על קורונה, סטטיסטיקה מתקדמת ומה שביניהם / יאיר זעפרני

על קורונה, סטטיסטיקה מתקדמת ומה שביניהם / יאיר זעפרני

על הפיל בחדר אני אכתוב בתגובה הראשונה.

ועכשיו לעניינו:

יותר משהקורונה היא מחלה מהסוג המוכר, כזה שכולל תסמינים של חום וחולשה וכאבים במקומות שונים בגוף ומופץ מאדם לאדם עד להדבקה המונית – הקורונה היא מחלה של תודעה ושל מספרים. למעשה, הסטטיסטיקה מכתיבה לנו את המחלה הרבה יותר מכל תסמין אחר שלה והעיסוק שלנו בה שגדל בקצב אקספוננציאלי מאז ינואר האחרון מכתיב את ההתנהגות שלנו, את מצב הרוח שלנו ואת החרדות שלנו.

ולא, אני לא טוען שהקורונה לא קיימת אבל בכללה, ותריבו איתי עד מחר על זה – ההיסטוריה תשפוט, זו מחלה מנופחת מעבר לכל פרופורציה שאלמלא היינו עסוקים בה יום וליל וליל ויום, יש מצב שהיינו פחות מרגישים אותה ובטח ובטח שלא היינו משנים את חיינו בצורה כל-כך דראסטית כמו שאנחנו עושים.

כל הדבר הזה כמובן מתחיל בסטטיסטיקה, מספרים עלומים שאפשר לייחס אותם לכאן ולכאן אבל איכשהו הם מיוחסים תמיד לכיוון אחד. מספרים שמספרים לנו דברים כמו "190,000 אלף איש חלו בקורונה עד כה" (אבל שוכחים לספר שכ-136,000 החלימו ועוד ל-40,000 מהם בכלל לא היו סימפטומים), מספרים שאומרים לנו שיש עלייה עצומה בשבועות האחרונים בכמות המאומתים לקורונה (אבל שוכחים לספר לנו שיש גם עלייה באותו אחוז בכמות הבדיקות), מספרים שמספרים לנו שיש עלייה מתמדת בכמות המתים (וואלה?! תעירו אותי, כשתהיה ירידה בכמות המתים, זה יהיה חדשות מטורפות!) ומספרים שכולם מאמצים כאילו התורה ירדה מסיני ואלוהים בכבודו ובעצמו ניפק את המידע ולא משרד הבריאות הכושל שלנו שלא מסוגל לנהל מערכת בריאות אבל איכשהו אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהוא מסוגל לנפק סטטיסטיקה כמו שצריך.

ומרוב שאנחנו דשים במספרים האלו ועסוקים בהם קורים שני דברים:

הראשון, הרסו לנו את כל הכיף. אין יותר אירועים, אין יותר בתי קפה ומסעדות, אין יותר לאן להימלט ואפילו כדורסל רואים רק מהבית עם קהל של אנשים שניבטים מתוך מסכים במגרש נטול הזדהות קבוצתית שמזכיר מגרש אימונים בליגת הקיץ (ונחשו מה? אנחנו בקיץ!). הכיף בחיינו נעלם, כל מה שנשאר זה הישרדות (והפגנות בבלפור, כי צריך לראות את החבר'ה איכשהו…).

השני, אנחנו כנראה לא ממש רואים את התמונה האמתית או לפחות לא את התמונה השלמה. המספרים שאנחנו כן רואים, מדויקים ככל שיהיו (רמז: הם לא…) אמנם מראים לנו את מצב התחלואה בארץ מקורונה אבל הם בכלל לא מתעסקים באספקטים אחרים של החיים שלנו כאן כמו בריאות הנפש של הציבור, מצב כלכלי והתוצאות ארוכות הטווח שלו, מספר המתים הכללי במדינה (שבאופן 'מפתיע' לא עלה השנה, למרות הקורונה) וכו' וכו'. הפרספקטיבה היחידה שאנחנו רואים דרכה את המציאות בחודשים האחרונים היא 'התחלואה מקורונה' וזה חתיכת פרספקטיבה צרה ולא מאוזנת שאיכשהו מנהלת לנו את החיים בזמן האחרון.

והאמת שלא הייתי נכנס לוויכוח הזה, בטח ובטח לא בטור הראשון שלי זה עידנים באתר הזה, אלא אם הייתי רוצה לדבר על הקורונה כאנלוגיה לכדורסל ה-NBA שכולנו עסוקים בו בשנים האחרונות – כדורסל המספרים.

כמו 'מציאות המספרים של הקורונה' גם 'כדורסל המספרים' של הסטטיסטיקה עושה בדיוק את שני הדברים שתיארתי. רק תנסו פעם לנהל דיון עם חובבי הסטטיסטיקות המתקדמות (סתם, נו, אני יודע שאתם עושים את זה כל הזמן) ותשאלו את עצמכם – מה קרה לחיים שלי ואיך הגעתי לזה. הם יסבירו לכם שהאחוז האפקטיבי של זריקה לשלוש הוא גבוהה הרבה יותר מזריקה לשתיים ולכן עדיף לזרוק מחוץ לקשת, הם יסבירו לכם שמדד הניצול של ראסל ווסטברוק נמצא בהלימה הפוכה להישגי הקבוצה שלו והם יגידו לכם שג'מאל מוריי הוא בכלל לא שחקן יעיל. אבל בסוף התוצאה תראה כמו משחק של יוסטון שזה המקבילה המודרנית למשחק ה-NBA שהיינו משחקים במחשבים של ה-64K בתחילת שנות ה-90' – שלושה תרגילים בערך והוצאת כל הפואנטה מהדבר הזה שנקרא כדורסל יצירתי.

אני תוהה לפעמים אם בעוד איזה 30 שנה יקום איזה  מאמן מהפכן ויגיד "וואי, יש לי שחקן של 2.17 מטר, אולי במקום שהוא יזרוק שלשות, אני אשים אותו ליד הסל שם הוא יוכל לנצל את הגובה שלו", כי בכיוון שהכדורסל מתקדם אליו, זה בדיוק העניין. כולם צריכים לדעת לעשות את אותם דברים כי מה שחשוב זה האחוז האפקטיבי ולא העובדה שזה ממש, אבל ממש, מדכא לראות את סוג הכדורסל הזה ועשוי, בעיניי לפחות, לגרום לכך שבעוד 10-15 שנים, כמות הקהל שיש בגמרים האזוריים השנה תהיה הסטנדרט…

והוצאת החשק, שלא נאמר 'שאיבת הכיף' הזו מלראות כדורסל (כן, אני יודע שיש אנשים, שסגנון המשחק הזה עושה להם את היום – וול, גוד לאק עם החיים המעניינים שאתם חיים שם…) היא רק השפעה אחת של 'כדורסל המספרים'. ההשפעה השנייה, ממש כמו במקרה של הקורונה היא 'החיים במציאות מדומיינת'.

ובמציאות המדומיינת הזו יש שחקן אחד שקולע 29.5 נקודות למשחק באחוזים אפקטייבים של 58.9%, גורף 13.6 ריב' והוא אחד מהשחקנים עם המדד הכי גבוהים בהיסטוריה. ויש שחקן שני ששם 34.3 נק' למשחק ב54.3% אחוזים אפקטיביים וגם בחלוקה ל-36 דקות הוא היה עושה 33.9 נק' למשחק שלא נדבר על שלושת רבעי המניין אסיסטים שהוא תורם בכל ערב נתון בממוצע. ובעולם המדומיין הזה יש גם שחקן שלישי שקולע רק 19.9 נק' למשחק וגם אם אני מנרמל את זה ל-36 דק' הוא לא מגיע להרבה יותר (21.3) ועל האחוזים האפקטייבים שלו אין מה לכתוב הביתה (47.4%) ושר הנתונים שלו (ריבאונדים, אסיסטים) הם בסדר (סביב ה-6 למשחק) אבל לא משהו שיוצא עין לחובבי סטטיסטיקה מדופלמים.

וכמובן שאותם עכברים יספרו לכם שאם אתם בונים קבוצה אז תיקחו את השניים הראשונים, ה-MVP בשנתיים האחרונות וזה שזכה בשנה שקדמה לו וימליצו לכם בבירור לוותר על הכוכב הקשוח של מיאמי היט, מר באטלר, ולהפוך אותו להיות כלי שני באיזה שארלוט הורנטס. אלא שזה בדיוק העניין, אין שום דרך סטטיסטית למדוד אופי ועם כמה שיש לי הערכה למספרים של היווני הלא-קשוח וההוא שצריך דחוף מכונת גילוח, אני את הקבוצה שלי הייתי בונה סביב ג'ימי באטלר (ואם יש איזה בחור כחוש וחמוד ממוצא סלובני לידו – מה טוב) כי עם הארדן ויאניס אפשר להגיע לטקס חלוקת פרסי העונה אבל ממש לא לטקס חלוקת גביע לארי אובריין.

ועוד לא דיברתי על לברון ג'יימס שהוא בעיניי שני הדברים באדם אחד – גם מפלצת סטטיסטית וגם אחד שגם במבחן העין נראה כמו התגלמות האדם שיודע לשחק כדורסל עליי אדמות, אבל איכשהו שוב נבחר לסגן ה-MVP ומתמרמר בצדק, כי במובן הפשוט של התואר – השחקן הכי חשוב לקבוצה שלך – הוא לוקח את יאניס בהליכה ויעידו על כך המשחק וחצי שיאניס נעדר מהפליאוף והיו כנראה הטובים ביותר של מילווקי בסדרה מול ההיט.

ועוד לא דיברתי על דנבר נאגטס שבכל השוואה סטטיסטית הייתה צריכה להפסיד לקליפרס בסוויפ של ג'נטלמנים במקרה הטוב אבל קצת מזכירה את האגדה על הזבוב שלפי משקל כנפיו לא יכול היה לעוף אבל למזלו הוא לא יודע את זה. אף אחד לא סיפר לקבוצה של מייק מאלון שהיא צריכה להפסיד לגיבורי העל מהצד האדום של לוס אנג'לס שהתקבצו יחד בקבוצה אחת אבל מה לעשות שלהם יש אופי ונשמה כמו שבמועדון כמו הקליפרס לא משיגים גם בשלושה עשורים.

אז נכון, אני יוצא קצת צ'ארלס ברקלי וגם בסטטיסטיקה ומספרים יש לא מעט אמת לפעמים, אבל את התמונה הכוללת היא בטח לא מראה וסטטיסטית לפחות, לא בטוח שכדאי לכם להמר על הפליאוף לפי מספרים מתקדמים…

ואסיים בפנייה לקורונה ולסטטיסטיקה המתקדמת של האנליסטים המגזימים – אנא ממכם, תחזירו לנו את הכדורסל הישן והטוב שלנו!

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
202 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 1:32:52

תודה זעפרני, היית חסר פה ואני מקווה שכל השאר יחזרו גם כן לבית של מנחם.
לפעמים צריך לקחת את החיים יותר בקלות.
לגבי הקורונה הדעות חלוקות. הדברים נמצאים איפשהו באמצע. לא צריך להיות היסטריים ומצד שני לא שאננים.
אנחנו יודעים ששמירה על הכללים (מסכה וריחוק) מורידה את הסיכוי לתחלואה/הדבקה, צריך לשמור על הכללים האלה וההדבקה (לדעתי כולנו נידבק בצורה כזו או אחרת בכל מקרה) תהיה יותר מפוזרת ופחות מרוכזת ותאפשר לבתי החולים להחזיק ולא לקרוס שהרי אנחנו רואים שמחלקות הקורונה מלאות והסגר נועד לאפשר להם להמשיך לתפקד ולא לקרוס. נקווה שיהיה חיסון בנוסף לזה הטבעי בקרוב.

אורן
אורן
22/09/2020 14:01:48

איזה כיף!!!!
שנה טובה לכווולם

מנחם לס
22/09/2020 1:39:04

יאיר, חשבתי שתכתוב רק מחר, ופתאום אני רואה את שמך. ידעתי כמובן שאתה חוזר לכתוב אבל עד שלא הודעת לי היום, לא ידעתי מתי. מה יש לי לומר? שהמילים "יאיר זעפרני" חיממו לי את הלב.

כפי שאמרתי לך, תכתוב מתי שבא לך ועל מה שבא לך, ואני אפילו משנה את תפקידך מ'מחבר' ל'עורך' (כל חברי הצוות מוגדרים בעריכת הוורדפרס כ'עורכים' כי אז אפשרויות הכתיבה והעריכה הן רבות ומגוונות יותר).

הדבר המשמח אותי ביותר הוא שפניתי בשבועות האחרונים לכל חברי הצוות (מלבד מידן שאיתו לא היה צורך כי היינו בקשר כל הזמן) שהחליטו לעזוב לפני כשנה וחצי, והבעתי לכולם את האמת – שאני פשוט רוצה לשכוח את מה שהיה – וכולם שמחו לחדש את הקשר והידידות. הסברתי בפרוש שאיני פונה אליהם כדי לבקשם לחזור לכתוב – האתר כולו הוא אתר של מתנדבים וכל אחד יכול להתנדב לכתוב. אני שמח שיאיר – אחד הטובים שבינינו – החליט לשלוח פוסט זה לשנה החדשה.

חברי הצוות הוותיקים הפכו למשפחה, ורציתי להרגיש שאני יכול להגיע ארצה ואף אחד לא יעבור לצידו השני של הכביש כשיראה אותי. אז אני שמח שהכל עבר ונישכח, במיוחד לפני יום הכיפורים הבא עלינו לטובה.

doron
doron
22/09/2020 2:18:34
הגב ל  מנחם לס

מנחם ויאיר הנהדרים אתם ממש קראתם את המחשבות שלי, כמה אושר גרמתם לי עכשיו,
עצרתי במחמאותיי שמגיעות לכם מתוך אכזבה שיש פילוג.
אני חייב לכם
מנחם ויאיר יו מייק מיי דיי,
עשיתם את לי את השנה,
זה הופך שוב ליהות האתר הטוב בעולם.
אוהב אותך מנחם האינסופי.
תודה לכם יא מדהימים

ברבור שחור
ברבור שחור
22/09/2020 14:08:06
הגב ל  מנחם לס

שאפו מנחם על גדלות הנפש, וליאיר והחברים ..התגעגעתי

ארז
22/09/2020 14:57:09
הגב ל  מנחם לס

כל הכבוד לשניכם, דוק, אני חושב שהרבה אנשים טובים שאני מכיר ומעריך לא היו עושים את הג׳סטה הזו, ותרשה לי להוריד בפניך את הכובע. יאיר, גם לך שאפו, לא משנה מה היה ומה קרה, כדי להגיד לעצמך שהטעויות (שלך או של אחרים) לא ינהלו אותך צריך להיות באמת אדם מיוחד, ואני שמח להכיר אדם כזה!

סוסמעץ
22/09/2020 6:27:38

בשעה טובה וכל הכבוד יאיר

IDO
IDO
22/09/2020 7:47:39

🙏

oded
oded
22/09/2020 11:32:19

ברוך הבא

Dor
Dor
22/09/2020 13:22:13

חסרת לנו. Welcome back

etayle
etayle
22/09/2020 13:23:19

ישששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש
ברוך השב

א. מנור
22/09/2020 18:27:49

כתבה מצויינת ואמיתית. ברוך שובך.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
22/09/2020 18:57:14

יאללה כל הכבוד. קל לשכוח שכל המריבות האלה שנראות באמת מטופשות מהצד הם מאד רציניות לאנשים שבתוכן.
כל הכבוד יאיר ומנחם, ומאחל לכם שתמשיכו להתווכח אבל רק בצחוק. תכלס טוב שחזרתם, צריך לאזן קצת את מנחם 😉

etayef
etayef
23/09/2020 2:15:24

טוב שחזרת

dror2
dror2
21/09/2020 23:52:45

ברוך שובך זעפרני, התגעגעתי : )
מריבות מטופשות הן חלק מהחיים של כולנו, להצליח למחול על כבודך ולהפסיק אותן זו כבר גדולה (גם של מנחם שהושיט את היד)
מחכה כבר לפריוויו מוצש הבא…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
22/09/2020 1:44:47
הגב ל  dror2

ומה עם לאדת מחייו של ראש הממשלה הטוב בתולדות ישראל, זה שבחרתם למרר את חייו כי הוא לא רואה אתכם?

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 3:28:55

אתה מתכוון לזה?
.
חובת צפייה: ליכודניקית לשעבר מסבירה למה חייבים לבוא להפגנות בבלפור // 21.9.20
—————————————————————————————————
https://www.youtube.com/watch?v=BE3f8O7IIFY

חגי "התותח" ניסני
22/09/2020 8:09:47

לא חשבתי שאי פעם אני אעשה את ההשוואה הזו.. אבל זה לא קצת לומר את טיעון ה"רופא ערבי" של ידידנו הציפור?

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 8:31:57

א. לא. אורלי מביאה סרטונים עם הרבה כמוה מההפגנות.
ב. אתה מוכן להתייחס לטיעונים שלה או שרק באת לקפוץ כדי לפסול?

חגי "התותח" ניסני
22/09/2020 8:44:46

אני עם הקטנה ישנה עלי ככה שאני לא באמת יכול לשמוע את הטיעונים שלה.. אם תרצה לספר לי מהם אשמח להתייחס..

.
אבל מה שחשוב זו המתודלוגיה של "הנה אפילו הוא אומר" (חוזר בתשובה / חוזר בשאלה/ אחד שהתגייר/ אחד שהתאסלם או התנצר לשנה) היא פשוט לא רלוונטית. מה שרלוונטי זה עצם הטיעון.

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 8:51:08

זה בהחלט רלוונטי כי עיקר הבעיה בשפוטים שמצביעים לו רק כי.

yaniv
22/09/2020 9:31:49

עזוב אשך אתה כמעט לא תצליח לשכנע אף אחד לעבור צד.רק ברגע שהאבטלה והיעדר ביטחון תעסוקתי ידפוק בדלת,רק אז הם יהיו אולי מוכנים להתחיל לחשוב רגע איך אנחנו בכלל במצב הזה.שזה למעשה מה שהמרואיינת אומרת.
ראיתי השבוע פרק ישןשל מישהו לאכול איתו והיה שם זוג מעורב.היא יהודייה והוא ערבי-נוצרי.יש לך ניחוש לא רק למי הם מצביעים אלא את מי הם מעריצים?

חגי "התותח" ניסני
22/09/2020 9:55:57

אשך לא הבנתי. מה הטיעון שמחנה הביבי הם שבויים ותו לא?

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 10:25:14

לא הבנת לא נורא

doron
doron
22/09/2020 11:20:19
הגב ל  dror2

אני ימני (אם שמכריחים אותי לאמר) ללא מפלגה, נגד הנוכל השחקן שעובד עלינו ומרעיב את העם, ביבי מושחת ופעם לא הייתי נגדו, כבוד לאורלי בר לב ולמפגינים שיבורכו

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 11:37:51
הגב ל  doron

סחתיין עליך דורון.
זה לא עניין של שמאל וימין, זה בעד או נגד שחיתות ובעד התנהלות מוסרית, ערכית, ישרה ושקופה – של משרתי ציבור למען הציבור ולא להיפך.

Zvika Bar-Lev
22/09/2020 0:01:02

וואו – איזה כיף שאתה פה חזרה!

SLORC
22/09/2020 0:03:10

ברוך שובך! אתה כותב בחסד וכולנו נשמח לשמוע ממך יותר

Smiley
22/09/2020 0:05:45

comment image
.
ענק!!! ברוכים השבים

SLORC
22/09/2020 0:14:02

לעניין הקורונה, בוודאי שלא מתייחסים לעניין רק מבחינת רמת התחלואה, כי אם גם מעוד זוויות – העומס על מערכת הבריאות, הנזק שנגרם למשק וכדומה. למי שמקשיב לפודקאסטים, פרק 171 של חיות כיס שיצא לפני שבועיים מספק נקודת מבט מעניינת על הנושא.

אני אישית מאוד אוהב את הטרנדים הנוכחיים ב NBA. כל מה שאתה מציין, דוגמת הקריסה של הקליפרס או ההתעלות של באטלר ודראגיץ' רק מלמדים בעיניי עד כמה העונה הנוכחית (למרות התנאים הלכאורה בלתי אפשריים) היא מרתקת ומגוונת.

ברוך שובך!

ג'ורג' עובדיה הסקרן

ברכות על החזרה!
לפיטר גרינוויי היה פעם סרט בשם "טובעים במספרים", שזה שם טוב למה שקרה עם יוסטון בשנים האחרונות. טבעו בבביצה הטובענית של הסטטיסטיקות המתקדמות. אני לגמרי מזדהה עם הקושי, שלא לומר סבל, לראות אותם. מצד שני הGM שבוחר את באטלר על פני יאניס והארדן יצטרך לחפש עבודה OVERSEAS. והיי, ג'ימי עדיין לא עבר את הסלטיקס, ואני גם לא חושב שיעבור.

עגל
22/09/2020 12:56:10

אתה צודק, רק תוספת – יוסטון של מורי היא הצלחה, לא כישלון. אי לקיחת אליפות הצלחה. יש הצלחה גם בדרך, בטח אם אתה נפגש בדרך עם ג"ס בשיאה וכמעט מדיח אותה.
(הכותב הוא אוהד יוסטון 🙂 )

Yinon Yavor
22/09/2020 0:18:46

עוד לא קראתי מילה – רק את שם הכותב.
ואני אומר – הללויה! ברוך השב איש יקר

רועי ויינברג
22/09/2020 0:22:08

שמח מאוד שחזרת, היית חסר. טקסט טוב (כרגיל) ונקודה נכונה – סטטיסטיקה אמורה להיות אמצעי, לא המטרה. ברגע שמקדשים רק אותה מתעלמים מכל מה שקורה מסביב

Berch
22/09/2020 0:23:39

ייייאייייי
איך שראיתי את השם ידעתי שאמטיר מחמאות, אפילו אם רק תעשה קופי פייסט על משפט אחד כל הפוסט הייתי אוהב אותו. אידית הייתי ממליץ על "אני את הקבוצה שלי הייתי בונה סביב ג'ימי באטלר (ואם יש איזה בחור כחוש וחמוד ממוצא סלובני לידו – מה טוב)" אבל אני משאיר לך הפעם את החופש האומנותי לחשוב על כל משפט אחר.
בקיצור
ייייאייייייי
🙂

Yinon Yavor
22/09/2020 0:32:27

טוב פתחת פה חזית עם גיא… (בנושא הקורונה. בעניין האנליטיקס/מבחן העין הוא די אנדרייטד ונתפס כקיצוני שלא בצדק)

אהרון שדה
22/09/2020 0:35:04

ברוכים הבאים יאיר
חיכתי ליום הזה
שנה טובה ומתוקה…טרם קראתי

אהרון שדה
22/09/2020 0:40:51

תגובתי

1. אשר לקורונה…עזוב רגע את הארץ איך אתה מסביר את נתוני העולם ?
את המתים באיטליה ספרד וניו יורק ?

2. אשר לבאטלר/יאניס אני איתך

3. הזכרת את הסלובני פתאום חושב מי יהיה שם ספורטאי השנה עם שני כוכבי הטור עם דונציץ וכמובן דראגיץ שיכול לשחק בגמר הנ.ב.א …
מדינה קטנה בהרבה משלנו

אור
אור
22/09/2020 0:52:32

עוד לפני קריאת הפוסט – ברוכים השבים

golan
golan
22/09/2020 0:54:24

ברוך שובך
מצויין שמנחם הושיט יד ולחצת אותה.
תמיד אהבתי לקרוא מה שאתה כותב. צודק לגמריי לגביי באטלר והסלובני

nola
nola
22/09/2020 0:58:00

תענוג שחזרת.
נכון שסטטיסטיקה יכולה להציק אבל אי אפשר להתעלם ממנה בעיקר בעידן שלנו פשוט צריך לדעת לשלב בין השניים

The Pro
The Pro
22/09/2020 1:27:20

טור נהדר
אני מסכים עם החלק של הכדורסל.

סטטיסטיקה כן מסמנת דברים.-
הטעות הגדולה היא כשמנסים להשוות בין שחקנים מתקופות אחרות או שהופכים שחקן ל'כוכב' גדול רק בגלל מספרים יבשים.
האבולוציה ההתקפית של המשחק גם היא הפכה שחקנים רבים ליותר ממה שהם שווים.

doron
doron
22/09/2020 1:30:17

ענק יאיר זעפרני שצריך לקבל נובל לספרות ממזמן, חוזר, לא מאמין שהצלחתי להכנס לאתר אחרי תקופה שלא הצלחתי, הרצון להודות ליאיר ו או מזל ופוקס גרמו לי להצליח פתאום להכנס לאתר.
ממש לא מאמין בקורונה שהמערכת החיסונית הורגת ורוצחת תוך שבוע, רוצים לפגוע ולרסק את הכלכלה.
יודע זאת כבר חצי שנה ויש הוכחות.
כמות עצומה של טיפשים מאמינה ומפחדת מדחליל הביזרר קורונית,
כמה טיפשות יש בעולם? טוב חבל שתמשיכו לפחוד אולי זו הקרמה שלכם לפחוד מכלום מ אפסית מתים.

The Pro
The Pro
22/09/2020 1:30:31


שחקן כמו דיוויס-
שהכישרון והסטטיסטיקה האישית תמיד היו לצידו אבל היכולת להוביל קבוצה באמני טים ובפלייאוף לא היו שמה.
האם רשום בסטטיסטיקה מתי דיוויס ניצח את המשחק הגדול הראשון שלו?
גם לא רשום את הדרך שהיה צריך לעבור ואת העובדה שהוא הפך לווינר ביום שהוא עבר לשחק ליד לברון ג'יימס.

doron
doron
22/09/2020 1:33:38

מעתיק תגובה מהפוסט אפ אתר מדהים שכתבתי שהתרגשתי מאד :יאיר ענק שחזרת, ועוד בכתבה נכונה על שקר המאה (בכתיבתך ניגשת באלגנטיות חכמה לנושא לא ליצור אנטי), אוהב אותך זעפרני תמיד, לגבי הקורונה עוד יגלו פעם על ההגזמות ומי שלא חבל לי אך ימשיך לפחד לשווא.
ענק זעפרני (לא כתבתי בהופס זמן כי לא הצלחתי להכנס ואולי טוב שכך אולצתי לחופש טוב 😉🙂😀)
אוהב אותך ואת הח׳ברה כאן
תודה לכם

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
22/09/2020 1:57:30
הגב ל  doron

אז בוא נשאל שאלה אחרת:
האם אתה הופך לווינר כאשר אתה לא מצליח לעולם לעבור סיבוב פליאוף ובסוף זה קורה רק כשאתה על סף שביתה איטלקית בקבוצה שלך ועובר לשחק עם השחקן אולי הכי טוב בליגה?

או שאתה הופך לווינר כשאתה מפסיד בסוויפ לספארס וגם למאגיק ואז נתקל בביג 3 ולא מצליח לנצח אותם, אז במקום לנסות שוב ושוב ובסוף לנצח (הם גם היו זקנים כבר) כמו אחד בשם מייקל.

או כשאתה הופך לווינר כשאתה מבלה את רוב הקריירה שלך בסוסטון, מינסוטה, מילווקי/סיאטל ולא מצליח לעבור את גמר הקונפרנס ואז מאחד כוחות.

או סתם כי קלעת באזר ביטר, או עשית מהלך יוצא דופן.

אני לא יודע.
אני גדלתי במחשבה שווינר זה מישהו שנחל כשלונות אבל ידע לצאת מהם ובסוף לנצח.
מישהו שגדל או היה במקום שלא מגיעים ממנו רחוק אבל הצליח למרות הסטטיסטיקה.
איפה דייויס בכל זה? הוא נחל כשלונות וידע לצאת מהם – בעזרת טרייד של 39 שחקנים בערך.

ושלא תטעה, אני מאוד אבל מאוד מחזיק מדייויס.
אבל לקרוא לו עכשיו ווינר? כי מה? כי הוא עושה את אותה שורה סטטיסטית רק בקבוצה עם עוד שחקן טופ 5 במועדון יותר גדול?
איפה ההתעלות?פ והתגברות על משברים?
איפה ההשפעה על אחרים?
איפה דוגמא אישית?

כל מה שהןא עשה כדי לשפר את מצבו הוא ללכת ולחתום אצל ריץ פול.

זה בדיוק מה שכל הזמן נאמר על מייקל
הוא אכל כאפות ומכות תרתי משמע מחבורת בריונים בדטוריט
הפסיד להם שוב ושוב ושוב ולא ראה את האור בקצה המנהרה
עד שהוא הבין שכדי לנצח הוא צריך לסחוב את כולם ולא רק בנקודות, להתחזק ולתת דוגמא אידית לכוחות עולים כמו פיפן וכו׳.

אפילו כריס פול הצליח להפוך ״עונש״ באוקלהומה לעונה מהנה, פרודקטיבית וכזו שלא היה חסר בה הרבה כדי לעבור סיבוב, בקבוצה שניבאו לה טנקינג.

milkshake
milkshake
22/09/2020 3:05:54

מניח שיש הרבה דרגות של ווינר, להיבחר בדראפט ולהגיע לאנביאיי זה כבר ווינריות, רק תחשוב כמה ניסו ולא הצליחו, גם אם הם 10'6.
האם התסריט שדיוויס או אפילו לברון כתבו לעצמם הוא יותר יפה מהתסריט של מייקל? לא וגם לא יהיה, ואולי בגלל זה אפשר לומר שהם לא ווינרים כמוהו.
אבל מי שהתחיל לראות כדורסל לפני 10 שנים, כמה שחקנים הוא מכיר משנות ה-90 שלא זכו באליפות והיו גדולים? ואולי בשקט בלילה כל אחד מהגדולים האלה חושב לעצמו חבל שלא הייתי כינור שני למייקל והייתי גם עם טבעת?
ולא אני לא אוהב את דייויס מאז הסרטון מתיחה שעשו לו עם קארל מלון אבל שחקן גדול הוא בטוח. ווינר או לא, כל אחד יגדיר לעצמו.

איצקו
איצקו
22/09/2020 8:36:05

אין דבר כזה ווינר הכל תלוי איזה משקפיים שמים
מייקל ניצח אליפויות עם שלשה של קר ופקסון אבל הוא ווינר
לברון ניצח אליפויות עם שלשה של קיירי ושל אלן והוא לוזר
לברון הפסיד לדאלאס והוא לוזר
מייקל הפסיד לדטרויט והוא ווינר
ג'רי ווסט אכל מרורים עד שהוא זכה באליפות תראה לי מישהו שאומר שהוא לוזר
קובי ומייקל החטיאו כמה סלי ניצחון בקריירה שלהם אבל הם ווינרים
לברון החטיא כמה סלי ניצחון והוא לוזר
לאורי היה לוזר עד לפני שנתיים
אין ווינרים יש רק כאלה שנחנקים ברגע האמת כמו ההוא מאורלנדו(לא זוכר את השם) וכדומה
ומה עם הפרמטר של ההגנה שמולך ?
בקיצור הכל תלוי מה המסקנה שאתה רוצה להגיע
ולכן נראלי שאין דבר כזה ווינר אבל כן יש נחנקים ברגע האמת

doron
doron
22/09/2020 1:38:23

מנחם סוגר איתך חשבון ב2 נשיקות על הקרחת חיבוק וחושב על מתנה כמו ארוחה או משהו מיוחד לך ולגייל.
כל הכבוד, התייבשתי ולא כתבתי תקופה של שנה לפחות.
הסיכסוך המטופש פגע ובילבל אותנו.
דיר באלאק להסתכסך שוב שלא תקבלו את קללת הדורון שקילל את ווסטברוק שלא ידע אליפות לעולם וכך קורה.
עכשיו אחזור להחמיא בכיף.
ממש שמח

doron
doron
22/09/2020 1:50:16

אפלטון הענק האהוב חייב לחזור להגיב.
אני אוהב מאד את עידו גילרי, מידן בורכוב, ניב שכטר (אפלטון), גיא רוזן, את כולם בצורה שווה ובאהבה ענקית
לא לפי סדר ולא לפי כמות, אני אוהב מאד את מנחם, סמיילי, דדי, נו פאני שטף, דובי עופר המדהים, אשך המופלא, חיים הוואי לאסוף, שי אבן צור, אינדיאני, שחר בראל, גיא א משיקגו, יואל מהיער ליד המבורג (בגרמניה), איש טווג סיפור אהבה מיוחד, מתן גילור שמתבקש לחזור, אסף תמונת בירד ומג׳יק, מהתרגשות איני זוכר את כל השמות,
למשל את יאיר זעפרני ודדי שלא כתבו כאן ממזמן, תמיד אוהב, את אסף הדתי מרחובות (תמונה של שחקן בסגול) או שם אחר תמיד אוהב למרות שלא כתב זמן ארוך, יש עוד הרבה, אני אוהב את כולכם 400 מתוך 100 אפשריות,
אתם אומנים ולא סתם כותבים אלא סופרי סתם, כותבים בהומור אדיר שמראה על אינטילגנציה גבוהה, בפילוסופיות גבוהות, בעומקים, בהבנת כדורסל וספורט הכי טובה שיש

doron
doron
22/09/2020 2:07:21

פאקו דוד סעדה המדהים,
המשגיח רון טחן האינסופי,
אני אוהב אתכם מאד,
כל האנשים הנהדרים שהזכרתי ואחרים שסליחה ששחכתי לרגעים.
בליבי תמיד אוהב אתכם בדרך אפלטונית אלוהית שלא תבינו.
חזרתם של זעפרני ומידן המדהימים (ובתקווה וחובה (בחוצפתי) על אפלטון שי סער מתן עינב להתחבר ולחזור ולכתוב כאן ובכל מקום אפשרי.
אוהב אתכם אחים ואחיות (ג׳וג׳ו המדהימה ואחרות מצוינות) אהובים ויקרים.
ג׳ון (יונתן גזלה) המדהים טוב הלב (במפגש ההופס ליד דדי יניב הותיקים ואנוכי עשה 3 מעשים טובים ב 2 דקות בעוזרו לתל אביבים עוברים ושבים)
שמקבל נובל על כתיבתו המשובחת על הדראפט, עוד גאון מדהים, כמו הרבה אחרים כאן שכותבים בדרך אלוהית על המשחק היפייפה.
אוהב אתכם מאד,
חלק אפילו לא יודע להסביר,
אך לעיתים אני מוכן ללכת מכות בשבילכם, אם צריך לפוצצץ מישהו אני מוכן בשבילכם (יחשבו שאתה ערס או דפוק, אט מאצ׳ו מנופח, אז יחשבו).
מוזר שונה ווירדי אל אני אוהב אתכם לעיתים כמו בן משפחה.
איזה כיף שאתם כאן
שולח אנרגיות של אהבה לכולם
בשפה אחרת מברך את כולכם בהצלחה ובאחלה שנה שבעולם.
🙏💛🙏💛😎🌹🙂😉😀

המשגיח
22/09/2020 10:57:47
הגב ל  doron

תודה דורון.
ברוך שובך יאיר

אופיר נ.
אופיר נ.
22/09/2020 2:52:30

ברןך שובך יאיר,
מהכותבים המוכשרים של האתר,
עם הפריוויון המיתולוגי של מוצ"ש,
וסיפורים מבית הכנסת.
בהחלט היית חסר.

האם אין איזו סטטיסטיקה שתוכל להאיר באור חיובי את מיניסוטה שלך?
מסכים איתך לחלוטין לגבימאפיינים שלא רואים בטטיסטיקה כמו מנהגיות )באטלר( או אינטליגנצית משחק )לברון(.
פחות מסכים איתך לגבי הקורונה, שמניירות שאני קורא )מחקרים של חברות ביטוח בינלאומיות) היקף ההשפעה שלה על אוכלוסיות בקבוצות סיכון הוא דרמטי, אך החשש הוא לגבי ההשפעות הלא ידועות ארוכות הטווח על אוכלוסיה צעירה ובריאה שנדבקה בקורונה והחלימה בטווח הקצר, מבלי לדעת מה תהיינה התופעות בעתיד.

מקווה שגם דדי יחזור להשמיע את קולו,
בפגרת המסחר השחקנים.

שנה טובה ומתוקה למנחם ולכל צוות האתר.

נ.ב. ברוך שובך גם דורון האסטבן.

doron
doron
22/09/2020 11:22:53
הגב ל  אופיר נ.

אוהב אותך אופיר הנהדר,
נחמד לקבל משוב מכם
דורון האסטבן

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 3:49:35

אומר את הנקודה שלי, שחשוב לי להגיד אותה:
.
תבואו, תלכו, תכתבו פה או שם, לא מעניין אותי.
האתר הזה שמנחם יצר נותן במה לכולם, זוהי גדולתו של מנחם ומורשתו.
מה שכן מעניין אותי זה שלעולם לא תאחזו חזרה בעמדות כוח בצוות וקובעי מדיניות.
האתר היה בשפל מוסרי חסר תקדים לפני לכתכם, הטרוליזם חגג עם רוח גבית ממכם, חשיפת שמות מגיבים, יחס מזלזל ומתעמר לגולשים, פוריטניות וניסיונות השתקה צבועים ומתחסדים בניגוד לרוח הליברלית של האתר ומנחם.
אני אישית עזבתי את הצוות אז עוד לפני עזיבתכם בגלל התנהלותכם.
אחרי שהלכתם האתר התנקה ונרפא ממחלות אלו, והוא כיום חזק ואיתן בבסיסו.
טנ"ש אולי לא מבינים כלום בכדורסל (כמו 102.5% ממגיבי האתר), אבל הם + ויינברג האנשים הנכונים להיות עם היד על ההגה.
וזה אסור שישתנה למען בריאות האתר.
תכתבו, תתרמו ותיתרמו – כאנשי צוות מן המניין, ככותבים מבחוץ או כגולשים ומגיבים.
לא כקובעי מדיניות.

סוסמעץ
22/09/2020 6:32:20

אשכוס למה ככה?
==
עשרת ימי תשובה וזמן מעולה לבוא פתוח וברצון טוב.
==
תן להם צ'אנס

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 7:52:53
הגב ל  סוסמעץ

למה ככה? כי זאת האמת.
וחשוב להגיד אותה, בכל שלב אבל חשוב במיוחד על ההתחלה.
במיוחד בימים אלה, שאינם ימי תשובות אלא ימי שאלות – בהם אזרחי המדינה נלחמים על עתידה נגד העומד בראשה.
חשוב לתרגל להגיד את האמת.
צ'אנס?
שייקחו את כל הצ'אנסים שבעולם, כתבתי.
שיכתבו, שיגיבו, שיעשו מה שבא להם.
אבל אני גם יודע מה לא – מניסיון, לצערי.
אין בזה שום דבר רע.
צריך גם לדעת ללמוד מניסיון ולהפיק לקחים.

סוסמעץ
22/09/2020 12:51:20

קיבלתי אשך, אני איתך
==
יושרה

ברוך רובין
22/09/2020 8:21:06

אני מסכים עם האשך צריך לשים את הקלפים על השולחן, בטח כשרוצים להתחיל דף חדשס
כבוד האדם והסביבה זה בין הדברים החשובים לי (אני לא מדבר על טראש טוק חברי) . בריוניות בטח היום יכולה להיות גם מאחורי מקלדת, התייחסות בעין שווה וקבלה של האחר גם כשהדעות וסגנון הכתיבה שונה משלך זה דברים אלמנטריים בכל קהילה.

Avri
Avri
22/09/2020 12:22:09

אשך, אני חייב לשאול: מה זה טנ'ש?
בלי קשר למה שהיה (ואין לי מושג מה היה!), אני שמח שאתה איתנו ומקווה ששום דבר לא ישנה את זה.

עגל
22/09/2020 13:14:48
הגב ל  Avri

טניס שולחן

Avri
Avri
22/09/2020 13:15:08
הגב ל  עגל

🙂

אור
אור
22/09/2020 13:28:58
הגב ל  Avri

אתה משלים להם את הביג-3 ולא יודע מה זה 🙂

Avri
Avri
22/09/2020 14:56:58
הגב ל  אור

ביג-3? טניס, שולחן ואברי?

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 13:28:04
הגב ל  עגל

וגם טכניון-נשר (שאני מעדיף לקרוא להם ג"ג – גיא את גילרי)

Avri
Avri
22/09/2020 14:58:05

יש שב'ר, יש טנ'ש, יש ללל, נהיה קצת למיטיבי לכת 🙂

etayle
etayle
22/09/2020 19:13:22

אוי שיט, אני לא רוצה להצטרף לטנ"ש בעל כורחי…
וגם ברור שהשילוב היותר טוב זה טכניון – נו"ש.
למרות שיצא לי להתסובב טיפה בנשר, מקום לא רע בכלל. (טוב אני מאופקים, אז יש לי סטנדרט נמוך).

etayle
etayle
22/09/2020 19:14:31
הגב ל  etayle

אה וגם יש לנו מרצה בכיר מהטכניון (מצטיין), וחשוב באתר.
אחלה סניף הופס צפון.

וניל טרופי
וניל טרופי
22/09/2020 3:50:53

האמת, כשעושים שלום וסולחה ההרגשה היא תמיד יותר טובה. שנה טובה לכולם כולל לבני דודנו הישמעלים.

edani
edani
22/09/2020 9:05:43

שאפו על הקאמבק זעפרני… מתגעגים לכתיבה שלך

כל הכבוד גם לך וגם למנחם על יישור הכדורים

וחוץ מזה, לי באופן אישי באמת היה חסר לי פה מישהו שיכנס במכבי ויעצבן אותי 😉

ד"ר פופרס
22/09/2020 4:10:30

נייס שחזרת יאיר,
כמה שאני נהנה מאוד לריב ולהתכסח עם הטנ"שים,
שי,אולי נוציא חוזה על הבולבוס לפני הגמר ?
ה-ללל תשלם מהקופה הקטנה

ד"ר פופרס
22/09/2020 4:11:17
הגב ל  ד"ר פופרס

נ.ב
שדדי ישאר בחור שלו

גיא רוזן
22/09/2020 5:30:53

אני אתחיל מהחשוב ביותר, ואז אמשיך לפי סדר אקראי:
.
ברוכים השבים!
יאיר,
ודורון.

doron
doron
22/09/2020 11:32:16
הגב ל  גיא רוזן

גיא רוזן המופלא תמיד אוהב (בעתיד) אותך, באשר לאיזכור שמי בתודה על התודות, זה דבר נכון וטוב בשבילי, כי פעם דיברת על היסוס להגיב בתודה על התודה, מתוך צניעות כנראה,
מי שאינו מזכירני בחיים אני לעיתים חושב שאינו רוצה שאודה לו ואז איני כותב תודה ונעלם כמעט,
אתה האהבה הראשונה שלי באתר

גיא רוזן
22/09/2020 12:47:23
הגב ל  doron

(אם מתבוננים בגרבטר ניתן לראות שאני מסמיק…)
.
הדבר הכי משמח שיש זה שכולנו שונים.
.
(חלילה 2 כמוני. האתר היה קורס…)

גיא רוזן
22/09/2020 6:02:38

לגבי תוכן הפוסט, קורונה –
.
אז בבקשה. דוגמה מושלמת ללמה לסטטיסטיקה יש שם רע כל כך.
כי כאשר באים מראש עם טיעון, ואז מחפשים את הנתון שיוכיח אותו, מקבלים
א. עיוות של המציאות.
ב. שם רע לסטטיסטיקה (ובנסיבות הנ"ל, בצדק.
.
לא סתם אזרוק האשמה בוטה לחלל המרשתת, אלא גם אסביר ואנמק –
"מספרים שמספרים לנו שיש עלייה מתמדת בכמות המתים (וואלה?! תעירו אותי, כשתהיה ירידה בכמות המתים, זה יהיה חדשות מטורפות!)"
.
טוב, בוא נבדוק את העובדות לאשורן.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, גם בינואר 2020, גם בפברואר 2020, וגם במרץ 2020, היו פחות נפטרים מאשר בחודשים המקבילים של השנה שעברה, וזה למרות הגידול באוכלוסייה (בוקר טוב!) באפריל, מאי, ויוני יש יותר נפטרים, אבל לא בכמות שחורגת בהפרש מכמות הגידול הצפויה בעקבות הגידול הטבעי של האוכלוסייה.
אבל –
כבר שכחנו?
הסגר הראשון לא היה בגלל כמות הנפטרים, הוא היה בגלל כמות הנפטרים שחששו ממנה. היה סגר, ההדבקה נבלמה, ולכן להצביע על אותה כמות נפטרים כמדד לכך שהקורונה "שקרית", זה שקר סטטיסטי.
.
זה מביא אותנו, לצערי, לעובדה שאנחנו "זוכים" לראות איך נראה המצב כאשר נכשלים בבלימת הקורונה.
ביולי 2020 נפטרו בישראל 3,674 אנשים. ביולי של השנה שעברה נפטרו בישראל 3,433 אנשים. הגידול הכי משמעותי שנראה בין שנה לשנה בחודשי הקיץ ב-20 השנים האחרונות. זו לא סטטיסטיקה. זה נתון עובדתי.
וזה רק יולי.
באוגוסט הנתונים שפורסמו עד כה (3 השבועות הראשונים של החודש) מלמדים שאוגוסט בדרכו לשבור את השיא הלא מחמיא, ולהראות גידול במספר נפטרים של 300 (במקרה הטוב. כרגע המגמה מלמדת על 450).
זה כמובן נמצא בהלימה מלאה עם המתרחש בציבוריות הישראלית. התזמון של שחרור הרסן, התזמון של העלייה בתחלואה, והתזמון של הזמן מהרגע בו נדבקים עד לסופם המר של מי שלא שרדו.
.
זו האמת כפי שהוא. לא מדד כזה או אחר.
.
מה שמוביל אותי למשפט הנוראי ביותר שקראתי בפוסט (סליחה מראש על המילים הקשות, אבל זו תחושתי).
"הרסו לנו את כל הכיף".
.
נו, באמת.
ישנם מאות רבות של אנשים שנפטרו מהמחלה. אז אנחנו כחברה בוחרים לוותר עליהם, להקריב אותם, בשביל שלא יפגעו לנו ב-"כיף?"
.
נמשיך. סטטיסטיקה, ומדוע היא נדרשת –
מחלה שגורמת לכמות כזו של תחלואה בחודשי הקיץ, לכמות כזו של נפטרים, אתה מסוגל לחשוב מה היא תעשה בחורף?
יש סיבה למה אני כותב שוב ושוב על אותו זינוק מספרי בקיץ. בגלל שהשפעת, היא זו שגרמה לזינוק בעבר בחודשי החורף. בקיץ היא פחות משפיע (והיא מדביקה באותה דרך כמו הקורונה – רסס). הקורונה, שמצליחה להדביק כל כך הרבה בקיץ, איך היא תראה בחורף?
זו שאלה טובה, אם תשובה מדאיגה מאוד. מה לעשות, על מנת להתכונן לחורף, אין הרבה ברירה אלא לאמץ מודל סטטיסטי שמנסה לחזות כמה ידבקו בחורף אם נמשיך להתנהל כפי שהתנהלנו בקיץ.
לצערי,
לא צריך להיות סטטיסטיקאי מדופלם בשביל להבין את הבעיה.
.
אני רחוק מלהיות תומכי הממשלה הנוכחית.
אני מבקר תדיר את התנהלות מערכת הבריאות.
.
אבל, זה שהמערכת כושלת במהותה, אומר שאנחנו כציבור צריכים להחליט שאנחנו "לוקחים דוגמה" ומשתינים בקשת לכל עבר?
.
אם אנחנו כציבור היינו בוחרים לוותר רק על מעט מה-"כיף". בוחרים לעטות מסכות במקומות בקרבת אנשים אחרים, בוחרים להקפיד על מסכה (כמו שצריך, לא בכאילו) בחללים ציבוריים סגורים, בוחרים להימנע מהתקהלויות (כל אותן חתונות לא היו צולחות אם האורחים היו מסרבים להגיע), ומקפידים על ריחוק חברתי סביר (אני לא אומר לא לנשק ולחבק את האישה, הילדים, הסבתות והסבים. אבל מעבר למעגל החיצוני? זה כבר פחות מסובך) והיגיינה –
אז לא היינו במקום בו אנו נמצאים היום.
.
איש חכם ממני כתב בעבר, וצדק בכל מילה:
הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.
אנחנו משלמים, ובגדול.

מנחם לס
22/09/2020 6:34:09
הגב ל  גיא רוזן

גיא, הערב הגענו בארה"ב ל-200,000 קורבנות. הם לא נרפאים. הם אינם. וטראמפ אמר הערב: "הניהול שלי נגד הקורונה הוא לא טוב מאד. הוא פנטסטי. גרמנו למחלה לעשות U-TURN והיא בדרך להיכחד. אני מקבל ציון A+ על ההנהגה שלי נגד הנגיף".
היום כמות החולים החדשים גדלה ב-34 מדינות. היום משך שעתיים הראו בטיווי את שמות כל הקורבנות. כמובן שרובם בגילי – 70 ומעלה, אבל לפחות רבע מתחת לגיל 60. אני לא יודע עם הגזימו על המגיפה או לא, אבל גייל ואני לא לוקחים צ'אנס. היינו צריכים לעלות עוד 3 שבועות על מטוס ארצה לבת מצווה של הנכדה רומי מהוד השרון. דחינו אותה עד ה-8 ליולי – יום העצרת הגדולה לוותיקי קרית עמל. כמובן שב-1952, 3 שנים אחרי שעברתי עם אמי ובעלה יוחנן לס (שיניתי את שם משפחתי מרוזנברג ללס כשהתגייסתי לצה"ל) לטבעון, טבעון וקרית עמל התאחדו לקרית טבעון. אבל את סוף כיתה ו' וכיתה ז' למדתי בקרית עמל (בכיתה ח' העממי בטבעון שהיה עד כיתה ו' גדל עד כיתה ח'). הייתי בין מקימי הפועל קרית עמל, ושיחקתי שם כדורסל עד גיל 18. לא נשארו הרבה וותיקים מבוגרים ממני, ואז אני חייב להגיע אם יהיה הכבר חיסון או לא, ואם נצטרך להיכנס קודם לבידוד או לא. משך 57 או 56 שנה הגעתי ארצה לפחות פעם אחת בשנה. זאת הפעם הראשונה שלא הייתי בארץ שנתיים רצופות (ומ-1974, שנת נשואי לגייל, גם היא לא החמיצה כמובן יותר משנה). אנחנו מתים מגעגועים. הכי גרוע זה לראות את הנכדות בווטסאפ או זום ללא יכולת לחבקן!

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 7:16:26
הגב ל  מנחם לס

מנחם
לא יכול לתאר לעצמי את הגעגועים שלך ושל גייל.
מקווה שתוכל להגיע בקרוב ולראות את המשפחה והחברים.

ברוך רובין
22/09/2020 8:29:11
הגב ל  מנחם לס

מנחם את טראמפ מעניין דבר אחד בלבד וזה הבחירות הוא יגיד את כל מה שצריך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חח לגמרי. מנחם מופתע שפוליטיקאי משקר ומערבב זה מה שמצחיק. מנחם זה העבודה שלו לערבב אותך

etayle
etayle
22/09/2020 13:42:06
הגב ל  גיא רוזן

נכון. ולכן ראוי לנהל דיון רציני וכואב, על חיים או אבדן חיים בניהול מדינה.
לסגר יש משמעויות רציניות לכלכלה, לחברה, וגם לפרטים.
וזה נשמע רע,אבל צריך להיכתב. האם בשביל כמה מאות\אלפי אנשים מבוגרים צריך להשבית את המדינה? בשיטה שלא בטוח תיהיה אפקטיבית כל כך.(בינתיים זה נראה שזה רק פורס את זה לתשלומים).
העולם לצערינו הוא לא פקניק,ויש גם דברים מזעזעים וקשים כאלו שבורא עולם גזר עלינו, ולנו יש להבין מה הוא רוצה מאיתנו, וגם איך להתנהג.

לצערי לא מתנהל שיח רציני בתקופה הזאתי. אבל זה השני סנט שלי:
אנחנו התרגלנו לחיות כפרטים, והקורונה פתאום מכריחה אותנו לחשוב על הסביבה, על הזקן, על החבר הערבי,והמכר החרדי.
אין לי מושג מה צריך להיות ההתנהלות הכללית,זה מורכב מאוד.
אבל ברמת הפרטים, אנשים שימו מסיכות, תשמרו על מרחק, לא להתקהל (גם להפגנות\תפילות) בצורה קיצונית, ולנסות לשמור על ההנחיות.
והכי חשוב, אל תסמכו על הממשלה! תחשבו בעצמכם, ותמיד תחמירו מהחדלי אישים למעלה.

גיא רוזן
22/09/2020 13:47:46
הגב ל  etayle

אני אתך.
.
תחשבו בעצמכם. שימו מסיכות, תשמרו על מרחק, לא להתקהל (גם להפגנות\תפילות) בצורה קיצונית, ולנסות לשמור על ההנחיות.
מדויק.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
22/09/2020 16:34:51
הגב ל  גיא רוזן

בשביל מה ה״בצורה קיצונית״?
ההפגנות גורמות ליותר חולים. מי שטוען אחרת פשוט הןזה.

ואם ההפגנות לא מעודדות הדבקה אז אפשר לשים כמה משקיפים ולראות מה בדיוק כמה אלפים עושים באופן אקראי לחלוטין שלא גורם להדבקה וככה להביא קהל למשחקי כדורגל, סליחות לכותל והופעות תרבות.

אור
אור
22/09/2020 13:51:08
הגב ל  etayle

"האם בשביל כמה מאות\אלפי אנשים מבוגרים צריך להשבית את המדינה?"
.
אלה לא רק מבוגרים, כמו שגיא מסביר פעם אחר פעם.

etayle
etayle
22/09/2020 16:08:40
הגב ל  אור

מסכים שאולי היה צריך לנסח "שרובם מבוגרים", אבל הנקודה צריכה להיות אותה נקודה. האיזון (ולפעמים הכואב) בין החיים הפרטיים לכלל.

אביא לך דיון עתיק שדנו בו רבותינו (מובא רק להראות את מורכבות הדיון), שמה דנו על מים שיש ליישוב מסויים ועד כמה הם תריכים לחלוק עם האחרים.
(תוספתא בבא מציעא, יא הלכה יד)
" מעין של בני העיר הן והן ואחרים הן קודמים לאחרים אחרים ובהמתן חיי אחרים קודמים לבהמתן רבי יוסי אומר בהמתן קודמת לחיי אחרים בהמתן ובהמת אחרים בהמתן קודמת לבהמות אחרים אחרים וכביסתן חיי אחרים קודמין לכביסתן ורבי יוסי אומר כביסתן קודמת לחיי אחרים כביסתן וכביסת אחרים כביסתן קודמת לכביסת אחרים בהמת אחרים וכביסתן בהמת אחרים קודמת לכביסתן בית השלחין שלהם ובהמת אחרים בית השלחין שלהם קודמת לבהמת אחרים וכולן עולין לחשבון באחרונה."

The Ljos of the Rings
22/09/2020 16:40:17
הגב ל  etayle

בשביל להראות את מורכבות הדיון אתה מביא דיון שבו אחד הצדדים טוען ש, יש לנו בדיוק מספיק מים כדי להציל את הבנאדם הגוסס הזה שבלעדיהם הוא ימות, אבל מצד שני – האישה הזו ממש צריכה לעשות כביסה!

etayle
etayle
22/09/2020 19:24:55

לא רציתי לעשות פה שיעור בתלמוד, אבל הקדמונים כבר על המקום הסבירו, שכביסה בתקופה הקדומה (לדעתם), קשורה בבריאות הגוף והנפש. ולכן זה לא " האשה הזו ממש צריכה כביסה" אלא יותר כמו פגיעה משמעותית באיכות החיים של אדם, למען אדם שבא מקהילה זרה. אני לא ממש שש לעשות את זה, אבל אני בטוח שאתה יכול לתרום עוד יותר כסף ולהיות כמו העץ הנדיב שהביא את כל מה שיש לו למען הזולת,ולהסתפק במועט וככה להציל עוד המון אנשים מאפריקה.
אבל העולם לא עובד ככה,וטוב שכך. היצר של ההנאה והקידום העצמי הוא חלק חשוב בהתפתחות החברה ומה שגורם באופן ישיר בשיפור חייהם של רבים. דווקא הרצון של עובד אפל לכסף שישפר את חייו ויתן לו מותרות גורמת לאייפון להיות כל כך טוב.

כמו בקורונה, זה קל להיות פשטן ולהגיד "תסגרו את הכלכלה, תקריבו מכספכם את מפעל חייכם, וככה נציל חלק מהאוכלוסייה" השאלה עד היכן.

מה שהראתי שדיון כזה ראוי להתנהל (ולא לגחך עליו) וזה לא מה שקורה בארץ שבו זה או שאתה מכחיש קורונה ורוצח זקנים או היסטרי שבעד סגר ועוצר סטייל צפון קוריאה.

The Ljos of the Rings
22/09/2020 20:05:36

רק בגלל שיש לי כבוד אלייך, אני לא מתכוון לענות על הדברים האלו.
אבל מוכיח כל מה שאני חושב על אנשי זהות.

etayle
etayle
22/09/2020 20:14:57

LoL אבל זה נחמד שמזכירים מפלגה שמיתה לדיון.
אבל אני גאה שאני מוכיח שאנשי זהות הם חדים,חכמים,מצליחים,וקוראים את המציאות בצורה עילאית. ובוטים ממש בPUBG ו CSGO

The Ljos of the Rings
22/09/2020 20:31:16

אם זה הסיפור שאתה מספר לעצמך.
זה יותר טוב מהסיפור שלך מלמעלה.

e.a sport
e.a sport
22/09/2020 6:14:24

ברוך שובך.
החשש הוא לא מהמחלה אלא מקריסת מערכת הבריאות.
מחשש למונשמים ללא מחלות הנשמה.
מבתי חולים שמזניחים חולים רגילים.
השאלה- האם משבר כלכלי מטורף עדיף?
אני אישית חושב שלא.
הפכנו לחברה שמחזיקה אנשים חיים בכח- קצת הגזמנו.
אתמול דוד של אשתי נפטר מקורונה.
צעיר- בן 72.
משלא יספרו לכם שהוא חולה אלצהיימר וכמר 4 שנים אין לו מושג איפה הוא וצריך השגחה 24/7.
אז אם אהיה מתי שהו בנעליים שלו- אשאל קורונה או קורונה -מדוע לא הגעת לפני…
לגבי יאניס והארדן- הם כרגע סוג של וואן טריק פוני.
ראינו מה שווה הארדן עם הגנת פליאוף ומה שווה יאניס במשחק עומד/איטי או שפשוט נערכים אליו ספציפית.
יהיו חייבים לשחק עם אלפא דומיננטי לידם על מנת להגיע לאן שהוא.
אגב, היו מתים ליכולות החפירה של לברון או לחכמת משחק.
בריאות לכולם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  e.a sport

עד שאולי יאניס יצטרף ללוחמים ויקח 3 טבעות ואז יגידו שהוא גואט….
הרי זה כבר קרה בעבר לא?
הבעיה שליאניס אין תאגיד ומי יפמפם אותו….
מה לברון היה אם לא וואן טריק פוני שדוהר לסל? פופ אפילו לא היה שומר עליו במשחקים מרוב שהוא היה נגר שכחתם? תראו את הגנת הספרס על לברון בשנים 07 13
נותנים לו סימונס.
מה גאל אותו? סופר טים ואז כל הלחץ ירד אחרי האליפות הראשונה המשקולת כבר לא הייתה.
יאניס מסכן מדבר אנגלית במבטא שבור יווני ניגרי זר בלי תאגיד.
אני מחובבי באטלר ולא מאוהבי יאניס אבל להשוות את באטלר ליאניס זה 10 במדד הDS והBS.
באטלר מנגר לא מעט ורוכב על ההצלחה בהיט. להיט יש שחקניםנקלעים וקשוחים בניגוד לרכונים מהבאקס והנגרים שם. רק בעונה הסדירה הם מככבים כי אין שם הגנות ברוב המשחקים אז הם קבוצה "היסטורית".
שימו את יאניס במיאמי במקום גימי ותראו מה יקרה. ההיט זה לא גימי הוא חלק מקבוצה שם ותו לא. מנהיג וזה כן בהחלט.
נראה לכם שקבוצות של הכוכבים הגדולים יכולים לנצח שהם קולעים 12 נק? מיאמי מנצחים.
זה כמו להשוות את מידלטון ללברון.
הארדן? כן הוא חירבן גם בסופר טים (גמר 2012) ההבדל בינו לבין גימי? שגימי במערב בקושי עושה פלייאוף בעונה הסדירה בקבוצה ברמה הזאת.
צריך קודם להגיע לפלייאוף אם שכחתם…

Smiley
22/09/2020 6:56:43

ג'ימי במערב היה מקום 3 עד שנפצע ואז חזר להכניס את הטימברוולבס (עם שני הכוכבים האנמים…) לפלייאוף במשחק האחרון אם אני זוכר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

גם ממפיס היה מקום 3 במערב….וגם 1….
בסוף סיים 8.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

וויגינס וטאונס זה לא כוכבים ולא היו כאלה רק בתקשורת. גימי עשה פלייאוף לבדו עם חבורת פחונים בהחלט ומגיע לו קרדיט. גימי הוא שחקן טופ 20 וטופ 10הגנתי בליגה. אולסטאר.
לא מעבר הוא לא שחקן טופ 10 ולא קרוב לזה.

Smiley
22/09/2020 7:19:36

"שגימי במערב בקושי עושה פלייאוף בעונה הסדירה בקבוצה ברמה הזאת" – את זה כתבת למעלה…
ואז רשמת את זה פה "גימי עשה פלייאוף לבדו עם חבורת פחונים בהחלט ומגיע לו קרדיט"…
.
לפעמים אתה עושה את העבודה בעצמך…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

זה לא סותר אחד את השני גיסנו. גימי עשה פלייאוף עם פחונים שזה יפה.
אבל זה בקושי פלייאוף במערב בשורה התחתונה. סידרתי לך את הלוגיקה?
לא רציני להשוות את גימי טוב ככל שיהיה ליאניס או להארדן. זה לא קרוב אפילו לאותה רמה.
בכלל להשוות שחקני mvp למשלימים כמו גימי מאנו קליי וכו זה בדיחה יפה. Mvp זה ליגה משלהם. לא פחות קשה לזכות בmvp מאשר באליפות כי אליפות אתה תלוי במאמן ובשחקנים סביבך. זה פחות תלוי בך.
Mvp זה כמו טניס. כמו שלא היית משווה את פדרר למישהו שזכה באליפות זוגות.
בכלל קח את הגדולים לרובם המוחלט יש יותר אליפויות מmvp זה רק מראה את הקושי העצום והמאמץ המנטלי שכרוך בmvp.

yaniv
22/09/2020 8:27:57
הגב ל  Smiley

שמעון מסכים איתך חלקית לגבי MVP של העונה.לדעתי גם אין כמעט שחקן שלא רוצה MVP (אולי חוץ מקוואי) וזה באמת הישג אישי אדיר אבל עדיין יש שלב אצל כל סופרסטאר(בייחוד אחרי שהשיג את הMVP) שבו האליופת חשובה הרבה יותר.
נראה לך שאם תשאל את לברון למשל האם אתה מעדיף אליפות אחת פחות ובתמורה עוד 2MVP הוא יסכים?
או נראה לך שאם תשאל את יאניס שנה הבאה אליפות או עוד MVP או יעדיף MVP?

Smiley
22/09/2020 9:45:05
הגב ל  Smiley

וזה שבאטלר היה פצוע שם חלק ניכר מהעונה (החלק שבו הם כמעט איבדו או למעשה איבדו את הפלייאוף כדי שהוא יחזור ויקח אותם לשם)?
באטלר לא MVP וגם כנראה לא יהיה קרוב לשם, אלא כנראה FMVP אם וכאשר. משהו בסגנון בילאפס (שלא היה סיכוי שיקח MVP עונה רגילה).
יש כרגע כנראה 2-3 MVP שסביבם בונים אלופות שזה לברון, קארי וקוואי. כל היתר חובת ההוכחה עליהם.
.
ג'ורדן ולברון שלטו בליגה בשנים שהם משחקים. אין ספק בכלל שהם הכי טובים. אבל גם יש סיבה שהם לא קיבלו 10 פעמים MVP רצוף (למרות שכולם בסוף יודעים מי הכי טוב ומי צריך לנצח).
כמו בתואר מאמן השנה, כך גם מחולק ה-MVP. זה לא אומר שהוא השחקן הכי טוב בליגה בראייה הכוללת, אלא ספציפית לאותה עונה הוא היה הכי טוב וחשוב לקבוצתו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

לברון לא שלט בשום ליגה עשור. זה רק נרטיב שהוא הכתיב. הוא היה השחקן הטוב בעולם בשנים 12 עד 14 בלבד. 15 16 קרי אחכ דוראנט ואז קאווי
11 ניתן קרדיט לדירק.
עד 10 הממבה שלט.
זה לא קרוב למייקל דאיש לא התקרב אליו בין 88 עד 98.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

ברור שאם יש לך mvp ואין לך אליפות תרצה אליפות ולהיפך.
מי שכבר יש לו אליפות ירצה ממש mvp.

Smiley
22/09/2020 10:07:02
הגב ל  Smiley

צר ל, אבל לברון שולט בליגה כבר איזה עשור. מדי פעם יש איזה אנקדוטה כזו או אחרת כמו ההווריורס או הספרס, איזה הפתעה של דאלאס או הראפטורס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  Smiley

האנקדוטה שצצה מידי פעם זה לברון עם הסיפורי תאגיד שלו והמעברים והמרדף אחרי הכוכבים שיבואו. אבל בסדר אם זה שולט אצלך אז!שישלוט 😎
עליי סיפורי התאגיד לא עובדים

איצקו
איצקו
22/09/2020 8:29:24

באטלר לקח חבורה של פחונים לפלייאוף ומגיע לו קרדיט כי הוא טופ 10 הגנתי וטופ 20 התקפי
מצד שני לברון היה one trick וחשוב שהוא סימונס ולא שמרו עליו
וצריך גם להגיע לפלייאוף
עד כמה שזכור לי לברון לקח חבורת פחונים לפיינלס וזה עוד שלטענתך הוא לא
בטופ הגנתי ולא בטופ התקפי כי הרי יש לו רק מהלך אחד של דהירה לסל בארסנל
איפה בקרדיט שמגיע לו?
או שפשוט זה לברון ואז נוח להריץ את הנרטיב ?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  איצקו

לברון לקח חבורה של פחונים גם עד 2010 אבל במזרח…. ומגיע לו קרדיט.
אחרי 2010 הוא טייל בקליר פאת בקבוצות 10 רמות מעל כל המזרחיות
יש הבדל בין זה למערב שעוד אז ההבדלים היו פי 100 מאשר היום. המזרח של אז היה חצי מהמזרח של היום.

דה שוט
22/09/2020 8:04:35

צודק, אין מה להשוות. יאניס והארדן בכלל לא בליגה של באטלר
🙂

דה שוט
22/09/2020 8:05:06
הגב ל  דה שוט

כלומר… הוא לא בליגה שלהם
חחח

IDO
IDO
22/09/2020 9:34:17
הגב ל  דה שוט

ג'ימי הוא ברשימה ממוצמצת מאד של שחקנים שמנצחים לך את המשחק.
אם נשווה לטניס. כשמגיע השובר שיוויון הוא נהיה ד'זויקוביץ.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  IDO

ועד השובר שיווין הוא מסוגל להגיע?
כדורסל משחקים 48 דק לא מה שנוח

דה שוט
22/09/2020 10:16:39
הגב ל  IDO

את מי בדיוק הוא ניצח בשיקאגו מיני ופילי? גם לבוסטון הוא יפסיד.

IDO
IDO
22/09/2020 11:29:44
הגב ל  IDO

בשביל להגיע לשובר שיוויון יש את שאר החברה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  IDO

אם ככה הוא לא נובאק מקסימום אנדי מארי. נובאק מגיע לבד

עגל
22/09/2020 13:18:50
הגב ל  e.a sport

+1

גיא רוזן
22/09/2020 6:15:52

אחוז אפקטיבי זה לא מדד סטטיסטי. זה נתון עובדתי שמתאר כמה נק' לזריקה יש לשחקן נתון.
לצורך העניין, שחקן עם 50% אפקטיבי "שווה" לקבוצתו 1 נקודה בכל פעם שהוא זורק לסל.
שחקן עם 60% אפקטיבי "שווה" לקבוצתו 1.2 נק'.
זה הכל.
כל מה שאחוז אפקטיבי עושה זה לקחת בחשבון את מה שאחוז מהשדה לא מצליח – הזריקה מהשלוש.
כל המתרחש אחר כך, זה כבר משהו אחר לגמרי.
.
אז מה עושים עם הנתון הנ"ל?
.
כמו בכל דבר בחיים, כמו כל כלי בחיים –
זו שאלה של בחירה.
אפשר להשתמש בו ככלי שהוא, להתבונן תוך כדי גם בתמונה המלאה. הרי ברור שכאשר לוקה חודר לסל, הוא זוכה להגנה הדוקה בהרבה מאשר הקלעים שהוא מוצא בפינה, ועדיין לא נראה לי שקרלייל היה מוותר על הזריקות שלו בגלל האחוז האפקטיבי שלהן (גבוה במיוחד גם ככה…),
היות ואותה חדירה לסל שווה הרבה יותר מהנקודות שהיא מספקת, היא שווה גם משיכת עבירות, אסיסטים, ומצבי קליעה נוחים לקבוצה.
את כל הנ"ל, אחוז אפקטיבי לא מתאר, ולא אמור לתאר.
.
אישית,
אני חושב שסטטיסטיקה היא לא יותר מכלי.
אישית,
אני מתבונן בה לעומק אחרי שצפיתי, אני מחפש כלי להציג בפשטות את מה שראיתי, או שאני מחפש לזהות מגמות.

.

אהרון שדה
22/09/2020 8:04:50
הגב ל  גיא רוזן

סתם הערה גם אחוז אפקטיבי הוא לא חזות הכל
קח לדוגמה בנאלית
מישהו שקלע 3/3 ל 2
לעומת מישהו שקלע 2/3 ל 3 .
האחוז האפקטיבי של שניהם יהיה 100
אבל השני החטיא זריקה שרוב הסיכויים הלכה לקבוצה השנייה עם סיכוי גם למתפרצת ואת זה הסט הפשוטה לא מביאה .

ומצד שני היא בוודאי שלא מסוגלת להביא את האפקט של שלשה .

גיא רוזן
22/09/2020 8:34:02

בדיוק הפואנטה שלי. האחוז האפקטיבי הוא לא מדד, הוא נתון. איך אתה בוחר לפרש אותו, או לצד מי מהנתונים האחרים אתה בוחר להציב אותו, זו כבר שאלה אחרת.

wimpy
wimpy
22/09/2020 12:43:14

הפוך , אחרי כל הזריקות של הראשון בהגדרה הכדור עובר לקבוצה השנייה (אחרי סל) , מחטיא השלשה נותן סיכוי לריבאונד התקפה באחת ההתקפות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דיוויס תמיד היה ווינר. אנשים פה אין להם מושג. אפשר לחשוב לברון היה מביא טבעת עם רונדו והולידיי איטוון מור 😂😂😂
היה בועט אותם אחד אחד ואני בכלל לא מדבר על אלווין גנטרי האגדי
אגב גם אמביד מפלצת ברותה רמה פשוט לא ראיתם אותו עם מאמן נורמלי.

יניב ש.
22/09/2020 7:45:48

יאיר, ברוך שובך, נהנה מאוד לקרוא את הכתבות שלך.
סטטיסטיקה היא כלי חשוב בקבלת החלטות, אבל היא בהחלט לא חזות הכל. יש פרמטרים שפשוט אי אפשר לכמת, אבל הם חשובים ביותר – מנהיגות, השקעה ומחויבות, הקרבה, שיתוף פעולה ועבודת צוות.

klyaid
22/09/2020 8:12:17
הגב ל  יניב ש.

ברוך שובך זעפרני אח יקר!!!

דה שוט
22/09/2020 8:00:22

תודה יאיר,
טוב שחזרת, כל הכבוד לך שידעת להתעלות וכל הכבוד למנחם שהשאיר תמיד את הדלת פתוחה.
מצטרף לעצתו של הרבי מהופמן – קחו את הדברים (ואת החיים) יותר בקלות
🙂
לגבי באטלר – 99% מאנשי הכדורסל בעולם היו לוקחים את יאניס לפניו בכל יום בשבוע. 98% את הארדן.
.
לגבי "הקורונה" עמדתי קרובה לשלך – אם כי אני הרבה יותר קיצוני בנוגע לפייק-מגיפה הזאת.

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 9:42:09
הגב ל  דה שוט

אתה מתכוון להוא מסיפורי הופמן?
🙂

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 11:41:46

נכון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דה שוט

תתקן ל100 אחוז ב2 המקרים

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 11:42:33

התפלק לי הנכון, יצא שאני איזה נרקיס שמאשר לעצמי…

דה שוט
22/09/2020 15:04:29

חחח הכל טוב רזיאל – אין נרקיסים ירוקים

יהלי אולמר
22/09/2020 8:10:23

פייר, התגעגענו יאיר. אליך ולסגנון הכתיבה שלך. תחזור בכל הכוח ותמשיך לתת את החלק שלך לאתר

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

איזה כיף על הבוקר!!! ברוך השב יאיר, בהחלט חסרת לי.
.
בעניין הקורונה – אני חושב שאנחנו עדיין לא יודעים הכל, ולמעשה יודעים מעט מאד, ובמקרים של חוסר וודאות, בסוגיה קריטית, יש מקום, לדעתי, למדיניות זהירה ואף שמרנית.
.
הציבור הרחב יכול היה, ועדיין יכול, לעשות עבודה טובה יותר בהקשרי ריחוק חברתי ועטיית מסכות. זה יכל למנוע את הסגר או לפחות לדחות ולצמצם אותו.
.
הממשלה יכלה, ועדיין יכולה, לעשות עבודה טובה יותר בהקשר של מציאת פתרונות לקטיעת שרשראות הדבקה, שדרוג המערכת הרפואית, ניתוח נתונים וקבלת החלטות. זה יכל למנוע את הסגר או לפחות לדחות או לצמצם אותו.
.
על אנדרפרפורמנס בסיטואציות כאלו משלמים ביוקר – במתים, בחולים, בכסף ובכיף. העסק היה מחורבן גם אם היינו פועלים המצוינות, אבל בביצועים הקלוקלים הוספנו לעצמנו עוד כמה נקודות בונוס.
.
כל זה נכון גם להמשך – אם נפעל נכון, כציבור וכממשלה, זה יהיה קצר יותר, זול יותר וממית פחות. אם לא, לא. נגיפים לא מושפעים מרטוריקה או שיקולי צדק.
.
בעניין הסטטיסטיקה וכדורסל, מסכים לגמרי – לא על הסטטיסטיקה לבדה יחיה השחקן, ובלי סטטיסטיקה יתקשה למצות את יכולתו ויכולת הקבוצה. צריך לעבוד במגוון אמצעים ושיטות.
.
אחלה פוסט, כרגיל, ושוב ברוך השב אלינו.

חגי "התותח" ניסני
22/09/2020 8:30:27

תודה יאיר. אישית אני תמיד שמח שאנשים חוזרים גם אם התפיסות שלי מהם רחוקות מאוד.
.
היות ובכל מה שקשור לקורונה אני מבין קטן מאוד (ברפואה, ביולוגיה או כימיה) רק אומר כך: בתור מה אתה מתיימר לטעון את מה שאתה טוען? האם אתה מבין יותר מקובעי המדיניות? אין לי בעיה עם ביקורת על ממשלה או משרדי ממשלה, בטח שלא על הממשלה הזו שמתקשה מאוד לתפקד, אבל לבוא ולהטיח האשמות כאלו, בעוד שהמצב העולמי הוא פחות או יותר דומה זה פשוט שטחי.
.
בנוגע לכדורסל? (בו אני מתיימר להבין קצת יותר מקורונה) בחרת בנושא טעון ולדעתי אתה פשוט מציג אותו בצורה שגויה ומטעה. זה לדבר את חכמת הדיעבד בשפה רהוטה ולטעוון בסאבטקסט "עובדים עליכם". לומר שבאטלר הגיע לגמר קונפרנס אז הוא יותר טוב מיאניס או הארדן? זה הטיעון כאילו? הבאקס לא דמו הפלייאוף לשום דבר – וזה בניגוד לפלייאוף שעבר כי הייתה בעיה הגנתית נטו ולא התקפית כמו שהיה להם שנה שעברה מול טורנטו (יש לי תחושה שאם לא היית מגיע עם דעות מהבית היית מדבר על ההשפעה המנטלית של הבועה והמצב החברתי בארצות הברית על שחקני הבאקס ואיך הם לא שיחקו את הכדורסל שלהם כי הם היו מורכזים במחאה). האם הארדן אשם שראס פשוט לא מצליח לקנות סל ועדיין מתעקש ומתעקש לזרוק? אתה מדבר על השחקן היחיד שהדיפולט של היריבה זה להביא עליו דאבל טים. עד כדי כך הוא טוב.
אז יודע מה? זה טיעון שהוא שווה ערך פחות או יותר לטיעון שג'אמל מארי שחקן טוב יותר מקוואי לאונרד. ואם מאלון לא מצליח לבנות שיטה הגנתית שבה יוקיץ' מוחבא ודנבר מתחילים להגיע גם להישגים בזכות ההגנה הזו, אז הניחוש שלי שעד היום היית קורא ליוקיץ' "קלוריות ריקות" (אם אני לא טועה ככה התייחסת בזמנו לקא"ט)

גיא רוזן
22/09/2020 8:37:05

אני ארחיב על מה שכתבת כרגע –
אם במקום ג'ימי, זה היה יאניס שמשחק היום במדי מיאמי, האם ההיט טובים יותר, פחות, או נשארים אותו הדבר?
(לטעמי, טובים יותר, ובהפרש)
אם נותנים למאימי את האפשרות להחליף את ג'ימי תמורת יאניס, האם הם הולכים על זה?
(אין לי ספק שכן)

NFS
NFS
22/09/2020 9:22:53
הגב ל  גיא רוזן

גם לדעתי

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 9:26:54
הגב ל  NFS

לדעתי ממש לא.
יאניס זה שחקן לעונה רגילה
באטלר שחקן לפלייאוף
מלבד זאת ישנו ענין של התאמה לקבוצה, לאופי, כימיה
אם יאניס יבוא זה יהיה יאניס וכל השאר.
באטלר לא לוקח מאף אחד את אבק הכוכבים וזה גם לא מעניין אותו.
למזלי הדעה שלי מחוזקת במציאות.

חגי "התותח" ניסני
22/09/2020 9:56:55
הגב ל  דקסטר

תשמע אגיב בעדינות ואומר שהרבה מאוד זמן לא קראתי שטויות כאלו כמו שרשמת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  דקסטר

כן גם דיוויס שחקן לעונה רגילה…
יאניס זה מפלץ בלתי עציר אם יש לידו שחקנים נורמלים עם כל הנגרות המוגבלות והוואן טריק פוני שלו. ההיט יכולים להציב מולו חומה של 3 שחקנים ולסגור לו נתיבים כי פאקן בלדסו היל וקוננטון איתו….
נראה אותם עושים את זה אם טריי יאנג למשל היה הרכז שלהם….פו פו פו פו
אתה רומז שלברון היה לוקח אליפות עם בלדסו מידלטון והיל?😂😂😂 או קאווי? קאווי חרבן מול פאקן דנבר ביתרון 3 1 ב16 הפרש בגיים 5.
אליפות שנה שעברה הייתה בגלל ברט בראון והפציעה של דוראנט צריך גם מזל. יאניס עוד לא פגש מאמנים כמו ברט בראון ובאד בדרך מולו אלא את נרס וספולסטרה….
צריך איזה מאמן כמו גנטרי או ריברס שיתן לו קליר פאת ואז הוא יקח אליפות😎

גיא רוזן
22/09/2020 10:08:52
הגב ל  דקסטר

בן כמה באטלר, וכמה פיינלס יש לו ברזומה?
.
אתה יודע מה, אני אתקן.
בן כמה באטלר, וכמה גמר אזורי יש לו?
.
טוב, אולי לספור הישגים קבוצתיים לשחקן אינדבדואלי זה פשוט לא הוגן.
.
מי מה-2 משפר את נתוניו יותר בפלייאוף?
.
מי מה-2 מגלה יציבות ברורה יותר בפלייאוף?
(רמז – לבאטלר אין בקריירה 2 משחקי פליייאוף רצופים בהם קלע יותר מ-25 נק')
.
ואז ישנה שורה התחתונה –
אתה זוכר מה קרה כאשר לברון הצטרף למיאמי?
הפעם הראשונה והאחרונה בקריירה שהוא התיישר לפי מועדון, ולא להיפך.
כנ"ל באטלר גרסת 2020.
למה שפתאום במקרה יאניס זה יהיה שונה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

יאניס ובאטלר זה כמו למבורגיני וטויוטה וגימי הוא האיש שלי אבל זה לא קרוב אפילו.

אהרון שדה
22/09/2020 8:38:29

ראיתי כאן התייחסות של ווינירים /לוזרים אז חשבתי לתת לכם את המדד שלי

במדד הווינרים של שדה

תנאי ראשון.
לקחת את הארגון שבחר בך לאליפות ולא לעזוב לארגון אחר ושם לקבל קבוצה מן המוכן .

על התנאי הזה עונים כמובן לארי, מג'יק, מייקל וקובי
אבל ניתן לומר לגביהם שהם נהנו מאירגונים טובים מהתחלה ( לא נכון לגבי מייקל ).

לכן מי שמצעיד ארגון שלם לגאולה הוא הווינר הגדול

בטח אם מחכה שנים ולא מתייאש.
לעיתים מקובל שהאדם עוזב בערוב ימיו כשחקן כפי שעשו מלון יואינג ופייטון.

תנאי שני הוא שהווינר בדרג הגבוה ביותר צריך להיות השחקן המוביל של הקבוצה ולא שחקן משני ( בי הורי) וזה נכון דווקא בנ.ב.א ולא באירופה כי שם המשחק תלוי על הכוכבים .

בעיניי בהר הרשמור של הווינרים .
מייקל, האקים ונוביצקי.

זה לא אומר כמובן שאחרים שהיו נאמנים לארגון הם לוזרים ולו בגלל שהם ניסו זמן רב
ולכן גם מלון /סטוקטון , יואינג , מילר ואחרים בהחלט ווינרים מבחינתי למרות שהגיעו רק לגמר .

אחריהם יש כאלו שמעורכים למרות שלא לקחו טבעת עם קבוצתם כי הם היו שם פרק זמן ארוך בדרך כלל יותר מעשור כמו גרנט אלן ודרקסלר ( אם יש האחרונים פגם זה שהם לא עונים הקריטריון של הכוכבים הבכירים של קבוצותיהם).

מי שמבחינתי תמיד ישוייך ללוזרים הוא זה שברח מהארגון שלו בכדי להזמין את הגדולים בשכונה שיצטרפו אליו לכוחות .
ראש המחנה הוא לברון ואחריו דוראנט .
מבחינתי זה לא משנה כמה טבעות יש לו וכמה תארי אם וי פי הוא לוזר שכן כל הטבעות הללו הושגו ללא המשקולות כפי שאמר שמעון .

ולכן החכמה היא איך לקחת את התואר הראשון שלך.

לדעתי מי שמסכים איתי בתוך תוכו הוא התאגיד אחרת אין שום הסבר לכך שמכל קבוצות הליגה הוא חזר דווקא לקליבלנד אלא שזה לא עוזר לו כי הוא רק שכח שהוא הגיע לשם ללא משקולות.

כמובן שגם אחד כמו שאקיל למשל לא יכול להיחשב כווינר גדול שכן הוא עזב את הארגון שלו אורלנדו ולקח אליפות בל.א …אבל זה מונע ממנו מדרגת ווינר בכירה ועדיין הוא לא יוכל להיקרא לוזר כדרואנט או לברון שכן מעברו לא נבע מפחדנות ולא בהכרח שהקבוצה בל.א הייתה טובה יותר מאשר אורלנדו בזמן אמת .

לבסוף בכל כלל יוצא מן הכלל .
ולכן שחקן כריי אלן תמיד ייתפס אצלי כווינר על למרות שעבר קבוצות ולא היה הכוכב הראשי ואף לא המשני של קבוצתו שזכתה בטבעת .

עידו גילרי
22/09/2020 8:59:02

יאיר – מאד שמח לראות אותך כאן בחזרה.
על הפוסט עצמו אני בוחר לא להגיב.

Avri
Avri
22/09/2020 12:14:37

מדוייק.

אסי שלם
22/09/2020 9:09:48

מתנצל, לא קראתי עדיין. סתם מתרגש ושמח שאתה פה.
מנחם ואתה שילוב מנצח.

רפיקי
22/09/2020 9:17:23

ברוך שובך יאיר.
הערה לגביי הערתך על חוסר היופי בצורת המשחק המודרנית.
זה עניין של טעם כמובן…אני אישית נהנה יותר לראות ג'אמפ שוט או סטאפ בק שנלקח בטיימינג מושלם מאשר לראות סנטר מאסיבי שחופר בפוסט וקולע קרש סל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  רפיקי

גם אני

NFS
NFS
22/09/2020 9:24:02

ברוך שובכם יאיר ודורון

האווי לאסוף
האווי לאסוף
22/09/2020 9:28:57

איזה כיף שחזרת, לרגע חשבתי שיום שבת היום ולפניי פריוויו מענג…
תודה רבה וברוך השב

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 9:35:39

כל הכבוד שחזרת יאיר
.
לעניין הפוסט לדעתי לא שמים זרקור על אחד הנתונים החזקים אם כבר מדברים על מספרים..
-בשנת 2019 מתו בישראל עד סוף יולי 27,500 איש
-בשנת 2020 מתו בישראל עד סוף יולי 27,550 איש
עכשיו תקלטו את זה…
-בשנת 2019 חיו בישראל 9,092,0000 איש
-בשנת 2020 חיים בישראל 9,200,000 איש
כלומר..
באופן יחסי מתו פחות אנשים השנה מאשר שנה שעברה וזה עוד בשנת קורונה
.
יש פה אנשים חכמים באתר שיחשבו קצת מה זה אומר

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 9:46:48
הגב ל  דקסטר

היי דקס
אולי זה אומר שכן עושים דברים נכון או קרוב לנכון?
אתה צריך גם לקחת בחשבון כמה מתו בכל חודש ויש עוד פרמטרים אבל קטונתי.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 10:19:16

רזי
המספרים בכל חודש מאוד זהים.
ואין קשר לסגר של שבועיים שהיה במרץ שגיא מתחתיי טוען שהוריד תחלואה של שנה שלמה! וזה עוד כשמספר החולים היה נמוך מאוד ביחס לחודשים האחרונים.
.
מה שקרה הוא שהצמידו סיבת מוות "קורונה" על חשבון שאר המחלות ושאר הוירוסים שקיימים- אלה שידועים ואלה שלא.
וכן, הרפואה בארץ טובה ויודעת להתמודד היטב עם שלל בעיות- ווירוס לא קטלני כמו קוביד 19לא אמור להקריס שום מערכת.
.
פשוט צריך לחזק את מערכת הבריאות ולא להחליש את שאר החלקים במדינה. זה באמת כזה פשוט.
.
האמון בין השלטון לעם נשבר ואין דרך חזרה ושום יחץ או כתבה מתבכיינת מטעם בתי החולים לא ישנו את זה.

גיא רוזן
22/09/2020 10:34:56
הגב ל  דקסטר

תתייחס לנתונים אותם הצגתי, בשום מקום לא כתבתי או הזכרתי נתונים של תמותה מקורנה.
.
אתה מכניס מילים לפי. אז או –
הבנת הנקרא, חביבי.
או,
די עם הדמגוגיה.
סגר בפסח עצר את הפצת המחלה. היה נמוך לפניו, ונמוך מעוד אחריו. רק ביוני חלה ההתפרצות, התפרצות שאת תוצאותיה רואים ביולי.
הפלא ופלא, ביולי יש עלייה מהותית בתמותה.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 10:48:10
הגב ל  גיא רוזן

כשהמספרים נגדך אתה מתחיל להתבלבל אה גיא…
.

תמותה עודפת בחודש יולי אינה מצביעה על כלום באופן וודאי.
חלק מהסיבה יכול להיות ש"זנחו" טיפולים בחולים אחרים עם מחלות אחרות- בלב, בריאות, סכרת, אלצהיימר וכו לטובת הקורונה והייתה עליה במקרי המוות בחודש הזה.
עובדה שמספר החולים לאורך כל השנה מתיישר עם הממוצע ואף קטן (!!!) ממנו.
.
אתה כרגיל תמשיך להתווכח ותנסה להפוך את המספרים עד שזה יתאים לנרטיב שלך אבל זה לא יעזור לך כי גם הפעם המספרים נגדך. אתה יכול לעשות פליק פלק עד מחר, כמו משרד הבריאות והממשלה, גם האמינות שלך תרד.
.
בשורה התחתונה
בשנת 2019 עד סוף יולי מתו בישראל 3% מתושבי ישראל
בשנת 2020 עד סוף יולי מתו בישראל 2.99% מתושבי ישראל
.
בוודאי שיש כאן וירוס שדורש התייחסות רצינית אבל כמות השקרים שזרקו במהלך כל החודשים האחרונים גורמת לכל הרשויות בישראל לאבד כל קרדיט.

גיא רוזן
22/09/2020 10:54:38
הגב ל  דקסטר

לקחת את החלק של המספרים שמסתדר לך עם הנרטיב זה "נחמד",
אבל זה לא מלמד כלום על המצב. רק על הבחירות שלך.
.
לצערי, יולי זה לא משהו חד פעמי. בימים הקרובים יגיעו נתוני אוגוסט המלאים, ומה תכתוב אז. אופס?
כאשר יצטרפו נתוני ספטמבר, התמונה כבר לא תהיה ברת וויכוח.
.
למען הסר ספק –
גם לי אין אמון ברשויות.

גיא רוזן
22/09/2020 9:54:08
הגב ל  דקסטר

ואחר כך מתלוננים על אנשי הסטטיסטיקות…
.
ב-3 החודשים הראשונים של 2019 נפטרו בישראל 472 אנשים פחות (כן, פחות. לא רק במצטבר, גם בכל חודש ספציפי) מאשר ב-3 החודשים הראשונים של 2019.
.
באפריל עד סוך יוני, "קצרנו" את פירות הסגר. כמות הנפטרים דומה לזה שבשנים הקודמת (עלייה, אבל לא משמעותית. כזו שאפשר להסביר אותה על סמך נתוני הגידול באוכלוסייה).
יולי?
2,522 ביולי 19'
2,758 ביולי 20'
עלייה של 9.3% (הגידול באוכלוסייה לפי המספר אותו אתה מציג הוא 1.2%)
הקפיצה הגדולה ביותר בחודש קיץ ב-20 השנים האחרונות.
ב-3 השבועות הראשונים של אוגוסט 2020, בהשוואה ל-3 השבועות הראשונים של השנה שעברה, יש עלייה של מעט יותר מ-10%
.
גידול ברמת התמותה של 10% במשך חודשיים ברציפות, בקיץ, זה גידול מטורף.
.
כן, יש פה אנשים חכמים באתר. אני מקווה שיחשבו קצת. שיבינו מה זה אומר.
.
הבעיה?
איש חכם כתב את זה לפני.
.
"הציבור מטומטם לכן הציבור ישלם."

etayle
etayle
22/09/2020 13:50:18
הגב ל  גיא רוזן

נו, אנשים מתים בעולם. ויש מגיפות בעולם. השאלה מה עושים עם זה. העולם הזה לא פיקניק…
(ממליץ לכולם לחזור בתשובה, לאו דווקא במובן הדתי, ולפשפש במעשיו ולשאול האם הוא יכל להיות יותר טוב)

החקלאי מאי שם
החקלאי מאי שם
22/09/2020 9:53:12

ברוך שובך. התגעגנו לכתיבה הנפלאה שלך. מסכים ים הדברים מילה במילה .
לגבי הליגה שאפו לנבא שהצליחו בביצוע משימה לא פשוטה ונגיד תודה על מה שיש.

פאקו
22/09/2020 10:01:54

ברוך השב איש יקר. עוד לא קראתי את הפוסט כי טוחנים לי את הראש בעבודה.

אור
אור
22/09/2020 10:06:43

צר לי אבל פוסט שמסתמך על תחושה אישית וככזה לא מנומק ולא מגובה בעובדות מעבר לדוגמה שתיים באופן שטחי.
.
בדיוק בשביל להימנע מהוכחת טענה כללית ע"י דוגמה פרטית (שגם היא לא ממש מראה את הטענה שלך) צריך להבין במספרים

גיא רוזן
22/09/2020 10:42:52

יאיר,
ביקורת זה תמיד דבר מבורך. על מקבלי החחלטות בכל מקום, במיוחד במגזר הציבורי.
הבעיה שלי?
ביקורת, מוצדקת ככל שתהיה, לא פותרת מאחריות אישית.
.
לשמור על ריחוק חברתי הגיוני, לעטות מסיכות באותם מקומות שם הן נחוצות, לשמור על היגיינה, להימנע בהתקהלויות בחללים סגורים.
חלק נרחב מהמשפחה שלי חיה בגרמניה. שם ההנחיות דומות למה שכתבתי, כאשר את ההתפרצויות עוצרים במקומות בהן הן מתרחשות, במהירות ובאפקטיביות. הם ירדו למספר נפטרים מנימלי, דרך אותן הנחיות.
.
אותם קווים מנחים, לעקוב אחריהם, זה באמת עד כדי כך מסובך?
.
(למען הסר ספק – כאשר אני נכותב "הציבור", אני כולל את עצמי בתוכו)
(למען הסר ספק 2 – כאשר אני כותב "הציבור מטומטם" אני כותב על אותה התנערות מהאחריות האישית. חוסר דוגמה של נבחרי ציבור ומקבלי החלטות זה תירוץ)

Jonathan
22/09/2020 10:57:02

"הקורונה והמתים ממנה זה סוג של משחק לטווח קצר". לגמרי. אני למשל מתתי אתמול לשעה וחצי וזה עבר לי לגמרי.

doron
doron
22/09/2020 11:45:10

🙏 + 1000000 ליאיר,

דוקטור רזי הופמן
22/09/2020 11:53:16

+100 לגבי השיעור ל NBA באדיבות הגאון וסגנו….

Jonathan
22/09/2020 10:30:25

תחושות משקרות יותר ממספרים. תחושות הן גם הרבה יותר מגמתיות. גם יותר קל לזרוק תחושות ולהתחיל להתפתל כדי לא להודות בטעות.תחושות זה נחמד במסאז'. בדיון הן צריכות לבוא עם דיסקליימר רציני.
*
הקורונה היא "ברבור שחור" מהסוג של אם מונעים אותה ממש טוב אז מישהו יגיד "ראיתם? סתם נלחצתם". אם עושים עבודה רעה אז מקבלים את צפון איטליה.
הניהול של המשבר בישראל הוא גרוע וחסר היגיון, אבל "לקחו לי את הכיף ואין בתי קפה" זה הכי נשמע כמו אויויוי אי פעם.
*
לגבי כדורסל – לשחק כמו יוסטון רוקטס מוציא את הפואנטה מכדורסל יצירתי ולתקוע גבוהים מתחת לסל לא? מה???
*
העניין זה לא מי יותר טוב, יאניס או באטלר. לא מנצחים כדורסל בסתם לשים כוכב גדול וארבעה ניצבים. צריך מאמן, התאמת שחקנים ותיאום. זה נכון גם לשאק, ג'ורדן, לברון או כל גיבור אחר.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 10:37:48

אתמול יואב אבן פירסם בערוץ 2 נתונים סותרים על אחוז תפוסת המיטות בבתי החולים
משרד הבריאות פרסם מספר של מעל 100% ובתי החולים פרסמו את אותו נתון רק במחצית ממנו.
היום בבוקר משרד הבריאות הוריד את הנתון הזה מהאתר שלו.
.
אין בעיה שרוצים להעביר מסר על מצב מסוים, אבל אם משקרים פעם אחר פעם אתה מסיק אחד משניים:
1. מדובר בחלמאות ברמה הגבוהה ביותר
2. לפחות חלק מתיאוריות הקונספרציה נכונות.
.
ובכל מקרה אתה אמור לאבד אמון במערכת.
ובטח לא לקחת את "המספרים" כנתון שלא ניתן לערער עליו וגם המספרים השקריים שכן מפורסמים ואמורים לעזור למשרד הבריאות עם האג'נדה שלו לא הגיוניים ורק פוגעים באמינות.

גיא רוזן
22/09/2020 10:47:21
הגב ל  דקסטר

פוליטיקאים ועסקנים פוליטיים משקרים. אני בהלם.
.
ביוקרטים עסוקים בכסת"ח. אני בהלם.
.
אני ממליץ לבחור ולברור עם מבט מפוכך ככל האפשר את הנתונים אותם אתה בוחר לפני הסקת מסקנות.
.
)או במילים אחרות – מגפות, הן פורצות גם במקומות בהם יש מערכת ביוקרטית רקובה עם מקבלי החלטות אינטרסנטיים)

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 10:50:36
הגב ל  גיא רוזן

איך משרד הבריאות קשור לפוליטיקה?
אז מה שאתה אומר שכל נתון של משרד ממשלתי רווי במניפולציות חלקן שקריות בכוונה כדי להתוות אג'נדה מסויימת…

Jonathan
22/09/2020 10:54:26
הגב ל  דקסטר

יש מלא מניפולציות. פוליטיקה פנים משרדית ופוליטיקאים שבוחשים מלמעלה במשרדים.
אבל כשזוכרים את כל זה צריך להבין שגם "מכחישי הקורונה" לא חפים מפוליטיקה ואם במשרדים ממשלתיים לא משלמים כמעט על טעויות – אז כל מיני חובבי קונספירציות ממש לא משלמים עליהן ורק מרוויחים תשומת לב.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 13:24:00
הגב ל  Jonathan

אתה יודע איפה מתחילה הבעיה?
שכל כמו שיח בישראל ישר מלבישים תוויות ושמים אותך בשבט שלא שייך אליך ואז יוצא שאתה צריך להגן על שבט שאתה לא בהכרח מסכים איתו.
ככה יוצא שהלבישו את מתנגדי מדיניות הקורונה על שבט מכחישי הקורונה ונהיה סלט אחד גדול.
.
כמעט ואין דרך הגיונית להסביר את שרשרת הטעויות שנעשו כאן בחודשים האחרונים.
אני מניח שהאמת איפשהו באמצע ובינתיים הממשלה עושה כל שביכולתה להצדיק על תיאוריית קונספרציה הזויה ככל שתשמע.
אגב, באופן אישי אני בטוח שחלקן לא נכונות וחלקן כן עם כל הצער שבדבר. ככה ממשלות\מדינות עבדו ועובדים מאז ומתמיד.

גיא רוזן
22/09/2020 10:57:44
הגב ל  דקסטר

איך צמרת משרד הבריאות, הממונים על ידי פוליטיקאי, קשורים לפוליטיקה? אתה רציני?
.
שלא יהיה ספק –
נתוני בתי החולים, הגם שהם מוטי אינטרסים (תקציביים בעיקרם), אמינים יותר מהנתונים שדוברות משרד הבריאות מפרסמים.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 13:18:44
הגב ל  גיא רוזן

אתה רציני גיא? חחח
ברור שזו הייתה שאלה כדי להביא אותך לתגובה שהקשר בין המציאות לנתונים המתפרסמים הוא קלוש
וכל מי ששואב משם מסקנות עושה זאת בחוסר אחריות ובורות.

גיא רוזן
22/09/2020 13:31:38
הגב ל  דקסטר

אין לי ספק שיש המון נתנוים מוטעים.
.
גם אין לי ספק שהקישקוש המתמשך שמנסה לשנמך את משמעות הקורונה הוא הרסני.
.
עזוב נתונים של משרד הבריאות. קבל דיווח מהשטח,
של רופאים זיהומולוגים, של צוותי המחלקות הפנימיות –
הקורנה כאן, והיא מסוכנת. היא דומה קצת לשפעת, רק כאשר היא קשה, היא קשה בהרבה.
היא פגועת בעיקר באוכלוסייה המבוגרת, אבל לא רק. ואנחנו מתחילים לגלות תופעות לוואי של המחלה-
לא מעט מחלימים הופכים לפגיעים בהרבה למחלות ריאה זיהומיות בעקבות התדרדרות מצבם בזמן שחלו בקורונה.
.
זה לא "פוליטיקה". אלו העובדות כפי שהן.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 14:39:14
הגב ל  דקסטר

מסכים איתך לגבי העובדות האלה
הבעיה כמו שהזכרתי קודם היא שרשרת השקרים והפאניקה.
שנינו נסכים שהסטרץ הזה של ה 7 חודשים האחרונים היא תעודת עניות לרשויות בישראל, לממשלת ישראל, לתקשורת הישראלית (שקצת התאוששה בתקופה האחרונה וסוף סוף מעגה מעט אומץ)
.
אם הקורונס היתה מספיק מסוכנת הם לא היו מתנהלים ככה. יש פרוטוקלים מסודרים לוירוס ברמות האלה.
לא השתמשו באף אחד מהם, לא נתנו הנחיות.
נראה לך שאם הוירוס היה כזה מסוכן היו אומרים לאנשים להכין מסכה מאיזה בד שהם ירצו???
היו עושים תו תקן אחיד כמו שהיה במלחמת המפרץ- חילקו מסכות אחידות לכולם בלי להתבלבל.
נראה לך שהיו נותנים לעשרות אלפים להתקהל בשם פולחן הדת או הדמוקרטיה?
זה בולשיט.
.
אז בגלל כל השקרים וסתירות פנימיות הציבור איבד את זה ושום צעד שהממשלה תעשה כרגע לא יעצור את הוירוס, במקרה הכי טוב זה יתן טיפה אויר לנשימה לבתי החולים שאגב לא קורסים! אפשר לחלק את החולים בצורה אחרת ואפשר היה להכשיר אלפי סטונדטים לרפואה ואפשר היה לתת מיליארד שקל מסכנים למערכת הבריאות עוד במרץ – במקום העלק 80 שהבטיחו, והיינו יכולים לחיות לצד המחלה.
.
נראה לך באמת שכל היכולות המופלאות של ישראל ואנחנו לא מסוגלים להציג תוצאה יותר טובה מאשר מדינות מזרח אירופאיות בלי אמצעים?? הלו זה לא כדורגל .. המגרש הביתי של ישראל זה מדע ורפואה

doron
doron
22/09/2020 12:06:54

ח׳ברה אחזור בגירסה הבועטת והכנה שלי,

thejanitor
thejanitor
22/09/2020 12:09:32

ברוך שובך, וברוך שובו של דורון גם כמובן

doron
doron
22/09/2020 12:37:27
הגב ל  thejanitor

אתה ממש דומה לי השרת המדהים, אוהב אותך מאד, מילאת את מקומי ודעותיי בהצלחה רבה, כיף לקרוא אותך ושקיימים אנשים כמוך.
🙏💛🙏💛😀

doron
doron
22/09/2020 12:17:09

אשך אתה הברחת את ג׳וג׳ו מהאתר לאחר שכתבת לה על הצלפות בקווין לאב, ועוד משהו מיני,
כשמדברי ביננו הגברים מילא,
אך שכשמדברים עם נשים ו או להטבים באתר צריך יותר לכבד ולהזהר לא לכתוב פנטזיה מינית, או בכלל מין,
(הראשון שהבריח אותה היה מנחם שפתאום ירה אחרי שיחות מדהימות בינכם, שאתה בעצם מתחיל איתה, וגם אם זה נכון לא רצינו לדעת, מנחם היה חסר טקט באותו רגע הרסני באתר,
והפסקתי להנות מהשיחות הקורעות שלכם.
מידן היחידי שידע להכנס בין שניכם ובעצם להצטרף באומנות, והוא אף פעם לא כתב על מין בחוכמתו.
זו ביקורת עליך,
לאחר שהיללתי אותך כמו שאף אחד אחר לא עשה,
מאות תגובות אהבה קיבלת ממני,
בעקבות שביקרת אחרים לא יודע אם בצדק או לא, מכבד את דבריך,
אך דע שכולם טועים וגם אתה
ואני ועוד איך,
אשמח לקבל ביקורת

אשך טמיר המקורי
22/09/2020 13:25:59
הגב ל  doron

אף אחד לא הבריח את ג'וג'ו מהאתר. פשוט נגמר לה והיא עברה הלאה.
לגבי דברים אחרים, אין לי עניין להיכנס איתך לדיונים.

etayle
etayle
22/09/2020 19:10:02

סביר להניח, זה הרבה און אוף היחס לאתר.ולnba.
אני יכול לשלוף בקלות אנשים שבאו והלכו עם השנים. (אלעד רבין למשל הוא 200 משתמשים באתר).

doron
doron
22/09/2020 12:34:34

חשוב מאד: מבקש מכם ממש,
זה שמגיב חושב אחרת מכם זו לא סיבה לא לאהוב אותו, או חלילה לשנוא או לכעוס,
כולנו אוהבים את אותו משחק יפייפה,
כולנו דומים יותר מהנראה,
משפחה אוהבת,
אני מאד אוהב את שי אשך טמיר המקורי, והוא יודע זאת, והנה כתבתי ביקורת על טעות שלו לעומת אלפי תגובות מדהימות שלו,
למרות שגיא רוזן חושב אחרת ואני חושב שזה כמו 0 מתים בתרמית הגדולה של הקורונה (גם 300 400 שניפחו ל1200 הם הרי מתו מסרטן דרגה 4 סכרת 2 התקפי לב, עשרות שנים של תזונה ג׳אנקית לחלוטין שהאביסו על הגוף, ועוד עשרות שנים של חשיבה שלילית מאד שהציפור קרמר פרייר לידה, הרגו בסוף גוף, שאם תמריץ לבית חולים כתבו שזה עאלק קורונה, 160000 שח לחולה קורונה שמת באמריקה עוברים לביהח זה ידוע, אז גם בארצות אחרות) אני אוהב את גיא והאשך מאווד מאווד,
וזה שהם טועים 😉😎 לעיתים רחוקות וגם אם לעיתים קרובות, אוהב אותם לעד!
אלו סהכ דעות שונות,
האנשים כאן נהדרים,
אך חושבים אחרת,
בושה שלא הזכרתי את ברץ עגל הבן של סטוקטון ואחרים אהובים ואהודים מאד
אתם בליבי באהבה גדולה,
לעיתים חלק מהשמות שוכח,
אך מהותכם תמיד איתי.
תבורכו ועשו לי טובה , כבדו ואהבו את כולם כאן למרות דעה שונה
🙏💛🙏💛😉😊

עמיחי קטן
22/09/2020 12:35:46

כיף לשוב ולקרוא אותך כאן באתר.
אני אתעלם מהקורונה ואתמקד בכדורסל.
סטטיסטיקות הן הכלי הכי מדויק, אבל רק אם משתמשים בהן נכון, כלומר, לזהות בדיוק מה הנתון מראה ולא להשליך ממנו על דברים שהם לא בהכרח רלוונטיים.
למשל – קבוצה שקולעת 20/40 לשלוש היא קבוצת שלשות טובה יותר מקבוצה שקולעת 25/80. אני משער שזה ברור לכולם, אבל יכול לבוא מי שיטען שהקבוצה שקולעת יותר היא הטובה ביותר, ולא היא.
בקיצור – השיטה של יוסטון לא נכונה, כי גם מבחינה סטטיסטית היא מתאימה לדברים מסוימים ולא מתאימה לאחרים.

עגל
22/09/2020 12:53:25

תודה זעפרני וברוך השב. בודאי שיש לך כאן מניות ענק, שום דבר לא נשכח.
לעניין שאתה מעלה, מה הבעיה עם התעלמות מהמספרים? שדווקא בדוגמא שהבאת, של ג'ימי באטלר, חתכו אותו כאן על ימין ועל שמאל על האופי המחורבן שלו, שמחרב את חדר ההלבשה, לא מסוגל הוביל קבוצה, ומתעלל בצעירים. אפילו נטען שהוא עבר למיאמי בגלל המסיבות . . .
והנה מסתבר שהוא פתאום נהיה מנהיג, אז מה קרה כאן?! אני רוצה לומר שההטיות הפסיכולוגיות הן יותר גרועות.
מסכם שלפעמים לראות את יוסטון בהתקפה זה עינוי בגלל השלשות המוגזמות, אבל לפחות זאת קבוצה עם שיטה.
לגבי הקורונה אתה צודק במה שקשור "למסביב" של המגיפה הזאת, שמוציאים אותו מהקשרו, ועדיין הקיצוניות ההפוכה וההכחשה הם יותר גרועים, בעיקר כשהם באים עם הכחשות נוספות (חיסונים, כדוה"א שטוח, וכדומה).
.
בלברון ננוחם

גיא רוזן
22/09/2020 13:02:03
הגב ל  עגל

כדור שטוח עדיין לא הרג אף אחד…
הכחשת החיסונים בוודאי שכן. לצערי, גם זו של הקורונה בדרכה.

אוהד ס"א
22/09/2020 13:10:01

מצויין ונכון.
אפשר לסכם זאת ב- 5 מילים: ביל ראסל מול וולט צ'מברלין
או כפי שניסח זאת אחד ממאמני הכדורסל הטובים באירופה בשנות ה- 70, סאלים ורזה: "put the ball in the Sal"

Yinon Yavor
22/09/2020 13:27:19

התחלתי לעבור על התגובות ומיד שמתי לב, שעם חזרתו של יאיר לכתוב – קיבלנו גם את דורון בחזרה.
האם זהו מקרה מומי בשנית?!?!?
שיהיה בכיף ובחיוך. אין בעיה כלל.
תודה יאיר

Avri
Avri
22/09/2020 15:02:28
הגב ל  Yinon Yavor

גם אני חשבתי כך, אבל נזכרתי שהיו דיווחים שהבחור התייצב לאחד המפגשים אז כנראה שזה אמיתי.

דקסטר
דקסטר
22/09/2020 15:54:34
הגב ל  Avri

הוא אמיתי לגמרי (:

אגב לא דמיינתי ושי אבן צור חזר גם לא?

לילי
לילי
23/09/2020 0:32:29
הגב ל  דקסטר

קופץ לבקר בבלוג החי מידי פעם אם אינני טועה..
שמות זה דבר קשה 😅

The Ljos of the Rings
22/09/2020 13:33:57

ברוכים השבים.

אור
אור
22/09/2020 13:58:56

Sloj זה בשביל שדנבר תנצח היום? או מסר מקודד לאילומינטי?

The Ljos of the Rings
22/09/2020 15:58:47
הגב ל  אור

כן.
-.. . . .–. … – .- – .

עידו גילרי
22/09/2020 20:24:01
הגב ל  אור

יותר כמו מסר לעפרי

ארז
22/09/2020 15:08:25

יאיר, תודה שאתה אומר את זה, בדיוק לפני איזה שבוע נוהל דיון די דומה על די אותו רעיון. אני בא יותר מקטע של בייסבול, ואפשר לראות שמה בדיוק את מה שאתה מדבר, ואני חוזר ומתעקש, סטטיסטיקה מתארת מה היה, לא מה יהיה. זה שקבוצה קולעת באחוזים מסויימים מהשדה ובאחוזים אחרים מהקו ומתנהלת באיקס לא מלמד הרבה מאחר וזה ששחקן קולע ב75% מהקו וקלע 8 מ10 לא אומר שהוא יחטיא את הבאה, או את זו שאחריה או את זו שאחריה. אם תעשו עליו 5 פאולים ייתכן והוא יקלע 10 מ10, 2 מ10, או כל ווריאציה בינהם. והכי גרוע שכדורסל הוא משחק נע. בבייסבול אפשר לדעת מה התפלגות החבטות ולמקם את ההגנה בהתאם, בכדורסל? אם שחקן פורץ מימין אז השומר שלו לא ינסה לחסום כי הוא קולע רק ב31% בפריצות מימין? סבבה שיש יותר מודעות לדברים האלה, אבל האימוץ שלהם כתורה מסיני הוא ליצני וחובבני ובסופו של דבר בעוכרי מי שמוותר על ניהול משחק ומציית אך ורק לסטטיסטיקה.

tt
tt
22/09/2020 15:40:17

כיף שחזרת זעפרני

RBAREL
22/09/2020 17:18:22

Welcome back יאיר, שמח שחזרת. כיף לקרוא כמו תמיד.

John
22/09/2020 17:20:51

יאיר ברוך השב! תמיד כיף לקרוא אותך

אני רוצה להתייחס ל-נקודות עד כמה שאני יכול:
בארה"ב יש excess deaths של 250 אלף לעומת אותו זמן שנה שעברה. המגפה אמיתית. גם ביחס לממוצע תמותה רב שנתי מגיעים למספר שקרוב ל-200 אלף מתים עודפים.
בישראל יכול להיות שונה מכמה סיבות. למשל:
1. אולי כמות התמותה מזיהומים ירדה. פחות פינויים ואשפוזים מיותרים בבתי החולים
2. אולי הריחוק וההקפדה של רוב האוכלוסיה גרמה לשינוי אמיתי בהרגלי ההגיינה של ישראלים רבים. משטיפת ידיים\אלכוג'ל ועד מסיכות. אני מעריך שדווקא נראה ירידה בתמותה בעונת השפעת מכיוון שהישראלים המורגלים ביחסים מאוד חמים וצפופים עדיין יאלצו לשמור מרחק וזה יוריד את אחוז ההדבקה בשפעת. לפעמים מה שאנחנו לא מבינים הוא לא קוספירציה או כיסוי תחת אלא מערכת סבוכה ומורכבת שאין לנו כאזרחים כלים מתאימים לבחון אותם
3. ההקפדה של הישראלים בגיל השלישי ואלו שברמת הסיכון היא מאוד גבוהה ממה שאני רואה לעומת הברדק בארה"ב ובאירופה. גם בבתי האבות וגם בסביבתם הטבעית.

עניין שלא התייחסת אליו בכלל היא מה בדיוק קורה לכל ה"מחלימים". בשלב הזה של הנגיף שאני כבר מכיר אישית לא מעט שחלו והרגישו סמפטומים, אני אומר חד משמעית שישנם פגיעות ארוכות טווח. איבוד טעם, ירידה בנשימה, עייפות כרונית, כאבי שרירים ועוד דברים שנגלה בהמשך. לא בכדי החליטה קופת חולים כללית לאפשר לכל מי שיכול להיבדק ללא אישור רופא. להגברת הבדיקות יש חשיבות רבה לטיפול ומניעה של חולים סימפטומטים גם אם לא יצטרפו לסטטיסטיקת המתים. ככל שמטפלים בסימפוטומים מוקדם כך ההצלחה ארוכת הטווח טובה יותר.
.
מה שמביא אותי למערכת הבריאות המדהימה של מדינת ישראל שאזרחים בורים רבים מחרבנים עלייה יום וליל. רמת הרפואה בארץ היא לא פחות ממדהימה על אף המחסור בתקנים וציוד. ישראל למרות שהיא בין האחרונות ב-OECD במדדי עוני ופערים נותנת לאזרחייה רפואה ברמה מאוד גבוהה שמתבטאת בעלייה עקבית בתוכלת החיים ואחד מרמת הוצאות הבריאות הנמוכות פר אזרח.
.
וזה מזכיר לי את פרדוקס מערכת הביטחון. כשיש שקט נחיצותה עולה על הפרק. לעומת זאת, פיגוע, למרות הכאב שבו, מזכיר לכולם את חשיבות הביטחון והצורך בו, שכן קשה להתכחש לעובדה שמניעה לא מצטלמת טוב עקב היותה לרוב בנויה על פעולות נסתרות.
.
לגבי ה-MVP אנא ענו על השאלה הבאה. אם יאניס היה מוביל כרגע 2-0 בסדרת גמר המזרח, האם מישהו היה חושב אחרת? אז למה תואר ה-MVP של העונה הרגילה קשור למה שקרה בפלייאוף האחרון איתו?
.
לגבי הערך לקבוצה, זה מגוחך למדוד on/off כאשר להרכב שעולה בלעדיך ומולך רלוונטי לא פחות. לדוגמא: על פניו לברון בנט של 13.5 בפלייאוף על המגרש והלייקרס בלעדיו בנט שלילי של 0.3. אבל שמחפשים את הליינאפים ששיחקו בלעדיו מקבלים כמה חמישיות מוצלחות מאוד שלא שיחקו הרבה דקות. דוגמא בולטת היא רייג'ון רונדו. כשלברון איתו על המגרש הנט שלו הוא 13.2 ב-14 דקות בממוצע. אך כשרונדו משחק ללא לברון הנט שלו הוא 17.9!!! ב-11 דקות למשחק. לעומת זאת AD ורונדו ללא לברון חיוביים בנט11, ובכלל הלייקרס ללא AD הם מינוס 8 כאשר איתו הם בפלוס 15. מה לומדים מזה? שזוהי קבוצה של AD? או שזה קבוצה הבנוייה לחוזקות של לברון עם דיוויס רק שבניגוד לקבוצות עבר של לברון ישנו פליימייקר ברמה גבוהה שיכול להמשיך להפעיל את הגייסות… או שאי אפשר להבין מזה כלום כי פלייאוף זה מדגם קטן מול קבוצות מאוד ספציפיות…
.
אני תמיד בעניין איזון בין סטטיסטיקה לנרטיב ומבחן העין. למספרים יש חשיבות בתוך הקשר וגם שווה להסתכל על המשחק ולהסיק לבד. הדוגמה של ג'ימי בטלר לא טובה כי אולי האופי שלו דוחף את כולם, אך מבחינת כדורסל ההיט מסתדרת גם כשהוא לא על המגרש למרות שהוא בין היחידים ללא מחליף על רמה גבוהה. הוא אכזב לא מעט בפלייאוף הזה למרות הגנה קשוחה ונסחב על ידי חבריו המוכשרים לא פחות ממה שסחב אותם. לא שאני מזלזל בו, רק שכשיש הצלחה קופצים על הכוכב וזה הטבע. אבל זה לא עניין מתמטי בדיוק כמו שהווריורס של 2017 לא היו הווריורס של 2016 + דוראנט לא משנה כמה ימשיכו לצעוק את זה מהגגות.

הפיל הכתום
הפיל הכתום
22/09/2020 18:17:58

איזה כיף הולך להיות עכשיו!!!

shadow
shadow
22/09/2020 18:42:33

איבדת אותי ב"כאילו התורה ירדה מסיני ואלוהים בכבודו ובעצמו ניפק את המידע" כמשהו שמשדר אמינות או אמת כל שהיא.
מצחיק שהדבר הכי מומצא ולא אמין הפך לביטוי לשוני בעל משמעות כל כך הפוכה מהמציאות.
מנפלאות הלוגיקה הדתית.
מי שמספרים סיפורים אלה לא המספרים אלא האנשים שמפרשים אותם בדיוק כמו אנשים שמפרשים טקסטים דתיים לפי הנרטיב שמתאים להם (למרות ששם המצב הרבה יותר גרוע).

shadow
shadow
22/09/2020 18:49:32
הגב ל  shadow

אגב בארה"ב כמות המתים היומית ממשיכה לרדת
אתמול 398 שלשום 294 היום כנראה תהיה קפיצה בנוהל כמו בכל העולם אבל המגמה אותה מגמה.

etayle
etayle
22/09/2020 19:10:51

דורון זה רק נדמה לי, או שחזרת לאתר עם שם לועזי? (יעני doron במקום דורון)

tomash
tomash
22/09/2020 19:47:54

ברוך שובך. חסרת

לילי
לילי
23/09/2020 0:30:49

קצת באיחור אופנתי אבל כאישה (היחידה?) של האתר בהחלט מותר לי.
אני חייבת להגיד שממש כיף שחזרת(ם?)!
אי אז עוד לא הייתי מגיבה פה יותר מפעם באפעם אבל ללא ספק היו חסרות השנינויות, הסיפורים והדעות.
כיף לקרוא אותך שוב בבית של מנחם, זה המקום הטבעי לכותב כדורסל (ודעות) מוצלח כמוך 🙂
איזה כיף של פתיחת שנה באתר הופס 😁😁😁

דוקטור רזי הופמן
23/09/2020 3:21:32
הגב ל  לילי

לשנה הבאה בירושלים הבנויה…

לילי
לילי
23/09/2020 4:13:57

אני ירושלמית והיא בנויה ממש אחלה 🙂
מוזמן לבקר מתי שתרצה 😘