1. הדוק ב-5 בבוקר בחולון: הנשיא בבידוד. האם טראמפ אכל אותה עם הנגיף (ראשונים בעולם)? 2. לברון או מייקל? 3. מה יקרה במשחק 2? / מנחם לס

1. היועצת הופ היקס של נשיא ארה"ב טראמפ – כן, זאת היא בתמונה, הנשיא לא משחק משחקים כשזה מגיע לנשים – נמצאה 'חיובית'. הנשיא ואשתו, וסגן הנשיא – כולם בבידוד. בעוד כמה שעות תדעו את תוצאות הבדיקות (אני אשן בינתיים שינה מתוקה)

 הופ היקס והפמליה של הנשיא – קושניר באמצע – עולים על הליקופטר MARINE ONE – אף אחד לא עם מסיכה – טראמפ צועד מאחוריהם!!!

אומרים עכשיו שהיו צריכים לדעת תוצאות תוך 20 דקות. זה היה ב-5:00 בבוקר בבית-שערים. למה לא מודיעים את תוצאות הבדיקה???

2.הימני או השמאלי?

ב-22 לאפריל , 2006, לברון ג'יימס שיחק את משחק הפלייאוף הראשון שלו, ומיד הראה ניצוצות של מה הולך לקרות ב-NBA בעתיד. הוא קלע במשחק ההוא 32 עם 11 ריס', ו-11 אסיסטים כשהוא משחק את כל 48 הדקות עבור הקליבלנד קאבס בנצחון 86-97 על וושינגטון ויזרדס. זו היתה התחלה של תריסרי משחקי פליאוף מאז ועד אתמול, 14 שנים יותר מאוחר, משחק בו קלע 25 נק' ב-9 מ-17 (2 מ-4 מהטריי), קטף 13 ריב', וחילק 9 בונבונים. היה זה משחקו ה-255 בפלייאוף כשרק דריק פישר שיחק יותר משחקים מממנו (259).

אני מאמין שיש לו סיכוי גדול להשוות את שיא המשחקים של דריק כי מיאמי היא יימשכו את הלייקרס ל-6 משחקים לפחות. לברון כבר מוביל בנקודות במשחקי פלייאוף עם 7,313 משחקים (מייקל שני עם 5,987).

העונה הוא קולע 25.3 עם 7.8 ריב', 10.2 אס', עם PER של 25.5.. לברון מחזיק גם בשיא ה-WIN SHARES עם 53.83; מייקל משני עם 39.76) ו-32.38 ב-VALUE OVER REPLACEMENT (ג'ורדן שני עם 24.74) ושלישי ב-PER עם 28.34 (מייקל ראשון עם 28.6).

בקריירה מייקל הוא הראשון בליגה עם PER=27.9 כשלברון שני לקריירה עם PER של 25.55. רק להזכירכם שה-PER מוכר בד"כ כתוצאת הנוסחה הטובה ביותר הידועה לטיב ויעילות השחקן.

אם הלייקרס תנצח את האליפות העונה, לברון יהיה השחקן השלישי (יחד עם רוברט הוריי וג'ון סאלי, כהשחקן שזכה בשלוש טבעות עם שלוש קבוצות שונות. בואו נבדוק עוד כמה נתונים: ב-1072 משחקים של מייקל ו-1265 משחקים של לברון, הנה ההבדלים ביניהם: בעונה הרגילה נקודות: מייקל 30.1 נק' ממוצע ב-49.21%; לברון 27.1 נק' ב-50.04%. ריב': מייקל 6.1; לברון 7.4 אס': מייקל 5.2, לברון 7.4 בפלייאוף מייקל 33.4 נק' ב-49.7% ולברון 28.8 ב-49.40% ריב': מייקל 6.4, לברון 7.4 אס': מייקל 5.7, ולברון 9.0
אבל הסטטיסטיקה החשובה ביותר היא שמייקל הוא 6 מ-6 בסדרות גמר של NBA (כשהוא לא מרשה אפילו משחק 7 באף אחד מהם) ולברון הוא 3 מ-8 סדרות גמר. אם הוא ינצח עם הלייקרס העונה הוא יהיה 4 מ-9. אני מאמין שהוא מסוגל להגיע ל-6 טבעות עם הלייקרס כי הוא ואנטוני דייויס טובים לפחות לעוד ארבע שנים, ואני מאמין שהוא יצליח להגיע ל-6 טבעות עד שיגיע לגיל 40.
אגיד לכם מה דעתי כאחד שהיה שם וראה את מייקל ג'ורדן בשלוש סדרות גמר במדיסון סקוור גארדן (10 משחקי גמר המזרח ב-1991-2, 93-94, ו-95-96), ואת לברון ג'יימס ב-6 משחקי NBA גמר במיאמי (ואני לא זוכר כבר כמה משחקי פלייאוף בכל הסדרות ) בשנים 2010-11 2011-12. ראיתי את שניהם מספיק. אני מוכן להסכים שללברון ג'יימס הייתה קריירת NBA כוללת עליונה על זו של מייקל.
אבל מייקל היה ונשאר השחקן הטוב ביותר שראיתי ברמות. רובכם לא ראיתם את מייקל או ראיתם אותו כשהייתם צעירים מדי לפסוק. אני ראיתי אותו אחרי שראיתי את ביל ראסל, ג'רי ווסט, אוסקאר רוברטסון, אלג'ין ביילור, ג'ון הבליצ'ק, ד"ר ג'יי, קרים, לארי בירד, מג'יק, שאקיל, קובי, טימי דנקן, לברון ג'יימס, סטפן קרי, ואנטוני דייויס. בוודאי שכחתי 2-3 השייכים לכיתה זו של השחקנים הטובים בעולם.

מייקל ג'ורדן היה השחקן הטוב מכולם. בוודאות. אילו התחלתי קבוצה וכולם היו בשיאם, הייתי בוחר במייקל ג'ורדן ללא היסוס קל שבקלים. ואני מאמין ש-90% מאנשי ה-NBA, השחקנים ששיחקו איתו ונגדו, ואנשי המדיה שראו את כולם כמוני (היחיד שהחמצתי הוא בוב פטיט!) היה בוחרים כמוני.

אבל גם במספרים מייקל עליון. שימו לב כיצד הוא מעלה את מספר הנקודות שהוא קולע בפלייאוף נגד העונה הרגילה: 33.4 בפלייאוף לעומת 30.1 בעונה הרגילה. לברון 28.8 במקום 27.1.

6.3 נק' ה-פ-ר-ש  בין השניים במספר הנקודות הממוצע בפלייאוף הוא הבדל עצום בגודלו. גם ההפרש של 2.4 ב-PER שלהם הוא משמעותי ביותר.

אבל כפי שכתבתי, עזבו סטטיסטיקה. לברון הוא כמו שאר השחקנים שהזכרתי. מייקל הוא אלוהים.

3. הערב המשחק יהיה שונה לחלוטין

המשחק הראשון היה משחק מוזר. הוא לא הראשון ולא האחרון. בדקות הראשונות מיאמי היט נראו טוב יותר משטר של מיליון דולאר. כמעט בין רגע הכול התהפך. מה שהתהפך לא היה כל "התאמה" או 'שידוד מערכות' חדש, יעני, בלייקרס. לא היתה כל וריאציה בהגנה של הלייקרס, ושום תחליף או מודיפיקציה ברוח הלחימה, במאמץ, או בקואורדינציה קבוצתית. כל מה שקרה היה שהלייקרס התחילה לקלוע כמשוגעת ללא החטאה, ולהיט לא ניכנס, ולא משנה מה זרקו ומהיכן זרקו. כאילו היתה שם 'יד אלוהים'. היה זה בוודאי שוק מדהים לטיילר הירו מודנקן רוברטסון במיוחד במשחק גמר ה-NBA הראשון בחייהם. להרבה שחקנים זה היה משחק גמר הראשון, אבל ישנן שחקנים יותר משופשפים שכבר היו במעמדים כאלה, והמשחק נימשך. לאט לאט מיאמי חתכה בהפרש עד שלקראת הסוף – לפני 2-3 סלים של הלייקרס, מיאמי התקרבה עד 13 הפרש במשחק שכבר היה 32 הפרש. טבילת האש נעשתה. הערב תראו הירו אחר, רוברטסון אחר, ואת נאן כבר התחלתם לראות. ללא גורן דראגיץ' זה לא יהיה קל, ואם גם באם אדבאיו לא ישחק זה יהיה קשה שבעתיים. אני לא מנבא ניצחון. אבל אני יודע שמיאמי קבוצה טובה יותר מדנבר. דנבר לעולם לא היתה מנצחת את מילווקי ואת הסלטיקס כפי שמיאמי ריסקה אותן. אני מקווה רק שאריק ספואלסטרה יבין שקייל אוליניק חייב לשחק. חייב לשחק הרבה יותר באם באם נמצא שם או לא. מה? מה דוק חושב לעצמו? שהוא יודע טוב יותר מספואלסטרה? את הנקודה המיוחדת הזו (ואני לא מתבייש לומר 'לא רק זה') אני כנראה חש טוב ממנו, ואמרתי בדיוק אותו דבר בשני המשחקים האחרונים נגד בוסטון, כשהמאמן שכח ממנו לחלוטין. או החליט משום מה שטוב יותר לשחק סמול בול בלעדיו. אני לא יודע מה הוא חשב אבל היתה זו טעות. אם אוליניק ישחק ויהיה ריבאונדר קפיצי ואתלטי, אני מבטיח לכם שהירו ודנקן רוברטסון יתחילו לקלוע מהשלוש, ואז איגודלה, נאן, והאחרים יתחילו להצטרף. המשחק הראשון היה ABERRATION . סטייה מהנורמליות. אני מאמין שיהיה משחק שיסתיים צמוד מאד.

****************

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 348 תגובות

  1. לא חושב שאפשר להשוות שחקנים שונים בתפקידים שונים בתקופות שונות. כבודו של כל אחד מהם במקומו מונח השחקן הגדול בדורו. מבחינת קריירת נ.ב.א ,שיאים, שנים בצמרת וכו' אני חושב שללברון הייתה את קריירת הנ.ב.א הכי מרשימה בהיסטוריה (זה של ואן גנדי, לא שלי). מיאמי בלי דראגיץ' ובאם לא יקחו כלום, גם עם שניהם בכושר שיא זה הרבה יותר של הלייקרס להפסיד משל מיאמי לנצח. קשה לראות איך מקום חמישי במזרח מנצח את מקום ראשון המערב בסדרה.תודה על המעורבים ועל האתר באופן כללי

  2. מנחם אליפות לוקחים קבוצה, למייקל יש 6 אליפוית ב6 הופעות בגמר (כל השטויות של 6 מ6 ושלא אפשר משחק שישי זה בדיחה, ממתי גמר מזרח או חצי גמר מזרח לא חשובים), הייתה לו הקבוצה הטובה מכולם והתחרות בשנות ה90 הייתה בדיחה. ללברון 3 מ9 גמרים, מול תחרות קשה בהרבה (למרות שהוא נכשל במיאמי בטח ביחס לציפיות ולתחרות), את שניהם התקשורת מפמפמת בלי הפסקה.
    .
    אם מדברים על שיא ורק על הפיק של שחקן אני לוקח את שאקיל 7 פעמים לפני שבכלל השמות מייקל או לברון עולים לי לפה (השיא של לברון היה ב2012-2014 ושל מייקל 87-90). שאקיל בשיאו היה השחקן הטוב בעולם בפער של 70 מייל מהשחקנים אחריו, פשוט לאתלטיות שלו לא הייתה תשובה, הליגה אפשרה להרביץ לו, והייתה צריכה לשנות את חוקי ההגנות כדי לעצור אותו.

    1. אני חושב שהעלית נקודה ממש חשובה. לברון שיחק נגד קבוצות 'הסטוריות' בעוד ג'ורדן נהנה מתקופה שלאחר שקיעת בוסטון/לייקרס ואפילו דטרוייט. אם אני מנסה למקם את המתחרות של שיקגו ההסטורית בליגה כיום – קשה לי להשוותם אפילו לאוקלהומה בשיאה, שלא לדבר על סאן אנטוניו בשיאה ובוודאי גולדן.
      ממש אהבתי את ההערה שלך לגבי הפיק קריירה – שאקיל בשיאו היה דומיננטי בצורה שלא תאומן.
      אגב, אני ממש חושב שהתלכיד סביב מייקל היה טוב יותר מכל מה שלברון הצליח לבנות במהלך השנים (רודמן ופיפן בשיאם היו מדהימים – כל אחד בתפקידו ותפקודו).

      1. ממש לא מסכים שהתחרות של מייקל הייתה פחות חזקה. כולם היו נראים גמדים ליד הבולס אבל זו חכמה שלאחר מעשה. סטוקטון ומאלון שניים מהשחקנים הגדולים בתולדות המשחק. סטוקטון לדעתי עד היום מלך האסיסטים של כל הזמנים ומאלון אני חושב בטופ 5 בנקודות. היה את בארקלי, חאכים.. לא חסר. הייתה תקופה גדולה בשנות ה-90.

        1. סטוקטסון זה אחד האובריטדים הגדולים בהיסטוריה (שמוכיח את חולשת של העמדה) יוטה זה אחת הקבוצת החלשות שהופיעו אי פעם בגמר והופיע שם פעמיים. רק מראה את החולשה של העשור.

        2. יש בליגה היום למעלה מעשרים פוינט גארדים שהיו עושים קציצות מסטוקטון. מתחילת שנות ה2000 כנראה שמספר הפוינט גארדים שהיו טובים הופכים את סטוקטון לכביש מהיר לליי אפים כנראה באזור החמישים.

  3. לגבי השטויות על מיאמי לא נמאס לך,הסברתי לך שהמזפח זה בדיחה.
    דנבר קבוצה כשרונית פי 10 יותר מיאמי וגם הייתה מאכילה אותם מרורים,
    הן בוסטון והן מילווקי קבוצות מאוד מוגבלות ללא גיוון וללא כשרון, במילווקי זה יאניס שאפשר לבנות לידו חומה, ובוסטון זה קבוצה בינונית של גמדים גם חלשה מבחינת כישרון.

    הלייקרס הולכים גם הלילה לכתוש אותם, מיאמי נתנה להם זריקות אימון שאפילו שמעון אם המכניקה ידוי פטיש קולע בשינה, אם אתה אומר שהלייקרס לא שינו הגנה אני מציע לך לחזור לרגע שבו הלייקרס זרקו את דוויט הווארד החוצה.
    למיאמי אין כלים להאט או בכלל לעצור את דיוויס , והסיפורים על הטיפש אדאביו שיוכל להאט אותו הם אגדה אורבנית. מתלהבים באתר ממה שהוא עשה נגד תייס וגמדים.

  4. דרך אגב לברון זה היחיד שנמצא בראשמור ב4 קטגוריות שונות.
    1.השחקן הטוב בהיסטוריה
    2. הGM הטוב בהיסטוריה
    3. המאמן הטוב בהיסטוריה
    4. הלקקן והנרקסיסט הגדול מכולם (פה הוא ראשון ללא תחרות).

  5. ערב טוב!
    השוואה חיננית אבל מיותרת. לברון עם קריירה ארוכה יותר כנראה ישבור את רוב השיאים האישיים של MJ.
    אבל וזה אבל גדול מייקל היה WINNER ברמות ששמורות רק לו ולממבה. ולכן על אף שישבור שיאים (לברון) ברגע האמת שמכריע משחק גם אמא של לברון תשים את הכדור בידיים של מייקל.
    עוד 2 נקודות:
    למעט כמה עונות לברון סידר לעצמו קבוצת כוכבים סביבו גם בקליבלנד, גם במיאמי, וגם בלייקרס. בלי להפחית מפיפן – ג’ורדן נבחר לקבוצה חלשה ושיפר אותה בעצמו ( רודמן לא נחשב סופרסטאר).
    דבר שני, נראה למישהו שג׳ורדן היה מנגן כינור שני בקבוצה שלו? אנטוני דיוויס כבר כרגע השחקן הכי טוב בלייקרס.
    לברון יזכה כנראה בעוד אליפויות – לדעתי לא יגיע ל 6 – וללא ספק יהיה על הר ראשמור של ה NBA אבל הוא לעולם לא יהיה ג׳ורדן וזה לא כך כך נורא.

    לייקרס ב 5

    1. כמה שאלות.
      .
      למה רודמן לא נחשב סופרסטאר?
      הוא הצטרף לבולס רגע אחרי שנכנס ל-ALL NBA השני שלו, כאשר בנוסף, באמתחתו 2 זכויות בתואר שחקן ההגנה של העונה.
      .
      רודמן היה בדיוק מה שחסר לבולס –
      כוכב שלא צריך את הכדור בידיים שלו בשביל להיות דומיננטי.
      שחקן הגנה שיעזור להפוך את הבולס לאחת מקבוצות ההגנה הגדולות בתולדות הליגה.
      .
      אין צורך לשנמך את מי ששיחחקו למדו של ג'ורדן בשביל להעצים אותו. למעט יש ספק שהוא ענק.
      .
      איך מודדים WINNER? אם זה שמור לקובי ולג'ורדן, איך זה נמדד?
      (אני לא אכנס לנתוני סלי הניצחון, כבר כתבתי אותם כמה וכמה פעמים)
      .
      אם ג'ורדן היה מנגן כינור שני בקבוצה שלו, יש מצב שהיו לו ולבולס עוד אליפויות.
      מס' 1 שלי השכיל להבין שקריירה יכולה להיות יותר מרק להיות כינור ראשון,
      והוא סיים אותה כמלך הסלים של תולדות הליגה.
      אם לברון ממשיך בתהליך העברת הלפיד, ודייויס צומח בלייקרס להיות כל מה שהוא יכול להיות, זה רק יהפוך אותו ברשימה שלי לגדול יותר.
      אין בכלל שאלה (לפחות לטעמי) שתהליך כזה יהפוך את הלייקרס לחזקים יותר, הן בטווח הקצר, והן בטווח הארוך.
      זו ווינריות בספר שלי (למרות שגם כאשר סופרים סלי ניצחון, לברון נמצא גבוה גבוה ברשימה)

      1. רודמן אף פעם לא היה, לא הוגדר ולא נחשב, בשום שלב בקריירה "סופרסטאר".
        שחקן הגנה עילאי וריבאונדר בחסד? בוודאי.

      2. אם לברון מאמץ את להפוך לקארים של סוף הקריירה ולתת לדייויס להוביל בסחיבה זה והלייקרס מוציאים כאן עוד כמה שנים מרשימות אז זה בהחלט נקודת אור ענקית עבור לברון

    2. הוא לעולם לא ישבור את שיאי מייקל בנקודות, וכצד הכל עלה לו בפלייאוף, ב-6 מ-6 בגמרים, ובעובדה הפשוטה שמייקל היה שחקן הרבה יותר טוב, בעיקר בהגנה.

  6. א. תיקון קטן. לברון אכן שני ב-PER בקריירה. הנתון הוא 27.49
    .
    ב. התשובה לשאלה פשוטה למדי. קארים.
    .
    6 MVP
    6 אליפויות
    15 ALL NBA
    11 חמישיית ההגנה
    19 אול סטאר
    הקלע המוביל בתולדות הליגה
    .
    וחשוב יותר, קריירה מדהימה שמלמדת על עילוי שהיה דומיננטי כמו מעט שחקנים לפניו מהדקה הראשונה שלו בליגה,
    כזה ש-"אימץ" את הקבוצה שנבנתה עת הגיע מג'יק ג'ונסון ועזר לה להפוך לאחת השושלות הגדולות.
    העובדה שיש לו פיינלס MVP ב-71', וב-85' (פער של 14 שנה. כמה שחקנים יכולים לומר שהיו בטופ במשך 14 שנה?) עוזרת להסביר עד כמה מיוחד הוא היה.
    .
    ברשימה הסופר סובייקטיבית שלי ג'ורדן במקום שני צמוד, כאשר צמודים עליו בירד, מג'יק, ווילט, וראסל.
    .
    בכלל, הרשימה שלי היא יותר כמו חדר VIP עליו אך ורק שחקנים שפרשו (ועבר מעט זמן מפרישתם, ככה בשביל הפרספקטיבה) יכולים להיכנס,
    אבל ברגע בו הם בפנים, הבחירה למי מגישים ראשון את המשקה תלויה בכמה אלכוהול צרכתי לפני כן… לכולם יש טיעון לגיטימי לתואר ה-"עז".

    1. אתה היית לוקח את קארים, ואני עם מייקל, ועם אותם 4 שחקנים אחרים אני מנצח אותך 0-4. אני ראיתי את שניהם לפעמים ממרחק של 6-7 מטרים. זה כל מה שחשוב לי: עיני.

      1. שאלה מעניינת.
        תלוי מי הם אותם שחקנים.
        אם אצרף את מי שאני רוצה ברשימה היפוטטית,
        ואתה תצרף את מי שמתחשק לך,
        אז התוצאה היא –

        אני לוקח את קארים ויודע שכאשר אצוות אותו עם שחקני על אחרים, תהיה קבוצה. ע"ע לייקרס שנות ה-80'.
        .
        אתה לוקח את ג'ורדן ויודע שהוא חייב להיות ה-"אלפא".
        .
        הקבוצה שלי מנצחת.

  7. השאלה שהכי מעניינת אותי, תיקח 2 קבוצות טובות זהות ברמת השחקנים שלהן, צרף לאחת מהן את מייקל ולאחת את לברון, שניהם משחקים את אותו מספר דקות, ושניהם שומרים אחד על השני, מי היה מנצח? לדעתי במצב כזה לברון היה די מחסל את מייקל (למרות שאני חושב שמייקל יותר זריז, אתלטי, מכדרר יותר טוב וקולע יותר טוב) זה יותר עניין שבכ"ז לברון שחקן טוב, זריז ומהיר שמייקל כמובן שלא נתקל באחד כמוהו, כי יתרון של 20 ק"ג ו-8 ס"מ בגובה הוא משמעותי מאוד ב-1 על 1… עכשיו לשאלה הזו, יש בהחלט משמעות בלקבוע מי השחקן הכי טוב…

      1. לברון היה מנגב את מייקל ב1 על1 , הרבה יותר חזק ואתלטי ממיקל, איך בדיוק מייקל היה מתמודד עם פוסט אפ של לברון? ללברון יתרון 22 קילו ולברון גבוה וארוך יותר.

          1. איזה מטלית התחלנו עם השטויות, לברון אתלטי הרבה יותר מייקל לא יכל להתמודד עם לברון ב1 על 1.
            שמעון תצפה במשחק ה63 נקודות שבו בירד כינה אותו אלוהים יש שחקנים היום בתיכון טובים משמעותית, הרמה כל כך השתפרה משנות ה80-90, הקליעה האוטומטית מכל טווח יכולת הכדרור, האתלטיות, הכל ברמה הרבה הרבה יותר גבוהה.
            מייקל זה לא פריק של הטבע כמו שאקיל 2.16 150 קג שנע כמו בלרינה שגם בלי סקיל בכל דור יכל לשלוט בליגה .
            .
            דרך אגב אם מדברים על השיא רק שאקיל בשיאו טוב משניהם בהרבה, ומגב את שניהם.

            1. די נו מייקל היה משפיל את לברון עם האתלטיות שלו שלא נדבר על הספוט שמייקל היה מוריד לו על הראש אחד אחרי השני. לשיקצה אין קליעה הוא בסוף היה מחטיא עם הנגרות שלו. מייקל קובי דוראנט היה מנגבים את השיקצה באחד על אחד בכל יום ובכל שנה. אני חא מכניס!בכוונה סנטרים גדולים טחרת גם שאק והאקים וכו היו מנגבים את השיקצה.
              הכל השתפר ועדיין אסור לגעת לכן מייקל היה עושה סל מתי שבא לו. רק לראות את המדדה החצי נכה הזה ממטיר מהספוט חח מייקל היה עושה פי 10 ממנו שלא נדבר על טכניקת הקפיצה למגינים. מייקל היה מנגב הרבה יותר בקלילות היום.
              שכחת שמייקל בגיל 40 הוריד 20 נק די בשנות ה2000….
              אי אפשר להשוות בין מייקל וקובי לשיקצה הוא ככ הרבה פחות טוב מהם. ביכולת האישית הוא גם הרבה פחות טוב מדוראנט. דוראנט באחד על אחד עושה גם מטלית מהשיקצה.

          2. את ג'ורדן באמת לא ניתן לבדוק, אבל לברון שיחק מספר פעמים נגד קובי בשיאו (לברון היה עוד לפני השיא) והוכיח עליונות מוחלטת עליו בכל אספקט !
            לגבי 1:1 אני חושב שזה פשוט לא רלוונטי. אבל אם היה משחק ביניהם אני מניח שג'ורדן היה קולע יותר, אבל בזכות המסירות של לברון הם היו מנצחים.

            1. משחקי עונה סדירה😂😂 כמו הבאקס שניגבו את הלייקרס והקליפרס. לברון לא באזור חיוג של הממבה.

    1. האחד על אחד הוא שטות
      מוכן לשים את חיי שדוראנט לוקח את מייקל ואת לברון באחד על אחד ואני מאמין שכולם יסכימו עם זה
      האם זה אומר משו לגבי מיקומו ההיסטורי ביחס אליהם?
      לדעתי לא. ולכן זה לא אינדיקציה לשום דבר
      אותי מעניין לבדוק בימים שהקליעה לא נכנסת(ובבקשה לא להגיד למייקל תמיד נכנס)איזה קבוצה מנצחת של לברון או של מייקל ?
      לדעתי של לברון כי הוא שחקן שלם בכל הדברים שהם לא קליעה והגנה (כשלברון רוצה הפער בינהם לא כזה גדול בהגנה).
      ועם כל זה למייקל יש הילה מסביבו שגם בעוד 200 עונות לחברון לא יהיה וזה מה שהופך אותו לגדול יותר

  8. שהבולבוס ידחוף טיטול לעכוז,מה זה מעניין ההשוואות,
    הוא דושבג מקצועי,שיפרוש לקריירה הבאה

      1. מנחם לפעמים צריך להגיד לך לשים משקפיים, השחקנים היום הרבה יותר טובים בהרבה בטח מהליגה של הנגרים בשנות ה90 , שאקיל היה מפלצת חד פעמית של הטבע שאין דרך להתמודד איתה עבר או הווה, מבחינת יכולת לברון טוב ממיקל.

      2. מייקל אוכל את הבולבוס לארוחת בוקר,
        אני רק מדמיין את הקופיף משחק בשנות 80-90 ,
        הוא היה בוכה כמו פוסי עם קוקיות,את המכות שהוא היה אוכל,
        היו מקפלים אותו לפרצלך

  9. ברוך אגב מה משחק הכסאות אמרת לי שמאמנים שמפסידים לשיקצה מפסידים מיליונים ויושבים בבית 😂😂 כולם עוברים לקבוצות אחרות ישר. איש לא מפסיד כלום אותה מערכת חביבי הבוס דואג להם.

  10. אחלה מעורב
    מאלה שאתה מחכה לתגובות של החברה באתר.
    תארו לכם חומר גולמי כג'ורדן נולד ב2002 ועובר היום אימונים ושיפורים כפי שלא היו בשנות ה80 וה90.
    הוא היה כל יכול על המגרש.
    כנל קארים.
    אי אפשר להשוות אבל ברור שאדם שפרש לפני 18 שנה ועדיין הוא מותג עצום – כנראה הגדול מכולם…

  11. ובקשה קטנה לגיא:
    הייתה תגובה אדירה שלך בויכוח על נפגעי הקורונה.
    הבאת נתונים לגבי מקרי מוות בחודשים מקבילים ב2019.
    היכן מצאת זאת?
    איפה אנחנו עומדים היום?

    אני משתמש בתגובה האדירה הזו מול מכחישי קורונה.

    1. המקור בו אני משתמש הוא הדוח שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תקיש בגוגל "למס תמותה תוחלת חיים" ותקבל אפשרות להוריד דוח אקסל עם הנתונים עד לאוגוסט, גם של השנה, וגם של השנים שקדמו.
      .
      קח בחשבון שבעוד שבועיים יפורסמו נתוני ספטמבר. אלו הולכים ללמד על זינוק של כ-12.5% התמותה בהשוואה ל-2019 (אני שמעתי הערכות שהמספר גם יכול להגיע ל-14%), וזה זינוק מטורף. לא היה ב-20 השנים האחרונות זינוק שכזה, לא באף אחד מחודשי בקיץ, ולא באף רבעון (ברבעון השלישי אנחנו ככל הנראה זינוק של 9% במקרה ה-"טוב")
      הבעיה היא שאנשים פשוט לא הבינו. עכשיו אנחנו מתקרבים למצב בו כל אחד מכיר מישהו שנדבק וחלה בצורה משמעותית, או חלילה נפטר. ניתן היה להקטין דרמטית את ההתפרצות,
      אבל הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם.

      1. הציבור מטומטם והציבור משלם אני מסכים איתך פה,סולדריות חברתית
        שמירת מרחק זה דברים בסיסיים שכל אזרח צריך וראוי לבצע גם אם זה לא מהוגן בחוק כיוון שזה שומר עליו ועל האחר.
        .
        עם זאת לממשלה ולתקשורת יש חלק עצום בכל שהציבור לא לוקח את הנגיף ברצינות הראוייה לו. הסברה נכונה שהנגיף קטלני לאוכלוסיות בסיכון ושלמשך תקופת זמן של שנה- שלוש שנים נצטרך לחיות עם הנגיף תוך שמירה על הגבלות מסוימות ותוך הצגה של מידע מהימן.
        .
        במקום זה סיפקו לציבור מסע הפחדה שכולל תחזיות פקטיביות שמבטיחות עשרות אלפי הרוגים יותר בחודש (, אני זוכר שהייתי בישראל הסתום בטלוויזיה הבטיח עשרות אלפי הרוגים בחודשים אפריל מאי, יוני. לא צריך ללכת רחוק מנחם הבטיח לך 250 אלף הרוגים התחיל
        ספטמבר וקצב של 2000 הרוגים ביום משם.
        .
        התחזיות האלה והסגרים הכניסו את האזרחים לפאניקה כלכלית שגבתה והולכת לגבות נזק הרבה יוצר גדול מאנשים.

        1. אתה מדבר כנראה על מה שקורה בארה"ב.
          פה יש והיתה הסברה טובה לדעתי. לא יוצאת מהכלל אבל טובה. הבעייה הגדולה היא באכיפה.
          בשביל לעשות דברים כמו שצריך המשטרה צריכה לפרוץ למוקדי המחלות ולדאוג שישמרו על הכללים. קנסות של אלפי שקלים למתקהליםמכל הסוגים, בחתונות במגזר, בישיבות בהן לא לובשים מסיכות ומצביעים למשמיים ואומרים הואאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא….
          וגם בפגנות המוניות ואפילו כשלובשים מסכות. לדעתי כולנו נחלה/חלינו בקורונה כמו שכולנו חלינו בשפעת. סביר שרבים מאיתנו היו חולים ואסימפטומטיים ולא נבדקו ואפילו החלימו.
          ותודה רבה לסינים שהביאונו הלום.

          1. אני גם לגמרי מסכים שהטפשורת בארץ חסרת אחריות, כשמביאים לאולפן מומחה כפרוף אמריטוס לס שידברר את משנתו צריך להביא גם מומחה שחושב ההיפך כדי שיתדיינו, נהוג לשמוע את שני הצדדים ביחד. את הנזק הם כבר גרמו ועדיין יש אנשים ששבויים בקונספציה.

          2. דר נייטרלי
            אתה מוזמן ללכת להביט על הנתונים בארץ בנוגע לאיפה ההדבקה הכי קשה וכמה הסברה הופנתה לכיוון הציבורים הנ"ל

        2. דוק הרדיניקים לא יקישבו לאף אחד חוסר המשמעת של הציבור אצלנו זה לא ייאמן, ההפחדות והתחזיות השקריות במיוחד על קטלניותה של המחלה שהצריכו ״סגר ״ שגרם לנזק הרבה יותר לחיי אדם. רק גרמו לאנשים פחות להתייחס למחלה ברצינות וחבל.
          .
          אני לא מבין את מכחישי המחלה שתורמים להפצתה , המחלה קיימת וצריך ללמוד להתמודד ולחיות איתה לשים מסיכה לשמור על מרחק,זה דברים אלמנטריים שכל אחד יכול לבצע גם בלי חוק.

  12. אגב מנחם
    ברגע שהאווארד יצא ומוריס נכנס- רק אז התחילו להיכנס השלשות ונהפכה הקערה כמו שאומרים בחוף הכרמל…

    ושאקבל? תארו לכם מפלצת כזו שמכריחים לצאת החוצה ולזרוק…
    יכל להיות מטורף ברמה…
    אגב אלאג'ואן גם ענק סנטר רב גוני שיכל להשתלב היום כמו כפפה

  13. תודה מנחם.
    .
    מייקל או לברון זו שאלה מאוד טובה שצריך לעשות עליה דיון משמעותי כאן כדי לקבל תשובה.
    .
    הבאת טיעונים לכאן ובסופו של דבר הסטט של מייקל טובה יותר. מצד שני על מייקל לא הביאו דאבל טים, אז אני באמת מתקשה להכריע בשאלה

    1. בדיחת טנשים לא מוצלחת ככ ניסני.
      מייקל לפחות קיבל דאבל טים בשנות ה80. בשנות ה90 כבר חוקי היאקוזה נכנסו לתוקף. לברון גם זה לא קיבל בכלל בקריירה שלו. מייקל קיבל הרבה יותר דאבל טים בקריירה מאשר לברון. לברון הוא הכוכב שקיבל הכי הרבה פחות דאבל טים ולחץ על כדור מכל אחד אחר בהיסטוריה מהגדולים למעט אולי דאנקן…

            1. ציפיתי איפה יש שם דאבל טים חחח נתנו לו לזרוק בלי שמירה בכלל

          1. לפני יום אחד התחילו בדאבל טים ולא כל-כך עבד להם אז עזבו אתזה
            כל פעם שהגיע דאבל הכדור הגיע לשחקן החופשי פעם אחת לברון איבד
            מ.ש.ל

      1. יצא לי לחשוב לפני כמה ימים על זה שבאותו משחק בתיכון כשעצרתם את הכוכב של היריבה זה היה עם טקס הדאבל טים. תאר לך שלפני המשחק הייתם עושים משהו אחר (כיד הדמיון הטובה עליך) עד היום היינו שומעים ממך " שידחפו **** **** ככה הם יעצרו אותו בלי בעיה"

    2. חגי אני מבין שלא באמת ראית את ג'ורדן משחק. אל תהיה מושפע משמעון וברוך- הם פשוט חסרי מושג בנושא-
      .
      Back then, there was a concept known as the "Jordan Rules," a series of principles pioneered by the late, great Chuck Daly in an effort to hold the greatest player of the era in check.

      In a nutshell, Daly—and later, Pat Riley and Jeff Van Gundy—lived by the notion of running a variety of double-teams at Jordan. The purpose was to get the ball out of his hands, disrupt his rhythm and force him to do what was not instinctive to His Airness—pass the ball to someone else.

      If Jordan somehow escaped and darted toward the rim, the counter move was simple, as Daly once described in an article written by Sports Illustrated's Jack McCallum.

      "The other rule was anytime he went by you, you had to nail him," Daly said.

      1. פאני זה היה בשנות ה80. אני דיברתי על שנות ה90. מייקל לא קיבל דום דאבל טים בכל 6 הטבעות שלו. לא רק דאבל טים אלא קיבל שמירה מביכה ביותר. התמקם בספוט מתי שרק רצה. לך תראה קלטות.
        בשנות ה80 שכן קיבל והרביצו לו הוא נוגב ולא זכה בכלום
        השמירה על מייקל בכל 6 האליפויות הייתה כמו של קרלייל על המדדה בפלייאוף הנוכחי.

        1. שמעון, תקרא.. 🤦‍♂️
          מזכירים את ואן גנדי וריילי.
          גם ג'רי סלואן, פול ווסטפול, לני ווילקינס ומי לא.
          .
          אבל תהנה עם הנרטיב של "גדולת שחקן ביחס ישיר לכמה דאבל טים עשו עליו"

            1. ברוך, שאלה לי אליך-
              מי לדעתך היתה מנצחת בסדרה של הטוב מ-7:
              מיאמי היט הזאת, עם באטלר ודראגיץ' ואדבאיו או פורטלנד טרייל בלייזרס של תחחלת שנות ה-90 עם דרקסלר, פורטר, רובינסון, קרסי ודאקוורת'?

            2. מיאמי הנוכחיים היו מנגבים אותם

            3. שאלתי את ברוך כי אולי ראה.
              אתה ברור שלא ראית, אז התשובה שלך לא רלבנטית

            4. זו לא אשמת שמעון!
              (הוא לא מצא היילייטס של הסדרה…)

            1. שמעון הוא אמר כדורסל לא פורנו של שנות ה90

            2. חחח..
              עזוב, שמעון כבר לא מאמין לעצמו. לקרוא אותו כותב שוב ושוב שקובי עדיף על לברון.. אין הוכחה יותר טובה מזו שהוא חסר מושג לחלוטין או סתם הייטר שיורה סיסמאות חסרות בסיס

            3. חסר מושג זה אחד שחושב שלברון מתקרב לקובי 😎😎 אם לקובי היה תאגיד היה מוגדר כgoat.
              3מול 5 וזה עוד במערב ולא בסופר טים ושלא נדבר בכלל על היכולת והכשרון

            4. זה לא 3 מול 5 (טבעות).
              זה 3 מול 2 (fmvp)

            5. פאני הפיינלס של הלייקרס היה מול הספרס והקינגס לא מול מטליות המזרח ושם יודעים היה fmvp

          1. ברור שמיאמי זוהי אבולציה של משחק, עזוב ששני הקבוצות חלשות מאוד היסטורית ביחס לתקופה.
            כמות הכישרון האתלטיות הקליעה הכל השתפר באופן משמעותי, כל המחשבה שקבוצה בינונית מתחילת שנות ה90 הייתה מגיעה ונותנת בראש לקבוצה 30 שנה אחרי זה בדיחה. בליגה של אז רוב השחקנים היו נגרים, ההגנות היום חכמות בהרבה.

            1. לא ברור לי איך אנשים לא מבינים שהשחקן הממוצע היום בליגה היה בקלות אולסטאר בשנות התשעים

            2. הבן הממזר של סטוקטסון לא כולם מבינים את זה חבל

    1. לא קראתי אף מקור רשמי על כך.
      הם מתחילים 'תהליך בידוד'. ועדיין לא מפרסמים את התוצאות של הבדיקות שהוא עבר.

  14. ראיתי את המיני דיון של מנחם וגיא, וחשבתי לנסות לעשות את זה יותר מעניין.

    אז אני מציב בפני המגיבים המלומדים של הופס אתגר:
    בנה את החמישייה האולטימטיבית שלך מכל הזמנים, משחקנים בprime.

    אני אתחיל:
    פוינט גארד: מג'יק(מהשואוטיים לייקרס, אזור 86-87)
    שוטינג: מייקל(מתלבט בין 87-90 ל-94-96, נראה לי שבתקופה השנייה מייקל היה יותר "בוגר")
    קובי בעמדה 3(אזור 2005-9)
    לברון ב4(12-14 בלי ספק)
    ושאקיל ב5(99-2001)

    כשחקן שישי סטף מ2016(רק כי היה לי קשה לא לשים אותו, אבל הוא בחוץ משיקולי הגנה כדי שהחמישייה תהיה flawless, אבל כשחקן שישי שיכול לתת 30 נקודות אין סיבה שיהיה בחוץ)

    מנצח כל קבוצה אחרת כאן ב6/7 🙂

    1. מגיק אוברייטד סטפן לפניו אצלי בחמישייה.
      סטפן מייקל קובי דוראנט שאק. שאק בלתי עציר בפנים. דוראנט קולע מכל מקום סטפן קולע מכל מקום ומייקל וקובי מלכי החצי מרחק ומגיני על
      זו החמישייה המושלמת יש שם הכל קלעי הצבע הכי טוב קלעי החצי מרחק הכי טובים קלעי ה3 הכי טובים 2 שעושים תנועה בלי כדור ושחקני אחד על אחד הכי טובים.
      ינגבו כל חמישייה שתעמיד מולם

        1. למגיק יש יותר טבעות לכן ידורג לפני סטף. ביכולת האישית סטף לא רואה אותו. מגיק דיחק בסופר טים בליגה בלי תחרות למעט קבוצה אחת. הוא לברון לייט גירסה הרבה פחות טובה. פחות אתלטי פחות מהיר פחית קליעה פחות שומר טוב.

          1. עזוב שטויות תחזור לראות קלטות בחייך על מה אתה מדבר. סטף עם כמה שאני מעריך אותו לא מגיע לקרסוליים שלו.
            הוא גם לא רואה את לברון.

            1. ראיתי מספיק. מגיק בליגה היום זה סימונס. רכב על קארים והסופרטים. בליגה של 2 קבוצות. שחקן בלי קליעה טובה בלי הגנה טובה סתם אוברייטד. עשה הרבה אס כי שיחק עם כוכבים. זה בעצם לברון במיאמי במזרח אותה רמת תחרות כל הקריירה.
              הוא לא חצי מלברון. ובירד היה הרבה יותר טוב ממנו

            2. רפה הבנה ברמה גבוהה. הרגת אותי עם סימונס עכשיו🤣🤣🤣🤣🤣🤣
              אתה סתם מטריל יא מעפן

            3. נו בסדר סימונס קצת משופר כמו באם וקאפלה בערך

            4. שמעון, תראה מה אתה עושה עם השטויות שלך. בגללך אני נאלץ להסכים כאן עם הצל.

          2. מסכים איתך לגבי סטף, אבל לצורך חמישייה קרי הוא liability בהגנה, והוא יחליש אותה באופן כללי, בטח כשמדברים על חמישייה שלא צריכה סקורר ענק כשיש לך לידו את מיייקל קובי לברון ושאק.

            דוראנט בחירה ממש טובה ומעניינת, אחד השחקנים הכי מוכשרים בהיסטוריה ואולי הסקורר הגדול אי פעם, אבל היה לי קשה לשים אותו לפני לברון/קובי.

            1. דוראנט הוא מושלם כי הוא לא אלפא הוא עושה תנועה ולא צריך כדור ביד וצלף מכל נקודה במגרש.

    2. אני לוקח רק שחקן אחד מהחמישייה שלך (לברון), ופותח אתו כרכז.
      עליו אני מצרף את קליי, דוראנט, דייויס, ואלאג'ואן.
      .
      ההבדל בין הקבוצות שלנו הוא שהקבוצה שלי יכולה להסתדר עם כדור אחד בלבד על הפרקט.
      (קובי + ג'ורדן + שאקיל? מי מפוצץ את מי במכות, והאם זה לפני המחצית?…)

      1. האמת שחשבתי שתיקח את קארים 🙂

        קליי השחקן האהוב עליי אי פעם, ומעולה לכל קבוצה.

        לא הוספתי כימיה כפקטור ברעיון שלי, ולגבי השאלה: קובי מתחיל, ג'ורדן מצטרף, ושאק מנצח את שניהם, לפני המחצית כנראה,אבל בהפסקה הם משלימים ובסוף היצר התחרותי שלהם גובר והם מנגבים את היריב במחצית השנייה.

        1. קארים מעל הדיון…
          .
          וקצת יותר ברצינות –
          בכדורסל ברמות הגבוהות ביותר, למאצ' אפ משמעות אדירה. מול מרבית ההרכבים, אני בוחר את קארים ראשון. אבל מול שאק, בצד ההגנתי, אני בוחר באלאג'ואן.
          אלאג'ואן היה שחקן נייד בצורה בלתי רגילה, והוא היה פורח בכדורסל כיום (החילופים). בשיאו, הוא היה גם חזק מספיק בשביל להתמודד עם שאקיל (לא לעצור אותו. אף אחד לא עצר את שאקיל בשיאו).
          משמעותית לא פחות היא העובדה שמי שצפה ביוסטון של אלאג'ואן מתמודדת מול הבולס של ג'ורדן ראה שהעזרה שלו בהגנה הייתה אחד הדברים הבודדים שמעט האטו את ג'ורדן.

          1. מסכים לגבי זה שהאקים הוא הכי טוב כדי להתמודד עם שאק, אבל לדעתי הפתרון הכי טוב הוא לקחת את שאק לצד שלך, ככה שהיריב הוא זה שיצטרך להתמודד איתו(וכנראה לא יצליח)

          2. האשים לא יכל להאט את שאק הבוגר לשנייה אחת, שאקיל בשיאו היה מועך אותו , הוא פשוט קטן מדי וחלש מדי להתמודד איתו

            הוא התעלה על שאק הילד בסדרה לא בהרבה ומדובר בשאק שהראש עדיין לא במקום שאתלטיות והמיקום עדיין לא בשיאם (שאק בדיוק סיים את עונתו ה3 של אקים ניסיון של 10 שנים) , שאק קלע בסדרה הזאת כמה שרצה מול דאבל טימ שלא האטו אותו לשנייה 28 נקודות 59.5 אחוז),
            להגיד שהאקים היה חזק מספיק בשיאו להתמודד עם שאק זה להשתמש במשקפיים שאפילו שמעון לא משתמש בהם לשאקיל יש 34 קילו יותר,ו 8 סנטימטר יתרון בגובה. את שאקיל בשיא אף אחד לא הצליח להאט הוא מעך וקטש את אחד משחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה מוטמבו, הלייקרס ברשותו ניגבו את הספרס בהובלתו של דאנקן בסוויף משפיל.

            1. גם בשלהי הקריירה של אלאג'ואן, עונות 97' – 98', מי שצפה במפגשים בין ה-2 ראה ששאקיל לא "דרס" אף אחד. בהגנה, אקים היה בהחלט יריב ראוי.
              .
              דרך אגב, אני מסכים ששאקיל בשיאו אחד השחקנים הדומיננטיים שיצא לי לראות.

            2. 28 נקודות ב59.5 אחוז שהאקים בשיאו ושאר מקבל דאבל טים ללא הפסקה איך זה זה לא לדרוס? איך בדיוק האקים האט אותו תספר לי אני באמת מעוניין לדעת (גם שאק לא הצליח להאט את האקים הגנתית)

            3. נו באמת, ברוך. דמגוגיה זולה. שאקיל מול אקים 99'. לא חכמה.
              עכשיו תבדוק את 97' ו-98', ותראה מה תקבל.

            4. כרגיל, ברוך. צ'רי פיקינג.
              משום מה אתה בוחר רק מה שמתאים לנרטיב שלך. עכשיו תאסוף את נתוני שאקיל 94' – 98' במשחקים שלו מול אקים, ותשווה לנתוניו הכוללים.

            5. רגע גיא אתה שוב מתחיל עם הדמגוגיה ואני מכווה לעצור אותך הפעם בזמן.
              הציטוט שלך ״ (האקים) בשיאו, הוא היה גם חזק מספיק בשביל להתמודד עם שאקיל (לא לעצור אותו. אף אחד לא עצר את שאקיל בשיאו).״
              .
              השיא של החלום היה ב94- 95, הם נפגשו בפלייאוף לגמר אם כל ההכנות והוא לא האט את שאקיל לשנייה (שוב 28 נקודות ב59.5 %מהשדה) וזה אחרי דאבל טים בסדרה.
              .
              הדבר המצחיק במקום להגיד טעיתי אתה משנה טענה ויורה עוד חץ ואז שוב מקיף מסביבו מטרה.
              אתה מסתכל לי על משחקי עונה סדירה שלא מעניינים אף אחד בתקופה ששאקיל נהיה טוב ובנתיים האקים נחלש כדי להוכיח נקודה שהאקים הצליח להאט את שאקיל?

            6. אז 4 משחקים בהם שאקיל היה אדיר מעבר לכל ספק הם המדד שלך?
              94' – 98' מספקים מדגם גדול יותר, וממצה יותר. אבל אתה מעדיף להתייחס לאותו פלייאוף ספציפי בו אורלנדו הפסידו 0 – 4
              (וזה מבלי להתייחס לקונטקסט. איך התפתחה אותה סדרה? מה היו הדגשים ההגנתיים של יוסטון?)
              .
              ולבסוף –
              אתה הכנסת (סוף סוף) ציטוט מלא. כזה הכולל את המשפט "אף אחד לא עצר את שאקיל בשיאו".
              כאמור, אי אפשר היה לעצור את שאקיל בשיאו. אפשר היה אולי לצמצם את כמות הפוזשנים שלו, או לעשות בחירה בין דאבל טים לבין אחד על אחד.
              ועדיין,
              מי שצפה ברוקטס של התקופה, באלאג'ואן, יודע שהעבודה ההגנתית שהם עשו הייתה לא רעה בכלל.

            7. 4 משחקים בפלייאוף אחרי שמתאימים את ההגנות שהאקים עדיין בשיאו ולא הצליח להאט את שאקיל לשנייה,ברור שזה המדד .
              גם בשנת 94 שנפגשו פעמיים שאק חיסל אותו במפגש אחד מביניהם אבל שוב זה לא מעניין כי זה עונה סדירה יריבה שאתה פוגש פעמיים בשנה שעדיין לא חושפים ועושים התאמות (ותזכור במפגשים האלה שאקיל היה ילדים ויש עקומת למידה לסנטרים).

              מה מעניין אותי האקים הגופה של 98 שאם בשיאו הוא לא הצליח להאט את שאקיל לשנייה אז בטח שם ששאקיל השתפר.
              עונה סדירה לא מעניינת אף אחד תשאל את יאניס.
              .

      2. יסתדרו יפה קובי ומייקל יעמדו על הספוט כל אחד בצד אחר שאק יעמוד בפנים קרי ודוראנט על ה3
        ויניעו כדור ינגבו בקלות אין כוח שיכול לעצור אותם. זה קליעה אבסולטית מכל נקודה במגרש.
        אצלך לברון יחזיק שעה בכדור שלא נדבר על האגו זה יותר ממיקל וקובי יחד.. אפשר לתת לו לזרוק גם הוא עם קליעה חלשה יחסית לאלו שלי. מול קובי ומייקל הוא לא יקבל את השריקות כמו מול הזרגים.
        קליי בכלל לא ברמה הזאת

        1. לברון נותן לך יתרון על פני דוראנט מבחינת ניהול משחק והנעת כדור, בהגנה אצלך צירך להחביא את קרי טוב-טוב מפני קובי ומייקל

          1. נחביא אבל יצטרכו להתאים מאצאפים אליי לא הפוך. קרי שם יקלע בקלילות ירוץ ינוע ידפוק צאקות. אני חושב שהחמישייה שלי תשפיל בסוויפים ובלוא אאוטים

        2. איך אתה כותב?
          חחח
          .
          כדורסל זה משחק קבוצתי. קליי הוא לא ג'ורדן. אבל הוא לא זקוק לכדור ביד בשביל להצליח, הוא קלע על בקאצ' אנד שוט, והוא מגן אדיר.
          .
          קליעה אבסולוטית?
          אני יודע שאתה שבוי בנרטיב,
          אבל האמת היא כזו –
          אחוזים ל-3 בקריירה:
          .
          ג'ורדן: 32.7%
          קובי: 32.9%
          לברון: 34.4%
          .
          השורה התחתונה?
          קובי אוברייטד. בכלל לא בדיון, בעיקר בגלל שהוא פשוט יפריע לשחקנים טובים יותר לשחק. הניסיון מלמד שככל הנראה הוא ינסה לפרק את הקבוצה…

          1. גיא שלברון יוביל לייקרס כמו ששיחק בא קובי לשני אליפויות יהיה על מה לדבר בכלל, יש שקרים ויש שקרי סטטיסטיקה,.
            .
            לברון היה בועט את הסגל המסייע של קובי מתחת לגלגלים ואז דורס אותם ומוודא הריגה עם הרולס רויס.
            קובי בשיאו בהחלט בין השחקנים הטובים שדרכו על הפארקט.
            דרך אגב רוב הסלים של ג’ורדן באו שהוא לא מוביל כדור מרכזי.

            1. קובי לא היההאפקטיבי.
              תכף גיא יספר לך דאודום וביינום היו סופרסטארים 😂😂😂

            2. הוא גם יספר לך על ״הסופרסטאר״ מרק מדסן שסחב את קובי.

            3. משעשעים השב"רניקים. כאשר העובדות לא מתיישרות עם הנרטיב, הם עוברים להטרלה.
              למעט אוהדים שרופים,
              אין מישהו סביר שחושב שקובי מתקרב לקרסוליים של לברון. הרכבת הזו (קובי מול לברון) כבר מזמן עזבה את התחנה.

            4. מה מבחינת קריירה אתה צודק לחלוטין, קובי מתחת ללברון , בטח שמחשיבים פרסי MVP כאלה ואחרים גם כשאתה מסתכל על סטטיסטיקה הייתרון של לברון ברור, אבל כשאתה מדבר על שיא בהחלט בטופ 5 , הוא לקח קבוצה לשני אליפויות ול3 גמרים עם סגל מסייע חלש משמעותית ממה שלברון הזדקק לו. לברון כדי להגיע להשג דומה ולקחת שני אליפויות הזדקק לבנות סופר טים עם וויד ובוש (וויד היה טופ 5 בעולם )

          2. גיא אין כמו קצת אמת בשביל להוכיח נקודה… כדורסל הוא משחק קבוצתי, השאלה היא לא למי יש יותר כישרון אלא איזה שחקנים מתאימים יותר אחד לשני ולתלכיד הקבוצתי. לדעתי הקבוצה שלך היתה מנצחת את של שמעון למרות שזה היה קרב קשה.
            לגבי שאק – אולג'ואן לבד אכן לא היה יכול לעצור אותו, אבל אם על כל סל שלו לשתיים מקבלים שלשה בצד השני, ואם כשהוא בהגנה מוציאים אותו החוצה פעם אחרי פעם, הוא עלול להתעייף ולהתחיל לעשות עבירות בהגנה ובהתקפה.
            מה שכן – חשוב גם מי על הספסל. מי מרים את הכפפה?

            1. חשבתי על הכפפה. ארוכות. בסופו של הדבר העובדה שהוא לא פוגע מטווח ה-3 הייתה בעוכריו.
              .
              ועדיין,
              חמישייה (לא הופיעה בשום רשימה) של –
              פייטון, פיפן, קאוויי, גארנט, ורובינסון הופכת את המלאכה של לקלוע סל לסיוט…

      3. רק לי החמישייה הזאתי מזכירה את הלייקרס של העונה? (עם שינייים מינוירם), יכול להיות אתגר לא רע, לבנות חמישיות שיזכירו אלופות/קבוצות מהעבר.
        מה שממש מסקרן חראות בקבוצה הזאתי, זו ההגנה. אני חושב שהגנתית היא פשוט מושלמת.
        הרבה לא מדברים על זה שדוראנט בתקופתו בגולדן היה מגן נהדר. והשתמש באורך שלו בצורה נהדרת. זו חמישיה כל כך ארוכה הגנתית, כל כך פיזית, תענוג.
        אני הייתי הולך לסמול (ושם מה שראיתי בעיקר)
        לברון קליי קוואי יאניס דוראנט, זו ההגנה של יוסטון על סטרואידים. (אפשר לדון על להחליף את יאניס בדיוויס).

        1. דייויס השנה בפלייאוף, עם הקליעה שלו מ-3, הפך לשחקן שלם. אחד מהשחקנים הטובים בליגה.
          מעניין יהיה לראות האם יאניס יצליח להוסיף אלמנטים למשחקו, ובכך למצות את הפוטנציאל שלו
          (להבדיל "מהגדולים", נתוניו של יאניס צונחים בפלייאוף)

          1. ברור שצומחים הוא משחק עם סגל חלש מסביבו,אז סוגרים לו את החדירה 2-3 שחקנים והוא נראה גרסא אנושית של עצמו, שים אותו ליד קרי וקליי ואני מבטיח לך שהמתונים שלו יעלו.

            1. נכון לגמרי

        1. לא יקרה לו כלום
          בן אדם בן 75, אוביס עם בעיות לחץ דם וסוכר
          לא יקרה לו כלום , מחר הוא רץ מרתון למקדונלדס

          1. אם ליצמן ובולסונארו עברו זאת, גם לטראמפ סיכוי טוב לעבור.
            אבל אפילו אם יעבור זאת 'קל' עדיין יהיו לכך השפעות מרחיקות לכת. הן באשר לתקופת השיא של הקמפיין (לרבות הדיבייטים) אך גם חסידיו שאולי זה יפיל אצלם את האסימון בדבר הצורך לעטות מסיכה…{אגב, אם יעבור זאת קל אז עלולה להיות לכך תגובה הפוכה}

            1. יש גם דוגמאות אחרות – בוריס ג'ונסון היה בטיפול נמרץ.

          2. לטראמפ לא יקרה כלום, הוא מקבל את הטיפול הרפואי הטוב בעולם, יהיה שבוע בבידוד יצפה בטלוייזיה בתוכנית שלו במתמחה ויהיה בריא כמו שור.
            אני רואה אותו עוד שבועים צוחק על ביידן והקורונה שלא עשתה כלום ובגלל זה אתה רוצה לחסל את הכלכלה?

            1. ברוך, אני הפסקתי לענות לך כי ברור לי שבכל ימי חייך לא היית במשחק כדורסל אחד ויחיד במדיסון סקוור גארדן. ועתה אתה מוכיח סופית שאתה דפקט מחלט. אני גם לא מאמין שאתה מיליונר כזה גדול כי עשירים באמת לעולם לא מתגאים בעושרם כמוך. כנראה שהשקרים האלהעושים לך טוב.

            2. מנחם שוב שלפת את התגובות שהכתיבו לך?

            1. איפה ראית אוזניה?

            2. לא ראיתי כלום אני מניח שלזה ברוך התכוון בצחוק. אני לא רואה דברים כאלה

            3. הנחתי שלזה הוא התכוון וכן שאלתי. למה להפיץ סתם שטויות מה הקטע?

            4. ולכן*

            1. איך זה קשור לחיפוש גופני צריך להסתכל לו באוזן בסך הכל. יש מלא מצלמות.

            2. למה שהוא יסכים לחיפוש גופני?
              מעולם לא עשו חיפוש גופני בעימות, מה השלב הבא יעשו לו קולונוסקפי לפני העימות ?
              ברוך הבנתי שאחרי שחודשים ארוכים אמרת שתתמוך בביידן ועברת לטראמפ נטרפה עלייך דעתך אבל תכף תספר לנו על Q ורשת הפדופילים של הילרי

            3. ברוך הייתה לך הזדמנות להגיד שזה בצחוק, עכשיו אתה סתם מביך את עצמך

            4. רגע טראסט לא סיפרת לפני יומיים על הרכבות שטראמפ מתכנן? שוב אני חושב ששניהם זבל רק שטראמפ פחות זבל.
              מצד אחד יש לי פוליטקי קורקט ולא קורים לילד בשמו ומפגינים משוגעים משמאל גזעניים שבוזזים חנויות, בשם ה״מחאה״ , אחד שאין לו מושג בכלכלה .
              ומצד שני מפגינים משוגעים מימין שמאמינים בחופש הנשק, וסתום שממליץ לשתות אקונמיקה כתרופה.

  15. תודה דוק.
    היועצת פצצה. תפארת המין הנשי.
    על 2 דילגתי – מביך בכלל להתעסק בשטות כזו.
    3 – מחזיק לכם אצבעות. ההיט קבוצה טובה. מקווה שלא יזיינו אתכם, אני כרגיל אמנע – הספיקו לי מכירות המשחקים לפלייאוף אחד.
    הפלייאוף שלי נגמר בהיט-בוסטון.

    1. הם לא באותה ספירה בכלל לברון וקובי…
      אני בטוח שגם הסטיסטיקה(גיא?) מראה את זה.
      זכור לי שפעם גיא הביא סטיסטיקות של
      לברון, קובי, מייקל, דוראנט (ואולי קרי) קובי בפער מתחת להם בבחינת יעילות התקפית.
      (כן, קובי היה שחקן שממש כיף לראות, אבל מסתבר שלא היה כלי התקפי יוצא מגדר הרגיל).

      1. להסתכל על קובי ולברון בסטטיסטיקה זה בדיחה, ללברון סטטיסטיקה טובה משמעותית אבל כל מי שצופה אי פעם בכדורסל יודע שבשיא קובי לא נופל מלברון, לברון בשביל שני טבעות היה צריך לבנות סופר טים אם שחקן טופ 5 (וויד) ובוש , וצוות מסיע.

        1. לא לפני רגע כתבת על איך ששאקיל הוא הדומיננטי מכולם? מה זה אומר על 3 מהאליפויות של קובי?
          יותר מכך –
          להזכיר לך איך קובי עשה "ווסטברוק" בפיינלס 04'?
          .
          אם לרגע אוותר על ההטרלה (מול שמעון אין ברירה אלא להטריל. אין מילה שיצאת מפיו שהיא לא נרטיב) –
          קובי שחקן ענק. חד משמעית. מכונה התקפית אדירה עם דייב בלתי עציר.
          אני חושב שכל מי שבוחן כדורסל כמשחק של קבוצה, ואת חלקו של שחקן בהצלחת הקבוצה, ובמיצוי הפוטנציאל שלה,
          לא יכול לבחור בקובי לפני לברון, בשום שלב של הקריירה שלו.
          זה לא נועד לשנמך את קובי, רק להבהיר שמה שלברון עושה דומה למה שבירד עשה לפניו, או מג'יק.

          1. גיא שתהיה בריא אפילו פול גורג בפלייאוף מחזיק באחוזים טובים משלך, עוד פעם זרקת איירבול ופגעת בקרש
            הסתכלתי על שני אליפויות האחרונות של קובי , מה ההישג של לברון בלי סופר טימס לצידו? פעמיים גמר? וזה אחרי שהוא הבטיח כמה עשר טבעות? זה שלברון GM יותר טוב אני מסכים.

            1. כאשר אתה מנסה לחקות את שמעון, זה יוצא לך עקום. תוסיף איזה חחח , סמיילים, משהו, שיקשט את הנרטיב.
              את הפיינלס של 16' יצא לך לראות?
              עכשיו תשווה את מה שלברון עשה שם, ומול מי שהוא עשה את זה,
              לפיינלס של קובי ב-9' וב-10'. ההשוואה מצחיקה, בעיקר לנוכח משחק 7 בפיינלס 10' (בוסטון אכן הייתה יריבה מרשימה. ההופעה של קובי, קצת פחות. למזלו שיחקו לצדו הרכב הגבוהים של הלייקרס שעשו את ההבדל + אחד וורלד פיס שקלע שלשה אדירה, שלשה של סדרה)

            2. לברון ב2016 קיבל את איגי באחד על אחד 😂😂😂
              עכשיו צפיתי שוב בסלים של השיקצה בגמר 2013 וואו איזה חרבון של הספרס בגיים 6 ובגיים 7 לא היה בכלל הגנה על לברון לגמרי הורידו אותה. שכחתי מזה
              ספרתי עליו 8 דאבל טים בלחץ בכל הסלים שלו בכל הסידרה!!!!
              מאנו כוכב הופס היה המחרבן הראשי בגיים 6 ו7 איזה ניגור מהקו פעמיים!! וגם המדדה לפני שהיה מדדה ניגר שם מהקו.
              והוא עושה שם קליר פאת חופשי חחח
              ובחייאת תראו את הסלים ב2016 בלי הגנה בכלל יותר גרוע מדן מארלי
              גיא לברון חייב 2 טבעות לפופ וקר חחח עם קבוצת סופר טים. קובי דיחק עם פסחים לברון היה מטריד נגרים כאלה

            3. יצא לי לראות את לברון בפלייאוף 2016 קבוצות שקולות לברון היה אדיר בסדרה אבל הקבוצות שקולות ברמת הכשרון שלהם ואני לא מדבר ששכחת את מר עולם שטוח שקלע שלושה אדירה ששכחת לציין , לברון פמפם את עצמו סתם.ואת השלושה האדירה של ריי אלן ב2013 גם שכחת לציין.
              .
              אתה משווה את הסגל של הקאבס 2016, או של מיאמי לזה של הלייקרס שלקח אליפות? לייקרס 2010 הייתה אחת האלופות הפחות עמוקות שאני זוכר.
              .
              שקובי שיחק עם שחקן טופ 5 , הוא לקח 3 אליפויות, אז אולי הסטטיסטיקה שלו פחות טובה אולי יש לו פחות MVP אבל מבחינת יכולת הוא סחב קבוצות רחוק יותר ממה שלברון הצליח.
              עכשיו גם לי ברור שמבחינת קריירה קובי לא שם אין לו מספיק MVP כדי להיות ברשימה האקלוסיבית, אבל מבחינת פיק הוא שם בהחלט, לצידו של לברון מייקל דוראנט…

            4. ודי חבל שאתה שוכח לציין את ה9-24 של לברון בגיים 7, אבל בנית לך כבר נרטיב בראש אני לא אשנה לך אותו

            5. ברוך הmvp של קובי לא קשור הוא היה השחקן הכי טוב בעולם ללא עוררין בשנים האלו. פשוט בשיאו היה לו סמושי וקאוומי את הקבוצה הכי גרוע לכן יש לו פחות mvp….
              הוא גם לא שיחק במזרח אל תשכח

            6. שמעון שמסתכלים על קריירה מכניסים תארים אישיים וסטטיסטיקות ושם לברון גדול מקובי בלי ספק, זה אחת הסיבות שגם שאקיל לא ברשימה. אני מסתכל על פיק קריירה ושם קובי בהחלט משתווה ללברון.

            7. ברוך הקריירה של קובי ברמה אחרת. קובי שיחק במערב לא במזרח כמו לברון זה כמו ליגה ספרדית מול ליגה סקוטית.
              קובי בשיאו שהיה הכי טוב בעולם שיחק עם פחונים כמו סמושי וקאווי לכן אין לו mvp אחרת היו לו 5 ו6. בין 2003 ל2010 הממבה היה השחקן הטוב בעולם.
              לברון בחיים לא לקח טבעת בלי שחקן עילית לצידו. קובי לקח 2 כאלו. פאו לא התקרב להיות ברמה של וויד או דיוויס או קיירי וזה עוד במערב.
              קובי עלה על לברון בכל פרמטר של כדורסל הוא הרבה מעל לברון.

            8. גיא כל הכבוד על הסבלנות.
              מה לעשות, ברוך ושמעון הם חסרי הבנה, לא הייתי מתעקש איתם.
              הם שכחו מפאו גאסול, הם שכחו שהלייקרס שיחקו מול אורלנדו מג'יק ב-2009- ללא ספק הקבוצה החלשה שאי פעם הגיעה לגמר, שכחו את משחק 7 מול הסלטיקס ב-2010, את ההשפלה מול דאלאס ב-2011 ומול דטרויט ב-2004. וברוך עוד מסביר ששאק היה השחקן הכי בלתי עציר בעולם וזכה בשלושה fmvp ושלוש אליפויות, שגם קובי זכה שירשמו לו..
              והכי מצחיק- ב-2016 בכלל לברון ניצח את איגי 🤦‍♂️
              בקיצור, חבל על הזמן על הצמד המצחיק הזה 🤣🤣

            9. אורלנדו ב2009 הייתה קבוצת הגנה אדירה, עם שחקן בקליאבר של MVP שהביע את עניין השלושות לליגה, דרך אגב זה לא אורלנדו שהדיחה את קינג ג’יימס?
              ההשפלה ב2011 אתה מדבר על זאת של לברון כן?
              קובי עם שחקן טופ 5 לקח טריפיט, לברון גם אחרי שבנה סופר טימס לקח במיאמי 2, לברון עם סגל כמו של קובי ב2010 לא הצליח לקחת אליפות .
              .
              אז יש כאלה מסתכלים על דומיננטיות בדמות הסטטיסטיקה ויש כאלה מסתכלים במבחן התוצאה, ובמבחן התוצאה קובי לא נופל מלברון בפיק.

            10. ברוך,
              אתה מנסה לאחוז במקל ב-2 קצותיו, ואני מוכרח לציין –
              זה משעשע…
              כן, לברון וקבוצתו הפסידו לאורלנדו ב-09'.
              א. תנסה לרגע לזכור מי היו קבוצתו.
              ב. תבדוק את נתוניו.
              אתה הבאת את נתוניו של שאק בסדרה בו הוא הפסיד 0 -4 כהוכחה לעליונותו.
              אז למה לא להשוות מה קובי ולברון עשו מול אותה אורלנדו?
              .
              קובי היה נפלא מול אותה אורלנדו.
              32.4 נק' ב-46.3% אפקטיבי לצד 5.6 רב' ו-7.4 אס' (באמת נתונים נהדרים. בכל קנה מידה)
              נתוניו של לברון מול אותה קבוצה, אורלנדו 09' –
              38.5 נק' ב-52.3% אפקטיבי לצד 8.3 רב' ו-8 אס'.
              .
              מסוגל להבחין בהבדלים?
              .
              למעשה, רצה הגורל, וקובי ולברון פגשו בדיוק את אותן קבוצות במשך 5 שנים רצופות –
              בוסטון, אורלנדו, בוסטון, דאלאס, ת'אנדר (זה אמור היה להיות 6, אבל קובי נפצע בשלהי 13' ונמנע מפגשו עם הספרס)
              תשווה בין נתוני השחקנים המצטברים על פני התקופה המדוברת. התמונה תתבהר.
              (רמז: קובי קולע הרבה. גם לברון. רק שללברון יעילות גבוהה יותר, ומשחק אול ארואונד משובח יותר)

            11. גיא כל המבחן רק על הסטטיסטיקה בלבד היא מצחיקה ורחוקה מלספר לך את הסיפור האמיתי.

              הסטטיסטיקה של הארדן מול גולדן סטייט עונה שעברה הייתה 34.8 ב53.4 אחוז אפקטיבי 7 ריבאונדים ו5.5 אסיסטים.
              הסטטיסטיקה של קוואי מול אותה קבוצה הייתה 28.5 ב50% אפקטבי, 9.8 ריבאונדים ו4 אסיטים.
              מיותר לציין שקוואי היה טוב יותר מהארדן למרות שהסטטיסטיקה לא מראה זאת ולטובתו של הארדן.
              .
              שאלה שנייה אתה לא מסכים שהסטטיסטיקה האישית תעלה ואחוזי אפקטיבי יעלו ככל שיש יותר כוכבים סביבך ? תביט בבקשה באפקטיבי של דוראנט כשחלק עם ווסטברוק לעומת כשחלק עם קליי וקרי.
              .
              אתה לא מסכים שאפקטיבי ירד ככל שתיקח זריקות ברמה קשה יותר אבל זה גם מה שיהפוך אותך למגוון יותר ולפחות צפוי?
              .
              לברון בשיאו אדיר, קובי ממש לא נופל ממנו גם שהסטטיסטיקה פחות טובה.
              .
              להגיד שלקובי אין מקום בשיאו בשורה של הגדולים ביותר זה פשוט לא נכון. אני לא מדבר על קריירה שהוא לא נמצא שם אלא על פיק ושם הוא בהחלט יושב בכבוד ליד ג’ורדן ולברון.

      2. זכור לי גם 'ווישפול אמר שהתגובות מהסוג הזה הן בעיקר קאונטרטרולינג לאנשים מסויימים ושהוא מסוגל לגמרי להבין ולקבל אנשים שבוחרים את קובי כשחקן העליון מבחינתם (ומתנצל על עיוותים שנובעים מהפרפרזה)

        1. לא צריך להרחיק. נראה לי שגם בפוסט זה כתבתי משהו דומה.
          האמת היא שמה שמקפיץ לי את הפירושים זה הצורך לשנמך על מנת לשמר כלשהי אהדה.
          .
          הנימוקים של לא מעט מאוהדיו השקופים של קובי רק מלמדים שלברון אכן גדול יותר.
          אם הדרך שלך להוכיח שקובע עדיף היא לשנמך את לברון,
          כנראה שנק' המוצא שלך בעייתית.

  16. אם הלייקרס זוכים באליפות לברון יהיה השחקן הרביעי בהיסטוריה שלקח אליפות עם 3 קבוצות. יצטרף אליו גם דני גרין

    1. מלניה…שג'יזוס קרייס ישמור עליה. אבל לדעתי לדעתי עצמות ה-ZEDEMORPH (עצמות הלסת העליונה) גבוהות מדי. אולי איזה אינדיאני ניכנס לאיזו מיטה בסרביה או קרואטיה, או מאיזה חור שיא באה)

  17. 1. אני עם שמעון בכל מה שקשור לכדורסל בדיון הזה. למרות שאצלי לברון לפני קובי – אבל סבבה – החמישיה שלו תנגב כל מה שזז. אנשים שכחו מה זה דוראנט. בשנה הבאה יזכרו.
    2. אמר כאן טראסט בצחוק שטראמפ צריך לצאת לשוח באחו וה"קורונה" תתנדף. אז אני אומר את זה ברצינות (וזה גם פחות או יותר מה שהוא יעשה).
    .
    רק בארץ המטומטמים עושים סגר בחגים. הייתי אתמול בקניון שבעת הכוכבים – בא לי לבכות. מדינה בהתאבדות!
    ובשביל מה? 207 מונשמים? מדינה שמקימה בתי-חולים שדה בכל חור בעולם עם כל אסון, לא הצליחה להכשיר עמדות הנשמה וצוותים במשך 9 חודשים. זרקו 20 מיליארד ש"ח על כלום, לחם להמונים (שכחו משעשועים).
    העיקר מוחאים כפיים לצוותים הרפואיים שצועקים כבר 9 חודשים שקשה להם ומכניסים את כל העולם לסגר (לא כל הצוותים, יש גם רופאים שמנסים להרגיע, אלב משתיקים אותם, נותנים במה לכל מיני מפחידנים מנבאי שחורות יום כיפור, של"ג וכד'). להם יש עבודה, מה אכפת להם? מיליון מסכנים יושבים בבית, מושפלים, בלי כבוד מול הילדים שלהם, חל"ת שמל"ת, מקבלים כספי סעד מהמדינה, עם הפיג'מה כל היום, או תקועים לבד בבית, בלי הנכדים והילדים, אוכלים את הלב, או מתדרדרים לשתיה ואלימות במשפחה, או סתם דיכאון שמחליש אותם מכל כיוון.
    באף מדינה בעולם אין סגר, בכל המדינות החנויות פתוחות, אנשים בוחרים אם לשים מסיכה או לא, המשטרה והצבא לא רודפים את האזרחים. רק בארצם של המטומטמים.
    כואב הלב.
    באמת.

    1. אני לא יודע מהיכן להתחיל. אנסה.
      .
      "אנשים בוחרים אם לשים מסיכה או לא". במקומות כאלו, יש ה-ר-ב-ה יותר נפטרים מבארץ. הרבה יותר.
      .
      באותם מקומות בהם חייבים לעטות מסיכה בחללים ציבוריים סגורים, והציבור משתף פעולה? שם בינתיים המגפה נבלמה.
      (אלו העובדות. אתה יכול להמשיך ולהתכחש להן, להמשיך ולהתעלם מהן, אבל הן עדיין עובדות)
      .
      הסגר הנוכחי?
      חשבת אולי אם הציבור היה פחות עסוק בלחפש את הקונספירציה, אז אולי לא היית כל כך בקלילות מעניק לממשלה היושבת בציון את היכולת לכפות עלינו סגר נוסף (אין לי ויכוח כלל וכלל בנוגע למידת ההרסניות שלו)?
      .
      אם אני צריך לחפש את מי להאשים, מעבר למערכת הממשלתית שלא מפקדת, ופוליטיקאים שמסרבים להתבונן מעבר לאף שלהם?
      זה את אותם חלקים בציבור שעושים הכל על מנת להכניס מקל לגלגלים של הציבור כולו.
      .
      יש איזו שורה תחתונה שברורה לכל מי שמוכן לפקוח עיניים –
      העובדה שמנצלים את המגפה, שהניהול כושל, שיש 0 דוגמה אישית,
      לא הופכת את המגפה לקונספירציה.
      קצת אחריות אישית, ולא היינו במצב הזה.
      כבר כמה חודשים אני כותב שוב ושוב, שימו מסיכה. שמרו על מרחק סביר. אל תתקהלו. זה באמת כל כך מסובך?
      או שפשוט –
      הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם.
      .תתעוררו, דה שוט. המחיר כבד מדי.
      .
      (דרך אגב, לא כתבת עד היום משהו קלולסי יותר מהאשמה שזה בזה הרגע כתבת כלפי הצוותים הרפואיים. BS עצוב במיוחד)
      .

            1. חחח
              שמעון עשו ממך קיידי
              🙂

            2. חחח גדול גיא הצחקת אותי.
              הצודק מיועד כמובן לדה שוט

            3. הרגת אותי רשע
              כל הכבוד לך על הרצון לחנך ולהסביר את חשיבותה של מסכה(אני רציני ולא ציני)
              לצערי הציבור זורק זין, ההנהגה סיפקה דוגמא אישית 0 בגל הקודם ואת התוצאות רואים בגל השני

        1. שמעון,
          הגיע הזמן לצאת מהבועה.
          .
          חוקים הוראות ומספרים?
          .
          אני מדבר על אנשים שמתים. כל יום. ובכמויות. אני מדבר על העובדה שסגרו עוד מחלקה בבית החולים בו אשתי עובדת, על מנת לאפשר מקום לקלוט עוד חולי קורונה.
          .
          צר לי שאנשים שנפטרים על לא עוול בידם, הם רק מספרים בעינך.
          .
          צר לי שאתה מסרב לבקשה פשוטה של לעטות מסיכה במרחב הציבורי, בגלל שהנוחות הרגעית שלך חשובה מחיי אלו שנדבקים.
          .
          צר לי שאוכלוסיות הסיכון הם רק עוד מספר בעינך. שמי שהגיע לגיל 50, 60, 70, לא אכפת לך אם ימות. החופש שלך להסתובב בלי מסכה חשוב יותר.
          .
          צר לי.
          .
          ראבק. צא כבר מהבועה. פוצץ את הנרטיב, ולעזאזל, שים מסיכה!

          1. כן כן אתה נפש הומיה ושמעון ואני חסרי לב.
            אנשים כמוך – חדי לשון – הם הסיבה שיש סגר. הם מפחידים ממולחים, מגובים ב״עובדות״ ו״מיספרים״ אי אפשר לעמוד מולכם.
            יש רבים כאלה. הם לא עושים את זה בכוונה או ברוע, הם באמת מאמינים שהם עושים את הדבר הנכון.
            אבל הם משרתים כוחות גדולים ורעים שמנצלים אותם ואת יכולותיהם. בכל הרמות.
            הם סית׳,
            אנאקין.

            1. אני חד הלשון?
              או אותם "מתנגדי חיסונים/קורונה" שמשתמשים בכל שיטה דמגוגית בספר לצורכי תאוריית הקונספירציה.
              .
              אני ממתנגדי הסגר.
              אני מאלו שכמו מטומטם זועק כבר חודשים שפשוט צריך לעטות מסיכה, אחרת הסגר השני יגיע.
              .
              הפלא ופלא. עשיתם את זה!
              הסגר השני הגיע.
              .
              אני משוכנע שאתה לא חסר לב.
              אני גם משוכנע שפשוט לא יוצא לך לפגוש את מה עושה הקורונה בדרך בלתי אמצעית.

            2. אתה לא יכול לצעוק "אני ממתנגדי הסגר" ואז להמשיך להפחיד עם הסיפורים על "מחלקות הקורונה".
              יש עוד מחלקות בבתי החולים עם סיפורים מזעזעים.
              יש גם תאונות דרכים, ותאונות עבודה, ומחלות זיהומיות, וסרטן, וניזקי עישון, וניזקי זיהום אוויר (הכי הרבה אצלכם בחיפה, כן כן אני יודע אתה נשר), והתקפי לב,
              וגם דיכאון, בדידות, מחלות נפש, חרדות נוראיות, אלימות במשפחה, אבטלה, השפלה…
              .
              מה ניטפלתם אל ה"קורונה"? זה האויב? מת על המילה הזאת, החברים שלך בתקשורת משתמשים בה כל הזמן. יפה שאתה עדיין לא הגעת לזה (באמת יפה, אולי עוד יש לך תקווה).
              1. אתמול, שש בערב, הימים הכי נעימים ויפים בשנה, ימי חג והתחדשות, קניון מת! חנויות סגורות, חושך, שקט, סופר-פארם, הום סנטר ו-באג. בודדים עומדים בתור עם הראש למטה.
              2. לא הרחק משם, סופר גדול, אני בא לקנות בוטנים שיהיה ללילה, קיי-סי-פי נגד אוליניק, הבן אדם שמהדק לי את שקית הבוטנים עם סרט ההדבקה מוריד עיניים מושפלות אל הריצפה (באמת!) וממלמל לאישתי במבוכה: "אני עובד בהפקה, פשוט הקורונה…"
              מעניין כמה החג שלו שמח.

            3. גיא אנשים הם לא מספרים אבל מנפחים את הקורונה בטירוף. אם ככה היו עוקבים אחרי שפעת היה לך פי 5 יותר מתים.
              הסגר הזה חרטא הוא לא יעזור בכלום. חודש מפתיחתו הכל יחזור לקדמותו. אנשים צוחקים על זה בכל מקום. כולם יודעים שזה חרטא ומגחכים אף אחד כבר לא מאמין בשטויות שהתקשורת מוכרת לנו חוץ ממך.
              יש קורונה היא מסוכנת לבני 70 ומעלה וחולים קשים והם צריכים להיזהר בעצמם זהו.
              צעירים גם יכולים להיפגע אבל זה גם ממכת ברק ותאונת דרכים אפשר
              אי אפשר לסגור את המדינה ולרדוף אחרי אנשים עם השטויות שלהם.
              מה אתה חושב ורוצה שאנשים יהיו סגורים בבתים שנתיים?
              לרוב זה פשוט לא אכפת זה הלך הרוח בציבור הרחב.

            4. מוריה
              באמת כל כך קשה לשים מסכה ולשמור נגיעה?
              אני עושה את זה כל הזמן ובטח כשאני במגע עם אנשים אחרים מאז שהחלה המגפה.
              למה לא לכסות את עצמך במקרה שאתה טועה?
              חס וחלילה שתידבק ותעביר את המחלה ליקיריך. הם שווים שתשמור על הכללים ותגן על עצמך גם אם הכללים נראים "נוקשים" וכואבים….

            5. וואו, שמעון. שוב אתה שובר שיאים.
              בפשטות –
              אין לך מושג על מה אתה מדבר.
              התקשורת רחוקה להיות מקור המידע שלי. הצוותים הרפואיים?
              לא סובלים את התקשורת, ואת המידע המסולף שהם מעבירים לציבור.
              הבעיה?
              להבדיל מכדורסל, הקלולסיות שלך במקרה הזה גורמת לנזק.
              אני מקווה שהמגפה לפסח אליך ואל יקירך,
              בגלל שאתה טועה, ובגדול.
              .
              אני אסביר שוב,
              לאט,
              כך שזה יהיה ברור –
              אני לא מגיב בדיוני פיננסיים, בגלל שאני הדיוטה בתחום.
              אבל מה לעשות,
              רצה הגורל,
              ואשתי סיימה phd בביולוגיה. יתרה מכך, תחום ההתמחות שלה הוא ביולוגיה מולקולרית,
              למקום העבודה שלי הוא מעבדה מיקרו -ביולוגית בבית חולים.
              היא נמצאת בלב המאבק המגפה.
              אז זה רגע בו בלב שלם, וללא היסוס, אני כותב לך-
              הקלולסיות שלך מזיקה. היא חלק מגל של אהבלים שש חושבים שהם יודעים כל, ומשמשים כלי להפצת המחלה.
              קלולסיות שבגללה יש סגר.

            6. רזיאל כולם שמים מסיכות! הייתי באילת – מיליון איש עם מסיכות, ובקניון – על כל הפנים.
              זאת המצאה של גיא ש"הציבור מטומטם ולכן משלם"
              אבל זה לא מספיק לכל הרופאים והאפדימיולוגים והפוליטיקאים מסוג ד' ועד א' – הם רוצים את "כולך" כמו במשטר טוטאליטרי.
              הם רוצים אפס נידבקים! הם רוצים שאנשים לא יצאו מהבתים, שכולם יהיו בפאניקה וחרדה, שיכירו בעוצמתה הנוראית של המגיפה. אז הם לא מפסיקים להלך אימים – בדיוק כמו שגיא ועגל – שהם אנשים טובים ונראה לי שגם ליברלים – עושים. רק תבדוק את הטרמינולוגיה, לא צריך ללכת רחוק.
              נ.ב.
              למה לעצור במסיכה? אתה צריך לשטוף ידיים אחרי כל מה שאתה נוגע בו, אתה צריך לשמור 2 מטר מכל אדם, אתה צריך לאכול לבד, מבודד, לדבר עם אנשים רק באמצעות מחשבים, עדיף לא לצאת מהבית, וכשמביאים לך משלוח – תחטא הכל… אתה לא קולט שהופכים אותך לנתין תחת מתקפת טרור? אתה מתחיל למשמע את עצמך בלי היגיון – אם לא – תחטוף קנס. מי רוצה לחיות ככה? לא סתם האמריקאים שמים על זה פס ועושים מה שבא להם. זה פשוט טמטום.

            7. גיא, אני חושב שמה שאתה עושה מזיק יותר.

            8. דה שוט –
              בעברית צחה, על מה שכרגע כתבת, אומרים –
              BS
              כולם שמים מסיכות. אלא אם –
              חתונה, פאב, מסיבה, עוד סיבה חשובה בהרבה מלדאוג שחבריך, משפחתיך, והציבור, ישארו בריאים.

            9. ידידי היקר, דה שוט, להגיד שהם רוצים 0 נדבקים זה בלתי ישים והם יודעים את זה מצוין, אבל העובדה היא שהיום אנחנו עם 9000 נדבקים ביום, ולא מעניין אותי עם 40% חרדיים, ואנחנו בדרך לחצות את ה 10000…
              אנחנו עם כמעט 1000 חולים קשה והמספרים עולים.
              קראתי גם את הטענות של דקסטר שהדביק לינק לכתבה ממעריב (עוד צהובון חובב סנסציות) שהבדיקות יותר מדיי רגישות ולכן כל כך הרבה נדבקים. לא קניתי! מספר החולים קשה שסביר שרובם ימותו ממשיך לעלות בקצב גבוה וייתכן שבקרוב תהיה בעייה של אלפי חולים קשה שהמערכת תקרוס. אז באמת רגישות הבדיקות לא רלוונטית כשמגיעים לאלפי חולים קשה…
              לפני חצי שעה ראיתי תמונה שצולמה היום (לפי מעלה התמונה) בנחלת בנימין. תכלס רואים עשרות צעירים רובם המכריע בלי מסיכות (ספרתי רק 2 עם מסיכות!) עומדים ומדברים זה עם זה כשהמרחק סנטימטרים בודדים וזה אומר דרשני…..
              מילה אחרונה, אין אנו כשאר העמים, חיי אדם חשובים נו מאד ביחס לעמים אחרים ולכן הסגר חיוני לדעתי, הנהנתן חושב איך להקטין את מספר החולים קשה כדי שבתי החולים לא יקרסו לו וכולם יבואו אליו בטענות וגם כי אולי זה נוח לו מבחינת ענייניו המשפטיים.

            10. גיא שכחת ים, אבל את הים כבר סגרו לנו…

            1. אני מומחה לסגרים. בוויקטוריה אנחנו הסגר מתמשך ממרץ. כן 7 חודשים. אתמול 7 מקרים ושני מתים.
              כולם מבתי אבות. הסגר עצרה את ההתפרצות. פתחו לשבועיים ומייד סגרו כי המספרים עלו. אז המושל האפס סגר שוב.
              את התוצאות רואים מייד. שלוש חברות תעופה פשטו רגל או חתכו את אוסטרליה. 20% אבטלה או אנשים שמקבלים השלמת שכר מהמדינה המעסיק שלהם ברוב המקרים זה עסק מת שעוד לא סגר בגלל כספי בהשלמת הכנסה.
              המדינה בחוב של עשר שנים קדימה. הלקוחות שלי שהיו קונים מזומן קונים בתשלומים. לאחד הילדים התחילו בעיות ניסנו לשים אותו בטיפול רשימת המתנה בלבד. בן כתה שלו מהיסודי הלך ליער והתאבד. בן 14. המחלקה שעסקה בסטטיסטיקה של בעיות נפשיות והתאבדויות נסגרה. ככה זה משטר עויין. הנתון האחרון היה פי 2. אבל זה היה מאוגוסט .
              המושל עדיין מפחד לפתוח.עוד מעט קרסמס וכל המשפחות נפגשות.
              הממשל הפדרלי חתך את ויקטוריה מכל תקצוב לפרוייקטים לאומיים .
              אסור לנו להפגין כי אנחנו מפיצים את המחלה ופרשים על סוסים יעצרו אותנו. אז אנחנו שמים מגפיים מחוץ לחוות.
              התקנות החדשות זה לשים מסכה בעל מקום, כולל שנוסעים באוטו לבד. טירוף מוחלט!
              החיידק הוא ממשפחת הנזלת. מדביק בטירוף. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת השלטון המטומטם.
              באירופה סוגרים עכשיו רק שכונות או כשבתי חולים מגיעים לתפוס מלאה.

  18. תודה מנחם. כל הדיונים על הגדול מכולם תמיד סובייקטיביים . אז אצלי סובייקטיבית מייקל לעד 1, לברון כנראה ימצב עצמו בסוף הקריירה גבוה בטופ 5. אצלי הרשימה הסובייקטיבית כרגע היא: מג'יק, מייקל, בירד, דאנקן וקארים.

    1. חצי מהאס שלו לחצי מרחק של הדוור….לא בדיוק אס… שחקן מהטובים השאלה מה זה אוברייטד…אין לו mvp אין לו טבעת…לכן הוא הרבה אחורה מאלו שיש להם את זה

      1. לא יודע מה ההגדרה שלך לאסיסט שימון אבל למצוא את השחקן הנכון במקום הנכון כמו שסטוקטון עשה עבור מאלון באומנות ובעקביות לגמרי עונה על ההגדרה שלי. אני מסכים שחסר לו את התואר האישי …ועדיין אצלי הוא במקום שני/שלישי בעמדה שלו אחרי מג'יק ואייזיאה.

    2. הוא היה מוסר טוב אבל סקורר מוגבל, בכללי שנות ה90 היו הרבה קבוצות פח, בטח אחרי שפיצלו את הליגה, סטוקטסון שהוא בין הרכזים הגדולים בהיסטוריה היום לא היה נבחר לטופ 5 ברכזים

      1. הוא היה סקורר מוגבל בעיקר כי חשב מסירה קודם כל. יש לו ממוצע קריירה של 9 זריקות מהשדה עם eFG% של 54.5 ו- 38.5% משלוש.
        אני דווקא חושב שבמשחק של היום הוא בהחלט טופ 5 כי היית רואה אותו זורק יותר וגם קולע יותר. את השכל שלו, ההגנה שלו (לא מספיק מדברים על זה) והמנהיגות שלו לא היו לוקחים ממנו גם היום. (אהה וזה בלי להזכיר את היותו אישי ברזל,פאקינג 82 משחקים בקרוב ל-30 דק' גם בעונת הפרישה בגיל 40) https://www.basketball-reference.com/players/s/stockjo01.html

        1. הוא לא יכל לקלוע בגלל שהיה סקורר מוגבל, חשב מסירה זה תירוץ גם מג’יק חשב מסירה ויכל לתת לך25 נקודות בשינה, סטוקטסון סקורר מוגבל מאוד. זה שהייתה לו קרייה ארוכה זה טוב ויפה אבל איפה הוא ביכולת ? דונציץ לברון הארדן, קרי, לילארד הרבה לפניו.

  19. הדוור , זה לברון של שנות התשעים. כח ועוצמה. מייקל היה זריז מידי וחכם מידי.
    .
    אני מזמין את טראמפ להרפא במלבורן. אצלנו ס
    יחס חולים מתים 1:3.

  20. 1. מעניין אם הוא באמת חולה. הבת זוג שלי שהיא בעניינים טוענת שזה הצגה לא להתעמת שוב עם ביידן.
    2. יצא לי לראות את מייקל ואת לברון גם לדעתי מייקל גדול יותר. עם סטטיסטיקה יש בעייתיות לפעמים אבל יש דברים שפשוט יודעים. ידעת שמייקל ינצח ולא יפשל בקלאץ. בגלל זה הוא הספורטאי השנוא עליי בהיסטוריה. כי הוא היה כל כך טוב ולא היה בקבוצה שלי. רק דבר אחד אני לא מבין. איפה קובי בדיון? הרי קובי גדול מלברון. לא סתם יש לו 5 טבעות. ששתיים עם קבוצה שאפילו מייקל לא לוקח..
    3. אני באמת מת על האופטימיות שלך. זה דבר נפלא. אותה אופטימיות שהייתה לעם שלנו לפני מרד בר כוכבא

  21. טוב, הגיע הזמן לבדוק האם טראמפ מבטל דעת מומחים בנוגע לבריאות הפרטית שלו בדיוק כמו שהוא עושה כשמדובר בחיי אנשים אחרים.
    חבל שהקורונה שלו קטעה את המסורת השנתית האמריקאית היפה, שבה כולם מתאגדים סביב שולחן אחד ומתווכחים אם הנשיא בכוונה סימן הוראות לכנופיית עליונות לבנה פאשיסטית או פשוט ניסה לגנות אותם כמו שנדרש והוא פשוט נכשל להשתמש במילים כמו אדם רגיל.
    תנחומיי לאנשי QAnon ומובליהם שצריכים להחליט אם במקרה שמשהו חלילה יקרה לטראמפ זה בגלל שהדיפ סטייט ניסה להתנקש בו או שהוא בסך הכל מזייף את הכל כדי לחזור יום אחד להציל את כולנו. מי ייתן ומלחמת העולם השלישית תהיה סביב זה.

  22. דה שוט זה מדהים אותי שאתה ממשיך להכחיש את הקורונה. המספרים הולכים וגדלים כל הזמן.
    אני *נגד* הסגר, שיהיה ברור. ונגד ההפחדה הגורפת.
    ברור לי שאפשר להפגין באוויר הפתוח כל עוד לא נדבקים אחד אל השני. אפשר גם להתפלל באותו אופן בלי בעיה. אין גם צורך לסגור את הים ומקומות פתוחים אחרים. גם לא צריך מסכה כשסתם הולכים ברחוב רחוק מאנשים אחרים (אבל עדיף לשים אותה בשביל הנראות, שלא יראה שאנשים "זורקים").
    אבל בית כנסת סגור, קניון סגור, ומקומות כאלה? צריך לסגור. והעיקר, לסגור באגרסיביות ולחלק כנסות באירועים המוניים צפופים כמו חתונה, ריקודים של חרדים באולמות, ושאר דברים כאלה.
    אבל בגלל ההכחשה של דה שוט ואחרים אנחנו נמנעים מלעשות את הצעדים הנחוצים.
    אה, וכמובן בגלל רוה"מ נוכל שכל מבוקשו הוא שהמפגינים יחזרו הביתה, לסכסך בין מפגינים לבין מתפללים, ושהמדינה תידרדר לאנרכיה כי כך (אולי) יהיה לו סיכוי להימלט מהמשפט.

    1. עגל,
      שום סגר לא יעזור במספרים המטורפים האלה ובברדק שהולך במדינה.
      מספיק להסתכל על 2 החלטות אומללות שהתקבלו בימים האחרונים ברמת מורכבות מאוד בסיסי כדי להבין שאין לישראל שום שליטה:
      1. נתב"ג נסגר לא משיקולים בריאותיים אלא איך זה ייראה שלחלק יש כסף לטוס ולחלק לא.
      מבטיח לך שהדבר האחרון שמעניין את זה שאין לו כסף זה מי יטוס ולאן. דבר נוסף, זה רק יעזור בריאותית להוציא מכאן כמה שיותר ישראלים.
      2. צמצום קווים ושעות פעילות של תחב"צ- במקום להגביר ולהרחיב את השעות כדי למנוע צפיפות עושים בדיוק את ההיפך ואחרי זה מתפלאים למה יש יותר ישראלים באוטובוסים ושהציבור "לא ממושמע"
      .
      שלא לדבר על שאר הטעויות שהמילה "חלם" היא מחמאה עבורנו.
      אני לא זוכר החלטה נכונה אחת של הממשלה הזו בחצי שנה האחרונה.
      וגם אם היתה החלטה סבירה היא לאחר ביקורת חריפה של כולם מכל הכיוונים.
      .
      העיקרון לטיפול בוירוס הוא פשוט- מניעת התקהלות וחבישת מסכה במקומות סגורים
      במקביל, להכשיר את בתי החולים והצוותים הרפואיים.
      זהו.

    2. עגל יקר – לתפיסתי – אתה וגיא מסוכנים יותר ממני, "מכחיש הקורונה".
      אתם מעודדים את הפאניקה השיקרית, מאשררים את המיספרים השיקריים (עאלק 1200 מתו מקורונה… הבדיחה העצובה בהיסטוריה) ובמו הצהרותיכם – מפילים עלינו מגבלות וסגר. הקולות האלה נתמכים על ידי צוותי רפואה היסטריים ומנהלים שלהם חמדנים שרק רוצים עוד תקציבים ותקנים; פוליטיקאים סוג ד' שחוגגים על האנארכיה, פוליטיקאים סוג א' שפוחדים להיראות פסיכים ולגמור לעצמם את הקריירה (תראה אותי – 95% כאן חושבים שאני פסיכי), וביבי אחד גדול שבמקום ללכת למשפט, עוסק ב"הצלת העם". על הדרך מטפחים טרמינולוגיה של חירום, אוייבים ומלחמה – ומיליון מובטלים או חל"תניקים יושבים בבית מיואשים מהחיים.
      תקרא את דקסטר כאן מתחתיך, הפאניקה שלכם מאפשרת להנהגה להתל בעם ולהוביל את כל המהלכים ההזויים האלה.
      המלך עירום כמו ביום היוולדו – ורק בודדים רואים את זה. לצערי, אנחנו אפילו לא מתקרבים למסה קריטית.
      מאנשים חכמים כמוך וכמו גיא, הייתי מצפה לנסות להקשיב קצת לקולות המשוגעים שלנו.
      אין דבר כזה "קורונה". יש וירוס חדש שנקרא קוביד-19, הוא מסוכן לאוכלוסיות מסויימות וצריך להגן עליהן. שום סגר או מסיכה לא יגנו עליהם מפניו, רק תשומת לב נקודתית ספציפית. מעבר לזה, במקום לשפוך 20 מיליארד של פאינקה ופופוליזם – אפשר היה להכין את בתי החולים המסכנים והצוותים המייללים (שוב – לא כולם – יש הרבה צדיקים שם) – להכשיר מתחמים מראש, להכין עמדות החייאה ולהכשיר צוותים.
      .
      ביקרתי פעמים במיון בחודשים האחרונים, תל השומר ומאיר, ספרתי 20 מיטות פנויות ולפחות 10 מתמחים משחקים רמי-קוב בנייד. מי שלא מאמין לי יכול ללכת ולבדוק בעצמו. (שם דווקא הייתי ממליץ לשים מסיכה, לא בגלל קוביד, בגלל שבכל זאת יש שם אנשים חולים).

      1. "שום סגר או מסיכה לא יגנו עליהם מפניו, רק תשומת לב נקודתית ספציפית."

        רק לחדד, המומחים (להלן, אנשים שאשכרה מבינים בזה) אומרים שצריך מסכות בחללים סגורים, ובחוץ, כנראה הרבה פחות נחוץ, תלוי בקונטקסט. זהו, פשוט. כל מי שאומר משהו אחר מדבר על דעת עצמו ובניגוד לדעתם של אנשי מדע.

      2. באמת עדיין לא ברור לך שללכת עם מסיכה בחללים סגורים מונע את הפצתה של מחלה שעוסקת דרך רסס?
        יש איזה יסוד מהותי פגום בטיעון שלך. כל מדינות העולם התגייסו לטובת ביבי? גרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה, כולן מגייסות לטובת הקונספירציה? אתה לא מזהה את הבעייתיות בטיעון?

        1. גיא,
          אנסה לתווך את מה שדה שוט התכוון לדעתי.
          ברור שמסכה במקומות סגורים מצמצמת משמעותית את הסיכוי להידבק בכל וירוס שהוא.
          הכוונה הייתה שהמסכה הפכה להיות חזות כל המלחמה אצלנו בישראל ובמו עיניי ראיתי פקחים שמגיעים לאנשים מבודדים ללא מסכה בשקט שלהם ומשגעים להם את הצורה במקום לפזר התקהלויות איפה שצריך.
          .
          אם המטרה בריאותית אדם ללא מסכה במרחב הציבורי לא מדביק אף אחד!
          ברגע שישנה הוראה מלמעלה להיכנס בכל אחד בלי מסכה ולא משנה איפה הוא נמצא אתה מבין שיש כאן בעייה יותר משמעותית ממסכה מקום סגור\פתוח ומה יהיה גובה הקנס.
          .
          אפשר לפקח על הכל.
          אם מראש היו נותנים גמישות וסומכים על הציבור, האחרון היה מחזיר באמון רב יותר ומבין שכל פגיעה בחופש שלו היא באשמתו.
          אבל מראש שיקרו ורימו ועשו מניפולציות והתנהגו ברשעות טיפשות וחוסר אחריות. אין שום סיכוי להחזיר את הגלגל לאחור חבל על כל שניה שמתבזבזת.
          .

          1. דקסטר,
            לא תקרא תגובה שלי שעבודה בלהצדיק את התנהלות הגורמים הממשלתיים.
            מה שאני כותב,
            שוב חשוב,
            זה פשוט –
            שימו מסיכות כאשר אתם בחללים ציבוריים סגורים או כאשר אתם חלק מהתקהלות בחלל פתוח.
            תמנעו מהתקהלויות בחללים סגורים.
            שומרי על היגיינה.
            זה באמת לא מסובך.
            .
            אני ואשתי קיבלנו בחודש שעבר הזמנה לחתונה.
            התקשרנו לומר מזל טוב,
            אבל לא נגיע בגלל הקורונה,
            הצ'ק בדואר.
            אחר כך התברר שבאותה חתונה נדבקו כמה וכמה אנשים.
            .
            כאמור –
            אני רק מנסה להשמיע את קולו של ההגיון הבריא,
            ולהזהיר,
            ממקור ראשון –
            המחלה אמתית.
            להימנע ממנה?
            אם יש סולידריות חברתית,
            זה לא כל כך מסובך.

            1. מעניין אם מישהו קרוב אליך היה מתחתן – אח, חבר מהצבא, אחיינית, דוד שמתחתן מאוחר – האם גם אז היית שולח צ'ק

            2. מסכים

            3. דה שוט –
              חד משמעית, כן. צ'ק בדואר.

            4. 🤦‍♂️

          2. תודה דקסטר – כל מילה ואף יותר – המסיכה היא סמל הדיכוי – אבל גיא וכל השאר יודעים את מה שאמרת – עדיין הם מתעקשים לדכא את ההמונים. גיא בכלל מאשים את העם בקורונה ואברי משתמש בביטוי "אנשי המדע" כי הרי ברור שהם כולם חושבים בדיוק אותו דבר.
            .
            איסלנדי – אם אתה רוצה להגיד דברים – תגיד – אבל אני לא אמרתי אותם! "לדחוף רפואה ציבורית נרחבת וממומנת כהלכה" ?! מאיפה הבאת את זה? זה לגמרי שלך חבריקו.
            אני טוען שהרופאים (לא כולם!) צועקים כדי לעשות דרמה ולקבל עוד תקציבים ותקנים – ועל הדרך מיליון מובטלים ו-9 מיליון מדוכאים בסגר מפגר שאין לו אח ורע בעולם המערבי. מה קרה? יש חולים? תטפלו! זאת העבודה שלכם לא? "המחלקות קורסות" "יהיה אסון" "יום כיפור" "אירוע שואתי" בלה בלה בלה מהה מהה מהה עוד פאניקה=עודתקציבים=עוד סגר=עוד מבוטליפ=עוד אומללים=עוד מדוכאים.
            פאקן 207 מונשמים!!!! סגרו מדינה. ומי אשם, אליבא דה גיא ושות'? העם.
            בעצם אתם יודעים מי באמת אשם? שלום חנוך
            🙂

            1. "אברי משתמש בביטוי "אנשי המדע" כי הרי ברור שהם כולם חושבים בדיוק אותו דבר."

              98 אחוזים מהם חושבים בדיוק מה שאמרתי, ובשני האחוזים הנותרים אתה נתלה כמוצא שלל רב.

            2. "אני לא אמרתי אותם!" ואז אומר בדיוק מה שאמרתי שאמרת. מדהים.
              אלוהים אדירים, אם רק היית בוחר להפסיק לצרוח לקיר ולהסתכל על העולם ברצינות. אני מחזיר אותך לפוסט של לילך ששלחתי אותך לקרוא. אתה חייל טוב במלחמה בעד כל מה שמפריע לך.

      3. חייב להעיר שקביעה שלך (לפחות אחת מהן) שהקורונה כהמצאה בניסיון לדחוף רפואה ציבורית נרחבת וממומנת כהלכה זה בו זמנית הדבר הכי מנותק שאי פעם אמרת (ואמרת) וגם התצוגה הכי יפה של "ליברלים(?) מאיימים עלינו בזמנים טובים" שראיתי בזמן האחרון.

      4. דה שוט איפה פאניקה במה שכתבתי?
        אתה יודע שהיום אני כבר חצי אפידמיולוג? אפילו הייתי אומר שבדברים מסוימים אני מבין יותר מרוב האפידמיולוגים, עד כמה שזה עצוב לומר.
        אין פאניקה, מי שמאפשר למצב להיות כזה הוא מכחישי הקורונה, כלומר אתה, לא אנחנו.

        1. כמה כמונו יש? אנחנו מיעוט נרדף – אתם ההגמוניה – הצלחתם יפה מאוד – סגר בחגים – כפיים

          1. ואגב, בפעם הלא יודע כמה, רוב אלו ש"רודפים" אותך פה באתר מסכימים איתך שסגר כללי הוא מיותר ומסיכות בחוץ זה גם כנראה יותר מידי.

            1. אברי יקר – אתה לא יכול להגיד שאתה נגד הסגר, כמו שגיא ועגל לא יכולים להגיד את זה – בזמן שאתם מעוררים את הפאניקה ומהלכים אימים על הציבור, ומוקיעים בתוקף ובעצמה כל קול אופוזיציוני מכל סוג.

            2. לא, דה שוט.
              אנסה במטאפורה, נראה אם תבין. יש שתי אסכולות בנוגע לכדור אחרון בפיגור שלוש – לתת ליריבה לשחק ולנצח אותה בהגנה או לשלוח אותה לקו. יש צדדים ודוגמאות שונות לטובת כל עמדה. אבל אז מגיע לו דה שוט וצורח "אופוזיציה! בואו נרד מהמגרש! שלשה זו פיקציה!". כמה מקום צריך לתת לדעה שלו בהחלטה מה לעשות בשניות האחרונות של המשחק?

            3. ?
              אתה באמת טוען שמי שדבר בעובדות לא יכול לטעון שההחלטות של הדרג המבצע הן שגויות?
              רק מי שמסכים עם תאוריית הקונספירציה יכול לטעון שהתקבלו החלטות שפוגעות בציבור?
              זה גם מגוחך, וגם מתנשא.

            4. זה ויכוח על העובדות או על החופש להגיד מה שאתה רוצה? על מה אנחנו מתווכחים כאן?

            5. איסלנדי,
              ענק!
              אני מאמץ, ונותן לך כרגע קרדיט עתידי –
              אתה תותח.
              .
              שלשה זו פיקציה. משפט לחיים.

            6. חחח…
              א. בגמר המערב היו כאן כאלה שטענו שדנבר צריכה לעשות את זה
              ב. שמע, אני באמת לא מבין אותך, כמה יותר ברור אני יכול להיות? אולי לקחת איזה צינגל'ה קטן לכבוד החג? זה בסדר, אני לא נגד.
              .
              – אין דבר כזה "קורונה" יש וירוס קוביד 19 ממשפחה מוכרת, צריך להתמודד איתו כמו שמתמודדים עם וירוסים.
              – יש פאניקה עולמית שמקורה בכמה מוקדים: איטליה שלא הייתה מוכנה, תקשורת צמאת דם, צוותים רפואיים מוסתים, בעלי עניין ממגוון של מגזרים, ופוליטיקאים מכל הדרגים (רובם שמרנים).
              – יש השתקה אלימה של האופוזיציה
              – יש דיכוי נוראי
              – יש שיח של "מלחמה" ו-"אוייבים"
              – בישראל המצב הכי גרוע – בעולם המערבי אין "גל שני", לפחות לא מבחינת הצעדים של הממשלים.
              – מאות אלפים יושבים בבית מיואשים. סתם.

            7. אברי "עובדות" זה כל כך שנות ה-80 של המאה הקודמת…

            8. 🙂

            9. וואו, דה שוט. פשוט וואו.
              אתה זורק שטויות מוחלטות שלא מחוברות למציאות, צורח לכל כל כיוון, יורה בלי שום בסיס – ואני אשם כי אתה מעדיף לדמיין שעישנתי סמים וזה מפריע לי להבין אותך מאשר להודות שאולי הדברים שאתה אומר מטומטים ולא מתחברים אחד לשני.
              שום מילה שאמרת לא מתחברת לשום דבר שקורה בעולם. כלום. אני אפילו לא יכול להתחיל להסביר את כל הכשלים שאתה עושה שם. אף משפט לא נכון. לאף משפט אין בסיס במציאות (סליחה, "מציאות". כמו "קורונה"). אף משפט לא רואה את העולם, או משהו שיכול להתקיים בעולם, אלא משהו מומצא משלך.
              ואני עם הצינגל'ה.
              פשוט וואו.
              (אין לי שום בעיה עם מריחואנה, אגב. רק עם השלכת האחריות שלך)
              .
              כמו שאמרתי – תהנה להיות חייל במלחמה שמשתף פעולה עם כל מה שאתה חושב שאתה יוצא נגדו. אתה החלום הרטוב של כל מה שאתה טוען שאתה נגדו.
              .
              ואחזור שוב ללילך:
              "כשהפוליטיקה נכשלת, ואנשים מרגישים חסרי אונים ולא מוצאים הסברים, הם פונים לתיאוריות קונספירציה. זאת גם הסיבה שכל כך קשה להתווכח עם אנשים שאשכרה מאמינים בתיאוריות קונספירציה: הם סוף סוף מצאו משהו שהופך את העולם להגיוני, שמחזיר להם את תחושת השליטה, ועכשיו אנחנו רוצות לקחת את זה מהם? רק בגלל שמה שהם אומרים מעיד על בוחן מציאות לקוי?
              והבעיה היא, שככל שתיאוריות קונספירציה משתרשות, הן נוטות לדחוף הצידה את ההסברים הפוליטיים האמיתיים לדברים, ואת הפעילות האמיתית שאפשר לעשות כדי להשפיע על העולם. במקום לארגן אנשים, לצאת להפגנות ופעולות מחאה, לחנך, להרצות, לכתוב, לנאום, להקים ארגוני סיוע ואיגודי עובדים, אנשים ששוקעים במורד מחילת הארנבת של תיאוריות הקונספירציה עסוקים קודם כל ומעל הכל במחקר אובססיבי אודות הנושא שמעניין אותם, וכמעט שום דבר אחר.

              והדבר הגרוע ביותר הוא, שכאשר תיאוריות קונספירציה כן מובילות אנשים לפעולה, זאת לרוב פעולה בכיוון הגרוע ביותר.

              בקיצור, תיאוריות קונספירציה מרחיקות אותנו מהבנה של העולם והמציאות שבהם אנחנו חיות, הן מדכאות פעילות פוליטית, וכשהן לא, הן גורמות לאנשים לפעול בכיוונים גרועים ומטומטמים שנוגדים את האינטרסים שלהם. האחריות שלנו כאנשים פוליטיים חושבים היא לא רק להתנגד לתיאוריות קונספירציה, אלא לייצר מרחביים פוליטיים וקהילתיים שבהם אנשים יוכלו ללמוד להבין את העולם ולהשפיע עליו, כדי שהם לא יצטרכו לפנות לתיאוריות קונספירציה."
              .
              אין שום טעם לדבר איתך. אתה שבוי בקונספציה שפוגעת בך ומנסה לגרור אותך לפגוע בכולנו, ושום דבר לא יזיז אותך משם.

            10. נסחפת איסלנדי 🤦‍♂️ הצינגל׳ה היה בדיחה 😎 קח בקלות.
              אני אף פעם לא אמרתי קונספירציה, כבר חזרתי על זה 1000 פעם. לילך כתבה יפה אבל לא רלוונטי.
              מהיום הראשון כתבתי שיש כאן הצטברות אומללה של גורמים שאנשים רעים מנצלים אותם. אני לא חושב שקוביד 19 מסוכן כמו שעושים ממנו. אין באמת כזה ״קורונה״ זאת המצאה של מפחידנים, המילה הזאת. מה לא נכון בזה?

            11. תהנה לך מתיאוריות הקונספירציה שלך (רק כי אתה מסרב לקרוא להם להם ככה זה לא אומר שזה לא. הנה תראה, המצאתי מכשיר עם להבים מסתובבים שמוציא אוויר, זה לא מאוורר כי אני לא מוכן לקרוא לזה ככה). תהנה לסכן אנשים עם דעות מטומטמות שלא קשורות למציאות. תהנה להיות סוכן של דברים שאתה בעצמך אומר שהם גרועים. תהנה לנסות להסוות התחמקות מטענות והשלכת אחריות בעזרת בדיחה גרועה. תהנה להיות סגור בעולם שלך שבו דמיינת לך מה רע ומה טוב בלי להבין אף חלק מאיך העולם עובד.
              בשביל אדם שטוען שאחרים הם כבשים, אתה הכבשה המובלת הכי גדולה פה.

            12. האמת שכבשה שמובלת על ידי הזנב שלה זה תגלית חדשה עבורי

            13. בקימי שמידט יש פרק בו היא מנסה לעזור לחברה שהייתה כלואה איתה בעבר בבונקר שעכשיו כל הזמן מחפשת את הכת הבאה להצטרף אליה, ולמנוע ממנה להצטרף לכת התאבדות גדולה. בסוף הפרק היא משמיעה לה הקלטות של דברים שהחברה בעצמה אמרה, דברים שנשמעים כמו דברים שאומרים ראשי כת, רק בקול של סטיב בושמי והחברה קופצת על לנסות להצטרף לכת הזו, במקום.
              אז ראיתי משהו כזה. כמקרה קיצוני בקומדיה מטורפת.

            14. זוגתי מאשרת במעורפל שזה אכן התרחש בקימי שמידט

            15. אה, יופי.
              לא הצלחתי למצוא סרטון וכבר התחלתי להטיל ספק בזיכרון שלי.

          2. סליחה מראש על התוקפנות – יאללההה, אתה מציג תגובות של מגיבים התומכים בהגבלות רק איפה שצריך כ"הפחדות" ו"בגללכם הסגר", בזמן שאתה טוען שזה סתם חרטה ו-cover up – לא ישראלי אלא עולמי!! רוצה תתווכח עם הממשלה ותצא להפגין במקום למצוא כאן אנשי קש שכביכול גורמים למדיניות שלה (ועדיף גם שתכיר במציאות)

            1. ההפגנות הן לא נגד הסגר – הן נגד ראש ממשלה נבחר שצריך להחליף בקלפי (ושאני חושב עליו רק דברים רעים). בלי קשר, הפגנתי מספיק בחיי כדי להבין שהמפגינים משרתים – ללא ידיעתם – בעלי עניין וכוח שפשוט מנצלים אותם.

            2. אני יודע על מה ההפגנות, כנראה לא הבנת את הפואנטה – מה אתה רוצה ממי שטוען שהסגר הכללי לא צודק? ובמה הם מעודדים את ההפחדה? כי אלה לא המגיבים פה זה בטוח

            3. הם טוענים נגד הסגר – אבל בעצם גורמים לו. מה לא ברור? שיגעתם אותי. אני מתפטר

            4. "הם טוענים נגד הסגר – אבל בעצם גורמים לו"
              מה לא ברור? בדיוק מה שרשמת

          1. עגל – אני מדבר מהשטח – תתפלא.
            אני מלמד במכללות ובתיכונים.
            יש מכללות שמלמדות מרחוק – אין סיוט גדול מלהרצות בזום – אתה מדבר לעצמך.
            עבדתי בקיץ במכללה מקצועית, שם מלמדים תאכלס. נכנסתי לכיתה עם 30 איש, חרדים, חילונים, ערבים, עולים – כל החברה. כל אחד שמר על עצמו. כשעמדתי ודיברתי – הייתי ללא מסיכה. כשניגשתי או ניגשו אלי – שמנו מסיכות. אם מישהו לא שם – מי שרצה העיר לו. בחוץ כל הסטודנטים ישבו ועישנו ושתו קפה.
            היו שם לא מעט מרצים. כולם עבדו בכיף.
            בתיכונים המורים הכי מסכנים – באים לקפסולות של 20 ילדים מ-20 בתים. המסיכה זה מה שיגן עליהם? יש מורים בני 60 פלוס, אבל אף אחד לא עומד על המרפסות ומוחא להם כפיים. הם בחזית לא פחות מהקדושים (הצוותים הרפואיים) – אבל הם לא צועקים, רק מסכנים את עצמם. אה כן – ורובם בחיים לא יחלמו להבריז משיעור. כאלה הם והן.
            בעוונותי אני גם מלמד בחינוך המיוחד (תיכון). שם לומדים ללא הפסקה. קורונה שמורונה.
            .
            אלה לא אנשי קש, כל האנשים שאני מספר לך עליהם. הם אמיתיים. הם מודים על האפשרות לעבוד או ללמוד, ולצאת מהבית. ועכשיו גם את זה לקחו מהם.

            1. לא הבנתי מה רצית להגיד. אני מכיר אנשים כאלה בדיוק כמוך.
              "אנשי קש" התייחס לטענות שלך כאילו אנחנו פיצים היסטריה

          2. זה היה שירשור ארוך – כנראה לא הבנתי אותך. מיי באד.
            לגבי מפיצי-ההיסטריה – אני חושב שהבעתי עמדה די ברורה. לפחות לי 🙂
            (או שלקחת מהבירה ומקלן של גיא, ו/או מהצינגל'ה של האיסלנדי…)

  23. ברוך, יש לי שתי שאלות אליך:
    .
    ביטוח בריאות, מלא, במימון המדינה , לכולם – כמו בישראל, באנגליה ובסקנדינוויה (הקונספט, לא הפרטים) – אתה בעד? זו שאלה של כן או לא.
    .
    מס הכנסה ברמה של סקנדינוויה לכולם (בלי מקלטי מס ושאר חוכמס) – אתה בעד? גם זו שאלה של כן או לא.

    1. ביטוח בריאות כמו שמתנהל בלא מעט מהמדינות OCED למרות החסרונות שלו אני בעד, למרות שדבר כזה לא יקרה בגלל התנגדות עזה מפני הרפובליקנים השמרנים. אני יותר בעוד רפורמת שוק חופשי בדומה למה שהולך בסינגפור (שנחשבת לטובה בעולם) אבל גם זה לא יקרה בגלל הדמוקרטים.
      .
      Patient Protection and Affordable Care Act או בשמע הידוע אובמה קר לא ניסתה לבצע שינוי במערכת הבריאות שאומה שלנו צריכה אלא רק עשתה לו שינוי קוסמטי, העלתה את מחירי הביטוח והשתתפות העצמית, ולא מכסה כמעט דבר.

      2. לגבי השאלה השנייה שלך אני מתנגד נחרץ למס הכנסה כמו שהולך בסקנדינביה. בבריאות מערכת הOCED יעילה יותר ממה שהולך כאן אז אני בעד,אבל מדינת רווחה פוגעת באופן מהותי ביכולת של אזרח להצליח וברמת החיים שלו ,אם היה מיסוי כמו בסקנדביה כאן אני לא הייתי מגע חרמה הכלכלית הזאת והסיכוי להצליח היה קטן יותר, אני מאמין בשוויון הזדמנויות לא בשוויון תוצאות.

      1. אני קפיטליסט בגישה הכלכלית בגישה המדינית אני לא מסכים עם הרפובליקנים בהרבה דברים:
        1. אני חושב שהנשק זה אסון למדינה, והקיצוניים משני צדי המפה צריכים להיות מאחורי סורג ובריח.
        2. אני חושב שלקהילה הגאה מגיע שוויון זכויות מלא, אני בעד הפלות ובעד שאישה תחליט על רצונה.

        1. אפשר להיות קפיטליסט ולחיות במדינה עם מדד גיני (מדד חלוקת ההכנסות לפי האחוזונים) סביר כמו שארהב היתה בשנות השישים השבעים והשמונים ואפשר להיות מדינה של קפיטליזם חזירי עם מדד גיני (https://en.wikipedia.org/wiki/Gini_coefficient) שמטפס ועולה מאז ימי ריגן ולהגיע לנשיא שמשלם 750 דולר למס הכנסה כמו ארהב של היום. סין דרך אגב, צועדת בדרכה של ארהב.

  24. מייקל לוקח ללא ערער .

    היתרון הגדול של לברון
    אורך הקריירה שהיא באמת חסרת תקדים
    וזה לזכותו
    אבל על כך 2 הערות
    א. בזמנו של מייקל היית חייב לעבור במכללה ככה שזה 3-4 שנים לטובת לברון בגלל הסיטואציה

    ב. הסיבה היותר מרכזית היום ניתן להאריך קריירות לעומת פעם שבגיל 30 היו פורשים רבים .
    זה לא רק לברון זה גם פדרר ורונאלדו ואולי גם פרום
    וקצת פחות נאדל דיוקוביץ ומסי

    היתרונות של מייקל

    1. בשיאו היה בלתי מנוצח 6/6 בגמרים הפסיד רק לפני שניצח לראשונה או בשנת החזרה מהפרישה שעדיין לא היה חד .

    2. הסיבה היותר מרכזית הוא חיכה וחיכה עד שהארגון יצמח לרמתו .
    הוא לקח אליפות ראשונה בגיל 28 ומעלה עד שהצליח לייצר קבוצה מנצחת בבולס.
    לברון מצידו לא הצליח לעשות זאת בקליבלנד ולמעשה ברח ופרש מהפרוייקט ברגע האחרון .
    3. שמתקשר עם 2 ללברון היו יותר כוכבי על ממייקל וייד היה אפ וי פי פליאוף עוד לפני לברון והוא היה יותר יעיל ומשמעותי לארגון של מיאמי מאשר פיפן בשיקגו ( והערכתי מאד את פיפן ) צלע שלישית כמו בוש לא היה למייקל למרות שרודמן היה ענק אך רק הגנתית ובר'

    גם בקליבלנד היו למייקל גם את קיירי ( פחות טוב מפיפן אך טיפוס שלוקח יותר על עצמו) ולאב.

    כמובן שרודמן היה רק בחלק השני של מייקל.

    4. איכות התחרות של מייקל הייתה חזקה בהרבה.
    המזרח בתקופת מייקל היה הדומיננטי עם אחוז הצלחה יותר גדול ( בדיוק התגלגל לי ספר שכתבת על עונת 97 ובדקתי המזרח היה חזק מאזנית מהמערב) .

    בתקופת לברון המערב חזק בהרבה מה שנתן ללברון דרך יותר קלה עד הגמר ולעיתים קושי ממשי ראשון רק בגמר מול קבוצה שעברה מאבקים קשים כל העונה החל ממשחקים קשים יותר בסדירה וכלה בפליאוף
    5. למייקל אף פעם לא היה שחקן דומיננטי כמו דיוויס שאולי אף חשוב כרגע מלברון ואליפות לא פחות שלו וכנראה קצת יותר.

    6. בשורה התחתונה גם אם לברון ייקח אליפות העונה התוצאה עדיין 4-6 מייקל

    מייקל לקח 6 אליפויות ב 15 עונות כולל האחרונות בוושינגטון
    לברון 4 ב 17 עונות
    בקיצור מייקל לקח 40 אחוז מהעונות אליפות (וכל העונות "האמיתיות" זאת אומרת מאז שלקח את האליפות הראשונה ואז את כל העונות המלאות ששיחק עד שפרש פעם שנייה ואז היה מעבר לשיא )
    לברון פחות מ 24

  25. לא הכרתי את הPER. מדהים ההתעקשות של האנליטיקס לנסות לכמת את הכל לכדי נוסחה אחת, והדברים שהם מוכנים לעשות כדי להגיע למספר הזה. והקטע הכי עצוב שקריירות וחוזים נקבעים לפי המספרים האלה. לפחות זה מבוסס על נתוני אמת ולא על פיקציה כמו WAR.

  26. כשאני כתבתי את זה בטח הייתם ספקנים.
    הרי מה אני מבין.. בסך הכל מגיב בהופס.
    אז הנה..

    https://m.maariv.co.il/corona/corona-israel/Article-793215

    מומחים מדברים על סף הרגישות הגבוה של הבדיקות.
    שתבינו, לא צריך להיות מומחה בשביל להבין את זה אבל תיווכו בצורה כזו שגרמו לכם להבין שרק "המומחים" מטעם ממשלת ישראל יכולים להסיק מסקנות.. תבינו שזה ברמה הכי בסיסית שיש בביולוגיה

    1. דקסטר, זה לא ממש חשוב. למספר הנדבקים היומי אין באמת חשיבות מכרעת . הקרטריון היחיד לנחיצות הסגר נמצא אצל אשה אחת שמבלה את רוב זמנה ברחוב בלפור בירושלים אך מרבה לנפוש בסופי השבוע הקיסריה. לא באות לה בטוב ההפגנות נגד בעלה שמאימות לשמוט את הקרקע מתחת לרגליה. לכן יש סגר.

      1. מדהים אותי שאנשים שאני תופס מהם אינטילגנטים אשכרה טוענים את הטיעון האווילי הזה.
        מזכיר אגב קצת את זה לא?
        .
        "הם לא דואגים לנו, אני אומר לך. הם לא דואגים לבריאות שלך, אל תטעה. הסגרים על הערים החרדיות הם בלון ניסוי לקראת תחומי מושב לחרדים במדינת ישראל… זה מרגיל את הציבור הכללי לסגור בתי כנסת ביום שאחרי הקורונה". משה יעלון ויאיר גולן טוענים שנתניהו משליט דיקטטורה צבאית, אייכלר טוען שהוא מכונן אינקוויזיציה חדשה.
        המקור אגב אצל עמית סגל. עוד פשיסט שהתגנב למסך שלנו.

        https://www.facebook.com/AmitSegalNews/posts/3458897080799937

        1. שמע, יכולתי לומר לך שזה נכתב בחצי חיוך, אבל ביום חמישי היה בכנסת נסיון בועדת הפנים (או אחרת זה לא משנה) למנוע סגירת עסקים קטנים – עד 10 עובדים / נוכחים. בתחילה היה רוב להצעה, עד חכים מהליכוד הבינו מהיועצים המשפטים שמבמקרה כזה, אי אפשר יהיה להטיל איסור על הפגנות – כי היועץ המשפטי לממשלה קבע שהאפשרות להחיל מצב של איסור הפגנות קיימת רק במצב קיצוני של סגר מוחלט. אז לא החריגו את העסקים הקטנים. עכשו, מי אלו העסקים הקטנים? מוכר פלאפל, חנות בגדים ברחוב, חנות פרחים, משרד של יועץ מס וכו. אז תאמר לי אתה, למי כל כך חשוב איסור ההפגנות עד כדי כך שרק בגללו לא מאפשרים לעסקים קטנים להמשיך ולנסות להתפרנס. זה לא שהם ישגשו בתקופה הזו, אף אחד לא משגשג, אבל הם יוכלו ליצר קצת הכנסות שיעזרו להם לצוף? העסקים האלו מקבלים הכי פחות עזרה מהממשלה אז ככה להזיק?
          .
          דרך אגב, אהי באמת חושב שנתניהו ההפגנות לא מזיזות, הוא יותר חכם מזה וחי מסקרים. אבל הגברת? תראה מה הוא מסבר עליה בסוף העדות שלו במשטרה.

            1. אתה בטוח בזה?
              .
              בשנים שלאחר מלחמת בנון הראשונה גרתי בירושלים, בעיר הסתובבו הרבה סיפורי בגין (על מצבו הבריאותי / נפשי), שבדיאבד ולאחר שנים התבררו כולם כנכונים. אז היה הרבה יותר קל לשמור על ערפול ושום דבר פומבי לא פורסם, אבל כאמור, היו הרבה סיפורים.
              .
              גם על בית ראש הממשלה מסתובבים סיפורים. לפי הסיפורים די ברור מי ראש הממשלה בפועל ומי פועל ציתן. אז כאמור, הכל סיפורים, אבל, כאמור, היו גם סיפורי בגין.

            2. כשהייתי מתחילת החטיבה עד סוף התיכון עברתי כל יום ליד בית ראש הממשלה (בימים שהייתי הולך כן?) וואלה כל פעם שעברתי בתקופה של אהוד ברק הסתובבה לי הבטן, הרגשתי התכווצויות כאלו. לימים הסתבר שהוא מסתובב עם פדופיל וישנם חשדות שהוא בעצמו לקח חלק בפעילות פדופילית לכאורה. מה אתה אומר על זה?
              .
              אגב מהימים שלך בירושלים מה אתה יודע על: עליזה אולמרט? נאוה ברק? קצת חשוד שלא יודעים עליהן כלום לא? זה לא אומר שמשתיקים כאן משהו? (האמת שאם לא הייתה לנו כזו תקשורת פח אשפה מן הסתם היו צצים גם שם לא מעט עניינים)

            3. נראה לי שבכל מקרה ספק רב שאין לה השפעה מאוד משמעותית על ראש הממשלה

            4. יפה איך שהפכת את הספק רב אם אין (חבל שאין אפשרות לעשות הדגשה) הנה עוד טיעונים בהקשר הזה: לך תוכיח שאין לך אחות. לך תוכיח שלברון לא קנה את הליגה, ושלא מנסים לשרוק לו כי הוא התאגיד. באותה המידה: ספק רב אם אין אלוהים וספק רב אם הוא לא מעניש אותנו על הקורונה בגלל חטאים (אתה כבר יודע איזה..)

            5. בימי עליזה אולמרט כבר לא היתי בירושלים, אבל סיפורי תמונות הברושים הופיעו בעיתונות. על ברק וסיפורי הפדופיל אתה קורא בטוויטר אצל ילדז וחבריו ולא מאנשים בשכונה או העיתונות. בכל מקרה כל מעלילי אולמרט מפרשת בנק בריטניה (שנות השמונים), פרשת המעמ בבחירות לכנסת (אולמרט היה יור ועדת הבחירות של הליכוד, כולם הורשע פרט לו ושאר הירקות תמיד התפרסמו בעיתנות כך שלא היה צורך במשמועות. הדברים היו ידועים.

            6. אתה מגיב כאילו אין לזה עדויות וראיות

            7. תן לי החלטה ממשלתית אחת שיש לזה עדות (ולא אנשי לשכה זה לא ראיה)

            8. אני לא יודע אם שמת לב לזה כי בכל זאת זה מאוד בשקט ומחוץ לעין הציבורית והכל אבל המשפט הזה שראש הממשלה עומד בפניו כעת שאמור להתחיל בדיונים בינואר עוסק בין היתר ממש בדברים שראש הממשלה עשה בהשפעת אשתו.

            9. זה שהפרקליטות עשתה בו תרגילי חקירה פסולים? זה שהכניסו את המאהבת שלך ניר חפץ לחקירה בזמן שהוא שם? ההוא שחוקרת ניסתה לשכנע את בן הנחקר להחליף עורך דין? ואז זה כל השיח הזה "נשמט" מהפרוטוקול? עליו זה אתה מדבר?

            10. ברור, זה הכל הפרקליטות יצרו יש מאין. אחרי זה הלכו וישלמו לכל וואלה ואשתו שיספרו את הסיפורים המומצאים שלהם(אה סליחה טעות, הפרקליטות לא משלמת לאף אחד הם פשוט איימו עליהם בתיקים תפורים שיחרבו את החיים שלהם) לזה כמובן יש הרים של המון ראיות.

            11. אתה צודק. הרי סתם טומי לפיד קרא להם בזמנו יחידת טרור משפטי. והרי כל הסיפור עם יעקב נאמן זה לא קשור בכלל.
              .
              יקירי אתה יודע מה היה משכנע אותי לא רק שהוא אשם אלא גם לצאת להפגין (אם זה היה קרוב לבית ולפני השעה 22:00..) ? אם הדרג המקצועי במשרד התקשורת היה מתנגד ומדבר על כך שהיו שם תהליכים לא כשרים ולחצים פסולים. אבל לא זה המצב.
              .
              ובלי קשר ועם קשר. לא מפריע לך שכך מתנהלת חקירה שמטרתה להגיע לאמת? ככה הפרקליטות שלנו נראית? כך מתנהלות חקירות משטרתיות? אותי אישית זה הרבה יותר מזעזע

            12. שני הדברים מפריעים לי, אבל הקיום של האחד לא פוסל את השני. זה שצריך לנקות ולתקן הרבה דברים במערכת המשפט ובמשטרה בארץ לא אומר שכל מה שנעשה שם פסול ולא אומר שלא צריך לנקות את שחיתויות ופלילים בכנסת ובממשלה. כמו שבימין אוהבים להתלונן שבשמאל אף פעם לא מסוגלים להגיד שנתניהו עשה משהו טוב (וזה לא נכון אבל זה מה שאוהבים לספר מימין) בימין צריכים להיות מסוגלים לבוא ולא להשחיר כל דבר במערכת המשפט.

            13. וכן גם אם מתרחשים כמה דברים לא תקינים בחקירה מסויימת לא אומר שצריך לבטל את כל ההאשמות ולנקות את הנאשם מאשמה. אם זה היה כך היית יכול לבטל את המשטרה הפרקליטות וכל בתי המשפט כי לא היה לך תיק אחד שהיה ניתן להרשיע בו מישהו.

            14. אז אני מופתע כי מעולם לא שמעתי אותך מעביר ביקורת שכזו. וזה נראה שאתה מעדיף לקבל את גרסת הפרקליטות כמות שהיא בלי להטיל שום ספק באמינות הממצאים למרות שכל מה שכתבתי אני מניח שידוע לך (ועוד דברים שלא כתבתי)
              .
              לא כל דבר רע במערכת המשפט הבעיה שכשיש ביקורת כזו או אחרת קולות מות הדמוקרטיה או הסתה צצים כמו פיטריות. הנה קיבלנו לאחרונה את שיא האבסורד שיכול להיות שליאת בן ארי – משנה לפרקליט המדינה היא עצמה עבריינית, ולא רק שכך היא משתמשת בפרקליטות על מנת לקיים עבור עצמה שירותי דוברות. סלח לי אבל לי אישית קשה אחר כך לסמוך על כל אותם "ממצאים" שלך משום מה הם כל כך מזוהים עם האמת

            15. אני לא יודע מה הטענה שלך. אני בכלל לא דיברתי על זה כאן משום צד. לא בעד או נגד הפרקליטות, לא בעד או נגד נתניהו,לא בעד או נגד המשטרה.
              עכשיו אחת הבעיות, שגם אם אין שום בעיה עם כל תהליך אישור המיזוג בין בזק ויס והוא נקי לחלוטין וכל הדברים המוזרים זה לא יותר מצירופי מקרים לא ממוזלים עבור נתניהו, וזה משהו שבית המשפט יצטרך להחליט על בסיס הראיות שיציגו בפניו, נראה שההתנהלות שלו ושל משפחתו כלפי האלוביצ'ים הייתה כזאת בה הם הבינו שהם צריכים לעשות את הדברים הללו עבור משפחת נתניהו כדי שהאישור יעבור. עכשיו אני לא משפטן ולא עו"ד ולא מתמצא מספיק כדי לומר מה חוקי ומה לא ומה הפסיקה הנכונה אמורה להיות כאן. אבל כאידיוט מצוי טיפוסי, נראה לי שהמצג הזה שבו האלוביצ'ים מתפקדים כאילו הם צריכים לשחד את משפחת נתניהו מאוד בעייתי וגם אם הכל התנהל מצד נתניהו כלפי משרד התקשורת וכל התהליכים בצורה תקינה, מעשית הוא יכל לפעול לטרפד או לעכב את האיחוד וכביכול להחזיק את אלוביץ' תחת האיום הזה(אם כי אני לא זוכר אם ברור או לא ברור איזה איום כביכול גרם להם לפעול).

            16. נראה לי שאתה מבין את הטיעון שלי היטב אבל קצת מתעלם. אבל אתייחס בכל זאת:
              .
              אחת הטיעונים שלי היא על המשפט אופייני מעין זה "נראה שההתנהלות שלו ושל משפחתו כלפי האלוביצ'ים הייתה כזאת בה הם הבינו שהם צריכים לעשות את הדברים הללו עבור משפחת נתניהו כדי שהאישור יעבור." מאיפה אתה יודע את זה? על סמך מה אתה טוען משפט כל כך חמור שכזה. אני מניח שעל סמך ההאשמות שהפרקליטות מדברות עליהן. אז זה לקחת טיעונים של צד אחד ולהתייחס אליהם כעובדה. (אני מניח שנחשפת לאותו מצג דרך התמונה שהוצגה על ידי הפרקליטות)
              .
              רוצה את דעתי אז הנה: ההנהלות של נתינהו היא מסריחה. אבל לדעתי הוא ממש לא היחיד. הנה למשל יש עתיד העבירו לידיעות מליוני שקלים תחת הכותרת של "תוכן מקודם" – הרבה יותר שוחד ממש נתניהו עשה אבל משום מה את זה לא חוקרים. אז לקרוא לזה שוחד?! ואם אלוביץ' הרגיש כשבוי? (או התנהל והתנהג כאילו הוא שבוי) אז ממתי אנחנו מתייחסים לתחושות כאלו ואחרות כעובדות?
              .
              והנה הטענה המרכזית – בהקשר שלנו: אם אתה צריך ללכת כל כך רחוק בשביל לטעון את מה שטענת בהתחלה ש"נראה לי שבכל מקרה ספק רב שאין לה השפעה מאוד משמעותית על ראש הממשלה" על סמך הדבר הקלוש הזה ועוד יותר לטעון שהסגר (ואני לא מדבר על ההחלטה עצמה אלא רק על המניעים שלה) הוא בגלל ששרה לא רצתה את ההפגנות הללו. אתה מבין כמה מופרך ומופרע זה נשמע (רמז: מופרע אפילו יותר משרה)

            17. א) אני לא טענתי שהסגר בגלל ששרה לא רוצה את ההפגנות, אז זה מוזר שפירשת את זה כטענה מרכזית שלי, אבל אני רואה איך זה אשמתי שלא הייתי ברור ולוקח את זה עלי. my bad. כל מה שאני טוען שיש לשרה משקל משמעותי במה שראש הממשלה שלנו עושה. יש לכך ראיות ואני חושב שרוב בני האדם שמנהלים חיים עם בן/בת זוג שותפים להתנהגות ההדית כזאת.
              אישית אני חושב שנתניהו דווקא כן מודאג מההפגנות ושיש לו אינטרס לעצור אותן, וכן שההחלטות בנוגע לקיום סגר גם נגועות באינטרס להפסיק או לפחות להנמיך את ההפגנות. אבל באמת שאין לי כח ללכת וללקט את כל המקומות שכתובים בהם דברים שגורמים לדעה הזאת שלי להיות מה שהיא ולפרט אותן כאן ולפתוח דיון בנושא, אז אני מתנצל מראש על שאני לא הולך לעשות זאת.
              ב) יש ציטוטים של דברים שהאלוביצ'ים אמרו בחקירה ואולי גם מחוץ לה(מודה שאני כבר לא זוכר איפה) שאני לא רואה איך משתמע מהם פרשנות אחרת לפעולות שלהם אל מול מערכת וואלה. אם אתה לא נתקלת בהם אני מניח שלא יהיה קשה מדי למצוא אותם בחיפוש גוגל. כאמו אני לא יודע מה אלוביץ' הרגיש אבל אני בספק שאם אלוביץ' אכן הרגיש כשבוי זה קרה סתם ככה בלי שנתנו לו סיבה להרגיש כך. לי לא יצא בחיים להרגיש כך עם חברים ואני די בטוח שאם הייתי מרגיש כך אם חבר כלשהו הוא לא היה חבר יותר, וזה נראה לי נכון עבור רוב האנשים.
              ג) אני לא מבין איך אתה יכול לחשוב שההתנהגות של מישהו מסריחה ולא לרצות לראות אותו עף משם. אנחנו חייבים לדרוש התנהלות נקייה מכולם או שנמשיך לקבל אנשים שמוכרים אותנו לאינטרסים של בעלי הון וגורמים זרים שטובת הציבור הרחב בכללותו לא מעניינת אותם. אני רוצה שכל מי שמתנהג ככה יורחק מעמדות כח והשפעה על החיים שלנו בלי יוצאים מהכלל, ולא משנה לי בכלל איזה אידאולוגיה פוליטית הם כביכול מייצגים בכנסת בממשלה או בכל משרה ציבורית אחרת.

            18. בנוגע לא'. אני מחזיק ממך כאדם חכם, ואף יותר מכך. על רקע זה עוד יותר קשה לי לשמוע את מה שאתה אומר. זה נשמע לי פשוט טירוף. לא נראה לי שההפגנות הללו מזיזות למישהו למעט אותם קובץ מפגינים שיותר ויותר מזכירים לי את החרדים עם הניתוק והחשיבה שכל מה שקורה סובב סביבם (נגיד הקורונה הגיע כעונש על משכב זכור)
              .
              בנוגע לב' יכול להיות. הציטוטים הללו הגיעו כנראה מהדלפות ואני מאמין שההדלפות הללו באו ליצור מצג מסוים. ממעט שיבושי החקירה שבאו מצד גורמי החוק אני מניח שהטיעון הזה הוא לא מופרך בכלל
              .
              בנוגע לג'. אם הייתי משוכנע שאפשר אחרת אז הייתי רוצה שיהיה אחרת. תראה מה קורה בצמרת הפרקליטות: שי ניצן הציג לכל הפחות התנהגות מסריחה (למשל להוציא איסור פרסום על מנדלבליט אבל לא לסגור את התיק כנגדו אם כבר שבויים) ליאת בן ארי נחקרת וכנראה יוגש כנגדה כתב אישום (לא רואה אותה יוצאת מהסיפור הזה נקיה) מנדלבליט כנראה גם עבריין. אז אם נדיח את כולם מי כן יעשה את העבודה? ולמה אתה חושב שהבאים אחריהם שיתמנו לא יעשו דברים מסריחים?
              .
              הערה אחרונה (1): אני חושב שנתניהו צריך ללכת. הוא גמור והיריבים הפוליטיים שלו לא סתם עושים לו את המוות. כולם מריחים את הדם שלו והוא עדיין מתעקש להשאר למרות שהוא כבר ל מסוגל להנהיג ממשלה עם ההיחלשות הפוליטית שלו – כולנו משלמים את המחיר הזה. אבל אני מעדיף מישהו מסריח שיודע לנהל, מאשר מישהו צדיק שלא יודע לנהל.
              .
              הערה אחרונה (2): באישי ממש ממש מפריע לי שבתקשורת ובצד השמאלי של המפה מגוננים מגוננים ומאחדים שורות. אם השחיתות מפריע אז היא קיימת גם בצד השמאלי של המפה (שמאלי לכאורה. כמו שאמרתי קודם על פרשת יש עתיד והתוכן הממומן בידיעות) איך שותקים על זה? איך אין תחקירי רקע על אישיותו של נוני מוזס? אז תגיד את הטיעון "זה שהם לא בסדר זה לא אומר שנתניהו בסדר" אני אומר שזה נכון אבל קשה מאוד להאמין שהמוטיבציה היא לטהר שחיתויות . ואם המוטיבציה היא לטהר שחיתויות אז בכבוד בוא נעשה את זה בצורה אחידה ועקבית: נתחיל בנתניהו אין בעיה. אבל מיד אחריו נעבור לבית המשפט העליון שם קלמן ליבסקינד ועוד (פורסם לאחרונה גם בהארץ) מצאו התנהלות סופר מפחידה של המערכת (לא רק זה שחיות מעבירה תיקים לחברה קרובה שלה, מערכת בית המשפט יוצרת קשר עם ויקיפדיה על מנת לשכתב ערך שלה לפני הבחירה שלה עם עובדות שהן לא נכונות! תאר לך שנתניהו היה עושה את זה, איזה רעש היה כאן. או שגורמים בהנהלת בית המשפט מנסים לצנזר חיפושים בגוגל כנגד בית המשפט. אתה מתאר לך מה היה קורה אם נתניהו היה עושה את זה?!) אז לא קראתי עוד שהוגש נגד חיות כתב אישום. וגם לא יוגש. האם היית רוצה שהיא תתחלף?

            19. 1) אז נתניהו גמור וצריך ללכת. איך הוא הגיע למצב הזה? מה ההתרחשויות שהביאו למצב הזה?
              2) נתניהו בכל מקרה לא יודע לנהל אז זה בחירה מוזרה מצידך להעדיף את נתניהו.
              3) יש לנו הגדרה והבנה מאוד שונה של מה זה שמאל. אתה אומר שמאל אבל אתה מעשית מדבר על המרכז הליברלי והנאוליברלי(לפחות זה מה שהדוגמאות שלך). מבחינתי הם אויבים פוליטים גרועים לא פחות מנתניהו רק שרמת ההשפעה שהם יכולים לבטא ורמת השחיתות שהם יכולים להביא לה פחותה משמעותית כי לא היה להם את כל השנים של נתניהו ומרכז הליכוד לחלחל לכל המערכת.
              4) אתה מבין שיש גם משפט לנוני מוזס?
              5) ויקיפדיה בעברית זה בדיחה ככה שאני ממש לא אופתע לגבי כל אחד שפנה לעורכיה בצורה זאת או אחרת כולל אנשים עבור נתניהו, וההנחה שזה היה עושה רעש היא בגדר הנחה בלבד. אבל בכל מקרה לצייר את הפרשה הזאת כפרשת שחיתות זה או בדיחה לא רצינית או חוסר הבנה של מה זה שחיתות.
              6) בלי קשר לדוגמה הנ"ל, כן, אני אשמח אם תהיה חקירה נגד כל אחד ואחת ללא יוצא מהכלל ושישפטו וינוקו מהמערכת בהתאם לתוצאות החקירה והמשפט.
              7) אי אפשר לברוח מניקוי המערכת בתירוץ של כולם עבריינים אם ננקה לא ישאר מי שיעשה את העבודה. זה בדיוק הדרך להגיע למצב שכולם במערכת עבריינים ומושחתים. אם לא מנקים ופועלים נגד שחיתות התוצאה בשטח בפועל הינה עידוד שחיתות
              8) אתה מניח שההדלפות הן מהפרקליטות על בסיס מה בדיוק? איך זה משרת את האינטרסים שלהם?
              9) יש לך חשדנות וספק לגבי המידע שיצא לדעתך על ידי הפרקליטות אבל למה אתה לא שוקל שגורם אחר הדליף את המידע ולמה אתה לא חשדן באותה מידה לגבי הגורמים האחרים?
              10) זה מוזר שברור לך כל כך שההפגנות לא מזיזות לאף אחד. בדרך כלל בני אדם לא נוקטים בפעולות נגד דברים שלא מזיזים להם. בדרך כלל אם על סדר היום שלך יש בעדיפות השנייה לטפל במגיפה ואיפשהו הרחק מאחורה משהו יש משהו שלא מזיז לך אתה תגיע לטפל קודם בעדיפות השנייה ולא במשהו שלא מזיז לך. אבל אז בפועל בשטח אנחנו מקבלים העדפה של טיפול במשהו שלא מזיז לך על פני טיפול בעדיפות השנייה שלך, זה כנראה מעיד שגם אם איכשהו הסדר עדיפויות שלך הוא מה שאתה אומר שהוא הדבר הזה שלא מזיז לך בעצם דווקא כן מזיז לך וכנראה שגם לא מעט.

            20. 1) נשמע שיש לך תשובות להכל. אז בוא תפרוש את משנתך ל"איך הגענו למצב הזה" רק הפעם בבקשה בלי השערות. תוכיח שזה המצב ותוכיח שזה מתחייב מתוקף ההוכחות שהבאת. אין לך? אז אנא התנסח כאילו אתה לא יודע, וזה אומר טיפה יותר בזהירות.
              2) הטיעון והרטוריקה שבה אתה מתנסח פשוט מרדדת את השיח. לא בא לי ולא באתי להתנגח. אם זה המצב פשוט תיידע אותי ונפסיק עם מה שאני מנסה שיהפוך לדיאלוג
              3) אולי לא הדגשתי את זה מספיק – אני ממש לא חושב שהם משתייכים לשמאל. הם משתייכים למחנה ה"רק לא ביבי" אבל בימנו זה מספיק בשביל להתקרא "גוש המרכז שמאל" וכנראה שבמידת האפשר גם להקים ממשלה שהיא נוטה יותר למפלגות שמאל + המפלגות הערביות
              4) וואו יש משפט למוזס? באמת? צריך להוריד את הכובע בפני מי שמקדם את זה. אבל אם למישהו בתקשורת היה מזיז שהעיתון שלו מתנהל בצורה הזו, שבה מנסים לשחד ראש ממשלה וכנראה שמטים את הכתבות לכאן או לכאן לפי זה, היו צריכים לדבר על זה שוב ושוב ושוב. איכשהו זה לא קורה.
              5) שוב אתה מרדד את השיח ושוב חבל. אתה מחליט מהם הקריטריונים לשחיתות? חשבתי שאמרת שאתה לא משפטן, אבל פתאום אתה מבין גדול בהגדרות של שחיתות? זה בערך מקביל לטיעון שאתר וואלה הוא גם ככה זניח אז כל הסיפור הזה הוא שטויות. פשוט מפתיע אותי רמת הטיעונים שלך. חוץ מזה גם אם חוקית זו לא שחיתות ככה היית רוצה שנשיאת בית המשפט העליון תצטייר? כמי שמנסה להשפיע דרך אתר על הבחירה שלה? זה לא מסריח? באופן לא מפתיע פתאום יש הנחות למי שנוח לך. לפחות כך זה מצטייר בעיניי
              6) נגיד. אולי אלו העיניים הסובייקטיביות שלי אבל לא זכור לי שציינת עד כמה אתה חושב שההתנהלות של בן ארי היא לא תקינה ואיך יכול להיות שהיא עדיין בתפקידה. שויין
              7) מאיפה אתה יודע? תביא לי מערכת שהייתה במצב דומה ועברה תהליך של תיקון ואני איתך. 8) כי זה מציג את הנאשמים באור מאוד אשם
              9) כנ"ל זה מצייר באור מאוד מסוים צד אחד בפרשה
              10) לא הבנתי מה אתה רוצה.
              .

            21. 1) אתה מפרש אותי לא נכון. אני באמת שואל. אני ממש לא רואה איך הוא גמור כמו שאתה אומר.
              2) רק אמרתי שנתניהו מנהל גרוע ושלרצות בהמשך שלטונו כי הוא יודע לנהל זה שגיאה קשה. לא יודע מה אתה רוצה ממני
              3) אז מה אתה רוצה לשמוע ממני בעניין?
              4) אתה חי במציאות שראש ממשלה יוצר יותר עניין תקשורתי מבעלי הון. אתה יכול לטעון שזה לא מוצדק אבל זה נובע יותר מההנחה של התקשורת (באם נכונה או לא) שהציבור יותר מעוניין לשמוע על ראש הממשלה מאשר על בעלי הון.
              5) בסדר. תסביר לי מה בפרשת חיות ויקיפדיה זה שחיתות כי אני כנראה מחמיץ משהו.
              6) אתה זוכר גם שלא ציינתי שום דבר שאני חושב על ההתנהגות של נתניהו לפני ששאלו אותי במפורש? אם יש לך שאלה ספציפית לגבי התנהלות ספציפית של בן ארי תשאל ואני אשמח לעשות כמיטב יכולתי לענות עליה.(אני חושב שזה גם מה שאמרתי בעבר כשאמרת שאתה רוצה להעלות את הנושא בהזדמנות אחרת)
              7) אני לא מבין. אתה צריך דוגמה למערכות שניקו בהן שחיתויות כדי לחשוב שעדיף לנקות שחיתויות על לא לעשות כלום מולתת למושחתים להגביר את השחיתות? כאילו מדינות שלמות התפוררו על שחיתויות מערכתיות שלא עשו כנגדן דבר. אתה טוען שאנחנו נידונים למערכות מושחתות ואין לנו שום דבר לעשות בנוגע אליהן לנצח נצחים?
              8/9) הדלפות מהפרקליטות מציגות את הפרקליטות באור רע מאוד שהרבה יותר גרוע עבור הפרקליטות מהאשמה שכביכול מופלת על הנאשמים בהדלפות אלו. לדעתי אתה מתעלם כאן ממבט רחב על הרבה מו=אוד שיקולים של הרבה גורמים שונים. לעורכי דין של הנאשמים השונים יש הרבה יותר מה להרוויח והרבה פחות להפסיד מהדלפות אלו.
              10) אני אומר שעבור מישהו שההפגנות לא מזיזות לו נתניהו עושה הרבה מאוד כדי לעצור ולהשקיט אותן.

            22. מחר בבוקר. לילה טוב

            23. 1 אני חושב שליברמן זיהה הזדמנות לשדרוג המעמד שלו בעקבות תיקי נתניהו ועשה מספר צעדים על מנת להיות לשון מזניים
              2 אנחנו לא בזוגיות אבל לפעמים אתה אומר דברים בצורה מאוד מזלזלת. נעזוב את זה.
              3 לא. זו רק הבהרה
              4 אין לי מושג על סמך מה אתה אומר את זה. אתה מציג את זה גם כמצב נתון שבו התקשורת עצמה היא לא יצרנית ולבחירות שלה מה להציג באות כי הציבור רוצה לשמוע על נתניהו? נו באמת
              5 פחות מעניין אם הפרשה הזו היא שחיתות (חוץ מזה שיש כאן ניסיון ליצור מצג שווא תוך כדי שימוש במשאב ציבורי – מערכת בית המשפט, שהיא כלי מאוד חזק ויש שיאמרו אף מפחיד. האם לדעתך עורכי וויקפידיה הרגישו שונה מאלוביץ בעניין החופש לפעול כמו שהזכרת לעיל?) ויותר אם זה לא מסריח בעינך? יותר מזה האם זה לא מזכיר לך משטרים אפילים? ואם כן אז האם היא צריכה עוף לדעתך?
              6 האם לדעתך צמרת הפרקליטות והיועמש צריכה להיות מודחת? (מנדלבחיט, ניצן בן ארי)
              7 אנחנו לא מדברים הרי עךח שחיתות אלא על סירחון. הבאתי את הדוגמאות הנל בשביל להראות לך כמה אם תשפוט דברים לפי סירחון תשאר עם כלום ביד. אבל הרבה יותר מזה מי יקבע מהו סירחון ומתי משהו גם אם הוא חוקי הוא מסריח ולכן על אותו אדם לא לשמש בתפקיד. ונניח שסומסום יבוא וידרוש לחסום אותך כי אתה מדבר מסריח בעיניו ואתה אויב האנושות, למרות שלא עברת על הכללים. וכנל ידרוש לחסום גם אנשי צוות כי הם בתפקיד ולא יכול להיות שהם מתבטאים כך. נשמע לי מופרך
              8-9 אמרת אמרת. לא מקבל אבל אין לי איך להוכיח אחרת
              10 התחלנו את כל השרשור הזה עם הציטטה של אותו איש ציבור חרדי שטוען טיעון הזוי על כך שהסגר נועד על מנת לא לאפשר פתיחה של בתי כנסת (אני מקצין את הטיעון שלו כי זה לא בדיוק מה שהוא אמר אבל זוהי רוח הדברים) נשמע לי בערך אותו הדבר. סליחה. נשמע לי בדיוק אותו הדבר

            24. 1) זה לא מסביר לי איך נתניהו גמור.
              2) נראה לי שאתה מכניס יותר מדי פרשנות לדברי ולטון בהם אני אומר אותן.
              4) אתה מציג את זה כאילו התקשורת זה גוף אחד עם אינטרס פוליטי מובהק. אמנם לכל גוף תקשורת יש הטייה פוליטית כלשהי אבל רוב התקשורת(ובעיקר תקשורת המיינסטרים) בעיקר פועלת קודם כל על בסיס כלכלי ובשטח זה אומר על בסיס מה יביא רייטינג. ראש הממשלה יקבל פלטפורמה בכל ערוץ מתי שרק ירצה אפילו על בסיס יומיומי. בעלי הון לא. למה? כי זה מה שנתפס כמה שמעניין ומה שיביא רייטינג. לא ברור לי איך זה מעורר מחלוקת.
              5) לא, אני לא חושב שעורך ויקיפדיה חושש ממחלקת דוברות בית המשפט כאשר היא פונה אליו. אם אתה חושב שאסתר חיות צריכה לעוף כאן מתפקידה תסביר לי בבקשה מה היא עשתה כאן שראוי להעיף אותה כאן בעקבותיו, כי נראה לי שאתה רואה כאן סיפור אחר לגמרי ממה שאני יודע עליו.
              אם איך כאן שחיתות למה צריך להדיח אותה מתפקידה?
              לעבודה שלו הוא צריך להשפט עליהן במנותק ועצמאית.
              6) על מי אתה שואל ספציפית ועל בסיס מה ספציפית?
              7) אז אנחנו מדברים על דברים שונים. אני מדבר על שחיתות. זה שבן מאדם עובר עבירה שלא קשורה בשום צורה לעבודה שלו, לא אומר שהוא בהכרח צריך לאבד את העבודה שלו על בסיס העבירה הזאת. זה כן אומר שהוא צריך להשפט על העבירה הזאת ולשלם את המחיר עליה.
              8) אתה לא צריך להוכיח, לא אני ולא אתה יכולים להוכיח, אבל אתה בהחלט יכול לטעון. מה הרווח של הפרקליטות מלהדליף בכוונה ומה המחיר והסכנות שהיא משלמת עליהן? מה הרווח של המשטרה ומה יש לה להפסיד? מה הרווח של עו"ד של לנאשם א' ומה יש לו להפסיד? מה הרווח של עו"ד ב' ומה יש לו להפסיד? ותמיד יש את האופציה שההדלפה בכלל ממקור אחר ללא אינטרס ישיר להשפיע על המשפט, בין אם מדובר באיזה עובד זוטר או טכני באחד המקומות או כי המידע היום נמצא לא רק על דיסק און קי בכמה כספות אלא גם בכמה שרתים שמחוברים לכל העולם ואשתו.
              10) זה לא טיעון. אם אתה חושב שיש פגם בטענה שלי תציג מה פגום בה.
              בינתיים אחרי שביטלו את היכולת להפגין בבלפור, המשטרה וביביסטים מנסים להסתנן לתוך מערכות התקשור של המפגינים והביביסטים מנסים לארגן הפגנות נגדיות. אולי ההגדרות שלנו ל'לא מזיז' שונות.

            25. 4) אני מציג את התקשורת כגוף עם אווירה די ברורה. להציג את התקשורת כקודם כל מוכרת זו אשליה. אחרת היינו מקבלים כל היום את אופירה וברקו שהיו גם מגישים את החדשות. רייטינג הוא פקטור אחד משמעותי אבל אחד. זה בערך כמו שאני אטען שערוץ 20 או ישראל היום מורכבים מהרבה מאוד דעות אנשים ושבסופו של דבר המטרה שלהם היא להגיע לתפוצה רחבה כמה שיותר ולא לשדר איזושהי פרופוגנדה.
              5) אני חושב שאם אסתר חיות מסדרת תיקי גישור לחברה שלה שמתרגמים למאות אלפי שקלים. ויושבת בערעורים של חברה אחרת שלה, שמתרגם בסוף ליוקרה ולקידום, ויושבת בתיקים של חברות ביטוח על אף שבן הזוג שלה מתפרנס ואם אני זוכר נכון גם מייצג חברות בפועל (ומתוקף היותה נשואה לו אז גם היא מתפרנסת מזה) זה חמור מאוד. לא יודע אם זה פלילי אבל בטח שחמור. לא יודע אם היא צריכה לעוף אבל היא בוודאי צריכה לקחת אחריות ולהצהיר שלא תנהג כך יותר לעולם. בטח שלא תשקר. תקרא את סדרת הכתבות של קלמן ליבסקינד על ההתנהלות שלה (ואלו ממש אבל ממש לא המקרים היחידים שהוא מביא שם). והאמת קצת מוזר לי שעוד לא קראת.
              7) אז אני לא מבין את הסטנדרטים שלך. אתה מדבר על הגישה של "אז מה אם כולם עושים" וטוען שבגללה אנחנו תקועים עם הנהגה כושלת ושהגישה הזו אינה מקדמת אותנו. אז אני לא מבין היכן אתה חושב שצריך להחליף, ומתי אתה אומר שצריך להשאיר. חוץ מזה מי אמר שעל שחיתות במסגרת התפקיד כן צריך ללכת לבית? ישנו חוק כזה? אם כן אז כן ואם לא אז לא בדיוק באותה המידה.
              9) וואו זה פשוט להתעלם מהמובן מאליו. כשצד אחד מצויר בצורה רעה אזי ישנו לחץ תקשורתי, ירידה בסקרים, מרד מפלגתי.. להמשיך? אתה באמת חושב שהרווחים הללו לא קיימים. מה שבפועל קיים (וזה לא קשור לימין או שמאל) זה שהמערכת מרוויחה כאן המון כוח. ולזה היא בעלת תיאבון שלא יודע שובע
              10) הפעם בטיעון שלך הוא הקשר הקלוש. באותה המידה בדיוק אפשר לטעון שהקורונה היא המצאה של גורם במשרד הבריאות סתם מתעקש על מסכות כי יש לו קרוב משפחה שיש לו בית מרקחת וזה טוב לו לעסק. אם נתניהו היה היחידי שחושב על הסגר הזה אז סבבה. להבנתי גורמים רבים מקצועיים במשרד הבריאות גם לחצו שיהיה סגר. אז איפה הם בתמונה הזו? גם הם בכיס של נתניהו?
              11) טיעון עקיף ולא בהכרח קשור אבל חשוב. פעם גיא כמדומני טען ש"זו אותה הפרקליטות שהאשימה את אולמרט" אז אני רק אזכיר זו רק אותה הפרקליטות של כנופיית מע"צ ואותו בית המשפט שהרשיע אותם.

            26. 4) ערוץ 20 גם מכוון למכור אבל בוחר לעשות זאת לציבור מסויים בארץ. ישראל היום זה לא תקשורת אלא פחות או יותר תעמולת בחירות לא חוקית בלתי פוסקת. אתה מכיר מישהו שאומר התקשורת ומתכוון לישראל היום?
              5) אתה צריך להחליט מה מפריע לך, במקום לזגזג מטענה אחת לשניה. הבעיה שלי עם ליבסקינד שהוא שקרן לא אמין שמעוות את הדיווח שלו על בסיס אידאולוגי, אז אני מתנצל אבל אני לא יכול לקחת את הדברים שלו כאמת מהשמיים. בכל מקרה כל הנ"ל ראוי לבחינה ולטיפול, במידה ויש פגמים. יכול להיות שפעלה באופן פסול ויכול להיות שלא. לי אין מידע מספק לקבוע. אתה צריך לזכור שאנחנו מדינה קטנה וכמו שאתה כל הזמן פוגש אנשים שקשורים לאנשים שמכירים אותך איכשהו, אז מערכת המשפט עוד יותר קטנה וכמעט תמיד תוכל לבצע קישורים בין אנשים שיגרמו לכל בחירה פרסונלית של מישהו להראות כנגועה.
              7) אני לא במין מה לא ברור בסטנדרטים שלי. כשאתה קורא אותי כותב שחיתות מה אתה מבין שאני מתכוון?
              9) לא אמרתי שהרווחים לא קיימים. אמרתי שאתה לא יכול להביט על זה בצורה נאיבית וחד צדדית כזאת. אתה לא יכול להביט רק על הרווחים ולציין אותם כראייה מוחצת ולהתעלם לחלוטין מההפסדים ומהרווחים וההפסדים האפשריים עבור גורמים אחרים.
              10) תהרוג אותי אני לא מבין איך מישהו פועל נגד משהו לפיכך כנראה שהדבר הזה מזיז לו זה קשר קלוש.
              בנוגע לגורמים מקצועיים במשרד הבריאות יש טיעונים מצדם לכאן ולכאן, אז להתייחס אליהם כגורם המשמעותי הקובע שעל בסיס המלצותיהם התקבלה כאן ההחלטה, ועוד לאחר חצי שנה של זלזול מתמשך בהמלצותיהם זה נקודת מבט מוטה ועקומה.
              11) אכן לא קשור. כל אדם וכל גוף יכול לעשות דברים תקינים ודברים לא תקינים במקביל וזה לא בהכרח מעיד על כך שמעשה מסוים הוא פסול או תקין.

            27. 5) איבדת אותי. לא רואה טעם להמשיך דיון עם טיעונים שכאלו. בהצלחה חבר

            28. איבדתי אותך עם הטענה שליבסקיסינד מדווח באופן מוטה אידאולוגית ולפעמים אפילו משקר ושיש לקחת את הדיווחים והתאורים שלו בערבון מוגבל? זה מה שגרם לך לאבד אותי? (אתה טוען את זה על 99 אחוז מהעתונאים ושאר התקשורת) טענה עובדתית לגמרי שאין עליה ספק. כאן איבדתי אותך?
              תשמע, אני באמת כאן באתי עם הכי עדין שאני מסוגל, והכי פתוח להקשיב, ואני עוצר את עצמי מלהגיב בעוקצנות המאוד טיפוסית עבורי בערך 25 פעם בכל תגובה. יש לי הרגשה שהרגשות שלך מעורבות חזק מדי בשביל לנהל את הדיון הזה.

            29. אז אתה מוזמן להשתמש גם בתיאור "התותח" ואפילו "יותר תותח מהתותח". ואם ככה אתה "הכי פתוח" ו"הכי עדין" אני לא רוצה לדמיין לעצמי מה זה כשאתה בא רק להתנגח. כנראה שלנהל דיאלוג זה לא הצד החזק שלך. כאמור, שיהיה לך בהצלחה יקירי.

            30. אין לי מושג על מה אתה מדבר בכל נושא התותחים.
              אני די ממש ממש ממש חרא בדרך כלל גם בלי לבוא להתנגח, אז אני מאוד מתאמץ עבור אנשים שמראים שהם באים בכוונות טובות.
              לא רואה מה פסול בדיאלוג שניהלתי איתך.
              אני לא יודע איפה התנגחתי בך.
              אשמח לשמוע מה השאלה לגבי בן ארי מתישהו.

            31. אוף איתך..
              .
              (אני עובר עכשיו למספר בא' ב'. יש לי תחושה שנצטרך להשתמש מתישהו גם באותיות יווניות)
              א' תראה כשאתה בא ומוחק טענות של מישהו שאני מעריך (וכן אני מעריך את ליבנקינד ואת עמית סגל. הם באים עם דעות ולפחות לא מתביישים לומר זאת בניגוד לאחרים) אז בעיניי זה להתנגח בקונטקסט של כל הדיון שהיה לנו לפני.
              בגדול, אם אתה חושב שכל מה שהוא אומר זה שקר ואי אפשר לסמוך על הדברים שהוא מביא אז איך אפשר לקיים דיאלוג ככה? ואתה יודע מה יותר מזה בוא ותראה איפה ומה הוא סילף ואולי גם אני אקרא אותו באופן יותר ביקורתי. אתה לא יכול פשוט לשלוף טענות כאלו כי בא לך. או לקרוא להן "עובדות".
              ב' לומר שאני חושב ש99% מהעיתונאים הם שקרנים… נו באמת. אני פשוט חושב שהם משחקים לא הוגן. הנה ליבסקינד: יעל דן מראיינת אותו ושואלת אותו האם הוא לא בא מעמדה. והוא עונה לה האם את דרוקר היא גם הייתה שואלת את השאלה הזו. די ממצה. אבל אם תרצה תגיד ואתן לך דוגמאות דוגמאות?
              האמת שאת השאר כבר לא ממש המשכתי לקרוא.. איזה טעם יש לנהל דיאלוג אם משהו שאני רואה שאני רואה בו עובדה אתה אומר שהוא מסולף (פחות או יותר גם אם אלו לא המינוחים שהשתמשת בהם)
              לגבי בן ארי: אני תוהה רק לפי הסטנדרטים שלך עד מתי היא יכולה להמשיך לכהן אם בכלל זה משנה שבהנחה שהיא עברה את עבירות הבניה המיוחסות לה. והאם בכלל היא צריכה מתישהו לפרוש או שגם אם היא תורשע לדעתך היא תוכל להמשיך לכהן. בהקשר הזה ציינת הבדל אם זה נעשה כתוצאה מהתפקיד כמדומני (תתקן אותי אם אני טועה) אז בעצם זה ההבדל המהותי? האם במקרה של רצח או אונס גם תכיל לגבי ההבדל הזה?
              .
              בהזדמנות זו אומר שכדאי שתשנה את שמך לסנה. אתה פשוט לא נגמר. יותר עמיד מלברון וקארים.

        2. חגי

          ועצם זה ש 40% מהנדבקים הם חרדים אומר משהו שמחזק את בעלי העמדה של מרחק ומסכה כי אלה ילכו להיבדק מרצון רק אם הם באמת חולים קרי חום, שיעול יבש ושאר סימפטומים. בקיצור, מסכה ומרחק עד שמספר הנדבקים יקטן ויקטין את הסיכון של קריסת בתי החולים כשנגיע למאות ואולי אלפים שחולים קשה. שלא נגיע למצב של בתי חולים שדה בחורף עם מאות ואלפי חוליםקשה ומאות ואולי אלפי מונשמים.

          1. מסכה זה דבר שכל מי שלא מקבל אותו הוא פשוט פרזיט או סוציופט. מרחק לרוב האנשים ברוב הסיטואציות קל מאד לשמור והאחרים ראוי שיתאמצו ככל האפשר. הבעיה היא עם כל אלו שלא מוכנים לקבל את זה מכל סיבה שלא תהיה.

      2. נו באמת רן, אתה באמת מאמין שההפגנות האלה מהוות איזהשהוא סיכון לראש הממשלה?
        תמשיך לשגות באשליות….

        1. אני דוקא לא חושב שהן מסכנות אותו וכתבתי שלדעתי גם הוא לא חושב שהן מסכנות אותו. כתבתי שלדאבוננו לא הוא קובע ולכן יש סגר.

          1. אוקיי קיבלתי.
            את המחאה לא צריך להפסיק אבל לעשות אותה באחריות. קבוצות של עד 20 מפגינים, כל קבוצה באזור מגוריה. אחרי שייגמר הסגר, תחזרו לבלפור אבל להתחשב בבקשה בשכנים של הנהנתן…

  27. בפינת ג"ס להיום, הצהרה. נמאס לי מכל ההצעות לעסקה שבמסגרת ג"ס מחליפים את וויגינס ב… לא משנה. אז כך, אם זה לא יאניס, לא רוצה לשמוע על עסקה על וויגינס.
    .
    וויגינס אולי אינו האיש הכי מוחצן בעולם וכישורי המנהיגות שלו חלשים והוא גם סובל מחסרונות בריכוז (זה לא יקרה הרבה קלי, קרי וגרין סובבים אותו), רכות וכדומה בעיות שפוגעות באיכות ההגנה הקבוצתית שלו . כל אלו בעיות שניתנות לשיפור. אבל ככל שזה נוגע למשחק ההתקפה הוא בדיוק מה שהרופא רשם לג"ס. שחקן כנף, אתלט על, בעל יכולת קליעה טובה, שתשתפר ככל שילמד לבחור קליעות (מעטים כאן מכירים את המונח Klay-ups ושאר הכינויים שהאוהדים הצמידו לקליעות הלא ממש נבונות שלו), יכולת חדירה ובעיקר, יכולת ליצר לעצמו מצב קליעה.
    .
    וויגינס אינו DLO. הוא רוצה להיות בג:ס. הוא משקיע ומתאמץ. אז זהו. אני עם וויגינס לפחות לחצי עונה.

    1. חשוב לציין – וויגינס כבר שמונה חודשים בגולדן סטייט. אמנם לא היו ממש משחקים לקבוצה, אבל שמונה חודשים עם וויגינס. ועדיין לא שמענו אף שחקן יוצא בהצהרות כמה וויגינס רך ואי אפשר לעבוד איתו, וגם קושר אליו עוד שחקן אחר בלי שום סיבה.
      נבדוק התפתחויות בהמשך.

      1. פרט לשבוע וחצי האחרונים – מחנה האימונים הלא ממש קשה שקר העביר – רוב הזמן הוא שוהה ב LA, כלומר לא מתאמן אם הגרעין של הצעירים שחי ב SF. לפני זה הוא שיחק 12 משחקים וקיבל שבחים (חחח לא בלתי צפוי) מכולם. אם מסתכלים מנקודת המבט שלו, הוא די אומלל, כל הזמן קורא כמה הוא לא טוב, לא שווה את הכסף ומיליון הצעות לעסקה שהוא במרכזה. מבאסס לאללה.

    2. אישית אני חושב שכדאי שוויגניס יישאר. בסוף הוא שחקן מצוין בחיתוכים ולדעתי יצבור את ה14-17 נקודות בערב אבל ביעילות גבוה סוף סוף. אבל לומר עליו שיש לו קליעה טובה? פשוט אין לו את זה. וכנראה גם לא יהיה לו. נקווה שיעמוד על ה35% מהשלוש בשנים הבאות – זה יהיה ממש סבבה

      1. האחוז האפקטיבי שלו בקרירה דומה לזה של שון ליוינגסטון . ויגינס זורק הרבה יותר שלשות וקולע פחות טוב משמעותית מהעונשין. אז טובה כי ליוינגסטון נחשב לקלע טוב. אני מניח שחלק מהזריקות הפחות טובות שלקח היו תוצר של המעמד שלו והסביבה בה שיחק. בג"ס בחירת הזריקות שלו תהיה טובה יותר ולכן אני מאמין שהאחוז יעלה.

        1. תראה בדקתי את זה בזמנו בגדול וויגינס לא פוגע מי יודע מה בשלשות שנחשבות גם כזריקות טובות (קאץ'&שוט/שלשות יותר מ6 פיט מהשומר) בשלשות פינתיות שהן הז'אנר השלישי של שלשות טובות הוא דווקא סבבה. לא הייתי בונה שאחוזי השלשות שלו יגיעו פתאום לרף גבוה של 37% ומעלה.
          .
          שון נחשב למיד-ריינג'ר מצויין אני בהחלט חושב שלאמירה הזו ישנה אחיזה במציאות. אבל הוא לא סקורר מצוין בכלל, ואוי ואבוי אם הוא היה לוקח הרבה זריקות. לרוב היו הולכים אליו כאשר ההתקפה הייתה נתקעת או כאשר היה מיסמאצ'. אבל ליווינגסטון לא קלעי טוב. לפחות לא בעיניי.

  28. וואו יש פה יותר מדי תגובות לעבור על הכל…
    .
    אני רק אציין, למי שטען ששנות ה-90 היו חלשות ולכן מייקל שלט, שבהשוואה לכל עשור אחר – בשנות ה-90 היו הכי הרבה קבוצות של 60 נצחונות בעונה (רף סובייקטיבי שלי להגדרת קונטנדרית). אז לא – למייקל לא היו חיים קלים.

    1. מלבד הקטע שכמות קבוצות של 60 נצחונות בעונה זה פונקציה יותר של איזון בליגה וארועים לא קשורים בהכרח לכדורסל(פציעות ומוטיבציה של קבוצות להשקיע אנרגיה בעונה הרגילה לדוגמה או טריידים באמצע עונה כמו שיד ופיסטונס שלאחריו הם ניצחו בקצב של מעל 60 נצחונות לעונה אבל בעונה עצמה לא הגיעו ל60) בעונות מסוימות של קבוצות. בשלושים שנה האחרונות רק חצי מהאלופות ניצחו יותר מ60 משחקים בעונה(או שווה ערך בעונה מקוצרת). אז מדובר כאן במדד מאוד גרוע לאיכות הליגה.

      1. בדיוק, האמת לקח לי זמן לקלוט אני כבר לא חד כמו פעם מצטער !!!
        למה לא תחזור לכינוי הקודם? , הליגה בשנות ה90 בטח אחרי ההרחבה הייתה חלשה היסטורית,

        1. ממש לא חלשה היסטורית.
          זה לא נכון להסתכל על הליגה כמכלול. בהסתכלות כזו – בכל שנה הקבוצה הממוצעת ניצחה 41 משחקים…
          הקושי לזכות באליפות גדל ככל שיש לך יותר קונטנדריות – קבוצות שיכולות ללכת עד הסוף. אני לא זוכר אף קבוצה של 60 ניצחונות (אולי מלבד אטלנטה של לפני כמה שנים), שלא קיבלה התחשבות כקונטנדרית לגיטימית. כמובן – היו קבוצות של 55 נצחונות ואולי אף פחות שגם נחשבו מועמדות, אבל קשה לומר על קבוצה של 22:60 שאין לה סיכוי לגיטימי לזכות.
          אני לא אעבור פה על כל הרשימה כי אני לא זוכר, וגם כי BR החליטו לקחת כסף על השטויות האלה, אבל מציע שכל אחד ינסה לחשוב האם הוא מצליח להיזכר בקבוצה של 60 נצחונות שלא היה לה סיכוי סביר לזכות. לדעתי אין כאלה.
          מהזיכרון – בבדיקה שעשיתי אז – היו משהו כמו 55-60 קבוצות כאלה היסטורית, ומתוכן 15 בערך משנות ה-90, הרבה מעבר ל"חלקן באוכלוסיה".
          אז שוב – מי שרוצה לשים את הרף ב-58 נצחונות – בסדר. אשמח לראות בדיקה. אבל בשנות ה-90 היו קבוצות נהדרות כמעט כל שנה – הלייקרס בהתחלה ובסוף העשור, הספרס, ג'אז, פיניקס, סיאטל, יוסטון, ניקס, אינדי – קבוצות עמוקות שראו עצמן קונטנדריות לכל דבר ועניין, והיה להן את המאזן לגבות זאת.

          1. מה לא אתה עושה צחוק מילווקי אטלנטה ספרס וזה רק בשנים האחרונות, אפשר להוסיף את יוטה בהחלט לרשימה . שנות ה90 זה בדיוק אחרי שהליגה התרחבה מה שפיצל את הכישרון שגם ככה מוגבל בין יותר קבוצות.
            .
            אתה צריך לזכור את ההבדל בין עונה סדירה לפלייאוף לא מעט קבוצות ושחקנים ״פותחים רגליים ״ ונחים בעונה הסדירה על חשבון מאמץ.

      1. אתה בתול, אתה לא מעניין ואתה יכול להפסיק להגיב להודעות שאני שולח כי זו פעם אחרונה שאני מגיב לך.

  29. מי שראה את מייקל משחק ברור לו שהוא הגדול מכולם.
    הוא פשוט היה יותר גדול מהמשחק עצמו.
    אני שנאתי אותו ואת השיקגו בולס וכל משחק פלייאוף פיללתי שיפסידו, אבל ברגעי האמת זה פשוט לא היה כוחות, לא משנה מי עמד מולו

    1. אני ראיתי את שניהם כ-30-35 פעם כל אחד, ובמקרים רבים ממרחק 6-7 מטרים. אתה צודק בכל מילה. אני לא צוחק כשאני אומר שאולי הוא היה אלוהים בכבודו ובעצמו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט