה, ולכן באותה מידה בדיוק אתה יכול להגיד שההסבר ההגיוני לסטטיסטיקה הוא שקבוצות שמגיעות בעונה הסדירה למקומות ראשון ושני פשוט הרבה יותר טובות מהקבוצות שנדחקות לפלייאוף בקושי ממקום שביעי ושמיני… אני מוצא את ההסבר הזה הרבה יותר הגיוני ונורמלי, רק תסתכל לשנייה על הנתונים. זה לא כאילו לזכות בעונה הסדירה נותן לך כוחות על או משהו.

ירון
ירון
11/11/2013 23:46:11

1+

ido moria
11/11/2013 23:58:07
הגב ל  ירון

המאמר מסביר את הסיבות של כל קבוצה להילחם לאורך כל העונה ולמה מיאמי לא יכולה לתת פתאןם ללברון או וייד לנוח ככה לאיזה חודש בשביל לשמור אותם טריים לפלייאוף.

סמדר
סמדר
12/11/2013 0:14:23

מיאמי תיקח אליפות ולא משנה מאיזה מקום, העיקר בין 8 הראשונות והעיקר להיות בפלייאוף. למה? כי בפלייאוף שחקנים כמו לבאון ודוויין הופכים לחיות מסוג אחר.

ido moria
12/11/2013 0:31:41
הגב ל  סמדר

שנה שעברה בלי ייתרון בייתיות הם לא היו אלופים

מנחם לס
מנחם לס
12/11/2013 0:36:48

היי, עידו, לא ידעתי שיש לך שיחות פרטיות עם אלוהים.
אבל המאמר עצמו הוא טוב מאד.
בעתיד זה לא יהיה יותר כך בגלל ההסכם הקיבוצי וה-PARITY הגדל והולך בליגה. לא ירחק היום וקבוצה שמינית תלך עד הסוף.

ido moria
12/11/2013 0:57:51

לא הבנתי, תסביר

UGG Boots On Sale
12/11/2013 1:19:17

Hi there! This article could not be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I'll send this information to him. Pretty sure he will have a very good read. Thanks for sharing!

נתן גולד
נתן גולד
12/11/2013 9:21:08

אהבתי את הניתוח

לבקן
לבקן
12/11/2013 11:22:18

עוד נקודה חשובה שבשבילה צריך מחקר רציני היא המומנטום של הקבוצה בסוף העונה הסדירה.
קבוצה שמפציעה ברגע האחרון לפליאוף אחרי סדרת נצחונות יכולה לעשות הרבה יותר מקבוצה שמתדרדרת למקום השמיני אחרי סדרת הפסדים.
וגם זה יותר משפיע מאשר בית או חוץ

ido moria
ido moria
12/11/2013 11:51:36
הגב ל  לבקן

וואלה שווה בדיקה… הייתי מת לראות מה היתה עושה יוסטון של רצף 29 הנצחונות (של טי מק ויואי מינג) בלי הפציעה… זאת היתה חתיכת קבוצה שהתחברה 4 חודשים מוקדם מידיי.

Mbk
Mbk
12/11/2013 18:31:49
הגב ל  ido moria

22 ניצחונות לפי מה שזכור לי

אלעד רבין
אלעד רבין
12/11/2013 16:43:01

עדו, מה שניסיתי להגיד זה שהניתוח שלך שהוא נכון תאורטית, לא באמת יכול להוסיף על חשיבות העונה הרגילה לדעתי.
זה כמו לשאול למה האחרונים תמיד בסוף…
ברור שקבוצות שמסיימות 1,2 הם הרבה יותר טובות מהקבוצות 7,8 ולרוב הם ניצחו מספר משחקים הרבה יותר גדול בעונה הרגילה ולא ארבעה חמישה יותר.
אבל לדוגמא קח את כל האלופות מזרח/ מערב , ותספור כמה פעמים הם הגיעו לגמר האנ בי אי בלי להשתמש כלל במשחק מספר שבע באיזו שהיא סדרה , כלומר הם היו מגיעים לשם גם בלי יתרון ביתיות לכאורה, אלא פשוט בגלל שהם קבוצות יותר טובות. אני בטוח שהמספר הזה גדול משמעותית מ1 אחוז…

יניב
יניב
12/11/2013 16:51:55

אלעד,מן הסתם מה שאתה אומר זה נכון אבל השאלה שנשאלת היא אחרת לצורך העניין האם מיאמי יכולים לזייף במהלך העונה הסדירה לתת לוויד לנוח הרבה,להוריד את הדקות של לברון ולסיים לצורך העניין נגיד שלישית במזרח ורביעית-חמישית בכלל במאזן,האם הם יוכלו לעשות סוויץ' בפליאוף ולזכות באליפות נוספת?

צביקה
צביקה
12/11/2013 18:45:10

יניב, התשובה ברורה: ברור שכן. זה בדיוק מה שהמקרים של יוסטון ובוסטון מהפוסט של עידו מוכיחים.

יניב
יניב
13/11/2013 9:42:06
הגב ל  צביקה

צביקה,נכון שזה דומה למקרים של בוסטון ויוסטון העניין שאני בהחלט מסכים עם עידו וגם לדעתי במידה ולמיאמי לא היה יתרון ביתיות שנה שעברה היא לא הייתה מצליחה לנצח גם את אינדיאנה וגם את סן אנטוניו בחוץ.והשנה לצורך העניין שאינידאנה נראת חזקה יותר משנה שעברה ונגיד שרוז בסוף יחזור לעצמו ובכך שיקגו יהיו חזקים יותר ועוד פיינליסטית מהמערב,ואז לצורך העניין שלוש סדרות חזקות(או שתיים) ללא יתרון הביתיות,קשה לי לראות את מיאמי עושים את זה

7even
7even
12/11/2013 19:24:10

יופי של כתבה, בהחלט שופך אור אחר על העונה הסדירה