כוח בלתי עציר נפגש עם אובייקט בלתי ניתן להזזה (לייקרס – נאגטס, משחק חמש) / עידו רבינוביץ

כוח בלתי עציר נפגש עם אובייקט בלתי ניתן להזזה (לייקרס – נאגטס, משחק חמש) / עידו רבינוביץ

לברון ג'יימס מעולם לא הפסיד סדרה כאשר עלה ליתרון של 3-1, הדנבר נאגטס חזרו מפיגור כזה כבר פעמיים רק בפלייאוף הזה. הלילה, אחד מהרצפים האלה עומד להשתנות כאשר הלייקרס יקוו לגמור את הסדרה ולהעפיל לגמר הראשון שלהם מאז האליפות האחרונה שלהם ב-2010.

כל ריצת הפלייאוף של הצהובים-סגולים הייתה בסימן קובי ברייאנט ז"ל, זה מתחיל מ-"Mamba on 3" שהשחקנים אומרים בסיום כל התקבצות, וכלה באנטוני דייויס צועק "קובי!" אחרי שהוא קלע את שלשת הניצחון במשחק השלישי של הסדרה הזו.

הממבה השחורה אהב לחגוג וידע להפיק את מירב ההנאה מהמשחק אותו לא הפסיק לשחק כל חייו, עם זאת, הוא ידע מתי לחגוג. כאשר הלייקרס הובילו על דוויט הווארד והמג'יק בגמר של 2009 בתוצאה 2:0, קובי נשאל על ידי אחד העיתונאים מדוע הוא לא מחייך. הרי קבוצתו שמרה על הבית ורחוקה שתי ניצחונות בלבד מהאליפות הנחשקת. "על מה יש לי להיות שמח?", הוא אמר, "העבודה לא הסתיימה. העבודה הסתיימה? אני לא חושב".

11 שנים לאחר מכן, הקבוצה מעיר המלאכים נמצאת מרחק יריקה מהגמר הגדול כשניצחון בודד בשלושת המשחקים הבאים יספיק להם כדי להשכיב את הנאגטס לישון. אבל החבורה של מייק מאלון לא זרה לפיגור כזה, הם מאמינים שהם יכולים לעשות זאת, ועובדה שהם אכן עשו זאת נגד שתי קבוצות מוכשרות בדמות הג'אז והקליפרס.

למרות היתרון המבטיח, בשום שלב הנאגטס לא נראו נחותים ללייקרס עד כה בסדרה. המשחק הראשון היה שייך לחבורה של פרנק ווגל לאחר תצוגה התקפית אדירה של הלייקרס. במשחק הזה מייק מאלון שיחק עם עשרה שחקנים מספר דו ספרתי של דקות ו-12 שחקני דנבר עלו על הפרקט סך הכל. בשלושת המשחקים הבאים הוא קיצר משמעותית את הרוטציה, שתי הקבוצות קלעו בין משחק 2 ל-4 בדיוק אותו מספר נקודות: 325.

דיברנו כבר רבות על ההתאמות שמאמנים צריכים לעשות בפלייאוף, והתאמה משמעותית שביצע פרנק ווגל אצל הלייקרס במשחק מספר 4 הוא לפתוח עם דוויט הווארד. הגבוהים של דנבר, כולל ניקולה יוקיץ, התקשו להתמודד עם המפלצת האתלטית על הקרשים. האדם שנודע במשך שנים כ-"סופרמן" של הליגה קטף 11 כדורים חוזרים, שישה מהם בהתקפה, ב-22 דקות של משחק ושם גם 12 נקודות חשובות שעזרו לקבוצתו לנצח בתוצאה 114:108.

מייק מאלון ומתלמדיו הוכיחו שהם לא מפחדים מכלום, שום דבר לא יתיש אותם. אבל אולי המציאות תתפוס אותם, אולי הפער בכישרון יתעלה על כוח הרצון, או הם יצליחו להאריך את הסדרה לפחות למשחק אחד נוסף. הסלטיקס גורמים להיט להזיע אחרי משחק מספר חמש, דנבר יכולה לעשות את אותו הדבר הלילה.

הימור: אף קבוצה לא תברח עם המשחק הזה, במיוחד לא כאשר שני הכוכבים של הלייקרס מתמודדים עם פציעה מסוימת. אבל, לברון זה לברון, ובמשחקים כאלה הוא בא להרוג. 3 הפרש ללייקרס בסיום.

לפוסט הזה יש 444 תגובות

    1. הם תמיד בדו"ח פציעות .
      בכל מקרה דיוויס סובב קרסול במשחק הקודם (אם לא שמת לב לחפירות האינסופיות בנושא )
      לברון סוחב תמיד לגרויין.
      אל דאגה שניהם ישחקו.

  1. טוב, חד וחלק, לפני ולפנים, מלגו ומלבר, ויפה שעה אחת קודם-
    יש 0% סיכוי לדנבר לנצח היום. אפס אחוז.
    אם אנסה לגייס את מעט האופטימיות שנותרה בי- 0.6% סיכוי

  2. ערב צח ערב זך, תודה על אחלה פריוויו עם אחלה כותרת 👍👍
    .
    הלייקרס כל הזמן מבלפים, יש להם כאילו קלפים חזקים, אז היריבים נבהלים ו-״מתקפלים״.
    הערב דנבר קוראת את הבלוף!
    לא יהיה קלאץ׳ אמיתי, רק מיני-קלאץ׳.
    דנבר בואכה דו סיפרתי.
    .
    פאני תרשום (תן ואלידצייה, כנגד כל הסיכויים)
    .
    נ.ב.
    קצת קשה לקום שוב באמצע הלילה, נדמה לי שזה משחק חמישי ברצף, ועוד כשמדובר תאכלס ב-WWE אבל מזוכיזם טוב אף פעם לא הפריע לנו, אז מקווה שאצליח איכשהו להופיע לבלוג החי.

      1. מברוק על המאמרים – בתור סטודנט ניצחי אני תמיד מעריץ את החוקרים – מייצרי "גוף הידע"
        שחקת אותה!

      2. הרגע ריאל עלתה ל-0:1 וראמוס הצליח איכשהו להחמיץ לבד משלושה מטר, בלי קשר מאנ יונייטד שלך ניצחה 2:3 אז זה היום שלך (עם סלטיקס). צ'לסי אף סי שלי חזרה בנס פח-כד השמן ל-3:3 אחרי פיגור 3:0 שער של תמי-4 אברהם בדקה 93.
        יום מטורף – חייב להסתיים בניצחון של דנבר

  3. על איזה פציעות מדברים ללברון ודייויס?
    שניהם סיימו את המשחק הקודם בלי בעיה.
    אולי זה שם קוד נוסף לשופטים אחרי המסר הברור שלברון שלח אליהם לפני המשחק הקודם.

    הלייקרס יבואו עם עוד ירידת מתח מסוימת אחרי שהם מעשית סגרו את הסדרה, דנבר תצטרך לקחת מה שאפשר ולקוות לפתוח פער מספיק גדול כדי שלא יקרה מה שקרה במשחק מספר 3 ולא פחותף כדי לא להסתבך במהלכים שנויים במחלוקת שאנחנו למודי נסיון לאן ילכו.

    ולעניינים הטקטיים:
    דנבר:
    1. למילסאפ אסור להוריד את הכדור לרצפה ובאופן כללי לא להחזיק בו יותר מדי באיזור הצבע, היו לו יותר מדי איבודים במהלך הסדרה. במקום, עדיף לו למשוך החוצה את דייויס ולהשאיר את הצבע פנוי.
    באופן כללי, הייתי משחק יותר דקות עם פלאמלי (שהוא די נורא יש לומר) מאחר והתרומה של מילסאפ בהתקפה אפסית ואין לו שום סיכוי לשמור על דייויס.
    2. פורטר ג'וניור חייב לשחק 35+ דקות לזרוק לפחות 20 זריקות הערב, לא משנה מאיפה. למרות שהוא שלד, הגובה שלו מאזן את הקשיחות והפיזיות של הלייקרס במאבקי הריבאונד
    3. כדאי לדנבר לגרום ללברון ודייויס להתאמץ בהגנה. כשהם עייפים הם מאבדים יותר כדורים
    4.

    לייקרס:
    1. אם אני ווגל, אני מגדיל את כמות הדקות של מוריס וכשהוא על המגרש שם אותו על יוקיץ כשבמידת הצורך דייויס יבוא לעזרה אם יוקיץ מתקרב לסל
    2. משחק עם לברון 40 דקות כשמתוכם לפחות 7-8, רצוי בין סוף הרבע הראשון לתחילת הרבע השני, רונדו יהיה זה שמרכז ולברון יקבל את הכדור בפוסט, או יחכה לזריקה פנויה.
    3. אם דייויס נח, קוזמה על המגרש. אם לברן נח – רונדו על המגרש. הדקות שהלייקרס נותנת מנוחה ללברון\דייויס (לפי מבחן העין בעיקר דייויס בגלל המאץ' אפ הגרוע של דנבר איתו) אלה הדקות שדנבר מצמצמת\מגדילה יתרון.

  4. לכל המזוכיסטים,
    תהנו במשחק ה WWA היומי.
    משחק חסר ערך ספורטיבי.
    הרקבונות מל.א יעלו רק בגלל העזרה מהחונטה
    הם יודעים מאיפה מגיעים ההכנסות,רמז(זאת לא דנבר)
    בונוס ….לא לראות קוף מקפץ עם פרצוף שדורש לטמה \ שקית לכיסוי הראש

  5. שבוע טוב
    בוסטון כשאני לא צופה זאת קבוצה שלברון מזיע בתחתונים כשהוא רואה אותה, משחק הבא בכיפור אז מובטח לנו 7 פיקנטי.

    אמנם סקייוויקר שמור ללוקה אבל הלילה ניתן אותו לניקולוק יוקיץ'.
    may the force be with you.
    ויידר כורת הידיים (בלי עבירה) יחנק ברביעי כולו שתלים ומלאכותי.

  6. אני לא קשור למזוכיזם, אבל הסדרה הזו די מקשרת אותי, כי במקום לעסוק בכדורסל נטו עם כדורסלנים מדהימים, מהלכים מעוררי השתאות, שינויים של מאמנים ושחקנים שמתעלים, עוסקים בשיפוט ולא רק כאן בהופס. אם לאחר משחק אחד מאלון מדבר על שיפוט ברבע השני שנותן לקבוצה אחת 24 זריקות עונשין ומנטרל את הכוכבים שלו עם שריקות שבהחלט לא קשורות למה השופטים רואים בעיניים, ואם לאחר משחק שלוש בלייקרס באים בתלונות לכך שלברון לא נמצא על הקו כמו שהוא לדבריהם אמור להיות ( תלונות הזויות ומקוממות אגב, לאחר צפייה נוספת במשחק אין מהלך אחד מובהק של לברון שהיה צריך להיגמר בזריקות עונשין פרט אולי לאיזו החטאת לייאפ בתחילת המשחק ואיזה מהלך שיכול היה להשרק אנד ואן), ולא מתייחסים לפארסה המדהימה שנתנה ללייקרס לחזור בכלל למשחק כשבמשך חמש דקות השופטים לא שרקו שריקה אחת לרעת הלייקרס כשהם נותנים להם לעשות ככל העולה על רוחם בהגנה, וגם לאחר שהם כבר חזרו למינוס שלוש ממינוס עשרים נשרקו שם שריקות כאלו ואחרות לטובת הלייקרס. ולאחר משחק ארבע שוב מאלון מדבר על כך שהוא גם יפנה לליגה בצינורות המקובלים כתגובה לפניה של הלייקרס ולהחלטות הקריטיות ברבע הרביעי והמכריע ששוב נטו לטובת הזהובים סגולים (כן מדובר בעיקר על העבירה החמישית של יוקיץ' והשקט של המשרוקיות בהגנה של לברון על מארי) , אז יש כאן בעיה חריפה שפוגמת בהנאה של כל מי שהוא לא אוהד הלייקרס ו/או לברון.
    אני ככל הנראה אתעורר ואצפה, בלי ציפיות גדולות מדי להנאה, כי הסדרה הזו פשוט מוציאה את החשק מכדורסל . כפי שכבר אמרתי קודם לכן הלייקרס יכלו לנצח בסדרה הזו בצורה ספורטיבית רגילה, חבל שמה שקורה על המגרש מאפשר להם לנצח בצורה שכזו.

    1. +100.
      בעולם נורמלי שקשור ליכולת על המגרש ולא לקשרים אצל סילבר, דנבר מובילה כרגע 3-1 ובאה לסגור את הסדרה.

  7. ואם קצת כדורסל, מאמין שנראה משחק עם יתרון ללייקרס. דגש חשוב אצל הנאגטס ריבאונד הגנה, מארי חייב לקבל עזרה מעוד שחקנים ויוקיץ" צריך להופיע ולהשפיע למשך פרק זמן גדול. בלייקרס זקוקים לשניים +- שחקנים בכושר קליעה לתרום לשניין שהם באנקר סטטיסטי.

  8. הלילה לא בהכרח ישבר אחד הרצפים – לברון ל5 מפסי סדרה אחרי הוביל 3-1 ודנבר לא מפסי’ה סדרה כ,היא בפיגור 3-1. אחד מ"הסטריקים" האלה ישבר אבל לא דווקא היום.
    זה ה ocd שלי . . .
    ודיוויס לא צעק קובי אלא קוביד, הוא התכוון לקוביד-19

  9. מדהים איך השופט רוני בסירטון לוקח כל דבר לאן שהוא רוצה…
    ממש כמו עורך דין טוב.
    כמה בכיינות…
    מעניין כמה מהלכים הפוכים היו שלא נשרקו נגד דנבר…
    מקווה לקום ולכתוב על כל מהלך כזה הערב.
    בכל מקרה
    דנבר ב11

  10. דיוויס מפוצץ את מארי והשופט פתאום שורק, אז דיוויס דופק לו מבט מופתע: "ממתי אתם שורקים בצד הזה של המגרש?"

  11. רועי, אני לא נשאר לכתוב אחרי המשחק. אני לא יכול ללכת לישון שוב ב-1:30. אז אם תרצה לכתוב "אבחנות" וכו' – זה שלך. לא חייבים מיד אחרי המשחק. אבל עד שאני מתעורר כבר ערב בישראל. אז אני לא עושה זאת הלילה וזה סופי!!!

  12. איזה שחקן פורטר חייב לקבל יותר כדורים בטח שיש דאבל טים על מארי, פורטר מסוגל לקלוע על כל שחקן בליגה

  13. רונדו עם 6 נקודות שלא שייכות לכלום. וואו. כל פעם מביא תוספת ענקית. פלאמלי מעולה. חייב לשחק הרבה

  14. השלישית של יוקיץ' לא הייתה. את הראשונה לא היה צריך לעשות ולתת סל קל. לא מצליח להישאר על המגרש כל הסדרה

  15. מדהים כמה הג'וקר יעיל כשהוא על המגרש וכמה השילוב בין קצת פאולים טיפשיים שלו והרבה הוראה מלמעלה גורמים לו לטוס לספסל כל פעם שהוא מתחמם

  16. והעבירות שמדביקים ליוקיץ' זו חוצפה. מרתיח. לא היה כאן כלום והשופטים פשוט מחסלים אותו משחק אחרי משחק

  17. אם דנבר רוצה שיהיה לה סיכוי עכשיו כשיוקיץ' עם שלוש עבירות היא צריכה שהמחליפים יתעלו ושמארי יתחיל לסחוב אותם

  18. מאלון צריך להכניס עכשיו את יוקיץ' חזרה. אם השופטים יתעקשו, שיצא בשש עבירות בסוף הערב. דנבר לא מצליחה לשרוד בלעדיו כל הסדרה.

  19. אנימת עלדנוור, אבל הלייקרס הרבה יותר טובים – בזכות היכולת המושלמת של לברון לשלוט במשחק ובזכות הגנה רצחנית. הלייקרס פשוט יעילים באופן מפחיד. לא אסתטי אבל יעיל.

    1. למקרה שלא ראית את המשחק, הלייקרס טובים יותר בכל הדקות שיוקיץ' על הספסל. ככה גומרים כל משחק וסדרה עם השריקות הקבועות על יוקיץ'

      1. כולן קבוצות פלייאוף.. וגם לג׳ורדן לא היו.. אז יש קורלציה בין כמות הקעקועים לרמה שלך ככדורסלן.

  20. השיפוט מצויין הלילה , העבירה השלישית של יוקיץ הייתה גבולית השניים הראשונות 100 אחוז, להאשים את השיפוט בכל דבר זה בדיחה, הלייקרס הרבה יותר טובים הפאסט ברייק שלהם מזכיר לי את הלייקרס הגדולה הגנה עילאית כדור טס קדימה במהירות ברורה.

  21. די כבר!!! לא נגע בדיוויס. קחו את הגביע ותעניקו ללייקרס כבר עכשיו, חבל למיאמי לעלות בכלל לשחק מולם בגמר. לכו לעזאזל שופטים באדום

  22. העבירה על דיוויס עכשיו זו דוגמה מעולה לגועל מהשיפוט – דנבר במומנטום, מורידים ל7, שנייה לסיום ה24, הצגה של דיוויס – ושריקה שקוטעת מומנטום. הדברים הקטנים. שכל הסדרה קורים.

  23. מצחיקה אותי גם הטענה שחוץ מהעבירה השלישית של יוקיץ' השיפוט די מאוזן. זה בדיוק זה, העבירות האלו שדוחפים ללבנבן השמנמן מאירופה להוציא אותו כשדנבר ביתרון ועד החצי לייקרס בדו ספרתי

  24. 17-7 בעונשין. הזברות צריכים לעלות חדים לרבע השלישי, להדביק ליוקיץ' את הרביעית, לתת ללייקרס עוד 20 זריקות עונשין ואז… בחמש דקות האחרונות כשהמשחק גמור להעמיד את פלאמלי 20 פעם ברצף על הקו ולהקאות בסטטיסטיקה שהיה שיפוט מאוזן

    1. יוקיץ לא רוצה לשחק. העבירות שלו פסיכוסומטיות. הייתה עוד אחת גבולית על לברון שלא נשרקה. זה היה ככה גם במשחקים הקודמים. לדעתי הוא עייף.
      יאללה שיוכיח שדיברתי שטויות 😀

  25. רוצו לסופרים בישראל גיא אומר שיש מבצע על קליניקס, השופטים הלילה מצויינים, הלייקרס פשוט הרבה יותר איכותיים הלילה שום קשר לשיפוט

    1. השופטים טעו לשני הצדדים. הם רחוק ממצויינים. העבירה השלישית של דייוויס לא הייתה. לברון לא קיבל לפחות שתי שריקות

    2. אלמד אותך משהו יקירי. כאוהד ברצלונה, עד היום מודה שבחצי הגמר נגד צ'לסי השופט שדד אותם והעניק לנו את הניצחון. אהדה לקבוצה לא צריכה לגרום לחוסר אובייקטיביות כל כך קיצוני.
      הסדרה הזו מכורה מראש, כשהמטרה ברורה והיא לתת ללייקרס את המקום בגמר בשביל הרייטינג ובשביל הסיפור שיהיה לזכר קובי.
      אפשר להבין את זה ולכעוס, אפשר להבין את זה ולזרום, אבל לטעון שזה לא קורה? נו באמת.

        1. ואני לגמרי איתכם בטענה שהליגה רוצה את הלייקרס זה למה יש לה את מספרי 25 ו48, גם משחק 3 לדעתי דנבר קופחו הלילה השיפוט מצויין

  26. האבליצ׳ק הבהרה – נעליים לא מעידות על איכות השחקן אלא על דרגת ריכוז. לדעתך – מארי הגיע מרוכז היום?

    1. לא, אך זה לא קשור לנעליים (ראה משחק קודם, או כל משחק הדחה עד עכשיו שלו, או הדוג' שנתתי בפוסט הקודם, או אינסוף מקרים). יש אינסוף משתנים, נעליים זה אחד מהם, ושולי במיוחד אצל שחקנים שמחליפים כל משחק.. בטח לא מצריך מעקב. אבל אתה ועדת קוראייך נהנים מזה, אז אפסיק להלין.. אני רק לא מבין אם כמו שכתבת, אתה מתייחס לזה בחצי הומור (כמו לקרוא מדי פעם הורוסקופ), או שאתה ממש בונה על זה כאחת הסיבות המרכזיות ששחקן מצליח/נכשל?

  27. אוף טופיק, כשהתעוררתי אתמול והתמתחתי במיטה נתפס לי שריר בשוק. איך זה קשור למשחק אתם שואלים? התגובה הזו של הגוף פחות מיותרת מקוזמה עבור הלייקרס

  28. להסתכל על מספר הזריקות מעונשים ולהגיד שהשיפוט מכור זה דמגוגיה, שיפוט טוב כזה אני לא זוכר הרבה זמן, לא עוצרים כל שנייה נותנים לשחקן לרוץ, כמעט כל העבירות היו נכונות (זאת של יוקיץ ה3 עם המרקם של קרוסו גבולית, ואחת על דיוויס) השאר 100 אחוז עבירות משני הצדדים שנשמעות, הלייקרס פשוט הרבה יותר איכותיים ממש אין קשר לשיפוט.

    1. ברוך.. "לא עוצרים כל שנייה… נותנים לשחקן לרוץ.." – אם ככה אז איך היה 17 זריקות עונשין ללייקרס במחצית? ו27 עבירות משותפות?
      זריקות עונשין הן אמנם רק קריטריון אחד שיכול לשקף מגמת שיקוף אבל בהחלט יש עוד דברים רבים שניתן לומר על השיפוט בסדרה הזאת שלאו דווקא מתבטאים בסטטיסטיקה אלא בעיקר בעיקר בתזמונים של השריקות. אכן, הלייקרס יותר עמוקים, עשירים ומנוסים. אין על כך עוררין.
      אבל תחושת הקבס מהשיפוט בסדרה הזאת היא לא נחלתי הפרטית ככאוהד אובייקטיבי יחסית, אלא משותפת להרבה מאוד חובבי כדורסל, ולא רק בארץ.
      https://youtu.be/k_Oeo_bIOKE

      * אתן לך דוגמה מכיוון אחר – בסדרה בוסטון-מיאמי (שגם בה אני די אובייקטיבי), לא שמעתי ו/או הרגשתי את השופטים, ושם מדובר בסדרה צמודה ומותחת לא פחות.
      אז אי אפשר להגיד שלא קורה כאן משהו חריג.
      זה לא ספורט.

  29. דנבר לא מסוגלת לתת D על הלייקרס
    הם שולחים ידיים בכל מהלך ואז בוכים למה הלייקרס יותר פעמים בקו
    הם חוטפים בלוקים ולא הצליחו לתת משחק אחד עם התפוצצות מדאון טאון וככה אי אפשר לנצח את הלייקרס

  30. לכל מצדדי פורטר:
    10 דק' על המגרש, 33% מהשלוש, בלי אף אסיסט, בלי חטיפה, בלי חסימה, ועם ריבאונד בודד. מדד מינוס שבע.

  31. משחק לא טוב של דנבר,הגנה פשוט מחפירה. יוקיץ' עם עבירה ראשונה מפגרת אתה השחקן הכי חשוב לקבוצה אז יקלעו ליי אפ למה לתת פאול קל ?? שניה סתמית ושלישית נשרקה בגלל שקודם שרקו מגן ובגלל ששוב לא הבין שהוא במצב לא טוב וסוף שעון עם כל האינטליגנציה שיש לו התקפית היה צריך להבין שזה מסוכן. הלייקרס קולעת כמעט אך ורק לייאפים, זה נובע גם מאיבודי כדור וזריקות לא חכמות בהתקפה וגם מהגנה רכה מאוד ולא מתואמת מספיק. פורטר הגנתית זה שערוריה.
    עבירה שלישת של דיוויס לא היתה אגב., מוריס של דנבר צריך להיות יותר על המגרש, גרנט חזר למימדי או.קיי.סי עם נגרות, ומארי לא מספיק אגרסיבי,, ככה אי אפשר לנצח במשחק הדחה.

  32. מה מיאמי יכולה לעשות מול לברון (בהנחה שהשופטים לא יעזרו לבחורים בסגול) – לחסום לו את החדירות, כמו שעשו ליאניס רק חכם יותר ובפריסה רחבה יותר. אולי להוסיף את מאיירס לאנרד לרוטציה כדי לתת גבוה בצבע.

  33. אגב נקודה חשובה ברבע הראשון דנבר משחקת בסדר גמור, מובילה בשתיים ועם הכדור, מאלון לוקח טיימאאוט לא מובן שיהיה חסר לו אח"כ, מהטיימאאוט דווקא הלייקרס חוזרים עם ארבע נקודות רצופות.

  34. מי שהוא יודע באיזה מילים מתחילה תפילת 'כל נדרי'? אני מסתכל בסידור בכל "יום הכפורים" ולא מוצא. האם זאת התפילה – – אשמנו, בגדנו, גזלנו, וכו'? ואם לא, איך התפילה מתחילה?

    1. תלוי בעדה מנחם..
      אשכנזי –
      .
      "על דעת המקום ועל דעת הקהל, בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה, אנו מתירין להתפלל עם העבריינים. כל נדרי ואסרי ושבועי וחרמי וקונמי וקונסי וכנויי, דנדרנא ודאשתבענא ודאחרימנא ודאסרנא על נפשתנא [מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה, ו]מיום כיפורים זה עד יום כיפורים הבא עלינו לטובה. בכלהון איחרטנא בהון. כלהון יהון שרן. שביקין, שביתין, בטלין ומבוטלין, לא שרירן ולא קימין. נדרנא לא נדרי, ואסרנא לא אסרי, ושבועתנא לא שבועות."

      .
      לספרדים יש מספר גרסאות, זה של הספרדים הלא-אירופיים –
      .

      "בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה, על דעת המקום ברוך הוא ועל דעת הקהל הקדוש הזה אנו מתירין להתפלל את העבריינין. כל נדרי ואסרי ושבועי ונדויי וחרמי וקונמי וקונחי וקונסי, די נדרנא ודי ננדר, ודי אשתבענא ודי נשתבע, ודי נדינא ודי ננדי, ודי חרמנא ודי נחרים, ודי אסרנא על נפשתנא ודי נאסר. מיום הכיפורים שעבר עד יום הכיפורים הזה שבא עלינו לשלום, ומיום הכיפורים הזה עד יום הכיפורים שיבוא עלינו לשלום. נדרנא לא נדרי, ושבוענא לא שבועי, ונידויינא לא נדויי, וחרמנא לא חרמי, ואסרנא לא אסרי. כלהון אתחרטנא בהון. יהא רעוא די יהון שביתין ושביקין, לא שרירין ולא קיימין. ונסלח לכל עדת בני ישראל ולגר הגר בתוכם כי לכל העם בשגגה."
      "

  35. למנחם –
    כָּל נִדְרֵי וֶאֱסָרַי וּשְׁבוּעֵי וַחֲרָמֵי וְקוֹנָמֵי וְקִנּוּסֵי וְכִנּוּיֵי, דְּאִנְדַרְנָא וּדְאִשְׁתַּבַּעְנָא, וּדְאַחֲרִימְנָא וּדְאָסַרְנָא עַל נַפְשָׁתָנָא. מִיּוֹם כִּפּוּרִים זֶה עַד יוֹם כִּפּוּרִים הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה. בְּכֻלְּהוֹן אִיחֲרַטְנָא בְהוֹן, כֻּלְּהוֹן יְהוֹן שָׁרָן, שְׁבִיקִין שְׁבִיתִין בְּטֵלִין וּמְבֻטָּלִין, לָא שְׁרִירִין וְלָא קַיָּמִין. נִדְרָנָא לָא נִדְרֵי וֶאֱסָרָנָא לָא אֱסָרֵי וּשְׁבוּעָתָנָא לָא שְׁבוּעוֹת. וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה.

  36. ווווווווווווווווווווווווווווו
    שיר הלילה מוקדש באהבה לפרופסור לס
    פיוט כל נדרי
    כָּל נִדְרֵי וֶאֱסָרֵי וּשְׁבוּעֵי וְנִדּוּיֵי וַחֲרָמֵי וְקוּנָמֵי וְקוּנָחֵי וְקוּנָסֵי
    דִּי נְדַרְנָא וְדִי נִנְדַּר
    וְדִי אִשְׁתְּבַעְנָא וְדִי נִשְׁתְּבַע
    וְדִי נַדֵּינָא וְדִי נְנַדֵּי
    וְדִי חֲרַמְנָא וְדִי נַחֲרִים
    וְדִי אֲסָרְנָא עַל נַפְשָׁתָנָא וְדִי נֶאְסַר
    מִיּוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁעָבַר עַד יוֹם הַכִּפּוּרִים הַזֶּה שֶׁבָּא עָלֵינוּ לְשָׁלוֹם
    וּמִיּוֹם הַכִּפּוּרִים הַזֶּה עַד יוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁיָּבֹא עָלֵינוּ לְשָׁלוֹם
    נִדְרָנָא לָא נִדְרֵי
    וּשְׁבוּעָנָא לָא שְׁבוּעֵי
    וְנִדּוּיָנָא לָא נִדּוּיֵי
    וַחֲרָמָנָא לָא חֲרָמֵי
    וֶאֱסָרָנָא לָא אֱסָרֵי
    כֻּלְּהוֹן אִתְחָרַטְנָא בְהוֹן
    יְהֵא רַעֲוָא דִי יְהוֹן שְׁבִיתִין וּשְׁבִיקִין
    לָא שְׁרִירִין וְלָא קַיָּמִין
    וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם
    כִּי לְכָל הָעָם בִּשְׁגָגָה

    שָׁרוּי לָנוּ, מָחוּל לָנוּ וּמֻתָּר לָנוּ.
    שָׁרוּי לָנוּ וְלָכֶם, וּמָחוּל לָנוּ וְלָכֶם, וּמֻתָּר לָנוּ וְלָכֵם.
    שָׁרוּי לָנוּ וְלָכֶם וּלְכָל יִשְׂרָאֵל, וּמָחוּל לָנוּ וְלָכֶם וּלְכָל יִשְׂרָאֵל וּמֻתָּר לָנוּ וְלָכֶם וּלְכָל יִשְׂרָאֵל.
    שָׁרוּי לָנוּ וְלָכֶם וּלְכָל יִשְׂרָאֵל מִפִּי בֵּית דִּין שֶׁל מָטָּה.
    מָחוּל לָנוּ וּמֻתָּר לָנוּ וְלָכֶם וּלְכָל יִשְׂרָאֵל מִפִּי בֵּית דִּין שֶׁל מָעְלָה.

    סְלַח נָא לַעֲוֹן הָעָם הַזֶּה כְּגֹדֶל חַסְדְּךָ וְכַאֲשֶׁר נָשָׂאתָ לָעָם הַזֶּה מִמִּצְרַיִם וְעַד הֵנָּה.
    וְשָׁם נֶאֱמַר: וַיֹּאמֶר ה' סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶךָ.

  37. הgm של דנבר טים קונלי הולך מאוד להצטער על זה שדווקא עם האריס הוא חתם על חוזה מופרך לשלוש שנים ועם גראנט חתם רק לשנה.

  38. הלייקרס הפסיקו לשחק הרבע, מארי הורג אותי מצחוק רק אצלנו כל השחקנים משחקים עם פציעה עם שבר עם קורונה שלשולים… באירופה שחקן פצוע יושב בצד, משחקים להאדרת המורשת, מארי בריא כמו שור טיפה כואב לו

  39. עכשיו לברון נהיה גם השופט ומעניק לעצמו אנד וואן.
    למה מאחון מחכה עם הצ'אלנג'???
    מאמן מצוין אבל גרוע בזה, שימנו עוזר רק לתפקיד הזה

  40. הנה Papio hamadrias האלפה הגדול צורח על קארוסוווו על איבוד כדור…
    כל כך מלא חשיבות עצמית.
    חברון לעולם לא יהיה נשיא ארה"ב

  41. תגידו לי חבורה של משומנים היטב – גם את זה אתם לא רואים. את גועל הנפש המזוקק והמרוכז שקורה על המגרש בשתי דקות האחרונות, אולי שתי הדקות החשובות ביותר בסדרה הזאת?
    מחליא, פלילי, כבר אין מילים

    1. יש מבצע על קליניקס, תסתכלו שוב על מילסאפ בועט את הרגל החוצה כאילו היה רגי מילר, זה באמת היה תוקף של לברון אבל מפה לשיפוט מכר את דנבר מרחק מזרח ומערב

  42. פויינט יוקיץ הורג את המשחק. הריצה הייתה כשישב בחוץ. מי נותן לו להעלות כדור בכידרור של צב? לא מבין את זה

      1. מנחם יש מבצע על נייר טואלט איזה שיפוט מכור? השיפוט היה אחלה הלילה היו שני שריקות גבוליות משם ועד שהשופטים נתנו לליקרס ניצחון כמו המרחק המזרח והמערב

  43. וייד לוקח אליפות עם מיאמי נגד דאלאס
    שאקובי מנצחים בגמר המערב את סקרמנטו
    והחל מהערב, לייקרס מנצחת את דנבר
    הסדרות שיזכרו לדראון עולם

  44. דנבר מסריחים את הפארקט היום
    41 אחוז מהשדה
    מי שחושב שכל שריקה חייבת ללכת עם דנבר לא מבין כדורסל
    25 עבירות של הלייקרס
    24 של דנבר
    רק שדנבר מרבצים הרבה יותר

  45. חמישה משחקים גראנט מחכה לו על קו השלוש. לא מבין את מאלון. לפחות תנסה ללחוץ עליו, שלוש התקפות, תנסה, מה יקרה? 🤦‍♂️

  46. דנבר לא מספקת את הסחורה מדאון טאון
    אפשר לבכות על השיפוט
    צריך להיות אהבל בשביל לא להודות שדנבר פשוט לא טובה
    הם קולעים ב 41 אחוז היום, ככה אי אפשר לנצח קבוצה כמו הלייקרס

  47. ים של דמעות לזוהר ארגוב
    ארוכים הלילות מיום שעזבת
    האביב כמו הסתיו כל כך אפור
    ובלב זכרונות מן הסתם כבר שכחת
    ותפילה, תפילה כנה שתחזור.

    ים של דמעות בשתי עיני
    ליבי זועק שובה אלי
    קולי שובר את הדממה
    התשמע התשמע.

    מה שומם הוא חדרי מיום שעזבת
    השעון שעל הקיר ליבו נדם
    ובודד בפינה הכסא שאהבת
    בלעדיך העולם כה מיותם.

    ים של דמעות…

    עוד אשוב ילדתי אתה כה הבטחת
    רק חכי ושלי הישארי
    עם הזמן רק מכתב יחידי לי שלחת
    הדפים דהו מזמן גם שערי.

    ים של דמעות…

  48. אותו מהלך של לברון. שלוש התקפות רצופות. בכולם נקודות.
    יוקיץ יגדל להיות אגדה בליגה. תמיד יוכל לומר בסיום הקריירה שזכה לשחק מול לברון בשיאו

  49. חחח מאלון חושב אולי כדאי להביא דאבל על לברון – לא בטוח – הוא מחכה לראות איך זה יתפתח 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

      1. לחץ כל המגרש על פויינט לברון, דאבל עליו ועל דייוויס, כל משחק כל המשחק. מה היה קורה? יותר טוב מ-1:4 זה בטוח

  50. לברון קובר את דנבר 10 אדמות מתחת לאדמה, איזה שחקן מלון יצא אהבל שלא הביא עליו דאבל טים כל הרבע שהוא חם, דה שוט זה הזמנים שחייבים דאבל טים

  51. תאכלס דנבר לא מתאימים 1:4 קל
    מאוד מאכזבים, כמעט כל משחק פיגרו ב-15
    לא איתגרו את לברון, לא את דייוויס ולא את ווגל.
    חבל שהם עברו את הקליפרס – שמעון צדק – שם היו צריכים לעשות טקס ולתת ללברון את הטבעת.
    אין מה להלין על השיפוט.

  52. אני אוהב לראות בתום הסדרה איך השחקנים לוחצים ידיים ומדברים
    לברון נותן הרצאה לגרנט, הוא יודע שהוא פרי אייג'נט עוד מעט

  53. מחיאות כפיים לדנבר. קבוצה מאד מהנה. אבל מול פריים לברון אין להם מה לעשות. צריך דוראנט קיירי וטומפסון מינימום

    1. + כמה זברות קטנות,
      לא שאני אוהד דנבר אבל זה היה באמת פשוט מגעיל לראות, כל פעם שהם התקרבו התחילו להדביק עבירות ולהאט את המשחק. הסדרה והבועה היו מכורים מראש. שאפו לדנבר שכמעט הצלילו להגיע לשני נצחונות למרות השיפוט.

      1. חסר להם גרין הבריון שעושה מה שבא לו או קליי שנכנס קבוע מתחת לקרסוליים של הארדן בשביל לפצוע אותו

  54. ברכות ללייקרס על ההעפלה לגמר.
    בתכל'ס קבוצה יותר טובה, עם צוות מסייע (שחקנים, שחקנים 😁) טוב יותר משל הנאגטס.

  55. הקבוצה היותר טובה ניצחה. דנבר נפלאים, מוכשרים ועם ביצים של בת יענה, אבל זה היה ברור שהם הקבוצה הפחות טובה בסדרה הזאת.
    לברון מדהים. תאהבו, אל תאהבו, 38-16-10 בגיל 35 ואחרי 17 עונות אינטנסיביות בליגה – אין דברים כאלה. ללל אתם עוד תתגעגעו אליו כמו כולנו.
    יאללה לגמר!

  56. מצחיקים אותי אלא שבכו על השיפוט הלילה השיפוט הלילה היה טוב, לא זה מה שניצח לליקרס את המשחק , הבעיה שהרוב פה מסיקים מסקנות מהבוקסקור והמחשבה שלהם הלייקרס הלכו יותר לקו אז בטוח השיפוט מכור, שני עבירות גבוליות היו הלילה זהו מפה ועד השפעה של השיפוט על הנצחון מרחק המזרח ממערב

  57. מאכזב פשוט מאכזב. הסל של המשחק זה השלשה של גרין שהעלתה לשבע , הגנה איומה של דנבר ולברון בסיום מטורף כשכל הזריקות שהוא לא קלע במשחקים הקודמים גם נכנסות צריך לשמור אחרת. על השיפוט כבר אין טעם, עם התוקף של לברון שלאחר מכן מקבלים שלשה, וגם שריקת האוויר לדייויס בסוף שעון וההתעלמות מהעבירה לשלוש על מילסאפ (אם הוא יצר את המגע תשרקו לפחות לתוקף ). בדיוק שלוש החלטות ברגעים קריטיים שיוצרות פער וגומרות את היריב. אמנם דנבר לא היו מספיק טובים וקשה כל פעם לחזור, אבל זה פשוט כל כך מתיש ומתסכל לשחק נגד הדבר הזה.

    לגמר אני בכלל לא אטרח להתעורר, אין טעם , בדיוק כמו שלא ראיתי את הגמרים של הלייקרס ההיא ש"ניצחה" את סקרמנטו ואת פורטלנד. אולי רק אראה את ההכתרה כשלברון כפי שחזיתי עוד בפברואר יעשה שידור חוזר של הזכייה עם קליבלנד אלא שבמקום קליבלנד הוא יגיד "קובי, זה בשבילך"..

    1. ונקודה אחרונה שאני חוזר עליה כי זה מכעיס, היא שהלייקרס ההיא של שאקובי לא הייתה זוכה באליפות אלמלא השופטים. הלייקרס הנוכחית יכולה הייתה לזכות בלי, אבל לצערי השופטים מוודאים ולא משאירים מקום לספק.

    2. ברור שזה מה שיהיה זה סיום הפקת הסרט ההוליוודי מאת סילבר 😂😂
      יהיה מצחיק לראות את אדביו עם 3 עבירות ברבע הראשון מול דיוויס ונרטיב התאגיד לfmvp של השיקצה.
      תכלס בעיה של המדדה שחרבן סידרה גמורה.
      דנבר זה כמו פילי שהתלהבו מגיים 7 מול טורנטו.
      הם צריכים עוד כוכב ולהכץעיף את גאריס מיילסאפ וגראנט גם. אגב גראנט עם שיאי קריירה בסידרה על לברון ששמר עליו או שאני טועה? מה עם נרטיב לברון המחסל בהגנה 😂😂
      מיאמי הולכים להרגיש שהפיזיות שנתנו להם מול בוסטון ויאניס היא הגנה אסורה מול המלך
      אני בכל אופן הולך.לראות רק מתי שאקום לעבודה ב5 ובטח לא אקום ב4 בשביל הwwe הזה.
      רזיאל מנגב היום ומשווה ל3 3

    3. מילסאפ בעט את הרגל קדימה כמו שרגי עשה זה עבירה שלו, השיפוט מכור שלא נתן עבירה לטובת הליקרס? ,גם השריקות ״אוויר״ זה עבירה על דיוויס הייתה זה שאתה מנסה להציג אותה באור שנוי זה מגוכח רואים בבירור מגע , האווירה היחידה זה שלברון היה אמור לקבל שריקת תוקף על מארי זהו

  58. מצחיק אותי הליצנים שבוכים על השיפוט.
    היו שריקות טובות לשני הצדדים, ושריקות רעות לשני הצדדים.
    רק לאזן: בהתקפה הראשונה היה אנד וואן ללברון שלא נשרק שהורידו לו את הראש. החסימה הנהדרת של דיוויס היתה גם נגד יד שמאל של פורטר שדוחף אותו לגמרי. מארי גם קיבל כמה שריקות אוויר וגם מילסאפ נהנה מכמה גבוליות ששלחו אותו לקו.
    .
    האם זה ירגיע קצת את הבכיינים במשרה מלאה? כנראה שלא, אבל אולי "הרוב הדומם", אלה שרק שומעים תלונות על שיפוט חד צדדי, קצת יקבלו frame of reference לטענות האלה.
    .
    ולא – אני לא טוען שהלייקרס קופחו. היו טעויות לשני הצדדים, במידה שווה פחות או יותר.

    1. אתה מבין שאתה כותב על תחילת המשחק עם האנד ואן של לברון, ועל חסימה נקיה של דיוויס , אם הוא היה דוחף אותו עם יד שמאל ולא רק עולה איתה דיוויס לא יכול היה לחסום. אני מדבר על רבע רביעי ומכריע של משחק בדקות קריטיות, מילסאפ קיבל שריקת אוויר אחת ברבע האחרון כשהמשחק כבר גמור ומארי לא קיבל שום זריקה מהקו ברבע הרביעי. ועוד דבר נמאס כבר לקרוא לכל מי שמתלוננים ליצנים ובניינים. יש תלונות ענייניות ואתה מביא לי כאן דוגמאות מהרבע הראשון ואי שריקה לתוקף שלא היתה משפיעה כהוא זה על המהלך.
      🙂

      היום השיפוט לא הכריע, דנבר לא היו מספיק טובים, אבל השיפוט גם לא היה חף מטעויות ומשום מה הן הגיעו ברגעים חשובים ברביעי לטובת הלייקרס.
      הסדרה הזו עם שיפוט איום ונורא בשלושה מתוך ארבעת המשחקים הראשונים שמתוכם הנאגטס הצליחו לקחת אחד למרות השיפוט ההזוי ברבע האחרון במשחק שלוש, הלייקרס באים עוד לאחריו בטענות לשיפוט והם לא בכיינים וליצנים כנראה ..

  59. מי שחושב שהסדרה הזו מזכירה את לייקרס סקרמנטו חייב לקחת כדור אנטי דרמה.
    השיפוט היום היה בסדר גמור והחמיצו שריקות לשני הצדדים, הלייקרס פשוט יותר טובים.

    אגב ממליץ לכם להסתכל על הסטטס בסדרה מבחינת ft ופאולים ותגלו שהם כמעט שווים לשני הצדדים.

  60. ניצחון מוצדק של הלייקרס.
    לדנבר לא היה סופרסטאר שיקח על עצמו את המשחק בדקות האחרונות.
    מארי היה פצוע, והדבל טים עליו במחצית הראשונה גמר אותו.
    השופטים לא השפיעו על המשחק הזה. (הם כן השפיעו על 2 משחקים אחרים (1 ו-4).
    הלייקרס פשוט קבוצה יותר מנוסה עם שחקן בקנה מידה היסטורי.
    דנבר יחזרו למעמד הזה בעתיד. בשאיפה שעד אז הם יתחשלו,
    MPJ ילמד לשחק הגנה, ואז יוכל להישאר על המגרש ולייצר אופציה שלישית (ראשונה?) יציבה בהתקפה.
    המצטיין של דנבר – ג'ראמי גרנט – תענוג של שחקן.

    1. מארי היה בריא כמו שור טיפה כאב לו , רק בNBA שחקנים משחקים עם פציעות שברים 40 מעלות …. מקולם היה לו משחק רע טענו שיש לו שני עצמות שבורות בגב חחחחח, באירופה אף אחד לא משחק פצוע, רק בNBA משחקי האדרה

  61. נקודה מעניינת שעליתי עליה לפני המשחק:
    ללייקרס יש שחקני רוטציה שזכו בכל (!!) 13 (שלושה עשר!!) גמרי המזרח האחרונים, וגם כמה מגמרי המערב.
    2007 – לברון
    2008 – רונדו
    2009 – האווארד
    2010 – רונדו
    2011-2018 – לברון (וקצת ג'יי אר סמית')
    2019 – דני גרין
    .
    בתווך, גרין ומגי גם זכו בכמה גמרי מערב, בתור שחקני הספרס והווריורס בהתאמה.
    נתון מדהים לדעתי, שמראה כמה נסיון פלייאוף (ובעיקר – נסיון גמרים) יש לקבוצה הזו.

  62. חשבתי שאני יכול להתאפק, אבל אז הגיע שמעון, מר שטות לדקה, השולף המהיר במערב (ובמזרח, והכל מקום. אף אחד לא יכול להתמודד עם קצב השטויות ששמעון כותב).
    ברוך הבא, שמעון.

    1. האמת שכן הוא התחיל לפלוט שטויות בסיטונאות ולפגוע בשמו הטוב של מוסד שב״ר, כמות השטויות שהוא ירה לאחרונה ואחוזים שפגע לא מביישות את ראסל ווסטברוק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט