סיקור הליגה הבלקנית – מחזור 3 / שחר צ'קוטאי

הפועל אילת (1-1) – הפועל חולון (0-2) : 94-76

המשחק הוקדם לרביעי בעקבות המשחק של חולון בליגת האלופות. אילת פתחה חזק ועלתה מהר ליתרון 0-6, חולון מגיבה וחוזרת מהר למשחק ועולה ליתרון כחלק מריצה של 25-10, לקראת סוף הרבע זה כבר 10 הפרש לחולוניה. בתחילת הרבע השני היתרון עומד על 6 בלבד לטובת הצהובים, טכנית פלוס שתי קליעות עונשין של פניני בתוספת שלשה של האחרון וזה 12. יוגב אוחיון יורד מהפרקט מדדה עם קרסול מציק. כמה דקות ללא סלים ואחרי טיים אאוט של בית הלחמי הדרומיים יוצאים וחוזרים למשחק ואחרי שלשה של בראון המשחק עומד על 5 הפרש בלבד. החלפת נקודות בין הקבוצות, אילת עם 2 מהקו ועוד סל על הבאזר יורדים למחצית בפיגור נקודה אך הרוח נושבת לכיוונם.

אילת מתחילה את המחצית עם סל על סוף השעון ועולה ליתרון. נדנדה בין הקבוצות, סל רודף סל ושלשה רודפת שלשה. נקודה מהקו ועבירה רביעית של האוול באמצע הרבע השלישי נותנת 2 לחולון. שלשה ועוד אחד מהקו לחולון בתוספת רב' התקפה וסל בעקבותיו נותן יתרון 8 לצהובים מהמרכז. מנגד אילת חוזרת למרחק פוזישן בודד אך מגי עם נקודות ואסיסטים גדולים כולל שלשה ועבירה של מיילס מגדיל את הפער ומעלה ל-10 הפרש, דקה לסיום הרבע. מיילס עם עוד שלשה משלים 10 נק' רצופות ללא סלים מנגד.
בתחילת הרבע הרביעי מיילס עם עוד שלשה עצומה עם עוד דיוק מהקו. חולון ממשיכה לדרוס אך אילת מצמצמת זמנית. חולון עם נקודות קלות אחרי מסירה מצויינת של ג'ונסון לוורקן ושלשה נוספת של מיילס מגדילים את הפער ל-16. שלשה של וורקמן נותנת 20 הפרש שסוגרות את הסיפור.

אצל המקומיים המאוכזבים – מארקל בראום היה הבולט ביותר עם 18 נק' ניבו עם 16 רגלנד ופארתר עם 15 לראש.
אצל האורחים שיחצו את חצי הארץ בדרך מיילס היה מצויין עם 24 נק' (7-10 משלוש) האריס ומגי 16 כ"א וורקמן עם 11 נק' ו-9 רב' ג'ונסון והאוול עם 9 לראש הראשון הוסיף 11 רב'.

הפועל תל אביב (1-1) – הפועל חיפה (1-1) – 94-90

רבע צמוד לכל אורכו, סל רודף סל כאשר משעור הוא הבולט בחיפה. לקראת סוף הרבע התל-אביבים עושים ריצה וסוגרים את הרבע ביתרון 5. הרבע השני נפתח בצמצום של האדומים מהצפון ועם נק' קלות מצמצמים אך הלבנים מהמרכז ממשיכים לשלוט. חיפה בריצת 6-0 עושה מהפך שמזעיק טיים אאוט. המשחק חוזר להיות מאוזן וצמוד ונקודות של הצפונים מוריד את הקבוצות למחצית ביתרון 2.
סלים עוקבים של הקבוצות בתחילת המחצית, 2 שלשות רצופות של חיפה נותנות יתרון 9 באמצע הרבע. 2 של משעור מעלים ל-11. בתגובה התל-אביבים יוצאים לריצה 0-9 ומורידים ל-2 בלבד. סל מחד ושלשה מנגד, משעור מחטיא 2 מקו והרבע נגמר צמוד מאוד לקראת רבע אחרון. הרבע נפתח ולמון ג'וניור מעלה את ת"א ליתרון. סל רודף סל. שלשה של שמחון שפותחת פער של 5 נק' שולחת את הפועל מהמרכז לפסק-זמן. למון ג' מצמצם עם סל ועבירה מנגד נקודות של סיגרס וכץ שולחות שוב את היריבה לפסק זמן. נקודות הדדיות בצבע ושלשה של טימור מורידה את ההפרש ל-3 בלבד. סיגרס בחדירה טובה ופרימן מהקו מגדילים ל-7. 20 שניות לסיום. ת"א עוד מנסה לצמצם נזקים אך ללא הצלחה. הפועל חיפה משיגה את הניצחון הראשון שלה בליגה.

אצל הבייתים המאוכזבים – אפשואו עם 18 נק' 12 רב', זאנה 17 עם 6 רב' טימור (7 אס') ולמון ג'וניור עם 16 לראש האחרון עם 9 אס' ו-4 חטיפות.
אצל הצפוניים – אוואנס עם 18 ו-7 אס' נסטרנקו עם 16 סיגרס עם 15 שמחון עם 14 ופרימן 13 משעור 10.

בתמונה: שמחון מבסוט. (צילום – עודד קרני, מאתר מנהלת הליגה)

הפועל גלבוע גליל עליון (0-2) – עירוני נהריה (1-1): 89-103

נהריה עולה ליתרון ראשון אך משחק מאוזן ושווה, הלבנים מנהריה מצליחה לפתוח פער 7 באמצע הרבע. גלבוע מצמצמת זמנית אך נהריה מתחילה דהירה ועולים ליתרון 9 לקראת סוף הרבע. ההפרש ממשיך בקצב הזה. גלבוע מצמצמת ומגיעה פוזישן בודד מיתרון. אך שלשות סגולות מנעו את החזרה. האדומים מההר הירוק לא מוותרים וחוזרים למשחק עם שלשה ועולים ליתרון. נהריה סוגרת את המחצית בנקודות שלה ויורדת ביתרון 3 למחצית.
גלבוע עולה למחצית השנייה בסערה וקולעת 9 רצופות, סקוט מצמצם מהקו אך בן ארצי יורה מחוץ לקשת, אור לאומי עונה בשלשה ואלכסנדר עם עוד שלשה מצמצם לנקודה בלבד. גלבוע שוב פותחת פער ושוב אלכסנדר שם בשביל להחזיר את היתרון לסגולים. גלבוע שוב מעלים הילוך ועולים ל-9 הפרש במהירות. הקבוצות מחליפות נק' והפער נשאר לקראת הרבע הרביעי.
נהריה בראשות לוקס חוזרת למשחק עם שלשות שלו ושל ווטרס וזה רק 3. חנוכי מהקו מעלה ל-4. שלשה סגולה משלימה ריצת 15-4. אחת מהקו של גליל ומשגב עם לייאפ יפה משווה את המשחק. זיו שלפני רגע נפל לא טוב על המרפק תופר 2 שלשות ופותח פער מתפרצת מוסיפה להפרש. אלכסנדר מצמצם זמנית אך גלבוע סוגרת את הסיפור עם פעולות טובות בזמן-אמת.

אצל גלבוע שנשארה מושלמת עד כה בליגה ומתקרבת לשלב הבא הובילו פלויד ותומאסון עם 15 לראש, הראשון הוסיף גם 11 רב'. בלקשיר עם 14 נק' 9 רב' 4 אס'. זיו חנוכי וקאזינס עם 13 כ"א הראשון הוסיף 6 אס' ארצי עם 11.
אצל נהריה אלכסנדר במשחק מצויין של 27 נק' 8 רב' לא הספיק לניצחון, הצטרפו אליו לוקס עם 16 משגב הוסיף 10.

הפועל ירושלים (0-2) – הפועל באר שבע (2-0): 77-90

ב"ש עולה ראשונה על הלוח וירושלים משווה מיד, סל רודף סל וירושלים מעלה הילוך ולוקחים את השליטה עד סוף הרבע. במהלך הרבע השני ההפרש מגיע כבר ל-10. הקבוצה מבירת הנגב מצמצמת ומגיעה למרחק נקודה בודדת.הירושלמים מנסים לפתוח פער אך ב"ש משווה וירושלים עם סל שדה יורדים למחצית ביתרון.
הירושלמים פותחים מחצית טוב ועולים ליתרון 8, הלבנים מהנגב מצמצמים ואף עולים ליתרון אך בלאט משווה מידית. שלשה רודפת שלשה, סל רודף שלשה רודף סל ואנחנו ביתרון של הקבוצה השחורה מעיר הקודש. קרמר בשלשה מעלה את ההפרש ל-7 שסוגר את הרבע. סל ועבירה נותן יתרון 10. ב"ש לא מוותרת ומצמצמת אך ירושלים שולפת את הספונג'דור ומתחילה לנגב את החול שהביאו האורחים. 13 הפרש, 5 דק' לסיום. מכאן ואילך האורחים מנסים לצמצם זנקים אך ללא הצלחה.

בקבוצה של קטש בריימו קלע 18 וקטף 7, היל 17 בתוספת 4 חטיפות בלאט 15 עם 7 אס'. קרמר ופיליפ עם 11 לראש האחרון הוסיף גם 9 רב'.
אגאדה וגריפין חלקו 26 נק' אצל בירת הנגב. יורקוביץ עם 12 ו-7 רב' וייס סוגר את הרשימה של הספרות כפולות עם 11.

מאתר מנהלת הליגה (צילום – לירון מולדובן)

מצב הבתים כרגע הוא:

בית א'נצחונותהפסדים
בני הרצליה11
הפועל תל אביב11
הפועל חיפה11
שיוויון משולש בבית א'.
בית ב'ניצחונותהפסדים
גלבוע/גליל20
נהריה11
מכבי חיפה02
בית ג'ניצחונותהפסדים
חולון20
אילת11
נס ציונה02
בית ד'ניצחונותהפסדים
הפועל י-ם20
מכבי ראשל"צ11
הפועל באר שבע02

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה חיים ושחר. הקבוצות מרוויחות עוד משחקים לפני פתיחת העונה המקומית. האמת יחסית לפתיחת עונה רמה סבירה בהחלט. ראיתי את
    המשחק של הפועל חיפה- הפועל ת"א , יצאתי מאוכזב כאוהד הפועל ת"א מהתוצאה אבל מעודד מאוד מהיכולת של בר טימור שאמור להיות הישראלי הבכיר וגם למון ג'וניור לדעתי הולך להיות גניבה רצינית. הפועל חיפה בנתה מנגד בכסף קטן קבוצה ממש נחמדה עם שילוב מעניין בין זרים לישראלים מנוסים יחסית (שמחון, משעור ואפילו נסטרנקו שכבר אי אלו שנים בליגה)

  2. בנימה אישית: אחד הדברים הכי טובים בליגה זה השידורים ביוטיוב. במחצית של המשחקים נקראתי לדגל והרדמתי את הילדה. כאשר חזרתי התחלתי מאותה נקודה במהירות כפולה והדבקתי את הפער. כיף גדול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט