מחשבות כדורסל של ראשון / רועי ויינברג

הת'אנדר יכולים לצאת מזה?

דברים לא נראים טוב עבור אוקלהומה סיטי שנכנסה לפיגור 3-2 נגד יוסטון, כשההגנה של הרוקטס מצליחה לעצור את הת'אנדר: 80 נקודות, 15 מ-46 מהשלוש (2 מ-21 במחצית השנייה!) ו-11 אסיסטים בלבד לאחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר בליגה. במשחקים הבאים סביר שיקלעו זריקות פתוחות בצורה טובה יותר, אבל עדיין יש דברים שהת'אנדר יכולה לעשות במשחק השישי. הנה כמה דברים שחשבתי עליהם בזמן שראיתי את המשחק:

לתת לדורט לזרוק פחות. אם שחקן לא קולע מהשלוש שלא יזרוק מהשלוש. ההגנה הטובה של יוסטון הובילה את הת'אנדר להרבה מסירות לדורט כשהקבוצה צופפה את הצבע, מה שבולט למשל במהלך הזה:

שלושה אנשים בצבע על אלכסנדר ואדאמס, אחד על פול, אחד על גלינארי ודורט חופשי לגמרי. הוא מקבל את הטיפול של טוני אלן והחטיא 5 שלשות ב-7 הדקות הראשונות של המשחק. אין לו את יכולת המסירה או התנועה של השחקנים האחרים באוקלהומה בהתקפה, אבל הוא צריך לקבל דקות בזכות ההגנה הטובה שלו על הארדן לאורך הסדרה (למרות שהייתה חלשה הערב). נגד קבוצה כל כך ניידת אי אפשר לשחק עם שני שחקנים שלא זורקים מרחוק כמו אדאמס ודורט ביחד. החמישייה של הת'אנדר קלעה 81.3 נקודות ל-100 פוזשנים ב-4 המשחקים הראשונים של הסדרה (50 דקות), כשבמשחק החמישי סביר שהנתון נמוך אפילו יותר. זה מביא אותי לנקודה הבאה.

גלינארי כסנטר מתחילת המשחק. בשני הניצחונות של הת'אנדר הם נתנו דקות לחמישייה מוצלחת עם דניאלו גלינארי כסנטר לצד דורט, שיי גילגיוס-אלכסנדר וכריס פול. השילוב של גלינארי כסנטר משחרר את ההתקפה כשהוא מסוכן מחוץ לקו השלוש ומאפשר לשחקנים האחרים של אוקלהומה ליצור ולהגיע לטבעת בקלות יחסית, משהו ששלושת הרכזים של הת'אנדר לא עשו היום. אוקלהומה יכולה להרשות לעצמה להמשיך עם אותה הגנה של דורט על הארדן בזמן שאלכסנדר שומר על ווסטברוק, בזמן שאדאמס עולה מהספסל נגד המחליפים של יוסטון – אולי ככה הוא ישפיע יותר בדקות בהן ישחק. במשחקים הבאים לא סביר שהם יזרקו ב-28.4% מהשדה בזריקות פתוחות וזמן המשחק המשותף שלהם לא היה משמעותי במיוחד, אבל זה כנראה יהיה יותר טוב ממה שראינו מהחמישייה הפותחת שלהם. יש פתרון נוסף שהם יכולים לנסות בהגנה, גם אם קצת קיצוני:

לתת לווסטברוק לזרוק. במשחק הראשון מאז חזר ווסטברוק קלע ב-3 מ-13 מהשדה, אחרי 44% מהשדה ב-4 משחקי הדירוג בהם שיחק. בארבעת המשחקים של win or go home מאז דוראנט עזב את אוקלהומה ווסטברוק קלע 61 מ-147 זריקות ועדיף לת'אנדר שהוא יזרוק ולא הארדן. זה סותר את ההצעה הקודמת: עדיף לת'אנדר לתת לו לזרוק כשיש גבוה שמאתגר את הזריקות שלו בצבע כמו נואל או אדאמס ויכריח אותו לזרוק מרחוק. הגישה ההגנתית הזאת אולי לא צריכה להיות ברירת המחדל של הת'אנדר, אבל הם כן צריכים לחשוב עליה במהלך המשחק. הסדרה הזאת עדיין לא גמורה.

פורזינגיס נפצע – מציאות חדשה-ישנה

קריסטפס פורזינגיס קרע את המיניסקוס ולא יחזור לשחק בסדרה הזאת. מדובר בפציעה נוספת שמצטרפת לשרשרת הפציעות הארוכה של זינגר, רק בן 25 וכבר אחרי עונה שלמה בחוץ בגלל קריעה של ה-ACL. לא מדובר בקרע מלא ויכול להיות שהפציעה מושפעת מההפסקה והחזרה של העונה, מה שהוביל לפציעות נוספות וגרועות יותר אצל שחקנים כמו ג'ארן ג'קסון ובן סימונס, אבל זה מעלה פעם נוספת את שאלת הבריאות של פורזינגיס בטווח הארוך.

יכול להיות שנראה יותר Load Management מהצד של המאבריקס בהמשך. הוא שיחק ב-57 מ-75 משחקים, קצב של 62 בעונה מלאה, כשבחלק השני של העונה הוא קיבל כמה משחקי מנוחה, אבל גם שיחק 36 דקות למשחק בעונה הסדירה בבועה. בפלייאוף הוא שיחק 36 ו-38 דקות, לא כולל המשחק בו הושעה ואלה בהם לא שיחק. יכול להיות שהוא פשוט לא ישאר מספיק בריא לאורך זמן בשביל להיות מספר 2 באלופה.

הסגנון של פורזינגיס יכול לאפשר לו להפוך למספר 3 באלופה: הוא כמעט ולא יוצר זריקות לעצמו ומתבסס על הנעת הכדור הקבוצתית בשביל להגיע לזריקות. הדבר הקרוב ביותר שראינו אליו בסגנון המשחק הוא דירק נוביצקי שהיה עמיד בהרבה ולא היה צריך לעשות מה שפורזינגיס עושה בהגנה. אולי זה הפתרון של דאלאס – יותר משחקי מנוחה, פחות דקות על המגרש (בעיקר בנפרד מדונצ'יץ') וניסיון להשיג כוכב שני בקיץ של 2021. באותה שנה ויקטור אולדיפו וג'רו הולידיי שחקנים חופשיים כשלקוואי לנארד, פול ג'ורג' וכריס פול יש אפשרות לצאת מהחוזה. לדאלאס יכול להיות כסף בשביל להחתים שחקן על חוזה גדול לצד לוקה ופורזינגיס ויכול להיות שזה הפתרון בשבילה: כוכב שני שיאפשר לה להוריד את העומס מפורזינגיס ויביא אותו בריא לשלבי ההכרעה. ההתקפה של דאלאס הייתה מספיק טובה העונה גם בלעדיו בשביל לאפשר לו להתחיל ניהול עומסים ברמה מסויימת כבר ב-2020/21.

מפתיעי הסיבוב הראשון

חמישייה של שחקנים שהפתיעו אותי לטובה במשחקי הפלייאוף שראינו עד כה:

גארד – גוראן דראגיץ' (מיאמי היט). 22 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים למשחק בסיבוב הראשון כשהוא השחקן הטוב בחלק מהמשחקים של מיאמי ומסוכן מכל הטווחים. זאת הסדרה הטובה של דראגיץ' בקריירה בגיל 34 וגם אם התפקיד שלו יקטן בהמשך הוא אחד הסיפורים הטובים של הפלייאוף והפתעה, כשהוא הצליח לתרום גם בהגנה. ההחלטה של ספולסטרה לפתוח איתו ולהשאיר את קנדריק נאן על הספסל היא אחד המהלכים הטובים ביותר שראינו מצד מאמן כלשהו.

גארד – קנטביוס קלדוול-פופ (לוס אנג'לס לייקרס). הלייקרס שיחקו נגד קבוצת הגנה חלשה במיוחד והצוות המסייע לא היה מדהים, אבל KCP עשה את שלו. הוא קלע ב-40.6% טוב מרחוק נגד הבלייזרס ועשה את שלו בהגנה על מקולום. הוא הגארד הטוב ביותר של הלייקרס עד עכשיו ואולי מספר 3 של הלייקרס.

גארד – מייק קונלי (יוטה ג'אז). קונלי שנים מתעלה בפלייאוף, אבל הבעיות בעונה הסדירה והיציאה מהבועה הורידו את הציפיות אליו. הוא משתלב נהדר בהתקפה של הג'אז, קולע באחוזים מגוחכים מהשדה ומצליח להשתלב גם במשחק ההתקפה של הקבוצה. בשביל זה יוטה הביאו אותו וזה יכול להגמר בסדרת סיבוב שני צמודה, משהו שלא היה לג'אז מאז ימי דרון וויליאמס.

פורוורד – ג'ף גרין (יוסטון רוקטס). ג'ף גרין עם קריירה מעניינת – 908 משחקי NBA כולל קבוצה שעשתה גמר (קליבלנד ב-2018), אבל מצד שני עבר ב-9 קבוצות שונות ולא הטביע חותם משמעותי באף אחת, לא משהו מרשים לבחירה החמישית בדראפט. ביוסטון נראה שהוא מצא בית כשהוא עם 15.6 נקודות למשחק בסדרה בין הרוקטס לת'אנדר, יחד עם הגנה טובה על אלכסנדר, שרודר ופול.

סנטר – ניקולה ווצ'ביץ' (אורלנדו מג'יק). אמנם הודח בחמישה משחקים, אבל זה היה נגד קבוצה עדיפה בהרבה ולא באשמת ווץ': 28 נקודות למשחק ב-50-40-90 לצד 11 ריבאונדים ו-4 אסיסטים מול קבוצת ההגנה הטובה באן.בי.איי, כשאורלנדו סובלת מפציעות ומסדרות רעות של די ג'יי אוגוסטין ואוון פורנייה. מגיעה לו קבוצה טובה יותר, בין אם בתוך המג'יק או במועדון אחר. הוא הראשון מאז נוביצקי ב-2010 שמודח בסיבוב הראשון אחרי סדרה של 20 נקודות למשחק באחוזים כאלה (מישהו מהסדרה של דנבר/יוטה יכול להצטרף אליו: מארי, מיטשל וקונלי ב-50-40-90 עם יותר מ-20 נקודות למשחק עד כה).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה רועי. לגבי קונלי הוא תמיד שם ברגעי ההכרעה. גם בממפיס היה כזה. גרין לגמרי תפס פיקוד על תפקיד הווטרן שעולה מהספסל ומשפיע ביוסטון.

  2. מעניין מאוד, תודה רבה.
    הצעה נכונה לדעתי בנוגע לפורזינגיס, הוא צריך להעטף בצמר גפן לתקופה ארוכה. לא בטוח שהוא אי פעם יממש את הציפיות הראשוניות ממנו, אבל שווה לשמור עליו, כדי לקבל כמה שיותר.
    דראגיץ' הרשים אותי מאוד, אבל לא הפתיע. ידענו שיש לו את זה, השאלה הייתה רק הגיל והסיטואציה הנוכחית. ווצ'וויץ' זו כבר הפתעה בשבילי. לא יצא לי לראות אותו מספיק עד כה, ובסיבוב הנוכחי הוא היה מעולה.
    בקשר לטקטיקה של לתת לווסטברוק לזרוק: עד להודעה חדשה, זו תמיד טקטיקה נכונה, במיוחד מול האופציות בקבוצה (יש מישהו שיעדיף שהארדון יקח את הזקירות האלה? רק אוהדי יוסטון)

  3. 1. גוראן דראגיץ' לא הפתעה. הוא קיבל את החוזה הנוכחי על סמך היכולת בפיניקס. כל הליגה רצתה אותו. הוא אמר: ניו יורק, לוס אנג'לס או מיאמי (וור איי קאן סנד טו סלובניה נייס פוסטקארדס פרום). בסוף התקופה שלו בפיניקס הוא היה יותר טוב מסטיב נאש (לקראת סוף הקריירה של נאש).
    2. ג'ף גרין… לבנאדם יש זרועות של פאוור פורווארד והוא חתול כמו סמול אבל פעם קראתי איפשהו שהמדד +/- שלו תמיד במינוס. איך שקראתי את מה שכתבת, רצתי לבוקס סקור של המשחק אתמול. יוסטון ניצחה ב- 34 הפרש, מדד הפלוס/מינוס של מיודענו מראה: 0 (אפס). אולי יש פה איזה שועל גוגל שיכול לבדוק כמה משחקים מתוך ה- 908 הוא היה במינוס.

  4. הכשלון של אוק' רשום על המאמן. מאז שדוראנט עזב הוא לא הצליח לעבור סיבוב ראשון במערב. יותר מזה, אוקלוהומה נראית רע פלייאוף אחרי פלייאוף, וחוץ מהעונה הראשונה אחרי דוראנט אין לה ממש תירוצים.
    המחצית הראשונה נגמרה צמודה כי שרודר קלע מכל מקום. בשביל הירו בול לא צריך מאמן. כל הקבוצה סיימה עם 6 אסיסטים במחצית, וזו הייתה המחצית הטובה. רק מזה שדורט המשיך לזרוק כאילו הוא דוראנט אפשר היה להבין איזה נוקאאוט הוא קיבל מדאנטוני. דורט, אגב, זרק יותר שלשות מהארדן, וסיים את המשחק כזורק המוביל בקבוצה שלו.

    לא יודע מה הפרס של מאמן השנה, אבל הייתי ממליץ על הרבה אביזרים לבריכה, ככה כל מי שזוכה בו (קייסי ובודנהולצר בשנים קודמות) יוכל לנחם את השחקנים שהוא שולח כל שנה מוקדם מדי הביתה.

    1. זה כבר שנים ככה אז היה את ראס להאשים עכשיו את מי יאשימו את סבאלה פול?
      תראה גם את ה2 הנצחונות הוא חזר מהקבר בכלל לא קשור לאימון שלו יוסטון איבדו הפרשים גדולים כי נרדמו.
      הוא פחות גרוע מברוקס וגנטרי ברמה של בראון בערך.
      שראס יעזוב בילי יראה איזה מאמן אדיר הוא לא יהיה מי שיפריע לו עכשיו יעשה את הבלה בלה אופנס ממכללת פלורידה עם ברואר הורפורד ונואה….הקבוצה שלו באמת נראית כמו הורפורד נואה וברואר.
      עכשיו אדמס יהיה שחקן של לפחות 20 ו12 בהליכה ויראה איזה אולסטאר הוא
      גרמי גראנט אלכס אברינאס וטרנס פרגסון מנפגעי ראס סוף סוף יראו מה הם שווים שאין מי שמסרס אותם ויהיו גם באולסטאר 😂😂😂
      הכל ציטוטים של אנשים פה שפתאום נעלמו….חוץ מהאשך.
      הם בטח יצוצו בסידרה של יוסטון לייקרס להאשים את ראס אם יפסידו….

  5. תודה רועי, כל החמישה אחלה שחקנים באמת
    מסכים לגבי זינגר
    לגבי יוסטון, נראה לי שהם הכריעו את הסדרה

  6. תודה על המחשבות רועי!
    מסכים שהסדרה בין יוסטון לאוקלהומה לא גמורה, אבל לדעתי המצב שם כרגע הוא יותר ״לא לפשל״ עבור יוסטון מאשר ״להשתפר, לשנות גישה ולהפתיע״ מצידם של אוקלהומה. רוצה לומר – כל עוד יוסטון ימשיכו בתוכנית המשחק הרגילה שלהם, ולא יתפסו יום קליעות גרוע במיוחד, הם צריכים ויכולים לקחת את משחק 6 ולהתקדם הלאה.

  7. את פורזי להטריד מהר מהר יש מצב הקינגס יאכלו את הטרייד קחו אפילו איזה באגלי באופן זמני. תמכרו לו את הנאום של מוסד טנש שגם גאלו חזר מ2 acl שהוא יוניקורן שאם יטפלו בפציעה היטב לא יהיו עוד פציעות תראו לו כמה סרטונים של הקליעות מהלוגו לדעתי הם ילכו על זה

  8. אני לא מסכים עם ניתוח מצבו הגופני של פורזינגיס.
    .
    קרע במיניסקוס מתרחש בדרך כלל כתוצאה מסיבוב של הברך. אין לפציעה זו קשר כלשהו לקונדישנינג, מנוחות יזומות, או דקות משחק (מעבר לעניין הסטטיסטי של יותר דקות = יותר אפשריות לפציעה חריגה),
    וזה להבדיל מפציעות לגידים/שרירים.
    .
    להבדיל גדול יותר, זה שקרע למיניסקוס קל יחסית לתקן, ובדרך כלל חוזרים מפציעה זו ליכולת מלאה (עם צורך מינימלי בתקופת שיקום).
    .
    האם יש באמור לקבוע שפורזינגיס יפצע או לא בעתיד?
    ממש לא. זו שאלה שהיא בראש ובראשונה פונקציה של מזל.
    .
    אבל –
    מי שצופה במשחקו של פורזינגיס לאורך השנים, ובמבנה הפיזי שלו, יכול ללמוד שכבר לא מדובר בשחקן השברירי שנבחר בדראפט.
    .
    השורה התחתונה –
    לא מהפציעה הזו אפשר ללמוד משהו על עתידו הבריאותי של פורזינגיס.
    .
    תודה, רועי.

      1. האם אני מחפש טרייד על פורזינגיס בגלל חשש לפציעה?
        לא.
        האם אני מסכים לטרייד על פורזינגיס תמורת שחקן שישפר את הקבוצה?
        ברור.
        האם אני חושב שיש טרייד באופק, כזה שכדאי לדאלאס?
        לא.

            1. בדיוק באתי לכתוב לך אם מוכן על אוברה. אני לוקח את זה בשני ידיים כמנגר המאבס ואני בטוח שגם לא תתנגד יותר מידי לצרף את הגבון לחבילה נכון?

            2. (זה נטו ווישפול ת'ינקינג, כן? היד של פורזינגיס מבחוץ + הגנת הפנים שלו + היכולת שלו לתת דקות כמספר 5 מול מחליפים, הופכים אותו למתאים להפליא לשחק לצד רוביו, בוקר, ואייטון)

            3. אני לא חושב שדאלאס לוקחת טרייד כזה.

            4. הסאנס, דרך אגב, לוקחים טרייד כזה בלי למצמץ.
              שחקנים של 20/10 לא גדלים על העצים, וגם אם כן היו גדלים על עצים, אין כאלו במדבר אריזונה…
              (במילים אחרות – שחקנים עם פוטנציאל אולסטאר לא מגיעים מרצונם החופשי לפיניקס)
              .
              (אין באמור לזלזל ביכולותיו של אוברה. הבעיה אתו היא החוזה הנגמר שלו, והעובדה שהוא לא שווה את הסכום שהוא בדרכו לבקש)

  9. תודה רועי!
    2 הנק' הראשונות שלך על OKC כ"כ צועקות לשמיים שלא ברור מה הסיבות של דונובן לא ליישם את זה. אולי יש גם עניין של אגו בין מאמנים, והוא בכוח מנסה לנצח את השיטה של דאנטוני ולא להתאים את עצמו.
    בלי קשר ל-KP פציע או לא, דאלס פשוט חייבת לנצל את השנים שלוקה על חוזה רוקי כדי לבנות את הסגל שכרגע זה לא זה.
    ואגב, ממש בושה להיות גלינארי, לוקה עם רגל שבורה ויד קטועה היה עושה יותר ממנו הלילה…

  10. אותי דראגיץ' לא מפתיע בכלל.
    הוא שחקן של מעמדים גדולים.
    מי שראה אותו מוביל את נבחרת סלובניה לזכייה באליפות אירופה (והוא הוביל. גם אם לוקה היה השחקן היותר טוב) לא צריך להיות מופתע בכלל.
    כמו הרבה שחקנים הוא יודע שהעונה הרגילה היא… רגילה… ולכן לא משמעותית כל עוד הגעת לפלייאוף בסופה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט