אנליזה של משחק: מה יש לי לומר על נצחון מיאמי (והפסד הבאקס) / מנחם לס

אני חוזה עתה במשחק הלייקרס נגד הרוקטס, ובאותו זמן כותב את המעורב הזה. אז אנא סלחו לי אם מחשבותי קופצות מכאן לשם, ללא סדר הגיוני.

(ולקח לי פי שניים יותר זמן כי רציתי לראות את כל הסלים של ג'יימס הארדן ו'האיש שלי' ראסל ווסטברוק שוב ושוב, וב-SLOW MOTION עד הנשימה האחרונה בגופו של לברון ג'יימס.)

משך רוב השחק הרגשתי שמשהו בבאקס לא בסדר. משחק רגיל שלה כשהגכל תלוי ביאניס, ויאניס לא טוב מספיק. משך שלושה רבעים היא נשארה במשחק כי למיאמי כדורים מיאנו להיכנס, וג'ימי באטלר היה מאד בינוני. מיאמי נראתה טוב יותר אפילו בשלושה הרבעים הראשונים אבל כדורים לא ניכנסו וכוכבה הגדול נחבא בכנוכיה שלו.

ואז בא הרבע הרביעי והכל ניפתח…

אלה הנקודות החשובות שרשמתי לעצמי משך המשחק:

1.קשה לי ממש להאמין איזו קבוצה דומיננטית הבאקס הייתה משך העונה.

הערב היא נראתה מקסימום כקבוצה בינונית עם שני פוינט גארדים אריק בלדסאו (8 נק' ב-30 דק' ב-2 מ-9, ו-22- בנט +-, ו-3 אס') ווסלי מתיוס (6 נק' ב-21 דק') שאני לא יכול לחשוב על בק-קורט חלש משניהם בכל הליגה. אליהם מצטרף כוכב-על – MVP של העונה ו-'שחקן ההגנה' של העונה ,שאינו MVP, וגם לא מסוגל להגן. ואז סנטר שלמרות שנראה די טוב עם 22 הנקודות שלו ב-8 מ-17, הוא מתעקש לעמוד על הקשת (3 מ-9!!! ברוק לופז זורק 9 שלשות למשחק???) ומסיים עם 22- מבייש כי במקום להגן על ה-RIM ולקטוף ריבאונדים, הוא נמצא אי-שם ברחבי היבשת.

2) אני טוען כבר זמן רב שיאניס מפגר ביסודות משחק, ואני מתחיל לחשוד שבנוסף הוא עפרון לא חד כי אחרת לך תסביר שחקן עם קליעה דלוחה מהפרימטר המתעקש להשליך משם לבנים (0 מ-7 ושניים מהם בדקות הקריטיות כשמיאמי בנתה הפרש 3 ואז הפרש 7), והוא זרק את המשחק לחלוטין.

3) למעשה הדבר היעיל והפנטסטי היחיד שישנו ליאניס היא הכניסה האדירה לסל. אבל היא אדירה רק בגלל אורכו וצעדו הארוך. הוא משדר כל כניסה וכמעט שאין כל הטעייה בכניסתו. כל מה שעליך לעשות נגדו זה להביא מיד שחקן נוסף כשהוא משדר את כניסתו, וכששניים עומדים מולו כחומה הוא די אבוד כי קליעת מיד-ריינג' אין לו, והוא גם לא 'רואה' את הפארקט למסירה טובה לאדם פנוי, כי אם שניים שומרים עליו – ישנו שחקן קבוצה פנוי.

4) מעניין כמה מוניטין יאניס מפסיד בסידרה הזאת. עם מוניטין באים גם הרבה, הרבה מיליונים. אולי עם מאמן רציני ושחקנים מתאימים הוא 'פרוייקט' לזמן ארוך (שנתיים? שלוש?) שיוכל יום אחד לפוצץ את הליגה, אבל למי ישנה סבלנות? הוא קלע 21 נק' ב-7 מ-21. נו גוד. קטף 16 ריב' – טוב מאד. חילק 9 אסיסטים – זה קרה רק כשלא היתה לו ברירה עם הכדור, אבל 9 זה 9, אז ניתן לו ציון טוב. אבל הנט +- היה 13-. אני מצפה מה-MVP של הליגה לא להיות קרוב אפילו ל'מינוס'.

5) מידלטון הוא 'שחקן הכדורסל' הטוב ביותר של הבאקס והוא התחיל מצויין את המחצית הראשונה. אז נעלם כמעט לחלוטין וה-18 נק' שלו לא הספיקו כי הוא היה 7-.

6) ג'ורג' היל הוותיק עשה הטוב ביותר שיכול היה עם 13 נק' ב-6 מ-9, ודיויצנצו היה איש הספסל השני שהצטיין עם 10 נק' ב-4 מ-8.

7) עכשיו אני מגיע לבעייה הגדולה ביותר של הבאקס: המאמן שלה בודנהולצר. הוא, מסתבר, אחד המאמנים המרובעים ביותר ב-NBA: ישנה לו מין שיטה והוא רוצה ששחקניו יתאימו לשיטתו. במקום להניע כדור משחקן לשחקן כשכמובן יאניס הוא אחת המטרות הסופיות, הוא נותן את הכדור ליאניס שהוא נקודת המוקד של כל הקבוצה, וכולם חייבים לרקוד לפי חלילו. זה לא שיאניס אגואיסט: הוא פשוט נחשב לגואל, למחלץ, למושיע, למבצע – וכל משחק הקבוצה מתמקד בו, ורק בו – והוא, מה לעשות, אינו שחקן כדורסל טוב מספיק.

יש לבודנהולצר קלעים מצויינים ממש: דיביצנצו…קונאוטון…ג'ורג' היל…קייל קורבר…הם קלעו – כולם יחד, 3 שלשות. הם זרקו כ-ו-ל-ם י-ח-ד 8 שלשות. ברוק לופז לבדו (9) זרק יותר מכל קלעי השלשות המצויינים של הבאקס גם יחד.

הוא לא משנה כמעט שום דבר. קבוצתו משחקת תמיד אותו דבר. הוא חייב להבין שברמה של ה-NBA מתרגלים לכל דבר ויודעים כיצד להגיב על כל דבר. ההיט למדה על הכיפאק כיצד לשחק מול הבאקס.

8) היום, במחצית השנייה, סוף-סוף בודנהולצר שם את יאניס לשמור על ג'ימי באטלר. למה הוא לא עשה זאת ב-2.5 המשחקים הראשונים כשיאניס שמר בעיקר על ג'יי קראודר??? בשני המשחקים הראשונים בהם ג'ימי נשא את ההיט על כתפיו לא האמנתי שלא שמים את יאניס לשמור עליו. הערב סוף סוף הוא שם את יאניס על ג'ימי באטלר במחצית השנייה. במחצית הראשונה ג'ימי היה פשוט גרוע: הוא חלם על המגרש. הוא נעלם. הוא לא נראה בכלל. הוא קלע 5 נקודות. במחצית השנייה עם יאניס עליו כמעט בכל רגע שהוא היה על הפארקט, ג'ימי קלע 25 נק' נוספות לסיים עם 30 נק' ב-7 מ-13, אבל גדולתו העיקרית הייתה עם 19 זריקות פאול. הוא קלע – להפתעתי – רק 14 מהן – אחרת ההפרש היה עוד גדול יותר.

הרבע הרביעי הסתיים 13-40 למיאמי היט, ההפרש הגדול ביותר לרבע אחד בכל תולדות הסיבוב השני של הפלייאוף בכל הדורות, וזה כשיאניס שומר אישית על ג'ימי באטלר כל הזמן.

אז ההגנה שאמרו עליה שהיתה הטובה ביותר ב-NBA מתגלה כבלוף אחד גדול. היא הפכה לגבינה שוויצרית שהכל חודר דרכה.

9) אמרו שיאיניס "יכול לשמור על כל שחקן ב-NBA מהנמוך ביותר עד הגבוה ביותר". ובכן, רבותו, על ג'ימי באטלר הוא לא מסוגל לשמור.

10) הדבר המדהים ביותר אצל ג'ימי באטלר הוא שאפילו אם אין לו סטטיסטיקה מרשימה; אפילו שהוא לא מעופף; אפילו שהוא בקושי מדנקק, ואפילו שהוא קולע שלשות בינוני – לפתע המשחק מסתיים והוא עם +- של 23+. לפתע הוא גיבור הנצחון. במחצית הראשונה הוא היה ממש, אבל ממש אדיש ובקושי נראה. במחצית השנייה הוא היה המרכז של המרובע באטלר-אדביו-דראג'יק-קראודר שחיסל את הבאקס – אולי בנוק אאוט.

11. אני חושב שכבר כתבתי אתמול או שלשום שאדבאיו הפך להיות אחד משחקני הפרונט-ליין הטובים בליגה. הוא קלע 20 ב-7 מ-8 ו-16 ריבאונד. הנט שלו היה 16+. הוא היה מבצר הגנה, אבל מבצר הגנה היודע גם לתקוף, למסור, לעזור, ולהיות בכל מקום בו ישנו כדור חופשי וצריך אדם שיייקח אותו. הוא הופך ממשחק למשחק להיות יותר ויותר שחקן שאני לומד להעריך ביותר. איזה נכס עצום למיאמי, ושוב – העין והתחושה של פט ריילי המצליח שוב ושוב למצוא שחקן שכל האחרים חושבים שהוא אחד מיני רבים, וריילי יודע שזה לא כך. שיש בו משהו מיוחד מאד.

12) מילווקי היא הקבוצה המשעממת, מרובעת, שמרנית, שמשחקת היום כפי ששיחקה אתמול, וכפי ששיחקה משך כל העונה. מיאמי מפרקת אותה ואתה לא רואה ולו את השינוי הקטן ביותר בקבוצה: שום NEW LOOKS, ושום רעיונות חדשים. אני לא רוצה עכשיו לחשוב במקום בודנהולצר, אבל כשהקבוצה שלך לא מתפקדת, אתה מצפה לראות איזה שינוי. אולי לתת ליאניס לשחק כסנטר, 48 דקות, ולא 31.5 דקות ממוצע כפי שהוא משחק?

13) טוב, אחשוב עבור בודנהולצר. אני עולה למשחק הרביעי עם יאנטיס בסנטר, ברוק לופז פאור פורוורד, מידלטון בסמול פורוורד, פט קונאוטון בשוטינג גארד, ודונט דיביצנצו כפוינט גארד. דיביצנצו היה כוכב על בוילנובה האלופה, וקונאוטון היה כוכב אדיר בנוטר-דאם, עם משחקים של 35 ו-40 נקודות. שניהם פקחים וקלעים נפלאים, ונגד הלבנים של מיאמי – דראג'יק, דאנקן רובינסון, וטיילר הירו אתה לא צריך מהירות מ–יודע-מה. הם היו שחקני קולג' טובים בהרבה מרובינסון והירו. אז נסה אותם פור גאד סייק. הם מסוג הלבנים הקשים שלא יוותרו על שעל. בודנהולצר נתן היום כמה דקות לשחקן וילנובה. שחקן נוטר-דאם ראה רק ספסל.

נסה, עשה משהו.

14. איך זה שיאניס משחק בבאקס כבר שנים, ואין כמעט כל שיפור בג'אמפ שלו?

15) בודנהולצר, הקשב: זה פלייאוף. זה הסוף. עם כל הביקורת על מיאניס הוא עדיין אחד הטובים ב-NBA. אז מה אתה נותן לו לשחק 31.5 דק' למשחק? הוא ומידלטון צריכים לשחק 40 דקות לפחות למשחק. אין כאן מחר. בודנהולצר לא מאמן כאילו אין מחר. הוא מאמן כאילו אלה עוד משחקי ליגה. כשג'יימס הרברט מ-CBS ספורט שאל אותו איזה שינויים הוא עומד לעשות https://www.cbssports.com/nba/news/will-giannis-antetokounmpos-bucks-stop-here-how-heat-other-teams-are-pinching-milwaukees-schemes/ הוא ענה:

“We kind of do what we do, and hopefully it’s good enough.”

לא. זה לא מספיק טוב. אם לא תעשה משהו מיד אתה עף 4-0 וחוזר לעיר הגבינה.

15) משהו דפוק מהראש כשהשחקן שהוביל את כל הקבוצה לרקורד הטוב ביותר בליגה הוא עתה אחת הסיבות לנפילה הגדולה של מילווקי באקס. משהו כאן לא עובד נכון!

16) אני לא מאמין ממש איזו רמת משחק נפלאה מראה גורן דראג'יק. הוא משחק בסדרה זאת את הכדורסל הטוב בחייו!

17) אני חייב לחזור לבאם אדאביו. אגיד זאת באנגלית, ברשותכם:

Adebayo brought the Heat a tantalizing new energy

לא היה להם סנטר כזה מאז אלונזו מורנינג, ואם עלי לבחור עתה בין השניים, אני בוחר ב-'באם' לפני הבהוב העין הבא. הבנאדם הוא FULL OF FIRE. היה להם את 'המרחף'. היה להם את אנדרסון המטורף , ועוד כל מיני כאלה כמו ווייטסייד. אבל סנטר שהוא גם מעולה בהגנה וגם מעולה בהתקפה לא היה להם אולי אף פעם. שקיל אוניל ב-2006 היה הכבר איטי מדי. יתרון גדול מאד של אדבאיו היא ראיית המשחק שלו, ויכולת המסירה שלו. לעתים אני רואה בו סנטר שהוא גם פוינט גארד.. ישנם לו אינסטינקטים של פוינט גארד והוא הביא למיאמי היט DIMENTION חדש שאף פעם לא היה להם.

אגיד לכם דבר שיישמע מוגזם אבל ישנו מצב שהוא נכון: באם אדביו הוא כנראה ה-POINT CENTER הראשון אי-פעם.

תענוג.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 86 תגובות

  1. מנחם ככה שכחת את הגאון הסרבי גוקיץ?
    אתה מאוכזב מהבאקס כי אמרת לנו שהמזרח אימתני ושהם ידרסו….
    האמת לכזו חולשה אפילו אני לא ציפיתי אבל הצוות המסייע של יאניס הוא בזיון.
    חוץ מזה ההיט ידעו למה הביאו את קראודר וגם טייטום יסבול ממנו.
    יאניס סתם לוזר עם שחקן טןפ 10 בליגה כמו מידלטון הוא לא לוקח אליפות 😂😂באד עוד כמה ימים מסיים את תפקידו. קיץ הבא הבאקס חוזרים להיות החור תחת שתמיד היו והופכים להיות הקאבס. זה אפילו אותם אותיות.
    יאניס יקח את כשרונו לסאות ביץ או למפרץ העיקר שיהיה ים ויהיה מצחיק אם במקום חינם הוא יכריח את הבאקס לסיין אנד טרייד על דריימונד גרין 😂😂😂😂😂
    רק המחשבה על בלדסו וגרין עם חוזי העתק בבאקס מעלה חיוך ענק על פניי

    1. מעניין , אני לא הסכמתי עם 90% מהסעיפים.
      לדעתי חוץ מהנושא של באם (שהוא ממש לא הפוינט סנטר הראשון), כל הנקודות שהועלו היו מאוד אימפולסיבים וממש לא נכונים

        1. בסוף הכדורסל הוא מאוד פשוט, מילווקי פשוט קלעה מזעזע מהשלוש ולכן מיאמי יכלו להרשות לעצמם לסגור ליאניס את הצבע. לשים את יאניס כסנטר לא ישנה את סגנון המשחק

          1. אבל היא קולעת גרוע כבר שלושה משחקים (לפחות), אז קשה לי להאמין שאין כאן בעיה בסיסית יותר – מאמן, שיטת משחק, רוסטר, מגבלות יאניס, וכדומה. פעם אחת זה מקרה, פעם שניה צירוף מקרים, פעם שלישית זו כבר בעיה אמיתית.

      1. גם אני לא הסכמתי עם הרוב.
        מנחם תמיד אוהב לרדת על המאמנים. מילווקי זו קבוצה של שיטה. אם היו זורקים אותה הם היו סופגים ביקורת מוצדקת, אתה לא הופך חתול לדג.

          1. אני לא יכול לשרוץ באתר כל היום, סורי.
            אני מאמין בשיטת משחק ושאי אפשר לשנות אותה ברגעי משבר.
            כמובן שקיבעון מוגזם זה לא טוב

  2. אחלה טור. מאחר והגנתי השבוע על ראס ועל שאק אז אני מתחיל להתרגל לתפקיד ואגן על יאן(יס).
    *
    להיות לא מושלם זו לא מכה כזו גדולה. שאק לקח אליפויות עם משחק חד מימדי ולמשל בירד ומוזס מלון הובילו קבוצות לאליפות עם אתלטיות מוגבלת.
    התפקיד של המאמן הוא לנצל את מה שהשחקן יכול לעשות.
    יאניס יכול להיות MVP מוצדק שוב ולהוביל קבוצה לאליפות אבל זו צריכה להיות קבוצה שבנויה אחרת ומשחקת אחרת.
    *
    יאניס יהיה סנטר נורא. הם צריכים להמשיך לשמור אותו בחוץ ולדעת למצוא אותו לחדירה כשהשומר עליו לקח צעד הצידה ממנו. אולי לעבור להרבה פיק אנד רולים (יאניס יספוג הרבה התנגשויות, מסכן). פשוט שלא ייכדרר. שיעבור להיות קליי תומפסון שבמקום לשגר את הכדור בקליעה משגר את עצמו עם צעד וחצי.
    מושלם זה לא יהיה והממוצעים ייפגעו בדרך להופעות יעילות יותר. אבל יהיה נחמד אם הוא יפסיק לנסות ליצור לעצמו.

    1. ג'ון, בכל המשחק אתמול לא היה פיק אנד רול אחד משני הצדדים. כולם כותבים "פיק-אנד-רול"…"פיק-אנד-רול"…ואף אחד לא עושה אותו. פיק אנד רול הוא מסירה לשחקן עם הגב לסל ואז פריצה, ואו קבלת כדור או זה עם הגב מסיים בעצמו. אתמול – בשני המשחקים – לא ראיתי זאת אפילו פעם אחת!!!!!!

  3. ספולסטרה ומיאמי בשח-מט לבאקס עד עכשיו. המשחק היום בכלל גמר את הבאקס אחרי שהובילו ב-11 ברבע השלישי לפני הבליץ' של ההיט ברבע הרביעי.
    באטלר היה בקרוז קונטרול שלושה רבעים והתעורר בזמן לגמור את הסיפור. הוא פשוט שולט בסדרה הזו רק מעצם הנוכחות שלו על הפרקט.
    .
    מה שקורה עם הבאקס מזכיר את המקרה של ההוקס בתקופת בודנהולצר. קבוצת ליגה רגילה מצויינת שלא מסוגלת לעשות את ההתאמות לפלייאוף. וזה שעוד יש להם את מי שעומד להיות ה-MVP וכבר נבחר ל-DMVP.
    מיאמי ALL BUSINESS בבועה. הבינו שזאת הזדמנות חד פעמית לאליפות והם באו הכי מוכנים עד עכשיו מכל הקבוצות. יכול להיות שהכשרון שלהם מתישהו יתקל בקבוצה מוכשרת יותר (קליפרס, סלטיקס), אבל השלם אצלם הרבה יותר גדול מסך החלקים.

    1. Michael Lee
      @MrMichaelLee
      This could be the fourth time in six seasons that a Mike Budenholzer-led team went out by losing four straight playoff games. Two of the previous three squads in Atlanta & Milwaukee won 60 games in the regular season.

  4. Hoop Central
    @TheHoopCentral
    ·
    1h
    “I told you. We got some motherf**kers that can ball on this team. Say I’m f**king right. Say I’m f**king right. I told you.”

    Jimmy Butler is on a mission to prove everyone wrong. 🔥🔥
    https://twitter.com/TheHoopCentral/status/1302097569284157440?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1302097569284157440%7Ctwgr%5Eshare_3&ref_url=https%3A%2F%2Fbleacherreport.com%2Fnba

  5. לפי אתרי הסלטיק ניישן הייווארד חוזר בסוף השבוע ויכנס לבידוד 4 ימים לפני שיחזור לקאדר בתקווה שהסלטיקס עדיין יוכלו להשתמש בו.
    התינוק שלו עדיין בבטן של אשתו.

    1. רזי – בקשר למשפט האחרון, שאלה ברשותך ברמה המקצועית נטו, איקסים ועיגולים:
      האם התינוק שלו בטוח בבטן של אשתו או שאולי העבירו אותו לבטן של אישה אחרת?

      1. חחחחחחחחחחחחחחח
        נכון
        הלוואי וזה היה כבר מאחורנו
        בשורה התחתונה אני מקווה שיחזור כמה שיותר מהר לעניינים, בהנחה שרונטו לא מעיפים את הסלטיקס השבוע, ושסטיבנס לא יחזיר אותו ישר להרכב הראשון. הוא יכול להריץ טוב את ההרכב השני ולתת מנוחה לטייטום בראון. פיי כמה חם פה אצלי בחצר, חם והביל ויש מוסיקה מהדירה של השכנים.

  6. תודה מנחם. מעניין.
    במצב של 4 הפרש שעוד עלה ל-6 בערך 8 דקות לסיום בודנהולצר הוציא את יאניס וגמר את המשחק. איפה השכל שלו?
    אני חושב שבגלל המצב הבלתי נורמלי בבועה – נראה חזרה של מילווקי ממינוס 3:0

  7. מדויק לחלוטין דוק (חוץ מהמשפט האחרון ברקע הצהוב).
    אמרתי בעבר שבאם טוב מאמביד – ואני עדיין חושב כך.
    אולי הוא לא יכול לקלוע כמוהו, אבל ההשפעה שלו overall – גישה, הגנה, חוכמת משחק, האסל, מסירה – הופכת אותו לסנטר נעלה על ה-unhappy מפילי.
    הקליעה של יאניס – פעם שלישית שאני שם את הסרטון הזה כאן:
    https://www.youtube.com/watch?v=RHE3X9-WnPs&t
    תראה את זה דוק – זה מטורף.
    הייתה לו טכניקת קליעה מעולה ומישהו בבאקס חירב לו אותה לגמרי – ובכך את הקריירה של המפלץ.

    1. תפסיקו לעוף על אדביו. סהכ נתן כמה משחקים טובים ועונה לא רעה ולא יותר מזה. זה פשוט צעירות להכתיר מלכים אחרי כמה משחקים טובים בליגה שהעקביות בה היא שם המשחק. מעבר לכך אדביו מאוד מוגבל. סוג של דריימונד גרין משודרג. אשך, באמת נראה לך שיש GM שפוי שיקח את אדביו לפני אמביד?

  8. נכון מאוד, מסכים עם הכל בערך.
    תכלס מנחם תמיד החזיק מבאטלר, חשבתי שיותר מדי אבל נראה שצדק כל הדרך…
    דראגיץ' הרוצח השקט, שחקן-על, חכם, קשוח, ווינר במהותו, הייתי סומך עליו בכל מצב.

  9. הזוי התפקוד של הבאקס והררבה כבוד לפט ריילי על המערכת שבנה.
    מקווה בשבילם שיחליפו מאמן יותר מהר מפילדלפיה
    🙂

  10. בודנהולצר מאמן עם ניהול משחק לא טוב
    מילווקי של השנתיים האחרונות ניצחה את רוב המשחקים שלה בהפרש דו ספרתי
    גם העונה היו להם 5 משחקים בלבד בהפרש של סל(הכי נמוך בליגה אחריי גולדן סטייט עם 4 בפחות משחקים)
    הם מגיעים לפלייאוף כשהם לא מורגלים לשחק משחקים צמודים, זאת לא העונה הרגילה שקבוצות בפיגור של 15/20 חושבות על המשחק הבא.
    לגביי הלייקרס, זאת הייתה תצוגת כדורסל גרועה מאוד. הם שיחקו בלי רכז על המגרש, לא ניצלו את יתרון הגובה(שהיה חסרון הלילה), הם נראו כקבוצה מבולבלת מאוד.
    בשביל לנצח את יוסטון הם צריכים הרכב קצת יותר נמוך והרבה יותר חכם.
    לא הייתי שולל לשחק עם לברון או עם דוויס לדקות מסיומות
    חוסר היצירתיות של המאמנים בליגה זה טאבו
    נרס, סטיבנס וספולסטרה יוצאי דופן בתחום הזה

      1. לברון פוינט פורוורד
        הוא פחות אפקטיבי כשהכדור כל הזמן בידים שלו
        הלילה אף אחד לא ריכז בלייקרס, למרות החזרה של רונדו
        ווגל לא יכול ללכת ולשחק ביג סייז אם הגבוהים שלו לא מצליחים לקחת את הריבאונדים מהשלשות של יוסטון

        1. אין דבר כזה פויינט פורוורד. זה קישקוש כמו הפויינט סנטר יוקיץ׳.
          יש רכז שמחזיק בכדור, מעביר את החצי, שולט בקצב, מריץ מתפרצות ומעבר, חודר ומוסר ושומר על הרכז ממול. לברון עושה חלק מזה, בעיקר לאט. כשלוחצים אותו נמוכים (הפעם אלה היו גורדון וטאקר) הוא מתעייף, מפסיק לנהל, תוקע את כולם וגם הפעם תרם 0 נקודות ברבע הרביעי (מול 10 של ראס למשל).
          פויינט-שמעקאר.

          1. אתה אלוף העולם בביטול של אחרים
            יש לך נטייה לקרוא לכל אחד קשקשן, גם שהדברים מדוייקים מאוד(ואני מהיותר מדוייקים שיש)
            הכדוסל הקלאסי של עמדות ברורות כבר לא קיים יותר
            גם הארדן לא רכז פר-אקסלנס
            זה נושא לדיון אחר שאולי חבל להשקיע בו זמן, בוודאי שלא איתך

            1. לא קראתי לך קשקשן. אל
              תיעלב. קראתי כל השנה קישקוש לפויינט לברון ופויינט יוקיץ׳. אתה לא היחידי שאמרת את זה כאן.
              בכל הקבוצות הגדולות היה רכז חזק. אצל לברון לא כי הוא באמת חריג – אבל היה רכז ״קלאסי״ בחמישייה שטיפל בכדור ובלחץ – וגם שמר על הרכזים ממול. למשל צ׳אלמרס. ראינו איך לברון שמר אתמול על הארדן.

            2. בסדר 👍
              נהיה בארדק עם המספור של המערכת תגובות
              בכל אופן אני חושב שהלייקרס לא שיחקה מאורגן.
              כשהכדור בידים של לברון הוא צריך ללעוס כל הדרך לטבעת ולהוציא החוצה לקלעים הלא אמינים ממילא …
              מדוייס אי אפשר לבנות על אגרסיביות

            3. MBK – כשלברון מוביל כדור ומרכז והולך הרבה פנימה ועובד בשביל כולם – הוא עושה את זה מצויין.
              אבל!
              הוא גדול וכבד וזה מעייף אותו. בשביל זה יש רכזים קטנים או יותר קלילים כמו סימונס.
              לברון עובד קשה סתם והגיע גמור לרבע האחרון. תראה איזו זריקה אחורית מביכה הוא השליך על טאקר.
              שיעזוב את העבודה השחורה לרונדו וקארוסו ויתרכז בהוצאה לפועל. עדיף לו וללייקרס.

            4. אחד הרגעים המשעשעים היו שרונדו העלה כדור, אבל לא היתה תנועה אז לברון עשה חיתוך פנימה והחוצה, כלום הוא בא להנד אוף. רונדו הלך לפינה. לברון חיכה עוד כמה שניות. אף אחד לא זז. בשנייה האחרונה הוא העביר לדיוויס תחת שמירה של 2. שאיבד את הכדור.

            5. הלייקרס במצב שב2 הסדרות הקרובות יוסטון וקליפרס היתרון הכי גדול שלהם זה אנתוני דיוויס. כלומר האם הם ישחקו הכי הרבה עליו והוא זה שיכתיב את הטון מה שיביא את השיקצה למעמד של מס 2…..האם הוא יהיה מסוגל להתמודד עם זה?

            6. שמעון – לשחק על גבוה זה מתכון להפסד. נוביצקי היה האחרון וזה קרה לפני 10 שנים. זה משחק של גארדים ופורוורדים. אם היתרון של הלייקרס זה אנטוני דיוויס – הם בצרות. אולי זה יעבוד מול יוסטון רכבת-הרים- רוקטס, אבל בטח לא מול הקריפרים. דנבר עם יוקיץ' יחטפו מטאטא מארץ המטאטאים

            7. דיברתי על יוסטון בעיקר. עזוב היסטוריה הוא אמור לחגוג קל.
              לגבי הקליפרס ב2 הנצחונות של הלייקרס הוא ניגב אותם

          2. הדבר הראשון שדנבר צריכה לעשות זה להפסיק לתת כל התקפה כדור ליוקיץ שירכז ולתת לו להיות סנטר רגיל שמקבל כדור וקולע ולא עומד על קשת ה3 מקפיץ 5 שניות מעלה כדור ומחכה לחיתוך עוד 5 שניות. זה עובד רק בעונה הסדירה בטח שלא מול הקליפרס 4 משחקים.
            לגבי יוסטון הלייקרס צריכים כל כדור להכניס לדיוויס לשחק עליו כאילו הוא הפרנצייז 45 דקות של טחינה הפנים וכל מהלך אמור להתחיל ממנו.
            הנק של השיקצה זה לא בעיה שיקלע מבחוץ צריך לסגור לו קצת את הצבע וזהו יחיו עם זה. הארדן וראס צריכים לתקוף אותם כל הזמן אין להם איך לעצור אותם בשום צורה

            1. בדיוק!
              כל השנה גיא מפמפם מיספרים כמה לברון רכז גדול. לא נראה לי שאנשים פה מבינים מה זה רכז. יש גם עניין של כדרור, מהירות ושחרור מלחץ. הערב יוסטון קבעו ללייקרס את התרגילים של הלייקרס בהתקפה. ווגל קיבל מדאנטוני נוק אאוט. אם אני ווגל – אני מתחנן ללברון שישחק 3, ופותח עם קארוסו או רונדו במקום קולדפליי פלופ.

            2. בדיוק
              תמיד הפריע לי שהחשיבו את לברון כ"רכז"
              זה מספיק מול קבוצות נחותות אבל מתגלה כחיסרון מול קבוצות פחות או יותר באותה רמה.

            3. המאמן לברון צריך לפחות לנסות מה שאמרת…
              הגרופי כבר מאומן בפזצטות יותר מהחברה מהפלמ"ח…

            1. חחחח באמת שיחק הלי רכזים קלאסיים: טים הארדווי, נאש ואליס. גדול אתה איסלנדי ואפילו עוד לא חורף אצלכם…

            2. נקודה
              .
              .
              .
              .
              .
              .
              דה שוט

            3. לחוס באטלר או בראדלי ביל עדיין לא נראה לך בדנבר או "שיפגעו בכימיה הקבוצתית"?

          3. מה זה משנה אם קוראים לזה פוינט פורוורד או פוינט סנטר?
            לברון בכלל עלה ברובטר כפוינט גארד רוב העונה. קשה לי לחשוב עליו כגארד.
            הכדורסל עכשיו באמת הפך לחסר עמדות אבל יש תנאי בסיסי של היכולת לשמור על שחקנים ברוב העמדות. הלייקרס עולם עם שני סנטרים (בסדר AD הוא גם פאוור פורוורד), ביגמן כמו לברון שאם הוא גארד אז טיגריס זה חתולה, וקוזמה שהוא פורוורד שלא ידוע בשמירה שלו. זה מתכון לצרות מול הרוקטס ולא משנה איך יקראו לזה.
            *
            עדיין מהמר שהלייקרס ייקחו את הסידרה. לצערי.

  11. מנחם אתה השווית את באם אדביו עם אלונזו מורנינג?! אתה אולי צעיר אבל חלק מאיתנו ראו את אלונזו בלייב. הוא היה שחקן התקפה אדיר ושחקן הגנה עוד יותר טוב, עם לב ענק. יש לאדביו עוד כמה זוגות נעליים לקרוע לפני שנשווה אותו לאלונזו.

    1. אני באמת צעיר מדי. ראיתי את אלונזו ב'חי' מהמגרש אולי 50 פעם. באם עולה עליו בהרבה דברים, ובעיקר בראיית משחק והבנה, וגם קליעה מרחוק. הוא גם מוסר הרבה יותר טוב. אני אהבתי את אלונזו אבל עובדה שהוא לא היה סנטר של אף קבוצה אלופה.

  12. כבר כתבתי מספר פעמים בשבועות האחרונים שספולסטרה הוא המאמן הטוב ב NBA כיום. ההוכחה: הוא משתמש ביותר שחקנים מכול מאמן אחר בבועה. אני חושב גם שג'ימי באטלר הוא המבוגר האחראי ואדאביו הוא הפתעת הפלייאוף.
    ולבסוף אנא צפו ב 5 המהלכים הגדולים של הערב באתר ה NBA. צפו במהלך מס. 2 ותגידו לי כמה צעדים עשה יאניס עד שקלע את הסל.

  13. מצחיק מה שכתבת על יאניס זה מה שהרגשתי על הלייקרס. שהייתה חסרה הנעת כדור משחקן לשחקן ביחוד בשבילי שהכדור יגיע לגבוהים בעמדה נוחה. האם אנחנו עדים לשינוי בעולם הכדורסל ? שקבוצות שלא מתבססות על גבוה דומיננטי מנצחות קבוצות עם סנטר קלאסי? הרוקטס ניצחו את הלייקרס עם סנטר שהוא למעשה פאוור פורוורד בגובה 6.9 ההיט ניצחו את הבאקס עם פאוור פורוורד שהוא 6.9 דריימונד גרין הוא 6.9 והקליפרס הצליחו להעלים את יוקיץ. גם דריימונד גרין הוא 6.9 שזה למעשה הגובה של מג׳יק ג׳ונסון. מי היה מאמין?? לדעתי האלופה תקבע את איזה כדורסל אנחנו הולכים לראות אבל עד אז נראה כדורסל אחר. שלא הולך פנימה. אני עדיין חושב שאם הלייקרס תשחק יותר סבלני בהתקפה מסודרת יהיה קשה לרוקטס לעצור את הגבוהים שלה אבל קשה לא להיגרר לקצב המהיר.

  14. לא נעים לי להעיר… אבל דריימונד גרין… לא תאמין.. בין 6.4..ל 6.5! הרבה יותר דומה לטאקר. גם האנרגיות דומות ןכמובן זה ההבדל… גם המסה…

  15. תודה מנחם, פגעת בול בניתוח על השמרנות של הבאקס. שני הסנט שלי:
    .
    בשלושת הרבעים הראשונים השלשות של הבאקס נכנסו והם הגיעו ליתרון מכובד של 12 נקודות, אבל העדר התגובות של בודנהולזר לנקודות שבאטלר סחט מהעונשין היו משהו חשוב בהכרעה של המשחק. אחרי שבמשחק הקודם מידלטון לא הצליח לשמור עליו היינו מצפים שבלדסו או מת'יוס יקבלו אותו וזה לא קרה.
    .
    באופן כללי, זה נראה כאילו אין שינוי ממשחק למשחק במילווקי. יאניס שיחק רק 36 דקות במשחק קריטי לעונה של הבאקס והיה לא רע עם 21-16-9, אבל מילווקי לא משתמשת בו טוב בשני צדדי המגרש.
    .
    עד לדקות ההכרעה הוא שמר על ג'יי קראודר ולא על באם אדביו, מצ'-אפ עדיף: אדביו מניע את כל ההתקפה של מיאמי וכשיאניס סוגר אותו השטף הקבוצתי יחלש. כשאדביו יחסום לשחקן אחר אנדטקומפו יוכל להחליף עליו ולהמשיך לתרום ב-help defense. בהתקפה הוא שוב לא הצליח להגיע לזריקות חופשיות בצבע וקשה לי לראות אותו או את הבאקס חוזרים למשחק חמישי. יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון של בודנהולזר על הקווים, ואולי גם של חלק משמעותי מהשחקנים בחולצות הלבנות.

  16. דוק תודה רבה
    ==
    זהו אחד הפוסטים המושחזים והמדוייקים שהיו כאן לאחרונה.
    ניתוח יפיפה של הסדרה בין ההיט לבאקס.
    ==
    איזה כיף לראות את להפלופ עושה "פוינט פורוורד" ומקבל בראש
    0 עגול בנקודות בזמן ההכרעה.

  17. תודה.
    מי שמכיר את ההיסטוריה של דראגיץ' לא מופתע בכלל..
    השחקן על הסלובני הזה אחראי ישירות לאליפות אירופה (2017) של סלובניה, מדינה של 2 מליון תושבים (דונצ'חץ' אחד מהם) תוך כדי תצוגות עילאיות וזכייה בתואר הMVP של הטורניר.
    הנה קישור לhighlights מאז:https://www.youtube.com/watch?v=eRjxHIXu4i8&ab_channel=MickeyMickeal
    הבן אדם כבר 12 שנה בליגה, זכה בעבר בשחקן המשתפר של העונה והוא אולסטאר (2017-18).
    קיצר, לא חושב שדראגיץ' עצמו מופתע, ולא ההיט שהחתימו אותו ב2015 ל5 שנים ב90 מליון דולר..
    מעניין איפה הוא יהיה בשנה הבאה, הוא כבר לא ילד (בן 34)

  18. מנחם, שואל ברצינות ומתוך בורות: איזו התקפה מתוכננת ראית סביב יאניס?
    לי נראה שהתוכנית לגביו זה לתת לו את הכדור להירו-בסקטבול ולזוז הצידה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט