חם מהתנור: פורסמו חמישיות ההגנה של ה-NBA לעונת 2019-20. בנוסף כנראה דחיית המועדים של הדראפט וה-Free Agency. בילי דונובן ו-OKC נפרדים. CP3 לבאקס? יאניס מסרב לבקש טרייד/ Smiley

פורסמו חמישיות ההגנה של ה-NBA לעונת 2019-20

Image

חמישייה ראשונה:
מרכוס סמארט – גארד, בוסטון סלטיקס
רודי גובר – סנטר, יוטה ג'אז
בן סימונס – גארד, פילדלפיה 76
אנטוני דיוויס – פורוורד, לוס אנג'לס לייקרס
יאניס אנטטוקומפו (שחקן ההגנה של העונה) – פורוורד, מילווקי באקס

Image

חמישייה שניה:
אריק בלדסו – גארד, מילווקי באקס
פטריק בברלי – גארד, לוס אנג'לס קליפרס
באם אדבאיו – פורוורד, מיאמי היט
ברוק לופז – סנטר, מילווקי באקס
קוואי לנארד – פורוורד, לוס אנג'לס קליפרס

יאניס אנטטקומפו ממשיך את הבחירה שלו שנה שנייה ברציפות לחמישייה הראשונה. כאשר חבריו לקבוצה, אריק בלדסו וברוק לופז, מקבלים את ההכרה עם העונה ההגנתית הנהדרת של הבאקס (ראשונים ברייטינג ההגנתי), כשהם נבחרים לחמישייה השניה.

רודי גובר רושם עונה רביעית ברציפות עם בחירה לחמישיית ההגנה (רושם עונה שישית ברציפות עם ממוצע של מעל ל-2 חסימות למשחק). סמארט הוא שחקן נוסף שרושם שנה שניה ברציפות בחירה לחמישיית ההגנה.

אנטוני דיוויס, שסיים שני בהצבעות לתואר שחקן ההגנה של העונה, מקבל את הכבוד לבחירה שנייה שלו לחמישייה הראשונה (יחד עם שתי בחירות עבר לחמישייה השניה).

בן סימונס רושם בחירה ראשונה שלו לחמישיית ההגנה. סימונס הוביל השנה את הליגה עם 2.1 חטיפות למשחק. באם אדבאיו גם כן רושם בחירה ראשונה כשהוא נבחר לחמישייה השנייה.

דריימונד גרין, בהמשך לעונה הלא מוצלחת של הווריורס, רושם היעדרות לאחר חמש שנים רצופות בהן נבחר לאחת משתי חמישיות ההגנה.

Image
Image

שמאס צ'רנייה מה-The Athletic מדווח כי ה-NBA ה-NBPA הסכימו לדחות את המועד של תאריך הדראפט (16 באוקטובר) וה-Free Agency (18 באוקטובר).
טרם נקבעו תאריכים חדשים ואלו, כאשר יקבעו, יפורסמו בהמשך.


אדריאן ווז'נרובסקי מדווח כי בילי דונובן לא יחזור לאמן את האוקלהומה סיטי ת'אנדר, שמוסיפה את עצמה לרשימת הקבוצות (המתארכת) של קבוצות המחפשות מאמן לעונה הבאה.
דונובן הגיע לת'אנדר מאוניברסיטת פלורידה, שם מיצב את עצמו כאחד ממאמני המכללות הטובים והמוערכים כולל שני תארי NCAA.
דונובן, שהחליף את סקוט ברוקס (מאמן וושינגטון) בתפקיד ב-2015, מסיים את התקופה בת ה-5 שנים שלו בת'אנדר במאזן חיובי של 147-253, עם ארבע הדחות רצופות בסיבוב הראשון בפלייאוף, וזאת לאחר שבשנתו הראשונה הגיע עד לגמר המערב (הפסד לווריורס).
קווין אוקונור, מה-The Ringer, מדווח שכנראה דונובן לא ישאר מחוסר עבודה לזמן רב, מכיוון שפילדלפיה 76 מגלה בו עניין עבור משרת המאמן הראשי. אדריאן ווז'נרובסקי, מצידו, מדווח כי גם השיקגו בולס, שכבר ראיינו מספר מועמדים, הצטרפו למירוץ.


שמועות: לאחר שהודחו ע"י מיאמי היט בחמישה משחקים בחצי גמר האזור המזרחי, כאשר יאניס אנטטוקומפו לא משחק במשחק ההדחה עקב הפציעה בקרסול. מארק סטיין, New York Times, מדווח כי הבאקס יבדקו טרייד עבור כריס פול.
בהנחה ש-OKC הולכים לבנייה מחדש, מה שאולי גרם להם להפריד דרכים עם בילי דונובן, זה נשמע הגיוני שהם יחפשו מקום אחר עבור הרכז הוותיק ו-85 מיליון הדולר שלו במשכורות לאורך שתי העונות הבאות (דבר שיכול להוות מכשול עבור הבאקס בהשוואת משכורות לביצוע הטרייד).
בכך הבאקס יאותתו ליאניס אנטטוקומפו, שיהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל לאחר עונת 2020-21, כי כוונתם רצינית לשמור על חלון האליפות שלהם פתוח.


יאניס השיב כי אין בכוונתו לבקש טרייד מהבאקס בפגרה. למרות כי ההנחה הרווחת היא כי קבוצות מחכות כי הוא ידרוש טרייד, יאניס שלל את האופציה הזו.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. איך ג'ימי באטלר לא נכנס לחמישיות?!?! הוא בעונה הגנתית מצויינת! 6.6 רב' 1.7 חט' (חמישי בליגה) כשהוא משמש כעוגן הגנתי בהגנה המצויינת של מיאמי.
    גם ג'רו הולידיי וכריס דאן נשארו בחוץ

  2. איך יכול להיות ש3 ממילוואקי נכנסו לחמישיות?
    איזה הגזמה!!
    אני יכולה לחשוב על לא מעט שחקנים שראויים לא פחות, מילווקי הייתה מעולה הגנתית, אבל לטעמי לא מספיק בשביל להצדיק כניסה של שלושה שחקנים! לחמישיות ההגנה של העונה.
    מצד שני כיף לראות את סמארט מקבל מקום בחמישייה הראשונה – זאת הייתה בחירת חובה ואני פחדתי ששוב ידלגו עליו…
    ובסוף מיאמי צוחקים אחרונים.

  3. גם אני מחזיק מגרו הולידיי- מאוד אנדרייטד. הוא משחק בקבוצה הגנתית על הפנים. ובצפייה במשחקים, בלי לבדוק סטטיסטיקה, לוקה מאוד מתקשה נגדו

  4. בראיין רנדל מכרנו ממכבי הצטרף לפיניקס כעוזר מאמן (כנראה מצטרף שם לצוות ההגנתי).
    לדעתי החתמה מצויינת שלהם.

      1. מודה שהייתי צריכה לגגל את השם בשביל להיזכר מי זה – מקווה בשבילכם שהשני יצליח יותר.
        מאוד מאוד מחזיקה ממנו (רנדל) הגנתית, הוא וסמית' היו עושים לנו את המוות בירושלים – שנאתי אותם הכי הרבה (שנאה ספורטיבית כמובן…).

            1. +1

  5. כמו הפיטורין של מקמילן, גם אלו של דונובן (אי הארכת החוזה שלו, יותר נכון) הם עניין די הזוי. נתן עונה אדירה, פיתח את שרגא (ואת דורט), הוציא מים מאבן עם כריס פול וגלינרי, והפסיד בפלייאוף (שאליו אף אחד לא ציפה שיגיע) לקבוצה יותר טובה.

    1. אף אחד לא פיטר אותו, הוא סיים חוזה ולא חדשו לו (ובצדק). בילי דונובן לא הצליח להביא אקסטרה באף פלייאוף, כשלרוב הוא מפסיד לקבוצות פחות טובות (ויוסטון שעלתה מול אוקלוהומה הייתה פחות טובה). גם ה-7 משחקים שהוא סופסוף גירד היו בגלל הירו בול של שרודר. גם אתה היית יכול להיות המאמן בסדרה והיה נגמר אותו דבר.

      1. 1. אני כתבתי ,'כמו הפיטורין של מקמילן, גם אלו של דונובן (אי הארכת החוזה שלו, יותר נכון)'. אתה מתקן אותי 'אף אחד לא פיטר אותו, הוא סיים חוזה ולא חדשו לו (ובצדק)'. יצאת קצת טונה.

        2. הפסיד לקבוצה פחות טובה? פרשנות מאוד חופשית שלך, שהרוב כאן (או בכלל) לא יסכימו איתה. אנא לך בבקשה לפריוויו של אוקלהומה, ולפריוויו של יוסטון, ותראה מה 99% מהמגיבים רשמו על מי קבוצה עדיפה.

        3. הירו בול של שרודר? שרודר היה ענק אבל גם לשים את הכדור אצל השחקן השישי שלך צריך לדעת. בנוסף, אתה מתעלם מהעובדה שהיתה קבוצה באוקלהומה השנה.

    2. חחח את מי פיתח ואיסה מים הוציא? 😂😂😂😂 הרגת אותי
      שגא התפתח לבד כבר בקליפרס נראה לך דונובן אחראי לזה? הוא רק הפריע לו לפרוץ.
      גלינארי ופול זה הוא אחראי להם? 😂😂😂
      מאמן פח אחד הגרועים בליגה אבל בהחלט יש גרועים ממנו. רק שלא יגיע לבולס

      1. לא יודע עם אחד הגרועים. לעונה רגילה הוא בסדר גמור. דווין קייסי 2. בכל מקרה, להפסיד סיבוב ראשון בפלייאוף זה כרגע חלום של הבולס אז אני צופה שידוך מוצלח, רק שלא יצפו ליותר

            1. מאמן מעולה עם פחים כמו הראפס!סיים1 בליגה. אם היה לו קאווי ויאניס גם היה מביא טבעות.
              חוץ מזה רוצה לראות אותו בפילי אם יכשל בקבוצה טובה עם כוכב אתה צודק. בינתיים אני ראיתי אצלו שהוא מוציא מעבר לסך חלקיו גם בדטרויט עם סגל יולב קאפ

      2. נכון שמעון, שחקן קופץ מ10 נקודות ל19, הופך בעונה השניה שלו לשחקן המוביל בקבוצה שלו, והמאמן כמובן רק הפריע לו. חוסר הפרגון לדונובן באתר הזה (לפחות על העונה הזאת) מזכירה לי את הביקורת על סטיבנס – בשני המקרים היא קיימת בעיקר כאן באתר, בראש של גולשים מסויימים.

    3. לא יודע אם הזוי, אבל בוודאי לא מובן מאליו, מסכים איתך, ובעיקר – לא לגמרי מובן, לי לפחות.
      .
      לא ברור #1 – דונובן הגיע לאוקלהומה עם רקורד של בונה קבוצות ומפתח שחקנים צעירים. אפשר היה לתהות אז, בקיץ 2015, מה לפיתוח צעירים ולאוקלהומה, שעם דוראנט, ראסל ואיבקה, כבר הייתה בשלה למדי וחיפשה את הקפיצה קדימה. אפשר היה לחשוב שעדיף להם להביא מישהו עם ניסיון פלייאוף מוצלח בנ.ב.א, ולא מישהו עם הפרופיל של דונובן דווקא.
      .
      לא ברור #2 – אחרי שדוראנט עזב, בהחלט היה מקום לברר איך ממציאים את הקבוצה מחדש, מה שדונובן, לכאורה, אמור להיות מסוגל לעשות. בפועל, גם זה לא קרה – הקבוצה, לטעמי, לא פיתחה סגנון שהוא מעבר ל"יאללה ראסל תן בראש", וגם הטריידים התכופים לא שינו זאת. יתרה מזו – שחקנים צעירים שהגיעו, ויכול לשמש בסיס לקבוצה חדשה, הוטרדו די מהר – סאבוניס, אולדיפו, מקדרמוט ואפילו ג'רמי גרנט – עבור כוכבים ותיקים (פול ג'ורג', כרמלו, וכריס פול).
      .
      לא ברור #3 – דווקא עכשיו, כשלכאורה יש קבוצה חדשה, צעירה, ויש דיבורים על הטרדה של כריס פול, כלומר כשהניסיון של דונובן סופסוף אמור להיות רלבנטי והוא יכול לבנות מסקראצ', דווקא עכשיו דונובן עוזב.
      .
      איך מסבירים את כל זה? נשמע לי הגיוני שפרסטי ודונובן דיברו על מה צריך לעשות בקיץ ולא ראו עין בעין.
      .
      אפשרות 1# – דונובן רצה להמשיך לבנות על בסיס השלד הקיים, והבחירות הרבות, בעוד פרסטי, כהרגלו בקודש, זומם מגוון טריידים הרפתקניים. ולדונובן נמאס מהבלגן הזה.
      .
      אפשרות 2# – ההפך. פרסטי רוצה להטריד את כריס פול, לקפוץ בדראפט וכו', ודונובן רוצה להמשיך להתחרות, ומאמין שימצא מקום שיאפשר לו לעשות זאת (מילווקי?, אינדי, פילי?, שיקגו?).
      .
      לא יודע מה נכון, אולי נדע יותר כשנדע איפה דונובן סגר, ומי המאמן הבא של אוקלהומה, אבל כל החמש שנים האחרונות של דונובן הן כרגע חידה בלתי פתורה בעיני.

      1. אתה מסתבך. כדורסל משחק פשוט. בילי כשל במבחן התוצאה וגם בכל תוצאה אחרת בכל 5 שנותיו.
        לאיפה הגיעו בדיוק סאבוניס אולדיפו ויתר הפחים שציינת? לכלום. הטרידו כלום על כלום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט