פורסמו חמישיות הליגה של ה-NBA:
חמישייה ראשונה: לוקה דונצ'יץ' (דאלאס מאבריקס), ג'יימס הארדן (יוסטון רוקטס), לברון ג'יימס (לוס אנג'לס לייקרס), יאניס אנטדקומפו (מילווקי באקס, שחקן ההגנה של העונה), אנטוני דיוויס (לוס אנג'לס לייקרס).
חמישייה שנייה: דמיאן לילארד (פורטלנד טרייל בלייזרס), כריס פול (אוקלהומה סיטי ת'אנדר), קוואי לנארד (לוס אנג'לס קליפרס), פסקל סיאקם (טורונטו ראפטורס), ניקולה יוקיץ' (דנבר נאגטס).
חמישייה שלישית: בן סימונס (פילדלפיה 76'), ראסל ווסטברוק (יוסטון רוקטס), ג'ימי באטלר (מיאמי היט), ג'ייסון טייטום (בוסטון סלטיקס), רודי גובר (יוטה ג'אז).
הלייקרס (2 נציגים) ויוסטון (2 נציגים) היחידות שהכניסו לחמישיות יותר מנציג אחד כל אחד. גם כאן החמישיות נספרו לפי העונה עד להשבתה ב-11.3.
ג'יימס ודיוויס הם צמד החברים לקבוצה הראשון מאז סטיב נאש ואמארה סטודמאייר ב-2006/07 שנבחר ביחד לחמישיית הליגה הראשונה. זאת הבחירה ה-16 של ג'יימס לאחת מחמישיות הליגה, בכך הוא עוקף את קובי בראיינט וקארים עבדול ג'באר (15 פעמים כל אחד) והופך לשיאן כל הזמנים. זאת הבחירה ה-13 שלו לראשונה, 2 יותר מקובי שאחריו עם 11 בחירות, כשלברון הופך לשחקן המבוגר ביותר מאז טים דאנקן ב-2013 שנבחר לחמישיית הליגה הראשונה. השיא שייך לקארים עבדול ג'באר בגיל 38.
טייטום, סימונס וסיאקם נבחרו לראשונה לחמישיית ליגה כלשהי. כריס פול הצטרף לרשימה מכובדת של שחקנים שנבחרו לחמישית ליגה כלשהי במדי 3 קבוצות שונות, לצד לברון ג'יימס, וילט צ'מברליין, מוזס מלון ושאקיל אוניל שנבחר במדי 4 קבוצות שונות (אורלנדו, לייקרס, מיאמי ופניקס) ודונצ'יץ' השחקן הראשון במאה ה-21 שנבחר לחמישיית הליגה הראשונה כסופרמור. מי שעשה זאת לפניו היה טים דאנקן שנבחר לחמישיית הליגה הראשונה בכל אחת מ-8 העונות הראשונות שלו בליגה.
*
לאחר שאיבד יתרון 3-1 בפעם השלישית בקריירה, דוק ריברס צפוי להשאר מאמן הקליפרס גם ב-2020/21. ריברס מאמן את הקליפרס מאז 2013, ניצח מעל 50 משחקים ב-4 עונות (נוסף לעונה הנוכחית בה היה בקצב ל-50 ניצחונות מ-82) ומעולם לא הגיע לגמר המערב עם הקבוצה.
*
מארק גאסול שוקל לסיים את הקריירה באירופה. שחקן ההגנה של העונה לשעבר ואלוף ה-NBA היוצא מטורונטו שחקן חופשי לאחר שהסתיים החוזה שלו עם הראפטורס.
רועי ויינברג
16 ספט 2020 22:23:07אני אחד מאוהדיו הגדולים ביותר של בן סימונס, אבל אין שום סיבה שיהיה בפנים. מידלטון, בראדלי ביל, ספנסר דינווידי, דונובן מיטשל ואולי אפילו ג'ה מוראנט נתנו עונה סדירה יותר טובה ממנו, קל וחומר עד ה-11.3.
asaf
16 ספט 2020 22:30:04צודק לגמרי רועי. גם הבחירה בווסטבורק תמוהה בעיניי.
G-dog
16 ספט 2020 22:39:34מסכים לגמרי ווסטברוק ובן סימונס (לפחות יש לו הגנה למכור) נכנסו בזכות המוניטין… אם כבר להכניס שחקן שני מקבוצה חזקה אפשר להכניס את מידלטון, למרות שאני לא מת עליו, אבל אני חייב להודות שהוא נתן עונה מעולה. את המקום השני אני נותן למיטצ'ל, אבל יש סיכוי שאני מושפע מהפלייאוף ואני לא זוכר את העונה הרגילה בבהירות.
ברשימה שלי קוואי מחליף את לוקה, אבל ככה או ככה הבחירה מעולה.
חיים
16 ספט 2020 23:07:57לוקה גארד וקוואי פורוורד
עידו גילרי
16 ספט 2020 23:12:45קאווי אגב קיבל לא מעט הצבעות כגארד.
עידו גילרי
16 ספט 2020 23:18:54לא, טעות שלי. חישבתי לא נכון לאחור.
G-dog
16 ספט 2020 23:28:44אופס.. מיי באד
אשך טמיר המקורי
17 ספט 2020 09:33:06בדיחה. כנ"ל ווסטברוק.
הבחירות בליגה הזו לא מקצועיות ופוליטיות בלבד – אין להתייחס.
Dor
17 ספט 2020 16:51:33בראדלי ביל חייב להיות בפנים אפילו בחמישיה השניה. אמביד צריך להיכנס במקום גובר. ווסטברוק ובאטלר נתנו עונה סדירה בינונית וגם טייטום התחיל בינוני יחסית. מיטשל גם היה צריך להיכנס
NBA בדם
16 ספט 2020 22:28:19הnba צריכים להגדיל ראש ולתת את הmvp ללברון.
יש שיגידו שליאניס אולי מגיע קצת יותר אבל הוא זכה פעם קודמת וגם אי אפשר להתעלם מהעובדה הברורה שהוא נחנק שוב בפלייאוף, אז נכון שהmvp שייך לעונה הסדירה אבל אי אפשר לתת mvp פעמיים רצוף לאותו שחקן שפעמיים רצוף נחנק בפלייאוף, זה יוריד מערך הפרס היוקרתי.
חיים
16 ספט 2020 22:34:16זה בדיוק מה שהיה עם לברון לפני עשור. קצת פחות נחנק בפלייאוף מיאניס הנוכחי, אבל עדיין נחנק משמעותית בהשוואה לקובי, וזה לא מנע ממנו לקבל 2 רצופים. יאניס MVP ברור.
רועי ויינברג
16 ספט 2020 22:35:30חשוב לזכור שההצבעה לכל הפרסים הייתה לפני המשך הבועה בניסיון למנוע מהפלייאוף ומשחקי הדירוג להשפיע
חיים
16 ספט 2020 22:35:32ווסטברוק היה מצוין בינואר-מרץ, וזה הטווח העיקרי בבחירה הזאת, כך שהיא די נכונה.
סימונס מיותר לחלוטין.
Jonathan
16 ספט 2020 23:20:22מסכים. אנשים זוכרים לו את חוסר הפוקוס בפלייאוף אבל הוא המשיך להיות מכונת נקודות-ריבאונדים-אסיסטים.
צריך פשוט לדאוג שהוא לא יישחק בקלאץ'. או לתת לו רגיעון לפני.
אני לא מאוהביו אז קשה לי להגן עליו. אבל הרבה אנשים ממעיטים מערכו.
אשך טמיר המקורי
17 ספט 2020 09:34:31הערך שלו שלילי
שמעון המטלית
17 ספט 2020 10:15:17שלילי בפלייאוף.לא בעונה הסדירה.
בעונה הסדירה היה סבבה לגמרי וחמישיית עונה 2 היה צריך לקבל.
בפלייאוף הוא גם לא ב10 החמישיות הראשונות.
בכל אופן זו העונה האחרונה שהוא נבחר סימונס נושף בעורפו 😂😂😂
ברצינות ראס כבר אפילו לא בין 20 הגארדים הטובים בליגה
לאורי
קמבה
ברוגדון
דראגיץ
באטלר
קיירי
לבארט
דינווידי
ביל
פורנייה
טריי
מורי
הארדן
מיצל
דמיאן
סיגי
לוקה
מוראנט
בוקר
קרי
קליי
כולם טובים ממנו ואני לוקח היום לפניו
חיים
16 ספט 2020 22:39:20אני עם 100% הצלחה ב-2 החמישיות הראשונות ו-3/5 בחמישייה השלישית. טריי יאנג וקמבה לוקחים אצלי את ווסטברוק וסימונס. הבחירה בווסטברוק הגיונית, למרות שאני מעדיף את קמבה או יאנג, כאמור, וזו של סימונס היא שוחד של התאגיד.
האווי לאסוף
16 ספט 2020 22:39:35מזל טוב ללוקה על ההישג המכובד, אבל בעיקר כל הכבוד לראסל ולסימונס. לא יודע למי הם שילמו, אבל זה עבד
סכין בגב האומה
16 ספט 2020 22:42:15כל מה שאני רואה זה חמישה שחקנים שאם היו עושים עליהם דאבל טים היו מסיימים את העונה עם 15 נקודות ב-35% מהשדה…
עידו גילרי
16 ספט 2020 22:46:05👏👏👏
שמעון צודק!!!
17 ספט 2020 05:28:52גדול
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:42:18אתה רואה מנפחי סטט באחד על אחד בלי התנגדות. ויש שם שחקנים של 15 נק ב35 אחוז מהשדה גם בלי דאבל טים אבל אם ישימו עליו שומר אחד ונבחר לחמישייה 3
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 07:32:17ראה גובה 6.4.
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 12:13:26*תגובה 6.4
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 07:29:21אם זו תגובתך אז אין לך מושג כי לשחקנים האלו חכמת משחק גבוהה ויכולת מסירה משובחת עדמבריקה מאוד ובכל דאבל טים יכולים למסור לאחרים. אמנם הארדן נוטה לעתים להכריח זריקות קשות אך זה לא קשור לדאבל טים.
סכין בגב האומה
16 ספט 2020 22:47:11לגבי החימישיה השלישית – שם את ואן פליט, מיטצ'ל, מורי ומוראנט הרבה לפני ווסטברוק וסימונס. בטח יש עוד כמה שמגיע להם יותר…
the artist formerly known as the Shot
16 ספט 2020 22:48:192 מזרחיים בעשירייה הראשונה, כשאחד מהם בספק.
רפיקי
16 ספט 2020 22:54:44למה סיאקם לפני טייטום.
למה בן סימונס ולא מוראנט או טריי או קמבה.
יש עוד שחקן בליגה שקוראים לו ראסל ווסטבורק ונתן עונה יותר מבינונית?
עידו גילרי
16 ספט 2020 23:10:07מה זאת אומרת למה?
כי ככה אנשים הצביעו…
רפיקי
16 ספט 2020 23:47:37למה אנשים חושבים ככה
Ljos
17 ספט 2020 00:21:51זה נע בין ככל הנראה רוב לעיתונאים מקצועיים שבוחרים על פי סטנדרטים מסוימים, לעיתונאים שבוחרים בחבר שלהם/המדיה בו הם עובדים, לעיתונאים שרואים כדורסל רק כשמגיעים לשחק אצלם בבית ושחקן א' היה ממש טוב פעמיים בשנה מול ברוקלין.
(אם היה לי שמץ של סבלנות הייתי אוסף את כל הידיעות שיוצאות כל שנה לגבי אותם מעטים שבוחרים בחירות ממש הזויות והסיבות שלהם. זה פשוט פסיפס קומי מרתק)
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:25:11בוחרים כמו בטנש הולכים לבוקס ורואים אפקטיבי אחכ רואים סטט וחמישיות הגנה זה לפי העבר אני בטוח שכמעט איש לא ראה משחק לבחור שם את בברלי 😂😂😂😂😂😂😂
Ljos
17 ספט 2020 12:55:19מישהו יודע איפה השארנו את המטלית? נשפך לי פה משהו וזה דביק.
עידו גילרי
16 ספט 2020 23:11:27זה אגב היה די צמוד בין טייטום, סיאקם ובאטלר.
MacLeod 1
16 ספט 2020 23:22:35כן,לא קשורים שני הכושלים.
לוקה נתן עונה פי7(7) מקוואי, יוקיץ' לא מקופח אבל יש לו הזדמנות להראות מי זה מי ומה זה מה
ברוך רובין
17 ספט 2020 00:00:52ברגע שסימונס נכנס על חשבון מיצל ורודי גובר על חשבונו של אמביד רק רואים כמה חמישיות עונה שזה חרטא פופליסטית שלא מעידה כלום, אבל יש כאלה שהבינו את זה שקייל ״אולסטאר״ לאורי נכנס על חשבונו של הארדן לפני 3 עונות.
שחר אלוני
17 ספט 2020 00:12:36בשתי החמישיות הראשונות 80% מערב (8 מתוך 10) ויוקיץ בקושי נכנס, וזה בלי למשל מיצ'ל ומורי
מנחם לס
17 ספט 2020 05:55:52אז מה? שחר, אתה נשמעת לי בעבר צעיר אינטיליגנטי, אבל התגובות שלך לפוסט 'הדיון' שלי אתמול, והתגובה הזאת, מתחילים ללחוש לי שאולי אינך כזה חכם כפי שחשבתי.
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 07:31:03הוא ציין עובדה. מה הקשר לחכמה?
נועמיקו
17 ספט 2020 09:54:22לא לעניין לכנות לא חכם, גם אתה לא אהבת לקבל כינויים
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 12:15:55הוא כתב "אולי אינך כזה חכם" ולא כתב בצורה החלטית/פסקנית "לא חכם".
שחר אלוני
17 ספט 2020 14:36:41הכל טוב,
פשוט תחזיות נמדדות רק לאחר שיש תוצאה
למשל אם מישהו אומר בתחילת הפלייאוף שקבוצה מסוימת תזכה באליפות, והיא מודחת בסיבוב ראשון, אז אפשר לומר שהניבוי לא הצליח.
אם מישהו אומר שקבוצה מסוימת תזכה באליפות וזה עדיין לא הוכרע, אז צריך לחכות לתוצאות.
כל זה לא מעיד על חכמה, זו ניבויים שלפעמים מצליחים ולפעמים לא. אפשר לכל היותר לבדוק כמה פעמים כן וכמה פעמים לא
שחר אלוני
17 ספט 2020 12:13:06בוא נראה מה יהיה בגמר
ראינו מה היה בעונה הרגילה ובחמישיות העונה
trusttheprocess
17 ספט 2020 00:23:04יהיה פה הרבה בכי כי לאנשים יש זכרון קצר, מה שקרה בפלייאוף עם מאריי או מיצ'ל לא קשור לעונה הרגילה , אותו דבר יאניס מהצד השני.
סימונס וגם סיאקם שהיה חושך בפלייאוף נכנסו בצדק
סכין בגב האומה
17 ספט 2020 01:14:49מצחיק שאתה מאשים אנשים במשהו שאתה לוקה בו (יש פתגם, אני יודע) – מאריי היה טוב מאוד בשנה הרגילה ושמר את דנבר חזק במערב התחרותי, סימונס היה גארד טוב בקבוצת שולי צמרת במזרח, לא רואה איך מה שהוא עשה עדיף על מה שברוגדון עשה השנה
trusttheprocess
17 ספט 2020 01:25:22אני לא מאשים אף אחד , טבע האדם ואני כלול בזה הוא תמיד להיות ולחשוב על מה שקורה עכשיו.
אני לא חושב שיש הבדל משמעותי במה שסימונס או מארי או מיצ'ל או ג'יילן בראון עדו במהלך העונה. והבחירה היא נושא אישי וסובייקטיבי של מי שבחר.
אני לא רואה איזה wrong doing , רוב השחקנים שנשארו בחוץ הם ברמה של החמישייה השלישית ומשם זה כבר טעם והעדפה אישית.
אתה תעדיף את מארי , מישהו אחר יעדיף.את סימונס או לאורי
אהרון שדה
17 ספט 2020 00:36:55חלק מהבחירות מוזרות כמו ראסל וסימונס
לא פחות מ 7 מ 15 החברים בשנה שעברה נעדרו העונה בגלל פציעות ושאר ירקות
קרי ופול גורג היו בחמישיית העונה הראשונה אשתקד והשנה בחוץ.
קיירי ודוראנט היו בחמישייה השנייה והשנה בחוץ כמו אמביד שאני הייתי בוחר בו לחמישייה השלישית
קמבה וגריפין היו אז בשלישית
נעדרים בולטים נוספים
לורי ,מארי ,מיטשל אדאביו
ובקטנה הליטאי של אינדיאנה והלטבי של דאלאס
דונציץ בחירה ראשונה בכלל וישר לחמישייה הראשונה
סיקאם בחירה ראשונה בכלל בחמישייה השנייה
סימונס וטייטום בבחירה ראשונה נבחרו לחמישייה שלישית
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:22:25מה בדיוק מוזר בראס? מקום 4 במערב עם 27 7 8 מי ראוי בדיוק להיות לפניו?
אשך טמיר המקורי
17 ספט 2020 09:37:19עברת לטנ"ש?
שמעון המטלית
17 ספט 2020 10:18:19אתה סתם הייטר אם דריק וויט כוכב הופס היה מעמיד מספרים כמו שלו היית באורגזמות ושם אותו חמישייה ראשונה שלא נדבר על קארוסו שהיה mvp 😎
אהרון שדה
17 ספט 2020 03:18:41לדעתי שיא חדש לשחקנים לא אמריקאים בחמישיות 6 .
הראשונה דונציץ ויאניס
בשנייה סיקאם ויוקיץ
בשלישית סימונס וגובר .
6 מדינות חוץ מארה"ב מיוצגות כאן
קמרון אוסטרליה צרפת סרביה סלובניה ויוון
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:16:17כמה רפי הבנה יש כאן 😂😂😂😂 ראס עם 27 8 7 ומקום 4 עם יוסטון לא חמישיית עונה 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
זה על עונה סדירה לא פלייאוף
זה שכריס פול לפניו זה החרפה הגדולה. 3 שחקנים בקבוצתו קלעו יותר ממנו!!! 3!!! עוד עבודה של התאגיד.
ובן סימונס 😂😂😂😂😂😂 אין ספק שהתאגיד עובד חזק מאד…. מקום 6 במזפח עם סטט של ילדה בגן מסכני קמבה ומוראנט
לטריי וביל אין מה לחפש שם בלי פלייאוף במזפח
טנש עוד יגידו שהוא נבחר לחמישיית העונה וגארד טופ 6 בליגה 😂😂😂😂 זה שימכרו לכם עוד כמה שנים
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:21:11אשך קבל עובדה סימונס > מיצל😂😂😂
אשך טמיר המקורי
17 ספט 2020 09:38:06עובדה ברורה וידועה…
Smiley
17 ספט 2020 05:36:13-שכל אחד יתעסק במה שהוא טוב בו –
#גיל_שלי
איזה בוקר משובב לב היה לי הבוקר. קודם שתי קבוצות שמשחקות בהן שחקנים מאוד מוכשרים, אך איש מהשחקנים לא נחשב לאחד מעשרת הגדולים בליגה, נתנו משחק איכותי ביותר שהוכרע על אפס אדי דלק בטנק, ובחסימת ענק של נו ניים. מיאמי בנתה קבוצה במהירות, אך כזאת שכל שחקן בה יודע את תפקידו, הגנת ברזל, ובאיזשהו שלב במשחק 27 סלים מתוך 34 הסלים מהשדה שנקלעו על ידה עד אז, נקלעו אחרי אסיסט. באטלר לא כפה את עצמו על המשחק, ובצד השני גם בוסטון נהנתה מתורמים רבים.
$
אז הגיעה המנה העיקרית. דנבר כותשת בחצי שני פנומנלי את הקליפרס, הגלקטיקוס שנבחרו על ידי היורש הרשמי של לברון ג'יימס, קוואי לנארד. קוואי לא צריך להוכיח לאיש עד כמה הוא שחקן גדול, אבל טוב היה עושה אם היה זוכר שגדולתו היתה בהיותו רכיב מעולה בתוך קבוצה ענקית, בפעמיים בהן זכה בטבעת. קוואי שמע את השבחים בשנה שעברה, חשב שהוא לברון, וכפה על הקליפרס להתפרק מנכסיהם כדי להביא לא רק אותו, אלא גם את פול ג'ורג'. לכאורה הקליפרס נותרו עם מספיק נכסים כדי לבנות קבוצת עילית עם הרכיבים הקיימים, אך מסתבר שהעבודה של הרכבת קבוצה שכזאת אמנם נעזרת ברכיבים איכותיים, אך אין הכרח שבהתקיים רכיבים איכותיים תווצר גם קבוצה שכזאת.
$
לברון אכן מצליח לייצר זהות שכזאת, ברגע שהוא מגיע לקבוצה ומצליח להביא לידו עוד סופרסטאר אחד לפחות, הקבוצה נהיית מועמדת לאליפות. אך מסתבר שגם שחקנים ענקיים כמו קוואי הם עדיין לא לברון. לברון מצליח לכפות בכל קבוצה את הסגנון שנח לו לשחק בו. לברון מגיע עם שיטת לברון, בין אם בקליבלנד ובין אם בלייקרס. לברון מספיק טוב כדי להביא את שיטת לברון עד הבאר, אך כאשר הוא נתקל בקבוצת על בצד השני, בין אם זו הספרס של פופ, דנקן וקוואי, ובין אם זו הווריורס, אפילו לברון לא מצליח לנצח.
$
וזה מה שיפה בענף הספורט הזה. לכאורה התמה היתה שהקבוצה בה משחק השחקן הטוב ביותר בסדרה, היא הקבוצה שתנצח. כמובן שאפשר לטעון בשקט שבסדרה בין הקליפרס לנאגטס, יוקיץ' היה השחקן הטוב ביותר, אך אני בטוח שעדיין כל קבוצה שתבחר בין יוקיץ' לקוואי, תעדיף כרגע את קוואי. כלומר, התמה הזאת לוקה בחסר. אי אפשר לטעון כמו במקרה לברון בקליבלנד, שלקוואי לא היה עם מי לשחק, לכן הפסיד. מה שברור הוא שהתמה הזאת הופרכה, והרבה מכך תודות לגדולתו של לברון.
$
מה שכל הקבוצות החכמות בליגה למדו הוא שיעור פשוט. כנראה לא נצליח למצוא סופרסטארים טובים מלברון והחברים שירצו לשחק אתו, אם אנחנו רוצים סיכוי לזכות באליפות, אנחנו צריכים לייצר משהו ייחודי שבו חיבור כל החלקים עולה בהרבה על סך כל החלקים. בוסטון יצרה לעצמה זהות, מיאמי יצרה לעצמה זהות, דנבר יצרה לעצמה זהות, לגולדן סטייט היתה זהות ברורה.
$
שוב אנחנו רואים את תיאוריית השוק המשוכלל בפעולה. כמו שאין איש שיודע לבחור בוודאות את עשר המניות הטובות ביותר במדד הדאו ג'ונס וכך לנצח את הביצועים של הדאו, כך אין איש שיודע לבחור את השחקנים הטובים ביותר כדי לייצר אלופה.
$
זה שיעור מצוין לכל אלה שמציעים ליאניס עכשיו לצאת לרדוף אחרי טבעת בקבוצה אחרת. מילווקי יצרה זהות מסוימת לקבוצה סביב יאניס, נכון שכבר שנה שניה ברציפות שהיא נכשלת לעלות לגמר הפלייאוף, אך איש לא מבטיח ליאניס שגם אם ישחק עם שחקנים טובים יותר לידו, הוא ישתה מהבאר. בסוף אף אחד לא יודע מה הם הרכיבים לייצר קבוצה ענקית, אבל מה שבטוח הוא, שיש יתרון גדול לאלה שמנסים להרכיב תרכובת של קבוצה שכזאת, על פני אלה שמסתפקים בהשארת הקבוצה כתערובת על רכיבים נהדרים.
שמעון המטלית
17 ספט 2020 05:44:02לגולדן סטייט היה זהות 😂😂😂😂😂😂
כמו הזהות של לברון בערך.
מילווקי בנו סחי סביב יאניס
גיא רוזן
17 ספט 2020 05:53:53מה שמשעשע במה ששלי כותב, זה שימוש חלקי בעובדות לצורך טיעון.
"לברון מספיק טוב כדי להביא את שיטת לברון עד הבאר, אך כאשר הוא נתקל בקבוצת על בצד השני, בין אם זו הספרס של פופ, דנקן וקוואי, ובין אם זו הווריורס, אפילו לברון לא מצליח לנצח."
רק מה?
מיאמי ניצחו את אותה ספרס בפיינלס של 13', וקליבלנד את הווריאורס של 16'. אופס.
.
דרך אגב,
אותה "שיטת לברון". מיאמי 12'-13' , קליבלנד 15'-18', והלייקרס של 2020, קבוצות שונות לחלוטין אחת מהשנייה.
מיאמי הייתה קבוצת התקפה יעילה למדי שכוחה העיקרי היה בהגנת פרימטר מטורפת שדחפה את הקבוצה קדימה תוך ניצול המנועים שלהם לברון ודוויין וויד. הקאבס הייתה קבוצת התקפה עם שיטת ISO שניצלה עד תום את יכולותיהם ההתקפיות של לברון/קיירי + הרכב קלעים יעיל.
הלייקרס 2020 היא חיה שונה לחלוטין. אם הקאבס הייתה קבוצה עם % אסיסטים נמוך, בלייקרס התמונה הפוכה. זה לא לברון + קלעים. זה השלוב של לברון/דייויס/הנעת כדור אפקטיבית + הגנה מצוינת.
etayle
17 ספט 2020 17:01:54+1
ואהיה יותר בוטה, הוא מתחיל לקשקש על זהויות וכדו' כאילו מארי ויוקיץ' לא משחקים ברמה הגבוהה ביותר בפליאוף הזה. (יוקיץ' היה יותר בולט מול הקליפרס).
הוא יחזור מהר מאוד לחור שלו שלברון יקח אליפות גם השנה.(מה זה בכלל סגנון לברון? כמו שציינת הקבוצות שלו שיחקו שונה במהלך השנים, ולברון עצמו השתנה במהלך השנים, וחידד אספקטים שיותר מתאימים לגילו ולקבוצתו)
שמעון צודק!!!
17 ספט 2020 07:39:34אני לא יודע מיהו הנל, אבל הוא לוקח את היוצאים מהכלל והופך אותם לכלל. בלוחמים בלי דורנט היו אדירים עם דורנט הם היו בלתי עצירים – על אף ששיחקו הרבה יותר בידודים. ההיט של לברון, שאקובי, הסלטיקס של השלישייה כולם היו קבוצות כוכבים. צריך לזכור שגם הספרס 2014 היו אדירים מבחינת חומר השחקנים – מעבר לשלישייה של דנקן – פרקר – ג'ינובילי, היה גם את דני גרין שהוא רול פלייר מושלם, את בורקס דיאו, וכמובן את מי שיהפוך לאחד השחקנים הטובים בליגה ונתן עונת פריצה סטייל סיאקם שנה שעברה (LJOS הנה תיקנתי), הלו הוא קוואי.
.
שיח הזהויות הזה הוא תעתוע: לסלטיקס השנה אין זהות ברורה. להיפך. דווקא קבוצה מעולה ותומכת אבל איזה שיטה/זהות יש לה. שתי הקבוצות עם השיטה והזהות הכי ברורות עפו ב4-1 יוסטון שהיא כל כך סיסטמטית עד שהיא זכתה כאן לביקורת מוצדקת על חוסר גמישות. ההגנה של הבאקס הייתה ההגנה הכי שיטתית בליגה וקרסה לה בסיבוב השני מול מיאמי.
.
בקיצור לדעתי הנ"ל מבלבל תמוח משל היה צריך להגיש עבודה בסוציולוגיה של הספורט והוא נזכר להגיש ואתה ברגע האחרון.
Ljos
17 ספט 2020 12:49:39מעריך את זה מאוד.
לא במעשים או ביותר מדי מילים, אבל מאוד מעריך.
שחר אלוני
17 ספט 2020 12:18:15טוב!
הציפור הנדירה
17 ספט 2020 12:35:52לרענן לך את הזיכרון: מיאמי בראשות לברון ניצחו את הספרס ב-2013 ורליבלנד בראשות לברון ניצחו את הלוחמים ב-2016 וב-2015 קליבלנד הייתה בגמר בלי שני השחקנים המובילים אחרי לברון (וכן גם בלי אחד המחליפים החשובים) והפסידה 4-2.
את הלוחמים עם דוראנט אכן לברון לא הצליח לנצח.
Ljos
17 ספט 2020 12:39:59מממ, איזה עוד אספקט נשאר לדבר עליו?
1) באם אדביו הוא נו ניים? באם באם שלנו? השחקן שאפשר לטעון שסביבו בנויה חלק גדול מהשיטה של מיאמי? אול סטאר רק השנה? אחד שמגיל צעיר משתתף בכל הטורנירים וזוכה בפרסים הכי נחשבים לעילויי כדורסל במדינה? ממש אנדריי אינגראם. מאיפה הוא הפציע פתאום?
2) קוואי הכריח את הקליפרס להתפרק מנכסיהם אבל עדיין היו להם רכיבים איכותיים רק לא מתאימים. זה מה שהוא אומר. אילו רק הייתה דרך ליצור קבוצה מאוסף שחקנים. נו, טוב, כנראה שאם הם לא מתחברים מיד אין שום סיכוי. זה מכתוב כי הרכיבים (שהם בני אדם, ראבק. די לקרוא להם רכיבים ונכסים) לא מתאימים. זה לא, למשל, שהיה להם מקום אחר כך לנסות להשתפר, להשתנות, נניח כמו שהם ניסו עם ההבאה של חצי מתאומי המוריס ורג'י ג'קסון. אם הם גם "רכיבים לא מתאימים" זה בהכרח, כי מראש הרכיבים לא היו מתאימים. אי אפשר היה לעשות משהו אחר.
3) וכאן זה מתחבר לשתי פסקאות הסיום. הראשונה היא על הפנטזיה של "השוק המשוכלל". השנייה – הזהות של מילווקי. הם יצרו סביב יאניס זהות, שזה הדבר הכי חשוב. לא שהזהות היא מצליחה במיוחד, והיא דורשת יותר מדי מיאניס מדברים שהוא לא הכי מתמחה בהם. הכי חשוב זה קיום הזהות. לא חשוב שהשיטה היא לא הכי טובה, שיכול להיות אחרות טובות יותר. אין תחליף. אין שיטה אחרת. אין זהות אחרת. ריאליזם זהותני. יאניס לא צריך ללכת לחשוב אם אולי אפשר לבנות זהות טובה יותר במקום אחר, או אפילו באותה קבוצה בצורה טובה יותר. יש אחת, וזה מספיק. גם כשזה לא.
e.a sport
17 ספט 2020 06:04:33גיא היקר
אם כבר התחברתי סוף סוף (לאחר 6 כניסות ביום ב 4 שנים האחרונות ), אהי חייב לציין התגובות (והפוסטים) שלך אדירים.
הידע, ההומור , הציניות והפיניקס סאנס אדירים בעיני.
תענוג גדול.
שנה טובה והמון בריאות!
גיא רוזן
17 ספט 2020 06:19:17איזו מחמאה כיפית לפני ראש השנה, תודה רבה!
.
אכן,
שנה טובה והמון בריאות!
שמעון צודק!!!
17 ספט 2020 07:13:41תודה רועי.
.
אין מה לעשות הצלחה קבוצתית היא חלק מאוד משמעותי מהבחירות הללו בטח שביחס לציפיות, כמו גם הייפ תקשורתי: שחקנים שלעניות דעתי היו ראויים יותר להיכנס מאשר חלק מהבחירות – בראשם בוקר שנתן עונה מדהימה גם לפני הבועה והוא חולק את הsg הבכיר בחיגה עם קליי. יאנג (אני משוחד כמובן) שבלעדיו ההוקס מאבדים את עצמם התקפית באופן חריג. ברדלי ביל שבלעדיו הוויזרדס הם קבוצת ג'י ליג. מיצ'ל שבלעדיו יוטה הם קבוצה שאין לה יכולת ליצור והעול ההתקפי של הקבוצה מונח עליו. אמביד ראוי הרבה יותר להיכנס מגובר
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
17 ספט 2020 07:53:01פוסט אחד
שלוש חמישיות
15 שחקנים
47 תגובות…
.
… ואפילו לא מילה אחת על הספרס.
.
ימים אפלים הם אלו, ימים אפלים מאד.
.
לחיי הבחירה ה-11, מי יתן ויופיע בפוסטים כאלה בעתיד.
נועמיקו
17 ספט 2020 09:57:36השחקנים היחידים בחמישייה הראשונה שעדיין מתמודדים על האליפות הם לברון ודייויס. אם הלייקרס לוקחים אליפות, זו תהיה עונה היסטורית עבור שניהם מבחינה אישית. אם לא ייקחו – הבחירה בשניהם תדגיש את הכישלון
Ljos
17 ספט 2020 12:59:47קבלו אותו, קווין או'קונור, ידוע גם כקווין או'משהו אחר שאומרים שם בפודקאסט של הרינגר אני אף פעם לא מקשיב להם בחלק הזה –
https://twitter.com/KevinOConnorNBA/status/1306316872678354945
קריס מידלטון קיבל יותר קולות מכמה מהנבחרים. רק שהן חולקו בין עמדות הגארד והפורוורד, ובגלל שיותר בחרו בו כפורוורד הוא נבחן מולם ולא מול הגארדים שאותם עקף (ווסטברוק וסימונס בעיקר).
עידו גילרי
17 ספט 2020 13:02:55זה בגלל שאנשים שמו את לברון כפורוורד לא מעט (ולכן הוא פוררורד בחמישיה הראשונה).
Ljos
17 ספט 2020 13:43:37ואין שום סטנדרט בנושא?
עידו גילרי
17 ספט 2020 13:52:14לא ממש…
עידו גילרי
17 ספט 2020 13:52:39ביננו גם ההגדרות האלה נהיות מיותרות.
Ljos
17 ספט 2020 14:22:40וול, זה, כאילו, מים של אסי כהן.
etayle
17 ספט 2020 17:05:31פוקיטו.
אבל עדיין אם בוחרים *חמישייה* הגיוני שיהיה להם יכולת אההם לשחק חמישייה…
הרי (מקרה קיצון) לא הייתה מדמיין חמישיה של קמבה פול הארדן לוקה וראס כחמישיית העונה…
Ljos
17 ספט 2020 17:07:37דריל מורי נכנס לדיון.