ברבע האחרון הרוקטס מותשים פיזית ונפשית והלייקרס מריחים דם. גם הלילה? / מנחם לס

הדבר המרתק ביותר בפלייאוף (ואותו ספור בהרבה משחקי STARTUP לפני כן) היא העובדה שכמעט לכל משחק ישנו סיפור משלו.

אנשיםמ יכולים לומר מה שהם רוצים על הפלייאוף, אבל אני יודע שזה עולם אחר לחלוטין ממשחקי עונה. הייתי שם. ב-1973, 1974, ו-1975 נהבאתי את קבוצת הכדורגל שלי – אדלפי יוניברסיטי – ל-4 פיינל פורס של אליפות המכללות ( ב-1974 ניצחנו את הכל) ואני יודע את ההבדל: אין לך תאבון. אתה לא יכול להירדם. אתה חושב כל מיני מחשבות מוזרות. מחליט 100 פעמים מה לומר לקבוצה בבוקר המשחק, ואז באסיפת הקבוצה האחרונה אתה שוכח הכל, וכל מה שאתה מנסה להראות לילדים בני 19 ו-20 שאתה רגוע, ו- COOL בשעה שבתוככך בוערת בעירה.

אל תשלו את עצמכם.

אותו דבר בדיוק קורה ברגעים אלה במוחם ובטנם של לברון ג'יימס, ג'יימס הארדן, פרנק ווגל, ומייק ד'אנטוני.

לכל שחקן ישנו גם הסיפור האישי שלו: ראסל ווסטברוק יודע-גם-יודע שהוא פישל בגדול את המשחק האחרון. הוא מת להשכיח את הכל הלילה. ראז'ון רונדו יודע שהוא היה אחד מגבורי המשחק הגדולים ואין דבר שהוא רוצה יותר מלא להיראות כ-ONE TRICK PONY.

כשראסל נשאל הבוקר מה הוא מתכונן לעשות שונה הערב הוא ענה:

NOTHIN'. I JUST PLAY MY GAME. IT IS VERY SIMPLE FOR ME I PLAY MY GAME. TAKE IT OR LEAVE IT

דבר אחד אגיד עליו: הוא אמיתי, ואולי הוא היחידי ללא פרפרים בבטן. הוא ציפור שונה, זה הכל, וציפור שאני אוהב כי מהיום למחר תראה את השחקן הטוב בעולם או את השחקן הגרוע והפרוע בעולם שלא עושה חשבון לאף אחד. הוא פשוט PLAYS HIS GAME!

מייק ד'אנטוני? "שיחקנו טוב מאד מלבד איבודי כדור בסוף. אם הערב נשמור על הכדור נהיה בסדר!

אני כלל לא בטוח. על הרוקטס לא מספיק 'לשחק טוב'. ללייקרס זה מספיק. הרוקטס הם נחותים ברורים במחברתי והם יהיו חייבים להיות בטופ שבטופ של מיטבם. ללייקרס מספיק משחק רגיל וטוב.

מה שיוסטון תצטרך הערב הוא ג'יימס הארדן – שוב עם משחק של 33, 9, ו-9 – כשהוא הולך 'TOE-TO-TOE' נגד השחקן הגדול ביותר בדורנו, כמו שאומרים החברים התימנים שלי מאלישיב.

חסרונו של הדביל בריבוע דנואל האוז יחסר ביותר. הרוקטס צריכה את האתלטיות והגוף שלו כמו שרקיטה צריכה את הדלק שלה. אבל מי שאני אדבר? אני בן ה-83 יודע גם יודע שכשהזיין עומד השכל בתחת. אבל אולי לא במעמד כזה. אולי מעמד ברמה כזו היה מצליח להרגיע גם לי את הבולבול לפני 40 שנה.

מה שהרוקטס חייבת לעשות הוא לקחת צ'אנס ולתת לשחקני ספסל צעירים לשחק פה ושם בין השחקנים הרגילים – לא להכניס 3 ביחד אלא להטמיע אחד פה ואחד שם לכמה דקות לתת לרגליים עייפות לנוח כמה דקות. אחרת יגיע הרבע הרביעי כשהלייקרס תהיה במיטבה והרוקטס שוב תעלה עם פנים נפולות כי הרגליים כבדות כמו פלדה, והיא יודעת למפרע שהיא הולכת להישחט. זוהי ההרגשה שאם מייק ד'אנטוני מבסין משהו – הוא חייב למנוע בכל הכוח. הוא חייב לדבר ברגע זה עם מחליפי הכוכבים ולומר להם: "תפקידכם הוא לא ליצור יתרון! כל מה שאני מבקש הוא שכל אחד יעשה את כל מה שיש לו שהלייקרס לא תגדיל הפרש.

ואני הייתי לוחש באוזני כמה טירונים שחקני ספסל: "היי. זאת ההזדמנות הגדולה ביותר שהיתה לך בחייך לתקוע יתד ולהצהיר: הגעתי! אני שחקן כדורסל שמהערב והלאה, שמי יוודע בכל העולם הדפוק הזה". אני לא חושב שלמייק ד'אונטוני יש את האופי הזה ואת הנפש והסבלנות לדבר ככה אל רוקי'ס ושחקני שנה שנייה או לוותיקים שכאילו נסה ליחם, כפי שאומרים החברים שלי מנס ציונה.

מה שאני מנסה לומר הוא ששחקני יוסטון חייבים להיזכר מה שניכתב על ה-  תרבות ה-RANGZ: אתה לא חייב להיות מייקל ג'ורדן כדי לנצח. זה לא תמיד 'הכי אובים' ו"הכי נוצצים'. זה יכול להיות מרקיף מוריס במשחק השני או ראז'ון רונדן בשני המשחקים האחרונים. הם ניצחו לא פחות מלברון ו-AD. מישהו, איכשהו, חייב לעלות עם מדי הרוקטס ולעזור לנצח,

מייק ד'אנטוני לא יכול להעלות ברבע הרביעי ללא הארדן. את המנוחות הקצרות שדלו תןם לו ברבע הראשון, השני, וה-שלישי. ברבע האחרון תעלה עם החמישייה הכי טובה שלך ותגיד להם מילים פשוטות:

"אם אתם לא עושים זאת עכשיו זה כנראה הסוף שלנו, וגם הסוף של היוסטון רוקטס כפי שאנחנו מכירים אותה!". ואחרי לגימת כוס מים לסיים:

"אפילו ב'הופס' אומרים אותו דבר!"

הבנאדם הזה קלע או נתן אסיסט ב-23 מ-30 נק' הלייקרס ברבע האחרון

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. חחח מנחם אתה מס 1. הרגת אותי עם דונאל האוס אני לא נושם מצחוק.
    אני פה באירוע יומהולדת על האש עם סטייקים נקניקיות צלעות קציצות רק תבחר גיא היה נהנה פה נראה לי גם אתה.
    היה מתאים לי עכשיו יוסטון או ב12 בלילה משחק.
    איזה שחקן צעיר יש ליוסטון טייסון צנדלר או כריס קלמונס? יש שם רק גופות. האוס מתקזז עם בראדלי הכל טוב.
    יוסטון עייפים ברבעים אחרונים מכמה סיבות.
    1. מה שדה שוט אמר בגלל שהם נמוכים הם משקיעים פי 10 מאמץ על דיוויס ועל הריב. שיחקתי יום ג האחרון מול איזה ענק מעל 1.90 חיית ריב והייתי צריך להילחם איתו בריב והצלחתי בערך כמו טאקר 😂😂כל הגוף כאב לי למחרת אני לא איש!של לחימה מתחת לסלים וקפיצות לריב אז ככה יוסטון הם מתאמצים הרבה יותר במיוחד ראס והארדן שבפלייאוף הזה מתאמץ לראשונה בחייו בהגנה. אבל אין מה לעשות נגד זה
    2. הארדן מכדרר ברבעים האחרונים 10 שניות סתם ואז מקבל דאבל טים ואז מוסר וכל הנתקפה נשרפת
    3. הסיבה העיקרית האמיתית זה הדביל ראס עם האיבודים שלו הניגורים מהקו ההיסוסים שהוא פתאום תקוע ואז זורק קלינג או מאבד כדור וההגנה הביסיוניות שלו כל שחקן בורח לו ללייאפ.
    יוסטון צריכה ממנו 30 10 7 לפחות שיש משחק ולא גארבג וצריך 30 פלוס של הארדן גם. לרוץ לרוץ לרוץ כל הזמן.
    אם לברון רותח כמו בחצי הראשון של משחק שעבר דאבל טים יש לקרר. בכללי לא צריך דאבל טים עליו ועל דיוויס אבל אם הם ממש רותחים אז כן, ביננו ליוסטון אין שחקנים להביא דאבל טים נורמלי.
    צריך לא לתת לאחרים לזרוק לבד על שמירה הם נגרים. אם אחד מהאחרים תופס יום אין מה לעשות צריך להמר.
    120 ומעלה יוסטון ינצחו פחות מזה זה בספק

  2. דונאל האוס נפל קורבן לתוכנית גאונית של הלייקרס
    שלחו לו בודקת עם דאבל DD
    דונאל פחד כל כך מהקורונה שהוא רצה בדיקה על בסיס יומי כולל דחיפה של מדחום לרקטום
    מומי אומר הלייקרס יפסידו הלילה

  3. מי יסדר לראס את הראס
    בטח לא דאנטוני….
    חבל, אם היה באירופה והיה נופל לידיים של אוברדוביץ' היו קוראים לו הפנתר השחור והיה אלוף העולם.
    אחחח יא ראס יא ראס
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט