פינת הגולש הצעיר: השבוע שהיה בכדורסל האירופי / אריאל בנדר (17)

אריאל בנדר בן 17 מקריית ים ואוהד ברצלונה. זהו מאמרו הראשון עבורנו.

*

פתיחת עונה חלשה שלו. ניקולה מירוטיץ' בברצלונה

בימים והשבועות הקרובים ייפתחו הליגות האירופיות השונות – היורוליג, ליגת האלופות והיורוקאפ. השבוע חזרו כבר ליגות בכירות אחרות ברחבי אירופה, הליגה הטורקית, הליגה האיטלקית והליגה הספרדית שכבר חזרה קודם לכן אך סיפקה בשבוע האחרון תצוגות מעניינות. בואו נדבר על הליגה הספרדית:

כאוהד ברצלונה אני רואה את כל המשחקים שלה (ניצחה 2 מ-2), אבל לא מרוצה. הקו הקדמי מאכזב עד עכשיו כשאברינס הציל את הקבוצה. אמנם העונה רק התחילה, אבל 16 איבודים למשחק ושני ניצחונות דחוקים על מלאגה (79:70) וסן פאבלו בורגוס (89:86) עלולים להוביל להתחלה רעה ביורוליג. משחק הפתיחה ב-1.10 נגד צסק"א מוסקבה הופך למעניין במיוחד לאור תוצאות אלו.

ההפתעה הנעימה עד עכשיו היא באסקוניה – 3 ניצחונות, מאזן 0-3 ושילוב בין הגנה (ספגה 76.6 נקודות למשחק) והתקפה (83.6). חזרתו של שון דאוסון אחרי שנתיים בחוץ למגרשים מעודדת גם כן, לאלה שמחפשים את הזווית הישראלית.

הליגה הטורקית:

פנרבחצ'ה ואנדולו אפס, שתי קבוצות יורוליג חזקות שמשחקות רמה מעל הליגה הטורקית ניצחו ובגדול את שני המשחקים שלהן. פנרבחצ'ה הייתה הראשונה לנצח כשאתמול הביסה את אורמאנספור בתוצאה 105:72. ננדו דה קולו ולורנזו בראון מסיימים עם 41 נקודות משותפות, 22 לדה קולו ו-19 לבראון. פנרבחצ'ה ניצחו את כל הרבעים שלהם כשהם קולעים ב-55.4% מן השדה, 11 שלשות ב-39.3% ו-75% מן העונשין והם מכוונים כמובן לאליפות שחמקה להם בשנתיים האחרונות.

לאחר מכן, אנדולו אפס ניצחה את גלאטסראיי בתוצאה 80:56. סאנלי בלט עבור אנדולו אפס מן הספסל וסיים עם 18 נקודות ו-9 ריבאונדים. מיצ'יץ', סימון ודאנסטון סיימו גם הם עם ספרות כפולות, יחד עם כריס סינגלטון שהוסיף 9 נקודות ו-7 ריבאונדים. לא היה יום קליעה גדול של אנדולו (42.7% מהשדה, 9 שלשות ב-34.6% אחוזים ו-63.6% מהעונשין). מה שהביא לאנדולו אפס את הניצחון הוא עבודת צוות: אנדולו מסרה 20 אסיסטים לעומת 11 אסיסטים של גלאטסראיי, חטפה 12 כדורים לעומת 4 של גלאטסראיי, איבדה 9 כדורים בלבד לעומת 19 של גלאטסראיי ולקחה 16 כדורים חוזרים בהתקפה לעומת 5 של גלאטסראיי, ניתן לראות שאנדולו אפס הייתה טובה יותר בנתונים האלו. בשנה שעברה ביורוליג אנדולו התבססה על יכולת ניהול המשחק של מיצ'יץ' וסימון והשניים יצטרכו להיות במיטבם גם העונה.

נסיים עם הליגה האיטלקית:

הליגה האיטלקית נפתחה אתמול במשחק בין טרוויזו לטרנט. טרוויזו פתחה היטב, מה שהעלה אותה ל-52:38 בסיום המחצית הראשונה, אבל טרנטו חזרה ברבע שלישי טוב ועלתה ליתרון ברביעי. טרוויזו השתלטה על המשחק בחסות דיוויד לוגאן, אקס מכבי תל אביב שקלע 17 נקודות, וניצחה בסופו של דבר, 84:80.

הם עשו את זה עם יום קליעה טוב מהשלוש – 11 שלשות ב-50% לצד 82.6% גבוה מהעונשין, בזמן שטרנטו מחטיאה ומסיימת עם 62.5% קבוצתי ונמוך. מלבד לוגאן דווין ראסל נתן 15 נקודות ו-9 אסיסטים ומתאו אימברו האיטלקי קלע 14 נקודות ב-18 דקות משלו. בטרנטו גארי בראון (19 נק') וג'אקורי וויליאמס (21 נקודות ו-6 ריבאונדים) בלטו.

הפייבוריטיות לאליפות באיטליה נשארו ארמאני מילאנו, שזכתה בסופר-קאפ האיטלקי בחסות ג'יג'י דאטומה וסרחיו רודריגז. וירטוס בולוניה של מילוש תאוסודיץ' בן ה-33 תנסה להפתיע.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כתבה טובה אריאל, תמשיך לכתוב לנו. ברצלונה אכן לא מדהימה עד עכשיו אבל העונה רק התחילה – הם יכולים לצפות (ולקבל) יותר ממירוטיץ' או מויקטור קלאבר. אני חושב ששאראס יודע מה הוא עושה, גם אם זה יעלה בכמה הפסדים עכשיו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט