הקונצנזוס / מידן בורוכוב

הקונצנזוס / מידן בורוכוב

השנה הזאת היא שנה קשה, ה COV-ID 19 גרם לנזקים לא רק במישור הבריאותי אלא גם לנזקים נפשיים וכלכלים קשים כשגודל הקטסטרופה טרם ידוע. לחץ גיאופולטי , BLM ועוד. עוד מהימים כילד כשמהדורת החדשות של 9 קטעה את המחצית הראשונה של המשחקים של מכבי תל אביב אני שונא מהדורות חדשות. הסגר תפס אותי במציאות לא נורמלית כשאני מרותק לכל מהדורה אפשרית.

במרץ הליגה נפסקה באחת העונות היותר מעניינות,דווקא בתקופה שהליגה תפסה מומנטום חיובי לפני הפלייאוף, ואז הגיע רודי גובר ומשם הדרך לביטול הספורט העולמי(להוציא הליגה הבלרוסית בכדורגל) הייתה קצרה. כשהליגה חזרה חזר לה חתיכה בחיים. במקום כל השיט החדשותי מצאתי את עצמי עם מנות גדושות של NBA לוריד.

הבועה עובדת ממש לא רע, ביום שמילווקי החליטה לא לשחק הייתי מאוכזב שזה עומד להגמר.

הפלייאוף עובד לא רע עד כה. למרות שיא שלילי של משחקים לסיבוב הראשון במזרח (17 משחקים, שווה שיא של 3 סוויפים בסיבוב הראשון ודווקא אורלנדו שחטפה סוויפ ברוב הבראקטים, הצילה את כבוד המזרח)

במערב לא קיבלנו סוויפים, קיבלנו סדרה היסטורית בין מיטשל למארי כאשר הם היחידים בהיסטוריה לקבוע 2 משחקים של 50+ בסדרה אחת כיריבים, כשמיטשל עם 57 בגיים 1 המטיר את כמות הנקודות ה 3 בהיסטוריה של הפלייאוף וגם קבע שיא של 33 שלשות לסדרת פלייאוף. פורטלנד שרכבה על מומנטום חיובי מהבועה השפילה את הליקרס בגיים 1 אבל ההייטרים חזרו למאורות לאחר הפציעה של לילארד( הוגשה בקשה לעיריית רמת גן להחליף את רחוב אבא הלל לרחוב אבא ה-ללל). הלילה נדע האם יוסטון תתפרק מה שאומר ש OKC תמשיך את אחת העונות הגדולות שלה כנגד כל הסיכויים.

הסיפור הכי גדול של הפלייאוף מבחינתי הוא ההופעה המצויינת של לוקה דונציץ'. בהופעת הפלייאוף הראשונה בקריירה שלו הוא ניפק שלל שיאים להלן הרשימה –

משחק 1 התחיל קצת פושר עם 5 איבודים ב 3 וחצי הדקות הראשונות ואז לוקה נכנס לעניינים וסיים עם 42 נקודות ושיא להופעת בכורה בפלייאוף. לוקה נכנס למועדון מכובד של לברון, מג'יק וטי-מאק(חבר במועדון אבל לא כל כך מכובד) של שחקנים שקלעו מעל 40 בפלייאוף בגיל 21.

משחק 2 לוקה היה פושר במונחי לוקה וסיים עם 28. 70 הנקודות המשותפות בגיים 1 ו 2 הם שיא מאז איחוד הליגות (ABA ן NBA ) לשחקן ב 2 משחקי הפלייאוף הראשונים שלו.

משחק 3 לוקה סיים אמנם עם טריפל דאבל של 13-10-10 אבל נקע את רגלו ברבע ה -3

משחק 4 – משחק הפנתאון של לוקה. על רגל פצועה וללא פורזינגיס הצלע הנוספת והשבורה בדאלאס. דונציץ ניפק הופעה הירואית של 43-17-13 ובאזר ביטר שכל אחד ישאל את עצמו בעוד 20 שנה – איפה היית שדונציץ ניצח את הקליפרס?

בפיגור נקודה הבן אדם עולה לסטפ-בק מסוף העולם או האולם באורלנדו ומעיף אותי לתקרה.

לוקה מכל זווית

דונציץ בסל הירואי קבע גם את הקאמבק הגדול ביותר בהיסטוריה של המאבס בפלייאוף לאחר שהיו בפיגור 21.

משחקים 5 ו 6 תש כוחו ולמרות הופעות של 22 ו 38 נקודות עם 9 ו 9 הוא סיים את הפלייאוף הראשון שלו עם המון ריספקט.

דונציץ אמנם בן 21 וילאמרקאים נראה כאילו הוא נחת מהירח אבל צריך לזכור שמדובר ב MVP של הליגה הספרדית של היורליג ואלוף אירופה עם נבחרת סלובניה.

לוקה שחקן כל כך טוב שהבחירה בו במקום ה 3 בדראפט הולכת להשחרר את סם בואי מהצל של מייקל ג'ורדן מדראפט 84' ולתת סטמפה סופית לכך שדיבאץ , אמנם סרבי חביב והיה שחקן נחמד עם נטייה לאובר פלופינג, אחד ממוחות הכדורסל הפחות מבריקים שעברו בליגה.

דונציץ לא האתלט הכי גדול, לא הקלעי הכי גדול ואני מנסה לחשוב על מילה אחת שתגדיר את הכשרון הענק הזה. הוא הציג כבר בעונתו השניה מספרים של MVP. בגילו ג'ורדן עוד רוסן ע"י דין סמית' בצפון קרוליינה, קובי התחיל לנפק קבלות כשדוראנט רק חלם על פלייאוף ולברון היה לברון.

בספורט אוהבים לעשות השוואת, דונציץ כל כך מיוחד שאין למי להשוות אותו.

כל ההשוואת לשחקנים עושות לו עוול. הוא בדרך לראשמור של הכדורסל ואולי אפילו לרשת את מקומו של היושב במרומיי היונייטד סנטר והאמריקן איירליין ארינה במיאמי – מ.י.י.ק.ל (דפקתי בוקס באימון לסטיב קר) ג'.ו.ר.ד.ן

כרגע לוקה הוא אחד השחקנים שהכי פחות כיף לשנוא, בין אם הוא משחק נגד הקבוצה שלך ובין אם לא צריך לקחת רוורס על מושב הספה להתרווח ולהינות.

אני מסתכל על הדברים שלוקה עושה, המסירות. הריבאודים, הדרך שהוא מוצא את הטבעת. זה משהו שלא ראיתי מעולם. והכל עם חיוך שובה לב.

דונציץ הוכיח שהוא בדרך לטופ, גם האלימות המילולית המגעילה של מונטראז הראל והאלימות המזעזעת של מיסטרפוסי מוריס לא תגרום לי לחשוב שלוקה בדרכו להיות הקונצנזוס.

אני לא הולך להיות אוהד של המאבס אבל אני כל כך מקווה שדונציץ יגמור את הקריריה עם כמה שיותר טבעות, הוא נמצא במערכת כל כך טובה שנתנה לדרק נוביצקי במה ל 21 שנה, לא נן הנמנע שלוקה יקבל שם לפחות 15 שנה עד לחזרה בשנת פרישה באוליפמפיה לובליאנה(או ריאל מדריד). אם זה מה שהוא מנפק בגילו אני רק נותן לדמיון להפליג מה התקרה שלו. ואיך לעזאזל אפשר שלא לאהוב את לוקה דונציץ? – מבחינתי הוא הקונצנזוס

מנחם – אתה חובב אמהות ידוע עוד ממפגש הופס 2013, קבל חומר למחשבה

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אין לי מה לומר על טקסט כזה מלבד הוצאת לי את המילים מהפה. כמי שעוקב אחריו כבר מאירופה (המשפט הזה תמיד נשמע לי כמו המערכון של החמישייה הקאמרית…), הוא גורם לי עונג בכל משחק. אין לי שום צורך לדמיין מה תהיה התקרה, או הקללה המודרנית 'מורשת', שלו בעוד 15 שנה, זה פשוט כיף גדול כרגע.
    הפעם האחרונה שנהנתי מרגע ספורט כמו הסל של לוקה מבלי שהייתי מעורב רגשית בקבוצות, היה בגמר מנצ'סטר ביירן

  2. אין עליו. איך הוא יתאים לי בגולדן סטייט. דאלאס אולי רוצים בחירת דראפט שניה ואנדרו וויגינס תמורתו? אולי גם את דריימונד. אנחנו מפסידים עליהם.

  3. השלב הבא זה לנפק קבלות ב-NBA. הרבה מזה יהיה גם תלוי במאבריקס שיצליחו לבנות סביבו קבוצה נכונה.
    גם סטיב נאש הגאון לא הגיע לארץ המובטחת (בגללו או בגלל הכתף של הורי, תלוי את מי שואלים…) והוא עשה הכל נכון וגרם לכל מי שלידו להיראות טוב יותר ולקבל חוזה גדול יותר.
    דונצ'יץ' הוא אולי הרוקי הכי מוכן שהגיע אי פעם ל-NBA. הרזומה שלו באירופה ובנבחרת זה שמיים וארץ לעומת הקולג'ים. דבר נוסף, זאת הסיטואציה שהוא נפל אליה שהיא הכי טובה שהוא יכול היה לקבל (שזה לעתים אחד הדברים הכי חשובים לשחקן שמגיע לליגה).

  4. קודם שיעבור לLA
    אח"כ שיקבל סיקור שבועי של החציל
    ==
    ואז הוא יעשה מהשיקוץ רול פלייר
    ==
    וחגיגת שמחת אין סוף לLLL
    ==
    טוב לראות אותך פה מידן ותודה.

  5. האמא ממפגש הופס ההוא חרוטה במוחי ולבי. כשבקרתי אותה בעתלית (אני תמיד מוצא תירוצים) מי פתחה לי את הדלת? חוזרת בתשובה שנראית כמו כל חסידה מבני ברק.
    אמו של לוקה מהממת, אבל מה שמפתיע הוא שהמעיטו להראות אותה משך כל העונה.
    מסכים עם הסיכום שלך, אבל מידן, עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) מייקל הוא לא יהיה. אף אחד לא יהיה בימי חיינו.

  6. תודה מידן
    אני מרגיש שהוא קצת כמו מסי בתחילת דרכו – מפתיע, קוסם על המגרש שאי אפשר לדעת איזה טריק הוא יעשה ויגנוב את ההצגה והכי חשוב – פלופר ומתבכיין לשופטים

  7. "התכשיט"
    בכיין ופלופר ועדיין אחד השחקנים הכי כיפיים לצפיה.
    בעיני הוא מג’יק לבן. בדרך הבטוחה לראשמור טפו טפו טפו
    תודה מידן!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט