מר נקודה למשחק: סיכום קצר של הגמר (2020) – משחק 1 / ינון יבור

שלום לכולם. אני ממשיך השנה מסורת שהתחלתי לפני שש שנים, לפיה לאחר כל משחק אני מעלה נקודה למחשבה, שאולי תעורר דיון מעניין או תיתן זווית קצת שונה של מה שכולנו כבר ראינו. אם יהיה עוד משהו לכתוב, אז אולי תהיה יותר מנקודה אחת, אבל אנסה לצמצם כי בסך הכל כולם כבר כותבים (כמעט) את הכל, ואין צורך לחזור על הדברים.

טוב – אז פעם ראשונה שהמדור הזה כולל התייחסות לקבוצתי האהודה – הלוס אנג'לס לייקרס. ואם בעבר היו לי קצת קונפליקטים לגבי האהדה הזו, בגלל סגנון המשחק והאופי באופן כללי, אני חייב לציין שהשנה זה ממש כיף לצפות ולהריע לחבורה הזו. כמו (כמעט) כל האלופות בעבר (רמז מטרים?), זו קבוצה שמתגאה מאוד בהגנה שלה, במחויבות לכל מהלך, באופי הבלתי מתפשר וברוח המלוכדת והחברית בין שחקניה. באמת כל הכבוד לראשי המועדון שייצרו כזו יחידה מגובשת.

לגבי המשחק – רבים כבר יתהו – מה כבר אפשר לומר על משחק שנגמר מעשית ברבע השלישי, ועוד כזה עם פציעות לשחקני מפתח של ההיט?

אז ככה – המשחק, בניגוד למה שכמה מגיבים בטח יגידו לכם, לא "נולד" גמור. הוא התחיל מאפס אפס. יותר מזה, הוא התחיל בריצה של מיאמי שהגיעה לסלים קלים כמעט בכל פוזשן, עם חסימות לקלעים/חודרים סטייל פאנתנאיקוס של אוברדוביץ' (כלומר – כל חסימה זה קיר ואי אפשר לעבור, מה שנותן יותר חופש לשחקן המכדרר). בצד השני הסתדרו יפה מאוד עם הגבוהים של הלייקרס ודחפו אותם החוצה, וכל סל של הלייקרס היה ברמת קושי גבוהה, לעומת לייאפים ו- uncontested shots של מיאמי. אחת הסיבות לסיפור הזה היא הכבדות של הלייקרס בהגנה, ובעיקר הווארד. ב-pregame הצעתי אולי לשחק עליו לפוסט, אבל באופן שבו התפתח המשחק, היה ברור שבשלב הזה הוא הרבה יותר liability מאשר יתרון (הדוגמה הכי טובה לכך היא דווקא המהלך הראשון של המחצית השניה, עם ה-אנד וואן של באטלר). אחרי מבול הנקודות שנחת עליהם, הלייקרס הפנימו שהדוקטורינה המתאימה כאן היא זו שחיסלה את יוסטון – "סמול בול" עם מרקיף מוריס במקום דוויט (ואפס דקות למגי, mind you). זה איפשר הרבה יותר מוביליות בהגנה, כמו גם עוד איום התקפי מרחוק שהגבוהים הקלאסיים לא יכולים לספק.

ההתאמה הקטנה הזו (ביחד עם יום קליעה מטורף, אני יודע..הרי בלי הקליעות בהתחלה זה היה 20 הפרש למיאמי ולא 13 ואז אין לדעת מה היה קורה) – ההתאמה הזו הביאה את הלייקרס למצב הגנתי הרבה יותר מתאים, הרבה יותר גמיש (קצת כמו המורי-בול ששגיא רפאל כתב לנו עליו), ומכאן הדרך חזרה למשחק היתה סלולה. מאותה נקודה זה כבר היה אחוז הקליעות הפנומנלי והפציעות שיצרו את ה-separation הדרוש, למרות שלדעתי גם בלי זה – המשחק היה בסוף הולך ללייקרס, פשוט כי הם פיצחו את מיאמי הגנתית אחרי רבע ראשון קטסטרופלי (בחלקו).   

להמשך – כמובן שחשב לדעת מה מצבם של הפצועים. הלייקרס לא יקלעו באותם אחוזים גם בהמשך הסדרה, אבל זו גדולתם – כשהם היו חייבים התפוצצות התקפית (גם מול דנבר) – הם השיגו אותה. ההגנה שלהם (שהחזיקה את ההיט על 39 נקודות ברבעים 2-3) לא הולכת לשום מקום, וצריכה כמובן להתכוונן ולהשתפר (שלום לך קנדריק נאן), אבל עד כה ווגל הוכיח לנו שזה בדיוק מה שהוא עושה – מגלה מוקשים ומפרק אותם במהירות (בסיבובים הראשונים זה לקח משחק שלם. בבאים זה מחציות או חלקי מחציות).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה יינון .
    מסכים איתך לגבמרי לגבי הלייקרס.דה שוט כתב לא מעט פעמיים שאם הוא היה אוהד לייקרס הוא היה מתבאס מהקבוצה וגם אז עניתי לו שבדיוק ההיפך.אני פשוט נהנה קודם כל מאותם סיבות שכתבת ובנוסף הכי אהבתי את המחויבות שלהם מתחילת העונה.כל משחק הלייקרס באו לשחק ולנסות לנצח בלי מנוחות בלי ניהול עומסים החברה באו לעבוד ונתנו עבודה.מה שבכלל מדהים זה שכל הסגל הזה הורכב מה שנקרא בזמן פציעות.קוואי משך ומשך את ההחלטה שלו,בזמן הזה כמעט כל השחקנים החופשיים כבר חתמו ואז הלייקרס אספו את כל הדחויים ואת כל אלה שכבר הספידו אותם ובנו אחלה קבוצה.
    עוד נקודה הפציעה של קאזינס ובעקבותיה ההחתמה של הווארד בהחלט יכולה להיות כאחד האירועים היותר חשובים שקרו השנה.

    1. לגמרי, בנו קבוצה תוך כמה ימים אחרי שקוואי החליט.
      ופה בפלייאוף הם בלי בראדלי (שחקן חמישיה), ושילבו יפה את מרקיף באמצע העונה.
      יש להם עוד אפסייד בטח להמשך הסדרה ומעבר לזה לעונה הבאה, רונדו למשל שיחק אולי חצי עונה עם האחרים

    2. מסכים עם הכל לגמרי.
      קבוצה שנבנתה באילוצים רבים, מגובשת ולוחמנית, וכל אחד יודע את תפקידו.
      אין "משחק בידודים מכוער בקבוצות של לברון".
      והכי חשוב? הגנה חזקה.

    1. לא מצאתי ציטוט מפורש בתגובות, אבל אני זוכר את עצמי אומר כשווגל נבחר לתפקיד שהוא מאמן הגנה מהטובים בליגה ואם לברון יתן לו לנהל את ההגנה וכולם יתאמצו בהגנה זו יכולה להיות הברקה.
      לצערי אני צודק

    2. מאמן הגנה מעולה.
      בסדרה הזו יש לו שחקנים יותר טובים, ועדיין היה צריך פה ערנות כבר בהתחלה כדי לשנות את המומנטום

  2. מעולה ינון. הפתיע שהבריחה של הלייקרס הגיעה כשהם שיחקו עם גבוה אחד, אבל זה קרה לא מעט בגלל ההתעקשות של מיאמי להמשיך לשמור אזורית כשדיוויס הסנטר היחיד – אני מאמין שנראה את מיאמי עוברת לאישית במשחקים הבאים כשזה יקרה. ווגל בעונה נהדרת ונראה שהגיע הרבה יותר מוכן לסדרה הזאת מספו.

            1. מסכים. אם כי אני חושב שהוא עוד יחזור אליה, רק אולי נגד הרכבים אחרים או בלילה שהזריקות לא נכנסות ללייקרס.

  3. תודה ינון, אחלה פוסט.
    יניב – אני חייב לך התנצלות (וכך גם לשאר אוהדי ל"א באתר).
    אתמול שיניתי מעט את דעתי, הלייקרס הם אכן מה שתיארת – באים להגן, להתקיף בחכמה, ובעיקר נלחמים יותר מכל קבוצה אחרת. אתמול כשעוד היה משחק, אפשר אפילו היה להינות מהם.
    יש לי הרבה סיבות מדוע אפשר להתבאס מאותה לייקרס, חלקן פרסונליות, חלקן ארגוניות, אבל מדוע להעלות אותן שוב כאן כעת? אני מוותר מראש. אין צורך.
    🙂
    היה תענוג לראות את קיי סי פי אתמול. קליעה, הגנה, האסל.

    1. בכלל כל הפליאוף הזה KCP מעולה,היו לו כמה משחקים רעים אבל בגדול השנה הוא מצדיק את החוזים המופרכים שהוא קיבל בשנים קודמות..

      1. הוא העלה הילוך מאמצע הסיבוב השני אבל קצת מגזימים עם שירי ההלל. החוזה עדיין מופרך פשוט עם החולשה היחסית של גרין וקוזמה הוא יותר מתבלט

        1. +11
          אני לא נסחף איתו ברמה הכללית, מדבר בעיקר על משחקים כמו אתמול – היו לו כמה כאלה בפלייאוף – הוא מביא אינטנס בהגנה ובהאסל כמו אמסטף. זה יפה לראות. בברלי לעשירים – עם יכולת ואתלטיות. הוא מתאים לקבוצה הספציפית הזאת, בוודאי שלא שווה את המיליונים ששילמו לו

        2. ברור שהוא לא שווה את הכסף. התכוונתי שהוא מה שנקרא ניצל את המצב ׳ללייקרס היה מלא כסף לבזבז. אז עכשיו לפחות הוא נותן תפוקה. היו לו משחקים בשנתיים קודם שהוא היה אסון מהלך

    2. הוא שחקן שמתעלה במעמדים חשובים, למרות שאין לו הרבה נסיון פלייאוף. לא מפחד מכלום, משתפר כל הזמן, ונבנה בין היתר ממוטיבציית העל שלברון איכשהוא העביר לקבוצה, כולם שם כבר של 120% ממה שציפו מהם בתחילת העונה, בעיקר רונדו, דוייט קארוסו ופופ.
      השילוב של דייויס בקבוצה נראה טוב מהתחלה, כאילו משחקים ביחד שנים. זו קבוצה שנבנתה עכשיו

  4. אני בעד כל מי שנגד הלייקרס הנוכחיים, אבל מצטרף למחמאות כשמגיע.
    בקיץ האחרון הם בנו סביב הגנה ולא סביב קליעה, בניגוד לתפיסה שהייתה על לברון, וזה מוכיח את עצמו. דני גרין ובראדלי היו ההחלטות הקלות, אבל רונדו, KCP, הווארד ובראש פרנק ווגל היו הברקות של פלינקה.

    1. בוא לא נתחיל עם מי שחשב שטרייד על דייויס זו טעות ושאם אני זוכר נכון (יכול להיות שזה היה מגיב אחר) אמר שצריך להטריד את לברון..

  5. אחרי כל ההערות האלה, חייבים להזכיר כמה ציטוטים שהיום נראים משעשעים:
    הלייקרס הם קבוצת סיבוב ראשון קלאסית
    הלייקרס יתקשו להכנס לפלייאוף בשל התחזקות קבוצות הסף כגון סקרמנטו
    צעירי ניו אורלינס יסיימו לפני הלייקרס בעונה הסדירה
    מסביב ללברון ודייויס אין כלום
    דייויס חלש בפלייאוף, עבר סיבוב רק פעם אחת
    לברון גמר את הסוס ב 2016

  6. ינון תודה .
    הכי חשובה היא הפסקה האחרונה מצבם של הפצועים זה כבר נראה רע בלי דראגיץ שאני הערכתי שיהיה האם וי פי או לפחות סגנו באם מיאמי תיקח את הסדרה .
    בלעדיו זה נראה רע מאד .
    התקווה היא שאולי נאן או אחד האחרים שנתנו עונה סדירה טובה ידעו לקחת את המקום שלהם במגרש ובכל זאת לתת פייט .
    אך זו תקווה קלושה וגם היא תלויה בכשרות מלאה של באטלר וכמובן אדאביו.
    אם הם יהיו בריאים אולי יחזור לי החשק להתייחס מקצועית .

  7. טור מצוין.
    הלייקרס בדרך לאליפות, והיא אלופה ראויה ביותר.
    אנתוני דיוויס לטעמי לא מקבל מספיק קרדיט עם כל האש שמושך לברון. הוא פשוט שחקן בלתי עציר, מיס מאץ' מהלך.
    בניגוד למה שחושבים (לדעתי) את לברון לא מעניין fmvp אלא הרביעית.

    1. ואגב, שאלה לשמעון (גם חיים יכול לענות), כי אני פשוט לא זוכר-
      כמה fmvp יש לקובי? כמה ללברון? אולי תרעננו את זכרוני.

            1. כן, זה מאוד קל

  8. The Action Network
    @ActionNetworkHQ
    ·
    18 דק׳
    Lakers Game 2 Point Spread vs. Heat…

    -4.5: Tue 2p
    -5.5: Wed. 11p
    -6.5: Wed. 11:30a
    -7: Thur. 12a
    -7.5: Thur. 12:30a
    -8: Thur. 11a
    -8.5: Thur. 2p
    -9.5: Currently

    As of now, 3 out of every 4 bets are on L.A. עיניים

  9. הלייקרס ניצחו בהגנה ובכדורים החוזרים.
    כל השאר (יום קליעה חזק, פציעות של מיאמי) זה בונוס.
    והשופטים כמובן 🙂

  10. תודה, אחלה טור ותמיד כיף לשמוע את הנקודות שאתה מעלה. לא יכולתי שלא לחשוב על ההתכתבות שלנו מאתמול בדיוק במהלך הזה שהזכרת בתחילת המחצית השנייה עם האוורד. ולמרות זאת, אני לא חושב שווגל יספסל אותו לחלוטין מעכשיו, אולי פשוט יוריד לו את הדקות או יחזיר אותו לספסל אם ההיט מנצלים את זה במשחק הבא.

    ההגנה של הלייקרס פשוט מרשימה.

  11. תודה לכל המגיבים.
    נראה מה ההפתעות של הלילה.
    לדעתי נאן יקבל הרבה יותר קרדיט. גם בכלל מה שעשה במשחק, אבל יותר בגלל שהוא מביא משהו שונה לגמרי לשולחן: גארד סופר מהיר וזריז, שלא היה ב"מתכון" של מיאמי עד עכשיו. נדמה ש plan A של ההיט סוכלה, ושהלייקרס פחות או יותר יודעים איך להתמודד עם הטיילרים והרובינסונים, ולכן ההימור שלי הוא שיהיה פה ניסיון לבלגן מאורגן שנאן יהיה המייצג שלו. סוג של ברבוסה על ספידים. זה אמור להיות מופעל לפרקי זמן קצרים, אבל הפעם לדעתי אין להם ברירה והם ישחקו את זה הרבה יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט