מסקנות ראשונות (שתשתנינה פעמים רבות…)/מנחם לס

תשעה מי יודע

 

החתול האהוב שלי!

 

אתה לא קובע מסקנות אחרי שלושה משחקים, אבל בגדול אפשר לסכם "הרגשות". גם המסקנות וגם 'ההרגשות' ישתנו איזה 20 פעם במשך העונה, אבל אולי לא. מי יודע מה יקרה. אבל נכון להיום, כשהשבוע השני של הליגה עומד להתחיל, אלא המסקנות הראשונות שלי, ללא סדר מסויים:

1. הקומבינציה האוארד-אסיק בדרך להיות דומיננטית

אני לא יוצא מעורי כמו איזה טירון המקפטן (וואללה, המצאתי פועל עברי חדש!)  יאכטה בקריביים ,שקופץ מעורו ומאמין באמת ובתמים שהיוסטון רוקטס היא הקבוצה הגדולה שהיקום ראה מימיו, אבל מה שכן ראיתי הוא שדווייט האוארד ועומר אסיק יכולים להפוך לצמד המגדלים המסוכן בליגה. האורד כבר מוביל את הליגה עם 21.0 ריב' למשחק, ואסיק הוא חמישי עם 12.0 ריב' ב-21 דקות. תשכחו מהטרייד שאסיק ביקש. ישנן מספיק נקודות וריבאונדים לשני הענקים הללו שבינתיים במקום להפריע אחד לשני, נראים עוזרים אחד לשני, תודה. כשהשניים משחקים יחד אסיק הוא הסנטר, והאוארד נראה כילד מאושר בפאור-פורוורד. כשאסיק יוצא, האורד מקבל את דקותיו בסנטר, וכשהאוארד יוצא לנוח, אסיק מקבל 7-8 דקות בסנטר. כולם נראים מאושרים.

 

2. הפיסטונס היא קבוצת פלייאוף בטוחה

בטחתי בפיסטונס הזאת מהרגע שכתבתי עליה בקשר לעונה הזאת. הגדרתי את הפרונט-ליין שלה כטוב ביותר בליגה, ובינתיים אני צודק: גרג מונרו, אנדרה דרמונד, וג'אש סמית  מתחלקים בכיף בנקודות ובריבאונדים. הפסד החוץ בשלוש נקודות לממפיס היה יכול להיות נצחון קליל אלמלא  פשיטת רגל מוחלטת ברבע הרביעי, אך בכ"ז השלישייה שלטה במרק גאסול וזאק רנדולף, ורק מייק קונלי, ו-16 נקודות בלתי מצופות לחלוטין מטוני אלן הביאו למקומיים נצחון בשיניים. ואל תשכחו שדטרויט שיחקה נגד אחד הטובות במערב, במשחק חוץ שהיה לה בידיים. אני לא טוען שדטרויט טובה יותר מאחת הטובות במערב. אני רק טוען שהיא קבוצת פלייאוף בטוחה עם צ'אונסי בילאפס שיתחיל לארגנה טוב יותר ויותר.

 

3. פילדלפיה גורמת לאחווה ושמחה ב-'עיר אחוות האחים'

 

ההנהלה חחליטה להצעיר את הקבוצה עד כמעט קבוצת "UNDER 23" ולרבים זה נחשב כצעד 'טנקינג' ברור. כשמצעירים קבוצה, כמה מכנים זאת "טנקינג", אבל אני מכנה זאת "בנייה חדשה מהיסוד". ואז מה שיקרה בעונה הראשונה – יקרה. אם הקבוצה מגיעה אחרונה וזוכה בבחירת הדראפט הראשונה שכולם חולמים עליה – מה טוב. אבל מה אם הקבוצה מגיעה לפלייאוף? זה עוד יותר טוב! ז"א שהבנייה יכולה להיעשות ללא אנדרו וויגינס. בינתיים מייקל קרטר-ויליאמס הוא האנדרו וויגינס שלה, בעוד משחק מרתק ומצויין של 14 עם 5 אס', 3 ריב', ושתי גניבות, שלא לדבר על ה-29 של ת'דיוס יאנג, ה-23 של אוון טרנר, וה-16 עם 14 אשכוליות של האווס. אני (וגם K-700) הגדרנו את מייקל קרטר-ויליאמס כשאחד מהצעירים עם הפוטנציאל הגבוה מכולם, ובינתיים הצעיר החמוד מסירקיוז ממלא בשלמות את נבואתינו.

 

4. הקאבס הם PRETTY GOOD ללא לברון

 

אני יודע שאמש הקאבס הפסידו לשרלוט בדיוק כמוכם, אבל מה שאני יודע טוב יותר מכולכם היא העובדה שבשרלוט נבנית קבוצה על הכיפאק, ובקרוב אפילו לנטס או למיאמי הפסד שם לא ייחשה כהפתעה כזאת גדולה. אחזור לשרלוט עוד רגע. לקאבס לא היה משחק טוב לורג'או ולאנדרו ביינום, אבל זה דבר רגעי. העיקר ששני הענקים משחקים, ובקרוב הם יהוו צמד מגדלים שיהיה קשה מאד להסתדר איתו.  ומי מחכה בתור? עוד 0'7 צעיר המשתפר בהתמדה, טיילר זלר. בינתיים טריסטן ת'ומפסון משחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו מאד בא לליגה לפני שנתיים, וקיירי אירוינג ממשיךלהיות הפוינט גארד הקשה להגנה לא פחות מראסל ווסטברוק.  כשדיון ווייטרס המשחק עם עקב פגוע יהיה בריא לחלוטין, והכל ייבדק שם, הקאבס תהיה אגוז ביותר לפיצוח.

 

5. ביסמארק ביומבו שלי. בוא נתחתן!

מתי תלמדו לא להתווכח עם קשיש הסוחב 52 שנות נסיון בליגה הזאת? כמה עמוק אתם – אלה שלעגו לי על בחירתי בקונגו(אי) הזה כשחקן בעל פוטנציה בלתי נגמרת דשיעשה עוד הרבה רעש בליגה – רוצים שאכניס לכם אצבע באוזן? בקרוב מאד זה יקרה גם עם ג'בל מגי. הוא היה מצויין. אדיר ממש בנצחון על הקאבס אמש, והרבה יותר חשוב מה-11 נק' ו-11 רי' שלו. מה שהוא עשה היה לחסל את יתרון הקאבס תחת הסל, ונגד מגדלי קליבלנד זוהי משימה קשה לחלוטין.  ויש להם עוד0'7 פוטרס (טוב, ביומבו הוא רק 10'6 אבל נראה כ-1'7 כשהוא תחת הסל) מכברנדן הייווד וקודי זלר. (ושכחתי את ג'אש מקרוברטס הטוב עם ה-10'6 שלו). וכשמאחוריהם קמבה וולקר, בן ג'ורדן, וג'רלד הנדרסון, ובצד  איש השנה השנייה מייקל קיד-גילכריסט שמתחיל להראות כפי שחשבתי שייראה בשנה שעברה, אולי הגיע הזמן לומר 'שלום' למיאמי, ולבחור קבוצה ביתית חדשה כקבוצה שלי, שתהיה גם האחרונה. גו, גו, גו שרלוט. הגיע הזמן מייקל ג'ורדן להראות לכל המגחכים ממה שתה באמת עשוי, ולא רק בדאנקים!

אוי, כמעט שכחתי: הם עשו הכל ללא אל ג'פרסון, עוד 10'6, והטוב מכול האחרים!

6. הלייקרס לא רעה כפי שחושבים, ולא טובה כפי שחושבים

 

אחרי שני הפסדים ונצחון אחד על הקליפרס, ברור לי לחלוטין מי היא הלייקרס: קבוצה בינונית ומשעממת, שתנצח כמה ותפסיד כמה, ותיאבק על נפשה לעשות את הפלייאוף. אין לה אף כוכב אמיתי, רק חבורת פועלים שחורים, חציים זקנים וחציים צעירים, שכל משחק יהיה עבורם מאבק, אפילו נגד יוטה ופיניקס. רגע, מה זה "אפילו נגד פיניקס"? פיניקס טובה ממנה. הלייקרס תיאבק מלחמת גוג ומגוג נגד פיניקס, פורטלנד, יוטה, פורטלנד, מינסוטה, הקינגס, דנבר, דאלאס וניו אורלינס. כולן במיקשה אחת. הן בערך על אותה רמה כשכל אחת יכולה לנצח כל אחת בכל יום נתון. ברור לחלוטין שסטיב נאש מחוסל ולא יכול יותר לעזור. סטיב בלייק? סחורה כמוהו יש לכל קבוצה. הלייקרס היא לא אסל ולא באסל. קבוצה שמעניין לחזות בה כמו בדשא הצומח בפארק רעננה  או בצבע התייבש בעמודים שהבוקר צבעו בשדרה של  תל חנן, לאורך הכביש הישן לחיפה.

 

7. הספארס הם עדיין די טובים

קבוצה מוזרה שמאומה לא קרה בה מלבד שנה נוספת בתעודות הלידה של כוכביה טים דנקן, טוני פרקר, ומנו ג'ינובלי. היא תמשיך להיות הקבוצה מהשדה השמאלי שכל העונה בקושי תשמע ממנה. היא תהיה עם הרקורד ה-4 או ה-5 בליגה, תגיע לשלב השני בפלייאוף, ושם תיעצר. יריבותיה העיקריות – הקליפרס, יוסטון, וגולדן סטייט – השתפרו והן טובות ממנה. רק מאמץ עליון ומזל יביאו אותה לגמר המערב, אבל אני בטוח שהם ייכשלו בחצי הגמר. הספארס? פיהוק אחד גדול.

 

8. מיאמי רק תשתפר עם הזמן

 

 

 

משום מה הפסדיה מתחילים לא למרר לי יותר את החיים. אמש מתתי שהם יפסידו. למה? בגלל לברון. מי הוא חושב שהוא? בכל המחצית הראשונה הוא שיחק כאילו המשחק הוא הדבר הפחות חשוב לו בחיים. כאילו שהוא עושה טובה שהוא משחק. היחידים שנתנו את נשמתם היו דוויין ווייד , כריס בוש, ונוריס קול. כמובן שגם מריו צ'אלמרס והאסלם, אך צ'אלמרס הוא טמבל מדי והאסלם נמוך מדי.  ללא דוויין הנטס היו שוחטים את מיאמי. בחצי השני לברון חזר להיות לברון, אבל זה היה כבר מאוחר. מה שיקרה לדעתי הוא שלאט-לאט מיאמי יבינו את רצינות העניין, ויתחילו לשחק ברצינות מהרגע הראשון. גם מייק ביזלי ורשאד לואיס יתחילו לשחק, וגרג אודן יעשה לכמה דקות, והדקות יגדלו בהדרגה. מיאמי משחקת אותה בינתיים כאילו העסק לא נוגע לה במיוחד. אבל ידגיע היום והם יתעוררו, וישובו להיות הקבוצה הטובה בליגה, אם כי הפעם פחות איכפת לי אם זה יקרה או לא. אם הם משחקים באי איכפתיות כמו בחצי הראשון אמש? אז שיילכו קיביני מאט.

 

 9. הפתעת הליגה מס' 1? אורלנדו מג'יק!

כל מילה מיותרת!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. בתור אוהד פילי, אני מתפלל שהקבוצה תסיים במקום האחרון, ותוגרל לבחירה הראשונה בדראפט ובנוסף תקבל את בחירת הדראפט של ניו ארלינס כחלק מהטריד של הולידיי! כל זה רק בגלל המנחוס שעברה בעונה שעברה עם ביינום!!

  2. חכה לטריידים שיגיעו, ואז יהיה בסדר.

    כרגע יאנג, הואס, וטרנר עושים עבודה טובה בלהעלות את הערך שלהם.

    דווקא את יאנג אולי הייתי מחזיק כי יש לו חוזה טוב והוא משחק בעמדה שמסודרת אצל רוב קבוצות הליגה ויהיה קשה לקבל תמורה טובה עבורו, אבל עבור הואס וטרנר אני חושב שפילי יוכלו להשיג טרייד מתאים ל"מטרות" שלהם.

    – למשל איזה שהוא שילוב של קנדריק פרקינס ובחירת סיבוב ראשון ב 2014 של הת'אנדר – מה שיכול להזניק את אוקלהומה בחזרה למעמד של קונטנדרית, כי היום הם פשוט לא כאלה אפילו עם ווסטברוק, וגם יעזור לפילי להפסיד עוד הרבה משחקים יחד עם בחירת הדראפט הנוספת.

    1. למזלה של הפילי (וכל קבוצה אחרת בליגה), השחקנים כולם רוצים רק לנצח, ובינתיים הם מנצחים מצויין. אילו רק השאירו את ביינום!

      1. אני לא סובל את טרנר(ולא החזקתי ממנו מהיום הראשון שלו בליגה, בלוף שנופח וידעתי על מה אני מדבר כבר אז, עאלק ורסטילי ופוטנציאל ענק).

        השחקן הזה חושב שהוא ענק אבל הוא לכל היותר בינוני.
        הוא גם די תקוע במשחק של פילדלפיה כרגע.
        עדיף שהכדור יהיה כמה שיותר בידיים של MCW ויעבור בין הידיים של יאנג ואלן.

        אם הם מצליחים להעיף אותו בטרייד טוב ולקבל בחירה טובה לדראפט הקרוב, אז הם בהחלט שיחקו אותה.

  3. לא מתווכח עם המסקנות, רק אומר, שלפי הפתיחה תהיה עונה אדירה כמו שחזינו, הרבה קבוצות התחזקו, וכנראה שיש משהו שעובד בהסכם השכר החדש ואנחנו רואים קבוצות נבנות בחכמה בהתאם לזה.
    עכשיו, אפילו עם הנטס יזכו באליפות, וזה יכול להיות, וזה אולי בגלל שהם שמים פס על ההסכם החדש ועל הקנסות, זה לא בונה משהו לטווח ארוך. זה יהיה להם נחמד מאוד כמובן, אבל זה לא יחזיק אחרי זה, וגם למליארדרים אין מכונה להדפסת כסף, ואחרי שהוא ישיג את האליפות הוא יישר קו עם המערכת, תוך כדי שהנטס ימשיכו להיות קבוצת צמרת וקונטרנדורית, אבל בלי לשבור את כל הכלים כי זה הופך להיות בלתי אפשרי בגלל הקנסות שצומחים.
    בקיצור, בלי להיות מקורי במיוחד, זאת הולכת להיות עונה מעולה, שאחריה יבואו עוד עונות מעולות בשנים הקרובות. צריך להתרגל למעט שעות שינה.

    1. הנטס לא לוקחים שום אליפות.
      ו מקווה שלא תיעלב, שמתי לב שאתה מתבלבל די הרבה בין 'אם' ו-'עם'. אם אתה דיסלקט – אז אין בעיות, הכל מובן. אבל אם לא – אשמח לתת לך שעור פרטי עבור 10 ש"ח.

      1. לא נעלב. כשאתה צודק, אתה צודק. לא נראה לי שיש לי דיסלקציה להסתמך עליה כתירוץ בעניין הזה. אבל אשתדל לשים לב יותר.

      2. הנטס כנראה לא ייקחו אליפות, אבל בכל זאת אי אפשר להתעלם מזה שכנראה יהיה להם איזה מקום טוב בפלייאוף, לא כן?

  4. הספרס עשו את הטעות שלהם בקיץ כשבמקום לפזול לאל ג'פרסון נתנו לספליטר הזה יותר מדי קש.

    גם בנילי במקום ניל לא ממש ישפר אותם וכל השאר מוסיפים עוד +1 למונה הגיל.

    המערב לא נראה לי הולך לייצר את האלופה השנה אבל הוא יותר תחרותי וצמוד בחלק העליון שלו ככה שיהיה להם יותר קשה משנה שעברה.

  5. הקטע המוזר של אתמול – כריס בוש קולע עונשין ומצמק לנקודה הפרש 3.2 לסיום.מסובב את הראש ומדבר לעצמו במקום לשמור ולעשות עבירה.פשוט מביש

  6. לגבי הלייקרס – ראיתי קצת מהם והייתרון שלהם על הפורטלנד והפינקס וגו.. זה – המאמן.

    נראה לי שהתוכנית שלו זה שהבית יהיה המבצר ומשחקי חוץ יהיו האתנחתא. אתמול הוא הגיע מאד קרוב מול קבוצה הרבה יותר טובה.

  7. דדי האם ידוע לך או לכל מומחה כדורסל אחר מדוע קארים האחד והיחיד מלך הסלים בנבא לא מופיע קבוצת שנות ה-80 של הלייקרס בnba 2k13 ?
    כמו כן הלייקרס נראים מאוד רע,
    עם ובלי קובי לא נראה שהולכים לשום מקום

  8. אני לןשב שהם נראים נהדר יחסית לזה שמשחקים שם פאו גאסול וחבורת שחקנים דחויים או במשכורות מינימום פחות או יותר.
    ואני לא צוחק.

    ואין לי שום מושג במשחקי מחשב.
    אני מפחד אפילו להתקרב לזה כי אני יודע שאני אתמכר…

  9. דוק, אתה מתחתם עם ביומבו? ומה איתי? משאיר אותי רווקה מסכנה?
    אבל ברצינות, ביומבו? זה מקונגו? הוא חיית קפיצה כמו בג'ונגל. לא הרבה יותר.

  10. אני זוכר לפני איזה שבוע- שבועיים שמנחם בסקירה של שארלוט אמר שביומבו הוא סתם סנטר.

    אם יהיה לי כוח אני אחפש את הקטע הזה.

    1. תזהר גבר, התמונה מזוייפת.

      חיפוש קטנטן בגוגל גם יכול להוכיח לך את זה

      אני מתפלא עלייך דדי, איך אתה נופל לשטויות האלה ..

        1. כן אמונה, לא אמונה חחח הוא צודק. התמונה הזאת מפוזרת במיליון אתרי זבל רוסים ברשת.

          סמדר אחי, אנשי כדורסל זה לא הדאפרים מהכדורגל על תעשה מאיתנו צחוק.

  11. מנחם אתייחס רק לספרה 6 על הלייקרס הכל נכון ובעיקר על היאבקות על מקום בפליאוף ובלייק להמונים אבל דבר אחד שכחת את חג המולד הפרטי של הלייקרס כשקובי חוזר זה ערך מוסף שאין לשום קבוצה הייתי מגדיר גאונות עם סטייל חדירות עם חותמת אישית ושלשות מאניי טייים נוסח קובי הנסיך האחרון במלכות ה נ ב א ואת זה אל תשמיט

  12. מנחם:
    אדם שבא מקונגו נקרא קונגולזי
    בסדרת פלייאוף בין נטס למיאמי ,הנטס לוקחים אם כולם ישארו שם בריאים
    כל הקבוצות המחורבנות שאתה מתלהב מהם חיות כרגע על הבלגן של תחילת העונה, תוך חודש הכל יסתדר, אל דאגה.
    ודי להיות פטאלי כל כך , נראה לי שבסוף תקבו את כולנו

  13. לספרס יש את-
    טוני פארקר- הפוינט גארד הכי טוב בליגה.
    טים דאנקן- כל מילה מיותרת.
    קוואי לנארד- אולסטאר לגיטימי החל משנה הבאה.
    דני גרין- שיאן שלשות בגמר הNBA
    ספליטר- ברזילאי לא רע בכלל, עזבו אתכם מהבלוק של לברון.
    וערימה של שחקנים חמודים בכל עמדה- ג'וזף, בלינלי, בונר, מילס ודקולו.

    מה צריך יותר??

  14. האם כריס פול יהיה הראשון מאז נייט ארצ'יבלד להוביל את הליגה בנקודות ואסיסטים?
    לדעתי לא, דוראנט וכרמלו יעשו בעיות, אבל גם אחרי שלושה משחקים זה מכובד.

  15. מסקנות מעניינות דוק
    פילדלפיה
    באמת הפתעה אבל יגמר לה בקרוב האוויר – אין לה ספסל .

    מישהו יודע מה קורה עם נרלנס נואל ???

    בפיסטונס- הרוקי KCP יעשה אחלה עונה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט