סיקור הליגה הבלקנית – מחזור 2 / עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

(פיב"א)

קצת לגבי מבנה הליגה:

12 הקבוצות הישראליות של ליגת העל שאינן מכבי ת"א התחלקו ל-4 בתים בני 3 קבוצות, כאשר בכל בית ייערכו 6 משחקים – כל קבוצה תשחק 4 פעמים. 4 הראשונות מכל בית יעלו לשלב הבא, ממנו יעלו ה-2 שיצטרפו לקבוצות האחרות של הליגה הבלקנית.

הפועל תל אביב – בני הרצליה 78-87:

האדומים פתחו חזק ועלו במהירות ליתרון גדול, אייזנדרוף מהספסל נותן להרצליה את הנקודות ומוריד את האדומים בהפרש נקודה. ברבע השני הפועל עושה ריצה ועולה ליתרון 10. הרצליה צמצמו זמנית אך הפועל ממשיכה בשלה ועולה ליתרון 12 במחצית. ברבע השלישי הרצליה מצליחה להוריד את ההפרש ל-5 בלבד, אך ים מדר וקופרברג חוזרים ליתרון דו-ספרתי, אנתוני על הבאזר מוריד ל-8. 66:58. הרצליה פותחת חזק ומשווה את המשחק, אל האדומים לא רוצים לוותר על המשחק ועולים בחזרה ליתרון. למון גוניור עם נקודות חשובות במאני טיים כולל לייאפ במתפרצת סוגר את הסיפור ושולח אותנו לישון.
אצל בני הרצליה – גיינס היה הבולט ביותר עם 21 נק', קלארק עם 17 נק' 9 רב' ו-5 אס' .אנתוני 13 ודונאלדסון עם 11.
בר טימור עם 16 הוביל את הפועל לניצחון ראשון העונה. למון גוניור עם 15 נק' 11 אס' קופרברג עם 13, ארבעה שחקנים נוספים עם 9 נק' כ"א, ים מדר עם 7.

הפועל אילת – עירוני נס ציונה 93- 90:

אילת עלתה ראשונה על הלוח, אך מנגד נ"צ עלו ליתרון 12-5, מנגד אילת רצה 1-14 ליתרון 6, סל אדום מצמצם את המשחק ל-2 בלבד בסיום הרבע. ברבע השני לימונד ודן עשו מהפך ומכאן סל רודף סל עד שקרטר מוריד את אילת ביתרון 3 למחצית.
אילת יוצאת לריצה בתחילת המחצית ועולה ליתרון 8, האדומים צמצמו זמנית אך קרטר מחזיר את היתרון ל-6. נס ציונה לפני סיום הרבע מצמצמת את הסיפור ומשווה את המשחק לקראת רבע אחרון.
נס ציונה מוסיפה להיות דומיננטית וסוגרת ריצת 15-2 שהתחילה עוד ברבע השלישי ונתן יתרון 5. שתי הקבוצות מתנדנדות ביתרון עד שיוויון באמצע הרבע. בן משה דייק 3 מהעונשין ונתן יתרון חשוב לאילתים, מילר בריצה מהירה מצד לצד מוריד את ההפרש ל-2, 7 שניות לסיום. פראת'ר מדייק רק אחת מהקו, ברי מחצי מגרש לא מצליח להשוות.
באילת קרטר במשחק חייו נתן 24 נק' (5-6 משלוש) בתוספת 12 רב'. פארת'ר 21, ניבו 14 רגלנד ובן משה 11 לראש.
בנס ציונה ברי עם 22 אך באחוזים רעים משלוש. צ'יטהאם עם 18 מילר 16 דן 11.

מכבי חיפה – עירוני נהריה 80- 86:

נהריה פתחו טוב יותר ועלו ליתרון 9 מוקדם, אבל הירוקים החזירו בריצת 9- 0 שקבעה שוויון 18 בסיום הרבע הראשון. ההמשך היה צמוד ביותר והיתרון החליף צד פעמים רבות, אבל המשחק נשאר צמוד מאוד ממש עד לעומקו של הרבע האחרון, אז ריצת 11- 0 נהרייתית קבעה יתרון 10 לסגולים. חיפה הגיבו ב-5 רצופות, אבל ג'ו אלכסנדר החזיר את ההפרש שוב ל-10. שלשה של בריסקר שוב צמצמה ל-5, אבל כמה החטאות ירוקות אפשרו לנהריה לסגור עניין ולהשיג את הניצחון.
את המנצחים הוביל קיילן לוקאס עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים, וסייעו לו אלכסנדר ובלוסומגיים עם 16 כל אחד, כאשר הראשון תורם 9 קרשים והשני נותן 8.
אצל חיפה, שרושמת כבר הפסד שני, בלטו כריס דאו עם 22, ואלדז עם 15, בן שימול עם 14 וסורקין עם 11.

הפועל באר שבע – מכבי ראשל"צ 85- 96:

ראשל"צ פתחו מעט טוב יותר והחזיקו ביתרון קטן, אבל הרבע הראשון הסתיים בריצת 14- 2 של הדרומיים שקבעה יתרון 28- 22. מיצ'ל קלע 20 נקודות כבר במחצית הראשונה והוביל חזרה כתומה למשחק, והמחצית הסתיימה בסל ועבירה של נועם דברת הצעיר שקבע 45- 42 לראשל"צ. במחצית השנייה ראשל"צ כבר היו עדיפים, בעיקר בזכות יכולת מצוינת של אייזאה טיילור, וההפרש קפץ לדו-ספרתי, לפני ששלשה של מעיין קבעה 69- 60 בסיום הרבע. ההפרש לא ירד מתחת ל-9 בשום שלב של הרבע האחרון וראשל"צ חגגו ניצחון ראשון במפעל.
את הכתומים הובילו מיצ'ל וטיילור עם 25 כל אחד ומונרו הותיק הוסיף 16.
אצל באר שבע הבולט היה אגאדה שקלע 27, ועזרו לו ספנסר וייס עם 15 ובנקס שקלע 14.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מסתבר שהחזרתו של דונטה סמית למכבי חיפה מתבררת כטעות. הוא לא תורם שום דבר. אני שמח בהצלחתו של בן קרטר ולו רק בגלל האבא.

    1. אם יש שחקן שעשה את הכל בקריירה כדי לא להצליח הוא בן קרטר.
      אחרי קריירת תיכונים מוצלחת הוא קיבל מלגה באורגון אך החליט ביחד עם חבר נוסף לגנוב ציוד של האוניברסיטה ולמקור אותו באינטרנט. לאחר שהושעה מהקבוצה לשנה, החליט לעבור קרוב לבית למכללת UNLV, אבל גם שם לא נשאר הרבה בגלל קומבינציה של פציעות וחוסר דקות משחק. את השנה האחרונה שלו הוא בילה במישיגן סטייט, אבל גם שם לא שיחק אחרי שנפצע שוב (מי היה מאמין שזה יקרה לו אחרי שלא שיחק 5 שנים וקפץ ישר לרמה הזאת?…). עכשיו, במקום להוביל קבוצה באירופה הוא משחק catch-up, כשחקן מחליף בליגה הישראלית.
      בקיצור – גם אם יש לך משפחה תומכת, וכישרון שנוזל לך מהאוזניים כנראה שבסוף ההצלחה תלויה רק בך.

  2. אגב, למי שמעוניין ואין אפשרות לצפות במשחקים בישראל, תדעו שלפי הסיכום כלל המשחקים משודרים ביוטיוב בשידור חי. מקווה שבקרוב זה יהיה גם בליגת העל הישראלית.

  3. חיים ושחר הופכים להיות הסטוקטון והמאלון של האתר בסיקורים האיכותיים המשותפים. (לבחירתכם מי זה מי)
    הקבוצות מרוויחות עוד כמה משחקי הכנה חשובים בעזרת הבלקנית.כאוהד הפועל ת"א למון ג'וניור נראה שחקן ששווה לעקוב אחריו וכמובן בר טימור בעונת שיבה ובעיקר עונה ששב להיות ישראלי הבכיר של קבוצה (יחד עם מדר).

      1. לא ממעיט בערכו חלילה. באמת אתמול היה מצוין, העניין אצלו שאני מקווה שהעונה יצליח לייצר יציבות ותרומה בצורה רציפה. בכלל יש שני גבוהים ישראלים בהפועל שפוטנציאלית בהחלט יכולים לתרום באופן עקבי אני מקווה. (הוא ויונתן מור שהעונה האחרונה הייתה סוג של שנת פריצה מאוחרת משהו מבחינתו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט