תתפלאו. ישנם עדיין 'חופשיים' טובים בשוק / מנחם לס

BIRDMAN

ישנה עדיין סחורה טובה בשוק

אין כמעט אפשרות לדרג את השחקנים החופשיים שנשארו בשוק כי לכל קבוצה 'שוויין' נקבע לפי צורך הקבוצה. הנה הם לפי טיבם, כפי שאני מדרגם ללא התחשבות בגובהם או תפקידם.

1. מייקל רד

למייקל רד לא היתה עונה טובה סטטיסטית.  ישנן שמועות שהסופרסטאר של העבר עדיין לא התגבר על כל פציעותיו.  אבל החודש האחרון של עונת 2011-2012 הראה פתאום שלמייקל יש עדיין חומר דלק במיכל. הוא סיים נפלא עם 11.4 נק', ו-40.5% מאחורי הקשת, והכל ב-18 דקות משחק. תכפיל פי שניים, ויש לך שחקן מצויין.  כוכב הוא לא יהיה, אבל מי שתציע לו חוזה יעלולה לגלות שפתאום יש לה קלעי אמין, קבוע, ולא מהסס. ה-PER שלו העונה היה 14.0 די מכובד, וב-15.1 דקות למשחק הוא קלע 8.2.

 

איזה קבוצה יכולה להשתמש בו?

2. כריס אנדרסן

אמרתי "ללא התחשבות בגובהם או תפקידם" אבל כשאתה מין סנטר/פאור-פורוורד בן 34, גובה 2.11 מ', ואתה אחד המגינים הטובים ביותר בצבע, הגובה והתפקיד משנים, במיוחד כשכינוייך "BIRDMAN". ה-PER שלו גבוה בהרבה מכל שאר החופשיים (18.97), והוא מוכן לשחק עבור מינימום משכורת לוותיק. הוא שיחק בליגה 10 שנים, ובכולם ממוצעו היה מעל חסימה אחת למשחק למרות שאף עונה לא שיחק מעל 23 דקות.. העונה ב-15.2 דקות למשחק הוא הניב מספרים של 5.3 נק' למשחק עם 54.6% דיוק, 4.6 ריב', 1.4 ו-חסימות. תכפיל הכל פי שניים ל-30 דקות וישנה לך תוצרת מצויינת. לי יש רושם שהסיבה היחידה שמישהו לא חוטף אותו הם הצרות עם החוק – מרואנה פה, מרואנה שם, לא רציני, אבל רציני לעניבות הגבוהות בהנהלות.

איזה קבוצה יכולה היתה להשתמש בו?

3. לנרדו ברבוסה

תראו, הברזילאי היה פעם אחד הקלעים האקספלוסיביים ביותר בליגה. כמה ברגים אולי לא מחוברים ישר, אבל באופן כללי ברזילאי חמוד, שאפילו כמה חודשים מגיל 30 הוא אחד השחקנים המהירים ביותר בגובהו ב-NBA, אם לא המהיר שביניהם. והוא רק בן 29.5, גיל שהוא רק בשנתיים וחצי מבוגר מהגיל האופטימלי לשחקנים בתפקידו. ה-PER שלו היה העונה 14.07 מכובד, כשהוא קולע 11.1 נק', 2.0 ריב', ו-1.5 אס' למשחק. הבעייה של ברבוסה היא בעייה שנוצרה אולי לא באשמתו: מאז שהגיע לליגה לפני 10 שנים הוא בירידה קבועה. למה? כושרו הגופני מצויין כפי שהיה כשהגיע בגיל 20. לכן זו אשמת המאמנים שהוא בירידה חופשית. אולי יימצא המאמן שיוכל לעצור את ההתדרדרות.

איזה קבוצה היתה יכולה להשתמש בו?

4. דרק פישר

 

אותי לא מעניין בן כמה הוא דרק, ואפילו ממוצעיו לא חשובים לי. אני יכול לחשוב על כמה קבוצות שהיו יכולות להשתמש בו כמנהיג, וכשחקן העולה מהספסל למצבים מיוחדים. העונה היה לו PER של 8.023 כשהוא קולע 5.6 עם 2.7 אס'. הוא שחקן שזכה בחמש אליפויות. נסיון כזה אין לקנות בכסף. מצד שני יכול להיות שהוא עצמו יחליט לתלות את נעליו ולא לשחק עבור משכורת מינימלית, במיוחד בגלל בנו החולה.

איזה קבוצה היתה יכולה להשתמש בו?

5. קניון מרטין

12 שנות משחק, גיל 34, אבל עדיין אטחד ה-ENFORCERS הגדולים בליגה. הבעייה? פציעות. הוא הודיע שהוא לא חותם על עונה אחת במשכורת מינימום. זה מה שהקבוצות רוצות להציע לו עד שיוכיח שהוא יכול לשחק עונה שלמה ללא פציעה, ואז בעונה הבאה ידברו איתו על דברים יותר גדולים. הוא אמר "לא". יעדיף לשחק שנה באירופה. היתה לו עונה של 9.94 PER עם 5.2 נק', ו-4.3 ריב' ב-22.4 דקות משחק. הוא מנהיג גדול בחדר ההלבשה. הוא "גבר" על הפארקט. הוא יכול לעזור לכמה קבוצות.

איזה קבוצה היתה יכולה להשתמש בו?

6. מיקאיל פיאטרוס

 

היתה לו עונה קרה של PER של 8.58, ו-6.9 נק' עם 3.2 ריב' ב-21.9 דקות. אבל הוא עדיין מגן מצויין, וקלעי שלוש שכשהוא ניכנס לתלם יכול לעשות הרבה צרות. הוא שחקן שיכול בקלות לשחק חצי עונה באירופה, ואז לבוא לאיזה קונטנדרית ולעזור לה הרבה באתלטיות שלו. אני לא מאמין שהוא יסכים לחתום במשכורת מינימלית. הוא צעיר מדי עדיין (בן 30) והוא לא מרגיש שהקריירה שלו נסתיימה. נכון שבבוסטון הוא לא הסתדר, אבל הסלטיקס היא רק קבוצה אחת. ישנן אחרות, עם מאמנים שחושבים אחרת מ-'דוק'.

איזה קבוצה היתה יכולה להשתמש בו?

7.טרייסי מקריידי

 

היתה לו עונה של PER של 13.69, בה קלע 5.3 עם 2.9 ריב' ב-16.1 דקות משחק. טרייסי הוא בן 33 ששיחק 15 עונות ב-NBA ולכן גילו הדינמי הוא כנראה 35-36. אבל הבנאדם היה אול-סטאר 7 פעמים, ומלך הקליעות פעמיים, ובסיטואציה נכונה הוא עדיין שחקן כדורסל טוב מאד. ישנם לו עדיין רגעים של התעלות בהם אתה רואה את ניצוצות השחקן הגדול שפעם היה. הוא יחתום על חוזה מינימום לעונה – אם מישהו יציע לו – ואז פניו מועדות לאן שהוא באירופה.

איזה קבוצה היתה יכולה להשתמש בו?

יכול להיות שהייתי צריך להכניס גם את YI JIANLIAN

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מנחם, אם אייני טועה, הרי דרק פישר עמד בראש אכגון השחקנים. האם לדעתך יש לכך קשר לעובדה שלא מחתימים אותו?

  2. כולם פה הם שחקנים טובים.
    הבעייה היא שככל שאנו מתקדמים בעונות,שחקנים שמגיעים באמצע העונה הופכים לפחות משמעותיים,והם הופכים לשחקני ביטוח בשביל המאמנים.

    כל השחקנים שצויינו כאן הפכו לשחקנים האלה.

    רוב השחקנים כאן מסוגלים לחכות עד אמצע העונה,עד הפרי אייג'נסי דד-ליין בסביבות מרץ,כדי לחתום בקונטנדרית.

    העניין הוא,שעד כמה שהם שחקנים טובים,אני לא רואה אותם הופכים לכלים משמעותיים לקבוצות העונה,וחבל,כי לכל אחד מהרשימה יש הרבה מה לתרום.

  3. בירדמן רחוק מלהיות שומר טוב!
    הוא מהמר תמיד על חסימה. ולכן צובר חסימות אבל כמות הסלים שהוא חוטף כשמקפיצים אותו.
    מה שכן יש לו תזמון טוב והא לפחות לא עושה הרבה גול טנדינג.

  4. בירד מן יכול לתרום גם לליקרס גם למיאמי כקבוצות שרזות בסנטר.
    הוא שחקן ללא אגו שהתרגל להיות גבוהה רביעי וככזה הוא אחלה מיטריה אוירית כבר הרבה שנים.
    לדעתי אפקט המיטריה אוירית שלו עולה על החסרונות.

    חשבתי שיתנו לנו יותר שוואו טיים בדנבר איתו ועם עם פאריד. אבל משהו עבר בינו לבין קארל ואחר כך הוא הסתבך עם השטויות של העישונים.

    את פיאטרוס הייתי שמח לראות בסקרמנטו הוא טוב מכל מה שיש לנו כרגע בעמדה 3 למרות שמעניין לראות מה יצא מגיימס גונסון.

  5. קצת בעייתי איך שאתה מגדיר את מייקל רד.
    "תכפיל פי 2", אני מקווה שזה נאמר בהומור ולא ברצינות.
    אני לא בטוח שהוא יכול בכלל לשחק 30 דקות מה גם ששחקן מבוגר כמוהו שעבר כל כך הרבה פציעות ב-30 דקות לא יצליח להכפיל את ממוצעיו. לדעתי 18 דקות גם זה יותר מדי עבורו וצריך לזכור שזה רק בחודש אחרון של העונה.
    על פני עונה שלמה קשה להתלות בו וקשה גם להחליט מה בדיוק סף הדקות המירבי עבורו אבל לדעתי זה משהו בכיוון ה-18 דקות גג ולא מעבר.

  6. את ברבוסה הייתי מביא ללייקרס כאן ועכשיו!!!

    הוא היה נהדר באולימיאדה וגם במשחקים לפני, אני בעיקר זוכר את משחק ההכנה מול ארה"ב בה היה אחד הטובים.
    הוא יפרח ליד סטיב נאש ויהיה נהדר מהספסל.

    להביא מהר.

  7. פייטרוס לא במילווקי – הוא מסתובב חופשי.
    אני מניח שהבלבול הוא עם מרקיז דמיאלס חברו לקבוצה בעונה שעברה.
    בכל מקרה הוא הטוב שבחבורה הזו לדעתי, אבל הוא גם היחיד מהם שהודיע פומבית שלא יהיה מוכן לשחק העונה תמורת משכורת מינימום, וזה כנראה מה שמונע ממנו למצוא קבוצה כרגע. אני מניח שאירופה היא אופציה ?

    ובן צודק 100% לגבי בירדמן – הוא לא שומר טוב, אבל הוא פשוט חוסם מצויין, ואין בהכרח קשר בין הדברים, כמו גם במקרה של חטיפות…
    אני חושב שמיאמי וקבוצות אחרות מודאגות בעיקר מההיבט החברתי – כי הוא טיפוס לא פשוט באופן כללי,ונדמה לי שהסתבך עם האשמות של פדופיליה בקיץ ואני לא בטוח איפה הדברים עומדים כרגע בנושא הזה…

    אני לא בטוח שללייקרס יש מה לעשות עם ברבוסה למרות שמבחינתי כל אחד שמצטרף למחנה האימונים זה מבורך – אבל הוא לא רכז, לא קולע משלוש, לא שומר טוב ונמוך לעמדה 2 – לא בטוח שיש להם מקום בשבילו, אבל כאמור – אם הוא רוצה לנסות בשביל הווטרן מינימום – וולקאם. אני חושב שדנבר צריכים להוסיף עוד גארד והוא יכול להתאים.

    מגריידי זה מעניין – ראיתי אותו כמה פעמים בעונה שעברה באטלנטה, ודווקא חשבתי שהוא שיחק ממש לא רע בדקות שקיבל.
    אבל הוא עשה מבחנים כבר לכמה קבוצות הקיץ ואף אחת מהן לא רצתה אותו – אז אולי צריך לסמוך על אלה שראו אותו בפעולה ולא על העונה שעברה והעיניים שלי ? לא יודע…
    דווקא חשבתי שהוא שחקן שיכול לעזור ללייקרס כגיבוי לעמדות 3/2 (אתמול מייק בראון נתן לג'יימיסון לשחק אך ורק בעמדה 3, ולמרות שצפיתי שהוא ייקבל דקות בעמדה הזו, לא יודע אם אני מרוצה מזה "פול טיים").

    רד בהחלט הראה שיש לו מה לתרום.
    באמת לא חושב ש"להכפיל" את התפוקה שלו ב 2 זו הדרך הנכונה לאמוד את התרומה הפוטנציאלית שלו לקבוצה, אבל גם אם יישחק אותו מספר דקות או אפילו פחות (נגיד 15 למשחק) – הוא עדיין יהיה יופי של מחליף לעמדה 2 במחיר מינימלי, ובאמת קשה להבין איך הוא עדיין בשוק – אבל אולי הם יודעים או רואים דברים שאנחנו לא ?…
    בכל זאת לדעתי קבוצה כמו דנבר צריכה לקחת עליו צ'אנס.

    לגבי פישר – לא נראה לי שיש איזה קשר לאיגוד השחקנים – שום דבר לא השתנה מהעונה שעבר מהבחינה הזו…
    יכול להיות שזה קצת האגו שלו, ושהוא מחפש לשחק אך ורק בקבוצה שתתמודד בצמרת, ומעדיף לחכות להזדמנות – גם אם יצטרך לחכות לאמצע העונה.

    מרטין – היו דיבורים על הלייקרס והניקס שכנראה לא היו רציניים, אבל כספשליסט הגנה מהספסל – ובמיוחד כזה שיכול לשמור את לברון – אני ממש אתפלא אם הוא לא יימצא קבוצה.

    אני חושב שעשית נכון שוויתרת על YI – בלי קשר לסין – הוא פשוט לא הראה שום דבר עד לרגע זה – בניגוד לאחרים ברשימה…

  8. טוב אולי הייתי קצת קשוח איתו בנושא הקליעה משלוש בגלל הפלייאוף בעונה שעברה, אבל אם יש לך כבר את ג'ודי מיקס – איפה בדיוק המקום בשבילו ?
    (למרות שאתמול מייק בראון המוזר שיחק עם איבנקס בעמדה 2 ולא מיקס – מקווה שזה רק נסיונות טרום עונה).

    כמו שאמרתי – הייתי נותם לו צ'אנס להרוויח מקום במחנה אימונים, אבל אני לא ממש ער בלילות מהמחשבה שהלייקרס חייבים להחתים אותו.

    מה גם שאם הייתי במקומו, לא בטוח שהייתי רואה בלייקרס את הקבוצה הנכונה בשבילי.

    1. ברבוסה קלעי טוב ויציב יותר ממיקס בטח בשלב הזה של הקריירה של מיקס.
      אני בכלל לא בטוח בזריקה שלו.
      ברבוסה גם שיחק מצוין לצד נאש וזה יתרון נוסף. הוא נראה מצוין בקיץ ואם זה במחיר מציאה אז אין סיבה שלא.

  9. מגריידי חתם בסין.

    פריצת דיסק לג'ורדן היל שנראה עד עכשיו לא פחות מנפלא במחנה האימונים של הלייקרס. שיטטטטטטטט.

  10. והנה עוד קישור שאני עושה למאמר הזה – אם המצב של היל לא טוב, אולי זה אומר שקניון מצא קבוצה ?…

    שיט.
    אמור שיעריכו את מצבו שוב בעוד שבוע.
    נראה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט