השבוע שהיה באירופה (2) / אריאל בנדר (בן 17)

השבוע הזה התחיל ברבעי הגמר של ליגת האלופות בכדורסל, המשחקים התקיימו במתכונת של כל משחק נוקאאוט באואקה, אולם הכדורסל הידוע של פנאתיינקוס ביוון.

המשחק הראשון בליגת האלופות בכדורסל היה בין הפועל ירושלים לסאן פאבלו בורגוס. סאן פאבלו בורגוס הגיעה כפייבוריטית על הנייר במאזן 2-1 בליגה הספרדית כשהם מביסים את גראן קנריה וסאן סבסטיאן. במחזור ה-1 הם כמעט ניצחו את ברצלונה ובצד השני הפועל ירושלים עדיין לא שיחקה בליגה המקומית והגיעה בלי פלדין ובראון, אבל עם דיישון תומאס שחזר.

הרבע הראשון לא התחיל טוב להפועל ירושלים. בורגוסע עלו ליתרון מוקדם בהתחלה, ירושלים צימצמה את הפער ונשארה במשחק אך בורגוס לקראת סוף הרבע שוב השתלטה על המשחק בשביל לעלות ל-23:15 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני נפתח רע עבור ירושלים שנקלעה לפיגור 15 נקודות. בלי פסק זמן ובעזרת אזורית 1-4 ודקות של טיישון תומאס כסנטר ירושלים הצליחה להוריד, אבל בורגוס בשלה עם מטח שלשות של תיאד מקפאדן ועבודה יפה בצבע של קראביץ' עשתה את העבודה והמחצית תמה בתוצאה 49:32.

מכאן הפועל ירושלים לא ידעה מה לעשות, לא הצליחה לשבש את התוכניות של בורגוס, זרקה הרבה שלשות וכמעט לא קלעה. בורגוס לא התרגשה והרבע האחרון התחיל בתוצאה 77:48 לבורגוס. הפועל ירושלים ניצחה ברבע האחרון בתוצאה 17:15 והמשחק נגמר ב-92:65 חד-צדדי לבורגוס.

המשחק השני באותו יום היה בין טורק טלקום לבין דיז'ון. מצד אחד דיז'ון קבוצה חזקה בליגה הצרפתית בכדורסל, כרגע עם מאזן 1-0 אחרי ניצחון 81:74 על וילרבאן ובצד השני טורק טלקום הגיעה אחרי שעדיין לא שיחקה בליגה הטורקית שטרם התחילה אבל התחזקה מאוד בקיץ האחרון עם טיילר אניס (186 משחקי NBA ברזומה), מייקל אריק, סם דקר וקייפר סייקס.

המשחק נפתח בבליץ של טורק טלקום שהובילה לאורך כל הרבע הראשון וניצחה אותו בתוצאה 24:18. הרבע השני נפתח בריצת 6-0 של טלקום אבל דיז'ון נגסה בפער לאט לאט וירדה למחצית בתוצאה 49:46. המחצית השנייה התחילה היטב מבחינת טלקום, אבל דיז'ון סגרה את הפער בהדרגה כך שהרבע הרביעי נפתח בתוצאה 65:62. דיז'ון ברבע הרביעי שמה גז ועלתה ליתרון של 10 נקודות. המשחק היה בידיים שלה אבל טורק טלקום לא ויתרה ונגסה בפער לנקודה. טלקום גם קיבלה הזדמנות בהתקפה האחרונה להכריע את המשחק אך היא לא הצליחה והמשחק הסתיים ב-83:82 דיז'ון.

ביורוליג היה מחזור 1 עם המון משחקים: 3 קונטנדריות איכזבו ושתיים מהן גם הפסידו. ריאל מדריד הפסידה ב-13 נקודות הפרש לבאקסוניה (76:63), מילאנו ניצחה בהארכה משלשה של שאבון שילדס את המשחק בתוצאה 81:79.ואנדולו אפס הפסידה לזניט 73:69 ששיחקה בלי שיין לארקין הפצוע. מכבי ת"א ניצחה את אלבה ברלין 80:73 במשחק גדול של קוליארו שסיים עם 18 נקודות, 2 אסיסטים ו-4 ריבאונדים.כריס ג'ונס ואות'לו האנטר סיימו עם 12 נקודות כל אחד.אנטה ז'יזיץ' סיים עם 6 נקודות, 2 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בהופעת הבכורה שלו.גם עוז בלייזר ודראגן בנדר רשמו הופעת בכורה בניצחון של מכבי ת"א.

ולנסיה ניצחה במשחק צמוד את וילרבאן 65:63, ולנסיה התחזקה מאוד בקיץ האחרון אחרי שהביאה את מרטין הרמנסון, מייק טובי ודריק ווילאמס.גם פנאתינייקוס ניצחה במשחק צמוד שכבר הובילה בו בפער דו-ספרתי את חימקי מוסקבה, המשחקה תם בתוצאה 78:76. פנרבחצ'ה גם ניצחה את הכוכב האדום לאחר שהתחזקה בקיץ כשהביאה את דנילו ברטל, דיישון פייר, אדגארס אולאנובס וג'וני המילטון, פנרבחצ'ה הרשימה וניצחה 78:63, בובי דיקסון עלה עם 11 נקודות מהספסל, לורנזו בראון סיים עם 17 נקודות, דה קולו ואולאנובס סיימו בדאבל פיגרס כשהקבוצה קולעת ב-46.7% מן השדה.ברצלונה ניצחה את צסק"א מוסקבה, ברצלונה קלעה ב-53.8% מהשדה, ברנדון דיוויס עלה מהספסל עם 18 נקודות, מירוטיץ' סיים עם 17 נקודות, אלכס אברינס סיים עם 13 נקודות.

והמשחק האחרון היה בין ז'לגיריס לאולימפיאקוס, המשחק היה צמוד עד הסוף ונגמר בניצחון 68:67 של ז'לגיריס, מה שהביא לז'לגיריס את הניצחון זה חמישייה חזקה יותר, הספסל של אולימפיאקוס החזיק אותה אבל החמישייה שלה הייתה חלשה וקלעה רק 20 נקודות לאורך כל המשחק לעומת 38 נקודות של ז'לגיריס.

זה היה השבוע במפעלים האירופיים בכדורסל, מקווה שהשבוע הבא יהיה לא פחות טוב מהשבוע הזה, ב-13 באוקטובר תתחיל העונה החדשה בליגת האלופות בכדורסל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה .
    מצבה של ירושלים מטריד במיוחד לאור העובדה שהעונה קוצרה במקום 14 מחזורים ל 6 בלבד ואם בתקופה לא טובה פשוט הולכים הביתה .
    זה מלחיץ מאד וכל טעות אפשרית.
    נקווה שירושלים תוכל להעמיד קבוצה תחרותית הרבה מאד תלוי בחזרת בראון .

    ליגת האלופות 2020 תהיה כוכבית אחת גדולה שבאה לידי ביטוי למשל שכל שלושת הקבוצות הטובות ביותר מאזנית הודחו כבר לפני חצי הגמר ( נימבורק, ירושלים וטלקום ).

    מחר הגמר בין בורגוס לאאק.
    יהיה משחק מעניין .

    1. בהחלט יהיה משחק מעניין אבל הפועל ירושלים חייבים טקטיקה.כלומר, שכל שחקן יידע מה הוא עושה על המגרש אחרת הם לא יצליחו במיוחד כשכל משחק מכריע.

  2. תודה אריאל על תרומתך.
    לצערי אני לא עוקב עכשיו אחרי כדורסל אירופאי בגלל שכאן יש בייסבול, פוטבטל מכללות ו-NFL, וליגת הכדורגל, אז הפוסטים שלך עוזרים לי מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט