מעורב הופס לשבת: אוי ואבוי! האמא של טראמפ מכנה אותו 'אידיוט' (ואוי ואבוי מה קורה לברייבס…7-2 אחרי 0-2, ורק ה-7) / מנחם לס

מי זאת מרי טראמפ? האמא של דונלד…

1.אוי וויי…התמונה מדברת בעד עצמה. נעבור ל-"2"

2. קטע לגולשים על מונטרל הראל.

קטע זה מוקדש לכל גולשי האתר, אבל במיוחד לדדי, לברוך, ואולי עוד איזה אחד או שניים.

אתמול כשכתבתי על מונטרזל הראל, דדי שלח ראשון את המסר הבא:

(זה היה אחרי שכתבתי על העונה הבאה של הקליפרס, ועל מונטרזל הראל כאחד השחקנים החשובים בעונה הבאה נגד הלייקרס כי הוא אחד משחקני 'תחת הסל' הטובים מכולם, הוא הגיב):

"בנוסף להם ישנו להם את אחד ממגיני הפרונטליין הטובים בליגה – Montrezl Harrell"
.
מנחם, יש לך מזל שהגבתי ראשון – עכשיו תוכל במהירות למחוק את המשפט הזה לפני שמישהו ישים לב, כי לפי חוקי הכדורסל העולמיים משפט כזה הוא עילה להרחקה מכתיבה על nba לכל החיים ואיבוד אוטומטי של הבעלות על האתר.
.
כל כך הפוך מהאמת על היכולות של הארל ואפילו החלק של ה״ישנו״ לא נכון…

אז ככה: דדי (כמו ברוך ועוד כמה): אני מכיר את ה-NBA, את שחקניה, ואת כל מה שהולך כאן באצבע הקטנה שלי יותר מאשר אתה יודע עם כל ה-1.90 מ' שלך ובוודאי איזה -130-140 ק"ג. אני זוכר שלפני שנעלמת לנו לשנתיים או שלוש (מבלי להסביר לי למה ומדוע ואני חשבתי שאנחנו מין ידידים כאלה) תמיד סיפרת לנו על 'המקורות שלך בלייקרס, ולא רק בלייקרס'.

טוב, קבלתי את זאת שישנם לך 'מקורות'. שיהיה לבריאות. אני חושב שיחד עם המקורות שלך, אתה בוודאי קורא את המדיה האמריקאית (שאני מכיר כמו את כף ידי), וכנראה גם את הלייקר-נשיון. שיהיה לבריאות.

מה קרה עם מונרזל הראל? כשהוא היה רוקי, וקטף 1.7 ריב' למשחק, מייק לופיקה – גדול כתבי הספורט של ה'דיילי ניוז' מניו יורק (שכתב גם הרבה ל-ESPN ו-ESPN מגזין) – כתב ש'היוסטון רוקטס עשו שגיאה חמורה כשבחרו בהראל (אפילו שהייתה זו בחירה מס' 32, מ.ל) כי הוא לא הפאור-פורוורד שהם חיפשו'.

אני מכיר את לופיקה זה עשרות שנים. ישבתי לידו בעשרות משחקי הניקס, וביליתי איתו (ועם כתבי ניו יורק האחרים) שעות על גבי שעות גם בלאונג' העתונאים וגם בבאר של מקאולי בשדרה ה-8 ורח' 33 או 32.

לדעתי למייק לופיקה – שנחשב בשנות ה-80 עד כמעט 2020 (הוא עזב עד כמה שאני יודע את 'הדיילי ניוז' לפני שנתיים) לכתב הספורט בין הטובים, וסופר ספורט עליון (הוא כתב לפחות 20 ספרי ספורט אם לא יותר, רבים מהם בסט סלרס) – אז לדעתי למייק לופיקה אין הרבה מושג ורגש למשחק הכדורסל. בבייסבול הוא הרבה יותר טוב, אבל אני אישית אף פעם לא החזקתי ממנו. טעם אישי. לדעתי הוא הוגה דעות, מין פילוסוף, והרבה פוליטיקאי, שכתב ספורט משך 40 שנה לפני שעבר לכתוב פוליטיקה, DETECTIVE STORIES, והפך לחברו של רודי ג'וליאני, עורך הדין של טראמפ, המתחיל להיכנס לבוץ עמוק יותר ויותר עם גילויים חדשים שעשה עבור טראמפ עם פוטין והרוסים!). תמיד הרגשתי שהוא לא כתב ספורט עם עין בוחנת, וממש ידעתי שאין לו הרבה מושג בכדורסל. הוא מין יורם כזה – נמוך, רזה, וממושקף, שבוודאי תמיד ניבחר אחרון במשחקים בשכונה ולכן היה בו מין 'אנטי' כזה.

הוא-הוא שכתב ראשון על הראל 'חסר ההגנה' שיוסטון בחרה ואז המשיך לשלול את הגנתו כשעבר לקליפרס.

מה הייתה הבעיה? הבעיה הייתה שכשמייק לופיקה כתב – כולם העתיקו ממנו.

כאילו שדבריו הם דברי האל או משהו כזה. אני תמיד חייכתי לעצמי על ההערצה העיוורת ללופיקה הזה. זה הזכיר לי בדיוק כפי שהיה כשרק הגעתי לניו יורק, וניק יאנג, הסופרסטאר של ה'דיילי ניוז', היה המילה האחרונה (במיוחד בבייסבול, מרוצי סוסים, ואגרוף, אבל הוא כתב על כל ספורט, והוא היה, ונשאר, אחד מכתבי הספורט שאני מעריץ מכולם). הוא, ורד סמית' מה'ניו יורק טיימס', היו שניים מגדולי עיתונאי הספורט בארה"ב, וכל מילה שלהם הייתה 'האמת'. הם בין 5-6 עיתונאי הספורט שאני מעריץ יותר מכולם עד עצם היום הזה.

לופיקה אולי לא היה גדול ברמה שלהם, אבל בבראנז'ה של מדיית הספורט בארה"ב הוא נחשב כ-"מחונן". אני שישבתי לידו בעשרות משחקי הניקס יודע כמה 'מחונן' הוא.

טוב, זה מה שהוא כתב, ומאז כל עתונאי ספורט וכל שדר אמריקאי באשר הוא שם מעתיק וכותב על "החולשה של מונרזל הראל היא הגנה". וכך יצא לו שם של 'שחקן ללא הגנה'. כל אחד מעתיק מהשני, כולל שדרי הטיווי, כי כשאתה רוכש מוניטין מסויים, לא תיפטר ממנו לעולם!

זה האוכל שרפי הבנה כמו דדי או ברוך אוכלים. הם לא הולכים למשחקים; הם לא חיים את הספורט. הם רק קוראים ושומעים מה שאחרים אומרים, כשואחרים אומרים ש'הראל הוא שחקן הגנה גרוע' כך השטות הזו הופכת למוניטין שלו.

לא הייתי כותב את כל זה אילולא רציתי לגעת בנקודה של 'מוניטין של שחקן' שנידבקת אליו, והוא לא ייפטר ממנו לעולם.

אז כולם – כולל דדי – "יודעים" שלהראל אין הגנה.

זאת שטות במיץ עגבניות.

אז בואו נלך קצת להיסטוריה ולמספרים:

*הוא היה שחקן החמישייה של נבחרת ארה"ב U-18 כשזכתה במדליית הזהב של FIBA בבראזיל.

*כששיחק באוניברסיטת לואיוויל הוא זכה ב'פרס קרל מלון' כ"הפאור-פורוורד מס' 1 במכללות".

*אני לא יודע בדיוק מה קרה בלואיוויל, אבל בטוח שהיה קצר בינו לבין מאמנו ריק פיטינו, שלא נתן לו לעלות בחמישייה של קבוצת 2013 שזכתה באליפות המכללות, אפילו שהוא היה שחקנה הטוב ביותר ללא כל שאלה. ראיתי אותם מספיק כדי לדעת. לדדי או ברוך אין אפילו מושג על מה אני מדבר.

*נעבור הלאה: הרבה בגלל פיטינו הוא ניבחר רק מס' 32 בראפט של 2015 ע"י יוסטון רוקטס, ומאחר ומייק ד'אנטוני היה המאמן החדש ב-2016 והוא דגל במשחק מהיר, וסמול בול, יוסטון עשתה טרייד והעבירה אותו לקליפרס.

לדעתי אם מונטרל הראל היה נשאר ברוקטס יחד עם קלינט קפלה וכרמלו אנטוני עם הארדן, ווסטברוק, ואריק גורדון, הם היו אלופי ה-NBA. אבל ד'אנטוני לא רצה בו.

אז בואו נראה מה הוא עשה מאז הגיע לליגה:

2015-16 – 9.7 דק' למשחק, 3.6 נק', 1.7 ריב'

2016-17 – 18.3 דק', 9.1 נק', 3.8 ריב'

2017-18 – 17 דק', 11.0 נק', 4.0 ריב'

2018-19 – 26.3 דק', 16.5 נק', 6.5 ריב'

2019-20 – 27.3 דק', 18.6 נק', 7.1 ריב'. אגב, ה-PER שלו הוא 23.2 מצויין.

מה אתם רואים? עליה התמדתית כל עונה. הראל הוא רק 2.01 מ' אבל הוא השחקן עם – –

"מוטת ידיים של 4'7 (2.24 מ') ובכך הוא מספר אחד ב-NBA ביחס למוטת ידיים לגובה!"

העונה, רק לפני כמה שבועות, הוא ניבחר ל"השחקן הששי" של ה-NBA.

אתם רוצים לדעת על כמה אחרים שנבחרו ל'שחקן ה-6'? קווין מקהייל…ביל וולטון…טוני קוקוץ'…מנו ג'ינובלי…ג'יימס הארדן…ג'מל קראופורד…לו ויליאמס. ישנם 550 שחקנים ב-NBA. מונטרזל ניבחר ל'שחקן הששי'. אתה לא יכול להיות 'השחקן הששי' בדיוק כמו שאתה לא יכול להיות ה-MVP ללא הגנה.

NBA רפרנס עשה דרוג בינו לבין כמה שחקנים אחרים עם סטטיסטיקה דומה לשלו אחרי 5 שנים בליגה, והוא נמצא לפני כמה שחקנים שביניהם אלכס אינגליש, ג'רום קרסי, אדוניס האסלם, דייויד ווסט, מרק אגווייר- כולם שחקני הגנה אדירים. https://www.basketball-reference.com/players/h/harremo01.html

Thru 5 YearsWin Shares (Best to Worst)
PlayerSim12345
Montrezl Harrell8.77.05.54.10.9
Alex English96.38.37.05.34.01.2
Tristan Thompson93.68.76.85.75.21.1
Jerome Kersey90.68.66.86.43.62.2
Wally Szczerbiak90.08.77.46.25.21.6
Danilo Gallinari89.17.26.15.63.91.0
Udonis Haslem89.19.27.05.14.82.5
Sean Elliott89.08.88.46.14.61.4
David West88.68.47.45.22.80.2
Mark Aguirre88.59.07.26.94.71.9
Gordon Hayward88.58.75.44.93.61.

הבעייה שלו, בינתיים, היא שהוא משחק רק 27 דקות למשחק כי לקליפרס אין גבוה מעולה בסנטר שיעשה את העבודה שהראל חייב לעשות, ולכן הוא עושה פאולים רבים מיד. כשלקליפרס יהיה גבוה טוב בסנטר והראל חוזר לשחק 4 אמיתי, ולא קומבו 4/5 הוא יהפוך לאול סטאר וכוכב אמיתי.

3. היוסטון קרוניקל.קום מדווח שהטכסנס מיוסטון (קבוצת הפוטבול מה-NFL שהיא 4-0 וללא GM) מעוניינת לדבר עם דרל מוריי!!!

מעניין. מעניין מאד! (כנראה שספורט קבוצתי הוא ספורט קבוצתי הוא ספורט קבוצתי)

4. מין מחמאה ללייקרס: מה תואר האליפות עושה עבורם?

אלכס קרוסו ??? (או פוטושופ?)

חשבתי שהגיע הזמן להתקרב מעט לאוהדי הלייקרס באתר, ולכתוב משהו חיובי עבורם. חשבתי שיהיה מעניין לעשות מין משוט בקבוצה, כמו שאומרים החברים שלי מבית אורן, ולראות היכן נמצא כל שחקן ומה קורה איתו.

לברון ג'יימס

הוא רצה להיכנס להסטוריה כגואל של הלייקרס, ולא רק כגואל של קליבלנד. אבל מה שבאמת מעניין אותו זה להשיג טבעת 6, ואם אפשר 7, ולעבור את מייקל. IT WON'T HAPPEN: האליפות הזאת הוציאה את כל האוויר מהבלון שלו. הוא לא יודע זאת, אבל בפלייאוף הבא הוא יהיה סחוט נפשית ופיזית. כמו שאומרים החברים שלי מכפר תבור – HIS AGE WILL FINALLY CATCH-UP WITH HIM.

אנטוני דייויס

יש לו את הטבעת. לקח לו כמה שנים להשיגה ועתה יש לו אותה. אבל הוא לא בסקהוליק כמו לברון. הוא עם נפש של תינוק. הוא ימשיך לשחק. ייצא מהחוזה שלו, ויחתום מחדש עם הלייקרס, אבל הכול יהיה שונה בפעם השנייה. זה כבר 'WHAT ELSE IS NEW?', כפי שאומרים החברים שלי ממורשה, וכל המוטיבציה וכו' יהיו שונים. OLD NEWS.

דני גרין

הוא הפך ס"ה לשחקן הרביעי בהיסטורית הליגה לקחת טבעת בשלוש קבוצות שונות. הוא חטף הרבה עשן בגלל הזריקה שהוחטאה, ותשובתו היתה תמונה שלו עם סיגר ועל האצבע טבעת (כמובן שלא הטבעת החדשה), סלפי שהוא לקח ומתחתה כתב, "מה יש לכם להגיד עכשיו?" מה הוא יעשה? האמת? לי זה לא חשוב, אע"פ שהוא היה שחקן חמישיית הלייקרס משך כל העונה.

KCP

יש לו את אותו סוכן כמו לברון, והוא יעשה בדיוק מה שלברון וסוכנו יגידו: לא לדבר הרבה, ולהמשיך להיות השחקן השלישי בחשיבותו בקבוצה. מהרבה זוויות הוא היה ה-MIP של הלייקרס, וה-MSP – שהוא תואר חדש שאני מציע לליגה – MOST SURPRISING PLAYER.

אלכס קרוסו

שהמשחק האחרון הסתיים, הוא היחיד מכל השחקנים שעמד והתחבק עם הוריו (!!!). הוא פתח בחמישייה במשחק האחרון כאשר לפני שנה לא היו בטוחים אם הוא שחקן לייקרס או – אולי – שייך לקבוצת ה-G שלהם. היי, יש לו עתה חוזה של שנתיים, והוא מראה לכולם אצבע אמצעית.

ראז'ון רונדו

ראז'ון היה עם בנו בסיום המשחק. הוא שאל את אביו 'מתי אני מקבל את הטבעת?'. ראז'ון חייך: "בקרוב". מה שהוא רוצה לדעת הוא מה הלייקרס יעשו עם חוזה הווטרן המינימלי שלו. האם ישלמו לו או יחליטו שהוא עשה את שלו, ועכשיו הכ…יכול ללכת? החדשה האחרונה: הפליקנס מעוניינים בו!

דווייט האוארד

דווייט אמר כבר לפני שנתיים "אני צ'מפיון…". כשהסתכלו עליו במבט של 'מה???' הוא הגיב: "אני צ'מפיון של החיים". טוב, נניח לו ולמחשבותיו. הוא הגיע ללייקרס כשטר ביטוח ולפתע הפך לשחקן רוטציה. עכשיו אפילו הווריורס מעוניינת. יהיה מעניין מה יקרה איתו.

קייל קוזמה

זה מסכם את כמעט הכל בקשר לקוזמה: “I’m half-drunk right now from all the champagne, so I don’t know how to act exactly. But, man, just a kid from Flint, Michigan. It’s crazy. Crazy, crazy. I almost didn’t go to college. Wasn’t supposed to get drafted. NBA champion. It’s unbelievabl

אברי בראדלי

הוא נשאר בבית בגלל סיבות בריאותיות במשפחה. פרנק ווגל דאג להישאר בקשר איתו כדי שלא ירגיש כ-OUTSIDER, ואפילו בלילה אחרי הנצחון דאג להכלילו בקבוצה כשאמר ש-"אברי היה זה שהשתיל בקבוצה את המשמעת והלחימה בהגנה. הטבעת שייכת לו כמו לכל אחד אחר". אני שואל את עצמי אם הוא מרגיש שאולי הוא המיץ את הרכבת.

מרקיף מוריס

הקרב נגד אחיו התאום מהקליפרס לא התממש, כמו שאומרים החברים שלי מנתיב ה-ל"ה. "אני חייב הכל למנהיג הקבוצה לברון ג'יימס. אף אחד לא יודע איזה מנהיג הוא! אני חייב לו הכל!". הלייקרס חייבים הרבה למרקיף שהובא בעיקר עבור משחק תחת הסל אבל כשהלייקרס העדיפו לשחק 'סמול בול' הוא עשה את שלו וקלע כמה סלים מכריעים. נראה שהלייקרס אוהבים אותו, והוא אוהב את הלייקרס.

ג'בל מגי

הוא לא שיחק בסידרת הגמר בכלל אך היה שחקן חמישייה בהגעה עד שם, ועשה את שלו.

5. טיירון לו מיד החל לעבוד: הציע משרת עוזר לצ'ונסי ביליאפס. ביליאפס השיב "כן"!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 120 תגובות

  1. מעורבב מצויין מנחם
    כתבת הרבה נתונים על מונטראז הארל שכחת שיש לו מוטת חציל של 1 פוט ו 4 צול.
    זה משפיע לרעה על משחק ההגנה שלו כשהאאוירודינמיות שלו בבעיה(הוא נתקע עם החציל בחסימות)
    הדודג׳רס בדרך ל 3-2
    יוסטון כפו גיים 7 אחריי 3-0 מול טמפה ביי

  2. כבר שלוש שנים, בכל קיץ מחדש כותבים כאן באתר "לברון גמר את הסוס".
    .
    כל שחקן מגיע לנקודה בה הגיל שלו "תופס אותו". בדרך כלל, ישנם רמזים לכך שזה מגיע, התחלה של ירידה בנתונים, אחריה הירידה הופכת לצניחה.
    גדולי השחקנים? הוא ידעו לקראת סוף הקריירה לשנות את סגנון משחקים כך שיתאים לכושרם ולרמת האתלטיות שלהם.
    .
    בדיקה קצרה של נתוני לברון השנה בעונה הרגילה ובפלייאוף מגלה ש:
    .
    25.3 נק' למשחק היו לו בעונה הרגילה. 27.6 נק' בפלייאוף. 29.8 בפיינלס. ירידה?
    צריך להיכנס לפרטים:
    .
    א. כמות זהה של נקודות למשחק בעונה הרגילה הוא קלע ב-16', ובדיוק באותו אחוז אפקטיבי (55%). גם אז שיחק לצדו סקורר נהדר. הבדל קטן הוא שהעונה הוא שיחק דקה פחות למשחק (34.6 דקות למשחק, הנתון הנמוך בקריירה). למעשה, פר 36 דקות משחק, ממוצע הקריירה של לברון הוא 25.4 נק' ב-54.1% אפקטיבי. העונה יש לו 26.4 נק' (כאמור, 55% אפקטיבי). פר 100 פוזשנים יש לו ממוצע קריירה של 116 נק', בדיוק הנתון של העונה הנוכחית.
    .
    ב. בפלייאוף, היכן שהתחרות גדלה, והלחץ משחק תפקיד, לברון פרח העונה. 27.6 נק' ב-61.8% אפקטיבי, ב-36.3 דקות למשחק בלבד.
    ממוצע הקריירה של לברון הוא 28.8 נק' ב-53.4% אפקטיבי, רק שהוא השיג אותן ב-41.6 דקות למשחק בממוצע.
    השנה בפלייאוף, ב-36 דקות ללברון יש 2.5 נק' יותר מממוצע הקריירה.
    .
    את נתוני הנקודות הנ"ל, מהעונה הרגילה, ומהפלייאוף, לברון השיג כאשר משיג שיא קריירה לאסיסטים במשחק (ראשון בליגה) בעונה הרגילה (10.2 אסיסטים למשחק), ו-8.8 אסיסטים למשחק בפלייאוף (הנתון השני הכי גבוה בקריירה).
    .
    הגנה.
    אני לא חושב שיש למישהו ספק בכלל שלברון שוב לא יהיה לברון של 09' – 14' (חמישיית ההגנה הראשונה 9-13, חמישיית הגנה שנייה ב-14).
    אבל השנה הוא פחות התעסק בשימור כוחות, ונתן לפרקים הגנה לא רעה בכלל. מה שהוא נתן מול הרוקטס, הבלייזרס, ובמחק הראשון בבועה מול הקליפרס, הוא נתן לראשונה מזה 4 שנים.
    .
    https://www.youtube.com/watch?v=jH9N5xD9mnE&ab_channel=LakeShowHighlights
    .
    לא פחות חשוב, הוא האופק של השנה הבאה:
    העונה הבאה היא עונה 2 של ההרכב הנוכחי של הלייקרס (בדגש על הצמד דייויס את לברון).
    עייפות החומר עדיין לא מכה במלוא הכוח, אבל החיבור, ההיכרות, ההבנה, אלו כבר קיימים. זה היה נכון עבור ההיט גרסת 12', עבור הקאבס גרסת 16'. אני מאמין שזה יהיה נכון לא פחות עבור הלייקרס בגרסה הנוכחית.
    .
    אחרון –
    מוטיבציה.
    אני לא מתיימר לקרוא נפשות, רצונות, ומרכיבי נפש. אבל אני כן יודע ש-
    לברון מקשיב לתקשורת (כולל הרשתות החברתיות)
    לאנטוני דייויס אין עדיין בקריירה תואר אישי.
    וזה מאפשר לי למצוא מקור למוטיבציה בעונה הקרובה:
    טבעת נוספת בלייקרס תהדהד את מה שמג'יק לאחרונה כתב ("לברון צריך רפיט בלייקרס בשביל להשתוות לג'ורדן).
    דייויס, שהיה קרוב מאוד לתואר שחקן ההגנה העונה, ייתן את הדחיפה הנוספת בשביל לקחת את התואר.
    .
    אי אפשק לסיים תגובה שכזו, המכילה כמעט כל מרכיב ניחוס שכתוב בספר, בלי אנטי-ניחוסון לקראת העונה הקרובה:.
    .
    (בתמונה: תפסו את לברון!)
    .
    .

    1. גיא, בדבר אחד אתה טועה: הירידה עם הגיל היא הדרגתית, מלבד בביצועים גופניים ברמה הגבוהה ביותר. לאדם רגיל הפועל ב-60-70% CAPACITY הירידה היא הדרגתית. אבל לאדם שאצלו ה-CAPACITY קרוב ל-100%, הנפילה באה פתאום. ממש תוך כמה חודשים היכולת יורדת משמעותית, ולא בהדרגה.

      1. בענף בו ל-IQ יש חשיבות כל כך גדולה, בו קשר עין-יד ורפלקסים חשבים גם הם לא פחות מאתלטיות, שחקנים יכולים להמשיך לשחק ברמות הגבוהות גם אחרי שחלה ירידה ברמות האתלטיות שלהם.
        כן, ההתאוששות רחוקה מלהיות אותו הדבר אחרי גיל 35.
        כן, היכולת לגייס יחידות מוטוריות למאמצים חוזרים פוחתת בגיל הזה.
        אבל ניתן לנהל קריירת כדורסל תוך שינוי סגנון המשחק בהתאם לשינויים ברמות האתלטיות. ראינו את קארים עושה את זה. את קרל מאלון. את סטוקטון. וכן, גם את לברון של שלוש השנים האחרונות.
        .
        אין ספק שמגיע הרגע בו הגוף כבר לא יכול לסחוב עונה מלאה של NBA. בדרך כלל, בקרב שחקנים שהמשחק שלהם הוא יותר מאתלטיות, מזהים שינוי מתמשך (עונה עד 3) בסגנון המשחק, ושינוי ההדרגתי בנתונים, עד לצניחה משמעותית בתפוקה.
        .
        לטעמי, אין עדיין את הסימנים לכך שהסוף בפתח.
        לטעמי, צפויה ל-ללל עוד עונה של אכזבה מתמשכת…

      2. צודק מנחם
        שחקנים ירדו ביכולת שלהם בצורה קיצונית
        זה לא גרף לינארי כמו שניסו להציג
        שחקן בעונות האחרונות שלו לא ״יורד״ ביכולת אלא צונח
        אני בטוח שלברון לא ישאר בשטח כשחקן משנה כפי שקארים היה ב 2 העונות האחרונות שלו, או כמו קרל מלון של הלייקרס
        ברגע שהגוף יבגוד זה יהיה הסוף

    2. אין שום ״רמז״ סטיסטטי לצניחה בנתונים
      יש שחקנים שדעכו בצורה קיצונית בגיל מסויים ללא שום הסבר סטטיסטי או ״רמז״

      1. אתה הזכרת את קארים.
        בטח שראו את הנפילה מגיעה –
        דווקא בעונה בה קלע קצת יותר. אחרי 6 שנים סופר יציבות לצד מג'יק, בהם הוא עומד על ממוצע של 58.5% מהשדה (60% ב-85'), לצד 7+ רב' ו-2+ גגות, ב-86' האחוז האפקטיבי ירד ל-56.5%, הרב' ל-6.1 רב' למשחק, הגגות ל-1.6
        זו הייתה העונה שהציעה על הנפילה שב-3 העונות האחרונות.
        .
        זה גם לא באמת רמז. רואים את זה –
        דברים שהלכו לפני כן הרבה יותר בקלות, הופכים לקשים יותר. לכן הירידה באחוזים.
        יש מי שמצליחים להמציא תא משחקם מחדש, ולהאריך את הקריירה.
        ג'ורדן של הטריפיט השני זה ממש לא אותו ג'ורדן של עד 93'. סגנון משחק שונה לגמרי, אתלטיות שונה לגמרי (ומה לעשות, גם, ירידה בנתונים).
        לברון?
        אני חושב שאפשר להשוות אותו כיום לגרסת ג'ורדן של החזרה ב-95'. אימץ סגנון משחק שונה, והמשיך להיות השחקן הטוב בעולם למשך עוד 3 שנים מדהימות.

          1. כאמור,
            לא טענתי אחרת.
            לא בנוגע לגיל,
            ולא בנוגע ללינאריות.
            .
            מה שכן טענתי,
            זה שלפני עונות "התרסקות",
            ניתן לזהות התחלה של ירידה.
            זה נכון היה לגבי קארים,
            זה נכון היה לגבי קרל מאלון,
            זה נכון היה לגבי אלאג'ואן,
            ואני מנחש שזה יהיה נכון גם לגבי לברון.
            .
            דבר נוסף שאני טוען –
            שינוי סגנון משחקן של לברון יכול להאריך משמעותית את הקריירה שלו.

    3. איך בדיוק רפיט יעמיד אותו בשוויון עם ג'ורדן כשלג'ורדן יש 6-6 וללברון 4 מ10?
      כדי שיהיה טיעון, עם כמות ההפסדים בגמר של לברון, הוא צריך 7 אליפויות. בטח לא 5.
      איך ברוסארד וקלרמן אומרים – לברון מתחרה עם קארים על הקריירה הכי טובה, לא השחקן הכי טוב.
      .
      ולעניין:
      כדי להסיק אם יש ירידה ובעיקר מה שיעור הירידה, צריך לנרמל את המספרים. זה שתקח נתונים יבשים לא בהכרח יתן את התמונה המלאה. וגם אז, מספרים לא אומרים הכל.
      מה שחשוב זה כמה אפקטיבי, דומיננטי וחיוני הוא הולך להיות. אני משער שיש לו לפחות עוד עונה אחת ברמה הזו.
      .
      מה שיקבע לאן תמשיך הקריירה של לברון כאינדיוידואל, הוא כמה הוא יאבד מהצעד הראשון שלו.
      1. זו הסיבה שהוא עדיין מקבל זריקות, בעיקר שלשות פנויות, בעיקר כאלו רחוקות מהסל, כשהשומר מפחד להצמד אליו ולאבד אותו ברגע שלברון מחליט ללכת לסל.
      2. זו הסיבה שהוא יכול לשמור על רוב אם לא כל שחקני היריב במאני טיים ולעזור בהגנה
      .
      המשחק של לברון יותר בנוי על ריווח וחדירה לסל או הוצאה. ברגע שהוא יאבד צעד, הוא יצטרך למצוא דרך יעילה יותר להשיג נקודות. יכול להיות שבשלב מסוים הוא ישחק עם רכז שיכניס לו כדורים לפוסט או לאיזורים שליד הסל. יהיה מעניין לראות את זה ואיך יריבות יגיבו.
      .
      הקטע עם הגיל הוא מאוד טריקי, ככל ששחקן מתבגר, היכולת שלו לשמור על יכולת טובה באופן עקבי יורדת. אצל לברון לחלוטין רואים את זה, הוא פשוט מפסיק לשמור עוד קצת ועוד קצת ולכן זה פחות ניכר על משחק ההתקפה. בלייקרס הנוכחית עם דייויס, רונדו וכו' זה היה נראה שהם יודעים בדיוק לסתום את החורים האלה. מצד שני, גם היו ללברון 5 חודשים לנוח, ככה שבעונה רגילה הוא לא היה רענן כמו שהוא היה באורלנדו.
      .
      להשוות את קארים ללברון זה קצת לא הוגן מבחינת לברון: קארים היה 2.16 עם מהלך התקפי בלתי עציר ולכן רק מעצם המצאותו על המגרש הוא היה יכול להרים יד ולחסום כל שחקן או לקבל את הכדור בנקודה שהוא רצה ולעשות את ההוק.
      זה גם משהו שראינו מדאנקן, שגם בעונות האחרונות שלו הראה מדדים הגנתיים מדהימים.
      אצל קובי למשל, שכמובן יותר דומה ללברון מהאחרים, ראינו משהו אחר לגמרי.
      ללברון תהיה פחות בעיה מקובי כי הוא גם מנהל משחק ומבין אותו יותר מקובי.
      .
      ולסיום, גיל 36 הוא הוא לא 40-41. לכן אין מה להשוות בין לברון לקארים. לברון בעונה ה18 יותר צעיר בשנתיים (וזה משמעותי) מקארים, אבל לקארים היו 2 דברים שאי אפשר ללמד או כבר לא מלמדים היום: גובה, והוק שאט.
      בעונה מלאה, בלי עצירות, בלי פגרות קורונה וכו', יהיה מעניין לראות איך הלייקרס מחלקים את העומס, מי יהיה המחליף של רונדו במידה והוא הולך וכמה זה יעלה.

      1. את השאלה –
        איך בדיוק רפיט יעמיד אותו בשוויון עם ג'ורדן כשלג'ורדן יש 6-6 וללברון 4 מ10?
        אתה צריך להפנות למג'יק.
        .
        6 מ-6?
        המספר הוא 6 מ-15. העובדה שב-9 העונות אחרות בהן ג'ורדן לא זכה באליפות הוא הודח לפני הפיינלס, לא יכולה להיספר לטובתו.
        .
        בכל הנוגע לתעדוף של עונת שיא, מספר עונות שיא, ואורך קריירה –
        אין לי בעיה עם מי שעבורם שיא הקריירה הוא זה שצריך להיות המרכיב הקריטי בשאלת ה-"עז". אין לי בעיה עם מי שחושב שאורך קריירה חשוב יותר.
        אישית?
        אני חושב שזה השלוב של ה-2.
        כמה שנים שחקן הצליח להיות החלק המשמעותי ביותר בהפיכת קבוצה לקונטנדרית
        +
        כמה שנים שחקן היה חלק משמעותי בקונטנדרית
        +
        כמה שנים שחקן היה חלק אינטגרלי בקונטנדרית.
        .
        אליפויות?
        להן יש משקל, אבל הוא לא החלק המכריע. הסיבה פשוטה –
        באליפות זוכה קבוצה. העובדה שגארנט זכה באליפות אחת לא יכולה להיזקף כנגדו כאשר משווים בינו לבין דנקן, וזה היות ולגארנט היה המזל החרא של להיבחר על ידי מינסוטה, בעוד שלדנקן היה המזל להיבחר על ידי סן אנטוניו.
        העובדה שגארנט הצליח להפוך את מינסוטה לקבוצה שלקחה את הלייקרס של שאקיל וקובי לסדרה של 6 משחקים שווה פי מיליון מטבעת האליפות בה זכו הספרס ב-2007.
        .
        (ברשימה האישית שלי דנקן 1 ברשימת הפאוור פורוורדים. אבל גארנט קרוב מאוד, כך גם נוביצקי לו אליפות אחת בלבד)
        .
        אז לשיטתי,
        האליפות הנוכחית מכניסה את לברון למועדון בו חברים רק ג'ורדן וקארים.
        3 שחקנים שהיו החלק המשמעותי בקונטנדרית במשך יותר מעשור.
        בכך הם בולטים מעל כל שאר השמות המרשימים שמרכיבים את ה-HOF (הנוכחי והעתידי).
        .
        כאמור,
        בוויכוח הסופר סובייקטיבי הזה, זו לא יותר ולא פחות מדעתי האישית.

        1. סבבה.
          אז אם זה החישוב, תוסיף בבקשה את:
          1. הכישלון המוחלט לקחת אליפות בקבוצה שהיתה -לגמרי- שלו והחבירה לחברו הטוב שהיה שחקן טופ 5 (ואנחנו יודעים שהוא היה יותר מטופ 5 וכנראה יותר מטופ 4). לא היה מהלך כזה נבזי לשחקן שקרא לעצמו הchosen one. בארקלי, דרקסלר וכו' שעשו את זה לפניו לא היו ברמתו וגם היו די קשישים יש לומר.
          2. הקריסה המוחלטת ב2011, שאני יכול לכתוב עליה עכשיו מגילה.
          .
          ואתה יודע למה אני מזכיר את זה? כי אתה הכנסת עוד פרמטרים לעניין האליפויות. וכשנכנסים לפרטים הקטנים מגלים תמונה שהיא לא בהכרח הכי אוהדת ללברון.
          .
          לגבי דאנקן מול גארנט וכו' – אני חושב שבסופו של דבר, כמו שהסטטיסטיקה של לברון מתיישרת, הגדולים ביותר בסוף משיגים את האליפויות שלהם וגם את הכמות הנדרשת.
          דאנקן עשה עוד הרבה דברים שגרנט לא עשה, טריליון דברים אחרים שנוביצקי לא וכו' וכו', ולכן הוא מדורג מעליהם, לא רק בגלל האליפויות.
          (אגב, מינסוטה היו חכמים ככ ובחרו את מייקל אולווואקנדי, לא זוכר את הדראפט אבל כל שחקן אחר היה עדיף על הארכי נגר הזה).
          .
          לברון ללא ספק יהיה השחקן הראשון או השני בLONGEVITY בכל הזמנים וכנראה גם במספרים.
          אבל יש כמה מספרים שהוא לוקה בהם מול כמה אחרים: חמישיית ההגנה, מלך הסלים, DPOY, .
          .MVP
          .
          בכל מקרה גיא, אתה יותר מדי אוהב מספרים ובדכ אצלך הם לחיוב בלבד. אני לא ראיתי שדאלאס 2011 ו"ההחלטה" קיבלו איזהשהו משקל אצלך. ובטח כשאתה שם את זה מול JORDAN RULES, הFMVP של מאג'יק בעונת הרוקי (אם אני זוכר נכון) וכו'.

  3. וואי איזה פרפקציוניסט אתה מנחם. וזה הוציא ממך סעיף מצוין על הראל. שתמיד מזכיר לי את בן וואלאס וזו מחמאה. למרות שהתקפית הוא טוב יותר ויחס הנקודות שלו פר דק׳ הוא מדהים. יחד עם זאת אני ממליץ לך להנמיך ציפיות לגבי הקליפרס הם מועדון של לוזרים שמעולם לא הגיע לגמר הנבא. הלייקרס היא הספינה המנצחת וכולם ירצו לקפוץ עליה. לכן אני צופה באק טו באק. דווקא הווריורס מפחידים אותי כי הם באים רעבים ולא ברור עוד איזה מהלכים יעשו עם וויגינס והדראפט

    1. יש בתגובה שלך הרבה נקודות נכונות, אבל אני דווקא חושב שבלייקרס תהיה ירידה משמעותית גם בקבוצה ובעיקר אצל לברון. הקליפרס פשוט פישלו העונה

      1. הפלייאוף זו לא העונה הרגילה.
        אתה יודע זאת טוב מכולם מנחם.
        בפלייאוף הרוטציות נשחקות ושחקני החמישייה/המצטיינים של הקבוצות, מגבירים משמעותית את דקות המשחק ועליהם תקום או תיפול האליפות.
        לברון ודיוויס העלו באופן דרמטי את רמת משחקם, הן בהתקפה והן בהגנה.
        כנל רונדו.
        בקליפרס אף אחד לא התעלה על עצמו בפלייאוף.
        קוואי אולי שמר על אותה הרמה מהעונה הרגילה עד שהתרסק במשחק 7 מול דנבר ועל פלייאוף P , הרי הוא פול ג'ורג' , אין בכלל על מה לדבר.
        כנ"ל לו וויליאמס.
        אז למה אתה חושב ששנה הבאה זה יהיה שונה?
        אם הכוכב השני, שהוא פול ג'ורג', ימשיך לא להתעלות על עצמו בפלייאוף, אלא להיפך ועוד תחת הגנת החנק המדהימה של הלייקרס, כולל אף אחד, אבל אף אחד בקליפרס שלא יכול לשמור את דיוויס, איך בדיוק הקליפרס ינצחו?

        לברון לא הולך לשום מקום מנחם.
        שחקן בעונה 17 שלו שקבע שיא היסטורי לממוצע קליעות ל2 נקודות ושבר את השיא של עצמו ביותר מ2% לאחר שהשיאים של כל המובילים ברשימה עומדים בהפרשים של בדיוק עשירית האחוז אחד מול השני.
        לברון נח השנה עי משחק רחוק יותר מהסל, עם פחות חדירות ויותר זריקות מבחוץ.
        אני באופן אישי, הסתכלתי על לברון משך כל העונה הרגילה ונחמץ ליבי לראות ולהבין שלברון הוא לא החודר לסל שפעם היה ואפילו לא חצי מזה.
        תמיד היה נראה לי , "במבחן העין", שהרבה יותר קל לעצור אותו בחדירתו לסל.
        הגיע הפלייאוף וראה זה פלא – אף אחד, אבל ממש אף אחד, בשום סיבוב, לא מסוגל לעצור אותו.
        הקליעות שלו מתחת לסל הן פשוט נשק בלתי עציר בעליל וכראייה לכך, שיא האחוז ל2 נקודות הפשוט מופרע שהאיש השיג ב………גיל 35……..עונה 17 ועוד וכו ושות.
        ב.ק.צ.ו.ר- כנראה שלברון לא הול לשום מקום.
        כנראה שבמהלך העונה הרגילה שתבוא עלינו, בעזרת השם, לטובה, תמשיך אתה ושאר ההייטרים להסביר שהנה , נגמר, הוא כבד, איטי, לא קפיצי, יותר חלש וכו וכו.
        עד שיגיע הפלייאוף ושם,כמו תמיד, הוא יכניס להילוך גבוה יותר ויותר ויראה לכל העולם, שוב, מיהו לברון ג'יימס וכמה אליפויות הוא יכול לקחת כאשר 1. הקבוצה שלו בריאה.
        2. כאשר הוא משחק נגד קבוצות שהן לא מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הליגה, שלא היו כמותן מעולם, אלא רק קבוצות ממש ממש ממש טובות, כמו הקליפרס למשל או כל קבוצה שתתעלה בשנה הבאה.
        מזכיר לכולם שהעונה הזו ובמיוחד העונה הבאה לאחר חזרת כל הפצועים, מביאות את הליגה הכי תחרותית שהייתה אי פעם!!!!!
        מעולם לא היו כל כך הרבה קבוצות טובות עם כל כך הרבה צמדי סופרסטארים. מעולם.
        יאללא ריפיט ללייקרס

    2. אם תחבר את הראל ו-וואלאס תקבל גבוה מצויין בשני צדי המגרש. הראל נהדר בהתקפה ובן וואלאס היה אדיר בהגנה.
      לטעמי ההשוואה הטובה יותר להראל זה קנת' פאריד – PF/C אנרגטי ללא קליעה אבל עם לחימה וקפיציות.

      1. הראל לוקח 7.1 ריב' ב-27 דקות. כשישחק 36-38 דקות עם סנטר שיעזור, הוא יהפוך לאחד הריבאונדרים הטובים בליגה ולא 'שחקן ללא הגנה' כשהמשפט הזה הגיע עד לחור בו אתה גר במזרח הרחוק

  4. תודה על המעורב מנחם.
    לגבי לברון – לדעתי שלא נרגיש בקרוב שהגיל עשה את שלו – זה נראה כמו הפלייאוף הכי נינוח שלו. פחות סטרס עוזר עם אריכות ימים וכאלה.
    *
    ויש דיבורים עכשיו על להביא את החבר שלו כריס פול. אם זה ייקרה אז הלייקרס כנראה יאבדו עומק… אבל מפליימייקר לפינישר? לברון בכלל יוכל להיכנס לראש של גולש גלים סטלן באל.איי.

      1. לברון הוא תופעת טבע, גם מבחינה פיזית וגם מנטלית. מה שאתה כותב פה הגיוני, יקרה מתישהו, אבל אני לא יודע אם בעונה הקרובה. אני זוכר, ובטח גם אתה, את הדיבורים על זה שקארים גמור, ואת ההצגות שהוא המשיך לתת עד גיל 40.

        1. בקטנה אבל כארים קיבל בוסט לקריירה אחריי האליפות של 85 וה FMVP
          ב 86 הוא עלה קצת בנקודות לעומת 85( אולי זה היה רמז סטטיסטי לזה שהוא הולך להשתפר)
          בפועל ב 87 הוא צנח ב 6 נקודות ובעונה האחרונה שלו (89) בגיל 41+ הוא קלע 10.2 למשחק וירד בדקות
          כמו שלמדתי ביום השני שלי בצבא מהשותף לאוהל, עוד לא נולד הבן זונה שיעצור את הזמן

      2. אבל זה מה שאני אומר.בקליבלנד הוא לקח על עצמו המוו. אפשר להתווכח אם לצורך או לא לצורך. הוא נתן עונה רגועה יותר בלייקרס. הזכיר קצת את מג'יק ג'ונסון. אם כריס פול יגיע אולי לברון יורחד מעצמו עוד קצת… יהפוך לסוג של קארל מלון…

  5. שאלת אבדיה, תנו לו ציונים מ 1 עד 5, 2 זה בסדר, 3 טוב, 4 טוב מאד, 5 הכי שאפשר:
    – הגנה אחד על אחד
    – הגנה קבוצתית
    -ריבאונד הגנה
    – ריבאונד התקפה
    – כוח
    – גמישת . זריזות
    – מהירות
    – הובלת כדור
    – מסירות
    – חדירה לסל
    – מנהיגות
    – חוצפה / העזה
    – נחישות

  6. מנחם אתה תופעת טבע שאין כדוגמתה. באמת משהו מיוחד.
    מקווה שדדי ויתר החבר'ה לא לקחו קשה את הroasting ממך.. אש וגופרית הורדת שם.
    מוטרזל הוא מסוג השחקנים שאתה רוצה שיהיו בקבוצה שלך ולא נגדך.

    1. זה שטראמפ יוצא דופן ושנוי מאד במחלוקת כולנו יודעים.
      השיטה של חלק גדול מהפרוגרסיביים היא פרופגנדה דמונית של טראמפ/ביבי בלי לבחול בשקרים כי המטרה הרי מקדשת את האמצעים. זו שיטה לטעמי האישי אנטי דמוקרטית ולא אסביר מדוע.
      אגב זה קיים אם כי הרבה פחות בולט גם אצל הרפובליקנים.
      לפיד צועק שהנהנתן נכשל לעשות שלום בינינו הוא רק שוכח שהוא מחרחר הריב הראשי ושאם היה מתנהג יפה אחרי שהצליח להעיף תחרדים מהממשלה אולי לא היינו מגיעים לתופעות השנאה העצמית שאנחנו עדים להן היום.

      1. אני אציג לפניך אתגר. אם אתה רוצה, אפילו התערבות.
        על כל שקר מתועד מציטוט מוכח של אובאמה, אני מציג 4 שקרים של טראמפ. לא דברים שאולי אמר, או שנאמרו בשמו. ציטוטים ישירים של דבריו (או ישירות מחשבון בטוויטר שלו).
        .
        אתה הרי טוען שהפורגרסיבים משתמשים בפרופוגנדה דמונית, וככזו, היא צריכה להיות רוויית שקרים. אז זו אמורה להיות התערבות שאתה לוקח בקלות, בלי למצמץ.
        אני שם בהתערבות הנ"ל את כל זכיותי עד היום + בירה אחת של חצי ליטר (למימוש באיזה פאב חיפאי שמתחזק לך, ברגע בו מותר יהיה שוב לפקוד כאלו) מול בירה אחת של חצי ליטר מצדך.
        .
        כאמור,
        על פי דבריך, זו התערבות שאתה לוקח בלי למצמץ.

        1. קודם כל אני נהנה מהתגובות מאד ולא נכנע לפרובוקציה.
          שנית אינני מהמר, אף פעם לא הייתי טיפוס של מהמר אני משאיר את זה לך ולצדיק או מוריה.
          זה עניין של פרינציפ וגם ניסיון חיים של אחר (חבר) שהתחיל בקטן מאד (בירה או ארוחה במסעדה) וכמעט איבד את הבית ואת משפחתו (אחרי הימורים בקזינו ביריחו).
          לא להמר הופך את החיים למשעממים? אולי. הימרתי פעם באוקספורד (העיר) אחרי לחץ חברתי על בירה והפסדתי. נו ביג דיל.
          לעניינינו, אין ספק שיש יותר שקרים של טראמפ (וחבריו) מאשר לפרוגרסיביים זו בכלל לא שאלה. אתה לגמרי צודק, אבל הוא פוליטיקאי ואלו שקרנים בני שקרנים. אני אהיה יותר קיצוני ממך ואומר שעל כל שקר שאומרים עליו תמצא 10 שקרים שלו. כן הוא שנוי במחלוקת. הוא פוליטיקאי. זה לא שולל את הפרופגנדה הדמונית נגדו
          🙂
          אני אשמח להזמין אותך לבירה עלי בפאב בתל אביב ובלי התערבויות אחרי שהקורונה תיעלם בתנאי שנדבר על כדורסל או מדע או קורונה או כל נושא אחר שאינו פוליטיקה.

          1. אני אשמח לשבת על בירה אחרי הקורונה, ולהימנע מלדבר על פוליטיקה.
            .
            בכוונה הבאתי את אובאמה להשוואה מול טראמפ. גם הוא פוליטיקאי, והוא היה 8 שנים בבית הלבן. ועדיין, הוא לא מתקרב לקרסוליים של טראמפ בכל הנוגע לשקרים ובושה.

            1. צודק!
              ומצד שני, לדעתי, הוא היה מאד לא טוב לישראל בעניין האירני למרות שההסכם מכירת נשק שחתם עם ביבי היה הגבוה בהיסטוריה ולדעתי טראמפ לא היה חותם על הצעה כל כך נדיבה.
              ושוב מהצד הרע, אובמה מכפכף אותנו באום כמו שלא כופכפנו אף פעם!
              יש לי ביקורת מאד רעה עליו ועל התפקוד המדיני שלו כולל ההתבטלות מול מלך הסעודי והתמיכה ב"אביב" הערבי במצרים.
              טראמפ, עם כל הבעיתיות עשה בסך הכל טוב לכלכלה בארה"ב זו הסיבה שברוך יבחר בו ויסתום את האף לגבי הפאקים שיש בבנאדם.

            2. בעניין אובמה שהעלה את האחים המוסלמים לשלטון במצריים, ומכר לנו נשק – זה כמו שמישהו ירוקן לנו מעל הראש שקית עם כינים, ואח"כ ייתן לנו שמפו נגד כינים. תודה רבה.

            3. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              אהבתי את ההקבלה. אגב, אני לא חושב שאובמה היה אנטישמי (נרטיב ימני קיצוני) אלא פשוט לא סבל את נתניהו שלא נכנע לו.

          2. לדעתי, אובמה חשב שאם הוא ילך לקראת הערבים, אז הם יהיו בסדר איתו. אבל לכול מחווה הערבים מתייחסים כאל חולשה. לאובמה לא היתה היכרות עם ערבים.

        2. זה אתגר מעניין גיא. לא שאני הולך להיכנס לזה אבל שאלה מעניינית איך אתה מגדיר שקרים. למיטב הבנתי טראמפ מדבר שטויות, שחלקן ממש קשקושים, וברוב המקרים הוא עצמו מאמין בשטות שהוא אומר – ואילו אובמה יש לו את שני הצדדים הגרועים של העניין – הוא גם שיקר ביודעין, במקרים מסוימים, וגם אמר את מה שהוא האמין בו – אפילו שזאת שטות גמורה וממש הרסנית לעולם כולו, ושהוא ממש ידע גם איזה נזק זה עלול לעשות. בשני הצדדים, הוא יותר גרוע מטראמפ, להבנתי.

          1. נכנסת לזה.
            אתה מערבב בין דעותיך לגבי עמדות טראמפ ואובאמה, לבין התנהלותם.
            זה גורם לך לחפש תירוצים עבור טראמפ.
            הבן אדם משקר כטקטיקה. במצח נחושה. הוא מפיץ פייק ניוז כטקטיקה.
            לא היה לפני כן נשיא שבוחר במודע, מתוך החלטה שזה הדבר הנכון עבורו, לשקר. להפיץ כזבים. להפוך את הנרטיב לחשוב יותר מהעובדות.
            אני משמחה מציע לך את אותה התערבות שהצאתי לדוק –
            יחס של 1 ל-3 ,
            ואתה מקבל 8 שנות אובאמה מול רק 4 שנות טראמפ. אם אתה צודק,
            זה אמור להיות ניצחון קליל.

      2. נראה לי רזי כועס שהפרוגרסיבים גונבים שיטות של ימנים. איך בימין לא הוציאו זכויות יוצרים על פייק ניוז? איך???

        1. לא כועס חמוד. אני אגב רואה בעצמי ימין-מרכז ומאמין בשתי מדינות. אם היית קורא אותי, אולי היית מבין.

            1. זה נכון אגב שכל האנשים שאומרים שהם "מרכז" נהנים מלהקשיב לקרן פלס ואומרים שהיה הכי טוב בניינטיז? בודק בשביל ויכוח עם חבר.

            2. האפשרות השניה.
              🙂
              לא מכיר קרן פלס, לא מעודכן, יודע שיש זמרת כזו אבל לא מכיר את שיריה והמראה שלה.

            3. את המראה שלה שווה להכיר.

            4. באמת לא הפסד גדול לא להכיר את השירים שלה.

            5. אתה לא מעודכן דוקטור הופמן, הגברת עלתה כמה קילוגרמים בשנים האחרונות (לבריאות!).

      3. "אגב זה קיים אם כי הרבה פחות בולט גם אצל הרפובליקנים."
        .
        העיקר שאתה נייטרלי.
        טראמפ משקר כל כך הרבה שכבר אף אחד לא זוכר מתי הוא דיבר אמת. לא צריך להמציא כלום

          1. תכף הוא גם יגיד שהדמוקרטים רוצים לגנוב את הבחירות, כשלפי דבריו של טראמפ עצמו הוא סה שמתכנן את זה בפועל (לא לקבל את התוצאות + להשתמש בשופטת עליון שהוא ממנה דקה לפני הבחירות כשלפני 5 שנים תחת שלטון הדמוקרטים זה "לא היה ראוי בשנת בחירות")

            1. מה יהיה אם הוא יפסיד ויעזוב בניגוד לכל התחזיות הדמוניות?
              מה תגיד אז? תעשה פליק-פלאק?
              יש דברים שמשתנים ויש שלא.
              אני מקווה שייבחר ואם לא אז העם אמר את דברו וטראמפ צריך לרדת מהבמה.
              נראה מה יהיה עם הכלכלה. נראה לי שהפרוגרסיביים יאשימו אותו אם הבורסה תיפול פתאום אחרי הבחירות ואם לא אולי יגידו שזה בזכות זה שהוא עזב.

        1. התכוונת ד"ר נייטרלי?….
          🙂
          טראמפ משקר הרבה אבל לא כל הזמן, הנרטיב מציין שהוא כן….
          נו אז שווין. פוליטיקאים הם שקרנים ואמני התעתועים.

            1. אגב סוף סוף קראתי וגם הגבתי לתרגומו של שי מאיו

        1. אני לא זוכר שטרבור נואה עובד בפוקס ניוז ולא ראיתי אותו בלינץ' השנתי של 4chan. איך אפשר לקבל את דבריו כאמת אם כך?

        1. אנחנו ניזונים בטפשורת.
          Television The Drug Of The Nation
          של
          The Disposable Heroes Of Hiphoprisy
          .
          One nation
          Under God
          Has turned into
          One nation under the influence
          Of one drug
          Television, the drug of the Nation
          Breeding ignorance and feeding radiation
          (2x)
          T.V., it
          Satellite links
          Our United States of Unconsciousness
          Apathetic therapeutic and extremely addictive
          The methadone metronome pumping out
          150 channels 24 hours a day
          You can flip through all of them
          And still there's nothing worth watching
          T.V. is the reason why less than 10 per cent of our
          Nation reads books daily
          Why most people think Central Amerika
          Means Kansas
          Socialism means unamerican
          And Apartheid is a new headache remedy
          Absorbed in it's world it's so hard to find us
          It shapes our mind the most
          Maybe the mother of our Nation
          Should remind us
          That we're sitting too close to…
          Television, the drug of the Nation
          Breeding ignorance and feeding radiation
          (2x)
          T.V. is
          The stomping ground for political candidates
          Where bears in the woods
          Are chased by Grecian Formula'd
          Bald eagles
          T.V. is mechanized politic's
          Remote control over the masses
          Co-sponsored by environmentally safe gases
          Watch for the PBS special
          It's the perpetuation of the two party system
          Where image takes precedence over wisdom
          Where sound bite politics are served to
          The fastfood culture
          Where straight teeth in your mouth
          Are more important than the words
          That come out of it
          Race baiting is the way to get selected
          Willie Horton or
          Will he not get elected on…
          Television, the drug of the Nation
          Breeding ignorance and feeding radiation
          (2x)
          T.V., is it the reflector or the director ?
          Does it imitate us
          Or do we imitate it
          Because a child watches 1500 murders before he's
          Twelve years old and we wonder why we've created
          A Jason generation that learns to laugh
          Rather than to abhor the horror
          T.V. is the place where
          Armchair generals and quarterbacks can
          Experience first hand
          The excitement of warfare
          As the theme song is sung in the background
          Sugar sweet sitcoms
          That leave us with a bad actor taste while
          Pop stars metamorphosize into soda pop stars
          You saw the video
          You heard the soundtrack
          Well now go buy the soft drink
          Well, the onla cola that I support
          Would be a union C.O.L.A.(Cost Of Living Allowance)
          On television
          Television, the drug of the Nation
          Breeding ignorance and feeding radiation
          (2x)
          Back again, "New and improved"
          We return to our irregularly programmed schedule
          Hidden cleverly between heavy breasted
          Beer and car commercials
          CNNESPNABCTNT but mostly B.S.
          Where oxymoronic language like
          "virtually spotless", "fresh frozen"
          "light yet filling" and "military intelligence"
          Have become standard
          T.V. is the place where phrases are redefined
          Like "recession" to "necessary downturn"
          "Crude oil" on a beach to "mousse"
          "Civilian death" to "collateral damages"
          And being killed by your own Army
          Is now called "friendly fire"
          T.V. is the place where the pursuit
          Of happiness has become the pursuit of
          Trivia
          Where toothpaste and cars have become
          Sex objects
          Where imagination is sucked out of children
          By a cathode ray nipple
          T.V. is the only wet nurse
          That would create a cripple
          Television, the drug of the Nation
          Breeding ignorance and feeding radiation
          (4x)

          1. זה בטח נחמד להקשיב לפאנק והיפ-הופ, מוזיקות מחאה מובהקות, לפספס לחלוטין את המסר החתרני שלהן (או לזרוק אותו על מטרות שגויות לחלוטין בניגוד למה שהתכוונו), ולהרגיש מרדן בעצם זה שאתה מתאמץ להחזיק את הסטטוס קוו.
            זה לא עלוב בכלל.

            1. לא מפספס בכלל את המסר שלהם, לפעמים הם טועים ובדיעבד רואים את זה.
              דד קנדיז וביאפרה היו הכי קיצוניים. הם שחטו את רייגן המסכן ואת בגין ואת הרב כהנא (במקרה שלו בצדק). ביאפרה נשאר קיצוני עד היום למרות שרצה להופיע פה עם הלהקה שלו ואפילו רכשתי כרטיסים וקיבלתי החזר כשביטלו. בתכלס לא טוב להיות קיצוני משום צד!
              כשמסתכלים למשל על השיר קליפורניה מעל לכל וכל האיומים הפרוגרסיביים של משטרת מחשבות ו 1984 ורואים בטווח של כ 40 שנה ששום דבר לא התקיים אז השיר מוצלח אבל לא ריאלי בכלל….
              מעניין מה יגידו פה בעוד 30 שנה על נהנתניהו וטראמפ בפרספקטיבה של זמן.
              היום אנשים מתגעגעים פה לבגין ושוכחים איך בן גוריון ומפאי שנאו את מנחם היקר עד כדי כך שלפי חלק מהסיפורים הורו לירות על האלטלנה כששמעו שבגין נמצא באניה.
              כבר אז היתה שנאת חינם בעם הזה, בלי חירות ומק"י….

            2. מסכן רייגן. בסך הכל הנשיא הכי זוועתי ואכזרי שארצות הברית הוציאה (והיא הוציאה המון כאלו).
              אז הם הציגו משהו מאוד קיצוני כדי להעביר נקודה בשיר, וכשלא כולו התגשם (ארצות הברית בהחלט הלכה עוד לכיוון שהם הזהירו ממנו) הם צריכים להתנצל? בחייאת. זה שיר, לא מחקר אקדמי.
              אוי, אני שונא את תיאוריית פרסת הסוס. במיוחד כשמי שאומר אותה נמצא בצד מאוד קיצוני של צד אחד, כמוך. "מגנה את הקיצונים משני הצדדים" מתעלם מזה שאין שום סימטריה בין הצדדים. בכלל. כלום.
              לא יודע על מי אתה מדבר ולמה אתה לא מדבר איתי. אני לא מתגעגע לא לבגין ולא לבן גוריון ולא עשיתי שום אלטלנה.

            3. אבל לנקודה הכי חשובה לא התייחסת –
              איך אתה יכול כל כך לאהוב שירים שבפועל יוצאים נגד אדם כמוך, ולהתעלם מזה, או יותר גרוע – לשנות את המסר כדי שיתאים למה שאתה חושב?

            4. אמרתי שהם צריכים להתנצל? איפה? אמרתי שהנבואה לא התגשמה. ארה"ב עדיין דמוקרטיה ויש בחירות ואין פה ביג בראדר אורווליאני כמו שהם ניבאו….
              גם רייגן לא היה כל כך נורא כמו שמופיע בחוברות שצורפו לתקליטים שקניתי.

            5. ואיפה אמרתי שהם צריכים להתנצל?
              לא אוהב שאתה מנסה לפרשן אותי ומכניס לי דברים שלא אמרתי.
              תהיה ישר ותפרשן את מה שאני אומר ולא את מה שאתה חושב שאני אומר. זה לא לעניין…

            6. לגבי מגי
              היא הצילה את הכלכלה הבריטית.
              היום היא דוגמה ומופת. אז היה באופנה לבזות אותה.
              קוסטלו, אקספלוייטד וכו. האקספלוייטד עדיין שרים בהופעות שלהם את השיר מגי את כXX שנים רבות אחרי שמתה.
              מאד מתקדם. והייתי גם בהופעות שלהם. אדם יכול לשנות את דעתו בפרספקטיבה של זמן.
              אתה מרשה לי?

            7. השירים האלה לא יוצאים נגד אדם כמוני, מאיפה הוצאת את זה?
              איפה שיניתי מסר?
              אם התגובות האלה אני מתחיל לחשוב שאתה סתם מסתלבט עלי…
              🙂

            8. ארצות הברית היא יותר אוליגרכיה מדמוקרטיה – https://www.businessinsider.com/major-study-finds-that-the-us-is-an-oligarchy-2014-4
              לא ניסית להביא שיר היפ הופ נגד התקשורת כדי להגיד בעצם "אי אפשר לדעת כלום בעצם" תוך כדי שאתה טוען בלהט שאתה יודע בדיוק מה "פרוגרסיבים" חושבים ולמה? אתה לא חושב שאתה מעוות מסר של שיר בשביל לטעון שצד אחד הוא לא בסדר בזמן שאתה מתעלם לחלוטין מהצד השני, ואיכשהו באותו זמן אתה יוצא נגד "הקיצונים משני הצדדים"?
              רייגן היה זוועה. נקודה. יצא למלחמה בעניים, שחורים, להט"בים. מרגע שהוא עלה מדד האי שיוויון והמוביליות החברתית צנח לחלוטין. הוא גרר את ארצות הברית להיות עוד יותר אוליגרכיה כמו שנאמר במחקר שהבאתי למעלה. תאצ'ר הייתה אותו דבר בדיוק אבל בבריטניה. צמד רעים.
              והשירים האלה יוצאים נגדך, כי אתה תומך (סליחה, מעודד מהצד) בכל מה שהם נגדו.

            9. אני זוכר את שנות השמונים דווקא כשנים בהן להיות להטב"ים היה מאד אין. פריחה של מועדוני הגייז בכל העולם ובעיקר בארה"ב.
              אז מה עם רייגן היה נגד? האם הוא הצליח לבער את הלהטבים? האם הוא הצליח לחסל את האן בי איי כליגה שנשלטת על ידי שחומי עור וגיבורי תרבות כמו כארים ומג'יק?
              מגי הצילה את הכלכלה הרעועה של בריטניה שנשלטה על ידי האיגודים
              האם היא היתה מושלמת מבחינתי? התשובה ברורה, לא אבל אנגליה היתה בדרך לפשיטת רגל עם שביתות כל שני וחמישי כי הכח היה "בידי האיגודים". אנשים הפסיקו לעבוד וזלזלו במה שנותן להם פרנסה. התוצאה הנוראית היא עובדי הקבלן.
              באוניברסיטאות אין יותר קביעות לטכנאים אתה יודע מדוע? בגלל שהכח היה בידיים של אותם טכנאים שחלק גדול להם הפסיקו לעבוד ברגע שקיבלו קביעות. את המחיר משלמים עובדי הפרויקט באוניברסיטה.
              אספר לך סיפור, לפני כ 20 שנה כשהייתי במסטר ניגש אלי אחד הטכנאים באוניברסיטה שהתבקש להכין מעבדה על פוטוסינטזה והיה צריך לצאת לים לאסוף אצה מהסוג Ulva וביקש שאלך להביא לו מהים כדי שיהיה לו קצת יותר זמן להתבטל.
              זו רק דוגמה לאותה ההשתמטות שמקבילה למה שהלך במפעלים באנגליה אבל מגי עצרה את ההידרדרות וייצבה את הכלכלה. מצד שני חזקה את הקפיטליזם החזירי. לטעמי הדרך הנכונה היתה באמצע ואחרי שהשיגה את היעד אולי היתה צריכה להיות קצת יותר סוציאליסטית כי העולם לא צריך להיות לטעמי בשחור לבן, יש גם אפור.
              אני בהחלט נגד קיצוניות למרות שחלק מהדעות שלי נראות לקיצוניים קיצוניות.

            10. כמה חבל באמת שרייגן לא הצליח לרסק את העניים, השחורים והלהט"בים באשר הם לחלוטין ובאופן סופי (והוא ניסה. גאד, ועוד איך שהוא ניסה). אם היה מצליח, אולי היינו יכולים להגיד עליו כמה מילים רעות. אבל לא, אז בוא נהלל אותו.
              הם לא הצילו את הכלכלה. אלא אם כן אתה מסתכל על הכלכלה רק מנקודת המבט של מילארדרים. הם באמת הרוויחו יפה מאז. כל השאר נדפקו חזק. הממשלה של רייגן הייתה המושחתת ביותר, סטטיסטית, הרייגונומיקס שלו עדיין דופק את כולנו, העמדות שלו בנוגע לארגוני עובדים פגעו קשה במעמד הביניים האמריקאי (זו אחת הסיבות שהמשכורות לא עלו במשך המון שנים, למרות שהכל מסביב התייקר), הוא התעלם מהתפרצות האיידס במשך שנים (איש העיתונות שלו אפילו צחק על זה בזמנו) ובגללו מתו המוני אנשים ואחרים נדבקו בלי לדעת על המחלה בכלל, דוקטרינת רייגן במזרח התיכון רק עשתה יותר בלאגן ונזק לעתיד, והרפורמות שלו בנוגע לרפואה ובריאות הנפש רק העלו את רמת הפשע וכמות מחוסרי הבית בארצות הברית. וזה בלי להיכנס לפשעי המלחמה בגואטמלה ואת הדיקטטור של צ'ילה שהוא דאג לממן, התמיכה באפרטהייד בדרום אפריקה, והמלחמה בסמים שהייתה תירוץ כדי להיכנס בשחורים ובמיעוטים באופן כללי, והניסיון שלו לרסק כל צעד של ג'ימי קרטר בנוגע להפחתת התלות האמריקאית בדלק כדי למנוע התחממות גלובלית ובכך חיזק את האחראים למשבר. אין עמדה גרועה שהוא לא החזיק בה וניסה לכוון לשם.
              .
              כשאתה תוקף צד אחד, אבל מוסיף בהחטף "אני נגד קיצונים משני הצדדים" כאילו יש איזושהי סימטריה בין הצדדים המדוברים, אתה לא בשום מרכז, רזי. אתה לא נגד קיצוניות. אתה נגד צד אחד. אבל מפחד שיקשרו אותך איתו, משום מה.
              .
              אני לא באתר כדי להמשיך לתקוף את שניים מהאנשים הנוראיים ביותר שהעולם הוציא, וגם לצחוק על חוסר הנייטרליות שלך מפסיק להצחיק אחרי זמן מה, אז מבחינתי הצד בדיון הפסיק בינתיים (עד לפעם הבאה שתתרץ דעות שקריות). אתה מוזמן להגיד שוב איך אתה תומך ומתרץ כוחות קיצוניים אבל בעצם סופר נייטרלי, דוק.

            11. אתה רוצה לספר לי שעדיין לא הבנת שהכינוי דר נייטרלי הוא אירוני?
              כשאתה עומד בצד ולא נוקט עמדה כי "שני הצדדים קיצוניים", והקיצוני האחד הוא 'בוא נהרוג את כל הX', והקיצוני השני הוא 'בוא ניצור חברה שיוויונית בלי אפליות על בסיס UVWXYZ', והצד האחד מקורב לשלטון, זה לא הופך אותך לנייטרלי, זה הופך אותך למשתף פעולה.

            12. מי זה הם?
              אני שיבחתי את מרגרט תאצר ואת הטיפול שלה באיגודים המסואבים, מה שהציל את כלכלת בריטניה, לפי מומחים. לא דיברתי כלל על ההשפעה של רייגן על הכלכלה. אבל אתה בכח מכניס לי מילים שלא אמרתי. זו שיטה וכבר ציינתי זאת כמה פעמים בתרד הזה….
              אני גם לא במהללי רייגן אבל במשמרת שלו היתה פריחה של הגייז בארה"ב….
              "אתה לא נגד קיצוניות. אתה נגד צד אחד. אבל מפחד שיקשרו אותך איתו, משום מה."
              שוב אתה יודע מה עמדותי ומחליט שאני לא אומר את האמת? מנסה ללמד אותי מה אני חושב?
              אני יודע מה אני חושב ואמרתי כמה פעמים. יש דברים שהדעה שלי קרובה יותר לשמאל ויש דברים שדעתי קרובה יותר לימין. בגלל זה אני אומר שאני מרכז שפוי.
              טוג, הצד שבשילטון נמצא שם כי נבחר דמוקרטית.
              לפי הסקרים האחרונים הימין-מרכז-דתיים רק התחזק מהבחירות האחרונות והשמאל נחלש. מה זה אומר? שבוחרי הימין הם מין משת"פים? זו גישה שמשנמכת צד אחד בגלל שהוא לא מסכים עם דעתך. זו גישה שמונעת העברת השלטון לגישה יותר שמאלית. אתה תוקף ומחזק את הצד השני. יש גישה הרבה פחות קיצונית שיכולה לשנות את המעמד שלכם, הסברה לא מה רע בצד השני ומי רע אלא רק (רקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק מה תעשו אם תהיו בשלטון. מקווה שהבנת את ה רק!) אבל אתם מעדיפים לתקוף. אז תפסידו בכבוד!

            13. וכרגיל, לא הבנת כלום

  7. בוקר טוב מנחם
    אתה תמיד מתייחס לאתר הזה כאתר הנ.ב.א הטוב בישראל ובפער ניכר מהשאר.
    אתה תמיד טורח לציין כי האתרים האחרים אינם אתרי נ.ב.א.
    אז שאלה לי אליך מנחם היקר (שאתה אתה הוא הלב הפועם של האתר הזה וכתיבתך הלא פחות ממפוארת, מביאה אותי לכאן שוב ושוב כבר שנים אין ספור).
    נגמרה עונה שלמה.
    עונה שסיקרת אתה בעזרת הצוות הנהדר והמופלא שלך, יום יום כמה פעמים ביום, במסירות מדהימה, שמעוררת תודות רבות.
    הנה הסתיימה לה העונה הכי משוגעת שהייתה בהיסטוריה של הליגה.
    הסתיימה בקול תרועה עם סיפורים מדהימים של כל כך הרבה שחקנים.
    השגים מרשימים וסיפורי רקע (קובי זה בשבילך) קורעי לב.
    למרות כל אלו, לא טרחת לפרסם ולא כתבה/מאמר/פוסט אחד ויחיד, המאגד את הסיפורים הנפלאים והמרגשים הללו.
    לא נכתבה ולו כתבה אחת על האלופה האהובה ועל השחקנים שמובילים אותה.
    נתת ואיפשרת לשנאת לברון והלייקרס להשתלט על המאמר הכי חשוב בעונה – סיכום השנה של האלופה.
    לא ידעתי אם לכתוב זאת אבל בעיני זו נקודה שחורה ביותר לאתר המדהים שלך.
    נקודה שחורה, עם הדגשה ענקית כולל מלא סימני קריאה מודגשים גם הם.
    כל אתרי הנ.ב.א ה"פחות נחשבים" בעינייך, מילאו את דפיהם במהלך השבוע האחרון בכתבות אין ספור מפרי עטם של כתבי ספורט רבים וכולם התייחסו לשלל הסיפורים המרגשים של האלופה.
    באתר הופס, צריך הגולש האוהד את ל.א להסתפק באמירות מזלזלות כלפי קבוצתו והסברים מדוע האליפות הייתה כה קלה השנה ומדוע אין סיכוי שהיא תשוחזר
    הנה, אמרתי ועוד השתדלתי להיות עדין ולא חריף יותר.
    תעודת עניות לאתר וחבל שכך.
    מקווה שהדברים יתקבלו מלב אל לב. אין כאן אצבע מאשימה כמו שיש כאן בקשה או הזמנה.
    ללא קשר, תודה לך על ההשקעה המטורפת שלך בכולנו.
    שבת טובה.

    1. אמנם פנית למנחם, אבל ארשה לעצמי להתייחס:
      .
      מודה בעובדות, לא מודה באשמה.
      .
      כלומר – נכון שלא התפרסמו הרבה כתבות המהללות את הלייקרס, אבל זה לא בזדון.
      .
      כל אחד כותב באתר על מה שמעניין אותו. האתר שופע אוהדי לייקרס ("מנוולים שכמוהם" ; -), אבל אף אחד מהם, למעט צפריר, לא בחר לכתוב פוסט סיכום מעין זה.
      .
      הם מוזמנים לעשות זאת גם עכשיו.
      .
      וגם אתה מוזמן לשלוח ומאמרך יפורסם ללא משוא פנים.

      1. במיוחד עבור התגובה הזו חזרתי בזמן שנה וארבעה חודשים אחורה. איך לעזאזל מנחם נתן לשנאה ללאורי וטורונטו להשתלט על האתר? אף כתבה שמסכמת את העונה של טורונטו. כלום.

      2. תודה לכולכם על ההתייחסות.
        מה שכתבתם, אתה ורועי, ברור ומובן לי עוד לפני שהעלתם את הדברים.
        עם זאת, אני חושב שמנהל האתר, יכול לפנות לצוות שלו ולאמר להם שבאתר מתמחה נ.ב.א שכזה, מישהו צריך להרים את הכפפה ולהעלות מספר כתבות, לא רק אחת, המתייחסות לאלופה החדשה ולשלל סיפוריה הצבעוניים שהתרחשו בה לאורך העונב ועד לסיומה.
        אין לי כל ידע בעיתונות ותקשורת אך אני מניח שהעורך מזמין כתבות בנושאים ותחומים רלוונטים.
        כך לדעתי צריך להתנהל גם הנושא הזה.
        כראייה לכך – מנחם כותב מזה מספר שבועות על הצורך במתן בלון חמצן לאתרז בדמות מאמרי ספורט שונים ומגוונים שהוא מזמין את הגולשים לכתוב.
        כנל, לדעתי האישית והבלעדית כמובן, היה יכול וראוי להיעשות על האלופה החדשה.
        אני מדגיש שוב כי אין בכוונתי להאשים אף אחד. קטונתי ואני רק מברך את העוסקים במלאכה המפוארת של צוות האתר.
        אני סולד משואלי ה "למה עשית/ לא עשית ככה וככה", אני מהדוגלים בהזמנה לשינוי ולכן אומר שוב שאני מזמין את צוות האתר והעומד בראשו לחשוב על הצעתי ולהחליט האם הם רוצים לקבל אותב ולפעול בהתאם.
        אני קטונתי מלכתוב מאמר שיעלה כאן ואשמח, כקורא הדוק (מצחיק……קורא הדוק…..דו משמעי 🤣🤣🤣) שאכן יעלו כתבות שכאלו.
        תודה על ההיענות.

        1. זה אתר של מתנדבים. כל אחד כותב מתי שהוא רוצה ועל מה שהוא רוצה. כנראה רוב אנשי הצוות הם שונאי לייקרס כמוני אז – לי לפחות – לא בא לכתוב שירי גבורה על הקבוצה שרק רכשה שחקנים וככה ניצחה. אבל כל אחד אחר יכול לעשות זאת. הכול פתוח. הכול חופשי כאן.

  8. אחלה מעורב, תודה רבה.
    אני לא יודע אם אמא של טראמפ אכן אמרה את הציטוט או לא, אבל מספיק לראות את התמונה שלה בכדי לדעת ששום דבר טוב לא יצא ממנה (בלי לדבר כמובן על הידיד שלה, דיוויד דיוק)

  9. מעורב מעולה, נהניתי לקרוא, תודה רבה.
    יש לי רעיון לפוסט, אם מישהו מעוניין – קבוצת כדורסל 'סברס'. לא מצאתי ערך עליהם בוויקיפדיה. אתמול ראיתי בטלוויזיה רעיון עם מ.ל. קאר ששיחק בסלטיקס וגם בסברס. מעניין אותי מה היתה הליגה שהם שיחקו בה ואיזה עוד שחקנים היו שם.

    1. הייתה עליהם בזמנו כתבה בשם המשחק הי"ד. הפכתי את האוסף שלי מאז פעמיים ועוד לא מצאתי אותה. אם למישהו יש הפנייה למראה מקום, אשמח.

    2. צהריים טובים
      אכן אין ויקיפדיה , אני יכול לספר מה שאני זוכר . לפי מיטב זכרוני , הקבוצה פעלה עונה אחת בארץ במסגרת נסיון ליצור ליגת כדורסל מקצוענית באירופה שמבוססת על שחקנים אמריקאיים . נדמה לי זה היה ב-74-75 . מ.ל קאר היה הכוכב הגדול שלהם והיו להם עוד שני כוכבים גדולים : מייג'ור ג'ונס שהיה סנטר גבוה מאד והיה אחיו של אחד מכוכבי פילדלפיה קולדוול ג'ונס , וסנייק בראון ( לא זוכר שם פרטי ) שהיה פורוורד ברמה מאד גבוהה . הם שיחקו בהיכל , אבל היה מעט מאד קהל , כי הקהל לא התחבר לקבוצה נטולת ישראלים , בפרט לאור תחילת העליה של מכבי באירופה .
      מה שבטוח שהשלושה שציינתי היו ברמה הרבה יותר גבוהה שהזרים של מכבי באותו זמן ( מרטין סטיבנס וביל פלס)
      אולי עידו יכול למצוא צילומים של מדורי הספורט מאותו זמן .

      1. למיטב זכרוני הם לא עבדו בשום צורה עם ארגוני ספורט מקומיים או אירופאיים. זה היה ניסיון להנחית מלמעלה NBA באירופה בצורה הכי מנותקת שיש.

  10. "דדי (כמו ברוך ועוד כמה): אני מכיר את ה-NBA, את שחקניה, ואת כל מה שהולך כאן באצבע הקטנה שלי יותר מאשר אתה יודע עם כל ה-1.90 מ' שלך ובוודאי איזה -130-140 ק"ג."
    המקורות של דדי חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  11. אחלה מעורב, תודה דוק.
    למרות מה שציינת על הארל, אי אפשר להתעלם מזה שהוא שומר בינוני, אולי אפילו פחות מזה. סטטיסטיקה התקפית של שחקנים הגנתיים טובים לא מצביעה על ההגנה כלל, וגם ב-win shares שכתבת שם בטבלה, היו בטופ שני שחקני הגנה לא טובים, דנילו גלינארי וזרביאק (יחד עם גורדון הייווארד שהוא שומר בסדר, אבל ממש לא עילוי בצד זה). להארל יש הרבה חסרונות הגנתיים – הוא לא מספיק מהיר כדי לשמור טוב על גארדים בפרימטר במידה מספקת, הוא נמוך מדי עבור סנטרים חזקים (ובסדרה מול דנבר הוא פשוט נשחט מול יוקיץ', והפיזיות שלו בצבע לא הספיקה כדי לחפות על הגובה שלו).
    הוא שחקן מצוין, אבל כשומר הוא ממש לא קרוב לרמה של שחקני ההגנה שנמצאים בטופ של הליגה.

      1. הוא עצמו לרוב משחק סנטר, והאמת שכאן מסכים איתך, הוא יכול לעיתים לצאת לחוץ לשמור (ולראיה, יריבים קלעו מולו ב-34%, פחות מהממוצע בליגה. מצד שני, רוב השחקנים עליהם הוא שומר הם לא קלעים גדולים). אם יהיה לצידו סנטר שמסוגל לשמור בצבע ולשים שלשות הם ירוויחו מאוד. השאלה אם הם יכולים להשיג אחד כזה

      2. מנחם, אני חושב שהפלייאוף הזה היה סוג של כישלון של פורוורדים חזקים ונמוכים. איגי, קראודר, הארל, מילסאפ (גרין לא היה לשם שינוי). כולם חשבו שהם ייתנו עבודה של דניס רודמן אבל יינעלו את הרפימיטר וייבעטו מתחת לסל. אבל כשהם צריכים לשמור על גבוהים מגוונים שמשחקים חכם הכל קורס. לברון היה אוכל את הארל. גם דייויס. יוקיץ' טיפל בו בשבילם.

        1. אני חייב לציין שרוב מי שציינת היה גוויה לפני הפליאוף הזה.
          מילסאפ חתיכת שודד בטרנינג. שנה הבאב יהיה מעניין לראות את גרין(אם גולדן יגיעו לפליאוף). אני חושב שזו רק מכה קלה בכנף.
          מי שהכי אכזב זה יאניס, תגדיר אותו איך שאתה רוצה. גם סיאקם. הדורסים גילו שבפליאוף קשה יותר לדרוס. וזה מה שגם מקשה על שחקן כמו הראל, שרגיל לנפח סטיסטיקות בעונה הרגילה.

  12. רזי מול רשע והונאה ואוטוקרטיה צריך לצאת בכל הכח. מול השמדת הדמוקרטיה צריך להשמיע קול. אתה יושב על הגדר ומאפשר את זה. לא לבד כמובן. וכן…הרבה מהשירים הטובים שאתה מביא יוצאים בדיוק נגד זה…הצביעות, ההתכופפות, חוסר הביצים להגיד את הברור לכל איש חצי אינטיליגנט. לשלם מחיר כלשהו. חבל. אנחנו בזמן קריטי. השתיקה שלך ושל רבים כמוך, הפסיחה על שני הסעיפים מאפשרות דבר בלתי נתפס שקורה פה. אתה לא נייטרלי…אתה מסייע להרס הדמוקרטיה. שבוע נפלא.

    1. דרור היקר, לא צריך להיסחף כדי לעשות את מאבקך צודק יותר.
      אתה יכול להפגין ולשנות בלי חזונות אפוקליפטיים.

      אישית איני רואה את עצמי מפגין בהפגנות שמאל,
      אבל אני מחזק את כל מי שנלחם למען החלקים ששומרים על זכויות הפרט מול השלטון העריץ. (ולא לבושים כמו נשים ערומות, או קושרים את עצמם ערומים לרמזורים), בחופש הפרט אין ימין ושמאל, כולנו אנשים חופשיים.

      1. ההפגנות הן בעיקר נגד שחיתות וניסיון שיבוש חקירה ושיבוש משפטו של ביבי…שמצליח להיות מעל החוק. יעני הן כדי להציל את הדמוקרטיה. ואת הזכות הבסיסית להפגין. ממש לא עניין של ימין ושמאל. שחיתות והרס שלטון החוק פוגעים בכולם לא רק בשמאל. איתי בתור ימני בטח יש אצלכם מישהו קצת יותר נורמלי שינהיג אותנו. בביבי אין אמון.

  13. מנחם, גם אם הציטוט היה נכון, זה רדוד מאוד להעלות ציטוט כזה של אשה(מתה?) מהשאול…

    בנוגע להראל, מסכים איתך וגם עם החולקים. בעיה.
    אני חושב שהראל יכול להיות אחלה בקבוצות קטנות, בקבוצות שרואות את עצמן מועמדות לאליפות פחות, בעיקר כי קשה לראות אותו קולע המון נקודות לזמן קצר מהספסל,או שומר בצורה מצויינת ב5.
    מה שכן, אולי אם ישחק ליד 5 שקולע מבחוץ(כמו ברוק), הוא יוכל לבוא יותר לידי ביטוי בהתקפה ובהגנה. אבל סנטרים כאלה לא נמצאים בשפע.
    מישהו (דדי?) הציע את הורפורד לקליפרס, אם הראל ישאר זה יכול להיות ציוות מעניין..

  14. בנוגע ללינק ששיתפת, מדהים שהם גילו שלעשירים יש יותר כח השפעה מלאדם ממוצע, מה השלב הבא, מחקר על כך שספורטאים חתיכים יותר מושכים כוסיות מחנונים?
    ככה העולם עובד, וככה יעבוד. הפתרון כמובן שהוא להחליש את הממשל כמה שיותר, זה הכי הוגן, הכי צודק, ומשרת את כולם. כמה שפחות מדינה, כמה שיותר חופש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט