הרופא הישראלי כאן אסר עלי להישאר ולכתוב על המשחקים המאוחרים. מה שהוא לא מבין שכל הפסד לייקרס מאריך את חיי בחודשיים / מנחם לס

מה שהנאגטס הראו לי הלילה – ולכל עולם הכדורסל שחזה בהם – שזאת קבוצה עם RESOLVE לא יאומן. אני צריך לחשוב איזה דקה ולהיזכר, או לא להיזכר, במילה העברית המתאימה.

תראו, אחרי הסל של AD במשחק האחרון בעשירית השנייה האחרונה שהביאה נצחון, הרבה קבוצות היו נשברות מה-2-0 שהיה להם 1-1 בכיס.

אני אומר לכם: זוהי חבורה מיוחדת של שחקנים. חבורה של שחקנים שהם לא מהטופ שבטופ (אם כי גם ג'מל מארי וגם יוקיץ' הוכיחו שאולי הם כן הגיעו לאשילון הגבוה ביותר ב-NBA). אני מדבר על הנאגטס כקבוצה, אחד-על-אחד. שם-על-שם. אז אולי הם לא אחת מהטופ. אבל אם ניתן היה לבדוק את כמות הגאטס שישנה בלבבות, הניאגטס הייתה עולה לראש ללא כל שאלה.

לא קל כלל וכלל לחזור מ-DEVASTATING LOSS כמו המשחק השני. אבל הנאגטס עלתה היום עם מחשבה אחת ויחידה – לנצח, ולנצח הם הצליחו.

ג'מאל הזה קבר שתי שלשות בהבדל של פחות מדקותיים אחת מהשנייה, וזה נתן לדנבר את ההפרש שממנו ללייקרס לא היה סכוי לחזור:

אגלה לכם סוד: ברגע שצ'ארלס בארקלי הוציא את המטאטא לפני תחילת המשחק בתכנית TNT ה-"INSIDER NBA", ידעתי שסוויפ לא יהיה. האציל אף פעם – אני אומר בקול רם – אף פעם, לא צודק בנבואותיו. וואללה שאם השלשה של AD לא ניכנסת במשחק השני היה היום 1-2 לנאגטס.

שתי ריצות, אחת ברבע השלישי ואחת בסיום המשחק עשו זאת.

אבל מה שבאמת עשה זאת היה שינוי משמעותי במשחק דנבר כשג'מאל מארי היה הפוינט גארד האמיתי, אבל היה גם השוטינג גארד האמיתי. גם הרכז וגם המוציא לפועל. עד עתה הג'וקר ג'וקיץ' שיחק יותר מדי בפרימטר, ולמעשה היה מין ענק המרכז את משחק דנבר.

תשכחו מהטריפל דאבל של לברון. הוא שיחק משחק חלש יחסית ליכולתו במשחקים כאלה, זרק שלשות טפשיות ובלתי אחראיות שבקושי פגעו בזכוכית, ושידר כל כניסה שלו בשופר. נמאס כבר לומר זאת, אבל כשהוא משדר את כניסתו לדנבר חייב להיות שחקן שברגע שלברון עושה את ההטעיה שלו לפני החדירה, ניכנס מיד לקו החדירה של לברון לפני שהוא מגיע לשם, וזה יחסל אותו בחצי מניסיונות החדירה שלו.

אני מודה – המכוער המתחיל להקריח בשיער המושתל שלו – שיפר את השלשות שלו, אבל מ'שיפר' ועד קלעי שלשות המרחק רב. לברון לא היה הלילה 'גדול', וכשהוא לא 'גדול' הלייקרס היא קבוצה שניתן לנצח עם האנרגיה והלחימה של הנאגטס. נכון, הוא קלע 30 כחלק מהטריפל-דאבל, אבל החטאות הטריי שלו היו כה גרועות שכל שלשה מכוערת נוספת שלו הובילה לעוד מתפרצת של דנבר.

ג'מל מארי היה גדול. סוף-סוף הוא ניפטר מהעייפות האיומה שהוא סבל מהסידרה נגד יוטה. בשני המשחקים הראשונים הוא היה תשוש, וסחוט. אני שמתי לזה לב במיוחד, וכשהוא עמד בטיימ-אאוטים מכופף ומחזיק בברכיו במקום לשבת, ידעתי שבור לא רק פיזית, אבל גם נפשית הוא לא היה כמו הלילה. הלילה הוא היה כפי שהיה נגד יוטה: שחקן כביר, תוקף, נמרץ, וכוחני. רק הערב הוא חזר להיות עצמו ב-100%.

אבל גבור המשחק שלי היה ג'רמי גראנט. וואללה שהוא הזכיר לי את דודו, בימי גדולתו בבולס. הוא שמר מ-צ-וי-י-ן על לברון, וכל המחץ הרגיל של לברון נטש אותו בגלל השמירה של ג'רמי. אבל ג'רמי גם שקל מצויין תחת הסל וממיד ריינג', וה-7 מ-11 שלו היו חובה הערב.

הג'וקר היה הג'וקר הטוב של תמיד: 9 מ-14 ל-22 נק' ו-10 ריבאונדים? מקובל מאד נגד AD והסנטרים הגבוהים של הלייקרס. ג'מל מארי עם 10 מ-17 ו-12 אסיסטים? מקובל ביותר. הוא חזר לעצמו, וראז'ון רונדו – טוב ככל שיהיה – לא מסוגל ליצור אפילו חלק מהתוצרת של הגמל הזה.

אז שוב הפרתי את הצו שנתן לי הרופא הישראלי שלי ד"ר יהושוע ייגר. JASHUAH יעני, שאסר עלי להישאר למשחקים המאוחרים, ועוד עם ההתרגשות והמתח. "מל" הוא אמר לי, "דע לך שזה לא טוב. לא רוצה לומר 'מקצר לך את החיים', אבל זה בטוח לא כמו לשבת אחה"צ על כסא נוח בסחנה ולאכול תמרים ולפצח פיסטוקים". הוא בן טבריה על הכיפאק וכך בדיוק אמר לי.

אבל הוא לא יודע שכל נצחון כזה על הלייקרס הוא סם חיים עבורי!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. במשחק שבו הלייקרס קולעת 6 מ 26 מדאון טאון ומפסידה 25-44 בקרשים אין לה סיכוי לנצח ועם כל זאת היא לא הייתה רחוקה לנצח את המשחק
    אם הייתי שחקן/מאמן של הלייקרס הייתי נותן לדוויס קרש בראש על כל ריבאונד שלקח היום ו 5 קרשים על כל ריבאונד שלא לקח
    הוא חייב להיות אגרסיבי, אסרטיבי, בן של זונה
    הוא נראה כמו מרגרינה על באגז באוגוסט היום

      1. דוייס מופיע עם קוקיות תכלת
        סטייל טינאיג׳ריית בטיילת
        מוריד 2 ריבאונדים על יוקיץ הוניל
        חושב שהוא קובי, הדביל
        במקום לאכול את יוקיץ לקינוח
        במשחק הזה הוא בחר לנוח

        לברון חושב שהוא עז
        על המגרש הוא מענתז
        גרם למומי לרוץ לבית שימוש
        מדנבר הוא קיבל יבוש
        עוד טריפל דאבל לא חשוב
        במאני טיים היה עלוב

        כל ההייטרים קיבלו זיקפת בוקר
        דנבר עוד תשלם ביוקר
        עם 23 אחוז מדאון טאון
        קשה לנצח גם את בית שאן
        הדוקטור מנחם מאריך חיים
        ויורה בקצב של בן עשרים

  2. דוק
    בארקלינלא תמיד טועה.
    מה שכן הוא היחידי עם אומץ להגיד מה שהוא באמת חושב.
    אני זוכר בשנה שהמג’יק של הווארד וטורקוגלו עלו לפיינלס הוא היחידי שהימר עליהם בגמר המזרח נגד קליבלנד ולברון גירסה 1.0.
    אז תן כבוד איפה שמגיע

  3. את להפלופ אני מתעב באופן חיובי
    ==
    את ביבי באופן שלילי
    ==
    אבל עם שניהם זה לגמרי נחרץ ומוחלט וכיפי
    ==
    תודה דוק

  4. גם הלייקרס לא חבורה של "מהטופ שבטופ". אין הרבה כישרון בלייקרס מעבר ללברון ו AD.
    גם אני אהבתי את המשחק של גראנט אמש.אגב, אחיו מסאי גראנט(או בן דודו, לא זוכר בדיוק) שיחק לפני כחודשיים עם מכבי חיפה בחידוש הליגה לכדורסל בישראל. לצערי לא היה הרבה כשרון עם הגראנט הזה ולכן לא החתימו אותו לעונה הנוכחית.

  5. תודה מנחם טור נהדר…אך משום מה התחושה שלי שאם השלשה ההיא לא הייתה נכנסת ל.א היו מנצחים אתמול …כמובן אלו תחושות ותו לא

  6. מנחמנו

    לדעתי הרופא לא דואג מההפסדים של הלייקרס.
    הוא דואג שדווקא הניצחונות שלהם יקצרו לך את החיים………………
    מה נאמר? מקווה שהוא טועה!

  7. טוב לנאגטס לספוג את הנקודות של לברון ולא להביא לגראנט עזרה. 1. הוא עושה עבודה מדהימה
    2. משחק שני שחוץ מלברון ודיוויס אף אחד לא מגיע וזה משמעותי. אני גם תמיד טוען שאם אתה לא נוגע בכדור בהתקפה זה משפיע על האנרגיה בהגנה.
    ומנחם מקווה שתמצא סיבות אחרות לאושר כי הלייקרס תיקח את הסדרה

  8. resolve =
    נחישות.

    אני מוצא שכדורסל הוא הכי מרגש ומעורר השראה כשמתגלה ונחשף האופי. כשכל אחד בבית מול הטלוויזיה יכול לראות שמה שהשיג את הניצחון זה פשוט אופי.

  9. איך שאתה אומר את זה, בדיוק אתמול בארקלי בכה בשידור על סטיפה שהוא הפסיד כי הוא הימר על האטלנטה פאלקונס בסופר בול. האיש באמת חור שחור של תחזית.

  10. כותרת אדירה חחחחח.
    .
    נראלי זה המשחק הראשון שמארי הוא זה שלוקח עליו את האחריות בדק' האחרונות. מדהים איך הוא התאושש מהבליץ של הלייקרס ברבע הרביעי והבליץ של רונדו שפשוט התעלל בו. פשוט מנטליות גדולה.
    .
    גרנט עשה עבודה אדירה גם על דיוויס. איזה רכש נהדר הם הביאו.
    .
    דנבר זאת קבוצה שחייבת את החברה האחרים, הם תמיד היו שם וכל אחד מהם יכול לשים ספרות כפולות כל משחק. זאת לא צריכה להיות הפתעה.
    .
    מדהים איך יוקיץ' הצליח להתעלות אחרי ההתעללות של הווארד ומגי שפשוט לא נתנו לו רגע על המגרש בלי לדבר אליו ולהצמד אליו.
    הוא פשוט שכח מהכל, ונפנף את הווארד שוב פעם בחזרה אל הספסל. עוד משימה שעברה בהצלחה שנותנת לו נסיון להמשך הקריירה.
    .

  11. כל הכבוד לדנבר.
    הם אמנם לא ניצחו כשהיה *כדאי* לנצח, אלא כרגיל כש*חייב* לנצח.
    בינתיים הבור לא גדול מדי כי הלייקרס צריכים עוד שני נצחונות

    אמרתי לפני הסדרה שהשמירה של גרנט על לברון ודייויס תהיה קריטית והנה. אם במשחק הראשון היא הפכה ללא רלוונטית כאשר השופטים הדביקו ליוקיץ ומארי עבירות מוקדמות שחיסלו את המשחק, במשחק השני השופטים הדביקו לגרנט 2 עבירות מהירות שלפחות אחת מהן ביזיון שאין כדוגמתו עם עבירת מגן כשלברון פשוט דרס אותו (וקארוסו כמה דקות אחרי הוציא בדיוק אותו דבר כעבירת תוקף) שנתנו ללייקרס לרוץ ליתרון גדולץ

    הלילה גרנט היה מצוין בהגנה ובעיקר בהתקפה.
    יוקיץ הפסיק לשחק בקקה והתחיל לשחק בכח ואני מאוד מפרגן לו על זה. בסדרה הזו הוא צריך לשחק בכח כי אין פה איזה 2.03 מסכן כמו הראל או 2.13 גמלוני לגמרי כמו זובאץ. now he has to earn his points.
    מוריס מראה לנו שוב כמה ביצים יש לו, ובניגוד לדוזיר הוא גם יקלע את העונשין במידת הצורך.
    פלאמלי טוב שיראה כמה שפחות פרקט הדגנרט הזה.
    מילסאפ בדקות טובות אחרי משחק עלוב של 8 (!!!) איבודים (איך לעזאזל שחקן שהוא לא גארד מאבד 8 כדורים)
    פורטר וויליאמס לא רואה אף אחד, כולל את לברון כשהוא עלה לשלשה על הראש שלו.
    אבל מעל כולם מארי, שאני לא זוכר שחקן כזה אנרג'ייזר לפחות בעשור האחרון. אנרג'ייזר מבחינת התנועות החדות, הבלתי פוסקות. ווסטברוק יותר אקספלוסיבי אבל מארי פשוט לא מפסיק לזוז ובזריזות מדהימה.
    .
    .
    .
    בגזרת הלייקרס, הטריפל דאבל של לברון היה מהיותר שקטים שאני זוכר, הוא מתחיל יותר מדי להתפשר על זריקות מחצי מרחק ומה3. אמנם הולך לו לא רע בזמן האחרון אבל מספרי הקריירה שלו לא משקרים.
    דייויס הראה שיש לו עוד קצת דרך לעשות כדי להפוך לשחקן טופ 3 בליגה. אחרי המשחק הקודם הוא היה צריך לבלוע את המשחק הזה וזה לא קרה. 2 ריבאונדים? מה זה

    אני באמת לא רוצה להתיחס יותר מדי לשיפוט היום כי לא היה צורך גדול מדי.
    אבל שוב דייויס הולך לסל ושואג כמו איזה היפופוטם ומנסה להפעיל לחץ על השופטים, הוא קיבל כמה שריקות מוזרות היום שלפחות 2 בכלל לא היו
    AND ONE של האווארד כשפורטר עם הידיים למעלה אנכי
    כל מיני OUT OF BOUNDS מהידיים של הלייקרס שהלכו אליהם (אני זורק שניים)
    מה שחשוב זה שהשופטים לא הדביקו עבירות לדנבר והם היו בשליטה לאורך זמן של בערך 3 רבעים בנטו.

    אני חושב שאין לדנבר הרבה מה להתבאס מההפסד במשחק הקודם, כי הם עדיין לא הוכיחו שהם יודעים לנצח משחקים שהם לא "חובה" ובעיקר שהלייקרס עכשיו באמת קיבלו כאפה אחרי שהם באו ב"אורות" כמו שאומרת לילי, אחרי הזריקה של דייויס.
    משחק מספר 4 יראה לאן הולכת הסדרה.
    2-2 והכל פתוח
    3-1 וזה גמור, כי על הווטרנים של הלייקרס, קאמבקים מ3-1 לא יעבדו.

    1. הסל של פורטר שנפסל היה חוקי למהדרין בדקות האחרונות. הראו בהילוך חוזר והשדרים פשוט אמרו: "כן אכן נגע בטבעת" כשבבירור זה לא נגע בכלל.
      אם אני טועה אולי כדאי להחליף טלוויזיה (סמסונג LCD שחוגגת עשור)

      1. היה חוקי אחושילינג. אחד הסלים החוקיים ביותר אם לא ה.
        ואחר כך כשהיה דאבל טים על יוקיץ' על גבול הלינץ' הדבילים האלה אמרו דבר ראשון צעדים.
        זוג אידיוטיים מוטים.

  12. תודה מנחם. בסדרות כאלה המשחק הרביעי בד"כ הוא גם המכריע, אבל יכול להיות שהוא יהיה לטובת הלייקרס – האזורית שלהם ברבע האחרון עבדה יחסית טוב וקשה לראות אותם זורקים כזה רע מהשלוש עוד פעם.

    1. אני פשוט חושב שדנבר הורידו קצת רגל מהגז ואז הגיע גם קצת פיק ברכיים שהוא חלק מהפחד מלהצליח במעמד הזה, כי הם מבחינתם כבר עשו את שלהם. הכאפה של המשחק השני אמורה להוציא אותם משם ובסופו של דבר זה מה שקרה.

      ולגבי הקליעות של הלייקרס – מדובר בקבוצה הכי פחות טובה משלוש מאלו שנשארו. ברגע שהזריקות של הלייקרס לא פנויות לחלוטין, כי העזרה של דנבר טובה או כי פשוט לא הביאו דאבל טים, אתה לא צריך לצפות מהם לקלוע באחוזים גבוהים.
      רוב השחקנים שם הם שחקני קאץ' אנד שוט ובכל מקרה אין להם שחקן עם קליעה באמת אמינה מהשלוש.

      אמרתי את זה בסדרה מול יוסטון – מי שניצח אותה לא פחות מלברון ודייויס היו שאר השחקנים. אם הרול פליירס של הלייקרס קולעים ככ הרבה וככ טוב אתה לא תנצח ואולי זה מה שהבינו בדנבר.

  13. ללייקרס יש לפעמים משחקים כאלה של 20% מהשלוש, 60% בערך מהעונשין ואיבודים שלומיאליים במתפרצות פלוס איירבולים וזריקות לא חכמות מ 6 מטר של לברון ודייויס. אם עדיין הם היו במשחק עם כל זה, זה יפה

  14. תודה על הפוסט. בריאות!
    דנבר שקוראים תיגר על לברון ושות' מזכירים לי את נפתלי בנט שקורא תיגר על ביבי.
    יהיה מעניין מאוד איתם בעתיד הקרוב.

    1. לבנט אין בסיס פוליטי בכלל, הוא מנצל את הקורונה והתסכול של האזרחים כדי להציב אלטרנטיבה.
      הרי מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה לא יכולה פתאום להיות אלטרנטיבה שלטונית.
      זה בערך כמו שהניקס עכשיו יעלו מהמזרח. לא הגיוני.

      1. יש לבנט בסיס פוליטי מעולה.
        אתה עדיין שבוי בקונספציות של לפני 2020.
        הקורונה טרפה את כל הקלפים כולם. ממש כולם.
        אני מרחם על אנשים שלא רואים את זה.
        .
        הבסיס של בנט זה הימין הרך והמרכז. אני כמעט ולא מכיר ליכודניק שלא יצביע בנט בבחירות הבאות.
        בניגוד לפעמים הקודמות הפעם באמת נשבר לימין מביבי ובנט יהיה לפחות עם 20 מנדטים וזה יספיק על מנת לקיים רוטציה בראשות הממשלה במינימום!
        .
        המפלגה לא עברה את אחוז החסימה בגלל הסיטואציה ולא בגלל שאין הסכמה לגבי הרעיונות שהיא מביאה או לחוסר האמון בבנט.
        הפעם היא תעבור בענק ותהיה הכי קרובה לליכוד שיכול להיות.
        הליכוד לא יוכל להקים ממשלה ולדעתי אף צפוי להתפצל. .
        .
        חותם

        1. מזל שאתה מרחם…

          ואתה אומר את זה בתור פעיל ליכוד? מצביע ימין?
          לא יודע באיזה חוגים אתה נמצא אבל מי ש״נשבר״ לו, לא היה תומך ליכוד, בטח לא ״הארדקור״.

          אלה שהולכים עכשיו עם בנט הם אלה שהיו לפני בכחול לבן ומאסו בהם, מצביעי ליכוד מזדמניפ וכו׳
          בנט אלוף העולם במשחקי ידידות ואלוף העולם בדיבורים ובכתיבת ספרים.
          כל שבוע הוא טוען משהו אחר.

          איזה רעיונות היא מביאה? המפלגה עצמה מפולגת בדעות שלה, תשים את בנט ושקד מול סמוטריץ ופרץ ותראה 2 קצוות לא קשורים אחד לשני.

          גם עם 20 מנדטים, וזה לא יהיה, לבנט לא יהיו המלצות מהליכוד, חרדים וגם לא בטוח בתוך המפלגה שלו ע.ע רפי פרץ.

          בכל מקרה אין בחירות עד לפחות מרץ, ועד אז בנט יוכל להמשיך להיות אלוף העולם במשחקי ידידות, לרדת ליגה, לעלות בחזרה וכל שאר הקלפים יטו0רפו.

          רק שוב אני אומר, בחוגים שבהם אני נמצא אין אנשי ליכוד מובהקים שעוברים לבנט ודווקא החוזר ממלכתיות ודיבור היתר שלו מהאופוזיציה בשעת משבר כזו רק מעלה להם את הסעיף עליו.

  15. מעניין מנחם שכשהלייקרס מנצחים הרופא אוסר עליך לכתוב וכשהם מנצחים אתה פתאום מבריא

    לא מתחבר לשיח של שנאה. זה רק ספורט..
    למה אי אפשר לקבל ממך סיקור מאוזן למען השם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט