ברוקלין 99 – הצד המעניין של העיר / אסף דורנר

זה המאמר השני של אסף עבורנו כאן בהופס.

*

לאחרונה התחלתי לראות את הסדרה הנהדרת והמומלצת ברוקלין 99. זאת סדרת קומדיה נחמדה שמספרת על בלשים מקצועיים בתחנת משטרה מספר 99 בברוקלין. היא מציגה מצד אחד אתשחקני הסדרה כבלשים מצוינים בכך שהם מפענחים פשעים מסוכנים ומאתגרים לחשיבה. מצד שני אותם שחקנים עושים במהלך הסדרה הרבה שטויות וצחוקים ויש לא מעט ריבים, חיכוכים, השלמות וחברויות- כל אלו פוגמים לעיתים במאבק בפשע.

במובן מסוים הסדרה יוצרת מבחינתי הקבלה לברוקלין נטס מודל 20/21- כן, גם בגלל שהיא מתרחשת ברובע ברוקלין, אבל לא רק. ההקבלה מבחינתי היא בהקשר של סיכויים להצלחה או לכישלון – בסדרה הרגיש שהסיכויים הללו תמיד זהים וכך גם רבים מרגישים בהקשר לקבוצה. 50-50.

הנטס תרוויח השנה מחזרתם של שני סופרסטארים בדמותם של קיירי אירווינג וקווין דוראנט למגרשים, בשילוב צוות משלים שאמור לעזור להם כל הדרך לעבר השלבים הסופיים בפלייאוף. בנוסף, הגיע מאמן חדש ומעניין שחווה קריירת משחק ארוכת שנים – סטיב נאש. למרות כל זאת, יש דיבור נרחב על כך שהעונה עשויה להסתיים בכישלון. בין היתר נובע מהעובדה שיש לקבוצה לא מעט שונאים ואנשים אשר מאמינים שהיא תיכשל עקב חיכוכים פנימיים.

השנאה לברוקלין אצל חלק מהאוהדים נובעת עקב שילוב של שני סופרסטארים שנויים במחלוקת. כישרון יש להם בכמויות, אך התדמית בעייתית:

  1.  דוראנט עבר מאוקלהומה סיטי לגולדן סטייט ב-2017, לאחר ששנה לפני הקבוצה מהמפרץ ניצחה אותו בסדרת גמר המערב כאשר חזרה מפיגור של 3-1 ובנוסף השיגה את המאזן הטוב בהיסטוריה לעונה רגילה.
  2. קיירי היה טוב בצילו של לברון ג'יימס בקליבלנד, אולם בכל השנים בלי לברון לידו הוא כשל (בקליבלנד ובבוסטון). האמירות המוזרות שלו לא מקנות לו כמובן נקודות זכות. בין היתר הוא טוען שכדור הארץ שטוח, במהלך הקורונה היה בעד כך שלא יחזרו לשחק בבועה ואף ניסה להוביל יוזמה לפתיחת ליגה מתחרה ל-NBA.

עוד שמן למדורה הוסיפו השניים במהלך פודקאסט חדש של קווין דוראנט שהוקלט לפני מספר ימים. בפודקאסט אירח דוראנט את קיירי והשניים אמרו דברים שנויים במחלוקת לקראת 2020/21. הם דיברו על כך שאין להם בדיוק "מאמן ראשי", כיוון שגם כל אחד מהם יכול להיות המאמן בפועל על המגרש. בנוסף, קיירי אמר שלאורך כל הקריירה לא היה לו אף שחקן שעליו יכול היה להסתמך בקלאץ' וכעת יש לו סוף סוף את KD (והוא שיחק 3 שנים עם לברון ג'יימס שנחשב לאחד משחקני הקלאץ' הגדולים בתולדות המשחק, כן?).

אז מה יהיה משמעותי לנטס כדי שהעונה שלהם תסתיים בהצלחה מסחררת וללא כישלון ודרמות רציניות בסופה? ניסיתי לסכם כמה נקודות שונות.

מצב הקבוצות במזרח– השנה היו 4 קבוצות עיקריות בעלות סיכוי להגיע לשלבים המאוחרים: מילווקי, טורונטו, בוסטון ופילי. מיאמי ואינדיאנה היוו את ה"סוס השחור" באיזור, כאשר מיאמי אכן הרשימה והגיעה עד לגמר הכללי (הפסידה בו 4-2 ללייקרס).

בשנה הבאה יכולים להיות שינויים שישפיעו על הקונפרנס. בראשם מילווקי ויאניס יצטרכו להחליט האם הם ממשיכים כמו במתכונת הנוכחית או שנעשים בקבוצה צעדים דרסטיים. פילי פיטרה את מאמנה ברט בראון ועשויה להיפרד בטרייד מאמביד או סימונס, במה שיהווה קבוצה עם סופרסטאר אחד ושחקנים משלימים טובים (סביר שחלקם יגיעו בטרייד המדובר של אמביד/סימונס) כשדוק ריברס מחליף אותו. טורונטו צפויה להשאר באותו סגל ואולי גם בוסטון כשאצלה יש את שאלת הטרייד על גורדון הייווארד (לדעתי יהווה שיפור, כיוון שהייווארד מאוד פציע ולא מצדיק את המשכורת שלו- 32.7 מיליון דולר לעונה. יש לו אופצית שחקן בסיום העונה הזאת ואחריה חוזה לשנה אחת במידה וישאר). מיאמי ככל הנראה תישאר עם סגל דומה לעונה הזאת, ככה שהוכח שהם יהוו אתגר. אינדי פיטרה את מאמנה נייט מקמילן ועם חזרת אולדיפו וסבוניס ויחד עם ברוגדון, יכולה לעשות צרות לכל הקבוצות.

כלומר, 6 קבוצות עשויות להוות אתגר לא פשוט עבור ברוקלין.

חזרת דוראנט וקיירי מהפציעות והשילוב ביניהם. קיירי היה רוב העונה מושבת ושיחק ב-20 משחקים בלבד, בהם השיג ממוצעים יפים (27.4 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-6.4 אסיסטים ב- TS של 59.5%), אך בנקודת מבט כוללת הישגי הקבוצה איתו לא היו טובים במיוחד והיא ניצבה על מאזן של 8 ניצחונות לעומת 12 הפסדים- דהיינו 40% הצלחה בלבד. בקליבלנד ללא לברון ובבוסטון ככוכב ראשי הוא לא הראה יכולות מנהיגות מרשימות וקבוצותיו אכזבו, כשהוא שיחק בפלייאוף רק פעם אחת בלי ג'יימס (ונפצע לפני הקמפיין של גמר המזרח ב-2018 עם בוסטון).

אפשר להסכים שדוראנט אחד מעשרת השחקנים הטובים בליגה אם לא למעלה מכך. 2 אליפויות עם גולדן סטייט, פעמיים FMVP ושנים רבות של דומיננטיות באוקלהומה סיטי. הוא שחקן גבוה (208 ס"מ), מהיר ומוכשר מאוד עם הכדור. הגיוון מאפשר לו לקלוע סל כמעט על כל שחקן בליגה מתי שהוא רוצה ובדרכים שונות (חדירה, שלשה, חצי מרחק). שנה שעברה הוא עבר פציעה קשה מאוד במשחק החמישי של גמר 2019 ולא שיחק שנה שלמה כדורסל – כנראה שנה וחצי עד תחילת העונה הבאה. יהיה מעניין לראות באיזו רמה יחזור והאם יכולות שהורגלנו לראות אצלו של סקילז ואתלטיות ייעלמו מעט.

בואו נדבר על השילוב בין השניים. השנים הטובות ביותר של קיירי היו לצד לברון בקליבלנד (2015-2017), כשהם הגיעו יחד ל-3 סדרות גמר ואף זכו ב-2016 באליפות. קיירי היה סופרסטאר מאוד משמעותי באליפות זו ואף אחראי לשלשה המכריעה במשחק 7 (ממוצעיו בגמר מול ג.ס היו 27.1 נק' ב-46.8% ל-2, 40.5% ל-3 ו-93.9% גבוה מאוד מקו העונשין). קיירי הוכיח שהוא כוכב שני מצוין ליד מנהיג טוב.

דוראנט שחקן בקליבר של לברון, אך באופי שלו פחות "מנהיגותי" ממנו. עם ווסטברוק באוקלהומה הקבוצה הגיעה להישגים יפים, אך אף פעם לא הצליחה להתקדם עד הסוף (משמע אליפות) ועזיבתו של דוראנט גרמה לחיכוכים בין השניים. מעניין לראות כמה קיירי יהיה "קשוב" לדוראנט ויהיה פחות זמן עם הכדור בהתקפה. מבחינת דוראנט יהיה מעניין האם יסמוך עליו מספיק, יצליח לנהל איתו כימיה טובה וייתן בו אמון לקחת גם כן זריקות מכריעות במאני טיים?

ההתאמה של סטיב נאש לאימון ב- NBA מסקרנת. לאחר קריירה מרשימה של 18 שנים בליגה הטובה בעולם, אחד הרכזים הגדולים בתולדות המשחק ינסה לתרום לברוקלין את חכמת המשחק הרבה שהוא הפגין על הפרקט. נאש כבר הצהיר שישחק עם דוראנט בכל אחת מ-5 העמדות, במה שעשוי לרמוז על משחק סמול-בול אשר נהיה נפוץ יותר ויותר בליגה בשנים האחרונות (ראו ערך יוסטון וגולדן סטייט).

יהיה מעניין לראות איך הוא יגרום לקבוצה שלו לשחק- התקפת 7 שניות שהיה מורגל בה בעידן בפיניקס תחת ד'אנתוני, אולי סגנון איטי יותר שמתאים לקיירי ודוראנט שאוהבים להחזיק הרבה בכדור או שילוב מעניין בין השניים. נאש ככל הנראה יאמין בזריקות מרובות ל-3 כמו הכיוון הכללי שהליגה הולכת אליו והכיוון של ברוקלין בשנה האחרונה. אני מעריך שעם שחקנים יוצרים וקלעים ברמת דוראנט וקיירי ובצוות המשלים גם קלעים טובים דוגמת ג'ו האריס, טיילר ג'ונסון ולאברט- הקבוצה תקלע את הזריקות שלה ל-3  באחוז יותר גבוה מהעונה שעברה (מקום חמישי בניסיונות ל-3 עם 38.1 למשחק, אך רק מקום 9 בניסיונות המוצלחים עם 13.1 כאלו- מה שמעמיד אותם במקום ה-26 והנמוך באחוזי הצלחה עם 34.3% בלבד).

תפוקת הצוות המשלים והשגת אולסטאר נוסף– בסה"כ יש לברוקלין צוות משלים בעל פוטנציאל טוב. אולם, מלבד ג'ארט אלן וקאריס לברט, כלל השחקנים האחרים הם בני 25 ומעלה. 4 שחקנים עברו כבר את גיל 30 (אם לא כוללים את ג'מאל קרופורד שככל הנראה לא יישאר בקבוצה בעונה הבאה). יהיה מעניין לראות את הרוטציות שיבצע סטיב נאש כדי לשמור את כל השחקנים טריים לקראת הפלייאוף, אך גם לשחק עם מגוון הרכבים שונים כדי שתהיה בין השחקנים את הכימיה הקבוצתית הנדרשת להצלחה ברגעים המכריעים באמת של העונה.

בנוגע לרכישת אולסטאר נוסף, צצו לאורך העונה מספר דיווחים על כך שברוקלין תרכוש עוד כוכב אשר ישלים לשלישיית אולסטארים, דבר שעשוי להגדיל משמעותית את סיכוייהם ללכת עד הסוף. במידה ולא יהיו סכסוכים רבים בחדר ההלבשה, שילוב של 3 כוכבים יכול להוכיח את עצמו ולהגדיל משמעותית את הסיכויים לאליפות. ברוקלין צריכה מבחינתה לדאוג לכך שלא יאבדו תמורת כוכב שלישי יותר מדי שחקנים מהצוות המסייע שלה. קבוצות העונה כדוגמת מיאמי, בוסטון וטורונטו הוכיחו שצוות משלים זה נדבך קריטי בהתקדמות הקבוצה לאורך השלבים המכריעים.

מי צריך להגיע לטעמי? ישנן שתי אופציות מרכזיות לפי השמועות: בראדלי ביל וג'רו הולידיי. לדעתי מבין השניים האלו דווקא הולידיי יתאים יותר: ליד קיירי ודוראנט צריך שחקן הגנה טוב, רצוי אחד שגם קולע מרחוק. בנוסף, כדאי מישהו שלא דורש את הכדור יותר מדי. אומנם ביל מוביל על הולידיי ב-11.4 נקודות (19.1 לעומת 30.5), אך באספקטים אחרים (אסיסטים, ריבאונדים, חטיפות וחסימות) הולידיי מוביל כשהכדור היה אצל ביל. אחוזי השלשות שלהם זהים כשביל קלע טוב יותר והגיע לזריקות קשות העונה בוושינגטון חלשה. בנוסף, לביל יש בוושינגטון אחוז שימוש (USAGE) של 33.8% לעומת הולידיי שאצלו ה- USAGE הוא 24.1%. ביל מוכשר יותר בהתקפה, אך לברוקלין יש מספיק כלים בצד זה של המגרש ודווקא שחקן כמו הולידיי שנחשב לשומר נהדר עשוי לתרום יותר.

מעבר לכל זה, ביל כבר שנתיים נחשב לשחק המוביל של וושינגטון ולפני כן היה הכוכב השני לצד וול. הוא אף פעם לא היה שחקן שלישי בהיררכיה ולא ברור איך יסתדר עם העניין. לעומתו, הולידיי היה נהדר לצד דייויס בניו אורלינס והסתדר איתו מצוין. גם בעונה שבה שיחקו קאזינס ורונדו הוא השתלב טוב יחד איתם.

כשמביאים סופרסטאר כזה גם צריך מן הסתם להעביר תמורתו שחקנים משלימים. אני הייתי מעביר לניו אורלינס את ספנסר דינווידי, דיאנדרה ג'ורדן, טוריאן פרינס ובחירת סיבוב שני בדראפט. ברוקלין הם לא צריכים את דינווידי, כשקיירי והולידיי ובסיטואציות מסוימות גם דוראנט ירכזו בשבילם את המשחק. בנוסף, במשוואה בין דינווידי ללאברט, אני חושב שללאברט יש פוטנציאל גבוה יותר כרגע כיוון שהוא צעיר יותר וכבר העונה הראה כמה משחקים נהדרים. דינווידי מבוגר יותר וספק אם יכול לשפר אספקטים במשחק שלו שבהם הוא לוקה בחסר (בעיקר אחוזים נמוכים מהשלוש ומהעונשין).

בלי טוריאן פרינס יוכלו גם כן להסתדר כי יש מספיק שחקנים במשבצת שלו בליגה. דיאנדרה ג'ורדן כבר מבוגר ופחות יעיל מאשר בעבר. שנה שעברה הוא הנהיג את הקבוצה כיוון שלא היה מבוגר אחראי אחר, אבל השנה כבר אין בכך צורך. זאת הזדמנות טובה לתת צ'אנס לג'ארט אלן הכשרוני, וכיוון שברוקלין תשחק סמול בול לא מעט פעמים, אין צורך בשני סנטרים כאלו אינטנסיביים. המשכורת של ג'ורדן גם כן מאוד משמעותית לביצוע הטרייד, כאשר הוא מרוויח בעונה 9 מיליון דולרים (המשתכר הרביעי בטיבו בקבוצה, כאשר השלישי הוא דינווידי) לעומת 2 מיליון בלבד של אלן.

הפליקנס הם קודם כל יצטרכו רכז מחליף להולידיי. דינווידי הוכיח העונה ללא קיירי שהוא יכול להיכנס למשבצת זו ולהוביל את הקבוצה. הממוצעים שלו הם 20.6 נקודות ו-6.8 אסיסטים. יחד עם לונזו בול הם יוכלו להיות צמד מוסרים נהדרים. דינווידי יוכל "לחנוך" את לונזו ולתת לו טיפים, בתקווה שלונזו ימשיך במגמת השיפור שלו מהעונה שעברה. טוריאן פרינס ודיאנדרה ג'ורדן יהוו צמד מבוגרים לקבוצה הצעירה שנבנתה בניו אורלינס מאז הטרייד על דייויס. פרינס יוכל לשחק כמחליף ולתרום את הנקודות שלו (12.1 ב-30 דקות העונה) ודיאנדרה מעבר לרמה הטובה שהוא עדיין הציג בעונה האחרונה (8 נק' ו-10 ריבאונדים למשחק) יוכל לתרום במנהיגות ובניסיון שלו לקבוצה אשר משוועת למנהיגים מבוגרים.

בסופו של דבר אני חושב שברוקלין תדבר חזק מאוד בשנים הקרובות במזרח. גם אם לא השנה הם יוכלו לנסות להתמודד על האליפות בשנתיים-שלוש הקרובות (דוראנט וקיירי חתומים עד 2023). השילוב של השניים מסתמן טוב מאוד על הנייר ובצירוף מאמן בדמות סטיב נאש, שבעברו היה רכז חכם מאוד ששיחק בשיטת משחק שמתאימה למשחק המודרני כיום (התקפות מהירות והרבה זריקות ל-3), השילוב ייצור קבוצה מצליחה. בהתחלה ייקח קצת זמן להרגיל את כל הקבוצה לשילובם עם הכוכבים, אשר בעצמם יצטרכו להסיר חלודה- כל אחד מפציעותיו. אני מאמין שבאמצע העונה כבר נתחיל לראות את הפוטנציאל הרציני של הקבוצה.

בשנה הבאה העונה הסדירה תהיה מבחינת הקבוצה ניסוי כלים להמשך הדרך בפלייאוף. היא תתחיל לאט ותגביר בהמשך, כך שתגיע למקומות 3-4, אך תודח בגמר המזרח לאחר קרב עיקש. אני מאוד מחזיק מהשילוב הזה וחושב שיש הערכה גדולה בין שני הכוכבים, מה שיגרום להם לסמוך אחד על השני ולקבוצה בכלליות להצליח.

מה שבטוח, משעמם לא יהיה שנה הבאה בברוקלין!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. בסד שלום רועי.
    כתבה נהדרת, מסכים עם רובה.
    פוטנציאל אדיר יש לקבוצה הזו.
    אבל לפי האמירות של הכוכבים, ולפי ניסיון העבר,
    יהיה קשה לנאש לנהל אותם, ובכלל לא בטוח שהם יסתדרו ביחד.
    לפי דעתי שניהם רוצים להיות הזכר אלפא , במיוחד קייקי,ולא בטוח שדוראנט יקבל את זה.

  2. תודה על הסקירה האיכותית,
    מבחינת כישרון ברוקלין בצמרת המזרח, אך כמו שאתה אומר יש סימני שאחה חברתיים:
    מי יהעה מספר 2 בהררכיה?
    קבלת סמכות המאמן )שני הכוכבים הם לא מאמנים על המגרש(
    הגנה
    שחקנים משלימים שיתאימו לתלכיד ויסכימו להיות שואבי מים של קיירי
    הפציעה של דוראנט והבריאות של קיירי
    לאור כל זאת הולך איתך על הדחה בגמר אזורי ובתסריט מסוים סיבוב שני

    1. בכיף, באמת אני חושב שזאת אחת
      הקבוצות המעניינות שיהיו בעונה הבאה!
      קיירי יצטרך להיות מספר 2, השאלה איך הוא יתנהג
      לגבי המעמד הזה שלו.
      אני באמת הימרתי על כך שהם ילכו רחוק כי נראה לי שלקיירי יש ריספקט רב לדוראנט והם יתמכו אחד בשני

  3. ברוקלין 99 סדרה נהדרת. מהדברים הכי מהנים שראיתי בשנים האחרונות. יש לה קצב עריכה מהיר וכייפי, לוקח 3 פרקים להתרגל לשטותניקיות ואז קולטים שהיא גם מאוד חכמה. הפתיחים של הסדרה (cold opens) הפכו בעצמם לסוג של קאלט.
    *
    דוראנט וקיירי יכולים באמת להיות דמויות בברוקלין 99 – אם לזה התכוונת אז קלעת בול. מטורללים לחלוטין אבל איכשהו מקצועית הם יודעים מה הם עושים.

    1. אם כבר סיטקום ניו יורקי… אז בגדול דוראנט יכול להיות גם ג'ורג' קוסטנזה עם כל הפעמים שהוא משתגע כי מישהו אמר משהו (ואז פותח חשבון מזויף בטוויטר ומסתבך עם שטויות) וקיירי עם הקונספירציות והיוזמות המוזרות יכול להיכנס למשבצת של קרמר.

        1. נו שוין… סיינפלד קצת התיישן.
          זה עוד דבר שהיית צריך לראות בניינטיז כדי להתלהב בלי פרופורציה. אבל זה היה גאוני כשזה יצא. פלא שיש סצנה בריקוד האחרון של פגישה בין ג'ורדן לג'רי סיינפלד?

      1. דוראנט מזכיר את הקפטן ריימונד הולט – וקיירי את צ'ארלס בוייל – איש כדורסל מבריק, מביך, פתי ועם הרבה תחביבים מוזרים

    2. מסכים איתך ממש לגבי ברוקלין 99.
      אחת מסדרות הקומדיה שיותר אהבתי והיא באמת שנונה וחכמה.
      כן לגבי דוראנט וקיירי לזה ממש כיוונתי:)

  4. תודה אסף
    "התדמית בעייתית" שווה ערך לא לראות את הפיל שבחדר
    הבעיה היא לא בתדמית,
    שני הלוליינים האלה הם דוש באגז מקצועיים,
    הם יובילו את ברוקלין רק למקום אחד,וזה DOWN UNDER
    היתה לי המון סימפטיה לברוקלין עד ההגעה של שני הילדודס
    ברוקלין חייבת לממן המון טיפולי חשמל\פסיכייטרים וליקוקי עכוז מקצועיים,
    כדי להפוך את שני אלה למובילי ברוקלין,
    לא יקרה,מוכן לתת אשך שמאל(החזק) לשי אם זה קורה

  5. רועי היקר כתבה נפלאה.
    קשה לקרוא אותה על הבוקר היות וצריך לאחוז ראש……
    סיכמת נפלא והעלית תובנות שלא חשבתי עליהם.
    לדעתי צריך לקבוע לקאפקייק ובעיקר לקיירי, פגישה שבועית עם פסיכולוג קליני וזה ימנע המון טעויות.
    דוראנט לא נחשב למודל מאז המעבר שלו לג"ס. המצחיק הוא ששנים הוא היה באוקלוהומה עם שכר לא משהו ,מתוך אידיאולוגיה עם שחקנים אדירים לקראת הסוף { ראסל , הארדן ,איבקה , ועוד} , ורגע אחרי מתנהג כאחרון הפחדנים. ברוב איוולתו הוא עוד אומר שהוא העמיד רמה הכי גבוהה בקריירה בתקופת ג"ס וזה מעיד על עבודה קשה בלה בלה בלה. אם יש לי בקבוצה את סטף , קלאי , איגי , דריימונד , אני בעצמי אעמיד את הממוצעים הטובים בקריירה שלי אם אני שחקן חמישייה. ברוקלין תסיים כקומדיה מצחיקה יותר מברוקלין 99

  6. יותר מדי דגש שמים על האופי של הצמד דוראנט את קיירי. כמה מגדולי השחקנים בכל הזמנים (כאלו שעונדים כמות רבה של טבעות אליפות) ניחנים בכמויות מסחריות של אופי מחורבן.
    כאשר בוחנים את הצמד ברמת הכישרון?
    מדובר על צמד סקוררים ברמה הגבוהה ביותר.
    .
    כמובן שאי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר, והפיל שבחדר, עם כל הכבוד לאופיו הצבעוני,
    סובל מבעיות ברכיים ומקרע בגיד אכילס.
    .
    היה והפיל יחזור לקלוע מיד ריינג' באחוזים ששחקנים אחרים מטביעים,
    יחזור ללהטט בכניסות הבלתי ניתנות לעצירה שיש, ואולי, רק אולי, יהיה סביר בהגנה –
    אז הקרקס של הנטס יהיה כזה שבהחלט אפשר לדמיין אותו נודד כל הדרך עד לפיינלס.
    .
    אני יודע שזה קל לשכוח, אבל דוראנט הוא מגדולי הסקוררים בכל הזמנים. כאשר הוא משחק לצד רכז שיודע לקלוע? אז בכלל, הוא הופך לבלתי עציר.
    (או לפחות היה כזה. חובת ההוכחה)
    .
    בנקודה זו בזמן, אם אני צריך להמר?
    אז הניחוש לי הוא פיינלס.
    .
    (באותה נשימה אני צריך להזכיר שבאוף סיזן האחרון כתבתי שהסיקסרס עם צירופו של הורפורד הם מועמדים בכירים לפיינלס…)

    1. פיינלס זה בהחלט ריאלי אבל כל דבר חוץ מאליפות יחשב להם לכשלון בכל מקרה. הכל תלוי איזה דוראנט נקבל, האחוזים הגבוהים שלו נבעו מהספלאש, פה ישמרו עליו יותר, מצד שני הוא במזרח…אז זה מתאזן.
      נדע יותר אחרי הטריידים בתחילת ואמצע העונה. בתחושה שלי הם יפלו בסיבוב ה2.

  7. תודה אסף. העלת נק' נכונות ומעניינות. השתיים המסקרנות ביותר בעיניי: ההתמודדות של נאש עם האגואים של קיירי ודוראנט , איך דוראנט חוזר מהפציעה…

  8. ניתוח מקיף ומעולה!!! תודה רבה אסף.
    .
    מסכים לחלוטין עם תפיסת הפיפטי/פיפטי – כל כך הרבה סימני שאלה מייצרים חוסר וודאות מוחלט.
    .
    אם אני חייב להמר – אוקלהומה של המזרח: הרבה כשרון, מעט סינרגיה והדחה בשלבים הגבוהים של הפלייאוף.
    .
    האינטרס העיקרי "שלי" – שנאש לא יפגע מההרפתקה הזו, שזה לא יהיה תפקיד האימון הראשון והאחרון שלו בליגה. אינטרס שני – שהצעירים שם ימצו את הפוטנציאל שלהם, בברוקלין או בקבוצה אחרת. מהנזל וגרטל כבר די נמאס לי, למרות שיש להם כדורסל, פשוט יחס סיגנל טו נוייז לא משתלם.

    1. מסכים איתך לגבי נאש!
      אני ממש חושב שיש לו פוטנציאל לעשות קריירת אימון ארוכה ומוצלחת ואם הקבוצה תיכשל זה מאוד יפגע בו

  9. הרבה תלוי באכילס והשקט שנאש יצליח להשרות בחדר ההלבשה עם שני אגואים כמו דוראנט וקיירי.
    .
    בהנחה שוושינגטון או ניו אורלינס עושות את הטרייד המדובר, אין סיכוי שהם לא לוקחים את לבארט אליהם. הוא השחקן השלישי הכי טוב בנטס. גם ביל וגם הולידיי שווים לאברט, דינווידי, אלן ועוד…

    1. כן יש מצב גדול שאתה צודק.
      לאברט ממש כשרוני ולדעתי ברוקלין צריכה להשאיר אותו אצלה, גם במחיר של לא לעשות את הטרייד.
      יש להם סגל משלים שאמור להיות מספיק טוב, לא הייתי מוותר על רובו בשביל הבאת כוכב נוסף

  10. תודה אסף על אחלה כתבה (לא כתבתי אותה, רק ערכתי והכנסתי). אני לא חושב שלברט ודינווידי יפתחו שם את העונה כי שניהם לא יהיו במיטבם בקבוצה הזאת, ויכול להיות שגם אלן לא כי דיאנדרה הגיע יחד עם קיירי ו-KD בעסקת חבילה. אם הם מוותרים על שלושתם, בשביל למשל הולידיי ואולדריג', זה יכול ליצור סופר-טים אמיתית

    1. תודה רבה קודם כל!

      חשבתי על זה שדיאנדרה חבר של קיירי ודוראנט וכנראה שבאמת בגלל זה לא יעבירו אותו. לדעתי יותר הגיוני להשאיר את אלן- יותר צעיר ועם יותר פוטנציאל, אבל באמת הסיכוי שיעבירו אותו לפני דיאנדרה גדול.

      וויתור כזה כדי לקבל את אולדרידג' והולידיי כמו שהצעת יכול להיות ממש טוב לנטס, אבל אני לא רואה מצב שהפליקנס והספרס יסכימו לכזה דבר… נשמע טוב מדיי לטובת ברוקלין

      1. אלן זה אחד הפחונים הגדולים בליגה אבל הוא עדיף על דיאנדרה.
        אלן זה כמו בברלי הרבה אוויר וכולם דורסים אותו שחקן רך חלש ונוראי בהגנה, פה ושם נותן גגות אז חושבים הוא יודע לשמור. הוא באותה רמה של נואל רק מנופח יותר תקשורתית. הוא הראשון שהייתי מטריד משם

      2. אולדריג' מסיים חוזה עוד שנה, אלן בן 22 ויהיה RFA בסיום 2020/21. הוא יכול להיות הסנטר הפותח של הספרס שנים קדימה בזמן שאלדו יעזוב אותם בחינם בקיץ. אם הם ממשיכים עם הסגנון של 4 אנשים בחוץ ו-1 בפנים הוא יכול להיות מעולה, יותר טוב מפלטל או דרו יובנקס שעשו את זה באורלנדו

  11. תודה רועי. לטעמי בשביל להיות קונטנדרית צריך מעבר לכישרון גם אופי מתאים וזה אין ל KD וקיירי. מדובר אולי בשני השחקנים המוכשרים ביותר בליגה אבל גם בין המתוסבכים ביותר מבין הסופרסטארים. ההצהרה של קיירי בנוגע למאמן רק מחזקת את זה. לנאש יש הרבה יותר אינטליגנציית כדורסל בראש מלשניהם ביחד ולצערי אני לא רואה אותו מצליח להכתיב לקיירי הגאון איך צריך לשחק ובטח שלא מצליח לשכנע אותו לשמור. בקיצור אני מהמר שגג ב 2023 וכנראה עוד קודם העסק שם מתפרק

    1. יותר מידי אתם מתייחסים לאופי חח אפשר לחשוב מייקל קובי לברון אנשים נחמדים חחחח
      בסוף הכשרון הדריבל מדברים, שניהם יכולים להתפוצץ במזרח. אני חושב שהעטפת סביבם כרגע לא מספיק טובה

      1. מייקל וקובי היו עם אופי לא משהו אבל הצלחת הקבוצה והמחוייבות לקבוצה הייתה אצלם לפני הכל בעוד בנץ ואריק לא ממש עם לויאליות לקבוצותיהם { לפחות לא בשנים האחרונות}

    1. מסכים איתך על לאוורט.
      לא ממש ברור שקיירי יפשל, דווקא שנה שעברה כשהוא שיחק היה טוב. דינווידי והוא לא יכולים לשחק ביחד (בעונה שעברה דינווידי בעיקר שיחק טוב כשקיירי היה פצוע) ומן הסתם שלא יוותרו על קיירי…

      לגבי השמירה של קיירי- אני מאמין שאם הוא באמת יראה שיש על מה לשחק ודוראנט יעשה לו קצת שיחות מוטיבציה הוא יתאמץ יותר לשמור. הוא לא שומר מדהים, אבל אם הוא מתאמץ הוא יכול לשמור לא רע

  12. בדיוק ראיתי את המדים החדשים של הנטס. נראה לי שקיירי התעקש שהם יעלו מחופשים לקפטן אמריקה. פייר, הולך להיות מעניין עם הקבוצה הזו.

    https://mobile.twitter.com/BrooklynNets/status/1316448559135424512?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1316448559135424512%7Ctwgr%5Eshare_3%2Ccontainerclick_0&ref_url=https%3A%2F%2Fd-38643367962866045542.ampproject.net%2F2010010034001%2Fframe.html

    1. בשבוע הבא הנטס מבקשים מהליגה אישור לסרטי ראש מאילומיניום כדי להגן על קיירי מסריקות מוח על ידי אנשי לטאה.

            1. זו בדיחה. אתה בטח מסמר הערב בכל מקום שאתה הולך אליו, נכון עידו?

            2. לא יודע אף אחד לא מזמין אותי.

  13. תודה! הולכת להיות קבוצה מעניינת מאוד.
    קבוצה סימפטית מאוד בלי השניים, יהיה מעניין לראות את ההיררכיה מסתדרת מחדש.
    אמנם 2 דושבאגים אבל גם טופ 5 בליגה בשכלול יכולות סקורינג, ווינריות, ולא פחות חשוב – היו שם וניצחו. קיירי שחקן שחקן אבל רעל חברתי. קיידי קטלני עם עוד קלעי לידו וגם שומר לא רע בכלל על כל העמדות (והד-קייס לא קטן בעצמו).
    אם יתעלו על האגו (אם גדול מאוד) זו תהיה קבוצה קשה לעצירה ועם הגנה סבירה פלוס = פיינלס לפחות.
    מעניין איך הקנדי ישליט סדר והיררכיה אם בכלל…

  14. תודה על אחלה כתבה,
    לא תהיה בעיית אגו כי מדובר בחברים שהתחברו מרצון – כמו הארדן ו-ווסטברוק.
    הכל קם ונופל על האכילס.
    מסכים עם ההגדרה היפה "אוק' סיטי של המזרח".
    נאש זה יתרון גדול – יביא בשורה – כמו סטיב קר בקדנציה שלפני דוראנט.

  15. ברוקלין 99 היא סיטקום שדי שייך לעשור הקודם מבחינת התמימות שלו. זה קומדיית מקום עבודה מוצלחת, רק שהם במקרה שוטרים שאוהבים את מת לחיות ברמה שאפילו עם הסרט הזה לא אפשרית. וזה חלק מהקסם שלה, אני חושב.
    מה זה אומר לגבי דוראנט וקיירי? שאני מת שיצלמו את מקום העבודה שלהם בשנה הבאה לסיטקום, תודה.

  16. תודה אסף. לי יש פינה חמה לנטס עוד משנות ה-70 כששיחקו בנסאו קולוסיאום בלונג איילנד, 2 מייל מביתי.

    רק שלא יתנו למייק ד'אנטוני את משרת עוזר המאמן של נאש. זה לא נראה לי, למרות שתחת ד'אנטוני נאש פרח בפיניקס עם סטודמאייר.

  17. תודה אסף. אחלה נק'
    השאלה הכי חשובה היא מה עם האכילס … (ושאר הפציעות, קיירי פצוע כרוני)
    דיאנדרה עסקת חבילה עם קיירי ודוראנט, לא נראה לי שיטרידו אותו
    אם להטריד אז תמורת 3&D שיקלע ב 40% כי רכז זה יפה מאוד ורעיון מצויין(תשאלו את הקליפרס או את מיאמי בגמר כמה היה חסר אחד) אבל 2 הכוכבים לא ייתנו לו כדור, אז לפחות שישמור ויקלע שלשות
    לא חושב שהם יגיעו לפיינלס, אלה אם נאש הוא פסיכולוג רציני כמו פיל ג'קסון שהצליח ליישר כמה מקרי ראש קשים.
    בטוח יהיה מצחיק …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט