הירו ועוד – כמה נקודות ממשחק 4 בין מיאמי לבוסטון / עמיחי קטן

כמה נקודות מעניינות יותר ופחות שעלו לי בזמן שצפיתי במשחק 4 בין מיאמי לבוסטון.

  1. ההגנה האזורית. ראינו ב-3 המשחקים הראשונים שמיאמי מחכים לשלב מאוחר כדי לשלוף אותה ולבלבל את בוסטון, ואילו הפעם, אחרי הניצחון של בוסטון במשחק הקודם, ספולסטרה התחיל עם האזורית בשלב מוקדם. זה סידר להיט יתרון 12 ברבע השלישי, אבל גם נתן לסטיבנס את האפשרות למצוא פתרונות, כפי שאכן קרה בהמשך הרבע השלישי.
  2. השינוי המרכזי שסטיבנס עשה נגד האזורית הוא לעבוד בשביל טייטום. ההנחה שלו הייתה שטייטום יסתדר עם מה שההגנה נותנת לו, וזה התברר כטעות במחצית הראשונה, בה טייטום לא קלע בכלל. במחצית השנייה בוסטון חיפשו להוביל אותו למקומות נכונים והוא קלע בה 28 שהחזירו את בוסטון לעניינים.
  3. האיבודים. בוסטון איבדו 19 כדורים ומיאמי 8 בלבד, כולל 7- 1 בתחום הזה ברבע האחרון. מצד שני, ההגנה של בוסטון התמקדה בעיקר בסגירה על זריקות, וההיט קלעו 27% בלבד מחוץ לקשת לעומת 35% של הסלטיקס, וזה איזן את המשחק.
  4. המצטיין של המשחק הזה היה כמובן טיילר הירו שממשיך בסדרה הנפלאה שלו. הממוצעים שלו בסדרה עד כה הם 20.5 נקודות, 7.5 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים ב-50.8% מהשדה, 34.3% לשלוש ו-100% מקו העונשין, ואחרי 23 נקודות מצטברות ב-2 המשחקים הראשונים בסדרה הוא הוסיף 22 במשחק 3 ו-37 הפעם.
  5. נישאר עדיין עם הירו, וננסה לקחת את התחום האפור הזה של יתרון ביתיות בבועה. במשחקי "חוץ" בפלייאוף הזה עד כה הירו עם 13.6 נקודות ב-40.5% מהשדה ו-34% לשלוש, ואילו במשחקי "בית" הוא עם 19.8 נקודות ב-48.8% מהשדה ו-41.9% לשלוש.
  6. מצד שני בעניין הביתיות – בוסטון ספגו זה עתה את הפסד ה"חוץ" הראשון שלהם בפלייאוף, הלייקרס ספגו אותו יממה אחת קודם, מיאמי עדיין לא ספגו אותו וטורונטו גם לא יספגו אותו. מבין הקבוצות שהגיעו עד הלום רק דנבר מרגישים יתרון ביתיות עם מאזן 5- 3 בבית לעומת 4- 5 בחוץ, וזה עוד למרות 3 ניצחונות "חוץ" על הקליפרס.
  7. גולדן סטייט נאלצו להעביר את איגודלה בטרייד בקיץ שעבר מסיבות פיננסיות. עכשיו הוא בדרך לגמר שישי ברציפות והם בדרך לבחור את דני אבדיה בדראפט (אולי). מבחינה מקצועית איגי תורם העונה הכי מעט בקריירה, אבל הנוכחות של האחד שהיה שם תמיד משמעותית בשלבים האלה של הפלייאוף, וייתכן שאנחנו בדרך לגמר חמישי ב-6 השנים האחרונות של איגי נגד לברון.
  8. לפני תחילת הפלייאוף אני סברתי ההיט יגיעו רחוק כמה שבאטלר יקח אותם, כי יש להם צוות מסייע מצוין ומתאים למידותיו. אחרי 13 משחקי פלייאוף כבר אפשר לתקן ולומר שבאם אדבאיו ופלייאוף דראגיץ' צריכים להיחשב כוכבים לכל דבר. כעת השאלה היא אחרת – מי השחקן הכי חשוב של מיאמי?
  9. דראגיץ' הוא הקלעי המוביל, אדבאיו מוביל בריבאונדים ובאסיסטים, ובאטלר הוא זה שמקבל את הכדורים המכריעים. אני משער שתתקבל כאן הסכמה שבאטלר הוא הכי טוב, אבל כאן השאלה היא קצת שונה. חיפשתי את המכנה המשותף ל-2 ההפסדים של מיאמי בפלייאוף עד כה, ובסעיף הבא הוא יופיע.
  10. שני ההפסדים היו שני המשחקים בהם האחוזים של דראגיץ' היו רעים במיוחד – משחק אחד של 20% מהשדה ומשחק נוסף של 29.4% מהשדה, כאשר המקרה הבא הוא של 38.1% והוא היה הלילה. עוד נתון משותף לאותם שני הפסדים הוא שאלו היו ששני המשחקים בהם אדבאיו קלע הכי הרבה – 27 ו-26 בהתאמה. מסקנה – הקליעה של דראגיץ' והיכולת של אדבאיו להתמקד בכל השאר הם הדברים הכי קריטיים אצל מיאמי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
20 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה חיים, האבחנה ב9-10 יפה מאוד. לא יודע אם סטיבנס יכול לעשות משהו בנוגע אליה, אבל שווה מחשבה. כמובן שאם היד של באם לא מתאוששת זה רלבנטי מאד.

Smiley
24/09/2020 10:17:10

כי ת'ייס צריך גם לחפות ולשמור בשביל אחרים. כל פיק נ רול עם קמבה ששומר על מוביל הכדור נגמר ב-2 על 1 (ת'ייס)

Smiley
24/09/2020 10:59:45

ההיט תוקפים את קמבה כל הזמן. גם הוא וגם ווינאמייקר הם גארדים יחסית קטנים ובהגנה זה מיסמצ'

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

זה עבודה של מאמן שזה לא יקרה לא?

מנחם לס
24/09/2020 8:24:30

אחת הסיבות הרציניות ביותר להפסד בוסטון היה הפחד – וההיסוס הבלתי מובן – של גורדון הייוארד לזרוק לסל כשהיה פנוי לחלוטין, ממיד ריינג. דבר נוסף: באם אדבאיו נראה לי כאילו פצע קשה את זרועו התחתונה, עתצם הרדיוס או האולנה. אף אחד לא מזכיר זאת, אפילו באתרים האמריקאים. נראה עוד כמה שעות. בלעדו מיאמי בצרה, אם לא נגד הסלטיקס אז נגד הלייקרס.

asaf
24/09/2020 9:52:29

תודה חיים. הירו לגמרי אחד מההירוז של מיאמי בסדרה יחד עם דראגיץ' ואדביו.

Yinon Yavor
24/09/2020 11:32:41

תודה חיים.
מעניין לקרוא

Zvika Bar-Lev
24/09/2020 11:45:51

באיזה מקום נראה לי כבר כל השנה, שקמבה יוצא שחקן חילוש במקום שחקן חיזוק. הוא תכלס חור בהגנה, ומבחינת המספרים הוא ממש לא נותן תפוקה יציבה בהתקפה. נכון שהוא היחיד שהוא פליימקר אמיתי בקבוצה – אבל הוא לא מספיק טוב. פשוט לא מספיק טוב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Zvika Bar-Lev

לא מסכים בכלל

רפיקי
24/09/2020 12:14:16

מסכים מאוד עם הנקודה על טייטום.
הוא כמעט תמיד מקבל את הכדור מחוץ לקשת כששומר צמוד אליו ועזרה בכוננות.
הם צרייכם לעבוד יותר כדיי שיקבל את הכדורים קרוב יותר לסל

רועי ויינברג
24/09/2020 13:21:57

תודה חיים, נקודות נכונות. איגודלה היה מעולה אתמול. מקווה שיקבל יותר מהדקות של קראודר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איגי סתם גופה עושה חצי פעולה במשחק. איפה הוא ואיפה קראודר

שחר אלוני
24/09/2020 14:00:09

לצערי זה היהמשחק קשה לצפיה, בעיקר מצד בוסטון, ממש צפיה מבאסת. בקושי מסוגלים לעשות סל ועם כל כך הרבה כישרון, אולי זו עייפות, לגיטימי. יש מצבים שלאורך 3-5 התקפות יש להם גג סל שדה אחד, וזה לא נראה בגלל הגנה מהצד השני, אלא החטאות ואיבודים.
זה הכי טוב שיש במזרח? מה קרה השנה?
דנבר היו עושים 4-1 או 4-0 פה
אני כבר לא מדבר על הכישרון על הנייר של פילי שהיה אמור לנצח, אבל אלה חדשות מלפני שנתיים.
**
לעצם העניין, המשחק של הירו היה מרשים מאד, מזכיר קצת את קליי בסגנון, ויש לו הרבה אופי.
באטלר לא נראה סטאר, אלא עוד שחקן טוב, והעניין הוא שגם לטייטום יש הרבה דקות כאלה

שחר דלאל
24/09/2020 15:17:58

בגמר הראשון של ג"ס מול לברון, זה שאיגי זכה בו בתואר ה-MVP, הוא היה בכושר עילאי ושבר מנטאלית את ג'יימס מכיוון שכל הזמן היה שם. השנה אין שום סיכוי שתהיה לו השפעה אפילו קרובה על המשחק…