סדרה בשבוע (2.5): מסקנות ממשחק 6 והכנה למשחק ה-7 בין הראפטורס לסלטיקס / אורי הדר

הוריי תמיד למדו אותי שהבטחות צריך לקיים. השבוע בבינג' מוד ניתחתי את חצי גמר המזרח בין טורונטו לבוסטון. בסוף הטור הבטחתי לחזור ולכתוב על הסידרה לקראת המשחק השביעי במידה וייתקיים.

משחק 6 היה מהמשחקים המרתקים והאיכותיים שהיו בפלייאוף הנוכחי וכלל בתוכו כמעט הכל חוץ מסל נצחון על הבאזר. מספר נקודות למחשבה לקראת המשחק השביעי והמכריע:

  • רבים וטובים אמרו שהסדרה תיפול על השלשה והנה- המשחק השישי היה הראשון בסדרה בו שתי הקבוצות קלעו באחוזים טובים מחוץ לקשת (כ-40%) ואכן- הוא הסתיים בהארכה כפולה.
  • מאמן השנה (נרס) ביצע ההתאמות מצוינות וחילוף מנצח ברבע הרביעי. שבע דקות לסיום הרבע, טורונטו ביתרון ונרס מחליט להכניס את הגאנר מהספסל, נורמן פאוול, ולהעביר את אנונבי לסנטר. חמישיית סמול בול לכל דבר ועניין (דרל מורי מקנא בסתר). הוא דבק בחמישייה עד סוף ההארכה השנייה, איבקה וגאסול נשארו על הספסל. מבחינה הגנתית להרכב הזה יש את הסיכוי הטוב ביותר לתת פייט לאתלטיות וליכולת הקליעה של בוסטון, וזה נראה על הפרקט. בהתקפה, פאוול חימם ידית בהארכות וקבר את המשחק בהארכה השנייה, אך ניק נרס לא יכול להסתמך על כך במשחק הבא. הוא צריך את סיאקם ו-וואן וליט שיופיעו, אחרת האלופה בבעיה.
  • טורונטו לא קלעה סל שדה בארבע דקות האחרונות, ובכל זאת בוסטון לא הצליחו לנצל זאת. הסלטיקס בעטו בדלי במלוא מובן המילה- קמבה במשחק גרוע, נדמה היה שהיידים שלו רועדות עם הכדור בדקות המכריעות. במצב כזה סטיבנס חייב ללכת לבראון וטייטום, לשחרר אותם עם חסימות מהפינה או בעזרת פיק אנד רול. השחקן הכי יציב שלהם בקלאץ' היה בכלל מרקוס סמארט, שסיים עם טריפל דאבל ענק. 
  • טייטום: במשחקים היסטוריים השחקן הטוב בסידרה מנצח אותה. זה לא קרה הבוקר. טייטום איבד מספר כדורים קריטיים וסבל מחוסר יעילות למרות השורה הסטטיסטית הטובה שלו. שימו לב גם לווקר, שהפך לשחקן הראשון בעידן שעות הזריקות שמסיים משחק פלייאוף עם יותר מ-50 דקות ופחות מ-5 נקודות.
  • משחק הקלאץ' של שתי הקבוצות טעון שיפור רב, מה שמבטיח משחק שבע מורט עצבים. עם זאת, בוסטון פספסו הזדמנות פז במשחק השישי ואני מסרב להאמין שיוותרו עליה שוב. לא עוד ניסים ונפלאות של הדינוזאורים מקנדה- קמבה יעלה חדור לטלטל את הגנת הרפטורס ויסחוף אחריו את חבריו בהנהגת טייטום כל הדרך לסיבוב הבא. סלטיקס ב-7.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. איש משחק 7 אצלי זה קמבה. הסלטיקס לא יכולים לנצח (בלי היווארד) כשהוא פסיבי או רע בדומה למשחקים 4 ו-6 וצריך להפעיל אותו יותר – בין אם כשסמארט או טייטום מובילים כדור והוא רץ על חסימות או כשהוא לוקח על עצמו. משחק יותר טוב שלו, ואולי גם שריקה לפאול שהיה עליו בזמן החוקי, ובוסטון בגמר המזרח.

  2. לא מסכים שקמבה הוא המפתח. טאטום יכול וצריך לקחת את המשחק עליו גם אם ובוקר בינוני. משחק של 45 נקודות שלו יספיק

  3. תודה רועי
    לדעתי המומנטום בידיים של הראפטורס וגם הניסיון שם וזה נותן דחיפה רצינית לקבוצה הזו.
    אתה תעדיף בוסטון בגמר המזרח או ראפטורס עם ניצחון ותחושת התעלות של האלופה שתבוא לטרוף את מיאמי ועם שני ביגמנים עם ניסיון מוכח כמו גאסול ואיבקה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט