מתחילים להיכנס לעניינים – סיכום מחזור בליגת ווינר / אלעד אייל

הליגה המקומית נמצאת בעיצומו של המחזור ה 4-5, כשלא ברור מדוע קבוצה כנס ציונה למשל שיחקה את המחזור החמישי לפני הרביעי. בכל אופן כמו עובר שצבר התאים שלו מתחיל להתמיין לאיברים השונים, כך מתחילה הליגה שלנו לקבל צורה יותר ברורה, עם קבוצות הדרג העליון, ואלה שמשתרכות מאחור.

בדרג העליון אפשר למנות חוץ ממכבי את ירושלים וחיפה, ולא יהיה מופרך להעריך כי גם הרצליה ואילת יצטרפו אליהן. שאר הקבוצות מי יותר ומי פחות עדיין מחפשות את דרכן.

יש כמה נקודות מעניינות שראוי להתייחס אליהן:

ראשית הנטייה המוגזמת של תקשורת הספורט המקומית לאובר דרמטיות. אמנם אינני מחדש יותר מדי, אבל אחרי שכבר קברו את בלאט, וגרינברג תחת ערימת לבנים, ורק נשאר להחליט מה יכתבו על ה"מצבה" הספורטיבית כמובן, מתברר כי בכל זאת צריך לתת קצת קרדיט לאלה שעומדים על הקווים. הפועל ירושלים ומכבי ת"א מתחילות להתייצב ולצבור נקודות, כשגם פתיחת עונה אירופית טובה של שתיהן אמורה להעניק שקט נפשי בשני המועדונים טעוני הנפץ הללו.

אם כבר הזכרנו את ירושלים אפשר לראות כבר בשלב מוקדם של העונה, ניצנים של שינוי באווירה. הקבוצה פתחה עם שני הפסדי ליגה, ומחול החרבות מסביב כבר החל, אבל בהנהלה שקט וסבלנות שמאפשר לקבוצה להתמקד בשיפור הליקויים וגיבוש הסגל. כרגע ירושלים כבר עם ניצחון שלישי ברציפות, שינוי מבורך בהחלט לעומת רכבת ההרים, או השדים שהתנהלה במלחה בשנים האחרונות. ועל זה נאמר "שלא יגמר לעולם".

נקודה מעניינת נוספת היא השחקן הישראלי. מה לא נאמר על דעיכת השחקן המקומי והפיכתו לחד ממדי, וסותם חורים וכו'. מסתבר שמישהו שכח לעדכן את מורן רוט. וגם רביב לימונד סובל מחירשות סלקטיבית, ואפילו יותם הלפרין, אפיק ניסים, ואבי בן שימול ביטלו את מנוי העיתון שלהם לאחרונה, ונותנים פתיחת עונה מצוינת ודומיננטית, עם מספרים יפים ודומיננטיות רבה. איך זה קורה ?  דקות משחק, ומתן קרדיט לעשות וגם לטעות. כל השחקנים הללו מנהיגים את קבוצותיהם ביד רמה, ובמיוחד ראוי לציין את השינוי הגדול שנצפה במשחקו של הלפרין. יותם מציג יכולת נהדרת שכבר שנים לא ראינו ממנו, והוא הופך למנהיג של ירושלים. האם מכבי עוד תתחרט על ההססנות שלה לגביו ? בכל אופן מסתבר שאפשר גם אחרת. שאפו גדול למאמנים שעדיין מאמינים בשחקן הישראלי.

רביב לימונד. גם הוא סובל מחירשות סלקטיבית.

נס ציונה חמקה השבוע מתסמונת היום שאחרי, עם ניצחון דרמטי על בנקודה על הפועל ת"א 75:76 בחוץ. הקבוצה הסימפטית של נדב זילברשטיין (מאמן חודש אוקטובר) ומאיר טפירו ממשיכה להפתיע ועברה גם את המשוכה שאחרי הניצחון על מכבי. כרגע נשאר רק לבדוק האם ניצחון על מכבי כבר לא כזה מיוחד, (אצל טפירו זה כבר שגרתי) או שבאמת יש כאן קבוצה עם אופי מיוחד.

נקודה אחרונה להערב מופנית למנהלת הליגה. לא ברור מי קבע את לוח המשחקים, אבל לו"ז צפוף, מחזור מפוצל, ומשחק ליגה ביום שישי בצהריים לא בדיוק תורמים למשיכת קהל, ומעמיסים עומס מיותר על הקבוצות. אם רוצים ליגה ברמה גבוהה גם הניהול החובבני צריך לעלות מדרגה.

למי שמעוניין (ישראל קרמר, לא שכחתי) תוצאות המחזור:

הפועל י-ם – הפועל חולון 83:91

הפועל sp  ת"א – נס ציונה 76:75

גלבוע גליל – מכבי ת"א 85:74

גרינטופס נתניה – פנדור ראשל"צ 73:97

בזן חיפה – פתאל אילת 73:88

היום משחק השלמה בין אשדוד להרצליה.

נדב זילברשטיין. מאמן החודש בליגת העל.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. כנראה שהסיבה שנס ציונה לא סבלו מתמסונת של הפסד במחזור הנצחון על מכבי ת"א היא כמו שכתבת, בגלל שאת מכבי הם ניצחו בסגרת המחזור השלישי ומשחק הנצחון שלהם על הפועל ת"א היה במסגרת החזור החמישי. מה שאומר, שאת המשחק במסגרת מחזור הרביעי, מול גליל/גלבוע ביום חמישי הם כנראה יפסידו. רוצו למלא ווינר…

  2. אלעד,
    תענוג לקרוא אותך. בנוסף לתוכן, הפוסטים שלך הם מה- 'הנקיים' ביותר באתר מבחינת עברית, ניקוד, דקדוק, וכו'. ברור לחלוטין שאתה שם יותר לב מאחרים לשלמות מאמריך.
    כל הכבוד ממעריצה!

    1. סמדר תודה רבה, זו כנראה התוצאה של היותי חובב קריאה מושבע מגיל צעיר. ותודה גדולה לכולם כיף לקבל מחמאות כאלה וזה בעצם הדלק והמניע לכתיבה.
      שימי אשתדל להתמיד בסיקור. אגב יש גם טורים נהדרים נוספים על הליגה שלנו, ובאופן כללי יש באתר כותבים נהדרים. נראה לי שהשנה תהיה ליגה מעניינית ושוויונית יותר משנים קודמות ושווה לעקוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט