מעורב הופס ליום ראשון (חלק 1 מ-2) / מנחם לס: מלחמת אזרחים חדשה? כלל לא הזוי במדינה החולה הזאת! / מנחם לס

הבנזונה הפך את הבית הלבן לביתו הפרטי, ולבית של הרפובליקנים. אף נשיא אמריקאי אחר לא העז לעשות זאת!

1. מה יקרה אם טראמפ יפסיד בבחירות

האם אי פעם חשבתי שאם טראמפ מפסיד בבחירות, הוא יעשה מעשה מטורף כגון התחלת מלחמה עם איזה אויב מסוכן כמו הסינים, הצפון קוריאנים, או הרוסים (לא הרוסים! טראמפ הוא פודל של פוטין, ופוחד ממנו אפילו כשיזרוק על מוסקבה איזה 'גרעין'). אבל להתחיל מלחמה ללא אישור הקונגרס הוא לא יכול, אז אח"כ חשבתי שאולי הוא יטיל פצצה גרעינית ויתחיל מלחמת עולם – כי לאחד כמוהו לא איכפת להרוס את העולם, העיקר לא לסבול את בושת ההפסד.את שני הדברים האלה הוא לא יכול להתחיל לבדו. 'מלחמה'? הוא צריך אישור קונגרס:

Constitution "vests the power of declaring war with Congress; therefore no offensive expedition of importance can be authorized until they [Congress] have deliberated upon the subject, and authorized such a measure.

אבל טראמפ מחרבן על הקונגרס ועל החוקה.

הטלת גרעין? אני לא יודע כמה שלבים עוברת החלטה להטיל פצצה גרעינית על מוסקבה או בייג'ינג (ואני מדבר על פצצה בעלת הרס פי אלף על זו של הירושימה, שלך תדע אם לא תביא סוף לכדור הארץ). זה יכול לקרות בתיאוריה, אבל לא יקרה כי השלבים עד ההטלה תלויים ביותר מדי אנשים.

בינתיים? אני לא אתפלל כלל אם הוא כבר מתכנן בלילות תכניות של תוהו ובבוהו עם חתנו ג'ארד קשנר (שעד לפני 6 שנים היה יהודי אורטודוכסי חובש כיפה)

2. 'מלחמת אזרחים' שתהיה יותר קרבות רחוב, התלקחות בלתי מאורגנת אלימה, ומערכות בעיירות, ערים, ושכונות עוני

מלחמת אזרחים? היא כבר החלה בקטן. ההצתה כבר קיימת. כל מה שצריך עתה הוא 'דירקטיבה' מטראמפ – מין מילה או קריאה מטראמפ – למאות אלפי הויליג'נטים וחיילי המילישיה המחכים לרגע הנכון לצאת ממחבואם ולבוא להציל אותו (ואת הרפובליקה) כי 'הדמוקרטים המסריחים גנבו את הבחירות, וזה הזמן לצאת לרחובות ולדאוג 'שהסוציאליסטים לא ישתלטו על אמריקה, ייקחו את הנשק שלכם, החופש שלכם, והדגל שלכם'.

זו לא תהיה מלחמה כמו לפני 150 שנה: זה לא יהיה צבא צפוני נגד צבא דרומי. זה יהיה כנופיות רדניקים שייצאו מהיערות שלהם בדרום קרולינה (כמה מהם היו חברים שלי) , קליפורניה, מיין, ושאר המדינות, והכנופיות על אופנועי 'הארלי' עם מטפחות, ווג'ילנטים כמו הצעיר בן ה-17 בקנושה, ויסקונסין, שהרג שני מפגינים.

הם מאורגנים. הם מאומנים. יש להם דרוג ברור של דרגות. הם למעשה צבא ללא מדים. היום עורכי דינו של הצעיר שהרג שניים בויסקונסין טוענים שזה לא היה 'לוקל טרוריזם' אלא SELF DEFENSE. עם A-15? עם מסרים בסלולרי שמעידים שהוא ויג'ילנטי שמטרתו 'לעזור לשוטרים'.

נגד מי הקיצונים הימנייים יילחמו?

נגד היספנים, ונגד לבנים כמוני חסרי נשק, חסרי ארגון, חסרי יכולת להילחם. כמובן גם נגד רוב השחורים. כנראה שלאחוז די גדול של האזרחים יש נשק, אבל 'הנשק' שלהם הם אקדחים מוחבאים בארון. הם לא מאורגנים. כל אחד יגן רק על משפחתו, ביתו ודירתו.

עבור זה בדיוק המיליציות נבראו לפני 100 שנה (אולי יותר): לרגע שיבוא נשיא כמו ג'ו ביידן וינסה לפרק את נשקם. לקחת מהם כל מכונת ירייה, כל 'עוזי', וכל N15 ו-A15: כל נשק שהוא יותר מנשק להגנה עצמית גרידא.

זהו אחד הכרטיסים הראשיים של ביידן. להילחם – ולנצח – את הלובי של חברות הנשק של ארה"ב שיילחמו בו עד נשמתם האחרונה. ולמיליציות אחת האמונות הגדולות שלהם – מצווה ממש – היא הזכול 'TO BEAR ARMS והחוקה לא מסבירה איזה נשק. זה יצטרך להיות AMENDMENT ל-AMENDMENT השנייה שיגביל את הזכות של האזרח לשאת נשק כראות עיניו (המיליציות והרפובליקנים יילחמו גם נגד כל דרישה לבדיקת כושר מנטלי ונפשי לפני שמכירת נשק מאושרת.

זה הדבר הקדוש ביותר למיליציות (וגם לבני החורג קני, בנה של גייל המאמין שהחווה שלו היא עולמו, והוא בעל מצבור נשק בחדר בטחון מיוחד להגנה על החווה, ולהגנה מפני ממשלה שתשלח את פקחיה להשיל אותו מנישקו. אני מכיר את קני. גידלתי אותו מגיל 12. הוא יילחם על אדמתו, ועל זכותו לשמור עליה בכל דרך שנראית לו. ה-NRA הוא חברו הטוב ביותר והוא ייצא להילחם עבורו!

3. מה יהיה עם הצבא?

כשטראמפ יפסיד, הוא עדיין המפקד הראשי עד שביידן מושבע לנשיאות. תוצאות הבחירות ייוודעו רק ב-NOV 4, אבל ה-INAUGURATION של הנשיא הוא רק ב-20 בינואר של השנה הבאה. הווה אומר שטראמפ הוא נשיא 72 עד 78 יום (ימי ראשון, וכו') אחרי שיפסיד את הבחירות.

השבועה של הנשיא החדש היא ב-20 לינואר, והיא ההטכס הרשמי היחיד שהחוקה מחייבת עבור העברת הנשיאות מנשיא אחד לבא אחריו. הווה אומר שמה-4 לנובמבר, היום שטראמפ יידע שהוא הפסיד את הבחירות, ועד ה-20 לינואר – כ-70 יום – הוא עדיין נשיא ארה"ב והמפקד העליון של הצבא.

יש לכם מושג בכלל מה הנזק שנרקסיסט כמוהו יכול לגרום ביותר מחודשיים?

לך תדע מה אדם כטראמפ יכול לצוות על הגנרלים שלו, ומשם הפקודות עוברות לחיילים. ייתכן מאד שדרישותיו תהיינה כה מטורפות שגנרלים יהיו מבולבלים לחלוטין. חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי תשובה למה קורה במקרה כזה. כנראה שהחוקה לא חלמה על מטורף כטראמפ.

אולי יהיה בלגן שלם עם הצבא כשאף אחד לא יודע אם הנשיא הוא עדיין המפקד העליון ואם זה עדיין תקף. אולי טייסים, תותחנים, אנשי שייטות, פשוט יגידו "FUCK IT ALL" ויעלו על מכוניתם (לכל חייל בארה"ב ישנה מכונית במגרש חנייה…) וייסעו הביתה להגן על האישה והילדים, או סתם לחזור הביתה אם הוא חייל בן 19.

כל המשפחה באה לחגוג בבית של טראמפ – הבית הלבן!

עד כמה שיכולתי לסכם מקריאה במקורות שונים, אין אף אחד היודע מה קורה במקרה כזה!

הבלגן, ההיסטריה, הבלבול, המהומה, האנדרלמוסיה ואובדן העצות…אני לא מסוגל לחשוב אפילו כיצד יוצאים מזה.

אני מאמין באמונה שלמה שדונאלד טראמפ יעשה כל מה שהוא יכול לעודד מלחמת אזרחים אם הוא מפסיד בבחירות.

דבר שלא עלה על דעת אף אמריקאי מאז סיום מלחמת האזרחים באפריל, 1865, מתחיל להסתבר לי יותר ויותר כאפשרות אמיתית. אני לא מדבר על צבא נגד צבא כי אין יותר "צפון נגד דרום". זה דמוקרטים נגד רפובליקאים, והם כולם מעורבים באוכלוסיה. זה יתחיל כמהומות, ואז ויג'ילנטים ואנשי מיליציה חמושים יפלשו לערים ממקומות המחבוא שלהם, ותתחיל מלחמת אזרחים שתהיה יותר 'פרעות של אזרחים'

לא קראתי זאת בשום מקום. אולי אני הוזה דבר שכולם חושבים שהוא לא ייתכן בארה"ב, אבל אני יודע שמחשבות כאלה מתרוצצות בראשו כשהוא הולך לישון. כל ערב. אולי אפילו הוא – וכמה מעוזריו הנאמנים עד הסוף מתחילים לתכנן את 'המהפכה'.

כפי שהסברתי, זאת לא תהיה 'מלחמה' כמו מלחמת האזרחים, אבל ארה"ב תהפוך למערב פרוע ואנדרלמוסיה שאין לתאר. כנראה הדבר היחיד שיוכל להרגיע את הרוחות יהיה מאסר מיידי והתגברות על טראמפ.

4."זה לא יכול לקרות בארה"ב"??? מה עם צ'ארלס מנסון? ג'ימי ג'ונס? דייויד קורש? עכשיו לכמה מיליוני רפובליקאים ישנו קדוש חדש – טראמפ!

הנשיא דונלד טראמפ הוא חולה נפש. הוא נרקסיסט. נרקסיסטם היא מחלת נפש של 'מנטל מגליומניה'. לא סתם רגש גדלות אלא רגש התנשאות, יהירות, גרנדיוזיות. פנטזיות של גדולה וייחודיות שהן מעל ומעבר יכולת האדם הרגיל להבין. אחד כמוהו עלול להאמין שהוא ייצור עליון על שאר האדם. יש בו כוח נשגב ונעלה שהוא סקרטלי – קדוש.

חולי נפש מסוגו – בצורה זו או אחרת – היו: ישו, Baháʼu'lláh, מיצה גולם אחמד, קרישנה ונטה, סאן מיאמג מון, מיצה גולם אחמד, צ'ארלס מנסון, שוקו אשרה, דייויד קורש, דייויד שייפר, ג'ים ג'ונס. היו עוד כמה במאה ה-20, ואני מניח מאות בהיסטוריה של האדם.

5. מה היו הקווים המשותפים של כמעט כולם?

וואללה שאני רואה הילה מסביב פדחתו. יישו חדש בבית הלבן…

1)לכולם היתה הרגשה גרנדיוזית של עליונות, למרות שבכל מקרה היה היעדר של הישגים חיוביים ההולמים את הציפיות. טראמם הוריד את ארה"ב על ברכיה: החוב הלאומי יותר מהוכפל; המוניטין שלה בעולם נהרס; ה-WALL ("החומה") שהוא הבטיח ש"מקסיקו תבנה בכספה" – אחת הבדיחות הטובות של המאה ה-21 – ושהוא טוען שהיא כמעט 'מושלמת', ותסתיים בארבע השנים הבאות' היא היום בס"ה באורך של 120 מייל מה-2,000 מייל שהוא אורך הגבול בין ארה"ב ומכסיקו. מומחים טוענים שלסיים אותה יעלה לפחות 75 ביליון דולרים וייקח 80 שנה לסיים בקצב שהוא נבנה. במקומות שונים נבנו גדרות תיל של כמה מיילים במקום 'חומה', ורובן כבר פרוצות.

2) לכולם היו פנטזיות על כוחות על אנושיים, פנטזיות של כוח ו'מבריקות', ואמונה ש'הכל מותר להם'. הפנטזיות שלו מובילות לשקרים שהוא אומר כל כך הרבה פעמים עד שמוחו מאמין בהם. בנאום הסיום שלו BBC דיווח על "22 שקרים ייחודיים".

3) צורך ודרישה להערצה מוגזמת, ולמעשה עיוורת. אמונה שההערצה היא כה עיוורת שכל מה שהוא יספר לאנשי הכת שלו, לאנשי הדת שלו, ובמקרה של טראמפ – כל העם – יתקבל כעובדה ולא משנה עד כמה פנטזיות וגרנדיוזות הן ההבטחות שהוא מבטיח והמצב שהוא מתאר.

4) אמונה בייחודו ולכן זכותו לפריבילגיות מיוחדות – כגון השימוש בבית הלבן לסיום הוועידה הרפובליקנית, ושימוש ב'וושינגטון מוניומנט' – שני אתרים פדרליים שאף נשיא לא השתמש בהם ל'שימוש פרטי' (או מפלגתי).

5) נצלנות המתבטאת בפגיעה באחרים כדי לקדם מטרות אישיות. משך כל הקריירה טראמפ בנה בתי מלון ובתי קזינו בכספים של אנשים אחרים. הוא בנה מגרשי גולף בסקוטלנד עם הבטחות גרנדיוזיות. אתלנטיק סיטי הפכה לשכונת עוני וסמים, משטחי הגולף בסקוטלנד שוממים, והוא הרס את חייהם של עשירים ואנשי עבודה תמימים שהאמינו להבטחותיו ושקריו משך כל ימי חייהם. הוא מסרב לפרסם את מס ההכנסה שלו כבר שנתיים, והוא פתח אוניברסיטה ש-100,000 סטודנטים למדו בה בשנים האחרונות, ותוארה אינו מוכר. הוא לא שווה את הנייר שעליו הוא הודפס. יש לי שני חברים פרופסורים שהוא חייב להם משכורות, ומספר התביעות נגדו כה גדול שאין טעם אפילו לקחתו למשפט.

ג'ימי ג'ונס: אמהות שביאו לו את בנותיהן בנות ה-14 לעשות סקס עם 'הקדוש'

6) העדר אמפתיה: חוסר התחשבות מחלט בסבל של האחרים כדי לקדם מטרות אישיות. ארה"ב מובילה את העולם בכל דבר שלילי בקשר לקורונה. סרובו לחבוש מסיכה, והפיכתה לכלי פוליטי של 'פטריוטיות אמריקאית' (מי שחובש מסיכה הוא לא אחד משלנו, הוא פחדן, והוא אינו פטריוט אמריקאי) גרמו לעשרות אלפי קורבנות מיותרים ובערך 2 מיליון חולים מיותרים. כנראה שמצידו של טראמפ – מי שלא מעריץ אותו יכול לחלות ולמות.

7) הרגשת קנאה אובססיבית באחרים הזוכים להערצה שהוא מייחל לה. אובמה, עם כל הביקורות עליו, הוא אחד הנשיאים המוערצים כאן יותר מכולם. את טראמפ זה מחליא. הוא מאשים את טראמפ בכל דבר גרוע ושלילי (לא משנה שהיו לו ארבע שנים לתקן את המעוות והוא לא נקף אצבע – להיפך – רק ביטל ל-20 -25 מיליוני חסרי אמצעים – שחורים ברובם – את הביטוח הרפואי).

8) הבטחות גרנדיוזיות שאין להן כל סיכוי להתממש, ואז מציאת אנשים אחרים להאשים, וכל שפוטיו מאמינים לכל מילה מדבריו.

9) תשוקה מיוחדת לנשים היפות והבלתי 'מושגות' ביותר העוברות כשיירה את מיטתו כדי להוכיח את גבריותו, את נפילתן בשביו, ואת הסקסיות שלו שאשה לא מסוגלת להתנגד לה.

היום, בניו המפשייר הגעתי למסקנה המפחידה הזאת. מושל ניו המפשייר הטיל חובה על האזרחים לחבוש מסיכות פנים בכל התקהלות. לפני שטראמפ החל את נאומו, כרוז רשמי דרש מכל משתתפי העצרת עבור טראמפ ללבוש מסיכות, לפי החוק. קהל של כמה מאות (אולי אלף או אלפיים) החל לשרוק בוז, וטראמפ הניע ידיו כמנצח של הפילהרמונית כשהקהל החל לצרוח ב-UNISON "פור מור יירס"…FOUR MORE YEARS"…

מסיום וועידת הרפוליקנים אמש ועד רגע זה (קרוב לחצות) מתו בארה"ב 1,305 קורבנות, ס"ה 183,000 מ-5.6 מיליון שחלו בקורונה, וכל האומדנים והסבירויות הסטטיסטיות מנבאות על 375,000 קורבנות עד ה-31 בדצמבר. כבר כתבתי שבארה"ב הקורונה גובה פי 6 קורבנות מהמדינה המערבית הנחשלת ביותר במלחמה נגד הנגיף וטראמפ עומד שם על הבמה ומחייך מאוזן לאוזן כאילו הוא מין קדוש שעוד 183,000 פגרים, פחות 183,000 פגרים (רובם אמנם קשישים כמוני, אבל מתו כתוצאה ישירה מהנגיף!!!, והיום באטלנטה מת ילד בן 3 מ-COVID19) הוא עניין צדדי שלא מעניין אותו.

קראו את השלט: "AN APPEAL TO HEAVEN"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 139 תגובות

  1. חחח מנחם מאיפה אתה מביא את ההזיות האלה? אם טראמפ יפסיד הוא יחזור לעסקים ויטטרש על ביידן ובטח יכתוב עוד איזה ספר לעשות עוד כמה מיליונים.
    גרעין? 😂😂😂
    יש יותר סיכוי שמי שיצא עם הנשקים ויחסל לבנים כמוך זה המקופחים…
    Blm זה לא צבא? בזיזות שדידות פגיעה בפרנסה כאוס. מהם אתה צריך לפחד.
    טראמפ רק מנסה לגרום לך להרגיש בטוח מפניהם לפני שיתפרצו לביתך ויבזזו אותך.
    למה לא נותנים לו פרס נובל? הוא השיג שלום וחיזק קשרים עם הסעודים. אחד כזה אפילו צריך לקבל פסל לראשמור.
    זה לא יפה שהפרוגרסיבים שנתנו לאובמה לא נותנים לו.
    השיקצה נפגש עם אובמה ראית? 😂😂😂 אותו הדרעק בדיוק לקח ממנו "עצות" חחח
    ואת מי הוא לקח איתו? את חברו לסירת הבננה שהיום נראה כמו אובמה מול הארדן😂😂
    מה עם גורג היל מסכן? ארגן את כל המרד ובסוף לברון נפגש עם אובמה? לא מגיע לגורגי?

      1. ייפ דוקידוק
        מת על שמעון
        חוש הומור צ׳ק
        סריטות צ׳ק
        פה ג׳ורה צ׳ק
        אנטי פקצות צ׳ק
        נגד הזרם צ׳ק
        גווווווווו שמעון

  2. בטח שאובמה נערץ חחח הוא שחור מהמקופחים. חייך יפה ואמר להם מה שהם רוצים לשמוע יס ווי קן. מי אוהב את אובמה? הפרוגרסיבים מהוליווד? לברון? אופרה? ביונסה? 😂😂

  3. וואו מנחם זה אחד ההזוים שיצאו לך.
    בנתיים מי שמשתולל ברחובות אלה לא תומכי טראמפ.
    בעיית הנשק בארה"ב היא חוצת מגזרים.
    לטראמפ יבעטו בתחת יותר מהר ממה שתספיק לכתוב מעורב אם הוא יפסיד בבחירות וינסה לעשות שטויות.
    מכל הפחד שאתה מעלה אתה אם כך אמור לרצון בניצחנו בדביל להימנע מכל הכאוס הזה. אה, רגע, אם הוא יזכה גם יהיה אסון גדול, בעיה קשה.
    אל תדאג יותר מדי מנחם, עם איך שזה נראה כרגע ביידן הולך להפסיד.
    הצרה שלכם היתה ונשארה שאתם צריכים לבחור בין שתי אופציות גרועות ביותר, האשליה שלך שעם ביידן יהיה יותר טוב היא ילדותית מאוד ואתה פשוט יכול להיזכר בבלאגן שעה אובמה במזרח התיכון בשביל להבין שאין ערובה לכלום.
    אני לא יודע אם ישו היה באמת אדם אמיתי אבל כל התיאורים של מושיעי עמים ולידרים דתיים בעבר מתארים דמויות עם הפרעות נפשיות מסוגים שונים. לילי תוכל לספר לך מאילו הפרעות סבלו משה, אברהם, יעקב, מוחמד הפרעונים כל מלך וכל קיסר כולל זה שמנהיג את המדינה שלנו כיום.
    הסיבה בגללה בני אדם כל הזמן נלחמים וחיים באי שקט היא כי תמיד מנהיגים אותם סוציופטים לאורך כל הדורות.

    1. תמיד יותר קל לדבר על מה שרחוק ממני פיזית… אשך אתמול בפעם הראשונה בחיי הייתי בהפגנה בבלפור … עכשיו חוויתי מחאות גדולות והייתי בהפגנות גדולות בחיי הקצרים ובעיקר זו של קיץ 11 (עת הייתי סטודנט) שנגמרו בלא כלום… במקרה של ביבי אני לא אופטימי מאוד שמשהו ישתנה בבחירות הבאות אבל זה שונה מכל מחאה שהייתה כנגדו עד היום. צעדתי אתמול מגשר המיתרים לבלפור עם עוד כמה אלפים ,יש במחאה הזו ערב רב של אנשים , זו אולי פעם ראשונה במחאה נגד ביבי שיש בה גם אנשים שמצביעים לו ומספרם הולך וגדל. אנשים פוקחים עיניים ורואים שביבי מתעסק כרגע רק באיך לברוח מאימת הדין ולמוטט את כל מוסדות החוק שאמורים לפקח על פעילותו ועל האיזון העדין מאוד שעוד נשאר בדמוקרטיה הישראלית. לא מעניין אותו לנהל את המשבר הבריאותי- כלכלי, לא מעניין אותו לדאוג לשגרת חיים שפויה בעוטף עזה ובטח לא מעניין אותו לעמוד אפילו בהסכמים שחתם עליהם לפני 3-4 חודשים. הוא עסוק כהרגלו בסימון חצי מהעם כסמולנים, בוגדים ,אנרכיסטים, הוא עסוק ברדיפה של גורמי אכיפת החוק , לא ממנה מפכ"ל כי כמובן שזה משרת אותו.. אני חושב אפרופו מה שמנחם כתב שבישראל מלחמת אזרחים מעולם לא נראתה כמשהו שיכול להתרחש כמו היום. וקדימה תגובות על מחאה ממומנת וכו'…בעוד 3,2,1

      1. למישהו יש ספק שזו מחאה ממומנת, ובעלת אג'נדה שמאלנית?
        של כמה משועממים שאין להם הודו ומה לעשות בחופשת סמסטר, אז הולכים להפנינג בבלפור. אה גם יש המון מובטלים שמשעמם להם.
        *האמור לעיל לא בא לנקות את המואשם בפלילים מהדברים שעשה.

            1. בדמוקרטיה השלטון לא נמצא אצל מי שיותר חכם. בדרך כלל ההיפך.

        1. כמה מובטלים משועממים??? כרגע יש כאן לא מעט אזרחים שעבדו עד הקורונה, משלמי מיסים שאין להם פרנסה ובאמת חיים בחרדה כלכלית אמיתית. זה הרבה יותר מזה. כנ"ל צעירים משועממים? אלו באמת אנשים בשנות ה-20 תחילת ה-30 לחייהם שלא רואים אופק כרגע .. זו התייחסות מאוד מזלזלת.. ואי אפשר להפריד את הדברים הללו מהמעשים של נתניהו. כל ההתנהלות שלו כרגע סביב השרדות פוליטית ונסיונות לחמוק מהתייצבות למשפט. האיש לא מנהל את המדינה ,זה לא מעניין אותו וזה פוגע במצביעים שלו לא פחות מבמצביעי מתנגדיו.

          1. אל תאכיל את הטרול, אסף. חבל להתייחס לתגובה כזו מזלזלת, מטופשת, חסרת הבנה ורגישות.
            כל הכבוד שהיית בבלפור, נקווה שמתישהו המדינה הזו תתרפא מהקיטוב הנוראי שבו היא שרויה (וזה לא נרטה באופק).

          2. "ואי אפשר להפריד את הדברים הללו מהמעשים של נתניהו. כל ההתנהלות שלו כרגע סביב השרדות פוליטית ונסיונות לחמוק מהתייצבות למשפט."
            מה הקשר בין הדברים, אני חושב שנתניהו מתנהל רע מאוד בקורונה.אבל זה כי הוא חרדתי(כמו רוב מנהיגי אירופה).
            הרי על טראמפ יוצאים בגלל שהוא נגד ההגבלות של הקורונה.
            שוב,יש לכם בעיה עם נתניהו,מעולה(גם לי יש). אבל הניסיון לתאר את המחאה הזאתי "עממית" "א פוליטית" ודברים כאלו.

            בא נשאל – מה הפתרון שאתה מציע למשבר הקורונה. ואיך הזזת נתניהו תפתור את הבעיה.
            יש פה פרדוקס,הרצון ליצור שיח אמיתי על עקרונות,ומצד שני להיות אישית נגד אדם אחד.

            1. הזזת נתניהו קודם כל תדאג (לפחות זמנית) לכך שלא יהיה ראש ממשלה שעומד בפני שלוש כתבי אישום איתם הוא מתמודד בבית משפט ובהם רוב זמנו מושקע(וגם אם עשירית מהזמן שלו מושקע בהם זה יותר מדי עבור ראש ממשלה שזה כביכול גם ככה תפקיד שאין לך זמן בו לכלום)

        2. מה זה משנה ממומנת?
          אני ועוד אלפי סטודנטים (ואזרחים* מגיעים כי היא מחאה אמיתית מבחינתנו – למי אכפת מי משלם?
          הפרדת דת ומדינה, שיוויון לקהילת הלהט"ב, אלימות שוטרים, הזניה של הממשלה – כל אלה דברים שמפריעים לנו באופן יומיומי.
          פאק איט, לא רק שאסור לי להתחתן בארץ, אם כבר טסתי לחול והתחתנתי שם – אני חייבת לעבור מול הרבנות על כל אינטראקציה הקשורה לנישואים.
          אסור לי לאמץ.!!
          וכל אלה דברים עוד מלפני הקורונה.
          תוסיף לזה את אנשי התרבות שמפסידים מיליונים כל חודש, העסקים הקטנים שנסגרים על ימין ושמאל ופותחין דלת לטייקונים רק לגדול יותר (הזיה מה שקורה פה בירושלים, יש קבוצה של אנשים שפשוט קונה כל עסק שנסגר אחד אחרי השני) ואני יכולה להמשיך עוד שעות.
          אז אולי ההפגנה ממומנת אבל המקום שממנה היא מגיע אמיתי לגמרי.
          כי נמאס לנו. פשוט נמאס.

          1. נו אז בסוף זו הפגנה נגד השלטון,מהצד השמאלי. הכל טוב,אני תומך בזכות להפגין, אבל למה לנסות להתכחש לעובדות?
            אני חושב שזה פייק מגיפה,ונתניהו מתנהל בצורה רשלנית בקורונה.
            בלי קשר אני חושב שמנהיג של עם ישראל צריך להיות בעל יושר,ואמות מידה מוסריות. אבל המטרה של ההפגנות,זה רק לא ביבי. תפיסה דיי ילדותית.

            "הפרדת דת ומדינה, שיוויון לקהילת הלהט"ב, אלימות שוטרים, הזניה של הממשלה – כל אלה דברים שמפריעים לנו באופן יומיומי."
            אני הצבעתי למפלגה היחידה שאצלה היה כתוב במצע להפריד דת ומדינה, לא עבד. אבל למעט המפלגה הזאת,כל מה שכתבת זה דברים שהשמאל תומך,זכותם. אבל תרשו לי לפקפק "במחאה א-פוליטית"

            1. תגיד את זה לאלפי מצביעי הימין שמגיעים לבלפור.
              כן – אלפים של מצביעי ימין שמגיעים למחות.
              שיוויון לקהילת הלהט"ב זה עניין של שמאל? אתה רציני איתי???
              אתה יודע כמה הלהט"ב מצביעי ליכוד אני מכירה באופן אישי?
              שיוויון להט"ב זה אינטרס לאומי, ממש לא של צד פוליטי מסויים.
              בנוסף –
              רק מצביעי שמאל מובטלים?
              רק מצביעי שמאל פושטים רגל?
              רק מצביעי שמאל חיים בעוני?
              .
              ההפגנות אולי ממומנות ואולי לא, את זה אני באמת שלא יודעת וזה ממש ממש לא מעניין אותי.
              לא אותי ולא את אלפי האנשים שמגיעים להצביע ברגליים.

            2. זכויות להט"ב בשיח הישראלי העקום, זה שמאל.
              אני בטוח שאין" אלפי מצביעי" ימין בבלפור, למרות שזה לא הנושא.
              האם ההפגנות שינו את השיח במדינת ישראל?
              האם נוצר דיון ציבורי(חשוב מאוד) על מה ההבדל בין חוק למוסר? (הרי החוק מתיר לרוה"מ לכהן תחת כתב אישום, אולם לפי דעתי המוסר החברתי, אמור לגרום שדבר זה לא יתאפשר), והאם זה נובע גם מבעיות שיש במערכת אכיפת החוק(שממש לא חפה מטעויות) [האם יש צדק בבית המשפט, ראי למשל את עדותו המצמררת של חן קוגל, כיום המנהל של אבו כביר, על תיק זדורוב, שבו הפרקליטות ממש הלכה אימים על הפתולוגית מאיה פורמן, שתשנה את חוות דעתה, שיתאים לעדות זדורוב].

              ועוד הרבה דברים. ההפגנה הזאתי, לא יוצרת את זה.
              נניח ביבי יעוף, ויעלה לפיד(פחד אלוהים), מי ימנע מהמימין לעשות אותו דבר, או חרדים וכדו'.
              את מבינה, בשיטה בארץ רקובה, ולכן צריך לשנות את השיטה.

              לדעתי רק חברה חופשית, וליברלית תפתור את רוב הבעיות האלו. לצערי האלטרנטיבה החופשית היחידה, נמחקה מהמפה הפוליטית, ונשארנו עם מפלגות שבעיקר כופות(מימין ומשמאל). אני למשל הבנתי, שצריך לחזק את התפיסה החופשית במדינה, ומשקיע את מעט זמני הפנוי, לקריאת ספרי מחשבה ופילוסופיה מדינית של חופש.

              #למה_זהות.
              נ.ב
              אין דבר כזה זכויות, אם אתה רוצה משהו, תצטרך להשיג את זה בכח.

            3. לא באמת. אתה באמת אחד מהאלו שחשבו שזהות בעד הפרדת דת ומדינה?
              ⁦🤦🏻‍♂️⁩

            4. זהות היתה בעד הפרדת דת ומדינה.
              העניין שקשה לך להאמין בזה, כי מבחינתך כל דתי הוא מטיף שרק רוצה להשתלט על המדינה ולכפות.
              אתה רואה את הבעיה, חוסר היכולת לצאת מהמציאות שיצרת לעצמך, ולשנות את תפיסת העולם שלך.
              הייתי עם מספיק אנשים בזהות, גם כאלה שכתבו את המצע, גם בחוגי בית עם משה, גם כם מתמודדים נוספים שרצו ברשימה.
              זהות היתה בעד להפריד דת ומדינה. כלומר, שלאזרח מהשורה(להוציא הממסד) לא תיהיה אינטרקציה בכפייה עם הדת.
              זה היה כתוב במצע במפורש.
              רק שנאת/פחד דתיים גרמה לך לחשוב אחרת.
              גם זהות המפלגה שהיתה הכי מטיבה עם הקהילה הגאה, אבל שוב אותו דבר.

            5. זה שהרבה ליברטריאנים נפלו במלכודת השקרים של פייגלין לא אומר שמה שהם האמינו שהמפלגה מייצגת זה מה שהמפלגה מהאמת יצגה. אז כן, הרבה מהתומכים והפעילים של זהות בזמנו היו אכן אנשים שהיו בעד כל החרויות הנ"ל אבל הם היו צריכים להתעלם מחלקים נרחבים מהמצע של זהות כדי להחזיק באמונה זו.
              מאז הרבה מהם התפכחו וראו מה פייגלין באמת מוכר ועזבו וחלק עדיין במלכודת.
              זה לא מקרה שהתמיכה העיקרית של פייגלין היא מהימין המשיחי ולא מאנשים שזכויות הפרט הן אבן היסוד של תפיסת העולם שלהם. זה פשוט שרוב האנשים האלו ראו וקראו מה פייגלין באמת רוצה ועל מה הוא באמת חולם בלילות.

            6. לא כל כך אהוב.
              בשיח העקום והמעוות שלך אולי השיח הלהטבי הוא שמאל.
              אבל הוא בהגדרה לא.
              יש להטבים על כל הקשת הפוליטית וכבר יצא לי לפגוש כאלה שהצביעו לסמוטריץ ודומיהם.
              הבעיה היא אנשים כמוך שהופכים הכל לשמאל נגד ימין.
              די אנחנו כבר לא שם, מזמן לא שם.
              יש שמאל, יש ימין ויש אנושיות בסיסית ומוסר בסיסי.
              החלטה שלך איפה להכניס את זכויות הלהט"ב.
              ד"א – את פייגלין אני מכירה אישית, למדתי עם הבן שלו בתיכון הדתי ביחד (סופרייז סופרייז).
              אז לא.
              הפרדת דת ומדינה זה לא הוא.
              מצטערת.
              (מצד שני, אבא שלי סגן ראש עיר באחת העיריות בדרום ודוחף ממש לתחבורה ציבורית בשבת – ככה שאתה צודק, יש דתיים שרוצים הפרדת דת ומדינה – לא פייגלין הפופוליסט, לא באמת לפחות.)

            1. אני מצטער, אבל חפרתי עם זהותניקים על ההזיות שלהם מספיק זמן מהחיים שלי. באופן מפתיע, עם כמה שזה היה כיף ומצחיק בזמנו, זה נושא שהגעתי בו למיצוי.

            2. רק שתדע שמשה והצדיקים שלו חסידי זכויות וחופש הביטוי חוסמים בכיף ובתאווה אנשים שמפריעים להם למכור את השקרים שלהם ללא הפרעה.

            3. Netanel Eisdorfer
              לא מבין את המושג ליברלי. ומראה בעיקר בורות. (אם זה אתה כתבת את זה,אז אל תתייחס לבורות)
              אקצר ואגיד,שליברליות אמורה להתבטא בחיי *הפרט* של הפרט(מפתיע) כלומר לחיות איך שבא לו,בלי שיכפו עליו דברים בכח אך זה לא אומר שלא יהיו השלכות למעשיו,ופחות בהתנהלות של החברה. וראה בחיבור הנהדר "על החירות" שבו ג'ון סטיוורט מיל דן בזה. (בדיוק סיימתי אותו, אז עושה לי שיווק,ממליץ בחום לכל אדם[למעט קומוניסטים])
              Sharon Strimban
              מעלה נושא *חשוב מאוד*. אך רוב טיעוניה רגשיים זולים,ואינם שכליים,ולכן קצת קשה להתייחס לזה.(אם את כתבת את זה,אז תתעודדי שלוגיקה זה חרא קורס,ואין לו שום קשר ללוגיקה,אז מי צריך טיעונים שכליים בכלל,שאפשר לעבוד לפי הרגש)
              בקצרה,מדינת ישראל אמורה להיות מדינה יהודית. אולם יש בעיה בהגדרה הדתית(שנתפסית על ידי חלק נרחב מהעם),לבין ההגדרה בחוק השבות. דבר זה איפשר לאנשים שלא יהודים על פי ההלכה לעלות לארץ.
              מה עושים? אני בעד גיור לקולא,אשר יתחשב במצב הבעייתי,ויאפשר לאנשים שנצלו את הבאג הזה להיחשב יהודים גם על פי ההלכה.
              בכל מקרה זה לא כזה פשוט, ומי שחושב שהפתרון,זה להגדיר כל מי שמרגיש "שהוא יהודי" כיהודי,יפתור את זה, אני בספק שככה עובדים עמים ולאומים.
              Daniel Knut
              מה זה הקשקוש הזה? (ואם אתה כתבת את זה,זה קשקוש)

            4. וואו.
              ממך ממש לא ציפתי לקנות ככה מצע בחירות של מפלגה בישראל.
              מחזיקה ממך הרבה יותר מזה, מודה התאכזבתי.

            5. אם בכל זאת אתה ממש חייב לדעת אז בהכי בקצרה שאני יודע איך.
              מי שבעד מדינת אפרטהייד על בסיס זהות דתית (ואהרון יכול לסלוח לי או לא אבל יהדות זה קודם כל דת כי ככה מתנהגים "כוהניה" שרואים בעצמם כבעלי הסמכות לקבוע מי הוא יהודי ומי לא) הוא בהגדרה נגד הפרדת דת ומדינה.

            6. אתה מצביע זהות?
              עכשיו הכל ברור. הרי אם הצליחו לעבוד עליך כל כך בקלות, ברור שתחשוב שההפגנות מול ביבי בבלפור ובאלפי צמתים בארץ הן הפגנות "ממומנות"..
              וואלה, אם זה מה שאתה מרגיש וחושב (רק תרשה לי חחח.. קטן).

            7. לילי
              רגע שאני אבין, איך אני אמור לדעת מה הדיעה של מפלגה חוץ ממה שכתוב במצע או במה שאנשיה אומרים?
              אני העדפתי לתת צ'אנס לאנשים,מקסימום היינו מוצאים בית חופשי אחר. כרגע לא קיימת שום מפלגת חירות במדינת ישראל.
              את למשל לפי מה שכתבת העדפת לא להצביע,אני דווקא חושב שזו אופציה לא רעה. אני מעדיף לנסות לשנות את המציאות,ואת החברה,גם על ידי הצבעה למפלגה שחרטה על דגלה את החירות. תראי איך עצם היותה של מפלגה כזאתי גרר למשל הבטחות שקר של אנשי שקר ללגליזציה של קנאביס.

              no funny shtuff
              אם אתה כזה חכם,מעניין למה הצבעת,אולי תחשוף את זה.רק שנדע מה האנשים הגאונים,שיודעים בדיוק מה המציאות,ואי אפשר לעבוד עליהם מצביעים.

              thog
              אני חושב שאני מבין למה אתה חותר. אמת שזהות קצת חלשה בנושא המורכב הזה,שנקרא לאום יהודי ושטחי מולדת שיושבים עליהם ערבים. אני לא מתיימר להגיד שזה דבר כזה קל,ממליץ להסתכל על זה מכמה זוויות שונות. בקצרה,חלק ניכר מהזהות היהודית מורכב מהאדמה הזאתי,ולכן כדי שיהיה אפשרי ליצור קבוצה שמאוגדת סביב סט ערכים מסויים חייבים את האדמה הזאתי. בנוסף,חברה שבחורת לחיות סביב סט ערכים מסויים יכולה להיקרא חופשית. בתנאי שמי שלא רוצה,יוכל לעזוב את הקבוצה.

            8. אוקי, עכשיו יותר מסתדר לי.
              לגיטימי.
              אני מכירה את פייגלין אישית אז לא קונה את הלוקשים שלו, אבל מקבלת את מה שאמרת.

            9. הצבעתי כחול לבן וגם עליי עבדו (מעולם לא אמרתי שאני חכם)
              😏

          1. אשר לכל מפגיני בלפור למינם
            כמה דברים
            1. הפגנה של כמה אלפים לא מעלה ולא מורידה בכלום בייחוד שהיו לפני 5 חודשים בחירות בחירות 3 בטווח של שנה והעם אמר את דברו פעם אחר פעם

            2. ומה העם אמר ? העם אמנם מקוטב מאד ולא הכריע הכרעה חד משמעית אך נתניהו היה הכי קרוב ולא בכדי הוא ראש ממשלה הראשון ברוטציה למרות ניסיונות לקואלציות בלתי אפשריות

            3. ועוד משהו אמר העם והוא שהליכוד ברשות נתניהו קיבל 36 מנדטים
            ראו איזה פלא נתניהו הוא הפוליטיקאי המתמודד ביותר בהיסטוריה בארץ (כיו"ר מפלגה ) וב 2020 הוא קיבל את התוצאה הכי טובה שלו ב 9 התמודדויות מעולם לא הביא תוצאה טובה יותר מ 36 מנדטים של הקיץ .
            מה זה אומר ?
            ראשית שאין קשר בין משאלת הלב שלכם לבין התמיכה הציבורית של נתניהו
            ושנית שעם כל הכבוד לכמה אלפי אנשים מה שחשוב זה מה שהבוחר אומר (לכאורה כי בפועל מה שהעליון מחליט זה לדאבוננו מה שקורה )

            4. ועוד דבר אני הפסקתי להאמין בהפגנות ? מדוע כי לפני 15 שנה הלכתי אליהם יום אחרי יום אחרי יום בגירוש מתיישבי גוש קטיף.
            אני אגב לא הפגנתי למען ארץ ישראל אלא למען הדמוקרטיה שכן אם מצנע היה מבצע את הגירוש לא הייתי מפגין מולו כי הוא היה עושה את מה שהבטיח ולמה שקיבל תמיכה ציבורית …אבל מצנע הפסיד יותר נכון הובס ללא תנאי.
            המנצח המושחת (מושחת אמיתי לא כמו נתניהו ) זכה לאתרוג אישי מאמנון

            אז הגענו לעשרות ואף מאות אלפים בהפגנות שהיו בגוש קטיף .בכפר מימון .בכותל ,בגני התערוכה ואף בכל הארץ (הסרטים הכתומים והידיים ) ועוד ועוד .
            אלא שאז התשקורת לא כזו התלהבה מההפגנות והשיח היה שאנו המפגינים פוגעים בדמוקרטיה (ראו למשל את השידורים מכפר מימון והפגיעה "באושיות הדמוקרטיה" )

            אז למשל מזוז (המושחת הגדול ביותר בארץ בעיני ) כיועץ משפטי הביא סעיף שבו הוא מאשים כל נערת עשרה בהפרעה לסדר הציבורי ואיום ב 20 שנות מאסר (אני אישית נכחתי במשפט שכזה )
            כאמור הטענה הייתה אז פגיעה בדמוקרטיה .

            התשקורת שיתפה פעולה כמובן וטענה בכל במה שרוב העם בעד הגירוש (קשקוש ) אבל שרון לא העז להביא את הגירוש למשאל עם למרות שהפר את צו הבוחר ולמרות ערבות אישית של ראשי יש"ע שאם יפסידו הם אישית אחראים שאף אחד לא יתנגד .

            הוא כמובן הובס ללא תנאי במשאל מתפקדי הליכוד למרות רוח גבית מהתשקורת ואמריקה (בטווח של שבוע הספיגו המתיישבים להביס אותו ללא תנאי ).

            בשורה התחתונה הפגנות לא במקום דמוקרטיה
            ואם הפגנות של עשרות (ולעיתים מאה +) אלפים לא שינו כאן דבר אזי גם כמה בלפורים לא יעשו זאת .

            המקום שבו צריך להכריע הוא אך ורק ורק הקלפי .

            1. אהרון רוצה להגיד שגם אני אחרי קיץ 11 אבדתי אמון במחאה לזמן רב כי היא באמת לא שנתה כלום , מצד שני הגעתי לנק' עכשיו שאני מבין שזו דרכי להשפיע. לגבי הקלפי היו פה לא מעט ראשי ממשלה שכשלו והתפטרו שלא בקלפי, נכון שזה האידיליה אבל בפועל לא תמיד קורה… נתניהו לא הראשון ולא האחרון שהפגינו נגדו…
              "אני אגב לא הפגנתי למען ארץ ישראל אלא למען הדמוקרטיה שכן אם מצנע היה מבצע את הגירוש לא הייתי מפגין מולו כי הוא היה עושה את מה שהבטיח ולמה שקיבל תמיכה ציבורית"… נתניהו מפר הבטחות על ימין ושמאל לבוחריו שנפגעים מכך ומשום מה ממשיכים להצביע לו…

            2. "המקום שבו צריך להכריע הוא אך ורק ורק הקלפי"
              ברוך הבא לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, בה אין לנו שמץ של מושג מה זה דמוקרטיה ואסורה בו שום פעולה דמוקרטית.

            3. מותר להפגין כמה שרוצים (במגבלות הטעם הטוב מבחינת רעש וללא אלימות)
              אבל כאשר אני שומע למשל את האנריכסט יאיר גולן אומר למשל שרק ברחוב בבלפור יעיפו את נתניהו הרי שאני שומע את ההיפך מהדמוקרטיה ואת האנרכייה.
              דמוקרטיה מכריעה בקלפי ולא בהפגנות רחוב .
              הפגנות רחוב מטרתם אחת ויחידה להוביל לניצחון בקלפי ולא במקום הקלפי .
              אם זה במקום הקלפי זו אנרכיה ולא דמוקרטיה.

              אם הפגנת הרחוב מובילה לבחירות זו דמוקרטיה .

              מקווה שהבנת את ההבדל .

            4. קודם כל, אתה משתמש כל פעם במילים אנרכיה ואנרכיסטים. אתה משתמש בהן בצורה כל כך לא נכונה.
              דמוקרטיה מכריעים בהמון צורות. הפגנות, וביניהן גם הפגנות לדרישת מנהיג להתפטר, הן אחת מהן.
              את כל השאר לא באמת הבנתי כי זה נשמע כאילו אתה רומז לדברים שבחיים לא שמעתי שיכולים לקרות או שיש מישהו שדורש אותם.

            5. כאשר אדם אומר למשל אני יוציא את ראש הממשלה מבלפור זו אנרכיסטיות כי זה לפעול בכח נגד הדמוקרטיה .
              בדמוקרטיה מכריעים על פי רצון הציבור
              והרצון הציבורי נמדד בקלפי .
              כמובן מותר להפגין זהו כלי דמוקרטי ובתנאי שההפגנה לא אלימה .
              אני לא רומז אני תיארתי איך נראו הפגנות מימין
              הידעת למשל ששוטרים חסמו אותנו מלהגיע לאוטובסים לכינוס בכפר מימון .
              כן הם לא נתנו לאוטובוס להסיע אותנו והלכנו ברגל מירושלים .
              עד שכעבור שעות באו אוטובסים אחרים .

              וזה קרה לפני 15 שנה בגיבוי הפרקליטות ומערכת המשפט בכללה .

            6. מציע לך להביט בהסטוריה של המדינה הקטנה שלנו. רוב ראשי הממשלה בה לא עברו מתפקידם בעקבות בחירות.

            7. רצון הציבור נמדד גם בהפגנות. נקודה. לא רק בקלפי. זה חלק מהדמוקרטיה לא משנה כמה פעמים תגיד ההיפך.
              ואתה עדיין לא מבין מה זה אנרכיזם.

            8. אישית אני לא מצביעה בקלפי.
              לא הצבעתי ולא אצביע עד היום שבו מפלגה תצהיר במצע שלה שתתמוך בשיוויון להט"ב, ופירוק המונופול הרבני על מוסד הנישואין (לא מבקש אפילו הפרדת דת ומדינה. רק להיות יכולה להתחתן ולאמץ ילד במדינה בה אני חיה).
              בשבילי הפגנה היא הדרך היחידה להביע את העמדה הפוליטית שלי.
              אין לי דרך אחרת – כי אין לי ייצוג בפוליטיקה הישראלית.
              ההפגנות הן הדרך והזכות שלי לביטוי הדמוקרטיה ואף אחד לא ייקח את *הזכות* הזאת ממני.
              אנחנו עדיין לא טורקיה.
              תשאל את קאנטר מה קורה במדינה שבה פעם אסור למחות, אני לא בטוחה שתאהב את התשובה שתקבל.

            9. לעולם כנראה לא ימצא המפלגה/מועמד שדעותיו יהיו מושלמות עבור מה שלא תרצי.
              לפעמים (בדרך כלל) צריך להצביע לחרא הכי פחות גרוע, כי המשמעות של לא להצביע עבורו זה חיזוק של החארות היותר גרועים שמעבר ללא לעזור רוצים לפגוע ולהחמיר את המצב שאת מתנגדת אליו.

            10. כעיקרון אתה צודק אבל יש בסיס שאני לא מוכנה לוותר עליו – הזכות שלי לחיות.

            11. כשיש לאדם בריא בחירה בין מישהו שיגדיר את מהות קיומו כלא חוקית וישלח אותו לאשפוז בכפייה ומישהו שפשוט לא יעשה דבר עבורו, נראה לי שברור שעדיף לו לבחור בחרא שלא יעשה כלום.

            12. אסף, אני חושב שההפגנה לא יוצרת שינוי. אני חושב ששיח ושכנוע בצורה לוגית ישנה.

              אני לא חסיד של ההפגנות, אבל בכל דבר יש בסיס אמת.
              למשל למה רוה"מ שמואשם בפלילים אסור שיהיה רוה"מ.
              (אני חושב שהבעיה בנתניהו יותר גדולה, אדם שמושחת מוסרית[אני חושב שהתיקים נגדו הזויים], רוה"מ שמתעסק בצורה משמעותית ביחס התקשורת כלפיו, אחד שלא מתבייש לחמות על מטרות, ורודף ממון).
              צא תשנה את המציאות, בעיני ההפגנות לא מחלחלות, כמו שהגירוש לא חלחלו לאנשים, כמו במחאה" חברתית"(במזל) זה לא חלחל לאנשים. וגם עכשיו(ב"ה) לא מחלחל לאנשים.
              אבל העולם שייך למתמידים ולצודקים, בהצלחה בשינוי המציאות, לדעתי דרך ההפגנות האלו זה טעות.

            13. כרגע כולם חארות שלא יעשו כלום.
              אין שום הבדל קונקרטי ביחד ללהט"ב בין השמאל לימין.
              האמת שלהפך- אוחנה היה תקווה גדולה בקהילה שפשוט איכזב בצורה מטורפת.

            14. לא ברור לי איך אפשר היה להתאכזב מאוחנה. לכל מי שאני מכיר היה ברור לחלוטין מה הוא.

            15. לילי, אני לא הכי מתמצא אבל זה לא חלק מהמצע של מרצ?

            16. "רוב הציבור נמדד בהפגנות נקודה"
              אולי נכון לציבור השמאלי שזוכה לאהדה ופירגון תקשורתי
              מציע לך לבדוק מה קורה לציבור ימני שמפגין לעומת ציבור שמאלי .
              כדאי להתחיל בכפר מימון 2005 שם עורכי מהדורות הטלוויזיה הכינו שלא לומר הכשירו את דעת הקהל בירי במפגינים בגין פגיעה "באושויות הדמוקרטיה"
              ובשם כך הכשירו ירי בהם אם רק היו מעזים להסיט את הגדרות בכפר מימון איפה שכלאו אותם
              בשם אותה פגיעה בדמוקרטיה היועץ המושחת של אז ושופט "העליון" המושחת של היום מזוז המליץ להכיל עליהם 20 שנות מאסר והיום חבריו בחונטה משחררים כל מתפרע בלפור ללא שום מגבלה לשעות ההפגנה.
              וזה מוכיח שהלגיטימציה של ההפגנה שייכת למחנה פוליטי אחד.

            17. אתה יכול להפסיק עם ה"חונטה", זה לא עושה רושם על אף אחד

  4. בדרך כלל בדמוקרטיות כשמישהו מאשים יריב פוליטי שהוא עושה או יעדה צעדים נגד הדמוקרטיה, זאת השלכה ישירה של הדרך בה הוא מתנהל. במקרה הזה בייגן אידית היה שותף בכיר להתנהגות עבריינית של ממשל אובמה החל מאובמה עצמו בפעילות בלתי חורית נגד טראמפ לא רר בזמן קמפיין הבחירות נגד הילרי אלא גם במפואש אחרי שהוא נבחר והתחיל למנות אנדשים לתפקידים בממשל החדש שלו. והכל כדי לחבל ממש ביכולת שלו להתחיל למשול כמו שצריך. הדוגמא הספציפית זאת ההפללה של פלין.

    1. קופי. אותו דבר. אותם יועצים לשניהם. טראמפ רק מעתיק מה שעבד בשביל ביבי. גם ביבי היה הראשון לעשות תשדירי בחירות מבלפור.

        1. ביבי הגדול מכולם.
          לראות את הנאום שלו לפני שבוע העלה לי קיא בפה.
          זה היה בית ספר לרטוריקה ודמגוגיה זולה, אבל – זה – פשוט – עובד!!!

            1. הלוואי והייתי יכולה לחלוק עליך

    1. גם אתה היית הולך יחץ באמצע יולי על הרי הגליל המלאים קוצים, עקרבים, ונחשים, ומחלק לחם לעניים? הוא היה איחד מאותם MADMEN כמו ג'ונס וקורש, אבל הוא היה במקום הנכון בזמן הנכון, והנצרות התפתחה למעשה דרך פאול, 300 שנה אחרי יישו זה הכל HEARSAY

  5. מנחם בכתיבת ספורט אתה נפלא קורא אותך מאז שהתחלתלכתוב בחדשות הספורט לפני 50-60 שנה.בפוליטיקהאתה מבין כנראה קצת פחות.
    מדוע כל היהודים או רובם אוהבים את אובמה האנטישמי ולא את טראמפ שעוזר לישראל והנשיא שמקיים מה שהוא מבטיח.מקלינטון עד אובמה כולם הבטיחו להעביר את השגרירות לירושלים וחזרו בהם.טראמפ גם עוזר לאמריקה כמעט יותר מכל נשיא אחר.תראה את הכלכלה החרם על איראן וכו.המפלגה הדמוקרטית שליש ממנה אנטישמיים שונאי ישראל למה היהודים מצביעים להם?

    1. אתה טועה מהמילה הראשונה עד האחרונה. טראמפ לא אנטישמי. הוא פשוט שונא כל מי שלא מעריץ אותו. בינתיים כל הדברים שעשה עבור ישראל הם תפאורה, לא יותר?

  6. אם כבר להפגין בארץ אז צריך להפגין על הפטור
    שמקבלים מהעמדה לדין שרים וחברי כנסת שסגרו דיל עם המאפיונר מרחוב מוזס על מנת לגזול את כבשת הרש של הימין ולהשתלט שוב על התקשורת הכתובה. על רמטכ'ל בדימוס שניסה לבצע פוטש ולסכל החלטות של הריבון על ידי השחרה והפללה, על רמטכ'ל שני בדימוס שדפק 5 מיליון שקל מקופת הציבור באמצעות רישום כוזב וקבלת פטור ממכרז, על יועץ משפטי שביצע עברות מרמה והפרת אמונים בשבתו כפצ'ר ועל אותו יועץ משפטי שניכס לעצמו שלא כחוק את תפקיד מ'מ פרקליט המדינה על משנה לפרקליט המדינה שמונתה לתפקיד שאיננו נחוץ ונתפר בשבילה במכרז תפור, (איזה זעקה היתה קמה אם שר היה תופר מכרז קבלנות למקורבים) על אותה פרקליטה שסחטה באיומים עובדת והגישה תצהיר שקר ואז עוד אחד ועוד אחד, על אותה פרקליטה שביצעה עבירות בנייה, עבירות מס ועבירות של רישום כוזב, על לא הבן של אותה פרקליטה שסוטר לשוטר ויוצא בלא כלום, על קציני משטרה בכירים שסוחטים באיומים עדים על מנת להופכם לעדי מדינה, על פרקליטים "שמשפצים" פרוטוקולים של חקירה על מנת להסתיר לחצים פליליים על נחקרים להפוך לעדי מדינה

      1. האמת שאתמול יאמר לזכות המשטרה שהם עשו את ההבנות שלהם מהטירוף של שבוע לפני ובאמת שנתנו להפגין בכבוד.
        ההשפלה החברתית שהמשטרה בירושלים עוברת לאחרונה ממש ממש לא במקום ויצאה מכל פרופורציות.

        1. אין לי השוואה כי זו פעם ראשונה שהגעתי לבלפור אבל בהחלט נראה שהשבוע האחרון הזיז למשטרה… אגב בתור מורה לחינוך מיוחד שעובד עם נערים ונערות על הספקטרום האוטיסטי אין חשוב בהקשר הזה המקום שניתן לסיפור של איאד אל-חלק. (וכמובן גם של סלומון טקה, יהודה ביאדגה ונפגעים נוספים מקרב בני הקהילה האתיופית)

    1. רב הדברים שרשמת נבדקו ואין ראיות אבל אחד לא פוסל את השני – כל העבריינים צריכים להשפט, ובוודאי שלא יכולים להיות ראש ממשלה.

      1. 1. אם ישקיעו בכל חקירה 250 מיליון שקל ללא מורא ולחא משוא פנים- ימצאו גם ימצאו.
        2. אתה לא קובע מי יכול להיות או לא יכול להיות ראש ממשלה, בשביל זה יש חוק! אצה בעד שלטוק החוק או לא?

        1. תשמע כל אחד יכול להמציא שהשקיעו באיזה חקירה שהוא רוצה לספר עליה איזה סכום כסף שהוא רוצה. זה לא הופך את זה לנכון.

        2. צודק לגבי החוק. זה אבסורד שאין חקיקה שנאשם בפלילים לא יכול לכהן בתפקיד ציבורי. זה היה צריך להיות מחוקק כבר מזמן…

  7. מנחם אתה יורה כרגיל לכל הכיוונים בלי מחשבה רבה. אם טרמפ יפסיד ויתחיל לעורר מהומות תוך יומיים ביידן יושבע ויתן הוראה לצבא.
    זאת תהיה הזדמנות מהשיים לטפל ולתת מכה חזקה מאוד למיליציות ובאותה הזדמנות גם לשנות את החוק לאחזקת/מכירת נשק. ה-NRA חכם מדי ולא יתן ל"מרד" כזה לקרות.
    וישו? הוא היה יהודי יקר שהתחלחל מהשחיתות של הממסד הכוהני וקרא לרפורמות. אז הממסד דאג שהוא יצלב.

  8. אני מפגין כל שבוע עוד מההפגנות נגד מנדלבליט. אתמול לצערי לא הייתי בבלפור כי אני בבידוד 🤦‍♂️. עקבתי בדף של אורלי ברלב. היה ממש מרשים לדעתי, כל שבוע מתקדמים טיפה. בנחישות והתמדה. אשך אפשר לקבוע לשבוע הבא. רק תגיעו. עם חברים. המושחת החזיר בלחץ גדול. אסף כל הכבוד שבאת יישר כח. ולמנחם, צר לי עליכם ועלינו. זו שעת חירום וכל הכבוד לך על מה שאתה כותב. טראמפ וביבי הם מושחתים חסרי מצפון מוסר או ערכים. חובה להקיא אותם מהשלטון. ואל תתייחס לשטויות של שמעון. אולי יום אחד הוא יתבגר. בינתיים שילרלר. ולאייל…הטענות על מימון הם עוד ספין עלוב. לא ראוי לתגובה. רוצה לדבר על מימון? דבר על תיק אלף. על מילקובסקי. אחכ נדבר על מימון ההפגנות. הטענות שלכם בדיחה. ראש ממשלה מושחת מפילים ושילך למשפט. סה טו. מי שטרם הבין שיצפה בראיון עם אלשיך מאתמול. אסור לוותר עד שהמושחת יצא מחיינו. אחכ נתקן את השנאה והשחיתות שהפיץ. כל חברי הליקוק צריכים ללכת אתו, הוא עשה מהמפלגה בית זונות. כל מי ששותק לו צריך ללכת הביתה.זבוטינסקי ובגין מתים שוב מהבושה.

    1. הכוונה לאיתי….תיאות אולי לדבר על מימון גם בהקשר של ישראל היום ושלדון? ודרך אגב מנחם הוא לא היחיד שמודאג ממה יעשה טראמפ אם יפסיד שמעתי זאת מכמה מגישי חדשות אמריקאים…האיש מנוול וחזיר אמיתי ודי בטוח שינסה להזיק כמה שיותר. ייתכן שלא יוכל…הלוואי. האיש הזה הוא פיגוע מהלך. כל מטרתו וגאוותו הן על פגיעה בחלשים (מהגרים, כאלה שמתקשים לשלם ביטוח בריאות, נשים, מיעוטים). 100% צואה האיש הזה. מושחת מפגר עם אגו פצוע.

      1. בוודאי. מי שחושב שישראל היום עיתון שאינו מוטה לפי אג'נדה חי בלה לה לנד.
        אני אישית לא אוהב את הקונספט של הפגנות, זה לא שינה את השיח במחאת הדיור(שגם הובלה על ידי השמאל, תראו למשל את מובילי המחאה, אחד שר וחבר כנסת מטעם העבודה, ואחת היתה עמוק בשמאל הקיצוני).
        אני אישית לא מרגיש שנוצר שיח בריא במחאות האחרונות. שיח של חירות וחופש. אולי משום שהמחנה המפגין זה רחוק ממנו, לא יודע למה. כמובן שגם לצד הימני לא חסר, שגם טומנים את ראשם בחול ומתעלמים משאלות חשובות, כמו מה מידת היושר, והמוסר שמצפים ממנהיג(ללא קשר למישור הפלילי).

        תשים לב, גם פה, אין דיון על ערכים, יש טרולים מימין(אני) ומשמאל.

        1. איתי,
          בודאי שיש דיון על ערכים. בשבילי, את ראש הממשלה צריך להעיף בגלל:
          1. כי הוא שקרן.
          איך אני יודע? לא משמעות אלא מידיעה אישית, הוא שיקר לי. הוא אמר בטלויזיה אצל רינה מצליח שהוא לא היה מעורב בהקלטת היועץ של גנץ שהלך לרב עם השם המצחיק. יומיים אח"כ, לא יותר, פורסמה הקלטה של ביבי מדבר על זה עם אותו רב.
          2. כי הוא ואישתו מושחתים. רק דוגמא אחת – היה להם סט ריהוט גן בקיסריה שהם מאוד אהבו, אבל הוא התיישן, נבעך. מה היא עשתה? הלכה וביררה את המספר הקטלוגי המדויק של הריבוט והזמינה חדש, לבית רוה"מ. כשזה הגיע, היא לחה מובילים על חשבון המדינה והחליפה בן הסטים, כדי שבבית יהיה לה את החדש.
          3. כי הוא מפלג את העם. צריך להסביר?
          .
          על כל סעיף בנפרד הוא היה צריך לעוף, ודבר ראשון על ידי מצביעי הימין, כי הוא משחית אותם קודם כל. אבל אין פוצה פה כי הכסף מדבר (חרדים) או שהאדמה חשובה יותר ממוסר (מתנחלים).
          ואני לא מדבר בכלל על הסעיפים בהם הוא מואשם, על הצוללות ומי יודע מה עוד, אני נותן לו את חזקת החפות למרות שקשה להאמין שהוא נקי.
          אני יכול להבטיח לך שאם היה מישהו כזה במפלגתי הוא היה עף על טיל מהר מאוד.

          1. רק לך הוא שיקר?
            1. מה לגבי קרן מרציאנו, לה אמר לפני הבחירות שלא ינסה להשיג חסינות (ואז רץ לנסות)?
            2. מה לגבי אולמרט, עליו אמר את המשפט "ראש ממש לה ששקוע עד צוואר בחקירות…"?
            3. מה לגבי ההבטחה ל-2 קדנציות מקסימום?
            4. מה לגבי ההבטחה לגנץ על התקציב?
            .
            בקיצור עגל – אתה בחברה טובה…

          2. אני הצבעתי לאלטרנטיבה שלו בפריימריז של הליכוד. בעיקר בגלל העניין של ערכים וכדו'.
            אולם לצערי אני לא רואה איך ההפגנות האלה מתייחסות לערכים.

  9. אתה ממש לא טרול…ההפגנות הן על ערכים שביבי השכיח…תבוא גם לשמוע ולהשמיע. איתי שלוש וחצי שנים אני מפגין ואף אחד מאתנו לא ראה שקל. גם לא המארגנים כפי ששמעון יגיד בוודאי. בכל אופן זה לא רלבנטי. יש פה מנהיג שמשחית כל אמת מוסר מקובלת ומחנה שלם שמלבין אותו. ועל זה בדיוק ההפגנות. יתכבד הליכוד ויבחר מנהיג אחר. עבור כולנו. איך אפשר לדבר עם ליכודניקים על ערכים כשביבי לא מכבד אפילו את האחדות עליה חתם לפני מספר חודשים? הבנאדם שקרן חסר ערכים. הוא קו אדום. ולעיתים גיא ואחרים כן מדברים פה יפה על ערכים. וגם מעניין. אני חושב שההפגנות יעילות, ביבי לא אוהב תקשורת שמוציאה אותו רע.

    1. דרור, זאת השיטה. מישהו לא מוצא חן בעינייך? או לא מתיישר עם האנטרסים שלך? דבר ראשון תטען שהוא ממומן, שטוף מוח שלא מסוגל לחשוב בעצמו, קרא לו קומוניסט או 'ליברל' (כאילו שליברל זה קללה), תבל בקצת שקרים וסטטיסטיקות מומצאות, ואל תשכח גם לקשר אותו לאיחוד האירופאי (או סורוס, או אובאמה). אחר כך תזכיר לו שזכויות במדינה דמוקרטית נתונות רק לקבוצה שלך, ולא לקבוצתו שלו. והכי חשוב, לשניה, אבל אפילו לשניה אל תעצור ולהגיב לדברים בצורה ישרה, כי כאן עלול לכאוב לך הראש ויש מצב שתסתבך.

      1. באמת מצחיק כשאין מה להגיד על ההפגנות עצמן (אלימות או לא חוקיות) אומרים ממומנות.
        זה מזכיר לי שאני מעיר לאשתי על משהו היא טוענת שאני זה שלא בסדר שהרמתי את הקול, ותוכן הדברים? זה כבר לא מעניין אותה 🙂

      2. אני בינתיים מגיב על הטענות.אבל אם אפשר לצייר את השני כביביסט\ימני שהוא שטוף מח שלא מסוגל לחשוב בעצמו,אז למה לא.
        אני חושב "שזכויות" זה הדבר האחרון שאפשר להגיד שאכפת לאנשים שם.
        "זכויות" אדם במדינת ישראל זו אגדה.
        לצערי לאף אחד לא אכפת.
        למשל אין לי שמץ למה מתירים למפגינים לחסום כבישים,או לעשות רעש אחרי 11 בלילה. דבר שנשגב מבינתי.

        גילוי נאות:
        אני בעד לפנות בכח את כל חוסמי הכבישים: נכים\חרדים\אתיופים\מתנחלים\בלפוריים.

      3. דרור פראיירים לא מתים רק מתחלפים , 3 וחצי שנים אתה מפגין ולא רואה שקל, אם הייתה לוקח את הזמן הזה ובונה עסק הייתה יושן טוב טוב בלילה, אבל בחיים יש תמיד מוביל ומובל אתה בצד הלא הכון

  10. איתי כל השיח שנוצר בעקבות המחאות על חירות וחופש להפגין הוא מרתק. ממש רואים משבוע לשבוע איך האזרחים "מחנכים" את המשטרה. ראה מה שקרה עם גואטה ולאחר מכן השתפרות המשטרה בתל אביב ובבלפור בשבת האחרונה. חשוב במיוחד בעיניי בזמנים נוראים כאלה שהמשטרה מקבלת הוראה מהשר הממונה לדכא ההפגנות. בושה וחרפה וגם על זה ההפגנות. השחיתות פוגעת בחירות להפגין ועל זה אסור לוותר. (ואני מודע למה שקרה בהתנתקות….ולא מצדיק אוטומטית מה שהיה שם אבל עוול אינו מצדיק עוול אחר). מה גם שההפגנות אינן אלימות.

  11. את ביבי צריך להחליף בקלפי.
    שלוש פעמים לא היה לו רוב.
    בפעם השלישית היה רוב להחליף אותו – אבל לא היה אומץ (יואל היה צריך לשלוח טיטול לגנץ)
    בפעם הרביעית לפיד וליברמן יעיפו אותו.

    1. בנט.
      בנט היחיד שיכול להפיל אותו.
      (לאו דווקא כראש ממשלה, אלה כאחד שייקח לו קולות מהגוש ואז ילך עם לפיד וליברמן)
      בכללי בנט הפך בקורונה לבחור סימפטי במיוחד, אחד היחידים שקוצצו לעצמם במשכורת (מיותר ברמה הפרקטית אבל עם ערך ערכי גבוהה מאוד של סולידריות חברתית), מדבר יחסית יפה ולא שטויות כרגיל.
      אישית לא אוכל להצביע לו עם המצע הקיים אבל הוא בהחלט קול שפיות יחסית בציבור הדתי/ימני שיוכל להוביל לשינוי במפה הפוליטית.

      1. הלוואי. ניתחת יפה. כבר ראינו "חזרות בתשובה" מימין שמאלה (לא חלילה לשמאל), למשל ליברמן. גם אני לא אצביע לו 🙂

      2. בנט לא הוכיח שיש לו יותר מידי כבוד למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל.
        אני מפחד שאדם כזה יהיה בשלטון,*למרות* שבפועל דיעותיו קרובות לשלי.

    1. איתי, עפי החוק מותר להפגין גם אחרי 23:00 בצורה שקטה. הטיעון על זה שמחליפים בקלפי אינו נכון ראו מקרי בגין וגולדה מאיר. כמובן גם במדינות אחרות. טיעון חסימת הכבישים גם נופל לדעתי כי בשעות אלו לא מדובר בציר שאין לו תחליף וכמות הרכבים שם לא מצדיקה חיסול ההפגנה. שיעברו בדרכים עוקפות. הזכות להפגין היא די מקודשת. אחרת אנחנו בדיקטטורה. וכן…למפלגות השמאל כן אכפת מזכויות הפרט. ינון באוויר הפתוח למיטב הבנתי כמעט ואין הדבקה.

  12. איתי ולגבי ביבי אינך מפחד שהוא בשלטון? הוא מוסרי מבנט? אברי השיטה ידועה ומוכרת…אני למוד ויכוחים עם ימנים שגרמו לראשי להיות סחרחר מרוב ספינים.

    1. ביבי אני יודע מה אני מקבל. עדיף רע מוכר, מהרפתקאות אל הלא נודע(זה דעתי על בנט).
      בנוגע להפגנות, לפי דעתי זה לא מפורש בחוק, וגם אם כן, זה דבר מטומטם.
      זכותם של אנשים להפגין, בוודאי. אבל בשעות היום.ושבלילה יתנו לאנשים לישון, זו דעתי בכל מקרה.

  13. איתי לא מתכוון להעליב אבל שתדע לך שזה נשמע מאוד הזוי לשמוע על אדם דתי שמדבר על לוגיקה וחשיבה בהיגיון.
    מוזר מאוד גם לדבר על דת וערכי חופש, זה דבר והיפוכו והכי תלוש מהמציאות היא להצביע לאדם שהוא כזה(פייגלין) ומוכר לך את הסיפור הזה.
    עד שלא יביאו את הרציונאליות וערכי ה well been של בני האדם החיות והסביבה בה הם חיים לקדמת הבמה, אנשים ימשיכו להיות מובלים ע"י סוציופטים נרקסיסטים חולי נפש שישסו אותם זה בזה באמצעות אידאולוגיות מפלגות חסרות תוחלת.

    1. כמובן שזה נושא גדול ורחב,
      אך נראה לי יש לי הוכחה מופלאה,אך שולי בלוג זה קצרים מלהכיל את זה. (לפרמה זה עבד אז אולי לי).
      גאוס, ניוטון, פסקל, דה קארט. ועוד רבים וטובים.
      כל אלה היו גאונים במדעי הטבע, מי לנו גאון כניוטון, שכתב המון כתבים בכלל על התנ"ך, והאמין שהוא מגלה את החכמה הקדומה שניתנה על ידי האל.
      מי לנו מתמטיקאי כגאוס, שהיה דתי אדוק מאוד.
      פסקל עזב את לימודי המתמטיקה כדי לעסוק בנצרות.
      גם לייבניץ שידוע בזכות תיאוריית העולם הטוב ביותר מכל העולמות האפשריים, היה דתי.(לייבניץ וניוטון היו מייסדי החשבון האינפיטיסמלי, וניוטון בנוסף היה חלוץ בתחום הפיסיקה).
      גם מקס פלאנק, מגדולי הפיסיקאים במאה ה20 היה דתי במידה זו או אחרת.
      אז לא הייתי אומר בכזאת "נשמע מאוד הזוי לשמוע על אדם דתי שמדבר על לוגיקה וחשיבה בהיגיון."

      בנודע לדת, במבט שטחי יש סתירה. אבל אם תסתכל זה לא מופרך.
      "הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה *וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים* לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ"
      יש גם בדת אלמנט של בחירה, אבל זה מצריך לימוד מעמיק, ותפיסה קצת שונה של המציאות, מהות הדת בעולם,בורא היקום, והיכן האדם בין כל זה. לא פשוט, מורכב, אבל אפשרי.
      וזכותו של אדם להתאגד בחברה סביב סט ערכים מסויים, ראה את המנפיסט "על החרות" של מיל, שנחשב כאחד מהחשובים בתפיסה הליברלית.

      1. אתה יכול לשכנע את עצמך במה שתרצה אבל כל זה עדיין לא מוביל אותך לשום מקום.
        בעבר רוב האנשים היו דתיים ולכן אתה יכול לראות איך במרוצת הזמן אחוז המדעניים הדתיים הולך ויורד ועוד ימשיך לרדת. בנוסף גאון ככל שיהיה אדם לא תעמוד לזכותו גאוניותו להוכיח טענותיו. גאוניותו לא עוזרת לו לשפר את עמדתו אלא רק טיעוניו אם הם תקפים ולא נופלים בכשל לוגי טיעון מעגלי ועוד.
        מה שעשית פה מוכיח שאתה מעדיף לשכנע את עצמך מטעמי נוחות וילדותיות מאשר מרצון אמיתי להטיל ספק ולהשתמש באמת בכלי הלוגיקה והרציונאליות.
        אם תהיה מוכן להתנתק מהקשר הריגשי שהמחשבות האלה מייצרות אצלך אולי באמת תיתן לעצמך צ'אנס להתקדם.
        ממליץ לך על ספריו של סם האריס (Sam Harris) בעיקר "התעוררות" אבל לא רק וגם תמצא הרבה סירטונים ביו טיוב, דיונים ועימותים.
        אתה יכול להמשיך עם christopher hitchens
        matt dillahunty
        ואם אתה רוצה ערוץ שממש מקדם ראציונאליות אני ממליץ על rationality rules של stephen woodford
        אל תפול בפי הזה שבגלל שבעבר גאונים האמינו במשהו זה ערובה למשהו. העולם מתקדם והסיבה שאנשים תקועים באמונות שלהם היא אגו ואינה קשורה בהכרח למה הם מאמינים בו. זה יכול להיות דת או תאוריה מדעית שלא מתיישבת עם אמונותו של מדען אחר. אפילו איינשטיין התקשה לקבל את מכניקת הקוונטים ולא בגלל מחסור באינטלגנציה.
        בסוף זה רק תלוי בשאלה אם אתה מעוניין להיות הגון וישר עם עצמך בראש ובראשונה.
        .
        נ.ב
        .
        לניל דגראס טייסון יש הרצאה מאלפת שנקראת neil degrasse tyson perimeter of ignorance שמדברת בדיוק על זה. ממליץ לך לא לוותר על זה אם אתה באמת מעוניין לאתגר את התפיסה בה אתה שבוי.
        .
        נ.ב
        לגבי הדת וחופש אותו כנ"ל לגבי מה שכבר רשמתי לך

        1. זה דיון עקר, בכל מקרה לא כזה מתחשק לי להיכנס לדיון זה תחת גלי האתר.
          מה שרק רציתי להגיד לך, שצניעות זה דבר חשוב. אתה לא האדם הראשון שחי בעולם, וגם קודמים וחכמים *ממך* חשבו אחרת, אז הייתי נותן יותר כבוד(במיוחד במדעי האל, שהרי לא השתנה כלום במהלך הדורות).
          כך דוגמא פשוטה:
          קח כל מספר שתרצה, אם הוא זוגי אכפל ב2, אם הוא אי זוגי, תכפיל ב3 ותוסיף אחד.
          המשך כך, האם תמיד נגיע ל1? (דוגמא לקחנו 3,הכפלנו קיבלנו 10,חילקנו 5,הכפלנו נקבל 16,משם נגיע ל1).
          התשובה היא, שאנחנו לא יודעים, בדקנו על קלטים עצומים, תמיד הגענו ל1, אבל לא הוכחנו זאת. ואם דבר כזה פשוט אתה לא יודע, הייתי שם קצת ספק באמונתך ואמונתי(זה לא טיעון תיאלוגי, אלא רק אחד שבא ללמד ענווה).
          ואחתום בציטוט מספר מיוחד(שהייתי אמור לקבל ממזמן, אך עקב דברים לא דברים עוד לא יצא לי לקרוא)
          "All that is very well," answered Candide, "but let us cultivate our
          garden

          1. הלכת לאיבוד גבר מה הקשר בין שרשמתי למה שענית.
            אתה במילים אחרות מסרב להיות הגון מכיוון שקשה לך לוותר על משהו שמרגיש לך חשוב כמו האמונה הלא מבוססת שלך. זה מחובר ליותר מדי דברים בזהות שלך שרק התהיה לגבי זה מעוררת בך חרדות מה שבטוח זו לא הדרך להגיע לאמת.
            אין לך גם צורך להתדיין באתר תעקוב ותצפה בדברים שהמלצתי לך במיוחד אם אתה טוען שאתה מתעניין בפילוסופיה ובטח אם הבאת לי פה כל מני מדענים כדי לחזק את הטענה הלא מבוססת שלך.
            לצניעות אין פה שום קשר שוב אתה נותן לרגשות שלך להשתלט עלייך.
            כשתרצה לדעת ולא לקוות מטעמים אנוכיים תוכל אבל זה דורש הרבה אומץ.

            1. וכמובן שהכל ברוח טובה😊

            2. אני חושב שבעתיד יסתכלו על הפילוסופיה כמו שאנו מסתכלים על האסטרולוגיה היום.
              למזלי וצערי יש לי עיסוקים יותר חשובים שכלית (איך אני אמור לרנדר מודלים פיסיקלים למסך???????)
              בוודאי שהכל ברוח טובה,נראה לך שאני אפגע מעגלה ריקה???

            3. אתה לא בכיוון חבר ואם לא תסתכל לכיוון הנכון העגלה הזו תדרוס אותך ותגלה שהיא הרבה פחות ריקה ממה שאתה חושב.
              אני בטוח שלמדת בפיזיקה על ההשפעה של המסה בהתנגשות בין גופים. זה דיי ישר ולעניין😉

      2. איתי, גם כשאני מביט מסביבי, יודע שלא אשאר כאן עוד הרבה זמן, ושואל את עצמי היכן ומתי הכל התחיל, ואז מה היה לפני שהכל התחיל, וכיתד נותרו טריליוני כוכבים ברקיע, ואין סוף למרחק ולזמן, גם אני מרגיש שכיף לדתיים, ובא לי להתחיל להאמין באלוהים. אבל מי ברא את אלוהים?

  14. תהיה רגוע מנחם , כל הגנרלים והמפקדים הבכירים בצבא ארה"ב שונאים את טראמפ במיוחד על מה שהוא עשה בחודשים האחרונים.
    ברגע שהוא ינסה לעשות משהו לא כשר מייד הם יכריזו שזאת פקודה לא חוקית , יעצרו את טראמפ וידאגו להעברת השלטון בצורה מסודרת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט