אירועי דיומא – 05.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל / דור בלוך:

ליגת האומות:

דרג א', בית 2:

19:00 איסלנד – אנגליה

21:45 דנמרק – בלגיה

דרג א' בית 3:

21:45 פורטוגל – קרואטיה

21:45 שבדיה – צרפת

דרג ג' בית 1

19:00 אזרביג'ן – לוקסמבורג

19:00 קפריסין – מונטנגרו

דרג ג' בית 2:

16:00 צפון מקדוניה – ארמניה

19:00 אסטוניה – גיאוגריגה

דרג ד' בית 2:

16:00 גיברלטר – סן מרינו

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – המשך הסיבוב השלישי

הלילה יינעל הסיבוב השלישי (שלב 32 האחרונים) של הטורניר בניו-יורק ובכך יגיע לסיומו השבוע הראשון של הטורניר. אמש נערך המשחק הטוב ביותר בטורניר, שהביא עמו תוצאה מעט פחות צפויה. בורנה צ'וריץ' הקרואטי (מדורג 32 בעולם) בן ה-23, שחקן מאוד מוכשר אך לעתים לא מצטיין ביציבותו, הציל שש נקודות משחק וגבר בחמש מערכות (כשהחמישית הגיעה לשובר שוויון) על סטפנוס ציציפאס היווני, שמדורג שישי בעולם. טניסאים מדורגים נוספים שהעפילו לשמינית הגמר הם נובאק דג'וקוביץ', אלכסנדר זברב ודניס שאפובלוב. הטניסאי מס' 1 של ספרד אמנם לא משחק, אך שני בני עארצו העפילו גם כן לשבוע השני של הטורניר: פאבלו קרניו בוסטה, שהגיע לחצי הגמר ב"תפוח הגדול" לפני שלוש שנים, ואלחנדרו דוידוביץ' פוקינה. האחרון, בן ה-21, נחשב לכשרון גדול וזוהי הופעתו הראשונה באליפות ארה"ב (שם משפחתו רומז כמובן על שורשיו היהודיים).
הטניסאיות הבולטות שעלו אתמול לשמינית הגמר הן פטרה קביטובה, אנג'ליק קרבר, פטרה מארטיץ' ואנט קונטאבט.

גברים

דניאיל מדבדייב (רוסיה)-ג'יי.ג'יי וולף (ארה"ב)
דומיניק תים (אוסטריה)-מארין צ'יליץ' (קרואטיה)
– משחקן מסקרן מאוד. הקרואטי הוא אלוף הטורניר לפני שש שנים. כיום אמנם אינו נמצא בשיא כושרו ויריבו, שמדורג שלישי בעולם, יגיע כמועמד לניצחון, אך צ'יליץ' יישאר חזק במשחק אם יצליח להשתמש בחבטות ההגשה המעולות שלו.
רוברטו באוטיסטה אגוט (ספרד)-ואצק פוספישיל (קנדה) – שני שחקנים שיגיעו בכושר מעולה. הספרדי משחק מצוין ולא היה רחוק מניצחון על דג'וקוביץ' בחצי גמר טורנריר המאסטרס שנערך זה לא מכבר. יריבו, שמצטיןן במשחק הזוגות, הפתיע בסיבוב הקודם את בן ארצו, מילוש ראוניץ', בארבע מערכות.
פראנסס טיאפו (ארה"ב)-מארטון פוצ'קביץ' (הונגריה)
מתאו ברטיני (איטליה)-קאספר רוד (נורבגיה)
פליקס אוג'ה אליעסים (קנדה)-קורנטין מוטה (צרפת)
אנדריי רובליוב (רוסיה)-סלבאטורו קארוו (איטליה)
קארן חצ'אנוב (רוסיה)-אלכס דה מינואור (אוסטרליה)
– התמודדות שעשיה להיות גם כן מסקרנת מאוד בין שניים מהשחקנים המוכשרים בסבב.

נשים

סרינה וויליאמס (ארה"ב)-סלואון סטפנס (ארה"ב) – מפגש מעניין בין שתי אלופות עבר. הישגיה של סרינה, שהניפה את הגביע בניו-יורק לא פחות משש פעמים, ידועים לכל. יריבתה זכתה בטורניר לפני שלוש שנים והיא שחקנית נהדרת, אך לא תמיד מפגינה טניס יציב.
מדיסון קיז (ארה"ב)-אליזה קורנה (צרפת)
מאריה סקארי (יוון)-אמנדה אניסימובה (ארה"ב)
ויקטוריה אזארנקה (בלארוס)-איגה סוויאטק (פולין)
סופיה קנין (ארה"ב)-אנס ג'אבר (תוניסיה)
דונה וקיץ' (קרואטיה)-צבטאנה פירונקובה (בולגריה)

קרולינה מוכובה (צ'כיה)-סורנה קירסטאה (רומניה)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 8:

קטע 7 היה אמור להיות סוג של קטע מעבר. בפועל, קיבלנו את אחד הקטעים המעניינים והמשמעותיים במירוץ עד כה. כבר בתחילת הקטע, קבוצת בורה של פטר סאגאן זיהתה יפה את רוחות הצד הערות, ובמהלך אגרסיבי פיצלה את הדבוקה. התוצאה הייתה פיצול לשלוש דבוקות שונות, כשחבורת ה-GC הייתה מלפנים, ורוב המאיצים מאחור (כולל לובש החולצה הירוקה, סם בנט). הקבוצה הגרמנית המשיכה להכתיב קצב רצחני מלפנים, וקיבלה דיבידנד בדמות החזרה של סאגאן לחולצה הירוקה במיאוץ הביניים. אלא שההמשך היה מעניין אף יותר: רוחות הצד המשיכו לנשוב בחלק האחרון של הקטע, מה שהביא שוב לפיצול הדבוקה הקדמית, כשהפעם בחזית משכו קבוצות צמרת כאינאוס, יומבו-ויסמה, אסטנה ו-FDJ. כאן כבר נתפסו מאחור חברי GC נכבדים כפוגאצ'אר, לנדה, פורט ומולמה. אלו לא הצליחו לתפוס את הקבוצה הקדמית, מה שהביא להם איבוד זמן של 1:20 לבסוף. הקבוצה הקדמית הגיעה לבסוף למיאוץ סיום, שבו ראינו מחזה מוכר בדמות עוד הנפת ידיים של וואוט ואן ארט, כשהוא מקדים את אדוואלד בואסון האגן ובראיין קוקאר, בעוד שסאגאן וקבוצתו נראו עייפים מאד מהמאמץ לאורך הקטע. לואן ארט, הבלגי הנפלא, זהו הניצחון השני בטור הנוכחי, והוא כבר אוחז בשישה נצחונות מאז החזרה מהפגרה, ואף נמצא פתאום חזק בתחרות על החולצה הירוקה. בתמונת ה-GC ראינו כאמור נשירה של ארבעת הרוכבים שהוזכרו, בעוד שאדם ייטס עדיין מוביל, ואחריו רוגליץ' (3+), מרטאן (9+), ברנאל, דומולאן, קינטאנה, לופז, פינו ואורן (13+).

*המלצת צפייה* קטע 8 של היום הוא הראשון מבין שני קטעי טיפוס בפירנאים. עד כה, ראינו שניים או שלושה קטעי טיפוס בטור הנוכחי, אך אלו לא היו קטעי טיפוס אופייניים עבור GC. לא כך היום. קטע היום הוא קטע קצר וקטלני (141 ק"מ) שבו נקבל שלושה טיפוסים פירנאים קשים מאד, ביניהם גם הראשון שנראה בטור בדרגת HC (הטיפוס השני לפורט דה באלה). אלא שאת העניין נקבל מן הסתם בטיפוס האחרון לקול דה פיירסור – טיפוס אכזרי גם כן באורך 10 ק"מ ובשיפוע 7.5%. יהיו שתי סיבות מדוע מתחרי ה-GC ינסו להגיע לפסגה זו ראשונים. קודם כל כיוון שהיא מזכה בשניות בונוס, ומעבר לכך, כדי להקדים את מתחריהם לפני הירידה המסוכנת באורך 7 ק"מ, שתסיים את הקטע. העיניים יהיו מן הסתם נשואות קודם כל לפרימוז רוגליץ'. מלבד העובדה שהוא וקבוצתו נראים הכי טוב במירוץ (ובמירוצים הקודמים), מדובר בדסנדר הטוב ביותר בענף, מה שאומר שבהינתן שלא ייקח סיכונים מיותרים בירידה, הוא אמור להחליף את החולצה הצהובה שלו באחת מסוג אחר בסוף היום. היום גם נוכל לראות עד כמה הגמגום של איגן ברנאל וקבוצת אינאוס בתקופה האחרונה הוא אמיתי, ומי מבין שאר חברי ה-GC יישאר בתחרות לעומת מי שאולי ייגמר לו המירוץ היום. אם נוסיף לכך את העובדה שכמה מחברי ה-GC שאיבדו אתמול זמן, כפוגאצ'אר ולאנדה, ינסו אולי להחזיר לעצמם את הזמן האבוד, נקבל קטע שאסור בתכלית האיסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-14:25.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. הטור הזה מתנהל בינתיים בהפוך על הפוך. קבוצת בריחה גדולה יחסית, שכוללת כמה מטפסים מצויינים כזכארין, סקווינץ', קוסנפרואה וגם בן הרמאנס מ-ISN, כבר עם פער של תשע דקות על הפלוטון. לא אומר שזה בהכרח יצליח להם (יש עוד 110 ק"מ עם שלושה טיפוסים קשים מאד), אבל לא נראה שחבורת ה-GC מתעניינת בינתיים בניצחון בקטע.

      1. ברור, זה סתם יבאס וישים כוכבית על המירוץ אם שני רוכבים איזוטריים מהקבוצה של רוגליץ' פתאום יחלו והוא יצטרך לפרוש לדוגמא

    1. ברצינות שואל: על סמך מה אתה אומר את זה?
      כאילו לא מדבר על האוהדים שהיו בשוליים עם המחסומים בינם לרוכבים, אלא על אלו שהיו ממש קרובים עליהם עם דגלים.
      הם היו ממש קרובים, ולא רואה סיבה שלא תהיה שם הדבקה

        1. קראתי עכשיו שזמן חשיפה ממוצע לפי מחקר צרפתי עבור שהייה באותו אזור מצריכה כ-50 דקות שהות משותפת, מה שהופך להיות 10 דקות כאשר הנשא מדבר.
          לאור זאת, זה לא יפתיע אם אוהדים שמעודדים בצהלות, ישחררו יותר חלקיקים של הוירוס בדקה, ואז שתשלב כמה אוהדים כאלו, הזמן יכול להתקצר ל- 2,3 דקות של חשיפה.
          הם עדיין לא היו באזור יותר מידי זמן, אבל זה כבר מתחיל להתקרב, ואם יהיו שיירות ארוכות יותר של אוהדים בהמשך, באלפים, לא יודע אם זה ימשיך להיות קשה מאוד להידבק מאוהדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט