מעורב הופס על המשחק ה-7 הלילה בין הנאגטס והקליפרס / מנחם לס

1.המעורב היום הוא על המשחק השני אבל קודם הקדמה

המעורב של היום מתרכז במשחק ה-7 בין הקליפרס והנאגטס על הזכות להתמודד נגד הלייקרס על אליפות המערב. את המשחק הראשון בין שתי יריבות וותיקות – הסלטיקס מבוסטון וההיט ממיאמי על אליפות המזרח אחזה להנאתי, ומחר המעורב יהיה על שתיהן.

בקשר למשחק בין הסלטיקס ומיאמי אני נמצא במצב מוזר, אבל שהורגלתי לו בשנותי בניו יורק: לחפוץ שהסלטיקס תפסיד. במזרח היו לי כל השנים שלוש אהובות: הבוסטון סלטיקס – שכבשה אותי במשחק ה-NBA הראשון שראיתי – כשהיא שחטה ללא רחמים את הניקס המסכנה עם שחקנים כביל ראסל, בוב קוזי, סם וקייסי ג'ונס, וכל האחרים (לא, לא שכחתי אותך לושקטוף!), ואז האהדה גברה כשהגיע לארי בירד ושנות ה-80 נגד מג'יק והלייקרס. אחרי זה זכיתי להיות כבר בניו יורק (לונג-איילנד) בשנות האליפות הגדולות של 1970 ו-1973, ואז כל השנים אל תוך שנות ה-90 כשאני מעורב בניקס אישית עם הסטודנטים שלי. את שיקגו בולס אהבתי רק בגלל מייקל ג'ורדן והעובדה שהם ניקנקו כל מערבית, אבל היתה זו אהבה חולפת.

ואז הגעתי לשנות הפרישה שלי מהאוניברסיטה בשנת 2000 ומגורים בדרום פלורידה, ושלוש אליפויות ב-2006, 2012, ו-2013. ב-13 השנים הללו הפכתי שפוט ממש, ואז עברנו לדרום קרולינה ועתה אטלנטה.

אז מיאמי היא מס' 1 אצלי כי הכל קרוב וטרי, והסלטיקס מקום 3 אחרי הניקס. מחר המעורב שלי יתרכז בשתי הקבוצות. שאת שתיהן אנטי אוהב, אבל אחת אוהב יותר!

2. אבל לפנות בוקר יש משחק 7 שאיש לא ציפה לו

מי פילל ומי מילל שיגיע משחק 7 בין הקליפרס והנאגטס? מי פילל שלנאגטס ישנו סיכוי כלשהו לגבור בסידרה של 7 משחקים על הקליפרס?

עכשיו זה רשמי: הגיע הזמן לפניקה בקבוצה של קוואי לינארד ופול ג'ורג'.

המשחק ביום ראשון היה המשחק השני ברציפות שהקליפרס בונה יתרון של 15 בקלות שבה שימון בונה יתרון 15 נגד בנו בן ה-5 ב'אחד-על-אחד'. ברבע הרביעי של המשחק ה-5 לקליפרס היה יתרון של 13 והייתי בטוח שזהו זה. הקליפרס שיחקו כאילו כל מה שהם רוצים זה לשרוף כבר את הזמן ולהתחיל את הסידרה נגד הלייקרס, ועתה – אחרי שהפסידו גם בחמישי וגם בששי – הם לא ישנים בלילות כשהם מבינים שהפסד במשחק ה-7 הוא עתה אפשרות אמיתית, ואם זה יקרה תהיה זו אחת ההפתעות הגדולות באמת ב-NBA בשנים האחרונות. אם זה יקרה, תהיה זו הפעם השלישית – והיחידה בהיסטוריה – שמאמן (דוק ריברס), מאבד יתרון 1-3 במשחקים וזקוק למשחק 6 כדי לשרוד.

המילה היחידה שישנה לי להגדיר את משחקה ה-5, ואז החצי הראשון של המשחק ה-6 של הקליפרס היא OVERCONFIDENCE. ה-OVERCONFIDENCE הופך במקרים כאלה ל-UNDERCONFIFENCE ו-CONFUSION. תאמינו לי שהקליפרס תוהים עכשיו בעצמם אם עליהם לנצח הלילה לא רק את הנאגטס, אלא למגר גם את הקללה הרובצת על ראשם.

3. מה הקליפרס לא מבצעים נכון?

בד"כ אני לא ניכנס לעניינים הטכניים במשחק. יש לנו צעירים העושים זאת מצויין. אבל הפעם אני חייב לומר כמה מילים על המשחק ה-6, ונראה אם משהו ישתנה הלילה:

א)בכל חצי המשחק השני של המשחק ה-6 הנאגטס גברו על הקליפרס בכדרורים כמעט כל פעם. מוריי, האריס, קרייג, מילסאפ, גראנט – אפילו יוקיץ' ופלמלי, כדרורו מהר יותר, בחופשיות יתר, ונראו ללא כל חשש נגד הכדרורים של פול ג'ורג', לו ויליאמס, קוואי לינארד, שאמט, פטריק בברלי, מרכוס מוריס, וכל אחד שכדרר מהקליפרס. הרגשתי ממש חשש והיסוס בכדרורים, וזו המראה הטובה ביותר לגלות ספקות, פחד, חשש, וחוסר ודאות במשחק.

ב) הקליפרס איחרו שוב ושוב ברוטיישיון שלהם בסקרינס והירשו לנאגטס שוב ושוב 'להיכנס מאחורנית' עם CUTS כפי שעשו מייקל פורטר, גארי האריס, טוריי קרייג, וג'מל מוריי.

ג) מצד שני הקליפרס מיהרו כל פליי, וזרקו ב-FIRST LOOK שהיה להם במקום לנסות למסור עוד מסירה או שתיים ל-BETTER LOOK!

ד) או…שהם מסרו יותר מדי עד שנשארה שנייה או שתיים בשעון ואז שחקן נאלץ לקחת זריקה מהירה ולא טובה.

ה) כשהקליפרס הובילו 35-64 הרגשתי שזה הזמן של הנאגטס לוותר. היו להם כבר 7 איבודי כדור והם קלעו איום (26.3%). ואז במקום לשבוק ולהיכנע, משהו קרה להם והם לחמו אפילו יותר מאשר במחצית הראשונה.

ו) הסתכלתי עכשיו על הטבלה וגיליתי להפתעתי שרק 4 קליפרס קלעו כל החצי השני: פול ג'ורג' (16), קוואי לינאר'ד (11) לו ויליאמס (6) וג'יימייקל גרין (2). זה דבר איום שאסור שיקרה לקבוצה המתגאה ביכולתה ללכת עד הסוף.

ז) והבעייה הגדולה ביותר היה המאמן דוק ריברס ועליו עלי לכתוב פרק שלם – הפרק הבא!

4. אנא, חבר, אמור לי שזה לא נכון. שזה לא יכול להיות שדוק ריברס טען כשניגמר ש'הפציעה' של מוריי (שהתבררה כ'לא רצינית') הייתה הסיבה להפסד!

אתם יודעים מה לדעת המאמן דוק ריברס היתה הסיבה לשביקה הגדולה במחצית השנייה? הוא אמר, מילה במילה:

-"לדעתי 'הפציעה' של ג'מל מוריי שינתה את כל המשחק. כולם חשבו שהפציעה שלו היא לפחות 'פציעה מסיימת משחק', אם לא 'פציעה מסיימת סידרה', וכשהוא סוף סוף התרומם והחל לנתר כאילו מאומה לא קרה, זאת היתה נקודת השבירה של שחקני הקליפרס! זה משהו פסיכולוגי שקרה לא פעם ולא פעמיים בעבר"

כן? במשחק 6 של הפלייאוף לקראת אליפות המערב?

-מה???מה???מה??? פתאום הקליפרס לא מאמינים שהם יכולים לנצח אם מוריי משחק??? זה מה שאני מבין מדברי הדוק, עד כמה שזה נשמע הזוי:

“I thought once Murray went down with that injury, from that point on, the game, the complexion of the game completely changed,” Rivers said. “I thought we were the more physical team. We were attacking and we were getting into the paint, and from that point on, it was a reverse of script. I used all my timeouts just to try to get us to play the way we play each game to get these leads.

“It was beautiful basketball, and then we stopped playing. But after his fall we just stopped moving the ball. We stopped attacking on offense. And then that’s what allowed them to score on defense because we didn’t score. It’s funny, usually, at the end of the game, you just say our defense let us down. I thought it was offense tonight.”

5. לקליפרס יש חור במרכזה ולחור קוראים מונטרזל הראל!

מוטרזל הראל הוא בינתיים אחת הסיבות הראשיות לנפילה הגדולה של הקליפרס. סליחה: אולי ההתעקשות של המאמן להעלותו לשחק היא הסיבה הראשית. הראל היה מצוין משך העונה (והחמאתי לו שוב ושוב משך העונה), אבל הוא איחר לפלייאוף בגלל 'סיבות אישיות' ומאז שחזר הוא לא אותו שחקן, ודוק ריברס לא רואה זאת. ה-NET RATING כשהראל על הפרקט הוא 11.3- ב-108 דקות בהם הראל משחק. ובום, ה-NET RATING משתנה ל 12.2 ב-180 הדקות שהארל לא משחק.

אבל אפילו זה הוא עדיין כלום כשאתה מגלה שב-53 הדקות שגם יוקיץ' וגם הראל על הפארקט י-ח-ד, הנט רייטינג של הראל הוא 21.9-!!!.

למרות שהראל ניבחר ל'איש הששי' של העונה הוא אינו עצמו מאז שחזר. הוא תמיד UNDERSIZE נגד הסנטרים הגדולים אבל האנרגיה שלו, ההעזה שלו, המיקום שלו, והכוח שלו מחפים על הנחיתות בגובה שלו. הוא – זה ידוע – UNDERSIZE BIG MAN שאין לו כל קליעה מרחוק או מיד-ריינג', ובכלל הוא חלש באינסטינקטים התקפיים, והוא צריך לנטרל סנטר ענק שהוא אחד הטובים בליגה? בינתיים השיתוף שלו הוא אחת הסיבות העיקריות למשחק השטוח והמאכזב של הקליפרס.

את המגרעות של זובאק כולנו יודעים, אבל הנה סטטיסטיקה: איתו הקליפרס הם 14.4+. בלעדו הם 10.4-, אז מה אם אנחנו מכירים את המגרעות שלו? הוא יהיה שחקן חובה אם הקליפרס מגיעים לגמר המערב נגד הלייקרס, כי מי – מלבדו – יוכל לשמור על AD???

למה לא לנסות את מרכוס מוריס או ג'מייקל גרין על יוקיץ'? הרי הם-הם שיצטרכו לשמור על AD, או מגי, או האווארד!

6. הקליפרס ודוק ריברס קופאים כשהמשחק מגיע לשיא חשיבותו!

כשקבוצה קופאת ברגעים החשובים ביותר זאת אשמתו הישירה של המאמן:

א)דוק ריברס צריך לדאוג שקבוצתו שהיא עליונה בשמות 'אחד-על'אחד' לא תגיע במצב כזה לרבע רביעי.

ב) הוא לא יכול לומר להם "WE ARE BETTER THAN THAT!". הוא צריך לדעת להחליף נכון, לשמור נכון, ולארגן את קבוצתו לפני המשחק, ובעת המשחק, לשחק טוב הרבה יותר. הוא ניכשל, בינתיים, לחלוטין, בתפקידו כמאמן.

למה אני לא התלהבתי מיוקיץ' כמוכם?

אני מודה שלא ראיתי את ניקולאי יוקיץ' מספיק העונה מלבד עתה בפלייאוף.

ראיתי אותו כמובן בכל הסידרה נגד הג'אז ועתה נגד הקליפרס. הוא היה מצויין. בכמה משחקים אפילו נפלא.

כמובן שאני ראיתי אותו מספיק בקריירה שלו ב-NBA. אני אף פעם לא הייתי מהמכורים עליו כי יש בו משהו פלגמטי שאיני יכול להסביר בדיוק. למעשה אני כן יכול: ענק, 2.14 מ', ללא שריר אחד בולט מגופו. אתם יודעים, בייצפס או טרייצפס מזרועו או קוודריצפס רציני המבעבע משוקו המוכיח שהבנאדם להרים משקל או מסוגל לנתר. יש לו גם פרצוף טוב כזה עם אף תמיד אדום – סימן לסינוסיטיס. לא גרוע כמו מאנו ג'ינובלי, אבל מוכיח שהבנאדם חייב לשאת תמיד מטפחת בכיסו. כמו ילדה בכתה ב'.

גם שאקיל נשא מטפחת בכיס?

הוא גם שמנמן כזה, לא מהיר – אני מנסה להימנע מהמילה 'איטי' – ופשוט לא נראה, לא מתנהג, ואין לו את הייחודיות, זהות, או טמפרמנט להיות סנטר מוביל ב-NBA.

אוי, כמעט שכחתי.

הוא גם לבן. מדבר אנגלית עם מבטא, והוא ממין מדינה הנקראית סרביה.

הוא גם שיחק באיזו קבוצה באיזה חור הנקרא דנבר. עיר על הכיפאק אם אתה אוהב הרים, שלג, עצי אורן, ואוויר דליל.

אבל יום ראשון שינה עבורי הכול. אתם נשמעתם בבלוג החי כאילו הכרתם אותו וידעתם הכול עליו. כעצם גם אני ידעתי את שמו וידעתי שהוא אחלה סנטר, אבל האמת? לא שמתי אליו לב במיוחד. עבורי ווניל אירופאי הוא ווניל אירופאי אלא אם כן הוא לוקה. או נוביצקי (לא כל כך נוביצקי כמו לוקה!). כמובן שידעתי שהוא סנטר מצויין אבל אף פעם לא בא לי להסתכל עליו ברצינות או לקבוע דיעה. הוא שיחק במערב הפרוע, בקבוצה שמגיעה לשחק נגד מיאמי פעם בשנה, ואת מי היא מעניינת? לא אותי.

אני חייב להודות עכשיו שיום ראשון בערב שינה אצלי את הכל. אני עדיין בטוח ששתי שלשות ניכנסו בעזרת אלוהים – היו אלה זריקות ללא תפילה כשבאחת מהן הוא עמד על רגל אחת – ימין – וזרק. הכדור פגע בחישוק, בזכוכית, וניכנס.

שמתי לב לזריקה מרחוק שלו בה הוא מזיז זרועו אחורנית, ולא צריך לנתר: כשאתה 2.14 וזורק בצעד והטייה אחורנית זוהי זריקה שאין לעשות נגדה מאומה. זוהי זריקה שכמעט IMPOSSIBLE TO DEFEND! אני מודה שכל זריקה שלו בעבר נחשבה על ידי כנס. MIRACLE. הקשת הגבוהה בה הכדור מגיע כמעט עד התקרה מנעה ממני להאמין שהוא מסוגל לקלוע אותה בעקביות. יש לי שם לזריקה שלו:

ONE-LEG FADEAWAY!

אבל כשנגד יוטה, ועכשיו יותר נגד הקליפרס הוא זורק וזורק והן נכנסות באחוז גבוה, אני שוכנעתי שהוא קלעי שלשות טוב מאד, בוודאי הטוב ביותר מכל הביג-מן, ואחד הטובים בכל גובה.

"משחק 7? משחק 7 לא מפחיד אותנו (דנבר היא היחידה אי פעם לחזור פעמיים מ-3-1 באותו פלייאוף!)", אמר יוקיץ'.

We’re going to have fun,” Jokic said. “To us, Game 7 is just another game. We’re going to go out there and play.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 135 תגובות

  1. מנחם מה שיפה ביוקיץ ומלהיב זה שאין לו שריר אחד בגוף והוא מנגב את כל השריריים.
    אני נהנה לראות את הקרקס שהוא עושה רק שימשיך לא לרכז 15 שניות עם הכדור (נגד הקליפרס הכוונה נגד הניקס הוא יכול להמשיך) וימשיך להיות פינישר. הכינוי של רזי הגאון מתלבש עליו היטב.
    אני נותן לקטנציק לנצח אותי רק אם אני רואה שהוא קורע את עצמו מולי ונותן 200 אחוז אחרת הוא מנוגב. למזלו כמעט תמיד הוא בשיא יכולתו ומאמצו. יום ו האחרון עשיתי לו אימון מקצועני ביותר, קרעתי אותו באימון כושר והוא אהב וביקש עוד אז יהפוך לקבוע. הוא מתחיל כבר לקלוע הרבה יותר בקלות לסל האמיתי ובהגנה הוא מחסל אמיתי.
    אתמול בשכונה הייתי בזון של הלייף ויודע מנחם איזה הגנה שמו עליי אחרי שהמטרתי? שלחו גבוה 1.90 כזה שהוא פח בכדורסל לשמור אותי על ה3 שלא אוכל לזרוק שלשה התפקיד שלו היה רק להפריע לזריקה ולגרום לי להיכנס פנימה ושאהיה חייב לחדור וישר איך שהתקדמתי מעבר לקו ה3 השומר הרגיל שלי בא לשמור כל חדירה, יותר יצירתיים מהnba. לקחו לי את הספוט.
    גם כיסחו אותי אבל גם אני כיסחתי הפסדתי משחקון 1 מתוך 10 אבל מה זה עייפו אותי כואב לי הברכיים מרוב חדירות וקפיצות.
    הכי מצחיק היה ש2 מבוגרים חדשים שהיו פעם ראשונה אחד בטח 45 משהו כזה והשני 40 אבל בכושר נכנסו למצב של להראות אחד לשני איזה צחוקים אחד מהם היה איתי (הוא ניגב את השני האמת) כל מהלך שהם עשו אחד על השני היה עבירה של אחד מהם חחח והם טטרשו אחד על השני והיו עצבניים והלכו ראש בקיר אחד על השני. היה משעשע לראות את זה.
    ריברס אהבל אמיתי זה באמת מה שהוא אמר? אז מורי צריך לעשות את תרגיל הכסא גלגלים של פול פירס בגיים 7?

    1. ניקו אכן גרון (גאון) כדורסל, יש לו חכמת כדורסל יותר מכל החברה השריריים עם כל הביצפס והשמיצפס….
      תענוג אמיתי לראות אותו ולהרגיש כאילו אתה אוכל איזה קרם ברולה או עוגת גבינה מעורבבת עם היער השחור!

    2. אל תיכנס לצבע חבריקו – זה כואב ומקצר את הקריירה – תשאיר את זה לנגרים
      🙂
      היום קאוואי יגיע לספוטים וימטיר – אין אף אחד בדנבר שיכול לעצור את זה ואני בספק אם יביאו דאבל טים. מלון לא מספיק אמיץ.

    3. זה בדיוק מה שהדוק אמר. הוא אהבל אמיתי.
      הבן שלך הוא אוצר פוטנציאלי. אבל לא להגזים עם משימות ונ-הוראטות. תאכיל אותו בכפית לאט לאט ובכמויות קטנות חדשות כל פעם.

  2. ריברס וברחתי
    אני לו אשכח לדוק את השנה לפני אליפות 2008
    2007 רק רציתי לחנוק אותו.
    האליפות של 2008 רשומה על 3 הגדולים וטיבס
    אם פרק וגארנט היו בריאים אוהדי הסלטיקס היו היום מחכים לטייטל 20 לדעתי.

  3. השקרניקים המחוזקים בקוואיי צריכים משחק שובר שוויון שילכד אותם ויפחיד אותם להיות יותר טובים. מין breakout moment. כשהם בהילוך גבוה הם עדיפים של דנבר אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות.
    רופא הנהרות , ניכר שאולי הוא איבד את זה ואולי יש לו תרגיל עמוק בשרוול. פגשתי אותו כמה פעמים ויש לו את השיניים הכי מדוגמות בעולם.

  4. תודה מנחם
    אתמול השתעשעתי בבחירת חמישייה לכל קבוצה שנשארה בבועה חמישייה שטרם זכתה בטבעת זה מה שיצא לי

    רכז : קנבה ווקר בוסטון
    קלע: באטלר מיאמי
    סמול פול גורג קליפרס
    פוורוד דיוויס לייקרס
    סנטר יוקיץ דנבר

    חמישייה שכוללת נציג לכל קבוצה .

    מה שאומר שיהיה בקרוב מצטרף בכיר לאלו שלקחו טבעת והוא ישתדרג מאד בדירוג הכללי שלו ואולי ההיסטורי
    לשמות הללו הייתי מוסיף בראש ובראשונה את טייטום בוסטון
    וכן לחברי בוסטון הנוספים בראון והיווארד
    לדראגיץ ואדאביו ממיאמי.
    ולמארי מדנבר
    הגעתי ל 11 אם הייתי צריך תריסר השם הבא שאני מצרף זהו הווארד מהלייקרס בגלל כל הקריירה ולא החשיבות הנקודתית העונה.

  5. לא מצליח לדמיין אפילו את דנבר מנצחים את המשחק הזה
    לקליפרס יש קטע שנגד קבוצות שהם פייבוריטים הם באים רגועים ואז נדפקים אבל נגד קבוצות דרג עליון הם באים ממוקדים לכן אני לא לוקח כלום מהסדרה הזו לגבי הסדרה הבאה
    מה שריברס אומר בעצם בזה שג'מאל חזר הוא שהם ניסו לפצוע אותו דבר אבל שגם זה לא הצליח הם כבר התייאשו ונשברו😂

  6. לדנבר אין סיכוי לצערי, הליגה לא תיתן להם הם הולכים לשחק 5 נגד 8, ואז נחזור לוויכוח העקר עם גיא על ״טעויות שיפוט״ ואני מקווה שאני טועה אבל בהחלט אני רואה שחזור של לייקרס סקרמנטו מבחינת השיפוט. לליגה יש אינטרס כלכלי ברור מאוד של מפגש בין לייקרס קליפרס זה מה שהם ניפחו ובנו כל השנה, דנבר בגמר המערב זה כדור שינה.

    1. צפיתי עד כה בפלייאוף הבועה בהרבה דמעות נשפכות סביב סוגיית השיפוט.
      מה שלא ראיתי זה טיעון מלווה בנימוקים והדגמה לשיפוט מגמתי עקבי לטובת קבוצה אחת.
      .
      אתה הבאת את לייקרס – סקרמנטו כדוגמה. זה לא מסובך להביא כמה וכמה קישורים לעדות ברורה לכך שהשיפוט היה מגמתי להחריד באותו משחק מזעזע.
      בסופו של יום, לאותו משחק אפשר להביא דוגמאות וידיאו לעבירות המגוכחות שנשרקו לחובת הקינגס, לתזמון שלהן, ול-"עבירות" דומות שלא נשרקו לחובת הלייקרס. אפשר להביא את דף הסטטיסטיקה שמראה את ההבדלים,
      ומה-2 להכין נימוק לוגי לטיעון שהשיפוט באותו משחק היה מוטה.
      .
      עד היום, כל מה שראיתי אותך מביא, ברוך, אלו דוגמאות לטעויות של שופטים (והתעלמות מדוגמאות לטעויות נגד ני שאתה טוען שהשיפוט בעדם).
      תוכיח את עמדתך. תביא דוגמה ברורה להטייה (לא הוכחה. הצגה ברורה לכך שהשיפוט במשחק מסויים היה מגמתי בצורה מובהקת. מספיק להראות אוסף של שריקות חד צדדיות, והראות שאותו סגנון חד צדדי לא היה תקף גם לצד השני),
      ותקבל ממני התנצלות על כך שאני מכנה תגבות שיפוט מסוג זה שאתה אוהב לכתוב
      "בכיינות".

      1. לטעמי במשחק השישי בין הנאגטס לקליפרס היה שיפוט מצוין. ככה צריך להראות שיפוט בנ.ב.א- בלי שריקות אוטומטיות מתחת לסל וזריקה מיידית לשלוש אחרי חסימה, לא נותנים כבוד מוגזם למתקיף, נותנים למשחק לזרום.

      2. אני לעולם לא מתעלם מתגובות, שאלה לי אלייך גיא אם השיפוט מתעדף כוכבים וקבוצות גדולות זה אומר שהשיפוט מכור? אחד המקרים הזכורים לי שממפיס עמדה לנצח את גולדן סטייט ולהרוס את שיא 73 הנצחונות של אותה עונה. דרך אגב אני לא אכתוב על ריק אני הולך לעבור על המשחק עכשיו ולהביא לך הוכחה מוצקה ומנומקת.

  7. תודה מנחם, אחלה מעורב על הבוקר!
    .
    הבועה עד כה מפתיעה ועולה על הציפיות והכל אפשרי בה. הנאגטס היא בהחלט היפייפיה הנרדמת, מתעןררת כשהיא עם הגב לקיר. ויש לנו את הסינדרלה מפלורידה שעלתה על חשבון המלכה הירוקה. וכמובן רובין הוד מהמזרח שלוקח מהאלופה ונותן הזדמנות חדשה לאחרים. המלך יושב על כסאו ונראה מצוין.

  8. איי מנחם.. כהרגלך בקודש אתה מנפק פנינים, ושווה היה לקרוא את המעורב ולו בשביל הפסקה הנהדרת הזאת:
    "המשחק ביום ראשון היה המשחק השני ברציפות שהקליפרס בונה יתרון של 15 בקלות שבה שימון בונה יתרון 15 נגד בנו בן ה-5 ב'אחד-על-אחד'.".
    גדול אתה דוק. לא הייתי מנחש שאתה יום אחד מעל גיל 28.

  9. אני לא מצליח להבין את הפילוסופיה ההתקפית של הקליפרס..
    מישהו שמזהה שם תבנית מסודרת שמתאימה לרמת פלייאוף, אשמח להסבר.

  10. ב-65:49 לקליפרס מוריי חדר לסל, נכנס חזק בג'ורג', והתרסק.
    הקליפרס יצאו להתקפה בסיומה ג'ורג' תוקע שלשה.
    68:49 לקליפרס, מוריי טרוק על הפרקט ובקושי קם. המשחק גמור. לא נראה שמישהו חשב אחרת באותו הרגע (אולי יוקיץ' חשב על שקית צ'יפס אבל אין לזה הוכחות).

            1. והוא גם לא בדיוק זורם כמו נהר…

  11. הגדולה של יוקיץ' (וגם הארדן וקצת לוקה) זה שהם נראים לא אתלטים, גמלוניים ושמנמנים יחסית למפלצות האתלטיות שסביב…. ובכל זאת הם לא עצירים.
    אה, הם גם איטיים. ובכל זאת…. בלתי עצירים.
    סטפן קארי גם קצת כזה כי הוא במשבצת "הקטן" כמו שאייברסון היה.
    מת על שחקנים כאלה.
    אחלה מעורב
    🙂

    1. האשמה כולה עלינו, המטומטמים.
      אנחנו נתנו כמו אהבלים לאינטרסנטים את הכלים על מנת לנצל את הקורונה לטובת מניעים אישיים.

      במקום מינימום אחריות אישית לצד קצת סולדיריות חברתית,
      כל מגזר בוחר "לא לצאת פרייר".
      "הם הולכים לבתי הכנסת? אז אנחנו נלך לחתונה/פאב/השלם את החסר".
      .
      מה שהיה, הוא שיהיה. המושחתים ינצלו כל טיפת טיפשות לטובתם האישית.
      .
      השורה התחתונה?
      שלום צדק.
      "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם".

      1. לא גיא! אני לא מטומטם! אל תכניס אותי לקבוצה הזאת.
        .
        תודה טמיר, לצערי לא יעזור – עיניים להם ולא יראו.

        1. קבל תאוריית קונספירצייה חדשה –
          הוגה, והרוח הגבית מאחורי תנועת "קורונה זה שום דבר וכלום" בישראל הוא זה שמרוויח ממנה הכי הרבה
          (בדרכו לשתות קצת שמפנייה, מאוחר יותר היום).

            1. מניע? יש.
              תוצאה? יש.
              .
              הניסיון מלמד שתאוריות קונספירציה צריכות הרבה פחות מזה בשביל לתפוס…

          1. זה לא נכון.
            התקשורת היא המוביל העיקרי של זריעת פניקה(מה לעשות זה מוכר)
            כולנו שותפים לשיח הרדוד והמעוות סביב המחלה הזאתי.
            משתיקים דיעות אחרות, אין נתונים, כל חרטטן מביא מודלים שלא עבדו פעם אחת.
            וכמו בNBA משחקים עם הנתונים בקטע אחר.
            הבדיקות בארץ? הכי לא מדוייקות בעולם.
            הגדרת מהו חולה קשה? מהמחמירים בעולם.
            אין מדד ברור מהו נפטר מקורונה לנפטר עם קורונה. וכדו'.
            ועוד.
            האם המואשם בפלילים מרוויח מזה? בוודאי. אבל לא ממליץ להפיל את כל האחריות עליו.

            1. זה הכל שמבקר המדינה לא יחבר את הנייר טואלט בעל 1000 העמודים שלו שמישהו אשם לכן עושים סגרים ושטויות. ומה יהיה אחרי הסגר? הכל יחזור להיות אותו דבר תוך חודש, צריך לחיות כרגיל וזהו. מי שמסוכן לו הוא נזהר לבד הוא לא צריך רפי הבנה מהממשלה שיגידו לו להיזהר

            2. שניכם צודקים באלף אחוז.
              בעצם טיפה פחות – שמעון כאן המחלוקת בינינו – אני מסכים לגבי הנייר טואלט של המבקר ולגמרי מסכים עם זה שכל אחד חייב לשמור על עצמו ועל יקיריו.
              אבל חייב לציין לגבי החבר שלך מבלפור –
              כל הקורונה בישראל – זה תמרון שלו לחמוק ממשפט.
              הוא מהנדס את המיספרים, את הבדיקות, ואת מספרי הסיפורים (הטיפשים שלא שמים לב שהם עובדים בשבילו).
              זה בסדר. לא יעזור לו. מעשיהו מחכה לו. אני רגוע.
              לגבי הקורונה בארה"ב – זה כבר המחלקה של מנחם. העיקר בבאבל-שמאבל יש אפס נדבקים.
              חחח
              🙂

            3. דה שוט נו באמת כן ביבי ייצר את הקורונה…
              איזה מעשיהו 🙂 הוא ימשוך את המשפט 20 שנה ואז יטען לדימנציה בטח 🙂
              גג אות קלון שינגבו איתו. היא לא מעניין, הוא לא הולך לשום מקום בקרוב

      2. מסכים איתך שרבים נהגו בחוסר אחריות, ושהקפדה על ריחוק חברתי ועטיית מסכות הייתה מורידה את מספר ההדבקות. עם זאת, אני חושב שהתמונה מעט מורכבת יותר, או לפחות הפכה כזו מאז ה-1 בספטמבר.
        יש לי חבר שעובד באחד הצוותים האלה של הקורונה, ואמרתי לו שברגע שפותחים את בתי הספר, השד יצא מהבקבוק.
        אם רק היו פותחים את בתי הספר, והיינו יותר מקפידים על ריחוק חברתי ועטיית מסכות, קצב ההדבקה היה יורד, אין ספק, כך שעצם פתיחת בתי הספר אין בה כדי "לאשרר" לאנשים להתעלם מההנחיות, אבל לדעתי צריך להבין שבפתיחת מערכת החינוך, גם עם קפסולות, אנחנו בעצם נותנים לנגיף יד חופשית להשתולל.
        והמספרים מראים עליה משמעותית, בכל המגזרים, עם פתיחת שנת הלימודים.
        https://i.imgur.com/xuFvUs5.jpg

        1. פתיחת מערכת החינוך לצד הזלזול הפסיכי, זה היה כמו לשפוך נפט על מדורה בוערת באמצע יער יבש ביום שרבי יבש במיוחד.
          .
          רוב המשפחה שלי חיים בגרמניה. גם שם פתחו את מערכת החינוך. ושם, מסכות צריך לעטות רק במקומות סגורים במרחב הציבורי.
          ועדיין,
          שם אין את אותה התפרצות מחודשת כמו בארץ.
          ההבדל?
          הם לא משתינים בקשת על ההנחיות. ומי שכן, פוגש אכיפה אפקטיבית.

          1. חחח גיא כמה איירבולים בפסקה אחת…
            עוד לא הבנת שאין דבר כזה קורונה?
            איזה נפט איזו מדורה איזו התפרצות?
            זה כמו להגיד שווסטברוק צריך לזרוק יותר מהשלוש…

            1. אתה יודע מה ההבדל בינינו?
              שאתה ניזון מאיזו תאוריית קונספירציה.
              לי יוצא לפגוש את המצב לאשורו ממקור ראשון.

            2. נראה לי שיותר נכון לך לומר: "לי יוצא להיות שותף לייצור המצב לאשורו"
              או במילים אחרות:
              שימו מסיכות,
              שמרו על הגיינה,
              שמרו על ריחקו חברתי
              היו כבשים ושתפו פעולה עם כוחות הרשע…

            3. אתה לא קולט שמי שמשתף פעולה עם כוחות הרשע הוא כל מי שלא חובש מסכה???
              .
              תחשוב –
              למי יש את האינטרס שהמצב יימשך?
              .
              אתה משחק ישירות לידיו של אותו אחד עליו אתה מתלונן. חבל.

        2. זה לא משנה מה היינו עושים הסגר הזה כבר נקבע ממזמן.
          היו מגבירים את הבדיקות או מגבירים את הזיופים. זה עד כדי כך קל ואף אחד לא היה יכול להוכיח אחרת.
          .
          בישראל עשו את כל הטעויות האפשרויות והכי חמור שהוכיחו פעם אחר פעם שבאמת אי אפשר לסמוך על הממשלה
          ו"בצדק" הישראלים הפרו הנחיות כי שיקרו להם שהוירוס קטלני, ובתי חולים מלאים, ויש חתונות ענק במגזר החרדי והערבי, והפגנות של 30-40 אלף, וכל אחד מחליט מאיזה בד המסיכה שלו.. זה לא באמת ככה במגיפה מדרגה גבוהה. (מעל דרגה 2 )
          .
          ישנו פרוטוקול מסודר במגיפות אבל לא השתמשו בו כיוון שזו לא מגיפה ואין שום החלטה שלא היתה פוליטית וממילא מה שמתאים לישראל זהו המודל השבדי עם התאמה כלשהי.

        3. מיקי זה לא זלזול, יש אנשים שזה לא מזיז להם, מה יעשו יתחבאו בבית? מי שזה מסוכן לו נזהר לבד עוטה מסיכה והכל. מה זה ריחוק כמה זמן יהיו מרוחקים שנתיים? זה נגד טבע האדם במיוחד שלא מדובר באיזה משהו קטלני אז בכלל

      3. ממש לא אשמתנו.
        אין קשר למה שאנשים בערים החילוניות עשו (אגב איפה שאני מסתובב אני רואה אנשים עם מסכות בכל מקום במרחב הציבורי).
        למושחת יש אינטרס לסגר בגלל ההפגנות.
        דבר שני בגלל התלות הפוליטית (ולכן גם ההשרדותית אישית) שלו במפלגות הדתיות הוא נתון לחלוטין בידיהם בכל החלטה.
        לא היו מסוגלים להעביר ולאכוף סגרים מקומיים על מקומות עם % נשאים גבוה (בגדול ערים חרדיות וערביות).
        לכן "אין ברירה" וכרגיל בישראל, הציבור הכללי והחילוני ישלם עבור המגזרים החרדים.
        ואלה, אגב, ימשיכו להתנהג כרגיל ולא לספור את ההנחיות כי הם מקבלים הוראות רק מהיישות הדימיונית שבראשם (כבר הצהירו על כך – "הסגר הוא לחילונים").
        מה שיקרה זה שמדינה שלמה, ובה איזורים "נקיים" שלמים ייאלצו להיות בסגר, אנשים יקרסו כלכלית, ובסיום לא ישתנה דבר כי במקומות בהם אחוזי הדבקה גבוהים ימשיכו להתנהג כרגיל.
        100 מיליון יילכו לחבר'ה שחייבים לנסוע לאומן לשכנם במלוניות ואוכלוסיות נזקקות שקורסות ימשיכו לקבל התעלמות מוחלטת.
        החרדים וביבי אחוזים באחיזת חנק הדדית ולא מסוגלים לשחרר – הוא משחד אותם מאז ומעולם במקסימום שיכול בעזרת הכספים שלנו, ובתמורה מקבל נאמנות מוחלטת ואת "הגוש" החוסם שלו.
        הדבר ישתנה רק כאשר יימאס לליכודניקים חילונים לקרוס ולממן את המיעוט החרדי שאוחז היטב בעטיני השילטון ויונק ללא הרף בזכות נתניהו.
        ולא – להצביע לבנט זה לא יהיה הפיתרון עבורם.
        גם הוא יותר קיצוני ומסוכן – וגם הוא בוודאות יתמוך בנתניהו לקדנציה נוספת, הפעם בתנאים שלו, וביחד יעבירו את כל החוקים אוכפי בג"צ מצילי נתניהו ובזאת תם הטקס.

          1. בנט וביבי תמיד מתכסחים ותמיד מסיימים ביחד.
            זה לא ישתנה, מה שישתנה הוא שלבנט יהיה מנוף לחץ הרבה יותר גדול הפעם ויקבל כל מה שירצה.
            בתמורה הוא יתמוך בחוק הצרפתי וההתגברות וכל דבר שיחלץ את ביבי מהמשפט.
            את ההתגברות הם גם ככה מובילים, הם חוד החנית של הימין נגד מערכת המשפט, הרבה לפני העניין האישי של ביבי בזה.

            1. בנט לא רוצה את ביבי כראש ממשלה. הסיפור הזה נגמר.
              הסיפור של ביבי גם נגמר אתה חי קצת בעבר. השנאה אל ביבי מעולם לא היתה כזו גדולה גם אצל הימניים וגם אצל החרדים. אין לו שום היתכנות להקים ממשלה.
              התיקים של ביבי מעניינים את התחת של בנט באמת.
              ביבי יעמוד למשפט כמו גדול (וגם ייצא ממנו בלי כלום כי התיק בנוי לא טוב)

            2. דקסטר מה זה לא רוצה.
              קח תסריט.יש בחירות הגוש של ביבי(כולל בנט) מגיע ל61-62 מנדטים.אתה באמת רואה את בנט לא נכנס לממשלה כזאת?
              כמו ענק הוא ייכנס.
              יותר מזה אם בקונצטלציה מסויימת תהיה לבנט בחירה נגיד קואליציה עם ביבי או יש אפשרות להקים ממשלה נגיד עם לפיד,גנץ ליברמן ותמיכה של מרץ במי אתה חושב שהוא ייבחר?

            3. דקסטר הסיפור של ביבי רחוק מלהיגמר.
              מה שנגמר בינתיים זאת המדינה.
              החרדים וביבי שלובים זה בזה ולעולם לא ייפרדו (אינטרס הדדי).
              בנט יתקפל ויתמוך בביבי כמו תמיד.
              גם שם יש אינטרס הדדי שחזק מכל דבר אחר.
              שם המשחק זה כמה לחץ תוכל להפעיל וכמה תקבל בקשיש מהממונה על הקופה הציבורית.
              אני רואה 0 סיכוי שבנט יתחבר לאף גוש אחר.
              ביזיון שכשלונר מסוכן עם פה גדול שכבר פעמיים היה צריך להיבעט מהכנסת ולא לעבור את אחוז החסימה יחזור כמצביא שקר וכמנצח גדול בסיבוב הבא, רק כי לאנשים יש זיכרון קצר.

            4. בנט יכנס כמו גדול גם ליברמן יחזור על 4 (נראה לי שהבין את הטעות עדיף לברבר כשר מאשר כחכ) מה אתה מאמין להם 🙂

            5. תשמע הבעיה זה שיש לנו פוליטיקאים פחים. והיופי שכולם מזעזעים במ"ש.
              לפיד??? לפיד??? אתה מציע לאדם משכיל ללכת עם לפיד??? או עם סתיו שפיר?
              עמיר פרץ ? בני גנץ? (הברט בראון של הפוליטיקאים)? השיטה מסריחה.
              קל להם לכניס אנשים לתבניות של רק ביבי,רק לא ביבי. בסוף כמה שאפשר לשנוא את המואשם בפלילים,
              הוא לפחות יותר מרשים מה"אלטרנטיבות" .
              וכלנו אשמים בזה.

            6. המשפט של ביבי יגמר עוד 20 שנה גג עם אות קלון 🙂 וינגבו עם זה את מה שמנגבים עם הספרים של "מבקר המדינה"

            7. etayle אתה משווה את פרץ וגנץ ללפיד? מה עשה לך לפיד? היה שר אוצר מצוין, עמד על העקרונות שלו בכל פעם ופעם בלי יוצא מן הכלל, ויתר על ה״כבוד״ לטובת גנץ כשהיה צריך והתפצל כשהיה צריך. הבן אדם לא גאון זה נכון, אבל הוא ישר והוא מתייעץ כשהוא לא יודע. לא יכול לבקש הרבה יותר מפוליטיקאי בימים אלה.

            8. https://youtu.be/59C34NXZucI
              סרטון חביב על לפיד.
              בעיניי הוא לא מספיק ליברלי, והמפלגה שלו ברוב שמאל.
              אני חושב שלפיד קנה שם של פוליטיקאי סביר, מעיד בעיקר על החולשה והבושה הענקית בפוליטיקה שלנו.

        1. אם הייתה לך יושרה, היית כותב גם את המילה *ערבים* שאצלם המצב לא פחות חמור מהחרדים(אפשרי הגילים של הנדבקים בשני המגזרים משמעותי,כלומר הנדבקים הערבים יותר מבוגרים,דבר שבמחלה בסגנון הקורונה שלגיל יש משמעות, זה קריטי)

          1. הערבים לא מחזיקים באף עמדת כוח ולכן לא קובעים כלום.
            הסיפור היחיד אצלם זה שהמשטרה לא בא לה להיכנס ולאכוף.
            אצל החרדים זה סיפור אחר לחלוטין.
            ביובי בובה שלהם, ולכן יש להם זכות וטו על כל החלטה שלא מתאימה להם.
            בגללם הציבור הכללי נדפק.
            בנוסף הם מחריגים בתי כנסת, החוקים לא חלים עליהם לפיהם, מכריחים טיסות לאומן ועוד מקבלים על זה 100 מיליון שיכלו ללכת למקומות שבאמת צריך.
            לא שמעתי מנהיגים ערבים אומרים שהסגר זה רק ליהודים, וגם אין להם שום say לגבי סגרים מקומיים.

            1. לא בא לה?
              הם מה-פה-חה-דים…..

            1. נו באמת אשך אתה שם רטייה בכוונה? ההדבקה היא בכל מקום בהפגנות אצל הערבים וצל החרדים וגם אצל החילונים בבריכות בים ובברים. מה אתה עושה אותם מסכנים מקופחים?

            2. דמגוג

            3. חחח הדמגוג קיבל בראש את האמת וקורא למי שהביא אותה דמגוג.
              קלאסי ימין – תמיד לטפול על האחר את הפגמים שלך 🙂

            4. שמע, יש לך סטנדרטים לא משהו במה זה קיבל בראש.
              אתה יכול לגנות גם ערבים?
              אני חושב שאצל החרדים והערבים(וגם בציבור הכללי), רמת ההקשבה להנחיות מעפן.
              אתה משום מה מטנף פה בכמויות על החרדים, ולא מסוגל לגנות ערבים. מעניין למה.
              וחבל, גם זה, גם אליפות של לברון. שנה קשה לפנינו:)

          2. לאיתי (וגם לאשך..)

            אין לביבי גוש של 61
            כחול לבן לא יהיו איתו
            יהדות התורה לא יהיו איתו
            ואפילו חלקים מהליכוד עצמו יבואו איתו חשבון
            .
            אין לבנט שום אינטרס להמליך את ביבי שוב כאשר הכוח שלו קטן מאי פעם.
            אם בנט עם 20+ מנדטים הוא יכול לבד להרכיב ממשלה
            החרדים איתו
            כחול לבן
            לפיד
            ליברמן
            הוא אפילו לא צריך מנדט אחד מהליכוד.
            .
            כמו ב NBA אתם לא ממש מבינים את המגמה בזמן שהיא מתרחשת
            .
            פעם היתה שנאה והערכה לביבי היום גם אין שום הערכה. לכולם ברור שהמדינה משותקת רק בגללו.
            אפילו בליכוד מתקשים להגן עליו, נכון שמדי פעם אתה שומע את מיקי זוהר אבל תשים לב לניואנסים של הדברים.
            זה לא אותו להט וזה לא על אוטומט. הם מבינים שימי המלך נגמר.
            .
            יהיו בחירות ממש בקרוב (אחרי הבחירות בארה"ב) ו בתחילת 21 תתרגל לראש ממשלה אחר שהוא לא ביבי.
            ח-ו-ת-ם

            1. האמת שכבר כתבתי בעבר – ביבי הוא נטל על הימין ולא נכס. בלעדיו, ליברמן היה הולך עם הגוש והיתה ממשלת ימין.
              אבל הם מסרבים להבין את זה (למזלו של הצד השני של המפה)

            2. אין היתכנות לממשלה הזאתי. והיא תיהיה גרועה לא פחות מזו הנוכחית. ליברמן לפיד והחרדים נכנסים לבר, נשמע כמו התחלה של בדיחה.

        2. אשך זה לא יקרה.
          יש לי חבר אתיאסט מוחלט,שונא את החרדים ואת העושק שלהם אבל הוא ביביסט ומבחינתו המחיר שנדרש לשלם לחרדים הוא מחיר שאין ברירה כי הכי חשוב זה להשאיר את ביבי בשלטון

            1. אני כבר מזמן הפסקתי להאמין שהליכודניקים יתעשתו ויגידו שזהו.ברגע האמת הם כולם או לפחות רובם יילכו וישימו פתק של ביבי.
              לדעתי אבל בכלל לא נגיע לזה.אנחנו בדרך לא יודע אם למלחמת אחים אבל להתפוצצות.יש דבר אחד ודאי- נתנינו לא מתכוון להישפט.לאט לאט נגמרים לו כל האפשרויות לתרגילים פוליטים למינהם ואז נגיע לרגע האמת.מה יותר חשוב לאנשים במדינה המנהחג או המדינה.יש לי הרגשה שלפחות לחצי עם המנהיג הרבה יותר חשוב מהמדינה ולכן השאלה מה אנחנו נעשה בנידון

        3. ההפגנות זה מפיצי הקורונה מס 1 ועובדים על אנשים עלאק אין הדבקות שם חחח. זה לא היה צריך לאפשר לקיים מלכתחילה. שיפגינו במרפסות, גם ככה יראו אותם בחדשות, אין להם מה לדאוג

            1. טראמפ ראשמור הביא 2 הסכמי שלום, מה היה עושה ביידן מביא אטום לאיראנים והיה אומר שזה טוב?
              טראמפ יודע לעבוד

          1. אני נמצא כבר 7 שבועות רצוף בבלפור ואופס לא נדבקתי ב'קורונה.
            יותר מזה אני הולך עם הילד שלי והמורה שלו נכנסה לבידוד,הילד עבר בדיקה ונמצא שהוא לא חולה.
            אז כמובן שאתה כרגיל לא מתעמק בעובדות ונותן שורות מחף בודאות גמורה אבל מה לעשות שעד עכשיו לא נמצא קשר בין הפגנות להדבקות.אה שכחתי מרמים אותנו אז בגלל זה לא נמצא קשר גם בהפגנות בארה"ב,אה שכחתי גם שמה מרמים ,וגם לא נמצא קשר בהפגנות בבלארוס.
            אבל העיקר לחזור על השקר בלי שיש לך נתון עובדתי אחד

            1. אתה לא נדבקת וואו וכמה כן נדבקו? וכמה הולכים בלי טלפונים לשם? אולי אם יביאו לשם עוד בולבולים וציצים תצליחו 🙂

            2. תקיש הסיפור עם הסלולרים זה פייק לא פחות.
              אין כמעט בן אדם אחד שלא מחזיק את הנייד שלו בחוץ,מצלם מעלה לפייס לאינסטגרם לטוויטר ולאן שאתה לא רוצה.אז אתה יכול לא להאמין לי שאני ממקור ראשון אומר לך את זה(אם תרצה בהפגנה הבאה אני מוכן לצלם לך ולשלוח לך)
              מה עוד שגוגל פרסמו נתון שמראה עומס בלתי רגיל בבלפור.
              שוב שמעון אתה חוזר על כל הפייק שביבי מאכיל אותך מבלי לנסות אפילו לבדוק חלק מהעובדות והכי גרוע שאתה עושה את זה בנחרצות כזאת גדולה שמי שלא מכיר אותך יכול לחשוב שהיי הוא בטוח יודע מה הוא מדבר

            3. לא שמעתי אינה ראיה…
              לנושא, למה הפגנות בשטח פתוח יכולות להיות ללא הגבלה? ותפילות לא?

              בתור ליברלי, אני לא צריך להרחיב על החשיבות של הפרטים להביע מחאתו מול השררה, זה א ב של מדינות חופש, ולכן להגביל דבר כזה, זה קץ הימין של מדינת חירות.
              אולם, בציבור הרחב זה לא נתפס ככה, ולכן יש תחושה של הבדל ללא קשר, וזו אשמתה של הממשלה.
              לא הוכח שיש הדבקה בשטח פתוח, ולכן ההגבלות על שטחים פתוחים היא שגיאה מספר אחת של הממשלה הכושלת שלנו.
              בנוסף חלק מהמפגינים(איני מתייחס למשוגעים שמבזים נשים, ומתחפשים לנשים ערומות, ואלה שקושרים את עצמם ערומים לעמודי חשמל) לצערי אינם מספיק שומרים על מרחק.
              ההבדל היחידי בין החרדים והערבים לאוכלוסייה הכללית, זה האופי והסגנון חיים.
              (וזה ככה בכל העולם! בכל החברות בעלות אופי קהילתי).
              החילוני הממוצע פוגש מעט מאוד אנשים לעומת הערבי/חרדי.
              ולכן הם נדבקים, כי בואו, הרמת הקשבה להניחיות אצל כולם לא מזהירה.

            4. יניב הנכד שלי רצה ללכת עם ארוסתו וחברים שלו להפגנות (הבת שלי נכשלה לצערי בחינוך וגידלה דביל). מזל ששמעתי את זה עשיתי לו שטיפה של החיים, ושאלתי אותו באמת מה הוא מנסה להשיג?? אני מאמין שלכל דבר צריך להיות תוצאה, וההפגנות האלה עם 0 תוצאה, ונגיד שגם אם ביבי יפול (וביבי נוכל כמו כולם אין ספק שנאחז בקרנות המזבח) מה את חושב יקרה בישראל ?המיסים ירדו? מחירי הדירות ירדו?איך זה בדיוק יעזור לך?אשמח אם תביא לי תשובה במקומו. אני לא קונה את השטויות האלה על סולדירות ואחווה.

            5. ברוך ההפגנות האלה מטרתם היא להגיד שיש ציבור גדול ורחב במידת ישראל שמאמין בדמוקרטיה ומאמין שמדינה מוסרית(כפי שכולנו אוהבים לחשוב כולל הימניים וכולל הביבסיטים)לא יכולה להתנהל שבראשה עומד נאשם ב3 כתבי אישום חמורים.
              אנחנ וצעקנו את זה כל הזמן אבל עכשיו אתה גם רואה את זה מתרחש.הקורונה והמצב הכלכלי פשוט לא מעניינים את ביבי,מעניין אותו רק איך להתחמק מהמשפט.המדינה בכאוס כלכלי ובריאותי והבן אדם לא מוכן שיהיה תקציב בשביל לא לאבד את נקודת היציאה מההסכם שהוא חתם עליו זה בלתי נתפש.
              אז כן שביבי ייפול לא יהיה פה תותים וקצפת אבל לפחות נשמור על הדמוקרטיה.(ושיהיה ברור אם ביבי מתחמק מהמשפט אנחנו כבר לא דמוקרטיה ולו מהסביה הפשוטה שלא כולם שוום על פי החוק.ושלא נדבר על הרס המוסדות שהוא עושה. דה לגיטימציה למשטרה(,לפרקליטות ולבית המשפט.(כן יש טענות נכונות גם נגד מערכת המשפט לא מכחיש אבל זה צריך להיבדק אחרי שביבי יילך ובטח ובטח שאתה ראש ממשלה אתה לא יכול לנהל מסע כזה נגד המוסדות האלה.
              ואחרי הכל ההפגנות עוזרות ולו בנקודה שאתה רואה כמה ביבי בלחץ מהם ועושה הכל בשביל למוסס אותם

          2. דיי שמעון יש נתונים ויש אחוזים. אצל החילונים אין בעיה, גם לא אצל השמאלנים שביניהם. או שהשופטים מרמים? D:

            1. אבל זה לא מופיע בבלוג החי של הקורונה:)

          1. נתניהו האיש שכולם הימרו נגדו לא פעם ולא פעמיים
            לדעתי יהיה ראש ממשלה לקדנציה נוספת אחת לפחות אם ירצה בכך
            האם ירצה ?
            לדעתי תלוי בטראמפ ניצחון שלו וכן הוא ירצה ניצחון של ביידן וזה יימאס עליו ואז יהיה נשיא .

  12. תודה מנחם. מבדר כרגיל. אני מקווה שיוקיץ יעשה יוקיץ. גו דנבר! מנחם יוקיץ הוא גאון, הסנטר הטוב בליגה בהפרש ניכר. אמביד וגובר לא ראויים לצחצח לו את הנעליים. יותר מהנה לצפייה מכולם (אולי חוץ מלוקה). מוסר גאוני ברמה של בירד. וגינובילי הגאון. ולמרות שהוא לא אתלט בזכות היסודות שלו, הטאץ', הגובה ועבודת הרגליים הוא שחקן לואו פוסט אימתני.
    לגבי הקורונה: בואו לבלפור. גם בסגר. עד שהמטורף הפסיכופת הנבל שחטף את המדינה יתפטר. ויישפט. לגבי בנט לצערי הרב אני מסכים עם האשך. הוא בכיס של ביבי. עולב העולבים. מנחם, מה עם כמה מילים על הדושבאג הכתום? המפלצת המצחינה מרקבון שהורסת את אמריקה? אני שונא אותו כמעט כמו שיואל שונא את השיקוץ.

    1. דרור הנכד שלי רצה ללכת עם ארוסתו וחברים שלו להפגנות (הבת שלי נכשלה לצערי בחינוך וגידלה דביל). מזל ששמעתי את זה עשיתי לו שטיפה של החיים, ושאלתי אותו באמת מה הוא מנסה להשיג?? אני מאמין שלכל דבר צריך להיות תוצאה, וההפגנות האלה עם 0 תוצאה, ונגיד שגם אם ביבי יפול (וביבי נוכל כמו כולם אין ספק שנאחז בקרנות המזבח) מה את חושב יקרה בישראל ?המיסים ירדו? מחירי הדירות ירדו?איך זה בדיוק יעזור לך?אשמח אם תביא לי תשובה במקומו. אני לא קונה את השטויות האלה על סולדירות ואחווה.

      1. בלי השטויות האלו, סולידריות ואחווה. למה לי להיות פרייר ולשרת 3 שנים כחייל קרבי? למה לי להיות פרייר שבעתיים, ולשרת 20 שנה נוספות במילואים?
        מדינה נטולת "פריירים",
        על אחת כמה וכמה מדינה כמו מדינת ישראל,
        היא מדינה שאין לה סיכוי לשרוד.
        .
        אני לקחתי את בני ובתי הצעירים (13, 15) להפגין
        (לא הייתי צריך לשכנע אותם. הם הצטרפו בשמחה).
        שיעור משמעותי בדמוקרטיה.
        שיעור משמעותי בחשיבות המאבק על אופי המדינה.
        שיעור מאוד משמעותי על כך שלא כך מעשה שלנו צריך להניב רווח.
        לפעמים, לדרך יש משמעות לא פחות גדולה.

        1. אצלי הילד (14) יותר חדור מטרה ומוטיביציה ממני.:)
          גם אם אין לי כוח ללכת(וזה לא פשוט בכלל כל מוצ"ש לסוע מפתח תקווה לבלפור אז הוא מכריח אותי.
          2 הפגנות גם הקטן(8) בא איתנו אבל בשבילו זה יותר מדי.
          ומסכים איתך במיליון אחוז שהשיעור הדמוקרטי שהם מקבלים שווה לאין ערוך מכל שיעור אזרחות בבית ספר

        2. אני מבין את הדיעה שלך גיא אני פשוט לא מסכים איתה.
          .
          יניב אני אתייחס למה שכתבת ״ ההפגנות האלה מטרתם היא להגיד שיש ציבור גדול ורחב במידת ישראל שמאמין בדמוקרטיה ״- ובכל זאת מסרבים לבחירת הרוב ומנסים להפיל את ביבי בהליך לא דמוקרטי, יש סיבה ברורה למה החוק שראש ממשלה מכהן לא יכול להישפט כדי למנוע מצב בדיוק כזה, (וביבי בקורונה הרס את ישראל אבל ההפגנות נגדו התחילו הרבה לפני הקורונה שהמצב הכלכלי היה טוב;.
          .

          1. הרוך אני לא הכנס איתך עכשיו למסרבים לבחירת הרוב(נתחיל בזה שהרוב לא בחר בביבי וזה שגנץ הלך ומכר אותנו זה סיפור אחר)אבל חוץ מזה מצטער להגיד לך ואפילו קצת לא נעים כי ממרום גילך כנראה שכחת מה זאת דמוקרטיה.לא במקרה הזכות להפגין היא זכות יסוד אחת החשובות בדמוקרטיה.אתה כאזרח זכותך להביע מחאה גם אם אתה מיעוט. ואם ההפגנות לצורך העניין אכן ייגרמו לביבי ללכת הביתה הרי זאת מהות הדמוקרטיה שאתה כמיעוט(עזוב שאנחנו רוב) הצלחנו לגרום לשינוי המשטר זה הישג דמוקרטי אדיר.
            לא הבנתי אותך לגבי למה החוק בזה בדיוק טוב.אם הבנתי אותך נכון החוק הזה טוב כי אם ציבור ירגיש שגונבים לו את המדינה או מפלים אותו או מגרשים אותו מהבית לצורך העניין והציבור הזה ייצא לרחובות על מנת להשיג את מטרתו אז מי שנאשם בפלילים יוכל להמשיך לנהל את המדינה בלי הפרעה??? מה זה קשור בכלל
            ונקודה אחרונה ההפגנות נגדו התחילו לפני הקורונה אבל היו בווליום מאוד נמוך הם קיבלו עוצמה ותנופה וזה בגלל הכישלון של ביבי.ואני לא חושב שיש בן אדם אחד במדינה כולל ביביסטים שבאמת מאמינים או בוא נגיד מסרבים לראות שהדבר היחידי שמעניין את ביבי זה המשפט שלו לא קורונה לא שמורונה לא כלכלה ולא מדינת ישראל.
            כל המאמצים שלו כל האנרגיה שלו,מוקדשת אך ורק לתקיפת מערכת המשפט והחוק בשביל לעשות דה לגיטמציה להעמדה לדין שלו.
            תעצור רגע ותחשוב מה יקרה אם ביבי יצליח? יירסק את מערכת המשפט,אתה חושב שזה ייעצר שמה? מה יגיד העבריין הממוצע שיבוא לשפוט אותו? או שהוא יגיד סליחה לביבי מותר אבל לי אסור.

            1. 1. לא מעט מצביעי ימין שחיפשו אלטרנטיבה לביבי בחרו בגנץ שאמר שלא אשב עם הערבים. אין ספק שמספר המנדטים שלו היה יורד משמעותית אם היו יודעים את האמת.
              .
              2. זכותו של העם להפגין אין בכלל ספק לכך, זה אחת הזכויות החשובות בכל דמוקרטיה אין בכלל שאלה, כמו שזכותו הפרט לחופש דעות וחירות, השאלה מה מטרת ההפגנה להפיל את השלטון באופן לא דמוקרטי כמו שצויין פה לא אחת, או למחאות נגד שחיתות?
              .
              3. למה החוק טוב? כדי למנוע מצב של גניבת הדמוקרטיה ותפירת תיקים, תחשוב שהיית יכול להפיל את הממשלה כל יומיים על סיגרים וסיקור תקשורתי אוהד (בצוללות אין לי ספק שהוא גנב כמו כל מי שקרוב לצלחת).

            2. לגבי אחד לא מסכים איתך זה היה בקושי מנדט בכל מקרה ההבטחה המרכזית הייתה של גנץ זה לא לא אשב עם הערבים אלא לא אשב עם ביבי.אבל עזוב זה אין דרך להוכיח ולפי השיטה הפרלמנטרית בישראל זה גם לא רלוונטי.
              לגבי 2 אני לא מצליח להבין ממך מה זה לפיל את השלטון בצורה לא דמוקרטית????
              לגבי 3 אז יש משהו בדברים שלך למרות שהסיכוי שזה ייקרה הוא נמוך עד אפסי ,זה שאתה אומר בזלזלו סיגרים וסיקור תקשורתי אז זה ממש לא ככה.מדובר בטובות הנאה של מאות אלפי שקלים שנמשכו במשך שנים(לא איזה סיגר או איזה שמפנייה) מדובר על משהו שיטתי לאורך שנים.לגבי פרשת 4000 מדובר ממש לא על סיקור אוהד מדובר על השתלטות על כלי תקשורת מרכזי במדינת ישראל תמורת הטבות רגולרטוריות ששות מליארדי שקלים.מעבר לזה אל תשכח שזה עבר חקיות משטרה,פרקליטות יועץ מששפטי שמפחד מהצל של עצמו ובכל זאת הגיש כתב אישום.
              מעבר לזה נשאלת השאלה בסופו של דבר האם האפשרות של באמת תפירת תיקים שווה את המחיר שהמדינה משלמת כאשר בראש שלה עומד נאשם בפלילים.
              איך ביבי בעצמו אמר "לא סתם קיים חשש אמיתי שהנאשם(הוא דיבר על חקירות) יעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה

        3. צבא מקצועיהיה פותר את הבעיה:)
          אני אישית קצת סקפטי לגבי המסר שההפגנות מעבירות, אבל כל הכבוד שאתה נותן לזה את המסר הראוי שלך.

          הבעיה היא שאין שיח, תראה פה באתר את הלשון המושחזת של אחד בשני, ואת חוסר היכולת ליצור שיח ראוי סביב הדברים החשובים האלה.
          למשל הדיון האם אדם תחת כתבי אישום יכול לכהן כראש ממשלה. החוק מתיר, ויש הרבה היגיון בחוק, התפיסה שראש ממשלה, בתור מייצג העם, יכול לכהן רק עד החלטה מוחלטת של מערכת אכיפת החוק הגיונית בעיניי.
          אבל למה לא דנים, האם ראוי שאדם מושחת *מוסרית* כמו נתניהו, יכול לייצג אותנו, מה זה מעביר לילדים? לאנשים?
          אני אישית הצבעתי למתמודד נגדו הפריימריז רק בגלל הנקודה הזאתי.
          אבל במצב שהחוק בעיניי רבים אמור לייצג את המוסר, אז דיון זה לא יכול להתנהל.

          1. אני מסכים איתך בטח בנוגע לדיון . לגבי הנשיאים וראשי הממשלה זה יותר כישלון של העם הן ישראל ואן ארהב שאלה האנשים שמתמודדים על להנהיג אותו.

          2. אתה צודק ב100% ואני גם חוטא בזה נכון כי זה מאוד קשה לי בדיוק בגלל הנקודה שציינת שזה בכלל לא אמור להגיע לעניין של האם זה חוקי או לא חוקי והיה צריך ליפול הרבה יותר קודם על עניין המוסריות.אתן לך דוגמא יש לי חבר שמאוד אוהב את ביבי וכל פעם שתופסים את ביבי בשקר(וזה קורה מן הסתם לא מעט) הוא פשוט מאושר.הוא חוזר ואומר לי אני רוצה שראש הממשלה שלי יידע לשקר,יידע לעבוד על אנשים,יידע לתחמן.ושאני שואל אותו זאת אומרת אתה אומר לילדים שלך שזה בסדר שלשקר זה בסדר לרמות?.הוא עונה לי מה הקשר בכלל למה הילדים שלי ראשי ממשלה שיהיו ראש ממשלה אז שישקרו.
            לגבי השורה האחרונה שלך אז אני יכול לדבר בשם עצמי שהחוק מייצג את המוסר רק כי אנחנו כאזרחים איבדנו את המוסר ואם החוק לא יציל אותנו אז אני מפחד לחשוב מה יהיה

  13. יוקיץ' לא רק חכם ומהנה לצפייה אלא גם קילר וסופר ווינר.
    יש שחקנים שברור לך שאם הם לוקחים זריקה שגומרת משחק או מחזיקה את המשחק , אין סכוי , פשוט אין סיכוי שהכדור יהיה בפנים. ויש ווינרים כדוגמת יוקיץ' או מרי שברור לך שברגעים כאלה הזריקה תהיה רק רשת….

    1. Amen to that…שחקן מיוחד.
      ברוך, אם זה כל כך לא חשוב למה זה כל כך מרגיז אותך? ההפגנות כרגע משיגות הרבה: נאבקות בהצלחה בצעדים הלא חוקיים שעושה המשטרה. (צריך להיות בקי במה שקורה שם ובמעצרי השווא כדי להבין את זה). מעוררות דיון ציבורי בשחיתות ובניגוד העניינים ובריכוזיות הלא הגיונית של נתניהו. מתוות את הדרך לשקיפות, שלטון תקין ונורמות ציבוריות תקינות. נתניהו מחרב את שלטון החוק במדינה, ההפגנות מחזקות ומחדדות אותו. ממש פשוט. מי שאדיש פוגע בחבריו בעתידו בכולנו. ציניות עוד לא פתרה אף בעיה אף פעם. אבל היא יוצרת המון בעיות. חוץ מזה, נראה לי שגם אתה מסכים שיש זכות להפגין כך שהויכוח די מיותר. בדמוקרטיה צריך איזונים ובלמים ומנהיג שחותר תחת הדמוקרטיה ראוי להפגנות והוקעה ציבורית. מי שמשלים עם מעשי נתניהו עכשיו מוותר על הדמוקרטיה ויביא לעוני וסבל עצומים. ההפגנות נלחמות על נשמת אפה של הדמוקרטיה. (אני נשמע כמו איתן כבל או משהו כזה…). תבדוק מה קורה במדינות מושחתות ואוטוקרטיות. לא כיף. וחוצמזה…מה שגיא אמר.

    1. דרור לפניו לא גנבו אחריו לא גנבו? זה פוליטיקאים שאחראים לתקציב המיסים!!!! אין מדינה בעולם שהפוליטיקאים בה לא מושחתים רמאים.
      .
      אני לא מתווכח על הזכות למחאה יתרה היא חשובה לאין שיעור בדמוקרטיה, אני רק חושב שזה בזבוז זמן משווע.
      .
      אתה זורק פה הרבה סיסמאות לאוויר אני בעד לגבות אותם בעזרת דוגמאות ושינויים היסטוריים לאורך השנים.
      מי שמשלים עם מעשי נתניהו עכשיו מוותר על הדמוקרטיה ויביא לעוני וסבל עצומי-
      ״ המצב הכלכלי של סין שדמוקרטיה אין שם, סינגפור אותו דבר שהשלטון עבר מאבא לבן ומפלגה אחת שם שולטת כבר 50 שנה .
      .
      לנסות להפיל ראש ממשלה מכהן בהליך לא דמוקרטי, ואני אצטט אותך ״
      עד שהמטורף הפסיכופת הנבל שחטף את המדינה יתפטר״ זה רחוק מדמוקרטיה כמו מזרח ומערב

      1. ברוך היו לפניו ויהיו אחריו..ההבדל בינו לבין השאר שהיה כלל תפסו אותך-אכלת אותה .
        ביבי לא מוכן לזה ומבחינתו תפסו אותי-אתם אכלתם אותה וההרגשה של לא מעט אנשים שהוא מוכן להקריב את המדינה בשביל לא לשבת בכלא(איך אמרה אשתו "ומצדי שהמדינה צישרף)

        1. ברור שהוא חושב על התחת של עצמו בדיוק כמו כל מי שהיה לפניו, ההתנהלות שלו לעשות הכל כדי להימנע מכתבי אישום מביכה, המסר שאני מנסה להעביר שגם שזה אחריו יהיה אותו זבל ולא ידאג לאזרח הפשוט, ואדם צריך להתרכז בעצמו ולה במה שקורה בפולטיקה כי שינוי לא יבוא משם.
          (הרי טענתי פה כבר 4 שנים שגנץ זה ביבי בלי הכריזמה וקריאת המפה, עוד לפני שהוא שיקר לכולם.).

      2. ברוך – לא ברור לי למה אתה ממשיך לטעון שמנסים להפיל באמצעים לא חוקיים.
        אפילו בציטוט של רשמת "עד שהנבל…. יתפטר".
        כלומר – אף אחד פה לא מציע הפיכה המנוגדת לחוק. אנשים מציעים להפגין ד שדעת הקהל תשתנה ותשכנע גם את הבחור עצמו לפנות את כיסאו. שום דבר בכוח ושום דבר שאינו חוקי.
        אתה יכול להתווכח עם היעילות של הכלי הזה, אבל לא עם הלגיטימיות שלו. זו הדרך של מיעוט להפוך לרוב – לשכנע מספיק אנשים עד שהמחנה שלהם הופך לרוב, ומפיל את הממשלה (בכנסת כמובן, או ע"י שכנוע להתפטרות רה"מ).
        האם אתה באמת לא מבין את זה או שאתה מיתמם? כי זה לא נשמע שאתה אדם מוגבל או חסר הבנה

  14. ההפגנות לא משיגות כלום, הם אבל ערוץ להוצאת תסכול לאלו שלא הצליחו כפי שרצו בקלפי (בשלוש מערכות בחירות ברצף). הם האנלוגיה בדמוקרטית לטנטרום של ילד שבוכה כי ההורים שלו לא נתנו לו צעצוע. יש להם תפקיד חשוב בדמוקרטיה – זה וונטיליציה של רגשות תסכול, זה הלעגה לאבסורד של הטרלול של חלק מהמפגיענים ושולחיהם, ובנוסף זה מהווה תירוץ מושלם לכל כשלון של הממשלה בהצלחה של האכיפה מול כל מגזר בנושא הנחיות הקורונה, ובשל כך גם לכל כשלון אחר של התנהלות הממשלה בהקשר של הקורונה.
    מבחינת נתניהו הם יכולות להמשך לנצח – הם רק מביאות לו עוד ועוד קולות בבחירות הבאות, ועוד תירוצים בינתיים. מה שנקרא win-win

  15. יוקיץ' כבר שנתיים מראה שעמדת הסנטר בפירסט-טים אול NBA רשומה על שמו עד שיוכח אחרת + הוא פשוט קילר בפלייאוף
    .
    כל התגובות כאן על לקחת את הילדים להפגנות הזכירו לי איך בשנות ה-90 ההורים שלי היו גוררים אותנו לכל מיני מחאות "העם עם הגולן" למיניהן ברמזור בכביש האזורי. כל פעם שעצר רכב של בני הקיבוצים במועצה קיבלנו מבטי/משפטי שנאה, ולא פעם גם נזרקה כלפי ההורים הערה על כמה זה נורא שהם משתמשים בילדים למטרה פוליטית. מניח שאותם קיבוצניקים היום עם הנכדים על הגשר…
    .
    אישית, כבר אז הבנתי שהפגנות זה כנראה הכלי הכי פאתטי שהדמוקרטיה מציעה למי שרוצה להשפיע. זה מצטלם טוב ויש אחלה אווירה, זה כן…

    1. אתה לא חייב לקחת כל דבר אישית, מה אכפת לי מה תעשה אם זמנך , אכפת לי מהזמן ומהחיים של המשפחה שלי כל השאר לא מעניינם אותי, אתה יודע שמותר לי להגיד שההפגנות הם בזבוז זמן כן?

  16. אשך תודה על הלינק אבל כמה עוד כתבות כאלה אנשים צריכים לפני שהם יבינו שעובדים עליהם, לא רק פה אלא בכל העולם.
    392 מתים בארהב שלשום, 480 אתמול. אפילו לא תחזית אחת אמינה.
    כל התחזיות ללא יוצא מן הכלל היו היסטריות מלאות בפניקה והכי חשוב לזכור שכל הזמן טוענים שהטיפול במגפה הוא כושל. כלומר לא מצליחים להדביק את תחזיות יום הדין למרות שיש תלונות על מסיכות, סגרים, ריחוק, אי ציות להוראות וכל ההמצאות האלה.
    עכשיו רק חסר לי את הבוטרול טוג שיבוא לי עם הIFR לבלבל קצת את המוח ולחפש צומי.
    אחוזי התמותה במגיפה הזו היא כמו שאמרתי פה לפני חודשים רבים הרבה מתחת לרף של מגיפה וגם מתחת לרף של אחד אחוז.

      1. אתה לא באמת מסוגל אז על מי אתה עובד?😄😄
        דווקא נראה לי שהלינק שהבאתי לך קצת בלבל אותך.
        בהמשך, אולי כשתגבה את ה 1000 דולר מברוך אני אביא לך עוד לינקים בחצי מחיר

  17. לא לוקח אישית חס וחלילה זה פשוט טיעון הזוי. ההפגנות מעסיקות את כולם ומציפות את השחיתות. ממש לא בזבוז זמן. מאחדות את כל הנורמליים כנגד חברי הכת ההזויה "ביבי המלך ואין בלתו". וכן, כשאתה אומר שהשחיתות לא מעניינת אותך אתה מסתפח לכת המשיחית הזו. ופוגע במדינה שאתה כ"כ אוהב. זו המציאות. אבל לפי שיטתך אין הבדל בין דיקטטורה לדמוקרטיה רוהמ הוא מעל כולם ומותר לו למנות את שופטיו ומבקריו. איפה הייתה הביקורת נגד בית המשפט כשלא היה מואשם בעבירות חמורות? ולחוקק חוקים בלי להעביר אותם לאישור הכנסת. בקיצור המלך ביבי. תקשיב לנכד שלך אולי תלמד משהו חדש. נשמע בחור לעניין.

    1. בזבוז זמן מוחלט. שום ציצים ובולבולים וויברטורים קופצים בבלפור לא יביאו לך דירות בחצי מיליון בצפון תא או משכורת של 50 אלף. לא משנה מי יהיה הגנב בראש המערכת.
      הכי מסכנים זה הילדים הקטנים שמגדלים אותם במחשבה שבכי יעזור להם במסווה של "שיעור בדמוקרטיה".
      שיעור מהיר בדמוקרטיה תעשה הרבה כסף ותעשה אחכ מה שבא לך ותדאג למשפחה שלך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט