ניקס יומן עליבות – לא מתרגש מהסרחון / אלעד רבין

הרגע גיליתי שפוסט שלם שכתבתי נמחק לי, אינעל העולם. האמת שזה לא כזה הפסד גדול, אבל ננסה לשחזר תוך כד המשחק בין הניקס לבובקאטס.

אני חייב להתוודות שאני ממש לא מתרגש כרגע מהסרחון שהניקס הראו בשלושת המשחקים הראשונים בהם הם ניצחו נצחון מגעיל את מילווקי, הפסידו הפסד סביר לשיקגו בעיר הרוחות, והובסו בבית על ידי הזאבים ממינסוטה ואל תתנו לתוצאה הסופית להטעות אתכם.
אני לא מתרגש כי בניגוד לכל מיני מומחי הופס שכבר אחרי שלושה משחקים יודעים לנתח את הקבוצות בסכין מנתחים, אני חושב שעוד לא ראינו כלום מהקבוצות, והעונה הארוכה יותר מידי גורמת לקבוצת להתארגן תוך כדי תנועה, בניגוד לפוטבול שם כל הפסד יכול לחסל לך את כל העונה.
אני לא מתרגש כי בניגוד לקבוצה ההתקפית של שנה שעברה, השנה, לפחות תאורטית, יש הרכבי הגנה מצוינים.
אני לא מתרגש כי סטאט וקי מארט שיחקו עשר דקות למשחק כשהמטרה העיקרית בינתיים היא להביא אותם לשלבים המאוחרים של העונה בריאים ורעננים כמנהג הפלאח מסאן אנטוניו.
אני לא מתרגש מהמשחק של הניקס, כי גי אר סמית עדיין בהשעיה אחרי ששוב לקח לריאות כל מיני חומרים אסורים, ועדיין הוא האופציה ההתקפית השנייה הכי טובה בנמצא.
אבל בעיקר אני לא מתרגש כי בהתחשב בחוזים שהניקס מחויבת להם, הם עשו כמה העברות לא רעות בכלל.
המוטו העיקרי לדעתי בפרה סיזן היה ההפנמה שהיכולת בעונה הרגילה היא חשובה לכל מיני טופ טן למיניהם בסיכומי השבוע, אבל כשהכסף על השולחן והפלייאוף מתחיל, אז כל העונה יכולה להיות מוכרעת על ידי גניבת משחק חוץ כזה או אחר , או על שמירה על הבית.
הניקס של הפלייאוף האחרון היו כמו אוטובוס על קו בין עירוני של אגד שבטעות הגיע למתחם הפקקים של גוש דן. התקפת המעבר שלהם שסיפקה להם הרבה נקודות ושלשות במהלך העונה הרגילה, נעלמה כלא הייתה ברגע שהקבוצות היריבות בפלייאוף החלו לשמור הגנה אמיתית, ולניק לא היתה תשובה נאותה.
את הניקס עזבו שלושה שחקנים משמעותיים – סטיב נובאק הוא אולי הסמל של מה שטענתי עכשין, שחקן עונה רגילה מצויין שיודע להשחיל שלשות מרחוק באחוזים השחלות שאפילו החציל היה גאה בהם. אבל כל זה נעלם בהתקפה עומדת ואגרסיבית, מה שהתבטא בתופעה הפוסט טראומטית המכונה ״כאבי גב ממושכים בפלייאוף״.
עזב גם כריס קופלנד האיש והווילד קארד, שביום נתון מסוגל לשים שלושים על הלוח מכל מצב ובכל מצב, אבל בסדרה נגד אינדיאנה חזר להיות האיש שהסתובב באירופה כמה שנים.
והעזיבה הכי משמעותי לדעתי הייתה של גייסון קיד, גם בגלל שבניגוד לשניים הראשונים, הוא כן מישהו שאתה רוצה לתת לו את הכדור במאני טיים, אבל הנקודה היותר בעייתית היא המחברת שאותה הוא מילא בתרגילים של וודסון כאחרון התלמידים, ועלול לפתוח אותה במאבק עתידי השנה בין הקבוצ׳ות. האמת שהמעבר הזה היה ממש מטריד אותי אלמלא שיחק אצלו דרון וויליאמס הידוע ביכולתו לפטר כל מאמן ויהיה מה, לכן למרות זאת אני לא ממש מוטרד!
לעומתם הגיעו כמה שחקנים שחלקם עם נסיון מוכח במאבקים קשוחים , וחלקם יהיו כאלו אחרי העונה.
הגיע טימי גוניור שנראה כמו בחירת דראפט ראויה, ולפחות בהתרשמות ראשונית עולה למגרש בלי שום רגשי נחיתות, ומספיק שיראה מאית מהאופי של אבא שלו דיינו.
הגיע גם ברניאני שנותן אופציה דומה לנובאק בהתקפה , אבל דווקא בהגנה הוא נותן עוד סנטימטרים ליד הסל.
על בנו אודריך אפשר להגיד שמי שבילה שנים אצל הפלאח בטוח למד דבר או שניים על איך לשחק בפלייאוף.
ואחרון כמובן הגיע בסאבווי ישר למשחק מי אם לא שלום עולמי ואיתו קשיחות שלא היתה קיימת לפני כן בניקס, ועליו אני בונה ציפיות בתור האיש שיתחיל את אפקט הפרפר אי שם בשלהי העונה , אפקט שיגמר הפעם לפחות בגמר המזרח.
כל חולדה מבית מדרשו של לס (שלא לדבר על מכרסמים כקפיברות) יודעת שהמחילות של הפלייאוף הן לא המערות של העונה הרגילה. בהתחשב בתחזית ריאלית שהניקס יסיימו במקומות 3-5 במזרח בעונה הרגילה , עליהם להתכונן לסדרה אחת או שתיים נגד יריבות קשוחות כגון ברוקלין או שיקגו , וזה לפני שיתקלו בפייסרס או מיאמי. הסדרות האלו יהיו צמודות ויוכרעו בסוף על מספר מצומצם של מצבים שקשיחות תשחק שם יותר מכדורסל , ואני צושב שתפחות בהיבט הזה הניקס עשו השנה שיפור עם הסגל החדש, ולכן אני ממש לא מתרגש מהסרחון שהם מעלים בתחילת העונה

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. tאלעד, אולי אתה לא מתרגש מהסרחון כי יותר מדי התרגלת אליו.? נכון להיום, זאת הניקס הגרועה ביותר בעשר השנים האחרונות. לא מאמין שיקרה מהפך משמעותי לצערי. אני כותב לצערי, כי אחרי ישראל אין מקום שאני אוהב כמו ניו יורק, וכל קבוצות ניו יורק חרוטות עמוק בלבי!

  2. הניקס צריכים ללכת בדרכה של פילי או יוטה!! מה שיציל את הקבוצה הזאת זה רק בניה טוטאלית מחדש, והפטרות מכל השחקנים "הבכירים" כולל סטודמאיר ומלו!! אין דרך אחרת

    1. זהירות, כשלוקחים ממישהו מנגנון הגנה שהיה לו מקום חשוב בתפקוד היומיומי צריך לוודא שהוא מסוגל לעמוד בהתמודדות עם המציאות שניסה להדחיק.
      בעקרון אין לאוהדי הניקס את היכולת הזו, ולכן האלטרנטיבה היא בדרך כלל הנמכת ציפיות.
      אבל כמה נמוך אפשר לרדת עם מה שמצפים מהקבוצה המחוריינת הזאת? כמה????!!!!

        1. אוהדי הניקס נולדים לא מוכנים לעולם.
          חסרים לנו חושים ומנגנונים מאפשרי הישרדות, לעומת עודף מוגזם במוגבלויות חמורות.
          למעשה, אנחנו פלא טבע.

  3. בינתיים הצליחו לתת קרב לשרלוט. וודסון זה לא פופ. נובאק לא בעייתי בפלייאוף מפני שאף שחקן לא יכול לחיות ליד אנטוני והטמפיט השני.
    לניקס אין מה למכור עד שלא יבנו מחדש. שני דברים מדאיגים אותי:
    1. שאנטוני לא ילך ללייקרס חס ושלום
    2. שקיד לא ישחק את נתרגילים של וודסון כי זה אומר שיהיו שתי קבוצות ללא שיטה.

  4. הניקס מסריחים, אין וויכוח. אבל (בהנחה שהפציעה של צנדלר לא תשבית אותו ליותר מכמה משחקים) הם יסיימו ב3-5 במזרח , ויראו אחרת לגמרי עוד חודש חודשיים.

    1. לצנדלר יש אחוזי קליעה נדירים, רק צריך לדעת למצוא אותו בזמן הנכון במקום הנכון (שנה שעברה פלטון עשה את זה מצויין)

  5. זוועה. אנחנו זוועה.
    פלטון פחות טוב אפילו מהכפיל שלו, ג'מיר נלסון, אמארה פחות מהצל של עצמו, שומפרט מזכיר יותר ויותר את פפי תורג'מן בחוסר יכולת הכדרור, ברניאני הוא בדיוק מה שהוא. … כרמלו כנל, וודסון….
    די, אין לי כוח יותר… די.
    עדיף היה לבוסס במי האפסיים של השום דבר.

  6. מסריחים מסריחים אבל יכנסו לפלייאוף. מתי משחקים מול ברוקלין? הדרך היחידה לגרום לאוהדי הניקס לחייך השנה היא לפחות לנצח בסדרה מול הרוסים

  7. הסקת מסקנות לגבי קבוצה בעונה שנמשכת 82 משחקים לאחר ארבעה בלבד כשהיא שיחקה בהרכב מלא אולי שבע דקות במשחק קדם עונה אחד ז׳את תופעה כל כך ישראלית. אין לי ספק שהפלאח מסאן אנטוניו היה מפוטר בארץ לפחות בעשר עונות.
    הניקס יגיעו השנה לפחות לאותו שלב שהגיעו שנה שעברה וזה הסיבוב השני של הפלייאוף.

  8. עזבו שטויות, אם אתם מעוניינים בכדורסל מעניין, מותח והכי חשוב, אינטליגנטי, חפשו כדורסל ארופאי. בארה"ב מתעניינים רק באתלטיות, אבל אין שום מחשבה במשחק. לראייה, התקפות אחרונות כשהקבוצה עם הכדור בפיגור 3 והקבוצה השנייה לא עושה פאוול.

  9. אלעד, אני מבין את מסקנתך כאוהד, אבל לא כחובב כדורסל, מהסיבה הפשוטה שברור שהשנה יהיה יותר קשה להשיג מה שהושג שנה שעברה במזרח כי כמה וכמה קבוצות התחזקו משמעותית, מה שלא ניתן בכלל להגיד על הניקס. אז יש פה סיפור פשוט – הסיכוי להשיג את מה שהושג בשנה שעברה פחת משמעותית. סביר שיכנסו לפלייאוף באחד המקומות האחרונים, ישחקו מול קבוצה שפשוט טובה יותר, ויפסידו.

  10. מצחיק שאתה בונה על מר שלום עולמי שיעשה את אפקט הפרפר, קודם נראה שהוא לא מרביץ למישהו ומורחק לשאר העונה…

  11. הניקס לא התאוששו מהפציעה של ברנרד קינג מ1982, הם קודם כל צריכים פסיכולוג ברמה של פרויד לאחר מכן להעיף את כל ההנהלה הרקובה שחישקה אותם כעשר שנים עם שחקנים הזויים ששילמו עליהם הון עתק ורק אחרי זה יהיה אפשר לדבר על חזרה לימים הטובים שפיל ג'קסון עוד היה בצד הנכון של היבשת

  12. מה שרבין לא יודע זה שארטסט כבר מזמן לא יכול לשמור גארדים זריזים כמו פעם.
    עוברים אותו כמעט תמיד עם צעד ראשון, הוא יכול להיות קצת יותר טוב כשצריך שישמור כפוורד נמוך אבל לא יותר מזה.

    חכו שיגיע הרגע שהלבנים לא יכנסו לשלום עולם באחוזים סבירים- טובים כמו עד עכשיו.

    אם מבקרים את ג'יי. אר ומלו על בחירת זריקות גרועה וקליעה באחוזים של מרגרינה חכו תראו אוהדי הניקס מה קורה כשמאטה לא לוקח את התרופות בזמן.

    וודסון כמו קוקי ישאיר אותו על המגרש כי כמו רבין הוא יאמין להגנה שלו ולזה שהוא "יחנך" ו"יעלף" את כל השאר.

    בקיצור הניקס זו שגעת אחת גדולה העונה, קבוצה שנראית מבוגרת ב–5 שנים ממה שהיא, קבוצה שתאבד את עצמה תוך כדי העונה ואם תגיע לפלייאוף תקבל בעיטה בתחת סיבוב ראשון.

    אבל אם אתם רוצים להאמין לרבין ולהמשיך לקרוא את השטויות שלו, תפאדל.

    1. קי700, אתה יודע, כמו שלימדת אותנו על קרטר ווילאמס….
      אתה יודע הכל , תמיד איזה שלושה חודשים אחרי שזה כבר קרה.
      אולי תספר לנו על המעצמה מפלורחדה מיאמי היט? בטוח שאתה גילית אותה והימרת עליה נכון?
      אני גם די בטוח שאתה כזה מבין , ועשית כל כך הרבה כסף מהימורים על ספורט , שנמאס לך להרוויח ואתה משאיר לאחרים קצת שאריות, ובינתיים מתעסק בתקרות שעוני דישון.
      בינתיים תכנס כמו ילד טוב לכל פוסט שלי ותקרא בעיון, אולי תדע עוד דברים חוץ מלקרוא שעון דישון .

  13. קי 700 , האיש האגדה והטמטום (ושעוני הדישון) , הרגת אותי מצחוק עם המסקנות שלך לגבי הבזבוז זמן, אבל מי אני שאעליב איש ״משכיל״ שכמוך , כשאתה עושה את העבודה כל כך טוב בעצמך…
    תמשיך לא לבזבז את זמנך היקר (כמה יקר כבר יכול להיות בשעוני הדישון??) ולהכנס לכל פוסט ופוסט שלי כמו ילד טוב ירושלים, אולי בסוף יכנס לך משהו לראש הריק אחרי שהשפעת הכימיקלים של חומרי הדישון תתפוגג במקצת.

    הייתי שולח אותך להתפרק על אחת העיזים בחצר שלך אבל אני לא ארד לרמה שלך

  14. זה מתחיל להיות משעשע.
    קצת קשה לי לריב עם ילד בן 12 פחדן שמפחד להגיב בשמו בגלל ש הוא מודע להיותו מוגבל שכלית, אבל זה באמת משעשע אז אתה לא מותיר לי ברירה.
    אני יכול לרמוז לך איש טיפש, שאתה רחוק מאד בניחושים שלך לגביי, כמעט רחוק כמו בניחושים שלך באנ בי אי (אני לא מחשיב את הניחושים שאתה מנחש את העבר בהצלחה, את זה אפילו הילדה שלי בת 5 כבר יודעת לעשות)
    חקלאי דרומי אעלק, המקסימום שאתה יודע זה כנראה לתת הוראות לתאילנדים ולדפוק עיזות, וגם בזה אני מחמיא לך

    1. למרות שקל להאמין שרבין הנרקסיסט והאובססיבי מסוגל להגיב לעצמו בשביל שיחשבו שהפוסט שלו מעניין מישהו, אני מבטיח לך שזה לא אותו בן אדם.

      קל להבדיל רבין הוא חנבץ עם משקפים ובלי הרבה שיער על הראש.

  15. אלעד אנחנו יכולים לדבר על הניקס מהיום עד מחר , אבל השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא האם אנחנו רואים את הניקס עם יתרון ביתיות בסיבוב הראשון ?
    כי אני לא רואה שום מצב שהם מסיימים לפני היט\פייסרס\בולס\נטס.

    1. זה בדיוק מה שהטור מנסה להגיד, זה לא כל כל משנה. ונגיד ונגמור 5 ונשחק נגד בולס או נטס, האם אתה חושב שזה כזה מופרך שננצח אותם בחוץ?
      אני לא!!
      הפציעה של צאנדלר בעייתית, הניקס יעברו כרגע לשחק כמו מיאמי עם ברניאני כסנטר פותח. יש להם 20 משחקים לפחות עד שיחזור, לדעתי יהיה מעניין. אני די בטוח שכשהוא חוזר הם במאזן חיובי!!!

      1. לא רק שאני לא מאמין שהם ינצחו בחוץ , אני משוכנע שהם לא יצליחו לשמור על הבית.
        אני לא חושב שהם יכולים להתמודד עם הגודל והכשרון של הנטס , אני בטוח שהם לא יכולים להתמודד עם הפיזיות והאינטנסיביות של הפייסרס\בולס\היט , ומעל כל זה – איבדתי אמון במלו , הוא לא יוביל שום קבוצה לאליפות.

  16. כרמלה לא יכולה להוביל את הניקס גם אם יואינג יחזור לקבוצה.
    שחקן שחור משחור,יכול להצטרף לחמאס:אלוף בזריקות לבנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט