המשחק החשוב בקריירה/ צפריר אוזדובה

לברון נתן הלילה את המשחק הכי חשוב בקריירה הארוכה שלו. משחק 4 בגמר הNBA היה משחק של הגנות. ובמחצית הראשונה אף שחקן לא עלה לרמה גבוהה במיוחד, ולברון פתח חלש. בתחילת הרבע השני עמד על 5 איבודים! מה שגרם לי לשאול את עצמי אם הוא זוכר שהוא עזב את ההיט ממזמן. במחצית השניה לברון כיכב עם 20 נק' שאותם הוא עשה בחדירות בשלשות בפייד אווי מדהים ואפילו היה מצוין מהקו (10-12).

ברוך הבא לגדולים מכולם

תמיד חיפשתי הוכחה מלברון, הוכחה לגדולה. אני יודע שכולם מחשיבים אותו לגדול מכולם או לפחות למספר 2. אבל אותי אף פעם הוא לא שכנע. אז לפני שתתלהמו תזכרו "כל מה שאתם שומעים זו דעה וכל מה שאתם רואים זה פרספקטיבה." (מרקוס אורליוס)

אז לי תמיד היה ספק בקשר ללברון. עד עכשיו אני חושב שההרחקה של דריימונד גרין ממשחק 5 ב2016 לא הייתה מוצדקת והיא שינתה את המוממנטום והביאה אליפות לקאבס. בהיט הוא בנה סופר טים עם וויד ובוש ולא היה עושה את זה בלי השלשה של ריי אלן. ולפני שתספרו לי על המספרים המפלצתיים אגיד שמספרים יכולים לשקר. לא תמיד 40 נק' מספרות את האמת. אפשר להשיג אותם שהקבוצה השניה שבורה בגרבג' טיים. אפשר להשיג אותם בסקור גבוה סטייל הקבוצות של דאנטוני.

כשרואים משחק זה אחרת משקוראים עליו. כשאתה צופה במשחק יש את הרגעים האלה של מבוי סתום, שלא הולך. כשאתה מרגיש שאין סיכוי שהקבוצה תקלע עכשיו סל. אז הגדולים באמת נכנסים. וכשאני מדבר על הגדולים באמת אני מדבר על הגדולים באמת של הפיינלס. יש הרבה בלופים שבפיינלס מתגלים. ויש כאלה שאפילו לא מצליחים להגיע לשם (ג'יימס הארדן למשל). אז בשביל להגיע לגדולה, אני מתכוון למייקל, קובי, מג'יק, ודנקן. אתה חייב לעשות את זה. להיות האלטרנטיבה לשיטה שכרגע לא עובדת, חיפוי לשחקנים שלא הגיעו.

עוד דבר שתמיד חשדתי בג'יימס הוא אנוכיות. "מה? הוא הרי נותן אסיסטים בדאבל פיגרס." אז מה? אסיסטים לא תמיד אומרים ששחקן הוא לא אינוכי. לפעמים לדעת לוותר על הכדור אומר שאתה קבוצתי. ג'ורדן אצל דאג קולינס היה רכז ומעולם לא הגיע לפיינלס. דווקא אצל פיל שלמד לוותר על הכדור הפך למושלם. וסטייל סטף קארי, צריך שכל החמש יגעו בכדור בהתקפה? BE MY GUEST. ואם צריך פיק, מבצע אישי,או תנועה ללא כדור זה מה שתקבל. לא במקרה יש לו שלוש טבעות. והרבה תותחים אחרים כמו ווסטבורק עדיין מחכים לראשונה. אז אולי גם בזכות האמון שלו ברונדו היה לידו מנהל משחק ובדק' שהיה צריך לברון שיחק 4/3. וזה עוד סממן להיות קבוצתי. לשחק איפה שצריך אותך.

דוגמא לשחקן הקבוצתי המושלם

אז הניצחון הלילה כולו של לברון. הוא השתלט הלילה על המשחק שבאמת היה צריך ומבחינתי נתן את המשחק הכי גדול בקריירה שלו ועל הדרך סיים עם 28 נק' 12ריב' ו8 אסיסטים . אבל אם כל הכבוד למספרים. זה היה משחק של גדולה. והיי אני יודע שיש עוד משחק אחד, אבל אפילו אמא של ספולסטרה סימסה לו: "נתראה בשבת!"

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. אם התיאוריה הכללית אני מסכים לגמרי – לברון בטופ של הטופ בכל רשימת גדולים באשר היא. ובוודאי שהתצוגות שלו העונה, ובפלייאוף, ובסדרה, מחזקות זאת.
    .
    עם היישום שלה במשחק הנוכחי אני לא לגמרי מסכים:
    .
    א. נכון שהוא התגבר כארי במחצית השנייה, אבל המחצית הראשונה הייתה, לדעתי, כמעט ההפך הגמור ממה שתיארת, בדיוק בגלל שהיא הייתה תצוגה "ווסטברוקית" של שחקן שלטעמי לא מצליח ל"אכוף את רצונו" על המשחק, ואפילו לא, וזה ממש ממש ממש נדיר אצלו, על הקבוצה שלו.
    .
    ב. לכן, לטעמי, כמעט כל תצוגה שלו בפיינלז, והיו המון כאלו, הייתה מרשימה יותר, ובוודאי המשחק השביעי ב-2013, ושלושת המשחקים האחרונים ב-2016.

  2. תודה על הפוסט
    המשחק הכי גדול שלו לדעתי היה הראשון מול גולדן ב 2018
    54 נקודות ובתחרות על התצוגה הגדולה ביותר של שחקן בפלייאוף
    ….זה המשחק המפורסם עם הריבאונד של ג.ר.סמית

    1. משחק מדהים שלו, נגד קבוצה ברמה הגבוהה ביותר. כמה חבל שזה נגמר ככה.
      ורק לציין שזה המשחק שהיל החטיא מהקו לניצחון…

  3. זה לא היה המשחק הכי חשוב בקריירה שלו. משחקים 5-6-7 בגמר 2016, משחקים 6-7 בגמר 2013, משחק 6 בגמר המזרח של 2012 ועוד הרבה אחרים. היה טוב מאוד היום והשתלט לפרקים על המשחק (למרות שזרק כמה זריקות רעות ברבע האחרון), אבל זה לא המשחק הכי גדול שלו. היו לו משחקים טובים יותר גם בפלייאוף הזה וגם החמישי יהיה יותר טוב.

      1. שנייה צפריר אני הולך להקיא וחוזר, אם.לפני שנתיים הייתי אומר לך שתכתוב דברים כאלו על לברון היינו רבים שבוע… לפחות חזרת לכתוב וזה אחלה.

        1. אתה הייטר של לברון ובזה היינו שותפים. אבל אתה גם הייטר של הלייקרס ופה איבדת אותי. חוץ מזה באמת כדי שתפסיק להשפיל את עצמך ולהזכיר את הסיקסרס. אפילו אמביד מתבייש לעשות את זה

            1. שמע אתה גדול! עלית על זה שכל מה שאני כותב מתחיל בשיחה עם הפילי הזה לפני. הוא מוציא את זה ממני. נמסיס נוראי ומריר

            2. אני מצטרף לבקשה

          1. איפה הזכרתי פה את הסיקסרס בדיוק אה? אני יודע להישמר ממה שעושה לי רע.
            ובקשה קטנה ממאנו, תיזהר… תכף צפריר יתחיל גם עם חיבתו האינסופית לארגנטינאים ואם תיפול בקסמו אל תאשים אותי אחר כך כשהוא ממש ירגיז אותך

            1. השם שלך.. פילי. ובמקרה אני זוכר שראינו את הפיינלס של 2001 ביחד. לייקרס-פילי. שם קיבלתם בראש. מצחיק אותי כל פעם מחדש כמה אתה מבסוט מהעובדה שניצחתם פעם אחת. תזכיר לי אם הייתם מאז בפיינלס שוב? תודה לאיגלס שהצילו אותך מלא לראות תואר פעם אחת בחייך המרירים

            2. טוב במקרה שלך זו קיצוניות הפוכה – אתה כל כך אובססיבי כלפי תארים שאתה סופר גם את האליפויות של מינסוטה לייקרס ומתעלם לחלוטין מכך שאליפות אחת לפחות של הלייקרס ניתנה להם במתנה על ידי שופטים מושחתים.

  4. פעם באחד הספרים של הוצאת מהקשרו היה קטע שהופיע בעיתונות החרדית (מקווה שאני מדייק מביא מה שאני זוכר מהזיכרון הנוראי שלי) "מטוס התרסק 15 יהודים נהרגו".

  5. צפריר, אולי 'המשחק החשוב ביותר שלו' כי תמיד הייתה לו מטרה לסיים קריירה בלייקרס, והוא היה אמש אחד מגורמי הניצחון הגדולים, אם כי אני מאמין שעם גורן דראגיץ' מיאמי הייתה מצליחה לקלוע את 7 הנק' שחסרו לה לניצחון. אולי כל הסדרה הזאת ללא דראגיץ' (ששיחק רק את המחצית הראשונה של המשחק הראשון) הייתה מתפתחת אחרת לחלוטין. לעולם לא נדע. אבל נדמה לי שכתבת בתגובה (או היכן שהוא) שהיה זה גם 'המשחק הגדול ביותר שלו'. הייתי אומר – בזהירות – שהיו לו 20 משחקי פלייאוף טובים יותר. בכל מקרה – לעשות זאת בגילו זה דבר מדהים ממש.

    1. הלוואי ודרגיץ היה משחק. אף פעם לא כיף ששחקן חשוב מחסיר משחקים כאלה חשובים. ביחוד שהוא אחד שלא מפחד לקחת את הכדור לטבעת. עם זאת גם אייברי ברדלי חסר ללייקרס ואם שניהם נמצאים אני עדיין רואה את הלייקרס לוקחת.

  6. כתבת יפה. ללברון היו משחקים טובים בהרבה מהמשחק הזה אבל תמיד ישנו דגש על המשחק האחרון.
    הוא שחקן מדהים (ומעצבן לאללה), ללא בפק אול אראונד הכי טוב שהיה.
    אמש הוא הרשים אותי דווקא במאמץ, בכניסות לסל ובמלחמה על הכדורים החוזרים בהגנה ובהתקפה. עונה 17 בליגה . . .

    1. שמעתי באחת התכניות תגובה לטענה הזו
      האול אראונד הכי טוב?
      עזוב רגע מייקל-לברון-קובי-קארים ושאר ההשוואות:
      .
      האם 9 הבחירות של מייקל לאול נבא דיפנסיב, 10 פעמים מלך הסלים לא אומר שהוא אול אראונד התקפה והגנה הכי טוב בכל הזמנים?
      .
      לברון יודע להביא את המספרים אולי יותר טוב מכולם, אבל מספרים לא מספרים הכל. המספרים האלה עלו לו ב6 הפסדים בגמר.
      .
      קארל מאלון מקום שני בקלעי כל הזמנים אבל הןא לחלוטין לא ב25 הטובים אי פעם. מה זה אומר?
      .
      אני יודע שגיא לא יאהב את זה גם, אבל מספרים לא אומרים הכל.
      .
      זה לא בא להוריד כהןא זה מלברון או מכל שחקן אחר שהשיג הישג עצום כלשהו.
      אבל לדבר על מייקל, קארים ואחרים זה כבר לא פופולרי או רלוונטי 20 ו30 שנה אחרי, צריך נראטיב וסיפור חדש.
      .
      לברון, קארים, מייקל, לארי וכו יזכרו בתור הגדולים ביותר בגלל שהם היו הטובים ביותר כשזכו במספר רב של אליפויות.
      כל השאר לא חשוב מספיק ולא משנה מספיק.

      1. מייקל היה קודם כל ולפני הכל סקור. לברון הרבה יותר דומה למג׳יק.
        מייקל גם היה מגן גדול, ללא ספק אבל היו לו חוסרים בניהול המשחק, כ״ח ואסיסטים. כמובן שאני מסכים איתך שהדרוגים האלה הם סובייקטיביים ובגדול סתם שעשוע לימות הפנאי

  7. המשחק החשוב בקריירה של לברון?
    .
    קל.
    .
    משחק 6 בגמר המזרח 2012. להיות או לחדול. ההיט בפיגור 2 – 3 במשחק חוץ מול הסלטיקס. הפסד, ושוב לברון נכשל בדרך לטבעת. הפסד, וניסוי "ההחלטה" הופך לפדיחה הגדולה ביותר בתולדות הליגה.
    לברון נותן את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, כאשר למרות חזרה מפציעה של בוש (עלה מהספסל), ההיט מתעלים ומנצחים (בקלות מפתיעה) את הסלטיקס בבוסטון. 45 נק' באחוזים פסיכיים היו ללברון באותו לילה. וזה מול אחת מקבוצות ההגנה החזקות בעונת 12'.

    1. אני עדיין חושב שגיים 7 מול גולדן היה יותר חשוב.
      וכנראה שהמהלך הכי גדול של לברון זה לא סל, אלא על החסימה על איגי בדקות הסיום.
      משחק שכל כולו גדולה, חזרה מ3-1 נגד הקבוצה בעלת המאזן הטוב בהיסטוריה, בחוץ. מטורף.
      אבל זה סובייקטיבי ברמות.

      1. האליפות ב2016 היא הכי מרשימה.
        אבל הכי חשובה היא האליפות שהורידה את הקוף מהגב.
        אם לברון היה מגיע ל206 ללא האליפות הזו, וללא אליפות בכלל, לא היתה 2016.

      2. ב2016 כאב לי הלב על שקליבלנד לא יהיו אלופים וחברון "יבזבז" את תצוגת השחקן הכי גדולה בהיסטוריה של הגמרים, בעודו מוביל את שחקני 2 הקבוצות בכל מדד סטטיסטי נמדד. היה לי כל כך חבל שתצוגה כה פנומנלית וחד פעמית, שלא הייתה וקשה לי להאמין שאי פעם תהיה, תסתיים ללא תואר. .איזה כיף היה לי אחרי שכל זה נגמר.

  8. קובי? גיא יביא לך את הנתונים-
    אתה מוזמן לראות את הגמר של 2010 שוב מול בוסטון ולהבין לבד את ההבדל בין לברון לקוביות(זה ששאק היה mvp ב3 אליפויות אנחנו יודעים- אז מה זה משאיר לקוביות…)

  9. יואש
    לברון מגן מצויין כשהוא רוצה (ואכן היה כזה בצעירותו),
    ראיית משחק והבנה – ללא ספק אחד הגדולים,
    רבאונדים אסיסטים ונקודות לא מספרים הכל?
    סבבה- אז תבדוק אחוז אפקטיבי.

    ל5 גמרים הוא הגיע אנדרדוג והפסיד ארבעה.

    אז זה לרעתו?

    אגב לשיטתך ראסל השחקן הגדול בהיסטוריה…
    כל השאר לא חשוב מספיק ולא משנה מספיק…

    1. כנראה לברון רצה רק 3 אליפויות ולהפסיד בעוד 6 גמרים נוספים, הוא פשוט "לא רצה".
      ללברון יש usage עצום, השיטה של קבוצות עם לברון היא לברון ותו לא ולכן השורות הסטטיסטיות המפוצצות, כמובן בתוספת ליכולת שלו.

      לברון לא הגיע אנדרדוג ב2015, לא ב2016, לא ב2013 ולא ב2014 (וזה מצחיק שב2013 הוא אנדרדוג וב2014 לא, אני לא אומר שהוא היה פייבוריט ב2014 אבל בחייאת דינאק, מול הקשישים של הספארס).
      הפעמים היחידות שהוא הגיע אנדרדוג היו 2007, 2017,2018.
      2011 פייבוריט בטירוף, 2012 פייבוריט בטירוף.
      2 מול 3.
      .
      ראסל לא הכי גדול כי אצלו היו 8 קבוצות אם אני זוכר נכון. זאת לא ליגה כמו היום.
      .
      אני אסכם זאת כך, כשלברון "רוצה" הוא באמת מהמגנים הטובים ביותר: הוא ארוך, חזק, חכם, מאסיבי, מהיר וזריז.
      אבל לעשות את זה 2-3 משחקים בסדרה זה לא חוכמה.
      אתה יודע למה? כי אצל מייקל וסקוטי אף שחקן לא היה קולע עליו 40 במשחק.
      אצל רודמן לא היו חרטות כאלה.
      אצל הווארד בשיאו לא היה פוזשן שהוא חיפף באיזור הטבעת.
      וכך הלאה אצל הגדולים ביותר.
      .
      ואתה יודע מה?
      מה אם מייקל היה "רוצה"או "צריך" להיות מוסר\מנהל משחק\וואטאבר? אתה חושב שהוא לא היה עושה את זה?
      הוא לא היה צריך. הוא היה משיג נקודות בכל פוזשן שרצה והיה נוהג לעצור את היריב שלו בכל פעם שרצה.
      היה לו את פיפן כמוסר , את רודמן כריבאונדר, פקסון בזמנו כמנהל משחק (לרמה מסוימת).
      אבל מייקל לא יזכר ככזה וההיסטוריה כבר נכתבה.

      1. לברון לא הגיע אנדרדוג ב2016? האליפות הייתה כבר רשומה על גולדן סטייט. הקבוצה הכי גדולה אי פעם 73 ניצחונות קאמבק מדהים מול אוקלהומה ופתיחה של 2-0 עם ההפרש הכי גבוהה אי פעם בשתי משחקים ראשונים. אני מזכיר לךב2016 ההשוואה של סטף קרי למייקל ג'ורדן לא הייתה מופרכת אלא שאלה לגיטימית. זה היה אמור להיות הסיפור של גולדן סטייט הקבוצה הכי גדולה אי פעם ולברון פשוט גנב להם את הסיפור.

  10. ראשית כל, תודה על הכתיבה והמאמר היפה.
    אני לא מתכוון חהתחיל לפרוט את המשחקים הגדולים של לברון, תוך שאני מבין את האמור במאמר על נושא ה"קבוצתיות" (גם אם אני לא מסכים עם הקביעה).
    אני כן רוצה להתייחס לגמר 2013 נגד הספרס.
    ברשותך, אני אצטט את דברייך מעלה. –
    "כשאתה צופה במשחק יש את הרגעים האלה של מבוי סתום, שלא הולך. כשאתה מרגיש שאין סיכוי שהקבוצה תקלע עכשיו סל. אז הגדולים באמת נכנסים. וכשאני מדבר על הגדולים באמת אני מדבר על הגדולים באמת של הפיינלס".
    תחילת רבע רביעי, הספרס מובילים ב14 הפרש!!!! זה ה.מ.ו.ן.
    אם הם מנצחים, נגמר הסיפור. לסגור הפרש של 14 נק ברבע אחרון של סדרת גמר, עם לחץ היסטרי שקשה לפרוט אותו – ה"שושלת" של מיאמי הולכת להתרסק עוד לפני שלקחה אליפות, באקורדים צורמים ביותר.
    לברון הולך לגמור את המורשת שלו שאפילו עוד לא החלה.
    כל כך הרבה לחץ שבן אנוש שכמותינו לא יכול להתחיל להבין.
    לברון מאבד את סרט הראש ויוצא למסע דריסה שמסתיים ב16 נקודות ברבע כל כך לחוץ. 16 נקודות!
    אם אני זוכר נכון התוצאה הגייה לשיוויון ואף ליתרון למיאמי עד שהספרס עלו שוב לאותם 3 נקודות הפרש מפורסמים.
    אז תגיד לי , כותב המאמר היקר – מה זה אם לא להיות שם כשהכל תקוע? מה זה אם לא להיות כוכב על נדיר וחד פעמי?
    נכון, הוא החטיא את השלשה ההיא … נו? אז? מייקל קלע 100% מהזריקות המכריעות שלקח? הנתונים מראים אחרת….. בלי לברון , לא היה לריי אלן סיכוי להשוות ואז מה? לא היה משהו להגיד על לברון?
    זהו……. קצת תובנות ממה שהיה שם , במשחק הגדול מכולם, עם לברון אחד ויחיד, שנתן רבע אחרון של מפלצת, שמה שההייטרים זוכרים מאז זה את ריי אלן שהציל את לברון. פשוט מגוחך.

      1. או……… בבקשה.
        כמו שציינתי, מה שנשאר בעקבות הנרטיב שפמפמו מאז ההייטרים (לא אתה…..יודע שאתה לא….) זו השלשה "שהצילה" את לברון. תראה מה זה.
        אם אתה יכול, אולי בליג פאס, תחזור לראות איזו מפלצת בשם לברון הגיעה לרבע הזה ומה שהיא עשתה שם.

  11. אגב, מבטיח ש3-4 שנים לאחר שיפרוש
    רוב האנשים שנולדו לאחר 95 יחשבו שהוא הgoat.
    דרכו של עולם…
    בכל מקרה-זכינו לראות אותו ולשנוא אותו.

  12. תודה לכולם התגובות שלכם ממש מעשירות אותי. לברון נתן משחקים גדולים יותר בעבר. אני לא יכול להתכחש לזה. אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שהוא הפסיד ב 6 גמרים. ומיאמי הייתה סופר טים שכשלברון הצטרף אליה כולם חשבו שההיט תזכה באליפות בקלות. ועדיין הם הפסידו פעמיים. לפעמים ההבדל בין ניצחון להפסד הוא כל כך קטן. שמספיק החלטה קטנה לקבוע את גורל המשחק. ובפיינלס הרבה פעמים דברים שהספיקו לפני לא מספיקים. הטענה המרכזית שלי הייתה שהסטטיסטיקה יכולה לשקר. ושצריך לוותר על עצמך בשביל הקבוצה. היו הרבה קבוצות בלוף שנראו טוב ואז בפיינלס הבנו שאין להם מה לחפש שם. כמו אורלנדו של 2009 וקליבלנד בקדנציה הראשונה של ג׳יימס.

    1. קליבלנד של 2007 ממש לא הייתה בלוף.
      היא הייתה קבוצה של נפחים ועובדי זבל (נגרים זו מחמאה) שהובלה עי שחקן שנה רביעית, לגמרי לבדו,לגמר הגדול.
      אגב…..מה שמייקל לא עשה מעולם.
      היא לא הייתה בלוף כי אף אחד לא ציפה לכלום מול סאן אנטוניו הגדולה שקיבלו אולי את הקבוצה הכי קלה שיכלו לקבל בגמר הזה והיה ברור שיהיה סוויפ.
      הסופר טים של מיאמי היו פעם אחת בלבד הפייבוריטים לזכייה (נגד דאלאס).

      1. בכללי אני חושב שממעיטים מכמה הספרס היו טובים בעונות האלה. הספרס של 2014 שיחקו כדורסל מושלם, עם 4 HOF בסגל. כדורסל חכם, מהיר, יעיל. תענוג של קבוצה.

        1. ואמרו, אמרו אמן.
          .
          חצי מסכים – כי אצל הרבה אנשים השנתיים האלה של הספרס באמת קצת נקברו תחת מטר השלשות של הלוחמים שירשו אותם, אבל יש גם קבוצה איכותית של יחידי סגולה, מומחים נדירים, מוקדי ידע, דוברי תשע שפות, וחסידי אומות העולם, שעדיין נוצרים בליבם את הקבוצה האדירה ההיא.

  13. לא להאמין יואש…
    לברון חד משמעית עושה קבוצה טובה יותר את השחקנים טובים יותר ואת הקבוצה לקבוצה מנצחת.
    קח את פליאוף פופ לדוגמא, את מוריס- ראבאק זה מול העיניים שלך , הם לא מפסיקים לזרוק חופשיים ממאירות של לברון!
    וכך זה היה עם באטייה, ג'ונס,אלן ורבים נגרים אחרים…
    אגב כן , להגיע ל10 גמרים של NBA זה לבנות קבוצה
    מ נ צ ח ת, גם אם הפסדת ברובם.
    הספרס- דאנקן, ג'ינובילי, פארקר וקוואי…תוסיף לגדול המאמנים שידע המשחק או לפחות אחד מהם…
    שלם ענק שגדול מסך חלקיו…גולדן? תמיד היו פייבוריטים בטח ובטח קבוצת ה 73-9

    ג'ורדן? שיחק נגד דטרוייט שבעה לאחר שתי אליפויות, ניקס של פאקינג יואינג וסטארקס, קאבס של סקיילס…פורטלנד של דרקסלר…
    אפילו אם נסתכל על פניקס עם בארקלי ומארלי ונוסיף את קויין g המוגבל…זה יריבות זה?
    דווקא מיוטה וסיאטל החזקתי, אבל כנראה האופי לא היה שם…
    אבל אף קבוצה היסטורית בשורה התחתונה.

    לברון עשה זאת מול הספרס, ומול הלוחמים, וגם אוקלהומה עם שלושת הסופרסטארים עדיפים על כל יריבה של אלוהים.

    אבל סטרן היה צריך להכניס מישהו לוואקום של בירד ומג'יק….

    1. לברון ממש עשה את לונזו אינגרם קראודר בוש קוזמה … יותר טובים שהם פרחו רק כשהם לא היו איתו בקבוצה , אבל אל תתן למציאות להשפיע עלייך או על הנרטיב שלך. יש שחקנים מסויימים שיפרחו עם לברון ג’יימס כמו שלשנים ויש שחקנים שהוא פשוט מחסל בגלל שהוא השיטה והם לא מתאימים לו.
      .
      לגבי פייבוריטים, 2010-2014 מיאמי היו פייבוריטים באופן ברור, 2015 קליבלנד היו פייבוריטים, 2016 גולדן סטייט היו פייבוריטים בטיפה מבחינת כישרון,2017-2019 הוא לא היה פייבוריט .
      .
      כמו שיואש ציין לברון הוא השיטה בדומה לדונציץ הארדן… הוא אוסף סטטיסטיקות טוב מכולם בטח יותר מקובי, אבל לעומתו קובי אסף טבעות אם סגל מסייע חלש יותר(2008-2010)

      1. ברוך, ההגדרה שלך ל-"פייבוריטים", מוזרה בעיניי.
        אם אתה רוצה לדעת מי היו הפייבוריטים בזמן אמת, תבדוק 2 דברים –
        יחס ההימורים של וגאס (הוא נובע מבחירת הציבור), והתחזיות לפני סדרת הגמר.
        .
        ההיט לא היו הפייבוריטים, לא ב-12', לא ב-14', ובוודאי שהקאבס לא היו פייבוריטים -15'.

          1. לגמרי איתך גיא… ב-2015 קליבלנד היו פייבוריטים? באיזה עולם?
            הם הגיעו בלי לאב שנפצע בסיבוב הראשון, ועם קיירי מדדה אחרי שלא שיחק בחצי גמר המזרח. אחריהם בסגל לא היה כלום – קבוצת יורוליג שמורכבת מפליטים שאף אחד לא רצה בקבוצות אחרות. סמית' הגיע ביחד עם שאמפרט כי זה היה התנאי לאישור העסקה (מבחינת הפניקס). מוזגוב היה מחליף בדנבר מתחתית הליגה. דלבדובה לא נבחר בדראפט ובקושי שיחק עד אותה עונה. מולם עמדה הקבוצה שהגיעה למקום הראשון בעונה הרגילה, עם כדורסל מהפנט, MVP ובהרכב מלא, ואחרי פלייאוף בו היא נתנה בראש למערב החזק. איך זה נקרא פייבוריט?
            ב-2016 כבר כתבו פה לפני, ג"ס היו פייבוריטים לדעת כל מי שסיקר את המשחק אז. זה היה לפני הפציעות של איגי ובוגוט, ולפני ההרחקה של גרין, אבל בתחילת הסדרה לא היתה שום שאלה. קבוצת ה-73-9, אחרי חזרה מעוררת השראה מ"גמר הליגה האמיתי" כמו שכונתה הסידרה מול אוקלהומה.
            אין בעיה עם לא לאהוב את לברון, רק מדי פעם צריך להתחבר למציאות.

            1. דרור בדיוק מה שכתבתי לגיא ההסתכלות רק על סדרת הגמר ועל פייבוריטים באותה סדרה היא מגוכחת, רוצה לראות מי פייבוריט תסתכל בתחזיות תחילת שנה שמתייחסות לסגלים של הקבוצות כמו שהם, השנה זה הייתה הקליפרס, 2010-2015 אלו הקבוצות של לברון. זה שהקבוצה הפסידה/ לא הצליחה להתחבר במהלך העונה, לא מילאה את הכישרון שלה זה בעיה שלו, מבחינת כישרון לברון 2010-2015 שיחק בקבוצה המוכשרת בליגה .
              .
              מיאמי מאז שהתחברו היו פייבוריטים באופן ברור מבחינת סגל על כל השדה (אני לא מדבר בכלל אחרי התוספת של ריי אלן) , מדוע לברון נתן את נאום הטבעות שלו? די מצחיק שיש מישהו שחשב שאוקלוהמה או קבוצה X אחרת מהשדה היו פייבוריטים באותה שנה
              , בטח שהרבה בציבור ובווגאס מתייחסים לסדרה לפני של ה7 משחקים ברצינות ולא מתייחסים למאצאפ, מבחינת כישרון+ ניסיון מיאמי הייתה פייבוריטית בענק על כל קבוצה בליגה ובפער.
              לגבי מיאמי אוקלוהמה :
              לברון = דוראנט
              וויד היה שחקן טופ 5 בעולם עדיי>> > ווסטברוק
              בוש באותה תקופה שחקן לא מספיק מוערך בהגנה שלו על הפיקאנדרול ועדיין טוב יותר מכל מה שהיה לאוקלוהמה להציע, להארדן לקח כמה שנים להפוך למפלצת של היום.
              .
              אותו דבר קליבלנד בתחילת שנה שלברון חזר מה היו התחזיות לגבי אלופה, על מי רוב הפרשנים הימרו? השנה זו הייתה קליפרס שנכשלה מישהו אומר שהם לא היו פייבוריטים לאליפות? זה שהסגל של הקבוצה לא התחבר במהלך השנה לא קשור לכישרון של הקבוצה
              .
              גולדן סטייט של 2015 הייתה קבוצה מצויינת אבל מבחינת כישרון קליבלנד הייתה הרבה יותר מוכשרת.
              .
              לברון שחקן ענק אבל מפמפמים אותו באתר שלא בצדק, אין שחקן שהופך את החברים שלו לטובים יותר+ מעלה להם את רמת הכישרון , יש שחקנים שפורחים לצד שחקן בסגנון משחק שלן בדיוק כמו שיש שחקנים שנובלים לידו.

          2. אתה צוחק נכון? גיא מה היו התחזיות בתחילת שנת 2010-2014?להסתכל רק על הגמר ולהגיד לברון לא היה פייבוריט זה מגוכח צריך להסתכל על תחזיות בתחילת שנה.
            .
            מיאמי מאז שהתחברו היו פייבוריטים באופן ברור מבחינת סגל על כל השדה (אני לא מדבר בכלל אחרי התוספת של ריי אלן) , מדוע לברון נתן את נאום הטבעות שלו? די מצחיק שיש מישהו שחשב שאוקלוהמה או קבוצה X אחרת מהשדה היו פייבוריטים באותה שנה
            , בטח שהרבה בציבור ובווגאס מתייחסים לסדרה לפני של ה7 משחקים ברצינות ולא מתייחסים למאצאפ, מבחינת כישרון+ ניסיון מיאמי הייתה פייבוריטית בענק על כל קבוצה בליגה ובפער.

            לגבי מיאמי אוקלוהמה :

            לברון = דוראנט
            וויד היה שחקן טופ 5 בעולם עדיי>> > ווסטברוק
            בוש באותה תקופה שחקן לא מספיק מוערך בהגנה שלו על הפיקאנדרול ועדיין טוב יותר מכל מה שהיה לאוקלוהמה להציע, להארדן לקח כמה שנים להפוך למפלצת של היום.
            .
            אותו דבר קליבלנד בתחילת שנה שלברון חזר מה היו התחזיות לגבי אלופה, על מי רוב הפרשנים הימרו? השנה זו הייתה קליפרס שנכשלה מישהו אומר שהם לא היו פייבוריטים לאליפות? זה שהסגל של הקבוצה לא התחבר במהלך השנה לא קשור לכישרון של הקבוצה
            .
            גולדן סטייט של 2015 הייתה קבוצה מצויינת אבל מבחינת כישרון קליבלנד הייתה הרבה יותר מוכשרת.
            .
            לברון שחקן ענק אבל מפמפמים אותו באתר שלא בצדק, אין שחקן שהופך את החברים שלו לטובים יותר+ מעלה להם את רמת הכישרון , יש שחקנים שפורחים לצד שחקן בסגנון משחק שלן בדיוק כמו שיש שחקנים שנובלים לידו.

            1. ההגדרות שלך לפייבוריטים דומות להגדרות של שב"ר לאולסטאר (קשור אך ורק למה שמתרוצץ לכם בראש…)

            2. הניצחון של בוסטון על טורונטו פחות מרשים בגלל שלאף אחד לא היה מושג עד כמה טורונטו יהיו טובים?
              .
              ובשנה שעברה, ההצלחה של טורונטו מול מילווקי הייתה פיות מרשימה בגלל שלאף אחד לא היה מושג איך תראה מילווקי של בודנהולצר?
              .
              מאז ומתמיד ההתייחסות לפיינלס הייתה לפי המאצ' אפ של אותו פיינלס.
              מה לעשות, הרוב בחרו בת'אנדר על פני ההיט לפני אותה סדרה, מה שהופך את הת'אנדר לפייבוריטים.
              הצורך שלך לשבש את המציאות לטובת חיזוק איזה נרטיב לוחמני כנגד לברון,
              הוא משעשע למדי.
              .
              דרך אגב,
              אני משוכנע שיצא לך לראות תגובות שלי הפונות נגד שיבוש דומה מהצד השני (ע"ע "המקצוען")

            3. אוי גיא כמה פעמים תשגר חץ ואז תקיף מטרה לא נמאס לך? הקבוצות של לברון הן מיאמי והן קליבלנד (2010-2015) תמיד היו פייבוריטית מבחינת כשרון לקחת אליפות, את זה רואים התחזיות בתחילת שנה שמסתכלות אך ורק על סגל הקבוצות, לא על כימיה לא על תאום אלא כישרון ושם לברון היה בסופר טימס שהיו מועמדים עיקריים לקחת את התואר והקבוצות הכישרוניות בליגה, זה אחת הסיבות העיקריות למה כל תוצאה מלבד אליפות נחשבת ככישלון חריף בקבוצות האלה.
              .
              לצערי מעריצי לברון שאתה ביניהם לוקחים את זה שהקבוצה לא נראתה טוב והגיעה לגמר ״כאנדרודוג״ כנקודת זכות של לברון, במקום נקודה שהוא לא ממצא את הכשרון בסגל, ומסתכלים רק על סדרת הגמר כדי להוכיח נקודה כשבא כ״אנדרדוג״ מאשר להסתכל על התמונה השלמה. שוב שימוש מוטעה בסטטיסטיקה מצדך כדי להוכיח נקודה.
              .
              הקליפרס היו מועמדים לקחת אליפות זה שהם לא הגיעו לגמר מה זה אומר? שהם לא היו פייבוריטים?

            4. שמעון יכול להיות גאה בחברו השב"רניק. הצמדות מרשימה לדף המסרים! יחי הנרטיב!

            5. דרך אגב,
              לכתוב שהקאבס היו פייבוריטים לפני פיינלס 15' זו נטו דמגוגיה. להזכיר לך, הם התחילה את הסדרה ללא קווין לאב.

            6. אוקי עזוב את 2015. 2010-2014 אתה אומר לי שמיאמי לא הייתה הקבוצה הכישרונות בליגה? לא כמה וכמה פעמים ציינת את הסופר טים שלברון הרים? זה לא הופך אותם לפייבורטים ברורים?

            7. אני אף פעם לא כתבתי שמיאמי לא היו פייבוריטים ב-11' או 13'.
              אף פעם לא הכחשתי שזו הייתה סופר טים.
              .
              ב-14', הם לא היו פייבוריטים. זו הייתה קבוצה פצועה שהגיעה עם ווייד לפלייאוף על כלונסאות…
              .אולי אתה לא זוכר, אולי זו הטייה שנובעת מחוסר אהדה מובנה (תנאי קבלה בסיסי ל-ללל),
              אבל ב-12' היה המון לחץ על ההיט אחרי 11', ולא מעט האמינו שהם בדרכם להיכשל.
              הת'אנדר. הם היו הדבר הבא. דוראנט סיים שני אחרי לברון בהצבעה ל-MVP. הארדן נבחר כשחקן השישי של העונה. ווסטברוק נבחר בפעם ה-2 לחמישיית העונה (חמישייה 2). איבאקה נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה.
              עובדתית, עת הגיעו הפיינלס, וגאס ורוב הפרשנים בחרו בת'אנדר כפייבוריטים לזכיה.
              .
              אלו העובדות כפי שהן.
              עכשיו, אתה יכול להחליט שההגדרה שלכם בשב"ר לגבי מי הוא "פייבוריט, שונה משל שאר הציבור. זה רק אומר ששוב, אתם מתעסקים בכתיבת נרטיב במקום במה שאכן התרחש.

            8. בחנתי ושקלתי בתשומת לב את העדויות לכאן ולכאן ולאחר מחשבה רבה הגעתי למסקנה שגיא צודק.

  14. הפוך ברוך הפוך…

    קוזמה,בוש,לונדון אינגרם- הם אלו שניפחו סטטיסטיקות ללא תועלת עד שפגשו את לברון…

    בוש שהיה שחקן פציע, העפיל לפלאוף פעמיים בלבד(!!!) וגם אז עף בסיבוב הראשון, הפך להיות ליד לברון לשחקן יעיל בסוג של סמול בול, הפסיק לנפח מספרים אבל תרם הגנה חזקה רבאוונד וריווח.
    ואלוף.

    קוזמה? נו באמת…אפס הגנה ניפוח מספרים…
    אינגראם ולונזו? היו מקום שלישי במערב עד שלברון נפצע…ראינו מה הם שווים בניו אורלינס,
    אינגראם חור הגנתי לונזו- חימקי מוסקבה מתאימה לו יותר…

    אל תתן למציאות להשפיע עליך…

    1. עוד פעם השטויות על לברון וסיפורי האדרה , לברון חזר לשחק הוא פירק שנה שעברה את חדר ההלבשה מבפנים, ולא היה מספיק טוב לקחת קבוצה לפלייאוף. בוש היה שחקן הרבה יותר טוב בקבוצה שהתאימה לסגנון משחק שלו. אינגרם מגרד את האולסטאר היום, ליד לברון נישב לשחקן ספסל, קראודר, גרנט… נבלו ליד לברון, שלשנים יפרחו לצדו שחקנים שצריכים את הכדור ביד כדי להיות אפקטיביים ינבלו.

  15. ברוך ידידי
    בוש התמקד מיאמי בעבודה שחורה בעיקר, מה לעשות שיידרש,לברון,מילר ובאטייה לידך…
    אבל היה שם כשצריך אותו.
    אינגראם? קוזמה אתן לך דוגמה:
    כמה מהללים את ג'ימי באטלר ואת מוסר העבודה שלו כיום- הרי עד לפני שנה הוא היה רעל בחדר ההלבשה על פי כל אחד ואחד במדיה ואפילו באתר הזה!
    עכשיו מתברר, שהעדר המחויבות, הטוויטים של אמביד, אני מנחש שהעדר הקליעה של סימונס שמראה עד כמה הבחור "עובד קשה " על מנת להשתפר היו הסיבות להוצאות הדיבה על jb.
    הבחור פשוט דוחף לעבודה קשה ויש כאלו שזה לא לרוחם.

    כך גם לברון.
    לא סתם פופ הפך מפלופ ל"שחקן שכל אלופה צריכה" (אם אני לא טועה רועי כתב זאת),
    בראדלי כנל, וגרין עם תרומה אדירה גם כשהכדור לא נכנס.
    קורבר,דלאדובה,מילר,צ'למיירס,נגרי קליבלנד לפני 12 שנים, רובם שיחקו בקבוצה מנצחת רק עם לברון לצידם ותרמו תרומה משמעותית לניצחון ואליפות רק לידו.
    אינגראם מנפח המספרים? קוזמה? אלו שחקנים שאיתם תצא למלחמה?
    שיתחילו עם מינימום מחויבות בהגנה…

    1. KCP היה מגיע לאימונים עם צמיד של אסיר על הרגל ומייד שנגמר האימון חזר הביתה למעצר בית.
      .
      תיקון קטן – צ'אלמרס לא נגר. שחקן מוגבל אבל בעיני לא נגר

  16. קורבר,דלאדובה,מילר,צ'למיירס,נגרי קליבלנד לפני 12 שנים
    (נגרים מתייחס רק לקאבס של 2007-2009
    לא זוכר מי היו הקבוצה שלו אבל בהחלט זוכר נגרים.

  17. קווין לאב ובוש שניהם היו שחקנים של 25-10 (לאב היה 25 ו15).
    הגיע לברון והתפוקה שלהם ירדה לרצפה.
    האם לברון אשם? הוא אשם בדיוק כמו שהוא אחראי לפריחתו של _____ לצדו (הכנס את השחקן הדמיוני)
    .
    אני אשמח לדוגמא לשחקן שלברון עשה.
    .
    .
    ולגבי הספארס בכלל – הם היו זקנים ב2013 ויותר זקנים ב2014. הקבוצה הזו היא רק הוכחה לחולשה של המאמנים בליגה. קבוצה ככ זקנה, לא אתלטית ולא קלעית מי יודע מה (מילס וג'ינובילי היחידים שאפשר לקרוא להם קלעים) שלוקחת אליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט