מעורב הופס ליום א': ב-NL זה 3-3. מחר המכריע. TB ב-2-4 על האסטרוס ב-8 / הכינו מקום! טראמפ: "יש מצב שנעזוב את ארה"ב"! / מנחם לס

1.החבר שלי בנצי טמיר מוכן למכור את ביתו לטראמפ ברח' הדגניות בטבעון במחיר מציאה של 5,200,000 ש"ח (במקום 5.5 מיל.!)

(מהחלון רואים באופק את חיפה – אבל לא נגלה לטראמפ שהעשן מבתי הזיקוק או משהו – תמיד מסתיר את המראה. גרתי איזה 300 מטר משם, ברח השושנים)

*

טראמפ 'מזהיר': "אני עלול לעזוב את ארה"ב אם אפסיד".

זה ברור. לנרקסיסיט כמוהו יהיה בלתי אפשרי לחיות עם ההשפלה. אם הוא יפסיד, הבושה תהרוס לו את החיים אם מיישאר בניו יורק. "העסקים מממילא מנוהלים ע"י בני המשפחה". הנה הסרטון:

2. והיום, ב-RALLY במייקון, ג'ורג'יה, טראמפ – המבין יותר ויותר שהוא עומד לחטוף השפלה גדולה – יצא בקריאה חדשה: "!LOCK THEM UP"

ואז, כמנצח התזמורת הפילהרמונית מאטה, הוא הוביל קהל של כ-4,000, 99% ללא מסיכות במקהלה עם הקריאה – "LOOK THEM UP!!!". הכוונה שלו להכניס כבר עכשיו את ג'ו ביידן והילארי קלינטון מאחורי סריג ובריח.

עם כל מה שרודי ג'וליאני – שפעם ניקה את העיר ניו יורק ממשפחות המאפיה, והיה גיבור העיר, והיום הוא עו"ד של טראמפ שעושה מעצמו צחוק ממש, שהיה באוקראינה, וישנן יותר ויותר נוכחות שהוא עשה עסקים שם לטובת טראמפ ונגד ג'ו ביידן, ומגלים עתה יותר ויותר – טראמפ אומר 'LOCK THEM UP'? ב-3 לנובמבר יבחרו נשיא חדש, וב-20 לינואר ה-INAUGURATION.

*א) ב-21 לינואר הוא בורח לקרית טבעון לבית של בנצי למכירה,

*ב) או ל –Sevnica, Slovenia, חזרה לעיר מולדתה של אשתו,

*ג) אפשרות שלישית היא שהוא בורח לפוטין. אולי לו יש איזה סידור לטראמפ אחרי שיחזיר חלק מה-400 מיליון שהוא חייב לו.

*ד) ניכנס ישר לבית אסורים.

2. האם העזיבה של דרל מוריי מסמנת גם את הסוף של מהפכת ה-ANALYTICS?

מה משותף לכל המהפכות? הן כולן מסתיימות. נגמרות. ואז מגיעה מהפכה חדשה. כמה מהפכות משיגות את מטרתן. כמה לא.

רק ההסטוריה מחליטה אם הן הצליחו או לא.

חשוב שתדעו את דעתי: לי נראה שמהפכת האנליטיקס – שדריל מוריי היה אחראי לבריאתה ולהפכה הלכה למעשה לחלק ממשחק הכדורסל – היא כאן להישאר להרבה, הרבה זמן, אבל אני מרגיש שעולם ההופס משווע למהפכה הבאה כי נושאת הדגל שלה – היוסטון רוקטס – הלכה יותר מדי רחוק, והגזימה, עם אחת המסקנות של האנליטיקס שקליעה ממוצעת מ-3 יעילה יותר מקליעה ממוצעת מה-2. יוסטון, בהנהגת מוריי, הלכה יותר מדי רחוק איתה, ונכשלה. לעתים מדברים על הדבר הבא כ'מהפיכה' בזמן שהדבר הבא הוא לא יותר מתוצאת המהפכה. אני מדבר על הסמול בול, שמהפיכת האנליטיקס ילדה. לא רק שהאנליטיקס היא כאן להישאר, אלא שעתה התווספה גם בינה מלאכותית לרקרוטינג, החלטות דראפט, ואפילו בחלקי אימון.

כפי שכתבתי מעל, דרך אנליטיקס חישבו את אחוז ההצלחה מזריקה ל-3 לעומת אחוז הקליעות המוצלחות מה-2 בשימוש בדאטה בכמות עצומה, והמסקנה היתה שקליעה מ-3 משתלמת יותר, כי היום אין סנטרים הקולעים תחת הסל כמו, למשל, שקיל אוניל או יאו מינג, או מוזס מלון, או חאכים אולג'ואן, או קרים עבדול ג'אבר. היום אין סנטרים כאלה. אני לא בטוח מה גרם למה: הסמול בול להיעלמות הסנטר של פעם, או סנטרים שכבר מגיל תיכון שיחקו סמול בול, ולא התפתחו להיות הסנטרים של פעם. כך או כך, התוצאה של אנליטיקס מדוקדק בשנים האחרונות נוצר הסמול בול.

במהפכות פוליטיות ישנה התחלה ברורה וסוף ברור. לשינוי המשטר במצרים היתה התחלה ברורה וסוף ברור. במרכז אמריקה ואפריקה היו מהפכות שלפעמים הן נמשכות יום-יומיים, אבל ישנן גם מהפכות שאורכות שנים. זה מה שקורה עתה בהונג-קונג, ואולי אפילו המהפכה הייתה הסיבה להתפטרותו של דריל מוריי כי נמאס לו לשמוע שבגללו ה-NBA הפסידה מאות מיליונים מביטול שידוריה בסין. עובדה שהסינים שידרו את חמשת המשחקים האחרונים, אז 'מהפיכת הטיווי' הסתיימה אולי, אבל בהונג קונג זה לא עומד להסתיים כל כך מהר.

ההבדל הגדול בין מהפכות ספורט, ופוליטיות, הוא שבכדורסל לא יודעים בדיוק מתי המהפכה התחילה. זהו תהליך. אין ספק שהמהפכה האחרונה בכדורסל נסתיימה בניצחון מוחץ של ה'יורמים' שהיו ראשונים לדבר על סמול-בול, וכולנו מחכים עתה למהפכה הבאה.

דריל מוריי היה אחד מראשוני "המנכ"לים העובדים לפי מספרים". בבייסבול זה קרה לפני הכדורסל. בכדורגל זה אולי התחיל הכי מוקדם. תארו לעם שאני עדיין שיחקתי בשיטת 2-3-5 – שני מגינים, שלושה שחקני מרכז שדה, והתקפה של 5 שחקנים. אני עדיין זוכר את ההתקפה של מכבי ת"א (שהיתה גם ההתקפה של נבחרת ישראל עם ישראלי, קיצוני ימני, יוסלה מרטימוביץ' – קשר ימני, שייע גלזר חלוץ מרכזי, גולדשטיין קשר שמאלי, וסטודינסקי – קיצוני שמאלי. אז האנגלים באו עם ה-WM המפורסם (שהם השתמשו בו יחד עם שיטת ה-LONG BALLS לשני הקיצונים ב-W או לחלוץ המרכזי.

הנה:

הולנד של יוהן קרויף ב-1974 היתה הראשונה עם ה-TOTAL SOCCER: אין "עמדות". הכל תלוי ביריב ובמצב, כשהם היו הראשונים שלא חששו לתת למגינים רשות לפרוץ, בשימוש ה-OVERLAP המפורסם. אז התנסו בכל מיני 4-4-2, (וקומבינציות אחרות) וב-3-3-4 (השיטה שלי באדלפי כשזכינו באליפות ארה"ב כשאחד מ-4 שחקני ההגנה הוא ה'סוויפר' (נמרוד דרייפוס), והחלוץ המרכזי מה-3 הוא הסטרייקר (צ'ארלי או'דונל הצפון-אירלנדי).

ככה שיחקתי עם קבוצת 'אדלפי יוניטברסיטי' עם סוויפר ("4" הנע ימינה או שמאלה בהתאם למיקום הכדור). שיחקתי כך כי אף פעם לא סמכתי על השופטים במכללות שיידעו לשרוק 'ניבדל' כשמשחקים עם FLAT DEFENSIVE LINE:

עברו שנים עד ה-TIKI-TAKA של ברצלונה, והיום אני רואה כדורגל מאנגליה, ואני רואה מין חזרה לטוטאל-סוקר כי השליטה בכדור היא אבסולוטית, וכל שחקן מסוגל לעשות הכל.

דריל מוריי לא עזב כי שיטת האנליטיקס 'לא עובדת יותר'. הוא עזב כי לדעתי הוא רוצה לבדוק אפשרויות אחרות. אולי אפילו פוטבול.

***

היום כל הקבוצות משתמשות ב-DATE-DRIVEN APPROACHES בהגנה ובהתקפה. למשל? פעם "PICK-AND-POP' היה מקובל מכל מקום פנוי על הפארקט. היום תנסה לעשות זאת מ-6 מטרים והמאמן מיד קורא TIME ונותן לך על הראש. או דוגמא אחרת: היום ישנו ויכוח ב-NBA מתי עדיף ללכת על "2 FOR 1" – עם 35 שניות לסיום או 34 שניות לסיום (בשעון 24 שניות כמובן). היום יש דאטה על כך והמאמנים יודעים מה לעשות עם הזמן הזה.

אני מאמין שמוריי הלך רחוק מדי עם האנליקיקס שלו כשהחליט לעשות טרייד על קלינט קפלה ולשחק ללא סנטר בכלל. במשחקים רבים פיג'יי טאקר – 5'6 – 1.95 מ' – היה השחקן הגבוה ביותר של הרוקטס. התוצאה נראתה בסיבוב השני נגד הלייקרס, כשלברון ו-AD הראו שהם יכולים לעשות כל מה שהרוקטס עושים אבל עם שחקנים גבוהים ב-10 ס"מ ו-20 ס"מ. ליוסטון היה גם מאמן שאהב לשחק ללא סנטר, ועכשיו שניהם ARE GONE.

אני זוכר כמובן שדריל מוריי כמעט עשה זאת ב-2018, ואולי אם כריס פול (שמתח את שריר ה-HAMSTRING) לא היה נפצע יוסטון היתה לוקחת אליפות עם סמול-בול אמיתי, אבל את התשובה לא נדע לעולם.

3. כמה שווה אליפות??? (או: האם טיירון לו שיחק אותה?)

ב-2018 הלייקרס הציעו לטיירון לו את אימון הלייקרס עבור 3.8 מיליון. הקליפרס היא קבוצה הנייה שבבעלות משפחה שפעם הייתה עשירה ועתה בקושי גומרת את החודש. הוא הגיב להצעה: 'אצם יכולים לנגב איתה'.

אז הלייקרס הציעו את הג'וס לפרנק ווגל – קאונטרי בוי מאינדיאנה – שעבורו הג'וב היה חלום.

טיירון לו חתם כעוזר בקליפרס עבור 1.8 מיל.

לפי האתלטיק (https://thegrio.com/wp-content/uploads/2018/03/Tyronn_Lue_30761766161.png – טיירון לו ישתכר 7.8 מיליון, אחת המשכורות הגבוהות ב-NBA. אולי פרנק ווגל הוא מין 'ציוני' כזה שעושה הכל עבור המולדת, אבל טיירון צוחק עליו כל הדרך לבנק.

השאלה היא כמה, באמת, שווה אליפות הלייקרס? למאמן היא לא שווה פרוטה מעל המשכורת שלו, ואולי זר פרחים שהוא מקבל מג'יני. אני לוקח 7.8 ולא את ה-2 מיליון של פוגל ANYTIME. ושלפוגל תהיה טבעת לבריאות ששווה איזה $100,000 מחורבנים.

4. ג'יאניס מקבל את אחיו האלוף בכבוד של מלכים…

5. הניקס מעוניינת באייזק (יצחק, הוריו בפטיסטים) מאובורן

Okoro ranked in the 86th percentile in points per possession and in the 80th percentile in points per possession in transitions according to the NBA.

הוא מדורג כרגע כמס' 7 בדראפט ב-ESPN. פירל משווה אותו לאנדרה איגודלה כשהיה צעיר.

7. פרנק ואן-וליט: "אני מצפה שטורונטו תציע לי חוזה דומה לזה של מלקולם ברנדון "פלוס-מינוס אלף דולאר"

עם ואן-וליט מצפה לחוזה 'פלוס-מינוס' אלף, ז"א שהוא מצפה להצעה שלבין 84,999,000 לבין 85,001,000 דולארים לארבע שנים (וואללה שלקח לי 2 דקות לחשב 65 מיליון פחות אלף!)

העונה שוכנעתי שאם מלקולם שווה 85 ל-4 שנים אז גם פרד ואן-וליט (בן ה-26) שווה את זה, אם כי לדעתי שניהם לא שווים את זה. ואן-וליט קלע העונה 17.6 נק' עם 6.6 אס' למשחק, אבל הוא אחלה ווינר.

8. ספנסר דינווידי: "אני אהיה הדריימונד גרין של קווין דוראנט וקיירי אירוינג"

"אני רואה את עצמי העונה בנטס כדבק שיחבר בין קווין דוראנט וקיירי אירוינג. אני אהיה הדריימונד גרין של הקבוצה", הוא אמר היום לג'אמפ' של ESPN.

"אני מסוגל לחלק 10 אסיסטים. אני מסוגל לקטוף 10 ריבאונדים, ואני יכול לקלוע BUNCH של נקודות. הכל תלוי באיזה צורת משחק המאמן ירצה שאשחק עם דוראנט ועם אירוינג"

"כמובן שאין לי מושג כיצד המאמן סטיב נאש יראה את החמישייה הפותחת, אבל אני מאמין שיש לנו את הפרסונל שדומה מאד לזה של הגולדן סטייט ווריורס, ואני אהיה הדבק שמחבר בין החלקים!"

בן ה-27 הזה קלע העונה 20.6 נק' ולחלק 6.8 בונבונים.

דינווינדי סיים באומרו שהוא ינסה TO EMULATE את משחקו של סטיב: יש לו את האינטיליגנציה של סטיב (אם לא עולה עליו, וכמעט על כל אחד בליגה – מנכ"לים, מאמנים, ושחקנים (ה-IQ שלו שווה בוודאי לחיבור שבין ה-IQ של דוויין האוארד ו-AD):

"His basketball acumen is second to none. Multi-time MVP, one of the greatest point guards of all time, somebody that you can learn a ton from. And being in the position that I'm in, he also had the kind of career where he played some of his best basketball late. So, just a career-arc and career path that I would love to follow. So it's a match made in heaven for me."

9. סטפן סיילס, ג'ף ואן גנדי, וג'ון לוקאס נשארו המועמדים האחרונים לאמן את הרוקטס

*סטפן סיילס

סטפן, למעלה עם אביו פאול, לא היה שחקן כמו אביו אבל מסתבר שיש לו את מה שצריך כדי לאמן. עוזר המאמן הזה מדאלאס מבריקס היה למעשה המאמן הראשי של לוקה. סטיב הזה ינק כדורסל מאביו מגיל אפס. הוא לא היה 'גדול' כאביו, אבל כנראה שבמקום משקל ושריים הכל הלך למוח. הוא התקבל, שיחק, ולמד בבראון יוניברסיטי של האייבי ליג, וזה מספיק עבורי. מי שזוכר את האבא, פול סיילס לקח 2 אליפויות עם הסלטיקס בשנות ה-70 המוקדמות עם דייב קאונס, ג'ון הבליצ'ק, ג'ו-ג'ו ווייט, תום סנדרס, פטו ווסטפול, ואחרים – קבוצה שלקחה שתי אליפויות וכולם שכחו ממנה וכמה גדולה שהיתה בגלל בסלטיקס שח 5-6 שנים אחרי עם לארי בירד, מקהייל ופריש!) ואחת עם סיאטל. פול היה מאמן ראשי ב-NBA משך 32 שנה, ואני אישית לא החזקתי ממנו, אבל 32 שנה באיזה 10 קבוצות זה לא דבר של מה בכך. לפי אתר ה-RUMORS שאלו את דארל מארי להמלצה והוא סירב להיות מעורב, אבל שמעו אותו בעבר מהלל את סטיב.

*ג'ף ואן-גנדי

עליו לא צריך להרבות מילים. אני אישית ביליתי בניקס משך כל שנותיו כמאמן ואני מכירו אישית.

ג'ון לוקאס

מעטים בוודאי זוכרים שג'ון לוקאס היה בחירת דראפט ראשונה לפני יובלות. בשנות ה-70, ע"י…יוסטון. הוא היה השחקן טוב ששרד בליגה 16 שנה בלפחות עשר קבוצות. אבל עובדה שהוא שרד. אחרי זה הוא התחיל בקריירה אימון בינונית, אף היא נמשכה איזה 15 שנים. הוא שייך ליוסטון רוקטס בתפקידי פיתוח שחקנים. אבל הוא בן 66, ואין לי מושג מה פתאום יוסטון מעוניינת בו. לדעתי בגלל שמארי מכיר אותו זה שנים רבות ולא רצה להצביע על מישהו אחר, הוא ביקש לא להיות מעורב בבחירה לפני שהחליט לפרושץ

אני הייתי בוחר בסטיב סיילס ללא היסוס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 174 תגובות

  1. לילנ טוה מנחם.
    .
    הבעיות של הנטס מתחילות ונגמרות בראש של קיירי. השתלת הכוכבים בקליפרס נכשלה והמציאות עבור הנטס אפילו יותר בעיתית. ההחלטה של גו האריס לגבי עתידו תרמוז לאן נושבת הרוח בקרב השחקנים הותיקים / צעירים בנטס.

  2. טמפה ניצחה ומנעה מיוסטון לחזור מ 3-0
    ג’ון לוקאס אולי בן 66 אבל הוא חלק מהמערכת ביוסטון, אני חושב שאם זה תלוי בהארדן הוא יעדיף מישהו שהוא מכיר

    1. אני טועה או שיוסטון מיצבו עצמם כקבוצה הכי שנואה בארה"ב?
      .
      מסכים לגבי הארדן, לא חושב שהוא רוצה לעשות שינויים משמעותיים במשחק שלו

      1. הם רחוקים מזה
        יש סקר שנתי ויוסטון הכי שנואה במדינת יוטה
        בדרך כלל הקבוצה הכי שנואה היא הלייקרס למרות שבתקופת דוראנט גולדן סטייט הייתה השנואה ביותר

  3. מורי זה אחד האוברייטדים הכי גדולים. מצד שני מכרו אותו ב2018 אז לכו תדעו.
    אני שמח שכל החרטא שלו נכשלה כשלון חרוץ. טנש בטח באבל אבל לא נורא זה מכה קלה בכנף זו לגמרי הייתה השנה שלהם.
    מנחם טראמפ צוחק עליכם, אתם בולעים כל בדיחה שלו בשקיקה.
    דינווידי הצחיק אותי.
    אגב מנחם מילאן פתחה עונה עם 4 נצ רצוף….זה לא קרה מאז שאני זוכר והזכרון לא משהו 😎
    סבא זלאטן גוזם כל דבר שזז וגזם אתמול בדרבי.

    1. צדיק, זלעטי מלך!
      חזר אחרי הקורונה והרשית פעמיים.
      זה שחקן שהתרומה שלו כמו רונאלדו, מסי ולובנדובסקי הפולני.
      מילאן היו צריכים לסגור אתו על חוזה ל 3 או 4 שנים אבל הם מפחדים…

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח צדיק
          פיולי מספר שזלעטן ביקש שיחליפו אותו. כנראה הרגיש שהצמד מספיק לו.
          🙂
          פיולי כמובן סירב…..
          וזלעטי בן 39. מתי תתחיל הירידה שלו?

  4. ענק אתה מנחם
    אז עכשיו הוא מאיים שיעזוב?
    קודם דיברתם על זה שלא יקבל את תוצאות הבחירות ועכשיו על זה שיעזוב.
    נו כבר אין כח לתעמולה ולשטיפות המח של האמריקאים, משני הצדדים.
    שנהיה אחרי הבחירות ונראה מה יהיה.

    1. לגבי הכדורגל כל מילה.
      אני רואה את באיירן משחקת בלי הרבה עמדות ברורות בכדורגל של פליק.
      כולם תוקפים ואפילו בוטאנג מטווח מיידי פעם. אבל כשמישהו עולה תמיד מישהו ישאר מאחור. נדיר שכל באיירן, למעט נוייר נמקאים כולם בחצי של הקבוצה השנייה אבל זה קורה מידיי פעם.

    2. דוק, לכתוב על האמת "תעמולה" ו-"שטיפת מוח" רק בגלל שהיא לא נוחה לך, לא הופך אותה לכזו.
      .
      לא צריך להכניס מילים לפיו של טראמפ. הוא אומר את הדברים לבדו.
      בבקשה –
      ראיון עם וואלאס מפוקס ניוז, ערוץ הבית של טראמפ:
      .
      https://www.youtube.com/watch?v=W6XdpDOH1JA
      .
      בקטע הרלוונטי, טראמפ נשאל במפורש האם יקבל את תוצאות הבחירות, וזה אחרי שהאשים (מבלי לספק שמץ של הוכחה) את הדמוקרטים בזיוף:
      “I think mail-in voting is going to rig the election ,I really do.”
      שאלת ההמשך שאלה אותו האם יקבל את תוצאות הבחירות, וזו הייתה תשובתו:
      “I have to see. Look, you—I have to see. No, I’m not going to just say yes. I’m not going to say no.”
      .
      זה נשיא ארה"ב, מרשה לעצמו להאשים את היריבים בזיוף מבלי לספק שמץ של הוכחה,
      ואז אומר בתשובה לשאלה האם יקבל את תוצאות הבחירות – נחיה ונראה.
      מילים שלו.
      לא תעמולה,
      עובדות.
      .
      חביבי,
      הגיע הזמן להפסיק לטמון את הראש בחול.

      1. גיא די בחייאת לאכול כל בדיחה שלו. הוא יכול לומר מה שבא לו. יש איסור לומר מה שבא לו? דרך לגיטימית לנצח בבחירות לא שונה מהצד השני רק שטראמפי עושה זאת בחינניות.
        זה שיש אהבלים שמאמינים לפוליטיקאים זה לא אשמת הפוליטיקאים הם משחקים במשחק שלהם.
        גם אתה מאמין לשיקצה ובולע את דבריו בשקיקה נו אז מה? וטראמפ ליד השיקצה עובר פוליגרף בקלות.

        1. שמעון,
          כרגיל מגיע עם נרטיב מהבית. כזה שלא קשור בכלום למה שכתבתי, ולסיבה שכתבתי את זה.
          .
          הפואנטה הברורה, ממנה בחרת להתעלם, היא שלכתוב שזה בגדר האפשרות הסבירה שטראמפ יחליט להתכחש לתוצרות הבחירות זו לא תעמולה. זו האמת. מילים שטראמפ בעצמו אמר, בראיון שקישור עליו תמצא בתגובתי הקודמת.
          הניסיון לצבוע כל אזכור נגד טראמפ בנוגע לשקרים שלו, בנוגע לאמירותיו החותרות תחת הדמוקרטיה, בנוגע לאמירותי הגזעניות –
          זו דמגוגיה.
          בגלל שממש אין צורך להפיץ פייק ניוז נגד טראמפ. הוא מספק מספיק פנינים במילים הברורות והישירות שלו.
          אלו העובדות כפי שהן, האמת כפי שהיא.

        2. אני לא אסרתי על טראמפ לומר משהו.
          אבל אני לא מוכן לשבת בצד לנוכח תגובות הצובעות את זכותי לאזכר את מה שטראמפ אמר במפורש כ-"תעמולה",
          או לנוכח תגובות דמגוגיות המנסות במאמץ ילדותי לגכח את מי שמצביע על המלך העירום.
          .
          (הכי מתאים, השיר הזה, כאן ועכשיו)
          .

          1. אחלה שיר, גם המסר לא רע.
            בקליפ אפשר לראות מדגרות קורונה, ואנשים חסרי אחריות שלא שומרים על מרחק, חלקם בלי מסיכות, במצב לא פשוט שמצריך משמעת עצמית גבוהה, וערבות הדדית.
            נ.ב
            כמו שהגבתי לא פעם, לא חייב לתאר את המצב כקץ הדמוקרטיה כדי להפגין, אפשר להפגין על דברים שחשובים, ובו זמנית לטעון שהמצב לא איום ונורא(אם כי טעון שיפור במיידי), העולם לא בינארי, הוא יותר בכיוון של הקסה.

            1. הסמולנים כל כך מוגבלים ביכולת שלהם לעשות משהו שאפילו שהם מתאמצים לייצר מדגרות קורונה המדגרות האלו לא מצליחות לייצר חולי קורונה.
              ובעברית עם פחות אירוניה יש לך עוד שקרים ו/או הזיות שדחפו לך למח שאתה מעוניין להפיץ?

        1. טראמפ אומר "נחיה ונראה" על האם הוא יכבד את תוצאות הבחירות. ציטוט מלא שלו, מצולם, ומתועד, מצורף לתגובה שלי,
          ןהתשובה שלך היא "משני הצדדים…."
          .
          אז, לא.
          לכתוב שזה בהחלט בגדר האפשרות הראלית שטראמפ יבחר לא לכבד את תוצאות הבחירות, זו לא תעמולה. זו האמת.

          1. גם ביידן לא אמר שלא יגדיל את מספר השופטים בעליון אם בארט תאושר(דבר חסר תקדים, חסר אחריות, וחסר כבוד לדמוקרטיה).
            שני פחי אשפה מתמודדים לראשות ארה"ב. שיהיה לנו בהצלחה (יאללה טראמפ פרק אותם)

            1. נו נו נו דמוקרטים, אל תהיו מלוכלכים וחסרי כבוד כמו הרפובליקנים, רק להם מותר. זה מה שאתה טוען?

            2. אני טוען שיש הבדל מהותי בין לנצל את החוקים לטובתך, כולל למנות שופט לבית המשפט העליון. (דבר שנעשה כבר בעבר).
              לבין לשנות את החוקים מהיסוד, ולמנות עוד 1000 שופטים שמאלנים לעליון.
              סימטריה לפי הדמוקרטים. טוב מה אפשר לצפות מאלה שאמרו שהצוואה של גינזבורג זה "שטראמפ לא ימנה שופט לפני הבחירות" ברצינות. עדר של גלמים, נטולי בינה, ודעת.

            3. חשוב לי להדגיש אור, שאין לי תלונה כלפיך חס ושלום. אני חושב שאתה אדם ישר. יש לי תלונה על הכלל.
              תמיד יהיו פרטים ששונים מהכלל…

            4. הכל טוב, תודה על ההסבר

            5. אין חוק בארה"ב שאומר שאסור להוסיף שופטים לבית המשפט העליון , פשוט לא עושים את זה , בדיוק כמו שהרפובליקנים אמרו לאובמה שאין חוק לא להוסיף שופט בשנת בחירות אבל עכשיו הם עושים את זה בלי בעיה.
              אז למה שביידן יכבד חוקים לא כתובים כשהרפובליקנים לא עושים את זה?

          2. בוא נחכה מספר שבועות ונראה אם הוא יעשה שם את מהפיכה שאתה כל כך פוחד ממנה!
            לדעתי ובהנחה שיפסיד הוא יעזוב כמו גדול ולא יצטרכו לזרוק אותו מהבית הלבן.

          3. גיא,
            .
            שאלה אמיתית לא בטון ציני בכלל- למה ה OCD שלך לא יוצא כאשר מדובר בביידן? אתה מודע לכמות החומר העובדתי המזעזע לגביו מבערך 1980?
            אני לא מכיר שולף נתונים יותר טוב ממך אז איך זה יכול להיות שאין לך מה להגיד על הצד השני?
            שואל בשיא הרצינות

            1. מצטרף לשאלה הזו.
              אתה מכשיר פדופיל?
              לא נראה לי!

            2. לא מדובר כלל על -OCD.
              מדובר בתגובה של דוק, זו הגורסת שביקורת הנכתבת על טראמפ היא תעמולה.
              .
              בכלל,
              אם תתבונן בפוסטים אודות ארה"ב, טראמפ, ביידן –
              אני ממעט לקחת מהם חלק.
              התגובה שלי כאן קשורה לדרך בה מבוטלות טענות בעזרת הטיעון "תעמולה".
              .
              עכשיו, אם בתעמולה עסקינן, אני אשמח לעובדות המאששות את התעמולה שדוק כרגע הפיץ –
              "פדופיל".
              כאשר אני באתי והאשמתי את טראמפ בשקרים, בכך שהוא מאיים לא להתפנות מהבית הלבן, בהפצת פייק ניוז,
              הבאתי את דבריו כהוכחה.
              עכשיו,
              היכן הסימוכין לטענת הפדופיל?

            3. ידידי, יש ביקורת שהיא תעמולה.
              עכשיו יש תעמולת בחירות ומוציאים הכל נגד טראמפ. כל פיפס קטן. דונאלד הוא כמו פיל בחנות חרסינה, זה הסגנון שלו ובתעמולה לוקחים כל מיני ציוצים והופכים אותם לשוד ושבר… בסדר גמור. זה קורה משני הצדדים. אנחנו חיים בעידן הפייק, הכל כמעט פייק. עיתונות ישרה נדירה, הצבע השולט צהוב. כל אחד מביע דעתו.
              נחכה עוד כמה שבועות ונדע האם טראמפ המפסיד יעזוב כחוק או שיצטרכו להוציא אותו בכח. לדעתי יצא בלי בעיות. אם הדמוקרטים ינצחו בצורה משכנעת הוא יעזוב במהירות ויש אנשים מהפמלייה שלו שידאגו לכך.

            4. אתה ילד גדול ויודע מצוין לגגל
              לא חסרים סרטונים ברשת שמראים איך הוא שולח ידיים ומסניף ילדים במיוחד. בחלק מהמקרים מעירים לו על שהוא שולח ידיים, בחלק אחר הילדים נרתעים, רואים את אלה שסביבו מעוותים פנים.
              אג עכשיו אני סתם זורק דברים?

            5. אג=אבל
              בוא נוסיף גם שלא פעם החטיפו לו ביד כששלח יד לילדה קטנה.

            6. דוק,
              ראית שכאשר כתבתי על טראמפ שהןוא אמר "א, ב, ג", אני גם הוספתי ציטוט + סרטון המראה את הראיון המלא?
              .
              עכשיו, תביא דוגמה המוכיחה פדופיליות. זו האשמה חמורה, ואתה כותב ש-"לא חסרים סרטונים". תביא עדות.
              עד אז, לי זה מרגיש כמו תעמולה.

            7. גיא,
              שני דברים:
              1. שני הצדדים לא יקבלו את התוצאות הבחירות הקרובות- אחד אומר את זה השני מסתיר את זה אבל יפעל בדיוק אותו דבר. והדמוקרטים אכן לא קיבלו את התוצאות של 2016 ופעלו להדיח אותו בכל דרך אפשרית (ושקרית) פשוט לאדם הרציונלי כמוך זה לא הגיוני שכ"כ הרבה גופי תקשורת ישקרו אבל זו המציאות.
              הקורונה חשפה את כל הבלופים. יש כאלה שעדיין מסרבים לראות אותה אבל זה עניין של זמן.
              2. לגבי ביידן יש מלא הוכחות- תחפש בעצמך בהתחלה. הדרך לאמת ארוכה ומפותלת ומכאיבה. אם לא תמצא בכיף אשלח לך מלא לינקים.

            8. דקסטר, זוכר את ההפסד של אל גור?
              .
              מלא הוכחות. תראה לי הוכחה שביידן פדופיל. זה מה שכתב הדוקטור.

            9. תראה לי הוכחה שטראמפ גזען

            10. I have black guys counting my money, I hate it, The only guys I want counting my money are short guys that wear yarmulkes all day
              .
              Laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that
              .
              Why are we having all these people from shithole countries come here? We should have more people from places like Norway
              (התייחסות להאיטי, ומדינות אפריקה)
              .
              האמת?
              אפשר להמשיך ולהמשיך. להציג את נאום המקסיקאים "הם אנסים, אני בטוח שיש ביניהם אנשים סבירים" ,
              את נאום ה-"עצרו את המוסלמים",
              את מה שאמר אינספור פעמים על נשים,
              אבל זה מיותר.
              תקשיב לבן אדם. הוא לא מסתיר את דעותיו. למעשה, הוא מפגין אותן ללא היסוס או בושה.
              הוכחה…

            11. גיא,

              שנינו יודעים שזאת לא הוכחה.
              ואתה יודע טוב מאוד למה הוא התכוון בניאום שלו על המקסיקנים.
              אותם מקסיקנים הם הפושעים הכי גדולים אולי בעולם (ולא סתם שיעור הרצח במקסיקו הוא הגבוה בעולם)
              ואתה יודע, יש לי חברה טובה מקסיקנית- מה שהיא אומרת על המקסיקנים לטראמפ לא היה אומץ.
              .
              ובינתיים ההיספנים והשחורים בארה"ב בתקופת טראמפ היא ההכנסה החודשית הכי גבוהה שהיתה להם.
              ובטח עליה מרשימה ביותר לאחר תקופת אובמה.
              .
              אם הוא היה כזה גזען הוא לא היה דואג לאוכלוסיות האלו.
              לא יודע אם שמעת על המיזם של אייס קיוב לאחרונה- טרמאפ היה הראשון לאמץ אותה ולראות איך מיישמים לפחות חלק מהתוכניות כדי לעזור לקהילה השחורה.
              כמובן שהתקשורת לא יכלה לספוג שהנראטיב שלה מקבל כזו פגיעה קשה אז ישר ניסו לקטלג את אייס קיוב כאילו הוא עובד עם טראמפ ועבר צד..
              .
              תקשיב גיא, אתה בחור חכם אני בטוח שאתה מסוגל ליותר מזה כשאתה רוצה.
              אבל זה בסדר שאתה לא רוצה, בכל זאת מדובר ביסודות אמונה שעומדים להיחרב לך ברגע שתגיע לאמת.
              .
              כשתרצה באמת ותהיה פתוח לדעת אתה תקבל את המידע.

            12. דקסטר,
              אתה מקבל תגובה של משפטים אותם טראמפ אמר, מילה במילה,
              בוחר לעצום עיניים כי זה לא מסתדר עם התאוריה שלך.
              בינתיים,
              הוכחה לכך שביידן פדופיל לא מצאת לנכון לספק.
              .
              זה, דרך אגב, ההבדל בין עובדות לבין תעמולה.

          4. התשובה שלי היא שנמאס מהתעמולה משני הצדדים גם זו של טראמפ וגם זו של אלה שעושים דמוניזציה שלו.
            אם הוא ינצח בבחירות אולי יהיו מהומות אבל מי שיהיה אשם זה העיתונות ששונאת אותו ומלבה את האיבה בכל הזדמנות.

            1. הזבל התקשורתי אותו דבר, גם פה וגם בארה"ב. מתדלקים את הגלמים והעדר. תראה את אלה שיוצאים לרחובות וחלק לא מבוטל צועק ססמאות נבובות,שרק אדם שחי בחושך יכול לטעון את זה.
              וכמובן מחבקים אותם, אדם בוגר מתלבש בדמות אשה ערומה, גועל נפש מזוקק, מחפיץ נשים, ופוגעני. אבל בגלל שהוא "אומן"(אומן מיי אס) מסקרים אותו באהדה.
              עוד "אומן"(זה שתקע את דגל מדינת ישראל בתחת, מי ישמע דה וינצ'י), קשר את עצמו ערום לרמזור, מישהו התלונן?
              שרמוטה קיצונית(שלא נראית משהו) חשפה את שדיה על מנורת הכנסת, כדי לעורר פרובוקציה על ידי מיניותה, ולעורר דעת קהל, מישהו יצא עליה? התלונן שהיא מחפיצה נשים ? (מזכירה שרמוטות טיק טוק ואינסטגרם, אך לצערה היא לא יפה כמותן).
              וכבר אמרו רבותינו :
              "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס"

            2. אז התלונה שלך היא שיש מפגין שמתחפש (רחמנט ליצלן) לאישה, ו-2 נוספים/נוספות שמתערטלים?
              נורא.
              .
              גרוע בהרבה מקבוצות שמגיעות במטרה להפחיד ולפגוע.
              שד חשוף על סמל המדינה, אסון.
              .
              גז מדמיע, תרסיס פלפל, אלות ובקבוקים שבורים. זה הגיוני. הוא הרי התחפש לאישה…
              .
              כן, מתדלקים את הגלמים והעדר. והם מתחמשים בגז מדמיע ויוצאים במטרה להשתיק.
              בינתיים, זה "רק" גז מדמיע ותרסיס פלפל. בינתיים.

            3. אל תכניס לי מילים לפה. אני מגנה אלימות של הזויים מכל הצדדים. אבל אני רק שם דגש על ההבדל בסיקור התקשורתי.

              למה את מעשה סדום ועמורה של ההזוים האלה לא מגנים, אבל את האלימים הפראיים (שזה קומץ גיא, רק קומץ) יודעים טוב מאוד לגנות.
              את "שושקה" אומן סדום ועמורה חיבקו, לא ראיתי חיבוק של האלימים שמכים את המפגינים.

              גם אני יכול להשתמש בשיטה שלך להקטין דברים.

              אנשים בודדים שמרססים גז מדמיע מרחוק, ממש גוועלד(היה טוב?)

              אני חושב שזה הבעיה, חוסר היכולת של אנשים לעמוד מול השוליים של המחנה שלו. טראמפ לא מגנה ארגונים של מושפעים, ביידן לא יוצא נגד הפגנות אלימות.
              ביבי פחות מגנה מיעוט אלים(לפי דעתי הוא מגנה בצורה יפה), והתקשורת והשמאל מחבקים אנשי סדום ועמורה.

              אני לא לוקח חלק במשחק הזה.
              אני חושב שההתנהגות של ההפגנות(עזוב תוכן) מופקרות בצל מחאת הקורונה.
              ואני עדיין מרגיש ממש לא בנח שהממשלה אוסרת אותן.

              אני מתנגד לאלימות נגד מפגינים, לא משנה התנהגותם, זה תפקיד הממשל.
              ועדיין סולד מקומץ סהרורי שמבזה נשים, ויותר מתאים לסדרום ועמורה.
              הגיע הזמן לקול השפוי להיות דומיננטי, ולא לשוליים קיצוניים

            4. סדום ועמורה.
              אני ממש מתקשה להבין. איך באותה נשימה אתה כותב על חיבוק לו זוכה מישהו שבוחר להתלבש בתחפושת מגוכחת (במי הוא פוגע?), ועל מי שיוטצאים לרחוב במטרה לפגוע. מי שמנסים דרך אלימות להשתיק את המחאה.
              .
              אני לקחתי חלק בהפגנות, ולא ראיתי רמז של אלימות מצד המפגינים.
              .
              דרך אגב,
              תחזור כמה וכמה שנים אחרונית –
              אני בתקופתו הייתי בולט בתמיכה בזכותם של מתנגדי פינוי גוש קטיף למחאה.
              אני לא זוכר קבוצות של אנשי שמאל יוצאים לרחוב בניסיון לפזר הפגנה לגיטימית.

            5. במי הוא פוגע?
              שאלה מעניינת…
              אז לדעתך אפשר לשדר סרטי פורנו ברחוב, הרי זה לא פוגע באף אחד. סדום ועמורה כבר אמרנו?
              (ברור שהדוגמא קיצונית, ונועדה רק להראות, שיש דברים שאפשרי לאסור *במרחב הציבורי* גם אם הם לא פוגעים ישירות באף אחד. גם מיל מתייחס לזה בעל החירות)

            6. נכון התקשורת היתה תמיד שלווה, ונגד אלימות מול מפגינים.
              ראה למשל את המאמר אוהד השלום הזה בוואלה.

              https://rotter.net/mobile/viewmobile.php?forum=scoops1&thread=205198

              אני כמובן מגנה אלימות כמעט תמיד, ופה מגנה כל אלימות נגד מפגינים.
              גם מטעם הצדק, וגם מבחינה פרקטית, שהדבר לא יעזור, ויתן לגיטימציה לעושי ההפגנות.

            7. שוב,
              אתה כרגע משווה בין מישהי שחלצה את שדיה בפומבי לבין מי שתקפו מפגינים באלימות תוך שימוש בגז מדמיע ובתרסיס פלפל.
              איך זו השוואה לגיטימית?

            8. בכנות –
              אתה זוכר מאותה תקופה חבורות של ביריוני שמאל בדרכם לפזר הפגנה של מתנגדי פינוי גוש קטיף?
              .
              חד משמעית, אם היו כאלו, הם היו זוכים לגינוי ברור שלי. ההפגנה היא זכות יסודית בדמוקרטיה. גם אם היא נוגדת את עמדתי.

            9. מה זה השוואה? אסור לי לדבר על שניהם? אתה יודע, אפשר לדבר על כמה נושאים, גם שהם לא שווים.
              (אני אפילו לא דן, על הסכנה הרעיונית בהזניית המרחב הציבורי).
              אתה למשל, לא מסוגל לגנות התנהגות של מפגינים, כי אתה מפוזיציה.
              אני בינתיים, גינתי אלימות של קומץ שמעניין לי את הסבתא, ואין לי שום קשר איליו, וגם הם עדר של גלמים, סהרוריים חסרי בינה,שמושפעים גם מהמואשם בפלילים(למרות שלדעתי הם היו חסרי בינה לפניו, וחשארו אחריו).

              השמאל מחבק סדום ועמורה כבר אמרנו?

            10. איתי
              אתה לא יכול לדבר על קומץ שאתה מגנה כאילו זה כל הסיפור כאשר הקומץ הזה מופעל ע"י אנשי מפלגתו של ראש הממשלה (אם לא ישירות בהוראתו)

            11. מהמילים של טראמפ אני מסיק דבר אחד וזה אמנם פסיכולוגיה בגרוש אבל זה מה שאני חושב. ״הבחירות יוכרעו על ידי זיוף של הצד השני״ = ״אני מנסה להכריע את הבחירות על ידי זיוף״

            12. זה רטוריקה לא פסיכולוגיה אבל להאשים את הצד השני במה שאתה עושה זה תופעה נפוצה בעולם

            13. תודה מנחם.
              דר רזי – להאשים את העיתונות בהסתה של טראמפ ובמהומות שקבוצות לבנות שמקבלות גיבוי ממנו יגרמו זה כמו להאשים את השופטים שהסטפבק של הארדן לא יפה לצפייה…
              הוא מטפח אותם כי זה הבייס שלו, הוא אפילו לא מסתיר את זה. הוא גזען (למרות שיש לו חתן יהודי, כנראה ביתו לא כזאת)

    1. כזה דביל לא ראיתי כבר הרבה זמן. כל מי שעיניו בראשו מבין שכל הקישקוש הפוליטי הזה על מגרש הכדורסל רק הורס ובטח כשמנסים לקדם אג'נדה מבוססת על שקרים והזיות.
      מה קורה עם העבריין שירו בו? לאן הוא נעלם, שכחו ממנו או שכמו בתקריות אחרות גילו שהמשטרה היתה בסדר?
      מיליונרים כושים בוכים על קיפוח וצדק חברתי, אפשר לעשות מזה סרט קומדיה

  5. בוקר טוב דוק.
    מהפכת האנליטיקס של מורי ביוסטון הייתה קיצונית מדי, אבל בסופו של דבר הגישה הכללית נכונה – עדיפות זריקות הרבה יותר יעילות של שלשות, לעומת ההתקפות של שנות התשעים או תחילת האלפיים שהתבססו הרבה יותר מדי על המיד ריינג', הזריקה הכי פחות יעילה על המגרש.
    גם היום יש סנטרים נהדרים בצבע, ועובדה שניקולה יוקיץ', שחקן הפוסט אפ הטוב בליגה, משחק לא מעט בפוסט, אבל פשוט אין צורך בשחקנים כאלו כששחקני הכנף ושחקנים עם מגוון גדול יותר של יכולות נכנסים לליגה.
    מה שמורי עשה היה קיצוני מדי בגלל שוויתרו על זריקות מיד ריינג' פנויות גם כשהיו, אז צריך לקחת את האנליטיקס במידה, כי הם מספרים הרבה, אבל בסופו של דבר צריך גם להסתכל על השחקנים שיש והאם זריקה פנויה משם באמת פחות עדיפה, וכעת יהיה עידן חדש ברוקטס. יהיה מעניין לראות, זה בטוח.

    1. למה אתה חושב שזה היה קיצוני מדי ומה שהפיל את הרוקטס בסוף? הם לא ויתרו על זריקות מיד ריינג' פנויות הם פשוט לא שמו את עצמם במצבים כאלה.

      1. מקום אחרון בליגה בזריקות בטווחים של עד 5 עד 20 רגל.
        https://stats.nba.com/teams/shooting/?sort=5-9%20ft.%20FGA&dir=1
        *
        זה מתייחס רק להארדן אבל השרטוט שם די מדהים. גם הנתון של 20 זריקות מיד ריינג' סך הכל ב-68 משחקים.
        https://www.cbssports.com/nba/news/new-rockets-gm-coach-need-to-empower-james-harden-to-shoot-midrange-jumpers-again-especially-in-playoffs/

          1. קראתי מה שאמרת שוב. נראה לי שנתפסת לסמנטיקה של רותם. בשבריר שניה של כדורסל "לוותר על זריקה אפשרית" ו"לשים את עצמך במצב כזה" זה לא מצבים מאוד שונים.

            1. זה לא סמנטיקה. יש לזה משמעות מאד גדולה. השחקנים פשוט לא נמצאים באיזור של לקחת זריקות כאלה. מי שכן יכול זה ווסטברוק הארדן וגורדון. הארדן מבין טוב מאד שהוא יכול לנהוציא הרבה יותר מעצמו בסטפבק מהשלוש (מה שהפך אותו לסקורר בלתי עציר בשנים האחרונות). גורדון תמיד היה שחקן מיד ריינג' זוועתי אז טוב שהוא לא זורק. וראסל או ראסל תמיד יהיה הוא ממשיך להטיל לבני מידריינג' גם ברוקטס.

            2. אין בין המיד ריינג' לקו השלוש "איזור". אולי אם אתה לילארד. לרוב האחרים זה צעד לפה, צעד לשם. אם אתה רואה שאתה יכול לעשות צעד לשם ובאותו השם לא יישמרו עליך אז "ויתרת על זריקה אפשרית".

            3. מעבר לשלושה שציינתי איך תגיע למצב שבו פחות ישמרו עליך אם תעשה צעד קדימה?

            4. אבל זו הבעיה של יוסטון. זה לא משנה איפה הם עמדו, הם לא הצליחו לייצר נקודות כפי שהם ציפו מהשיטה.

            5. העובדות בשטח קצת חולקות עליך.

            6. הם לא היו במקום טוב בפלייאוף (איפשהו באמצע) באחוזים מהשלוש. וזה היה הנשק המרכזי שלהם. היית מצפה ממישהו להצטיין בנשק המרכזי שלו.
              זרקו משמעותית פחות ל-2 מכל קבוצה אחרת וגם בזה הם היו בינוניים – וזה כשהם התמקדו בחדירות ולזרוק מקרוב.
              בשטח זו העובדה. אלא אם אתה טוען שהם כיוונו לבינוניות.

            7. אתה מתייחס לפלייאוף הזה בלבד ואני מדבר באופן כללי.
              בכל מקרה זו לא הנקודה. הפואנטה של השיטה של הרוקטס היא שאם תזרוק רק שלשות, מתחת לסל ועונשין באחוזים ממוצעים תהיה יעיל יותר מכל קבוצה אחרת בגלל שזרקת את האלמנטים שלא משיגים לך נקודות.
              וזה הוביל את הרוקטס ליעילות התקפית מאד גבוהה בשנים הנ"ל.

            8. יעילות התקפית זה מדד אחד. בשנה האחרונה הם לא היו בין הראשונים (לדעתי 5 או 6 בoffensive rating? לא בטוח מה ההשוואה בין לפני לאחרי שהם סיימו להיפטר מכל הגבוהים). אם אתה מתמחה במשהו ומוותר על כל כך הרבה בשבילו – תהיה הכי טוב בו. הם לא היו. אי אפשר להחליט שזורקים כמו מטורפים מהשלוש, לוותר על היכולת לריבאונד מההחטאות ובנוסף להחטיא כל כך הרבה.

        1. לא רק זה, אבל היו גם בעיות אחרות. בסופו של דבר למורי היו יתרונות וחסרונות, אבל השינוי שם הוא די נדרש, לא היו מספיק התאמות והיה יותר מדי קיבוע, שחלקו הגדול הגיע ממנו (למשל החוסר בשימוש בפיק נ' רול של הארדן)

          1. זה דיבור באויר. הם הגיעו למסקנה שהבידודים שלו יותר יעילים לקבוצה. בטח שאחרי שהעבירו את קאפלה.
            אתה מציג אתה זה כאילו הבריחה מהמיד-ריינג' היה מה שדפק אותם.
            מה היתרונות ומה החסרונות ולמה בגללם חייב היה לבוא שינוי? קיבוע? להיפך הבעיה של מורי שהוא כל הזמן משנה ונוטה לפספס את החשיבות בהמשכיות.

    2. מסכים לחלוטין – וזה לאו דווקא הקיצוניות אלא יותר היעדר תוכנית ב': לא הייתה להם שום אלטרנטיבה כשהשלשות לא נכנסו טוב… הם לא היו קבוצת שלשות מדהימה בעקביות במהלך הבועה (ואני אפילו לא מדבר על משחקי אסון מפלייאופים קודמים כמו משחק 7 מול ג"ס). זה לא עוזר להסתמך על זריקות לשלוש כשהן לא נכנסות פנימה…
      גם לא עוזר לרווח את ההתקפה בשביל חדירות של שחקן כמו ווסטברוק כשהוא מחטיא לייאפים קלים במאני-טיים (לזכותו אפשר להגיד שהרוטציה הקצרה גמרה לו את האוויר, עוד משהו שאני לא מבין – רוטציה קצרה בקבוצה שאמורה לרוץ יותר מהר מהיריבות).
      *
      דווקא בהגנה הם לא נכשלו טוטאלית. הגנה כיום היא יותר מאמץ קבוצתי מבעבר והם בנו קבוצה שעושה חילופים היטב. אבל עוד שני שחקני כנף ארוכים וחזקים היו עוזרים להם. בעיקר בריבאונד אגב, אתה לא יכול לשתק לגמרי את לברון ודייויס, אבל כדאי שכמעט כל החטאה שלהם תלך אליך ושמישהו ישיג חזרה את כל השלשות שפספסת.

      1. יוסטון נכשלו בהגנת מעבר – הלייקרס הרגו אותם שם (וכן לשלשות יש חלק לא מבוטל בזה).
        ואגב רוטציה קצרה- יוסטון פחות קיצרו את הרוטציה מקבוצות אחרות. דניאל האוס קיצר את עצמו וזה סיפור אחר אבל הם שיחקו על רוטציה של 9. ווסטברוק והארדן לא שיחקו דקות רבות יותר ממה שהם רגילים – להיפך.

        1. יכול להיות. למרות שלדעתי הלייקרס היו הורגים אותם כך או אחרת. זה לא שלדנבר היה חסר גובה. מה שאפשר לעשות זה אולי פשוט לקלוע יותר מהם.
          *
          נכון לגבי הרוטציה. אבל זה לא העניין בעיני מי הכי קצר אלא מה המידה וכמה היא משרתת את האסטרטגיה שלך. גארדים אמורים לרוץ הרבה. הם גם ייספגו יותר מגע משחקנים גדולים וחזקים מהם. אתה צריך רוטציה טובה. אתה אמור להגיע לרבע 4 כשאתה יכול להמשיך לרוץ. אין לך דרך להאט ולמסור לשחקן בפוסט, פשוט כי אין לך כאלה.

            1. נכון. גם מעולם לא הרגיש לי שיוסטון קבוצה מאוד מהירה. אבל לטעמי – אם אתה בונה קבוצת גארדים – הם אמורים לרוץ. אחרת זה כמו קטנועים שאסור להם להשתחל בין מכוניות בפקק (יש מדינות שזה החוק בהם, קטנועים פחות פופולאריים שם). יש עוד יתרונות, אבל זה יתרון מרכזי שאתה מוותר עליו.

            2. אתה אמור לקלוע יותר מהקבוצה השנייה. איך שאתה עושה את זה זה כבר עניין שלך.

  6. ובנוגע למורי, צריך לזכור שליוסטון אף פעם לא היה סגל שקרוב להיות הטוב בליגה.
    עם הארדן, וגורדון קשה לקחת אליפות. ועדיין הם היו רחוקים פציעה של פול, ו0 מ27 ושיפוט מכור במשחק 7 מלהדיח את גודלן סטייט הגדולה…

    1. אני מת על טענות השיפוט המכור של יוסטון. הארדן עושה את המיטב כל משחק כדי לסדר את השופטים. יש לו שם פלופים לקריירה בהוליווד. זה שהם משחקים עם הראש של השופטים ואז מתלוננים על טעויות בשיפוט זה סוג חדש של שיטת מצליח.
      ואם מישהו היה משנה אי פעם תוצאה עבורם זה היה דופק אותם כי כל קבוצה הייתה רצה אחר כך לערער נגדם.

  7. etayle – מקווה שתצליח לכתוב יותר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. קראת למפגינה שרמוטה בלי להכיר אותה או לדעת עליה משהו חוץ מהמעשה האחד שהיא עשתה. זה בסדר גמור שתכתוב שנפגעת מהמעשה שלה, אבל מה אתה יודע עליה? למה לקלל?
    שמעון – לאדם יש אחריות למה שהוא אומר. בטח כשהוא מנהיג, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מנהיג את המדינה הכי חזקה ומשפיעה בעולם. אי אפשר לפטור את הדברים שלו הבדיחה, בטח כשהוא חוזר על זה שוב ושוב. וכשמציינים את זה לקרוא לזה תעמולה? תנסה להשאר עם המציאות

    1. אני חושב שלחשוף שדיים ברחוב כשמיסביבך המון אנשים, זו דיי ההגדרה של שרמוטה.
      אבל אולי יש כמה משמעויות למילה הזאתי.
      אבל זה לא הן שגאות בדבר שנקרא "מצעד השרמוטות?" נו אז אולי הבאתי לה מחמאה 😂😂😂
      האם לשיטתך זה לא מעשה נבזי, מחפיץ נשים, ומעורר חלחלה?

      1. שרמוטה זה מילת גנאי לזונה. גם אני לא מת על האקט של חשיפת שדיים על סמל לאומי, אבל אין קשר בין זה לבין קיום יחסי מין תמורת תשלום. ברור לך שאם מישהו היה קורא לאמא שלך/אחותך/הבת שלך/ בת הזוג שלך שרמוטה בגלל משהו כזה זה היה נראה לך פחות לגיטימי.
        אם נתבטא בצורה יותר מכובדת ועניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, יהיה פה הרבה יותר נעים לכולנו. השנאה רעה לנו.

  8. ספנסר דינווידי
    "אני רואה את עצמי העונה בנטס כדבק שיחבר בין קווין דוראנט וקיירי אירוינג. אני אהיה הדריימונד גרין של הקבוצה"
    אין דבק בעולם שיחבר את שני הרקובים האלה,
    וספנסר הולך לחטוף ערמת קקי יחד עם כל הקבוצה הזאת

  9. מנם מורי הצליח עם האנליטיקס, הוא היה הנביא, עשה את שלו והלך הביתה (לדעתי חבל שהוא לא נשאר).
    הוא גם ידע להוציא יש מאין ולהביא שחקני חיזוק מהיקב ומהגורן כדי להשלים את הארדן כמיטב היכולת.
    היום כל הליגה משחקת לפי העקרונות של מורי ושו"ת. רק תקרא מה סטיב נאש אמר בראיון שהוא נתן לאחרונה.
    יוסטון נכשלה?! יוסטון היתה הקבוצה עם המאזן השני בטיבו בליגה בכל השנים שמורי היה שם (למיטב שכרוני), אז היא הצליחה בגדול. היא לא לקחה אליפות בגלל הרבה סיבות שונות (מי אמר אריזה וכריס פול?) אבל לא בגלל מורי. נעשו גם לא מעט טעויות אבל האם הדרך היתה שגויה? אני לא חושב. היה צריך לעשות fine tuning בכל מיני צמתי זמן, קצת בשיטת המשחק בהתקפה (לזרוק יותר מהמיד ריינג' למשל). צריך לזכור שמנהל לא עושה את המהלכים שלו בואקום, רוב המהלכים הם אילוצים. למשל העברת קאפלה היא לא משהו שחשבו עליו ולפי הידוע זה יותר קשור לחוסר ההתאמה של ווסטברוק.

    1. + 100
      אנשים לא מבינים בכלל לאיזו עצמה יוסטון 2018 הגיעה. היא גררה למשחק 7 את הקבוצה אולי הכי טובה בכל הזמנים, בוודאי אחת מהגדולות – קבוצה שמעכה את כל מי שנקרה בדרכה, כולל קליבלנד בסוף.
      יוסטון 2018 הייתה חזקה להחריד, עם הארדן בשיאו ביעילות מפחידה, פול במנהיגות והגנה, אריזה וטאקר במוד-אמסטף וקאפלה וגורדון והשאר משלימים. אם לא ג"ס של דוראנט וסטף, היא הייתה דוהרת כל הדרך עד לטבעת. לברון והחבר'ה מקליבלנד לא היו מדגדגים אותם.
      רק מופע חד פעמי של 0:27, בשילוב עם פציעה רעה של כריס פול (פציעה של כוכב זה בדרך כלל טיל-קרקע-ביטול-חתונה) ואולי גם שופטים – בלמו את הרכבת הזאת.
      אלה דברים שלא תלויים במורי. את שלו הוא עשה הכי טוב שאפשר להעלות על הדעת.

      1. יוסטון 2018 היא הקבוצה הכי חזקה בעשור האחרון – שלא לקחה אליפות. היא טופ-5 בעשור הזה בכל מקרה.
        1. ג"ס
        2. ס"א 14
        3. מיאמי 12
        4. יוסטון 18
        5. ג"ס 15/קליבלנד 16

        1. אז מורי יצר קונטנדרית אחת ב13 שנה תוך כדי שנים של החלטות רעות שמנעו מהקבוצה להיות טובה יותר. אתה רואה עוד GMים בליגה ששרדו כל כךהרבה זמן עם כל כך מעט תפוקה?

          1. אני לא יודע איך אתה מתכוון למדוד תפוקה של gm. בכל מקרה דרך שאני חשבתי זה שהגעה לפלייאוף שווה נקודה אחת וכל מעבר של סיבוב שווה עוד נקודה. אני לא יודע מה מורי שווה לפי זה אבל אני די בטוח שהוא הגיע די גבוהה. אבל תן לי להבין אם הוא בועט ללוחמים גרסת 18 בתחת ומביא אליפות מבחינתך הוא ראוי?
            .
            הטרייד על ראס היה לא טוב אבל אני ממש לא חושב שזה היה תלוי בו. ההימור על קאפלה דווקא עבד לא רע ואפילו די טוב. יוסטון הפסידה דווקא במה שהיה אמור להיות החוזקה שלה עם הבאת ראס: משחק מעבר. זה שראס בדיוק חזר מפציעה זה ממש לא עליו.
            בסך הכל הקבוצות שהוא העמיד היו חזקות ועפומול אלופה חוץ מווריורס בהרכב כמעט מלא ברוב הסדרה. הגעה קבועה לפלייאוף ואיום אמיתי על כל קבוצה. כמה מנג'רים עם כל כך הרבה זמן נתנו תפוקה טובה מזו?

            1. GM נמדד בהחלטות שלו ובתוצאות שלהן.
              מה שאני אומר שכל GM אחר בלי המוניטין של מורי שהיה מבצע את ההחלטות שלו והיה מגיע לתוצאות שלו היה מוצא את עצמו בבית עוד לפני שהתמזל מזלו של מורי עם הטרייד של הרקדן, ושגם לאחריו הוא ביצע המון טעויות שנובעות מחוסר הבנה בכדורסל שעבור כל אחד אחר היו מסתכמות בפיטורין הרבה לפני שהוא הגיע להחלטה שלו להתפטר.

            2. חייב לומר שהניסוח "התמזל מזלו עם הרקדן" הוא די מעצבן. משתמע מזה שהחלטה מעולה שלו היא מקרה, החלטה לא טובה שלו היא עצם.
              .
              אילו החלטות אתה מדבר? אם אנחנו מדברים על מבחן התוצאה מורי לפחות בשנים האחרונות נותן בראש (אלא אם כן אתה בוחר בלוגיקה של שמעון שיש מצליחה אחת ו29 נכשלות בכל עונה)
              .
              חוסר הבנה בכדורסל? על סמך מה אתה אומר את זה?

            3. קודם כל זה היה צריך להיות הארדן ולא הרקדן (אוטוקורקט).
              וכן, היה לו הרבה מזל שהארדן בכלל היה אופציה ושהיה ניתן להשיגו.
              כשהוא בנה את הקבוצה באותו זמן הוא לא עשה זאת מתוך ידיעה שזה אופציה שתהיה קיימת עבורו. הוא בנה קבוצה כך שתהיה לו אופציה ללכת על שחקן במצבו של הארדן אבל זה לא נעשה מתוך ידיעה על שחקן ספציפי שהרוקטס מנסים להשיג. התאנדר באותה מידה יכלו גם לשלם להארדן ואז הוא היה נותר עם הסימן שאלה שהוא בנה שם שהארדן ופרסטי הצילו אותו ממנו.
              מורי לא טיפש והוא יודע טוב מאוד שהוא חייב את כל השנים האחרונות שלו וכל מה שאפשר לקרוא לו הצלחה ברוקטס להארדן, והוא בדיוק עשה משהו שמראה את זה.
              יש לי הרבה דוגמאות. הגרועה ביותר כנראה או הבחירה במקהייל למאמן או בהבאת הווארד כאשר הוא יודע שהוא פצוע ולא מסוגל לזוז.
              על סמך זה שלקח לו שנים להבין שצריך כימיה וההתאמה בין שחקנים ושצריך בדרך כלל זמן בשביל לבנות את הכימיה בין שחקנים בקבוצה. ואתה יכול אם אתה רוצה לראות שאפילו הוא מודה בזה שזה דברים שהוא נאלץ ללמוד עם הזמן.

            4. טוב אז אלו כבר טיעונים שאפשר להתמודד איתם.
              מקהייל – מסכים לגמרי לא מינוי טוב. תוקן (ועדיין הגיעו לגמר קונפרנס).
              הארדן – ממש לא מסכים מורי ידע לנצל הזדמנות. ברור שזה יכול היה גם לא לקרות. אבל זה מה שמבדיל בין ניהול טוב לכזה פחות טוב לא?
              האוורד? לדעתי זו חכמת הדיעבד. הגיעו לגמר ליגה + הוא היה מצליח לעבור את הווריורס היינו מדברים על זה שהוא הימר נכון (כמו על פול שפציע לא פחות. אני חושב שמעטים האנשים שיגידו שהטרייד על פול היה טעות)
              החלפה של שחקנים – לא יודע מה דעתי על זה. מצד אחד ראינו איך דנבר עושים תהליך מדהים והופכים מול העיניים שלנו לדבר האמיתי גם טורנטו הם סוג של מודל כזה. מצד שני אני לא מצליח לחשוב על קבוצות אחרות בסדר הגודל הזה עם תהליך דומה (את הווריורס אני לא סופר כי סטף הוא באמת תופעה נדירה ולא היה ליוסטון אף שחקן בסדר גודל של קליי שצמח בארגון + הווריורס הסריחו שנים בניגוד ליוסטון + היה לווריורס מזל שסטף הפציע חתם על החוזה המגוחך שלו. אטלנטה של מילסאפ והורפורד היו ללעג ושנינה והם נשארו עם אותו הגרעין כמה שנים למיטב זכרוני)
              .
              אבל בלי קשר אני חושב שאתה קצת מפחית מערכו – הנחלת שיטה ברורה שעובדת מעולה, יכולת להשתנות (אולי כמו שעידו אומר אפילו יותר מדי, כזה שלא מתמיד מספיק במה שהוא בונה וכאן יש דמיון לביקורת שלך) ולעבוד בתנאים לא פשוטים כאשר השחקנים שלך לא יודע להפריד את האגו שלהם. מה שהיה עם הבעלים והרצון שלו לא לשלם מס גם לא ממש עוזר לנהל קבוצה והוא עדיין העמיד לא קבוצה וואחד תחרותית שאם תשאר עם הגרעין הזה גם שנה הבאה לך תדע איפה זה ייגמר.
              .
              יש בהחלט בעיה עם זה שאין ליוסטון שום עתיד במצב הזה ואין להם כמעט בחירות דראפט לשנים הבאות.

            5. מקהייל תוקן, אחרי כמה זמן? (יותר מדי)
              אבל לא נאמר שהארדן לא היה החלטה טובה. זה החלטה מצויינת. העובדה שזה הייתה אופציה זה היה המזל של מורי.
              הווארד זה ממש לא חכמת הדיעבד. הווארד לא הגיע כשחקן פציע שבמקרה היה לרוקטס חוסר מזל איתו והוא נפצע. מורי הביא אותו כאשר הוא יודע שהוא פצוע ולא מסוגל לזוז. אפילו אבחנה אופטימית ביותר כלשהי שהוא יחזור אי פעם לבריאות מלאה לא הייתה לו (להפך, די הובטח לו שהוא לא יקבל שום דבר שדומה להווארד של המג'יק).
              בנוגע להחלפה המוגזמת של השחקנים זה דבר שהוא שיפר עם הזמן וכמו שאמרתי קודם, אפילו ניתן, נראה לי, למצוא בעברו איזה ציטוט שהוא מכיר בכך שהוא היה צריך ללמוד את זה, אם אני זוכר נכון. בשנים האחרונות הוא אכן השתפר בנושא אבל בין אם בגלל אילוצים או מסיבות אחרות נראה לי שהוא לא לגמרי נגמל מהעניין.
              השאלה היא לא כמה זמן קבוצה מסויימת הסריחה אלא כמה זמן GM קיבל כדי לעשות את עבודתו ומה יצא מזה. אם היית נותן להינקי להמשיך 13 שנה בסיקסרס אתה חושב שהוא היה עושה פחות?
              במחזוריות הרגילה של הNBA כמעט כל קבוצה הולכת להגיע לפסגה שהרוקטס הגיעו אליה גם תוך כדי החלפות GMים בינוניים. 19 קבוצות שונות הגיעו לגמר קונפרנס בשנים שמורי היה GM של הרוקטס. האנשים האחרים בתפקיד (בערך) שניתן לזקוף לזכותם כהונה באורך כזה בתקופה מקבילה זו זכו באליפות או יותר. אני לא רואה בהישגם שלו או בהחלטות שלו סיבה גדולה לחגיגה.
              האם מדובר בGM כושל וגרוע ביותר? לא, בהחלט יש לו הרבה נקודות חזקות שפיצו על הרבה מהשטויות שהוא עשה במהלך השנים.
              האם הוא מוערך יתר על המידה? מבחינתי, ללא ספק
              כמובן שאם לא הייתי דחיין בלתי נלאה הייתי שוטח את כל טיעוני בצורה מסודרת בטור שלא יכתב לעולם שכבר יש לו כותרת, אבל למי באמת יש כח לאסוף במסודר את כל ההחלטות שמורי קיבל כGM ברוקטס ואז עוד לחוות דעה על כל אחת מהן.

            6. אז אולי הטיעון שלך צריך לא להתמקד בנושאי אלא בתחלופה של הgm בליגה והמשמעות שלה.
              .
              מעניין אותי לדעת מה המשקל בביקורת שלך להגעה הקבועה לפלייאוף וזה שהוא עף תמיד מול האלופה (אני מחשיב את הווריורס שהוא פגש עם דורנט כאלופה. קשה לי להאמין שהרפטורס היו יוצאים עם ידם על העליונה בהרכב המלא או כמעט מלא שהרוקטס שיחקו מולם) ונחשבו בצדק לאיום הגדול ביותר?

            7. אני אמרתי מה הטיעון שלי. אני לא רואה איך זה אומר שאני צריך לדבר על נושא משיק בשביל זה.
              יש הרבה קבוצות שהפסידו לאלופה בלי להיות קונטנדריות באמת. (ויש גם קונטנדריות שהפסידו לא לאלופה)
              הרוקטס היו קונטנדרית רק שנה אחת תחת מורי.
              להגיע לפלייאוף זה טוב מאוד, ובתור אוהד עדיף בהרבה לראות קבוצה שלך בפליאוף, אבל העבודה של הGM זה לבנות את הקבוצה הכי טובה שהוא יכול כדי שהיא בשלב מסוים תתמודד על אליפות.
              אף אחד לא מהלל את הבלייזרז ואולשיי על השבע שנים הרצופות שלהם בפליאוף עם הופעה בגמר המערב והפסד לאלופה.

          2. + 1
            יש מצב שאתה צודק, אפשר לראות את זה גם ככה.
            אבל יש ג'יאמים שלא יצרו קונטנדריות בשנים האלה.

      2. לא יודע על הדירוג אבל לזכות מורי גם ניתן לזקוף שתמיד ניסה לשנות שדברים לא הלכו מבחינת שינויים בסגל ,כולל הימורים , חלקם הצליחו וחלקם פחות (ווסטבורק?)

    2. כל מה שרמרתי נגדו – אוקיי, ביקורת – זה שהוא הגזים עם הסמול בול. לעלות עם חמישייה שהגבוה ביותר בה הוא 1.95. אני ה יחיד כאן שמאמין שהואמ ממש מנכ"ל גאון שבוודאי יצליח מאד בפוטבול (או כל משחק קבוצתי שייקח לו חצי שנה להכיר). אני בעד מוריי כל הדרך

  10. תודה רבה מנחם. מעניין ומשעשע כרגיל. ותודה ענקית לגיא עדו לגוס ועוד שעושים עבודת קודש בשיח עם תומכי טראמפ/ביבי פה. אני נמצא בהפגנות והאלימות המשטרתית ממש מפחידה. יש פה ניסיון ברור של ביבי/טראמפ להיות מעל החוק. (וזה מצליח לצערי). ההפגנות הן על שלטון החוק, לא פחות. טראמפ השתיק בכפייה את כל מפלגתו בעניין האוקראיני שבו עבר במפורש על החוק וניצל את שליטתו בתקציב כדי לקדם את סיכויו לזכות בבחירות. (ועל הדרך לפגוע באוקראינה, בעלת ברית). ביבי נמצא מעל החוק מאז מרץ שבו התחייב לחתום על הסכם ניגוד עניינים. ההבטחה הזו שווה כמו הבטחה של האשך לגננת שמחר הוא מנקה את הלכלוך של הכלבים. איתי שים לב למה שקרה לשושקה…המשטרה עצרה אותה באלימות וחיפשה לה ברקטום. תסכים איתי שזה מופרע לגמרי ולא קשור לדמוקרטיה ששנינו רוצים כאן. יש כבר מאות מעצרי שווא פוליטיים, רדיפה פוליטית וכמובן אלימות פיזית נגד מפגינים. ומה ביבי אומר על זה? ולדוקטור רזי האמירה שלך "שני הצדדים" זה בפועל סיוע להרס הדמוקרטיה הלא קיימת כבר שלנו. חבל ועצוב. אפשר להיות ימני ולהתנגד לשחיתות ברורה, להסתה שגורמת לאלימות בכל הארץ נגד מפגינים. אין אמון בביבי. לצערנו גנץ הוא סמרטוט. נקווה לטוב.

    1. כשמישהו ימנע ממך להפגין זה יהיה ה"סוף" של הדמוקרטיה…
      הסגר מאחורינו ואף אחד לא מנע ממך להפגין.
      אלימות? איפה היית כשהיתה אלימות מול אנשי גוש קטיף?
      השוטרים צריכים לשמור על החוק במרחב הציבורי והם עושים את עבודתם.

      1. התשובה שלך מנותקת לחלוטין ממה שקורה בשטח: מעצרי שווא, מעקבים, אלימות משטרתית. קנסות ללא הצדקה, תיחום חונק של ההפגנות (במקום לאפשר ריווח ושמירת מרחק), חקירות פוליטיות וכמובן הניסיון שלא צלח לאסור הפגנות (בתירוצים ושקרים שונים). תבדוק בבקשה מה עושה המשטרה למפגינים ונדבר. תגיד לי אם זה נראה לך דמוקרטי. מכתזיות, פרשים, וכל זה בהפגנות שאינן אלימות בשום צורה. ומאיפה לך מה דעתי על ההפגנות בהתנתקות? אתה יודע מה אמרתי אז? כמו כן כבר טענת את זה מאתיים פעם וענו לך מאתיים פעם שזו השוואה לא מדויקת בכלל. אני נמצא בכל ההפגנות, הן הפגנות לא אלימות בשום צורה. שם המפגינים לא קיבלו החלטה של ממשלה. והתנגדו לה. פה זה הפגנות נגד שחיתות וניסיון להפיכה דיקטטורית. יש הבדל. ומי יודע איפה היינו לולא המפגינים עכשיו היו יוצאים ומראים למשטר שהם מוכנים להילחם על החופש והדמוקרטיה? אתה באמת מאמין לעצמך שאף אחד לא ניסה למנוע מאתנו להפגין? לא שמעת את השר אוחנה מדבר לבכירי המשטרה? תפתח כאן 11 זה נגיש לכולם בחינם. זה נראה לך דמוקרטי ששר לבטחון פנים יבקש מהמשטרה לדכא הפגנות חוקיות ולא אלימות? נניח שבהתנתקות כולנו היינו נגד ההפגנות. אז מה? עכשיו אתה כופר בעקרון שלך אז (שמותר להפגין ולמשטר אסור לקחת צד פוליטי)? אתה לא שם לב לסתירה בדבריך? כי התשובות שלך תמיד אותו דבר. אם עשו לך עוול בהתנתקות אתה לא אמור "להחזיר" לנו עכשיו אלא לדבוק בעקרונות שלך ולהתיר ההפגנות. כידוע זה לא מה שנעשה בעניין ההפגנות עכשיו. ולא, השוטרים לא "עושים את עבודתם". אלא אם כן עבודתם זה לחפש ברקטום של שושקה. אולי הם מחפשים שם את הבושה שאיבדו מזמן…לא מאמין שהגענו לזה…בכל מדינה נורמלית שר לבטחון פנים היה מתפטר על זה על המקום. זה בערך כמו שתבוא לחקור אצות בבת גלים ותרעיל את המים ותגרום למוות של כל הדגה ואולי גם מתרחץ או שניים. "עושים את עבודתם"….אין ספק, הומור יש לך. יש גם אלימות משני הצדדים…מצד אחד שושקה המאיימת הדוחה השרמוטה מעליבה את שרעלה המסכנה…ומצד שני אגרופים לפרצוף זריקת חפצים מכות באלות איומים ברצח ניסיון דריסה ושאר ירקות. לוגיקה מעניינת. כנראה פספסתי את השיעור המסוים הזה.

        1. דרור, צר לי אבל אתה חי בסרט…
          ממליץ לך לגגל על הפגנות של מגזרים אחרים בתקופות שונות, תגלה די מהר איך נראית אלימות משטרתית.
          היחס המשטרתי להפגנות השמאל הוא מפנק ומלטף ביחס לכל שאר ההפגנות במדינה חוץ, אולי, מהפגנות הנכים, שזה מובן (לי לפחות)

        2. אין פה שום הפיכה ושום בבל"ת
          אז עכשיו ניצחון דמוקרטי בבחירות זו דיקטטורה?
          אם הנהנתן היה מפסיד בבחירות הוא לא היה ראש ממשלה שלנו היום. אין פה שום דיקטטורה, רק בבל"צ (צ').
          "גנבו" את הדמוקרטיה….
          מדינת משטרה…. לך תראה איך המשטרה בעולם מטפלת בהפגנות.
          למשטרה יש מתווה איך לטפל בהפגנות והאלימות לא נובעת מכך ששוטר מחליט סתם להרביץ…
          היום בכל הפגנה מצלמים הכל עם הסמארטפונים ומעלים מיד ברשת. השוטרים יודעים את זה וגם המפגינים. הם מתודרכים בעניין ואף שוטר לא לוקח סיכון מיותר. אתה יודע את זה ומתעלם… אלימות משטרתית.

  11. לגבי יוסטון מסכים לגמרי עם דה שוט…עם פול הם היו מדהימים ולולא ההמסטרינג שלו אולי היו אלופים…לגבי דינוידי הוא יסבול קשות מזוג הפרימדונות השנה…הם לא יגיעו לכלום ואני מאחל לו קולגות טובים יותר בהמשך…הוא אחלה שחקן ונראה גם מעאנטש

  12. etayle -גם המידע שלך לגבי שושקה הוא מוטעה.
    הסיבה היחידה שמישהו בכלל התייחס לשושקה הייתה לא כי השמאל רצה לעשות פרובקציה או אילו הסמלים של השמאל כפי שאתה ממה שאני מצליח להבין אוהב לחזור ולהגיד.
    שושקה זאת דמות פאדודית של המאייר זאב אנגלמאייר.דמות שהומצאה הרבה לפני ההפגנות.העניין שמשטרת ישראל משום מה החליטה שהדמות של שושקה מזכירה לה את שרה נתניהו ולכן החליטה לעצור אותו.במידה והמשטרה לא הייתה מוצאת דמיון הדמות הזאת הייתה נשכחת ונעלמת.
    אפרופו יש לו צילום עם שרה נתניהו עצמה.
    תראה אני מניח שאתה לא היית בהפגנות ואתה ניזון מהתקשורת.אני אומר לך שבתור אחד שיש לו פז"ם גדול מאוד בהפגנות בבלפור הם מורכבות מ95% אנשים טובים,אנשים שפשוט כואב להם המצב בארץ ולאן אנחנו מדרדרים(ולא המצב לא טעון שיפור המצב על סף קטסטרופה.אתה נתפס לקומץ ומשליך את זה על כל המפגינים.
    עכשיו לפני שתגיד לי פה זה קומץ ושם זה גם קומץ,אז כמה הבדלים ברשותך:
    1.כפי שגיא כתב לך אף מפגין לא השתמש באלימות והדבר הנורא היחידי שהוא עשה זה הפגנה בחוסר טעם ובחוסר טאקט.
    2.אף מפגין לא קיבל רוח מפקד שאומרת לו שלך תעשה דברים מפגרים בניגוד לצד השני שאיך שלא תהפוך את זה פשוט מעודדים אלימות אין דרך אחרת לתאר את זה.שראש הממשלה שמפגינים נגדו קורא למפגינים מפיצי מחלות ושהם עושים את הצרכים שלהם ברחובות או שנתפסים למשל לבחורה שקראת לה שרמוטה והופכים אותה לסמל ההפגנות זה מחלחל לציבור ונותן להם לגטימיציה.
    3.אני דרך אגב לא בטוח בכלל לגבי קומץ.בשבועעים שאסרו עלינו להגיע לבלפור הפגנתי ליד הבית וכמות הקללות שחטפתי היא בוא נגדיר גבוהה מאוד.
    ואסיים בסיפור קטן שקרא לי אישית.הלכתי להפגין ליד הבית יחד עם 2 הילדים שלי(אחד בן 14 השני בן8) שחזרנו הביתה היינו צריכים לעבור במעבר חצייה קטן.רכב הגיע די במהירוצת ובלם קצת על המעבר חצייה.כאשר באתי לחצות את הכביש הוא פתאום קלט מי אנחנו(לא קשה היינו עם חולצות,דגלים ושלטים) התחיל לקלל אותנו כאשר הוא נותן גז ואומר "יה שרמוטות יה זונות זין אני אתן לכם לעבור ".הילד שלי הקטן פשוט לא הצליח להבין למה הוא קילל אותנו ככה ולמה הוא לא נתן לנו לעבור.אני אסיים את הסיפור שמיד אחריהמעבר חצייה הוא נכנס לחנייה של בניין ואני מודה שפשוט חששתי שהוא עצר בכדי להרביץ לנו.אז קשה לי מניסיון אישי לראות בזה קומץ שמתנהג באלימות

    1. שוב, יש פה טענות ראויות, וכאלה קצת פחות(מצטער המושג "רוח המפקד" בעניין שנתניהו מלבה את האלימות, קצת לא מוכחת לטעמי, אם כי הוא לא חסר).
      הטענה שלי היתה, נגד התקשורת שמלבה את הרוחות, ומייצגת ותומכת בעיקר בקיצונים.
      לא נראה אנשים כמוך בראיונות, לא נראה אנשים כמו גיא. תמיד תביא סהרורים כמו אייבי בינימין וחושפות שדיים.
      השיח במדינה שלנו הוא איום ונורא, אין תרבות דיון, הכל אלים מילולי, ולצערי רואים גם אלימות פיזית.

      סתם דוגמא, לקרוא לביבי בוגד, ולטעון דברים שבפרשת הצוללות יש חשד שהוא "מכר" את בטחון המדינה, בשביל כסף היא הזויה.
      האם יש בעיה ענקית, ועצומה במדיניות הרכש והמעכרים במדינה? בוודאי. האם יש ריח מגעיל מהפרשה, כן. אבל זה לא אומר את הדברים האלה.

      אפשר גם לדון על האם חשוד בפלילים יכול לכהן בתור ראש ממשלה (כן), והאם זה אות קלון לציבור, שבוחר בו, ולא מתקומם על השחיתות המוסרית שלו(כן, אני בפריימריז הצבעתי סער בעיקר בגלל האמירה הערכית).

      האם לשני הצדדים נח להיות בארברים וקיצונים?
      בודאי, משום ששיח של עקרונות לא משרת אף אחד מהצדדים.
      על ביבי נאמר:

      היו לי פעם עקרונות
      מכרתי את כולם
      עיסקה מוצלחת בשבילי
      (לא) טובה גם בשבילם
      ולשמאל גם לא טוב, כי אז הם לא יכולים לקרוץ למצביעי ימין או מרכז(ראה ערך הדברים של עופר שלח על בני גנץ)

      לדעתי מה שצריך להיות זה קודם להשתיק את השוליים, לגנות אנשים שמתנהגים כמו סדום ועמורה, וכמובן אנשים אלימים שלוקחים את החוק לידיים (וגם אלימות שלטונית).{גיא אין פה משוואה}

      האם זה יקרה?
      כבר אמרן רבותינו על הפסוק "ותיהי האמת נעדרת"
      "מאי ותהי האמת נעדרת אמרי דבי רב מלמד שנעשית עדרים עדרים והולכת לה".
      כל אחד הולך, בעדר שלו.
      מקווה שמתישהו זה ישתנה, ויהיה פה שיח אחר.
      ואדם כמוך, לא יצטרך לפחד כשהוא מביע את דעתו, גם אם היא טועה.

      1. אבל מה זה אומר שמנדלבליט מרח את עניין הצוללות/מניות, הודיע למפרע שביבי לא קשור ועכשיו סגר העניין אחרי שהודה שביבי קיבל טובת הנאה?

        1. מדנבליט הוא פח אשפה, ואני לא הולך להגן עליו.
          מי שמינה אדם כזה, ראוי לסבול ממנו.
          אוי לנו שזה ראש התביעה של ישראל, חבר בפרשת הרפז, שרק צו איסור פרסום מונע ממנו מבוכה גדולה.

            1. אני האמת חזרתי לדרום. (הלימודים בזום, וקר בחורף בחיפה, ויש קורסים מזעזעים), אני רק מניח את התשתית:)
              בשבת? רחמנא ליצלן,או מוצאי שבת חורף שזה יותר נחמד.
              אבל ללא קשר אני בחוץ לעת עתה.

  13. דקסטר,
    אתה מקבל תגובה של משפטים אותם טראמפ אמר, מילה במילה,
    בוחר לעצום עיניים כי זה לא מסתדר עם התאוריה שלך.
    בינתיים,
    הוכחה לכך שביידן פדופיל לא מצאת לנכון לספק.
    .
    זה, דרך אגב, ההבדל בין עובדות לבין תעמולה.

    1. גיא אתה תעמולן גם גיסנו אוכל כל מילה של ביידן והחברים ומנסה לגייס פה אנשים. זכותך תהנה. אנחנו תעמולנים של טראמפ אוהבים שטראמפ משקר ומרגיז אתכם. טראמפ זה מופע הבידור הכי טוב, מה צריכים נשיא קפוץ שרק זורק סיסמאות ריקות. מה עם ההפגנות של הblm גיא? המטרות הושגו? 😂😂😂😂
      עוד לא עשו לו קריקטורה של פינוקיו?
      לא למדת עדיין שכל מה שאתה רואה ב"חדשות" הוא שקר כלשהו מטעם מישהו?

      1. אם היה לי כוח, הייתי מוסיף קישור למילון, שתבין מה משמעות המילה "תעמולה".
        .
        תהנה מרדכי טראמפ האחרונים כנשיא, לא נשארו הרבה מהם.
        .
        (כן, אני יודע ש-
        א. אתה תכתוב שאתה משוכנע שטראמפ זוכה.
        ב. אתה קלולס בפוליטיקה אפילו יותר מה-nba.
        ג. אין סיכוי שתסכים להתערבות על זהות הנשיא הנבחר של ארה"ב, בגלל שגם אתה יודע, עמוק בפנים, שאתה קלולס…)

    2. גיא,
      יש לי את כל המידע שצריך.
      אני לא ממהר ללחוץ על ההדק כי עדיין לא עשית עבודה בעצמך.
      .
      ומוזר כי לגבי טרמאפ אתה ישר קופץ אץ וטס להביא לנו מלל רב ולא משמעותי. (אתה לא שם את ההקשר הנכון. זה כמו שאם מישהו יגיד שצריך להגביל ולחסום את הפליטים הסודנים ויקראו לו "גזען". יש כזה דבר שנקרא הקשר. והקשר זה הדבר הכי חשוב בסיפור לכן אני לא מתייחס כי אתה יודע את זה טוב מאוד ואתה משחק אותה טיפש)
      .
      אגב, זה לא משנה מה פוליטיקאי אומר אלא מה הוא עושה. אם ביבי יאמר שהוא ימין חזק אבל ימסור את כל השטחים זה אומר שהוא שמאל חלש נכון? אותו דבר עם טראמפ.
      מה שמשנה זה מה עושים בסופו של דבר. ואגב יש אמירה מאוד גזענית של ביידן לגבי שחורים בוא נראה אם אתה מספיק אמיץ כדי למצוא אותה
      .
      ונסיים ב….

      https://www.youtube.com/watch?v=Zhr3reQCvTI

      1. משעשע.
        שרשור שהתחיל מאמירה פשוטה שתוקפת את הניסיון להפוך כל טיעון נגד טראמפ, מגובה בעובדות ככל שיהיה (זה הרי התחיל בכך שטראמפ אמר שיש מצב שהוא לא יכבד את תוצאות הבחירות), ל-"תעמולה",
        הפך ל- "אבל גם ביידן…"
        .
        משעשע עוד יותר, זה כאשר הובאה האשמה ברורה נגד ביידן (פדופיל), היא לא מלווה בראייה אמתית כלשהי.
        .
        וכאשר מובאים ציטוטים ברורים, מילים של טראמפ, אז התגובה היא "הוצא מהקשרו.
        (דרך אגב, הוצא מהקשרו זה טיעון עם תוקף ברור. חסר לי ההקשר בנוגע לדעותיו שהובעו במילים בוטות על נשים, או על שחורים (עצלנים. מה ההקשר המתאים?)
        .
        כזהו עידן הפייק ניוז. המרשתת סופגת הכל.

        1. גיא,
          חשבתי שאתה יותר חד מזה.
          אני לא אמרתי הוצא מהקשרו אני אמרתי שצריך להבין את ההקשר של המילים וגם נתתי לך דוגמה לביטוי שיכול להתפרש כגזעני אבל הוא לא.
          זה גזעני לצאת למקסיקנים בלי שום סיבה.
          זה לא גזעני אם אתה יוצא כנגד קבוצה של אנשים (שבמקרה מגיעים ממקסיקו) בדרכים לא חוקיות ועושים מעשים לא חוקיים גם בארצם וגם בארצות הברית.
          אפשר להתכווכח מפה ועד הודעה חדשה על הסגנון אבל מבחינת מהות- כולם מתכוונים לאותו דבר.
          טראמפ אומר ועושה שהוא אומר. שאר הפוליטיקאים אומרים משהו אחד מתנחמדים ועושים ההיפך.
          .
          יש סיבה למה אני נותן לך לעשות את שיעורי הבית לבד.
          חומר יש לי מפה ועד הודעה חדשה.
          .
          אגב הפייק ניוז שייך לאגף הדמוקרטי ואנטי טראמפ, או שאתה מתכחש גם לעובדות האלה וגם פה צריך להביא לך הוכחות?
          נראה לי שאתה ילד מספיק גדול ויכול למצוא אותן לבד אנחנו משתמשים באותן פלטפורמות.
          כמו שאני עשיתי עבודה ככה גם אתה יכול.
          .
          אתה לא חייב עכשיו קל כמה ימים, תסתכל גם על הצד השני.
          יש רק צד אחד במפה הפוליטית שמבטל אנשים, תרבויות, הורס פסלים, מחריב חנויות, מצנזר אנשים, כתבות, דפים, חוסם ציוצים, מאיים בסנקציות והרשימה מאוד ארוכה…
          אתה משקיע מזמנך יש שם שעות על משחק כדורסל מחורבן של לברון בשביל לעבור פריים פריים כדי להוכיח נקודה אבל פתאום בעניינים כאלה אתה יורה סיסמאות? לא מתאים לך…
          .

          1. וואו דקסטר…פייק ניוז שייך לדמוקרטים? נראה לי שפוקס ניוז זה הניוז היחיד שאתה מכיר. סליחה, זה ותיאוריות קונספירציה על רשתות פדופיליה שמנוהלות עי הילרי מצ'אקי צ'יז. תבדוק את כמות הפעמים שטראמפ אלילך התרברב ב"הישג הכי טוב בהיסטוריה לנשיא" ושנייה אחרי, בבדיקת גוגל הכי בסיסית כל העולם ידע בוודאות שזה (במקרה הטוב) הישג 50-60 בהיסטוריה הכלכלית/ווטאבר של אמריקה. וזה עוד כשהוא מדבר על משהו קונקרטי ולא סתם מפליץ מהפה משהו כה מופרך שאפילו מגישי פוקס "ניוז" ממצמצים בבהלה בשידור כי הוא בדיוק אמר משהו בסגנון "יש לי זין גדול ואשה שווה, הבאתי אותה מאיזה שיט הול, אבל כזה של לבנים מה אני פראייר? אל תדאגו נזיין גם ת'מקסיקאים נאטום שם את הגבול אפילו שכל המגרים באים במטוסים המניאקים. אולי נאטום גם את השמיים…אני אחשוב על זה אולי קירות של חומר חיטוי…אמרתי לכם כבר שיש לי את הזין הכי גדול באולם? ביי תעשו אותי גדול שוב אני גדול גדול…נכון אמא? אני גדול"….גיא, שיהיה בהצלחה עם הדיון.

            1. דרור קודם תירגע ותשתה כוס מים.
              אחרי ששתית תשתדל לכתוב בצורה קוהרנטית ולא בליל של דברים שלא קשורים למה שאמרתי.

          2. דקסטר,
            במהלך כל הדיון אני היחיד שהביא ציטוטים, וסרטונים ממשיים שמגבים את טיעוניי.
            .
            שוב אתה מתעלם מהציטוט על השחורים. יכול להיות שלא נוח להתמודד אתו?
            .
            .
            טראמפ הוא מלך הפייק ניוז. הוא הולך אתו עד לקצה, כפי שאף אחד לפניו לא עשה. זוכר את תעודת הלידה של אובאמה?
            .
            השורה התחתונה –
            אני קורא שורה ארוכה של סיסמאות. 0 גיבוי לאותן סיסמאות. השיטה הזו של לשלוח אותי למצוא את ההוכחות לטענות שלך, היא שיטה מצחיקה.
            אבל היי, אני מוכן להראות לך איך נראה פייק ניוז:
            .
            https://www.youtube.com/watch?v=qQFjHcY5RFM
            .
            בבקשה.
            (דרך אגב, אפילו טראמפ בסופו של דבר הודה שהוא בלבל את המוח…)

            1. גיא הפרשנות שלך לפייק ניוז היא מאוד רדודה ושטחית.
              קוראים דברים הרבה הרבה יותר גדולים ממשפט כזה או אחר של טראמפ.
              העולם שינה פאזה ממזמן.

              .
              המשחק של הפייק ניוז עלה כמה רמות מאז אותו משפט של טראמפ.
              אגב- יש כמה ראיות שקשה מאוד להתעלם מהן לגבי תעודת הלידה של אובמה אבל נעזוב את זה לעת עתה.
              זה גם לא ממש חשוב. אבל טראמפ לא ירה באפלה.
              .
              אני לא מתעלם משום דבר הבהרתי שאין מה לייחס למילים יותר מדי משמעויות.
              תייחס לביצועים ולמעשים. אם אני אומר לך שאני אוהב אותך אבל עושה הכול נגדך זה עושה לך טוב?
              בוא נתקדם מעבר לאמירות של פוליטקאים..
              .
              לגבי הוכחות אתה תקבל בהמשך זה עדיין לא הזמן (:
              .
              אגב ראית שהצעת התערבות לשמעון למעלה בשרשור..

            2. שוב,
              הצהרה ללא סימוכין.
              "יש כמה ראיות",
              אבל אתה לא מציג אותו. רק זורק לחלל המרשתת הסלחני הצהרה מרשימה.
              שוב,
              אני מגבה את טענותיו עם דוגמה ברורה ומוחשית,
              שוב אתה מבטלה עם הצהרה חסרת סימוכין בבורסת שיש פייק ניוז "גדול יותר".
              .
              במילים אחרות?
              אתה הלכה למעשה מוכיח את כל טענותיי.

  14. איזה ויכוח פוליטי מייגע 😂😂😂 לא נמאס לכם לחזור על אותם דברים שלא באמת מעניינים איש?
    כא מנסה לשכנע מישהו שבחיים לא יצליח אבל הראן אנד גאן של מנחם תמיד מספק את הסחורה זה בודאות.

  15. 1. טראמפ בכינוסים שלו זורק שטויות בקצב בלתי הגיוני. זה יותר נסיון למופע סטנדאפ פוליטי עם בדיחות פנימיות מאשר משהו שראוי לצטט ממנו. האם ראוי שאדם כזה יכהן כנשיא? לעניות דעתי לא. אבל אני לא אפול גם אם יגיד שהוא בתהליך של בניית רפליקה של הבית הלבן מול מגרש הגולף שלו בפלורידה כשכולה מוזהב עם רפליקה של פסל החירות בגינה עם הפרצוף שלו במקום ליידי ליברטי.
    .
    2. מהפכת האנליטיקס היא ממש לא רק דארל מורי. הרבה ממנה החל בכלל ב-ESPN באמצע שנות ה-00 עם ג'ון הוליג'ר ואחרים עם כל הסטטיסטיקות המתקדמות שהחלו להמציא כמו PER, RPM, WS48. החלו שימוש נרחב ברגרסיות מרובות כדי להסביר משתנה אחד (ניצחונות) על ידי משתנים רבים ככל הניתן קודם ברמה הקבוצתית ואז גזרו את החלק של השחקנים. אם ההשפעה של משתנים אלה על ניצחונות היא ליניארית, מודל הרגרסיה יוכל למצוא (כמקודם), את הפרמטרים המגדירים את הקשר הליניארי, ובכך יסייע לשפר את ההערכה של Y עוד יותר. בנוסף חברות כמו "סינרג'י ספורט" החלו לאסוף מידע מטורף על כל דבר שזז. מכמה קילומטרים שחקן רץ באיזה מהירות פר משחק ועד כמה ריב' הם תוך כדי מאבק, וכמה פשוט הגיע ליד של הריב'. יכלו להגדיר לכל שחקן על המגרש מהיכן קולע באחוז הכי גבוה ובאיזה סוג זריקה (מכדרור, קאץ' אנד שוט) ועוד מליון נתונים שלא אפשרו לאף שחקן לזייף. העניין הוא ששנים רבות אחרי שהמהפכה הגיע לחלק גדול מהפרונט אופיס של הקבוצות ועוד כמה שנים טובות להגיע ולהשפיע על האוהדים.
    .
    המסקנות של האנליטיקס לא היו רק עניין של 3 שווה פחות מ-2. כולם ידעו תמיד ששלוש שווה יותר מ-2. העניין היה יותר בביצוע: ראשית הרבה מהכוכבים של הקבוצות לא אהבו את הקליעה משלוש וזה היה עניין של קלעים שזה היה תפקידם. שחקנים סופר-אתלטים ויצירתיים מכרו כרטיסים והרוויחו דולרים ורבים מהם לא גדלו באקדמיות ולמדו לזרוק בצורה יעילה. בנוסף, כוכבים רבים הרשו לעצמם לזרוק עם שמירה אדוקה עליהם ולא למסור אם לא היו חייבים. שנית, פחות עמדות במגרש היוו איום מקשת השלוש. כך שאם על המגרש רק ה-PG, SG או SF (במקרה הטוב) היה טווח ל-3, היריבה יכלה לסגור את קשת השלוש בקלות רבה יותר. פיק אנד פופ היווה פחות איום כך שמגן אחד יכל להישאר על הקשת והשני לרדת לצבע להגן. חדירה אפשרה קליעה של רק שחקן אחד מהפינה בכל רגע נתון מכיוון שרוב ה-PF וה-C בליגה לא היה טווח והם נותרו באזור הצבע ובחצי מרחק. שלישית, הליגה החלה לשנות את השריקות על שחקני חוץ והשריקות על פאולים בזריקה. הפחד מפאול תוך כדי זריקה גרם למגנים להיות הרבה פחות אגרסיבים עם קלעים. הרביעית היא מהפכת סטף קרי והזריקה מכדרור. רוב הקלעים הטובים בליגה והשחקנים בעלי נסיונות רבים היו עולים מקאץ' אנג שוט. מעט מאוד שחקנים עלו לשלשות בכדרור ואם כן אחוז הדיוק מנסיונות אלה היו נמוכים ביותר. מה שסטף קרי החל לעשות סביב 2012 שינה את כל הליגה.
    .
    סמול בול לעומת זאת בכלל לא היה קשור לאנליטיקס. זה הרבה יותר היה קשור ליכולת ליצור מיס-מאץ' התקפי מאידך בכך ששחקן גבוה של היריבה מגן על שחקן נמוך וזריז ממנו ויצירת יתרון הגנתי בהגנת חילופים אוטומטיים המקטינה טעויות וזמן תגובה כך שכמעט כל שחקן יכול לשמור על כל שחקן של היריב לפחות לכמה שניות עד מההגנה מסתדרת. עניין הסמול בול הוא הרבה יותר אבולוציה מרבולוציה. מהסלטיקס של קוונס בשנות ה-70 דרך הסאנס בשנות ה80 דרך הפיסטונס שהחלו לשחק עם רודמן ו-3 ננסים יחד בחמישיות מסויימות ואז דרך ג"ס ונלסון בתחילת שנות ה-90 ועד קבוצת הסמול בול המודרנית הראשונה של ההיט של ספולסטרה ולברון שהחלה לנסות את בוש בעמדת הסנטר עם אלן, וויד, לברון, באטייר ובוש (יא אלוהים איזה הרכב!) או אפילו בהחלפת באטייר במריו צ'למרס כשהם ממש הלכו נמוך. אלו הרכבים ששחטו יריבות. וכמובן ג"ס החל מאמצע הסדרה מול הקאבס ב-2015 עם דריימונד בסנטר שסיים את הסדרה בריצת 3-0 לווריורס עד להנפת הגביע.
    .
    3. טיי לו זו בחירה מעניינת. במידה רבה הוא תלמידו של דוק ריברס שצמך לצידו. אני ארכין ראש בצניעות ונראה למה הוא מסוגל עם החבורה הזו. במידה רבה המזל שלו גם בקאבס וגם בקליפרס זה שהוא נכנס מיד אחרי עונה של אנגר אצ'יבינג של קונטנדרית. בדיעבד בהחלט היו לו כמה הברקות בהגנת הקאבס שבאלט פחות הצליח בהם. בכל מקרה אני מניח שבמצב החברתי העכשוי בקליפרס סיכוי לא רע שהתייעצו עם קוואי וג'ורג' בטרם המינוי
    .
    5. אם אייזיק אוקורו פנוי לניקס הוא יהיה בחירה טובה. הוא מסיים נהדר, מוסר טוב, סופר אתלטי ומגן בחסד עליון. אבל… בניקס הקליעה שלו הופכת לחובה ליד אר ג'יי בארט וג'וליוס רנדל שהיו נונ-פקטור מחוץ לקשת. אייזיק קלע 29 אחוז לשלוש השנה לשחקן שהוא בין SG ל-SF. זה נורא מדאיג. קבוצה שהקלע הטוב שלה מחוץ לקשת הוא בובי פורטיס (35-6%) זו קבוצה שחייבת קליעה (ג'ו האריס ודיוויס דרטנס פנויים להובלה). אני הרבה יותר בעניין אוקורו כיום בגלל שבצפיה במשחקים מבינים את כל האיטנג'בלס (בלתי ניתנים למדידה) שהוא מביא. באנרגיה, הגנה, הדחיפה ובכלל באינטנסיביות החיובית שבו. יש לו מוסר עבודה סופר גבוה כמו אר ג'יי בארט כך שאני מאמין ששניהם ישפרו את הקליעה בקצת כל שנה עד שיהפכו לקלעים טובים. איגוודאלה אגב, הוא לא. איגי ארוך ידיים ובעל חוש תזמון מושלם, אוקורו מגן בעיקר עם הרגליים וניתור. איגי מוסר עליון ברמה של פוינט גארד טוב, אוקורו כרגע מוסר טוב אבל לא ברמה הזו.
    .
    7. פרד ואן פליט יקבל כסף אבל אני לא בטוח שזה יהיה מטורונטו. הם מאוד טובים בלפתח שחקנים וחייבים לשמור כסף כי הם כבר עברייני מכסה כששילמו 123 מיליון שנה שעברה. ריאלית אם הם לא רוצים לשלם קנס של מפירי קאפ סדרתיים, יש להם סביב ה-19 מליון בקאפ ספייס. שחקן כמו איבקה חשוב יותר מפרד כי פשוט אין הרבה תחליפים ברמתו בליגה. אולי איבקה יסכים לחתום על חוזה שגדל למספר גבוה יותר של שנים. בנוסף גם טרנס דיוויס יבחר לצאת מחוזה המליון וחצי שלו כי יש לא מעט קבוצות שצמאות לקלעי כמוהו בכמה מיליונים יותר. שנה הבאה תהיה לו אפשרות לפרוץ ולקבל דקות רבות יותר.
    .
    8. הנטס על הנייר קבוצה מפחידה שנה הבאה אם כולם בריאים: קיירי, דוראנט, לאברט, דינוודי, אלן, טוריאן פרינס ובחירת דראפט לא רעה מספר 19
    .
    9. וואו. לא רשימה שנראית מרשימה. אבל מאמן זה קודם כל כימיה כפי שראינו עם אטקינס בנטס שהפך מגיבור לנבל באיבחת KD וקיירי בגלל שלא שיתף מספיק את חברם דיאנדרה
    .

    .

    1. תגובה מפוארת וראויה ביותר ג'ון (ברשותך אתעלם מסעיף 1, אני מאוד משתדל להדיר עצמי מויכוחים פוליטיים באשר הם)
      אהבתי את תיאור האבולוציה של הסמול בול, במיוחד האזכורים באייטיז של "ויני והג'טס" של הפיסטונס ודנבר של דאג מו.
      נקודה נוספת לסמול בול היא הנזילות בין העמדות- זה לא בהכרח שאתה הולך נמוך יותר, אלא אתה הולך על חמישיה ניידת ודינמית יותר- גארדים יותר גבוהים או שבנויים יותר חזק (שיוכלו להתמודד בהגנה עם שחקן גבוה בחילוף), וגבוהים זריזים יותר שיוכלו להתמודד בהגנה מול גארדים בחילוף, ולרווח את המשחק בהתקפה. בעיני, המפתח להבין את מה שמורי ניסה להשיג זו האפשרות להגנת חילופים אוטומטיים אפקטיבית- מה שעבד לokc נגד ג"ס בסדרה ההיא ב16'. זה היה מעין הקריפטונייט של הטים טו ביט של הליגה, ומורי ניסה למקסם את הקריפטונייט הזה במהלכיו. האם הצליח? אין לו טבעת, מצד שני זה הפרנצ'ייז השני הכי מצליח בתקופתו מבחינת כמות ניצחונות (ולדעתי גם השני הכי מצליח במילניום מבחינת כמות ניצחונות, אחוז ניצחונות והגעה לפלייאוף), וכאן נכנסת שאלת הטבעת- האם חוסר בטבעת מעיד על כישלון?

      לא יודע עד כמה ואן פליט יצליח מחוץ לטורונטו, על אף היכולת ההתפתחות ומוסר העבודה שלו. הכסף שהוא דורש זה כסף גדול, כסף של גארד מוביל בקבוצה טובה (ברוגדון למשל)- האם לדעתך הוא יכול להיות גארד מוביל בקבוצה טובה?

      אני פחות אוהב את המינוי של טיי לו, ופחות מתחבר גם לטייטל "מאמן של שחקנים". הקליפרס, בעיני, לא צריכים "עוד דוק ריברס" (שאני יכול להסכים עם ההקבלה הזו), אלא מישהו יותר ששם דגש יותר מקצועי, שירוויח את אמון הכוכבים ושאר השחקנים בזכות המקצועיות שלו ולא בזכות זה שהוא נחמד אליהם ומדבר בשפתם. זה גם חשוב, אבל זה לא העיקר. באופן כללי על מינוי מאמנים- אני לא רואה שיש בשוק, מהשמות המוכרים, מישהו שיכול לשדרג קבוצה מסוימת, להביא לה משהו מרענן וחדש. לכן אני מבין את הבחירה של הנטס בנאש. ריברס עדיף על בראון, אבל זה עוד מאותו הדבר+אטיטיוד. זה לא מה שייקח אותם צעד קדימה. כנ"ל לו והקליפרס.
      אני יכול רק לקוות שהפייסרס יעשו חריש עמוק בצוותי האימונים ברחבי הליגה, וישלפו אדם שייקח את הפרנצ'ייז צעד קדימה, לא מישהו מהשמות המוכרים והעייפים (כמו שנעשה בתחילת העשור עם פרנק ווגל, שקודם מתוך המערכת לג'וב ראשון כמאמן ראשי)

      תודה על התגובה ג'ון ותודה על המעורב מנחם.

      1. מילה ששכחתי על הסמול בול ההוא של מיאמי- השני גרוש שלי- ניסוי ראשון היה במשחק 4 לדעתי בסדרת גמר המזרח של 2013 מול אינדיאנה, מה שנטרל את המפתח להגנה המופלאה שהוצגה בעונה ההיא- רוי היברט

  16. נו, א גרוייסה מציאה, קליעות משלוש יותר אפקטיביות מקליעות לשתיים. בשביל זה לא צריך תואר שלישי בסטטיסטיקה. אם הקבוצות ינסו ללכת על זה, ויעמידו סט של קלעי שלוש בקבוצה, זה לא יעבוד כי ההגנה תסתדר במערך על הקו ותחסום אותם, וגם הריבאונד משלוש בהתקפה הוא לא תענוג. התוצאה תהיה בהתאם וכולם יחזרו למשחק הרגיל, כמובן שזה יקח איזה כמה שנים שבהם המשחק יהפוך למשמים ברמות, אבל זה המחיר.

  17. העניין לגבי הגזענות של טראמפ היא שמדובר בגזענות לא אידיאולוגית (צריך רמה אינטלקטואלית מסויימת בשביל אידיאולוגיה…) אלא בגזענות מעשית שהיא סוג של ״נזק היקפי״ למדיניות (ולמילים) שלו.
    .
    הוא לא מנסה להזיק לאנשים בגלל הצבע שלהם, אבל הוא עושה את זה בלי להתכוון בגלל שלא מעניין אותו גם לעזור להם.
    מה שכן, אם זה היה מקדם את האינטרסים האישיים או הפוליטיים שלו, לא היה אכפת לו לעזור בגלל שהאינטרסים האלה הם כל מה שמעניין אותו.
    .
    לדעתי זה לא מספיק ובמדינה כמו ארצות הברית חייבים להיות יותר טובים מזה, אבל זו לא הגזענות האידיאולוגית הקלאסית שאנחנו חושבים עליה כשאנחנו חושבים על המושג הזה, כמו שגם אין אצלו שום אידיאולוגיה שמרנית או רפובליקנית.
    .
    – בדיוק כמו שההצלחות והפעולות הנכונות שלו בזירה הבין לאומית נובעות דווקא מחולשות האופי שלו ומתפיסה ילדותית ולא עמוקה של המציאות שלפעמים יכולה להביא אותך לאמת בסיסית בעולם שכולו תקינות פוליטית, ומבחינת ישראל בהחלט הביאה לתוצאות חיוביות.
    .
    אבל הכל מתחיל ונגמר בהאדרה עצמית וסיפוק יצרים רדוד ובסיסי של נרקיסיסט סוציופאטי.
    ומכאן קורים דברים- חלקם טובים, רובם רעים, וכולם מקריים.
    .
    שום דבר מזה לא אומר שביידן הוא אדם הרבה יותר טוב, אבל מה שבטוח הוא שהרטוריקה שלו הרבה פחות מסוכנת מבחינה פנים אמריקאית.
    הבעיה היא (או לא הבעיה, תלוי את מי שואלים), שהוא נראה כמו מישהו שתוך חצי שנה כבר לא יבין שהוא נשיא ובפועל האריס תנהל את המדינה.

    1. דדי תגובה לעניין
      אני מבין למה אתה מתכוון אבל לדעתי מפספס קצת.
      טראמפ ממש לא ילדותי. זה הסגנון שלו.
      הוא ביזנס אוריינטד ופטריוט.
      .
      ההצלחה שלו בזירה המזרח תיכונית היא מעצם השימוש במינוף הכוח האמיתי של ארה"ב והגישה התכליתית והלא מתרפסת.
      וכן, גם פה זה ביזנס. אבל ממקום שמשדר עוצמה ונחישות ואולי אפילו סנקציה כזו או אחרת או שילוב אינטרסים.
      החוכמה זה לדעת להשיג כמה שיותר מהיד שלך.
      .
      ביידן זו בדיחה באמת לא מצחיקה.
      הבן אדם באמת לא מחובר למציאות וזה גורם לך לתהות מה המפלגה הדמוקרטית מנסה להשיג בהצבת הבובה הזו.
      לחלוטין הוא לא יסיים קדנציה. אבל מה שיותר אמור להדליק נורות אדומות שכלל אין למפלגה הדמוקרטית כל כוונה שביידן יקבל כל החלטה בכל נושא שהוא. הבן אדם לא כשיר בכלל.
      .

      1. אני מבין מה אתה אומר, וחושב שאנחנו לא כל כך רחוקים.
        אני פשוט חושב שלהיות ביזנס אוריינטד בעולם הבין לאומי זה סוג של ילדותיות שיכולה להביא תוצאות אבל גם הולכת על חבל דק ומאד מסוכן, בטח כשהיא מנוהלת על ידי אדם שכולו אגו.
        .
        הנקודה החשובה מבחינתי היא שלא מדובר באדם עם איזו אידיאולוגיה סדורה ובטח שלא מורכבת, לטוב ולרע. עם כל ההילה שמסביבו, מדובר באיש מאד מאד פשוט. פשוט מדי לתפקיד לדעתי – אם הייתי אמריקני.
        כישראלי, קצת פחות מפריע לי, אבל זה גם לא ממש הוגן מצידי לחשוב בצורה כזאת.
        .
        אה, וברכות על חזרת הסדרה שלך 🙂

        1. חחחחחח תודה!
          מי האמין שתחזור אחרי מיליון שנה!!
          .
          אני דווקא רואה הרבה מאוד תחכום מאחורי "הפשטות" שלו.. אם תשמע אותו בראיונות גם באלה שמנסים להכפיש אותו
          אתה תבין שהוא הרבה יותר מתוחכם כי המשחק הרבה יותר עמוק ממה שנדמה לחשוב.
          .
          ואם אני אמריקאי אני יודע מה יש לי ביד עם טראמפ. כל מדדי הכלכלה עלו ולאנשים היה יותר כסף ביד.
          עם ביידן? מלא סימני שאלה במקרה הטוב. אז למה לבחור בו? בגלל שטראמפ אמר איזה משהו לא יפה….

          1. הכל נכון בתקופה ״נורמלית״. מסכים לגמרי.
            אבל כשמגיע משבר אמיתי כמו הקורונה, אז טראמפ נחשף במערומיו כמישהו שאין לו את היכולות (על כל סוגיהם) הנדרשות כדי לעבור את המשבר הזה במינימום נזק לחיי אדם ולכלכלה.
            אם אני הייתי אזרח אמריקני – על זה לא הייתי יכול לסלוח ולתת אמון להמשך, בטח כשהמגיפה הזו עדיין בעיצומה וטראמפ לא מראה שום ניצוץ של הבנה או אפילו נכונות להקשיב לאלה שמבינים איך להתמודד או אפילו רק לשפר את ההתמודדות עם המצב, כי הביזנסמן הנרקיסיסט נטול האמפטיה רואה רק את הביזנס סייד ולא את האנשים.
            .
            אם הייתי גר בארהב, שום דבר שאני רואה מהדמוקרטים (שיש לי הרבה בעיות איתם), לא היה מפחיד אותי יותר מלהשאיר את טראמפ בשלטון לעוד 4 שנים כרגע.
            .
            צריך לתת לתקופה הזאת לעבור ולחכות לקרנשאו או אפילו לקיובן.

            1. הקורונה היא נושא כבד ומורכב בפני עצמו.
              הדברים ממש לא כמו שהם נראים אבל זה באמת להיכנס לעוד דיון מעצבן.
              הבעיה הראשית כאן היא אנשי התיווך- ערוצי החדשות, ראשי המדינות וארגון הבריאות העולמי עשו את אחת העבודות הגרועות בהיסטוריה. או שזו טיפשות חלמאות ותמימות מעורבבת, או שיש כאן יד מכוונת לכאוס.
              אין משהו באמצע לאור העובדות. .
              .
              רק בעוד כמה חודשים נוכל לדעת מי טיפל עם הכי פחות טעויות בוירוס הזה.
              תסתכל מה קורה בעולם. אין אף ממשלה יציבה. זה לא עניין אמריקאי בלבד.
              ומה ביידן היה עושה במקום טראמפ? גם היה משתק את הבריאות כי אי אפשר לנצח את הוירוס וגם משתק לחלוטין את הכלכלה. ארה"ב בעמדת זינוק די טובה למעלה למרות המצב.
              .
              אף פוליטיקאי לא ישנה את המצב לא קיובן ולא קרנשאו.
              המצב שם רקוב מהיסוד ורק בעוד כמה שנים נוכל לדעת אם צדקתי ומקווה ששנינו נהיה באתר עד אז, כי לדעתי שיטת 2 המפלגות מאוד קרובה לסיום.
              .

            2. אני לא טוען שמישהו היה יכול לטפל במגפה במקום מורכב כמו ארצות הברית בהצלחה מסחררת, אבל אם אתה אפילו לא מבין כמה שעטיית מסיכה היא חשובה, או שאתה מבין ומוכן לתת לאנשים למות במקום לתת דוגמא אישית ולעטות מסיכה רק כי זה לא מצטלם טוב לדעתך ומראה על חולשה – איבדת כל זכות לטעון שאין לך דם על הידיים ולבקש את אמונם של האזרחים כדי להמשיך בטיפול (אם אפשר לקרוא לזה ככה) במשבר הזה, וזה הרבה הרבה לפני שאנחנו נכנסים לכל הדיון על המדיניות שלו בכל מה שנוגע למגיפה…
              .
              ותן לי בן אדם טוב במהותו כמו קרנשאו או קיובן, בן אדם שאכפת לו מאנשים, בן אדם שיקשיב למומחים בתחומם, בן אדם שיחפש לאחד ולא לפלג – ואוטומטית המצב ישתפר גם אם אותו בן אדם הוא לא מושלם.

  18. דדי,
    הלוואי ועניין המסכה היה העניין המרכזי פה.
    יש עניינים הרבה הרבה יותר רציניים בארה'ב. אבל ממש רציניים.
    אחכה למעורב הבא של מנחם שיעסוק כמובן בטראמפ.
    אני יודע שאתה אוהב להיכנס לפרטים אתה תאהב את מה שיהיה לי להראות.

    1. אני חושב שאני מכיר את הנושאים הרבה יותר טוב משאתה חושב, אבל אין לי בעיה לשמוע.
      בלי קשר – כמו שאמרתי – בכלל לא מעניין אותי להיכנס לשם ברגע שנשיא מסרב לשים מסיכה ולהתריע כמה זה חשוב = הוא האדם האחרון שצריך לנהל את המשך המאבק בקורונה.

  19. בסד שלום לכולם.
    למה לי פוליטיקה עכשיו?
    בוא נדבר על יוסטון. הייתם נותנים עוד צ׳אנס אחרון לסגל.
    או מתחילים בבניה מחדש ןומטרידים את הארדן?
    שאלה לא פשוטה בכלל.
    אם נכשלים עם הסגל, הלכה הקבוצה לכמה שנים לדעתי.

    1. הארדן שחקן שאתה מעביר רק אם הוא דורש את זה. מעבר לזה הם צריכים נס כשלהו כדי שתהיה להם תקווה, כי אין מי שיקח מעליהם את ווסטברוק בתמורה לכנראה שום דבר בעולם, אין מישהו שנמצא בקבוצה שעשוי להשתפר בצורה משמעותית שעזור לקבוצה והם צריכים למלא חצי סגל בלי ממש לשלם לאף אחד.

      1. אף פעם לא אמרתי שהוא אוייב המדינה אבל….
        אתה יודע יפה מאד שהוא שנוי מאד מאד במחלוקת ושיש קופה מאד גדולה מאחוריו.
        לאט לאט מגלים דברים חדשים…..
        בסופו של דבר ייתכן שהאמת תצוף ואז אולי נדע מדוע בכלל היה במומלצים? חסרים אנשים טובים שיכלו להיות במקומו?
        היתה וועדה שנתנה מספר אופציות מצומצם ואני בכלל לא בטוח שמסרו את כל הפרטים כמתבקש לגבי החשדות.
        בכל מקרה היועץ המשפחתי אקא אולי יחזור להיות כזה ולא אקא? אולי עניין אשכנזי-הרפז היה עולה פתאום אם מנדלבליט לא היה מאשר את תיקי הנהנתן, כתבי אישום נגד ראש הממשלה?
        שנזכיר שבקלטת המפורסמת מלבד שי ניצן מוזכרת ליאת (חשד לבניה בלתי חוקית) בן ארי כאחת שדחפה לטפל בענייני מנדלבליט?
        ניגוד עניינים? לא יודע איך אתה מגדיר את זה שה"מניאק" חונק שם את היועץ. לי זה נשמע מאד לא תקין!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט