לאחר שוויון דרמטי 7 שניות לסיום, מכבי סופגת הפסד על הבאזר / תומר שנאן

לא כך קיוו במכבי תל אביב לפתוח את היורוליג. לאחר ניצחון מול אלבה ברלין אי שם ב-1.10 הקבוצה סופגת שלושה הפסדים ברצף, במשחקים צמודים, ונראה שליאניס יש עוד המון עבודה עם חניכיו לפני שיתקרבו לרמה שהציגו בשנה שעברה.

אולימפיאקוס פתחה את המשחק נהדר ועלתה ל-8:4 מוקדם. בלייזר ענה עם שתי שלשות מהירות, מכבי החלו לרוץ ועלו ל-16:10 לאחר אלי-הופ מדהים של האנטר וג'ונס. דורסי סגר את הרבע עם סל עצום בפנים של מרטין והקבוצות ירדו ביתרון 22:15 למכבי אחרי 10 דקות של כדורסל.

היוונים פתחו את הרבע השני כפי שפתחו את המשחק עם 5:0 מהיר, ג'ונס מנגד שמר את תל אביב במשחק עם ראיית משחק מרשימה. ווילבקין וזיזיץ' עלו בתקווה להניע את ההתקפה אבל אולימפיאקוס המשיכה בשלה ושלשה של ג'נקינס העלתה את הקבוצה ליתרון 29:26 ארבע דקות בתוך הרבע. יאניס הזעיק טיים אאוט אבל מכבי עדיין לא התעשתה על עצמה ופריטזיס הגדיל ל-38:31. האנטר עלה ועם פיידאווי נהדר קבע 41:38, אולימפיאקוס הגיבה עם שלשה ויאניס הזעיק טיים אאוט נוסף כשהתוצאה היא 44:38 פחות מדקה לסיום המחצית. ווילבקין לקח את הכדור האחרון של מכבי וקבע 44:40, אולימפיאקוס לקחו פסק זמן לא צובן ארבע עשיריות לסיום המחצית, והחטיאו נסיון נואש מ-3/4 מגרש.

אולימפיאקוס פתחה רבע נוסף עם 5:0 ועלתה ליתרון 9. זיזיץ' וג'ונס החזירו את ההפרש ל-5 אבל חוסר תיאום בהגנת מכבי אפשרה ליוונים לעלות ליתרום דו ספרתי, וגרמה ליאניס לקרוא לפסק זמן נוסף. ג'ונס, ווילבקין וקלויארו החזירו את מכבי לפיגור 4 בלבד. מרטין המשיך לעשות שמות בהגנת מכבי והעלה את היוונים ליתרון 5 דקה ועשרים לסיום הרבע, וג'ונס קבע את תוצאת הרבע עם שלשה גדולה על הבאזר. 69:66 לאולימפיאקוס אחרי 30 דקות.

האנטר פתח את הרבע האחרון חדור מטרה ופתח אותו עם הליכה לקו וחסימה מרשימה. המארחת הסתבכה עם חמש עבירות תוך שתי דקות וסקוטי ווילבקין צמצם לשתיים בלבד. ווילבקין עם עוד חדירה אחרי איירבול של היוונים וזה שוויון. מכבי משיגה עוד עצירה, בלייזר נשלח לקו וברצוקאס הזעיק טיים אאוט. שתי הקבוצות ביצעו המון טעויות, וספאנוליס בסופו של דבר קבע 75:74 ליוונים שלוש וחצי דקות לסיום. ווילבקין ענה עם שלשה גדולה, ווזנקוב הגיב מנגד. מכבי החטיאה המון מהקו וספאנוליס העלה ל-3 הפרש. ווילבקין והאנטר החטיאו לייאפים קלים, אבל גם אולימפיאקוס לא הצליחה לגמור סיפור. ג'ונס החטיא מהקו, ריבאונד של קלויארו, הכדור הלך לווילבקין וסקוטי כבר שלשה מדהימה שבע שניות לסיום. כדור הולך אל האריסון, סופר את המאיות, וקובר את מכבי עם שלשה גדולה על הבאזר! סיום ביוון, 85:82 אולימפיאקוס.

חסן מרטין סיים עם 16 נק' (8 מ-9 מהשדה) ו-8 ריב' אצל היוונים, וזנקוב סייע לו עם 14 ו-5 משלו.

במכבי ווילבקין סיים עם 18 נק' ו-3 אס', האנטר סיים עם 15 ו-6 ריב' משלו, אך 11 מ-19 מהעונשין חרצו את גורל הקבוצה.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה.
    יש הרבה מה להגיד על פתיחת העונה האירופית של מכבי ת"א, אבל בקצרה:
    1. שלושה הפסדים רצופים בהפרש ממוצע של 3.3 נק' – בעיה מנטלית בהתהוות?
    2. זיזיץ' ובאנדר מחוץ לפארקט ברבע הרביעי – מגמה נמשכת.
    3. תלות מוחלטת בסקוטי ווילבקין – בר השוואה לתלות נבחרת ישראל בכדורגל בערן זהבי
    4. ישראלי אחד ברוטצייה – עוז בלייזר. הפציעות של היתר הן סיבה אחת, אבל מדוע עידן אלבר הנהדר לא מקבל צ'אנס? מעצבן.
    5. מי שעקב אחרי התגובות בלייב ראה שגם אםמכבי הייתה צמודה היא לא נראתה ככזו המסוגלת לנצח
    6. הנצחונות של הקבוצות 'הבינוניות' (ז'לגיריס, באיירן וכו') במחזורים הראשונים מתחיל להיות בעיה עבור ההמשך של מכבי ת"א, אם לוקחים בחשבון ש'הגדולות' (פנרבחצ'ה, צסק"א ודומותיהן) יחזרו לעצמן בקרוב.
    כמו שכתבתי, אם מכבי ת"א לא תגבש זהות בקרוב, ותמשיך להלין על היעדר זמן להתכונן לעונה, היא תמצא עצמה בפברואר עם מעט מדי ומאוחר מדי, וביוני בלי הצלבה, בלי אליפות, ובלי גביע.
    מוגזם? נראה.

  2. תודה תומר. עדיין סימני חלודה . רוטציה עוד בהתהוות . נמצא ישראלי לרפואה בסגל שכולם פצועים- בלייזר היה מצוין, לקח מה שיש בהתקפה ונתן גוף בהגנה, הדק' של מכבי אתו ועם קאלוירו בעמדות 3-4 היו מצוינות. מכבי צריכה לשים לב לא להיכנס לבור עמוק מדי כאשר המתחרות שלה בדרג הביניים כמו מילאנו, באיירן וז'לגיריס בנתיים מנצלות את ההכנה לא משהו של כלל הקבוצות ומנצחות .

    1. זה לא קרוב אפילו ללהיות על הפרק. המאמן הכי טוב של מכבי מאז בלאט, והם מודעים לזה.
      כל זה עוד בלי לעסוק בהשלכות הכלכליות של פיטורין בתקופה הנוכחית, בפרט שמכבי האריכו לו את החוזה לפני פחות משנה.

  3. כרגע יש שילוב של הכנה לקויה לעונה וכושר משחק לא מספיק טוב, יחד עם לו"ז לא פשוט (באיירן מתבררת כקבוצה טובה מהצפוי עם ניצחון גם בטורקיה על פנרבצ'ה), כך שיש סיבות טובות להאמין שמכבי יהיו הרבה יותר טובים בהמשך. השאלה היא כמה זמן זה יקח וכמה פערים יהיו מהצמרת.
    לפחות חלק ממי שנמצא בצמרת עכשיו לא יהיה שם עוד חודש, וכן הפוך, כאשר אנאדולו וריאל במאזן זהה לזה של מכבי. השאלה היא האם מכבי תצליח להיות קבוצת צמרת ולהתמקם שם בהמשך, או שהם יחזרו למאבקים על הכרטיסים האחרונים לרבע הגמר. אני כרגע אופטימי, אבל יהיה מעניין מאוד לעקוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט